Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 103 ... 118 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janterworst
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-05 22:29
Humma Kavula schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:49:
Ik heb geen Mito ervaring, wel Italiaans algemeen.

Nokian is een redelijk goed merk in winterbanden, allicht waren het winterbanden? Dat verklaart dan ook het wat matige contact, goede A merk zomerbanden kunnen zeker helpen.

Wat betreft de sturing; allereerst klopt de kilometerstand echt? Gezien het import is...
Er kan wat speling zitten maar met veel kilometers kan dat natuurlijk meer speling met zich mee brengen.
En de auto is ook al 14 jaar oud, gegarandeerd dat het onderstel niet helemaal fris meer is.
Dit is natuurlijk ook afhankelijk in hoeverre de bestuurder het ervaart.

Al met al, je beslist uiteindelijk zelf of voor jou alles klopt. Prijs, uiterlijk, rijervaring, etc..
Tja, dat is voor mij ook echt een minpunt... dat import etiket. Mij wisten ze te vertellen, maar ik heb daar geen verstand van, dat ze het doormiddel van Alfa Software hadden uitgelezen en het (nagenoeg) overkwam met de opgegeven kilometerstand. Vraag me niet af of dit ook echt kan, ik sta er namelijk vooral sceptisch in.

Garage betreft een bovag-garage en staat volgens google-reviews goed aangeschreven (4,8 sterren op basis van 108 reviews) en ze hebben nagenoeg alleen maar import-auto's, in ieder geval als het gaat om Alfa's. Volgens hun is het lastig om aan Nederlandse Alfa's te komen... nogmaals geen idee, maar voorkeur gaat uit naar een Nederlandse. Vond de prijs ook nog behoorlijk voor een 14 jaar oude Mito. Rijden gaf weliswaar wel veel fun.
mat.hi.as schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 22:52:
[...]

Ik heb zo'n zelfde MiTo, en niet dezelfde speling in het stuur die jij beschrijft. Ook niet het slippen in de bochten (al moet ik toegeven dat ik niet weet welke banden er onder zitten, wel all season). Toevallig ook import.
Ja ik stond er wel een beetje van te kijken haha, 155PK en dan echt serieus slippen. Je hoorde het ook goed. En ik reed echt niet met 80 ofzo de bocht in. Was dan ook wel wat voorzichtiger op de stukken met adviessnelheden van 50 in de bochten op de snelweg.

Ik moet al met al toegeven dat ik het slippen ook eens heb gehad met een Brera, geen idee welke banden en profiel die had. Daarom dacht ik ook: is dit nou een Alfa-eigenschap? Ik heb ook andere merken gereden met soortgelijke vermogens, zo ook de BMW met achterwielaandrijving, maar dat niet eerder meegemaakt.

[ Voor 24% gewijzigd door Janterworst op 12-02-2022 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik zou in jou geval gewoon duidelijke afspraken maken met de verkoper als de auto goed bevalt.
Uiteindelijk is de Mito gewoon een luxe Fiat 500/Punto. Ze delen veel onderdelen waardoor die niet al te duur zijn in onderhoud.

En kijk ook even goed in de boekjes, als de buitenlandse documentatie klopt qua data en KM's dan zal het hoogstwaarschijnlijk ook kloppen. Het klopt dat kleine auto's als zoete broodjes verkopen in NL dus import is niet vreemd.

Als het gewoon een gerenommeerde bovag garage is met goede referenties zou ik mij er niet te druk over maken, je koopt een auto immers ook op emotie. Als je relationeel gaat denken dan koopt iedereen een Toyota Aygo :+ ( maar dan geen import want die dingen worden an mass teruggeschroefd want ze verkopen toch wel )

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 21:56

Specht

Il Cuore Sportivo

Het is weer tijd voor foto's. ;)

GTV staat overigens ook in de verkoop, gaat ivm zwangerschap van mijn vrouw vervangen worden voor
iets rijdbaars met plek voor isofix kinderstoelen. :)

Afbeeldingslocatie: https://www.rsgparts.nl/gtv-sale1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.rsgparts.nl/gtv-sale2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.rsgparts.nl/gtv-sale3.jpg

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Janterworst schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 23:06:

Ja ik stond er wel een beetje van te kijken haha, 155PK en dan echt serieus slippen. Je hoorde het ook goed. En ik reed echt niet met 80 ofzo de bocht in. Was dan ook wel wat voorzichtiger op de stukken met adviessnelheden van 50 in de bochten op de snelweg.

Ik moet al met al toegeven dat ik het slippen ook eens heb gehad met een Brera, geen idee welke banden en profiel die had. Daarom dacht ik ook: is dit nou een Alfa-eigenschap? Ik heb ook andere merken gereden met soortgelijke vermogens, zo ook de BMW met achterwielaandrijving, maar dat niet eerder meegemaakt.
Slippen doet mijn nieuwe Ford met 155pk ook...
Zitten nieuwe 18" Michelin Primacy 4 banden onder, maar zodra ik sportief wegrij, klapt de TC er gigantisch hard in. Dus stoplichtsprintjes zitten er niet in. :')
Mijn Alfa GTV heeft dan weer wel bijna oneindig grip, daar zitten 17" Bridgestone Turanza T005 onder.

Nokian is verder een redelijk goed winterbanden merk, zomerbanden durf ik niks over te zeggen, maar in mijn ogen is het sowieso geen A-merk.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janterworst
Specht schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 23:33:
[...]

Zitten nieuwe 18" Michelin Primacy 4 banden onder, maar zodra ik sportief wegrij, klapt de TC er gigantisch hard in. Dus stoplichtsprintjes zitten er niet in. :')
Mijn Alfa GTV heeft dan weer wel bijna oneindig grip, daar zitten 17" Bridgestone Turanza T005 onder.

Nokian is verder een redelijk goed winterbanden merk, zomerbanden durf ik niks over te zeggen, maar in mijn ogen is het sowieso geen A-merk.
Ja het kan ook zijn dat niet alle banden gelijk waren. Dat het andere merken waren met ander profiel. Maar daar zou ik eventueel naar moeten kijken nog. Geen idee of dat erg is, mocht het zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Specht schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 23:33:
Plastic banden vs. Fatsoenlijk rubber dus... :+
A-merk voor Winterbanden IMHO wel en al helemaal in de landen waar je met studded tyres mag rijden! :)
Humma Kavula schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:49:
Nokian is een redelijk goed merk in winterbanden, allicht waren het winterbanden?
Dat verklaart dan ook het wat matige contact, goede A merk zomerbanden kunnen zeker helpen.
Mijn oude Continental WinterContact TS 830P banden waren anders prima bruikbaar voor het betere bochtenwerk als je ze voorbij de "ballonnerigheid" dreef! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-05 20:15

link_mario

Ofwa?

Van de week een pre-productie van de Tonale gezien door een bult sneeuw op mijn Giuletta ;) .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DMqfmguQUhZCoC-jHp6CGo8M0PM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i5tV1S4rcU8c6ZxtFHmAAk6K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janter
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-02-2022
Even terugkomend op de Mito, leuke en sportieve auto. Hoe zit dit bij de Giullietta (weliswaar niet de QV-versie). Rijdt dat ook zo sportief en speels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
@Janterworst Slippen in bochten deed mijn MiTo ook op hakkie-takkie banden (landsail). Nokia heeft redelijke winterbanden voor zover ik weet maar qua de zomerbanden geen idee. Op mijn MiTo heb ik later Conti Premium Contacts gehad en die bevielen veel beter, ook na het chippen!

Qua speling cq lichtvoetig gevoel in de sturing, ik heb alleen ervaring met 18 inch eronder, en in een later stadium met verlagingsveren. LICHT sturen doet de MiTo wel, maar ik zou het niet speling willen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

toimoi schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:21:
Nokia heeft redelijke winterbanden voor zover ik weet maar qua de zomerbanden geen idee.
Leuke typo! ;) :+

/EDIT :
pinda powerrr schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:13:
De oorsprong van Nokian ligt wel bij Nokia toevallig ;)

Wikipedia: Nokian Renkaat
OK...

