Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 113 ... 118 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:50
Heeft iemand achteraf wel eens Carplay Android in een Stelvio laten plaatsen, zo ja wat waren de kosten daarvan.

Ben opzoek naar een Stelvio maar een aantal hebben geen Carplay helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:54
ramrodwillem schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:00:
Heeft iemand achteraf wel eens Carplay Android in een Stelvio laten plaatsen, zo ja wat waren de kosten daarvan.

Ben toevallig gisteren bij Sam van Dalen geweest om te kijken naar een Giulia die ook geen Carplay heeft. Was geen enkel probleem volgens de verkoper; ze monteren vaker een unit om het toe te voegen. Het is geen officieel Alfa ding, maar wordt achter het multimedia systeem ingebouwd en het functioneert als de af-fabriek Carplay optie; er zou dus in het multimedia systeem een icoontje bij komen om naar Carplay te gaan. Ik weet niet of ik dat helemaal geloof voor een aftermarket ding :P Kosten: €450,- Meer weet ik er niet van, je zou ze kunnen bellen voor meer info.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:31
ramrodwillem schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:00:

Ik heb t zelf gedaan module kost 160 euro op ali
Inbouwen duurt 30 min en werkt perfect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alki
Stiggy schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:27:
[...]

Ben toevallig gisteren bij Sam van Dalen geweest om te kijken naar een Giulia die ook geen Carplay heeft. Was geen enkel probleem volgens de verkoper; ze monteren vaker een unit om het toe te voegen. Het is geen officieel Alfa ding, maar wordt achter het multimedia systeem ingebouwd en het functioneert als de af-fabriek Carplay optie; er zou dus in het multimedia systeem een icoontje bij komen om naar Carplay te gaan. Ik weet niet of ik dat helemaal geloof voor een aftermarket ding :P Kosten: €450,- Meer weet ik er niet van, je zou ze kunnen bellen voor meer info.
Er komt geen icoon. De menu knop 5 sec indrukken en hij switcht naar carplay of Android auto en andersom. Alle knoppen op t stuur etc werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiggy
alki schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 22:17:
[...]

Ik heb t zelf gedaan module kost 160 euro op ali
Inbouwen duurt 30 min en werkt perfect.
Heb je een linkje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Laatst online: 20:50
Top dat het kan thx, maar ik zie me zelf dat toch niet doen, alles los halen is het probleem niet....

Ik ga zaterdag kijken bij 2 Stelvio,s, 1 met en 1 zonder car play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Thanks! Filmpje bekeken; de features die je krijgt zijn wel mooi met wireless Carplay en ook screen mirroring. Ik zou ook niet helemaal zeke weten of ik dit wel zelf zou doen, misschien de garage vragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alki
Stiggy schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 08:06:
[...]

Thanks! Filmpje bekeken; de features die je krijgt zijn wel mooi met wireless Carplay en ook screen mirroring. Ik zou ook niet helemaal zeke weten of ik dit wel zelf zou doen, misschien de garage vragen.
Ben er echt blij mee waze samen met Spotify en tuneinradio is 10x beter dan originele navi.
Het stelt echt niks voor 4 schroeven en paar kabeltjes ompluggen en weer terug zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alki
ramrodwillem schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 04:46:
Top dat het kan thx, maar ik zie me zelf dat toch niet doen, alles los halen is het probleem niet....

Ik ga zaterdag kijken bij 2 Stelvio,s, 1 met en 1 zonder car play.
Je kunt bijna niks fout doen maar een handig iemand of garage heeft dat zo gedaan iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:58

Polycom

Poes van goud

Ik heb een raar probleem met mijn Giulietta. De ruitenwissersproeier voor doet het niet, maar achter wel. :?
Als in -> Achter komt er ruitenwisservloeistof uit, maar voor niet. Zijn dit twee aparte systemen? Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Polycom schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:13:
Ik heb een raar probleem met mijn Giulietta. De ruitenwissersproeier voor doet het niet, maar achter wel. :?
Als in -> Achter komt er ruitenwisservloeistof uit, maar voor niet. Zijn dit twee aparte systemen? Iemand een idee?
Vreemd, zou 1 pomp moeten zijn voor, voor en achter. Misschien zijn de kanalen voor verstopt? Of dat de slangen lek en loopt het er gewoon ergens uit...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:34
Polycom schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:13:
Mogelijk bevroren/verstopte leiding? Of ergens het slangetje losgekomen aan de voorkant.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiggy
alki schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:40:
[...]

Ben er echt blij mee waze samen met Spotify en tuneinradio is 10x beter dan originele navi.
Het stelt echt niks voor 4 schroeven en paar kabeltjes ompluggen en weer terug zetten.
Ik heb nog een aantal vraagjes:
  1. Klopt het dat je de audio op AUX moet zetten in het Alfa systeem om geluid te hebben als je CarPlay gebruikt?
  2. Als je je telefoon eerder gekoppeld hebt via Bluetooth, verbind hij dan automatisch zodra je instapt? Of (pas) als je via een lange druk op de menu knop naar CarPlay gaat?
  3. Ik zie heel wat aanbieders van vergelijkbare kastjes,maar de filmpjes over het gebruik lijken allemaal hetzelfde. Allemaal dezelfde elektronica met alleen een andere behuizing?
  4. Op de site van Wim Prins geven ze aan dat het niet goed samenwerkt met het Harmon Kardon audio systeem. Heb jij dat ook? Wat werkt er niet goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
Stiggy schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:52:
[...]

Ik heb nog een aantal vraagjes:
  1. Klopt het dat je de audio op AUX moet zetten in het Alfa systeem om geluid te hebben als je CarPlay gebruikt?
  2. Als je je telefoon eerder gekoppeld hebt via Bluetooth, verbind hij dan automatisch zodra je instapt? Of (pas) als je via een lange druk op de menu knop naar CarPlay gaat?
  3. Ik zie heel wat aanbieders van vergelijkbare kastjes,maar de filmpjes over het gebruik lijken allemaal hetzelfde. Allemaal dezelfde elektronica met alleen een andere behuizing?
  4. Op de site van Wim Prins geven ze aan dat het niet goed samenwerkt met het Harmon Kardon audio systeem. Heb jij dat ook? Wat werkt er niet goed?
Aux word automatisch ingeschakeld zodra je instapt.
Bluetooth word automatisch gekoppeld zodra je instapt en start AA of Carplay op. dit kun je ook uitzetten op je telefoon mocht je dat niet willen.
Ja volgens mij is t idd allemaal 1 pot nat met die kastjes, vandaar dat ik de goedkoopste gekozen heb.
HK problemen kan ik geen antwoord op geven die heb ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stiggy
alki schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:04:
[...]

Aux word automatisch ingeschakeld zodra je instapt.
Bluetooth word automatisch gekoppeld zodra je instapt en start AA of Carplay op. dit kun je ook uitzetten op je telefoon mocht je dat niet willen.
Ja volgens mij is t idd allemaal 1 pot nat met die kastjes, vandaar dat ik de goedkoopste gekozen heb.
HK problemen kan ik geen antwoord op geven die heb ik niet.
Dank voor je reactie!
HK problemen schijnen er niet meer te zijn; nagevraagd bij Prins en die laten het van de website halen.

