XMS Glasvezel ervaring - deel X Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 57.550 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Yogoi schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:47:
[...]

Ik weet dat het OT is maar de David Tennant series zijn het beste :)
Ik ken ze al maar ik kijk dagelijks toch nog even doctor who op SyFy.
Da's al de 10e doctor..
Wikipedia: File:Versions of the Doctor.jpg
In "mijn" tijd keek ik naar de series met de 4e... ik denk dat we van een ander bouwjaar zijn,de mijne is 1964..
Fiber schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:19:
Dexter, Criminal Minds, Prison Break, Castle, The Mentalist, ... Hmm, Hier was toch al een ander topic voor...? ;)
:'( Er werd me alleen gevraagd wat ik met die schijfruimte deed :'(

[ Voor 22% gewijzigd door Nick39 op 20-01-2011 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
hmm ja inderdaad nick,jouw bouwjaar is er 1 met wat meer 'ervaring' dan die vanmij (1985)
Ik heb namelijk maar 4 doctors gezien zo ver ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Yogoi schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 19:17:
hmm ja inderdaad nick,jouw bouwjaar is er 1 met wat meer 'ervaring' dan die vanmij (1985)
Ik heb namelijk maar 4 doctors gezien zo ver ik weet.
Grin... mijn oudste zoon is van 1986.. het scheelt iets dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:19

GerkeP

Vragen mag altijd........

Nick39 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 14:54:
[...]

Of een bug in de software die xms gebruikt en waar een spammer vanaf weet, er gaat miljoenen om in de spam business en een uitspraak als,er bestaan geen bugs is natuurlijk hoogmoed (niet dat die uitspraak hier door iemand gebezigd wordt)
Nope, die is vrijwel uitgesloten ;)

FF ter verduidelijking, ik gebruik o.a. SET en Metasploit onder meer om dat soort zaken te testen, daar zitten alle exploits en lekken echt wel in, bijna dagelijks updates van de exploits, dus die kans dat er een lek is wat nog niet bekend is en wel wordt misbruikt is minimaal.
Om nu zelf weer een server neer te gaan zetten,ik gebruik al zoveel stroom... ( 6x lacie 2 nas, 2x conceptronic nas, 2x d-link nas, 1x linksys nas en dan vergeet ik er vast nog wel een te noemen)
Ik zou als ik jou was eens gaan denken over een VmWare ESXi server, kun je je nassen gaan gebruiken als iSCSI target ;)

Ik draai Untangle nu ook virtueel met een dedicated netwerkkaart die aan de Genexys hangt.

[ Voor 24% gewijzigd door GerkeP op 21-01-2011 07:53 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225047

Yogoi schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 06:48:
@KingOfPop:

Dat is afhankelijk van wat de status is van de aansluiting in je woning.
Als deze al volledig opgeleverd is dan ben je actief binnen een paar uur (mocht je dat willen)
Als het een dummy is dan zal er nog een aannemer langs moeten komen. Dan ligt het er een beetje aan waar je woont. (meestal 1-4 weken)
Je kan natuurlijk altijd van een uitgesteld deelneemdatum gebruik maken. Het is dan mogelijk om bijvoorbeeld aan te geven dat je 15 april wil starten. Dan heeft de aannemer in dat geval even de tijd om je voor die tijd aan te sluiten.
Je bedoeld met dummy dat het glasvezelkastje er al zit maar nog zonder de aansluitingen voor de stekkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06 19:05
Meer mensen die een dip in het internetverkeer hebben (gehad)? Hilversum is hier al een tijdje flink traag! Ping is prima maar laden van veel dingen gaat verschrikkelijk langzaam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoerebink
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06 08:24
Enorme dip.
Maar het lijkt wel landelijk, want ook internetten via 3G van Vodafone is een drama..

Landelijke internetproblemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoerebink
oh, overigens: ik zit in Amersfoort op XMS.
Ook buren hebben het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-06 19:47
Blijkbaar ben ik niet de enige met internet problemen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hier ook weer @OBN Valkenswaard. Lijkt hetzelfde probleem als een paar dagen terug in de late avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Aah ik ben dus niet de enige met dit probleem.
Sites laden echt tergend langzaam en had al de modem en router gereset maar dat hielp niks. Hopelijk duurt de storing niet al te lang :)

Arnhem trouwens :)

[ Voor 5% gewijzigd door psychoclown op 21-01-2011 19:39 ]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
hier had ik er ook al last van zit in amersfoort (3812)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174316

Hier in Leiden ook niet vooruit te branden (pingen wel, maar sites laden -> 5+ minuten om op deze pagina te komen ...). Ook ik heb alles al herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250667

Hier in Nijmegen ook zeer trage verbindingen (ook naar de newsserver :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoerebink
En we zijn weer up and running....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174316

In Leiden (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-06 09:38

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hier in Hilversum lijkt het ook wel weer te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
http://www.ams-ix.net/co-location-traffic/ -> Leuk dat NIKHEF grafiekje! Ging iets goed fout geloof ik...

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Hier in Arnhem ook, die dip in de NIKHEF lijkt me een logische verklaring inderdaad :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Nu lazert hij er echt helemaal uit, een enorme dip !
Afbeeldingslocatie: http://www.ams-ix.net/cgi-bin/stats/16all?log=totalall;png=daily

Het grappige is dat het bij Ziggo wel door blijft lopen !

[ Voor 62% gewijzigd door Nick39 op 21-01-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nick39 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 20:23:
Het grappige is dat het bij Ziggo wel door blijft lopen !
Dat heeft dan helemaal te maken met waar zij ingekoppeld zitten. Inmiddels lijkt alles overigens weer terug normaal, ook de monitoring van de AMS-IX laat dat nu zien.

Overigens waren er dit keer problemen op meerdere locaties van de AMS-IX als je de monitoring bekijkt op http://www.ams-ix.net/statistics/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
ik222 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 20:29:
[...]

Dat heeft dan helemaal te maken met waar zij ingekoppeld zitten. Inmiddels lijkt alles overigens weer terug normaal, ook de monitoring van de AMS-IX laat dat nu zien.

