Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58

NickH

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

• Tyno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-11-2017

Tyno

!!! IEDEREEN DIE MEE WIL: AANMELDEN !!!

Week 43 (23 t/m 29 oktober 2011) is de laatste week van de zomertijd dit jaar.

In die periode is het 's avonds al donker tussen 18:00 en 20:00, tijdstip waarop het panorama terras op Schiphol dan nog open is. Zodra de wintertijd op 30 oktober in gaat, is dat afgelopen. Dan sluit het terras om 18:00.
Kortom 1 week per jaar dat je 's avonds wat leuke plaatjes kunt schieten vanaf het terras.

Dus... tijd voor wéér een meeting! :)

De officiele meeting zal plaats vinden op:

Maandag 24 oktober 2011

&

Zaterdag 29 oktober 2011

Maarrrr....
Het is waarschijnlijk dat er toch een aantal die hards nóg een avond gaan in die week.
Of dat je zelf niet kunt/wil op de zaterdag. Geef dat dan even aan in het topic, dan kan er vast en zeker wel worden afgesproken op het terras. Sta je tenminste niet alleen te verkleumen daar. :)

Wat voor soort plaatjes kun je verwachten te maken?
Kijk daarvoor even naar de volgende posts:

Verwijderd in "[verzamel] Jouw vliegtuigfoto's deel 2"
Gulf_5 in "[verzamel] Jouw vliegtuigfoto's deel 2"
Verwijderd in "[verzamel] Jouw vliegtuigfoto's deel 2"
Pollewob in "[verzamel] Jouw vliegtuigfoto's deel 2"

Of bekijk deze video eens:

Je ziet, je kunt dus los met je gehele arsenaal aan lenzen.
Van telezoom tot wide angle.

Wat heb je nodig?
Het is KOUD en winderig daar!
Dikke jas.
Handschoenen.
Sjaal / Muts.
Warme drank in een thermosfles.
Eventueel iets te knabbelen ('t is toch rond etenstijd).

En natuurlijk:
Statief (absolute must!).
Camera gear.

Hoe kom je op het panoramaterras?
Neem de auto/bus/trein/vliegtuig naar Schiphol.
Vanaf Schiphol Plaza kun je de borden "Panoramaterras" volgen.
Dan kom je er vanzelf. ;)

Goedkoop parkeren:
Parkeren bij de McDonals bij de Buitenveldertbaan.
Vergeet de parkeerschijf niet, je mag er max 3 uur staan!
Dan de bus naar Schiphol Plaza nemen (retourtje kost je 2,40 of iets dergelijks).
De bus gaat zeer regelmatig.

Wanneer?
Meld je aan bij de meeting manager en geef je op! :)
Klik hier om je aan te melden: http://www.meeting-manager.nl/1032/add

Afbeeldingslocatie: http://www.meeting-manager.nl/1032/days.png

Maandag 24 oktober 2011

&

Zaterdag 29 oktober 2011

Maarrrr....
Het is waarschijnlijk dat er toch een aantal die hards nóg een avond gaan in die week.
Of dat je zelf niet kunt/wil op de zaterdag. Geef dat dan even aan in het topic, dan kan er vast en zeker wel worden afgesproken op het terras. Sta je tenminste niet alleen te verkleumen daar. :)

Hoe laat?
Half 6 (17:30) is een mooie tijd. Kun je nog een paar shots maken met de laatste zonnestralen om vervolgens lekker los te gaan in het donker. Tot het terras om 20:00 sluit en je gevraagd wordt naar binnen te gaan.

Waar?
Onder de Fokker 100 op het terras is wel een mooie plek om af te spreken.
Kan er binnenin gelijk een groepsfoto gemaakt worden. :P

Persoonlijke noot:
Je moet mazzel hebben met het aanbod op het platform, ben zelf vorig jaar 2x geweest, toen was er op 1 avond vrij weinig activiteit. En op 1 avond gemiddelde activiteit.

!!! IEDEREEN DIE MEE WIL: AANMELDEN !!!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Gaaf! *checkt aganda*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg waar zit de bookmark versie ook al weer op dit forum?

/me heeft vliegende vliegtuigen wel weer even gezien.

/me zit liever in vliegende vliegtuigen, maar dan wel van een kleiner soort.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06
Ik kan voorals nog elke dag! Leuk om eens een nacht meeting te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 17:22

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:13:
Zeg waar zit de bookmark versie ook al weer op dit forum?

/me heeft vliegende vliegtuigen wel weer even gezien.

/me zit liever in vliegende vliegtuigen, maar dan wel van een kleiner soort.
Ook een leuke meeting!
Met een paar man/vrouw een vliegtuigje huren en dan luchtfotografie gaan doen :)

* Gutteguttegut heeft al een vergunning.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Check :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-08 10:12
/me heeft zichzelf aangemeld

Gezellig en ook nog eens naast de deur, wat wil je nog meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
Weer een meet _/-\o_ _/-\o_ . Vorig jaar ben ik ook een keer rond die tijd op het panorama terras geweest en het is echt wel een aanrader.

Waar ik de afgelopen meeting nog liep te klagen dat het al te licht was, zal ik daar deze keer niet over hoeven klagen.

P.s. vergeet je remote niet..

Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:47:
Ook een leuke meeting!
Met een paar man/vrouw een vliegtuigje huren en dan luchtfotografie gaan doen :)

* Gutteguttegut heeft al een vergunning.
Ik vlieg nog kleiner spul.... En vergunning? Waarom zou je? Oh, ja, de truc is dan vliegen met een kist met een Duitse registratie. Handiger om boven Duitsland te blijven, maar ik heb nog nooit een duitse piloot zonder camera gezien en ik heb hen ook nog nooit gehoord over vervelende acties van Nederlandse LUPO's op dit gebied. Als je een PH kist vliegt is dat trouwens een ander verhaal.
Maar een PH kist is normaal flink duurder dan een D kist, dus waarom zou ik PH gaan vliegen? Zeker omdat ik met mijn D-M??? kist de grens over mag en dat mag met een PH-#?# kist officieel niet.

