Tja, dat is voor mij ook echt een minpunt... dat import etiket. Mij wisten ze te vertellen, maar ik heb daar geen verstand van, dat ze het doormiddel van Alfa Software hadden uitgelezen en het (nagenoeg) overkwam met de opgegeven kilometerstand. Vraag me niet af of dit ook echt kan, ik sta er namelijk vooral sceptisch in.Humma Kavula schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:49:
Ik heb geen Mito ervaring, wel Italiaans algemeen.
Nokian is een redelijk goed merk in winterbanden, allicht waren het winterbanden? Dat verklaart dan ook het wat matige contact, goede A merk zomerbanden kunnen zeker helpen.
Wat betreft de sturing; allereerst klopt de kilometerstand echt? Gezien het import is...
Er kan wat speling zitten maar met veel kilometers kan dat natuurlijk meer speling met zich mee brengen.
En de auto is ook al 14 jaar oud, gegarandeerd dat het onderstel niet helemaal fris meer is.
Dit is natuurlijk ook afhankelijk in hoeverre de bestuurder het ervaart.
Al met al, je beslist uiteindelijk zelf of voor jou alles klopt. Prijs, uiterlijk, rijervaring, etc..
Garage betreft een bovag-garage en staat volgens google-reviews goed aangeschreven (4,8 sterren op basis van 108 reviews) en ze hebben nagenoeg alleen maar import-auto's, in ieder geval als het gaat om Alfa's. Volgens hun is het lastig om aan Nederlandse Alfa's te komen... nogmaals geen idee, maar voorkeur gaat uit naar een Nederlandse. Vond de prijs ook nog behoorlijk voor een 14 jaar oude Mito. Rijden gaf weliswaar wel veel fun.
Ja ik stond er wel een beetje van te kijken haha, 155PK en dan echt serieus slippen. Je hoorde het ook goed. En ik reed echt niet met 80 ofzo de bocht in. Was dan ook wel wat voorzichtiger op de stukken met adviessnelheden van 50 in de bochten op de snelweg.mat.hi.as schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 22:52:
[...]
Ik heb zo'n zelfde MiTo, en niet dezelfde speling in het stuur die jij beschrijft. Ook niet het slippen in de bochten (al moet ik toegeven dat ik niet weet welke banden er onder zitten, wel all season). Toevallig ook import.
Ik moet al met al toegeven dat ik het slippen ook eens heb gehad met een Brera, geen idee welke banden en profiel die had. Daarom dacht ik ook: is dit nou een Alfa-eigenschap? Ik heb ook andere merken gereden met soortgelijke vermogens, zo ook de BMW met achterwielaandrijving, maar dat niet eerder meegemaakt.
[ Voor 24% gewijzigd door Janterworst op 12-02-2022 23:13 ]