Toon posts:

Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 105 ... 111 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:58
ArcticWolf schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 08:17:
Gisteren toen ik terug reed naar huis deed de airco het opeens minder goed, kom ik thuis... Staat de motor temperatuur rond de 120C, nog niet in het rood maar je hoorde hem wel tikken. Snel laten afkoelen, zekeringen gecontroleerd maar de motor fan slaat niet aan. De aircopomp wilt af en toe aanslaan maar verder gebeurd er dus helemaal niks.
Had nog een lopende order staan bij winparts dus heb een nieuwe motor fan eraan toegevoegd, maar heeft iemand dit al een keer eerder meegemaakt? Want weet dus niet zeker of het de motor fan is en anders gaat die gewoon weer retour.
Lekt je EGR koeler niet? Bekend euvel, iig bij diesel motoren. Die van mij is afgelopen week toevallig ook gaan lekken. Sterker nog, het spuit er uit als je het gas in drukt.
Ben daar achter gekomen door โ€˜m even warm te laten rijden. Vervolgens de motorkap open en dan vrouwlief even gevraagd of ze af en toe gas wil geven.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ArcticWolf

๐Ÿ• #team_UTC+1 ๐Ÿ•

Tux3.14 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 11:27:
[...]

Lekt je EGR koeler niet? Bekend euvel, iig bij diesel motoren. Die van mij is afgelopen week toevallig ook gaan lekken. Sterker nog, het spuit er uit als je het gas in drukt.
Ben daar achter gekomen door โ€˜m even warm te laten rijden. Vervolgens de motorkap open en dan vrouwlief even gevraagd of ze af en toe gas wil geven.
Hoe bedoel je? Dat er koelvloeistof uit lekt?

Koelvloeistof niveau is nog prima, het kookte alleen gisteren... was wel echt zeer heet. Heb vanmorgen de stekkers van de fan doorgemeten en daar staat gewoon spanning op, maar de fan slaat gewoon niet aan. Airco is ook niet kapot maar omdat hij z'n hitte niet kwijt kan stopt hij met werken... Ik gok er even op dat de radiatorfan kapot is, maar zal wel de eerste keer ooit zijn dat ik dat heb meegemaakt.

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

• Tux3.14
ArcticWolf schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 13:51:
[...]

Koelvloeistof niveau is nog prima, het kookte alleen gisteren... was wel echt zeer heet. Heb vanmorgen de stekkers van de fan doorgemeten en daar staat gewoon spanning op, maar de fan slaat gewoon niet aan. Airco is ook niet kapot maar omdat hij z'n hitte niet kwijt kan stopt hij met werken... Ik gok er even op dat de radiatorfan kapot is, maar zal wel de eerste keer ooit zijn dat ik dat heb meegemaakt.
Dat klopt inderdaad.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• H-W Engineer
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-06 20:33
ArcticWolf schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 13:51:
[...]

Als je beschikt over Multiecuscan zou je de fan handmatig kunnen aansturen. Dan kun je echt uitsluiten of de fan stuk is of er toch iets anders aan de hand is. Sensor in de radiator kan ook stuk zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:56
Zuluman schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:42:
Voor mijn zoon een 146 1.6 TS gekocht. Hij is op vakantie en weet nog van niks. Er moet een kat onder want die is eronderuit gejat. Hij heeft een jaartje stil gestaan. Dus alles even nalopen. Loopt wel maar accu is gaar.

[[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prima autotje. Zelf begonnen met zn voorganger de Alfa 33 imola

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

๐Ÿ• #team_UTC+1 ๐Ÿ•

H-W Engineer schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:00:
[...]

Als je beschikt over Multiecuscan zou je de fan handmatig kunnen aansturen. Dan kun je echt uitsluiten of de fan stuk is of er toch iets anders aan de hand is. Sensor in de radiator kan ook stuk zijn.
Kun je die los vervangen? Heb nu een hele nieuwe unit besteld waar volgens mij ook een nieuwe sensor in zit.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:54

Exirion

Gadgetfetisjist

Tijdloos design. Ik kijk nog elke keer om als ik er eentje zie rijden. Aangezien ik niet in een MX-5 pas vraag ik me af of ik hier wel in pas. Maar nog steeds gaaf :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-06 23:46

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Exirion schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:57:
Tijdloos design. Ik kijk nog elke keer om als ik er eentje zie rijden. Aangezien ik niet in een MX-5 pas vraag ik me af of ik hier wel in pas. Maar nog steeds gaaf :)
Als iemand die niet in een Honda S2000 past en het eigenlijk niet tof vindt in een Peugeot RCZ of Chrysler Crossfire/Mercedes SLK te zitten kan ik je vertellen dat je daarin wel gewoon normaal kan zitten! :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1Henk 'm!

• H-W Engineer
Kun je die los vervangen? Heb nu een hele nieuwe unit besteld waar volgens mij ook een nieuwe sensor in zit.
[/quote]

Ik dacht het wel, maar het is handiger om eerst de juiste diagnose te stellen ipv onderdelen te gaan wisselen en hopen dat het opgelost is.

Misschien ken je de site al maar hier kun je op VIN nummer de juiste onderdelen zoeken;
https://fiat.7zap.com/nl/

Acties:
  • +16Henk 'm!

• fflow
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-06 19:25

Even een plaatje tussendoor uit de heuvels in het wijngebied rond Borolo in Italiรซ.

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

๐Ÿ• #team_UTC+1 ๐Ÿ•

Ik denk dat het de sensor was :+

@H-W Engineer heb dit keer geluk gehad... viel meteen op dat er iets met de sensor aan de hand was toen ik hem eruit had. Achteraf had ik misschien beter de sensor kunnen bestellen maar goed, nieuwe radiatorfan erin gezet en 20 sec nadat de airco pomp was aangeslagen sprong de nieuwe fan aan. En zowel de motor temp als de airco bleef goed. Deze kan weer hopelijk weel 160.000km mee ;)

oude:

nieuwe:

En gaan met die banaan:
[Video: https://i.imgur.com/uJ8R0P3.mp4]

[Voor 70% gewijzigd door ArcticWolf op 23-06-2022 22:23]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Dat ding gaat toch altijd stuk, die gingen als warme broodjes bij Tuynder.

de betaler vervuilt

• Tux3.14
Vandaag de EGR Koeler behuizing van mijn Alfa Romeo Giulietta laten vervangen. Wat zijn die dingen enorm slecht leverbaar zeg, ondanks dat het een bekende kwaal is dat die dingen gaan scheuren en lekken bij zowel 1.6 en 2.0 JTDm motoren.
Mijn vaste monteur kon er niet aan komen via zijn reguliere kanalen in NL. Alfa dealers rondgebeld, contact gehad met diverse webshops, QVerde (topzaak trouwens!) en dergelijke, maar niemand had die dingen op voorraad. Ze moesten ze allemaal bestellen bij Alfa Romeo in Italiรซ, met een levertijd van meer dan een week.
Via het internet er achter gekomen dat dezelfde koeler behuizing ook op Opels met diesel motoren word toegepast, en na lang zoeken uiteindelijk 1 gevonden in Zuid-Holland.

Weet iemand trouwens of de 2.0 JTDm 175PK Euro 6 uitvoering bij de Giulietta, ook daadwerkelijk Euro 6 is, maar stiekem geen Euro 5?
Alfa adverteert met Euro 6 in de benaming, maar mijn kentenen bij de RDW geeft Euro 5 aan. Ik heb meerdere kentekens met hetzelfde blok ingevoerd bij de RDW; allemaal Euro 5. Of is dit gewoon slechte marketing? :+ (beetje hetzelfde als HD Ready+ in het opkomende HD TV tijdperk van 15 jaar geleden, HD, maar eigenlijk ook niet).
Voor nu geen probleem, aangezien het voor de belasting wat je betaald niks uitmaakt, maar wellicht dat het in de toekomst een issue gaat zijn als Euro 5 verboden word in diverse steden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

๐Ÿ• #team_UTC+1 ๐Ÿ•

Tux3.14 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:47:
Vandaag de EGR Koeler behuizing van mijn Alfa Romeo Giulietta laten vervangen. Wat zijn die dingen enorm slecht leverbaar zeg, ondanks dat het een bekende kwaal is dat die dingen gaan scheuren en lekken bij zowel 1.6 en 2.0 JTDm motoren.
Mijn vaste monteur kon er niet aan komen via zijn reguliere kanalen in NL. Alfa dealers rondgebeld, contact gehad met diverse webshops, QVerde (topzaak trouwens!) en dergelijke, maar niemand had die dingen op voorraad. Ze moesten ze allemaal bestellen bij Alfa Romeo in Italiรซ, met een levertijd van meer dan een week.
Via het internet er achter gekomen dat dezelfde koeler behuizing ook op Opels met diesel motoren word toegepast, en na lang zoeken uiteindelijk 1 gevonden in Zuid-Holland.

