De pvr staat toch ook aangesloten op de packetfront. Ik heb van de packetfront stroom afgehaald. En vervolgens een tijd later weer aangezet. Maar niets lijkt te helpen.
vanwege de vele problemen heb ik dus ook rechtstreeks bij xsenws een abbonement genomen.. En tot nu toe geen problemen had ik dat nu gedaan via xms dan lag het er regelmatig eruit.Speedy-Andre schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:59:
[...]
Laat ik zeggen dat ik al 2 maanden die overbodige login melding krijg en hij dus niet werkt wat mij betreft.
Dat sommigen 24/7 een stuk software laten kijken of ie een enkele keer wel toegang verleent noem ik geen oplossing
In deel 9 staan vanaf 17 november al toegangs problemen vermeld en het enige wat tot nu toe veranderde is het soort melding![]()
Ik krijg erg vaak de 'your node' melding btw.
Zijn er anderen met problemen in omstreken van Utrecht? Mensen klagen dat ik wegval in VOIP gesprekken, en ook op Pingtest.net zie ik veel packet loss in m'n lijn. Lijkt echt pas vanavond te zijn begonnen. Traceroutes zien er ook vreemd uit. Heb al geswitcht tussen de eigen DNS van XMS en die van Google en OpenDNS, zonder dat er echt verbetering merkbaar is.
Tracert naar tweakers ziet er zo uit:

Jammer, heb de laatste tijd sowieso problemen bij XMS. Onder andere de DNS-servers doen het niet lekker.

Jammer, heb de laatste tijd sowieso problemen bij XMS. Onder andere de DNS-servers doen het niet lekker.
en vandaag wederom weer spam op me hoofdaccount terwijl niemand het adres heeft gekregen of in het bezit is van dat adres. Ik gebruik het adres alleen voor de ontvangst van nieuwsbrieven van xms alsmede de facturen van xms.
Ik had ook een beetje een Dodgy verbinding voor een kwartiertje. Geen idee wat het was, zou zomaar packetloss geweest kunnen zijn. Het is nu gelukkig weer prima.
Wijchen trouwens.
Wijchen trouwens.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
DVB-C is een standaard, dus dat zal prima gaan werken, ik gebruik zelf de Hauppauge PVR-900wiebo66 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 13:47:
Heeft er iemand ervaring met het gebruik van een usb tv kaart om het dvb-c op de pc te krijgen?
Ik denk eraan om de terratec H5 aan te schaffen vanwege de vele mogelijkheden ook in het buitenland maar zal deze gaan werken i.c.m. het XMS dvb-c signaal?
Bovendien kan ik een usb toepassing op meerdere systemen gebruiken in tegenstelling tot een tv kaart in de pc. Graag reacties en/of bevinden...
GerkeP
Niets mis met die tracert hoor. Dat jij ***** krijgt wil alleen maar zeggen dat die server geen zin heeft om op jouw verzoek antwoord te geven. Dat je uiteindelijk wel bij je doel aankomt wil zeggen dat alles prima werkt.Fl4pp13 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:49:
[afbeelding]
Verder staat op de DNS server continue monitoring en de requests-response time hoort bij de laagste van Nederland.
Als je een paar pagina's terug leest, zie je dat ik hier ook last van heb. Ben ondertussen nogsteeds níet teruggebeld!
Dat je 'ook ergens last van hebt' wil niet zeggen dat jullie exact hetzelfde probleem hebben. Bovenstaande traceroute is prima in orde en het feit dat hij packetloss heeft kan ook in zijn router/netwerk zitten. Dat zou ook kunnen verklaren waarom hij DNS issues heeft (zoals mijn D-link die bij torrentverkeer op 100% bandbreedte 20-30% packetloss heeft en websites maar half wil laden).Spiked schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:46:
Als je een paar pagina's terug leest, zie je dat ik hier ook last van heb. Ben ondertussen nogsteeds níet teruggebeld!
Same here (ook Wijchen). Na een kwartier of half uur leek het opgelost. Heb ik voor niets mijn uptime van me router om zeep geholpenMojo schreef op zondag 16 januari 2011 @ 23:13:
Ik had ook een beetje een Dodgy verbinding voor een kwartiertje. Geen idee wat het was, zou zomaar packetloss geweest kunnen zijn. Het is nu gelukkig weer prima.
Wijchen trouwens.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Dit is anders wel precies het probleem waar ik ook al lange tijd last van heb (Amersfoort). Het gevolg is dat vooral buitenlandse sites regelmatig een time-out geven en ik moet refreshen, of zelfs een tijdje down lijken, terwijl ik dan via een Xs4all-verbinding wel een nette traceroute heb zonder packet loss, en de betreffende site gewoon bereikbaar is. Ik heb dit vorig jaar al aangekaart bij XMS, en afgelopen december opnieuw, het zou onderzocht worden, maar ik ben er nog steeds niet over teruggebeld. Hieronder mijn traceroute naar Tweakers:denan schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:15:
[...]
Niets mis met die tracert hoor. Dat jij ***** krijgt wil alleen maar zeggen dat die server geen zin heeft om op jouw verzoek antwoord te geven. Dat je uiteindelijk wel bij je doel aankomt wil zeggen dat alles prima werkt.
Verder staat op de DNS server continue monitoring en de requests-response time hoort bij de laagste van Nederland.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| 01/17/11 10:04:41 Fast traceroute www.tweakers.net Trace www.tweakers.net (213.239.154.35) ... 1 192.168.1.1 0ms 0ms 0ms TTL: 64 (No rDNS) 2 85.223.48.1 1ms * * TTL:254 (1-48-223.ftth.xms.internl.net ok) 3 No Response * * * 4 No Response * * * 5 217.149.196.45 2ms 2ms 2ms TTL:246 (vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net ok) 6 195.69.144.171 3ms 2ms 2ms TTL:246 (amsix.true.nl fraudulent rDNS) 7 87.233.1.218 4ms 4ms 4ms TTL:246 (10ge-e600-1.ams7.true.nl fraudulent rDNS) 8 213.239.154.35 3ms 2ms 2ms TTL: 54 (tweakers.net ok) |
Gisteravond in Nijmegen had ik ook een slechte verbinding, het is dus niet Wijchen-only.Luuk1983 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:55:
[...]
Same here (ook Wijchen). Na een kwartier of half uur leek het opgelost. Heb ik voor niets mijn uptime van me router om zeep geholpen
true, in Amersfoort (kattenbroek) tussen 20:00 en 21:15 veel connectie problemen.
Router herstart. Werkte niet. Ik kon op een gegeven moment niet eens meer een website bereiken. Ik zat op teamspeak en ik kreeg de hele tijd: "conection lost" of "can't connect to the server".
Virus scan uitgeschakeld. Ik bleef de fout meldingen krijgen terwijl mijn multi player game geen problemen had...
Router herstart. Werkte niet. Ik kon op een gegeven moment niet eens meer een website bereiken. Ik zat op teamspeak en ik kreeg de hele tijd: "conection lost" of "can't connect to the server".
Virus scan uitgeschakeld. Ik bleef de fout meldingen krijgen terwijl mijn multi player game geen problemen had...
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Voor alle duidelijkheid: hop 3 en 4 zijn bij mij permanent onbereikbaar. Ik heb het subjectieve gevoel dat websites daardoor trager zijn dan nodig is, maar de sites zijn wel gewoon bereikbaar. Daarnaast heb ik regelmatig last van timeouts bij het opvragen van (voornamelijk) buitenlandse websites. Als ik op zo'n moment een traceroute doe, dan zijn er ook verderop in de trace hops onbereikbaar.
Als een hop niet reageerd wil niet zeggen dat er ook daadwerkelijk iets aan de hand mee is.
Zie verhaaltje van denan dat boven mij gepost is.
[ Voor 31% gewijzigd door White_Collar op 17-01-2011 12:27 ]
Ik heb zijn verhaal zelfs gequote, maar begrijpen doe ik het niet helemaal. "Wil niet zeggen dat het stuk is" betekent toch niet automatisch dat het niet stuk is? Daarnaast, een trace is toch het eerste wat je doet als je te maken hebt met netwerkproblemen? En meestal kun je een netwerkprobleem toch aantonen met packet losses in een trace/ping? En waarom zouden hops binnen het netwerk van XMS geen zin hebben te reageren, heeft InterNLnet dat uigeschakeld? Zo ja, dan kan XMS dat eenvoudig uitleggen en dan is het toch helder? Zo nee, dan zou het toch ten minste onderzocht kunnen worden, zeker als meerdere klanten dat melden?Rekenblok schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:11:
Als een hop niet reageerd wil niet zeggen dat er ook daadwerkelijk iets aan de hand mee is.
Traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 1 ms <1 ms <1 ms 1-32-215.ftth.xms.internl.net [82.215.32.1]
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 * * * Time-out bij opdracht.
5 2 ms 1 ms 1 ms vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.45]
6 2 ms 2 ms 2 ms amsix.true.nl [195.69.144.171]
7 14 ms 2 ms 14 ms 10ge-e600-1.ams7.true.nl [87.233.1.218]
8 2 ms 2 ms 2 ms tweakers.net [213.239.154.35]
Ik vermoed dat hop 3 en 4 de dubbele hop met het identieke 10. ip nummer zijn, die zaten er vroeger tussen en zijn nu pleite.
En dat verschijnsel dook precies op het moment op dat het bekijken van de tv streams met VLC weg viel.
(slag om de arm)
In elk geval zijn de time outs verschenen op het moment dat de 10. adressen verdwenen.
Gokje,de netwerkbeheerder wil niet dat we de ip adresjes van de 10. hopjes weten.
Was het een echte time-out dan ging de route ook bij 5 niet door.
En het is ook simpel,want tot en met hop 4 zit je op het interne netwerk van XMS.
Hopje 3 en 4 zijn dus geen echte time outs maar alleen hopjes die niet willen zeggen wie en dat ze er zijn.
Wat de gedachte er achter is weet ik niet,het zou met de tv streams te maken kunnen hebben,maar ik lig er niet wakker van want hopje 5 reageert op dezelfde tijd als eerdere traceroutes.
Je ziet nu in je traceroute de trace tot de wijkpop waar je op aangesloten bent en de andere pops laten zich niet meer zien.
via maximaal 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 1 ms <1 ms <1 ms 1-32-215.ftth.xms.internl.net [82.215.32.1]
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 * * * Time-out bij opdracht.
5 2 ms 1 ms 1 ms vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.45]
6 2 ms 2 ms 2 ms amsix.true.nl [195.69.144.171]
7 14 ms 2 ms 14 ms 10ge-e600-1.ams7.true.nl [87.233.1.218]
8 2 ms 2 ms 2 ms tweakers.net [213.239.154.35]
Ik vermoed dat hop 3 en 4 de dubbele hop met het identieke 10. ip nummer zijn, die zaten er vroeger tussen en zijn nu pleite.
En dat verschijnsel dook precies op het moment op dat het bekijken van de tv streams met VLC weg viel.
(slag om de arm)
In elk geval zijn de time outs verschenen op het moment dat de 10. adressen verdwenen.
Gokje,de netwerkbeheerder wil niet dat we de ip adresjes van de 10. hopjes weten.
Was het een echte time-out dan ging de route ook bij 5 niet door.
En het is ook simpel,want tot en met hop 4 zit je op het interne netwerk van XMS.
Hopje 3 en 4 zijn dus geen echte time outs maar alleen hopjes die niet willen zeggen wie en dat ze er zijn.
Wat de gedachte er achter is weet ik niet,het zou met de tv streams te maken kunnen hebben,maar ik lig er niet wakker van want hopje 5 reageert op dezelfde tijd als eerdere traceroutes.
Je ziet nu in je traceroute de trace tot de wijkpop waar je op aangesloten bent en de andere pops laten zich niet meer zien.
[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 17-01-2011 12:54 ]
@Krizna: Zoals hierboven nu al een paar keer gezegd: Het doet er totaal niet toe of een hop in de trace wel of niet reageert op ICMP verkeer. Het enige dat belangrijk is is dat je datapakket op zijn bestemming terechtkomt. En in jou geval is dat gewoon prima in orde dus laat die trace niets raars zien.
Verder waarom die hops niet reageren kan diverse oorzaken hebben maar dat is helemaal niet interessant.
Verder waarom die hops niet reageren kan diverse oorzaken hebben maar dat is helemaal niet interessant.
[ Voor 16% gewijzigd door ik222 op 17-01-2011 12:51 ]
via maximaal 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms Middle-Earth [192.168.1.1]
2 <1 ms <1 ms <1 ms 92.254.114.1
3 4 ms 4 ms 3 ms vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.
45]
4 4 ms 3 ms 3 ms vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.
45]
5 4 ms 4 ms 4 ms amsix.true.nl [195.69.144.171]
6 7 ms 17 ms 4 ms 10ge-e600-1.ams7.true.nl [87.233.1.218]
7 4 ms 4 ms 4 ms tweakers.net [213.239.154.35]
De trace is voltooid.
Toch typisch dat mijn trace bijna hetzelfde is, alleen zonder die hops. Ik zit wel op Genexis en geen Packetfront, dat kan wellicht het e.e.a. uitmaken.
via maximaal 30 hops:
45]
45]
De trace is voltooid.
Toch typisch dat mijn trace bijna hetzelfde is, alleen zonder die hops. Ik zit wel op Genexis en geen Packetfront, dat kan wellicht het e.e.a. uitmaken.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Nick39 in "XMS Glasvezel ervaring - deel X"Mojo schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:54:toon volledige bericht
via maximaal 30 hops:
45]
45]
De trace is voltooid.
Jij hebt nog 2 keer een exacte interne hop, hopje 3 en 4 zijn namelijk de 2 identieke hops.
Bij mij lagen die in de 10. range en die zijn nu niet meer zichtbaar,bij jou zitten ze in de 217 range en zijn identiek.
Aangezien ze beiden naar de vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net verwijzen kan het ook te maken hebben met :
Anoniem: 364769 in "XMS Glasvezel ervaring - deel X"
Namelijk de verdubbeling van de capaciteit naar de amsix...
Ik maak me er dus geen zorgen om, of er nu een * staat of een dubbele hop,hij loopt gewoon door.
[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 17-01-2011 13:07 ]
Dat is ook niet wat ik bedoel. Ik vond het meer opvallend dat ze anders zijn.
Redenering is natuurlijk logisch!
Het netwerk zal ook wel anders zijn denk ik,andere componenten..volgens mij is het Portaal netwerk het oudste,maar of een glasvezel terminator nu na zichzelf nog van invloed is op een traceroute lijkt me niet,we kunnen om van alles speculeren,sommige virusjes en spamrobots raken ook totaal de weg kwijt als er een hop niet reageert,de hop reageert niet op bepaalde requests via een bepaald protocol maar dat wil niet zeggen dat ie het niet doet.Mojo schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:50:
Dat is ook niet wat ik bedoel. Ik vond het meer opvallend dat ze anders zijn.Redenering is natuurlijk logisch!
Andersom zal ie dan vanaf een andere bestemming naar mij ook sneuvelen en dan vind ik het eigenlijk wel een veilig idee als een traceroute niet helemaal tot mijn huiskamertje komt.
Heeft niks met de verdubbeling te maken, die dubbele hop zit er al een tijd in, bij mij in ieder geval al sinds het begin (oktober 2009).
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Klopt. De verschillen zitten hem gewoon in het feit dat er voor bepaalde gebieden andere routes lopen.
heb je package loss binnen een gebied negeer dan die traceroutes. Sluit je computer direct aan op de glasvezelaansluiting en zet een continue ping op naar www.nu.nl. Daaruit kun je snel genoeg opmaken of er echt een probleem is.
heb je package loss binnen een gebied negeer dan die traceroutes. Sluit je computer direct aan op de glasvezelaansluiting en zet een continue ping op naar www.nu.nl. Daaruit kun je snel genoeg opmaken of er echt een probleem is.
Dat klopt ook maar sinds die verdubbeling zitten er opeens sterretjes in de traceroute dat bedoelde ik.The Wizard schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:32:
Heeft niks met de verdubbeling te maken, die dubbele hop zit er al een tijd in, bij mij in ieder geval al sinds het begin (oktober 2009).
Overigens ben ik vandaag teruggebeld door XMS over de telefoonstoring en het wegvallen van de verbinding.
(overigens zag ik daarbij een nummer in beeld en ik weet niet of dat zo hoort)
Er zou een upgrade zijn gedaan.
Nu heb ik nog geen lang gesprek gehad maar naar mijn idee hoor ik niet echt meer plopjes,kraakjes en andere dingen,de lijn klonk een stuk "schoner".
Kan zijn dat het kwam omdat het natuurlijk binnen het netwerk viel.
Of de storing verholpen is weet ik nog niet want ik heb geen lange gesprekken gehad,maar XMS bewijst dus wel dat ze bij een status update wel degelijk terug bellen.
En dan krijg ik de schuld dat ik een DDOS aanval aan het doen ben...denan schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:13:
[ Voor 17% gewijzigd door Nick39 op 17-01-2011 15:53 ]
Laten we het idd hopen.Nick39 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:50:
[...]
