Blijkbaar zijn de regels in jou guild niet naar jou smaak... Ieder zijn ding en je zoekt het guild dat bij jou speelstijl past... Hardcore of casual... Je weet van tevoren wat de guildleader van je verwacht en wanneer die geen maxed profs vereist dan hoef je daar als speler natuurlijk niet aan te voldoen... Als jij daar een probleem mee hebt moet je een ander guild zoeken zou ik zo denken... ^^blouweKip schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:01:
[...]
Het vervelende is dat die mensen vervolgens wel verwachten dat ze de volgende keer een plaats hebben in de raid...
Afgelopen week kon je met enchants (zonder zelf enchanting te hebben) nog een hoop gold verdienen. De afgelopen week steeg de prijs van een maelstrom crystal met 150%, dus ik heb snel de meeste highend enchants gekocht en voor de dubbele prijs op de auction house gegooid. Dit alleen al heeft me 10k pure winst opgeleverd.Dice schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 08:02:
[...]
De tijd dat je met het investeren op een dure enchant een hoop goud kon verdienen is weg.
Helemaal sinds er geen bijzondere BOE formula's meer droppen in raids ...
Gisteren eindelijk 525 enchanting gescored; had een tas vol met shards dus gelijk alle enchants gehaald.
Bij ons is het gewoon verplicht om optimaal voorbereid voor een raid te verschijnen. We gebruiken nu flask cauldrons dus flasks worden uitgedeeld aan het begin van elke raid, maar zaken als foodbuffs en potions zijn gewoon verplicht. Anders kan je gewoon rekenen op geen raidspot of gp-penalty.Dutchman! schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:25:
[...]
Daar ben ik het toch overduidelijk 100% niet mee eens. Iedere raider moet zijn toon zo inrichten dat hij het optimale mee kan nemen. Starter gear, raidspecs, flasks, pots, én professions. Er is geen enkele reden om je raidtoon bewust 'suboptimaal' in te richten, zeker met gathering professions die je makkelijk op een alt kan stallen. Het enige dat je bereikt is dat je de rest van de raid (9 of 24 echte mensen) harder laat werken om jouw "gebrek" te compenseren. Als je een keer op 3500hp wiped, ben jij de gene die dat had kunnen compenseren. Hoe klein dat ook is, het is altijd onnodig en toont weinig respect ten opzichte van je guildies.
Oh en gisteren gewiped op Ascendant Council met 78k health left.

Klinkt heel bekend, althans dat weken lopen wipen.JCG schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:32:
[...]
Ugh praat er niet van. Weken lopen wipen op Sarth + 3 (voordat we de gear hadden om te zergen) en precies de ene avond dat ik niet kon killen ze hem. /rage

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ik zit ook op Frostmane, Heb een mage (Waus) en een Hunter (Sneggel). Speel ook via horde. Raid jullie guild ook?den85 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:50:
Lees al een tijdje mee in dit forum. Nou zag ik hier zo nu en dan al is iemand van Frostmane langskomen. Samen met 2 vrienden zijn we op Frostmane nu een Nederlandse guild gestart. Als dit je interesse wekt (je hoeft natuurlijk niet op Frostmane te zitten) kijk dan eens op onze site: http://lethal-frostmane.mmoguildsites.com/.
Steam: Sneggel Origin: Waus82
Onze guild raid zelf nog niet. Maar dit zijn we zeker wel van plan om te gaan doen. Paar van ons zijn gererolled en hebben hun level 85 nog op een andere server en of guild staan. We willen eerst ook kijken of het geen mission impossible is.Sn3gG3l schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:56:
[...]
Ik zit ook op Frostmane, Heb een mage (Waus) en een Hunter (Sneggel). Speel ook via horde. Raid jullie guild ook?
Iedereen hoor ik hier over raiden, to bad dat de guild van mijn maatje nog niet begonnen is.
Mensen op mazrigos die een nl groepje wilt maken of onze guild wilt joinen om te beginnen met raiden?