Op zich wil ik best eens kijken of we wat kunnen doen als kist reserveren en vervolgens om de beurt een half uurtje rondvliegen (of iets van die orde van grote).

On-Topic: Ik kan eigenlijk alleen nog maar zeggen wanneer ik zeker niet kan. Aangezien mijn huidige opdracht aardig aan zijn eindje begint te komen, heb ik geen idee waar/hoe ik eind oktober uithang qua werk. Maar dit is wel iets waarvan ik zoiets heb als: Als het enigzins mogelijk is, maak ik er gewoon tijd voor.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Zo, even mijn eigen agenda geblokt die hele week. Er stond nog niets, dus bij deze ben ik erbij.

Als ik toestemming van vriendinlief krijg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-08 13:15
Ik geef nog steeds geen zak om vliegtuigen maar de vorige spotmeet waar ik bij was was harstikke gezellig. Ik kan in principe wel elke avond door de week, in het weekend is lastiger omdat vriendinlief dan bij mij is, of ik bij haar...

Maar misschien wil ze wel mee (ze fotografeert ook, en geeft ook geen zak om vliegtuigen) :+

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
@Citruspers: mijn vriendin geeft ook geen zak om vliegtuigen, fotografie vind ze wel leuk om mij mee bezig te zien, maar ze gaat misschien ook wel mee. Misschien dat zij iets van catering ofzo regelt, vind ze vast wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:00

jorammeke

Prutser

Ja, en dan kan ik natuurlijk niet achter blijven :)
@Derice, Dat heb je snel gedaan!! d:)b
Was net begonnen met de data/tijden te zoeken, maar zo snel en netjes dat lukt me niet.

4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NickH schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:06:
@Citruspers: mijn vriendin geeft ook geen zak om vliegtuigen, fotografie vind ze wel leuk om mij mee bezig te zien, maar ze gaat misschien ook wel mee. Misschien dat zij iets van catering ofzo regelt, vind ze vast wel leuk :)
Prutser... zeg dan gewoon dat je haar als 'kruik' wil gebruiken om warm te blijven daar. :+
jorammeke schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:19:
Ja, en dan kan ik natuurlijk niet achter blijven :)
@Derice, Dat heb je snel gedaan!! d:)b
Was net begonnen met de data/tijden te zoeken, maar zo snel en netjes dat lukt me niet.
Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
De eerste nee'tje staan er voor mij ook weer in helaas.
De foto's van Gulf_5 zijn wel erg gaaf! Verheug me er nu al op! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:38:
[...]

Prutser... zeg dan gewoon dat je haar als 'kruik' wil gebruiken om warm te blijven daar. :+

[...]

Thanks! :)
Ze heeft het een stuk sneller koud dan ik. Ik neem gewoon mijn zwarte vest weer mee (wat ondertussen al naar 3 meets is mee geweest geloof ik), of mijn snowboardjas (die nog maar 1 meet op zijn naam heeft staan) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:53:

Wat heb je nodig?
Het is KOUD en winderig daar!
Dikke jas.
Handschoenen.
Sjaal / Muts.
Warme drank in een thermosfles.
Eventueel iets te knabbelen ('t is toch rond etenstijd).
Dit maal geen Mac, maar wel een Burger King present :9
(en een Starbucks voor koffie :Y))

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgende meet (die ná deze ongetwijfeld gaat komen) gaan we gewoon hier lunchen:
http://www.caferestaurantwink.nl
Vanmiddag daar nog een hele Jumbo Jet opgegeten. :)

Gehele interieur is in luchtvaart stijl.

Die Mac/BK heb ik nu wel gezien. :P ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 23:18 ]

• pickboy
  • Laatst online: 13-08 10:12
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 23:17:
Volgende meet (die ná deze ongetwijfeld gaat komen) gaan we gewoon hier lunchen:
http://www.caferestaurantwink.nl
[knip]
Die Mac/BK heb ik nu wel gezien. :P ;)
Hmm, lekker dichtbij ook, weet wel waar die zit, maar ben er nog nooit geweest.

Overigens kun je op Schiphol ook pizza, chinees/wok (of was die al weer weg?) halen, keuze genoeg.

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:14
Net die week zit ik op Terschelling |:(
Maar als het goed is komen we vrijdag terug, dus dan gaat zaterdag wel!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 10:54
Zo gewoon alles maar even op groen gezet, voorlopig staat er toch nog niks. Er moet voor de afwisseling toch ook maar weer eens een meet komen met wat anders dan vliegtuigen, ik weet dat er plannen voor zijn, wanneer komt ie nou???

Toevallig ben ik gisteren nog op het terras geweest en het was zowaar niet donker, de zon scheen zelfs :o :

1. 737 pier, met een beschadigde transavia (ik vind het stiekem wel wat hebben):
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-C6e1ezrRoCs/TnBTFJRxZ4I/AAAAAAAAC_s/QhG1aPyn63Q/s640/DSC_4575.jpg

2. De tegeltjes boeing lijkt een likje verf te kunnen gebruiken:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-3p7Jrox3Cfo/TnBTJRTLUvI/AAAAAAAAC_0/_OhwDC7cRK8/s640/DSC_4583.jpg

3. Voor de kenners, waarom staat die vlag verkeerd om???:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-HOTKREIZZcQ/TnBTGtRQfhI/AAAAAAAAC_w/jeFc6D-HHFo/s640/DSC_4576.jpg

4. Een zwaar gecropte 11 voor de liefhebbers:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-Hv7bmSY3vwM/TnBTCIGlm9I/AAAAAAAAC_o/aWXdQBt9yY8/s640/DSC_4567.jpg

• PowerUp
  • Laatst online: 22:49
Voor de kenners, waarom staat die vlag verkeerd om???
Omdat als het een echte vlag zou zijn, en het vliegtuig gaat vooruit, de vlag ook verkeerd om zou wapperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Aangemeld. :)

Verwijderd

Eigenlijk gewoon "kick"
NickH schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:06:
Kwenie hoor, maar ik vind het toch wat zielig als je je vriendin een paar uur gaat laten staan kleumen op het terras terwijl er een stel nerds over pixels staan te ouwehoeren. 8)7 Ik geloof niet dat ze zich echt gaat vermaken dan.