Nu heb ik nog geen lang gesprek gehad maar naar mijn idee hoor ik niet echt meer plopjes,kraakjes en andere dingen,de lijn klonk een stuk "schoner".
[...]
En dan krijg ik de schuld dat ik een DDOS aanval aan het doen ben...
De eerste 2sec die wegvallen dat probleem heb ik nog wel steeds.
Vandaag ook weer gehad.
Word toch wel eens tijd dat dat opgelost word.
Het is nu al 4 maanden bekend bij XMS, en ik vind dat toch wel zeer lang.
Goed het probleem is complex, maar zo lang mag het niet duren is mijn idee.
Ik ben me bewust van het feit dat dit een XMS topic is, maar ik wil als verse concepts ict glasvezel klant hier een vraag stellen. Waarom? Hier is veel kennis in huis en xms levert haar diensten via reggefiber, zoals concepts ict dat ook doet.
De vraag gaat over het dvb-c signaal dat xms klanten sinds kort op hun tv kunnen ontvangen.
Kan ik dat als concepts-ict klant ook? De helpdesk zegt van niet. Echter... Reggefiber heeft het dvc-c signaal onder naam van glashart losgelaten op haar netwerk. Dan zou ik dat toch ook kunnen ontvangen?
Nog eentje:
dvc staat voor digital video broadcasting. Dus je kan digitaal tv kijken. Dus je beeld is mooier dan analoog. Dat klopt toch? Ik zit met de verwarring over analoge tv. Dat gaat ook over de kabel. Het dvb-c signaal wat jullie xms klanten zien, is dat analoge kwaliteit of digitale kwaliteit? (het gaat dus om de kwaliteit)
De vraag gaat over het dvb-c signaal dat xms klanten sinds kort op hun tv kunnen ontvangen.
Kan ik dat als concepts-ict klant ook? De helpdesk zegt van niet. Echter... Reggefiber heeft het dvc-c signaal onder naam van glashart losgelaten op haar netwerk. Dan zou ik dat toch ook kunnen ontvangen?
Nog eentje:
dvc staat voor digital video broadcasting. Dus je kan digitaal tv kijken. Dus je beeld is mooier dan analoog. Dat klopt toch? Ik zit met de verwarring over analoge tv. Dat gaat ook over de kabel. Het dvb-c signaal wat jullie xms klanten zien, is dat analoge kwaliteit of digitale kwaliteit? (het gaat dus om de kwaliteit)
...en waarom?
@ Younes > Klopt idd. het beeld bij dvbc is idd veel mooier dan analoog.
Wat betreft of jij dvbc kan ontvangen dat is afhankelijk van concepts ict.
XMS is net zoals hun een service provider en ze kunnen de diensten die aanbieden die ze zelf willen.
Glashart heeft daar niets mee te maken.
Het kan dus wezen dat concept ict dit signaal niet levert.
Wat betreft of jij dvbc kan ontvangen dat is afhankelijk van concepts ict.
XMS is net zoals hun een service provider en ze kunnen de diensten die aanbieden die ze zelf willen.
Glashart heeft daar niets mee te maken.
Het kan dus wezen dat concept ict dit signaal niet levert.
Als je analoge TV hebt, zou je ook DVB-C moeten hebben. XMS koopt het signaal in bij Glashard Media en dat doet Concepts ICT ook. Ik zou dan ook zeggen dat Concepts ICT ook DVB-C levert.Younes schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:29:
Ik ben me bewust van het feit dat dit een XMS topic is, maar ik wil als verse concepts ict glasvezel klant hier een vraag stellen. Waarom? Hier is veel kennis in huis en xms levert haar diensten via reggefiber, zoals concepts ict dat ook doet.
Nog eentje:
De enige vraag is de headend die je moet gebruiken. Tevens zou het kunnen dat het in een bepaald gebied nog niet live is. Bij XMS is alles live, behalve Leiden zover ik het heb begrepen.
@Younes,
Ik weet helaas vrij weinig van Concepts af, maar wat je kan proberen is de gegevens van mijn start post over te nemen voor jou regio. Als het werkt heb je massel, als het niet werkt, stap je over?
Ik weet helaas vrij weinig van Concepts af, maar wat je kan proberen is de gegevens van mijn start post over te nemen voor jou regio. Als het werkt heb je massel, als het niet werkt, stap je over?
Hallo allemaal,
Van het weekend de Amino M532 ontvangen, gisteren geïnstalleerd.
Simpel te installeren en alles werkt goed, opnames van HD-kanalen zien er super uit.
Heb sinds deze maand wel news-abonnement via een andere provider genomen, de newsserver van XMS was te vaak niet helemaal lekker bereikbaar.
Ook is de prijs m.i. te hoog in vergelijking tot andere providers, maar dat is persoonlijk.
Bij elkaar opgeteld heeft dit mij doen besluiten tot een overstap naar een andere News-provider.
Verder super tevreden over de diensten van XMS, in vergelijking met andere providers blijft XMS voor onze setup (Internet, HDTV, DVB-C(super) & telefonie) toch de goedkoopste met een goede dienstverlening.
Recentelijk (gisteren) nog contact gehad met de servicedesk, wachttijd was wat lang (nu maar hopen dat de SD ook een XMS nummer heeft
) maar ben verder correct geholpen.
Een zeer tevreden gebruiker uit Veenendaal.
Van het weekend de Amino M532 ontvangen, gisteren geïnstalleerd.
Simpel te installeren en alles werkt goed, opnames van HD-kanalen zien er super uit.
Heb sinds deze maand wel news-abonnement via een andere provider genomen, de newsserver van XMS was te vaak niet helemaal lekker bereikbaar.
Ook is de prijs m.i. te hoog in vergelijking tot andere providers, maar dat is persoonlijk.
Bij elkaar opgeteld heeft dit mij doen besluiten tot een overstap naar een andere News-provider.
Verder super tevreden over de diensten van XMS, in vergelijking met andere providers blijft XMS voor onze setup (Internet, HDTV, DVB-C(super) & telefonie) toch de goedkoopste met een goede dienstverlening.
Recentelijk (gisteren) nog contact gehad met de servicedesk, wachttijd was wat lang (nu maar hopen dat de SD ook een XMS nummer heeft
Een zeer tevreden gebruiker uit Veenendaal.
Mijn vrouw en ik zijn een stuk minder tevreden over IPTV, we hebben het nu een maand of 3 maar het gaat er weer uit.
Waarom?
Amino reageert slecht op de afstandbediening.
Als je wil zappen dan komt de gidsinformatie word ververst en dan flipt de hele box door de zenders heen, dit gebeurd ook regelmatig met gewoon zappen.
Menu loopt niet soepel dit zelfde geld voor de zender boeketten.
Geen eigen aanmaak boeketten mogelijk.
Geen eigen zender indeling mogelijk.
Ik weet dat XMS er weinig aan kan doen maar het voelt als een UPC ellende box in een ander jasje.
Het enige waar we wel tevreden over zijn is de beeldkwaliteit.
TV hoort onspannend te zijn, maar met dit systeem willen we dagelijks de afstandbediening ^&*$%*
Waarom?
Als je wil zappen dan komt de gidsinformatie word ververst en dan flipt de hele box door de zenders heen, dit gebeurd ook regelmatig met gewoon zappen.
Ik weet dat XMS er weinig aan kan doen maar het voelt als een UPC ellende box in een ander jasje.
Het enige waar we wel tevreden over zijn is de beeldkwaliteit.
TV hoort onspannend te zijn, maar met dit systeem willen we dagelijks de afstandbediening ^&*$%*
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Als je belt met je XMS telefoonlijn dan is het bellen naar de helpdesk van XMS gratis. Als je anders belt (mobiel, kpn etc) dan moet je er wel voor betalen. Omdat het een 088-nummer is valt dat zelden (nooit?) binnen een belbundel, dus check dat bij je provider.JBraven schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:07:
Recentelijk (gisteren) nog contact gehad met de servicedesk, wachttijd was wat lang (nu maar hopen dat de SD ook een XMS nummer heeft) maar ben verder correct geholpen.
Ik zou met je stb even langs een Xms huis gaan, want een stb mag niet vast lopen bij het vernieuwen van de gids informatie. Hij heeft wel ongeveer 10 seconde nodig. Het slecht reageren op de ab komt waarschijnlijk door een storing in combinatie met tv. De service desk heeft een code voor je ab die mogelijk helpt. Anders zijn er nog wel andere oplossingenfast-server schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 02:24:
Mijn vrouw en ik zijn een stuk minder tevreden over IPTV, we hebben het nu een maand of 3 maar het gaat er weer uit.
Waarom?
![]()
Is er al iets meer bekend over de Netschijf?
Is de Netschijf nu makkelijk als schijf te zien in Windows verkenner?