Weet iemand trouwens of de 2.0 JTDm 175PK Euro 6 uitvoering bij de Giulietta, ook daadwerkelijk Euro 6 is, maar stiekem geen Euro 5?
Alfa adverteert met Euro 6 in de benaming, maar mijn kentenen bij de RDW geeft Euro 5 aan. Ik heb meerdere kentekens met hetzelfde blok ingevoerd bij de RDW; allemaal Euro 5. Of is dit gewoon slechte marketing? :+ (beetje hetzelfde als HD Ready+ in het opkomende HD TV tijdperk van 15 jaar geleden, HD, maar eigenlijk ook niet).
Voor nu geen probleem, aangezien het voor de belasting wat je betaald niks uitmaakt, maar wellicht dat het in de toekomst een issue gaat zijn als Euro 5 verboden word in diverse steden.
Reed laatst Amsterdam centrum in en daar mocht je alleen met auto's jonger dan 2010 de stad in :X ligt aan het bj van de Alfa of het Euro 6 of 5 is.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

๐Ÿ• #team_UTC+1 ๐Ÿ•

Wat een klus...draagarmen, stabilisatorstangen en remmen rondom. Vandaag slechts alleen linksvoor afgekregen en rechtsvoor helemaal gedemonteerd. Morgen of zondag verder...

[Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 24-06-2022 17:21]

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

๐Ÿ• #team_UTC+1 ๐Ÿ•

Auto rijdt weer, alleen had al het vermoeden dat hij ergens kvs lekte.. en ja, de slang van de thermostaat naar het expansievat lekt. En dat is natuurlijk bijna de duurste kvs slang van de hele auto :') ( https://tuynder.nl/auto-onderdelen/slang-50526516/ ) maar goed we komen er wel... hoop dat ik na het vervangen van die slang voorlopig even klaar ben.

[Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 27-06-2022 21:44]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• H-W Engineer
ArcticWolf schreef op maandag 27 juni 2022 @ 21:42:
Auto rijdt weer, alleen had al het vermoeden dat hij ergens kvs lekte.. en ja, de slang van de thermostaat naar het expansievat lekt. En dat is natuurlijk bijna de duurste kvs slang van de hele auto :') ( https://tuynder.nl/auto-onderdelen/slang-50526516/ ) maar goed we komen er wel... hoop dat ik na het vervangen van die slang voorlopig even klaar ben.
Goed om te horen dat de Alfa het weer doet! Wat betreft de radiatorkoelfan is het nu wel een logische verklaring. De sensor die je laat zien op de foto, groen blokje, is geen sensor maar een weerstand. Die zorgt er voor dat je fan in twee standen kan draaien. De fan is denk ik dan ook niet kapot.

Draagarmen bij een Alfa blijft altijd een dingetje, ik moet er ook nog mee bezig met mijn 159.

Nu nog even een koelwaterslang vervangen en je kan weer genieten van een mooie Giulietta!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• H-W Engineer
fflow schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:33:
[Afbeelding]

Even een plaatje tussendoor uit de heuvels in het wijngebied rond Borolo in Italiรซ.
Dat gebied ken ik, was er vorig jaar ook met mijn 159. lekker rond toeren en wijn kopen :)

Acties:
  • +8Henk 'm!

• firewagon007
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-05 08:37
Afgelopen woensdag de BBSen omgewisseld voor de originele madeno wielen! Nu kan hij op SSAR gezien worden zoals ooit door madeno racing is bedoeld! Komen er meer van hier op 3 juli naar SSAR?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

๐Ÿ• #team_UTC+1 ๐Ÿ•

H-W Engineer schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:26:
[...]

Goed om te horen dat de Alfa het weer doet! Wat betreft de radiatorkoelfan is het nu wel een logische verklaring. De sensor die je laat zien op de foto, groen blokje, is geen sensor maar een weerstand. Die zorgt er voor dat je fan in twee standen kan draaien. De fan is denk ik dan ook niet kapot.

Draagarmen bij een Alfa blijft altijd een dingetje, ik moet er ook nog mee bezig met mijn 159.

Nu nog even een koelwaterslang vervangen en je kan weer genieten van een mooie Giulietta!
Eerlijk ik dacht er klaar mee te zijn donderdag die slang vervangen en gisteren laten uitlijnen, maar sinds het uitlijnen gisteren maakt hij random een "klang / krak" geluid en je voelt het in het stuur... heb alle chassis bouten en stelbouten nagelopen maar die zitten gewoon vast. De schijven en klauwen zitten goed, snap er geen ruk van, want de toplagers lijken ook onwaarschijnlijk. Er is natuurlijk wel wat aan de askanteling gebeurd met uitlijnen, maar dat dat zoveel verschil geeft?? 8)7

Wordt er nu wel erg moe van en heb er ook weinig plezier meer in. Haal morgen wel weer de onderkant los en dan zien we wel weer verder...

edit:
Holy shit, ik heb het opgelost... omdat de garage de askanteling wilde corrigeren hadden ze de achterste draagarm bouten los gedraaid en vastgedraaid met een slagmoersleutel (op dik 400Nm achteraf...) daardoor waren de draagarm rubbers zo strak gedraaid dat daar dat gekraak en gepiep vandaan kwam.
Maar ik had ze vanmorgen dus los gedraaid en vastgedraaid op 180Nm (omdat de voorste chassisbouten op 180Nm moesten) en ik was dus helemaal vergeten dat deze maar op 80Nm + 90 graden moesten 8)7 , wat ik dus wel de eerste keer had gedaan (en toen had ik dat geluid dus ook niet). Nu zitten ze weer op 80Nm + 90 graden en rijdt hij weer normaal 8)

[Voor 24% gewijzigd door ArcticWolf op 03-07-2022 18:52]

Acties:
  • +10Henk 'm!

• firewagon007
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-05 08:37
Het was weer een super weekend met alle Alfa Romeo liefhebbers!

Spettacolo sportivo was weer super

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 23:03
firewagon007 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:45:
Afgelopen woensdag de BBSen omgewisseld voor de originele madeno wielen! Nu kan hij op SSAR gezien worden zoals ooit door madeno racing is bedoeld! Komen er meer van hier op 3 juli naar SSAR?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
jazeker, hele weekend :Y
/laat

mooie rims! Madeno O+ en op LPG :o

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Alfa Novanta
Ik ben het hele weekend op 't SSAR geweest en had een hotelletje gescoord in de buurt. Ik heb ontzettend veel materiaal en nog lang niet alles online gezet, maar tot zover eerst mijn filmpjes :)

Zaterdag

Zondag

Zaterdag ben ik 2x de baan op geweest en zondag ook nog een keertje, ditmaal GAS OP DE LOLLIE !! *O*

manmanmanman .. wat hรฉรฉรฉrlijk om door die kombochten te gaan! Vooral de Hugenholtz bocht, man, daar wordt je รฉcht in je stoel geduwd! Echt heel anders, en hรฉรฉl erg verslavend! O+

Zaterdag

Zondag

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-03 16:23
Even een nieuw plaatje!

iRacing Profiel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Alfa Novanta
deze Spider kwam er minder goed voor weg .. die bandenstapel woog kennelijk genoeg dat je hem liever niet zijdelings raken wil ... maar is toch gebeurt. Hele zijkant aan puin.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat bij een 916 een vrij intensieve reparatie is. Ooit bij mijn GTV het achterscherm moeten laten repareren, was toen al een >4k reparatie en toen kon je bij Alfa nog een nieuw achterscherm bestellen.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alfa Novanta
owjah, ik kwam ook nog deze tegen :+

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:56
Als iemand nog zin heeft in een mooi ritje volgende week door zuid Limburg.
https://www.facebook.com/events/668023987775008

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:50

Een van de laatste foto ;( Moest toen helaas terug naar 1 uitlaat en std bumper/ diffuser met einde lease.
Iemand interesse om zijn std Giulia naar veloce om te bouwen?