Mijn warrior blijft deze week nog haken op lvl 33. Weinig tijd om te spelen, hopen na t weekend een level of 40 te worden. Dan komt de 85 toch wel dichtbij
Mensen op mazrigos die een nl groepje wilt maken of onze guild wilt joinen om te beginnen met raiden?
Mijn warrior blijft deze week nog haken op lvl 33. Weinig tijd om te spelen, hopen na t weekend een level of 40 te worden. Dan komt de 85 toch wel dichtbij
Misschien een domme vraagPinata schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:43:
[...]
Afgelopen week kon je met enchants (zonder zelf enchanting te hebben) nog een hoop gold verdienen. De afgelopen week steeg de prijs van een maelstrom crystal met 150%, dus ik heb snel de meeste highend enchants gekocht en voor de dubbele prijs op de auction house gegooid. Dit alleen al heeft me 10k pure winst opgeleverd.
[...]
Anoniem: 127642
op het feit dat je die alchemist stone niet meer kan disenchanten voor crystals.Dice schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:47:
[...]
Misschien een domme vraagmaar waarop was die verhoging van die crystals gebaseerd ?
Ik refereerde naar de opmerking die suggereerde dat omdat men 13 euro betaald per maand men andere mensen mag naaien in een raid door slecht voorbereid te raiden, maar die die mensen dan wel gaan qq-en zodra als een gevolg daarvan ze niet meer worden uitgenodigd.Blijkbaar zijn de regels in jou guild niet naar jou smaak... Ieder zijn ding en je zoekt het guild dat bij jou speelstijl past... Hardcore of casual... Je weet van tevoren wat de guildleader van je verwacht en wanneer die geen maxed profs vereist dan hoef je daar als speler natuurlijk niet aan te voldoen... Als jij daar een probleem mee hebt moet je een ander guild zoeken zou ik zo denken... ^^
Mijn eigen guild is zeker niet hardcore maar we accepteren echt geen mensen die alleen maar komen opdagen om door een instance gedragen te worden voor gear waar ze niets mee kunnen of willen doen.
casual betekend niet meteen dat je aso moet zijn
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Supply en Demand denk ikDice schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:47:
[...]
Misschien een domme vraagmaar waarop was die verhoging van die crystals gebaseerd ?
Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149
jammer dat die wow-econ site het niet meer doetAnoniem: 127642 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:49:
[...]
op het feit dat je die alchemist stone niet meer kan disenchanten voor crystals.

Wat betreft slackers in een raid ...
Ik ben van mening dat iemand die zich inschrijft er alles voor moet doen op (zo ver mogelijk) optimaal in de raid mee te draaien.
Dat iemand niet 100% capped is op proffs kan gebeuren; daarentegen vindt ik dat geen excuus om met ongegemd / niet enchanted materiaal op te komen dagen.
Het meeslepen van flasks en voer voorzover niet door de guild provided idem dito.
Er zijn 9 anderen die zich committen om een raid te laten slagen ... is niet meer dan billijk dat die laatste dat ook doet.
@Zethiel : natuurlijk
Alleen is er voor een verschil van 150% meestal wel een duidelijke(re) oorzaak
[ Voor 6% gewijzigd door Dice op 26-01-2011 14:55 ]
Maelstrom Crystals waren goedkoop, omdat sommige mensen honderden van http://www.wowhead.com/item=58483/lifebound-alchemist-stone maakten en disenchanten. Zo kon je voor minder dan 1k gold aan een Maelstrom Crystal komen. Nu is dat gefixed in de laatste patch, waardoor je alleen maar aan een Maelstrom Crystal kan komen door epic gear (ilvl 359 en 372) en pvp gear (ilvl 364) te disenchanten. Vorige week was de prijs voor een Maelstrom Crystal nog 800g en nu is het gestegen naar 2200g zelfs. Ben blij dat ik mijn landslide enchant kon krijgen voor maar 6000g, nu is het dik 12000g.Dice schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:47:
[...]