Een leuke typo die stiekem ook een Fun Fact is dan! :*) O-)

[ Voor 45% gewijzigd door nero355 op 14-02-2022 17:06 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Janterworst schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 23:06:
[...]

Tja, dat is voor mij ook echt een minpunt... dat import etiket. Mij wisten ze te vertellen, maar ik heb daar geen verstand van, dat ze het doormiddel van Alfa Software hadden uitgelezen en het (nagenoeg) overkwam met de opgegeven kilometerstand. Vraag me niet af of dit ook echt kan, ik sta er namelijk vooral sceptisch in.

Garage betreft een bovag-garage en staat volgens google-reviews goed aangeschreven (4,8 sterren op basis van 108 reviews) en ze hebben nagenoeg alleen maar import-auto's, in ieder geval als het gaat om Alfa's. Volgens hun is het lastig om aan Nederlandse Alfa's te komen... nogmaals geen idee, maar voorkeur gaat uit naar een Nederlandse. Vond de prijs ook nog behoorlijk voor een 14 jaar oude Mito. Rijden gaf weliswaar wel veel fun.

[...]

Uiteindelijk komt geen enkele Alfa in Born van de band rollen, er bestaat niet zoiets als een Nederlandse Alfa. }:O Na 14 jaar hoef je van de importeur toch niets meer te verwachten, dan is een auto met de juiste historie uit Duitsland, België of Italië een prima keuze. Ik zou er niet wakker van liggen als je voldoende waar voor je geld krijgt. Kilometerstand teller en wat je uitleest in de ECU wijken altijd een beetje af, dat is ook niets om je zorgen over te maken. Zit er onderhoudshistorie bij?

Vaag sturen rond de middenstand is niet ongewoon, zo'n goed onderstel heeft de MiTo nou ook weer niet en de electronische bekrachtiging is waardeloos. Stond het ding niet in de City stand? Dat is helemaal dweilen op de weg.

Is de basis van de auto in order? Als ik het zo hoor heeft die auto gewoon wat aandacht nodig. Had je gezien wat voor banden er onder zitten en hoe oud die zijn? Ik zou die meteen vervangen, setje a-merk banden kost ook de wereld niet in die maat. Nieuwe schokdempers en draagarmen doen vaak wonderen als die niet recent (<5 jaar) vervangen zijn.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:31

pinda powerrr

Slow down...

De oorsprong van Nokian ligt wel bij Nokia toevallig ;)

Wikipedia: Nokian Renkaat

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janterworst
GA!S schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:35:
[...]

Uiteindelijk komt geen enkele Alfa in Born van de band rollen, er bestaat niet zoiets als een Nederlandse Alfa. }:O Na 14 jaar hoef je van de importeur toch niets meer te verwachten, dan is een auto met de juiste historie uit Duitsland, België of Italië een prima keuze. Ik zou er niet wakker van liggen als je voldoende waar voor je geld krijgt. Kilometerstand teller en wat je uitleest in de ECU wijken altijd een beetje af, dat is ook niets om je zorgen over te maken. Zit er onderhoudshistorie bij?

Vaag sturen rond de middenstand is niet ongewoon, zo'n goed onderstel heeft de MiTo nou ook weer niet en de electronische bekrachtiging is waardeloos. Stond het ding niet in de City stand? Dat is helemaal dweilen op de weg.

Is de basis van de auto in order? Als ik het zo hoor heeft die auto gewoon wat aandacht nodig. Had je gezien wat voor banden er onder zitten en hoe oud die zijn? Ik zou die meteen vervangen, setje a-merk banden kost ook de wereld niet in die maat. Nieuwe schokdempers en draagarmen doen vaak wonderen als die niet recent (<5 jaar) vervangen zijn.
Dat van onderhoudshistorie zal ik even moeten vragen, mocht de interesse concreet worden. Maar ik ga daar wel vanuit bij hun. Maar zeker iets om over na te vragen.

Ja je moet het zo zien: je stuurt gewoon een beetje links en rechts en je merkt dat er 0,0 tegenkracht in zit. Het wiebelt als een schommel zeg maar (niet zo licht dan, maar het voelt 'nutteloos'). Pas als je echt gaat sturen merk je wel die bekende tegenkracht. Verder had ik 'm al heel snel in Dynamic gezet, dus qua standen heb ik 'm niet getest.

Wat voor banden raad je aan voor een Mito?

Persoonlijk vind ik het een behoorlijk bedrag voor een auto uit 2008. Ik weet dat de auto's over het algemeen duurder zijn geworden, maar de auto had ook de nodige steenslag op de portier. Auto is fel rood, dus niet die wat donkerder rood. Wellicht valt het op die kleur ook wat meer op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Janterworst schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:45:
[...]
Ik weet dat de auto's over het algemeen duurder zijn geworden, maar de auto had ook de nodige steenslag op de portier. Auto is fel rood, dus niet die wat donkerder rood. Wellicht valt het op die kleur ook wat meer op.
De rode lak schijnt bij MiTo's (wellicht ook andere Alfa's?) erg "zacht" te zijn en zeer gevoelig voor steenslag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Loei123 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:17:
[...]

De rode lak schijnt bij MiTo's (wellicht ook andere Alfa's?) erg "zacht" te zijn en zeer gevoelig voor steenslag.
Klopt als een zwerende vinger. Zeker iets om rekening mee te houden.
Ik heb mijn post 3x na moeten lezen voor het kwartje viel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janterworst
[...]

Dat hoorde ik dus ook vanuit die Autoblog-serie waarbij ze in de auto van een kijker reden en die gozer had een Mito QV. Die had het ook al over die rode lak en steenslag. In ieder geval thanks voor de bevestiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Janterworst schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:45:
[...]

Wat voor banden raad je aan voor een Mito?
Gewoon een van de A merken: Bridgestone,. Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Pirelli. Daar kun je geen buil aan vallen en voor de prijs hoef je het niet te laten.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:26
[...]

De zilveren kleur op mijn Alfa is ook zacht. Helaas genoeg steenslag plekken.

Schijnt een typisch FCA/Stellantis ding te zijn, vooral de 'Fiat' kant. M.a.w. alles wat uit Italië komt. Zelfs Ferrari heeft dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynaert98
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-03 18:36
Janter schreef op zondag 13 februari 2022 @ 14:51:
Even terugkomend op de Mito, leuke en sportieve auto. Hoe zit dit bij de Giullietta (weliswaar niet de QV-versie). Rijdt dat ook zo sportief en speels?
@Janter Ik heb een MiTo (een jaar zonder sportonderstel, een jaar met verlaagd onderstel) gehad, heb nu een Giulietta met het fabrieks-af sportonderstel. De Giulietta rijdt een heel stuk directer, helt bijna niet, vergelijkbaar met mijn verlaagde MiTo, in de bochten en je kan er behoorlijk hard de bocht mee door. Je merkt wel dat de auto iets zwaarder is maar door de bredere banden en langere wielbasis wel een stuk stabieler. De achterkant van de MiTo was af en toe behoorlijk nerveus en wilde over een putdeksel o.i.d. nog wel eens een stapje zetten. Niet het geval bij de Giulietta maar ook geen last van onderstuur en toch nog speels.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-05 22:32
Bottas met z'n Alfa Romeo op de 6e plek *O*

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/manual/Misc/2022manual/WinterFebruary/AlfaRomeoLaunch/C42_Front_Dynamic_ZHO_8000x6000_300DPI.jpg.transform/9col/image.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Alfa Novanta op 19-03-2022 17:39 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tux3.14
Alfa Novanta schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:37:
Bottas met z'n Alfa Romeo op de 6e plek *O*

[Afbeelding]
Tussen beide Mercedes auto’s in :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• einoj1
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-03 13:42
Tux3.14 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 22:25:
[...]

