Ja dat is 'm
Ben ik de enige die al dat wegpoetsen niet bevordelijk vind?
Hoort er toch allemaal bij, zonder die auto en mensen erbij vind ik het maar wat leegjes.
Ik vind het er bij deze plaat niet bijhoren.
Je wilt een vliegtuig op de plaat vastleggen, en die auto heeft geen meerwaarde en stoort dus.
Evenals dat hoekje en die paal.
Dat het wat leegjes lijkt komt door de afstand/lens/compositie, en dat wilt niet meteen zeggen "oh laat er maar ander spul opstaat zodat het wat voller lijkt".
My rule: Als iets niet bij het onderwerp hoort, of stoort, laat het achterwege of poets het weg. Of in het ergste geval: delete.
Dat is natuurlijk de vrij extreme kant van het verhaal, en heeft dus niet echt betrekking op fun kiekjes uiteraard.
IMHO
//
As a matter of fact:
ik zou hem zelfs zo aanbieden, met nog verder croppen (en witbalans een beetje) en nog meer wegpoetsen (pylonen onder vleugen, masten linksachter vliegtuig):

Bij een arty pic, of fisheye pic, zou het wellicht wat uitmaken (maar ik ga ervan uit dat dat niet de bedoeling/opzet was), maar enkel het vliegtuig fotograferen... En dan kun je (WAT MIJ BETREFT) ook gewoon beter het vliegtuig isoleren.
Je wilt een vliegtuig op de plaat vastleggen, en die auto heeft geen meerwaarde en stoort dus.
Dat het wat leegjes lijkt komt door de afstand/lens/compositie, en dat wilt niet meteen zeggen "oh laat er maar ander spul opstaat zodat het wat voller lijkt".
My rule: Als iets niet bij het onderwerp hoort, of stoort, laat het achterwege of poets het weg. Of in het ergste geval: delete.
Dat is natuurlijk de vrij extreme kant van het verhaal, en heeft dus niet echt betrekking op fun kiekjes uiteraard.
IMHO
//
As a matter of fact:
ik zou hem zelfs zo aanbieden, met nog verder croppen (en witbalans een beetje) en nog meer wegpoetsen (pylonen onder vleugen, masten linksachter vliegtuig):

Bij een arty pic, of fisheye pic, zou het wellicht wat uitmaken (maar ik ga ervan uit dat dat niet de bedoeling/opzet was), maar enkel het vliegtuig fotograferen... En dan kun je (WAT MIJ BETREFT) ook gewoon beter het vliegtuig isoleren.
[ Voor 37% gewijzigd door NeutraleTeun op 04-08-2012 10:38 ]
Afgelopen week was ik samen met mijn vriendin 5 dagen in 'olympisch' Londen.
Net voor de openingsceremonie ( om precies 20:12 ) gingen de Red Arrows een flypast maken over het Olympisch stadion en Hyde Park.
Ruim van tevoren een mooie plek gezocht in Hyde Park ( het terras van het Lido aan het water waar vandaag de triatlon werd gehouden ).
Die vrijdag was het de hele dag al grijs weer ( what's new for London ? ), om exact 20:00 ging het hozen...........Om 20:08 werd het droog..........Om 21:10 kwam de zon in het westen heel mooi onder de wolken doorgezakt. De Red Arrows kwamen vanuit noord-oostelijke richting om 20:13 ( nog steeds geen goed shot ) bijna recht over ons heen. Om te voorkomen dat ze in de de approach route voor Heathrow komen gaan ze collectief in formatie een 150 graden ( euh, bij benadering that is ) draai maken. Op dat ogenblik begin ik steeds harder te juichen en zenuwachtig mijn camera ( met slechts 70-200mm F/4 ) te checken of die echt wel goed staat.
Dit is het resultaat, ik ben er blij mee

27 july 2012 ;The Red Arrows banking over 'Hyde Park' London. Just moments before they performed a flypast over the Olympic Stadium at exactly 20:12. Note; the sun appeared for only 10 minutes that day, what a luck ! by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Net voor de openingsceremonie ( om precies 20:12 ) gingen de Red Arrows een flypast maken over het Olympisch stadion en Hyde Park.
Ruim van tevoren een mooie plek gezocht in Hyde Park ( het terras van het Lido aan het water waar vandaag de triatlon werd gehouden ).
Die vrijdag was het de hele dag al grijs weer ( what's new for London ? ), om exact 20:00 ging het hozen...........Om 20:08 werd het droog..........Om 21:10 kwam de zon in het westen heel mooi onder de wolken doorgezakt. De Red Arrows kwamen vanuit noord-oostelijke richting om 20:13 ( nog steeds geen goed shot ) bijna recht over ons heen. Om te voorkomen dat ze in de de approach route voor Heathrow komen gaan ze collectief in formatie een 150 graden ( euh, bij benadering that is ) draai maken. Op dat ogenblik begin ik steeds harder te juichen en zenuwachtig mijn camera ( met slechts 70-200mm F/4 ) te checken of die echt wel goed staat.
Dit is het resultaat, ik ben er blij mee

27 july 2012 ;The Red Arrows banking over 'Hyde Park' London. Just moments before they performed a flypast over the Olympic Stadium at exactly 20:12. Note; the sun appeared for only 10 minutes that day, what a luck ! by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Prachtige foto 
Wel een typisch gevalletje van "Waarom bestaat er niet een telens van 1200 mm. met de kijkhoek van een 14 mm. UWA ?!
" 
Ik heb daar steeds meer last van
Wel een typisch gevalletje van "Waarom bestaat er niet een telens van 1200 mm. met de kijkhoek van een 14 mm. UWA ?!
Ik heb daar steeds meer last van
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Wow, zo is ie inderdaad op zijn mooist!NeutraleTeun schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 10:10:
Ik vind het er bij deze plaat niet bijhoren.
IMHO
//
As a matter of fact:
[afbeelding]
Het ging me inderdaad alleen om de Airbus, derest was niet interessant.
Nog een walvisje vanuit de voortuin van mijn B&B bij Heathrow.
1.3 crop was te dichtbij,ik moest de 5D gebruiken en goed mikken

9V-SKJ Singapore A380 banking away from LHR by nustyR AirTeamImages, on Flickr
1.3 crop was te dichtbij,ik moest de 5D gebruiken en goed mikken

9V-SKJ Singapore A380 banking away from LHR by nustyR AirTeamImages, on Flickr
@ RnB, gave foto!!, en met een beetje hulp van photoshop wordt het echt een topplaat.
@Nustys, de red arrows zijn perfect getimed.
Gisteren nog even op pad geweest voor het op de foto vastleggen van de Emirates A380 op Schiphol
1. Aankomst van A6-EDG

2. Singapore Airlines Cargo vliegt tegenwoordig ook een omgebouwde passagiers 747

3. Vanwege de heatwaves niet de beste plaat, maar wel bijzonder om te zien dat zowel de 27 als de 18L te gelijk open zijn (voor de niet kenners onder ons: deze banen kruisen elkaar).