333+Anoniem: 377816 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 12:02:
[...]
ja precies, het is ook maar een richtlijn.. we willen alleen graag dat iedereen 333+ gear aan heeft, dus geen greenies. uitzonderingen daargelaten, want 1 item maakt t verschil niet.
maar lees k dus net... ze zijn gisteren t/m 7/12 gekomen, zonder mij
wij aimen voor 340+\enchants/gems ed aanwezig>_< neem aan dat je raiden bedoelde
[ Voor 4% gewijzigd door nickko op 26-01-2011 15:17 ]
Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black
Met 333+ red je het ook wel hoor, als je geen apen achter het keyboard hebt zitten.nickko schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:02:
[...]
333+
wij aimen voor 340+ dus vrijwel alles hc gear >_< neem aan dat je raiden bedoelde
Of met nog lager.
Vond raids in de eerst week veel leuker dan nu. Ik bedoel we hadden quest greens etc en net normal gear met misschien wat 346's maar dat was niet veel.
Als je kijkt dat cata op 7 Dec uitkwam en we op 8 Dec al aan het raiden waren om vervolgens 14 Dec 11/12 clear te hebben dan is gear overrated.
Ook Dps / HP wise was het tenminste een echte challenge op normal mode. Ik bedoel heb nog een screenshot van onze eerste Chimaeron kill en dan top dps 2x 14k...nu is dat dik 20k+ op normal mode...Ook tank hp met zon 164k vol buffed is humor vergeleken met 195k nu
Hardmodes is een compleet ander verhaal maar ook wel lachen, tis zo moeilijk dat het eigenlijk gewoon grappig is en geeft ook wel voldoening als na zoveel wipes eindelijk die baas neergaat. -_-
Vond raids in de eerst week veel leuker dan nu. Ik bedoel we hadden quest greens etc en net normal gear met misschien wat 346's maar dat was niet veel.
Als je kijkt dat cata op 7 Dec uitkwam en we op 8 Dec al aan het raiden waren om vervolgens 14 Dec 11/12 clear te hebben dan is gear overrated.
Ook Dps / HP wise was het tenminste een echte challenge op normal mode. Ik bedoel heb nog een screenshot van onze eerste Chimaeron kill en dan top dps 2x 14k...nu is dat dik 20k+ op normal mode...Ook tank hp met zon 164k vol buffed is humor vergeleken met 195k nu
Hardmodes is een compleet ander verhaal maar ook wel lachen, tis zo moeilijk dat het eigenlijk gewoon grappig is en geeft ook wel voldoening als na zoveel wipes eindelijk die baas neergaat. -_-
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 127642 op 26-01-2011 15:15 ]
Dan noem je me ook wat, deze tijd zijn er zo veel kindjes. Niet meer normaal, ze denken echt nog met het ''WOTLK tijdperk''. Beetje brains hebben ze meestal niet...NMe schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:05:
[...]
Met 333+ red je het ook wel hoor, als je geen apen achter het keyboard hebt zitten.
Als de raid leader dat toestaat en jij vind dit niets, dan zit je zelf in de verkeerde guild.blouweKip schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:01:
[...]
Het vervelende is dat die mensen vervolgens wel verwachten dat ze de volgende keer een plaats hebben in de raid...
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
@ pooli0: Hoe ben je zo snel op 85 gekomen? Bij ons op de server was er iemand in +- 8,5 uur gelevelled als ik t me goed herinner, maar hoe doe je dat in godesnaam? Dedicated groep instances grinden tot je erbij neer valt?
dat is inderdaad de belangrijkste factor mensen die weten wat ze doenNMe schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:05:
[...]
Met 333+ red je het ook wel hoor, als je geen apen achter het keyboard hebt zitten.
gelukkig hebben we tegenwoordig genoeg mensen die meekunnen gearwise
Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black
Anoniem: 377816
als je verder terug leest dan zie j dat we aimen 340+ en... nou ja laat maar,nickko schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:02:
[...]