Dual Clutch of omvormer zegt weinig over lekkerder/soepeler rijden. Ja, een TCT of DSG rijd fijn. Maar een welbekende koppelomvormer zoals de ZF8 wat o.a. in BMW, Mercedes, een aantal VAG auto's, maar ook in de Giulia en Stelvio zit rijd minstens zo fijn, of soms zelfs fijner. Die dingen schakelen net zo snel als een TCT of een DSG en je voelt 'm niet schakelen.
Je verlangt echt het onmogelijke…. >:)
• De TCT 6 van Alfa /Fiat kan je alleen in Front Wheel Drive auto plaatsen (naast de motor)
• De ZF8 kan je alleen bij Rear Wheel Drive auto’s gebruiken, want de versnellingsbak zit achter de motor
• Bij de Alfa Tonale gebruikt men bij het topmodel de ZF9, want dit type is er ook alleen voor auto’s waar de motor dwars geplaatst is.
(Dit was ook al bij de Fiat 500 X en Jeep Renagade/Compass voor Amerikaanse markt met 2.0 en 2.4)

BMW gebruikt bij zijn voorwiel aangedreven auto’s (1, 2, Mini, X1, X2 een motor dwars vooraan, ook bij 4x4) ofwel de Getrag DSG7 ofwel een Aisin W8 (Japan)
De ZF 8 kan BMW en Alfa (en alle andere) alleen bij achterwiel aangedreven auto's gebruiken

PSA gebruikt momenteel alleen de Aisin W8, want ze hebben alleen FWD auto's

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
och verrek ... helemaal vergeten hiet te posten, noujazeg!! :P

het begon hiermee.. het 2e cadeautje is voor mijn 'faatje O+

vervolgens een oude bug verholpen in mijn GT :+

en daarna fijn een stukje rijden O+

custom voor mij gemaakt stuurtje dus! Samen met de deurgrepen. Geperforeerd leer en bruin stiksel 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VRma3mmTqHC1W81agvGQErKRA-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qtkn1mwsf8nCcOlyRqWULW6x.jpg?f=fotoalbum_large

owjah, en het bruine interieur zit erin [spoiler] 8)7

zal binnenkort een update video maken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 19-03-2022 22:41 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Camel leer is altijd +1

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:58
Ziet er goed uit @GA!S ! Ook erg sjiek dat leder op de deurpanelen.

Heb jij je stoelen en panelen ergens laten bekleden, zoja wat zouden de kosten zijn om ook de deurpanelen te voorzien? Dat is mis ik helaas in mijn Juul :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QKHKdML_XVVsbsLEB5Y6JDx23cw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x9I0ZgqMrcMyDplso0snLrnJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OmFs516PCayYirGpdluO62aqlPM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V07JvHXoEY4pNdYbnpLvucEh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9aM49zWN3YQa_djMocWS3QCE84s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XYq0Dweu0OapYAhxdI8GHPnI.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-05 01:15

fheerens

ir.

Heel tof dat stuur! @Alfa Novanta

[ Voor 29% gewijzigd door fheerens op 20-03-2022 22:44 ]

In AvE we trust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Dankjewel @fheerens :)
paul-s83 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 13:53:
Ziet er goed uit @GA!S ! Ook erg sjiek dat leder op de deurpanelen.

Heb jij je stoelen en panelen ergens laten bekleden, zoja wat zouden de kosten zijn om ook de deurpanelen te voorzien? Dat is mis ik helaas in mijn Juul :)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik denk dat je mij bedoelde? Het makkelijkste zoek je op internet het juiste interieur uit een sloopauto. Laten bekleden kan maar is al snel duurder en heb je dan dezelfde kleur, stiksel, materialen en kwaliteit?

Voor de giulietta moet ook wel wat te vinden zijn.. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAIBz9Zd1hNVH6jaFx0-On0JJwY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oqbHM4YPK4jhYrRAFNnlcqzO.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IPmdyEeXKn64vrLzc1sLUkmVcK0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CDoIcKoiQrwREMxnFXrsj6yk.jpg?f=user_large

Zolang je alleen deurpanelen en stoelen doet valt het wel mee qua werk. Vloerbedekking en met name dashboard wordt al een hele andere klus.

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 20-03-2022 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Alfa Novanta schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 22:04:
custom voor mij gemaakt stuurtje dus! Samen met de deurgrepen. Geperforeerd leer en bruin stiksel 8)
[Afbeelding]
Waar heb je dat laten doen :?

En is "het ringetje" wel "100% OCD Proof" in het midden uitgelijnd ?? >:)

Ik kan echt heel lang naar dat soort dingen staren en meten en doen en zo om te double triple checken of het wel goed is gedaan! :$ O-) :+
zal binnenkort een update video maken ;)
Eerlijk gezegd kijk ik ze niet eens en staar ik gewoon een beetje naar de foto's om vervolgens een d:)b +1 erbij te doen! :Y) :+

* nero355 is heel blij met de "YouTube Blocker" van GoT tegenwoordig! _O_ O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
https://www.facebook.com/mrperformance.rs

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_PUecUvMlja8SLSSmaYQjJPAa7g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DPUyZTDu7Rs2cQYfHU2bmQXJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eEvPKOr6H-3w-wl7AF3CTo5x7Z8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PI9HB5BRKLcUDo9N7PqzAZ8S.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PUoTOnjSNj4TdeDRR0cX0dv1QKQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WSvsjAXDnAJBYwDHv4chQK01.png?f=fotoalbum_large
En is "het ringetje" wel "100% OCD Proof" in het midden uitgelijnd ?? >:)

Ik kan echt heel lang naar dat soort dingen staren en meten en doen en zo om te double triple checken of het wel goed is gedaan! :$ O-) :+
Op het oog is ie recht en nee ik ga het om exact diezelfde reden niet nameten :+
Eerlijk gezegd kijk ik ze niet eens en staar ik gewoon een beetje naar de foto's om vervolgens een d:)b +1 erbij te doen! :Y) :+

* nero355 is heel blij met de "YouTube Blocker" van GoT tegenwoordig! _O_ O+
en daarvoor doe ik nou alle moeite om een mooie clip op te nemen :(

your loss :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:14
Alfa Novanta schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:02:
[...]

https://www.facebook.com/mrperformance.rs

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Op het oog is ie recht en nee ik ga het om exact diezelfde reden niet nameten :+

[...]

en daarvoor doe ik nou alle moeite om een mooie clip op te nemen :(

your loss :w
Wow zijn dit nederlanders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Hij komt uit Kroatië :)

reageert prima via Facebook Messenger, betaling via Paypal en snelheid/verzending was gewoon okay.

[ Voor 24% gewijzigd door Alfa Novanta op 30-03-2022 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q5jQDPaVYR0YOjzT4Pfp4Ai7Eds=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HFF1m9dUKA2RZaDXKmi6TzT9.jpg?f=fotoalbum_large

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-05 13:17
Ik ben op zoek naar matten voor mijn alfa 159 uit 2011. De standaard matten zijn best mooi maar iets specialers lijkt mij ook wel gaaf. Moet wel het logo en de originele bevestigingspunten hebben.
Weet iemand van jullie iets met bijvoorbeeld italiaanse vlag erin of een rood randje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-05 22:20
JDV808 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:25:
Ik ben op zoek naar matten voor mijn alfa 159 uit 2011. De standaard matten zijn best mooi maar iets specialers lijkt mij ook wel gaaf. Moet wel het logo en de originele bevestigingspunten hebben.
Weet iemand van jullie iets met bijvoorbeeld italiaanse vlag erin of een rood randje?
Deze weet ik wel te vinden:

https://shop.alfisti.net/...rmat-Set-Lusso::6124.html

ik haal daar wel met enige regelmaat spullen.

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDV808
Whizzy schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:36:
[...]

Dat lijkt er al meer op inderdaad. Maar het mag wel iets opvallender van mij.
Dank voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Whizzy schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:36:

Hoop geld voor iets dat uiteindelijk vies wordt en versleten zal raken... :X -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
nero355 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:06:
[...]

Hoop geld voor iets dat uiteindelijk vies wordt en versleten zal raken... :X -O-
Wat een naar afgunstig mannetje ben jij soms 8)7
Je bezit zelf geen eens een auto…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
Tux3.14 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:19:
[...]