4. Vertrek van A6-EDG
@Nustys, de red arrows zijn perfect getimed.
Gisteren nog even op pad geweest voor het op de foto vastleggen van de Emirates A380 op Schiphol
1. Aankomst van A6-EDG

2. Singapore Airlines Cargo vliegt tegenwoordig ook een omgebouwde passagiers 747

3. Vanwege de heatwaves niet de beste plaat, maar wel bijzonder om te zien dat zowel de 27 als de 18L te gelijk open zijn (voor de niet kenners onder ons: deze banen kruisen elkaar).

4. Vertrek van A6-EDG

Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook
Sodeju, vandaag aangekomen op Schiphol na mijn vermoeiende reis vanuit Mexico. Geland op 18R met een British Airways A320. Stonden bijzonder veel spotters! Kwam er weer een A388 langs? Ik zag toevallig, toen ik net het vliegtuig uit was en door de d-pier liep, een Emirates 747. Zal vast een teleurstelling geweest zijn al was dat hem ipv de A380
Toevallig iemand nog een plaatje van de BA A320 die rond half 4 aankwam?
Toevallig iemand nog een plaatje van de BA A320 die rond half 4 aankwam?
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Emirates 747's zijn cargo kisten. Ze hebben geen 747's in passagiersdienst.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
En beter ook, want het viel mij vandaag op hoe vreselijk een 747 wel niet is, pax zijnde. Ik zat achterin en dat ding trilde gewoon continu (Virgin Atlantic) en ik vond het gewoon totaal niet fijn vliegen. Daarna dus in de BA A320, dat ding is stabiel als de pest... Nu vergelijk ik natuurlijk een heavy met een klein rotdingetje, maar het viel me op hoe veel steviger die busjes lijken. Hoewel natuurlijk geen enkel vliegtuig op kan tegen de 777-300ERCyBeR schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 18:27:
Emirates 747's zijn cargo kisten. Ze hebben geen 747's in passagiersdienst.
[ Voor 0% gewijzigd door BeefHazard op 05-08-2012 18:55 . Reden: ''Ik vondt'', jetlag is denk ik de reden :z ]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Vandaag na, eigenlijk te lang geleden, afgereisd naar schiphol om daar de A380 voor het eerste te aanschouwen.

Triple 7 by MarkCantPark, on Flickr

KLM 747 @ SPL by MarkCantPark, on Flickr

KLM 747 foggy engines by MarkCantPark, on Flickr
There she is!

Emirates A380 taking off from kaagbaan at Amsterdam Schiphol Airport by MarkCantPark, on Flickr

Emirates A380 by MarkCantPark, on Flickr

Emirates A380 banking away by MarkCantPark, on Flickr

Triple 7 by MarkCantPark, on Flickr

KLM 747 @ SPL by MarkCantPark, on Flickr

KLM 747 foggy engines by MarkCantPark, on Flickr
There she is!

Emirates A380 taking off from kaagbaan at Amsterdam Schiphol Airport by MarkCantPark, on Flickr

Emirates A380 by MarkCantPark, on Flickr

Emirates A380 banking away by MarkCantPark, on Flickr
MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"
1 HS-TGH ( alleen op maandagen
)

HS-TGH Thai Cargo 747 blasting off from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
2 Door bijna anderhalf uur vertraging ging ze weer van de 18L

A6-EDQ Emirates A380 @ EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr

HS-TGH Thai Cargo 747 blasting off from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
2 Door bijna anderhalf uur vertraging ging ze weer van de 18L

A6-EDQ Emirates A380 @ EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Nice nusty
De A380 kwam net weer lekker laag over A'dam Zuid heen, collega's over het vliegtuig ervoor 'is dat hem?' Maar dat bleek een 777 oid. Daarna kwam de A380 en dat was toch wel duidelijk
enorm apparaat blijft het toch.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Morgen even naar een klein plaatselijk vliegveldje (teuge). Dit word mijn eerste keer dat ik wat vliegtuigen ga spotten met mijn camera. Ik had nog een vraagje, het lijkt mij logisch om de sluitertijd vrij kort te zetten.
Hebben jullie nog een suggestie met welke auto-focus en lichtmeting ik moet schieten?
Als het wat wordt post ik nog wel wat foto's in dit topic, kan ik waarschijnlijk ook weer veel van leren
Hebben jullie nog een suggestie met welke auto-focus en lichtmeting ik moet schieten?
Als het wat wordt post ik nog wel wat foto's in dit topic, kan ik waarschijnlijk ook weer veel van leren
Juist wat langere sluitertijden zorgen ervoor dat de propellers niet 'bevriezen', je krijgt dan een mooie 'prop-blur'.-Bas schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:39:
het lijkt mij logisch om de sluitertijd vrij kort te zetten.
kom maar op[b][message=38710467,noline
ThanksChiron schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:34:
Nice nustyDe A380 kwam net weer lekker laag over A'dam Zuid heen, collega's over het vliegtuig ervoor 'is dat hem?' Maar dat bleek een 777 oid. Daarna kwam de A380 en dat was toch wel duidelijk
enorm apparaat blijft het toch.
Door haar grootte lijkt ze lager en langzamer te vliegen dan de rest
Nog wat Airbus-spul van LHR

G-VEIL A340-600 Virgin Atlantic final @ LHR by nustyR AirTeamImages, on Flickr

G-VOGE Virgin Atlantic A340-600 banking and cloudbusting @ LHR by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Met de sluitertijd ga ik zeker nog experimenteren, hoe zit dat met de AF-stand? Welke focus is het meest handig als ze vliegen? En hoe als ze stil staan met draaiende motor?nustys schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 18:35:
[...]
Juist wat langere sluitertijden zorgen ervoor dat de propellers niet 'bevriezen', je krijgt dan een mooie 'prop-blur'.
[...]
sorry voor al deze vragen
Ik gebruik altijd ai-focus. Ook als iets stil staat, ben te bang dat ik 'm daarna vergeet terug te zetten