Ik ga mijn auto in februari ophalen en het er zo snel mogelijk in hebben. Ik denk nog even na of ik die van Ali bestel en buiten in de kou zelf ga liggen klungelen of dat ik het toch een garage vraag (die bestellen meestal de Eng-Custom variant volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Stiggy schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:53:
[...]

Dank voor je reactie!
HK problemen schijnen er niet meer te zijn; nagevraagd bij Prins en die laten het van de website halen.

Ik ga mijn auto in februari ophalen en het er zo snel mogelijk in hebben. Ik denk nog even na of ik die van Ali bestel en buiten in de kou zelf ga liggen klungelen of dat ik het toch een garage vraag (die bestellen meestal de Eng-Custom variant volgens mij).
Jij hebt je auto bij Prins gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiggy
Tux3.14 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:57:
[...]
Jij hebt je auto bij Prins gekocht?
Nee, die hadden geen Giulia Veloces in mijn prijsklasse staan. Wel even wezen kijken, want Nunspeet is om een of andere reden the Italian Car Capitol of The Netherlands, met Wim Prins, Avanti en Squadra allemaal bij elkaar daar :o

Vanwaar de vraag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
Stiggy schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:53:
[...]

Dank voor je reactie!

Dat die plaatjes allemaal op mekaar lijken komt doordat de software gewoon uit je telefoon komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:42
alki schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:51:
[...]

Dat die plaatjes allemaal op mekaar lijken komt doordat de software gewoon uit je telefoon komt :)
Ik heb ook een Giulia zonder Carplay, ik luister nu bijna altijd muziek via usb. Kan dat ook met deze module als ik bijvoorbeeld google maps gebruik via carplay? Ik heb wel het HK audio systeem. Zou echt handig zijn om het een keer in het echt te zien dan weet ik of het wat is voor mij. Moet wel muziek via usb kunnen afspelen met goede kwaliteit en als google maps er gewoon doorheen praat is prima.

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
Rohit schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:15:
[...]

Ik heb ook een Giulia zonder Carplay, ik luister nu bijna altijd muziek via usb. Kan dat ook met deze module als ik bijvoorbeeld google maps gebruik via carplay? Ik heb wel het HK audio systeem. Zou echt handig zijn om het een keer in het echt te zien dan weet ik of het wat is voor mij. Moet wel muziek via usb kunnen afspelen met goede kwaliteit en als google maps er gewoon doorheen praat is prima.
Module komt ook met een extra usb poort waar jeje stick in kan stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
alki schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:36:
[...]

Module komt ook met een extra usb poort waar jeje stick in kan stoppen
Maar waar laat je die poort/kabel? Moet je die weer ergens onder je stuur gaan verstoppen? Want ik haal hem regelmatig eruit om weer nieuwe muziek erop te zetten. En gaat het geluid dan via de module of gewoon via het originele systeem? Want die heeft HK natuurlijk geoptimaliseerd, heb je ook geluidsinstellingen op de module? EQ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alki
Rohit schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:39:
[...]

Maar waar laat je die poort/kabel? Moet je die weer ergens onder je stuur gaan verstoppen? Want ik haal hem regelmatig eruit om weer nieuwe muziek erop te zetten. En gaat het geluid dan via de module of gewoon via het originele systeem? Want die heeft HK natuurlijk geoptimaliseerd, heb je ook geluidsinstellingen op de module? EQ?
Je geluidsinstellingen lopen gewoon via t originele systeem. ik heb m idd onder de stuur kolom gelegd super easy in en uit halen dus. Maar spotify is ook beschibaar of je applemusic dus ik gebruik geen usb sticks

[ Voor 6% gewijzigd door alki op 29-01-2024 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
alki schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:50:
[...]

Je geluidsinstellingen lopen gewoon via t originele systeem. ik heb m idd onder de stuur kolom gelegd super easy in en uit halen dus. Maar spotify is ook beschibaar of je applemusic dus ik gebruik geen usb sticks
Toevallig in de buurt van Eindhoven ooit haha? En hoe zit de support trouwens? Updates voor de module?

[ Voor 6% gewijzigd door Rohit op 29-01-2024 12:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

ArcticWolf schreef op zondag 14 januari 2024 @ 15:33:
[...]

Vreemd, zou 1 pomp moeten zijn voor, voor en achter. Misschien zijn de kanalen voor verstopt? Of dat de slangen lek en loopt het er gewoon ergens uit...
Opgelost! Het slangetje naar de sproeiers voor was los geschoten. Even goed vastgemaakt met een tie rip en alles werkt weer. Fijn dat onderhoud soms ook heel simpel kan zijn :P

Tip voor degene die ooit bij hun ruitenwisservloeistof systeem moeten. Zet de auto op de brug en haal je linker voorwiel eraf. Vervolgens maak je de stof/modder kap los en kan je er heel goed bij. Op deze manier hoef je de bodemplaat niet los te maken. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Polycom schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:56:
[...]

Tip voor degene die ooit bij hun ruitenwisservloeistof systeem moeten. Zet de auto op de brug ...
euh ja.. want ik heb ook zomaar een brug tot mijn beschikking 8)7

Maar goed, fijn dat het zoiets simpels was.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

DonJunior schreef op maandag 29 januari 2024 @ 13:20:
[...]

Maar goed, fijn dat het zoiets simpels was.
Ik ook niet maar heb vrienden gemaakt bij de garage om de hoek ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik zet m'n auto meestal op bokken, werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Bodemplaat losmaken is 10 minuten werk? Vond dat nog wel meevallen :P Vind de wielkappen altijd vervelender werk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Laatst online: 15:35
Polycom schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:56:
[...]

Tip voor degene die ooit bij hun ruitenwisservloeistof systeem moeten. Zet de auto op de brug en haal je linker voorwiel eraf. Vervolgens maak je de stof/modder kap los en kan je er heel goed bij. Op deze manier hoef je de bodemplaat niet los te maken. d:)b
Wat ik bij mijn Alfa doe als ik in die hoek moet zijn is het wiel geheel naar binnen draaien en auto lichtjes opkrikken, dan kun je de stof/modderkap vaak ook al loshalen en hoeft het hele wiel er niet af.

Maar ik heb ook een put dus de bodemplaat is er ook zo af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Tux3.14 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:19:
Bodemplaat losmaken is 10 minuten werk? Vond dat nog wel meevallen :P Vind de wielkappen altijd vervelender werk.
Heb ik niet meer :+ alleen de voorste onder de bumper zelf zit er nog op.

Ooit geprobeerd een nieuwe te vinden maar die dingen kosten ca. 90 euro bij de sloop en dan zijn ze alsnog kapot... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ArcticWolf schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:34:
Ooit geprobeerd een nieuwe te vinden maar die dingen kosten ca. 90 euro bij de sloop en dan zijn ze alsnog kapot... 8)7
Ik vraag me af of je iemand zou kunnen vinden die ze gewoon met een 3D Printer kan maken :?