Of makkelijk aan te maken in Windows verkenner zonder extra programma's?
Zijn er meer mensen met dit probleem? Op RTL5 is het nu behoorlijk raak met stilstaande beeld via DVB-C. Als ik via een Amino kijk is er niets aan de hand.JeroenE schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:03:
Het enige probleem wat ik met DVB-C hebt is dat bij RTL-zenders (met name RTL4) het beeld soms "bevriest" voor een seconde. Het geluid loopt wel altijd door.
Ik woon in Kattenbroek en heb een Genexis.
Ik heb aan de Genexis gevoeld, maar die voelt niet heet aan (niet eens echt warm).
Nope.. je hebt daarvoor een proggie nodig, zoals bv. netdrive.Gangster93 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:34:
Is er al iets meer bekend over de Netschijf?
Maar dan werkt het goed hoor.
LOCHEM - Wie is straks de belangrijkste speler op 'de kabel' in de gemeente Lochem. Blijft dat UPC? Of wordt het glasvezelaar Glashart met z'n eigen providers? De strijd is momenteel in volle gang.
Oké, het woord oorlog is misschien wat overdreven. Ten slotte wordt er niet met bommen en granaten gegooid. Maar als het om reclame, om propaganda gaat, doen de twee bedrijven hun uiterste best. UPC gooit nu zijn 'fris wit en blauwe' (de typering is van het bedrijf zelf) Informatie Truck in de strijd. Een rijdend informatiecentrum, dat van 18 tot en met 22 januari in Eefde, Gorssel en Lochem komt te staan. Om de Lochemers optimaal te informeren over hetgeen UPCbiedt op gebied van digitale televisie, HDTV en interactieve diensten. En natuurlijk het 'snelle' internet, dat UPC (toevallig of niet) plotseling aanbood, een paar weken nadat Glashart z'n plannen met betrekking tot Lochem openbaarde. Waarschijnlijk zullen Glashart en z'n providers snel met een antwoord komen.
Ervaringen in dorpen in de omgeving leren dat men bereid is heel veel weg te geven om mensen over de streep te trekken. Van bloemen tot slagroomtaarten of zelfs (de kans op) een scooter. De cadeautjes kan iedereen rustig aanpakken.
Daarnaast is het zaak voor de Lochemers gewoon even een rekensommetje te maken.
http://www.destentor.nl/r...-over-kabel-in-Lochem.ece
Oké, het woord oorlog is misschien wat overdreven. Ten slotte wordt er niet met bommen en granaten gegooid. Maar als het om reclame, om propaganda gaat, doen de twee bedrijven hun uiterste best. UPC gooit nu zijn 'fris wit en blauwe' (de typering is van het bedrijf zelf) Informatie Truck in de strijd. Een rijdend informatiecentrum, dat van 18 tot en met 22 januari in Eefde, Gorssel en Lochem komt te staan. Om de Lochemers optimaal te informeren over hetgeen UPCbiedt op gebied van digitale televisie, HDTV en interactieve diensten. En natuurlijk het 'snelle' internet, dat UPC (toevallig of niet) plotseling aanbood, een paar weken nadat Glashart z'n plannen met betrekking tot Lochem openbaarde. Waarschijnlijk zullen Glashart en z'n providers snel met een antwoord komen.
Ervaringen in dorpen in de omgeving leren dat men bereid is heel veel weg te geven om mensen over de streep te trekken. Van bloemen tot slagroomtaarten of zelfs (de kans op) een scooter. De cadeautjes kan iedereen rustig aanpakken.
Daarnaast is het zaak voor de Lochemers gewoon even een rekensommetje te maken.
http://www.destentor.nl/r...-over-kabel-in-Lochem.ece
Die truck van UPC is best wel grappig.
Er staat op de achterkant heel groot:
Glasvezel?
Dat gebruikt u al jaren!
Opzich hebben ze technisch gezien gelijk maar een gemiddelde gebruiker heeft niet echt door wat ze nu daadwerkelijk bedoelen.
Tijdje terug hebben ze ook brieven verstuurd met dezelfde strekking, Ik weet nog goed dat mensen in dat dorp de helpdesk gingen bellen om te vragen waarom XMS glasvezel ging aanleggen terwijl UPC er al glasvezel had liggen...
Ze vonden het maar raar dat de straat nu weer open moest om er naast de glasvezel nog een te leggen.
Er staat op de achterkant heel groot:
Glasvezel?
Dat gebruikt u al jaren!
Opzich hebben ze technisch gezien gelijk maar een gemiddelde gebruiker heeft niet echt door wat ze nu daadwerkelijk bedoelen.
Tijdje terug hebben ze ook brieven verstuurd met dezelfde strekking, Ik weet nog goed dat mensen in dat dorp de helpdesk gingen bellen om te vragen waarom XMS glasvezel ging aanleggen terwijl UPC er al glasvezel had liggen...
Ze vonden het maar raar dat de straat nu weer open moest om er naast de glasvezel nog een te leggen.
Dat is toch ook raar! Ik vind het ook raar dat er nog steeds nieuwbouw-wijken worden opgeleverd zonder glasvezel. Dat soort dingen moet toch veel beter gecoördineerd kunnen worden. Desnoods legt de overheid het aan en verkoopt het dan later weer aan de hoogste bieder met het recht van toegang voor alle providers die belangstelling hebben.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Enige tijd terug heb ik hier een link geplaatst over de IP plannen van Reggefiber in 2011 nu een link met ook artikelen van KPN, Tele2 en UPC.......heeft Ziggo geen plannen????
http://www.nederland.broadbandtvnews.com/?s=Connected+TV+
http://www.nederland.broadbandtvnews.com/?s=Connected+TV+
Anoniem: 225047
Als tevreden InternetPlusBellen klant een jaar gewacht met de hoop dat KPN de problemen de bugs van de 789 Experiabox (nieuwe modem/router wat je krijgt bij KPN glasvezel) zou oplossen. Aangezien dit maar niet gebeurd wil ik mij aanmelden voor XMS glasvezel. Glasvezel aansluiting is al aanwezig in huis. Nu heb ik een paar vragen.
- Wat is de gemiddelde wachttijd (jullie ervaring) vanaf moment van aanmelden tot daadwerkelijk de aansluiting?
- Ben zelf erg gecharmeerd van een D-Link 855 router. Iemand ervaringen hiermee of betere router tips.
- Wat is de gemiddelde wachttijd (jullie ervaring) vanaf moment van aanmelden tot daadwerkelijk de aansluiting?
- Ben zelf erg gecharmeerd van een D-Link 855 router. Iemand ervaringen hiermee of betere router tips.
@KingOfPop:
Dat is afhankelijk van wat de status is van de aansluiting in je woning.
Als deze al volledig opgeleverd is dan ben je actief binnen een paar uur (mocht je dat willen)
Als het een dummy is dan zal er nog een aannemer langs moeten komen. Dan ligt het er een beetje aan waar je woont. (meestal 1-4 weken)
Je kan natuurlijk altijd van een uitgesteld deelneemdatum gebruik maken. Het is dan mogelijk om bijvoorbeeld aan te geven dat je 15 april wil starten. Dan heeft de aannemer in dat geval even de tijd om je voor die tijd aan te sluiten.
Dat is afhankelijk van wat de status is van de aansluiting in je woning.
Als deze al volledig opgeleverd is dan ben je actief binnen een paar uur (mocht je dat willen)
Als het een dummy is dan zal er nog een aannemer langs moeten komen. Dan ligt het er een beetje aan waar je woont. (meestal 1-4 weken)
Je kan natuurlijk altijd van een uitgesteld deelneemdatum gebruik maken. Het is dan mogelijk om bijvoorbeeld aan te geven dat je 15 april wil starten. Dan heeft de aannemer in dat geval even de tijd om je voor die tijd aan te sluiten.
Anoniem: 39993
Zou het geen goed idee zijn, om die "code" te vermelden op de website? Onder support is daar nu alleen te vinden, hoe je de afstandsbediening van een Amino 110 kunt resetten.Rekenblok schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 07:52:
[...]
Ik zou met je stb even langs een Xms huis gaan, want een stb mag niet vast lopen bij het vernieuwen van de gids informatie. Hij heeft wel ongeveer 10 seconde nodig. Het slecht reageren op de ab komt waarschijnlijk door een storing in combinatie met tv. De service desk heeft een code voor je ab die mogelijk helpt. Anders zijn er nog wel andere oplossingen
Onze Amino 130 reageert ook vrij beroerd op de afstandsbediening. Hij staat gewoon pal onder de TV (Sony LCD). Ik hoop, dat dit probleem opgelost is in de Amino 540. Zodra die beschikbaar is, ruil ik de 130 in.