Oke, dan ook nog even een serieuze vraag: Tot hoe laat is het terras eigenlijk open?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2011 14:38 ]

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 10:54
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:36:
Eigenlijk gewoon "kick"

[...]

Kwenie hoor, maar ik vind het toch wat zielig als je je vriendin een paar uur gaat laten staan kleumen op het terras terwijl er een stel nerds over pixels staan te ouwehoeren. 8)7 Ik geloof niet dat ze zich echt gaat vermaken dan.

Oke, dan ook nog even een serieuze vraag: Tot hoe laat is het terras eigenlijk open?
Is tot 20.00 open (zie link). Daarnaast staat er niet dat de vriendin(nen) het terras mee opgaat(n), die kunnen binnen vanuit het restaurant natuurlijk toekijken en op ongebruikt gear passen...

• citruspers
Dat lijkt me zo mogelijk nog saaier. De mijne gaat wss liever met haar Diana'tje tweakers paparazzi-en :+

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:06

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb de manager ook (eindelijk) ingevuld :)

Ik hoop niet dat het de makkelijke 29e word want dan kan ik echt niet ivm. werk :(

Overigens neem ik waarschijnlijk nog een 'gast' mee maar dat zal geen probleem zijn neem ik aan :)

Ik heb er verder echt weer zin in 8)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:16
29 Oktober zou leuk zijn. En dan vooral om 21.00 de KLM 777-300 die dan opstijgt. Daar zit ik dan namelijk in :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Alleen is het terras dan al dicht :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:36:
Bij meeste meets is het onderwerp toch van ondergeschikt aan de gezelligheid. Een andere optie is dat iedereen zijn vriendin meeneemt, die zetten we dan met zijn alle in het restaurant. Die kunnen dan tijdens de meet gezellig beppen.
sapphire schreef op donderdag 22 september 2011 @ 22:44:
Overigens neem ik waarschijnlijk nog een 'gast' mee maar dat zal geen probleem zijn neem ik aan :)
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd ;)

Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tyno schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 22:41:
[...]

Bij meeste meets is het onderwerp toch van ondergeschikt aan de gezelligheid. Een andere optie is dat iedereen zijn vriendin meeneemt, die zetten we dan met zijn alle in het restaurant. Die kunnen dan tijdens de meet gezellig beppen.
Regel jij dan ff die optie voor mij? ;)
Iets wat je niet hebt kun je moeilijk meenemen.
Kan wel Ko meenemen, kunnen ze bij afwezigheid van hun vriendjes daarmee knuffelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tyno schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 22:41:
:X Ja, dag, je kan de boom in. Ik ga niet even voor die meeting nog snel even een scheiding regelen. :X

En nee, mijn vrouw vind het niet goed als ik ineens een andere vriendin er bij heb. ;)

Verder ben ik het wel eens met Saphire... Echt niet die 29e. (Zouden mensen die al een langer Schiphol-GOT-Meet verleden hebben niet een zwaardere stem moeten krijgen dan mensen zonder zo een verleden?) Ik moet dan namelijk met vrouwlief (Ja, inderdaad, ik heb de upgrade gedaan van vriendin 1.0 naar vrouw 2.0. Vreemd genoeg ben ik tevreden met het upgrade resultaat) naar een feest omdat een collega van haar X jaar getrouwd is of iets van die strekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Jemig Dick je laat me schrikken.

Ik las dat je nog even snel voor de meeting een scheiding moest regelen, en dan die smilies erbij....schrok me dood :+

Wanneer word besloten wat de definitieve datum gaat worden? 1 oktober ofzo ?

Zou het overigens wel leuk vinden als één van de die-hard spotters (Derice, Tyno, Ruben, Golfje) mij op schiphol eens uitleg zou willen geven wat ze nou precies spottten en hoe dat in z'n werk gaat want verder dan wat plaatjes schieten kom ik niet :)

[ Voor 35% gewijzigd door sapphire op 27-09-2011 18:58 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat mij betreft hoeft het niet per se 1 datum te worden (zie ook de startpost).
Heb zelf wel het idee dat ik 2x ga. Je weet nooit hoe druk het is op het platform namelijk.
Geen idee wat m'n agenda eind oktober is, voor nu is alles nog open. ;)

Tja echt spotten... dat is eigenlijk voor een ieder verschillend.
De een gaat puur en alleen voor de nummertjes en maakt er uberhaupt geen foto's van, terwijl een ander dat juist weer wel doet. En weer een ander gaat juist voor een mooie/leuke plaat.

Ik vind zo'n nummertje wel leuk, althans ik vind dat ik ze van NL based airlines (KL/HV/MP/OR/etc) op Schiphol allemaal eens geplaat moet hebben. Zeker omdat Schiphol naast de deur is, en toch mis ik er nog wel een aantal. Suf he?
Maar opschrijven doe ik niet aan, al heb ik het toen ik een jaar of 12/13 was wel eens gedaan.