_O-

Wellicht heeft hij nog wel een gebruikte rubberen set beschikbaar voor @JDV808. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Tux3.14 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:19:
Wat maakt dat nou weer uit :?

Het is gewoon een hoop geld voor iets wat snel vies zal raken en als je pech hebt ook nog eens door modder of iets dergelijks...
Loei123 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:22:
_O-

Wellicht heeft hij nog wel een gebruikte rubberen set beschikbaar voor @JDV808. :')
Bijdehand hoor... :')

Maar ehh...

NEE. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
https://shop.alfisti.net/...r-Floormat-Set::6265.html

Makkelijk schoon te maken en slijt niet, veel beter dan mooie velours matten. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDV808
Ik heb die paar extra euro's wel over voor de details ookal word het rijden van zo'n auto wel steeds minder aantrekkelijk met de huidige kosten. Een zware diesel met een relatief hoge nieuwprijs op 22 jarige leeftijd is voor de verzekeringsmaatschappij een hele leuke :(

ps: De rubberen matten zijn voor zo'n auto absoluut een no go voor mij

Nog een vraag die in mij opkomt.
De alfa komt dus uit 2011 en heeft volgens finnik emissieklasse euro4. Op het moment dat ik de auto kocht heb ik daar natuurlijk nooit naar gekeken. Dit gaat mij uiteindelijk problemen geven met het rijden in steden. Ik vind euro4 voor een auto uit 2011 best vreemd(is wel import, misschien maakt dat verschil). Is er een mogelijkheid met opnieuw keuren met een ander roetfilter bijvoorbeeld om deze naar euro5 of 6 te krijgen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Loei123 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 07:52:
https://shop.alfisti.net/...r-Floormat-Set::6265.html

Makkelijk schoon te maken en slijt niet, veel beter dan mooie velours matten. :*)
en spuuglelijk :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:30
Stoffen matten zijn op zich prima schoon te houden. Sinds kort heb ik een extractor en daar knappen ze enorm van op. Daarna impregneren. De matten van mijn GTV zijn weer knalrood geworden, klein genot elke keer als ik in de auto stap.

Ik heb die goedkopere van Alfisti wel eens gekocht, maar daar ben ik niet tevreden over. Voelt goedkoop aan en slijt snel door. Deze dus:

https://shop.alfisti.net/...T-Floormat-Set::1453.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
LVGH schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:38:
Stoffen matten zijn op zich prima schoon te houden. Sinds kort heb ik een extractor en daar knappen ze enorm van op. Daarna impregneren. De matten van mijn GTV zijn weer knalrood geworden, klein genot elke keer als ik in de auto stap.

Ik heb die goedkopere van Alfisti wel eens gekocht, maar daar ben ik niet tevreden over. Voelt goedkoop aan en slijt snel door. Deze dus:

https://shop.alfisti.net/...T-Floormat-Set::1453.html
Helemaal mee eens!

Bedoelde maar te zeggen dat de opmerking van @nero355 nergens over ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Loei123 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:53:
Bedoelde maar te zeggen dat de opmerking van @nero355 nergens over ging.
Sorry dat ik een afwijkende mening heb... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
nero355 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 19:19:
[...]

Dat is niet erg, de manier waarop je hem deelt zou anders kunnen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb sinds vorige week een Alfa Romeo Giulietta 1.4T MA Distinctive uit 2012 (komende van een Astra H OPC). Achtergrond; ik heb een auto nodig met trekhaak en er kan geen trekhaak op een H OPC :+

Het is als ik het goed heb een Italiaanse import maar heb daar niet heel erg naar gekeken, was liefde op het eerste gezicht... waardoor ik misschien wat issues over het hoofd heb gezien maar de garage is zo coulant (had zonder garantie gekocht) om haar nog een keer na te lopen en in ieder geval de airco te maken. En het lijkt erop dat er een versnellingsbak keerring lekt.

Ik heb zelf al de slijtage sensoren van de blokken gesoldeerd, geen idee waarom die door waren (zat overigens al een soldeer verbinding op, dus heb de halve draad maar vervangen).
De kentekenplaat verlichting stoorde en kwam erachter dat de contacten van het lampje niet goed zaten dus die heb ik terug gebogen en ingespoten dus dat werkt nu ook weer goed. Het dakraam kraakte en piepte een beetje, die heb ik opnieuw gesmeerd en werkt nu ook weer goed.

Verder kreeg ik een ABS / rem error na een paar honderd kilometer te hebben gereden, maar vreemd genoeg deden die systemen het wel gewoon toen ik de rem uitprobeerde. Contact uit en weer aan en de error was weg... ook niet meer teruggekomen sinds ik de kentekenplaat verlichting heb opgelost. Systeem uitgelezen en er stond ook geen foutmelding meer in het systeem.
M'n H OPC was ook zo gevoelig voor elektrische storingen, dus vermoed dat die storing ook problemen elders veroorzaakte.

De airco was helemaal leeg (dacht dat deze werkte tijdens de proefrit maar het was destijds wat frisser...), dus laten vacumeren / testen en vullen en die deed het eigenlijk meteen, echter na 15 min valt die uit. En nu werkt de airco met pieken en dalen, dus dat gaat de garage nog oplossen. Ik denk een probleem met de druksensor en/of temperatuursensor.

Verder kwam ik er later achter dat er een (oud?) olielek bij de rechter aandrijfas in de buurt zit. Het is niet het blok of de krukaskeerring dus dat is positief...

Ongeacht deze probleempjes rijdt de auto echt heel fijn. Er zit een 1.4T met 170pk in. Zal binnenkort wat foto's van het interieur maken.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/L96MvFt.png

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/DVvMXXC.png

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/lof6OOP.png

Heb verder de motorruimte gereinigd en afgespoten (zonder nieuwe elektrische storingen te veroorzaken :+ )
En de koplampen gepolijst, die hadden gele aanslag.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/YYD7QIJ.png

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/MlyRZoPl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
nero355 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 19:19:
Geeft niks hoor, we leven in een vrij land ;)

Maar wel ff je youtube blocker verwijderen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Alfa Novanta schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:38:
Maar wel ff je youtube blocker verwijderen :(
Daar betaal ik voor dus MOOI NIET! >:) :P :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
nero355 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:42:
Daar betaal ik voor dus MOOI NIET! >:) :P :+
Da's helemaal dom, tis Youtube, geen reclame adds :+

@ArcticWolf Feli! d:)b hele mooie kleur en leuk blok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Alfa Novanta schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:44:
Da's helemaal dom, tis Youtube, geen reclame adds :+
Cookies/Tracking/Profiling = Thnx, but NO THNX! :P

Daarnaast vind ik het gewoon een verschrikkelijk irritant medium al minimaal een jaar of 5 a 6 of zo... :r

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Alfa Novanta schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:44:
[...]
*knip*

@ArcticWolf Feli! d:)b hele mooie kleur en leuk blok!
Thx!

[ Voor 84% gewijzigd door ArcticWolf op 07-10-2022 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
nero355 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:51:
Cookies/Tracking/Profiling = Thnx, but NO THNX! :P
Je hebt zeker ook geen smartphone dan :+
Daarnaast vind ik het gewoon een verschrikkelijk irritant medium al minimaal een jaar of 5 a 6 of zo... :r
Moet je je ook op de betere kanalen abonneren, zoals de mijne ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Alfa Novanta schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:11:
Je hebt zeker ook geen smartphone dan :+
Zonder Apple of Google : JA! :Y) 8) :*)
Moet je je ook op de betere kanalen abonneren, zoals de mijne ;)
NOPE.AVI :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzy
ArcticWolf schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:03:
Ik heb sinds vorige week een Alfa Romeo Giulietta 1.4T M
Hmm. ik dacht even dat je die van mij had gekocht.... maar die staat nog op de parkeerplaats gelukkig,

Zelfde kleur, uitvoering en velgen.. :+

Heb je geen plekjes in de lak ? bij mij laat op kleine stukjes de blanke lak los :'(

Heb de achterspoiler al voorzien van een nieuwe, zal later fotos plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Whizzy schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:10:
[...]