Waarom een stuk dom plastic altijd zo duur moet zijn is mij echt een serieus raadsel af en toe...
Voor dat geld zou je er minimaal 3 moeten kunnen kopen! |:(
DonJunior schreef op maandag 29 januari 2024 @ 13:20:
Met een beetje kruk moet het ook lukken als ik het goed begrijp :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-09 07:45
ArcticWolf schreef op zondag 17 september 2023 @ 17:42:
[...]

Er zijn in principe 4 opties:
Of optie 5; je ruilt hem in tegen een andere rode.. en dat hebben we dan ook gedaan :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jSngZ2prt00WzzuzAdxAznsn3L8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RsyjupQy6oSkAzxG198xJTMd.jpg?f=fotoalbum_large

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@Whizzy Gefeliciteerd. O+

[ Voor 5% gewijzigd door DonJunior op 06-02-2024 19:57 ]

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Whizzy schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 18:33:
[...]

Of optie 5; je ruilt hem in tegen een andere rode.. en dat hebben we dan ook gedaan :)

[Afbeelding]
Ja die optie is er ook, maar dan halen ze die waarde van het inruilbedrag af ;) ofzo... dat soort dingen calculeren ze in.

Gefeliciteerd met je nieuwe!

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 06-02-2024 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whizzy
ArcticWolf schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 20:19:
[...]

Ja die optie is er ook, maar dan halen ze die waarde van het inruilbedrag af ;) ofzo... dat soort dingen calculeren ze in.

Gefeliciteerd met je nieuwe!
Ja klopt verlies lijden doe je met deze optie altijd. Maar rond blijven rijden was eigenlijk ook geen optie.. . voorlopig kan ik weer vooruit :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 23:20

fynrd1

Fooled by Randomness

Tux3.14 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:19:
Mijn ervaring met Alfa's is dat je in der loop der tijd steeds minder schroeven hoefde los te draaien bij de bodemplaat. :9

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whizzy
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wUpaVXoQ-MQJwM6nvVIdBXV_VL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H19erC7lVPj43i6txg0dbfyB.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe 'oude' auto opgehaald. Hier gebroederlijk naast elkaar.

Ik hoop weer vele onbezorgde kilometers te maken.. . 1 dingetje moet ik nog oplossen, de radio ontvangst is echt heel slecht en ik heb gelezen dat het vervangen van de antennevoet dit verhelpt.

Zou je zelf moeten kunnen doen,alleen ik heb zowel radio als navigatie. Moet ik dan het voetje hebben met 2 draden of 1 ?
Heeft iemand hier ervaring mee ?

edit: 2 kabels heb even de antenne gecontroleerd..

[ Voor 3% gewijzigd door Whizzy op 19-02-2024 13:09 . Reden: mezelf beantwoorden.. ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Stiggy
"Post hier pics van Alfa"? Nou vooruit, ik kan weer meedoen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fkmYKFN1w1NKDYCLC0BtArm96_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CHdJ13GSuxozPudlFQsTP7tV.jpg?f=fotoalbum_large
Afgelopen vrijdag opgehaald, en meteen een weekendje weg over mooie stuurmanswegen in Nederland gedaan (Posbank, Pomphulweg bij Hoog Soeren en Nijverdalsebergweg op de Sallandse Heuvelrug).

Wat een heerlijke auto! Het is een Giulia Veloce uit 2017. De vorige eigenaren zijn er kennelijk erg voorzichtig mee geweest want hij ziet er nog bijna nieuw uit. _/-\o_ In de facturen die erbij zaten zag ik dat hij ook nog een Savali kuurtje heeft gehad, dus zal een kleine 300pk moeten hebben. In manual stand en dynamic mode over een bochtige weg knallen is echt fantastisch!

Ik heb hem gekocht bij Sam van Dalen in Opmeer, en op de terugweg meteen even een CarPlay module van AudioVolt in laten bouwen, want dat ondersteunen de 2017 modellen niet. Voordeel is dat je dan meteen wireless CarPlay (en Android Auto) hebt, nadeel is dat het niet echt integreert met het originele systeem. Je schakelt dus tussen deze module en de originele boordcomputer.

Op mijn eerste auto na (een MG-B) heb mijn hele leven leaseauto's gereden (waaronder een 147 en een Giulietta). Nu worden er steeds meer eisen gesteld aan wat je mocht leasen, en dacht ik: als ik nog 1x een dikke benzine sport-sedan wil rijden moet ik het niet langer uitstellen. Geen lease meer, dus kapotslaan dat spaarvarkentje! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Stiggy schreef op zondag 18 februari 2024 @ 19:26:
"Post hier pics van Alfa"? Nou vooruit, ik kan weer meedoen!
[Afbeelding]
[..] Nu worden er steeds meer eisen gesteld aan wat je mocht leasen, en dacht ik: als ik nog 1x een dikke benzine sport-sedan wil rijden moet ik het niet langer uitstellen. Geen lease meer, dus kapotslaan dat spaarvarkentje! :+
Wat een gave bak zeg. Zo jaloers. Ik zit wel een beetje in hetzelfde schuitje. Mag nog een jaar of twee met de huidige lease doen maar zit nu al na te denken wat ik daarna wil gaan doen.
Een Giulia staat wel erg hoog op mijn verlanglijstje en inderdaad als straks alles alleen nog electrisch is..
Ik lease nu electrisch en ben er prima over te spreken (heb een eigen oprit dus dat scheelt) maar ik geniet toch ook wel elke keer weer als ik in mijn Giulietta stap en wil de Giulia eigenlijk niet missen.
Veel veilige kilometers gewenst in ieder geval!!

*sowieso

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stiggy
DonJunior schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:13:
[...]

Wat een gave bak zeg. Zo jaloers. Ik zit wel een beetje in hetzelfde schuitje. Mag nog een jaar of twee met de huidige lease doen maar zit nu al na te denken wat ik daarna wil gaan doen.
Een Giulia staat wel erg hoog op mijn verlanglijstje en inderdaad als straks alles alleen nog electrisch is..
Ik lease nu electrisch en ben er prima over te spreken (heb een eigen oprit dus dat scheelt) maar ik geniet toch ook wel elke keer weer als ik in mijn Giulietta stap en wil de Giulia eigenlijk niet missen.
Veel veilige kilometers gewenst in ieder geval!!
Thanks!
Ik heb EV en PHEV serieus overwogen. Ook omdat mijn werkgever voor de aanleg van een laadpaal zorgt en ik een eigen oprit heb. Leek een mooi moment om de switch te maken. Heb het topic over reizen in Europa gevolgd, proefritjes gemaakt en specs en kosten uitvoerig zitten vergelijken. Conclusie was toch dat voor onze use case (met spontane en ongeplande ritten in Italië) een EV (nog) niet de beste keuze was. Een PHEV heeft als nadeel dat je iedere dag moet stekkeren als je woon-werk verkeer netjes elektrisch wil doen, alleen om het extra bereik te hebben voor die keren dat je de lange reis maakt. Ook niet ideaal.