Verder vind ik een mooie plaat veel leuker dan een 'standaard' side-on shot van de zoveelste Delta, Lufthansa, of wat dan ook die binnen komt zeilen op Schiphol. Ik hou van variatie. :)

Aan de andere kant, als ik die Vietnamse 777 van vandaag niet al in Frankfurt had gezien, had ik rond het middaguur ook wel ergens rond schiphol gestaan.
Dan gaat voor mij het spotten zo:

Ik kijk naar het huidige baangebruik, de wind en de wind/weersverwachting en de tijdstippen van de in/outbound peaks (dan zijn er of 2 banen voor inkomend of 2 banen voor uitgaand verkeer in gebruik).

Dan neem ik in de eerste instatie een gok voor een baan waarop die kist binnen zou komen. Ik check ondertussen dan scramble, flightradar24 en mijn scanner stel ik in op een bepaalde frequentie.
Waarschijnlijk had ik bij de 18R gestaan op een punt waar ik eventueel nog snel in de auto kon springen om naar de 18C zou kunnen rijden mocht het die baan worden (dat kan nog veranderen tot zo'n 10-15 minuten voor de landing).
Dan hoor je de kist via de scanner binnen komen op Amsterdam Radar, en krijgt 18R toegewezen. Prima DENK je, maar dat is nog niet 100% zeker. Dus nog even 'gespannen' verder luisteren tot ie naar Schiphol Approach gaat, en dan pas krijgt ie z'n baan toegewezen, voor de Vietnam Airlines werd dat vandaag dus 18C.
Tja... dan sta je verkeer en scheur je dus in je auto naar een haalbare plek bij die baan. Het mag niet, maar er worden dan wel eens snelheidslimieten genegeerd (maar alleen als het 'kan'). Hard rijden ja, roekeloos nee. 't is tenslotte maar een vliegtuig... niet de moeite om je daar het ziekenhuis voor in te rijden of een dikke prent voor te krijgen.

Nou dan ben je bij de juiste baan en kun je gaan knippen (soms houd dat in dat je gewoon je auto laat staan met draaiende motor omdat afzetten te veel tijd kost, aangezien die kist al bijna op de baan staat). ;)

Maar goed, dat is een extreem voorbeeld. ;)

Overigens kan het ook zonder scanner, op basis van flightradar24 (of de ATCbox radar) kun je met genoeg ervaring de aanvlieg patronen herkennen, maar ook kun je bij ATCbox de scanner streams beluisteren.

Als ik 'gewoon' een dagje ga spotten dan kijk ik wat er komt via schiphol.duchtplanespotters.nl of er nog wat leuks tussen zit. Zo niet dan kijk ik wederom naar het baangebruik en de weersverwachting en zoek ik een fotogeniek plekje op. Dat kan van alles zijn. Plekje waar ze een mooie bocht maken, plekje waar je een regenboogeffect kan krijgen als de kist door de wolken heen vliegt of een eigen condenswolk maakt (al dan niet met tegenlicht). Of bij slechter weer, leuk sprayshots langs de baan maken (al dan niet met een close up).

Er zijn genoeg plekken rondom Schiphol waar je creatief aan de gang kunt.

Maar als je nog vragen hebt, mag je (of een ieder ander) ze natuurlijk stellen (al dan niet op de meet). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08 21:26
sapphire schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 18:56:
Zou het overigens wel leuk vinden als één van de die-hard spotters (Derice, Tyno, Ruben, Golfje) mij op schiphol eens uitleg zou willen geven wat ze nou precies spottten en hoe dat in z'n werk gaat want verder dan wat plaatjes schieten kom ik niet :)
O+ Ik ben verheugd, dat ik in dat rijtje sta. O+
Maar volgens mij ten onrechte verder dan een paar plaatjes schieten en elkaar ontmoeten gaat het bij mij ook niet hoor.
Al hoewel, als ik terug kijk ben ik haast wel bij elke meet van de afgelopen jaren geweest, komt door de gezelligheid.
Want het spotten kan het niet zijn, kan maar een paar types herkennen, en merk dat als ik het soms alleen doe ik het niet meer dan 10 minuten uit hou.
Daarna vind ik het saai en lang duren, wat raar is want in een vogelhut zit ik soms met gemak 1 a 2 uur op niets te wachten, en tijdens een meet heb ik daar geheel geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ik kom voor de gezelligheid en rare ICT grappen. Maar ik neem vast wel een lange lens mee zodat ik een paar vliegtuigen kan fotograferen (bezigheidstherapie, want ik doe er daarna eigenlijk niks mee) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik kom puur om gear te lurken van andere 8)

Nah eigenlijk totaal niet, al ben ik wel benieuwd naar een 24-105....
Eigenlijk kom ik voornamelijk puur de gezelligheid ! Al wil ik dit keer ook een paar serieuze shots maken, zeker als het wat nachtfotografieachtiger word, toch wel één van mijn favoriete dingen om te doen namelijk O+

Gabriël AM5

Verwijderd

Mooi verhaal Derice. Ik zou op zich ook wel eens de mening van Tyno en Gulf_5 willen zien.

Gewoon omdat ik de achtergrond en zo wel eens wil weten.

@Saphire: Sorry, maar als je even langs komt, dan wil ik je hart wel weer op gang brengen. Ik heb ooit een cursus reanimatie gedaan. >:)

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:06

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Aangemeld :)

ik kan direct vanuit m'n werk de zuid-tangent pakken naar schiphol plaza, 5 mins bussen voor mij :)
Ik heb weer eens zin in een meet :)

Hier staat tekst

• Tyno
sapphire schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:53:
al ben ik wel benieuwd naar een 24-105....
Ik denk dat ik die van mij wel meeneem. Dus die zou je dan wel een keer kunnen gebruiken.

Even nog een klein lens advies (op basis van mijn ervaringen): Met een bereik tussen de 28 mm en 200 mm kun je daar perfect uit de voeten. Dus wees niet bang dat je uitrusting niet goed genoeg is. Een statief is echter wel een must (tenzij je een D3s met iso 102.400 hebt).
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 09:27:
Mooi verhaal Derice. Ik zou op zich ook wel eens de mening van Tyno en Gulf_5 willen zien.
Van het weekend zal ik mijn beleving / invulling van deze hobby ook proberen te verwoorden.