Wow die is echt mooi!
*aso modus on*
Heb jij ook van jouw hobby jouw beroep gemaakt?
#1 De PH-JMP, de naam zegt het al een beetje, dit is het vliegtuig met de parachutisten!
#2 PH-JMP taking off
#3 PH-LPO Dit meisje zat helemaal in de wolken
"wolkentoetje"
Dit was de eerste keer dat ik vliegtuigen ben wezen spotten.
Tips zijn welkom, van de eerste foto weet ik bijvoorbeeld al dat het jammer is dat de vleugel er niet helemaal op staat. 
edit:
Alle foto's trouwens op manual geschoten

#2 PH-JMP taking off

#3 PH-LPO Dit meisje zat helemaal in de wolken

Dit was de eerste keer dat ik vliegtuigen ben wezen spotten.
edit:
[ Voor 3% gewijzigd door -Bas op 08-08-2012 15:40 ]
U vraagt, ik zal is wat draaien:-Bas schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:39:
#1 De PH-JMP, de naam zegt het al een beetje, dit is het vliegtuig met de parachutisten!
[afbeelding]
#2 PH-JMP taking off
[afbeelding]
#3 PH-LPO Dit meisje zat helemaal in de wolken"wolkentoetje"
[afbeelding]
Dit was de eerste keer dat ik vliegtuigen ben wezen spotten.Tips zijn welkom, van de eerste foto weet ik bijvoorbeeld al dat het jammer is dat de vleugel er niet helemaal op staat.
edit:
Op zich aardige foto's, de scherpte is in orde en de vliegtuigen lijken niet stil te staan door de propblur. Indien mogelijk had een iets groter diafragma nog wat meer onscherpte van de achtergrond kunnen creëren. Ik denk dat je op de volgende punten makkelijke verbeteringen hebt:
- Bij foto's 2 en 3 even de horizon rechtzetten. Bij de 1e loopt ie ook scheef maar dat vind ik nog binnen de perken. Het missen van de tip van dat vleugeltje is een klein schoonheidsfoutje waar ik me ook niet echt aan stoor.
- Ik weet niet met hoeveel tele/MP je zit, maar bij foto 2 en 3 zou het vliegtuig groter mogen. Het vliegtuig is het onderwerp in die foto's en mag dus een groter stuk oppervlak bevatten. Je kan de foto's niet opnieuw nemen, maar misschien kan je de foto bijsnijden zodat het vliegtuig in ieder geval zo'n 1/4 tot 1/3 van de hoogte van de foto is. Als je dan gaat uitsnijden let dan ook op de verhoudingen in de afbeeldingen, zo is bijvoorbeeld bij foto 2 al het interessante van de foto onder de helft te vinden, schuif die lijn is wat omhoog (zeg grofweg 1/3 van boven), bij 3 is dit ook in enige mate het geval.
- Ik vind de kleuren wat grauwig, ik denk dat je histogram her en der wel iets mag worden opgerekt zodat je sterkere contrasten in je afbeeldingen krijgt. Ik weet niet wat voor nabewerkingsprogramma je hebt, maar Ik weet niet of je raw of in jpeg schiet, maar met het eerste is meer mogelijk wat nabewerken betreft. Let trouwens ook een beetje op je witbalans, de laatste zijn wat rood.
Ik heb de vrijheid genomen om je 2e foto te bewerken om te laten zien wat ik bedoel:

1. Horizon rechttrekken moest heb je helemaal gelijk in, was ik vergeten te doen, zag ik ook pas nadat ik ze geupload had.Zartok schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:55:
[...]
U vraagt, ik zal is wat draaien:
Op zich aardige foto's, de scherpte is in orde en de vliegtuigen lijken niet stil te staan door de propblur. Indien mogelijk had een iets groter diafragma nog wat meer onscherpte van de achtergrond kunnen creëren. Ik denk dat je op de volgende punten makkelijke verbeteringen hebt:
1- Bij foto's 2 en 3 even de horizon rechtzetten. Bij de 1e loopt ie ook scheef maar dat vind ik nog binnen de perken. Het missen van de tip van dat vleugeltje is een klein schoonheidsfoutje waar ik me ook niet echt aan stoor.
2- Ik weet niet met hoeveel tele/MP je zit, maar bij foto 2 en 3 zou het vliegtuig groter mogen. Het vliegtuig is het onderwerp in die foto's en mag dus een groter stuk oppervlak bevatten. Je kan de foto's niet opnieuw nemen, maar misschien kan je de foto bijsnijden zodat het vliegtuig in ieder geval zo'n 1/4 tot 1/3 van de hoogte van de foto is. Als je dan gaat uitsnijden let dan ook op de verhoudingen in de afbeeldingen, zo is bijvoorbeeld bij foto 2 al het interessante van de foto onder de helft te vinden, schuif die lijn is wat omhoog (zeg grofweg 1/3 van boven), bij 3 is dit ook in enige mate het geval.
3- Ik vind de kleuren wat grauwig, ik denk dat je histogram her en der wel iets mag worden opgerekt zodat je sterkere contrasten in je afbeeldingen krijgt. Ik weet niet wat voor nabewerkingsprogramma je hebt, maar Ik weet niet of je raw of in jpeg schiet, maar met het eerste is meer mogelijk wat nabewerken betreft. Let trouwens ook een beetje op je witbalans, de laatste zijn wat rood.
Ik heb de vrijheid genomen om je 2e foto te bewerken om te laten zien wat ik bedoel:
[afbeelding]
[afbeelding]
2. Ik schiet Raw + Jpeg fine, de hoogste kwaliteit jpeg. Mijn toestel is de D3100, 14,2MP?? (geen idee), met een 18-105mm. De platen die ik heb geupload hebben alleen een belichtingscorrectie gehad, gedaan met adobe lightroom (4.1).
3. Het bewerken heb ik inderdaad nog niet gedaan, ook omdat ik niet zeker wist of mensen in dit topic alle platen al hebben bewerkt
Doordat je de foto hebt bewerkt zie ik wel ongeveer wat je bedoeld, toch vind ik dat de contrastverschillen niet te hoog moeten zijn anders lijkt het niet meer "echt". Maar dit moet met een goede raw-file wel te doen zijn denk ik zo, om dat een beetje natuurgetrouw te krijgen.
In ieder geval heel erg bedankt voor de tips
Bewerken hoort er nou eenmaal bij
De truuk is om het natuurlijk over te laten komen
Nog wat fotootjes van maandag;
3

