B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Ik weet niet hoeveel ze krijgen, maar niemand leeft gratis. Ik denk dus wel dat die raiders op zijn minst break-even spelen elke maand, anders hadden ze wel een baan.RichardvdD schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 19:45:
[...]
Genoeg voor 25 man om van te leven?De GM kan er waarschijnlijk wel lekker van leven maar dan houdt het wel op.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
4 uur lang elke healing meter getopped, laatste try eindigde ik zelf met 14.5k HPS, 3k meer dan de healing officer (die 2de was) en 1M Healing done meer dan de laatste healer. Niet slecht voor een tryout die z'n 3de keer 25man raids doet
http://eu.battle.net/wow/...brotherhood/elezia/simple
Als nefarian neer ligt hebben we enkel nog Al'Akir te gaan denk ik, daarna kunnen we wat heroics beginnen
[ Voor 3% gewijzigd door speedzor op 21-01-2011 00:06 ]
Prestaties van healers zijn gewoon heel moeilijk te meten tenzij ze echt een specifiek klusje krijgen. Op 10-man Conclave is het redelijk goed te zien wie er wel goed is omdat de healers steeds hun tank moeten volgen en echt in hun eentje te werk moeten gaan per platform, maar zo'n soort fights zijn er niet veel.
In P1 krijgt elke tank 2 healers. Een tank op nefarian, een tank op Onyxia en een tank op de adds. Elke tank heeft 2 healers en afhankelijk van je groep moet je daar ook nog eens dps bij healen (de healers van de Add tank moeten zich daar minder van aan trekken).
In P2 is iedereen verdeelt over 3 pillaren en moet je proberen je groep omhoog te houden (zowat het meest healing intensieve gevecht dat ik tot nu toe ben tegengekomen).
Ik ga er akkoord mee dat HPS zeker niet alles betekent, maar bij gebrek aan beter en aangezien de wipes zowat elke keer van een ander platform komen, ben ik toch redelijk trots erop
Ik weet t niet hoor. 'Progamers' die FPS en RTS doen trekken duizenden euro's per tournament naar binnen. Die hebben 't qua inkomen beter dan Jan ModaalRichardvdD schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 23:06:
Behalve dan dat het niet één week is maar ze al vanaf 7 december nonstop bezig zijn.
Het lijkt me hoe dan ook geen bijzonder slimme carrieremove. WoW blijft natuurlijk ook niet nog 30 jaar bestaan. En hoe ga jij een 'gat' van 6 jaar op je CV verklaren door te zeggen dat je 'heel belangrijk' was in een guild voor een spelletje?
[ Voor 12% gewijzigd door garagaholic op 21-01-2011 00:25 ]
Als je bij een game-ontwikkelaar wil gaan werken gaat dat prima.garagaholic schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 00:24:
[...]
Het lijkt me hoe dan ook geen bijzonder slimme carrieremove. WoW blijft natuurlijk ook niet nog 30 jaar bestaan. En hoe ga jij een 'gat' van 6 jaar op je CV verklaren door te zeggen dat je 'heel belangrijk' was in een guild voor een spelletje?
All in all, this tier of raiding in my opinion has been the hardest tier of raiding overall. There haven’t been many pushover bosses on Heroic difficulty, there hasn’t been any gating, there haven’t been any attunements and such - it has just been one big absolutely brutal grind.
Dat snap ik, echter kun je mij niet wijsmaken dat een enigszins getalenteerd intelligent persoon zijn gehele leven wil gamen en dan al helemaal niet altijd dezelfde game. Althans, ik zou daar vrij vlot op terugkomenNMe schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 00:42:
[...]
Als je bij een game-ontwikkelaar wil gaan werken gaat dat prima.En WoW is natuurlijk niet de laatste game die je speelt, de pro-gamers gaan vanzelf wel over naar Titan als dat uit is en WoW stopt.
Overigens, op welke afdeling gaat een oud wow speler bij een game ontwikkelaar werken? Zijn ervaring bestaat uit op hoog niveau de WoW MMO spelen. In principe kan ie dan alleen maar testen, toch?
http://www.fragland.be/ne...uteren-WoW-spelers/13575/Als je dacht dat het spelen van World of Warcraft je enkel toeliet tot het walhalla der Nerds, dan heb je het mis. Bedrijven zijn immers op zoek naar mensen die deze MMORPG spelen. Volgens hen zijn pakweg Guild Masters erg goede leiders, die heel wat leiderschapstalenten moeten hebben om een dergelijk boeltje ongeregeld draaiende te kunnen houden.
"The mag quotes the story of Stephen Gillett who was aiming for a senior management position in engineering at Yahoo. Gillett had built CNet’s huge wobbly backend and had helped launch a number of successful startups."
According to him the reason he was hired was he played WoW. Apparently if you are an effective World of Warcraft guild master you get a crash course in leadership."
Ergens had ik al verwacht dat dit bericht (of berichten van dezelfde strekking) hun weg zouden vinden naar deze discussieDefLite schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 01:06:
Bedrijven recruteren WoW spelers
[...]
http://www.fragland.be/ne...uteren-WoW-spelers/13575/
Zelfs al zou je je (professionele) leven serieus nemen, er zit best een kern van waarheid in het bericht. Je bent als GM en officer regelmatig bezig met zaken die overlapping hebben met taken die een manager in het bedrijfsleven uitvoert. Aanspreken van mensen die niet functioneren, motiveren, de juiste mensen bij elkaar zetten, communiceren, zorgen voor een algemeen belang, brandjes blussen, recruiten van mensen. Het is allemaal niet voor het 'echie', maar neemt niet weg dat het soms best lijkt op managen. Daarnaast krijg je sowieso te maken met 'competenties' die in het dagelijkse leven ook naar voren komen. Communiceren (iedereen weet hoe lastig het kan zijn om a. niet in je eigen moedertaal te communiceren en b. digitale communicatie is nog best tricky), samenwerken (niets is leuker om met 10 man raidcontent te doen), strategieen bedenken (hoe kunnen we als raidgroep beter omgaan met de encounter) en ik denk dat mensen nog wel meer dingen kunnen bedenken.garagaholic schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 01:16:
[...]
Ergens had ik al verwacht dat dit bericht (of berichten van dezelfde strekking) hun weg zouden vinden naar deze discussie. Maaruhm, denk je dat er (op de uitzondering die de regel bevestigt na) veel bedrijven zijn die écht op zoek zijn naar WoW spelende guild leaders? Ik zal dit soort berichten in ieder geval niet ál te serieus nemen als je je eigen (professionele) leven serieus neemt.
Maar goed, ik gok dat de 'erkenning' vanuit het bedrijfsleven zeldzaam is.
|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||
In de picture krijgen lukt je wel hoor, World First op een boss is niet niets en daar schoor je wel door op bekendheid. Daarnaast kan je zodra je de world first hebt en je wat verder bent tutorial video's en strategieen neerzetten op je website. Dat deden de andere major guilds ook, hoewel er wel een redelijke hoeveelheid is doodgebloed omdat vooral TBC en Wrath qua moeilijkheid zwaar onder de maat waren.garagaholic schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 00:24:
[...]
Ik weet t niet hoor. 'Progamers' die FPS en RTS doen trekken duizenden euro's per tournament naar binnen. Die hebben 't qua inkomen beter dan Jan Modaal. Ik kan me best wel voorstellen dat een grote naam (er zijn toch 12 miljoen mensen die je min of meer kennen) als paragorn of ensidia redelijk wat waard is. Probleem is natuurlijk wel een beetje hoe je jouw merk en de guildnaam veel in de picture krijgt. Ze kunnen moeilijk live webcasts gaan doen van hun tries, dan heb je meteen 5000 guilds die het ook zo gaan proberen en je kunt er dan prat op gaan dat er in ieder geval eentje gaat zijn die wat minder last heeft van RNG/pech waardoor het voor hen wel ineens goed gaat.
edit:
Of het een slimme carriere move is weet ik niet, het zal er een beetje vanaf hangen wat er gebeurt. Als je een succesvolle guild weet te maken als GM kan je daar best mee scoren voor een management functie. En zeker pro-gamers zullen wel meer doen dan alleen maar gamen.
Sja je kan idnerdaad niet blijven pro-gamen voor altijd maar wat ik altijd zo mooi vind is dat die gasten altijd een directe lijn richting de developer hebben ( kijk maar naar hun Lady S tries ) binnen een uur iets gefixed krijgen na het gemeld te hebben ?Shadowhawk00 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 08:45:
Of het een slimme carriere move is weet ik niet, het zal er een beetje vanaf hangen wat er gebeurt. Als je een succesvolle guild weet te maken als GM kan je daar best mee scoren voor een management functie. En zeker pro-gamers zullen wel meer doen dan alleen maar gamen.
Waarschijnlijk hangt er constant een groepje GM om hun raids heen om te zorgen ( overigens bij alle grote progressions guilds, top10 wereld dus ) zodat er direct dingen gefixed kan worden.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Verwijderd
Ok thxs.. leek mij ook wel ruim voldoende Inner sanctum had het in de eerste week ook allemaal met greens gedaan, maar ja daar zitten mensen die echt meer dan fulltime WoW spelen. na al die verhalen hier over raiden in cata.. wil ik ook graag starten...
Nu ff die slackers dan maar eens flink achter hun broek zitten. 5 van de 10 personen zitten al okay.. dus wellicht gaat het dan binnenkort eindelijk gebeuren.
trouwens gisteren ff lopen klooien in die ICC dungeons. heb er al 2 gedaan en die derde (die met die spirit waves) zit ik in het midden (heb net die 2 bosses afgemaakt) daarna wilde ik gaan slapen en heb uitgelogd. hopelijk kan ik vanmiddag dan daar verder.
Is solo allemaal simpel te doen en wel leuk dat ik op deze manier nog wat woltk "verhaal" mee krijg. het viel mij wel op dat het aantal epics echt insaine is.
Een kern van waarheid, allicht. Maar ik heb heel veel guild masters en officiers gezien en gehoord die ik absoluut niet als manager zou willen aanstellen (of te lame voor woorden, of het type dat als een idioot loopt te schreeuwen om te 'motiveren', en nog wel meer bijzonder ongeschikte types). Daarnaast is er ook het feit dat, zoals wel bekend is, WoW voor een aantal mensen vaak ook al dusdanig tijdsverslindend is dat werk op de tweede plek komt te staan. Dat is natuurlijk niet voor iedereen zo, maar de vraag is of je die kans wilt nemen als je een nieuwe manager aanneemt.Mik! schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 07:58:
[...]
Zelfs al zou je je (professionele) leven serieus nemen, er zit best een kern van waarheid in het bericht. Je bent als GM en officer regelmatig bezig met zaken die overlapping hebben met taken die een manager in het bedrijfsleven uitvoert.
[...]