333+
wij aimen voor 340+\enchants/gems ed aanwezig>_< neem aan dat je raiden bedoelde
lees maar terug
we hadden 2 groepen (maar 10 mensen in de guild die raiden) die eerst 25 daily's inleverde en vervolgens BRC farmen tot 82.hulkie schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:17:
@ pooli0: Hoe ben je zo snel op 85 gekomen? Bij ons op de server was er iemand in +- 8,5 uur gelevelled als ik t me goed herinner, maar hoe doe je dat in godesnaam? Dedicated groep instances grinden tot je erbij neer valt?
We waren ook de eerste 10 in Deepholm dus de hele zone voor ons. Uiteindelijk ook bijna alle server first 85's op 2 na
Geloof dat de eersten 85 haalde om 15:00 ongeveer en de rest binnen 2 uur na hun.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 127642 op 26-01-2011 15:33 ]
Heb ik het nodig?NMe schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:19:
[...]
.....
Als iemand niet goed presteert spreek ik ze aan en dan mogen ze hun gear wat beter gaan min-maxen of aan hun rotatie gaan werken, en anders neem ik ze gewoon niet meer mee.Gelukkig is dat met de spelers die ik nu heb niet nodig.
Maar dat hebben we wel...NMe schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:05:
[...]
Phenom II X4 945 @ 3.6Ghz-/-Scythe Mugen 2-/-Gigabyte GA-MA790XT-UD4P-/-Club3D HD4890 1GB-/-Kingston 4GB DDR3-1333-/-Samsung Spinpoint F1 DT 500GB http://eu.battle.net/wow/en/character/Doomhammer/Chreaker/simple
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Er is vaak niet extreem veel keuze, het balanceren van een raid, zeker in een guild wat niet hardcore raid en dus meer dan 25 + enkele backups heeft is niet ideaal, vaak zijn die mensen nog wel beter dan een lege plek (soms ook niet), ik erger me slechts aan de dubbele moraal die bij slackers heerst: hard klagen over elitisme terwijl het probleem eigenlijk bij hun ligtAls de raid leader dat toestaat en jij vind dit niets, dan zit je zelf in de verkeerde guild.
Maar ja, er is met een nieuwe expansie ineens weer lekker veel aanbod van nieuwe raiders dus dit soort problemen zijn steeds minder aanwezig (tijdens LK hc hadden we hier veel meer last van).
Ik denk dat er maar zeer weinig guilds in de luxe positie zitten dat ze een stabiele groep hebben van 25 man die 4+ dagen raid, nauwelijks veranderd en dat die situatie voor alle tiers gelijk blijft.
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Ach die discussie van flasks heb ik ook regelmatig gehad met raidleaders en guildleaders. In de tijd dat ik zelf de GM was waren flasks niet verplicht voor de gehele raid alleen voor fights waar het nodig was. Resultaat was dat we vergeleken met nummer 1 op de server 40% minder raidtijd hadden, 50%-70% minder kosten hadden en 90% van de progres hadden.Dice schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:54:
[...]
Dat iemand niet 100% capped is op proffs kan gebeuren; daarentegen vindt ik dat geen excuus om met ongegemd / niet enchanted materiaal op te komen dagen.
Het meeslepen van flasks en voer voorzover niet door de guild provided idem dito.
Zolang je de tactics van de fight niet onder de knie hebt maakt een flask helemaal niets uit of je nu op 62% of op 60% whiped.
Ik gaf altijd gewoon aan dat zolang de raid de tactics niet kende flasks niet nuttig waren en dat zodra ze de tactics wel kende ( dat is meetal het eureka moment ) ze wel nuttig worden ( maar meestal zijn ze dat dan niet meer aangezien men een dode boss niet kan killen )
Flask gebruik ( net zoals bossmods ) komt van Clasic af, in die tijd maakte een flask veel verschil 25% meer HP op een tank bijvoorbeeld. Sinds TBC zitten bossmods bij default in de interface en een improvement van 1-2% maakt weinig meer uit.
^^Rakkerzero schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:41:
We gaan hier verder:
--> Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 239
Dit topic is gesloten.