Life is too short to drive boring cars

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:31
Waarom zou je dat op een Lease auto zetten??

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tux3.14
JipJapGoedje schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:53:
Zodat ie mooier word? 8)7
Een Giulia met 2 uitlaten maakt 'm echt zoveel malen mooier dan een Giulia met een enkel pijpje. Ik zou hetzelfde doen als ik een Giulia van de zaak mocht rijden, maar de baas niet wil dat ik op zijn kosten een Giulia met 2 uitlaten aanschaf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:09
SirLct schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:30:
[Afbeelding]

Een van de laatste foto ;( Moest toen helaas terug naar 1 uitlaat en std bumper/ diffuser met einde lease.
Iemand interesse om zijn std Giulia naar veloce om te bouwen?
Ja, maar dan moet ik alleen nog ff een Giulia regelen ๐Ÿ˜‚

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:50
JipJapGoedje schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:53:
Omdat ik het mooi vind :D
Tux3.14 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 16:59:
[...]

Zodat ie mooier word? 8)7
Een Giulia met 2 uitlaten maakt 'm echt zoveel malen mooier dan een Giulia met een enkel pijpje. Ik zou hetzelfde doen als ik een Giulia van de zaak mocht rijden, maar de baas niet wil dat ik op zijn kosten een Giulia met 2 uitlaten aanschaf.
Ja deze past ook maar net net id leasebudget, dus maar zo oplossen :)
paul-s83 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:28:
[...]

Ja, maar dan moet ik alleen nog ff een Giulia regelen ๐Ÿ˜‚
Zag mijne nog paar weken geleden te koop gezet door leasemij, en paar dagen later verkocht..... ;(

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Alfa Novanta
deze mocht natuurlijk niet uitblijven ...

en ik kon het uiteraard niet laten om even met de GT te poseren tussen zijn oudere Bertone zusters O+

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:43

Polycom

Poes van goud

Hoi, welke motorolie gebruiken jullie voor een Giulietta (benzine)? Ik weet dat de multiair unit niet graag de verkeerde olie drinkt. Volgens het boekje moet ik https://www.qverde.nl/qv24312 hebben..

Bij Autoweek (klokje rond) hadden ze trouwens een laatst een Giulietta uit 2010 met 320K op de teller. Wow, wat een rampenbak. ;(

[Voor 10% gewijzigd door Polycom op 16-07-2022 14:59]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:09
Heb die aflevering gezien idd. Maar die Juul heeft gewoon niet de aandacht en liefde gehad van de vorige eigenaren die hij verdiende...

Is er nergens in je auto een sticker ofzo te vinden met de gegevens van een een onderhoudsbeurt? Vaak is dat wel te vinden in bijv. je zonneklep, zijkant dashboard of onder de motorkap. Daar staat dan ook wel het type olie op vermeld.

[Voor 46% gewijzigd door paul-s83 op 16-07-2022 15:00]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Polycom schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 14:28:
Hoi, welke motorolie gebruiken jullie voor een Giulietta (benzine)? Ik weet dat de multiair unit niet graag de verkeerde olie drinkt. Volgens het boekje moet ik https://www.qverde.nl/qv24312 hebben..

Bij Autoweek (klokje rond) hadden ze trouwens een laatst een Giulietta uit 2010 met 320K op de teller. Wow, wat een rampenbak. ;(
Volsynthetisch.

• Tux3.14
Polycom schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 14:28:

Die Giulietta heeft zeer matig onderhoud gehad. Als het een Mazda of Skoda was dan had ie waarschijnlijk dezelfde ellende.
Mijn Giulietta krijgt gewoon elk jaar verse olie en filter, of eerder als ie er weer 20K mee heeft gereden. Los van mijn gescheurde EGR koeler een tijdje terug, heb ik er na 180K aan kilometers er nog nooit problemen mee gehad. Onderhoud en af en toe wat reparatie werk zoโ€™n auto moet met gemak 300K - 500K op de weg houden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

๐Ÿ• #team_UTC+1 ๐Ÿ•

Tux3.14 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 23:29:
[...]

Die Giulietta heeft zeer matig onderhoud gehad. Als het een Mazda of Skoda was dan had ie waarschijnlijk dezelfde ellende.
Mijn Giulietta krijgt gewoon elk jaar verse olie en filter, of eerder als ie er weer 20K mee heeft gereden. Los van mijn gescheurde EGR koeler een tijdje terug, heb ik er na 180K aan kilometers er nog nooit problemen mee gehad. Onderhoud en af en toe wat reparatie werk zoโ€™n auto moet met gemak 300K - 500K op de weg houden.
En toch heeft de Giulietta wat behoorlijk wat "quirks" en vreemde slijtage punten die bij geen enkele auto wenselijk zijn.
Versleten ophanging na 320.000km is daarentegen weer normaal.

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:43

Polycom

Poes van goud

Nu ik toch bezig ben ook maar even nieuwe (zomer)banden op de Alfa plaatsen. Hebben jullie advies? De Continental PremiumContact 6 komen goed uit de test..

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-06 15:52
Polycom schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:38:
Nu ik toch bezig ben ook maar even nieuwe (zomer)banden op de Alfa plaatsen. Hebben jullie advies? De Continental PremiumContact 6 komen goed uit de test..
Ik heb sinds kort Hankook ventus s1 evo3 tesla 235/40r19 banden onder mijn alfa 159.
De tesla banden hebben extra dempingsmateriaal in de band zitten waardoor de auto stiller is dan ooit te voren.
Over het algemeen erg tevreden over, wel heb ik het idee dat hij iets zwaarder stuurt als met de vorige pirelli banden.

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-06 20:20
Ik heb Pirelli P Zero op mijn Giulia en dat gaat als een speer.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:10

pinda powerrr

Slow down...

Ik heb jarenlang Continental gehad, toen de overstap gemaakt naar de Hankook Ventus Prime 3 en ben al wat setjes verder (ook een auto verder :+ ) Goedkoper en minstens net zo goed (of beter?)

Ik heb ze in 17" gehad en nu in 18" en nog steeds super tevreden.

[Voor 6% gewijzigd door pinda powerrr op 18-07-2022 20:33]

Waiting on the world to change

• Tux3.14
JDV808 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:01:
[...]

Ik heb sinds kort Hankook ventus s1 evo3 tesla 235/40r19 banden onder mijn alfa 159.
De tesla banden hebben extra dempingsmateriaal in de band zitten waardoor de auto stiller is dan ooit te voren.
Over het algemeen erg tevreden over, wel heb ik het idee dat hij iets zwaarder stuurt als met de vorige pirelli banden.
Interessant.
Hoeveel stiller en duurder is een tesla band vergeleken met een โ€˜normaleโ€™ Hankook band?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355

nero355

Nu ik toch bezig ben ook maar even nieuwe (zomer)banden op de Alfa plaatsen.

Hebben jullie advies?
Check de eerdere bandendiscussie zou ik zeggen :)
De Continental PremiumContact 6 komen goed uit de test...
Dat is sowieso een prima band! d:)b
pinda powerrr schreef op maandag 18 juli 2022 @ 20:32:
Ik heb jarenlang Continental gehad, toen de overstap gemaakt naar de Hankook Ventus Prime 3 en ben al wat setjes verder (ook een auto verder :+ ) Goedkoper en minstens net zo goed (of beter?)