Uiteindelijk zullen de meeste bedrijven kijken naar wat een persoon al eerder gedaan heeft binnen het bedrijfsleven. Want, hoe je het ook wendt of keert, met echte mensen werken blijft altijd andere koek dan virtueel met ze werken. Je moet mensen kunnen aankijken (voor sommige internethelden ook nog wel een probleem), een stukje overwicht hebben en het is bijvoorbeeld niet geoorloofd om tegen een werknemer "L2WORK FUCKING NOOB" te schreeuwen. Ook niet voor de lol, uitzonderlijke situaties daargelaten. Ik zal het een bedrijf in ieder geval niet kwalijk nemen wanneer ze 'guild leader' niet bepaald een CV item vinden.
Maar goed, wellicht dat we andere meningen hebben of zelfs andere ervaringen. Maar ik zou het, zoals gezegd, niet echt erg vinden als een bedrijf niet kijkt naar mijn WoW achievements om te bepalen wat voor een werknemer ik ben
Wij zijn eerst naar Al'Akir gegaan. En die is gisteren neer gegaan op 25 mans !speedzor schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 00:05:
Zonet 4 uur lopen wipen op Nefarian. Schitterende encounter vind ik het! Beste try eindigde op 25%
4 uur lang elke healing meter getopped, laatste try eindigde ik zelf met 14.5k HPS, 3k meer dan de healing officer (die 2de was) en 1M Healing done meer dan de laatste healer. Niet slecht voor een tryout die z'n 3de keer 25man raids doet
http://eu.battle.net/wow/...brotherhood/elezia/simple
Als nefarian neer ligt hebben we enkel nog Al'Akir te gaan denk ik, daarna kunnen we wat heroics beginnen
Hebben de eerste 2 dagen de foute tactic gebruikt. Melee deze keer naast de tank ipv 90 graden aan de linker kant zodat ze meer hits hadden. Nog wel een aantal foutjes de eerste 3 pulls met healer positioning, maar de 4e al netjes in P3. De 5e try was daarna de kill. Gewoon met 6 healers gegaan, was goed te doen.
Zondag dus Nefarian, hebben al een lol pull gehad aan het einde van een raid. En gelijk al wat dingen gezien waar we dus rekening mee moeten houden (warrior tank op de adds = win bijv.). Dus hopelijk wordt dat deze week ook nog een kill en dan kijken of we aan een Heroic Boss kunnen gaan beginnen.
World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !
Gister ontstond er een semi spontane raid met de NLers, we hebben voor deze week in ieder geval Magmaw en Magnetron gesloopt, helaas kostte dit wel iets meer tries dan we hadden gehoopt.
Daarna meteen door naar Conclave of winds, waar we weer twee nieuwe mensen mee hadden. Helaas hadden we iets meer moeite met de groep setup tot we besloten een shadowpriest op de windbaas te zetten. Dit kan namelijk zijn falldamage met levitate ontwijken… Dat werkte erg goed!
Toen we twee bazen op 300k hadden en de frost op 1 miljoen kwam de switch er bijna aan. Perfecte timing dus, helaas ging er iets mis op het windplatform, hele raid silenced wipe!
De laatste try van de avond zelfde verhaal, en nu dus nog steeds geen kill terwijl we al 4 keer echt HEEL dichtbij deze kill zijn geweest.
Zondag hebben we weer twee uur als alles goed gaat, dus dan moet deze encounter maar is neer, en kunnen we eens een eerste bezoekje brengen aan Bastion of Twillight.
Mijn broertje heeft ondertussen zijn level 74 paladin naar onze server getransferred. Dus dat is hartstikke gezellig!
@ Raiden in greens aan het begin van deze expansion: Ik geloof daar niet zo in. Het is zo ongelooflijk makkelijk om al een hele sloot blauwe questitems te hebben als je 85 aantikt, om nog maar te zwijgen van alle rep items. Voordat dit soort guilds zijn gaan raiden hebben ze ook allemaal al wel een sloot normals en heroic instances gedaan. Als je 85 dinged en een fanatieke groep hebt kun je binnen 1 dag al helemaal heroic geared zijn (op een paar slots na)…
Neuh, we delen redelijk dezelfde mening hoor. Ik vind het zelf ook niet erg (ik heb het niet eens op mijn cv staan). Doelde meer op bepaalde zaken die overlap met elkaar hebben of het nu virtueel is of face-to-face. Ik merk zelf dat ik zaken/ervaringen uit mijn werk (geen manager thank god) meeneem in game en andersom. Ook hoe ik bepaalde zaken aanvlieg als gm en in mijn werk heeft overlap met elkaar.garagaholic schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:21:
[...]
Een kern van waarheid, allicht. Maar ik heb heel veel guild masters en officiers gezien en gehoord die ik absoluut niet als manager zou willen aanstellen (of te lame voor woorden, of het type dat als een idioot loopt te schreeuwen om te 'motiveren', en nog wel meer bijzonder ongeschikte types). Daarnaast is er ook het feit dat, zoals wel bekend is, WoW voor een aantal mensen vaak ook al dusdanig tijdsverslindend is dat werk op de tweede plek komt te staan. Dat is natuurlijk niet voor iedereen zo, maar de vraag is of je die kans wilt nemen als je een nieuwe manager aanneemt.
Uiteindelijk zullen de meeste bedrijven kijken naar wat een persoon al eerder gedaan heeft binnen het bedrijfsleven. Want, hoe je het ook wendt of keert, met echte mensen werken blijft altijd andere koek dan virtueel met ze werken. Je moet mensen kunnen aankijken (voor sommige internethelden ook nog wel een probleem), een stukje overwicht hebben en het is bijvoorbeeld niet geoorloofd om tegen een werknemer "L2WORK FUCKING NOOB" te schreeuwen. Ook niet voor de lol, uitzonderlijke situaties daargelaten. Ik zal het een bedrijf in ieder geval niet kwalijk nemen wanneer ze 'guild leader' niet bepaald een CV item vinden.
Maar goed, wellicht dat we andere meningen hebben of zelfs andere ervaringen. Maar ik zou het, zoals gezegd, niet echt erg vinden als een bedrijf niet kijkt naar mijn WoW achievements om te bepalen wat voor een werknemer ik ben.
Maar inderdaad wat je zegt, veel gm's zou je niet als RL manager willen hebben. Toch kan ik mij indenken dat GM's van grote progression guilds daar een uitzondering op kunnen zijn, mits ze natuurlijk RL uit de voeten kunnen
Fanatiek is iets waar sommige mensen geen echte zin in hebben die doen het liever iets langzamer.hulkie schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:40:
Als je 85 dinged en een fanatieke groep hebt kun je binnen 1 dag al helemaal heroic geared zijn (op een paar slots na)…
En hoe snel je gear beter word heeft ook altijd iets met geluk te maken.
Kan me nog in WOTLK herinneren dat ik net lvl80 was en direct HCs ging doen met een groep mensen waarmee ik heel vaak samen speelde (1 goede tank en healer en 2 goede DPS).
Ik was een Mage en de gear die ik nodig had dropte bijna nooit en toen het dropte verloor ik altijd de rol tegen de Warlock en soms ook tegen de druid healer.
Kreeg toen commentaar van een eikel in de guild (iedereen was het erover eens dat het een elitist eikel was maar de gast had dusdanig zieke gear dat het geaccepteerd werd).
Gast begon toen tegen mij te zeuren waarom mijn gear zo slecht was terwijl ik al zolang lvl80 was.
Werd toen raar genoeg door de guild leader en diverse anderen in bescherming genomen terwijl ik hun nauwelijks kende. Bleek de healer waarmee ik vaak HCs deed al gemeld te hebben dat ik absurd veel pech had.
bv Ik had na iets van 2 weken HCs doen slechts 1 HC drop, Epic Priest pants.
In die tijd had de druid Healer en Warlock bijna alle drops die ze wilden uit de HCs.
Heb in die tijd uiteraard wel epics via tailoring, badges en honor gehaald. De meeste delen had ik via de honor punten en waren PVP.
Mocht vanwege de inzet die ik had ook vaak mee met guild raids tot irritatie van de eikel in de guild.
Zat vaak te zeiken dat mijn DPS ze laag was en dat hij veel betere DPS had. Dit terwijl ik qua DPS altijd in het linker rijtje stond laten we maar zeggen.
Ben nu 2 dagen geleden lvl85 geworden en tijdens het lvln van Tailoring had ik al een paar lvl85 blauwe items gemaakt voor wanneer ik 85 zou worden en had ook al de epic belt gemaakt. Over 4 of 5 dagen lopen de CDs af en dan maak ik nog een Epic deel.
Tot dusverre nog geen instances of HCs gedaan omdat ik vooral een paar alts zit te lvln en wat zit aan te kloten. De veranderingen in de lagere lvl gebieden zijn best leuk en ook de nieuwe quests zijn best leuk.
Btw wat vinden julie een goede tip voor tailoring en enchanting?
Heb bij het lvln veel scroles overgehouden dus op het moment ruil ik vaak een scrol tegen de mats.
[ Voor 22% gewijzigd door Deadsy op 21-01-2011 11:26 ]
Verwijderd
Een paar jaar terug heeft Yahoo een ex-guildleader in WoW aangenomen omdat hij goed zijn leidinggevende capaciteiten kon onderbouwen. Staat misschien nog wel ergens een artikeltje te vinden via Google.Mik! schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 07:58:
[...]
Zelfs al zou je je (professionele) leven serieus nemen, er zit best een kern van waarheid in het bericht. Je bent als GM en officer regelmatig bezig met zaken die overlapping hebben met taken die een manager in het bedrijfsleven uitvoert. Aanspreken van mensen die niet functioneren, motiveren, de juiste mensen bij elkaar zetten, communiceren, zorgen voor een algemeen belang, brandjes blussen, recruiten van mensen. Het is allemaal niet voor het 'echie', maar neemt niet weg dat het soms best lijkt op managen. Daarnaast krijg je sowieso te maken met 'competenties' die in het dagelijkse leven ook naar voren komen. Communiceren (iedereen weet hoe lastig het kan zijn om a. niet in je eigen moedertaal te communiceren en b. digitale communicatie is nog best tricky), samenwerken (niets is leuker om met 10 man raidcontent te doen), strategieen bedenken (hoe kunnen we als raidgroep beter omgaan met de encounter) en ik denk dat mensen nog wel meer dingen kunnen bedenken.
Er zijn natuurlijk ook wel wat links te leggen met het bedrijfsleven:
Salaris > DKP Manier van belonen (DKP structuur of roll/bid)
Motivatie > Motivatie
Bedrijfscultuur > Guild Cultuur
Secundaire arbeidsvoorwaarden > Guilds Mats/Repairs
Vacatures > Recruiting
Strategie > Raid keuze en compositie raid
Tactisch management > Class Leaders
Personeelsgids/Arbeidscontract > Guild Rules
Marketing/Promotie > Promotie guild en recruiting
enz.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2011 11:36 ]
Zo heb ik Tweakers.net op mijn CV staan en als ik ooit een sollicitatiegesprek heb (voorlopig denk/hoop ik niet, ik zit goed waar ik zitVerwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:28:
[...]