PH-AHX Arkefly 767 taking off from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
4

HS-TGH Thai Cargo 747 taking off from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
5

HZ-ANB MD-11 Saudi Cargo taxing @ EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Nog wat fotootjes van maandag;
3

PH-AHX Arkefly 767 taking off from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
4

HS-TGH Thai Cargo 747 taking off from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
5

HZ-ANB MD-11 Saudi Cargo taxing @ EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Ook nog een lufthansa boeing gezien boven vliegveld teuge, voor de geïntresseerden:
http://farm9.staticflickr...42618900_4d22f7da12_b.jpg
@MarkCantPark, gave platen!
@-bas, qua op- en aanmerking ben ik het eens met Zartok. In het beginsel zou ik me met name richten op de horizon en crop. Wanneer je dat onder de knie hebt dan kun je wat meer gaan experimenten met de belichting e.d.
Nadat het vorige week niet was geluk om een tupolov TU-154 te platen (geannuleerd vanwege het milieu). Kreeg ik vandaag nog een kans. Wederom stond er weer een TU-154 gepland, ditmaal niet op Dusseldorf maar op Weeze.
1. UT Air TU-154M

2.

3.
@-bas, qua op- en aanmerking ben ik het eens met Zartok. In het beginsel zou ik me met name richten op de horizon en crop. Wanneer je dat onder de knie hebt dan kun je wat meer gaan experimenten met de belichting e.d.
Correctie: Airbus, ik twijfel alleen tussen een A340-300 en een A340-600.-Bas schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 23:45:
Ook nog een lufthansa boeing gezien boven vliegveld teuge, voor de geïntresseerden:
Nadat het vorige week niet was geluk om een tupolov TU-154 te platen (geannuleerd vanwege het milieu). Kreeg ik vandaag nog een kans. Wederom stond er weer een TU-154 gepland, ditmaal niet op Dusseldorf maar op Weeze.
1. UT Air TU-154M

2.

3.

Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook
Vliegen er tegenwoordig nog steeds tupolov'sTyno schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 00:17:
@MarkCantPark, gave platen!
[...]
Correctie: Airbus, ik twijfel alleen tussen een A340-300 en een A340-600.
1. UT Air TU-154M
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]

Edit:
Horizon rechtzetten in lightroom is veel te gemakkelijk, waterpass tooltje erbij en klaar.
Verder moet ik inderdaad nog veel leren, ook over fotografie.
[ Voor 14% gewijzigd door -Bas op 09-08-2012 00:25 ]
Ik zie dat je na het bewerken de foto nog eens flink gecropt hebt, ik stoor me eraan dat de staart van het vliegtuig er niet helemaal op staat! Ook het rood-wit geblokte ding precies achter de antennes stoor ik mij aan, kan je die niet wegpoetsen?
Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen
Ik denk een -300... Een -600 is langer en doordat de motoren van een -600 flink dikker zijn, zou de ruimte tussen de motoren kleiner moeten zijn dan hier lijkt te zijn...-Bas schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 23:45:
iets met foto's...
Tuurlijk kan ik datSilasje schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 00:40:
Ik zie dat je na het bewerken de foto nog eens flink gecropt hebt, ik stoor me eraan dat de staart van het vliegtuig er niet helemaal op staat! Ook het rood-wit geblokte ding precies achter de antennes stoor ik mij aan, kan je die niet wegpoetsen?
edit:
Ziet dat clonen best moeilijk is en blijft
[ Voor 7% gewijzigd door -Bas op 09-08-2012 01:20 ]
Ik weet het niet zeker hoor, maar ik heb volgens mij wat leuks gespot. Ik weet alleen niet zeker wat het is, op casperflights stond dat er op dit moment, een Boeing 747-400 (malaysia airlines) over kwam. Alleen dit toestel lijkt daar niet op. Het lijkt eerder op een Emirates, alleen nu nog weten welke het moet zijn

Edit:
Op fligthradar gekeken en daar gezien dat dit inderdaad een A380 was, mijn dag kan niet meer stuk
Hij is gespot op ongeveer 8-12 duizend meter

Edit:
Op fligthradar gekeken en daar gezien dat dit inderdaad een A380 was, mijn dag kan niet meer stuk
[ Voor 19% gewijzigd door -Bas op 09-08-2012 17:26 ]
Props!
Mooie foto!
*Zijn Is Wezen Zoals Het In Wezen Bedoeld Is Om Te Zijn Zoals Het Is... Toch?!?*
Ging vanmorgen (~11:40) ook één over het noorden van NL. Kwam een laag toestel vlak langs ons huis, even naar flightradar; Vueling A320 (VLG8630) naar Eelde, ~500m-Bas schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:26:
Ik weet het niet zeker hoor, maar ik heb volgens mij wat leuks gespot. Ik weet alleen niet zeker wat het is, op casperflights stond dat er op dit moment, een Boeing 747-400 (malaysia airlines) over kwam. Alleen dit toestel lijkt daar niet op. Het lijkt eerder op een Emirates, alleen nu nog weten welke het moet zijn![]()
[afbeelding]
Edit:
Op fligthradar gekeken en daar gezien dat dit inderdaad een A380 was, mijn dag kan niet meer stuk![]()
![]()
Hij is gespot op ongeveer 8-12 duizend meter
Edit: correcte info toegevoegd
[ Voor 6% gewijzigd door KiPKaKDutcH op 09-08-2012 18:53 ]
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
"The one" die ik gespot heb, ging naar Dubai. Hij vertrok rond 15.30 (waarschijnlijk met enige vertraging) en ik heb hem gespot om 16.05 in Zutphen, daar kwam hij niet recht over heen, dat kun je ook op de foto zien. Over Apeldoorn daarentegen wel.KiPKaKDutcH schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 18:46:
[...]
Ging vanmorgen (~11:40) ook één over het noorden van NL. Kwam een laag toestel vlak langs ons huis, even naar flightradar; Vueling A320 (VLG8630) naar Eelde, ~500mKomen wel vaker lage vliegtuigen hier over voor Eelde. Maar zag toen ook een A380 (UAE201) op de radar. Ging naar Heatrow JFK, boven Drachten, had ik kunnen zien, jammer van de bewolking
Edit: correcte info toegevoegd
Verwijderd
Hallo, wat zouden jullie photoshop-technisch hier nog aan doen???

