Toon posts:

Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 108 109 110 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-02 23:50
Loei123 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 08:00:
Ik snap niet zo wat er tegen elektrisch rijden is eerlijk gezegd.

:w

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:17

• Alfa Novanta
ja en nee. Ik hoor graag wat ik doe als ik optrek en door de versnellingen ga. Emozione O+

Bij een EV boeit dat niet

je bent een petrol head of niet.

uiteindelijk zullen het wel allemaal elektrische zoembakken worden en moeten we naar het circuit of museum om het ECHTE geluid te horen.

joepie :/

meanwhile... :P

had ik deze al gepost btw?

[Voor 38% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-12-2022 12:30]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-02 22:26
Alfa Novanta schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:22:
..

..
Ik heb soms echt meer plezier in mijn electrische auto dan in mijn Alfa. Zeker, heerlijk om die turbo te horen fluiten en de toeren in te klimmen.. Maar vervolgens een hoop herrie en gebeurd er vrij weinig. Terwijl je in de electrische auto een stuk sneller van je plek bent, door de bochten heen komt en na de bocht veel meer koppel hebt om door te pakken.

Maar hey da's ook een kwestie van inzicht.. bij sommigen moet dat duidelijk nog even binnen komen :(:).. geeft niks..

• Loei123
Alfa Novanta schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:22:
ja en nee. Ik hoor graag wat ik doe als ik optrek en door de versnellingen ga. Emozione O+

Bij een EV boeit dat niet

[Afbeelding]

uiteindelijk zullen het wel allemaal elektrische zoembakken worden en moeten we naar het circuit of museum om het ECHTE geluid te horen.

joepie :/

meanwhile... :P

[YouTube: Alfa Romeo 75 3.0 V6 onboard! Fantastic sound!!]

had ik deze al gepost btw?

[YouTube: Alfa Romeo 75 3.0 V6 !! Behind the scenes + NEW Bonus Content!! ❤️❤️]
In het dagelijks verkeer heeft een stille auto toch echt wel mijn voorkeur. Geluid is leuk bij optrekken, dan de cc aan en het is alleen maar lawaai.
De stilte in een EV is echt heerlijk.

En zo'n video van 10 jaar oud op b wegen vind ik ook niet echt representatief voor het dagelijks verkeer.
Wel leuk, dat wel.

Maar je kunt als petrol head wel genieten van een EV hoor, hopelijk jij uiteindelijk ook. ;)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 23:29

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

DonJunior schreef op woensdag 28 december 2022 @ 13:26:
Ik heb soms echt meer plezier in mijn electrische auto dan in mijn Alfa. Zeker, heerlijk om die turbo te horen fluiten en de toeren in te klimmen.. Maar vervolgens een hoop herrie en gebeurd er vrij weinig. Terwijl je in de electrische auto een stuk sneller van je plek bent, door de bochten heen komt en na de bocht veel meer koppel hebt om door te pakken.

Maar hey da's ook een kwestie van inzicht.. bij sommigen moet dat duidelijk nog even binnen komen :(:).. geeft niks...
Gefeliciteerd : Bij jou is binnengekomen hoe electrische motoren werken en de voordelen ervan, maar dat betekent nog niet dat wij al die suffe leasebakken leuk moeten vinden... :P

De Tesla Roadster was een geinig concept.
Die Bentley LMP1/LMP2 was ook wel grappig.

Maar die KIA waar jullie zo blij van worden hoef ik echt serieus totaal NIET! :X

Als het al een KIA moet/mag zijn dan neem ik wel lekker zo'n Stinger met een V6 3.0 (Twin ??) Turbo >:) 8) :*) d:)b

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Loei123
nero355 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:27:
[...]
Als het al een KIA moet/mag zijn dan neem ik wel lekker zo'n Stinger met een V6 3.0 (Twin ??) Turbo >:) 8) :*) d:)b
Je bedoelt die veel langzamere dan de EV6 GT? :+

• nero355

nero355

Loei123 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:21:
Je bedoelt die veel langzamere mooiere en luidere dan de EV6 GT? :+
Klopt! :+

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Alfa Novanta
DonJunior schreef op woensdag 28 december 2022 @ 13:26:

Maar hey da's ook een kwestie van inzicht.. bij sommigen moet dat duidelijk nog even binnen komen :(:).. geeft niks..
och, ik kan het toch niet betalen dus inzicht heeft er weinig mee te maken. Daarbij heb ik wel eens meegereden in een Tesla Model 3 dual motor ofzo .. ging achterlijk snel van 0 naar 170km op een 60km weggetje en ook op mini rotondes hoekte hij rond met een rondvaart dus ik snap best dat mijn GTtje daar niet tegen op kan, maarja .. zoals gezegd ik kan m toch niet betalen dus laat mij dan nog maar lekker rondkarren met een ICE .. daarnaast hou ik er ook niet van dat alles via de cloud moet, er 100 camera's opzitten die dag en nacht filmen wat er rond de auto gebeurt, microfoons die alles opnemen en continu uploaden. Ik wil gewoon in control zijn en niet afhankelijk zijn van een clouddienst die met een druk op de knop mij de toegang en/of functionaliteit kan ontzeggen. Nog niet te denken aan potentieel ongemak wanneer al die data op straat komt te liggen.

Maar hey da's ook een kwestie van inzicht.. bij sommigen moet dat duidelijk nog even binnen komen :(:).. geeft niks.. :+

• Loei123
Alfa Novanta schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:33:
[...]
daarnaast hou ik er ook niet van dat alles via de cloud moet, er 100 camera's opzitten die dag en nacht filmen wat er rond de auto gebeurt, microfoons die alles opnemen en continu uploaden. Ik wil gewoon in control zijn en niet afhankelijk zijn van een clouddienst die met een druk op de knop mij de toegang en/of functionaliteit kan ontzeggen. Nog niet te denken aan potentieel ongemak wanneer al die data op straat komt te liggen.

Maar hey da's ook een kwestie van inzicht.. bij sommigen moet dat duidelijk nog even binnen komen :(:).. geeft niks.. :+
Lol, want er zijn meer EV's dan telefoons die dat doen.

• Alfa Novanta
haha, ja daar hou ik ook niet van .. leve de Nokia 3410! :+

• nero355

nero355

Loei123 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:22:
Lol, want er zijn meer EV's dan telefoons die dat doen.
Dan moet je maar geen Apple en Google troep gebruiken! :P

Ook leuk : Allemaal mensen die klagen over Privacy maar ondertussen hun hele leven op Smoelenboek en andere soortgelijke troep zetten... _O- :') :F

• Loei123
nero355 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 17:14:
[...]

Dan moet je maar geen Apple en Google troep gebruiken! :P

Ook leuk : Allemaal mensen die klagen over Privacy maar ondertussen hun hele leven op Smoelenboek en andere soortgelijke troep zetten... _O- :') :F
Ik leef niet in de illusie dat het bij andere merken anders is. :)

• nero355

nero355

Loei123 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 17:22:
Ik leef niet in de illusie dat het bij andere merken anders is. :)
Ik leef in de werkelijkheid dat het wel zo is gelukkig :
- Ubuntu Touch
- Jolla Sailfish

Voor mij meer dan genoeg! ;)

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-02 10:50

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Had al een tijdje een vervelende trilling tussen de 110 en 140km/u in de wielen. Afgelopen kerstavond haar een keer met 230km/u over de snelweg getrapt :+ , ding ligt als een huis op de weg maar die trilling irriteerde mij mateloos.
Vandaag op de brug gehad en wielen laten balanceren, maar dat was het niet... kwamen er dus achter dat de spacers teveel speling op de naven hadden, dus de spacers onderling uitgewisseld. Toen zat er toch nog teveel speling tussen de naaf van de spacers en de velgen (de velgen zijn eigenlijk net te groot voor op de standaard naven), dus de naaf van de spacers afgetaped en nu is ze helemaal perfect. Totaal geen vibraties meer O-)

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-02 22:26
Alfa Novanta schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:33:
[...]

och, ik kan het toch niet betalen dus inzicht heeft er weinig mee te maken...
Ah sorry.. ik spelde blijkbaar afgunst verkeerd.