Een paar jaar terug heeft Yahoo een ex-guildleader in WoW aangenomen omdat hij goed zijn leidinggevende capaciteiten kon onderbouwen. Staat misschien nog wel ergens een artikeltje te vinden via Google.
Ik heb gister trouwens mijn eerste raid epic in Cata mogen looten. De headpiece van Magmaw, toch wel een leuke bijkomstigheid! Ben ook bezig geweest op mijn paladin. Ik was het eigenlijk niet van plan, maar ik ben door de reputation requirements toch maar gaan questen in Hiyal. Daarnaast wil ik ook in Highlands gaan questen, alle andere gebieden laat ik links liggen op de pally. De rest level ik wel in instances en met mining.
Verwijderd
Hangt er denk ik wel vanaf waar (welke branche) je gaat solliciteren. Mijn baas zou me denk ik hard uitlachen als ik over WoW zou beginnen denk ik! (plus dat ik hem eerst zou moeten uitleggen wat het is)NMe schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:42:
[...]
Zo heb ik Tweakers.net op mijn CV staan en als ik ooit een sollicitatiegesprek heb (voorlopig denk/hoop ik niet, ik zit goed waar ik zit) dan zal ik desgevraagd ook mij guild- en raidleiderschap aanhalen. In vergelijking met een kantoorbaan waar iedereen sowieso naar managers moet luisteren heb je als guild- of raidleider een extra horde om te nemen: mensen hoeven je niet te volgen. Als jij iets fout doet vertrekken ze gewoon, want die vrijheid hebben ze. Weet jij een guild bij elkaar te houden terwijl je ook nog succesvol bent dan doe je toch aardig wat goed, management-wise.
Uiteindelijk werk je ergens meestal ook vrijwillig. Tenminste, als je enigszins goed bent in wat je doet kun je op meerdere plaatsen terecht. En ben je er niet goed in, (of doe je niet goed je best) dan zul je net als in WoW wellicht ook in een guild terecht komen waar je motivatie en prestatie op de proef wordt gesteld. Wat dat betreft als je trots bent op je bedrijf (guild) is dat ook motivatie om te blijven. En zeker als je iets bereikt. Raid boss down kun je vergelijken met een grote prestatie in je bedrijf neerzetten als werknemer (raider). Net als in een bedrijf zul je toch personeel moeten aantrekken en binnen houden om er een succes van te maken.
Als ze allemaal dingen droppen komt er wel erg veel loot lijkt me, dus dan zal het er maar één zijn... Welke is dat? Die niet-shielded actieve boss bij het neergaan? Degene die je initieel pullt? De comments op wowhead zijn niet heel behulpzaam in dit opzicht, en we hebben hem zelf nog niet neer (deze week weer 2 cancels, 1x te weinig opkomst, de 2e keer zat iedereen maar wat aan te klooien ipv te focussen...)
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
De loot table is voor de hele boss fight. Dus dat maakt verder niet uit.
[ Voor 13% gewijzigd door cvs79 op 21-01-2011 11:57 ]
De gemiddelde HR manager heeft nooit van WoW gehoord, en als je daar gaat claimen dat je geschikt bent voor een baan omdat je in WoW een guild gerund hebt, tja. Ik denk dat de meeste je raar aankijken en je melden dat ze je echt later gaan bellen. Ik denk dat het hoogstens bij iemand die toevallig ook WoW speelt een klein pre kan zijn, bij de rest van de mensen komt het vooral over alsof je veel tijd verspild aan kinderachtige dingen.Shadowhawk00 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 08:45:
https://niels.nu
We spend our years as a tale that is told
Dat is ook mijn gedachte, al is je tijd verslijten op de bank met gtst natuurlijk geen tijd verspillingHydra schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:56:
[...]
De gemiddelde HR manager heeft nooit van WoW gehoord, en als je daar gaat claimen dat je geschikt bent voor een baan omdat je in WoW een guild gerund hebt, tja. Ik denk dat de meeste je raar aankijken en je melden dat ze je echt later gaan bellen. Ik denk dat het hoogstens bij iemand die toevallig ook WoW speelt een klein pre kan zijn, bij de rest van de mensen komt het vooral over alsof je veel tijd verspild aan kinderachtige dingen.
Maar ja zoals je het zegt.
Ja, wat mij betreft zit daar ook weinig verschil in, maar het gaat gewoon over het image dat games (en vooral MMO's) hebben en daar doe je gewoon niets tegen. Ik zou het zeker niet op m'n CV zetten, terwijl ik wel op m'n CV heb staan dat ik aanvoerder ben van m'n hockeyteam.Mektheb schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:04:
Dat is ook mijn gedachte, al is je tijd verslijten op de bank met gtst natuurlijk geen tijd verspilling.
Op 10-man zijn het twee drops en die droppen altijd van de laatste twee mobs die getankt worden.cvs79 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:56:
De laatste 2 die actief zijn droppen loot. 5 stuks loot verdeeld over 2 robots. (3 en 2 dus). Zo is het bij ons steeds op 25-man
Mja, dat mis ik eigenlijk wel een beetje. Ik vind het fijn dat Blizzard een beetje een random factor in heeft gebouwd die fights redelijk verschillend kunnen laten lopen, zoals de verschillende drakes op Halfus en de volgorde van de bosses in Omnotron, maar wat ik een beetje mis is verschillende bosses met verschillende loot tables die op dezelfde plek in de instance staan, zoals bijvoorbeeld het Opera-event in Karazhan. Dat was gewoon geweldig.De loot table is voor de hele boss fight. Dus dat maakt verder niet uit.
Je moet natuurlijk wel een beetje inschatten waar je het zegt. Als iemand mij vraagt naar mijn vrijetijdsbesteding en hij ziet er een beetje modern uit dan zou het best wel eens in mijn voordeel kunnen zijn om te zeggen dat ik leiderschapskwaliteiten heb op basis van inmiddels 2½ jaar ervaring met het leiden van een guild waar mensen uit vrije wil kiezen om mij te volgen.Hydra schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:56:
[...]
De gemiddelde HR manager heeft nooit van WoW gehoord, en als je daar gaat claimen dat je geschikt bent voor een baan omdat je in WoW een guild gerund hebt, tja. Ik denk dat de meeste je raar aankijken en je melden dat ze je echt later gaan bellen. Ik denk dat het hoogstens bij iemand die toevallig ook WoW speelt een klein pre kan zijn, bij de rest van de mensen komt het vooral over alsof je veel tijd verspild aan kinderachtige dingen.
Op je CV hoort het sowieso niet, maar in een sollicitatiegesprek zou het zeker een plaats kunnen hebben.Hydra schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:07:
[...]
Ja, wat mij betreft zit daar ook weinig verschil in, maar het gaat gewoon over het image dat games (en vooral MMO's) hebben en daar doe je gewoon niets tegen. Ik zou het zeker niet op m'n CV zetten, terwijl ik wel op m'n CV heb staan dat ik aanvoerder ben van m'n hockeyteam.
[ Voor 11% gewijzigd door NMe op 21-01-2011 12:17 ]
Ja precies en dat bedoel ik ook, ik zou het er ook niet op zettenHydra schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:07:
[...]
Ja, wat mij betreft zit daar ook weinig verschil in, maar het gaat gewoon over het image dat games (en vooral MMO's) hebben en daar doe je gewoon niets tegen. Ik zou het zeker niet op m'n CV zetten, terwijl ik wel op m'n CV heb staan dat ik aanvoerder ben van m'n hockeyteam.
Tenzij het bij een Game studio is ofzo ( vroeger nog in me oude jaren als game tester bij davilex gewerkt )
En toen was de ervaring van mijn game achtergrond wel boeiend haha.
Dat zeg ik ook nietDutchman! schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:02:
Er droppen in 10 mans hoe dan ook twee pieces loot, géén vier
Maar goed, weinig aan te sturen dus
Gisteren mijn LW naar 525 gebracht en [Corded Viper Belt] gemaakt, en eindelijk mijn 2200 Valor points bij elkaar en de [Lightning-Charged Legguards] gehaald
Wel zitten twijfelen tussen de legs en de chest, maar volgens MaxDPS heb ik voor de legguards alleen de eindbaas van BoT op HC als upgrade, terwijl er voor mijn chest van Omnatron op normal nog iets kan droppen, en ik gok dat we die veel vaker neer gaan krijgen dan Lady Sinestra HC
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Verwijderd
Helemaal mee eens. zou dit alleen noemen als je een baan binnen de game industrie wilt hebben en dan nog zou ik oppassen. beetje google op wow en veel berichtgeving is verre van positief, met toch wel erg sterke stigma's op bepaalde factoren.Hydra schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:07:
[...]
Ja, wat mij betreft zit daar ook weinig verschil in, maar het gaat gewoon over het image dat games (en vooral MMO's) hebben en daar doe je gewoon niets tegen. Ik zou het zeker niet op m'n CV zetten.
LOL mocht ik ooit een paar sollicitanten krijgen die dit melden.. kan ik ze wel keihard voor noob uitmaken, weten ze wat ik bedoel
Ooh, dus we hebben o.a. jou te danken voor de verschrikking die A2 racer heet?Mektheb schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:17:
[...]
Ja precies en dat bedoel ik ook, ik zou het er ook niet op zetten.
Tenzij het bij een Game studio is ofzo ( vroeger nog in me oude jaren als game tester bij davilex gewerkt )
En toen was de ervaring van mijn game achtergrond wel boeiend haha.
Afhankelijk vd situatie op jouw servers AH; Ik heb bijna alles wat ik getailored heb en zelf niet kon gebruiken gedisenchant. Met de mats die ik daarvan kreeg plus wat ik bij questen tot lvl 81 gedisenchant had, was bijna genoeg om enchanting tot max level te krijgen.Deadsy schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:26:
[...]
Btw wat vinden julie een goede tip voor tailoring en enchanting?
Heb bij het lvln veel scroles overgehouden dus op het moment ruil ik vaak een scrol tegen de mats.
Als de cloth armor nog wel redelijk wat oplevert op AH wordt het een ander verhaal.
Ik doe dit op dezelfde manier, tot ik er gisteren achter kwam dat ik een nieuwe rod nodig had die ik 10 skill levels kan gebruiken en me 800g aan mats gaat kosten. Daarna wordt het ding weer vervangenstefanass schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:27:
[...]
Afhankelijk vd situatie op jouw servers AH; Ik heb bijna alles wat ik getailored heb en zelf niet kon gebruiken gedisenchant. Met de mats die ik daarvan kreeg plus wat ik bij questen tot lvl 81 gedisenchant had, was bijna genoeg om enchanting tot max level te krijgen.
Als de cloth armor nog wel redelijk wat oplevert op AH wordt het een ander verhaal.