http://www.flickr.com/pho...8/sizes/h/in/photostream/

http://www.flickr.com/pho...8/sizes/h/in/photostream/
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2012 16:02 ]
Als je echt goed bent, alles behalve de plane en de runway. Anders niets!!!!
ook al vervormt je lens, heb ik toch t gevoel dat de foto achterover leunt... (horizon dus...) verder niets...
leuke plaat

iets met foto's...
oehh, een photoshop uitdaging
stuur m maar naar mij toe op de DM 
Edit:
Simontjhe heeft mij de foto gemaild, hier het resultaat:
Edit:
Simontjhe heeft mij de foto gemaild, hier het resultaat:

[ Voor 54% gewijzigd door Silasje op 10-08-2012 22:58 ]
Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen
Volgens mij sta ik hier redelijk alleen in, maar net als met de A380 twee pagina's terug, is het wegpoetsen niet echt bevordelijk. Ja, het gaat hier om vliegtuigfoto's.... maar om het op z'n David Attenborough's te zeggen, je wilt ze toch in hun 'natural habitat' hebben? Dus in de lucht bijv. en op de grond is al het grondpersoneel en materieel een onderdeel van die habitat.
Zo vond ik het bij die A380 foto erg leuk om alle drukte er omheen te zien. Geeft een beetje weer wat er allemaal bij komt kijken. Het origineel was naar mijn mening helemaal niet te druk en het vliegtuig was overduidelijk het onderwerp. En deze AirBerlin is nu zo leeg gepoetst dat je een onnatuurlijke situatie krijgt.... een vliegtuig geparkeerd zonder pionnen, ground power, ander vliegveld verkeer... Je zou dan net zo goed een schaalmodelletje van een 737 kunnen halen en daar foto's van gaan maken
.
Zo vond ik het bij die A380 foto erg leuk om alle drukte er omheen te zien. Geeft een beetje weer wat er allemaal bij komt kijken. Het origineel was naar mijn mening helemaal niet te druk en het vliegtuig was overduidelijk het onderwerp. En deze AirBerlin is nu zo leeg gepoetst dat je een onnatuurlijke situatie krijgt.... een vliegtuig geparkeerd zonder pionnen, ground power, ander vliegveld verkeer... Je zou dan net zo goed een schaalmodelletje van een 737 kunnen halen en daar foto's van gaan maken
met Propane 
En Silasje.... hij lijkt is nu nog schever dan de eerste...
En Silasje.... hij lijkt is nu nog schever dan de eerste...

[ Voor 7% gewijzigd door Gulf_5 op 11-08-2012 09:44 ]
iets met foto's...
Mee eens.Propane schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 01:44:
Volgens mij sta ik hier redelijk alleen in, maar net als met de A380 twee pagina's terug, is het wegpoetsen niet echt bevordelijk. Ja, het gaat hier om vliegtuigfoto's.... maar om het op z'n David Attenborough's te zeggen, je wilt ze toch in hun 'natural habitat' hebben? Dus in de lucht bijv. en op de grond is al het grondpersoneel en materieel een onderdeel van die habitat.
Zo vond ik het bij die A380 foto erg leuk om alle drukte er omheen te zien. Geeft een beetje weer wat er allemaal bij komt kijken. Het origineel was naar mijn mening helemaal niet te druk en het vliegtuig was overduidelijk het onderwerp. En deze AirBerlin is nu zo leeg gepoetst dat je een onnatuurlijke situatie krijgt.... een vliegtuig geparkeerd zonder pionnen, ground power, ander vliegveld verkeer... Je zou dan net zo goed een schaalmodelletje van een 737 kunnen halen en daar foto's van gaan maken.
Het zijn zaken die met het vliegtuig te maken hebben en die horen er naar mijn mening gewoon bij.
Het geeft de plaat ook 'levendigheid' omdat er van alles om die kist heen gebeurd.
Als je het toch graag clean wilt hebben zou ik hooguit de kisten links- en rechts verwijderen.
Dan oogt het toch meer clean maar je behoudt wel de levendigheid bij het onderwerp waar het om gaat.
Vind het zo ook maar een saaie boel.
Net alsof hij op een airport staat die eigenlijk is gesloten.
Het shot van de A380 is er enorm door opgeknapt
Bij de Air Berlin is het juist een mindere foto geworden.
Conclusie; de ene keer wel , de andere keer niet
Zonsopkomst was hedenochtend een aanfluiting. Uiteindelijk op zoek naar nieuwe plekjes ben ik in Zuid-Holland terecht gekomen.
1 Banking van baseleg naar final. Geschoten met 1000mm en heavy crop.

EI-DVM Aer Lingus retro banking from baseleg to final @ EHAM Schiphol. Taken with 1000mm and heavy crop. by nustyR AirTeamImages, on Flickr
2 Banking van baseleg naar final en iets minder crop.

PH-BFM Banking from baseleg to final @ EHAM Schiphol. Taken with 1000mm and heavy crop. by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Conclusie; de ene keer wel , de andere keer niet
Zonsopkomst was hedenochtend een aanfluiting. Uiteindelijk op zoek naar nieuwe plekjes ben ik in Zuid-Holland terecht gekomen.
1 Banking van baseleg naar final. Geschoten met 1000mm en heavy crop.

EI-DVM Aer Lingus retro banking from baseleg to final @ EHAM Schiphol. Taken with 1000mm and heavy crop. by nustyR AirTeamImages, on Flickr
2 Banking van baseleg naar final en iets minder crop.