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:38

Polycom

Poes van goud

Zo, de Giulietta kan er weer een tijdje tegenaan. Nieuwe distributieriem, waterpomp, multiriem, luchtfilter, oliefilter (en nieuwe olie natuurlijk) en nieuwe bougies. Ook de multiair filter maar laten schoonmaken d:)b
In mei ook nog even 4 nieuwe banden aanschaffen. Twijfel nog over zomer- of allseason banden.
ArcticWolf schreef op woensdag 28 december 2022 @ 18:23:
Afgelopen kerstavond haar een keer met 230km/u over de snelweg getrapt :+ , ding ligt als een huis op de weg maar die trilling irriteerde mij mateloos.

[Afbeelding]
Jij hebt een quadrifoglio toch? Kon die niet harder? :o Met mijn 1.4 sprint versie van de zomer de 235 gehaald in de buurt van Munchen. Zou die van mij dan toch gechipt zijn?

[Voor 44% gewijzigd door Polycom op 28-12-2022 19:57]

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Polycom schreef op woensdag 28 december 2022 @ 19:54:
Zo, de Giulietta kan er weer een tijdje tegenaan. Nieuwe distributieriem, waterpomp, multiriem, luchtfilter, oliefilter (en nieuwe olie natuurlijk) en nieuwe bougies. Ook de multiair filter maar laten schoonmaken d:)b
In mei ook nog even 4 nieuwe banden aanschaffen. Twijfel nog over zomer- of allseason banden.

[...]

Jij hebt een quadrifoglio toch? Kon die niet harder? :o Met mijn 1.4 sprint versie van de zomer de 235 gehaald in de buurt van Munchen. Zou die van mij dan toch gechipt zijn?
Deze QV kan sneller ja ;) maar eerlijk, er was best wat verkeer op de weg en in Nederland boven de 200 vind ik al een heel ding. Hij haalde met gemak 230 dus zit zeker nog snelheid in, heb voor het einde van de A2 tunnel op de rem getrapt :P zul je zien dat ze daar net staan...

Ik haalde overigens met m'n 170pk ex-Giulietta maximaal 220km/u (GPS gemeten) in Duitsland, dus denk dat jouw sprint wel echt gechipped is.

ps; ik rij overigens nog op zomerbanden omdat ik nog steeds geen Turbina's heb gevonden :'(

[Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 28-12-2022 21:22]

• nero355

nero355

https://www.tyrereviews.co.uk d:)b
ArcticWolf schreef op woensdag 28 december 2022 @ 18:23:
Kwamen er dus achter dat de spacers teveel speling op de naven hadden, dus de spacers onderling uitgewisseld. Toen zat er toch nog teveel speling tussen de naaf van de spacers en de velgen (de velgen zijn eigenlijk net te groot voor op de standaard naven), dus de naaf van de spacers afgetaped en nu is ze helemaal perfect.
En daarom ben ik geen fan van die dingen! :)

• Alfa Novanta
DonJunior schreef op woensdag 28 december 2022 @ 18:28:
misschien is het een idee om het hier gewoon gezellig te houden? :/

Niet dat ik me hoef te verantwoorden naar iemand, maar als ik het als petrol head jammer vind, het zelfs pijn doet om aan het afscheid van de ICE te denken, dan is dat zo. EV's worden ons al genoeg door de strot gedrukt terwijl ze zo schoon niet eens hoeven te zijn. Voor hetzelfde staat er een kolencentrale te stampen om de stroom op te wekken om het over die accu's nog maar niet eens te hebben. En 80% is toch lease bak.
Je kunt gewoon bewondering hebben voor een mooie doordachte ICE (boxer/V/straight/hybrid) voor wat het is, wat mensen gemaakt hebben met de kennis en technologie van toen. En dat het jou niet boeit, helemaal dikke prima. Ga gerust naar een EV topic waar de mensen wél het licht zien :w

Voor wie het wél leuk vind nog een fijne sound track O+

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

nero355 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 23:36:
[...]

https://www.tyrereviews.co.uk d:)b

[...]

En daarom ben ik geen fan van die dingen! :)
Ik wel dit keer ;) past echt bij deze verlaagde tbi maar denk eerlijk dat het de velgen zijn. Heb deze meegenomen van die rode omdat ik daar nieuwe banden op had laten leggen. Maar daar had ik hetzelfde probleem bij de naven (zonder spacers)

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-01 15:57
DonJunior schreef op woensdag 28 december 2022 @ 18:28:
[...]

Laten we het gezellig houden...
Het is tenslotte een Alfa Romeo gerelateerd topic en daar heeft EV zijn intrede nog niet in gedaan.

Wat betreft het sentiment EV vs ICE. ICE heeft van oudsher emotie, gevoel en beleving. Bij EV heb je zeer zeker gevoel en beleving, maar ontbreekt de emotie i.v.m. het ontbreken van het motorgeluid/uitlaatgeluid (wat je prefereerd) dat "tegen je praat".

BMW 535D

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 19:25

[...]

zou wel even naar de all season snelheids index kijken weet niet of die 220 aankunnen

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02 12:17

Tusk

Sticky Bomb likes you!

gewoon goede zomerbanden. Winterbanden zijn neit nodig in NL en allseasons doen compromis op elk vlak

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-02 22:09
Na mijn scheiding en altijd "verstandige" keuzes maken qua auto's ben ik nu in de markt voor een Giulietta QV. Het moet een TCT worden in rood, grijs of wit. Budget max 20K.

Onderhoudshistorie is voor mij heel erg belangrijk, daarom liever geen import. Ik wil zeker weten dat de auto altijd op tijd zijn beurten/olie verversing heeft gehad.

Waar moet ik echt op letten als ik ga kijken? Heb al gelezen dat de bak soepel moet schakelen, maar dat lijkt me logisch.

Hoor graag tips, zeker over onmisbare opties. Standaard dimmende binnenspiegel zit er niet op bijvoorbeeld, maar ik vind dat dan weer niet heel belangrijk. Ik rijd denk ik max 10k km per jaar.

iRacing Profiel

• Polycom

Polycom

Poes van goud

MartijnA3 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:25:
Na mijn scheiding en altijd "verstandige" keuzes maken qua auto's ben ik nu in de markt voor een Giulietta QV. Het moet een TCT worden in rood, grijs of wit. Budget max 20K.

Onderhoudshistorie is voor mij heel erg belangrijk, daarom liever geen import. Ik wil zeker weten dat de auto altijd op tijd zijn beurten/olie verversing heeft gehad.

Waar moet ik echt op letten als ik ga kijken? Heb al gelezen dat de bak soepel moet schakelen, maar dat lijkt me logisch.

Hoor graag tips, zeker over onmisbare opties. Standaard dimmende binnenspiegel zit er niet op bijvoorbeeld, maar ik vind dat dan weer niet heel belangrijk. Ik rijd denk ik max 10k km per jaar.
Bouwjaar na 2014 (correct me if I am wrong, kan ook 2013 of 2015 zijn) zijn (bijna allemaal :+ ) import bakken.

• MartijnA3
Polycom schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 13:39:
[...]

Bouwjaar na 2014 (correct me if I am wrong, kan ook 2013 of 2015 zijn) zijn allemaal import bakken.
:?
https://www.autoweek.nl/kentekencheck/KZ-135-T/

Er is veel import, maar echt niet allemaal.

[Voor 7% gewijzigd door MartijnA3 op 30-12-2022 13:59]

iRacing Profiel

• nero355

nero355

Tusk schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:41:
Winterbanden zijn neit nodig in NL
Echt wel! :P

Je zomerbanden worden knetterhard als ze het te koud hebben en dan gaat je grip dus ook achteruit! ;)

• alki

zowieso je even aanmelden bij clubalfaromeo daar komen af en toe wel mooie exemplaren voorbij.

Qua automaat kan ik niks zeggen heb alleen een handbak QV gehad.
glazen Panoramadak is echt super.
Langs het kofferbak scharnier lopen de draden voor verschillende elektonica die willen nog wel een slijten door open en dicht doen. Vraag of ze al vervangen zijn.