Zo heb ik het in WotLK ook gedaan. In Cata heb ik het anders aangepakt omdat ik heel eigenwijs eerst voor de 500 bandages achievement ben gegaan op mijn main.stefanass schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:27:
[...]
Afhankelijk vd situatie op jouw servers AH; Ik heb bijna alles wat ik getailored heb en zelf niet kon gebruiken gedisenchant. Met de mats die ik daarvan kreeg plus wat ik bij questen tot lvl 81 gedisenchant had, was bijna genoeg om enchanting tot max level te krijgen.
Daarna wordt 'ie ook pas 10 skill levels voor het volgende level (zal wel rond 590 worden) vervangen, dus dat is niet anders dan andere expansions. Daarnaast heb je dat ding gewoon nodig voor de goed verkopende enchants, dus het lijkt me niet zo'n punt. En anders farm je de mats toch?FoOnEeN schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:31:
[...]
Ik doe dit op dezelfde manier, tot ik er gisteren achter kwam dat ik een nieuwe rod nodig had die ik 10 skill levels kan gebruiken en me 800g aan mats gaat kosten. Daarna wordt het ding weer vervangen.
[ Voor 27% gewijzigd door NMe op 21-01-2011 12:34 ]
Nee, ik heb red baron en andere games getest " a2 racer was voor mijn tijd daar"garagaholic schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:21:
[...]
Ooh, dus we hebben o.a. jou te danken voor de verschrikking die A2 racer heet?.
Wel grappig hoor op de Ps2 / Pc games testen en bug's doorgeven, alleen als ik nu nog er aan denk hoor ik nog de geluidjes van games in me hoofd die je voor de 30000e x speelde.
En nog een S.A.S game waar ik helemaal knetter gek van geworden ben en daarom een fobie heb voor politie spellen
[ Voor 11% gewijzigd door Mektheb op 21-01-2011 12:35 ]
Je toont hier namelijk mee aan dat je geen onderscheid kan maken tussen werk en privé. En als je WoW beu bent na een uur, druk je op escape en nok je ermee. Op het werk ligt dat wat anders.
Dat is net zo goed tijdverdrijf als WoW spelen, alleen nog hersendoderal is je tijd verslijten op de bank met gtst natuurlijk geen tijd verspilling
Maargoed, zonder gekheid, tenzij je je geld ermee verdiend zet je het spelen van een game niet op je CV. Ik zie het al voor me: is het druk, kan je personeel niet een uurtje overwerken omdat ze Magmaw gaan downen.. Dat is twee keer, dan "Vote to kick":)
als je een Guild of Raidleader bent, houd het niet op nadat je op escape hebt gedrukt.. je hebt nl een hele comunity te onderhouden (dat gaat verder buiten wow.. vent, website etc)Ero-Sensei schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:42:
Nou, ik speel WoW, maar als ik morgen een sollicitatiebrief krijg waar een computerspel opstaat als "werkervaring" (Tenzij Pro-gamer) en bij de referencies staat "Outland.. Alliance kant". Dan denk ik niet dat hij ooit op gesprek komt.
Je toont hier namelijk mee aan dat je geen onderscheid kan maken tussen werk en privé. En als je WoW beu bent na een uur, druk je op escape en nok je ermee. Op het werk ligt dat wat anders.
[...]
Dat is net zo goed tijdverdrijf als WoW spelen, alleen nog hersendoder. Maar ik neem aan dat niemand op zijn CV zet dat hij GTST kijkt... zélfs niet als hij iedere avond de tijd in de gaten houd en het initiatief neemt om de TV op 4 te zetten.
Maargoed, zonder gekheid, tenzij je je geld ermee verdiend zet je het spelen van een game niet op je CV. Ik zie het al voor me: is het druk, kan je personeel niet een uurtje overwerken omdat ze Magmaw gaan downen.. Dat is twee keer, dan "Vote to kick":)
edit:
overgins zie ik de verbinding niet tussen wow en gtst..
gtst kijken of je tv is zo passief als het maar kan
terwijl je met wow toch heel actief bent, en ook nog een leider rol vervult (dat zie ik tv kijkende mensen niet doen
[ Voor 8% gewijzigd door Nibbz op 21-01-2011 12:53 ]
13:37
Jij (en nog wat andere mensen hier) gaan nog steeds uit van het belachelijke idee dat iemand dit op zou nemen op zijn CV of in een sollicitatiebrief. Dat zal niemand met verstand doen. Maar tijdens een gesprek kan het wel degelijk ter sprake komen en zelfs relevant zijn én in je voordeel werken. Wanneer dat het geval is zul je zelf moeten bepalen.Ero-Sensei schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:42:
Nou, ik speel WoW, maar als ik morgen een sollicitatiebrief krijg waar een computerspel opstaat als "werkervaring" (Tenzij Pro-gamer) en bij de referencies staat "Outland.. Alliance kant". Dan denk ik niet dat hij ooit op gesprek komt.
Ik heb het inderdaad niet op mijn CV gezet, maar toen er gevraagd werd tijdens het sollicitatiegesprek wat mijn hobbies waren, heb ik dat dus wel verteld. In het IT vakgebied is gamen in ieder geval geen negatief punt en als je het een beetje leuk verteld kun je er ook nog een positief punt van maken.NMe schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:57:
[...]
Jij (en nog wat andere mensen hier) gaan nog steeds uit van het belachelijke idee dat iemand dit op zou nemen op zijn CV of in een sollicitatiebrief. Dat zal niemand met verstand doen. Maar tijdens een gesprek kan het wel degelijk ter sprake komen en zelfs relevant zijn én in je voordeel werken. Wanneer dat het geval is zul je zelf moeten bepalen.
Zo kun je zeggen dat je tijdens het raiden goed moet kunnen samenwerken met mensen uit verschillende landen (als je guild tenminste internationaal is).
Omdat beiden een tijdsverdrijf zijn voor iemandNibbz schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:52:
overgins zie ik de verbinding niet tussen wow en gtst..
gtst kijken of je tv is zo passief als het maar kan
terwijl je met wow toch heel actief bent, en ook nog een leider rol vervult (dat zie ik tv kijkende mensen niet doen)
Klein voorbeeldje uit mijn eigen situatie: ik game samen met mijn vriend en dat levert rare reacties op, terwijl als ik een avond doorbreng op de bank met mijn vriend om een film te kijken het opeens geen probleem is
edit: en het gekke is, met gamen ben ik in mijn geval nog sociaal bezig ook (skype met guildies, kletsen in g-chat etc.) terwijl wanneer ik op de bank hang dat dus totaal niet heb.
[ Voor 10% gewijzigd door Mik! op 21-01-2011 13:13 ]
Erg herkenbaar. Iedereen in mijn omgeving denkt dat gamen niet sociaal is. Terwijl we bij ons in de guild de gchat niet eens meer gebruiken, we zitten altijd gewoon met de mic te lullen =)Mik! schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:11:
[...]
Omdat beiden een tijdsverdrijf zijn voor iemandHet wordt sociaal wel geaccepteerd als je op de bank tv zit te kijken, terwijl gamen opeens heel andere reacties uitlokt.
Klein voorbeeldje uit mijn eigen situatie: ik game samen met mijn vriend en dat levert rare reacties op, terwijl als ik een avond doorbreng op de bank met mijn vriend om een film te kijken het opeens geen probleem is
edit: en het gekke is, met gamen ben ik in mijn geval nog sociaal bezig ook (skype met guildies, kletsen in g-chat etc.) terwijl wanneer ik op de bank hang dat dus totaal niet heb.
Men kijkt al helemaal raar als je uit moet leggen dat je je voor een raid hebt ingeschreven voor een bepaalde avond
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Verwijderd
Ik heb bij ons aardig wat interviews meegemaakt maar nog nooit iemand gehad die begon over gamen als hobby, daar ga je bij een "nerd" toch wel vanuit dat 'ie gamed, da's geen nieuws. We hebben ook wel eens met wat collega's op zaterdagmiddag zitten lannen, maar dan nog is dat niet iets voor een gesprek.NMe schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:17:
Je moet natuurlijk wel een beetje inschatten waar je het zegt. Als iemand mij vraagt naar mijn vrijetijdsbesteding en hij ziet er een beetje modern uit dan zou het best wel eens in mijn voordeel kunnen zijn om te zeggen dat ik leiderschapskwaliteiten heb op basis van inmiddels 2½ jaar ervaring met het leiden van een guild waar mensen uit vrije wil kiezen om mij te volgen.
Ja, weet je. Heel eerlijk gezegd zou ik iemands claim dat 'ie leiding kan geven aan een guild absoluut niet serieus nemen in een sollicitatiegesprek, ik zou het eigenlijk hoe dan ook als minpunt zien. Waarom? Omdat een guild een stel virtuele mensen is achter een scherm en een keyboard. De meeste issues in een guild lossen zich vanzelf op omdat iemand gekickt wordt, of zelf stopt met spelen. Dat is compleet wat anders dan een situatie waar 2 collega's niet met elkaar overweg kunnen. Bij iemand die claimt dat dit relevante werkervaring is, tja, ik zou het idee krijgen dat hij dan RL relevante werkervaring mist omdat er gewoon een groot verschil is.Op je CV hoort het sowieso niet, maar in een sollicitatiegesprek zou het zeker een plaats kunnen hebben.
Want komop, zeg nou zelf, zo'n guild leiden stelt toch ook niet erg veel voor? Dat ik aanvoerder ben van een hockeyteam geeft vooral aan dat ik niet te beroerd ben wat extra tijd te investeren in iets, maar het geeft echt geen management-ervaring. Bij ons lossen we ernstige conflicten ook op door iemand uit 't team te zetten
Ik raad het je af. Voor mensen die zelf ook gamen is het al snel impliciet, je bent een ITer dus de kans dat je gamed is vrijwel 100%, en voor de mensen die er geen begrip voor hebben is het al snel negatief omdat MMO's nogal een stigma hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:23:
Ik denk dat je WoW gewoon bij je hobbies kunt vermelden. Net als dat je er bij zet dat je schildert / in een band of orkest zit, of een vereniging leidt. Allemaal punten waaraan men kan afleiden dat je organisatorische kwaliteiten hebt, creatief bent, een teamplayer bent, etc. Daar is het op z'n plaats. Het zal nooit de beslissende factor zijn om je aan te nemen.