Hmm. ik dacht even dat je die van mij had gekocht.... maar die staat nog op de parkeerplaats gelukkig,

Zelfde kleur, uitvoering en velgen.. :+

Heb je geen plekjes in de lak ? bij mij laat op kleine stukjes de blanke lak los :'(

Heb de achterspoiler al voorzien van een nieuwe, zal later fotos plaatsen.
haha ;)

Jawel, de garage waar ik hem heb gekocht heeft de achterbumper al voorzien van nieuwe blanke lak dus daarom zie je daar geen plekjes ;) en heb het idee dat de voorbumper en motorkap een keer gespoten zijn, zit echt nagenoeg geen steenslag op (heel bijzonder).

Bij de A-stijl en rechtsachter zit een plekje, maar voorlopig nog niet de moeite waard om iets aan te doen.

Wel bijzonder eigenlijk dat zo'n recente auto daar last van heeft. M'n H OPC zat na 16 jaar nog strak in de lak, terwijl Opel niet bekend staat om goede lak :+ maar die heeft wel het merendeel van z'n leven in een garage gestaan.

Net als deze Giulietta ook weer in m'n garage staat.

Heb je de achterspoiler laten spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:31

pinda powerrr

Slow down...

@ArcticWolf wat heb je gebruikt voor de koplampen?

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
pinda powerrr schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 20:12:
@ArcticWolf wat heb je gebruikt voor de koplampen?
Zo'n kit:
https://www.marktplaats.n...ie-materialen-restauratie

Maar de anti-UV afwerking heeft het enigszins verkloot... blijkbaar moet dat spul drogen met warmere temperaturen en dat is niet echt gelukt. Dus zou ze enkel schuren en polijsten en de UV afwerking laten voor wat het is tot het een keer mooi zomer weer is.

YouTube: VISBELLA DIY HEADLIGHT RESTORATION KIT

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 01-04-2022 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whizzy
ArcticWolf schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:32:
[...]

haha ;)
....

Heb je de achterspoiler laten spuiten?
Nee, laten vervangen; meer als een extra erop...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y39aHyNDYXWsLiCkSc3o3X4O0xw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Dp81fIpB74ToAcTUhy0eyjW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5NOhkazbCCVrDgyMb6WFazcdZNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mmibteKgTaBNyua8o8BJs0g3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7eyRWBrYRYt81qiZi31vLNWrhMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8JVttWZNp4hRSkfU2elaIkhM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TJKVAwkqhXfqrmLMkpyHhCgCVOU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p1mYEtTWLvW8Ee4xsXp9goBQ.jpg?f=fotoalbum_large

Sorry voor de kwaliteit. Ik heb echt een matige camera op de telefoon..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Zo zit je met een pilsje en korte broek in het zonnetje 8) en zo ineens is alles weer wit ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_vc8MWuaqZCpL2HA6-bVteCvMI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DwUGymzRQlcDjAoM2smFaa5z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jVITewGo3uN4c7cpihYt079NhTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jaD1pxrf9znSFvaPn4TUW2rm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mH6pQTUka3HKavP1KwRlQLj9g90=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nfd5ZQe7ceqGFuj9ZFiMVZ70.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:21
Ik heb een vraagje...Van de week was kijk auto aan het schoonmaken. En toen viel mij op dat het verf van de condensor mist? Of radiator?

Sommige foto's zijn door de grill heen gemaakt...dus lijkt misschien erger.

Kan dit kwaad of hou je dit gewoon?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hVRDzNE5IXEvF44jWiC0PSpx9jw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DaGPTza4xTj2oWCe6ZoLyYik.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ZxzxIt-BoTduNc35m6otgyOhkI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7jCgVKPjJp4dzl6bPWQynwdz.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ryV8N_g6fA9TLXTUrRSLNK44fyY=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WeH3CwDA3wrINirOnDnAZAQY.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PT3U7Pl1y3nPomWc6AuowqNBy4M=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DXrxSQr839NsLHQCDwFV7O88.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MBTkgYITXTFGDcWtQStRsndfg1k=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZejlOlWTQx0FxlvSy4tNZuHw.jpg?f=fotoalbum_small

[ Voor 106% gewijzigd door Aggressor op 09-04-2022 08:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janterworst
ArcticWolf schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:03:
Ik heb sinds vorige week een Alfa Romeo Giulietta 1.4T MA Distinctive uit 2012 (komende van een Astra H OPC). Achtergrond; ik heb een auto nodig met trekhaak en er kan geen trekhaak op een H OPC :+

Het is als ik het goed heb een Italiaanse import maar heb daar niet heel erg naar gekeken, was liefde op het eerste gezicht... waardoor ik misschien wat issues over het hoofd heb gezien maar de garage is zo coulant (had zonder garantie gekocht) om haar nog een keer na te lopen en in ieder geval de airco te maken. En het lijkt erop dat er een versnellingsbak keerring lekt.

Ik heb zelf al de slijtage sensoren van de blokken gesoldeerd, geen idee waarom die door waren (zat overigens al een soldeer verbinding op, dus heb de halve draad maar vervangen).
De kentekenplaat verlichting stoorde en kwam erachter dat de contacten van het lampje niet goed zaten dus die heb ik terug gebogen en ingespoten dus dat werkt nu ook weer goed. Het dakraam kraakte en piepte een beetje, die heb ik opnieuw gesmeerd en werkt nu ook weer goed.

Verder kreeg ik een ABS / rem error na een paar honderd kilometer te hebben gereden, maar vreemd genoeg deden die systemen het wel gewoon toen ik de rem uitprobeerde. Contact uit en weer aan en de error was weg... ook niet meer teruggekomen sinds ik de kentekenplaat verlichting heb opgelost. Systeem uitgelezen en er stond ook geen foutmelding meer in het systeem.
M'n H OPC was ook zo gevoelig voor elektrische storingen, dus vermoed dat die storing ook problemen elders veroorzaakte.

De airco was helemaal leeg (dacht dat deze werkte tijdens de proefrit maar het was destijds wat frisser...), dus laten vacumeren / testen en vullen en die deed het eigenlijk meteen, echter na 15 min valt die uit. En nu werkt de airco met pieken en dalen, dus dat gaat de garage nog oplossen. Ik denk een probleem met de druksensor en/of temperatuursensor.

Verder kwam ik er later achter dat er een (oud?) olielek bij de rechter aandrijfas in de buurt zit. Het is niet het blok of de krukaskeerring dus dat is positief...

Ongeacht deze probleempjes rijdt de auto echt heel fijn. Er zit een 1.4T met 170pk in. Zal binnenkort wat foto's van het interieur maken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb verder de motorruimte gereinigd en afgespoten (zonder nieuwe elektrische storingen te veroorzaken :+ )
En de koplampen gepolijst, die hadden gele aanslag.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie velgen blijven dat. Sportief en tijdloos. Het is ook echt typisch Alfa, met die gaten/rondingen :)!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Alleen voor mensen die al op GOT zitten:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Aggressor schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 08:34:
Ik heb een vraagje...Van de week was kijk auto aan het schoonmaken. En toen viel mij op dat het verf van de condensor mist? Of radiator?

Sommige foto's zijn door de grill heen gemaakt...dus lijkt misschien erger.

Kan dit kwaad of hou je dit gewoon?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kan geen kwaad zolang de leidingen zelf maar niet lek slaan, dingen gaan altijd kapot door steenslag. M'n vorige auto was 2 rijen van de koelribben kwijt en toch waren de leidingen zelf niet lek.

edit:
Update van m'n Alfa Giulietta;
Afgelopen week terug geweest naar de garage waar ik haar heb gekocht, gelukkig geen olie/hoes lekkage.. blijkbaar is er in het verleden een keer een hoes lek geraakt waardoor dat deel helemaal onder het vet zat.

