Tux3.14 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 18:47:
[...]
Het platform waar de Giulietta op staat is eigenlijk waardeloos, bij de Bravo en Delta heb je hetzelfde probleem. Volgens mij staat een verdwaalde Chrysler ook het platform. Ik dacht een sedan achtig ding wat alleen in de USA is uitgebracht, maar pin me er niet op vast.
Het zijn degelijke auto's, daar niet van. Maar als ze wat hebben en je moet ergens bij dan ben je wel even aan het sleutelen ja.
Ja grootste 'probleem' aan deze auto's vind ik het "slap-on" ontwerp (om het maar zo even te noemen). Ik heb alle klemmen van de kvs slangen (en 2 kvs slangen) vervangen omdat ze allemaal versleten waren, nu omdat het systeem toch leeg moest maakt het niet uit welke slang je los draait, maar soms moest je eerst een slang verwijderen om bij een andere slang te komen. En die kan je ook niet meer aandraaien nadat de andere slang erop zit. Voor de kvs slang van het blok naar de radiator moet zelfs de lucht intake eraf...
Om het luchtfilter eraf te halen moet de bumper eraf.
De wielkast schermen moeten eraf om het oliefilter te vervangen etc...
Het zijn allemaal van die kleine dingen maar je bent een uur bezig voor iets simpels. Vandaag ook geprobeerd de bouten van de turbo boost flens te vervangen... leg je de bouten op elkaar dan lijken ze precies hetzelfde (M8) maar draai je ze in de flens, dan past de standaard M8 bout opeens niet

Haha point taken

het was ook maar een selectie (N=1) van mij. Deze kan nooit tippen aan de Toyota MR2 AW11 die ik vroeger had
Zat laatst ook in een BMW M440i uit 2021 en m'n collega kent maar 1 stand rechtervoet... en die is plat op de vloer. Ik heb echt een schietgebedje gedaan, maar voor 1900kg ligt dat ding echt perfect op de weg.
Voordeel van deze G TBi is dat deze een volledige Novitec schroefset heeft en Powerflex (Purple) draagarm rubbers. In combinatie met de relatief nieuwe Pirelli Pzero Pz4 banden (2022) ligt deze auto als een blok op de weg.
In Nederland is dat nog best comfortabel op de snelweg (in Duitsland zijn de paarse rubbers iets te veel van het goede).
Ik ben stiekem heel erg nieuwsgiering hoe hard ik met deze over de Nürburgring kan. Heb laatst al wat off camber bochten hier in de omgeving geprobeerd en kon echt serieus hard er doorheen zonder grip te verliezen.