Nou, ik raid dus niet meer omdat het gewoon ten koste gaat van RL sociale dingen. Je gaat mij niet vertellen dat als donderdag een raid avond is je die ook als het even kan vrij gaat plannen. Zo gaat dat nu eenmaal. Als je op donderdag echt nooit wat te doen hebt okay, maar als ik een raidavond gehad had gister, was ik gister waarschijnlijk niet een hapje in de stad gaan eten met vrienden. Da's het probleem dus, dat veel mensen d'r toch wel dingen voor laten liggen. Een paar paarse pixels kunnen wat mij betreft niet op tegen IRL een biertje drinken met vrienden.Chester schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:20:
Erg herkenbaar. Iedereen in mijn omgeving denkt dat gamen niet sociaal is. Terwijl we bij ons in de guild de gchat niet eens meer gebruiken, we zitten altijd gewoon met de mic te lullen =)
Men kijkt al helemaal raar als je uit moet leggen dat je je voor een raid hebt ingeschreven voor een bepaalde avond
[ Voor 30% gewijzigd door Hydra op 21-01-2011 13:37 ]
[ Voor 6% gewijzigd door junglebeast op 21-01-2011 13:39 ]
Ik heb m'n mage nu fire spec gemaakt en moet zeggen dat ik nog niet erg bedreven ben met de spec. Gear zou niet echt m'n probleem moeten zijn. Ik heb al redelijk wat geluk gehad met drops en heb nu half raid, half heroic gear. Mijn character is Mondrak @ Azjol-Nerub.
Ik ben niet helemaal gecharmeerd van het Combustion fishing en de matige Hot Streaks die je op dit gear niveau produceerd. Ik ben veel meer gefocussed op de CombustionHelper addon dan wat er om me heen gebeurd. De waardes die ik daar in zie lopen zo uiteen en dat is erg frustrerend. Dan zie je eindelijk een 10k+ ignite maar heb je weer geen Pyroblast erop en heb je eindelijk wel een Pyroblast erop dan krijg je maar geen hoge ignite (of net voor je Combustion crit je LB en stort je ignite in). Verder merk ik dat ik in veel gevechten vrij weinig tijd heb voor fireball spammen en telkens moet moven wegens boss mechanics. Ik hoover nogal rond de 12-15k dps (tenzij de boss extra damage hapt zoals Magmaw en Halfus).
Het is geen probleem, het ligt eraan of je het tot een probleem maaktHydra schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:33:
Nou, ik raid dus niet meer omdat het gewoon ten koste gaat van RL sociale dingen. Je gaat mij niet vertellen dat als donderdag een raid avond is je die ook als het even kan vrij gaat plannen. Zo gaat dat nu eenmaal. Als je op donderdag echt nooit wat te doen hebt okay, maar als ik een raidavond gehad had gister, was ik gister waarschijnlijk niet een hapje in de stad gaan eten met vrienden. Da's het probleem dus, dat veel mensen d'r toch wel dingen voor laten liggen. Een paar paarse pixels kunnen wat mij betreft niet op tegen IRL een biertje drinken met vrienden.
Als ik zin heb om uit eten te gaan dan doe ik dat rustig, zelfde geldt voor bioscoopbezoekjes etc., maar ik probeer qua planning wel rekening te houden met raidavonden, simpelweg omdat ik met 9 anderen mensen graag raid. In de ogen van een ander misschien een probleem, zelf zie ik het probleem absoluut niet
Een middagje lannen of graag Super Mario spelen is nogal iets anders dan een sociaal spel zoals WoW of elke andere MMO. Ik neem aan dat jij dat verschil ook ziet.Hydra schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:33:
[...]
Ik heb bij ons aardig wat interviews meegemaakt maar nog nooit iemand gehad die begon over gamen als hobby, daar ga je bij een "nerd" toch wel vanuit dat 'ie gamed, da's geen nieuws. We hebben ook wel eens met wat collega's op zaterdagmiddag zitten lannen, maar dan nog is dat niet iets voor een gesprek.
Volgens mij is jouw mening vooral getint door je eigen ervaringen die niet helemaal representatief zijn voor een goede, succesvolle social raiding guild. Ik heb 2 jaar lang leiding gegeven aan een guild met 2 25-man teams, en lading socials en wat mensen die wel wilden raiden maar niet zo vaak konden. In die guild hadden we 170 verschillende accounts. Al die mensen bezighouden met dingen die ze graag willen doen vergt echt wel wat meer leiderschap dan jij hier nu voor laat komen. Ik heb in al die tijd dat ik nu leiding gegeven heb slechts twee keer iemand "uit het team geschopt". Eentje omdat hij moedwillig de raid liep te wipen, de ander omdat hij letterlijk altijd te stoned was om voor van achter te onderscheiden. Ik heb geraid met mensen die ik persoonlijk niet uit kon staan, en ik heb mensen die elkaar persoonlijk niet uit konden staan samen met elkaar laten raiden, en dat werkte gewoon, en iedereen had lol. Dat doe je niet zomaar.Ja, weet je. Heel eerlijk gezegd zou ik iemands claim dat 'ie leiding kan geven aan een guild absoluut niet serieus nemen in een sollicitatiegesprek, ik zou het eigenlijk hoe dan ook als minpunt zien. Waarom? Omdat een guild een stel virtuele mensen is achter een scherm en een keyboard. De meeste issues in een guild lossen zich vanzelf op omdat iemand gekickt wordt, of zelf stopt met spelen. Dat is compleet wat anders dan een situatie waar 2 collega's niet met elkaar overweg kunnen. Bij iemand die claimt dat dit relevante werkervaring is, tja, ik zou het idee krijgen dat hij dan RL relevante werkervaring mist omdat er gewoon een groot verschil is.
Want komop, zeg nou zelf, zo'n guild leiden stelt toch ook niet erg veel voor? Dat ik aanvoerder ben van een hockeyteam geeft vooral aan dat ik niet te beroerd ben wat extra tijd te investeren in iets, maar het geeft echt geen management-ervaring. Bij ons lossen we ernstige conflicten ook op door iemand uit 't team te zetten
Komt nog bij kijken dat ik een website moet maken en onderhouden, een Vent-server moet bekostigen, recruitment moet regelen en daarbij vooral ook opletten dat ik niet te veel of te weinig spelers heb en bovendien enkele "financiële" keuzes moet maken om het raiders zo makkelijk/goedkoop mogelijk te maken. En dan heb ik het nog niet over het aansturen van mensen tijdens raids en na afloop van raids als ze niet goed presteren. Dit zijn allemaal kwaliteiten die je in een managementfunctie op de werkvloer ook nodig hebt en als het bedrijf in kwestie open staat voor dit soort ervaring (en dat kun je prima inschatten op zo'n gesprek) dan is het iets dat zeker in je voordeel kan werken. Dat het bij jou niet werkt toont alleen aan dat je je eigen ervaring ingame op iedereen aan het projecteren bent.
In mijn guild hebben we sowieso het weekend grotendeels raidvrij dus vrijdag- en zaterdagavond kun je doen wat je wil, we raiden dan toch niet. Donderdag inderdaad niet, maar in mijn geval heb ik op donderdag toch tijd noch zin om wat te gaan doen met vrienden. Ik ga wel bij tijd en wijlen op maandag eens naar de kroeg ondanks dat het een raidavond is, want dat is de vaste kroegavond van mijn vriendengroep. Sommige guilds weten RL en ingame best te combineren. Dat jij dat blijkbaar niet kon toen jij nog raidde wil niet zeggen dat anderen dat niet kunnen.Hydra schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:33:
Nou, ik raid dus niet meer omdat het gewoon ten koste gaat van RL sociale dingen. Je gaat mij niet vertellen dat als donderdag een raid avond is je die ook als het even kan vrij gaat plannen. Zo gaat dat nu eenmaal. Als je op donderdag echt nooit wat te doen hebt okay, maar als ik een raidavond gehad had gister, was ik gister waarschijnlijk niet een hapje in de stad gaan eten met vrienden. Da's het probleem dus, dat veel mensen d'r toch wel dingen voor laten liggen. Een paar paarse pixels kunnen wat mij betreft niet op tegen IRL een biertje drinken met vrienden.
[ Voor 15% gewijzigd door NMe op 21-01-2011 13:53 ]
Verwijderd
Als het raiden in mijn guild echt op gang gaat komen wil ik wel 1-2 avonden in de week daarvoor vrij houden (ligt wel een beetje aan de avond) tv kijken doe ik al jaren nauwelijks meer (alleen nieuws, en discovery channel) en de tijd die ik voorheen bestede aan films, besteed ik nu gewoon aan gamen.
Verwijderd
Ik zou het echter zelf nooit vermelden op m'n CV. In een sollicitatiegesprek opbrengen ligt er helemaal aan hoe het gesprek loopt, voor welke baan je solliciteert, etcetera.
Ik werk voor een bank (adviseur) en zou dus ook nooit WoW vermelden. Echter, ik kan wel vermelden dat ik bepaalde ervaring heb met het leiden van groepen mensen (aanvoerder in sport en eventueel "leiden van online bezigheden) of iets in die trant.
Als het voor een creatieve of initiatiefrijke baan zou zijn (bv. designer, projectleider) dan zou ik in het gesprek vermelden dat ik een belangrijke rol heb gespeeld bij het opzetten van een nieuwe spelvorm - ben medeoprichter van BunnyTrack in Unreal Tournament '99, waar ik maps heb gemaakt die nog steeds over de hele wereld gespeeld worden.
WoW heeft absoluut geen slechte invloeden op je leven, mits je het goed aanpakt. Mijn Engels is veel beter geworden door online te spelen. Mijn communicatievermogen is wat beter geworden door in het management van m'n guild te zitten. Je leert bepaalde dingen, maar dat zien veel mensen niet.
Die hebben het idee dat WoW alleen maar slecht voor je is; lees maar eens nieuwsberichten over WoW, waar iedereen schrijft, dat het voor nerds is en dat je je leven weggooit. Ik heb m'n vrouw in WoW gevonden, woon in Denemarken met haar en ben gelukkig - veel mensen zijn kortzichtig, dus daar moet je rekening mee houden. Daarom doe je er heel goed aan om voorzichtig te zijn over WoW met mensen die je niet kent. Er zijn er maar weinig die het begrijpen.
Ik maak inderdaad tijd vrij in RL om te kunnen raidenHydra schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:33:
[...]
En ja dat is ook Social
Dus we zitten samen op skype en na de raid gaan we wel is een biertje drinken en overleggen en lekker kutten.
Dus zoals vanavond is het raiden tot 23:00 en daarna een pint drinken bij iemand thuis met ze alle.
( voorbeeld want ik raid nu niet door verhuizing
Tis maar hoe je het zelf maakt, maar ik ga niet als ik ergens ben op me horloge kijken van IK moet raiden.
Dan vraag ik iemand om me af te melden ingame.
ooooh ... ben jij datVerwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 14:21:
Leuk onderwerp
I
WoW heeft absoluut geen slechte invloeden op je leven, mits je het goed aanpakt. Mijn Engels is veel beter geworden door online te spelen. Mijn communicatievermogen is wat beter geworden door in het management van m'n guild te zitten. Je leert bepaalde dingen, maar dat zien veel mensen niet.
Die hebben het idee dat WoW alleen maar slecht voor je is; lees maar eens nieuwsberichten over WoW, waar iedereen schrijft, dat het voor nerds is en dat je je leven weggooit. Ik heb m'n vrouw in WoW gevonden, woon in Denemarken met haar en ben gelukkig - veel mensen zijn kortzichtig, dus daar moet je rekening mee houden. Daarom doe je er heel goed aan om voorzichtig te zijn over WoW met mensen die je niet kent. Er zijn er maar weinig die het begrijpen.