Airco heeft hij nagelopen, ook hij kon geen lekkage ontdekken maar er was wel wat uit (maar dat kon ook de onnauwkeurigheid van de machine zijn).. hij heeft het systeem gereinigd en opnieuw gevuld en wat contrast vloeistof eraan bijgevoegd.
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/UiDtpZ3l.png

Ik heb nog steeds het idee dat de climate control nog niet goed werkt, echter de interieur fans gaan niet veel harder draaien als ik hem kouder draai, dus misschien ligt het aan mijzelf :+
De Astra die ik hiervoor had, blies eigenlijk altijd koud, misschien dat deze een iets gebalanceerde stroom lucht blaast.

Vanaf morgen zal het wel wat makkelijker worden om te checken of de airco goed werkt vanwege de hogere temperaturen.

[ Voor 22% gewijzigd door ArcticWolf op 10-04-2022 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ben op zoek naar nieuwe kentekenplaat verlichting (de behuizing) maar kom er niet helemaal uit... origineel zit er een onderdeel in met het nummer: 50522964

Maar als ik op 7zap kijk, kom ik uit op de 51713400
https://alfa-romeo.7zap.c...22/554/1+55401-040+1-0/#1

Beide onderdelen lijken sprekend op elkaar maar op de onderdelen websites wordt de 51713400 als niet compatible weergegeven met m'n Giulietta. De 50522964 is daarentegen bijna niet meer verkrijgbaar en een heel stuk duurder.

Iemand enig idee of de 51713400 past op een <2013 model Giulietta?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

https://tuynder.nl/auto-o...ekenverlichting-50522964/
https://tuynder.nl/auto-o...ekenverlichting-51713400/

Ik zou Tuynder ff bellen, die hebben ze beide in het systeem zitten en kunnen je meteen vertellen of het past.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:54
ArcticWolf schreef op zondag 10 april 2022 @ 18:34:
[...]

Kan geen kwaad zolang de leidingen zelf maar niet lek slaan, dingen gaan altijd kapot door steenslag. M'n vorige auto was 2 rijen van de koelribben kwijt en toch waren de leidingen zelf niet lek.

edit:
Update van m'n Alfa Giulietta;
Afgelopen week terug geweest naar de garage waar ik haar heb gekocht, gelukkig geen olie/hoes lekkage.. blijkbaar is er in het verleden een keer een hoes lek geraakt waardoor dat deel helemaal onder het vet zat.

Airco heeft hij nagelopen, ook hij kon geen lekkage ontdekken maar er was wel wat uit (maar dat kon ook de onnauwkeurigheid van de machine zijn).. hij heeft het systeem gereinigd en opnieuw gevuld en wat contrast vloeistof eraan bijgevoegd.
[Afbeelding]

Ik heb nog steeds het idee dat de climate control nog niet goed werkt, echter de interieur fans gaan niet veel harder draaien als ik hem kouder draai, dus misschien ligt het aan mijzelf :+
De Astra die ik hiervoor had, blies eigenlijk altijd koud, misschien dat deze een iets gebalanceerde stroom lucht blaast.

Vanaf morgen zal het wel wat makkelijker worden om te checken of de airco goed werkt vanwege de hogere temperaturen.
Er zijn een aantal vaker voorkomende problemen met de Giulietta airco/climatcontrole zo heb ik er zelf veel aan gehad om de "cabin sensor" te reinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Erwin schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:50:
[...]

Er zijn een aantal vaker voorkomende problemen met de Giulietta airco/climatcontrole zo heb ik er zelf veel aan gehad om de "cabin sensor" te reinigen.
Cool, dankjewel! Sowieso ook een keer een goed idee om te kijken hoe het filter eruit ziet :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 691473

ArcticWolf schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:22:
Ben op zoek naar nieuwe kentekenplaat verlichting (de behuizing) maar kom er niet helemaal uit... origineel zit er een onderdeel in met het nummer: 50522964

Maar als ik op 7zap kijk, kom ik uit op de 51713400
https://alfa-romeo.7zap.c...22/554/1+55401-040+1-0/#1

Beide onderdelen lijken sprekend op elkaar maar op de onderdelen websites wordt de 51713400 als niet compatible weergegeven met m'n Giulietta. De 50522964 is daarentegen bijna niet meer verkrijgbaar en een heel stuk duurder.

Iemand enig idee of de 51713400 past op een <2013 model Giulietta?
De 505 is voor het model vanaf 2013, de 517 tot 2013 volgens Partslink.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Anoniem: 691473 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:12:
[...]

De 505 is voor het model vanaf 2013, de 517 tot 2013 volgens Partslink.
Blijkbaar past de 505 dan in een 2012 model. Ik ga er maar even vanuit dat beiden gewoon passen... heb de 517 besteld met retour garantie. Geef een update wanneer ik ze heb gemonteerd (of terug gestuurd).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Wat nieuwe plaatjes van de Giulietta en nog wat updates:

@Erwin heel erg bedankt! Het reinigen van de interieur temp sensor heeft het probleem opgelost :) de sensor was echt vies, het filter was wel vernieuwd maar er viel heel wat troep uit toen ik alles los trok. Na het reinigen koelt ze prima op 7C!

Daarnaast dacht ik eerst dat de uitlaat flink trilde en resoneerde, maar dat was dus de achterklep (center trim en spoiler) dus heb die losgehaald en opnieuw bevestigd (center trim was verkeerd bevestigd) en een veerring tussen de klep en de spoiler geplaatst, de achterklep is nu ook stil.

Helaas, het lijkt wel een curse; viel vanmiddag opeens de achtergrond verlichting van de brandstof meter uit... nog even bedenken wat ik daarmee ga doen.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/CIxhrPX.png

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/k3IldTo.png

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/1orircX.png

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/UBoSnaK.png

ledjes stuk:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/BrGlFt9.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:27
@ArcticWolf

Tof autotje! Jammer van die kleine dingetjes, maar zo te zien ben je zelf handig genoeg om wat dingen te fixen. (ik kan dan weer niet zo veel zelf, wel jammer met een GT 3.2 V6... 8)7 )

je moet ook je signature nog even aanpassen zie ik :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Bucephalus schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:14:
@ArcticWolf

Tof autotje! Jammer van die kleine dingetjes, maar zo te zien ben je zelf handig genoeg om wat dingen te fixen. (ik kan dan weer niet zo veel zelf, wel jammer met een GT 3.2 V6... 8)7 )

je moet ook je signature nog even aanpassen zie ik :P
Haha zie het ook nu 8)7

Het is wel handig ja als je wat zelf kan bij dergelijke auto's. Ik doe eigenlijk alles zelf behalve de bak en/of motor revisies.
Meestal is het gewoon een kwestie van gewoon doen.

edit:
Dit was echt ... saai om te doen :P veel te makkelijk. Maar de kentekenverlichting die ik had besteld is iets anders vormgegeven maar de basis vorm is hetzelfde en past dus gewoon goed. Beide nummers passen dus: 50522964 & 51713400
En ook het rechter knipperlicht vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/uDsPcRkh.png

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/qmtWk0sh.png

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/ED3fPAXh.png

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/phd2Ol9h.png

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/D9TQfzDh.png

https://imgur.com/5Ffhmte
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5Ffhmtel.mp4

[ Voor 34% gewijzigd door ArcticWolf op 21-04-2022 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Van Facebook ..
@GA!S ken je'm ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZFHprSVLpoUOz3NTz_2r6F3inKA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CsNqQeP48DYrAnxHUkqW6mE3.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xb6vuUU_5FqwpPTdVt5_eoAGs5A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xq7QApxWEtKTUNHE7g5tkRNR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9xP43IPuNJDe4YnKeTmXu7sPa6E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2gDZ9T9YyMpu89gM727vvyx2.jpg?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-05-2022 23:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Nope, leuke fase 2 zou ik zeggen. Wel raar dat er foto's van een TS staan en hij het over een Busso heeft. Ben zelf ook niet kapot van die velgen, een 916 hoort op 17" Teledials te staan.

edit: ik zie het al, heeft een Busso gekocht en wil een TS voor 8k verkopen. Tja, veel succes zou ik zeggen. Dat krijg ik voor mijn fase 2 Spider nog niet eens, en die is in nieuwstaat met een kwart van de kilometers.

edit 2: Blijkbaar heb ik wat gemist in de prijsontwikkelingen van de 916...