[Voor 7% gewijzigd door alki op 30-12-2022 15:00]

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

nero355 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:46:
[...]

Je zomerbanden worden knetterhard als ze het te koud hebben en dan gaat je grip dus ook achteruit! ;)
Wanneer is het koud in NL dan? Morgen 17 graden. Voor dat ene weekje vorst ga je toch niet investeren in die onzin? Iets meer afstand houden heeft meer zin dan die oplichterij.

Goede zomerband heeft zelfs op nat wegdek meer grip dan een winterband.

[Voor 15% gewijzigd door Tusk op 30-12-2022 17:23]

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Dat is precies mijn opgeslagen zoekopdracht bij autoscout. Maar voor 20k lukt dat niet echt ;)
Kijk je niet blind op die beurtjes. Maar zet hem op een brug en laat een monteur er naar kijken.

• nero355

nero355

Tusk schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 17:20:
Wanneer is het koud in NL dan? Morgen 17 graden. Voor dat ene weekje vorst ga je toch niet investeren in die onzin? Iets meer afstand houden heeft meer zin dan die oplichterij.
Ehm...

Ik heb laatst toch echt op een bevroren sloot zitten schaatsen en ik was echt niet de enige :? 8)7
Goede zomerband heeft zelfs op nat wegdek meer grip dan een winterband.
Niet als die knetterhard is geworden door de kou ;)

Daarnaast remt die zomerband niet zo lekker nadat die vol is gelopen met natte sneeuw kan ik je helaas uit ervaring vertellen! :$ :X

• Loei123
nero355 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 18:44:
[...]

Ehm...

Ik heb laatst toch echt op een bevroren sloot zitten schaatsen en ik was echt niet de enige :? 8)7

[...]

Daarnaast remt die zomerband niet zo lekker nadat die vol is gelopen met natte sneeuw kan ik je helaas uit ervaring vertellen! :$ :X
En wat over de veiligheid van winterbanden met die 17 graden van morgen?

Dan kun je toch beter doorrijden op zomerbanden lijkt me.

Wanneer het flink begint te sneeuwen kun je weinig beginnen natuurlijk, dat is zeker waar.

• nero355

nero355

Loei123 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 19:19:
En wat over de veiligheid van winterbanden met die 17 graden van morgen?

Dan kun je toch beter doorrijden op zomerbanden lijkt me.
Dan regel je effe snel een Pitstop Crew en wissel je ze om! :+

/Flauw O-)

Zonder gekkigheid :
Fatsoenlijke winterbanden zouden dat gewoon moeten kunnen als er tussendoor wat warmere dagen zijn, zoals de Continental WinterContact T8xx reeks met een P van Performance aan het eind :)

• Loei123
nero355 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 19:22:
[...]
Zonder gekkigheid :
Fatsoenlijke winterbanden zouden dat gewoon moeten kunnen als er tussendoor wat warmere dagen zijn, zoals de Continental WinterContact T8xx reeks met een P van Performance aan het eind :)
Dat zal voor zomerbanden weinig anders zijn.

Lang verhaal kort, het is hier vaker boven de 7 graden dan eronder.

• nero355

nero355

Loei123 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 19:25:
Lang verhaal kort, het is hier vaker boven de 7 graden dan eronder.
Niet heel de dag door en vooral bij werkverkeer heb je te maken met reizen gedurende de gedeeltes van de dag waarbij het kouder is omdat de temperatuur nog niet hoger is geworden in de ochtend of juist aan het dalen is in de avond! :)

Maar hey... Doe het vooral lekker niet en wacht todat het verkeerd gaat! Nederlandse gierigheid FTW!!! :P :+

• Loei123
nero355 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 20:12:
[...]

Niet heel de dag door en vooral bij werkverkeer heb je te maken met reizen gedurende de gedeeltes van de dag waarbij het kouder is omdat de temperatuur nog niet hoger is geworden in de ochtend of juist aan het dalen is in de avond! :)

Maar hey... Doe het vooral lekker niet en wacht todat het verkeerd gaat! Nederlandse gierigheid FTW!!! :P :+
Ik heb ze eronder hoor, maar zeg nou zelf met deze winter, waarom?

• MartijnA3
Tusk schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 17:25:
[...]

Dat is precies mijn opgeslagen zoekopdracht bij autoscout. Maar voor 20k lukt dat niet echt ;)
Kijk je niet blind op die beurtjes. Maar zet hem op een brug en laat een monteur er naar kijken.
Er staan er wel 2 online die potentie hebben, beide rood.

En die beurten vind ik juist wel belangrijk, het geeft mijns inziens wel aan hoe belangrijk onderhoud voor de vorige eigenaren was.

Zo staat er een geïmporteerde online die in 2020 naar NL is gehaald en in nov 21 een cylinderkop revisie heeft gehad. En dan nu te koop, geeft mij niet het beste gevoel.

iRacing Profiel

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:35
nero355 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 18:44:
[...]

Ehm...

[...]

Een zomerband is inderdaad koud als je net in de auto stapt. Maar word vrij snel warmer door alle wrijving met de weg, hitte van de remmen ed.
Privé zelf ook geen winterbanden. De auto van de zaak wel omdat het moet.

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

nero355 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:46:
[...]

Dat dacht ik dus ook, maar laatst toen het vroor werd ik afgesneden, vrouw keek totaal niet naast haar en pleurde hem zo in m'n motorkap... de remmen/ABS en banden deden het prima, stond zo stil :+
En reed laatst 's avonds bij -2C ...niet zo netjes... over de weg en had behoorlijk veel grip. Je voelt het wel dat ze knetter hard zijn maar er is nog steeds grip.

Enige wat ik nooit meer zal doen is met zomerbanden door sneeuw rijden. Ooit een keer zo dom geweest (andere auto, lang geleden) reed echt met een slakkengang de snelweg af en er lag sneeuw over de hele afrit... nou kon remmen wat ik wilde, na 150 meter stond ik nog niet stil (en ik reed 30km/u). Daarna meteen winterbanden laten monteren en altijd prima mee door de sneeuw heen kunnen rijden.

Edit:
Aanvullend; het was een keer 20C toen ik nog winterbanden onder m'n OPC had liggen, helemaal vergeten.. dus ik klap met 220km/u over de Autobahn. Opeens zo'n ranzige rubber geur door de hele auto in, *oops* vergeten dat er winterbanden onder lagen.
Waren overigens Goodyear Ultragrip Performance Gen-1 (V) banden.

Rij nu met Pirelli Pzero PZ4 (2022), nog steeds op zoek naar een setje zwarte Turbina's zodat ik m'n huidige set velgen voor winterbanden kan gebruiken :+ maar denk dat als de winter zo blijft ik mijn geld nu ga inzetten op een chipkuur volgende maand... heb mijn auto nooit echt noodzakelijk nodig.

[Voor 22% gewijzigd door ArcticWolf op 30-12-2022 23:02]

• nero355

nero355

Choeso jeij! d:)b :+
maar zeg nou zelf met deze winter, waarom?
Omdat het kan en gewoon slimmer is vanwege het feit dat je het weer niet kan voorspellen! :)

Een voorbeeld dat ik nooit zal vergeten : Gewoon sneeuw in April !!! :o
Tux3.14 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 21:59:
Een zomerband is inderdaad koud als je net in de auto stapt. Maar word vrij snel warmer door alle wrijving met de weg, hitte van de remmen ed.
Als je op het circuit gaat knallen misschien, maar een beetje in de wijk rondrijden of rechtdoor op de snelweg dus echt niet genoeg om de temperatuur van je omgeving te kunnen compenseren! ;)
ArcticWolf schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 22:55:
Dat dacht ik dus ook, maar laatst toen het vroor werd ik afgesneden, vrouw keek totaal niet naast haar en pleurde hem zo in m'n motorkap... de remmen/ABS en banden deden het prima, stond zo stil :+
En reed laatst 's avonds bij -2C ...niet zo netjes... over de weg en had behoorlijk veel grip. Je voelt het wel dat ze knetter hard zijn maar er is nog steeds grip.
Ik zeg ook niet dat ze niks doen of zo, maar dat het wel gewoon minder is dan in de Lente/Zomer/Herfst ermee rondrijden :)

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:22

pinda powerrr

Slow down...

