Gemaakt met een HTC One X trouwens

Waarom ik dit eigenlijk post is mee en raadsel, foto is zo slecht dat je bijna niets ziet. Komt ook wel een beetje erg door het weer. Wel een prachtige kist met die mega motoren
[ Voor 4% gewijzigd door BeefHazard op 13-07-2012 16:18 ]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II
Met hem ^^wjzijderveld schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:44:
Als je had gezegd dat het een ster in je voorruit was geweest had ik je ook geloofd

Maar BeefHazard: ik apprecieer je toewijding door dit toch met ons te delen.
[ Voor 16% gewijzigd door Gulf_5 op 13-07-2012 18:31 ]
iets met foto's...
Verwijderd
Welke kistBeefHazard schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:17:
[afbeelding]
Wel een prachtige kist met die mega motoren

De kist bovenop de lampenmast waar de lamp in zit
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Ja dat klopt, althans de omschrijving komt redelijk met mij overeen.Goegol schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:45:
Stond jij toevallig zondag voor ons? met een oranje wegwerkers jas en grote 500 mm met tweakers sticker?
[...]
Laat ik dan gelijk nog maar even doorgaan met het posten van nog meer RIAT plaatjes. Ik was 2 dagen in Engeland voor RIAT. Mijn eerste dag was de zondag (dit is naast de zaterdag de dag waarop de vliegshows worden gehouden). Mijn tweede dag was de maandag, dit is de traditionele vertrekdag. Op deze dag vertrekken de meeste vliegtuigen weer naar huis / elders. Het mooie hiervan is dat veel van de static kisten dan ook langs komen. Even voor de leken onder ons: Static kisten zijn kisten die gewoon staan te staan, deze kisten zijn niet altijd even makkelijk te fotografen omdat er mensen, hekken en andere zaken in de weg staan. Een mooie gelegenheid om deze kisten ook mooi te platen.
11. Eerst even een fotootje met een verhaal. Dit is niet de meest spectaculaire foto, maar wel een unieke foto. Dit is namelijk één van de laatste foto's waar de kist in deze conditie te zien is. Deze kist is namelijk een dag na het maken van deze foto elders in Engeland gecrasht. De pilot heeft het gelukkig wel overleeft. Als vliegtuigliefhebber vind ik het erg jammer dat deze kist verloren is gegaan.

12. F15

13. ëén van de weinige commerciële kisten: DHL 757

14. Hoewel ik een grote fan ben van Antonov moet ik zeggen dat deze C5 galaxy mijn blij heeft verrast.

15. MiG 29 (Slowakije), leuk detail is de spiegel boven de cockpit (waarschijnlijk voor de 2de vlieger).

16. Hercules MC-130H

Erg leuk bij de departures is dat de piloten er toch nog een klein showtje van maken. Veel van de straaljager piloten rollen nu kisten de baan op, houden de rem in en gooien vervolgens de afterburner vol aan. Om vervolgens daar nog even een paar seconden te blijven staan. Als je daar op ca. 100-200m1 afstand van staat geeft dat echt een tof gevoel. Je voelt gewoon alles trillen.
17.Tornado Take-off

18. Als laatste nog even het $ 2 Miljard kostende speeltje van Amerikanen: de B2 Spirit

Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook
Heeft iemand al eens een keer zo'n Behind the Scenes @ Schiphol gevolgd?De tour gaat langs het start- en landingsterrein naar Schiphol-Oost, langs de oude verkeerstoren, passeert vliegtuighangars, rijdt naar de sneeuwvloot en brandweer post Sloten en keert dan terug naar Schiphol Plaza.
Is dat leuk? Aardig? Zie je echt meer dan normaal?
En mag je ook fotograferen, heel belangrijk natuurlijk?
Is nu namelijk een korting gaande bij Groupon
http://www.groupon.nl/dea...Behind-the-Scenes/8126546
En oh, mag je op de plekken ook uit de bus? Want door de ramen heen fotograferen heb ik geen zin an.
het is niet echt heel veel korting, dus ik zou het niet alleen kopen vanwege deze actie, maar wist helemaal niet dat Schiphol zo iets deed
Geachte heer xxxx,
In de BTS tour bent u de hele tijd in de bus.
U mag fotograferen vanaf uw zitplek.
Hoop hiermee u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet / Kind regards,
xxxx
Manager Operations
LOVERS COMPANY
[ Voor 60% gewijzigd door NeutraleTeun op 15-07-2012 13:57 ]