En ik heb een Alfa hart. De Giulia vond ik altijd een prachtige auto, maar te duur voor mij. Na een proefrit hier en daar was ik toch om. Uit de Giulietta stapte ik altijd met een grote smile en je kijkt nog even om. Met de Giulia was dat hetzelfde. Met een EV (hoewel erg snel) deed het me helemaal niets verder. Dus vandaar -nu het nog kan- toch voor de aanschaf van een eigen Giulia gegaan. Fingers crossed dat het mee gaat vallen met de onderhoudskosten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alki
Stiggy schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:29:
[...]

Thanks!
Ik heb EV en PHEV serieus overwogen. Ook omdat mijn werkgever voor de aanleg van een laadpaal zorgt en ik een eigen oprit heb. Leek een mooi moment om de switch te maken. Heb het topic over reizen in Europa gevolgd, proefritjes gemaakt en specs en kosten uitvoerig zitten vergelijken. Conclusie was toch dat voor onze use case (met spontane en ongeplande ritten in Italië) een EV (nog) niet de beste keuze was. Een PHEV heeft als nadeel dat je iedere dag moet stekkeren als je woon-werk verkeer netjes elektrisch wil doen, alleen om het extra bereik te hebben voor die keren dat je de lange reis maakt. Ook niet ideaal.

En ik heb een Alfa hart. De Giulia vond ik altijd een prachtige auto, maar te duur voor mij. Na een proefrit hier en daar was ik toch om. Uit de Giulietta stapte ik altijd met een grote smile en je kijkt nog even om. Met de Giulia was dat hetzelfde. Met een EV (hoewel erg snel) deed het me helemaal niets verder. Dus vandaar -nu het nog kan- toch voor de aanschaf van een eigen Giulia gegaan. Fingers crossed dat het mee gaat vallen met de onderhoudskosten!
Heb die van mij nu a 2 jaar en echt op standaard onderhoud na is het een fantastische wagen ook na 120k km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Schiet mij maar lek... heb vorige week de achterklep bedrading vervangen (Guilietta dingetje :+ ) en daarna niet echt veel meer gereden en ook niet hard. Dus ik reed vanmiddag terug naar huis en wilde even wat sneller ;)
Dat ging die ook wel... maar het voelde echt langzamer dan ik gewend was, dus ik pak de boostmeter op het dashboard erbij en ja hoor ... 3 streepjes onder het maximum, in iedere versnelling en wat ik ook deed, ding ging niet naar het maximum wat die voorheen wel deed (en ook voordat ik de bedrading had vervangen). Torque erbij gepakt, 16,5psi max... terwijl de QV 20psi doet.
Hitteschild eraf gehaald, alle vacuumlijnen gecheckt, kon echt niks vinden. In de turbo gekeken... schoepen waren helemaal prima, luchtfilter bekeken: ook niks mee aan de hand.

Ik pak net de auto om ergens heen te gaan, toen voelde hij al wat beter aan maar hij booste nog niet maximaal. Ik rij net naar huis en de auto reed weer zoals vanouds 8)7 8)7 8)7 in iedere versnelling haalde hij max boost, hoe gek ik ook met de auto deed.

:X
Kan toch bijna niet dat de boostsensoren even de weg kwijt waren omdat ik de accu eraf had??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
@ArcticWolf Klinkt wel als een logische oorzaak. Net als dat je de stuursensor moet calibreren na het loskoppelen van de accu kan ik me zomaar voorstellen dat de auto heel even een momentje nodig heeft om alles te checken alvorens volle bak boost te geven.
Wellicht wel een veiligheidsdingetje.
Maar echt zeker weten doe ik het niet. (had ik maar een QV )

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:09
ArcticWolf schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:22:
Schiet mij maar lek... heb vorige week de achterklep bedrading vervangen (Guilietta dingetje :+ ) en daarna niet echt veel meer gereden en ook niet hard. Dus ik reed vanmiddag terug naar huis en wilde even wat sneller ;)
Dat ging die ook wel... maar het voelde echt langzamer dan ik gewend was, dus ik pak de boostmeter op het dashboard erbij en ja hoor ... 3 streepjes onder het maximum, in iedere versnelling en wat ik ook deed, ding ging niet naar het maximum wat die voorheen wel deed (en ook voordat ik de bedrading had vervangen). Torque erbij gepakt, 16,5psi max... terwijl de QV 20psi doet.
Hitteschild eraf gehaald, alle vacuumlijnen gecheckt, kon echt niks vinden. In de turbo gekeken... schoepen waren helemaal prima, luchtfilter bekeken: ook niks mee aan de hand.

Ik pak net de auto om ergens heen te gaan, toen voelde hij al wat beter aan maar hij booste nog niet maximaal. Ik rij net naar huis en de auto reed weer zoals vanouds 8)7 8)7 8)7 in iedere versnelling haalde hij max boost, hoe gek ik ook met de auto deed.

:X
Kan toch bijna niet dat de boostsensoren even de weg kwijt waren omdat ik de accu eraf had??
Nee hoor, dit is de self healing technology die in moderne Alfa's is ingebouwd :)

[ Voor 36% gewijzigd door paul-s83 op 05-03-2024 21:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
DonJunior schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:42:
@ArcticWolf Klinkt wel als een logische oorzaak. Net als dat je de stuursensor moet calibreren na het loskoppelen van de accu kan ik me zomaar voorstellen dat de auto heel even een momentje nodig heeft om alles te checken alvorens volle bak boost te geven.
Het viel mij op dat zelfs na het vervangen van de bedrading niet alle elektronica van de achterklep weer werkte... pas na een paar minuten begon het te werken.
De dynamo duurde zelfs 15 minuten voordat deze pas weer aansloeg 8)7

Verder inderdaad nog even een tijdje die stuursensor storingen op het dashboard gehad.

Alfa gremlins :X kreeg wel even een hart infarct vanmiddag, dacht even dat ik aan de beurt was voor een nieuwe turbo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
DonJunior schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:42:
Stuursensor kalibreren naar het loskoppelen van de accu? Hoe fix je dat?
Accu een tijdje terug vervangen. Moest wel wat dingen zoals tijd etc. weer instellen, maar verder geen issues ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Tux3.14 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 22:23:
[...]

Accu een tijdje terug vervangen. Moest wel wat dingen zoals tijd etc. weer instellen, maar verder geen issues ofzo.
Je krijgt een shitload aan errors op je dash die te maken hebben met je stuur, abs etc... Gewoon 10km rijden en dan opnieuw starten dan zijn ze weg. Wissen heeft niet 123 nut naar mijn weten.

Kan zijn dat de duur tijd van het loskoppelen van de accu ook nog invloed heeft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Tux3.14 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 22:23:
[...]

Je moet nadat je accu hebt afgekoppeld de auto starten en even het stuur van stop tot stop draaien (niet te langen in de uiterste positie houden, dat is slecht voor je stuurbekrachtingpomp) maar gewoon volledig naar links tot ie niet verder kan en dan volledig naar rechts. Dan gaan al de foutmeldingen die @ArcticWolf aangeeft vanzelf weg.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
DonJunior schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:44:
[...]