Over circuit gesproken en winterbanden...

De 156 club is lang geleden eens uitgenodigd voor tv opnames op Zandvoort, werd de presentator van een auto programma (hoe heet die kale ook alweer die bij Ziggo F1 presenteerde) verrast.
Wij daar met meer dan honderd auto's naar toe. Koukleumen, want was hartje winter.

Heeft die pannenkoek nog even met een 156 GTA op winterbanden meerdere rondjes Zandvoort gedaan. Die waren zeg maar op ...

Maar was wel een leuke dag :+

Waiting on the world to change

• Loei123
nero355 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 00:36:
Omdat het kan en gewoon slimmer is vanwege het feit dat je het weer niet kan voorspellen! :)

Een voorbeeld dat ik nooit zal vergeten : Gewoon sneeuw in April !!! :o
En ook dat kan twee kanten op. Het is over het algemeem vaker boven de 7 dan eronder, dan zijn zomerbanden dus over het algemeen veiliger. ;)

En met die sneeuw van april destijds helpen winterbanden ook weinig.

En zie vandaag, nat en warm, ben benieuwd hoe het gaat als ik vandaag een noodstop moet maken...

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:40
Zomerbanden zijn ook beter tegen aquaplaning / bij veel regen.
Laatst bij -5 op zomerbandjes ook volop grip, zolang het maar droog is.
Ik wacht met winterbanden tot er daadwerkelijk sneeuw wordt voorspeld, voor de temperatuur hoef je het niet te doen.

• MartijnA3
Ik heb zelf de Crossclimate onder een S60 gehad toen deze net uit waren en dat was een super fijne band. De Crossclimatre 2 komt ook erg goed uit de tests dus ik vraag me wel af of je het verschil met een zomerband echt vaak gaat merken.

https://www.tyrereviews.c...-All-Season-Tyre-Test.htm

Nu had mn S60 170pk en was natuurlijk erg zwaar, dus ik weet niet hoe die banden het onder een echt sportieve auto zouden doen. Ik ga het niet proberen in ieder geval want als het winterweer is werk ik wel thuis of ga ik met de trein.

iRacing Profiel

• alki
ArcticWolf schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 22:55:
[...]

Enige wat ik nooit meer zal doen is met zomerbanden door sneeuw rijden. Ooit een keer zo dom geweest (andere auto, lang geleden) reed echt met een slakkengang de snelweg af en er lag sneeuw over de hele afrit... nou kon remmen wat ik wilde, na 150 meter stond ik nog niet stil (en ik reed 30km/u). Daarna meteen winterbanden laten monteren en altijd prima mee door de sneeuw heen kunnen rijden.

Edit:
Aanvullend; het was een keer 20C toen ik nog winterbanden onder m'n OPC had liggen, helemaal vergeten.. dus ik klap met 220km/u over de Autobahn. Opeens zo'n ranzige rubber geur door de hele auto in, *oops* vergeten dat er winterbanden onder lagen.
Waren overigens Goodyear Ultragrip Performance Gen-1 (V) banden.

Rij nu met Pirelli Pzero PZ4 (2022), nog steeds op zoek naar een setje zwarte Turbina's zodat ik m'n huidige set velgen voor winterbanden kan gebruiken :+ maar denk dat als de winter zo blijft ik mijn geld nu ga inzetten op een chipkuur volgende maand... heb mijn auto nooit echt noodzakelijk nodig.
Duitse ebay-marktplaats is je vriend. vaak versturen ze gewoon.

ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/sommerreifen-alufelgen-alfa-romeo-giulietta-qv-18-zoll-5x110/2305953385-223-3065

• nero355

nero355

alki schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 11:50:
Duitse ebay-marktplaats is je vriend. vaak versturen ze gewoon.

ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/sommerreifen-alufelgen-alfa-romeo-giulietta-qv-18-zoll-5x110/2305953385-223-3065
Deze dus : https://www.ebay-kleinanz...5x110/2305953385-223-3065

Je mag op GoT gewoon de volledige link posten ;)

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Die set is nog slechter dan degene die hier in Nederland verkocht wordt :+

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:43

Iets boven budget, en is zwart echt een no go? Ik vind een Giulietta in Nero zwart een erg mooie verschijning.

1e eigenaar, geen import en dealer onderhouden:
https://theunissen-automobielen.nl/occasions/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355

nero355

paul-s83 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 20:10:
Ik vind een Giulietta in Nero zwart een erg mooie verschijning.
Dat is dan ook de mooiste kleur die er is gewoon! 8) :*) :Y) d:)b <3 :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

nero355 schreef op zondag 1 januari 2023 @ 16:59:
[...]

Dat is dan ook de mooiste kleur die er is gewoon! 8) :*) :Y) d:)b <3 :+
Ik heb een nero etna gehad, maar de volgende wordt toch echt rood :D

Nadeel van de Nero etna is, dat je de 'kleur' alleen ziet als ie gewassen is en de zon schijnt. Maar in de herfst en winter is het gewoon (doffig) zwart net als alle andere auto's.

@MartijnA3 met die beurtjes bedoelde ik meer dat je niet weet hoe goed die zijn uitgevoerd. Ik weet niet of je ooit 'Klokje rond' kijkt op Autoweek. Maar hoe vaak daar de eigenaar zegt: "Hij heeft altijd netjes z'n beurtjes gehad" en dan blijkt dat er toch behoorlijk wat mis mee is...

Daarom is een aankoopkeuring door een monteur die je vertrouwt altijd waardevoller dan wat stempeltjes in een boekje ;) Mijn zoektocht staat momenteel op een laag pitje, dus succes en ik hoop dat je wat moois vindt!

[Voor 36% gewijzigd door Tusk op 01-01-2023 19:18]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Net voor het eerst in mijn leven een setje winterbanden gekocht voor de RS5. Heb nu een project lopen in Duitsland en ben vanaf oktober al 6x naar Frankfurt op-en-neer gereden. Laatste keer werd ik 's ochtends in het hotel wakker met een witte deken over de stad. Gelukkig trok het in de loop van de middag weg, maar anders had ik daar niet de weg op gemogen met mijn zomerbanden. Om eventueel gezeik met aansprakelijkheid te vermijden maar een setje gebruikte 19" winterbanden met zo goed als nieuwe velgen gescoord toen ik terug kwam in NL. (gebruikte velgen met nieuwe winterbanden was zelfs goedkoper geweest dan 20" winterbanden te laten monteren...) Zal de komende maanden nog wel een paar keer die kant op gaan, dan hoef ik me daar verder niet druk over te maken.

De Spider staat met dit weer gewoon in de garage en als ik alleen in NL zou rijden dan zou ik bij sneeuw gewoon de weg niet op gaan. Winterbanden in NL zijn inderdaad compleet nutteloos voor de paar dagen per jaar dat ze beter presteren dan fatsoenlijke zomerbanden.

[Voor 5% gewijzigd door GA!S op 01-01-2023 19:23]

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

De beste wensen allemaal! :Y)

Eergisteren en afgelopen week nog ruim boven de 200km/u kunnen rijden, afgelopen nacht was dat opeens niet meer het geval... Dus niet een heel fijn oud en nieuw gehad, ze kwam niet meer boven de 190km/u (:+ ) en veel stotteren / inhouden bovenin, maar geen melding of motorstoringslampje. Onder de 160km/u was er niks aan de hand.
In de 1, 2 en 3 haalde de motor gewoon het 6000 rpm toerenlimiet, in de 4, 5 en 6 kwam ik niet hoger dan 4500 rpm. Boost meter gaf ook gewoon aan dat de turbo maximaal kan boosten, ook in z'n vrij en blaast goed af.

