nero355 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 14:51:
[...]
Ik had die een keer bijna als tweede auto erbij gekocht
Was een exemplaar die door een liefhebber met eigen bedrijf dat eraan gerelateerd was helemaal netjes was gemaakt met facelift koplampen/achterlichten/enz. in het zwart en stond voor maar € 4500 tekoop destijds!
Maar uiteindelijk toch maar niet gedaan, want eigenlijk geen plek voor en ook geen doel of iets...
4500 euro is echt niks tegenwoordig voor die auto's... ik had die van mij destijds voor 2000 euro kunnen kopen (19 jaar geleden), maar na een paar maanden weg gedaan, onderhoud (voornamelijk roest

) was toen toch te duur voor mij

ding voor 2000 euro weer weggedaan

[...]
Ik vind ook de meeste auto's heel snel te luxe/digitaal aanvoelen en niet puur genoeg over het algemeen...
Na van alles meegemaakt en gereden te hebben zou ik waarschijnlijk minimaal iets van een eerste generatie Porsche Cayman GT4 moeten hebben om daar echt van te genieten!
Of gewoon lekker weer iets dat puur/kaal/licht is uit de jaren '90

MR2 dus
De Giulietta stuurt zo "nep", in Dynamic is het wel wat beter maar je mist een beetje het wegcontact.
Is wel aan te wennen, want de stabiliteit van de G is echt erg goed.
[...]
Volgens mij is zo'n Astra ook al gauw 1500 kg. grofweg of was dat een latere generatie ?
Dat was de latere generatie, de H OPC is op 5kg na even zwaar als de G TBi

Verschil zat hem voornamelijk in de stabiliteit in de bochten. De Giulietta heeft een veel beter/slimmer ophang systeem voor en achter. De H OPC heeft niks bijzonders, als je hetzelfde wilt moet je dat er allemaal zelf onder schroeven.
[...]
Dat laatste is de #1 reden dat ik nooit een Circuit Dag heb gedaan met mijn eigen auto !!!

Heb het weleens zien gebeuren op Zandvoort idd, maar daar rijden echt stuntpiloten. Op de Nurburgring zijn de regels gewoon beter/makkelijker. Op een circuit dag mag je links en rechts inhalen (zonder knipperlicht). Op de Ring gelden in principe gewoon dezelfde verkeersregels als op de openbare weg.
Ja ik heb ook weleens rechts ingehaald, maar dat zijn dan van die pannenkoeken die niet in hun spiegel kijken.
Qua kosten is een weekendje Ring:
70 a 80 euro per nacht bij een B&B hotelachtig iets.
35 euro per rondje
15 a 20L brandstof per rondje
Na 15 a 20 rondes zijn je banden op, dus let op de slijtage van je banden (kost nogal wat...)
[
Voor 5% gewijzigd door
ArcticWolf op 03-11-2023 21:35
]