Je moet nadat je accu hebt afgekoppeld de auto starten en even het stuur van stop tot stop draaien (niet te langen in de uiterste positie houden, dat is slecht voor je stuurbekrachtingpomp) maar gewoon volledig naar links tot ie niet verder kan en dan volledig naar rechts. Dan gaan al de foutmeldingen die @ArcticWolf aangeeft vanzelf weg.
Ik heb geen meldingen gehad trouwens. Is de stuurbekrachtiging in een Giulietta sowieso niet elektrisch aangedreven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Nou ik weet niet wat het is... net weer .. in het begin niet verder dan half boost en na een tijdje 3/4e. En 5 km later probleem weg en weer volledige boost.
Ik rij naar huis, weer hetzelfde... ik rij de snelweg op, probleem weg. Zou bijna denken dat er een boostsensor moeilijk loopt te doen, een vacuumlek lijkt mij ook onwaarschijnlijk omdat je het probleem dan altijd zou moeten hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 07-03-2024 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Tux3.14 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:15:
[...]

Ik heb geen meldingen gehad trouwens. Is de stuurbekrachtiging in een Giulietta sowieso niet elektrisch aangedreven?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Spt3AiBtn1qJfsYKALbIbF3Uq8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bxIBEXvlMrB2duE5EGzvBVnv.png?f=user_large

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
ArcticWolf schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:10:
Nou ik weet niet wat het is... net weer .. in het begin niet verder dan half boost en na een tijdje 3/4e. En 5 km later probleem weg en weer volledige boost.
Ik rij naar huis, weer hetzelfde... ik rij de snelweg op, probleem weg. Zou bijna denken dat er een boostsensor moeilijk loopt te doen, een vacuumlek lijkt mij ook onwaarschijnlijk omdat je het probleem dan altijd zou moeten hebben.
Is je accu wel okee? Als de accu of dynamo moeilijk doet gooit de Alfa nogal eens vage meldingen op

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

Iemand nog een idee waar lekkage kofferbak GT vandaan komt?
Op het grote internet genoeg voorbeelden te vinden maar niet waar het vandaan komt. Bij mij lekt het aan de rechterkant. Water komt op twee plekken na beneden en loopt ook het achterlicht in. Achterlicht al gedroogd en dicht gekit. Niet opgelost. Daarna de twee lasnaden op de bak dicht gekit. Leek aan aardiege plek maar ook nog niet opgelost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1SVBzsXamBN0OpMp4sIOVcM3gg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1O692m1KMoiTCOR46YsYVJA2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Maar is ie elektrisch of niet? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Tux3.14 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 14:04:
[...]

Maar is ie elektrisch of niet? :+
Ja voor zover ik weet wel

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
DonJunior schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:54:
[...]

Is je accu wel okee? Als de accu of dynamo moeilijk doet gooit de Alfa nogal eens vage meldingen op
Ik zal eens checken, maar krijg geen meldingen verder. Het is gewoon dat hij soms niet volledig boost en soms is het ineens terug en blijft het goed... Klinkt wel als een elektronica dingetje...
Of de wastegate blijft soms plakken.

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 08-03-2024 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

[b]Whizzy schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 16:39:

Nieuwe 'oude' auto opgehaald. Hier gebroederlijk naast elkaar.
Lijkt wel mijn ex-Giulietta... destijds verkocht aan de ANWB koop mijn auto service.
Had wel wat issues. Zo te zien is ie volgens kentekencheck geëxporteerd.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Misschien kan iemand mij van advies voorzien? Ik wil eigenlijk Android Auto in mijn Giulietta plaatsen en ik zit aan het volgende te denken: https://www.audiovolt.nl/...droid-auto-apple-carplay/

Nu heb ik twee vragen, heeft iemand hier ervaring mee en is het wat? Daarnaast, is dit een beetje zelf in te bouwen? Ik geloof dat het stuk dashboard rondom de radio eraf moet, maar ik kan niet zo goed inschatten of dat redelijk te doen is..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stiggy
ParaDroid2 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 13:14:
Misschien kan iemand mij van advies voorzien? Ik wil eigenlijk Android Auto in mijn Giulietta plaatsen en ik zit aan het volgende te denken: https://www.audiovolt.nl/...droid-auto-apple-carplay/

Nu heb ik twee vragen, heeft iemand hier ervaring mee en is het wat? Daarnaast, is dit een beetje zelf in te bouwen? Ik geloof dat het stuk dashboard rondom de radio eraf moet, maar ik kan niet zo goed inschatten of dat redelijk te doen is..
Ik heb een Giulia en een module van Audiovolt. In de Giulia is inbouwen in principe best zelf te doen, maar je moet er op een onhandige plek bij. Ik heb het daarom bij via Audiovolt laten doen. Gebeurt dan bij een partner van ze: Procartech voor €150,-

De module doet bij mij prima waar ik hem voor wil gebruiken, wel een beetje jammer dat Audiovolt niet meer op vragen reageert zodra je betaald hebt.

Als je meer ervaringen wilt voor je Giulietta, zoek dan even op het forum van https://www.clubalfaromeo.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzy
Specht schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 23:08:
[...]

Lijkt wel mijn ex-Giulietta... destijds verkocht aan de ANWB koop mijn auto service.
Had wel wat issues. Zo te zien is ie volgens kentekencheck geëxporteerd.
Haha dat zou niet best zijn .. Weet je nog welke issues ? Ik heb er nu 1000km mee gereden en geen mankementen ontdekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Weet iemand waar de bandenspanning sensoren zitten in een Giulietta? Ik krijg steeds een melding 'controleer bandenspanning' maar ik heb niet het idee dat mijn banden lek zijn of leeg lopen :P Wellicht een sensor die van slag is? Resetten met de welbekende knop werkt alleen tijdelijk..

[ Voor 11% gewijzigd door Polycom op 20-03-2024 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@Polycom heeft de Giulietta niet gewoon TPMS sensoren? Andere optie is via de ABS sensor

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
De Giulietta heeft naar mijn weten geen TPMS sensoren, ik heb ze in ieder geval niet in mijn wintervelgen, modeljaar 2014 na de facelift.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik heb ze ook niet in m'n Giulietta uit 2011.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
2015 model hier, heb ze ook niet. Gaat volgens mij allemaal via de ABS sensoren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
Ik heb het boekje er nog eens bijgepakt en inderdaad geen TPMS.
Nu ik er over nadenk ook logisch anders had ik vast wel gedonder gehad na het wisselen van mijn zomer/winter velgen. @Polycom sorry voor de onduidelijkheid. ABS sensor it is.

*sowieso

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Er zat een schroef in mijn linker achterband.
Bandensensor 1
Polycom 0
:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Whizzy schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 10:23:
[...]

Haha dat zou niet best zijn .. Weet je nog welke issues ? Ik heb er nu 1000km mee gereden en geen mankementen ontdekt...
Op de dag van inleveren, echt letterlijk op de weg naar inleverlokatie (ritje van 20km) begon de motor temperatuur ineens op te lopen en gooide hij bij stilstaan om te controleren een golf koelvloeistof eruit via reservoir. :')
Zodra je de dop los gooit bij een warme motor doet elke auto dat wel natuurlijk, maar dit leek mij meer als normaal... Kortom flesje spa blauw erbij gegooid om peil weer goed te krijgen en ding ingeleverd zonder gedoe.
Maar had het probleem in de jaren ervoor nooit eerder gehad, dus dat was erg vreemd. Wellicht gewoon wraak wegens het wegdoen. :P Of wellicht toch een issue met de radiator of waterpomp of koppakking.