Ik heb de dir 855 hier nu een half jaar draaien en ik hem nog niet 1 keer te hoeven herstarten.
Ik trek mijn 100 mb lijn zowel up als down helemaal dicht.
Draadloos is voor mij een beetje tegen gevallen. De 308 van sitecom had gewoon vol bereik.
Draadloos is voor mij een beetje tegen gevallen. De 308 van sitecom had gewoon vol bereik.
Ik heb de Linksys wrt 610 N en de Sitecom WL 308 en bedraad trekken die ruim de 120 mbits.Rekenblok schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 07:51:
Ik heb de dir 855 hier nu een half jaar draaien en ik hem nog niet 1 keer te hoeven herstarten.
Draadloos is voor mij een beetje tegen gevallen. De 308 van sitecom had gewoon vop bereik.
Omdat de bekabeling beneden vertrekt hangt de Linksys dus ook beneden.
Als medebeheerder van een wireless netwerk heb ik dus ook een digitale signaalmeter.
Je kiest je AP, drukt op een knopje,en je krijgt zowel visueel ( met een digitale meter met wijzer ) als met getallen in DB, alsmede een audiosignaal dat in hoogte verandert nagelang de sterkte van het signaal, aangezien ie op ap lockt maakt het ook niet uit als er andere signalen zijn,die zie je niet.
(Tenzij je open range kiest)
Een app die er een beetje op lijkt is de Wifi Analiser van Farproc voor de android. (handig in bv de mac donalds om te zien bij welk tafeltje je het meeste bereik hebt)
Het maakt al uit of je de 610 neerzet of neerlegt ( staand is het bereik verder )
De sitecom WL 308 gebruik ik als accesspoint omdat ik anders in de tuin, zo'n 25 meter van de Linksys al bijna geen bereik heb.
De sitecom hangt op de eerste etage en werkt puur en alleen als accespoint welke automatisch de verbinding overneemt als de Linksys buiten bereik valt.
Waar de WRT 610 N al na ongeveer 20 meter echt wegvalt kan ik het signaal van de Sitecom 2 straten verderop (wel ruim -96 DB) nog meten.
Daarnaast heb ik ook nog eens 3 stuks Avaya Dual Band Range Extender Antenna Antenne's
liggen,

als ik die buiten op het dak gebruik toeter ik in de buurt gewoon binnen een straal van 100 meter de boel plat.
De Linksys beneden wordt dan door mijn laptop niet eens meer als sterkste punt gezien,die pakt gelijk de Sitecom.
Binnen trek ik gewoon de volle 100 mbits ook wireless.
Met een goede meter,of bv de app voor de android kan je ontdekken dat een kleine verandering van positie een enorme verbetering kan zijn.
Ook het uitzetten van de CTS-beveiligingsmodus kan al enorm helpen,staat die aan dan gaat je router netjes staan wachten tot het kanaal waarop ie staat "rustig" is waardoor je snelheid behoorlijk naar beneden kan droppen.
Met de buiten antennes hou ik de CTS-beveiligingsmodus op aan,dat is wel zo sociaal,maar ik kan er mee,als ik op hetzelfde kanaal als de buurman zit en een download start,zijn draadloze verkeer totaal om zeep helpen.
[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 19-01-2011 11:45 ]
Een tip als je snel wilt zappen: ik gebruik de pijltjes naar boven en beneden (boven en onder de OK knop) om snel door de zendergids heen te bladeren. Je zapt niet daadwerkelijk door de zenders heen, maar door de gidsinformatie onderin beeld. Je kan zo heel snel zien wat er op de verschillende zenders is en of het interessant is. Als je OK drukt ga je vervolgens naar die betreffende zender toe.fast-server schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 02:24:
Toegegeven, geen enkele STB is perfect, het blijft altijd een beetje aanmodderen, maar toch ben ik behoorlijk tevreden over de Amino. Hij doet naar mijn mening wat hij moet doen, ik heb niet het idee dat de afstandsbediening slecht reageert. De gids had wat soepeler mogen lopen (gidsinformatie wordt ververst komt me net iets te vaak voor), maar 't in ieder geval al een heel stuk beter dan vroegah.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
@rekenblok, voor de d-link heb je ook nog een leuk setje:
http://www.bestpricewifie...2_4GHZ_Antenna-B000MAXYHY

Werkt als een speer ! ( ook op de sitecom )

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 19-01-2011 12:01 ]
ziet er niet verkeerd uit 
Even iets heel anders:
Ik zit te denken om de start post uit tebreiden met power linen voor de stb's.
Want volgens mij zijn hier heel wel een aantal te vinden die het gebruiken.
Willen de mensen die een powerline gebruiken naar mij een pm sturen met het type welke box je gebruikt en wat informatie geven of die op dezelfde groep zit enz. Dan ga ik eens kijken voor een overzicht tabel
Even iets heel anders:
Ik zit te denken om de start post uit tebreiden met power linen voor de stb's.
Want volgens mij zijn hier heel wel een aantal te vinden die het gebruiken.
Willen de mensen die een powerline gebruiken naar mij een pm sturen met het type welke box je gebruikt en wat informatie geven of die op dezelfde groep zit enz. Dan ga ik eens kijken voor een overzicht tabel
Hi,Anoniem: 39993 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 07:47:
[...]
Zou het geen goed idee zijn, om die "code" te vermelden op de website? Onder support is daar nu alleen te vinden, hoe je de afstandsbediening van een Amino 110 kunt resetten.
Onze Amino 130 reageert ook vrij beroerd op de afstandsbediening. Hij staat gewoon pal onder de TV (Sony LCD). Ik hoop, dat dit probleem opgelost is in de Amino 540. Zodra die beschikbaar is, ruil ik de 130 in.
Ik ken het probleem met Amino 130, dit hadden wij ook.
Sindskort hebben we de Amino 532, deze reageert bij ons in ieder geval beter.
Wellicht toch al voor deze gaan, enige verschil is de HDD (van horen zeggen).
Suc6
Ik ken het probleem van de 110,en van de 130 en via een kennis ook via de tele2 box.
In alle gevallen leidde het vervangen van de afstandsbediening door een logitech harmony ( het goedkoopste type van 25 euro werkt al) tot een volledige oplossing van het probleem.
Zelf heb ik een x-treamer, die is ook enorm kritisch met de remote,zit je er niet rechtstreeks voor,dan doet ie het simpelweg niet.
Met de Harmony geen centje pijn.
Je hoeft geen codes te leren,je hangt de remote aan je pc en je tikt in welk model je hebt en alle codes worden geladen.
De 300i kost 25 euro..., verkrijgbaar bij Bol,Computerland,Dynabyte,Paradigit,Mediamarkt... enz..
In alle gevallen leidde het vervangen van de afstandsbediening door een logitech harmony ( het goedkoopste type van 25 euro werkt al) tot een volledige oplossing van het probleem.
Zelf heb ik een x-treamer, die is ook enorm kritisch met de remote,zit je er niet rechtstreeks voor,dan doet ie het simpelweg niet.
Met de Harmony geen centje pijn.
Je hoeft geen codes te leren,je hangt de remote aan je pc en je tikt in welk model je hebt en alle codes worden geladen.
De 300i kost 25 euro..., verkrijgbaar bij Bol,Computerland,Dynabyte,Paradigit,Mediamarkt... enz..
Inderdaad een harmony is een uitkomst voor je apparatuur. En het is tevens vrouw vriendelijk. (ook belangrijk)
Je kunt bv activiteiten instellen zodat "de vrouw" in één druk op de knop tv kan kijken, zonder dus al die losse afstandsbedieningen af te moeten.
Van deze aankoop heb ik zeker geen spijt.
Je kunt bv activiteiten instellen zodat "de vrouw" in één druk op de knop tv kan kijken, zonder dus al die losse afstandsbedieningen af te moeten.
Damn zeg...
Ik heb nu in 2 uurtjes tijd al 5 spam mails ontvangen.
Is vanaaf goed bingo.
Alleen met deze prijs ben ik niet blij
Is vanaaf goed bingo.
Ook hier weer spam op mijn hoofd account.Anoniem: 269348 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:52:
Damn zeg...
Is vanaaf goed bingo.
Vrouwen zijn tegenwoordig goed bij de tijd en weten ook net zoals de mannen veel van electronicamarigo schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:19:
Inderdaad een harmony is een uitkomst voor je apparatuur. En het is tevens vrouw vriendelijk. (ook belangrijk)
Meeting XMS in Maart
Verleden jaar is er een meeting geweest, waarbij XMS ook aanwezig was.
Dit was best een groot succes.
Er waren vele aanwezig.
Dus Maart dit jaar wil ik weer een meeting organiseren.
Eerst wil ik even peilen of er genoeg animo is.