PH-BFM Banking from baseleg to final @ EHAM Schiphol. Taken with 1000mm and heavy crop. by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Verwijderd
OK, hoe heb je die in hemelsnaam genomen? (in wat voor vliegtuig zat je in hemelsnaam om zo'n plaat te kunnen schieten?)
Als ie banking is, zou het van de grond kunnen zijn. Anders als wingwalker met 500 mm 
Erg mooie foto trouwens.
Erg mooie foto trouwens.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
't ziet eruit alsof er een zelfmoordterrorist aan het stuur zit
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Zat net wat foto's te bekijken en ik kwam een vliegtuig tegen wat aan de onderkant wit is en de bovenkant donker(bruin/zwart) met een goudkleurig kroontje op de staart. Zat toevallig wat foto's te schieten in de achtertuin bij familie waar iedere 2 minuten zo'n ding overkomt (Kudelstaart) dus heb verder geen idee, via google kwam ik ook niet verder iig.
Iemand die het nu al weet? Foto komt er zo aan.

airplane by Flaggr, on Flickr
@nielsjuuh hieronder thx.
Niets bijzonders dus, noob die ik ben...
Iemand die het nu al weet? Foto komt er zo aan.

airplane by Flaggr, on Flickr
@nielsjuuh hieronder thx.
Niets bijzonders dus, noob die ik ben...
[ Voor 30% gewijzigd door Flagg op 12-08-2012 20:18 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Propane douze pointsPropane schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:01:
Banking voor approach/departure gok ik? Outboard ailerons en slats in gebruik zo te zien.
1 Cargolux kwam vandaag met een 747-8F ( disclaimer; low quality light in progress
)

LX-VCE Cargolux 747-8F landing at EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
2

A6-EDH Emirates A380 landing at EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
3 In-flight foto

A6-EDH Emirates A380 landing at EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
4 SX-BTM

SX-BTM Aeolian MD-83 banking away from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
5 Eerder vandaag toen de zon nog scheen en de lucht nog een beetje helder was.

9V-SWK Singapore 777-300ER banking away from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Op Heathrow was het allemaal zo makkelijk om te scoren

A6-EDU Emirates A380 banking away from LHR by nustyR AirTeamImages, on Flickr

LX-VCE Cargolux 747-8F landing at EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
2

3 In-flight foto

4 SX-BTM

SX-BTM Aeolian MD-83 banking away from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
5 Eerder vandaag toen de zon nog scheen en de lucht nog een beetje helder was.

9V-SWK Singapore 777-300ER banking away from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Op Heathrow was het allemaal zo makkelijk om te scoren

A6-EDU Emirates A380 banking away from LHR by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Oei! Die laatste A380 is wel erg lekker Nusty!
Goh, ik wist niet eens dat er een draaidje was hiervoor !! Maar ik had natuurlijk beter moeten weten ;-)
Ik fotografeer pas sinds 1,5 jaar en sta ook wel eens ergens op Schiphol, het is een handige lokatie om dingen uit te proberen omdat er zoveel vliegtuigen langs komen (en 24x7 activieteit). Zo nu en dan zit er zelfs wat leuks tussen. De meest geslaagde vond ik zelf tot op heden:
1) Martinair Cargo PH-MCY, McDonnell Douglas MD-11, Polderbaan.

2) KLM PH-BFR, Boeing 747-406M, Polderbaan.

3) Qatar Airways Cargo A7-BFB, Boeing 777-FDZ, Polderbaan.

4) Kenya Airways Cargo PH-MPS, Boeing 747-412(BCF), Aalsmeerbaan.

5) KLM Cityhopper PH-EZP, Embraer ERJ-190, Polderbaan.

6) Air France CityJet EI-RJG, British Aerospace Avro 146-RJ85, Polderbaan.

En de volgende 2 zijn genomen met de Nikon V1:
7) KLM Cityhopper PH-EZS, Embraer ERJ-190, Stjørdal, Norway.

acht) Korean Air Cargo HL-7600, Boeing 747-4B5F/ER/SCD, Polderbaan.

Prachtige foto's van iedereen trouwens
Ik fotografeer pas sinds 1,5 jaar en sta ook wel eens ergens op Schiphol, het is een handige lokatie om dingen uit te proberen omdat er zoveel vliegtuigen langs komen (en 24x7 activieteit). Zo nu en dan zit er zelfs wat leuks tussen. De meest geslaagde vond ik zelf tot op heden:
1) Martinair Cargo PH-MCY, McDonnell Douglas MD-11, Polderbaan.

2) KLM PH-BFR, Boeing 747-406M, Polderbaan.

3) Qatar Airways Cargo A7-BFB, Boeing 777-FDZ, Polderbaan.

4) Kenya Airways Cargo PH-MPS, Boeing 747-412(BCF), Aalsmeerbaan.

5) KLM Cityhopper PH-EZP, Embraer ERJ-190, Polderbaan.

6) Air France CityJet EI-RJG, British Aerospace Avro 146-RJ85, Polderbaan.

En de volgende 2 zijn genomen met de Nikon V1:
7) KLM Cityhopper PH-EZS, Embraer ERJ-190, Stjørdal, Norway.

acht) Korean Air Cargo HL-7600, Boeing 747-4B5F/ER/SCD, Polderbaan.

Prachtige foto's van iedereen trouwens
[ Voor 19% gewijzigd door Boushh op 15-08-2012 19:42 ]
Heb je geen takeoff shot?nustys schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:39:
1 Cargolux kwam vandaag met een 747-8F ( disclaimer; low quality light in progress)
[afbeelding]
Morgen naar Lelystad voor een 2 uur durende 737-800 simulatie.
Ben benieuwd!
http://www.waviation.nl/flight-simulator.php
Camera gaat uiteraard ook mee, kijken of ik nog iets leuks kan schieten.
Ben benieuwd!
[ Voor 18% gewijzigd door NeutraleTeun op 15-08-2012 20:29 ]
Mooi ding, de scenery is van MS Flight Simulator ( volgens mij 2004 ). Die is overigens mooier en echter dan de echte flightsims bij CAE in Hoofddorp.NeutraleTeun schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 20:27:
Morgen naar Lelystad voor een 2 uur durende 737-800 simulatie.
Ben benieuwd!
Veel plezier
1 Vanochtend met zonsopkomst; Qantas A380 overhead naar LHR

Qantas A380 overhead to LHR by nustyR AirTeamImages, on Flickr
2 Ze had nog bijna een crossing met een SkyTeam Delta 767