Ik heb ze in 17" gehad en nu in 18" en nog steeds super tevreden.
Hankook heeft een aantal banden gehad die prima mee konden komen met de grootste concurrenten dus dat kan best goed uitpakken! ;)

Het is ook zo dat zeg maar de betere merken tegenwoordig eigenlijk geen slechte banden meer maken, tenzij je naar al die "Eco" troep gaat shoppen dat meer plastic is dan rubber... :D

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

๐Ÿ• #team_UTC+1 ๐Ÿ•

Kaaswagen schreef op maandag 18 juli 2022 @ 20:22:
[...]

Ik heb Pirelli P Zero op mijn Giulia en dat gaat als een speer.
Heb sinds vrijdag ook P Zero's (de Pz4) op m'n Giulietta, veel grip en ook best stil.

[Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 19-07-2022 08:52]

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-06 15:52
Tux3.14 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 23:06:
[...]

Interessant.
Hoeveel stiller en duurder is een tesla band vergeleken met een โ€˜normaleโ€™ Hankook band?
Dat durf ik niet exact te zeggen.
De banden die ik heb gekocht hebben 1500km onder een tesla gezeten en toen heeft de eigenaar een grotere set velgen gekocht en de oude velgen winterbanden op laten monteren. Zo bleven de hankooks over.
Dus ik heb niet de volledige prijs betaald.

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06 22:43
Ik ben op zoek naar een deurgreep voor mijn GT. Passagierszijde. Het is een auto uit 2004, chroom metaal uitvoering met slotje. Is vast nergens meer te krijgen (nieuw/2ehands), maar heeft iemand misschien een tip?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

de betaler vervuilt

• LVGH
Dat is niet helemaal dezelfde, want voor een latere GT: mat ipv chroom, plastic ipv metaal en zonder slot.

Misschien ontkom ik er niet aan om dat type te nemen, maar dan heb ik 2 verschillende deurhendels :( Allebei laten vervangen zie ik ook niet zitten, schijnt een hoop voor los te moeten dus dan ook nog dubbele arbeid. Dus ik hoop eigenlijk een originele te vinden. Zal wel lastig worden aangezien ze allemaal vroeg of laat kapot gaan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
LVGH schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:47:
[...]

Dat is niet helemaal dezelfde, want voor een latere GT: mat ipv chroom, plastic ipv metaal en zonder slot.

Misschien ontkom ik er niet aan om dat type te nemen, maar dan heb ik 2 verschillende deurhendels :( Allebei laten vervangen zie ik ook niet zitten, schijnt een hoop voor los te moeten dus dan ook nog dubbele arbeid. Dus ik hoop eigenlijk een originele te vinden. Zal wel lastig worden aangezien ze allemaal vroeg of laat kapot gaan.
Ik kan het mis hebben, maar mogelijk vind je een handgreep van een Fiat 500 die er vies veel op lijkt of identiek is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Alfa Novanta
LVGH schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:47:

jup, zo heb ik links chroom (met slot) en rechts aluminium (zonder slot). Ik heb inmiddels voor links ook een aluminium greep liggen maar zag het nog niet zitten om er mee bezig.. heel gedoe met die stangetjes en clipjes..

chroom is doorgaans niet meer te krijgen anders dan 2e hands heb ik mij laten vertellen.
Goed gangbaar houden is het devies want anders gaat het vast zitten en breekt het scharnierpunt af.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Kun je het chrome niet overzetten, vaak gaat alleen het mechanisme stuk.

Heb pas bij mijn RS5 de printplaat van de navigatiejoystick overgezet. Omdat de RS5 toevallig chrome knopjes heeft en de A5 plastic vragen ze bij Audi de hoofdprijs voor dat ding, binnenwerk is echter identiek. Voor een grijpstuiver zo'n ding van de sloop gehaald en de printplaat gewisseld.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alfa Novanta
Loei123 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:56:
Ik kan het mis hebben, maar mogelijk vind je een handgreep van een Fiat 500 die er vies veel op lijkt of identiek is.
Fiat 500 lijkt er wel heel veel op ..

• LVGH
Alfa Novanta schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:13:
[...]

jup, zo heb ik links chroom (met slot) en rechts aluminium (zonder slot). Ik heb inmiddels voor links ook een aluminium greep liggen maar zag het nog niet zitten om er mee bezig.. heel gedoe met die stangetjes en clipjes..

chroom is doorgaans niet meer te krijgen anders dan 2e hands heb ik mij laten vertellen.
Goed gangbaar houden is het devies want anders gaat het vast zitten en breekt het scharnierpunt af.
Hij is nu gelukkig nog niet gebroken, maar je ziet hem wijken t.o.v. het slot. De deurgreep zelf "veert" niet meer goed terug. Kan ik qua preventie nog wat doen? (Veel handiger dan er WD-40 in spuiten ben ik niet..) Volgens de garagist is het een kwestie van tijd voordat hij afbreekt.

Ik kom op Alfaowner inderdaad ook wat tegen over Fiat 500 scharnieren, volgens mij is de deurgreep wel anders.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alfa Novanta
LVGH schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:28:
Hij is nu gelukkig nog niet gebroken, maar je ziet hem wijken t.o.v. het slot. De deurgreep zelf "veert" niet meer goed terug. Kan ik qua preventie nog wat doen? (Veel handiger dan er WD-40 in spuiten ben ik niet..) Volgens de garagist is het een kwestie van tijd voordat hij afbreekt.
WD40 is idd je grootste vriend. Daarna is het repareren geblazen.
Ik kom op Alfaowner inderdaad ook wat tegen over Fiat 500 scharnieren, volgens mij is de deurgreep wel anders.
ik durf het echt niet te zeggen ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tux3.14
Volgens mij deelt specifiek de Fiat 500 XL onderdelen met Alfa. Die heb ik ooit is mee gehad als leen auto.
Naast het feit dat het allemaal mechanisch veel zaken hetzelfde voelen, was dat ook met een aantal interieur/exterieur delen zo.
De climate control unit en de knoppen in de linker deurpaneel is zelfs identiek aan de Giulietta :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:33
Opgediept uit mijn geheugen; De scharniertjes die vaak afbreken in de handgreep (bij bevriezing in de winter bijvoorbeeld) konden voor de 147 niet los besteld worden maar voor de 500 wel. Het ging dan om hetzelfde scharnier (of compatible, sorry het is al even geleden). Volgens mij delen de 147 en de GT weer de nodige delen wat dit betreft.

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

๐Ÿ• #team_UTC+1 ๐Ÿ•

Gisteren niks aan de hand, opeens rook uit de motorkap... Ik ga aan de kant, niks te zien. Ik kom in Duitsland vandaag, airco stopte weer met werken. Dus ik stop net, motor in het rood, radiatorfan draaide weer niet. Weerstand overbrugd en de fan draaide gewoon... Dus weer de weerstand kapot, binnen een maand :'(
Dat draaitje om te overbruggen brandde ook meteen door... Waarom gaat daar zoveel spanning overheen?

• Tux3.14
ArcticWolf schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:42:
Gisteren niks aan de hand, opeens rook uit de motorkap... Ik ga aan de kant, niks te zien. Ik kom in Duitsland vandaag, airco stopte weer met werken. Dus ik stop net, motor in het rood, radiatorfan draaide weer niet. Weerstand overbrugd en de fan draaide gewoon... Dus weer de weerstand kapot, binnen een maand :'(
Dat draaitje om te overbruggen brandde ook meteen door... Waarom gaat daar zoveel spanning overheen?
Misschien een sterkere weerstand gebruiken? Of de root cause achterhalen, m.a.w. je geeft zelf al aan dat er behoorlijk wat spanning overheen gaat :)
Misschien alsnog een defecte ventilator... misschien verrotte lagers oid en dat ie daarom veel spanning nodig heeft om op gang te komen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

๐Ÿ• #team_UTC+1 ๐Ÿ•

Tux3.14 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:59:
[...]

Misschien een sterkere weerstand gebruiken? Of de root cause achterhalen, m.a.w. je geeft zelf al aan dat er behoorlijk wat spanning overheen gaat :)
Misschien alsnog een defecte ventilator... misschien verrotte lagers oid en dat ie daarom veel spanning nodig heeft om op gang te komen.
Ben in Duitsland op dit moment, ADAC is net langs geweest en heeft de weerstand plug overbrugd met 4mm2. Fan werkt nu weer goed (alleen altijd meteen op maximaal als die aanslaat). Hij heeft het aantal amps ook gecheckt;
40 tot 50A piek bij starten en 27A nominaal, dus was goed. Hij dacht dat de weerstand die erin zat ook gewoon OEM was (Van Wezel radiatorfan + weerstand) en dat ik gewoon pech heb gehad.