Als dit zo is, dan worden er data geprikt.
Zo en zo zal weer de keuze komen uit 3 dagen,
en de meeting zal weer s'avonds (+/- 19.00uur) plaatsvinden.
Vermoedelijk in Utrecht en anders Baarn.
Als je graag hierbij aanwezig wilt zijn,
laat mij dit dan even weten dmv een PM'etje.
Nadere info zal dan volgen.
Er waren vele aanwezig.
Dus Maart dit jaar wil ik weer een meeting organiseren.
Eerst wil ik even peilen of er genoeg animo is.
Als dit zo is, dan worden er data geprikt.
Zo en zo zal weer de keuze komen uit 3 dagen,
en de meeting zal weer s'avonds (+/- 19.00uur) plaatsvinden.
Vermoedelijk in Utrecht en anders Baarn.
Als je graag hierbij aanwezig wilt zijn,
laat mij dit dan even weten dmv een PM'etje.
Nadere info zal dan volgen.
Ohw.., Kun je mij ook vertellen waar je deze kunt vinden.dewaal schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:56:
[...]
Vrouwen zijn tegenwoordig goed bij de tijd en weten ook net zoals de mannen veel van electronica

Even wat anders...
Vandaag maar eens gebeld met de servicedesk i.v.m. de levering van de 532 t.b.v de omruilactie. Ik kreeg een dame aan de lijn die in verschillende systemen ging kijken, maar het 1-2-3 niet kon vinden. Maar ze zou het gaan uitzoeken en mij in de middag terug bellen. Je raad het al, telefoontje moet nog komen.
Ik weet het... januari is nog niet voorbij, maar men zou toch aan moeten kunnen geven wanneer deze verstuurd gaat worden?
@marigo,
De laatste zendingen waren de deur al uit. Kan je mij je postcode en huisnummer geven? dan zoek ik het even uit.
De laatste zendingen waren de deur al uit. Kan je mij je postcode en huisnummer geven? dan zoek ik het even uit.
Ik dus ook, en het "leuke"is dat ik het nu op de naam van de hoofd account heb gekregen,niet op de alias.Anoniem: 269348 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:52:
Damn zeg...
Is vanaaf goed bingo.
Deze naam heb ik van xms gekregen en er staan 5 aliassen op,nu gebruik ik de aliasjes dagelijks maar mijn persoonlijke naam is ook de naam waarop mijn account staat.
En het is zelfs de naam die niet in een enkel mail programma voorkomt.
Ik weet dus ook dat ik nooit van deze spam af kom want alleen XMS stuurt me hier mail op zoals de facturen en de nieuwsbrief.
Dus hoe men hier aan komt,dit kan alleen via xms lopen.
Ik heb deze account niet zelf aangemaakt maar dat heeft xms gedaan bij aanvang van mijn abonnement.
Ik kan hem ook niet weg halen, want de tekst die onder de andere accounts staat ( Klik hier als u de mailbox '*******' wilt verwijderen. ) staat er niet onder.
Het is puur gericht aan de gebruikersnaam waarmee ik inlog en waarmee al mijn diensten bij XMS geregistreerd staan.
Het is duidelijk dat iemand via via in de database van xms kan komen en spam stuurt aan alle geregistreerde hoofdaccounts.
Nee hier ben ik echt blij mee

Zoiets valt natuurlijk ook wel te bruteforcen heNick39 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 21:28:
[...]
Het is duidelijk dat iemand via via in de database van xms kan komen en spam stuurt aan alle geregistreerde hoofdaccounts.
Nee hier ben ik echt blij mee
Ook al is het dan nog een trieste bedoeling. Gelukkig krijg ik echter nooit spam via XMS. Ik gebruik dat hele provider-mail-gebeuren dan ook gewoon niet, daar wissel ik iets te vaak van dienst van. (geen zin elke 2 jaar nieuwe iedereen te moeten spammen)
Bericht gestuurd...Rekenblok schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 21:27:
@marigo,
Ik heb wel interesse in een meeting met XMS. Ik heb wel even gekeken in het oude topic en ik kan wel redelijk wat posts vinden van wat mensen voor de meeting willen bespreken, maar weinig concrete posts van daarna.Anoniem: 269348 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:19:
Er waren vele aanwezig.
Weet jij of er wel wat met die input is gedaan? Of gaan we straks weer hetzelfde aan XMS vertellen als vorig jaar?
Hadden jullie net ook even problemen met het internet? Webpagina's werden langzaam geladen, router gereset maar probleem bleef zich voordoen. Probleem deed zich ongeveer 10 tot 15 minuten voor.
zelfde hier net, was ineens niet vooruit te branden.
maar nu lijkt het weer normaal.
Was inderdaad niet vooruit te branden, pingen ging wel.ferrarifreak schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 23:27:
zelfde hier net, was ineens niet vooruit te branden.
Dacht eerst dat Tweakers down was, maar blijkbaar een XMS storing. 3812.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Op de statistieken pagina van de AMS-IX is er een duidelijke dip waar te nemen.

Op de NIKHEF (waar InterNL ook op aangesloten is) is er een diepe dip te zien.
Op de NIKHEF (waar InterNL ook op aangesloten is) is er een diepe dip te zien.
[ Voor 37% gewijzigd door The Wizard op 20-01-2011 07:41 ]
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Yup er lijkt kort een probleem geweest te zijn in Amsterdam gisteravond maar gelukkig was alles snel opgelost zoals die grafiek ook laat zien.
Goed,dan nu de aandacht terug naar de spam,en nu even geen "gezeur" van het kan niet: er is blijkbaar een brute force aanval geweest of hoe dan ook waarmee iemand er via hoe dan ook,er in staat is geweest om de namen van de hoofdaccount te achterhalen.
Onprettig want die hoofdaccount naam heeft XMS voor me ingesteld tesamen met het wachtwoord van de mailserver.
Mijn login naam heeft men dus al,nu alleen het wachtwoord nog.
Ik kan de naam van de hoofdaccount niet wijzigen,en het is ook de account waarop xms me haar facturen e.d. stuurt dus ik kan ook niet zeggen,ik negeer hem.
Iemand van XMS moet in elk geval de naam van mijn hoofdaccount wijzigen want ik kan er nu geen enkel filter opzetten,en de belangrijkste aliassen vallen er ook onder.
De enige,maar dan ook de enige die mijn hoofd account naam gebruikt is XMS, en ik om in te loggen.
Het bevat ook mijn werkelijke naam die ik nergens in geen enkel profiel,niet op facebook of wat dan ook gebruik.
De spammer is nog maar 1 stap verwijderd van volledige toegang tot mijn mail account: het wachtwoord dat xms me gegeven heeft en dat is helaas geen 10 cijferige code.
Zowel de naam van het hoofdaccount als het wachtwoord kan ik niet veranderen.
Spam is niet uit te sluiten,maar dat een naam van een hoofdaccount is geraden of gepikt is me in 15 jaar internetten nog nooit overkomen.
Iemand van XMS moet me hier echt even mee helpen,later is het misschien interessant om te achterhalen hoe of wat.
Desnoods PM je de inlognaam van de hoofdaccount,hoewel ik vind dat je die ook zou moeten kunnen veranderen in je "mijn xms" omgeving.
In de spam berichten die me nu bereiken op mijn hoofdaccount staat alleen maar een (unieke) link.
Ik hoef er niet eens op te klikken (hoop ook niet dat anderen dat doen) want de bron is besmet.
Onprettig want die hoofdaccount naam heeft XMS voor me ingesteld tesamen met het wachtwoord van de mailserver.
Mijn login naam heeft men dus al,nu alleen het wachtwoord nog.
Ik kan de naam van de hoofdaccount niet wijzigen,en het is ook de account waarop xms me haar facturen e.d. stuurt dus ik kan ook niet zeggen,ik negeer hem.
Iemand van XMS moet in elk geval de naam van mijn hoofdaccount wijzigen want ik kan er nu geen enkel filter opzetten,en de belangrijkste aliassen vallen er ook onder.
De enige,maar dan ook de enige die mijn hoofd account naam gebruikt is XMS, en ik om in te loggen.
Het bevat ook mijn werkelijke naam die ik nergens in geen enkel profiel,niet op facebook of wat dan ook gebruik.
De spammer is nog maar 1 stap verwijderd van volledige toegang tot mijn mail account: het wachtwoord dat xms me gegeven heeft en dat is helaas geen 10 cijferige code.
Zowel de naam van het hoofdaccount als het wachtwoord kan ik niet veranderen.
Spam is niet uit te sluiten,maar dat een naam van een hoofdaccount is geraden of gepikt is me in 15 jaar internetten nog nooit overkomen.
Iemand van XMS moet me hier echt even mee helpen,later is het misschien interessant om te achterhalen hoe of wat.
Desnoods PM je de inlognaam van de hoofdaccount,hoewel ik vind dat je die ook zou moeten kunnen veranderen in je "mijn xms" omgeving.
In de spam berichten die me nu bereiken op mijn hoofdaccount staat alleen maar een (unieke) link.
Ik hoef er niet eens op te klikken (hoop ook niet dat anderen dat doen) want de bron is besmet.
[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 20-01-2011 10:53 ]
Je hebt mijn emailadresNick39 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:51:
Ik heb de enter toets nog niet los gelaten en boem.. daar is Martijn al...
Als je nu ook nog blauw bent, met een rode neus en een zwarte cape dan ben je supergrover, echt.
Maar Serieus,er zou een mogelijkheid in het portal moeten komen om de hoofdaccounts ook te kunnen wijzigen, de eerste account heeft xms me gegeven,daar kan ik helemaal niets mee, de tweede zelf aangemaakte account kan ik verwijderen ( maar dan vervallen ook de aliassen er onder) maar ook daar kan ik de naam niet van veranderen.
Dit gaat vaker gebeuren en dan kun je daar niet elke keer iemand mee gaan lastig vallen

Wat spam betreft, ik had na de discussie eind vorig jaar als test in de mijnxms-omgeving een alias-emailadres aangemaakt en daar verder niets mee gedaan. Dus niets mee verzonden en ook nergens opgeslagen. Toch kreeg ik 1-2 weken later op dat emailadres een spamberichtje binnen.. En nee, het is niet een emailadres die je zomaar raadt...
Dus ja, er zit wel degelijk iets niet helemaal goed...
Ik ben daar met loveparade ook al eens mee bezig geweest maar dat stokte uiteindelijk. Alle tests die we doen wijzen erop dat de mailserver wel gewoon correct geconfigureerd is. Emails naar username@ bouncen gewoon en een alias is niet uit te lezen door externen. Ook niet met gehackte accounts van XMS users.Moraxv schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:18:
Wat spam betreft, ik had na de discussie eind vorig jaar als test in de mijnxms-omgeving een alias-emailadres aangemaakt en daar verder niets mee gedaan. Dus niets mee verzonden en ook nergens opgeslagen. Toch kreeg ik 1-2 weken later op dat emailadres een spamberichtje binnen.. En nee, het is niet een emailadres die je zomaar raadt...
Nick, interessant product! Ik heb zelf een DIR-655 in de meterkast liggen en heb op de bovenverdieping nagenoeg geen WiFi-signaal, waarschijnlijk vanwege gewapend beton. Zou ik met deze antenne op de bovenverdieping ook een bruikbaar signaal kunnen krijgen?Nick39 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:55:
@rekenblok, voor de d-link heb je ook nog een leuk setje:
[afbeelding]
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Als je dat ding buiten je meterkast plaats kan het zijn dat dan opeens wel signaal boven op de tweede verdieping hebt.
[ Voor 14% gewijzigd door White_Collar op 20-01-2011 12:22 ]
Het leuke is, ik krijg spam binnen.Moraxv schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:18:
Op hetzelfde moment dat ik het binnen krijg, stuur ik het door aan mezelf via de mailserver.
Ik krijg dan gelijk een melding dat de mail niet afgeleverd kan worden omdat er spam in zit.
Gebruik ik de in het mail bericht gebruikte ehh begunstigde.. ikzelf dus,dan krijg ik een bounce.
Het lijkt er op of mail, komend via het internet wel doorkomt en afgeleverd wordt,maar zodra ik dezelfde mail aan mezelf wil sturen dan kan het niet.
Als leek zou ik dan zeggen,mail die ik zelf verstuur wordt streng gecontroleerd,maar mail die anderen sturen,niet via XMS wordt niet of nauwelijks gecontroleerd.
Het is niet zo dat ondertussen de spamfilters zijn aangepast want mailwasher controleert elke 10 minuten.
De spam wordt dus komend vanaf het internet, wel afgeleverd,maar probeer ik het aan mezelf te sturen dan krijg ik gelijk een bericht van de smtp server dat de mail geweigerd is omdat het spam bevat.
Waarom wordt de mail wel bij me afgeleverd zonder dat het spamfilter ingrijpt,en waarom kan ik dezelfde mail binnen de minuut niet verzenden omdat ie spam bevat.
Ik krijg er koppijn van.
Mail komt binnen op mijn hoofdaccount,probeer ik zelf een mail naar die hoofdaccount te sturen dan krijg ik een bounce.
Waarom wordt de spam mail dan afgeleverd ?
Vroeger zette ik mijn naam wel eens in asci code op een page, je zag dan wel het mail adres op mijn page maar op het moment dat je de broncode gebruikte kwam er een onbruikbaar asci mail adres tevoorschijn.
Doen de spammers dat dan ook ?
Waarom maakt het spamfilter van xms onderscheid tussen mail dat van een andere server komt,en mail die ik zelf verstuur ?
Ik denk dat het spamfilter van XMS op zich best goed is, maar dat sommige routes er blijkbaar buitenom kunnen. Dat lijkt mij de enige logische verklaring voor bovenstaand verhaal van Nick en het feit dat sommige mensen altijd spam krijgen en anderen nooit.
Off topic : Mailwasher die ik met alle plezier gebruikte en waar ik een licentie voor gekocht heb die "eeuwigdurend" was, is vernieuwd.
De oude mailwasher wordt niet meer gecontinueerd,de oude licentie is niet meer bruikbaar,je moet een nieuwe aanschaffen tegen betaling en ipv eeuwig durend moet je je licentie elk jaar tegen betaling vernieuwen... nee dat is pas een fijne optie.
Om het nog leuker te maken,je friends/blacklist en filters van de "oude" mailwasher werken niet meer in de nieuwe en worden niet omgezet en of geconverteerd.
Op zoek naar een ander programma dus maar
De oude mailwasher wordt niet meer gecontinueerd,de oude licentie is niet meer bruikbaar,je moet een nieuwe aanschaffen tegen betaling en ipv eeuwig durend moet je je licentie elk jaar tegen betaling vernieuwen... nee dat is pas een fijne optie.
Om het nog leuker te maken,je friends/blacklist en filters van de "oude" mailwasher werken niet meer in de nieuwe en worden niet omgezet en of geconverteerd.
Op zoek naar een ander programma dus maar

Klopt, ik kijk nog steeds af en toe, en alles staat gewoon dicht bij XMS/Internl. Enige wat ik nog een mogelijkheid acht is dat er intern een geinfecteerd systeem zou kunnen zijn die die informatie heeft verspreid, maar ook dat is denk ik wel erg ver gezocht.denan schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:52:
[...]
Ik ben daar met loveparade ook al eens mee bezig geweest maar dat stokte uiteindelijk. Alle tests die we doen wijzen erop dat de mailserver wel gewoon correct geconfigureerd is. Emails naar username@ bouncen gewoon en een alias is niet uit te lezen door externen. Ook niet met gehackte accounts van XMS users.
Ik heb in ieder geval geen last meer, mijn Untangle server filtert alles perfect, dus ik zie ze niet meer. Voor iedereen een aanrader, kun je je router ook gelijk weg doen
Voor info over dat Untangle gebeuren kun je me altijd even een PM sturen. O ja, het is gratis
GerkeP
Ik heb ook een dir-655 en heb veel geprobeerd...ari3 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:04:
[...]
Nick, interessant product! Ik heb zelf een DIR-655 in de meterkast liggen en heb op de bovenverdieping nagenoeg geen WiFi-signaal, waarschijnlijk vanwege gewapend beton. Zou ik met deze antenne op de bovenverdieping ook een bruikbaar signaal kunnen krijgen?
- 3x ANT24-0700
- Naamloze antennes
- en ook die ANT24-0230 (via ebay, want hij wordt officeel alelen in Amerika en Canada gekocht, waarschijnlijk doorspecificaties die in Nederland niet mogen, volgens Dlink klantenservice)
Mocht je deze kopen... je kan hem ook als ontvanger gebruiken en niet alleen als verzender. Zo gebruik ik hem nu, omdat het dus geen verbetering gaf.
Antenna buiten je kast plaatsen kan altijd makkelijk ook met reverse sma verlengers. Wat vaak ook helpt, maar draden geven ook signaal.
Als ik advies mag geven, dan zou ik een repeater kopen... van Dlink heb je bijvoorbeeld de D-link Dap-1360
In Nederland verkochte routers hebben een (door de overheid) gelimiteerd zendvermogen. Technisch kunnen ze vaak veel harder, maar dat is afgeschermd door de firmware. Via telnet of alternatieve firmware is dat vaak wel mogelijk. (Don't try this at home, 'Bricken' van je router is voor eigen risico...)