Was ietwat ironisch bedoeld
Ben het deels met je eens; ik combineer wow en RL ook ... met een gezin en een fulltime job ...
Al zou ik het niet op een intake/sollicitatie-gesprek naar voren brengen.
Lannen is inderdaad nog een stuk socialer dan een MMO, of bedoel je dat niet? ;-)NMe schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:49:
[...]
Een middagje lannen of graag Super Mario spelen is nogal iets anders dan een sociaal spel zoals WoW of elke andere MMO. Ik neem aan dat jij dat verschil ook ziet.
[...]
Nee serieus: als je een guild kan leiden dan geeft dat misschien aan dat je geen rampzalige leider zal zijn en ervaring hebt met het omgaan met andere mensen/jongeren in groep,
maar het geeft zeker niet aan dat je IRL ook een goede leider bent.
Als je denkt dat een guild leiden ook maar in de buurt komt van een bedrijf leiden dan weet je toch echt niet wat een bedrijf leiden inhoudt.
Een stel tieners die voor hun plezier en veilig achter een scherm jouw leiding een paar uurtjes per avond/week volgen is iets helemaal anders dan een bedrijf leiden met werkende mensen die daarnaast nog een leven hebben en 40 uur per week moéten doen wat jij hun opdraagt.
En daar komt dan nog de administratieve rompslomp en complexiteit van de job bij die je amper tot niet terug vindt in WOW.
'We komen wat DPS tekort' is echt wel een probleem van een andere orde dan 'we moeten onze marktpositie veilig stellen'.
Ik sluit mij dan ook aan bij de reacties hierboven dat als je aangeeft dat je 'goed leiding kan geven omdat je een guild leidt' je duidelijk totaal geen idee hebt wat écht leiding geven is en dat eerder negatief overkomt.
Het opgeven bij je hobbies vindt ik dan weer geen probleem (al vermoed ik inderdaad ook dat je er meer negatieve dan positieve reacties op zult krijgen wegens negatieve vooroordelen t.o.v. gamen bij de mainstream)
Verwijderd
Sorry, vrijdagmiddag, verstand is al op 0 gezetDice schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 15:51:
[...]
Was ietwat ironisch bedoeld![]()
Ben het deels met je eens; ik combineer wow en RL ook ... met een gezin en een fulltime job ...
Al zou ik het niet op een intake/sollicitatie-gesprek naar voren brengen.
Ik heb het ook niet naar voren gebracht bij m'n laatste gesprek 3 jaar geleden; niet eens als hobby genoemd. Het heeft dan ook compleet geen zin voor een functie als adviseur.
Daarentegen klopt het wel dat ik die functie heb als werk én Mage classleader ben in m'n guild
Verwijderd
wat een nieuws zo net voor het weekend.. kan nu al niet meer stuk
verder wordt het weer super *** weer dus ideaal wow-en.
Suc6 allemaal ik ga straks marrowar proberen te solo-en
Volgens mij is dit precies hetzelfde. dat stel tieners. wat het overigens in de meeste meer serieuze guilds niet eens zijn. onze jongste speler is 22. In ieder geval hebben die allemaal ook maar te doen wat de guild leider verteld. anders zitten ze zonder 'werk' en kunnen ze een nieuwe guild gaan zoeken.varkenspester schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 15:58:
[...]
Een stel tieners die voor hun plezier en veilig achter een scherm jouw leiding een paar uurtjes per avond/week volgen is iets helemaal anders dan een bedrijf leiden met werkende mensen die daarnaast nog een leven hebben en 40 uur per week moéten doen wat jij hun opdraagt.
Voorbeeld ? van administratieve rompslomp. ik weet zat te noemen in het wereldje van guilds leiden.En daar komt dan nog de administratieve rompslomp en complexiteit van de job bij die je amper tot niet terug vindt in WOW.
vent server regelen/betalen
www regelen/betalen
Voor beide geld in sommige gevallen ook dat er contributie betaald wordt vanuit de guild dus dat moet ook bijgehouden worden.
Guild bank moet gevuld blijven, inclusief guild gold.
WorldofLogs bijhouden
wowprogress bijhouden (guild profiel)
wow forums bijhouden (recruitment draadjes)
Probeer eens "We moeten ons team versterken zodat we onze top 10 world positie kunnen vasthouden"'We komen wat DPS tekort' is echt wel een probleem van een andere orde dan 'we moeten onze marktpositie veilig stellen'.
Ik zie geen verschil...
Vergis je niet in de complexiteit van sommige guilds die semi- tot hardcore raiden in vergelijking met volledig social guilds die af en toe een raid doen omdat er toevallig wat mensen online zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door DrFlash op 21-01-2011 16:29 ]
Verder zal ik er niet teveel over zeggen want denk dat ik met mijn comment al genoeg commentaar zal krijgen. Maar ik sta open voor discussies face to face te bespreken. Dan kan men elkaar een stuk beter begrijpen want via het internet kan de interpretatie van woorden verschillen per persoon.

Heel constructieve reactie. zeker omdat het over het feit gaat dat er juist bedrijven zijn die wel zoeken naar mensen die in dit soort spellen een leidende rol hebben.Twylight schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:28:
[...]
ga jij je met dit verhaal maar eens bij een bedrijf melden, ze lachen je in je gezicht uit
Misschien in jouw droomwereld, maar noem er eens een paar dan? Of misschien dat je me op een vacature kan wijzen ergens online?DrFlash schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:31:
[...]
Heel constructieve reactie. zeker omdat het over het feit gaat dat er juist bedrijven zijn die wel zoeken naar mensen die in dit soort spellen een leidende rol hebben.
DefLite in "Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel..."Twylight schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:33:
[...]
Misschien in jouw droomwereld, maar noem er eens een paar dan? Of misschien dat je me op een vacature kan wijzen ergens online?
2 paginas terug. en nu weer terug in je hol aub.
hier ook nog een document van IBM
http://www.google.nl/url?...Jbfzzv4cLGgnAtrtw&cad=rja
[ Voor 30% gewijzigd door DrFlash op 21-01-2011 16:44 ]
Het verschil zit hem iig in de perceptie van de lezer, afgezien van eventuele (financiële) verantwoordelijkheden.
Volgens mij heeft vrijwel iedereen die er wat over gezegd heeft al gemeld dat het niet iets is voor op je C.V.Fratti schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:24:
Sorry mensen maar wat ik heb hard moeten lachen om een aantal reacties. Guild zien als echt leiding geven .. WoW op je cv ... seriously soms kan men ook te ver doordraven. Het is en blijft een spel don't forget that!
[..]
Verder ben ik het met o.a. NMe eens dat het in sommige gevallen in je voordeel kan werken als het tijdens een gesprek naar voren komt, mits je uitgebreide GM/Raid Leader ervaring hebt, en je gesprekspartner begrip heeft voor games. Daar heb je nu eenmaal leiding gevende capaciteiten voor nodig.
Een ieder die dat niet vindt daag ik uit een keer een 25 man progress raid te leaden.
[ Voor 90% gewijzigd door psychoclown op 22-01-2011 09:16 ]
Altijd wel een gek die het boeiend vindt.Twylight schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:33:
[...]
Misschien in jouw droomwereld, maar noem er eens een paar dan? Of misschien dat je me op een vacature kan wijzen ergens online?
Ik vindt het nogal overdreven, maar then again het is een prestatie.
En dat mag gezegt worden, officers en gm's krijgen zoveel crap overhun heen van ingame morrons die gewoon alleen maar loot willen en verder niks.
En dan maar verwachten ze een guild / ts / etc zomaar kunnen ophoesten.
En nog huilen om loot ook.
En ja het is een spelletje en ja er zijn mensen die het te serious spelen, maar aan de andere kant ik zou liever een goeie raiding guild leaden dan aanvoerder bij een voetbal elftal.
Maar ik zou het nog steeds niet op me CV zetten, of melden
En die link die je net gaf is natuurlijk weer van een groot bedrijf als Yahoo, die hiermee gewoon een "cool" bedrijf wil zijn onder de nerds. Bij elk ander bedrijf hoef je echt niet met deze bullshit aan te komen zetten
[ Voor 35% gewijzigd door jmxd op 21-01-2011 16:48 ]
Ligt aan waar je manager ben.Twylight schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:46:
Ik zeg ook niet dat iedereen een raid kan leiden, of een GM kan zijn, maar ik zeg wel dat het totaal niet te vergelijken valt met een echte baan als manager of w/e. Daar komt zoveel meer bij kijken
En die link die je net gaf is natuurlijk weer van een groot bedrijf als Yahoo, die hiermee gewoon een "cool" bedrijf wil zijn onder de nerds. Bij elk ander bedrijf hoef je echt niet met deze bullshit aan te komen zetten
Ben ook manager en doe de heledag geen piep, doe nog meer als ik een raid moet leiden dus ja
ik blijft er nog steeds bij ik het niet zou melden hoor daar niet van
[ Voor 5% gewijzigd door Mektheb op 21-01-2011 16:50 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Mektheb op 21-01-2011 16:50 ]
Waarschijnlijk een laptop die op dit moment nog niet bestaat. De systeem eisen van WoW met die settings zijn ronduit belachelijk
Ik heb met onderstaande specs ook maar 30 fps in een grote groep spelers.
[ Voor 45% gewijzigd door psychoclown op 22-01-2011 09:17 ]
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
laptop en gamen ben ik al helemaal niet van, te klein scherm te warm en vaak veeeelste duur.Dakreal schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:52:
[...]
Waarschijnlijk een laptop die op dit moment nog niet bestaat. De systeem eisen van WoW met die settings zijn ronduit belachelijk
Ik heb met onderstaande specs ook maar 30 fps in een grote groep spelers.
Niet iedereen speelt even 'sociaal'. Ik houd zelf RL en online ook nogal gescheiden. Ik heb niemand van m'n guild ook ooit IRL gezien en ook die behoefte absoluut niet. Ik vind het erg gezellig enzo hoor, maar meer ook niet.NMe schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:49:
Een middagje lannen of graag Super Mario spelen is nogal iets anders dan een sociaal spel zoals WoW of elke andere MMO. Ik neem aan dat jij dat verschil ook ziet.