@Bas
Aantal mm's en resultaat foto's staat in OP?
[ Voor 11% gewijzigd door NeutraleTeun op 15-07-2012 16:50 ]
Veel van jullie hebben "grote" lenzen, dit gaat mij allemaal een beetje boven mijn budget
offtopic
OP doorgelezen, nu houd ik alleen mijn vraag nog over of je AF nodig hebt om vliegtuigen "mooi" vast te leggen. Let wel, ik ben een beginnend dslr gebruiker!
[ Voor 17% gewijzigd door -Bas op 16-07-2012 13:46 ]

A380 Emirates banking away from LHR. Taken at 1/12 with 500mm handheld ISO1600 by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Edit; LHR in plaats van LHE
[ Voor 5% gewijzigd door nustys op 20-07-2012 16:16 ]
Ik ben er wel van overtuigd dat AF handig is ja; imho kan je nooit zelf bij dergelijke snelheden de focus goed blijven vasthouden[b][message=38588177,noline
OP doorgelezen, nu houd ik alleen mijn vraag nog over of je AF nodig hebt om vliegtuigen "mooi" vast te leggen. Let wel, ik ben een beginnend dslr gebruiker!
Maar, waarom die vraag ? Iedere DSLR heeft toch een AF functie ?
https://fgheysels.github.io/
De vraag komt vanwege dat ik een D3100 ga kopen. Deze dslr heeft geen AF-motor in zijn body, oftewel hij moet in de lens zitten wil je er gebruik van kunnen maken. Nu ik weet dat AF belangrijk is, weet ik in ieder geval zeker dat de AF-motor in mijn lens moet zitten.whoami schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 09:09:
[...]
Ik ben er wel van overtuigd dat AF handig is ja; imho kan je nooit zelf bij dergelijke snelheden de focus goed blijven vasthouden
Maar, waarom die vraag ? Iedere DSLR heeft toch een AF functie ?
Bedankt voor je antwoord
De E zit echt te dicht bij de R
Zonder AF is het geen doen, althans als ze vliegen-Bas schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:10:
[...]
De vraag komt vanwege dat ik een D3100 ga kopen. Deze dslr heeft geen AF-motor in zijn body, oftewel hij moet in de lens zitten wil je er gebruik van kunnen maken. Nu ik weet dat AF belangrijk is, weet ik in ieder geval zeker dat de AF-motor in mijn lens moet zitten.
Bedankt voor je antwoord

A6-EHH Etihad A340-600 banking away from LHR by nustyR AirTeamImages, on Flickr
[ Voor 74% gewijzigd door nustys op 20-07-2012 18:05 ]
En het watermerken gaat steeds beter he
Heerlijke plaat weer! Jouw foto's zijn toch wel de reden om steeds terug te komen en in dit topic te lurkennustys schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:12:
[...]
A6-EHH Etihad A340-600 banking away from LHR[/url] by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Eindelijk zelf ook weer eens wat tijd gehad om rond Schiphol te kijken. Een paar van vandaag:
[ Voor 49% gewijzigd door Loogie op 21-07-2014 21:29 ]

Het licht was echt supermooi met zonsopkomst, daarna was het de hele dag prut
1

PH-KCC KLM MD-11 landing at EHAM Schiphol @ sunrise by nustyR AirTeamImages, on Flickr
2

PH-BFA KLM 747 landing at EHAM Schiphol @ sunrise by nustyR AirTeamImages, on Flickr
3 Dik 2 uur vertraagd maar wel apart om hier te zien.