Verder had ik zelf de blue&me unit vervangen voor een gebruikt exemplaar van een sloperij, dus grote kans dat die ook weer een keer gaat sneuvelen.
Remmen zaten eraan te komen (de nieuwe remblokken en schijven heb ik nog steeds liggen \o/ ).

Maar goed ik gok dat de mijne gewoon naar het buitenland is gegaan, en niet terug is geimporteerd onder een andere kenteken oid. En anders pb maar even de laatste 4 cijfers van chassisnummer dan kijk ik het na, als die hetzelfde zijn als mijn ex dan wordt het interessant.

Verder heb ik ook weer een Alfa Romeo 155 in bezit... Pas er zelf alleen niet in en moet hem nog in elkaar zetten maar alsnog leuk speelgoed. :+
Voorbeeldfilmpje: YouTube: Tamiya RC Alfa Romeo 155 V6 Ti MARTINI TT02 タミヤ RC アルファ ロメオ 155 V6 T...

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/873LGySW6UhPp4tBoHSw2ry5YI0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T3LTKspl0qfLvlIloxHlNab0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6slA-IG6N8ZD8DbdE3BNjRdtPbc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Us1yApLd9nPM5DHepo6guwTk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ITj41WsAvgf_pn7SgW0Ksp38BKM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ebxQIXufQZOomaqTEf0TpS4x.jpg?f=fotoalbum_large

ff wat plaatjes van de Punto geschoten. Blijft toch een leuk ding met dat 135pk multi-air turbo blokje. Doet me toch weer denken aan de tijd van de 33 en de Sudjes. Gewoon een lekker blokje in een bruikbaar jasje. Iets minder overdreven gestyled dan de MiTo en een heerlijk wolfje in schaapskleren. Ook weer eens een stukje met de Spider gereden, die zal ik de volgende keer eens meenemen om wat nieuwe plaatjes van de schieten,. Moet alleen de hardtop er nog vanaf halen.

[ Voor 5% gewijzigd door GA!S op 08-04-2024 00:06 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
GA!S schreef op maandag 8 april 2024 @ 00:04:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

ff wat plaatjes van de Punto geschoten. Blijft toch een leuk ding met dat 135pk multi-air turbo blokje. Doet me toch weer denken aan de tijd van de 33 en de Sudjes. Gewoon een lekker blokje in een bruikbaar jasje. Iets minder overdreven gestyled dan de MiTo en een heerlijk wolfje in schaapskleren. Ook weer eens een stukje met de Spider gereden, die zal ik de volgende keer eens meenemen om wat nieuwe plaatjes van de schieten,. Moet alleen de hardtop er nog vanaf halen.
Deze heb ik ook gehad. Maar dan met de 1.3 diesel. Was heerlijk zuinig :)
Tot nu toe de fijnste B segment auto ooit gereden. Ban binnen een stuk stijlvoller, maar vooral stiller dan een Polo of Fiesta.

Helaas bij 199.700KM de distributie ketting geknapt. Koste meer dan 3k om te fixen. Dus toen weg gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Laatst online: 15:35
Dat van die ketting is inderdaad een bekend probleem. Zodra die begint te ratelen kun je hem het beste gelijk vervangen, dan ben je voor 800 euro klaar en kun je er weer 200k tegenaan. :) Punto hier staat nu bijna op 400k..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Staat nu op de nominatie om te vervangen voor een Mini Countryman Cooper S. Van binnen weer eens stukje gezelliger en echt een leuk karretje. Ik was alleen niet zo onder de indruk van het blok, vond het verschil met de Punto wel meevallen. Je zou niet zeggen dat die Mini bijna 200 pk heeft.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:54

tijmeng

Panasonic 7J

Pure emotie noemen ze t toch?

Na jaren oude BMWs (heb er nog steeds 1), in een opwelling een 916 Spider 2.0TS in waardeloze staat gekocht. Kwam bij het Amsterdamse bergingsbedrijf vandaan.... Lek dak, kapot raam, motor zwabbert, ophanging trilt. Eigenlijk alle vlaggen op ROOD.

Maar toch. Als je m dan in de toeren trekt, dan wil t wel en koop je toch maar zoiets als project.

Dus eindelijk een Alfa. En het eerste weekendje klussen is alleen maar positief. De wagen is in het verleden goed aangepakt door Madeno. Kom veel stickertjes tegen en het voelt ook wel wat meer dan de 155pk fabriekspaarden.

Raam is gefixt, interieur helemaal schoon gemaakt. Lekke inlaatslang, wat pakkingen en voorwielophanging zijn volgend weekend aan de beurt. Tot nu toe geen negatieve ellende, maar veelal positieve verrassingen.

Auto was bedoeld voor een korte rally vakantie, maar begin nu toch hard te twijfelen m te houden ipv verkoop.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Mooi spul hoor, een 916. Ik zou hem lekker houden. Plaatjes?

Dit is de mijne

:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qculiUvADNIC-GUU3e3KjMBhG10=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FZJKAtTeGoXhbhR2lFiSlnYs.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oHAoIyWUn7fEpr1O-1Pevq-1Wmo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZTghL09wxQzWZ5o8ocAf03Yj.jpg?f=fotoalbum_large

de betaler vervuilt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
M'n Giulietta TBi uit 2011 is in 1x door de apk gekomen 8)

Wel nieuwe voorbanden, dit keer Michelin PS4 (niet de S want die waren niet voorradig en PS5 zat 2 dagen levertijd op). Verder een kleine beurt en nieuwe remvloeistof en dat was het.

Laatst wel de bedrading van de klep vervangen.. achterruit verwarming werkt nu ook weer. Was wel echt een "vervelende rotklus" (vriendelijk gezegd).

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/1wQjsDT.png

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/H3L2rMX.png

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/A9ZiP6b.png

[ Voor 38% gewijzigd door ArcticWolf op 09-04-2024 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Dat is wel vragen om ellende met die krimpconnectors. Doe jezelf een plezier en soldeer die verbindingen.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
GA!S schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 23:21:
Dat is wel vragen om ellende met die krimpconnectors. Doe jezelf een plezier en soldeer die verbindingen.
Zo worden ze geleverd, kan ze altijd nog solderen als het problemen gaat leveren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
GA!S schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 23:21:
Dat was ook precies mijn gedachte :P Een tijdje terug hetzelfde gedaan bij de Fiat van mijn broertje. Solderen en met krimpkous afwerken. Zwarte tape er om heen om de kabeltjes te bundelen en extra afschermen en job done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:43
GA!S schreef op maandag 8 april 2024 @ 00:04:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooi ding!
Leuke auto met een zeer fijne en vooral lekker klinkende motor, zelf gehad in een MiTo.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ja, heerlijk bakkie. Soort sleeper-Abarth. Hij gaat helaas toch het veld ruimen, vandaag de knoop doorgehakt en een Mini Countryman Cooper S gekocht. Ook een leuk ding, net ff wat groter en completer.