Het viel de monteur van ADAC op dat er op de + terminal van de accu wel een kabel niet helemaal vast zat en op de kop gemonteerd... 8)7 heeft hij ook meteen opgelost.

Kan in ieder geval weer wat rondjes Nurburgring rijden :7 zolang ik de temp maar goed in de gaten hou.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:27

fynrd1

Fooled by Randomness

LVGH schreef op maandag 25 juli 2022 @ 19:50:
Ik ben op zoek naar een deurgreep voor mijn GT. Passagierszijde. Het is een auto uit 2004, chroom metaal uitvoering met slotje. Is vast nergens meer te krijgen (nieuw/2ehands), maar heeft iemand misschien een tip?
Ik heb mij in een heel random gesprek eens laten vertellen door Portello in Heteren, dat de handgreep van de Fiat 500 identiek is, en er tegenwoordig ook reparatie setjes zijn.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Alfa Novanta
ArcticWolf schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:42:
Waarom gaat daar zoveel spanning overheen?
Geen spanning maar ampรจre's.. en flink wat ook, de aanloopstroom van een hoogtoerige ventilator moet je niet uitpoetsen. En die stroom blijft aan tot ie op snelheid is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Alfa Novanta
ArcticWolf schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 23:26:
ADAC is net langs geweest en heeft de weerstand plug overbrugd met 4mm2. Fan werkt nu weer goed (alleen altijd meteen op maximaal als die aanslaat). Hij heeft het aantal amps ook gecheckt;
40 tot 50A piek bij starten en 27A nominaal, dus was goed.
Dat dus :)

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

๐Ÿ• #team_UTC+1 ๐Ÿ•

Alfa Novanta schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:48:
[...]

Geen spanning maar ampรจre's.. en flink wat ook, de aanloopstroom van een hoogtoerige ventilator moet je niet uitpoetsen. En die stroom blijft aan tot ie op snelheid is.
Dan laat ik de overbrugging erop zitten, zowel de motorkoeling als de airco lijkt dit veel fijner te vinden. Ja het maakt wat meer "lawaai" als je erbij staat en de fan zal wel sneller slijten..

Was een heel interessant weekend weer 8)7 eerst die fanweerstand kapot en toen zoveel geknak en gebonk dat je er akelig van werd en je voelde het aan het stuur dus ik dacht dat er weer iets mis was met de draagarmen. Alleen een maat van mij dacht de stabilisatorstang of stangetjes. Dus auto op de krik en duwen aan het wiel... zaten de stabilisatorstangetjes niet goed vast :'(

Gisteren nog een rondje ring gedaan en kon dit keer wel gewoon volle bak zonder geknak en gebonk. Had zoveel grip dat ik uit de stoelen schoof in de bochten, die nieuwe draagarmen geven een erg fijne ligging. En je kan echt vertrouwen op de nieuwe Brembo schijven en blokken, geen fading, pedaal bleef gewoon goed ook op de zwaardere stukken.

Toen op de terugweg reed ik 210km/u en moest ik even op de rem en toen weer gas erop en bij 190km/u sloeg de motor ineens in noodloop en slechts een knipperend motorstoringslampje :/ dus ik aan de kant bij een parkeerplaats, motor uit en weer aan; noodloop weg en geen foutmelding in beeld.
Toen weer terug naar de 180km/u gebeurde niks, rest van de weg 130 ~ 100 gereden maar merkte niks vreemds.
Alfa's en elektronica soms }:O

• Alfa Novanta
ArcticWolf schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 08:57:
Dan laat ik de overbrugging erop zitten, zowel de motorkoeling als de airco lijkt dit veel fijner te vinden. Ja het maakt wat meer "lawaai" als je erbij staat en de fan zal wel sneller slijten..
normaliter kan ie gewoon achter de relais, tijdens een hete trackday is overbruggen soms wel fijn.
Was een heel interessant weekend weer 8)7 eerst die fanweerstand kapot en toen zoveel geknak en gebonk dat je er akelig van werd en je voelde het aan het stuur dus ik dacht dat er weer iets mis was met de draagarmen. Alleen een maat van mij dacht de stabilisatorstang of stangetjes. Dus auto op de krik en duwen aan het wiel... zaten de stabilisatorstangetjes niet goed vast :'(
:X
Gisteren nog een rondje ring gedaan en kon dit keer wel gewoon volle bak zonder geknak en gebonk. Had zoveel grip dat ik uit de stoelen schoof in de bochten
ow .. da's wel ernstig jah :+ de GT heeft gelukkig hele diepe stoelen met veel steun :)
Alfa's en elektronica soms }:O
Alfa being Alfa O+
schitterende foto !!!! :o

Da's bij ausfahrt Adenau/Exmรผhle de heuvel op ofnie?

edit: owja, ik zie de trap omhoog nu dus Exmรผhle idd.
die shot kende ik nog niet maar da's wel een hele mooie! Ik heb zelf iets verderop gestaan bij dat tunneltje onder de baan door maar dan zit je op de helling tussen de bomen/bladeren door te kijken en het wemelde daar van de mieren meende ik dus we zijn er snel weer weggevlucht :+

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

๐Ÿ• #team_UTC+1 ๐Ÿ•

Alfa Novanta schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:32:
[...]

normaliter kan ie gewoon achter de relais, tijdens een hete trackday is overbruggen soms wel fijn.
Moet die niet kapot gaan, maar kan idd een nieuwe erop zetten en de overbrugging in de auto bewaren voor het geval dat.
[...]

:X
ja echt dom van me, eigen schuld. Had ze handvast gedraaid met imbus en steeksleutel, maar blijkbaar moest ik toch een flinke hengst eraan geven om ze goed vast te draaien.
[...]

ow .. da's wel ernstig jah :+ de GT heeft gelukkig hele diepe stoelen met veel steun :)
Dat is wel fijn, heb jij ook weleens rondjes Ring gereden met jouw GT?

Zal eens kijken of er geen andere voorstoelen beschikbaar zijn voor de Giulietta... Misschien uit een 240pk versie?
[...]

Alfa being Alfa O+
:+
Heb serieus nog nooit zoveel elektronische dingetjes voorbij zien komen zonder dat er een duidelijke oorzaak was.
Ooit een E46 gehad en die is wel 3x weggesleept door de ANWB maar daar ging het ene naar het andere elektronische ding kapot, maar bij de Alfa zijn het gewoon tijdelijke glitches lijkt het haha.
[...]

schitterende foto !!!! :o

Da's bij ausfahrt Adenau/Exmรผhle de heuvel op ofnie?

edit: owja, ik zie de trap omhoog nu dus Exmรผhle idd.
die shot kende ik nog niet maar da's wel een hele mooie! Ik heb zelf iets verderop gestaan bij dat tunneltje onder de baan door maar dan zit je op de helling tussen de bomen/bladeren door te kijken en het wemelde daar van de mieren meende ik dus we zijn er snel weer weggevlucht :+
Nee kende deze shot ook niet, vind hem wel erg mooi! Prijzen van de foto's schieten ook wel omhoog... begon ooit bij 8 a 9 euro, zit nu alweer op 12 euro.

• Alfa Novanta
ArcticWolf schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:10:
Dat is wel fijn, heb jij ook weleens rondjes Ring gereden met jouw GT?
2020 2x met de Punto en 2021 1 rondje met de GT. Maar met alle drukte rij ik meer op rechts met de knipper aan dan dat je aan de racelijn toe komt .. man wat zijn de snelheidsverschillen groot .. echt scary
Ook had ik op dat moment nog oude banden eronder die ik niet 100% vertrouwde en de auto moest ons weer thuisbrengen van vakantie en ik was helemaal alleen dus als je dan al wat krijgt zit je met de handen in het haar, dus echt conservatief gereden.