Overigens waren er dit keer problemen op meerdere locaties van de AMS-IX als je de monitoring bekijkt op http://www.ams-ix.net/statistics/
Ik had ook geen mega download lopen maar dit is wel de 2e keer dat de nikhef er ff goed de brui aan geeft...misschien ook een tangetje van de gamma gebruikt om een stekkertje aan de kabel te prikken ? 8)7 2x in 1 week is wel wat erg veel,statistisch gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolrob
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-02 10:10

Coolrob

Lekker hoor...

Het lijkt de afgelopen week wel meer voor tekomen, ook hier in zeewolde is het zo op bepaalde tijden dat het niet lekker gaat.

hoop dat het snel over is.

Samsung Galaxy S4,Samsung Galaxy Tab2 10.1 / Intel Core i7-3770 @4.2GHz / MSI Z77A-GD55 / MSI GeForce GTX 970 Gaming / 4x2GB DDR3 Kingston HyperX / Samsung SSD 830 128GB / Seagate HDD 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
hmm volgens mij is dit nu al de 3e 'dip' sinds afgelopen zondag.
Something is not going right over there....

Die andere 2 dips waren wel wat minder groot als deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
In al die jaren bij xms is dit de 4e of 5e keer dat dit gebeurt,waarvan de laatste 2 keer in een week tijd.
XMS kan hier uiteraard niets aan doen,maar blijkbaar gaat er qua backup op de ams-ix nog iets niet goed,misschien dat de onderlinge providers daar nog eens goed op kunnen hameren.
En om de een of andere reden heb ik het gevoel dat het nog niet over is daar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:47
Nick39 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 21:30:
In al die jaren bij xms is dit de 4e of 5e keer dat dit gebeurt,waarvan de laatste 2 keer in een week tijd.
XMS kan hier uiteraard niets aan doen,maar blijkbaar gaat er qua backup op de ams-ix nog iets niet goed,misschien dat de onderlinge providers daar nog eens goed op kunnen hameren.
En om de een of andere reden heb ik het gevoel dat het nog niet over is daar..
Och.. Ik merkte hier wel wat vertraging met het internet, maar pagina's openden nog wel. Zolang het internet het gewoon blijft doen lijkt me dat alles nog wel ok is wat betreft een backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Caelorum schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 22:05:
[...]

Och.. Ik merkte hier wel wat vertraging met het internet, maar pagina's openden nog wel. Zolang het internet het gewoon blijft doen lijkt me dat alles nog wel ok is wat betreft een backup.
Wat vertragingen.. nou internet was gewoon pleite hoor...bekijk de grafiekjes maar,denk dat je eerder rond die tijd wat anders deed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Niet helemaal hoor, er was met veel geduld nog wel wat verkeer mogelijk. Maar je hebt gelijk dat dit zeer beperkt was ;)

Overigens de reden dat Ziggo bleef werken is waarschijnlijk doordat zij als grote provider op verschillende AMS-IX locaties zijn ingekoppeld. Dit in tegenstelling tot kleine providers zoals XMS die vaak maar een koppeling hebben op één locatie. Het probleem lijkt namelijk voornamelijk bij AMS-IX @ Nikhef aanwezig te zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 10:08
ik222 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 22:38:
Dit in tegenstelling tot kleine providers zoals XMS die vaak maar een koppeling hebben op één locatie. Het probleem lijkt namelijk voornamelijk bij AMS-IX @ Nikhef aanwezig te zijn geweest.
De enkele port (10 Gbit) klopt:
https://my.ams-ix.net/members/513

Ter vergelijking;
UPC: 40 + 80 Gbit
KPN: 162 Gbit over 6 poorten
Akamai: 2x 80 Gbit
Microsoft: 2x 40 Gbit
Ziggo: 2x 60 Gbit

Vergeleken met de andere providers zijn ze wellicht klein maar de verhouding in aantal aansluitingen zal dan ook aardig uiteen lopen :)

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja natuurlijk en wat betreft capaciteit is het waarschijnlijk ook voldoende. Enige nadeel is dus dat je met één aansluiting natuurlijk kwetsbaar bent voor storingen op die locatie waar je bent ingekoppeld. Maar goed dat is dan de afweging tussen het risico nemen en de kosten die je zou moeten maken om dat risico af te dekken :) Gezien de kosten van dergelijke verbindingen kan ik de keuze voor één aansluitng wel begrijpen voor een kleine provider als XMS, zeker als je bedenkt dat dit soort storingen zelden voorkomen.

[ Voor 8% gewijzigd door ik222 op 21-01-2011 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:42
Die ene verbinding is inderdaad een single point of failure voor XMS. Veel providers hebben die verbinding redundant uitgevoerd (denk aan TC2, SARA).

Een heel tijdje terug lag de verbinding @ nikhef eruit. Zo'n beetje iedere provider had er last van, de een meer dan de ander afhankelijk van de capaciteit op de andere verbinding. XMS-klanten hadden echter helemaal geen verbinding meer vanwege het ontbreken van redundantie. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ziggo gebruikt zag ik 12 aansluitingen hoewel het daar later toch ook even inzakte,vermoedelijk omdat hun backup ook door veel andere providers opeens gebruikt wordt.
Maar Ziggo is qua grootte wel ff wat anders,voor hun is het toch wenselijker om een backup te hebben..
Mijn KPN mobiel bleef gewoon doorgaan maar mijn Vodafone was er ook uit.
Ik denk niet dat je op basis van alle Nikhef problemen in het verleden nu kan zeggen, XMS had een backup moeten hebben,want ik heb nu 3 of 4 jaar XMS en dit is de 4e of 5e keer dat de Nikhef er uit keilt en dan maar voor een paar uur.
Een keer was het een puur menselijke fout toen ze onze internlnet aansluiting op een verkeerde poort hadden ingeprikt,misschien weet Denan dat nog.
Ik zal zo eens op hun twitter kijken of ze er nog wat over gezegd hebben.
Eigenlijk is het griezelig dat al die bedrijven afhankelijk zijn van uiteindelijk 1 acces point.

Alleen begrijp ik een ding even niet helemaal, zitten we nu op de 1x 10 GB van xmsnet of op de 2x 10 van internlnet...

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 22-01-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348

Topicstarter
Nick39 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:03:

Alleen begrijp ik een ding even niet helemaal, zitten we nu op de 1x 10 GB van xmsnet of op de 2x 10 van internlnet...
Zoals ik begrepen heb uit alle berichten 2 maal 10 GB XMS <> InterNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:44

The Wizard

Moderator Mobile
Volgens mij is het gewoon InterNL waar je naar moet kijken, dus de 2x 10 Gbit. XMS heeft zelf een interne koppeling van 2x 10 Gbit naar InterNL. Waarom XMS een aparte koppeling heeft is mij niet duidelijk, het is blijkbaar niet dat XMS zijn eigen netwerk gaat opbouwen, anders kon Denan dat wel bevestigen :).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat ik zei dus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Het was ook geen reactie op jou :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
2x 10Gb/s is dat niet een beetje weinig?

20Gb/s / 50Mb/s = 400

Lijkt me toch wel dat XMS/Lijbrandt wel meer klanten heeft, als die allemaal tegelijk gaan downloaden dan is die 20Gb/s zo vol.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Dat heet overboeking. :) Men verwacht niet dat iedereen tegelijkertijd op volledige snelheid gaat downloaden, dus waarom zou men extra bandbreedte regelen als het niet nodig is? Het bandbreedteverbruik zal wel scherp in de gaten gehouden worden (indien verbruik > x %, dan extra bandbreedte regelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
klopt. De extra koppeling is erbij gekomen omdat het huidige piekverbruik in de buurt van de minimaal beschikbare capaciteit begon te komen. Al die klanten samen verbruiken nooit tegelijk die 50Mbps dus het is ook niet nodig om op basis van die capaciteit te rekenen. Het is btw sinds het ontstaan van XMS nooit voorgekomen dat er te weinig capaciteit was om aan de vraag te voldoen, ook niet op piekmomenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217044

even een vraagje, is het normaal dat wanneer je draadloos internet met een linksys wrt54g een snelheid haalt van 10-15mb/s down en 5-8mb/s up met een abonnement van 50mb/s?

Ik heb vaak storingen of dat het internet eruit ligt, twijfel of het misschien aan mijn router ligt?

Is er een betere router die hogere snelheden haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
denan schreef op zondag 23 januari 2011 @ 17:28:
klopt. De extra koppeling is erbij gekomen omdat het huidige piekverbruik in de buurt van de minimaal beschikbare capaciteit begon te komen. Al die klanten samen verbruiken nooit tegelijk die 50Mbps dus het is ook niet nodig om op basis van die capaciteit te rekenen. Het is btw sinds het ontstaan van XMS nooit voorgekomen dat er te weinig capaciteit was om aan de vraag te voldoen, ook niet op piekmomenten.
Dat bewijst maar weer eens dat de gemiddelde consument deze hoge snelheden simpelweg niet continu nodig heeft. :+

Een abonnementsvorm waarbij de verbinding 'uncapped' is en je afrekent op basis van wat je daadwerkelijk verbruikt (bijv. 95e percentiel) zou interessant kunnen zijn.
Anoniem: 217044 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 18:37:
even een vraagje, is het normaal dat wanneer je draadloos internet met een linksys wrt54g een snelheid haalt van 10-15mb/s down en 5-8mb/s up met een abonnement van 50mb/s?

Ik heb vaak storingen of dat het internet eruit ligt, twijfel of het misschien aan mijn router ligt?

Bedoel je met 'mb/s' millibit per seconde of Megabit per seconde? Indien millibit per seconde: dat is extreem langzaam.

Indien Megabyte per seconde: WiFi is in dit verhaal de bottleneck, niet de verbinding. Je zit gewoon aan de max van 802.11g. Als je draadloos hogere snelheden wil halen, dan zal je een router moeten aanschaffen die 802.11n ondersteunt (en je laptop/pc moet dat ook ondersteunen!!).

Zie Wikipedia: IEEE 802.11 voor meer info.

[ Voor 83% gewijzigd door Mawlana op 23-01-2011 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sylvesterrr schreef op zondag 23 januari 2011 @ 18:46:
[...]

Bedoel je met 'mb/s' millibit per seconde of Megabit per seconde? Indien millibit per seconde: dat is extreem langzaam.

Indien Megabyte per seconde: WiFi is in dit verhaal de bottleneck, niet de verbinding. Je zit gewoon aan de max van 802.11g. Als je draadloos hogere snelheden wil halen, dan zal je een router moeten aanschaffen die 802.11n ondersteunt (en je laptop/pc moet dat ook ondersteunen!!).

Zie Wikipedia: IEEE 802.11 voor meer info.
Bedankt voor je reactie, ik bedoel onderstaande snelheden:

Downl: 1355.9 KByte/sec (=10847 kbps)

Upload: 551.7 KByte/sec (=4414 kbps)

1573.0 Conn/min

Hoe kom ik erachter of mijn laptop (Asus F3JC-AP045C-A) een 802.11n aankan?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 217044 op 23-01-2011 20:01 . Reden: toevoeging tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 217044 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:55:
[...]

Hoe kom ik erachter of mijn laptop (Asus F3JC-AP045C-A) een 802.11n aankan?
Dat kun je controleren in je configuratie scherm/ apparaatbeheer

Edit > ik heb even voor je gekeken op inet.
Deze laptop heeft een b/g kaart.
Wil je dus hogere snelheden, dan zul je dus ook een N wireless usb adapter moeten aanschaffen.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 269348 op 23-01-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Die Linksys kan toch alleen maar b/g aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:17:
[...]

Dat kun je controleren in je configuratie scherm/ apparaatbeheer

Edit > ik heb even voor je gekeken op inet.
Deze laptop heeft een b/g kaart.
Wil je dus hogere snelheden, dan zul je dus ook een N wireless usb adapter moeten aanschaffen.
Ben natuurlijk een leek, maar goed kan het deze zijn:

Realtek RTL8168/8111 Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0)

of
Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network Connection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 217044 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:27:
[...]

Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network Connection
Dit is je wireless netwerkkaart.
Deze ondersteund a/b/g.
Voor N zul je een andere kaart/usb adapter moeten aanschaffen.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 269348 op 23-01-2011 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:46:
[...]
Dit is je wireless netwerkkaart.
Deze ondersteund a/b/g.
Voor N zul je een andere kaart/usb adapter moeten aanschaffen.
Bedankt! Is het ook de moeite waard? Of zijn zullen de verschillen beperkt zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 217044 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:16:
[...]

Bedankt! Is het ook de moeite waard? Of zijn zullen de verschillen beperkt zijn...
De verschillen zul je zekers merken.
Als je een N wireless router en N wireless adapter hebt.
Maar het is natuurlijk afhankelijk van jezelf of je de volle snelheid wireless wilt kunnen halen en nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oké top, ik zal me er ook iets meer in gaan verdiepen, want ik heb er echt last van. De storingen kunnen waarschijnlijk ook te maken hebben met de instellingen van mijn router, heb namelijk met het gamen op de xboxlive ook communicatieproblemen, en dat schijn weer te liggen aan de poortinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat heeft puur weer te maken idd met andere zaken.
Waar wij het net over hadden is puur van invloed op je snelheid.
Ik had vroeger btw. ook wel eens met mijn Linksys dat de verbinding eruit knalde.
Dat is ook één van de redenen waarom ik ben overgestapt naar ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Anoniem: 217044 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:47:
De storingen kunnen waarschijnlijk ook te maken hebben met de instellingen van mijn router,
Daar kan je vrij snel achterkomen: sluit je pc zonder een router ertussen (dus rechtstreeks) aan op het XMS-kastje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:47
Anoniem: 217044 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:47:
Oké top, ik zal me er ook iets meer in gaan verdiepen, want ik heb er echt last van. De storingen kunnen waarschijnlijk ook te maken hebben met de instellingen van mijn router, heb namelijk met het gamen op de xboxlive ook communicatieproblemen, en dat schijn weer te liggen aan de poortinstellingen.
Zijn er wellicht ook veel andere Wifi netwerken in het bereik van jouw woning? Het kan namelijk ook zijn dat je netwerk 'instabiel'/langzamer wordt doordat bijv. je buurman met een router op hetzelfde kanaal zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174828

Anoniem: 217044 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 18:37:

Ja, een WRT54G mag dan nog net 50mbit/s halen, maar dat is zonder NAT. Dus in gewoon gebruik haal je niet meer dan 14mbit/s geloof ik (had er ook een). Lees dit maar http://www.smallnetbuilde...54gv5reallyisalousyrouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sylvesterrr schreef op zondag 23 januari 2011 @ 18:46:
Dat bewijst maar weer eens dat de gemiddelde consument deze hoge snelheden simpelweg niet continu nodig heeft. :+
Nee, dat bewijst dat er goede monitoring op de verbindingen zit en dat er op tijd geupgrade is :)
Verder zijn er maar weinig dingen in het leven die je continu nodig hebt.. Maar het is wel erg prettig als het er is.
Een abonnementsvorm waarbij de verbinding 'uncapped' is en je afrekent op basis van wat je daadwerkelijk verbruikt (bijv. 95e percentiel) zou interessant kunnen zijn.
Zoals de mobiele aanbieders nu aan het doen zijn? Uiteindelijk zul je daardoor alleen maar de kosten anders verdelen-> hoogverbruik meer betalen, laagverbruik minder. Ik durf met enige zekerheid te zeggen dat de doorsnee tweaker in de groep 'hoogverbruik' zal zitten en niet echt blij zal zijn met jouw maatregel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Maar de uplink heeft dus nooit vol gezeten? Aangezien de download via Eweka de laatste tijd niet maximaal was (in de avonduren), maar sinds de upgrade weer strak is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Nog even terugkomend op mijn buurman,tijdens het opnieuw "lid" worden van xms werd hem gezegd dat hij standaard 100 mbit zou krijgen en dat dit voor nieuwe leden gratis was.
Nu heb ik onder zijn xms account gekeken bij "mijn contract" en daar staat inderdaad bij diensten 100 mbits waarvan hij heilig overtuigd is dat het hem niets meer kost.
Nu is het zijn verantwoording,hij heeft zoiets van we zien het wel als er kosten in rekening worden gebracht,maar uit ervaring van mensen hier weet ik dat het moeilijk is om hier onderuit te komen.
Hij heeft het dus telefonisch met de verkoop afdeling gedaan.
Ook verwachtte hij dat hij de pvr kon bestellen maar door de afdeling verkoop werd gezegd van niet, hij heeft dus gewoon een 110 bij zijn bestelling.
Het gekke is,dat hier bij apparatuur in bruikleen,niets vermeld staat.
Het is nogmaals zijn eigen verantwoording maar toch.
Ook werd hij er op gewezen dat hij zijn eigen cisco van Ziggo kon gebruiken als PVR,maar DVB-C is er nog niet in Leiden en de Cisco gebruikt zijn eigen ingebouwde docsis modem en niet via dvb-c.

Anders wil ik ook volgende week wel opzeggen en als nieuwe klant met gratis 100 mbits aansluiting terug komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Anoniem: 174828 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 08:57:
[...]

Ja, een WRT54G mag dan nog net 50mbit/s halen, maar dat is zonder NAT. Dus in gewoon gebruik haal je niet meer dan 14mbit/s geloof ik (had er ook een). Lees dit maar http://www.smallnetbuilde...54gv5reallyisalousyrouter
Toen ik nog een WRT54G (zowel v2.2 als L) kon ik met iets van 48-49Mbit/s downloaden. Dit was dan echter wel met een UTP-kabel, en niet draadloos!
denan schreef op maandag 24 januari 2011 @ 09:09:
[...]

Nee, dat bewijst dat er goede monitoring op de verbindingen zit en dat er op tijd geupgrade is :)
Verder zijn er maar weinig dingen in het leven die je continu nodig hebt.. Maar het is wel erg prettig als het er is.
Ja, dat klopt. Ik benut mijn verbinding ook niet 24/7 voor de volle 100%, maar er zijn momenten dat ik dat wel doe. Het is dan inderdaad prettig dat je die mogelijkheid hebt.

Op de snelweg vind ik het ook prettig als mijn auto extra kracht heeft. Ik houd me vaak gewoon aan de Vmax, maar áls het moet (of toegestaan is) dan geef ik gewoon extra gas. :+
Zoals de mobiele aanbieders nu aan het doen zijn? Uiteindelijk zul je daardoor alleen maar de kosten anders verdelen-> hoogverbruik meer betalen, laagverbruik minder. Ik durf met enige zekerheid te zeggen dat de doorsnee tweaker in de groep 'hoogverbruik' zal zitten en niet echt blij zal zijn met jouw maatregel.
Dat is afhankelijk van het businessmodel en het tariefplan alsmede de definitie van 'grootverbruiker'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Nick39 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 10:30:
Nog even terugkomend op mijn buurman,tijdens het opnieuw "lid" worden van xms werd hem gezegd dat hij standaard 100 mbit zou krijgen en dat dit voor nieuwe leden gratis was.
Nu heb ik onder zijn xms account gekeken bij "mijn contract" en daar staat inderdaad bij diensten 100 mbits waarvan hij heilig overtuigd is dat het hem niets meer kost.
Nu is het zijn verantwoording,hij heeft zoiets van we zien het wel als er kosten in rekening worden gebracht,maar uit ervaring van mensen hier weet ik dat het moeilijk is om hier onderuit te komen.
Hij heeft het dus telefonisch met de verkoop afdeling gedaan.
Ook verwachtte hij dat hij de pvr kon bestellen maar door de afdeling verkoop werd gezegd van niet, hij heeft dus gewoon een 110 bij zijn bestelling.
Het gekke is,dat hier bij apparatuur in bruikleen,niets vermeld staat.
Het is nogmaals zijn eigen verantwoording maar toch.
Ook werd hij er op gewezen dat hij zijn eigen cisco van Ziggo kon gebruiken als PVR,maar DVB-C is er nog niet in Leiden en de Cisco gebruikt zijn eigen ingebouwde docsis modem en niet via dvb-c.

Anders wil ik ook volgende week wel opzeggen en als nieuwe klant met gratis 100 mbits aansluiting terug komen...
Ik denk dat hij straks gewoon de 100mb prijs gaat betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-06 15:41

Goku33

Ownage!

Of dat hij kosteloos terug gezet wordt naar 50Mb na 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174828

sylvesterrr schreef op maandag 24 januari 2011 @ 19:16:
[...]

Toen ik nog een WRT54G (zowel v2.2 als L) kon ik met iets van 48-49Mbit/s downloaden. Dit was dan echter wel met een UTP-kabel, en niet draadloos!
En welke machine had dan het externe IP adres? Je WRT of je PC? ;)
WRT54G kan met NAT, dus zoals de meeste 'm gebruiken geeb 50mbit routeren. Daarvoor heeft ie te weinig cpu power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
dewaal schreef op maandag 24 januari 2011 @ 19:25:
[...]

Ik denk dat hij straks gewoon de 100mb prijs gaat betalen.
Dat vrees ik dus ook O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Anoniem: 174828 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 10:20:
[...]

En welke machine had dan het externe IP adres? Je WRT of je PC? ;)
WRT54G kan met NAT, dus zoals de meeste 'm gebruiken geeb 50mbit routeren. Daarvoor heeft ie te weinig cpu power.
Mijn router had uiteraard het externe IP-adres. De router die ik had (met Tomato 3rd party firmware) kon weldegelijk ongeveer 48Mbit/s (iedere router kan 50millibit/s routeren!) routeren. Dat was dan ook echt het absolute maximum.

Zie sylvesterrr in "XMS Glasvezelinternet voor particulieren..." .

[ Voor 8% gewijzigd door Mawlana op 25-01-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
De factuur is al;tijd de 24e van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-05 10:55
sylvesterrr schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:57:
[...]

Mijn router had uiteraard het externe IP-adres. De router die ik had (met Tomato 3rd party firmware) kon weldegelijk ongeveer 48Mbit/s (iedere router kan 50millibit/s routeren!) routeren. Dat was dan ook echt het absolute maximum.

Zie sylvesterrr in "XMS Glasvezelinternet voor particulieren..." .
Ik heb ook de WRT54GL met Tomato, ook ik haal 48Mbit/s down en zo'n 24Mbit/s up, wired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Laatst online: 26-06 16:55

MAZZA

Barbie is er weer!

Denan (of een andere XMS guru ;)), ik lees net dat KPN glasvezel over het reggefibernetwerk gaat aanbieden in de nieuwebouwwijk Veenendaal Oost. Hoe groot is de kans dat XMS ook zijn diensten daar gaat aanbieden? Ik blijf namelijk het liefst ver uit de buurt van de KPN. Daar komt nog eens bij dat jullie wel al diensten aanbieden in Veenendaal West.

Is daar enige informatie over bekend? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
dewaal schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:32:
[...]

De factuur is al;tijd de 24e van de maand.
Eind februari voor hem dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:55
@MAZZA,

glashart media is in onderhandeling.

Wel een kleine kanttekening: dit is de laatste status die ik weet. Verdere info heb ik eigenlijk niet :'(

Mijn excuses ik dacht dat je over bbc had :P ik ben nog niet helemaal wakker ;)

[ Voor 86% gewijzigd door White_Collar op 26-01-2011 11:37 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Laatst online: 26-06 16:55

MAZZA

Barbie is er weer!

Rekenblok schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:00:
@MAZZA,

glashart is in onderhandeling ;)
*O*
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@Mazza,

Wel een kleine kanttekening: dit is de laatste status die ik weet. Verdere info heb ik eigenlijk niet. :'(

n.v.t

[ Voor 50% gewijzigd door White_Collar op 26-01-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:45
Krizna schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:16:
[...]