3 Parallel vloog deze beauty; Thai A340-600 HS-TND, dat moet echt een mooi gezicht zijn geweest.

HS-TND Thai A340-600 overhead to LHR by nustyR AirTeamImages, on Flickr

2 Ze had nog bijna een crossing met een SkyTeam Delta 767

3 Parallel vloog deze beauty; Thai A340-600 HS-TND, dat moet echt een mooi gezicht zijn geweest.

HS-TND Thai A340-600 overhead to LHR by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Ik vlieg vandaag (16 aug) met HV 6583 vanuit Schiphol om 16:10, dus mocht iemand op die tijdstip aan het spotten zijn en deze zou willen fotograferen dan graag.
[ Voor 12% gewijzigd door magnifor op 16-08-2012 00:23 ]
Wat een SUPER ervaring!
Heb een rondje Schiphol gedaan, paar keer oud Hongkong aangedaan. Met 1x een verkeerde aanvliegroute, moest dus doorstarten en via de andere kant (water) weer terug. Sint Maarten, Madeira, Shanghai, en die andere ben ik vergeten
Omdat het me te makkelijk afging kreeg ik ook nog eens hevige turbulentie (zowel tijdens het vliegen als het landen), een motorbrand (dus verder op 1 motor en hele check-list afwerken) en sommige landingen zonder hulpmiddelen.
Verder geen leuke kisten daar, allemaal klein grut en wat helicopters. Dus geen spectaculaire foto's van daar.
(toen we daar zaten kregen we wel het bericht dat er op 5 min. afstand dat vliegtuigje was neergestort)
Daarna door naar Schiphol voor de A380. De landing net op 10 minuten gemist helaas, zag haar wel dalen vanaf de snelweg.
Dus dan maar wachten op het vertrek. Daar wel leuke platen geschoten.
Komen volgende week, als ik weer thuis ben en het weer uitgezocht heb.
Ze zou normaal om half 4 komen vertrekken dus, maar kreeg vertraging en vertrok uiteindelijk om 16:10 (wat een spierpijn heb ik!)
Dus "magnifor", als jij eerder vertrokken bent, heb ik jou waarschijnlijk erop staat, maar als jij ook 40 minuten vertraging had, dan heb ik je niet.
Ik heb volgens mij wel een Transavia gezien... misschien ook geplaat. Dus wellicht heb je geluk!
Heb een rondje Schiphol gedaan, paar keer oud Hongkong aangedaan. Met 1x een verkeerde aanvliegroute, moest dus doorstarten en via de andere kant (water) weer terug. Sint Maarten, Madeira, Shanghai, en die andere ben ik vergeten
Omdat het me te makkelijk afging kreeg ik ook nog eens hevige turbulentie (zowel tijdens het vliegen als het landen), een motorbrand (dus verder op 1 motor en hele check-list afwerken) en sommige landingen zonder hulpmiddelen.
Verder geen leuke kisten daar, allemaal klein grut en wat helicopters. Dus geen spectaculaire foto's van daar.
(toen we daar zaten kregen we wel het bericht dat er op 5 min. afstand dat vliegtuigje was neergestort)
Daarna door naar Schiphol voor de A380. De landing net op 10 minuten gemist helaas, zag haar wel dalen vanaf de snelweg.
Ze zou normaal om half 4 komen vertrekken dus, maar kreeg vertraging en vertrok uiteindelijk om 16:10 (wat een spierpijn heb ik!)
Dus "magnifor", als jij eerder vertrokken bent, heb ik jou waarschijnlijk erop staat, maar als jij ook 40 minuten vertraging had, dan heb ik je niet.
Ik heb volgens mij wel een Transavia gezien... misschien ook geplaat. Dus wellicht heb je geluk!
[ Voor 3% gewijzigd door NeutraleTeun op 16-08-2012 18:35 ]
EL-AL stuurde vandaag een 777

4X-ECB EL-AL 777 at final for 18C @ EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr

4X-ECB EL-AL 777 at final for 18C @ EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Mijn vlucht is zo rond 16:20 vertrokken dus ben benieuwd.NeutraleTeun schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 18:30:
Wat een SUPER ervaring!
Heb een rondje Schiphol gedaan, paar keer oud Hongkong aangedaan. Met 1x een verkeerde aanvliegroute, moest dus doorstarten en via de andere kant (water) weer terug. Sint Maarten, Madeira, Shanghai, en die andere ben ik vergeten![]()
Verwijderd
Leuke foto's Nustys, thanks. Op die vlucht zit ik eind sept terug van m'n vakantie. Leuk om alvast te zien zo.nustys schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:48:
1 Vanochtend met zonsopkomst; Qantas A380 overhead naar LHR
*Knip*
Boush, jouw foto's mogen er ook wezen zeg! In eerste instantie dacht ik dat ik naar nustys foto's aan het kijken was
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Enorm bedankt voor je compliment !! Wellicht moet ik toch wat vaker naar SchipholDeathchant schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 15:38:
Boush, jouw foto's mogen er ook wezen zeg! In eerste instantie dacht ik dat ik naar nustys foto's aan het kijken was
PreciesBoushh schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 10:26:
[...]
Enorm bedankt voor je compliment !! Wellicht moet ik toch wat vaker naar Schiphol
Of Heathrow

Just because this one had to be posted.... by nustyR AirTeamImages, on Flickr

Emirates 777-300ER landing at LHR by nustyR AirTeamImages, on Flickr

Just because this one had to be posted.... by nustyR AirTeamImages, on Flickr

Emirates 777-300ER landing at LHR by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Dat lijkt wel donut-bokeh zoals je ziet bij spiegellenzen.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
@ Boushh,
super platen. Met name die Qatar is erg fraai.
@ Nustys, dat shot van die A340 is geweldig!!
Hierbij nog even een shot vanuit mijn achtertuin:
1. Vanmiddag kwam de Malaysia A380 (9M-MNA) recht over mijn huis gevlogen.
@ Nustys, dat shot van die A340 is geweldig!!
Hierbij nog even een shot vanuit mijn achtertuin:
1. Vanmiddag kwam de Malaysia A380 (9M-MNA) recht over mijn huis gevlogen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tyno op 19-08-2012 22:19 ]
Scherp met 700mm !
Iets minder ruis zou nog wel mogen
Take-off vanaf Heathrow tijdens zonsondergang en een 'buitje voor het stof'.

G-BYGA BA 747-400 taking off from lHR in a shower at sunset. by nustyR AirTeamImages, on Flickr

G-BYGA BA 747-400 taking off from lHR in a shower at sunset. by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Nieuwsgierige vraag:
kun jij leven van je foto's? Of worden ze enigszins (hoe dan ook) redelijkerwijs vergoedt?
Of is het echt gewoon puur pro deo hobby.
Aangezien je er veel tijd (en equipment) aan besteedt, en zelfs onkosten maakt door naar het buitenland te gaan.
kun jij leven van je foto's? Of worden ze enigszins (hoe dan ook) redelijkerwijs vergoedt?
Aangezien je er veel tijd (en equipment) aan besteedt, en zelfs onkosten maakt door naar het buitenland te gaan.
[ Voor 26% gewijzigd door NeutraleTeun op 21-08-2012 22:10 ]
Af en toe verkoop ik een fotootje; bij ATI hebben we het over 'Beer-money'. Gelukkig heb ik een goede baanNeutraleTeun schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:10:
Nieuwsgierige vraag:
Een hobbie mag geld kosten heNeutraleTeun schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:10:
www.degroot-it.nl
Precies!
Ik ga vaak naar Zandvoort of Zolder en zo nu en dan naar Assen toe en als je de brandstof kosten + kaartje bij elkaar optelt dan tikt dat ook wel aardig aan richting een tripje naar Duitsland of U.K. per vliegtuig om wat foto's te maken
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik verbaas me er elke dag nog over wat een scherpe platen die oude 500mm lens blijft produceren.