EI-DBP Alitalia SkyTeam 767 banking away from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr

9V-SWI Singapore 777-300ER landing at EHAM Schiphol @ sunrise by nustyR AirTeamImages, on Flickr
5 Panning @ 1/40 met 500mm, statief en ND-filter.

9V-SWI Singapore 777-300ER taking off from EHAM Schiphol. Panning at 1/40 with 500mm. by nustyR AirTeamImages, on Flickr
6 Nieuwe plek ( met teveel haze ) gevonden voor banking-shots vanaf 36C

PH-BQI KLM 777-200ER banking away from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
7 Landing met zonsopkomst.

PH-BFA KLM 747 landing at EHAM Schiphol @ sunrise by nustyR AirTeamImages, on Flickr
nustys schreef op zondag 22 juli 2012 @ 18:26:
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
@ #7: wauwnustys schreef op zondag 22 juli 2012 @ 18:26:
4
[afbeelding]
9V-SWI Singapore 777-300ER landing at EHAM Schiphol @ sunrise by nustyR AirTeamImages, on Flickr
5 Panning @ 1/40 met 500mm, statief en ND-filter.
[afbeelding]
9V-SWI Singapore 777-300ER taking off from EHAM Schiphol. Panning at 1/40 with 500mm. by nustyR AirTeamImages, on Flickr
6 Nieuwe plek ( met teveel haze ) gevonden voor banking-shots vanaf 36C![]()
[afbeelding]
PH-BQI KLM 777-200ER banking away from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
[afbeelding]
Verwijderd
Overigens was het hier (in de buurt van Rotterdam), de hele dag prachtig weer. Dikke pech hebben daar blijkbaar?
Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II
Daarnaast zijn je watermerken tegenwoordig een stuk prettiger, ze storen nauwelijks.
@ Loogie, # 3 is erg goed gelukt, die wingflex is super.
Ik ben gisteren nog even op schiphol wezen buurten (was wel een kort bezoekje vanwege de heatwaves
1. ULS A310 in Saudi Cargo kleuren

2. Singapore 777-300

3. Vanwege de vakantie periode wat afwisseling bij EL-AL, zo kwam er gisteren één van hun 767-200ER's.

Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook
#1 748F (ISO véél, maar wat wil je om 05:15 's morgens, nog ruim voor de zon op komt

#2 388 (inmiddels één van de velen, @ FRA...)

#3 2x gespot, maar 2x genaaid door de verkeersleiding... als dit het beste is wat je te zien krijgt, weet je hoe laat het was...

#4 nog maar een 748F dan

#5 niet nieuw, maar mogelijk nog veel leuker dan iets nieuws... HZ-WBT7

#6 748i

#7 en omdat ie zo mooi is, nog maar eentje

#8 en nog een om hem af te sluiten, D-ABYA

more to come...
[ Voor 4% gewijzigd door Gulf_5 op 25-07-2012 23:29 ]
iets met foto's...
He, nice. Prachtig toestel. Als het goed is gaat D-ABYC volgende maand in dienst (reeds geleverd), en wordt D-ABYD afgeleverd (die gaat dan weer een maand later in dienst, september dus).#6 748i
Ik was laatst ook weer eens op Schiphol:
1) Gaat tussen nu en drie jaar uit de MAS vloot:

2) KLM 777 asia

3)

4)

Voor nu ff twee:
1. Skyteam blijft mooi

Boeing 777 in KLM Skyteam livery landing at Schiphol, Amsterdam by Hans Woltering, on Flickr
2. Ook MD-11's blijven mooi