Vanmorgen uitgelezen en toch maar de boostpijp los getrokken van de turbo gelukkig zat er niet heel veel olie in de intercooler... dus dat is een goed teken (was m'n grootste angst).
De foutmelding betrof: P0136-13 Lambda 1 circuit open, de fout was ontstaan bij 5040 rpm bij 191% motor vermogen (grappig dat die details opgeslagen worden...), niet dat ik er veel aan had want de storing was "intermittent".

Heb daarna de bedrading en stekkers nagekeken, maar kon niks raars ontdekken, daarna de pakking en de flenzen van de turbo schoon gemaakt zodat deze nu beter afsluit:

Daarna de pijp vanaf de intercooler naar de gasklep los gehaald en daar kwam ik wel iets curieus tegen... sludge op de gasklep, het is mij even een raadsel hoe dat daar ontstaat.

De gasklep is nu weer helemaal schoon en ook gelijk de MAP sensor schoon gemaakt. Foutmelding gewist en die kwam niet meer terug.
Heb na het schoonmaken van de turbo heb ik even proefgereden en ding reed gewoon prima, maar heb de 4e versnelling en daarboven niet meer kunnen testen dus weet niet of het is opgelost.
Na het schoonmaken van de gasklep heb ik niet meer proef gereden want moest weg.

Hoop dat dit niet weer nieuwe motor ellende oplevert, de motor klinkt nog steeds gewoon erg goed :o

[Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 01-01-2023 22:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:35
ArcticWolf schreef op zondag 1 januari 2023 @ 21:49:

Eergisteren en afgelopen week nog ruim boven de 200km/u kunnen rijden, afgelopen nacht was dat opeens niet meer het geval... Dus niet een heel fijn oud en nieuw gehad, ze kwam niet meer boven de 190km/u (:+ ) en veel stotteren / inhouden bovenin, maar geen melding of motorstoringslampje. Onder de 160km/u was er niks aan de hand.
In de 1, 2 en 3 haalde de motor gewoon het 6000 rpm toerenlimiet, in de 4, 5 en 6 kwam ik niet hoger dan 4500 rpm. Boost meter gaf ook gewoon aan dat de turbo maximaal kan boosten, ook in z'n vrij en blaast goed af.

Vanmorgen uitgelezen en toch maar de boostpijp los getrokken van de turbo gelukkig zat er niet heel veel olie in de intercooler... dus dat is een goed teken (was m'n grootste angst).
De foutmelding betrof: P0136-13 Lambda 1 circuit open, de fout was ontstaan bij 5040 rpm bij 191% motor vermogen (grappig dat die details opgeslagen worden...), niet dat ik er veel aan had want de storing was "intermittent".

Heb daarna de bedrading en stekkers nagekeken, maar kon niks raars ontdekken, daarna de pakking en de flenzen van de turbo schoon gemaakt zodat deze nu beter afsluit:
[Afbeelding]

Daarna de pijp vanaf de intercooler naar de gasklep los gehaald en daar kwam ik wel iets curieus tegen... sludge op de gasklep, het is mij even een raadsel hoe dat daar ontstaat.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De gasklep is nu weer helemaal schoon en ook gelijk de MAP sensor schoon gemaakt. Foutmelding gewist en die kwam niet meer terug.
Heb na het schoonmaken van de turbo heb ik even proefgereden en ding reed gewoon prima, maar heb de 4e versnelling en daarboven niet meer kunnen testen dus weet niet of het is opgelost.
Na het schoonmaken van de gasklep heb ik niet meer proef gereden want moest weg.

Hoop dat dit niet weer nieuwe motor ellende oplevert, de motor klinkt nog steeds gewoon erg goed :o
Rij je veel korte stukjes en word je motor niet altijd op en top warm? Dan sludge verhaal had de vorige auto van mijn vrouw ook (een VW 1.4), kan kennelijk gebeuren als je vooral korte ritjes rijd en de auto daarmee nooit op temperatuur laat komen. Volgens mij is een auto pas echt op temp na een kilometer of 20.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-01 14:10
Vanavond over de 2 ton gegaan. Zelf hiervan 40000 op de teller gezet. Nooit problemen gehad, geen slijtage of vervanging van draagarmen, rubbers (motorsteun wel) of vering. Gewoon goed bijhouden en ik hoop nog vele kilometers ermee te maken

Als kado heb ik dynamische led knipperlichten besteld

https://alfastyling.com/c...gnal-alfa-romeo-giulietta

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Tux3.14 schreef op zondag 1 januari 2023 @ 22:38:
[...]

Rij je veel korte stukjes en word je motor niet altijd op en top warm? Dan sludge verhaal had de vorige auto van mijn vrouw ook (een VW 1.4), kan kennelijk gebeuren als je vooral korte ritjes rijd en de auto daarmee nooit op temperatuur laat komen. Volgens mij is een auto pas echt op temp na een kilometer of 20.
Klopt, rij wel vaak korte stukjes maar afgelopen dagen wel lange ritjes, maar dan gaat die sludge dus niet weg?

• alki

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Weet niet wat je tankt maar 95 met al die ethanol troep erin is niet goed voor je motor en kan dit veroorzaken. Ik krijg altijd bij mn beurt een additief mee om dit tegen te gaan zal morgen even kijken hoe t heet

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

alki schreef op maandag 2 januari 2023 @ 00:10:
[...]

Weet niet wat je tankt maar 95 met al die ethanol troep erin is niet goed voor je motor en kan dit veroorzaken. Ik krijg altijd bij mn beurt een additief mee om dit tegen te gaan zal morgen even kijken hoe t heet
Alleen Total 98, zit nu ook Aral 102 in. Komt echt geen 95 troep hierin

[Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 02-01-2023 09:12]

• alki
ArcticWolf schreef op maandag 2 januari 2023 @ 08:52:
[...]

Alleen Total 98, zit nu ook Aral 102 in. Komt echt geen 95 troep hierin
injector cleaner heet het spul, meurt als de tyfus haha

[Voor 20% gewijzigd door alki op 02-01-2023 14:34]

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

alki schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:32:
[...]

[Afbeelding]
Thx!

Heb net de bougies eruit gedraaid en lijkt inderdaad dat er wat onbalans in de injectoren zit, draai er zometeen nieuwe bougies in en zal meteen zo'n fles erin gooien.

Bougies cilinder 1 en 2 waren prima, 3 was te zwart en 4 was wit :X de cilinders zelf zijn wel gaaf en niet bekrast :D

edit:
Dat leek wel een hoop te hebben gedaan... ik heb het stationair gedrag van deze altijd een beetje onregelmatig gevonden maar dacht dat dat aan het aan/afslaan van de AC pomp lag, nu met nieuwe bougies draait hij gewoon netjes zonder dipje. Had nu ook wielspin in z'n 2 (had ik voorheen nooit) en de vermogensopbouw voelt constanter. De injectie reiniger moet nog wel een tijdje z'n werk doen, maar de bougies waren een hele stap vooruit.
Nu nog een nieuwe boost pijp pakking want de huidige lekt mij teveel.

}:O

wie heeft trouwens ooit bedacht dat dit type motor 14mm bougies moest krijgen... wat een geld voor de bougies en het gereedschap :F

[Voor 48% gewijzigd door ArcticWolf op 02-01-2023 18:20]

• alki
ArcticWolf schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:52:
[...]

Thx!

Heb net de bougies eruit gedraaid en lijkt inderdaad dat er wat onbalans in de injectoren zit, draai er zometeen nieuwe bougies in en zal meteen zo'n fles erin gooien.

Bougies cilinder 1 en 2 waren prima, 3 was te zwart en 4 was wit :X de cilinders zelf zijn wel gaaf en niet bekrast :D

edit:
Dat leek wel een hoop te hebben gedaan... ik heb het stationair gedrag van deze altijd een beetje onregelmatig gevonden maar dacht dat dat aan het aan/afslaan van de AC pomp lag, nu met nieuwe bougies draait hij gewoon netjes zonder dipje. Had nu ook wielspin in z'n 2 (had ik voorheen nooit) en de vermogensopbouw voelt constanter. De injectie reiniger moet nog wel een tijdje z'n werk doen, maar de bougies waren een hele stap vooruit.