[ Voor 122% gewijzigd door GA!S op 10-05-2022 17:50 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: https://lm002.gais.nl/var2/Spider/Spider-18.jpg

Spider is weer uit de winterslaap. Hardtop staat weer in de opslag en er zit een nieuwe accu in.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-05 12:51
Zag het ook voorbij komen. Prijs lijkt mij een utopie. Zal best een nette auto zijn, maar wie gaat dat betalen voor een TS? V6 was een ander verhaal geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Dat dacht ik ook, de Busso's zijn echt flink in waarde aan het oplopen. Heeft ook te maken met wat het kost om een Busso in top-staat te houden.

Bij een GTV zou ik toch veel liever de oude fase 1 Twin Spark hebben, die zijn nog niet beperkt door een overdaad aan katalysatoren en rijden in de praktijk echt veel fijner dan de blokken met de plastic kleppendeksels. De ouwe GTV TS die we voor de Spider hadden hing veel directer aan het gas en klonk ook een stuk rauwer dan de fase 2. Het is dat ik originaliteit bij deze Spider iets te hoog heb zitten, maar misschien komt er nog een keer een fase 1 spruitstuk op met een kleine aanpassing aan de ECU.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-05 12:51
GA!S schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:53:
Dat dacht ik ook, de Busso's zijn echt flink in waarde aan het oplopen. Heeft ook te maken met wat het kost om een Busso in top-staat te houden.

Bij een GTV zou ik toch veel liever de oude fase 1 Twin Spark hebben, die zijn nog niet beperkt door een overdaad aan katalysatoren en rijden in de praktijk echt veel fijner dan de blokken met de plastic kleppendeksels. De ouwe GTV TS die we voor de Spider hadden hing veel directer aan het gas en klonk ook een stuk rauwer dan de fase 2. Het is dat ik originaliteit bij deze Spider iets te hoog heb zitten, maar misschien komt er nog een keer een fase 1 spruitstuk op met een kleine aanpassing aan de ECU.
Probeer eens een fase 1 24v. Die heeft een gaskabel. Heerlijke motor is dat zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Waar zat dat in, de 164 Q4? Dat was volgens mij de eerste 24v uitvoering van de Busso.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDV808
Helaas heeft de Zenec radio die in mijn 159 zit het opgegeven. Nu zoek ik iets vergelijkbaars maar kan moeilijk iets vinden. Koop het liefst iets van een sony maar vind het niet mooi als er zo'n slecht passend frame om zit.
Iemand een idee welke 2din radio goed past en goed werkt?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• firewagon007
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-05 10:43
Hallo allemaal ik zie nu toevallig dit topic, ik zit al tijden op Tweakers maar had hier nog niet eerder iets over auto's gelezen :')

Hierbij mijn Alfa Romeo 156 TMR 20 EVO III

getuned door Madeno Racing, dit was is de ex auto van de eigenaar Leo.

volledig custom interieur en volgens de papiertjes komt er nu 192pk uit de 2.0L

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WtJ0pjBEFVLJmX5PFAQww4DiduA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Hchpbbz4HF0WFlWt4R4e8HW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

firewagon007 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:26:
Hierbij mijn Alfa Romeo 156 TMR 20 EVO III

getuned door Madeno Racing, dit was is de ex auto van de eigenaar Leo.

volledig custom interieur en volgens de papiertjes komt er nu 192pk uit de 2.0L
:o Dat vraagt om meer foto's en informatie! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W Engineer
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 29-05 09:52
JDV808 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:39:
Helaas heeft de Zenec radio die in mijn 159 zit het opgegeven. Nu zoek ik iets vergelijkbaars maar kan moeilijk iets vinden. Koop het liefst iets van een sony maar vind het niet mooi als er zo'n slecht passend frame om zit.
Iemand een idee welke 2din radio goed past en goed werkt?
Ik heb in mijn Alfa Romeo 159 een PioneerSPH-DA230DAB. Werkt erg prettig zeker met Android auto en of Apple carplay. Achteruitrijcamera ingebouwd (Ali express).Het is alleen geen Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

H-W Engineer schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 19:57:
Ik heb in mijn Alfa Romeo 159 een PioneerSPH-DA230DAB. Werkt erg prettig zeker met Android auto en of Apple carplay. Achteruitrijcamera ingebouwd (Ali express).
Maar hoe is het allemaal afgewerkt :?

De laatste keer dat ik zoiets in een auto probeerde werd het een puinhoop, ondanks de mooie beloftes van JVC/Kenwood en heb ik uiteindelijk alles maar gewoon lekker retour gestuurd! ;w -O-
Het is alleen geen Sony.
Wat mij betreft altijd een pluspunt! >:) :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• firewagon007
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-05 10:43
nero355 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:59:
[...]

:o Dat vraagt om meer foto's en informatie! :>
Gisteren aanwezig geweest bij een fotoshoot van SCARB voor het 25 jarig bestaan van de 156!

hieronder nog wat info! en een foto;s

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GHmobVhmfr_bK63kQ5K4Gp7YWxQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GlSDWdpjnEtNLuLg2ITLhCAH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3uZrbWs5doY3lPuF6CT7p0YMBx4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9PtlAatPL33ltsjh6V6SCKOQ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3mhVD49QHY-gnWCol2lPrA1V5w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oSqxNdWVj6BxfABBrruYA5MA.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Vanmiddag teruggekomen van een weekje Oostenrijk met de Ford Focus...
Welgeteld 0 oude Alfa's gespot. Wel een Lancia Delta Intergrale met Martini livery op een trailer tijdens de terugweg op de autobahn. :9~
Verder alleen een paar Giulia's en Stelvio's, en vooral veel Duits klassiek spul, 911jes van alle generaties, Mercedes SLK's. BMW's en luchtgekoelde kevertjes en busjes etc.

Heb me verder wel prima vermaakt met de Ford, stuurt heerlijk in de bergen en de pak melk ecoboost 3cilinder blaast ook gewoon easy 200km/h op de autobahn. 8)
Verder ook nog een boete gescoord met 20 km/h te hard in Oostenrijk door een lasercontrole.... a 35 euro. O-) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:33
Twee weken geleden heb ik een uitzwaai ( ;w ) vakantie gehouden met de Giulia in dezelfde streek, het zuiden van Duitsland. Je waardeert het sturen en balans pas echt op bergwegen, iets waar je in de Benelux niets van merkt. Helaas geen enkele andere Giulia gespot...

Wilde eigenlijk het Alfa Romeo museum bezoeken maar is dus die van BMW geworden. Wanneer ik straks een BMW rijd zal ik Alfa pas kunnen bezoeken. :$

@firewagon007 altijd jaloers als zuiderbuur als ik zie wat jullie door de APK krijgen. :o

[ Voor 10% gewijzigd door Bwlian op 23-05-2022 22:44 ]

This space was intentionally left blank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
Bwlian schreef op maandag 23 mei 2022 @ 22:43:
Twee weken geleden heb ik een uitzwaai ( ;w ) vakantie gehouden met de Giulia in dezelfde streek, het zuiden van Duitsland. Je waardeert het sturen en balans pas echt op bergwegen, iets waar je in de Benelux niets van merkt. Helaas geen enkele andere Giulia gespot...

Wilde eigenlijk het Alfa Romeo museum bezoeken maar is dus die van BMW geworden. Wanneer ik straks een BMW rijd zal ik Alfa pas kunnen bezoeken. :$

@firewagon007 altijd jaloers als zuiderbuur als ik zie wat jullie door de APK krijgen. :o
Ik kan je het Alfa Romeo museum enorm aanraden. Echt super gaaf. Er staan super veel auto’s van nu, vroeger en heel vroeger. Maar ook F1 bolides en ander race spul. Ook prototypes van diverse modellen. En ook personeel wat met passie over van alles en nog wat verteld over al het prachtige spul wat er staat.
Daar kan het VAG museum echt een dikke punt aan zuigen. Heb je zoveel merken en historie, maar laat je weinig zien. Alfa als 1 merk laat heel veel meer zien. Prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Specht schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:42:
Een Lancia Delta Intergrale met Martini livery op een trailer tijdens de terugweg op de autobahn. :9~
:9~ _O_ 8) O+
Tux3.14 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 22:53:
Ik kan je het Alfa Romeo museum enorm aanraden.