• Servertje
@Tyno
Neem jij je 24 tilt-shift ook mee?

• NickH
citruspers schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:55:
Ik kom voor de gezelligheid en rare ICT grappen. Maar ik neem vast wel een lange lens mee zodat ik een paar vliegtuigen kan fotograferen (bezigheidstherapie, want ik doe er daarna eigenlijk niks mee) :+
Zeflde hier! De foto's van de vorige meet staan zelfs nog op mn kaartje en niet op mijn pc :X Het gaat om de gezelligheid :)
Tof dat je ook weer komt! Lang geleden! (ardennenmeet denk ik)

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

nope, de eerste(?) schipholmeeting was ik ook bij :)

Hier staat tekst

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Sjaak heeft zich voor zo'n beetje elke meeting de afgelopen jaren ingeschreven. Maarja what's in a name he :+

Gabriël AM5

• Gulf_5
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 09:27:

Gewoon omdat ik de achtergrond en zo wel eens wil weten.
Mag ik daar op terugkomen als ik terug ben uit de States? Ik ga nu lekker m'n bed in...
In het heel kort: gave plaatjes maken is tegenwoordig, in het kader van keuzes maken qua tijd, prioriteit #1. Alleen bij hoge uitzondering kan ik nog wel eens tussendoor weg voor een bijzondere kist. Hij moet dan ook wel echt bijzonder zijn...
Dit is wel eens anders geweest, maar dat verhaal hou je nog tegoed :)

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Beetje laat, maar dat is gebruikelijk:
When the flag is affixed to the side of a vehicle, it should be oriented so that the union is towards the front. This is done to give the impression that the flag is blowing backwards from its hoist as the vehicle moves forward. Therefore, U.S. flag decals on the right sides of vehicles may appear to be "reversed", with the union to the observer's right instead of left as more commonly seen.
'the union' is dat blauwe deel dus.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
he maar dat doen ze bij de NL vlag ook !! wist je dat niet joh ?? O-)

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
sapphire schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 18:56:
Zou het overigens wel leuk vinden als één van de die-hard spotters (Derice, Tyno, Ruben, Golfje) mij op Schiphol eens uitleg zou willen geven wat ze nou precies spottten en hoe dat in z'n werk gaat want verder dan wat plaatjes schieten kom ik niet :)
Daar gaat die dan:

De vraag "wat ze nou precies spotten" is makkelijk: VLIEGTUIGEN :+

Maar op dat antwoord zat je waarschijnlijk niet te wachten...

Binnen de spotters kun je drie groepen onderscheiden de nummers spotters, de fotograaf spotters en de combi.
  • De nummers spotters zijn de mensen die het vooral doen voor het verzamelen van registratienummers. Ieder toestel heeft een uniek registratienummer (vergelijkbaar met het kenteken van een auto). Deze spotters hebben meestal een opschrijfboekje of een simpele digitale camera bij zich. Een "saaie" foto van de zijkant is voor deze groep meestal.
  • De fotograaf spotter doet het vooral voor de schieten van een mooie foto, waarbij het niet uitmaakt welke kist het is.
  • De combi is een combinatie van beide.
Binnen dat rijtje behoor ik tot de combigroep, waarbij ik toch iets meer richting een nummers spotter ga dan een fotograaf spotter. 9 van 10 keer dat ik naar Schiphol ga is vanwege een bijzonder kist / ontbrekend nummer, waarbij meestal mijn doel is om "standaard" foto te schieten. Toch zal ik altijd proberen om er wat meer een actie foto van te maken.

Omdat ik een combi van beide spotterstype ben, heb ik altijd 2 camera bij me (inderdaad een voor elk type). Met de ene camera (5D+70-200) schiet is de standaard plaatjes, de andere camera (1D+500) is bedoeld voor het maken van de spectaculaire plaatjes. Recentelijk kwam er centurion MD-11F, van deze kist heb ik 2 foto's: Actieshot (fotograaf spotter) - Standaard shot (nummertjes fotograaf).

Qua nummertjesverzameling is het ultieme doel natuurlijk om alle nummers op de foto te krijgen (helaas is dat een beetje ambitieus, er zijn ca. 320.000 actieve burgervliegtuigen). Daarom dat ik gewoon zoveel mogelijk nummers probeer te krijgen. Waarbij ik wel probeer om alle Nederlandse lijntoestelen compleet te krijgen. De onderstaand punten (op volgorde van belangrijkheid) bepaald of ik een toestel graag wil platen (of niet).
  1. Toesteltype (speciaal / ontbreekt in mijn collectie)
  2. Maatschappij (speciaal / ontbreekt in mijn collectie)
  3. Livery (beschildering)
  4. Toesteltype bij bepaalde maatschappij (speciaal / ontbreekt in mijn collectie)
  5. Registratienummer (ontbreekt in mijn collectie)
Voor de registratie van alle nummers heb ik een excel bestand waar in ik alle foto's middels een hyperlink koppel aan de registratie nummers.

Doordat ik ook druk ben met werken, is het voor mij niet mogelijk om dag en nacht op schiphol te zijn. Daarom dat ik meestal (als er iets speciaals komt) voor of na werktijd nog even langs schiphol ga. Helaas betekend voor werktijd meestal rond een uurtje of 6. Hierdoor ben ik vaak in het donker aan het foto's maken, iets wat ik heel erg leuk vind. Ik hou wel een beetje van tijdstippen waarop je eigenlijk geen foto's meer kan maken (dat is denk ik een gevolg van het fotograaf spotter in mijn).

