XMS Glasvezel ervaring - deel X Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 57.563 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330502

The Wizard schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 20:08:
@dspijkers: Grappig dat je de telefonie noemt, deze klachten gaan over de Packetfront CPE's, die hebben problemen. De Genexis (in Zeewolde) hebben dat juist niet. Dus of je woont niet in Zeewolde of je zit gewoon de boel te stangen.

UPC is ook nog duurder (goedkoopste pakket 67 euro), dus ik zou niet weten waarom je terug zou willen of het moet voor Film 1 en Sport 1 zijn. Sport 1 kan ik me niet voorstellen ivm Eredivisie Live, dan blijft alleen Film 1 over. Tsja...
Fout het goedkoopste pakket is €. 45,00 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Hoezo is UPC duurder?

UPC 3in1
Internet 60
Bellen standaard
Televisie Royaal
Analoog € 17,05
Totaal € 53,80

XMS 3in1
Internet 50
Bellen standaard
Analoog
IPTV + pluspakket € 15 extra
Totaal € 70,00

UPC 3in1
Internet 120
Bellen standaard
Televisie Royaal
Analoog € 17,05
Totaal € 77,55

XMS 3in1
Internet 100
Bellen standaard
Analoog
IPTV + pluspakket € 15 extra
Totaal € 100,00

XMS is fors duurder!
Niet iedereen heeft veel upload nodig, de meeste mensen hebben liever een hogere download en een lagere prijs.

25% duurder is best veel!

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:42
@Fast-server

Hoe jij aan 53,80 komt per maand is mij een raadsel want onderaan de streep staat toch echt: "€ 67,55" bij mij en geen 53,80....

Het is natuurlijk appels met peren vergelijken als je bij xms opeens een plus pakket erbij doet bij xms terwijl je dat niet bij upc niet doet.

Maar om even verder te gaan op jou "fors duurder" .als je het HD pakket aanzet bij upc word de prijs opeens: "€ 76,55p/m" Terwijl je bij xms 75,95 kwijt bent (inclusief plus pakket)

Maar om het eerlijk te houden: gooien we het plus pakket eruit bij xms je bent dan opeens 66 euro per maand kwijt bij xms. Terwijl je bij upc: € 76,55p/m kwijt bent. Dat is pas een fors verschil.

Daar komt bij dat upc nu een tijdelijke actie heeft. Als je de kleine lettertjes leest word dat pakket na een jaar 4 euro duurder. Word dus 80,55 p/m.

Terwijl je de actie van xms niet in je berekening mee neemt met de eerste drie maanden 39,95 ;)

Overigens het goedkoopste pakket bij xms die van 39,95 Doe je daar iptv bij kom je uit op 44.9 euro.

Is toch 0.1 goedkoper :P (en geen 25 administratie kosten)
en:

4,0 ct/min naar vaste nummers in Nederland kost bij het bij upc het bellen bij ons 2 cent. Je betaalt bij upc eenmalig per gesprek 10 cent voor een gesprek binnen het netwerk, terwijl het bij ons gratis is.

Maar die 2 cent verschil zit dan wel weer bij xms in bellen naar 06 nummers verwerkt.

[ Voor 20% gewijzigd door White_Collar op 27-01-2011 23:15 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik kreeg die prijzen op de Site van UPC bij 3in1

En IPTV+pluspakket is vergelijkbaar met Royaal (box en extra zenders)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
En waarom zou dat vergelijkbaar zijn? Het is een actie prijs. Tel er gerust een euro of 14 na een jaar extra op.

Maar hoe kom jij aan 53 euro?
Ik krijg namelijk dit op de website van upc:
Afbeeldingslocatie: http://xms.pbservers.nl/prijs.png

[ Voor 50% gewijzigd door White_Collar op 27-01-2011 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:34

R2L

dspijkers schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:22:
Ik ben ook, op z'n zachts gezegd, "not amused" met het gebodene door XMS.

Ooit aan mij "verkocht" als innoverend, "z'n tijd vooruit" en "ongekende mogelijkheden" O-) .
Het is (zelfs na UPC) of ik terug gegaan ben in de tijd.
De kwaliteit van TV-beeld is verbeterd (NIET analoog!) maar het aantal zenders (waaronder Film1 en Sport1 en HD content) en "diensten" is dra-ma-tisch.
De telefoon is al genoeg behandeld (om te :'( ).
En qua internet snelheid merk ik (op 50MB bij XMS) geen verschil met UPC (Fiber Power Internet 30).

Ze hebben precies 1 jaarcontract om me het tegendeel te gaan bewijzen anders ben ik weer weg (terug naar UPC, wat ook niet altijd een pretje WAS).
Ik ben hier overigens zeker niet de enige in. Veel mensen hier in Zeewolde hebben me al verteld dat ze terug willen naar UPC. Helaas zijn hier ook veel mensen bij die op mijn advies zijn overgestapt (STOM, STOM, STOM |:( ).
Ik heb juist hele andere ervaring.
Ben ook van Joepieshit naar XMS gegaan en van de hel in de hemel gekomen.
Voor mij echt nooit meer Joepieshit !!!

Bij mij is het analoge signaal sterk verbeterd. Beter zelfs, dan het digitale wat Joepishit hier kon leveren.
Om over die steeds hangende PVR maar te zwijgen.

Snelheid en stabiliteit internet is significant beter, maar wat de televisie pakketten betreft zou XMS inderdaad nog wat vooruitstrevender kunnen worden.

Kortom problemen hier 0,0 alles werkt zeer stabiel, eveneens de telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik weet niet of anderen er ook last van hebben, maar momenteel krijg ik veel spam terwijl er vertrouwde mail juist niet aankomt / zoekraakt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-06 21:39
Er word gesproken over DVB-C, maar wordt daar dan ook HD over uitgezonden?
(ik begrijp dat je tv/settop dat moet kunnen decoden)

En als ik DVB-C wil gaan gebruiken op m'n HTPC, welke hardware heb ik daar voor nodig (hauppauge ofzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@Angelus1753,

Nee, Alleen het analoge pakket is te zien over dvb-c.
Het is een gratis extra dienst. Als je HD wilt zien zul je een settopbox aanmoeten schaffen.

Voor hardware vragen voor htpc zul je hier moeten zijn: [BBG aanschaf] HTPC

[ Voor 23% gewijzigd door White_Collar op 28-01-2011 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
dspijkers schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:22:
Ik ben ook, op z'n zachts gezegd, "not amused" met het gebodene door XMS.

Ooit aan mij "verkocht" als innoverend, "z'n tijd vooruit" en "ongekende mogelijkheden" O-) .
Het is (zelfs na UPC) of ik terug gegaan ben in de tijd.
De kwaliteit van TV-beeld is verbeterd (NIET analoog!) maar het aantal zenders (waaronder Film1 en Sport1 en HD content) en "diensten" is dra-ma-tisch.
De telefoon is al genoeg behandeld (om te :'( ).
En qua internet snelheid merk ik (op 50MB bij XMS) geen verschil met UPC (Fiber Power Internet 30).

Ze hebben precies 1 jaarcontract om me het tegendeel te gaan bewijzen anders ben ik weer weg (terug naar UPC, wat ook niet altijd een pretje WAS).
Ik ben hier overigens zeker niet de enige in. Veel mensen hier in Zeewolde hebben me al verteld dat ze terug willen naar UPC. Helaas zijn hier ook veel mensen bij die op mijn advies zijn overgestapt (STOM, STOM, STOM |:( ).
21 zenders in HD weinig ?? vraag ik mij af hoeveel HD zenders in het het HD pakket zit van upc ;)

Eddit: upc heeft er dus 18, dus hoezo weinig HD content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
@Rekenblok. Als je Eredivisie Live meetelt dan zijn het momenteel zelfs al 25 HD kanalen bij Glashart Media :)

En de kans dat er bij Glashart Media op korte termijn meer HD kanalen komen is groter dan bij UPC. Bij UPC (en ook Ziggo) zitten ze namelijk met een enorm ruimte probleem zolang ze analoog niet afbouwen / uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@ik222,

I know, maar dan moet je natuurlijk bij upc ook sport 1 en film 1 mee tellen. Zij hebben dan in totaal 22 zenders in HD.

Ik had dat bewust niet gedaan.

Dat er nog nieuwe HD kanalen bij gaan komen, ik denk dat er nog wel HD kanalen bij zullen komen. want hoe meer zenders in dat HD pakket gaan zitten hoe aantrekkelijker het word. Al vind ik 5,95 voor 21 zenders in HD ook al best redelijk, maar meer is altijd leuker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-06 21:39
Rekenblok schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:47:
Nee, Alleen het analoge pakket is te zien over dvb-c.
Het is een gratis extra dienst. Als je HD wilt zien zul je een settopbox aanmoeten schaffen.
Maar DVB-C is toch digitaal? Gaan ze dan analoge kwaliteit als digitaal verzenden over DVB-C? Dus geen digitale tv kwaliteit of hoger?

En in de bovenstaande post wordt een HD pakket genoemd; dat wordt dus niet over DVB-C verstuurd?

[ Voor 11% gewijzigd door Angelus1753 op 28-01-2011 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Angelus1753 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:58:
[...]

Maar DVB-C is toch digitaal? Gaan ze dan analoge kwaliteit als digitaal verzenden over DVB-C? Dus geen digitale tv kwaliteit of hoger?

En in de bovenstaande post wordt een HD pakket genoemd; dat wordt dus niet over DVB-C verstuurd?
Volgens mij is het zo dat alleen de zenders die in het analoge pakket zitten worden verzonden in digitale kwaliteit over DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:44
Angelus1753 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:58:
[...]

Ik snap je verwarring. Hopelijk kan ik het wat duidelijk voor je maken:

Ten eerste heb je het basispakket televisie. Deze bestaat uit 39 TV zenders en 30 radiozenders. Dit pakket was voorheen alleen analoog en met analoge kwaliteit te ontvangen. DVB-C is daar recent bijgekomen. Je krijgt daarmee via de coax kabel het basispakket (dus die 39 TV- en 30 radiozenders) in digitale kwaliteit binnen. Deze zenders zijn in 'gewone' digitale kwaliteit, dus geen HD, maar wel beter dan puur analoog. Ondanks dat DVB-C digitaal is valt dit dus onder het 'basispakket' en niet onder het 'digitale pakket'. Dit pakket kan overigens per regio iets verschillen. Er zijn ook geen mogelijkheden dit pakket uit te breiden.

Daarnaast kan je een digitaal pakket (IPTV) abonnement afsluiten. Dit pakket gaat via IPTV en daarvoor heb je een Amino settopbox nodig. Dit digitale pakket heeft standaard geloof ik iets van 60 zenders en meerdere radio zenders. Bij het digitale pakket is het mogelijk om aanvullende pakketten af te sluiten, zoals eredivisie live, het talenpakket en het pluspakket. Ook is er de mogelijkheid om HD zenders te ontvangen als je settopbox daarvoor geschikt is.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Pfff 20 oktober een mail gestuurd met meerder vragen over de pvr (dat is direct na ontvangen van de nieuwsbrief).

Keertje gebeld, kwamen wat onduidelijke antwoorden (ze wisten het ook niet echt) en ze zouden de mail actief laten, zodat iemand er rustig naar kon kijken en inhoudelijk kon antwoorden.

Nog een keer een herinnerings mail gestuurd... Actie 'nkwam en ging' van de pvr (tot 12 november).

Kreeg ik een mail vanuit XMS op 8 december, dat ze konden zien dat ik een mail had gestuurd en door drukte nog niet geantwoord hebben. Of ik mijn mail opnieuw wil sturen als ik nog dezelfde vraag had.
Er werd gegokt op een reactie binnen 5 dagen... 25 december weer een mail gestuurd waar me antwoorden bleven...

En vandaag de dag weer geen antwoord. Nouw mijn ervaringen met XMS worden wel steeds triester... Na alle problemen afgelopen maanden aan mijn adres. Misschien pech, maar kom op zeg...

@ Nick39
Als de info klopt... Gefeli ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Mau_Maus op 28-01-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
@ Angelus1753 : Aanvullend op het bericht van Luuk1983.
De meeste analoge tv zenders komen van een lokaal distributiepunt (kopstation) dat door een bepaalde firma (Hertzinger) is neergezet en die heeft,laten we maar zeggen,niet al te beste apparatuur gebruikt,en zeker niet bij de oudere installaties zoals in Leiden.

De "analoge"zenders die via DVB-C je huis in komen,komen direct vanaf het NOB in Hilversum.

Glasvezel is fantastisch maar als het door Hertzinger al barrel op de glasvezel wordt gezet dan komt het er analoog thuis ook als bagger uit.
Doordat die analoge zenders nu via het dvb-c netwerk vanaf de studio je bereiken is de kwaliteit vele malen beter dan die Hertzinger troep. (maar het blijft SD)

Je hebt dus het analoge pakket die dus via de f-connector op het packetfront binnenkomt.
Deze is vaak van slechte kwaliteit maar wel op alle tv's in huis dmv splitters te zien.
Datzelfde pakket kun je nu via dvb-c ontvangen in veel betere kwaliteit (met bv een ziggo ontvanger of een tv waar dvb-c is ingebouwd in SD kwaliteit)
Daarnaast heb je dus het hele digitale pakket, welke je via de amino decoder kan ontvangen en die zijn in Sd en HD kwaliteit.

De lokale zenders analoog,zijn niet HD kwaliteit, en via Hertzinger is het zelfs Hsk (hele slechte kwaliteit :*) zelf verzonnen term) maar de via dvb-c verzonden zenders zijn in SD en goede kwaliteit.
Het blijft alleen bij de 38-40 analoge zenders.

Wil je echt het hele digitale pakket dan moet je een abonnement nemen op digitale tv,via een amino decoder.

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 28-01-2011 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 22:40
Rekenblok schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:06:
@Fast-server

4,0 ct/min naar vaste nummers in Nederland kost bij het bij upc het bellen bij ons 2 cent. Je betaalt bij upc eenmalig per gesprek 10 cent voor een gesprek binnen het netwerk, terwijl het bij ons gratis is.

Maar die 2 cent verschil zit dan wel weer bij xms in bellen naar 06 nummers verwerkt.
Inderdaad bij een standaard belpakket ben je bij UPC je starttarief van 10 cent kwijt en ook de vaste belkosten liggen dan hoger dan bij XMS. Als je al UPC neemt kun je beter 'Bellen onbeperkt' nemen bij het 'Alles-in-1' of '3-in-1' pakket dan betaal je niet dat starttarief naar vaste nummers binnen Nederland.
Rekenblok schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:32:
Hoe jij aan 53,80 komt per maand is mij een raadsel want onderaan de streep staat toch echt: "€ 67,55" bij mij en geen 53,80....

En waarom zou dat vergelijkbaar zijn? Het is een actie prijs. Tel er gerust een euro of 14 na een jaar extra op.

Maar hoe kom jij aan 53 euro?
Ik krijg namelijk dit op de website van upc:
De berekening van Fast-server klopte inderdaad niet.
Je hebt wel het Alles in 1 Voordeelpakket voor 45 euro (25MB download, standaard bellen, analoge tv en basis digitale tv) en voor 10 euro extra heb je 60MB internet ipv 25.

Ik vind zelf het Alles in 1 Voordeelpakket van UPC een mooi alternatief al is de internet snelheid 'slechts' 25MB download en inclusief analoge radio/tv en het basis digitale Starter tv pakket en standaard bellen is dat 45 euro p.mnd het 1e jaar maar ook de jaren erna. Als je een beetje vast belt dan is uitbreiden met Bellen onbeperkt 9 euro extra en Royaal tv 5 euro extra een HD recorder en HD zender pakket kost je nog eens 9 euro extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
funrider schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:34:
Ik vind zelf het Alles in 1 Voordeelpakket van UPC een mooi alternatief al is de internet snelheid 'slechts' 25MB download en inclusief analoge radio/tv en het basis digitale Starter tv pakket en standaard bellen is dat 45 euro p.mnd het 1e jaar maar ook de jaren erna. Als je een beetje vast belt dan is uitbreiden met Bellen onbeperkt 9 euro extra en Royaal tv 5 euro extra een HD recorder en HD zender pakket kost je nog eens 9 euro extra.
Tja dan kun je het net zo goed met de triple light van XMS vergelijken. Dan is XMS weer goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Geen enkele provider is altijd het goedkoopste. Er zijn situaties waarin provider X goedkoper is, maar in sommige gevallen is provider Y weer gunstiger. Bij XMS zit je niet goed als je Sport1 en Film1 wilt hebben en ook als je veel extra zenders wilt hebben, dan is XMS zeker niet de goedkoopste. Maar de basis en met name het HD pakket vind ik dan weer behoorlijk geprijsd. Zeker als je nagaat dat je analoog, DVB-C en IPTV krijgt.

Internet is ook niet super goedkoop, maar het ligt eraan waar je de nadruk op legt. Ping en upload zijn ongeëvenaard, maar de download kan bij andere providers soms een stuk beter. Vind je puur een hoge download heel belangrijk, dan kan XMS voor jou in verhouding duur zijn.

En zo geld het met meer dingen. Bel je veel met de vaste telefoon naar mobiele nummers, dan moet je vooral XMS niet nemen voor telefonie. Maar over het algemeen genomen vind ik XMS qua telefonie gewoon marktconform (even los van het feit dat sommige packetfront gebruikers problemen hebben).

Dus ja, iedere moet het vooral voor zichzelf beslissen en zijn eigen afwegingen maken. Daarom is er gelukkig een hoop keus en zijn er een hoop providers.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Yup, en dat probeerde ik ook met mijn vergelijking duidelijk te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
voor het kado welke a.s. dinsdag ingaat krijgt iedereen nog een bevestiging per mail over zijn kado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

dewaal schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 18:54:
voor het kado welke a.s. dinsdag ingaat krijgt iedereen nog een bevestiging per mail over zijn kado.
Ben ik de enige, die nu even geen idee heeft waar je het nu over hebt? Ik heb sinds augustus een alles-in-een pakket van XMS, maar heb helemaal niets gehoord over een "kado". (Alleen over de tijdelijke gratis extra dienst voor mensen die al een jaar of langer abonnee waren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:25

The Wizard

Moderator Mobile
Dat cadeau wordt zeer waarschijnlijk ook bedoeld :)

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Yup en dat bedoelt hij dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:50
Oeh, helemaal vergeten. Ik wil die 100Mbit/s upload wel eens aan de tand voelen. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sylvesterrr schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 22:32:
Oeh, helemaal vergeten. Ik wil die 100Mbit/s upload wel eens aan de tand voelen. :7
Nu maar hopen, dat niet teveel mensen dat doen (echt aan de tand voelen). Anders zitten we straks met een capaciteitsprobleem. :)

Ik hoor de laatste tijd nog maar weinig over de M540(-actie). Dat zou ik nou een leuk "kado" vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 22:42:
[...]

Nu maar hopen, dat niet teveel mensen dat doen (echt aan de tand voelen). Anders zitten we straks met een capaciteitsprobleem. :)
De capaciteit is pas geleden verdubbeld, dus dat zal wel goed zitten denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yogoi schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 22:47:
[...]

De capaciteit is pas geleden verdubbeld, dus dat zal wel goed zitten denk ik zo :)
Dat weet ik. Maar ik kan me voorstellen, dat veel mensen die voor de tijdelijke 100Mb gekozen hebben, in die periode hun verbinding toch wel een stuk intensiever gaan gebruiken (het aan de tand voelen).

Met mijn surfgedrag zou ik een upgrade naar 100Mb waarschijnlijk niet eens merken. Maar als ik tijdelijk een 100Mb-lijn zou hebben, dan zou ik daar natuurlijk gebruik van gaan maken ook.

Ik verwacht, dat het allemaal wel mee zal vallen. Maar helemaal zeker ben je daar natuurlijk nooit van. Maar dat zullen we volgende week dus vanzelf ervaren. (Ik heb volgende week vakantie, dus als mijn verbinding ineens een stuk trager is zal ik dat wel merken.) :) In de vakantie heb je wat extra tijd voor o.a. internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
sylvesterrr schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 22:32:
Voor een aantal testen ook regelmatig aan de tand gevoeld en via Ziggo ook.
Het is lekker,maar je went er weer net zo snel aan.
Hoewel ik het met Ziggo dus ook haal kan ik alleen maar zeggen,die 100 mbits van xms werkt als een trein,haal je het niet dan ligt dat echt aan je eigen configuratie.. en waag je vooral niet aan speedstests want die snappen geen moer meer van je snelheid.
Ziggo golft een beetje 120-110-100-110-120, xms is strak 100 mbits,een saaie rechte lijn in mijn netwerk monitor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
zo 'speciaal' voor de 2 maanden 100mbit/100mbit nu ook het IP adres maar eens vast laten zetten...

Kom je er weer achter dat als het werkt je eigenlijk niets moet veranderen.

Voor de zekerheid met de helpdesk gebeld om bij het handje de aanvraag voor een vast IP adres te doen.
Daarna 10 minuten gewacht en de gegevens correct in de router gestopt. 20 minuten later geen internet...
Helpdesk bellen, de melding gekregen om even 30minuten modem van stroom te halen, prima was te verwachten.

45 minuten verder, de boel weer aangesloten op stroom en voor de leuk de router ook maar een reboot gegeven. geen internet...

Helpdesk bellen (3de keer) krijg je de melding dat het IP adres nog op dynamisch staat...terplekke op vast laten zetten en de boel werkt...

Jongens het is en lijkt een amateuristische club te blijven.

Wat kon beter:
Helpdesk belronde 1 had moeten aangeven 30minuten de boel van de stroom te halen
Helpdesk belronde 2 had kunnen zien dat het IP adres nog niet vast stond.
Helpdesk belronde 3 heeft resultaat geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Nick39 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 12:01:
[...]

Voor een aantal testen ook regelmatig aan de tand gevoeld en via Ziggo ook.
Het is lekker,maar je went er weer net zo snel aan.
Hoewel ik het met Ziggo dus ook haal kan ik alleen maar zeggen,die 100 mbits van xms werkt als een trein,haal je het niet dan ligt dat echt aan je eigen configuratie.. en waag je vooral niet aan speedstests want die snappen geen moer meer van je snelheid.
Ziggo golft een beetje 120-110-100-110-120, xms is strak 100 mbits,een saaie rechte lijn in mijn netwerk monitor :)
Ik heb het over de upload, niet over de download. Zo ver ik weet heeft Ziggo geen abonnement met een 120Mbit upload (voor particulieren).

[ Voor 69% gewijzigd door Mawlana op 29-01-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Wat zal er na de 2 maanden gebeuren. Of wat zal de volgende actie zijn.

De 1e actie was voor de 100 mbit een gratis router.

De 2e actie 2 maanden gratis uitproberen voor 100mbit. Komende februari en maart

Wat gaat er hierna gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Een gratis upgrade naar 10 gigabit ;)

Ik heb werkelijk geen idee, waarschijnlijk wel weer ergens een nieuwe leuke actie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Rekenblok schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 15:55:
Een rechtstreekse verbinding met de backbone? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Haha was het maar waar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Rekenblok schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 15:55:

Ik heb werkelijk geen idee, waarschijnlijk wel weer ergens een nieuwe leuke actie :)
je bedoelt de snelheidsupgrade naar 100 mbit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Nee ik bedoel echt 10 gigabit. Maar het was meer als een flauw grapje bedoelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348

Topicstarter
Rekenblok schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 18:20:
Nee ik bedoel echt 10 gigabit. Maar het was meer als een flauw grapje bedoelt :)
Dat kun jij toch wel ff regelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Natuurlijk, als je even je postcode en huisnummer in een pm naar me toe stuurt zal ik het even voor je regelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

inXs

known as inXs

In hoeverre is de xms site betrouwbaar als hij op mijn over 2 weken op te leveren huis dit zegt:

Op het onderstaande adres kan een aansluiting op het glasvezelnetwerk geleverd worden.
Onze aannemer maakt een afspraak met u voor het aansluiten van uw woning op het glasvezelnetwerk.
*********** te HOOGLANDERVEEN

Ik begreep net via een berichtje dat medebewoners gebeld hebben met xms en zij kregen te horen dat het pas vanaf het 3e kwartaal zou kunnen... Vind ik zelf een raar verhaal, deels vanwege bovenstaande, maar ook vanwege het feit dat de glasvezelkast + oranje huls toch echt al in de woning zit. Iemand hier die uitsluitsel wil en/of kan geven, evt. via een pm en postcode.

Anders moet ik dus eerst nu weer over naar ziggo (heb nu xms) en dan weer terug naar xms...

[ Voor 6% gewijzigd door inXs op 29-01-2011 20:36 ]

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Stuur mij even je postcode en huisnummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

inXs

known as inXs

Rekenblok schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 21:50:
Stuur mij even je postcode en huisnummer
Done.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dewaal schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 20:27:
[...]

wat moet je met al die data.
gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
En versturen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

Waar denk je dat die Spam vandaan komt >:)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49445

Als je digitale (HD)tv hebt wordt toch niet je analoge radio signaal van je kast af gehaald ?
Ik heb de laatste tijd rare problemen met mijn radio. De ene keer is het geluid prima , de ander keer heb ik steeds haperingen in het geluid. Van de week alles weer een keer opnieuw getuned, maar ik kwam er achter dat ik ook niet alle radio zenders meer heb. Ook kwam ik er achter dat als ik bij de zenders die ik heb , weer dat haperen heb, ik beter de antenne kabel eruit kan trekken (!)
Nu had ik het tunen automatisch gedaan , en kwamen er een paar zender door, maar als ik via het zender overzicht mijn zenders wil instellen komt er helemaal niks door. Mijn 3FM signaal bijvoorbeeld zit op 96.8 , dus volgens mij haalt mijn tuner die gewoon uit de ether.

Hoe kan ik checken of mijn packetfront uberhaubt nog wel analoge signalen uitstuurt ? want volgens mij is het helemaal niks meer.... Of moet ik het weer laten activeren oid. Mijn Tuner lijkt in elk geval niks meer binnen te krijgen via de kabel.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 49445 op 30-01-2011 09:54 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Als je digitale hd tv afneemt word het analoge radio signaal er niet afgehaald.
Wat je kunt controleren is of het lampje op de catv module nog brand en of het plaatje heel warm is of juist heel erg koud.

Het catv module kan ook gewoon stuk zijn.

Geef je antwoorden even door per pm naar mij :)

[ Voor 15% gewijzigd door White_Collar op 30-01-2011 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
sylvesterrr schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:16:
[...]

Ik heb het over de upload, niet over de download. Zo ver ik weet heeft Ziggo geen abonnement met een 120Mbit upload (voor particulieren).
Ik denk niet eens zakelijk hoewel ze daar wel glas leveren tot aan de voordeur, 120 mbits up... in theorie kan het en de modems kunnen het ook en op zich zou ik er zelfs voorstander van zijn.
Niet vanwege de concurrentie met XMS maar face it, Ziggo is een der grootsten,maar een heel klein percentage op usenet is maar afkomstig van Ziggo mensen,juist vanwege de lage upload.
Als die upload hoger zou kunnen weet ik bijna zeker dat er dan heel wat leuker spul op usenet voorbij komt.
Dat spotje van "howling wolf" wat Ziggo toen gebruikte,met de snelle download op spoor 5 is natuurlijk leuk,maar zonder voldoende met name usenet aanbod,is er ook weinig te downloaden.

Maar ook de upload is stabiel bij XMS,ik heb toen met xsnews er problemen waren een tijdje op 100 gezeten, 90 mbits haalde ie zonder problemen,de rest zal overhead zijn,want nu op de 50 mbits zit ik zo rond de 46 mbits bij usenet.
En ik had toen ook nog digitale tv,bij 100 mbits gaat dat bij de meesten daar vanaf.. (behalve degenen die een > 100 mbits hebben )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Anoniem: 269348 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 19:54:
[...]

Dat kun jij toch wel ff regelen ;)
Denk aan de downgrade kosten :)

Met 10 gigabit kom je al snel hier uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
funrider schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:34:
[...]

Inderdaad bij een standaard belpakket ben je bij UPC je starttarief van 10 cent kwijt en ook de vaste belkosten liggen dan hoger dan bij XMS. Als je al UPC neemt kun je beter 'Bellen onbeperkt' nemen bij het 'Alles-in-1' of '3-in-1' pakket dan betaal je niet dat starttarief naar vaste nummers binnen Nederland.

[...]

De berekening van Fast-server klopte inderdaad niet.
Je hebt wel het Alles in 1 Voordeelpakket voor 45 euro (25MB download, standaard bellen, analoge tv en basis digitale tv) en voor 10 euro extra heb je 60MB internet ipv 25.

Dit is echter een actieprijs die geldt tot 30 januari!, XMS hanteert prijzen die altijd gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Nick39 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 11:58:
[...]

Ik denk niet eens zakelijk hoewel ze daar wel glas leveren tot aan de voordeur, 120 mbits up... in theorie kan het en de modems kunnen het ook en op zich zou ik er zelfs voorstander van zijn.
Niet vanwege de concurrentie met XMS maar face it, Ziggo is een der grootsten,maar een heel klein percentage op usenet is maar afkomstig van Ziggo mensen,juist vanwege de lage upload.
Als die upload hoger zou kunnen weet ik bijna zeker dat er dan heel wat leuker spul op usenet voorbij komt.
Dat spotje van "howling wolf" wat Ziggo toen gebruikte,met de snelle download op spoor 5 is natuurlijk leuk,maar zonder voldoende met name usenet aanbod,is er ook weinig te downloaden.

Maar ook de upload is stabiel bij XMS,ik heb toen met xsnews er problemen waren een tijdje op 100 gezeten, 90 mbits haalde ie zonder problemen,de rest zal overhead zijn,want nu op de 50 mbits zit ik zo rond de 46 mbits bij usenet.
En ik had toen ook nog digitale tv,bij 100 mbits gaat dat bij de meesten daar vanaf.. (behalve degenen die een > 100 mbits hebben )
maar de 200 mb/sec wordt maar zeer beperkt geleverd. Je echter wel dat de prijzen van 200 mbit bij de concurrenten in prijs is verlaagd zoals bijv. tweak.

Deze biedt het pakket nu aan voor 100 euro per maand incl. digitale tv etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
dewaal schreef op zondag 30 januari 2011 @ 15:24:
[...]

maar de 200 mb/sec wordt maar zeer beperkt geleverd. Je echter wel dat de prijzen van 200 mbit bij de concurrenten in prijs is verlaagd zoals bijv. tweak.
200 mb/s is langzamer dan ieder budget-abonnement bij een willekeurige ISP. Daar heb ik niet eens 1 euro voor over, laat staan 100 euro per maand.

[ Voor 9% gewijzigd door Mawlana op 31-01-2011 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
sylvesterrr schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:00:
[...]

200 mb/s is langzamer dan ieder budget-abonnement bij een willekeurige ISP. Daar heb ik niet eens 1 euro voor over, laat staan 100 euro per maand.
Uh wat? 200 Mbit/sec is toch echt veel sneller dan welke willekeurige ISP kan aanbieden dacht ik zo? ADSL gaat maar tot 20Mbit, kabel tot nu toe tot 120Mbit. Of bedoel je dat 200 mb/sec staat voor 200 millibit? (ipv 120Mbit?) Ik snap je in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Anoniem: 49445 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 09:48:
Als je digitale (HD)tv hebt wordt toch niet je analoge radio signaal van je kast af gehaald ?
Ik heb de laatste tijd rare problemen met mijn radio. De ene keer is het geluid prima , de ander keer heb ik steeds haperingen in het geluid. Van de week alles weer een keer opnieuw getuned, maar ik kwam er achter dat ik ook niet alle radio zenders meer heb. Ook kwam ik er achter dat als ik bij de zenders die ik heb , weer dat haperen heb, ik beter de antenne kabel eruit kan trekken (!)
Nu had ik het tunen automatisch gedaan , en kwamen er een paar zender door, maar als ik via het zender overzicht mijn zenders wil instellen komt er helemaal niks door. Mijn 3FM signaal bijvoorbeeld zit op 96.8 , dus volgens mij haalt mijn tuner die gewoon uit de ether.

Hoe kan ik checken of mijn packetfront uberhaubt nog wel analoge signalen uitstuurt ? want volgens mij is het helemaal niks meer.... Of moet ik het weer laten activeren oid. Mijn Tuner lijkt in elk geval niks meer binnen te krijgen via de kabel.
Volgens je profiel woon je in Nieuwegein. Het lijkt erop dat XMS met analoge radio/tv nog niet beschikbaar is in Nieuwegein (althans wat ik op de site zo zie). Kijk maar eens op deze pagina bij 'Zenderoverzicht' > Analoge radio/tv van XMS. Ik zie Nieuwegein ook niet op deze pagina erbij staan maar dat geldt ook voor Utrecht terwijl het daar wel beschikbaar is.

96.8 FM is inderdaad de ether frequentie van 3FM in een groot deel van Zuid-Holland.
In de meeste woonplaatsen (Utrecht bijv.) waar XMS analoge radio doorgeeft zit 3FM op 95.0 FM (op de kabel/DVB-C).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Laatst online: 31-05 15:39
Nieuwegein zit zo ver ik weet angesloten op het head-end waar ook Utrecht op zit, derhalve hebben ze dezelfde zenderindeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Luuk1983 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:13:
[...]

Of bedoel je dat 200 mb/sec staat voor 200 millibit? (ipv 120Mbit?)
yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Yogoi schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:33:
Nieuwegein zit zo ver ik weet angesloten op het head-end waar ook Utrecht op zit, derhalve hebben ze dezelfde zenderindeling.
Vreemd overigens dat Utrecht en Nieuwegein niet helder op XMS site genoemd worden bij Beschikbaarheid terwijl het wel mogelijk is. Ook op Glashart.nl lees ik niets over deze gemeentes terwijl het wel mogelijk is. Ook bij collega Tweak en Lijbrandt zie ik deze niet opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:38

Fiber

Beaches are for storming.

Kun je de digitale radio ook gebruiken zonder je tv aan te zetten?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Fiber schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:44:
Kun je de digitale radio ook gebruiken zonder je tv aan te zetten?
Als je de digitale uitgang (coax out) op bijvoorbeeld een versterker aansluit kan dat ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312857

dewaal schreef op zondag 30 januari 2011 @ 15:24:
[...]

Deze biedt het pakket nu aan voor 100 euro per maand incl. digitale tv etc.
bij Tweak is er nu dus ook een actie dat je de eerste 4 maanden niks betaalt. betaal je gemiddeld dus 66 euro (exclusief de settopboxen en de belkosten) per maand over 1 jaar gezien. daarna moet je gewoon 100 euro betalen. als tweak hier beschikbaar zou zijn had ik het wel geweten:D

dan nog eventjes een vraag. ik zit nu dus bij XMS in Wijchen. er werd gezegd dat het netwerk na 1 jaar ook toegankelijk werd voor andere aanbieders. dus over een paar maanden kan het dus zo zijn dat Tweak ook in Wijchen beschikbaar is? zo ja, die settopboxen die we nu hebben, die kunnen we dan ook gewoon bij Tweak gebruiken?

en wanneer zou Tweak dan precies beschikbaar komen in Wijchen? als ik nu op hun site de postcode check doe dan kan ik gewoon een pakket bestellen. wil dit zeggen dat het nu al beschikbaar is in Wijchen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Anoniem: 312857 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:03:
[...]

en wanneer zou Tweak dan precies beschikbaar komen in Wijchen? als ik nu op hun site de postcode check doe dan kan ik gewoon een pakket bestellen. wil dit zeggen dat het nu al beschikbaar is in Wijchen of niet?
Ik denk dat je dat aan de helpdesk van Tweak moet vragen,je kan moeilijk van xms verwachten dat ze antwoord op vragen over de concurrent gaan geven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Anoniem: 312857 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:03:
Er zijn al vier providers beschikbaar in Wijchen: XMS, Conceptronic, Solcon en Tweak. Doe de postcodecheck eens op glashart.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Luuk1983 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:15:
... Doe de postcodecheck eens op glashart.nl?
Die is ook niet te vertrouwen:
Het aansluiten van uw woning op het glasvezelnetwerk staat gepland voor week 42 2012
* Fiber heeft al jaren XMS

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Fiber schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:38:
[...]

Die is ook niet te vertrouwen:

[...]

* Fiber heeft al jaren XMS
Toch fijn dat je weet dat je volgend jaar officieel glas kan krijgen,ik zou mooi vragen of je met terugwerkende kracht je abonnementsgeld op 0 kan laten zetten tot die week 8)7

Bij mij staat er:
De door u opgegeven postcode valt helaas buiten het aansluitgebied van Glashart.
Let op! Zorg ervoor dat u de juiste huisnummertoevoeging ingevuld hebt.
Och.. ik heb pas 4 jaar glas..

[ Voor 21% gewijzigd door Nick39 op 31-01-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312857

Nick39 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:11:
[...]

Ik denk dat je dat aan de helpdesk van Tweak moet vragen,je kan moeilijk van xms verwachten dat ze antwoord op vragen over de concurrent gaan geven :+
haha ja klopt:+ dacht meer aan deze thread als een "algemeen glasvezel" thread. slaat nergens op maar zo had ik het in mn hoofd.

maar aangezien alles glashart is zal het denk ik wel werken met de settop-boxen.

EDIT: hoe zit het trouwens met de modem? stel ik wil een 200mb abbo hebben. kan mijn modem dat wel aan? heb een Genexis CPS V2.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 312857 op 31-01-2011 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295271

Nick39 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:05:
[...]

Bij mij staat er:
De door u opgegeven postcode valt helaas buiten het aansluitgebied van Glashart.
Let op! Zorg ervoor dat u de juiste huisnummertoevoeging ingevuld hebt.
Och.. ik heb pas 4 jaar glas..
Ook ff gechecked. Heb ook 'pas' sinds begin 2007 glas, maar hij geeft dezelfde melding.... :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-06 22:02
Glashart Media heeft een overeenkomst gesloten met BBC Worldwide Channels dat per juni 2011 de BBC zenders beschikbaar komen op glasvezel via Glashart Media. Glashart Media levert aan XMS het radio- en televisiesignaal. Voor XMS betekent dit, dat vanaf juni 2011 BBC 1 en 2 weer beschikbaar komen in het analoge televisiepakket. In het digitale pakket komen BBC 1, 2, 3 en 4 en BBC HD beschikbaar.
Bron: http://www.xmsnet.nl/nieu...eschikbaar_via_analoge_tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Weet er iemand hoe het kan dat ik op woensdag 19 januari een heldere kleurrijke beeldkwaliteit had bij DVB-C terwijl dat sinds vrijdag 21 januari weer minder is geworden.

Het DVB-C en IP signaal zijn gelijk bleek uit deze meting/vergelijking, dus dan moet het bij de bron (IP-aanvoer) liggen.

Weet iemand of het mogelijk is dat er door bepaalde aanpassingen in het netwerk kwaliteitsverlies ontstaat bij routeren van de Technicolor multicast IP's op het IPTV netwerk van Glashart Media?

Of heeft Technicolor de afgelopen tijd bepaalde aanpassingen gedaan aan het bronsignaal?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 31-01-2011 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 16:07
Anoniem: 120071 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:06:
Weet er iemand hoe het kan dat ik op woensdag 19 januari een heldere kleurrijke beeldkwaliteit had bij DVB-C terwijl dat sinds vrijdag 21 januari weer minder is geworden.

Het DVB-C en IP signaal zijn gelijk bleek uit deze meting/vergelijking, dus dan moet het bij de bron (IP-aanvoer) liggen.

Weet iemand of het mogelijk is dat er door bepaalde aanpassingen in het netwerk kwaliteitsverlies ontstaat bij routeren van de Technicolor multicast IP's op het IPTV netwerk van Glashart Media?

Of heeft Technicolor de afgelopen tijd bepaalde aanpassingen gedaan aan het bronsignaal?
Hmmm, vanaf genoemde data heb ik ook qua kleur en helderheid een mindere opbrengst over het IP netwerk. Ik dacht dat het aan mijn tv lag dus loop al een aantal dagen de tv opnieuw in te stellen, maar krijg deze niet meer zo mooi.

Vorige week kreeg ik de 532 binnen, via de omruilactie, maar dit bracht ook geen verschil. Aan mij tv is niks veranderd, maar het lijkt erop dat er minder details zichtbaar zijn dan 2 weken geleden.

Is er inderdaad wat veranderd aan de payload van de multicast-pakketten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Puur ter info... Na alle perikelen omtrend spam

Ik heb nu voor het eerst, sinds mijn aanmelding 3 jaar geleden, spam binnengekregen op me XMS account met de spamfilter uit (altijd zo gestaan). Van de zogenaamde Post Express Service.

Voor de rest nooit last gehad. Maar nu ben ik ook de sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Mau_Maus schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:14:
Puur ter info... Na alle perikelen omtrend spam

Ik heb nu voor het eerst, sinds mijn aanmelding 3 jaar geleden, spam binnengekregen op me XMS account met de spamfilter uit (altijd zo gestaan). Van de zogenaamde Post Express Service.

Voor de rest nooit last gehad. Maar nu ben ik ook de sjaak.
Pas op met die post express service, die kreeg ik ook... er in zit een bestand post express label.exe en daarin zit uiteraard een virus maar die werd niet herkend op het moment van aflevering.
BTW, de 100 mbits werkt, bedankt Denan voor je werk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nou.. ik had gekozen voor de 2 maanden gratis eredivisie voetbal.
Maar deze werkt nog steeds niet.
Staat wel in "mijn xms" aangegeven, maar het werkt niet.
Ik heb de stb al opnieuw gestart en software opnieuw ingeladen maar nog steeds niet.
XMS al gebeld, en ik moest nog even afwachten.

@ Denan > klopt dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Laatst online: 21:36
Sinds vandaag zou ik gratis het pluspakket ontvangen van XMS, vanwege die actie. Dat deed het echter niet, dus ik heb gebeld met de helpdesk. Volgens hem zou het wel moeten werken. Hij heeft toen overlegt met een andere medewerker en ik kreeg toen de opdracht om 15 min. te wachten en dan de stroom van de glasvezelmodem af te halen en na 15 min. de stroom er weer op doen. Dat heb ik precies zo gedaan en nu doet de packetfront het niet meer. Er brandt ook geen lampje meer aan de bovenkant. Dus nu heb ik geen internet, tv en telefonie meer.
Vervolgens nog gebeld met mijn mobiel naar de helpdesk. Daar kwamen ze niet verder dan stekkers omwisselen, wat geen effect heeft gehad. Nu word ik teruggebeld, maar ik vrees dat ik een tijd zonder internet, tv en telefoon ga zitten.
Erg fijne actie van XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Anoniem: 269348 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:38:
Ik heb de stb al opnieuw gestart en software opnieuw ingeladen maar nog steeds niet.
De lijst met abonnementsaanpassingen is zojuist verwerkt. Als het goed is zijn alle acties nu actief (ik heb een paar checks uitgevoerd en overal zie ik in de linechecks de correcte waarden).

@lethargy:
dat heeft niets met de actie te maken. Kun je me anders even je debiteurnummer doorgeven dan kijk ik even wat voor acties er op je account zijn ondernomen door de kerstactie. (denan@inter.nl.net)

[ Voor 14% gewijzigd door denan op 01-02-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Anoniem: 269348 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:38:

@ Denan > klopt dit ?
Het is nog de hele dag 1 februari ;)
Haal nu een filmpje binnen op 96 megabits.. nostalgie gevoel...
Ziggo had trouwens net een persconferentie, voor 1 juni verdwijnen er 5 analoge kanalen, de RTL HD en SBS HD zenders verhuizen naar het basis pakket en we gaan naar 24 HD zenders en de prijs gaat ook nog eens omlaag... alle plus en HD kanalen samen voor 29 euro incl de analoge zenders..
Goed begin van februari dus :)

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 01-02-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Laatst online: 21:36
@ Denan: mail gestuurd. Hopelijk kan je mij helpen, want ik zit nu zonder internet, tv en telefoon. Zit nu bij een kennis op internet. Nog steeds niet teruggebeld door XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
denan schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:05:
[...]

De lijst met abonnementsaanpassingen is zojuist verwerkt. Als het goed is zijn alle acties nu actief (ik heb een paar checks uitgevoerd en overal zie ik in de linechecks de correcte waarden).
Dank U Dank U.... :)
Het werkt idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Fiber schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:10:
[...]

Dat is goed nieuws! BBC HD en BBC 3 en 4. :)
Dat is inderdaad super nieuws. Het wachten is op Tele2 Interactieve tv en dan hebben vrijwel alle tv aanbieders vanaf 1 juni ook de BBC zenders (1,2,3,4 en zelfs in sommige gevallen HD).
Luuk1983 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:15:
[...]

Er zijn al vier providers beschikbaar in Wijchen: XMS, Conceptronic, Solcon en Tweak. Doe de postcodecheck eens op glashart.nl?
Conceptronic? Dat is een fabrikant van mediaspelers. Concepts ICT bedoel je neem ik aan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 16:07
Is de 3D pilot afgelopen? Deze zender geeft op dit moment zwart beeld.

Komt er een 3D zender of was dit het?

[ Voor 22% gewijzigd door marigo op 01-02-2011 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
marigo schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:13:
Is de 3D pilot afgelopen? Deze zender geeft op dit moment zwart beeld.

Komt er een 3D zender of was dit het?
Als dit de demo was van Net5 3-D,die zijn er mee gestopt.
http://www.telecompaper.c...teert-nieuwe-tv-strategie
nieuws: Ziggo voegt hd-kanalen toe aan nieuwe digitale tv-pakketten
Dit is wat de concurrent gaat doen in elk geval.
Ook BBC HD per 1 juni, het lijkt er op of de rechten integraal geregeld zijn en per 1 juni ingaan aangezien alle providers die geen BBC HD hadden nu 1 juni noemen.

[ Voor 46% gewijzigd door Nick39 op 01-02-2011 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nee, de 3D pilot was het 3D demo kanaal van satellietboer Astra. Hier was die gisteren ook op zwart.

Verder zie ik dat Ziggo de HD zenders van RTL en SBS in het basispakket gaat doen. Ik neem aan dat XMS volgt met een gelijksoortige aanbieding?

[ Voor 5% gewijzigd door ari3 op 01-02-2011 15:10 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238539

In alle mail van onbekende (SPAM) zit bij ons een virus. Norton heeft ze tot nu toe allemaal eruit gehaald.Hoop dat dit snel word opgelost. Wij zien wel dat we ze niet moeten aan klikken maar er zijn ook kinderen die de mail openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
ari3 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:07:
Nee, de 3D pilot was het 3D demo kanaal van satellietboer Astra. Hier was die gisteren ook op zwart.

Verder zie ik dat Ziggo de HD zenders van RTL en SBS in het basispakket gaat doen. Ik neem aan dat XMS volgt met een gelijksoortige aanbieding?
Bij Ziggo was het een probleem, bij ned 1, 2 en 3 zit er een signaal die door een HD tv wordt herkent (of decoder) waardoor die automatisch de HD versie neemt, echter bij de SBS en RTL kanalen was dat niet mogelijk,had je geen HD pakket dan zou je bij zappen naar 4 dus "doorverwezen worden" naar RTL 4 HD en kreeg je,juist omdat je dat pakket niet had,een zwart beeld.
Door de RTL en SBS zenders nu ook in dat gratis pakket te zetten kan men op deze zenders dat signaal nu ook toevoegen..
Het enige dat je nu ziet is dat door de "rem" er op te houden voor wat betreft de normale 50 mbits snelheid,dat het verschil tussen kabel en glasvezel wegvalt.
Wat heb je aan theoretische en mogelijke snelheden van glas als je de vezel met een slangeklemmetje afknijpt en de concurrentie zowel op glas en op kabel je keihard inhaalt.
De standaard kabelsnelheden worden weer verhoogd,en glas concurrenten bieden ook meer voor minder.
Ik hoop dat de xms directie inziet dat ze toch met iets moeten gaan komen,het enige voordeel dat ze nu nog hebben t.o.v. de kabel is de upload snelheid,de glasconcurrenten zijn ook wat upload betreft sneller en goedkoper....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
ook hier is de 100mbit kerstactie actief inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:54

Goku33

Ownage!

Ik ben benieuwd waar XMS mee gaat komen. Als Ziggo alle NL kanalen in HD in het basispakket stopt...
Ergens moet die snelheid toch een keer structureel omhoog en/of een uitgebreider TV pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Goku33 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:15:
Ik ben benieuwd waar XMS mee gaat komen. Als Ziggo alle NL kanalen in HD in het basispakket stopt...
Ergens moet die snelheid toch een keer structureel omhoog en/of een uitgebreider TV pakket.
Niet alleen ziggo breid het tv pakket uit. Ook tweak glasvezel is goedkoper aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Laatst online: 06-06 22:32
nevermind

[ Voor 82% gewijzigd door Gangster93 op 01-02-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:06:

marigo schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 07:59:
[...]

Hmmm, vanaf genoemde data heb ik ook qua kleur en helderheid een mindere opbrengst over het IP netwerk. Ik dacht dat het aan mijn tv lag dus loop al een aantal dagen de tv opnieuw in te stellen, maar krijg deze niet meer zo mooi.

Vorige week kreeg ik de 532 binnen, via de omruilactie, maar dit bracht ook geen verschil. Aan mij tv is niks veranderd, maar het lijkt erop dat er minder details zichtbaar zijn dan 2 weken geleden.

Is er inderdaad wat veranderd aan de payload van de multicast-pakketten?
Kijk! Eindelijk iemand die het bevestigd!

Ik kan me voorstellen dat mensen denken dat ik dit uit m'n duim aan het zuigen was of dat het aan mijn TV lag.

Maar hier blijkt dus van niet.

Denan, Yogoi, Operatortje, Rekenblok, Mojo, Spikecity of iemand anders die eventueel contacten kan hebben met Reggefiber/Glashart Media:

Zouden jullie dit door willen geven zodat de oorzaak wordt weggenomen en de streams voortaan eindelijk permanent met volle kwaliteit gaan binnenkomen?

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 01-02-2011 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Als ik heel eerlijk ben, ik zie niet echt verschil op mijn full HD tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zag het wel op mijn 32" TV vanaf 3 meter afstand. Kun je nagaan :)

Maar het feit dat marigo nu precies met hetzelfde komt betekent dus dat er echt ergens een probleem zit in het netwerk.

De datums staan erbij, dus het lijkt me nu enkel een kwestie van gaan analyseren wat er op die dagen veranderd is in het netwerk.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 01-02-2011 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ Alexander, Marigo > komen jullie misschien beide uit dezelfde regio ?
Misschien dat het iets lokaals is!

Hier in Amersfoort is er niets van te merken dat het minder is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marigo zit bij XMSNet in Veenendaal zo te zien.
En ik zit bij OnsNet Eindhoven.

Dus het is niet iets lokaals.

Sinds gisteren lijkt het beeld overigens weer iets meer kleurintensiteit te hebben, maar optimaal is het nog steeds niet. Dit merk je ook aan het geluid. Als het beeld heel kleurrijk en helder is komt het geluid harder en zuiverder door. Maar als het beeld vervolgens weer meer zweem heeft en de kleuren bleker/vager/fletser zijn dan is het geluid ook blikkeriger/holler/doffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174828

Weet iemand een speedtest die WEL 100 mbit/s redt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
http://myspeed.visualware.com/index.php Deze haalt 100 Mbps zonder enig probleem

Amsterdam server :)

[ Voor 26% gewijzigd door fast-server op 01-02-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174828

hmm zelfs daarmee redt ik het niet.. terwijl ik met scp meer dan 100mbit haal.. nah.. t zal mn browser wel wezen dan ;o)
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.