McDonell Douglas MD-11 from KLM Royal Dutch Airlines landing at schiphol by Hans Woltering, on Flickr
@Flex, Leuke plaat met die vogels zo. Wel beetje krapjes bij de neus.
@XW1,2 en 4 zijn leuk. Met 3 heb ik weinig
@Gulf_5, 1 en 8 zijn voor mij de beste, maar ze zijn allemaal mooi! 4 ziet er wel een beetje gek uit kwa standpunt.
@kezmaster, Leuke heldere platen.
@Tyno, 1 is zeer mooi kwa livery, 2 is zeer mooi, zowel kwa foto als livery en type vliegtuig, en ja 3, leuk hoor El Al, Maar ze hebben zo'n kleine staartvleugel ;-)
@kezmaster: Ik vind je 2e plaat het leukst! Ook al oog die wat drukker
@gulf_5: Ik zie dat je dezelfde issue als ik hebt , ik vindt ze wat onderbelicht aan de onderkant van het vliegtuig , nummertje 7 is btw wel heel mooi
vanochtend voor het werk even op eindhoven gestaan.
Ryanair die binnekomt(vind ik wel wat onderbelicht)

Ryanair by digital_slice, on Flickr
Corendon die binnenkomt

TC-TJF by digital_slice, on Flickr
[ Voor 12% gewijzigd door degroot op 27-07-2012 23:59 ]
www.degroot-it.nl
Thanks voor de comments!degroot schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 23:56:
@gulf_5: Ik zie dat je dezelfde issue als ik hebt , ik vindt ze wat onderbelicht aan de onderkant van het vliegtuig , nummertje 7 is btw wel heel mooi
mbt de hierbovenstaande comment: dit is iets waar je in spottersland sowieso vaak mee te maken hebt, omdat de zon nu eenmaal vaak boven de kist zit, en wij er onder staan...
Daarom heeft het ook mijn voorkeur om of HEEL vroeg, of HEEL laat op de dag, bij opkomst of ondergang van de zon te fotograferen, omdat je dan dus wel de onderkant van de kist kunt belichten...
Weekendje FRA... tja... dan heb je ook de hele dag er bij
iets met foto's...
@Gulf_5: Of gewoon een goede flitser meenemen
Zoals gezegd was het dus vorige week woensdag lekker slecht weer...
1. Redelijke regen

Centurion Cargo MD-11CF Landing at Schiphol by Hans Woltering, on Flickr
2. Flinke regen

KLM Fokker F70 Landing at Schiphol by Hans Woltering, on Flickr
3. Crosswind landings

KLM Triple 7 x-wind landing at runway 18R EHAM by Hans Woltering, on Flickr
4. Maar dat laatste resulteerde wel in mooie landingen. En bij deze nog een mooie reflectie ook

KLM Triple 7 landing at runway 18R EHAM by Hans Woltering, on Flickr
Sig
-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
Ook mooi ;-) Heb het maar even aangepasttreative schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 12:42:
Het is of 777 of Triple 7, anders heb je 777 777 777
En op 2 augustus, en 3, en 4 ... en 5... en 6 ook .... en 7....daPet schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 12:46:
Op woensdag 1 augustus komt er op Schiphol een A380. Na de drukste reisdag komt nu de drukste spottersdag? Ik wacht met smart de platen af
vanaf 1-8 komt ie dagelijks
Dikke kans dus dat ik er op 1 augustus niet bij ben. Zie hem daarna vast nog wel een keer
en nog eentje van FRA
zondag 's morgens om 05:45