Nee kende deze shot ook niet, vind hem wel erg mooi! Prijzen van de foto's schieten ook wel omhoog... begon ooit bij 8 a 9 euro, zit nu alweer op 12 euro.
ja idioot .. maar deze pic is wel een canvas waard O+

[Voor 13% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-08-2022 11:44]

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

๐Ÿ• #team_UTC+1 ๐Ÿ•

Alfa Novanta schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:35:
[...]

2020 2x met de Punto en 2021 1 rondje met de GT. Maar met alle drukte rij ik meer op rechts met de knipper aan dan dat je aan de racelijn toe komt .. man wat zijn de snelheidsverschillen groot .. echt scary
Ook had ik op dat moment nog oude banden eronder die ik niet 100% vertrouwde en de auto moest ons weer thuisbrengen van vakantie en ik was helemaal alleen dus als je dan al wat krijgt zit je met de handen in het haar, dus echt conservatief gereden.

[YouTube: [Alfa Novanta] OOPS I DID IT AGAIN !! Nordschleife with Alfa Romeo GT!! My 3rd lap โค๏ธ TF 26.6.2021]
Yep.. had ook soms opeens een AMG GTR in m'n achterbak zitten, terwijl ik niet aan de kant kon.. en dan komen ze met 3x de snelheid voorbij :X je schrikt je echt dood hoe hard die gasten voorbij komen.

Haalde met de Opel Astra H OPC die ik hiervoor had 10 min 10s, met de Alfa zat ik gisteren op 10 min 53s.. best netjes nog met al die drukte... gisteren viel ik toevallig in een gat, heb zelfs een paar mensen ingehaald (incl. een Supra ;) )

Leuk filmpje! In het najaar (september / oktober) is het beduidend rustiger, misschien dan een keer gaan?
[...]

ja idioot .. maar deze pic is wel een canvas waard O+
Yup 8)

Even een andere vraag.. met m'n Bluetooth adapter (ELM327) duurt het echt lang om de Giulietta uit te lezen, weet jij evt. een goede USB kabel waarbij het sneller gaat?

[Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 01-08-2022 12:36]

• Alfa Novanta

typisch .. de mijne is toch wel vrij snel. Ik heb niet eens een bruikbare USB voor mijn GT.
ArcticWolf schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:35:
Yep.. had ook soms opeens een AMG GTR in m'n achterbak zitten, terwijl ik niet aan de kant kon.. en dan komen ze met 3x de snelheid voorbij :X je schrikt je echt dood hoe hard die gasten voorbij komen.
dat dus .. ga maar na, ik met 1200kg en 140pk vs locals die de track kennen in 500+ pk monsters :X
Haalde met de Opel Astra H OPC die ik hiervoor had 10 min 10s, met de Alfa zat ik gisteren op 10 min 53s.. best netjes nog met al die drukte... gisteren viel ik toevallig in een gat, heb zelfs een paar mensen ingehaald (incl. een Supra ;) )
netjes hoor!!! _/-\o_

[Voor 79% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-08-2022 13:51]

• Tux3.14
ArcticWolf schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:35:
[...]

Leuk filmpje! In het najaar (september / oktober) is het beduidend rustiger, misschien dan een keer gaan?

[...]

Yup 8)

Even een andere vraag.. met m'n Bluetooth adapter (ELM327) duurt het echt lang om de Giulietta uit te lezen, weet jij evt. een goede USB kabel waarbij het sneller gaat?
Ik heb zelf een OBDLink MX+. Leest mijn Alfa binnen een paar tellen uit.
Je kunt โ€˜m ook โ€˜liveโ€™ gebruiken en dan zaken als turbodruk, toerental en dergelijke meten.

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

๐Ÿ• #team_UTC+1 ๐Ÿ•

Alfa Novanta schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:49:

typisch .. de mijne is toch wel vrij snel. Ik heb niet eens een bruikbare USB voor mijn GT.
Ja kan zijn de bluetooth versie van m'n laptop gewoon traag is... heb een Tonwon ELM327, die is ook al een paar jaar oud, dus geen idee. Gebruikte eerst alleen Torque om auto's uit te lezen maar die kan niet zo diep in de computers duiken als Multieusescan... alleen gaat zo tergend traag.

@Tux3.14
Die OBDLink MX+ is flink aan de prijs :o maar daar zit meteen software bij als ik het goed heb?

• Tux3.14
ArcticWolf schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:01:
[...]

Ja kan zijn de bluetooth versie van m'n laptop gewoon traag is... heb een Tonwon ELM327, die is ook al een paar jaar oud, dus geen idee. Gebruikte eerst alleen Torque om auto's uit te lezen maar die kan niet zo diep in de computers duiken als Multieusescan... alleen gaat zo tergend traag.

@Tux3.14
Die OBDLink MX+ is flink aan de prijs :o maar daar zit meteen software bij als ik het goed heb?
Je kunt โ€˜gratisโ€™ de software downloaden. De ODB dongle is eigenlijk ook je licentie.
Ik heb er destijds iets van 80โ‚ฌ voor betaald, ik dacht via een kortingscode van Chrisfix.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Bij gebrek aan Spider-nieuws maar een plaatje van het germaanse hok. Ook een VAG blok moet af en toe van binnen schoongemaakt worden. Die vervuilen gelukkig niet zo hard als een JTS, maar koolstofafzetting is blijkbaar een eigenschap van directe-injectie. Als voordeel heb ik wel een paarse sticker voor Frankrijk en een groene voor Duitsland. Mag lekker weer alle milieuzone's in deze zomer. :D

de betaler vervuilt

• nero355

nero355

GA!S schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:58:
Ook een VAG blok moet af en toe van binnen schoongemaakt worden.
Die vervuilen gelukkig niet zo hard als een JTS, maar koolstofafzetting is blijkbaar een eigenschap van directe-injectie.
Dit soort dingen kom ik wel vaker tegen als het gaat om een willekeurige dure Duitse auto en als ik heel eerlijk ben dan zou ik daar echt totaal niet vrolijk van worden! :X }:| :/

Zelfs het een en ander over bepaalde Porsche modellen gelezen waarvan je gelijk denkt "Daar betaal je toch geen โ‚ฌ 200.000+ voor ?!" 7(8)7
ArcticWolf schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:10:
Ooit een E46 gehad en die is wel 3x weggesleept door de ANWB maar daar ging het ene naar het andere elektronische ding kapot, maar bij de Alfa zijn het gewoon tijdelijke glitches lijkt het haha.
Bosch/Siemens troep die ook bij andere Duitse auto's kapot gaat... ;(

"Ik heb leren sleutelen sinds ik een BMW heb gekocht." is ook zo'n mooie uitspraak! :+
Prijzen van de foto's schieten ook wel omhoog... begon ooit bij 8 a 9 euro, zit nu alweer op 12 euro.
IMHO geen geld als je beseft wat de apparatuur kost en alle tijd die je eraan kwijt bent en zo! :)

Op voorwaarde dat het niet door een flitspaal is gemaakt, maar ook die willen ze waarschijnlijk wel terugverdienen... :+

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

nero355 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 14:59:
[...]

Dit soort dingen kom ik wel vaker tegen als het gaat om een willekeurige dure Duitse auto en als ik heel eerlijk ben dan zou ik daar echt totaal niet vrolijk van worden! :X }:| :/
Is meer een probleem van de laatste generatie verbrandingsmotoren. Vanaf euro 4 wordt een groot deel van de vervuiling in het blok gehouden. Dat moet je zo nu en dan reinigen. Alles vanaf de JTS heeft daar bij Alfa net zo goed last van.

de betaler vervuilt

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

๐Ÿ• #team_UTC+1 ๐Ÿ•

Iemand enig idee hoe ik de PDC tijdelijk uitzet als ik met een trailer rijdt? Op FB zeiden ze dat er een knop naast de DNA knop zou moeten zitten, maar er zit niks... kan verder ook geen andere knop vinden.
Alle lampjes van de trailer werken maar de sensoren gaan niet uit als je hem in de achteruit zet, dus je wordt helemaal gek van dat gepiep als je achteruit rijdt.