Ik heb ook de WRT54GL met Tomato, ook ik haal 48Mbit/s down en zo'n 24Mbit/s up, wired.
Ik haal met dezelfde router ongeveer 45 Mbit (NAT) op mijn werkstations. Wel wired. Draadloos is het ongeveer 15Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Wellicht dat hsmade ervaring heeft met de laatste versies van de WRT54G (de v5 zo uit m'n hoofd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
In Zeewolde kunnen we straks ook KPN krijgen. Ik dacht dat er 2 soorten netwerken waren en dat de reggefiber versie niet voor KPN geschikt was?

We hebben hier nou trouwens de keuze uit 5 providers:
- XMS
- Solcon
- Concepts ICT
- Tweak
- KPN

Netjes... Dat is de kracht van een open netwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-06 16:52
The Wizard schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 12:52:
In Zeewolde kunnen we straks ook KPN krijgen. Ik dacht dat er 2 soorten netwerken waren en dat de reggefiber versie niet voor KPN geschikt was?

- XMS
- Solcon
- Concepts ICT
- Tweak
- KPN

Ik hoop echt dat ze in Leiden het netwerk ook open gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Is in Leiden het netwerk van XMS zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:42
The Wizard schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:28:
XMS is een provider en heeft in principe geen eigen netwerk. Het netwerk is vaak van Glashart.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Dat weet ik, maar in Leiden was het netwerk er al voordat Glashart bestond. XMS is alleen opgericht om diensten te bieden op het GNEM netwerk, dus daardoor misschien ook mede-eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:38

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Even een vraagje over port forwarding e.d.
Ik heb een camera bewakings recorder (dvr) met internet aansluiting en h.264 video en/decoder.
Het lukt me niet om verbinding te maken via internet, wel heb ik via een portscan website gekeken
of de benodigde poorten open staan en dat staan ze (80 en 34567, 34599).
De dvr zit direct aan een wndr3700 router en via het thuis netwerk kan ik hem bereiken (zowel web interface als video stream).
Met dyndns heb ik het wan ip vindbaar gemaakt.
Ook op m'n Xperia X10 kan ik de dvr niet vinden, maar misschien gooit Kpn roet in het eten als ze de stream herkennen.
In de log van de dvr zie ik dat de X10 inlogt en dezelfde seconde weer uitlogt.
Na een paar seconden meldt de X10 dat er geen video te vinden is.
Hoe kan ik dit nu testen?
Met DMZ doe ik liever niet, of alleen tijdelijk om de verbinding te testen.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

The Wizard schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 12:52:

- XMS
- Solcon
- Concepts ICT
- Tweak
- KPN

Net voor de gein eens gekeken bij Tweak. Blijkbaar kunnen we in Veenendaal tegenwoordig ook kiezen uit meerdere providers. Wel vreemd, dat hier niet zoveel over bekend is. (Het is dat ik naar aanleiding van jouw post eens gekeken heb, anders was ik me er helemaal niet bewust van geweest.)

Volgens mij niet zo best voor XMS, als dit in veel plaatsen zo is en wat breder bekend wordt. Ik heb tot nu toe alleen maar even de pakketten van Tweak bekeken en die zien er - op het eerste oog - best aantrekkelijk uit. In eerste instantie lijkt het erop, dat ik voor dezelfde prijs hetzelfde pakket heb, alleen dan met een extra A130 erbij (huur). Als je voor 100Mb zou willen gaan, lijkt Tweak zelfs nog voordeliger: 85 euro incl. de huur voor een A130. (Tweak zegt ook 200Mb te kunnen leveren voor 110 euro per maand incl. HD-box, maar volgens mij moet er dan toch iets anders in mijn meterkast komen dan de Genexis, die er nu hangt.)

De overige providers heb ik nog niet bekeken. Aangezien ik het best druk heb (net verhuisd en nog druk aan het klussen enzo), ga ik nu even geen tijd steken in een eventuele overstap. Ik blijf dus nog wel even bij XMS (wil ook mijn A130 nog inruilen voor een M540, zodra die actie start).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:42
Anoniem: 39993 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 08:08:
[...]

Net voor de gein eens gekeken bij Tweak. Blijkbaar kunnen we in Veenendaal tegenwoordig ook kiezen uit meerdere providers. Wel vreemd, dat hier niet zoveel over bekend is. (Het is dat ik naar aanleiding van jouw post eens gekeken heb, anders was ik me er helemaal niet bewust van geweest.)

Volgens mij niet zo best voor XMS, als dit in veel plaatsen zo is en wat breder bekend wordt. Ik heb tot nu toe alleen maar even de pakketten van Tweak bekeken en die zien er - op het eerste oog - best aantrekkelijk uit. In eerste instantie lijkt het erop, dat ik voor dezelfde prijs hetzelfde pakket heb, alleen dan met een extra A130 erbij (huur). Als je voor 100Mb zou willen gaan, lijkt Tweak zelfs nog voordeliger: 85 euro incl. de huur voor een A130. (Tweak zegt ook 200Mb te kunnen leveren voor 110 euro per maand incl. HD-box, maar volgens mij moet er dan toch iets anders in mijn meterkast komen dan de Genexis, die er nu hangt.)

De overige providers heb ik nog niet bekeken. Aangezien ik het best druk heb (net verhuisd en nog druk aan het klussen enzo), ga ik nu even geen tijd steken in een eventuele overstap. Ik blijf dus nog wel even bij XMS (wil ook mijn A130 nog inruilen voor een M540, zodra die actie start).
Ach weet je, hier in Wijchen zijn er ook 3 providers, maar uiteindelijk zie ik precies hetzelfde als bij ADSL: eigenlijk zijn alle abonnementen onderhand hetzelfde. Alleen legt de ene provider (bijvoorbeeld bij ADSL) wat meer nadruk op goedkoop (Telfort) en de ander op service (XS4ALL). En dat idee had ik ook bij de glasvezel providers. In sommige situaties is de één wat gunstiger, in een ander geval de ander. Maar uiteindelijk scheelt het allemaal elkaar niet zoveel. En inderdaad, als je hele hoge snelheid wil is tweak volgens mij redelijk voordelig.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
En niet te vergeten, de borg van 50 euro die je moet betalen en 25 euro administratie kosten ;)

Wel grappig dat op mijn eigen postcode aangegeven word dat ik alleen inactieve tv van kpn kan kijken terwijl het een Reggefiber gebied is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
The Wizard schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:28:
Ik zat tijdens de eerste vergaderingen van portaal in 2005 al in de "glascommissie" en weet er dus iets meer van.
Vroeger stond er altijd op de factuur in leiden:
De basisdienst op het glasvezelnetwerk van GNEM wordt verzorgd door XMS.
Nu staat er:
De basisdienst op het glasvezelnetwerk van Glashart wordt verzorgd door XMS.

Financier was Portaal, de uitvoerder was Grebbezicht BV.
Grebbezicht was blijkbaar daarna geen orders meer beschoren en is op 1 augustus 2007 Failliet verklaard net nadat het netwerk hier was opgeleverd, de eigenaar van Grebbezicht overleed tijdens de eindfase van de aanleg op 23 april 2007.

Het glas is toen zelf "doorgespoten" door Stam infrastructuur en in mei 2007 ergens opgeleverd (sindsdien ben ik ook abonnee).

Hoewel Portaal altijd gezegd heeft dat het een open netwerk zou zijn,zijn er tot nu toe geen concurrenten opgedoken.
Tweak wilde wel,maar mocht niet volgens de helpdesk.

Onderhoud werd gedaan door Volker Wessels maar wie het nu doet weet ik niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 27-01-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Dus Leiden is een vreemde eend in de bijt? Iemand is toch verantwoordelijk voor het netwerk? Als dat Glashart is dan moeten andere providers toch ook toegang worden verschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
The Wizard schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:32:
Dus Leiden is een vreemde eend in de bijt? Iemand is toch verantwoordelijk voor het netwerk? Als dat Glashart is dan moeten andere providers toch ook toegang worden verschaft?
Laat het uitgerekend ook Leiden zijn die nog geen DVB-C heeft... maar in de andere instanties was het zo dat aanleg werd aangevraagd door particuliere instanties of op eigen initiatief van Reggefiber/Glashart.
Dit is gefinancierd door Portaal,die denk ik best een concurrent op het netwerk wil toelaten maar daar dan ook wel iets aan over zal willen houden.
In de vergaderingen was het ook altijd de Portaal Veenendaal meneer die steeds riep,dat glasvezel brengt zijn rendement wel op,het is hoogrendement want het is dubbel glas.
(doelend op de twee vezels) .
Het was toendertijd simpel, als sociale verhuurder mag je maar een bepaalde geld reserve hebben en het resterende moet ten goede komen van de woningen/bewoners.
Door een aantal fuseringen was Portaal dus eigenaar geworden van deze woningen ( vroeger eigendom van woningbouwvereniging Leiden ) en dat hebben ze heel slim aangepakt.
Door die glasvezel aan te leggen zijn ze onder die grens gezakt maar hebben ze tevens iets toegevoegd aan de woningen waar ze later geld mee terug kunnen verdienen.
Ze hadden ook alle bewoners een presentje kunnen geven,wijk plantenbakken kunnen plaatsen enz enz.
Maar daar zien ze niets van terug.
Ze hebben hun "overtollig" geld dus onder de grond gestopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ehh waarom is nu.nl niet via XMS bereikbaar terwijl ik er via KPN en Ziggo wel bij kan ?
Een tracert geeft de melding,kan doelhost niet omzetten,iets met de DNS dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-06 19:01
ik kan nu.nl gewoon bereiken. Locatie 6605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@Nick39,
Hier geen enkel probleem om www.nu.nl te bereiken.
Getest vanuit 3 verschillende xmsnet verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:48:
Ehh waarom is nu.nl niet via XMS bereikbaar terwijl ik er via KPN en Ziggo wel bij kan ?
Een tracert geeft de melding,kan doelhost niet omzetten,iets met de DNS dus..
tsk tsk tsk.. weer een spyware infectie nick? ;)
(niets aan de hand met nu.nl btw)

[ Voor 5% gewijzigd door denan op 27-01-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:19:
[...]

tsk tsk tsk.. weer een spyware infectie nick? ;)
(niets aan de hand met nu.nl btw)
Ik krijg een directe verwijzing naar google... Had ik bij een spyware ook gehad op mijn Ziggo account....

Edit/
Verholpen.
Op aanraden van Denan ooit had ik de volgende DNS volgorde ingesteld:
Primary 217.149.196.6
Secundary: 217.149.192.6

Omgedraaid en het werkt weer.

[ Voor 21% gewijzigd door Nick39 op 27-01-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Er glippen weer virusjes doorheen ook:
Onderwerp: Facebook Office. Your password has been changed! ID17228
Er in zit een bijlage..
Wordt netjes bij me afgeleverd in mijn mailbox 3 minuten geleden.
Probeer hem door te sturen naar virus@avast.com lukt niet, your message has been flagged as spam..
Hopeloos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:28:
Op aanraden van Denan ooit had ik de volgende DNS volgorde ingesteld:
Primary 217.149.196.6
Secundary: 217.149.192.6

Omgedraaid en het werkt weer.
Zo staan ze bij mij ook en ik heb nergens last van. Wellicht toch iets lokaals dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:46:
[...]

Zo staan ze bij mij ook en ik heb nergens last van. Wellicht toch iets lokaals dan?
Geen idee,uiteraard wel even op spyware gezocht...
Vanochtend 2 virusjes gekregen, de eerste wilde ik doorsturen naar Avast maar de smtp server van xms blokkeerde die.
Virus definities van XMS zijn dus na aflevering van die mailtjes geupdated.

Blijkbaar zijn de virus jochies ook niet dom,want er wordt nu weer eenzelfde mail gestuurd,welke ik nu wel naar avast heb kunnen krijgen door de hele mail inhoud te mollen die de spamfilter van XMS triggerde.
Deze variant wordt nog niet herkent door de xms virusfilters.

Het nare vind ik dat F-Secure mijn systeem wat vertraagt,maar ze wel allemaal herkent als virus, Avast vertraagt niet maar zegt van alle 3 dat ze in orde zijn.
Dan is avast wel leuk,maar in deze dus niet zo betrouwbaar...

(edit,het ip nummer van NU is veranderd en mijn pc heeft in de slaapstand gestaan,blijkbaar haalt windows 7 het niet rechtstreeks op,want nu ik de site bezocht heb,de pc gereboot en de dns volgorde weer heb veranderd naar zoals ze stonden en Denan ze ook heeft staan, gaat ie er wel naartoe)

(edit 2: facebook variant virus 1 wordt nu herkent,krijg net mail van avast dat ie is toegevoegd aan de recentste update files omdat ik hem naar ze gestuurd heb,variant 2 wordt nog steeds niet herkent,niet door xms,niet door avast... waarom moet ik eerst een virus naar avast sturen,en nu dus de variant terwijl dat bij F-secure wel goed gaat...)

[ Voor 25% gewijzigd door Nick39 op 27-01-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 22:59

Lightah

Strikes Again

Ik had me maanden terug initieel bij xms ingeschreven dat ik evt interesse heb in een glasvezel aansluiting.

Nu is het bijna zover en ben ik de tarieven een beetje aan het bekijken en valt het wel op dat XMS toch wel een stuk duurder is.

Het gaat in mijn geval om een alles in 1 pakket (digitale tv + telefonie + internet). Zet het hier even naast elkaar. Volgens mij zijn dit de correcte tarieven, maar niet alle sites zijn super overzichtelijk

XMS
3 maanden 34,95 (104,85)
9 maanden 54,95 (494,55)

Dig + Decoder 4,95 (59,4)

- borg
- administratie

totaal = 658,80

TWEAK
4 maanden 0,00
8 maanden 55,- (440,-)

Gratis usenet

Dig + Decoder 2,50 (30,-)

50,- borg
25,- administratie

totaal = 545,-

CONCEPTS ICT
5 maanden 26,75 (133,75)
7 maanden 53,50 (374,50)

Dig + Decoder 5,95 (71,40)

borg
administratie

totaal = 579,65

Kan je in het eerste jaar toch ruim 110 euro besparen tov XMS, wellicht toch maar even de aanmelding wijzigen.

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-06 15:41

Goku33

Ownage!

En als je toch usenet zou nemen, ben je bij Tweak dus nóg 100 euro goedkoper uit. Die kosten mag je wat mij betreft gewoon optellen bij de kosten voor Concepts en XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
klopt! en een 2e of 3e decoder hoef je bij tweak ook niet te kopen, die kun je daar goedkoop huren.

XMS is de duurste aanbieder op dit moment.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
zeker als je kijkt met het internet snelheid daar is tweak momenteel de goedkopere erin. Die biedt 100 mb al veel goedkoper aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-06 15:23
Ik ben ook, op z'n zachts gezegd, "not amused" met het gebodene door XMS.

Ooit aan mij "verkocht" als innoverend, "z'n tijd vooruit" en "ongekende mogelijkheden" O-) .
Het is (zelfs na UPC) of ik terug gegaan ben in de tijd.
De kwaliteit van TV-beeld is verbeterd (NIET analoog!) maar het aantal zenders (waaronder Film1 en Sport1 en HD content) en "diensten" is dra-ma-tisch.
De telefoon is al genoeg behandeld (om te :'( ).
En qua internet snelheid merk ik (op 50MB bij XMS) geen verschil met UPC (Fiber Power Internet 30).

Ze hebben precies 1 jaarcontract om me het tegendeel te gaan bewijzen anders ben ik weer weg (terug naar UPC, wat ook niet altijd een pretje WAS).
Ik ben hier overigens zeker niet de enige in. Veel mensen hier in Zeewolde hebben me al verteld dat ze terug willen naar UPC. Helaas zijn hier ook veel mensen bij die op mijn advies zijn overgestapt (STOM, STOM, STOM |:( ).

[ Voor 6% gewijzigd door dspijkers op 27-01-2011 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Vandaag hebben KPN en BBC Worldwide Channels een distributieovereenkomst gesloten. In 2011 zal KPN vijf Britse zenders van BBC TV aanbieden via TV van KPN: klanten van KPN Interactieve TV(iTV) kunnen later dit jaar BBC One, BBC Two, BBC Three, BBC Four en BBC HD kijken.

In maart 2009 ging Telecomwaakhond OPTA na klachten van
KPN en de verschillende glasvezelnetten speciaal naar Londen om beklag te doen bij de Britse publieke omroep. Er zou namelijk een monopolie zijn waarbij enkel de kabelsector BBC One en Two zou doorgeven. De gesprekken lijken nu hun vruchten af te werpen.

Albert Vergeer, Directeur TV, Internet en Telefonie bij KPN: "We zijn zeer verheugd met de uitbreiding van ons pakket met de wereldberoemde BBC-zenders. De BBC biedt een verscheidenheid aan interessante programma's. Uit eigen klantenonderzoek blijkt dat veel van onze klanten de programma's van de BBC waarderen en graag willen kijken."

Behalve op KPN Glasvezel zullen de zenders ook op andere aansluitingen met KPN Interactieve TV zichtbaar worden.

bron: glasvezel.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
@dspijkers: Dat van de HD content klopt niet. XMS / Glashart Media leveren namelijk een stuk meer HD zenders dan UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
@dspijkers: Grappig dat je de telefonie noemt, deze klachten gaan over de Packetfront CPE's, die hebben problemen. De Genexis (in Zeewolde) hebben dat juist niet. Dus of je woont niet in Zeewolde of je zit gewoon de boel te stangen.

UPC is ook nog duurder (goedkoopste pakket 67 euro), dus ik zou niet weten waarom je terug zou willen of het moet voor Film 1 en Sport 1 zijn. Sport 1 kan ik me niet voorstellen ivm Eredivisie Live, dan blijft alleen Film 1 over. Tsja...

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.