Zo, effe vlug een update vanuit de States

Over 2 dagen komen we alweer in San Francisco aan, het eindstation van onze trip door het westen van Amerika. We hebben een aantal vliegveldjes bezocht (tot groot genoegen van m'n vriendin

) en ook op SFO zal ik wat spottijd moeten claimen

.
Op volgorde, met een korte omschrijving van wat ik daar heb gezien. Foto's volgen nog, ik vertrouw m'n laptop onvoldoende om hier te durven posten
KLAS: eigenlijk te weinig tijd, en een van de banen was in onderhoud en de wind stond verkeerd. Dus geen shots met hotels op de achtergrond

de shots die ik wel heb zijn vanaf de officiële (jawel) spottersplek, waar je eigenlijk geen reet aan hebt, zonder trappetje
KIGM: storage/sloopveld #1, de twee tristars van weleer, helaas gesloopt en verdwenen. Op hun plek staan nu diverse Airbussen (type A300, van DHL), klaar om (eindelijk

) gesloopt te worden. Verder een enorme berg ouwe 727's (ook van DHL), en een nog grotere berg regionale jet en propliners van american eagle, delta connection en continental express. Nog een zootje afgeschreven MD-80's en nog een enkele verdwaalde kist van een ander hier niet nader genoemd type of maatschappij

De moeite waard, helemaal rond zonsondergang. Geen mot met security gehad, heb ze überhaupt nergens gezien
KVCV: tja... op het oog weinig veranderd. Nog steeds een berg grote kisten in de woestijn en foto's maken is er moeilijk/onmogelijk... toch met de 4x4 een rondje door de wildernis om het veld heen gereden en zowaar wat leuke platen kunnen maken van wat Tristars (w.o. de CS-TMR !!! still alive, not kickin'

) en wat platen van de rest van afstand (met heatwaves dus helaas).
KLAX: smog....
...
kut met peren dus... hoewel

smog heeft behalve de lucht die er aan hangt, vergelijkbare eigenschappen als mist... en dus VORTEX !!!! jawel !

en dat was leuk

op dag 2 een Qantas A380 mogen vastleggen en nog wat ander leuk spul. Foto's volgen dus nog
KVNY: business jets... en véél !!! als je weet waar je zijn moet, kun je veel kisten zien en beperkt fotograferen. 1 kist goed in T/O kunnen pakken, verder was het slechts een hit-en-run dus was gauw weer weg. Staan 3 727's stored. De Caravelle die ik 2 jaar geleden heb gezien op dit veld, was spoorloos
KMHV: erg jammer... de tourtjes die je daar kan doen zijn nog altijd leuk, echter foto's maken tegenwoordig ten strengste verboden en ook gaat het busje niet meer over de boneyard heen. Ik had dit vooraf nagevraagd of dit echt niet alsjeblieft iets anders kon worden aangekleed, maar nee... Dus ik heb me beperkt tot een rondje om het veld. Evengoed nog wel wat plaatjes kunnen maken want de hekken zijn er erg laag. Zonder trap of wat, kom je met LiveView een heel eind.
Dus, met SFO nog te gaan, was dit spotten in Amerika. Naast de vliegveldjes nog wel wat andere dingen gedaan (waarbij de teller inmiddels over de 5,5k foto's en 120 HD filmpjes is gegaan (totaal ruim 170 GB aan data). Zoals gezegd, de foto's van de velden volgen
iets met foto's...