• Tux3.14
ArcticWolf schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:13:
Iemand enig idee hoe ik de PDC tijdelijk uitzet als ik met een trailer rijdt? Op FB zeiden ze dat er een knop naast de DNA knop zou moeten zitten, maar er zit niks... kan verder ook geen andere knop vinden.
Alle lampjes van de trailer werken maar de sensoren gaan niet uit als je hem in de achteruit zet, dus je wordt helemaal gek van dat gepiep als je achteruit rijdt.
Die van mij zit ook gewoon naast de DNA knop. Betreft een Giulietta trouwens. Welke Alfa heb jij?

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

๐Ÿ• #team_UTC+1 ๐Ÿ•

Tux3.14 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:53:
[...]

Die van mij zit ook gewoon naast de DNA knop. Betreft een Giulietta trouwens. Welke Alfa heb jij?
Ook een Giulietta maar iemand wees mij al op die knop maar die heb ik dus niet, naast de DNA zit niks.

• Tux3.14
ArcticWolf schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:47:
[...]

Ook een Giulietta maar iemand wees mij al op die knop maar die heb ik dus niet, naast de DNA zit niks.
Apart. Aftermarket systeem?

• nero355

nero355

GA!S schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 10:09:
Is meer een probleem van de laatste generatie verbrandingsmotoren. Vanaf euro 4 wordt een groot deel van de vervuiling in het blok gehouden. Dat moet je zo nu en dan reinigen. Alles vanaf de JTS heeft daar bij Alfa net zo goed last van.
Ik heb me daar nooit echt in verdiept heel eerlijk gezegd en als ik dan bijvoorbeeld op https://duitsemilieustick...ienorm-van-jouw-voertuig/ kijk dan heb ik tot nu toe blijkbaar alleen in heerlijke oude betrouwbare auto's zonder al die rommel gereden :o :+

Zal eens goed opletten in de toekomst bij een eventuele aankoop of ik van zulke dingen last ga hebben of niet, want als ik wederom heel eerlijk ben dan heb ik helemaal geen zin in zulk gedoe! :| :/

• Alfa Novanta
@nero355 bij normale benzine motoren blijven de inlaatkleppen schoon vanwege de langs stromende benzine. Bij directe injectie zoals JTS en FSI motoren wordt de benzine direct in de verbrandingskamer gespoten. Bij de verbranding gaan de hete uitlaatgassen langs de uitlaatkleppen de motor uit en worden die wel schoongebrand en een goed sluitende inlaatklep zou er ook geen last van mogen hebben maar er is altijd een soort overlap waarbij de inlaatkleppen iets eerder openen zodat de uittredende uitlaatgassen het inlaatmengsel als het ware meezuigen voor een betere vulling. Daarbij komen er toch roet dampen in het inlaattraject die daar nooit meer weg gaan aangezien dit de koude kant is. Ik denk dat de problemen echt significant verergeren zodra de inlaatkleppen niet meer 100% afsluiten, dan gaat de opbouw ineens veel sneller en koeken de kleppen helemaal dicht.

https://squadra-tuning.nl/techniek/motoren/jts/2-0-jts/

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

nero355 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 18:48:
[...]

Ik heb me daar nooit echt in verdiept heel eerlijk gezegd en als ik dan bijvoorbeeld op https://duitsemilieustick...ienorm-van-jouw-voertuig/ kijk dan heb ik tot nu toe blijkbaar alleen in heerlijke oude betrouwbare auto's zonder al die rommel gereden :o :+

Zal eens goed opletten in de toekomst bij een eventuele aankoop of ik van zulke dingen last ga hebben of niet, want als ik wederom heel eerlijk ben dan heb ik helemaal geen zin in zulk gedoe! :| :/
Het is meer een gegeven. Verbrandingsmotoren zijn zo'n beetje EOL. Vanaf ca. tweede helft 2000 begint de focus te verschuiven van het primair efficienter maken van motoren naar het terugbrengen van de uitstoot. De 75 Twin Spark kreeg nog een tweede bougie voor een betere verbranding en extra PK's. Ten tijde van de JTS stond alles in het teken van het reduceren van emissies en kreeg je motoren die standaard op een (te) arm mengsel liepen en geknepen werden door meerdere katalysatoren. Daarnaast werd een deel van de uitlaatgassen weer in het inlaattraject geleid om de uitstoot nog verder terug te dringen. Vanaf 2010 zie je langzaam alle atmosferische blokken afsterven en is downsizen en drukvulling de norm geworden. Daarna monteerde iedere fabrikant een overmaatse startmotor (hybride) en nu wordt alles electrisch.

Motoren zoals de Busso zijn het kind van de rekening geworden. Wat mij betreft zijn de leukste auto's voorzien van de laatste generatie atmosferische blokken zoals de 3.2 V6 Busso of de 2.0 Twin Sparks (zowel de 8v als de 16v).

de betaler vervuilt

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

๐Ÿ• #team_UTC+1 ๐Ÿ•

Tux3.14 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:01:
[...]

Apart. Aftermarket systeem?
Ik denk dat het trekhaak systeem later is gemonteerd.
Maar las net via een ander forum dat alleen het facelift model die knop erbij heeft gekregen dus kan zomaar zijn dat ze er bij Alfa voor 2014 nooit overna hebben gedacht }:O

• Tux3.14
ArcticWolf schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:34:
[...]

Ik denk dat het trekhaak systeem later is gemonteerd.
Maar las net via een ander forum dat alleen het facelift model die knop erbij heeft gekregen dus kan zomaar zijn dat ze er bij Alfa voor 2014 nooit overna hebben gedacht }:O
Zou kunnen. Ik heb zelf het facelift model. 2015 model. Maar heeft ondertussen ook de facelift van de 2de facelift :+ Een tijdje terug de logo's, bumperdelen en dergelijke vervangen. Alleen exterieur trouwens. Als ik er aan denk zal ik binnenkort is foto's maken en posten :P

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:29
Zojuist terug van de Alfa garage voor een controle aan het airco systeem van mijn Giulietta 940.
Condensor lek en ze horen een lek in het uitlaatspruitstuk. Dat laatste vind ik wat vreemd, maar goed.
Voor het vervangen van de condensor vragen ze maar liefst 911 euro waarvan 4 werkuren en 353 euro voor de condensor. De arbeidsuren geloof ik wel maar de prijs voor de condensor is bizar hoog. Tenminste als ik rondkijk op het grote boze internet zie ik prijzen voorbij komen varierend van 50 tot 150 euro voor eenzelfde condensor specifiek voor de Giulietta.

Zijn er mensen in dit topic met eenzelfde ervaring en wat waren jullie uiteindelijk kwijt voor deze reparatie?
Heb uiteraard een second-opinion bij een andere garage laten opvragen maar wilde hier ook even polsen

• Tux3.14
DonJunior schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:25:
Zojuist terug van de Alfa garage voor een controle aan het airco systeem van mijn Giulietta 940.
Condensor lek en ze horen een lek in het uitlaatspruitstuk. Dat laatste vind ik wat vreemd, maar goed.
Voor het vervangen van de condensor vragen ze maar liefst 911 euro waarvan 4 werkuren en 353 euro voor de condensor. De arbeidsuren geloof ik wel maar de prijs voor de condensor is bizar hoog. Tenminste als ik rondkijk op het grote boze internet zie ik prijzen voorbij komen varierend van 50 tot 150 euro voor eenzelfde condensor specifiek voor de Giulietta.

Zijn er mensen in dit topic met eenzelfde ervaring en wat waren jullie uiteindelijk kwijt voor deze reparatie?
Heb uiteraard een second-opinion bij een andere garage laten opvragen maar wilde hier ook even polsen
Heb je al is gevraagd naar kosten bij een algemeen auto monteur om de hoek?
In het begin ging ik met mijn Alfa ook naar officiรซle Alfa garages, maar ik heb het idee dat ze enorme winstmarges hebben (wat ik ergens wel snap, veel auto's verkopen doen ze namelijk niet). Sinds een paar jaar breng ik 'm voor onderhoud en reparaties wat ik zelf niet wil uitvoeren 'm naar een lokale garage. Goedkoper, zelfde kwaliteit onderdelen en bevalt prima.