Tja sorry, ik vind het gewoon niet zoveel voorstellen. Het kost vooral tijd. Mijn ervaringen met de raidleaders in beide raidgroups die ik had waren op zich prima, maar het waren beiden gewoon mensen die heel veel (IMHO teveel) tijd in WoW staken. Ik vind dat geen pre, ik vind het meer een 'pre' als mensen een wat gezondere life-game balance houden.Volgens mij is jouw mening vooral getint door je eigen ervaringen die niet helemaal representatief zijn voor een goede, succesvolle social raiding guild. Ik heb 2 jaar lang leiding gegeven aan een guild met 2 25-man teams, en lading socials en wat mensen die wel wilden raiden maar niet zo vaak konden. In die guild hadden we 170 verschillende accounts. Al die mensen bezighouden met dingen die ze graag willen doen vergt echt wel wat meer leiderschap dan jij hier nu voor laat komen. Ik heb in al die tijd dat ik nu leiding gegeven heb slechts twee keer iemand "uit het team geschopt". Eentje omdat hij moedwillig de raid liep te wipen, de ander omdat hij letterlijk altijd te stoned was om voor van achter te onderscheiden. Ik heb geraid met mensen die ik persoonlijk niet uit kon staan, en ik heb mensen die elkaar persoonlijk niet uit konden staan samen met elkaar laten raiden, en dat werkte gewoon, en iedereen had lol. Dat doe je niet zomaar.
Da's erg makkelijk. Als jij er op een dag gewoon de brui aan geeft, en zegt jongens, bekijk het, ik ben pleite, dan heeft dat geen grote gevolgen. Ik geloof graag dat je er erg veel tijd ingestoken hebt, maar het is weinig meer dan dat naar mijn mening. Ik ben zelf een officer in mijn guild en heb ook wel eens "aansturende" gesprekken gehad, maar ik vind dat niks voorstellen t.o.v. een gesprek IRL. Er hangt m.i. gewoon geen gewicht aan de beslissingen die je neemt, laat staan dat je carriere er aan hangt.Komt nog bij kijken dat ik een website moet maken en onderhouden, een Vent-server moet bekostigen, recruitment moet regelen en daarbij vooral ook opletten dat ik niet te veel of te weinig spelers heb en bovendien enkele "financiële" keuzes moet maken om het raiders zo makkelijk/goedkoop mogelijk te maken. En dan heb ik het nog niet over het aansturen van mensen tijdens raids en na afloop van raids als ze niet goed presteren. Dit zijn allemaal kwaliteiten die je in een managementfunctie op de werkvloer ook nodig hebt en als het bedrijf in kwestie open staat voor dit soort ervaring (en dat kun je prima inschatten op zo'n gesprek) dan is het iets dat zeker in je voordeel kan werken. Dat het bij jou niet werkt toont alleen aan dat je je eigen ervaring ingame op iedereen aan het projecteren bent.
En hou op met "projecteren" of whatever, ik geef gewoon m'n mening.
Ik zeg niet dat ik het niet kan, ik kan het prima: ik raid gewoon alleen op dagen waar ik zeker weten niks anders te doen hebt. Oftewel: niet. Er zijn verdomd weinig guilds die het accepteren dat je regelmatig een uur van de voren een raid afzegt omdat er iets IRL naar voren komtIn mijn guild hebben we sowieso het weekend grotendeels raidvrij dus vrijdag- en zaterdagavond kun je doen wat je wil, we raiden dan toch niet. Donderdag inderdaad niet, maar in mijn geval heb ik op donderdag toch tijd noch zin om wat te gaan doen met vrienden. Ik ga wel bij tijd en wijlen op maandag eens naar de kroeg ondanks dat het een raidavond is, want dat is de vaste kroegavond van mijn vriendengroep. Sommige guilds weten RL en ingame best te combineren. Dat jij dat blijkbaar niet kon toen jij nog raidde wil niet zeggen dat anderen dat niet kunnen.
Dat vind ik ook wat anders. Maar de mensen die ik in WoW ken zijn geen vrienden. Ik heb ze nooit IRL ontmoet, en ga dus ook geen IRL dingen afzeggen of verschuiven voor een paar pixels, en dat is al snel nodig als je in een raidgroup zit. Anders krijg je situaties zoals het guild waar ik in zit: alles mag en je moet maar hopen dat er op een raidavond 50% van de mensen op komt dagen. Daar heb ik ook geen zin in.Mektheb schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 14:24:
Ik maak inderdaad tijd vrij in RL om te kunnen raiden.
En ja dat is ook Social, want mijn dichtstbijzijnde vrienden 7+ 8+ zitten allemaal op de zelfde realm en guild.
Ten eerste denk ik dat de meeste van ons niet in een Top-10 guild zitten, en daarnaast vind ik het nog tja, vooral een kwestie van tijd. Ik vind het grappig dat je zaken als een Vent server regelen als complex bestempelt want dat is gewoon een kwestie van online een account aanvragen en dan wordt het verder gewoon wel van je CC afgeschreven. Zoals ik al zei: ik heb dat soort geneuzel ook als aanvoerder van een hockeyteam, en hoewel ik dat wel op m'n CV heb staan is dat niet iets dat bewijst dat ik 'management'ervaring heb.DrFlash schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:24:
Probeer eens "We moeten ons team versterken zodat we onze top 10 world positie kunnen vasthouden"
Een hockeyteam aanvoeren kan iedere nozem, en m.i. geldt dat ook voor het leiden van een gemiddeld guild in WoW.
Ja, en dat is zo bijzonder dat het een nieuwsitem is. De meeste bedrijven gaan je nieteens uitnodigen als je dat op je CV zet waarschijnlijk.DrFlash schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:31:
Heel constructieve reactie. zeker omdat het over het feit gaat dat er juist bedrijven zijn die wel zoeken naar mensen die in dit soort spellen een leidende rol hebben.
Spijker > kop wat mij betreft. Yahoo wil gewoon "cool" zijn. "Kijk ons eens anders zijn!". Waarschijn kijkt een beetje HR manager daar die die memo toevallig niet gehad heeft je nog steeds raar aan.Twylight schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:46:
Ik zeg ook niet dat iedereen een raid kan leiden, of een GM kan zijn, maar ik zeg wel dat het totaal niet te vergelijken valt met een echte baan als manager of w/e. Daar komt zoveel meer bij kijken
[ Voor 5% gewijzigd door Hydra op 21-01-2011 16:56 ]
Twylight schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:53:
30 is ook prima, het menselijk ook kan toch geen verschil zien verder dan 31/32 dacht ik

http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060
Ik geef toe, dat soort ervaring op je CV zetten is redelijk nutteloos, maar precies vanwege het soort dedain dat ik hier viel.
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Inderdaad.Vanaf ongeveer 25 frames per seconde gelooft je hersenen dat het bewegend beeld is in plaats van losse plaatjes, maar hoe mensen d'r op komen dat je dan niet meer kunt zien is me een raadsel. Vooral bij snelle draaien e.d. wil je toch echt wel graag een FPS van minimaal 50 hebben. Komt nog eens bij dat je met 30fps vrij snel bij 'moeilijke' stukken onder die 25fps gaat zakken, en elk moment dat je daaronder gaat is het een enorme immersion-killer.
Gelukkig werk ik niet bij jouw bedrijf. Die klinken meer als een paar gesjeesde sales popi-jopiesblouweKip schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:56:
Gek, de meeste managers die ik ken doen maar wat en met wat geluk halen ze hun KPI's over de rug van werknemers (even vergelijken: in wow zouden die mensen weg lopen, in het "echte" levensspel heb je een rits meer aan tools en leverage om dat te voorkomen) ....klinkt toch aanzienlijk makkelijker dan succesvol een guild leiden
Tja, wat ik al aangaf, dat stigma heerst bij veel mensen. Ik heb er zelf geen issue mee als iemand WoW speelt (nogal logisch), maar andere mensen vinden dat gewoon dankzei dat stigma dat vooral aan MMO's hangt wel een minpunt. Daarbovenop vind ik het als WoW speler ook niet echt een pluspunt dat iemand claimt ervaring te hebben met een guild, helemaal omdat je geen idee hebt wat voor'n guild dat nu precies is. Als ik GM zou zijn van mijn guild zou je dat eerder als minpunt kunnen zienIk geef toe, dat soort ervaring op je CV zetten is redelijk nutteloos, maar precies vanwege het soort dedain dat ik hier viel.
[ Voor 48% gewijzigd door Hydra op 21-01-2011 17:00 ]
Ja, da's wel prima. Da's ook mijn doel z'n beetje, en die max van 60 is vooral vanwege vsync.Twylight schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:59:
Nu ga je er van uit dat hij altijd 30 heeft, hij heeft altijd 60 en bij zware stukken 30.. dat is prima..
Manager "Hamburger en Friet" bij de McDonalds is dan ook wel weer heel anders dan manager zijn bij de meeste andere bedrijven MekMektheb schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:49:
[...]
Ligt aan waar je manager ben.
Ben ook manager en doe de heledag geen piep...
Ik denk overigens dat we de discussie verder wel kunnen laten vallen, zeker gezien de 'gezellige' kant dat ie opgaat. We kunnen op basis van wat vrijwel iedereen zegt rustig concluderen dat je binnen een MMO redelijk wat ervaring kan opdoen (op bepaalde vlakken) in leidinggeven, maar dat dit in het bedrijfsleven niet altijd gewaardeerd wordt. Dit kan zijn doordat het niet zo veel waard is als sommigen denken (dat zal ik even in 't midden laten
Wmb kees kloost en over op de orde van de dag: iemand nog klachten over hoe zijn of haar class presteert in PVP? Iemand nog iets te vertellen over hoe en wat omtrent undercutten en AH? Zijn er nog mensen die een paar bosses op HC hebben neergehaald?
Stel je ook eens voor dat mensen een mening hebben. Pff. Stelletje mietjes.garagaholic schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:02:
Ik denk overigens dat we de discussie verder wel kunnen laten vallen, zeker gezien de 'gezellige' kant dat ie opgaat.
Met dat argument kan je alles afdoen. Mijn CV:Hydra schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:54:
[...]
Tja sorry, ik vind het gewoon niet zoveel voorstellen. Het kost vooral tijd. Mijn ervaringen met de raidleaders in beide raidgroups die ik had waren op zich prima, maar het waren beiden gewoon mensen die heel veel (IMHO teveel) tijd in WoW staken. Ik vind dat geen pre, ik vind het meer een 'pre' als mensen een wat gezondere life-game balance houden.
[...]
Baan 1: Iets wat tijd kostte.
Baan 2: Iets wat meer tijd kostte dan baan 1
Etc.
Voor het leiding geven aan een guild of een raid heb je in meer of mindere mate leidinggevende cappaciteiten nodig. Als het jou makkelijk af gaat en het gaat soepel, dan heb jij die cappaciteiten blijkbaar. Dat je dat niet ziet zegt dan weer iets over je zelfreflectie cappaciteiten
Het hebben van een mening is voor mij geen probleemHydra schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:03:
[...]
Stel je ook eens voor dat mensen een mening hebben. Pff. Stelletje mietjes.
correctie:Nivado schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:05:
[...]
Met dat argument kan je alles afdoen. Mijn CV:
Etc.