en diezelfde dag, om 17:49, op een ander veld... (rara

[ Voor 33% gewijzigd door Gulf_5 op 28-07-2012 19:49 ]
iets met foto's...
Verwijderd
Heb je toevallig wat meer gegevens ? Vlucht nummer, maatschappij tijden ? :-)daPet schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 12:46:
Op woensdag 1 augustus komt er op Schiphol een A380. Na de drukste reisdag komt nu de drukste spottersdag? Ik wacht met smart de platen af
Edit; Heb al wat gevonden :-)
http://www.haarlemsdagbla...80-op-Schiphol?lref=vptop
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2012 20:19 . Reden: Link toegevoegd. ]
http://www.emirates.com/e...dule/dubai-amsterdam.aspxVerwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 20:15:
[...]
Heb je toevallig wat meer gegevens ? Vlucht nummer, maatschappij tijden ? :-)
Zal waarschijnlijk op de Polderbaan binnenkomen en op de Aalsmeerbaan of de Kaagbaan eruit gaan.
Emirates vervangt de dagelijkse 77W door de whalejet. De dagen zijn geteld als je die triple nog eens wil vastleggen op Schiphol.Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 20:15:
[...]
Heb je toevallig wat meer gegevens ? Vlucht nummer, maatschappij tijden ? :-)
http://airlineroute.net/2012/02/15/ek-dxb-aug12/
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
+1Gulf_5 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 18:28:
[...]
En op 2 augustus, en 3, en 4 ... en 5... en 6 ook .... en 7....
Anderzijds is het wel bijzonder om te kunnen zeggen dat je de eerste commerciële A380 op schiphol hebt geplaat.
Om maar een voorbeeld te noemen: wie stond (overgens naast ondergetekende) in de vrieskou te wacht op de eerste ABC 747-8F
Na wat intensief speurwerk toch maar besloten om te gokken op DUSGulf_5 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 18:28:
[...]
en diezelfde dag, om 17:49, op een ander veld... (rara)
Hmmm.... Gulf_5 stond ook te blauwbekkenTyno schreef op zondag 29 juli 2012 @ 00:03:
[...]
Om maar een voorbeeld te noemen: wie stond (overgens naast ondergetekende) in de vrieskou te wacht op de eerste ABC 747-8F
[...]
Na wat intensief speurwerk toch maar besloten om te gokken op DUS

En DUS is correct.... inkoppertje
iets met foto's...
Ja, alleen jammer dat woensdag de warmste dag van de week wordt.Anderzijds is het wel bijzonder om te kunnen zeggen dat je de eerste commerciële A380 op schiphol hebt geplaat.
/edit Wat hieronder stond is niet meer van toepassing.
[ Voor 41% gewijzigd door XWB op 29-07-2012 21:21 ]
Ach......beter een slechte foto dan een goede herinneringXWB schreef op zondag 29 juli 2012 @ 21:12:
[...]
Ja, alleen jammer dat woensdag de warmste dag van de week wordt.
Helaas woon ik niet in de buurt van Amsterdam, maar als je dan op vakantie gaat en je moet wachten in Barcelona kan je net zo goed dan wat foto's maken, bijvoorbeeld deze:

EI-DCL taking off from Barcelona (- El Prat) (BCN / LEBL) by Jsuyk, on Flickr
Omdat ik alleen maar een 70-200 bij had heb ik flink moeten croppen, maar ik ben redelijk blij met het resultaat, ook omdat het vliegtuig mooi geschilderd is in Dreamliner kleuren.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Wel een leuk vliegveld trouwens, kan je best mooie foto's maken.
Ik ga Eindhoven of Maastricht maar eens goed in de gaten houden, deze kist wil ik graag platen.
@H92, antwoord: nee (mits je bedoeld op het moment dat hij aan de gate staat). Via een ander forum heb ik begrepen dat hij op G9 komt te staan (dit is gate waar de Emirates 777 ook altijd staat).
Er is misschien we een mogelijkheid dat je hem kunt zien langs taxiën (bij vertrek en aankomst), maar dat is afhankelijk van baan gebruik.
Als ik de voorspellingen bekijk, zie ik een flinke Zuiderwind staan. Ik gok erop dat hij op de Polderbaan landt en op de Kaagbaan weer vertrekt. Don't shoot me if I'm wrongmagnifor schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:27:
Is er met grote zekerheid te zeggen dat de A380 zal vertrekken vanaf de polderbaan?
Ik lees ook dat 18L een optie is om op te stijgen (dus zal je hem kunnen zien taxien vanaf panoramaterras).
Morgen ga ik is even kijken en de sfeer proeven en later is goed op de foto zetten (zonder teveel mensen) als de A380 een 'gewoonte' begint te worden
Mijn advies: ga morgen lekker naar Dusseldorp. Volgens www.dusinfo.net komt er morgen een TU-154
deze dus
nice one
* Gulf_5 werken...