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

๐Ÿ• #team_UTC+1 ๐Ÿ•

DonJunior schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:25:

Wat een geld }:O en lees op internet dat de meeste doe-het-zelvers het in 2,5u kunnen. Enige is dat je even los je airco moet laten vullen.
Originele onderdelen zijn altijd absurd duur...

• DonJunior
Heb zojuist de second-opinion terug van een niet officiele Alfa garage. Wat @Tux3.14 en @ArcticWolf ook al aangeven klopt dus wel: Alfa rekent een bijzonder hoog uurtarief en de prijs voor de condensor is ook bijzonder hoog.
Heb nu een afspraak staan bij de tweede garage. Ook een goed gevoel daar bij. Zonder dat ik prijzen of iets noemde legde hij netjes uit wat ze moesten doen (dit kwam overeen met wat Alfa vertelde) en wat de kosten waren. Scheelt totaal meer dan 300 euro!

@ArcticWolf Ik vind het leuk om zelf te sleutelen aan auto's. Maar omdat hier ook Freon gas in zit weet ik niet of het handig is als ik daar mee aan de slag ga. Plus we hebben de auto wel nodig, mocht ik er niet uitkomen dan hebben we een niet werkende (tweede) auto. Opzich geen ramp maar ook niet handig. Daarbij moet ik sowieso naar een garage om hem af te laten vullen. Dan vind ik het handiger om hem gewoon weg te brengen. Sleutel ik wel aan dingen waarbij geen vreemde gassen vrij kunnen komen ;)

[Voor 34% gewijzigd door DonJunior op 16-08-2022 12:52]

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

๐Ÿ• #team_UTC+1 ๐Ÿ•

DonJunior schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:50:
Heb zojuist de second-opinion terug van een niet officiele Alfa garage. Wat @Tux3.14 en @ArcticWolf ook al aangeven klopt dus wel: Alfa rekent een bijzonder hoog uurtarief en de prijs voor de condensor is ook bijzonder hoog.
Heb nu een afspraak staan bij de tweede garage. Ook een goed gevoel daar bij. Zonder dat ik prijzen of iets noemde legde hij netjes uit wat ze moesten doen (dit kwam overeen met wat Alfa vertelde) en wat de kosten waren. Scheelt totaal meer dan 300 euro!

@ArcticWolf Ik vind het leuk om zelf te sleutelen aan auto's. Maar omdat hier ook Freon gas in zit weet ik niet of het handig is als ik daar mee aan de slag ga. Plus we hebben de auto wel nodig, mocht ik er niet uitkomen dan hebben we een niet werkende (tweede) auto. Opzich geen ramp maar ook niet handig. Daarbij moet ik sowieso naar een garage om hem af te laten vullen. Dan vind ik het handiger om hem gewoon weg te brengen. Sleutel ik wel aan dingen waarbij geen vreemde gassen vrij kunnen komen ;)
Waarschijnlijk zit er al niks meer in als die lek is ;)

Maar idd kost wel wat extra moeite omdat je het spul eruit moet laten halen en dan ook weer laten afpersen als je de condensor hebt vervangen.

• Tux3.14

Fijn dat je een goedkopere hebt kunnen vinden.

Ik sleutel zelf ook graag aan onze beide auto's. Vervangen van filters, verlichting, sensoren en dergelijke doe ik allemaal zelf. Maar ik doe niet alles. Zoals het bijvullen van de Airco ( :+ ) en verversen van olie doe ik niet zelf, dat laatste stelt eigenlijk weinig voor, maar ik wil niet zitten met de zooi. Dus ik laat dat elk jaar tijdens de APK gewoon gebeuren.
Of zoals een tijdje terug dat de EGR koeler defect was - ik moest snel mijn auto weer heel hebben, dus dan besteed ik het ook even uit :) En sommige dingen kun je gewoon zelf niet, zoals banden balanceren, bijvullen airco etc :P

• nero355

nero355

Ik vind het leuk om zelf te sleutelen aan auto's. Maar omdat hier ook Freon gas in zit weet ik niet of het handig is als ik daar mee aan de slag ga.
- Naar je favoriete "AircoTurk" gaan en afspreken dat je alles eruit laat halen en later ook weer vullen voor grofweg โ‚ฌ 50 a โ‚ฌ 80 afhankelijk van wel of geen aanbieding :)
- Na het vervangen van de condenser dus weer effe terug en de boel laten vullen volgens de specificaties!

Gaat hier ook binnenkort gebeuren en is in het verleden al een keer zo gegaan ;)
Plus we hebben de auto wel nodig, mocht ik er niet uitkomen dan hebben we een niet werkende (tweede) auto.
Goede voorbereiding scheelt een hoop tijd en geld! :Y)

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

nero355 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:46:
[...]

- Naar je favoriete "AircoTurk" gaan en afspreken dat je alles eruit laat halen en later ook weer vullen voor grofweg โ‚ฌ 50 a โ‚ฌ 80 afhankelijk van wel of geen aanbieding :)
- Na het vervangen van de condenser dus weer effe terug en de boel laten vullen volgens de specificaties!

Gaat hier ook binnenkort gebeuren en is in het verleden al een keer zo gegaan ;)

[...]

Goede voorbereiding scheelt een hoop tijd en geld! :Y)
Let wel even op hoeveel je auto nodig heeft. Paar jaartjes terug de Panda bij de AircoTurk laten vullen, vroeg hoeveel hij er in deed, was dus letterlijk de helft van wat nodig was. Heel verhaal dat ik niet wist hoe en wat (wat ik dus precies wel wist >:) ) en na hoop gesteggel pas goed laten vullen met juiste hoeveelheid.

Is een verdienmodel van ze, de onwetende Hollander ;)

• DonJunior
pinda powerrr schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:45:
[...]

Let wel even op hoeveel je auto nodig heeft. Paar jaartjes terug de Panda bij de AircoTurk laten vullen, vroeg hoeveel hij er in deed, was dus letterlijk de helft van wat nodig was. Heel verhaal dat ik niet wist hoe en wat (wat ik dus precies wel wist >:) ) en na hoop gesteggel pas goed laten vullen met juiste hoeveelheid.

..en precies daar heb ik dus geen zin in.

• nero355

nero355

pinda powerrr schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:45:
Gelukkig ben ik dat niet! ;)
DonJunior schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:23:
...en precies daar heb ik dus geen zin in.
N=1 betekent niet gelijk dat iedereen zo werkt hรฉ! :)

Ik ken minimaal drie plekken die daar geen probleem van maken en je gewoon normaal helpen! ;)

/EDIT :
Weet ik ;)

[Voor 15% gewijzigd door nero355 op 17-08-2022 00:20]

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

nero355 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 19:06:
[...]

Gelukkig ben ik dat niet! ;)
Ik ook niet, hence de username :P

Maar die gasten deden echt lopende band werk, razendsnel al die (grote) auto's de airco gevuld. Ik ga er niet meer naar toe :X

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:57
Het duurt nog 2 weken, maar dan ga ik ook onderdeel uitmaken van de club! Zal tegen die tijd wel een paar plaatjes maken, het wordt een Giulietta Distinctive Lusso uit 2014, nadat mijn Opel Corsa de geest gaf (eigenlijk al een jaar geleden, maar nu pas bleek het echt terminaal).

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:33
Voor het eerst in 15 jaar compleet Alfa loos geraakt en dat ga ik de komende jaren ook zo houden, until we meet again Alfisti! :> :w

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Erwin schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:17:
Voor het eerst in 15 jaar compleet Alfa loos geraakt en dat ga ik de komende jaren ook zo houden, until we meet again Alfisti! :> :w
Ben nu twee jaar Alfa loos (wel twee Fiat's voor de deur) en ben elke week wel een keertje aan het kijken naar Alfa's :X oftewel, er gaat er echt wel weer eentje komen!

• H-W Engineer
Het is weer vakantietijd en dus tijd om naar Italiรซ te gaan. Voor mij dan natuurlijk, en als je dan toch in de buurt bent moet je wel ff langs.
Pagina: 1 ... 105 ... 111 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee