Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook
Natuurlijk kan iedereen die later is zich gewoon bij de groep voegen.
[ Voor 12% gewijzigd door Tyno op 21-10-2011 09:28 ]
Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook
@Tyno, yup.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2011 10:01 ]
Weet niet wat voor camera je hebt, maar met een compact camera kun je ook nog wel wat leuks schieten.
Veel zoom heb je toch niet nodig op het panoterras.
Neem gewoon mee, wie weet kom je met hele leuke platen thuis!
En zo'n kleintje kun je vaak makkelijker op de reling zetten (wel oppassen dat ie niet valt) dan zo'n enorm apparaat met een zware lens aan het uiteinde.
Kan iemand die naar het nederlands vertalen?
(De "Fokker" is een bepaald type vliegtuig...
Als je via Plaza (aan de rechterkant) Schiphol binnenkomt en daar de aanwijzingen volgt naar het panoramaterras kom je aan de kant van de Fokker het terras op, kan niet missen.
Als je langs de Burger King en Food Village naar boven gaat, zit je aan de linkerkant en moet je het terras nog even rondlopen...
[ Voor 85% gewijzigd door Gulf_5 op 21-10-2011 11:27 ]
iets met foto's...
Ik ben er ook de 29ste.biertjuh? schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:28:
Gaan er nou ook nog mensen de 29ste of is het dan gewoon helemaal stil op dat panorama terras??
"17:30 bij de PH-OFE"
Das toch die fokker op het panoramadeck.
Edit: Ja dus.
4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel
EDIT: zoals het er nu uitziet ben ik om 10 over 5 op schiphol, dan nog op zoek naar jullie.
EDIT2: Is niet moeilijk zie ik al op de plattegrond.. zie het de 29ste wel.
[ Voor 59% gewijzigd door biertjuh? op 21-10-2011 11:55 . Reden: Treintijd ]
Ik heb twee meetings meegemaakt en ook ik heb een pauper camera. Toch vind ik persoonlijk dat ik best leuke plaatjes eruit krijg:biertjuh? schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:03:
oke, ik kom puur even langs voor de gezelligheid, geen pro camera of iets dus foto's zit er dan niet in..
http://www.flickr.com/photos/bariskaragoz87
Alle foto's die je op mijn flickr ziet zijn genomen met een Canon PowerShot A560 of Panasonic DMC-FP1.
[ Voor 12% gewijzigd door biertjuh? op 21-10-2011 12:45 . Reden: zandpad vraag. ]
Sorry....citruspers schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:23:
"17:30 bij de PH-OFE"
Kan iemand die naar het nederlands vertalen?
DM is weer terug (ga nu naar bios, dus reageer weer ietsje later
Hoe herken ik mensen?
When you see it, you know itBoudewijn schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:44:
Hoe herken ik mensen?
Verzamelen is bij de Fokker op het terras, maar als we al zijn begonnen dan zie je vanzelf ergens een stel gasten met statieven en grote lenzen staan. Mocht er elders nog zo'n hoge geardichtheid zijn waardoor je gaat twijfelen en het niet durven te vragen:
- Henk is op de lens van tyno te zien
- Er is een grote kans dat ondergetekende een grote groene sjaal draagt
- Foto's van mensen kun je ook nog vinden in verzameltopics van vorige meets (zoals hier en hier)
Ik denk dat Henk alleen op zaterdag mee gaat. Maar ik ben in ieder geval te herkennen aan een oranje werkjas.
Hoe kon ik die nou vergetenTyno schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:16:
[...]
Maar ik ben in ieder geval te herkennen aan een oranje werkjas.

Tyno is ook vrij makkelijk te vinden, ondanks zijn gecamoufleerde lens:
iets met foto's...
Neemt iedereen morgen trouwens wel zijn flitsers mee?
Dat wordt nog eens een wireless trigger festijn ^^citruspers schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 18:55:
Wat, is hij hem kwijtgeraakt in een grasveld?
Neemt iedereen morgen trouwens wel zijn flitsers mee?
Wat had je in gedachten dan?
Mij herken je overigens hier aan:

Hangt om mijn nek heen.
iets met foto's...
Agreed, maar mijn pop-up gaat toch wel meeTyno schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:15:
Het enige nut voor een (externe) flitser die ik me kan bedenken is voor de groepsfoto. Voor de rest zou ik hem gewoon thuis laten.
Ik krijg ineens Ardennen flashbacks: in het bos, donker, en telkens maar weer die flitsen, heb er nog nachtmerries van...
(slechte ervaring mee in Antelope Canyon afgelopen maand....)
iets met foto's...
iets met foto's...
heb zelf eens voor het plaatselijke veiligheidsregio blaadje wat plaatjes van schiphol bij nacht moeten fotograferen. ( docu over turkisch airlines )
werd toen aangehouden door de marechaussee en mocht mooi tot in detail gaan uitleggen waar ik het lef vandaan haalde om op en rondom plaza ( buiten oa van de toren e.d ) foto's te gaan maken. hiervoor dien je een dagvergunning aan te vragen. vervolgens werd mijn tas nog even doorzocht door honden en na wat telefoontjes met de VRK ( waar zei immers ook voor werken ) mocht ik met pijn en moeite weg.
Het zou dus zo kunnen zijn dat je risico loopt op een flinke bekeuring.
Dat even ter info
want van op het terras heb ik werkelijk nog nooit verhalen gehoord.... en vorig jaar waren we ook met een groepje bezig en ik ben er ik weet niet hoe vaak al geweest met lenzen, statieven en wat al niet meer, ook nog nooit problemen gehad... Van in de terminal, op de platformen en dergelijke kan ik me voorstellen dat ze misschien lastig worden... maar op het terras, nee...
Mij maak je er niet bang mee
iets met foto's...
Zodra ik daar weg ga, gaat ie weer terug de tas in.
Op het terras heb ik er nog nooit van gehoord of wat van meegekregen.
Men vind het daar in mijn ervaring prima!
Voor plaza (waar de bussen staan?) heb ik 't ook nog nooit meegemaakt dat het daar niet zou mogen.
Zelf ook wel eens (overdag) een plaatje geknipt van de toren.
Maar kan me voorstellen dat dat gebied wat twijfelachtig is. Zeker omdat je daar iets wat dichterbij de toren staat. Die je overigens ook prima kunt platen vanaf het terras.
MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"
Canon 300 F/4, 70-200 F/4, 17-40 F/4, 24-105 F/4, 1DIII?
Stuur maar ff een DM (svp wel voor 6 uur morgenochtend, anders blijven die thuis).
iets met foto's...
Maar iedereen weet toch dat terroristen met Nikon schieten? #DoubleE
Flitsers leken me inderdaad leuk voor de groepsfoto, verder geen Ardennen praktijken liever anders kan XWB ook bij ons al zijn ogen laten laseren
Dus het was de keuze of bovenstaande spullen of Henk.
Ik heb alleen maar een 17-55mm kitlens, kan ik daar iets mee?
Met je 550D en 17-55 kitlens kun je je juist op het terras best prima vermaken. De enige vraag is even: heb je iets van een statief of anderszins iets om de stabiliseren ? Dat is wél een soort van onmisbaar...
iets met foto's...
Nee ik heb (nog) geen statief, maar dit kan ik wel heel makkelijk ergens lenen.
Ik heb alleen het gevoel dat ik een dikke zoomlens nodig heb als ik hier zo het topic een beetje doorlees en de foto's van anderen zie.
Langs de baan overdag heb je inderdaad weinig tot niets aan een 17-55 en mijn 55-200 vind ik ook nog vaak te kort. Dit is echter 's avonds op het panaromaterras, dus zonder het licht wat er normaal is wat het spotten al compleet anders maakt en daarnaast sta je nu heel anders tov de vliegtuigen. Als je daarnaast wat meer dan 55mm wilt kun je van een mede Canonian vast wel even wat langers dan dat lenen (als je gevulde koeken bij je hebt denk ik dat dat zeer zeker kanLucky0wn schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 01:15:
Hoi Gulf,
Nee ik heb (nog) geen statief, maar dit kan ik wel heel makkelijk ergens lenen.
Ik heb alleen het gevoel dat ik een dikke zoomlens nodig heb als ik hier zo het topic een beetje doorlees en de foto's van anderen zie.
- Camera met verse batterijen en nieuwe geheugenkaartjes: check!
- Statief opgeladen en gepoetst: check!
- Flitser te eten geven en geaaid: check!
- ND filters ingepakt: check!
Ik ben er klaar voor!
statief zit aan de tas, imbusjes mee want moet quick releases omgooien...
batterijen zijn niet opgeladen, dus we gaan meemaken hoe lang het mag duren
beetje matige voorbereiding dus, maar mijn ervaring en uitgebreide reserve gear in m'n tas gaat dat compenseren (hopen we dan maar
iets met foto's...
Hier staat tekst
Ben jij mijn verloren broer?Gulf_5 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:17:
moet hier niemand werken ?ik heb vanmorgen vroeg m'n gear gecheckt en in de auto gelegd... nu druk aan t werk...
statief zit aan de tas, imbusjes mee want moet quick releases omgooien...
batterijen zijn niet opgeladen, dus we gaan meemaken hoe lang het mag durenen mijn "goeie" geheugenkaartje lag nog bij de ouwelui, die heb ik inmiddels weer teruggejat maar er staan nog zaken op die er niet af mogen... en geen idee hoeveel ruimte er nog op zit
beetje matige voorbereiding dus, maar mijn ervaring en uitgebreide reserve gear in m'n tas gaat dat compenseren (hopen we dan maar)
Ik ben ook aan het werk
Mijn accus zijn ook niet opgeladen
Ik heb ook imbussleutels bij me voor mijn statief
Ik gebruik ook mijn crappy geheugenkaartjes omdat op de goeie zaken staan die er niet af mogen
Ik heb ook genoeg reserve gear bij me
Heb net op mijn werk nog wel even een snel portretje geschoten van mijn werkgever. 't Was een beetje behelpen met een flitser, en ik had een whiteboard geconfisqueerd om als softbox te gebruiken maar het ging wel aardig
Ik heb ook maar mijn winterjas meegenomen en ik sjouw nog wel een vestje mee denk ik want het waait toch wel redelijk en op dat terras is het koud weet ik nog....
[ Voor 6% gewijzigd door citruspers op 24-10-2011 12:06 ]
Eens kijken waar die is.
Hoop dat de wind nog wat gaat liggen, anders wordt het nog een uitdaging straks...
edit:
Ik loop dan echter wel gewoon in mijn spijkerbroek, maar ja ik heb dan ook haast nooit last van koude benen.
[ Voor 16% gewijzigd door Zartok op 24-10-2011 12:32 ]
Kleine tip/idee voor de mensen zonder skibroek of thermokleding.Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:17:
Tijd voor de skibroek vanavond.
Eens kijken waar die is.
Hoop dat de wind nog wat gaat liggen, anders wordt het nog een uitdaging straks...
Een regenbroek is ook goed te gebruiken om de koude wind tegen te houden!
4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel
Handschoenen liggen helaas nog thuis....ik stop de wired remote wel in mijn mouw ofzo en maak de foto's zo
Verwijderd
Gelukkig thuis aan het werk, dus tja... Straks nog even naar Kantoor en dan gelijk door, dus de laptop krijgt het kantoor vandaag niet te zien.
Je rijd dus niet mee?biertjuh? schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:39:
Ben benieuwd hoe het zaterdag gaat, kan er vanavond helaas niet bij zijn.
beloven kan ik het niet, want mijn voorbereiding is niet erg conform normaal, maar als het goed is heb ik een 2e paar handschoenen in de tas zitten... dus wie weet, als je mazzel hebtcitruspers schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:37:
Ik zag het weerbericht en dat zei 8 graden 's nachts, dus skibroeken, thermo ondergoed en straalkacheltjes zijn denk ik ook weer wat overdreven![]()
Handschoenen liggen helaas nog thuis....ik stop de wired remote wel in mijn mouw ofzo en maak de foto's zo
iets met foto's...
Jammer! Zaterdag kan ik zelf niet helaas...biertjuh? schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:41:
Vanavond niet, zaterdag rijd ik wel mee, dus vandaag moet je wel volledig betalen
@Biertjuh: okee jammer, ik had ook het idee dat het over vandaag ging in de DM. Volgende week kan ik ook niet geloof ik...
Verwijderd
Trouwens dank voor de tip om je camera maar niet uit de tas te halen op schiphol plaza. Ik had anders gerust daar even een plaatje gemaakt. Dan maar niet
De grens voor thermokleding ligt bij mij om en nabij de 0 graden... als het te warm is voor winterjas, zit een North Face windstopper wel in de standaardgear, ook bij mooi weer, want op Schiphol waait het nu eenmaal altijd
[ Voor 7% gewijzigd door Gulf_5 op 24-10-2011 13:39 ]
iets met foto's...
Stap nu op de fiets naar het stationcitruspers schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:42:
Koen (zandpad) en ik vertrekken al wat eerder vanwege de storingen ("gepland onderhoud") op het utrecht -> schiphol traject.
Gaan er nog anderen eten voor het spotten? Zullen we ergens afspreken?
Wie gaat er zaterdag naar schiphol voor het spotten en stapt op langs de route Zutphen - Schiphol?
Ik kan of over arnhem naar utrecht of over apeldoorn naar schiphol. Ik heb een kortingskaart dus kan nog 3 personen mee nemen met korting. Wie het eerst roept voor zijn station en het ligt op de lijn die ik net zeg die heeft korting.
(ik gok linea recta naar terras en los geht's
[ Voor 26% gewijzigd door Gulf_5 op 24-10-2011 15:01 ]
iets met foto's...
Some say they get energy from watching planes rather then eatingGulf_5 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:01:
Wij (Derice, Tyno en Gulf_5) zullen rond 17:30-17:45 op SPL zijn...
(ik gok linea recta naar terras en los geht's)
And that Neil Armstrong can be seen in some of their moon crossing images from 69
All we know is, that they are planespotters
Zaterdag ook wel hoor, don't worry.
En ik neem gewoon een boterham mee, en eet na afloop thuis als ik nog honger heb en het niet vergeet omdat ik met foto's bezig ben.
ik ben inmiddels op weg naar UCS, tot nu toe is het heerlijk zonnig, maar waait het wel stevig!
stelletje fanatiekelingen, waar is de tweakers junkfood spirit?
/me is niet van het junkfood.
Doe mij maar bourgondisch eten en of een culinair hoogstandje.
Ik kom er nml toch langs rond die tijd, maar handig is anders.
't is alleen niet zo goedkoop.
@Boudewijn, met die camera + lens kun je prima uit de voeten.
Alleen zodra het donkerder wordt heb je toch echt een statief nodig.
Overigens kreeg ik net door dat het wel erg flink aan het waaien is op Schiphol.
Vanuit een oostelijke richting.
Mogelijk dat ze straks tijdens de inbound peak op de 09 gaan landen (doen ze nu al voor 't vertrek).
Kortom, vol op het panorama terras bij het uitzicht de C & D gates. En vol vanaf de zijkant bij het uitzicht op de E/F gates. Dus of het qua foto's straks een succes gaat worden met die harde wind...
Ik zie het wel. Anders nog andere dagen in deze week genoeg waarop het wellicht minder hard waait.
Of moet ik dan veel duurder gaan zitten om er even mee vooruit te kunnen en eigenlijk wil ik het dus wel voor zaterdag hebben zodat ik zaterdag kan testen.
EDIT: hier komt geen camera van 1000+ op te staan gewoon een compact camera
[ Voor 13% gewijzigd door biertjuh? op 24-10-2011 15:42 . Reden: Ander statief ]
Veel plezier vanavond, ik kom zaterdag wel als er dan nog mensen komen
Ik ben er vanavond niet, en ik maakte een paar foutje's, zie mijn edit.Radiant schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:39:
Op een statief van 8 euro zou ik noooooit mijn DSLR van 1000+ euro willen zetten..
Veel plezier vanavond, ik kom zaterdag wel als er dan nog mensen komen
Heb ik een jaar of wat terug €130,- voor betaald.
Daar zet ik (als ik er bij blijf staan) met vertrouwen mijn set van 2500+ op.
Toegegeven dat als je er veel meer aan uitgeeft je veel betere statieven hebt.
Bekijk anders dit topic eens: [Advies] Statief
Ow... compact camera.
Zo'n gorilla pod is dan misschien nog wat?
Maar dan nog, is een statief dat vrij solide op z'n poten staat wel aan te raden.
Niet dat ie bij het minste zuchtje wind gaat trillen.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2011 15:45 ]
@Derice
Haha, gelukkig heb ik een thuis abbo waar je maandelijks voor betaald.
Tyno kan niet dan maar even Ruben bellen
Wie vertrekt er vanaf Rotterdam/Den Haag/Zoetermeer/Gouda enzovoort?
Hmm helaas geen Schiphol voor mij vandaag. Geen vervoer gevonden met de auto.
Trein kan wel maar daarvoor heb ik helaas geen tijd. Moet nu nog iets regelen.
Dus als er iemand nog langs Zoetermeer rijdt doe dan maar een dm'tje
[ Voor 104% gewijzigd door Servertje op 24-10-2011 16:18 ]
Gulf_5 in "[meeting] Avond / nacht fotografie op Schiphol Plaza - WK43"