Voor het leiding geven aan een guild of een raid heb je in meer of mindere mate leidinggevende cappaciteiten nodig. Als het jou makkelijk af gaat en het gaat soepel, dan heb jij die cappaciteiten blijkbaar. Dat je dat niet ziet zegt dan weer iets over je zelfreflectie cappaciteiten
Baan 1: Iets wat tijd kostte en geld opleverde
WoW: Iets wat me mijn baan kostte
Ah you got me ! hahagaragaholic schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:02:
[...]
Manager "Hamburger en Friet" bij de McDonalds is dan ook wel weer heel anders dan manager zijn bij de meeste andere bedrijven Mek
Ik denk overigens dat we de discussie verder wel kunnen laten vallen, zeker gezien de 'gezellige' kant dat ie opgaat. We kunnen op basis van wat vrijwel iedereen zegt rustig concluderen dat je binnen een MMO redelijk wat ervaring kan opdoen (op bepaalde vlakken) in leidinggeven, maar dat dit in het bedrijfsleven niet altijd gewaardeerd wordt. Dit kan zijn doordat het niet zo veel waard is als sommigen denken (dat zal ik even in 't midden laten), maar het kan ook zo zijn dat men in het bedrijfsleven dit soort ervaring gewoon niet op waarde weet te schatten. Ikzelf gok op een combinatie van beiden: het is niet zo wild veel waard als sommigen hier beweren, en het is ook niet zo waardeloos als velen schijnen te denken.
Wmb kees kloost en over op de orde van de dag: iemand nog klachten over hoe zijn of haar class presteert in PVP? Iemand nog iets te vertellen over hoe en wat omtrent undercutten en AH? Zijn er nog mensen die een paar bosses op HC hebben neergehaald?
Uiteraard. maar het gaat hier om het hele verhaal onder het kopje van 'administratieve rompslomp' jij pikt 1 item uit de grote doos.Hydra schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:54:
Ten eerste denk ik dat de meeste van ons niet in een Top-10 guild zitten, en daarnaast vind ik het nog tja, vooral een kwestie van tijd. Ik vind het grappig dat je zaken als een Vent server regelen als complex bestempelt want dat is gewoon een kwestie van online een account aanvragen en dan wordt het verder gewoon wel van je CC afgeschreven.
Tuurlijk is het bijzonder. en een uitzondering ten opzichte van de meeste. maar het betekend wel iets. met name de studies die naar het leiders gedrag zijn gedaan van guild leiders ten opzichte van managers binnen bedrijven. Het is een beetje kort door de bocht om zoals Twylight te zeggen dat iedereen je uitlacht als je met zoiets aan komt. Het is ook een beetje kort door de bocht om te zeggen dat als je een goede wow guild leider bent dat je er ook wel komt in het bedrijfsleven. Maar ik zou zeker niet ontkennen dat de specifieke kwaliteiten die je nodig hebt om goed leiding te geven voor beide gelden.Ja, en dat is zo bijzonder dat het een nieuwsitem is. De meeste bedrijven gaan je nieteens uitnodigen als je dat op je CV zet waarschijnlijk.
Spijker > kop wat mij betreft. Yahoo wil gewoon "cool" zijn. "Kijk ons eens anders zijn!". Waarschijn kijkt een beetje HR manager daar die die memo toevallig niet gehad heeft je nog steeds raar aan.
Dit is een soortgelijke discussie over "FPS Spelers hebben gemiddeld beter reactievermogen" of "Spelers van racegames betere bestuurders op de weg"
Fuck, jij kent meTwylight schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:06:
[...]
correctie:
Baan 1: Iets wat tijd kostte en geld opleverde
WoW: Iets wat me mijn baan kostte
Vandaar ook MekDonalds
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Lol die had ik niet eens gesnapt xD, maar goed zo had k deze week het zelfde.
Vroeg aan iemand of die een transmute master was omdat die een proc met 5 stuks truegold had gehad.
Toen antwoorde die terug en ik daarop weer met yeah im just a pot master.
Waarom een guildie antwoorde.
Ofc Mek your a dutchie how can you not be THE POT master.
Duurde ook 10min voor ik hem snapte
Ach het laatste niet, maar het 1e wel regelmatigTwylight schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:21:
Altijd grappig, die buitenlanders die denken dat Nederland het walhalla is waar iedereen de hele dag stoned en dronken bij de hoeren zit
Maar goed zo ben ik ook van mening alle amerikanen tokkies en rtarded zijn, en dat duitsers allemaal gothic's zijn en fransen stinken en engelse de heledag dronken rondlopen.
Nee kidding, maar goed ze denken het wel.
I also have a magical lamp, if i light it.. it smokes!Mektheb schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:20:
[...]
Lol die had ik niet eens gesnapt xD, maar goed zo had k deze week het zelfde.
Vroeg aan iemand of die een transmute master was omdat die een proc met 5 stuks truegold had gehad.
Toen antwoorde die terug en ik daarop weer met yeah im just a pot master.
Waarom een guildie antwoorde.
Ofc Mek your a dutchie how can you not be THE POT master.
Duurde ook 10min voor ik hem snapte
Maar idd, als je aan buitenlanders zegt dat je uit NL komt, dan ben je 90% van de tijd een pothead. Is denk ik ook wel waar onder de jeugd
Meh, ben alweer hopeloos te laat. Om nog ff over WoW te beginnen.
Werd gisteren neergebeukt door een warrior in 4 sec (100k damage done).
Gief 4.0.6 en gief nerfs op juiste classes. Root durations nerfen, en hoeveelheid nerfen.
Damage mag op bepaalde classes omlaag, of iig de pvp impact ervan.
[ Voor 17% gewijzigd door Dakreal op 21-01-2011 17:25 ]
Maar als je in een supermarkt leider bent geweest over de broodafdeling heb je waarschijnlijk al meer echte ervaring die van pas komt op je werk.
Ja, en omdat wij die associatie niet hebben snap je die ook minder snel dan de restTwylight schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:21:
Altijd grappig, die buitenlanders die denken dat Nederland het walhalla is waar iedereen de hele dag stoned en dronken bij de hoeren zit
Laten we niet elkaar gaan beschuldigen van het al dan niet hebben van bepaalde capaciteiten. Dat is me iets te ad-hominem, ook met een smiley erachterNivado schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:05:
Met dat argument kan je alles afdoen. Mijn CV:
Etc.
Het lijkt me duidelijk dat het gaat om relevante werkervaring, met relevant als keyword. Als je ooit een jobposting ziet met als functietitel "guildmaster rift guild" dan zal je ervaring als WoW GM ook zeker relevant zijn. Voor "manager IT" o.i.d is het alles behalve relevant. Je zult als GM van een guild a la Ensidia zeker een hoop leren, maar dat is ook meer een baan dan ontspanning, en volgens mij speelt niemand van ons op dat niveau
Een goede leider in WoW of elke andere MMO is goed in dingen uitleggen en mensen motiveren om iets te doen dat ze niet willen doen. Hij is goed in coördineren van dingen die noodzakelijk zijn om wat gedaan te krijgen en idealiter is hij zelf ook goed in het doen van die dingen. Bovendien kan hij fouten analyseren en is hij niet te beroerd om extra (vrije) tijd te steken in "werk" dat niet daadwerkelijk leuk is.RichardvdD schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:54:
Als je je WoW-ervaring zou aanhalen bij je sollicitatie word je in het overgrote deel van de branches wel uitgelachen denk ik. En zoveel stelt het inderdaad niet voor. Het kost veel tijd maar echte leiderschaps ervaring krijg je er niet door. Tenzij je op je werk bezig bent met ervoor te zorgen dat iedereen op tijd verschijnt en z'n eigen broodpakketje en flasks meenemt en door moet blijven gaan met rapporten grinden tot work-end.Ok, dat is overdreven
Maar als je in een supermarkt leider bent geweest over de broodafdeling heb je waarschijnlijk al meer echte ervaring die van pas komt op je werk.
Puur raids leiden zegt niks over je kwaliteiten, maar er zitten wel onderliggende kwaliteiten achter die je wel degelijk een edge kunnen geven voor bepaalde banen. Zeker voor mensen die in de IT werken en bijvoorbeeld solliciteren voor een seniorpositie.
Ik vind het echt eerder een pre als je solliciteert voor kleuterleidster, sorryNMe schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 18:38:
Een goede leider in WoW of elke andere MMO is goed in dingen uitleggen en mensen motiveren om iets te doen dat ze niet willen doen. Hij is goed in coördineren van dingen die noodzakelijk zijn om wat gedaan te krijgen en idealiter is hij zelf ook goed in het doen van die dingen. Bovendien kan hij fouten analyseren en is hij niet te beroerd om extra (vrije) tijd te steken in "werk" dat niet daadwerkelijk leuk is.
Puur raids leiden zegt niks over je kwaliteiten, maar er zitten wel onderliggende kwaliteiten achter die je wel degelijk een edge kunnen geven voor bepaalde banen. Zeker voor mensen die in de IT werken en bijvoorbeeld solliciteren voor een seniorpositie.
Er zijn toch best wel wat personeelsdirecteurs die bij die groep zoeken naar potentieel, en dat kan je laten zien door scoutsleider te zijn, GM, voetbalcaptain of iets dergelijks. En dat vermelden op je CV (onder het hoofdingetje vrijetijdsbesteding wel te verstaan, niet onder "relevante ervaring") kan je een voetje voor geven voor de 50 anderen van jouw leeftijd met hetzelfde diploma.
Meer dan dat moet je er ook niet van maken. Als je leiderschapscapaciteiten hebt komen die bovendrijven, en zal je zien dat iemand die wat meer ervaring heeft professioneel ook wel daar meer leiderschapsrol krijgt/neemt. Dat is dan uiting van hetzelfde karaktertrekje als je ook ertoe drijft om GM te worden. Dat moet je dan niet meer op je CV schrijven, je ervaring zal dat verhaal wel vertellen.
Een goed leider is een goed leider, dus als je een heel succesvolle GM bent, en je bent voor de rest verkoper, zou je mss toch eens moeten kijken om eens een avondcursusje management te gaan doen, misschien heb je je roeping wel gemist. Je zal die managementpositie echter niet vastkrijgen op basis van je GM ervaring alleen, uiteraard.
En idd, bij het solliciteren naar promotie bijvoorbeeld, kan je wijzen (NAAST je indicaties van leiderschapspotentieel die je tijdens je job al hebt getoond) op het feit dat je zelfs in je vrije tijd het leiden niet kan laten.
http://content.jobat.be/n...en-mooi-cv-zonder-leugens
Denk aan ijsbrekers
Als je in je vrije tijd boeiende dingen doet of hebt gedaan, schrijf die dan prominent neer. Het kunnen ‘ijsbrekers’ zijn in het gesprek. Ben je bijvoorbeeld leider geweest in een jeugdbeweging en solliciteer je voor een baan met verantwoordelijkheid, dan heb je al een voetje voor.
[ Voor 11% gewijzigd door DexterBelgium op 21-01-2011 18:58 ]
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Dit topic is gesloten.