}:O

[YouTube: TBi after spark plug change 2]

wie heeft trouwens ooit bedacht dat dit type motor 14mm bougies moest krijgen... wat een geld voor de bougies en het gereedschap :F
Hoop wel dat je ngk gekocht hebt. Zijn prijzig maar wel de beste. 😬

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

alki schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:20:
[...]

Hoop wel dat je ngk gekocht hebt. Zijn prijzig maar wel de beste. 😬
Jazeker, nieuwe set NGK ILKAR7D6G bougies.

• Alfa Novanta
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Is dit niet gewoon de retour van de Carter ontluchting die voor de gasklep binnenkomt?
Aangezien er olie in je carterpan zit (hoop ik voor je, bij Alfa's nog wel eens de vraag O-) ) is het logisch dat de aanzuiglucht oliedampen bevat en zo'n sludge oplevert. By-design

• Alfa Novanta
alki schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:32:
[Afbeelding]
het woord zegt het al, het cleant je injectoren, niet de aanzuigbuis/gasklep. Injectoren/benzine rails zitten ná de gasklep. Verder altijd goed natuurlijk :)

[Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-01-2023 16:10]

• Alfa Novanta
ArcticWolf schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:52:
edit:
d:)b

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Alfa Novanta schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:08:
[...]

Is dit niet gewoon de retour van de Carter ontluchting die voor de gasklep binnenkomt?
Aangezien er olie in je carterpan zit (hoop ik voor je, bij Alfa's nog wel eens de vraag O-) ) is het logisch dat de aanzuiglucht oliedampen bevat en zo'n sludge oplevert. By-design
Geen idee, dit is echt de buis die op de gasklep aansluit, er zit wel meer in de buurt daar ja, maar geen idee of daar de carterontluchting ook zit. Zal eens kijken!
De klepdekselontluchting zit in ieder geval voor de turbo, daardoor kan er natuurlijk ook wat olie in de intercooler komen.
Alfa Novanta schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:09:
[...]

het woord zegt het al, het cleant je injectoren, niet de aanzuigbuis/gasklep. Injectoren/benzine rails zitten ná de gasklep. Verder altijd goed natuurlijk :)
De injectiereiniger was echt geen slecht idee aangezien bougie 3 en 4 er niet heel goed uit zagen. Kan mij voorstellen dat als die sludge er al langer zit, dat niet heel bevorderlijk is voor de injectoren :+

• Alfa Novanta
Ik wou eig niet teveel stalken maar het gaat over Alfa's en Ferrari dus .. why nut :+

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-02 12:46

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

De eerste wasbeurt van het jaar!

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

• MartijnA3

Nou, het kan snel gaan. Gister proefrit gemaakt, vandaag aankoopkeuring gedaan bij Alfa specialist en 2e proefrit gemaakt. Er moet een nieuw accu in en wielen moeten worden gebalanceerd. Verder perfect ding.
Alle onderhoudsfacturen + aankoopfactuur aanwezig, dat vond ik wel echt mooi.
Nog anderhalve week wachten en dan kan ik m halen. Daarna denk ik als eerste op zoek naar andere velgen.

Blij!

iRacing Profiel

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

MartijnA3 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:48:
[...]

Nou, het kan snel gaan. Gister proefrit gemaakt, vandaag aankoopkeuring gedaan bij Alfa specialist en 2e proefrit gemaakt. Er moet een nieuw accu in en wielen moeten worden gebalanceerd. Verder perfect ding.
Nog anderhalve week wachten en dan kan ik m halen. Daarna denk ik als eerste op zoek naar andere velgen.

Blij!

[Afbeelding]
nice!! Wat een mooie kleur is dat toch he. En idd andere velgjes erop en hij is compleet!

• paul-s83
Tusk schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:29:
[...]

nice!! Wat een mooie kleur is dat toch he. En idd andere velgjes erop en hij is compleet!
Chromen delen zwart laten wrappen.
Nieuw type grill monteren.
Badge vd kofferbak en wielnaven vervangen door nieuwe type.
Veloce (ribbel) diffusor maakt de achterkant nog sportiever.

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Vandaag een dagje Düsseldorf gedaan en auto deed het 98% goed. Haalde 225km/u (wel met wat pijn en moeite), maar geen storingen en op de terugweg precies hetzelfde. En de auto ligt echt heerlijk strak op de weg, kan weinig automerken bedenken die zo fijn op de weg liggen als Alfa's _/-\o_

Heb gisteren de flexibele luchtinlaat van het BMC luchtfilter af getrokken, heb het idee dat dit beter is voor de luchtinlaat. Turbo boost prima en de valve dumped bij ca. 6100rpm dus dat is goed. Bougies zagen er uitstekend uit dus denk inderdaad dat de bougies die erin zaten echt oud & versleten waren.

Kwam wel 2 nieuwe KVS lekkages tegen, gelukkig 1 kon ik meteen oplossen, de andere moet de slang verwisselt worden... maar ze zijn niet zo ernstig dat ik er niet mee kan rijden. Maar moet wel zeggen dat Alfa echt slechte kwaliteit KVS slangen (heeft) gebruikt, bij die rode Giulietta ook allemaal van die simpele lekkages door gescheurd rubber of verrotte klemmen.

Daarnaast zelf een nieuwe pakking van de boostpipe gemaakt, kon geen kant en klare vinden. Helaas lijkt de turbo toch niet in dergelijk goede staat als de verkoper beweert, want de rechter bout moest ik al vastzetten met loctite omdat de schroefdraad in de turbo verrot is (of een combi... durf hem voorlopig niet meer los te draaien).

Denk dat ik langzamerhand maar ga sparen voor een stage 2 turbo :+ want heb het idee dat er vroeger wel een stage 2 turbo op heeft gelegen (3" inch turbo back met sport kat, BMC inlaat en uprated intercooler).

edit:
Helaas, te vroeg gejuicht, hele plas olie onder de auto vandaag... turbo is waarschijnlijk toch einde leven :(

[Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 09-01-2023 15:11]

• Polycom

Polycom

Poes van goud

MartijnA3 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:48:
[...]

Blij!

[Afbeelding]
Prachtige bak! Goed dat je de 'echte' Alfa velgen er onder gaat monteren. Mag ik vragen hoeveel KM op de teller en wat kost ze? :)

• Alfa Novanta
ArcticWolf schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 20:07:
Vandaag een dagje Düsseldorf gedaan en auto deed het 98% goed. Haalde 225km/u (wel met wat pijn en moeite), maar geen storingen en op de terugweg precies hetzelfde. En de auto ligt echt heerlijk strak op de weg, kan weinig automerken bedenken die zo fijn op de weg liggen als Alfa's _/-\o_

Heb gisteren de flexibele luchtinlaat van het BMC luchtfilter af getrokken, heb het idee dat dit beter is voor de luchtinlaat. Turbo boost prima en de valve dumped bij ca. 6100rpm dus dat is goed. Bougies zagen er uitstekend uit dus denk inderdaad dat de bougies die erin zaten echt oud & versleten waren.

Kwam wel 2 nieuwe KVS lekkages tegen, gelukkig 1 kon ik meteen oplossen, de andere moet de slang verwisselt worden... maar ze zijn niet zo ernstig dat ik er niet mee kan rijden. Maar moet wel zeggen dat Alfa echt slechte kwaliteit KVS slangen (heeft) gebruikt, bij die rode Giulietta ook allemaal van die simpele lekkages door gescheurd rubber of verrotte klemmen.

Daarnaast zelf een nieuwe pakking van de boostpipe gemaakt, kon geen kant en klare vinden. Helaas lijkt de turbo toch niet in dergelijk goede staat als de verkoper beweert, want de rechter bout moest ik al vastzetten met loctite omdat de schroefdraad in de turbo verrot is (of een combi... durf hem voorlopig niet meer los te draaien).
*O*
edit:
Helaas, te vroeg gejuicht, hele plas olie onder de auto vandaag... turbo is waarschijnlijk toch einde leven :(
-O-

• paul-s83
Polycom schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:53:
[...]