Soms wil het ook nog wel eens gebeuren dat ik er speciaal een dag vrij voorneem, maar dan moet er echt meerdere interessante toestellen komen, of één echt bijzondere (het eerste bezoek van de 747-8F zou er zo een kunnen zijn). Meestal probeer ik bij mijn bezoekjes wel meerdere interessantste toestellen te combineren.

Om toch maar een beetje on-topic te blijven hier 2 voorbeeld (vanaf het panorama terras) waar in je de verschillende spotters types bij mij kunt onder scheiden.

~Fotograaf spotter~
Een shot waarbij ik toch bewust voor een langere sluitertijd heb gekozen.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4148/5110045489_cb576be4c8_z.jpg

~Nummers spotter~
Een standaard foto (weinig bijzonders), toestel staat er compleet op en het nummer is leesbaar.
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1060/5110616153_1dea0f3a51_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Maandag 24 oktober 2011

&

Zaterdag 29 oktober 2011

Maarrrr....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik kan niet, maar staat ook in de manager :P
Geen idee welke avond ik dan zelf ga, moet ik nog even aanzien...

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Gulf_5 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 01:22:
he maar dat doen ze bij de NL vlag ook !! wist je dat niet joh ?? O-)
Je maakt een geintje natuurlijk, maar kijk 's naar de positie van de twee vlaggen op KLM's mainline kisten op de linker tov de rechterzijde ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 14:04

ReseTTim

Chocolate addicted

tip voor iedereen.. neem een statief mee!! owja ik denk dat ik er ook bij ben, iig dat ga ik pogen..

daarnaast wil ik van mijn werk nog een panohead meenemen.. lijkt mij wel lachen :) :P

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ik ga m'n best doen om er bij te zijn.

Statief gaat zeker mee, door enkele tweakers beoordeeld als 's werelds zwaarste koolstof statief, maar toch met Gerard Henninger's seal of approval :+

[ Voor 66% gewijzigd door citruspers op 03-10-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
citruspers schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 21:34:
Ik ga m'n best doen om er bij te zijn.

Statief gaat zeker mee, door enkele tweakers beoordeeld als 's werelds zwaarste koolstof statief, maar toch met Gerard Henninger's seal of approval :+
Dan is ie zeker goed!

Misschien handig om een name change van het topic te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor wie alvast wil weten hoe het eruit ziet als er van alles beweegd op en rondom schiphol in die week. Bekijk deze video dan eens:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorammeke

jorammeke

Prutser

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:47:
Voor wie alvast wil weten hoe het eruit ziet als er van alles beweegd op en rondom schiphol in die week. Bekijk deze video dan eens:
Gaaf timelaspe-achtig filmpje! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals gezegd en vermeld in de meeting manager, lukt de 29e mij echt niet. Sociale verplichtingen elders zullen we maar zeggen. Daarnaast bestaat de kans dat ik tegen die tijd weer naar Groningen ben of in ieder geval regelmatig in Groningen uit moet gaan hangen.

Voor de -niet-29-gangers- zou ik dus willen voorstellen om te kijken of de 23e (een zondag, geen idee of dat een beetje een handige dag qua kisten is trouwens) ook uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-08 19:57
Hmmm, maakt het wel lastig, aangezien het de zaterdag voor mijn verjaardag is.
Ik ga even kijken of ik kom of niet, en anders ga ik denk ik gewoon die vrijdag avond nog met een paar mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
/me heeft nog een suggestie.
We spreken gewoon nóg een datum af.
Want stel dat het op de 29ste zeikt van de regen, dan is er geen lol aan daar. ;)
Aangezien de 29ste de laatste mogelijkheid is, is er daarna pas in 2012 pas weer een gelegenheid.
Zit te denken aan de 24ste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Prima hoor de 24e, dan kan ik nog eens gratis reizen ook :)
En als het gezellig is kom ik gewoon de 29e weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nustys
  • Laatst online: 28-02 16:43
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:06:

Want stel dat het op de 29ste zeikt van de regen, dan is er geen lol aan daar. ;)
Zolang het niet waait is het juist beter O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Harde wind is idd ook funest, maar regen smelt ik van remember? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
suikerklontje :P

ik denk dat ik een keer of 3 ga kijken in die week... ik kan 2 avonden niet, de 29e ben ik sowieso van de partij en ook als het regent. Regenjas aan, camera ook regenjas aan en lekker reflecties schieten :Y

(enige puntje van aandacht, voor die mensen die van verder komen: als het echt schurftweer is, wil SPL ook nog wel eens besluiten om het terras dicht te gooien... dit kan voorkomen bij harde wind, maar ook bij flinke regen (gladheid) en eventueel ijzel, sneeuw, hagel (wederom gladheid :z). )

voor mij is eigenlijk alleen harde wind en hagel een reden om niet te gaan... alle andere zijn voor mij reden om juist wel te gaan ivm de leuke foto opportunities :) maar aangezien hagel vaak toch beperkt blijft tot een enkel buitje, zal ik toch wél die kant op gaan, zodat ik met de telepijp hageldeukjes kan spotten ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Gulf_5 op 11-10-2011 00:07 ]

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
Mag nog even suggestie aandragen voor de 29ste?

We kunnen ook nadat we op het panoramaterras zijn geweest, nog even langs de baan gaan staan. Langs de baan kun je namelijk weer hele andere nacht shots maken:

- Pannen bij nacht.
- Vanaf het statief wat taxiënde / landende / vertrekkende vliegtuigen pakken.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5092/5431272939_453a0ec8c0_z.jpg

Voor echt goed voorbeeld moet je de Flickr van Kris Klop eens bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zijn leuke platen!
Is zeker een leuk idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorammeke

jorammeke

Prutser

Tyno schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:15:
Mag nog even suggestie aandragen voor de 29ste?
Gave platen. Leuk idee om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:53:

Goedkoop parkeren:
Parkeren bij de McDonals bij de Buitenveldertbaan.
Vergeet de parkeerschijf niet, je mag er max 3 uur staan!
Dan de bus naar Schiphol Plaza nemen (retourtje kost je 2,40 of iets dergelijks).
De bus gaat zeer regelmatig.
Heb je voor de bus van Mac 27 naar plaza een OV-chipkaart nodig? (of kun je ook nog de strippenkaart gebruiken).