Echt super gaaf. Er staan super veel auto’s van nu, vroeger en heel vroeger. Maar ook F1 bolides en ander race spul. Ook prototypes van diverse modellen.
Ook zoiets toevallig : Wikipedia: Alfa Romeo Scighera :?

Die zou ik wel een keer van dichtbij willen zien! :*) <3

[ Voor 18% gewijzigd door nero355 op 23-05-2022 23:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• paul-s83
Specht schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:42:
Vanmiddag teruggekomen van een weekje Oostenrijk met de Ford Focus...
Welgeteld 0 oude Alfa's gespot. Wel een Lancia Delta Intergrale met Martini livery op een trailer tijdens de terugweg op de autobahn. :9~
Verder alleen een paar Giulia's en Stelvio's, en vooral veel Duits klassiek spul, 911jes van alle generaties, Mercedes SLK's. BMW's en luchtgekoelde kevertjes en busjes etc.

Heb me verder wel prima vermaakt met de Ford, stuurt heerlijk in de bergen en de pak melk ecoboost 3cilinder blaast ook gewoon easy 200km/h op de autobahn. 8)
Verder ook nog een boete gescoord met 20 km/h te hard in Oostenrijk door een lasercontrole.... a 35 euro. O-) :P
Was 2 dagen geleden op Laguna Seca als tussenstop voor onze USA trip. Circuit was heel het weekend afgehuurd door een clubje racefanaten die o.a. de klassieke Alfa’s nog ff goed op zijn staart willen trappen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SLlnSJDs9q30yQdyqbQ27TaFboA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wrn9muIoLZdqLkMO1w9ExO5p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pehStPYaQWWL160RgQdfjCVh9wE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OTN9aiKD0hzJ0FjK1i2l2soz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a22WtJ2-pNBV8I6cdyu5xl-W0YU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pFJzMz9ROq0UqBraRnulSTSg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4yCbuC_j_RJwCK99t0BeDQyaAZs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nP7Rp5gAoYKrH8b1wh1cynAX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Rondje Nordschleife gedaan afgelopen weekend met de Giulietta. Ging ansich prima voor de eerste keer tot m'n remmen oververhitte :+ toen moest ik de timing afblazen, maar wel een mooie foto eraan overgehouden.
Later dit jaar nog een rondje met nieuwe remmen en draagarmen.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/Dqj0Odrh.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
ArcticWolf schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 08:19:
Rondje Nordschleife gedaan afgelopen weekend met de Giulietta. Ging ansich prima voor de eerste keer tot m'n remmen oververhitte :+ toen moest ik de timing afblazen, maar wel een mooie foto eraan overgehouden.
Later dit jaar nog een rondje met nieuwe remmen en draagarmen.

[Afbeelding]
Gaaf hoor. Hoe had je door dat je remmen oververhit raakten? Kreeg je daar een melding van of had ging je auto gewoon niet meer remmen? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Tux3.14 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:12:
[...]

Gaaf hoor. Hoe had je door dat je remmen oververhit raakten? Kreeg je daar een melding van of had ging je auto gewoon niet meer remmen? :P
Beide, je voelt de remmen "faden" en toen nam ik al gas terug en 1 bocht later was ik ze gewoon kwijt en dan klapt de ABS pomp in (die voert de druk dan maximaal op zodat je toch iets van remmen hebt...), daarna weet je wel dat het klaar is :P
Of de fade door de blokken of de remvloeistof kwam weet ik nog niet, gezien de leeftijd van de blokken gok ik op die, maar kan ook gewoon een combinatie zijn want heb echt geen idee hoe goed/oud de remvloeistof is.

[ Voor 17% gewijzigd door ArcticWolf op 24-05-2022 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

ArcticWolf schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:18:
Beide, je voelt de remmen "faden" en toen nam ik al gas terug en 1 bocht later was ik ze gewoon kwijt en dan klapt de ABS pomp in (die voert de druk dan maximaal op zodat je toch iets van remmen hebt...), daarna weet je wel dat het klaar is :P
Wees blij dat je heelhuids van de baan bent gekomen zou ik zeggen! :X
Of de fade door de blokken of de remvloeistof kwam weet ik nog niet, gezien de leeftijd van de blokken gok ik op die, maar kan ook gewoon een combinatie zijn want heb echt geen idee hoe goed/oud de remvloeistof is.
Het circuit op zonder dergelijke dingen vooraf goed te checken of preventief te vervangen is ook niet echt bepaald slim! :P

IMHO heb je echt heeeeel veeeeel geluk gehad! :o
paul-s83 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 07:55:
Was 2 dagen geleden op Laguna Seca als tussenstop voor onze USA trip. Circuit was heel het weekend afgehuurd door een clubje racefanaten die o.a. de klassieke Alfa’s nog ff goed op zijn staart willen trappen:

[Afbeelding]
De welbekende en legendarische "Corkscrew" :9~ _O_

[ Voor 26% gewijzigd door nero355 op 24-05-2022 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
nero355 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 14:24:
[...]

Wees blij dat je heelhuids van de baan bent gekomen zou ik zeggen! :X

[...]

Het circuit op zonder dergelijke dingen vooraf goed te checken of preventief te vervangen is ook niet echt bepaald slim! :P

IMHO heb je echt heeeeel veeeeel geluk gehad! :o

[...]

In welk opzicht is het geluk dan? Dat ik niet de vangrail in ben gereden? Het is niet dat ik meteen volle bak ben gaan trappen (en ding heeft geen 300pk :p ), alhoewel ik wel met gemak 200km/u haalde op het rechte stuk (dat had ik niet verwacht).
De blokken en vloeistof zijn nog prima voor de openbare weg, vond het nog best okay dat ze het pas na 4 min begaven, ca. 1 min voor het halfway punt. Na het halfway punt waren ze weer genoeg gekoeld en kon ik weer op "normaal" tempo door.

Enige waar ik nog wat moeite mee heb, de Astra remde uit zichzelf wel op de motor, de Giulietta doet dat helemaal niet. Dus je moet sowieso al meer remmen, in de heuvels rondom het circuit was dat ook best wel een dingetje... je blijft constant remmen heuvelafwaarts en de Norschleife is niet anders.

Zit er wel aan te denken om de X-series schijven en blokken van Brembo erop te leggen icm ATE Typ 200 dot 4 remvloeistof, geeft toch een wat veiliger gevoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

ArcticWolf schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:08:
In welk opzicht is het geluk dan? Dat ik niet de vangrail in ben gereden?
Als ik dit lees :
ArcticWolf schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:18:
Dan leek het wel daarop :? :P
Zit er wel aan te denken om de X-series schijven en blokken van Brembo erop te leggen icm ATE Typ 200 dot 4 remvloeistof, geeft toch een wat veiliger gevoel ;)
Zegt me zo gauw niks, maar voor dergelijk gebruik zou ik sowieso iets kiezen dat meer de circuit kant dan de straatgebruik kant op gaat en daarin is er aardig wat keuze als het goed is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Mijn ervaring met straatblokken is dat ze op de openbare weg al gaan faden bij erg sportief rijden. Schijven kunnen bijdragen aan het opwarmen, maar het zijn je blokken die hun werking verliezen, tenzij je remvloeistof zo oud is dat het vol met vocht zit (hoewel ik dan eerder vapor-lock zou verwachten). Ik veracht dat alleen een setje blokken met een veel agressievere samenstelling het probleem gaan verhelpen.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
nero355 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 14:24:
[...]
Ah een echte kenner! Idd een legendarische bocht. Leuk om een keer in het echt te zien ipv op je beeldscherm 😀. Alleen jammer dat die oude frikandellen er niet doorheen vlogen en letterlijk van de grond kwamen.
Pagina: 1 ... 103 ... 118 Laatste