[ Voor 39% gewijzigd door Gulf_5 op 31-07-2012 18:29 ]
iets met foto's...
Kan op Google zo niks vinden, maar wellicht zoek ik verkeerd.
Lijkt me ook wel een bijzondere foto, en zoveel spotters hier, dus iemand?
Morgen is er wel weer een kans ...
// AY YES!!
(dank XWB, maar ik had het al gevonden... stond er ook. Maar kwam zeker omdat ik in het NL zocht)
[ Voor 20% gewijzigd door NeutraleTeun op 31-07-2012 19:24 ]
Hoezo je kan niks op Google vinden?NeutraleTeun schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 18:40:
Heeft niemand een foto van de brandweer met een erehaag voor een vliegtuig?
Kan op Google zo niks vinden, maar wellicht zoek ik verkeerd.
Lijkt me ook wel een bijzondere foto, en zoveel spotters hier, dus iemand?
Morgen is er wel weer een kans ...
// AY YES!!

http://www.lvnl.nl/nl/airtrafficThom2289 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:35:
[...]
Als ik de voorspellingen bekijk, zie ik een flinke Zuiderwind staan. Ik gok erop dat hij op de Polderbaan landt en op de Kaagbaan weer vertrekt. Don't shoot me if I'm wrong
Het toestel is A6-EDU (MSN098) die in februari van die jaar geleverd werd. Vrij nieuw dus.
http://www.flightradar24.com/UAE147
http://www.lvnl.nl/binari...tower-west---schiphol.jpg
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Maar niet getreurd:
Die douche zal ergens bij de G pier zijn, waar het ding gaat docken (G09)Een kleine geruststelling voor de vliegtuigspotters, bij aankomst schijnen we een extra rondje om het Schiphol gebouw te maken, voordat we onder de douche gaan bij de luchthavenbrandweer. Even was er lichte paniek omdat de A380 landt op de Zwanenburgbaan die maar weinig mooie spottersplekjes heeft
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Emirates Airbus A380 landing at Amsterdam, Schiphol Airport by Superibin, on Flickr

Emirates Airbus A380 landing at Amsterdam, Schiphol Airport by Superibin, on Flickr

Verwijderd

Untitled by Q_Online, on Flickr

( En een buiten beetje die ikzelf wel mooi vond);

1. Approach
2.
3. Bijna klaar met rondje Schiphol
4. Beetje tegenwind voor brandweer
5. A380 vs B737 vs A330
6. A380 vs A330
7. A380 vs B747 (horizon beetje scheef)
Graag jullie mening over deze foto's en wat er beter kan de volgende keer
On approach;

A6-EDU Emirates A380 first flight @ EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Banking vanaf 18L;

A6-EDU Emirates A380 first flight @ EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Overigens nog een vraagje, ik wil een scanner aanschaffen. Wil zo af en toe spotten rondom schiphol maar ook bij andere vliegvelden. Prioriteit zijn passagiers vliegtuigen. Is een Uniden BC 80 XLT geschikt voor mijn doeleinden? Is te vinden voor 35 euro op marktplaats
[ Voor 52% gewijzigd door magnifor op 01-08-2012 21:28 ]
@nustyr: Waarom heb je er spijt van? Te druk? Je stond verkeerd (Vast niet)? Slecht weer (voor een mooie foto)?
Ik denk sarcasmewjzijderveld schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 22:26:
@nustyr: Waarom heb je er spijt van? Te druk? Je stond verkeerd (Vast niet)? Slecht weer (voor een mooie foto)?
Wat een geweldige kist om te zien, en tegelijkertijd, wat een lomp, lelijk ding inderdaad. Doe mij maar Boeing, mooie spitse neus
[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 01-08-2012 23:32 ]
Ik hoop ondanks dat de KLM aangegeven heeft voorlopig niet te willen toch dat ze ooit vliegen met de A380.
Ik ben een beetje afkeurend tegenover de VS (let op, niet de bevolking en de mensen maar de politiek en bedrijven die denken dat ze eventjes alles kunnen maken en de baas van de wereld zijn) en zou het erg op prijs stellen als Nederlandse bedrijven gebruik maken van Europese producten om zo minder afhankelijk te zijn van de VS.
[ Voor 47% gewijzigd door magnifor op 02-08-2012 11:31 ]
Nee, geen sarcasme, ik heb al zo vaak een A380 gefotografeerd dat het voor mij geen nieuwtje meer is.FastFred schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 23:28:
[...]
Ik denk sarcasme
Wat een geweldige kist om te zien, en tegelijkertijd, wat een lomp, lelijk ding inderdaad. Doe mij maar Boeing, mooie spitse neus
Ik ben in juli nog 7 dagen op LHR geweest en heb op Farnborough de Malaysian A380 zien stuntvliegen.
Het licht was gisteren gewoon erg slecht
Btw, ik vind ze wel mooi vanuit sommige hoeken
12 juli op LHR