Anders moet ik nog maar een keer langs het postkantoor een zo'n OV-chipkaart (het zal ongetwijfeld goedkoper zijn dan een paar uren parkeren op plaza).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Wie gaan er nou allemaal de 24e al? Want ik wil daar niet alleen staan (en eventueel mee treinen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Tyno, OV chipkaart is verplicht, maar je kunt natuurlijk bij de chauffeur zonder problemen een los ovchipkaartje kopen.

Overigens, parkeren bij de 27 mag maar maximaal 3 uur.
Dus of je moet optijd terug zijn, of de gok nemen dat je je parkeerschijf niet helemaal eerlijk neerlegt. ;)

Wat betreft de 24ste, even zien wat het weer die dag doet.
Als het goed te doen is kun je mij er wel vinden. :)
Daar is vrijdag denk ik wel beter zicht op. Nu is het nog allemaal maar wazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
Wie heeft er 2 statieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
Ik ga gelijk morgen maar eens een OV-chipkaart regelen. Mijn planning was om beide avonden (24 en 29) te komen.

Op internet vond ik ook nog een vliegtuigspotten bij nacht workshop: http://www.pro-aviation.nl/avond-en-nachtfotografie. Dat shot op het moment dat hij gaat rollen is ook wel leuk om te proberen.

@ Servertje, ik heb nog een monopod over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
Tyno schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 18:13:

@ Servertje, ik heb nog een monopod over.
@ Tyno: Met alle respect voor je monopod... maar bij nachtfotografie heb je daar vrij weinig aan... tijdens de twilight kun je er je foto's mee redden misschien, maar elke sluitertijd langer dan 1/5e (noem maar wat... ongeveer, orde grootte etc etc :P) met de monopod is al bij elke zijwaartse en voor- en achterwaartse beweging met de monopod te lang...

@ Servertje: als je geen statief kunt regelen, regel dan een zak met rijst of een zak met bonen ofzo. Die leg je dan op de reling (let op dat ie niet valt, want dan word je beschuldigd van terrorisme) en daar leg je je camera op. Dat werkt dan beter dan de monopod. Je tas kan ook dienen als statief maar dat is op de reling weer lastig.

[ Voor 3% gewijzigd door Gulf_5 op 17-10-2011 18:44 ]

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
@servertje Ik heb wel een wat ouder tweede statief, zal 'm wel voor je meenemen. Voor een kop koffie mag je hem huren voor een avond :+

[ Voor 3% gewijzigd door citruspers op 17-10-2011 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
lijkt me een prima prijs :Y dat lukt je bij K-E niet :P

Overigens: in het kader van een

G OT MEET

we hadden wel een avondfilmpje in de OP, maar nog geen bijpassende foto....

weliswaar geen nachtfoto maar ik heb er een gevonden :P kan ook nog es voor een andere meet gebruikt worden :+

Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Forum/edit_640/IMG_2400.jpg
en ja jongens van het luchtvaartfototopic, dit is wél zeker weten een Learjet ;) een Learjet 40 to be exact :)

[ Voor 82% gewijzigd door Gulf_5 op 17-10-2011 20:12 ]

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Het is een raket met een slaapzak er aan vastgebonden....

Heb er zin an heren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, ik zie dat 23 24 is geworden. Als er iemand op 24 en 29 gaat, heb ik nu net een statief over. Een "beetje" oud. kop van een statief dat instorte en onderkant geimporteerd uit duitsland, daar zat een wiebelkop op. Dus twee oude statieven werd een nieuw oud statief. Voor een simpel dankjewel mag die van mij wel van eigenaar richting Servertje wisselen.

Enige puntje is dus... hoe komt die bij servertje? Ik ben er in ieder geval de 29e niet. Maar de 24e in principe wel. (RL gooit hier en daar wat roet in de planning, of steekt wat stokken tussen de spaken van mijn plannen... zeg maar...)

Maar goed, ik heb weer tijd gevonden om op GOT te kijken en (zie het nieuwe apperatuur topic) ik heb een boom gevonden, waarop ik mijn camera kan monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Tegen die prijs kan ik niet op Dick! Ik heb de mijne nog nodig als strobist statief. Niet ideaal, maar het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die tegen zo'n prijs afscheid wil nemen van een 500mm prime? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
F4.5 is prima, hoeft niet per se een 4.0 te zijn :+

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tyno schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:10:
Heb je voor de bus van Mac 27 naar plaza een OV-chipkaart nodig? (of kun je ook nog de strippenkaart gebruiken).
Voor mensen die uit de richting Den-Haag komen, is het wellicht te overwegen om te parkeren bij station Nieuw-Vennep. Daar moet je wel betalen voor het parkeren... Namelijk nul euro per dag. (Hoofddorp is ook betaald parkeren, maar tarief is dan ongelijk nul euro per 24 uur.)
Vervolgens neem je dan de trein naar Schiphol. Retourtje zonder korting kost je dan 4,60 euro.

Een flink stuk minder dan parkeren op Schiphol Plaza en ook een stuk goedkoper dan de prent die oom agent onder je wisserding stopt als hij langs komt bij de Mac en constateert dat je auto daar iets langer dan "gebruikelijk" staat.

n.b. Gaan we casa buurvrouw nog op de plaat zetten? >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
Gulf_5 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 18:34:
[...]