Daarnaast is het ook zo dat lang niet alle reisje compleet in het teken staan van spotten. Mijn laatste bezoek aan Heathrow was omdat ik een lang weekend met vrienden naar Londen ging (dan is het heel simpel om er even een dagje spotten aan vast te plakken).
Jeetje wat een gave foto's weer Nusty!
Mocht iemand anders ook nog eens in een flightsim willen spelen, een vriend van mijn buurman heeft een hele mooie 737 sim (zelf gebouwd) die bestaat uit onderdelen die uit echte 737's komen. Scenery is door FS2004 verzorgd en dit ziet er prima uit! Hij heeft 3 beamers met een 180 graden scherm. Over 2 weken wil hij deze commercieel gaan exploiteren en ik kan je er voor een vriendelijk prijsje in helpen. Wees niet bang mij een pm te sturen.
mods, ik heb hier zelf geen enkel commerciëel belang bij. Ik doe dit voor de mensen die dit graag een keer willen doen en ook omdat ik het erg leuk zou vinden voor de eigenaar van deze sim. Mocht je dit bericht niet graag hebben, stuur mij dan een pm om me hierover te informeren..
mods, ik heb hier zelf geen enkel commerciëel belang bij. Ik doe dit voor de mensen die dit graag een keer willen doen en ook omdat ik het erg leuk zou vinden voor de eigenaar van deze sim. Mocht je dit bericht niet graag hebben, stuur mij dan een pm om me hierover te informeren..
Eindelijk de foto's uitgezocht en kleine selectie gemaakt!
Dit is mijn 2e keer dus, en alles is weer klikbaar:
Klein grut @ Lelystad:

De Transavia! Niet naar reg nummer kijken

Raad mijn spot

Waarom staat hier eigenlijk Prinses Maxima op?

Gek ding:

Jammer van die masten!

Dan maar een niet zo speciale:
Dit is mijn 2e keer dus, en alles is weer klikbaar:
Klein grut @ Lelystad:

De Transavia! Niet naar reg nummer kijken

Raad mijn spot

Waarom staat hier eigenlijk Prinses Maxima op?

Gek ding:

Jammer van die masten!

Dan maar een niet zo speciale:

@ToyotaMR2 - Gave foto's! Die heli heb je knap geplaat zo!
@ToyotaMR2:

Zou deze mijn vlucht kunnen zijn? Zou je in de exif data kunnen kijken om te zien op welke tijdstip deze plaat geschoten is? Alvast bedankt.

Zou deze mijn vlucht kunnen zijn? Zou je in de exif data kunnen kijken om te zien op welke tijdstip deze plaat geschoten is? Alvast bedankt.
Als je van vliegtuigjes houdt, kijk je altijd eerst (of achteraf) naar het registratienummer van het vliegtuig voordat je instapt 
Ik vind het altijd leuk om achteraf te zoeken hoe oud het toestel is en waar het toestel is op dat moment
Ik vind het altijd leuk om achteraf te zoeken hoe oud het toestel is en waar het toestel is op dat moment
Als ik zo de Exif-info bekijk, lijkt het erop dat de foto op 16-08-2012 om 14.39 uur is gemaaktmagnifor schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 02:19:
@ToyotaMR2:
[afbeelding]
Had eerder toch al vermeld dat ik niks meer na de A380 had geschoten?
En bij deze foto dat je niet naar het nummer moest kijken?
De volgende zin hoef je niet te lezen, want je weet het allang:
spoiler:
Als er gezegd wordt ergens niet naar te kijken, doe je het juist wel.
Verwijderd
Tss, al dat asfalt hier..

Isle of Barra. De enige lijndienst ter wereld die op het strand land. Als gevolg daarvan heb je weinig keuze mbt vliegtijden (het vliegveld is open met eb) en gezien ons korte verblijf op het eiland was dit de keuze die ik had qua licht...
Edit: voor de niet kenners: de Havilland Canada DHC-6 Twin Otter

Isle of Barra. De enige lijndienst ter wereld die op het strand land. Als gevolg daarvan heb je weinig keuze mbt vliegtijden (het vliegveld is open met eb) en gezien ons korte verblijf op het eiland was dit de keuze die ik had qua licht...
Edit: voor de niet kenners: de Havilland Canada DHC-6 Twin Otter
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2012 22:20 ]
Ik keek toch met de gedachte van "you never know"NeutraleTeun schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:21:
Had eerder toch al vermeld dat ik niks meer na de A380 had geschoten?
Doe ik ook altijd , leuk dan dat je net voor je instapt leest dat je kist al 36x een engine failure heeft gehadH92! schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 09:35:
Als je van vliegtuigjes houdt, kijk je altijd eerst (of achteraf) naar het registratienummer van het vliegtuig voordat je instapt
www.degroot-it.nl
Op welke site kun je dat nazien?degroot schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 10:08:
[...]
Doe ik ook altijd , leuk dan dat je net voor je instapt leest dat je kist al 36x een engine failure heeft gehad
Bijvoorbeeld hier: Planespotters.net
Grappig!
De Transavia met oude "paint job".
http://www.planespotters....0389,PH-HZJ-Transavia.php
Maar daar zie ik geen failures staan.
Goede pagina, en dus goed toestel... of moet ik ergens anders kijken?
De Transavia met oude "paint job".
http://www.planespotters....0389,PH-HZJ-Transavia.php
Maar daar zie ik geen failures staan.
Goede pagina, en dus goed toestel... of moet ik ergens anders kijken?
Let op:
Het wordt erg gewaardeerd als je feedback geeft op je voorgangers, dat houdt het waardevol voor iedereen
Het wordt erg gewaardeerd als je feedback geeft op je voorgangers, dat houdt het waardevol voor iedereen