Singapore ( ahum no Qantas ) A380 landing at LHR with a lot of condensation on her wing. by nustyR AirTeamImages, on Flickr
[ Voor 24% gewijzigd door nustys op 02-08-2012 15:16 ]
Mooie foto van LHR trouwens, leuk effect, het lijkt net of het vliegtuig verdampt
''Whas that sarcasme?''
''No''
''Whas that sarcasme?''
''Yes''
''Damnit, just as I thought I got the hang of it''
Zoals al eerder hier vermeld, zou er een Tupolev 154 komen. Helaas ging het feest niet door

Gelukkig was het weer goed en daarom toch maar op dusseldorf gebleven voor het schieten van wat platen. Als alternatief op de tupolev waren er gelukkig genoeg andere interessante kisten.
1. Etihad A330 A6-AFC

2.

3. Ein, Zwei, Polizei...

4.

5. Voor al die mensen die nu al weer terug verlangen naar de 777-300.

6. XL Airways in Oger Turk Tur kleuren

7. Cessna vs A330

8. Businessjet die mijn heel erg doet denken aan de Sukhoi Superjet.

9.

10.

[ Voor 21% gewijzigd door Tyno op 02-08-2012 23:35 ]
Goeie platen Tyno! DUS blijft voor fotospotters een leuk veld. De variatie wordt wat minder over de jaren, maar voor foto's blijft t perfect
iets met foto's...
dan check je ff schiphol.nl en zoek je op emirates in die widget van hunVerwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 18:07:
Komt dit weekend de a380 op schiphol?
zo, ja wat zijn de aankomst en vertrek tijden.
www.degroot-it.nl
Ja, ze vliegt vanaf afgelopen woensdag elke dag. Ze komt binnen om 1330 en vertrekt om 1530.Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 18:07:
Komt dit weekend de a380 op schiphol?
zo, ja wat zijn de aankomst en vertrek tijden.
Verwijderd
Top! bedankt, eens kijken of ik dit weekend tijd kan vrijmaken om langs de baan te staan.nustys schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 18:36:
@ Tyno; nr 7![]()
![]()
[...]
Ja, ze vliegt vanaf afgelopen woensdag elke dag. Ze komt binnen om 1330 en vertrekt om 1530.
Verwijderd

Helaas nog niet zien opstijgen/landen. Maar dat komt nog wel.
Hm, ik besef me pas wat voor profi topic dit eigenlijk is...

EDIT:

Thanks nustys en bedankt voor de tips ToyotaMR2.
[ Voor 89% gewijzigd door RnB op 03-08-2012 21:58 ]
Ik vind 'm echt gaaf[b][message=38693324,noline]
Hm, ik besef me pas wat voor profi topic dit eigenlijk is...Kom ik aan met mijn amateurfoto.
Linksboven dat hoekje wegpoetsen;
die paal boven de cockpit wegvegen;
Dat zijn de simpele dingen.
Ben je echt goed, dan zou je ook nog de linker bakken/mensen wegwerken.
// Nou, jij bent echt flink tekeer gegaan, haha. Maar wel netjes
[ Voor 14% gewijzigd door NeutraleTeun op 03-08-2012 22:42 ]
Het wordt erg gewaardeerd als je feedback geeft op je voorgangers, dat houdt het waardevol voor iedereen