@ Tyno: Met alle respect voor je monopod... maar bij nachtfotografie heb je daar vrij weinig aan... tijdens de twilight kun je er je foto's mee redden misschien, maar elke sluitertijd langer dan 1/5e (noem maar wat... ongeveer, orde grootte etc etc :P) met de monopod is al bij elke zijwaartse en voor- en achterwaartse beweging met de monopod te lang...
Dat was meer een opmerking in het kader van: beter iets dan niets.
Maar ik ben het volledig met je eens, dat een monopod niet ideaal is. Een ander alternatief is het misbruiken van de reling van het panoramaterras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
mis(ge)bruiken :)

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Op de 24e is er iets tussen gekomen, maar 29e kan nog wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-08 12:45
Mailtje richting vriendin gedaan, we willen altijd nog een dagje schiphol doen. maar wil dit ook wel eens meemaken voor de lol. heb geen goede camera oid maar gezelligheid is ook altijd leuk.

misschien dat ik dan dus ook nog wel ff langskom. het gaat mij btw om de zaterdag. moet volgende week gewoon werken en kom uit het oosten dus dan is 's avonds niet echt haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weer voor 24 oktober ziet er momenteel goed uit!
Wordt na morgen droog en weer wat zonnig. :)
Met gemiddelde windkracht.

http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/

Ik ga er zeker dus gebruik van maken.
In dat weekend ook, maar dan op andere vliegvelden. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nustys
Ik kom de 24-ste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou moe.... Nustys komt naar een meeting? Heeft iemand de krant al gebeld :P

Maar goed, aangezien de 24e al in mijn agenda stond, ondermeer omdat ik de 29e niet kan... Dikke pret zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

hmm, als ik moet kiezen tussen de 24e en de 29, dan kom ik ook lekker op de 24e :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
of of mag, maar en en ook. ;)
Kortom, beide keren ben je welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je vanaf het terras op een mooie manier de banen zelf ook zien? Ik heb namelijk een hele specifieke foto in gedachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt de 09-27 (buitenveldertbaan), de 06-24 (Kaagbaan) en 18L-36R (Aalsmeerbaan) gedeeltelijk zien.
De 04-22 (Oostbaan) ook nog wel, maar die is verder weg en heb je 1000mm nodig voor een plaatje dat dan toch veziekt is door heatwaves. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Ik kom zowel de 24e als 29e :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Cool idee. Misschien dat ik ook kom op de 29e, maar dat weet ik nog niet zeker. Ben die dag wel al in Amsterdam (met foto-apparatuur ook) alleen weet ik nu nog niet hoe laat ik er kan zijn (en dus of het wel zin heeft..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 16:03:
Je kunt de 09-27 (buitenveldertbaan), de 06-24 (Kaagbaan) en 18L-36R (Aalsmeerbaan) gedeeltelijk zien.
De 04-22 (Oostbaan) ook nog wel, maar die is verder weg en heb je 1000mm nodig voor een plaatje dat dan toch veziekt is door heatwaves. ;)
Kun je ze daar zien aankomen/vertrekken? Overigens wel jammer dat je vanaf daar maar tot 20:00 kunt blijven, tussen 7 en 10 is het best druk, en wil juist nachtfoto's maken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat hangt helemaal van de windrichting en het baangebruik op dat moment af. ;)
Ik kan je dus niet vertellen welke banen a.s. maandag tussen 17:30 en 20:00 in gebruik zijn.

Weet niet wat voor shot je in gedachten hebt, maar hou rekening dat je voor closeups op die banen toch wel aardig wat mm's nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
in mijn beleving:
welke baan er ook in gebruik is, zijn runway shots vanaf het panoramaterras niet de moeite waard, tenzij je a) heel veel mm's hebt (400+) en b) je genoegen neemt met een heel basic statisch plaatje van een vliegtuig en c) ontzettend veel mazzel hebt met géén APU en engine exhausts en d) geen asfalt heatwaves hebt...

alleen als de Buitenveldert (09-27) in gebruik is voor landen kun je argument b) schrappen voor wat betreft het statisch plaatje, maar de rest blijft onverminderd van kracht ;)

Ik begin daar dus doorgaans niet aan, behalve als het vriest, er niets in de weg staat en bovendien een waanzinnig bijzondere kist voor m'n lens verschijnt...

Ik beperk me dus tot de crea-bea plaatjes van close-ups van neus, winglets, tails, raampjes en weet ik veel :P

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nustys
Asfalt heat-haze tijdens een night-shoot 8)7 Dit is Schiphol, geen Dubai :*) ;)
Over alle andere irritante warmtebronnen doe ik geen uitspraken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
had ik het over night shots ? waar staat dat ? :P
/me Gulf_5 doelde op algemene ervaring met het panoramaterras
in het verlengde daarvan: op een runway beweegt de boel doorgaans en dat gaat je van het panoramaterras in het donker al helemaal niet lukken, uitgezonderd lucky shots stampvol met ruis op die afstand in die omstandigheden...
uiteraard kun je wel vanaf je statief strepen trekken :Y

en je moet eens kijken hoeveel warmte asfalt nog af staat na een volle dag 40+ graden zon er op...
(niet bijzonder van toepassing komende week op SPL, maar heathaze in het donker bestaat best wel :Y )

[ Voor 27% gewijzigd door Gulf_5 op 20-10-2011 20:24 ]

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nustys
Gulf_5 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:22:
had ik het over night shots ? waar staat dat ? :P
/me Gulf_5 doelde op algemene ervaring met het panoramaterras
Algemeen afdwalen doen we in het algemene luchtvaart foto topic, dit topic gaat specifiek over de komende nightshoot ....... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
En als er echt geen heatwaves zijn laat ik wel een scheet voor je telelens, heb je toch nog iets om over te klagen :+

Maar zo te zien komen de meesten dus de 24e al? Gezellig :)

Pagina: 1 2 3 Laatste