Prachtige bak! Goed dat je de 'echte' Alfa velgen er onder gaat monteren. Mag ik vragen hoeveel KM op de teller en wat kost ze? :)
Met de 'echte' alfa velgen bedoel je de 8C/hoefijzer velgen toch, en niet de Turbina's >:)

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Het lijkt toch niet de turbo te zijn, had APS gebeld en die zei dat ik eerst maar moest uitzoeken waar de olie vandaan komt voor ik een nieuwe turbo ging bestellen.
Dus heb een camera in de turbo gepropt en die ziet er echt goed uit:

Maar het is wel een raadsel waar de olie dan wel vandaan komt... de carter ventilatie na het luchtfilter is ook gewoon schoon.
De turbo > intercooler zelf is schoon en het vreemde is dat hij met stilstand (en motor uit) gewoon doorlekt. Ikzelf kom er niet meer uit, enige wat wel duidelijk is geworden is dat de boostpijp bij de flens aansluiting lek is en daar de olie op de grond lekt. Dus heb een nieuwe besteld... (240 euro ;( ), die gaat er morgen op. Daarnaast gaat het kvs systeem helemaal leeg en ga ik alle slangklemmen vervangen want ondertussen ben ik nu al 4 lekkages verder en zitten er nog 2 8)7

• nero355

nero355

paul-s83 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:31:
Met de 'echte' alfa velgen bedoel je de 8C/hoefijzer velgen toch, en niet de Turbina's >:)
- 156 GTA velgen.
- 4C velgen.
- 8C velgen.

Die in feite allen grofweg zo eruit zien :

:9~ _O_ O+ d:)b
ArcticWolf schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:37:
Het lijkt toch niet de turbo te zijn, had APS gebeld en die zei dat ik eerst maar moest uitzoeken waar de olie vandaan komt voor ik een nieuwe turbo ging bestellen.
[Afbeelding]
IMHO heb je twee opties om een Turbo echt goed te checken :
- Eventuele speling door het ding flink door de toeren heen te jagen en goed te luisteren naar een soort tocht geluid...
- Naar een specialist gaan die zich puur op turbo's richt of het type auto dat je rijdt en die het ding helemaal na laten kijken!

Puur ernaar kijken is IMHO een halve oplossing, tenzij het heel erg is en je ineens krassen ziet aan de binnenkant van de behuizing :)

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

@ArcticWolf je turbo ziet er van binnen schoon uit, maar de olie is om te koelen en loopt er dus buitenom. Is niet zoiets simpels als de banjo bout lek?

• Alfa Novanta
ArcticWolf schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:37:
[Afbeelding]

Maar het is wel een raadsel waar de olie dan wel vandaan komt... de carter ventilatie na het luchtfilter is ook gewoon schoon.
kruskas keerring?
versnellingsbak keering?
stuurhuis olie?
je zou het spoor moeten kunnen volgen waar het nat is. En wat doet het oliepeil hier en daar?

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Alfa Novanta schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:23:
[...]

kruskas keerring?
versnellingsbak keering?
stuurhuis olie?
je zou het spoor moeten kunnen volgen waar het nat is. En wat doet het oliepeil hier en daar?
Nee het komt letterlijk door de turbo heen, maar het is waarschijnlijk niet van de turbo zelf. Hij zuigt het ergens anders vandaan... Ben zo thuis dan upload ik wat dingen.

edit:
Veel te lang in de file gestaan net... en heb wat filmpjes proberen te maken van de turbo onder load maar lastig te horen met die regen.
pinda powerrr schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:09:
@ArcticWolf je turbo ziet er van binnen schoon uit, maar de olie is om te koelen en loopt er dus buitenom. Is niet zoiets simpels als de banjo bout lek?
Als de banjo lekt, komt er dan olie via de turbo de inlaat in?

Heb gisteren met iemand gesproken en die dacht misschien dat mogelijk de EGR de boosdoener was, maar ik mag even aannemen dat die op deze setup "geblanked" is, maar dat weet ik dus ook niet zeker.

Vanuit de carterventilatie loopt er een pijp naar de turbo, maar die zuigt volgens mij dus lijkt mij sterk dat daar olie kan kopen.

Maar ik weet niet precies hoe de lijnen op deze motor lopen. Er lopen zoveel leidingen en slangetjes naar deze turbo en weet soms echt niet wat wat is...

Hij lekt letterlijk bij de flens aansluiting:

Net een gloednieuwe binnen:

1 maand droog brood en water

Allebei vol in de begrenzer (1e filmpje duurt even voordat je wat ziet/hoort)

[Voor 63% gewijzigd door ArcticWolf op 12-01-2023 17:52]

• Alfa Novanta
ArcticWolf schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:19:
@pinda powerrr
Nee het komt letterlijk door de turbo heen, maar het is waarschijnlijk niet van de turbo zelf. Hij zuigt het ergens anders vandaan... Ben zo thuis dan upload ik wat dingen.
Nou, het moet een complete vuurzee zijn door de turbo aan de uitlaat zijde zijn dus weinig olie wat dat overleeft. Dan moet het smering en/of inlaat traject zijn.

[Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-01-2023 10:35]

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Alfa Novanta schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:47:
[...]

Nou, het moet een complete vuurzee door de turbo aan zijn uitlaat zijde zijn dus weinig olie wat dat overleeft. Dan moet het smering en/of inlaat traject zijn.
Ja klopt, maar ding rookt helemaal niet (of echt heel weinig). Dus het gaat vanuit iets de inlaat in en de uitlaat is dan redelijk schoon :+
enige wat ik nog kan doen is de uitlaat lostrekken, kijken hoe die zijde eruit ziet... maar het blijft vreemd dat er iets blijft lekken nadat hij gewoon een paar dagen stilstaat...

Kreeg net een camera tussen de uitlaat en de turbo... de uitlaat helemaal losgooien ging mij even te ver :+
Maar ziet er niet heel verkeerd uit, weet alleen niet of er speling op de as zit.

[Voor 54% gewijzigd door ArcticWolf op 12-01-2023 20:27]

• MartijnA3
Polycom schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:53:
[...]

150k km op de teller. Best veel maar gezien de staat van de auto, de aankoopkeuring en de aanwezigheid van álle facturen durfde ik dat wel aan. Stond te koop voor €16.800.

En de echte Alfa velgen zijn me nieuw wel echt te duur. Ik heb iets anders besteld, houd wel van een beetje anders. Niet iedereen zal het waarschijnlijk even mooi vinden, maar als ik het maar mooi vind. :P

iRacing Profiel

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Krijg ik even een prachtige originele 155 aangeboden...
Vriend van me koopt klassiekers op voor klanten en verkoopt ze ook en komt regelmatig leuk spul tegen.
Nu appte hij of ik interesse had en ik zou minder hoeven betalen dan de vraagprijs.

Heb geen ruimte om te stallen, maar was wel een mooi aanbod zeg 7(8)7

• Alfa Novanta
pinda powerrr schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 00:20:
Krijg ik even een prachtige originele 155 aangeboden...
Vriend van me koopt klassiekers op voor klanten en verkoopt ze ook en komt regelmatig leuk spul tegen.
Nu appte hij of ik interesse had en ik zou minder hoeven betalen dan de vraagprijs.

Heb geen ruimte om te stallen, maar was wel een mooi aanbod zeg 7(8)7
wide/small body? welk blok? welke kleur?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

De Punto vorige week weggebracht voor een servicebeurt en oliewissel. Na 50 km rijden geen vermogen meer en lopen op 3 cilinders. Mijn vrouw had het net gered tot de parkeerplaats van haar werk, gereedschap in de bak gegooid en die kant op gereden. Uitlezen voorspelde al weinig goeds, misfire op cilinder 1 en 3. Bobines losgedraaid en de bougies even bekeken. 1 was nat van de brandstof en 3 zag zwart van de koolafzetting. Alles schoongemaakt, vrouw de sleutels van de RS5 gegeven en met de Punto teruggekacheld naar huis. Op de snelweg ging het redelijk, maar zodra je stadsverkeer ging rijden en bij weinig toeren liep hij op 2 poten. Met een half blok de auto weer bij de garage gedropt.