Ik kwam pas dit tegen, ziet er ook wel leuk uit, nog niet geprobeerd:
http://bearextender.com/bearextenderpc/
Ik kwam pas dit tegen, ziet er ook wel leuk uit, nog niet geprobeerd:
http://bearextender.com/bearextenderpc/
Ik gebruik dus op de eerste etage een tweede draadloze router welke ik als accespoint heb ingesteld:
http://www.dslreports.com/faq/11233
Simpele uitleg,werkt perfect.
http://www.dslreports.com/faq/11233
Simpele uitleg,werkt perfect.
Of een bug in de software die xms gebruikt en waar een spammer vanaf weet, er gaat miljoenen om in de spam business en een uitspraak als,er bestaan geen bugs is natuurlijk hoogmoed (niet dat die uitspraak hier door iemand gebezigd wordt)Loveparade schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:14:
[...]
Klopt, ik kijk nog steeds af en toe, en alles staat gewoon dicht bij XMS/Internl. Enige wat ik nog een mogelijkheid acht is dat er intern een geinfecteerd systeem zou kunnen zijn die die informatie heeft verspreid, maar ook dat is denk ik wel erg ver gezocht.
Ik heb in ieder geval geen last meer, mijn Untangle server filtert alles perfect, dus ik zie ze niet meer. Voor iedereen een aanrader, kun je je router ook gelijk weg doen
Voor info over dat Untangle gebeuren kun je me altijd even een PM sturen. O ja, het is gratis
Het is overigens bij Ziggo ook niet rozengeur en maneschijn,daar wordt bv een mailtje met alleen een gifje of een jpg al als spam gezien en wordt niet verzonden.
Om nu zelf weer een server neer te gaan zetten,ik gebruik al zoveel stroom... ( 6x lacie 2 nas, 2x conceptronic nas, 2x d-link nas, 1x linksys nas en dan vergeet ik er vast nog wel een te noemen)
De laatste tijd heb ik veel Newsserver posts voorbij zien komen, dus bij deze even het volgende:
Momenteel is XMS in gesprek met de leverancier om de problemen van de laatste tijd te onderzoeken.
Dit natuurlijk om toekomstige problemen te voorkomen.Issues zullen zo goed mogelijk wordne onderzocht en verholpen.
Als ik hier meer nieuws over heb zal ik dit natuurlijk ook posten.
Momenteel is XMS in gesprek met de leverancier om de problemen van de laatste tijd te onderzoeken.
Dit natuurlijk om toekomstige problemen te voorkomen.Issues zullen zo goed mogelijk wordne onderzocht en verholpen.
Als ik hier meer nieuws over heb zal ik dit natuurlijk ook posten.
Tsja, kan je op één van je NAS'jes geen mailserver draaien?Nick39 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 14:54:
[...]
Of een bug in de software die xms gebruikt en waar een spammer vanaf weet, er gaat miljoenen om in de spam business en een uitspraak als,er bestaan geen bugs is natuurlijk hoogmoed (niet dat die uitspraak hier door iemand gebezigd wordt)
Het is overigens bij Ziggo ook niet rozengeur en maneschijn,daar wordt bv een mailtje met alleen een gifje of een jpg al als spam gezien en wordt niet verzonden.
Om nu zelf weer een server neer te gaan zetten,ik gebruik al zoveel stroom... ( 6x lacie 2 nas, 2x conceptronic nas, 2x d-link nas, 1x linksys nas en dan vergeet ik er vast nog wel een te noemen)
Nick39 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 14:54:
[...]
offtopic:
Waarvoor heb je thuis eigenlijk zoveel verschillende NAS'sen nodig?
Waarvoor heb je thuis eigenlijk zoveel verschillende NAS'sen nodig?
Zijn gewoon van die kant en klaar dingen voor opslag.tinusbalpol schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:05:
[...]
Tsja, kan je op één van je NAS'jes geen mailserver draaien?
@Goku33
Meer dan 2200 films, de complete series van startrek original, startrek voyager,startrek the next generation, Baantjer, alle afleveringen van 24,de complete series van heroes,the others,supernatural alle afleveringen,Caprica,Eureka,Fringe,CSI miami alle seizoenen,CSI Las Vegas,4400 alle afleveringen,Lost alle seizoenen,Torchwood alle seizoenen,Aspe,Kinderen geen bezwaar alle afleveringen,The vampire diary's enz enz enz..
(het had meer kunnen zijn maar Denan verzaakt zijn "plicht" nogal en komt de laatste tijd met erg weinig tips)
[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 20-01-2011 16:27 ]
Tja en je kan natuurlijk niet iets kijken en het weer weggooien? Je hebt onderhand zoveel dat je bijna niet genoeg tijd in je leven hebt om alles te kijken. Of is het verzamelen om het te verzamelen? Ik ken d'r een hoop meer hoor, die alles downloaden wat los en vast zit omdat het kan. Maar om daar nou zoveel nassen voor neer te gaan zetten... Ieder zijn ding zullen we maar zeggen. Ik denk in ieder geval dat de fabrikanten van nassen blij met je zijnNick39 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:12:
[...]
Zijn gewoon van die kant en klaar dingen voor opslag.
@Goku33
Meer dan 2200 films, de complete series van startrek original, startrek voyager,startrek the next generation, Baantjer, alle afleveringen van 24,de complete series van heroes,the others,supernatural alle afleveringen,Caprica,Eureka,Fringe,CSI miami alle seizoenen,CSI Las Vegas,4400 alle afleveringen,Lost alle seizoenen,Torchwood alle seizoenen,Aspe,Kinderen geen bezwaar alle afleveringen,The vampire diary's enz enz enz..
De een verzamelt postzegels,en ik verzamel films en series, oh en horloges...Luuk1983 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:25:
[...]
Tja en je kan natuurlijk niet iets kijken en het weer weggooien? Je hebt onderhand zoveel dat je bijna niet genoeg tijd in je leven hebt om alles te kijken. Of is het verzamelen om het te verzamelen? Ik ken d'r een hoop meer hoor, die alles downloaden wat los en vast zit omdat het kan. Maar om daar nou zoveel nassen voor neer te gaan zetten... Ieder zijn ding zullen we maar zeggen. Ik denk in ieder geval dat de fabrikanten van nassen blij met je zijn
Mijn pleegdochter komt vanavond en ik krijg al van te voren een lijstje "pa..."... Glee seizoen 2 (geen idee wat het is) Eat,Pray,Love,Loft,megamind...
Wissen... weggooien.... cultuurbarbaar
[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 20-01-2011 16:45 ]
offtopic:
Dure hobby! Ik zag laatst bij een kennis van me een collectie horloges met een totale waarde van meer dan € 50.000.
Mocht je weer geld nodig hebben kan je alles weer verkopen, dat scheelt weer.
Dure hobby! Ik zag laatst bij een kennis van me een collectie horloges met een totale waarde van meer dan € 50.000.
Mocht je weer geld nodig hebben kan je alles weer verkopen, dat scheelt weer.
True Blood, Carnavale, Boardwalk Empire?Nick39 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:12:
[...]
Zijn gewoon van die kant en klaar dingen voor opslag.
@Goku33
(het had meer kunnen zijn maar Denan verzaakt zijn "plicht" nogal en komt de laatste tijd met erg weinig tips)
Laatste 2 ken ik niet,ga gelijk kijken,en over de waarde van de horloges zeg ik niets,maar ik spaar alleen automatische horloges,solar horloges,opwinders en de oudste komt uit 1840 en is een zak horloge van mijn over overgrootvader welke nog steeds loopt (het horloge dan he..)Caelorum schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:45:
[...]
True Blood, Carnavale, Boardwalk Empire?
Dexter, Criminal Minds, Prison Break, Castle, The Mentalist, ... Hmm, Hier was toch al een ander topic voor...?
Mijn lijstje is wat groter maar die serie heb ik ook maar dan een van de eerdere met Tom Baker.Yogoi schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:48:
Zoveel goede series maar ik mis Doctor Who in je lijstje
ach ergens past het toch wel in een topic over een glasvezelprovider. Ik bedoel waarom zou je anders glasvezel hebben (naast de obvious dingen als eigen server)?Fiber schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:19:
Dexter, Criminal Minds, Prison Break, Castle, The Mentalist, ... Hmm, Hier was toch al een ander topic voor...?
Ik weet dat het OT is maar de David Tennant series zijn het besteNick39 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:42:
[...]
Mijn lijstje is wat groter maar die serie heb ik ook maar dan een van de eerdere met Tom Baker.
Ik ken ze al maar ik kijk dagelijks toch nog even doctor who op SyFy.
Dit topic is gesloten.