Het worden wel steeds minder Alfa's / Italianen in de familie. Alleen de Brera van Pa en onze gezamelijke Spider zijn nog over. Die laatste zie ik niet zo snel meer gaan, de Brera zou nog wel eens plaats kunnen maken voor wat anders. Wellicht dat daar nog een Giulia voor komt.

Het lijstje Alfa's vanaf 1995 tot nu:

Alfa 33 1.3 8v
Alfa 75 1.8
Alfasud 1.5 QO
Alfa 75 2.0 TS
Alfetta GTV 2.0
Alfa 33 1.7 IE
Alfa 155 1.8 8v
Alfa 155 2.0 16v
Alfa GTV 2.0 TS 16v
Alfa 156 1.6 TS 16v
Alfa 156 2.0 TS 16v
Alfa 156 SW 1.8 TS 16v
Alfa GT 2.0 JTS
Alfa 156 SW 1.8 TS 16v
Alfa GTV 3.0 V6 24v
Alfa GT 1.9 JTD
Alfa GT 3.2 V6 24v
Alfa Brera 2.0 JTS
Alfa Spider 2.0 TS 16v
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dmsY5SiELAabT83xWrbD0f1rGn8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OzJxwSG3MctuowzfvaTYLaS1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0LNyqAc_x8iToOQH5I5g_D3GenI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dgFPuRub3mTE8Na6gAZCbe7B.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LDW6TIxp5Og6tCC6QORKMyulsqk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fk0mtpAXndf8wt3MX05BjdWH.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kAT4YLfphubwMAjYxvainaZlicE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4RbLmkNnHJuwq6rUWJSTsuLm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LR4lDOBXwsEkIY34lslfliqR_1Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GoRVkNod9EwWs0jkuEnbLvbJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G78ZysI4K7w8FCTd_SleZ2VA65c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wGyylZxat3fdIkdNkMi8xkD1.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gxpUzAP9eOyyu0Pv1KkA7ERdzEs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b7hfP3RAb1tbK4popMpBg5u5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JbBEzS8FruuSfFJsy3ztcezhJTs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t1YRCfY2k02yzY7AZdFhHSIz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F35rg8MN421fH-4frvyFmVfXr-I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bMLpHSuU9zsUcNYL3GVpo13f.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7_MTNTfSiHuSS9qF_xFDYE6x9Zw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UoFQH3jyq8l3fCzdsmJpBKl4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CpVtSrNe5me9lqrkCUeiL0THfuc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qK9IxayzKA401NuXYwO50LDu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ApjN7M5knv6wJh79a0azYWuCmQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c1EFY0OsdcyAfPnIqwXAQYFx.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmvzpyfPsjqmryJ5sdwTuG-k8k8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0j7I2HBbrjvQOxWp5TsUHyZj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J7pH_qsdpoiG7zhTYcBbIlrwXF4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uEwtXNvOUlSXAM6gAGg1D4nM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1pbJyVFP8bbBs-HB310QI2MF-xs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3v4XFz2pcOvJwY4YXhRNYbVT.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7cNwyz2d4uGXmAQ2OyRjMCsavKQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WdfiFGWxg89QSGckNeY3qFn2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DENvi6ScDNP5AFN0l8h781-I2b8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7nzvxTTtXcxutT7fI71frGLY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O9WmfIWFSnjU32mzV03RHHQPSCM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H4ouAo7leN6ywQjyf8z50QCf.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zN5yOMWGNPqeHT3V7EI7afqizLs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zhAXJcmPfz8JDBVivFigXBEp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KTmOv1A_kZlv_FDE49QdsmbrWI8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VtP537gxTbAN1DVqd8oGijK8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z3lAWtvfbbR8TCz729fm851us10=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4mmEECA6fRWqmYgEAVu0d9Ds.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5OJ3QI4L50qIjEILpZtDYIeVCW4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q5BXE2Pig2KSLvVO39kw0iMe.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 84% gewijzigd door GA!S op 11-04-2024 15:52 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Nu online
Ik ben me aan het oriënteren voor een andere auto en de Giulia heeft m’n interesse gewekt. Maar ik vroeg me af: wordt de 2.0 MultiAir AT8 nog in andere modellen naast de Stelvio gebruikt binnen de Stellantis groep?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
TheDeuce schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:42:
Ik ben me aan het oriënteren voor een andere auto en de Giulia heeft m’n interesse gewekt. Maar ik vroeg me af: wordt de 2.0 MultiAir AT8 nog in andere modellen naast de Stelvio gebruikt binnen de Stellantis groep?
Zie: Wikipedia: FCA Global Medium Engine

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• H-W Engineer
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Volgens mij klopt het wiki lijstje niet, daar staat de Tonale ook genoemd. Die heeft een andere motor namelijk een 1.5 hybride of 1.3 plug in hybride.

Verder is de 2.0 uit de Giulia en Stelvio een top motor. Goed te chippen naar 300+ PK.

Edit: de Tonale met de 2.0 is wel in Amerika geleverd net als zijn broer de Doge Hornet. Misschien is dat nog een leuke import auto over een paar jaar :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cPO812XxvgIU-7xS0R1SYJgqMoA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hpNwKaogtr6hxizUgCsuewCc.jpg?f=fotoalbum_large

De RS5 stond een weekje bij de poetser, kon ik eindelijk de Spider weer eens goed uitlaten. In een week 1000 km met de kap open, regen, wind, zon, alles gehad. Heerlijk bakkie blijft het toch en bijna 25 jaar oud. Ik ben blij dat ze het hele jaar in een verwarmde garage slaapt. Inmiddels staat de teller op 65.000. Deze gaat voorlopig nergens heen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DA45TxXwGC9YmpNS9JWNSC4waIw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3W7jC9C2F8gHT021DtDUvqis.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jthYKWXHiicrX8wFsW44bAABy_k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YlRrSz8pgwyVQl5oQIbEBYM0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IBaEmVV907eafL6AEWfWnwSV4Z4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OVCdp45PMn8rpUy4f6X5PflO.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 3% gewijzigd door GA!S op 15-06-2024 00:31 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Weer eens een langere rit met de G gemaakt vandaag en ook wat voer voor m'n paard gehaald...

Had ik een mooie parkeerplaats voor m'n G gevonden:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/H3ElUxa.png

Overkomt mij dit :+
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/IWcmCsk.png

Zat al geld te tellen toen de monteur de "schroef" eruit trok en het eigenlijk alleen maar de kop van de schroef was. De band is niet lek... had echt veel mazzel. Vrijdag de 14e "mazzeldag". ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

2 x 7 hé! :+

Maar ehh...

Ik vroeg me iets af wat betreft dat hele Uconnect systeem dat nu al heel wat jaartjes bestaat :

Hebben we daar een specialist voor in Nederland dan wel het noorden van België eventueel :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:37
Ik heb weer iets moois met mijn giulietta, gisteren op de terug weg van het werk geeft de boordcomputer ineens aan dat de deur rechts achter open staat. Thuis komst meerdere keren dicht gedaan, maar dat hielp allemaal weinig.Slot paar keer met de hand dicht gedaan, gekeken naar stekker verbinding in de deur maar valt allemaal weinig aan te zien. Knap vervelend want de auto kan niet op slot, ja met mechanische vergrendeling zou kunnen.. 8)7 Mensen bekend met dit probleem? Denk dat het aan de kabelboom ligt..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alki
hikhakhok schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:09:
Ik heb weer iets moois met mijn giulietta, gisteren op de terug weg van het werk geeft de boordcomputer ineens aan dat de deur rechts achter open staat. Thuis komst meerdere keren dicht gedaan, maar dat hielp allemaal weinig.Slot paar keer met de hand dicht gedaan, gekeken naar stekker verbinding in de deur maar valt allemaal weinig aan te zien. Knap vervelend want de auto kan niet op slot, ja met mechanische vergrendeling zou kunnen.. 8)7 Mensen bekend met dit probleem? Denk dat het aan de kabelboom ligt..
Kabelboom kofferbak wss. opzich makkelijk te verhelpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
@alki
De kofferbak bedrading heeft geen draden van de deuren:

rechts:
wit-geel - massasignaal aanslagnok ruitenwisser
grijs-zwart - achteruitrijlicht rechts
geel-groen - achterlicht rechts
groen-bruin - bedieningssignaal ruitenwisser
bruin-zwart - mistlicht rechts

Links:
grijs-groen - achteruitrijlicht links
paars - signaal naar kofferklepslot
bruin-wit - achterruitverwarming
wit-oranje - signaal vanaf logoknop
wit-grijs - signaal ‘Klep is open’
geel-blauw - achterlicht links
wit-geel - schakeldraad kofferbakverlichting
bruin-geel - mistlicht links
groen-zwart - remlicht spoiler

Maar het komt wel vaker voor (ook bij andere merken) dat de kabelboompjes in de deur ook kapot gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alki
@ArcticWolf
Die van je kofferbak is daar toch ook aangelinkt.
Toen ik op t mistlicht drukte, sprongen bij mij alle deuren open :D

[ Voor 47% gewijzigd door alki op 25-06-2024 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
alki schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:29:
@ArcticWolf
Die van je kofferbak is daar toch ook aangelinkt.
Toen ik op t mistlicht drukte, sprongen bij mij alle deuren open :D
:o :D

geniaal, naja heb die bij mij laatst vervangen nu werkt weer alles goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
H-W Engineer schreef op maandag 13 mei 2024 @ 08:39:
Verder is de 2.0 uit de Giulia en Stelvio een top motor. Goed te chippen naar 300+ PK.
Hoe zit dat met de rest van de Stelvio?

Sinds de Alfa GT alleen maar lease auto's gereden. De Audi Q4 moet over een dik jaar vervangen worden door een nieuwe EV en dan schiet de bijtelling omhoog. Het idee is om Stelvio privé een Stelvio te gaan rijden. Behalve dat de motor goed is kan ik niet echt wat vinden over hoe degelijk die dingen zijn en of ze kostbaar zijn in onderhoud :)

Overigens is die V6 wel erg aantrekkelijk, helaas krijg ik dat er niet doorheen bij mijn vriendin.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
ephymerous schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:47:
[...]

[..]
Overigens is die V6 wel erg aantrekkelijk, helaas krijg ik dat er niet doorheen bij mijn vriendin.
hahaha idem, maar dan voor de Giulia. ;)

*sowieso

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ephymerous schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:47:
[...]

Hoe zit dat met de rest van de Stelvio?

Sinds de Alfa GT alleen maar lease auto's gereden. De Audi Q4 moet over een dik jaar vervangen worden door een nieuwe EV en dan schiet de bijtelling omhoog. Het idee is om Stelvio privé een Stelvio te gaan rijden. Behalve dat de motor goed is kan ik niet echt wat vinden over hoe degelijk die dingen zijn en of ze kostbaar zijn in onderhoud :)

Zeggen dat de auto echt die V6 nodig heeft anders komt die amper vooruit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Same story hier. Zit er al over na te denken dat mijn volgende auto van de zaak een ID3 oid word. En dan een Giulia QV voor dr bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Already did it, maar dan met een Giulia Veloce. Na 28 jaar of zo lease auto rijden.
Nog geen moment spijt gehad, bevalt zo goed dat ik hem alweer in ga ruilen op een nieuwere.
De Q valt wel wat buiten het budget helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Stiggy schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:19:
Already did it, maar dan met een Giulia Veloce. Na 28 jaar of zo lease auto rijden.
Nog geen moment spijt gehad, bevalt zo goed dat ik hem alweer in ga ruilen op een nieuwere.
De Q valt wel wat buiten het budget helaas.
Welke ga je kopen nu dan? heb ook een veloce van 2018, maar ik vind m zo fijn zijn de nieuwere wel echt beter haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
Tux3.14 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:17:
Same story hier. Zit er al over na te denken dat mijn volgende auto van de zaak een ID3 oid word. En dan een Giulia QV voor dr bij.
Ik heb nu een ID.3 in de lease en een Giulietta erbij.
Ik zou zeggen.. doe het niet. Mijn ID.3 staat (niet overdreven) vaker bij de garage dan mijn Giulietta ooit heeft gedaan.
Ik heb wel een eerste generatie ID.3 en ze lijken beter te worden. maar man wat een drama bij VW. Voorheen had ik een VW Golf Variant in de lease en die zat echt stukken beter in elkaar dan de ID.3

Precies de reden dat ik twijfel om te blijven leasen.. vind de Giulia erg mooi en rij niet meer zoveel als voor Corona. Waarom dan niet de stukken dat ik wel rij, in een echt mooie auto!? Mja nog ff sparen.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stiggy
alki schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:28:
[...]

Welke ga je kopen nu dan? heb ook een veloce van 2018, maar ik vind m zo fijn zijn de nieuwere wel echt beter haha
Ik heb in februari een 2017 Veloce gekocht. En inderdaad, die vind ik ook zo fijn dat ik er nog lang in wil rijden. Maar altijd lease en dus nieuw gereden, en een 2017 auto is dat natuurlijk niet. Ik sta vaak te poetsen (want zwart :o ) dus ik sta iedere keer met mijn neus op de kleine imperfecties. Het stoorde me een beetje. Nu had dezelfde dealer een 2021 variant met slechts 26.000km staan. En ik ben voor de bijl gegaan haha, ook omdat ik bij de 2017 misschien niet helemaal het gevoel had dat ik daar nog jaren probleemloos in ging rijden (heb al wat kleine dingetjes gehad waaronder motorstoringen op vakantie).

Verschil tussen de 2017/2018 en 2020+ is niet zo groot verder. De 2020+ zijn kwalitatief wat beter gebouwd zeggen ze. De middenconsole, pook en het stuur hebben wat mooiere materialen en het grootste verschil is een moderner infotainment systeem met touch, standaard CarPlay/AA en er zijn ADAS level 2 hulpjes als adaptieve CC, traffic jam assist e.d. Niet dat ik die dingen onmisbaar vind, maar kreeg tijdens een proefrit daardoor wel het gevoel in een stuk modernere auto te rijden die niet zover van de leasebak afzat die ik daarvoor had. Dus toch tot een deal gekomen. Volgende week ga ik hem omwisselen.
Pagina: 1 ... 113 ... 118 Laatste