Thuis eens zitten nadenken en toch even gebeld om te vragen wat voor olie er nou in is gegaan. Na een kwartiertje belt de garage terug, er is volgens het boekje 5W40 in gegaan, alleen een A3 in plaats van een C3. We denken dat deze olie net iets agressiever is met oplosmiddelen waardoor vuil is losgekomen wat in de MultiAir module voor verstoppingen heeft gezorgd. Garage heeft de fout toegegeven en inmiddels alle onderdelen voor een MA wissel besteld. Neemt niet weg dat de interne vervuiling ook aangepakt moet worden om dit in de toekomst te voorkomen. Lekker gevoelig spul die ultra-zuinige benzinemotoren. 8)7

de betaler vervuilt

• MartijnA3
Dat is wel erg gevoelig ja.
Morgen kan ik mn QV ophalen en hij wordt geleverd met een grote beurt. Ik dacht, laat ik van tevoren even vragen welke olie ze er in gaan doen. Volgens de leverancier van de garage moest er 0W40 in. Heb gevraagd of ze dat toch wel even wilden controleren omdat er volgens mij 5W40 C3 in moet. Bleek dat ze dat van hun standaard merk niet hadden en daarom 0W40 wilden gebruiken. Gelukkig komt er nu toch 5W40 C3 in.

iRacing Profiel

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Net even gaan kijken, alles ligt klaar om gemonteerd te worden. Zat inderdaad nogal wat aanslag in de kop, ondanks het feit dat ze de motor al 2x geflushed hebben. Maandag monteren ze de nieuwe MA en gaat er verse 0W30 C3 in, dat schijnt na modificatie toch de beste oplossing te zijn. Advies was om de verversingstermijn te halveren en voor iedere oliewissel de motor te flushen. Die stomme Punto is nog een grotere diva dan mijn hoogtoerige V8 :D

de betaler vervuilt

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Toch bizar dat de MA kapot loopt omdat er net een ander type 5W40 in zit... 8)7 m'n Z20LEH (OPC motor) liep na 125.000km helemaal top op Castrol 5W30 terwijl m'n vrienden op 10W40 zaten (of zelfs 10W60), heb nog nooit iemand gehoord over problemen met de olie bij hen.
Verschil is wel dat die motoren geen EGR hadden, scheelt een hoop gezeik :+

Nieuwe boostpijp vandaag gemonteerd op m'n TBi, alles weer gemonteerd en nu afwachtende op de nieuwe kvs slang die ik heb besteld (blok > naar radiator was lek).

Heb daarna m'n endoscope camera eens in een draaide turbo geduwd (don't try this at home :+) en lag nu wel wat olie bij de inlaatzijde:

Maar als ik dat zo zie zuigt de turbo het dus vanuit de carterontluchting de turbo inlaat in 8)7 een oilcatch tank kan dus de oplossing zijn.

[Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 13-01-2023 18:28]

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-02 16:48
MartijnA3 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:57:
Dat is wel erg gevoelig ja.
Morgen kan ik mn QV ophalen en hij wordt geleverd met een grote beurt. Ik dacht, laat ik van tevoren even vragen welke olie ze er in gaan doen. Volgens de leverancier van de garage moest er 0W40 in. Heb gevraagd of ze dat toch wel even wilden controleren omdat er volgens mij 5W40 C3 in moet. Bleek dat ze dat van hun standaard merk niet hadden en daarom 0W40 wilden gebruiken. Gelukkig komt er nu toch 5W40 C3 in.
Misschien ook meteen een andere garage zoeken. Puur omdat ze andere spec olie er in doen omdat hun leverancier dat niet had 8)7

• MartijnA3
Devaqto schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 13:57:
[...]

Misschien ook meteen een andere garage zoeken. Puur omdat ze andere spec olie er in doen omdat hun leverancier dat niet had 8)7
Het is de garage waar ik de auto heb gekocht en een half jaar garantie heb. Ik wil straks naar een specialist.

iRacing Profiel

• nero355

nero355

MartijnA3 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 15:01:
Het is de garage waar ik de auto heb gekocht en een half jaar garantie heb. Ik wil straks naar een specialist.
Noem eens de naam van die ballentent dan kunnen we die mooi BLACKLISTEN >:) :Y) 8) :*)

• MartijnA3
nero355 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 15:05:
[...]

Noem eens de naam van die ballentent dan kunnen we die mooi BLACKLISTEN >:) :Y) 8) :*)
Nee hoor. Zoals ik al gemeld heb ging er zonder problemen andere olie in toen ik het aangaf. Zeker geen ballentent.

iRacing Profiel

• paul-s83
MartijnA3 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 15:46:
[...]

Nee hoor. Zoals ik al gemeld heb ging er zonder problemen andere olie in toen ik het aangaf. Zeker geen ballentent.
Jawel, want als je het niet had aangegeven was er de verkeerde ingegaan 😉.

• MartijnA3
paul-s83 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 16:31:
[...]

Jawel, want als je het niet had aangegeven was er de verkeerde ingegaan 😉.
Omdat de beste man het advies van z'n olieleverancier volgt naar eer en geweten. ;)

iRacing Profiel

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:40
ArcticWolf schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 18:26:
Toch bizar dat de MA kapot loopt omdat er net een ander type 5W40 in zit... 8)7 m'n Z20LEH (OPC motor) liep na 125.000km helemaal top op Castrol 5W30 terwijl m'n vrienden op 10W40 zaten (of zelfs 10W60), heb nog nooit iemand gehoord over problemen met de olie bij hen.
Verschil is wel dat die motoren geen EGR hadden, scheelt een hoop gezeik :+

Nieuwe boostpijp vandaag gemonteerd op m'n TBi, alles weer gemonteerd en nu afwachtende op de nieuwe kvs slang die ik heb besteld (blok > naar radiator was lek).

Heb daarna m'n endoscope camera eens in een draaide turbo geduwd (don't try this at home :+) en lag nu wel wat olie bij de inlaatzijde:
[YouTube: oil in turbo inlet]

Maar als ik dat zo zie zuigt de turbo het dus vanuit de carterontluchting de turbo inlaat in 8)7 een oilcatch tank kan dus de oplossing zijn.
Ik zou de turbo zelf nog niet helemaal uitsluiten.
https://www.crossmanufact...bocharger-sealing-system/

Bijvoorbeeld een versleten/kapotte piston ring. Als de turbo draait komt de olie desondanks niet/moeilijk langs de (labyrint) seal, maar bij stilstand (met oliedruk) kan het er wel langs.

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

mitsumark schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 18:40:
[...]
Ik zou de turbo zelf ook nog helemaal niet uitsluiten.
https://www.crossmanufact...bocharger-sealing-system/

Bijvoorbeeld een versleten/kapotte piston ring. Als de turbo draait komt de olie desondanks niet/moeilijk langs de (labyrint) seal, maar bij stilstand (met oliedruk) kan het er wel langs.
Zal het in de gaten houden.

[Voor 37% gewijzigd door ArcticWolf op 15-01-2023 09:56]

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

nero355 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 15:05:
[...]

Hartstikke goede toko! Ze willen maar al te graag laten zien wat hun garantievoorwaarden zijn en de service die ze daarbij verlenen :+

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-01 14:10
Als kado heb ik dynamische led knipperlichten besteld

https://alfastyling.com/c...gnal-alfa-romeo-giulietta
En die zijn ook binnen en gemonteerd :

Ik vind het wel stoer 8) ; beetje de looks bijhouden met de huidige trends in led verlichting

[Voor 3% gewijzigd door Whizzy op 16-01-2023 19:46. Reden: video bij vimeo hosten]

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Whizzy schreef op zondag 15 januari 2023 @ 15:11:
[...]

En die zijn ook binnen en gemonteerd :

[Streamable: VID_20230115_150138]

Ik vind het wel stoer 8) ; beetje de looks bijhouden met de huidige trends in led verlichting
Ik heb ze ook op mijn Bravo :+ voor een tientje bij AliExpress, leuke gimmick.

Pagina: 1 ... 108 109 110 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee