XMS Glasvezel ervaring - deel X Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 57.620 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:09
@iedereen die plopjes ervaart graag even pmen naar mij met je postcode huisnummer en het type modem.
Dan bundel ik dit probleem en dan laat ik het bij xms even onderzoeken of het hier gaat om een groep storing of een individueel probleem.

n.v.t

[ Voor 27% gewijzigd door White_Collar op 12-01-2011 15:08 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rekenblok schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:58:
@iedereen die plopjes ervaart graag even pmen naar mij met je postcode huisnummer en het type modem.
Dan bundel ik dit probleem en zet ik het door.
de plopjes worden al meegenomen als het goed is door degeen die het telefonie probleem (2sec) behandeld.

Alleen de VM is helemaal dood als je er na toe belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:00:
[...]
de plopjes worden al meegenomen als het goed is door degeen die het telefonie probleem (2sec) behandeld.

Alleen de VM is helemaal dood als je er na toe belt.
als je gewoon vanaf je eigen telefoon 1233 draait? (of werkt de voicemail boodschap niet die je hoort te krijgen als men je nummer belt en jij niet opneemt)

[ Voor 13% gewijzigd door denan op 12-01-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Telefonie:
Als ik mijn voicemail wil instellen en inspreken, dode lijn, ik hoor niets.
Plopperdeplop,ik weet niet wie kabouter plop op mijn lijn heeft losgelaten,maar haal die gek met die puntmuts weg.
Voor de test gebeld met de huisarts, eerste 2 seconden weg.
De eerste 2 gesprekken gingen wel goed.. het gekraak dat ik nu heb wordt door beide partijen gehoord..

Ik zie resumerend,dus geen enkele verbetering.... nou heb ik ook geen beeld telefoon.. maar goed.
Overzetten naar Ziggo is ook geen optie,want dan verbreek ik mijn abonnement en wordt mijn internet duurder.
En over portering naar Ziggo heb ik griezelverhalen gehoord waar ik niet aan denken wil.

Al met al kost telefonie maar een paar euro maar als je iets aanbied,ongeacht de prijs,moet het wel werken,de prijs bepaal ik niet, en het is nu alleen slechter.
En dan bedoel ik even niet de misschien aanloop problemen van het nieuwe platform,maar de telefonie in het algemeen.

Verkoop/marketing:
Buurman wil terug naar XMS, o.a. eredivisie is goedkoper.
Daar wordt hem verteld dat,omdat zijn aanmelding nog voor 31 december was,hij standaard op 100 mbits komt ipv 50 omdat hij het abonnement laat in gaan per 1 februari vanwege een actie.
Dit is natuurlijk fout, ten eerste loopt zijn abonnement niet door en ten tweede is de 100 mbits maar tijdelijk terwijl hem is verteld dat de 100 mbits blijft.
Iemand heeft het bij de afdeling verkoop duidelijk niet goed begrepen.
Tevens is hem verteld dat hij DVB-C krijgt zodat hij zijn ziggo kastje kan houden voor boven.
Helaas gaat dat niet,want zijn Ziggo "kastje" is het interactieve ding van Ziggo, de cisco en ten tweede is het DVB-C signaal hier niet beschikbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 12-01-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:01:
Telefonie:
Plopperdeplop,ik weet niet wie kabouter plop op mijn lijn heeft losgelaten,maar haal die gek met die puntmuts weg.
De eerste 2 gesprekken gingen wel goed.. het gekraak dat ik nu heb wordt door beide partijen gehoord..
Voicemail is in onderzoek. Dat 2 seconden verhaal staat los van deze platformmigratie. Wat ik wel al heb aangegeven is dat het onderzoek daarnaar weinig nut zal hebben als het platform nog niet geupgrade is naar de nieuwste versie (aangezien door de migratie de situatie compleet anders is).

Wat bedoel je precies met 'plopjes' btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Nick39 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:01:
Telefonie:

Ik zie resumerend,dus geen enkele verbetering.... nou heb ik ook geen beeld telefoon.. maar goed.
Overzetten naar Ziggo is ook geen optie,want dan verbreek ik mijn abonnement en wordt mijn internet duurder.
En over portering naar Ziggo heb ik griezelverhalen gehoord waar ik niet aan denken wil.

Al met al kost telefonie maar een paar euro maar als je iets aanbied,ongeacht de prijs,moet het wel werken,de prijs bepaal ik niet, en het is nu alleen slechter.
En dan bedoel ik even niet de misschien aanloop problemen van het nieuwe platform,maar de telefonie in het algemeen.

Verkoop/marketing:
Buurman wil terug naar XMS, o.a. eredivisie is goedkoper.
Daar wordt hem verteld dat,omdat zijn aanmelding nog voor 31 december was,hij standaard op 100 mbits komt ipv 50 omdat hij het abonnement laat in gaan per 1 februari vanwege een actie.
Dit is natuurlijk fout, ten eerste loopt zijn abonnement niet door en ten tweede is de 100 mbits maar tijdelijk terwijl hem is verteld dat de 100 mbits blijft.
Iemand heeft het bij de afdeling verkoop duidelijk niet goed begrepen.
Tevens is hem verteld dat hij DVB-C krijgt zodat hij zijn ziggo kastje kan houden voor boven.
Helaas gaat dat niet,want zijn Ziggo "kastje" is het interactieve ding van Ziggo, de cisco en ten tweede is het DVB-C signaal hier niet beschikbaar.
toon volledige bericht
De snelheid is volgens de laatste mail actie voor 2 maanden 100 mb tegen de prijs van 50mb hierna wordt de snelheid dus terug gezet.

neem je geen extra kado af dan krijg je 10 euro korting eenmalig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
dewaal schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:43:
[...]

De snelheid is volgens de laatste mail actie voor 2 maanden 100 mb tegen de prijs van 50mb hierna wordt de snelheid dus terug gezet.

neem je geen extra kado af dan krijg je 10 euro korting eenmalig
Klopt,maar dat geldt dus niet voor NIEUWE abonnee's.
Je moet een jaar aangesloten abonnee te zijn geweest en dat is buurman niet.

@Martijn, precies zoals ik zeg,je hoort zachte ploppende geluiden..
/Edit gelukkig belde Martijn mij en heeft inmiddels de "plopjes/tikjes" gehoord dus ik kan mijn belachelijke omschrijving weghalen.

[ Voor 18% gewijzigd door Nick39 op 12-01-2011 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Nick39 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:48:
[...]

Klopt,maar dat geldt dus niet voor NIEUWE abonnee's.
Je moet een jaar aangesloten abonnee te zijn geweest en dat is buurman niet.

@Martijn, precies zoals ik zeg,je hoort zachte ploppende geluiden..
/Edit gelukkig belde Martijn mij en heeft inmiddels de "plopjes/tikjes" gehoord dus ik kan mijn belachelijke omschrijving weghalen.
wat wel is dat de concurrentie providers niet stil zitten. bijv. tweak is nu ook goedkoper geworden met 100 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Telefonie

Bij XMS is bekend dat de VM in sommige gevallen niet werkt.
Ze hopen deze dagen met de oplossing te komen.

Om eventueel toch gebruik te kunnen maken van de VM tot die tijd, kun je de volgende workaround uitvoeren :

- Ga naar "mijn XMS"
- Ga daar naar de "instellingen telefonie"
- vervolgens klik je op "instellen vm en doorschakelingen"
- kijk daar of de vm aan staat, zo nee dan kun je hem daar activeren.
- vink onderaan bij "instellingen vm" "Berichten als geluidsbestand doorsturen" aan, en vul je email adres in.

Je zal dan op dat email adres een geluidsbestand ontvangen als iemand een bericht heeft achtergelaten.

Ook wisselgesprek kan in sommige gevallen niet werken, ook dit is bekend bij XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-07 17:18
Rekenblok schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:46:
@Marigo,

Dat is een goede vraag. Als ik het dus goed begrijp wil je 1 pvr en 2 HD boxen of wil je geen pvr en alleen twee HD boxen?

Dan zit het namelijk zo: je korting word afgehaald van de 532. je zult dus voor die 2 HD boxen p.s 199 euro betalen. Als je even je postcode en huisnummer in een pm zet zal ik even uitzoeken wat het hoofdkantoor wilt met de eerste box.

Het HD-pakket word eenmalig berekend bij mij weten ;)
Ik heb deze optie vanavond even overlegd met "de directie" en in eerste instantie vond ze het een goed idee. Echter toen ik begon over het boren van een gaatje, door het plafond, was ineens het analoge tv signaal toch wel goed genoeg. 't is toch ook alleen maar voor de slaapkamer. *zucht* :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:18

GerkeP

Vragen mag altijd........

marigo schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:23:
[...]

Ik heb deze optie vanavond even overlegd met "de directie" en in eerste instantie vond ze het een goed idee. Echter toen ik begon over het boren van een gaatje, door het plafond, was ineens het analoge tv signaal toch wel goed genoeg. 't is toch ook alleen maar voor de slaapkamer. *zucht* :X
Ik zeg 200 Mbit AV Powerline setje ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
We ondersteunen het niet, maar mijn buurman heeft het geprobeerd en het werkte prima.
Je zult het erop kunnen gokken en kijken of het werkt. misschien heb je geluk en werkt het perfect :)

[ Voor 23% gewijzigd door White_Collar op 12-01-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Rekenblok schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:48:
We ondersteunen het niet, maar mijn buurman heeft het geprobeerd en het werkte prima.
Je zult het erop kunnen gokken en kijken of het werkt. misschien heb je geluk en werkt het perfect :)
Ik heb een aantal getest en uiteindelijk de Zyxel 402 aangeschaft, werkt feiloos, gebruikt encryptie en heeft geen last van de sets van beide buren, kost wel een paar centen

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Hmm, goed om te horen. ik ben benieuwt hoe het gaat in combinatie met een pvr box. Want die verbruikt natuurlijk iets meer breedband.

Het vervelende van dit soort technieken is dat het soms moeilijk is om te ondersteunen, elk huis is anders. Een beetje het zelfde verhaal met die vervelende draadloos netwerken. Bij de 1 werkt het geweldig bij router a terwijl bij persoon b het voor geen meter werkt. Misschien komt er een oplossing voor. het zou natuurlijk geweldig zijn als xms via een power line systeem digitale tv kan aanbieden en ook officieel ondersteunt.

[ Voor 74% gewijzigd door White_Collar op 12-01-2011 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 17:33

The Wizard

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 04:33:
Ter informatie.

Gistermiddag is de backbone-capaciteit voor XMS Internet en VoIP verdubbeld van 10Gbit naar 20Gbit.
Eerste 10Gbit interface begon aardig vol te raken en met het oog op de tijdelijke 100/100 actie en verdere groei is dus de capaciteit uitgebreid.
Dat valt me nog mee. Hoe zit het netwerk nou precies in elkaar? Volgens mij had je eerder verteld dat alle lokale netwerken een backbone van 10 Gbit hadden naar de backbone van XMS/InterNL. En vanaf dat netwerk is er een 10 (nu 20) Gbit uplink naar de AMS-IX?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Loveparade schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:30:
[...]

Ik heb een aantal getest en uiteindelijk de Zyxel 402 aangeschaft, werkt feiloos, gebruikt encryptie en heeft geen last van de sets van beide buren, kost wel een paar centen
Thx, dat is natuurlijk ook nog een idee. Zelf niet aan gedacht. Ik ga dat zo nog maar eens voorstellen. :)

[ Voor 66% gewijzigd door marigo op 12-01-2011 22:49 . Reden: Quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

marigo schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:23:
[...]

Nooit over het boren van gaatjes beginnen, dat komt wel als alle apparatuur in huis is ;)
Rekenblok schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:33:
Hmm, goed om te horen. ik ben benieuwt hoe het gaat in combinatie met een pvr box. Want die verbruikt natuurlijk iets meer breedband.

Het vervelende van dit soort technieken is dat het soms moeilijk is om te ondersteunen, elk huis is anders. Een beetje het zelfde verhaal met die vervelende draadloos netwerken. Bij de 1 werkt het geweldig bij router a terwijl bij persoon b het voor geen meter werkt. Misschien komt er een oplossing voor. het zou natuurlijk geweldig zijn als xms via een power line systeem digitale tv kan aanbieden en ook officieel ondersteunt.
KPN levert zelf powerline spullen bij hun interactieve TV systeem.
Maar voor ISPs is het altijd toch al een probleem geweest om meer dan een paar types te ondersteunen.
Waarom denk je anders dat al die ADSL providers vaak maar één modem (die ze zelf leveren) ondersteunen?

Overigens erg goed nieuws dat er sinds kort tot 3 HD streams tegelijk gegarandeerd worden!
Hopelijk gaat het ons met de vraagbundeling hier (breukelen) een beetje lukken de komende tijd.
Kan niet wachten op een XMS glasvezel lijn!

[ Voor 17% gewijzigd door Robinski op 13-01-2011 00:25 ]

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
PVR settopbox bestelbaar

http://xmsnet.nl/nieuws/n...euwe_settopbox_bestelbaar
12 January 2011
Amino M532 leverbaar
Vanaf heden is de nieuwe Amino M532 (PVR) te bestellen bij XMS. Met deze settopbox kunt u programma’s opnemen, tijdens de uitzending op elk gewenst moment pauzeren, vooruit en achteruit spoelen. Met deze ontvanger ontvangt u de beschikbare kanalen in HD kwaliteit.

Heeft al digitale televisie van XMS? Dan kunt u deze settopbox bestellen door in te loggen via "Mijn XMS". De nieuwe box wordt dan uw tweede ontvanger, u betaalt eenmalig € 249,-. Heeft u nog geen digitale van XMS, maar bent u al wel abonnee bij XMS? Via "Mijn XMS" kunt u zich aanmelden voor digitale televisie in combinatie met het digitale basispakket van XMS betaalt u eenmalig € 160,-.

Bent u nog geen klant van XMS? Bij uw aanmelding voor XMS kunt u direct kiezen voor de nieuwe settopbox.

Meer informatie over de Amino M532 (PVR) vindt u hier. Voor informatie over uw bestelling van de Amino M532 kunt u contact opnemen met de XMS Servicedesk.
sneller als verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Robinski schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 00:24:

KPN levert zelf powerline spullen bij hun interactieve TV systeem.
En dan heb je de stotter-editie. Zonder gekheid, die KPN set heb ik ook geprobeerd en die kan dus niet overweg met de bandbreedte die de XMS HD kanalen leveren. Is dus leuk voor de Mpeg streams van KPN. Bij testen was het maximaal 16 Mbit wat ik daarmee haalde, de Zyxel set haalt gemiddeld 60 Mbit effectief.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-07 12:37

Goku33

Ownage!

Echter heb ik hem in die voorinschrijving besteld, en ik heb nog steeds niets in huis. 'Bestelbaar' betekent in dit geval dus niet 'leverbaar'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Dan kan je je waarschijnlijk de pvr zeer binnenkort verwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hybybyte
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-05 08:26
Ik heb de handleiding bekeken ziet er goed uit maar wat er lijkt te missen is de mogelijkheid om een opname dagelijks/wekelijks te programmeren. Dus eenmalig instellen en dan vervolgens bijv elke donderdag een programma op te nemen. Dit vond ik erg handig van(bijv.) de Digitenne PVR. Zo vergeet je nooit een opname.
Klopt het dat je het bij deze Amino elke keer opnieuw moeet instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Toevallig ook al iets bekend over de M540? En wanneer misschien die inruilactie is net als de M532? Want heb express op die zitten wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
true, maar ik stuur een een mailtje met aanvullingen voor de volgende versie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@Mau_Maus,

In de nieuwsbrief staat dat er ook een inruil actie komt voor de 540. In welke vorm zou zijn weet ik niet. Maar het zal me niet verbazen als ze de zelfde actie houden als de 532. Maar of dit ook daadwerkelijk gebeurt zullen we vanzelf zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hybybyte
  • Laatst online: 21-05 08:26
Ander puntje ik mis sinds weken een aantal programmas in uitzendinggemist die er eerder wel inzaten en ook nu gewoon via internet/browser te zien zijn. Zoals Het Zandkasteel voor onze kleinste. Is daar een verklaring voor?

OT: OM terug te komen op een eerdere discussie (XMS Glasvezel ervaring - deel IX) waarbij de LCD-TV voor storing zorgt van de bediening van de Amino 110 (agv IR-interferentie). De Amino reageerde in het geheel niet meer op de afstandsbediening: het enige dat hielp was een lamp in de kamer aan te doen (in dit geval een spaarlamp). Die kennelijk alle storende IR-signalen overstemde

Ik heb de Marmitek IR control8 (ondanks berichten dat het daar soms ook niet helemaal goed ging) toch aangeschaft en het werkt prima! (was wel even zoeken naar het IR oog op de Amino zit helemaal in de hoek - de hoek waar NIET het dolby logo zit)
Geen storingen meer, bovendien direct alle apparatuur weggewerkt in een kastje met het IR-ontvanger oog op de LCDTV. Kost wel een paar centen, maar kan 4 apparaten bedienen (met mogelijk om uit te breidentot 8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Ander puntje ik mis sinds weken een aantal programmas in uitzendinggemist die er eerder wel inzaten en ook nu gewoon via internet/browser te zien zijn. Zoals Het Zandkasteel voor onze kleinste. Is daar een verklaring voor?
Deze vraag is al eerder gesteld ;) de zenders zijn zelf verantwoordelijk wat ze erop zetten en wat niet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Rekenblok schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 10:55:
@Mau_Maus,

In de nieuwsbrief staat dat er ook een inruil actie komt voor de 540. In welke vorm zou zijn weet ik niet. Maar het zal me niet verbazen als ze de zelfde actie houden als de 532. Maar of dit ook daadwerkelijk gebeurt zullen we vanzelf zien :)
Ieder geval EEN actie. Suggestie wordt duidelijk gewekt ind e nieuwsbrief en de helpdeskmedewerkes dat ie hetzelfde gaat zijn.

In de nieuwsbrief staat "Ter zijner tijd" maar daar is dus nog geen planning over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
true, Precies weet ik niet, Je moet het meer zien van een verwachting waarvan natuurlijk ook een kans is dat een andere actie zal plaats vinden. Maar dat er een actie gaat plaats vinden is zeker als ik mij baseer op de nieuwsbrief.

[ Voor 23% gewijzigd door White_Collar op 13-01-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 12:16
Yogoi schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:06:
Dan zie ik 2 mogelijkheden voor je Loveparade.
Of je vrouw fan maken van NatGeo/discovery/animalplanet HD of eerst geld investeren in een nieuwe bril (of lenzen)
Want als je het verschil tussen die zenders en reguliere SD niet ziet dan is het tijd voor een bril.

Met een bril op zie ik persoonlijk eht verschil ook veel beter. (maar misschien komt dat omdat ik zonder bril niet eens zie welke zender ik kijk?)
Het verschil is er wel, maar is minimaal, zoals Loveparade zegt. Ik heb een 50" full HD plasma, dus daar ligt het niet aan. Enerzijds komt dat omdat de SD upscaling bij/via XMS zo goed is. Anderzijds omdat de weinige HD-content die de commerciëlen uitzenden 720p is, oftewel 'slechts' 144 lijntjes extra (576p --> 720p). Natgeo/Discovery HD is een ander verhaal, dat is 1080i en is adembenemend mooi. Maar je moet ervan houden, en nog belangrijker, na een maand heb je het carroussel van programma's wel zo'n beetje gezien.

Daarnaast vind ik het teleurstellend dat XMS voor de HD-zenders nog geen behoorlijke DD5.1 stream kan aanbieden (ik bedoel: een stream dat onderscheid maakt en switcht tussen LCPM2.0/DD2.0 en DD5.1; geen prologic prut).

Tot slot vind ik het zowiezo dubieus om HD te gebruiken als verkapte prijsstijging (dat is niet direct een verwijt naar XMS, meer naar de content-aanbieders). De techniek schrijdt nu eenmaal voort, zonder dat de techniekkosten stijgen: zwartwit, kleur, breedbeeld, HD. Ik begrijp dat studio's moeten investeren in nieuwe HD-apparatuur, maar apparatuur moet zowiezo vervangen worden, en het kan er bij mij niet in dat HD-apparatuur nu duurder is dan SD-apparatuur vroeger.

Kortom, geen betaald HD-pakket voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Krizna schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:33:
[...]

De techniek schrijdt nu eenmaal voort, zonder dat de techniekkosten stijgen: zwartwit, kleur, breedbeeld, HD. Ik begrijp dat studio's moeten investeren in nieuwe HD-apparatuur, maar apparatuur moet zowiezo vervangen worden, en het kan er bij mij niet in dat HD-apparatuur nu duurder is dan SD-apparatuur vroeger.

Kortom, geen betaald HD-pakket voor mij.
Heb je wel eens een HD camera gezien voor studio kwaliteit en professioneel gebruik ? ik heb wel eens de heli gezien waar discovery HD natuurfilms mee maakt,daar hangt de HD camera in een gigantische bol,die zijn echt wel iets duurder...
Voor de consument valt het verschil tussen HD apparatuur mee,maar voor de omroepen kost het een hele duit en ook die zijn afhankelijk van derde partijen,ik zie nu zelfs dat af en toe camera's worden gebruikt met een dooie pixel.
Waarom wordt die niet vervangen... het wordt soms ook expres gebruikt,welke meerwaarde heeft HD voor een soap,behalve dat de grimeer afdeling extra werk heeft ?
En de enige die nu af en toe een dolby 5.1 geluidsspoor tevoorschijn toveren zijn de RTL 4 zenders,maar dat 5.1 tekentje gaat niet weg bij een reclame en ik geloof niet dat reclames in dolby 5.1 worden gefilmd,je hebt voor elk geluidsspoor 1 of meerdere microfoons nodig.
Dat er 5.1 staat,betekent niet dat het 5.1 is en dat er HD staat is niet een garantie dat het HD is.
Deden we vroeger al als zendpiraat, we zonden uit in mono maar door een 19 Hz toontje mee te zenden gingen wel bij iedereen de stereo lampjes aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
The Wizard schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:34:
[...]
Dat valt me nog mee. Hoe zit het netwerk nou precies in elkaar? Volgens mij had je eerder verteld dat alle lokale netwerken een backbone van 10 Gbit hadden naar de backbone van XMS/InterNL. En vanaf dat netwerk is er een 10 (nu 20) Gbit uplink naar de AMS-IX?
Vanaf het netwerk van Regge is er nu een 2e link (10Gb) aangemaakt naar het netwerk van InterNL. Vanaf ons netwerk gaat men weer het internet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:19:
[...]

Vanaf het netwerk van Regge is er nu een 2e link (10Gb) aangemaakt naar het netwerk van InterNL. Vanaf ons netwerk gaat men weer het internet op.
Maar hoe zit het dan met de plannen om het internet van Reggefiber los te gooien van InterNL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Krizna schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:33:
Tot slot vind ik het zowiezo dubieus om HD te gebruiken als verkapte prijsstijging (dat is niet direct een verwijt naar XMS, meer naar de content-aanbieders). De techniek schrijdt nu eenmaal voort, zonder dat de techniekkosten stijgen: zwartwit, kleur, breedbeeld, HD. Ik begrijp dat studio's moeten investeren in nieuwe HD-apparatuur, maar apparatuur moet zowiezo vervangen worden, en het kan er bij mij niet in dat HD-apparatuur nu duurder is dan SD-apparatuur vroeger.
De kostenstijging heeft meer met decors te maken (live uitzendingen). SD ziet alles er prima uit maar in HD valt al snel op hoe gammel alles is.

Verder zijn er wat betreft nabewerking veel meer werkzaamheden bij HD dan bij SD. Foutjes vallen gewoon veel sneller op.

@nick: die zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ehm er was toch een pilot en zo waar mensen in een bepaalde wijk in konden meedoen,was eerst geloof ik inschrijven voor iedereen maar werd toen beperkt tot 1 wijk,waar men op 100 mbits of zo het eigen netwerk van Reggefiber zou gaan gebruiken,ben ik nu zo in de war ??

Overigens bij Ziggo ook het e.e.a. aan de hand,niet bedoeld als negatief xms bericht, Ziggo stopt met de verkoop van de SD decoders (die juist zo handig zijn voor jullie dvb-c signaal als dat er gaat komen in Leiden) en gaat ook aan de pakketten rommelen.
Het gekke is dat ik dus op de nieuwe centrale van Ziggo zat die onwijs snel was,maar nu is deze wijk terug gezet op de langzamere en zie ik alleen Ziggo auto's bij de snelle centrale staan.
Op de oudere centrale haal ik de 120 mbits ook,maar alleen bij 4 GB downloads.. bij de kortere downloads lijkt het of ziggo de snelheid niet haalt,alsof ze eerst op snelheid moet komen.
De 4 channel lock op het Ubee modem staat nu opeens weer op 1 lock,dus wat ze nu aan het knoeien zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-07 21:48
hybybyte schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 10:50:
[...]

Ik heb de handleiding bekeken ziet er goed uit maar wat er lijkt te missen is de mogelijkheid om een opname dagelijks/wekelijks te programmeren. Dus eenmalig instellen en dan vervolgens bijv elke donderdag een programma op te nemen. Dit vond ik erg handig van(bijv.) de Digitenne PVR. Zo vergeet je nooit een opname.
Klopt het dat je het bij deze Amino elke keer opnieuw moeet instellen?
Ja dit mis ik ook en heb ik al doorgegeven gevraagd aan info en support mailadres.

De volgende opties mis ik nog in de PVR.
Kunnen jullie deze toevoegen in een volgende software update?

1. Mogelijkheid om repeterende opnames in te stellen bijv. dagelijkse of wekelijkse programmas die op dezelfde tijd worden uitgezonden.
2. Daarnaast zou opname met behulp van Showview code een prima aanvulling zijn.
3. Bij het afspelen van opnames zou het handig zijn als je in instelbare stappen kunt skippen (bijv 1, 5, 10 minuten) om op die manier reclames etc. over te slaan.
Mijn 6 jaar oude Philips Harddisk Recorder kan dit wel.

[ Voor 31% gewijzigd door bluesparkle op 13-01-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Nick39 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:42:
[...]

Ehm er was toch een pilot en zo waar mensen in een bepaalde wijk in konden meedoen,was eerst geloof ik inschrijven voor iedereen maar werd toen beperkt tot 1 wijk,waar men op 100 mbits of zo het eigen netwerk van Reggefiber zou gaan gebruiken,ben ik nu zo in de war ??
Klopt, XMS zou toch een eigen netwerk krijgen? Los van InterNL? Dat was eerder gepost hier, in Amersfoort werd daar een proef mee gedaan.

Op de AMS-IX is XMS lid : https://my.ams-ix.net/members/513

[ Voor 8% gewijzigd door The Wizard op 13-01-2011 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
The Wizard schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:55:
[...]

Klopt, XMS zou toch een eigen netwerk krijgen? Los van InterNL? Dat was eerder gepost hier, in Amersfoort werd daar een proef mee gedaan.

Op de AMS-IX is XMS lid : https://my.ams-ix.net/members/513
Ik weet alleen wat nu speelt.. en er zijn geen plannen om het netwerk los te koppelen van InterNLnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
denan schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:58:
[...]

Ik weet alleen wat nu speelt.. en er zijn geen plannen om het netwerk los te koppelen van InterNLnet.
Ik heb het gevonden, je hebt het zelf een keer gepost :)
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32193861
Nieuwsbrief:
XMS bouwt ook op het gebied van Internet verder aan de toekomst. De afgelopen maanden hebben wij een nieuw Internet netwerk gebouwd om voorbereid te zijn op de snelle groei van Internetverkeer. Het nieuwe netwerk willen wij intensief testen voordat we het in gaan zetten voor alle XMS klanten. Daarom zoeken we 100 testgebruikers die gedurende het derde kwartaal met maximale snelheid gaan testen op ons nieuwe netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Een xms nieuwsbrief copy/pasten vind ik niet echt een post van mij. De kans dat ik de inhoud heb gelezen is minimaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
@ nick je zei in de vorige post dat xms alleen bij nieuwe abbonnees 100mbit verkocht? En geen lagere snelheid wat is hiervan waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
dewaal schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:23:
@ nick je zei in de vorige post dat xms alleen bij nieuwe abbonnees 100mbit verkocht? En geen lagere snelheid wat is hiervan waar?
Verkeerd gelezen? Nick zegt dat de verkoper een foutje maakt en de tijdelijke 100Mbit actie verkocht als permanent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
dewaal schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:23:
Zie de quote van Denan:
denan schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:49:
[...]

Verkeerd gelezen? Nick zegt dat de verkoper een foutje maakt en de tijdelijke 100Mbit actie verkocht als permanent.
De verbinding is dus ook nog niet opgeleverd van die persoon,dus ik verwacht dat die alleen 50 mbits krijgt.
Hetgeen een teleurstelling moet zijn als er 100 is gezegd.
Misschien maakt het ook uit dat hij meer dan een jaar lid is geweest van XMS, ergens in juni weg gegaan is,voor 31 december is terug gekomen en daarom nog deel uit kan maken van de actie maar dat zijn allemaal dingen die ik niet weet.
Er is dus tegen MIJ nooit gezegt dat nieuwe abonnees naar de 100 gaan,dat schijnt tegen hem gezegd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
bluesparkle schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:47:
2. Daarnaast zou opname met behulp van Showview code een prima aanvulling zijn.
Voor dat dit kan werken moet het mogelijk zijn om de zenderindeling aan te passen. De showview codes programmeren je videorecorder namelijk op een specifiek kanaal. In de programmagids staat dan ook ergens een lijstje met zenders en nummers die je op je videorecorder op dezelfde volgorde moet instellen.
Wat dat betreft kunnen ze dan beter VPS/PDC inbouwen (die kan ook overweg met verschoven tijden, showview niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
denan schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:10:
[...]

Een xms nieuwsbrief copy/pasten vind ik niet echt een post van mij. De kans dat ik de inhoud heb gelezen is minimaal :)
Ok, maar het gaat wel over een nieuw netwerk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Nick39 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:56:
[...]

Zie de quote van Denan:

[...]

De verbinding is dus ook nog niet opgeleverd van die persoon,dus ik verwacht dat die alleen 50 mbits krijgt.
Hetgeen een teleurstelling moet zijn als er 100 is gezegd.
Misschien maakt het ook uit dat hij meer dan een jaar lid is geweest van XMS, ergens in juni weg gegaan is,voor 31 december is terug gekomen en daarom nog deel uit kan maken van de actie maar dat zijn allemaal dingen die ik niet weet.
Er is dus tegen MIJ nooit gezegt dat nieuwe abonnees naar de 100 gaan,dat schijnt tegen hem gezegd te zijn.
wat me opvalt dat de 200 mb verbinding die tweak over het reggefiber netwerk aanbied sterk in prijs is gedaald het kost nu nog maar 100 euro per maand alles erbij.

terwijl xms nog op de 130 euro zit per maand.

Dat is een behoorlijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Analoge TV is weer eens stuk in Amersfoort?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Nou hier in Amersfoort niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-07 20:29
ari3 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:33:
Analoge TV is weer eens stuk in Amersfoort?
Yep, hier (zielhorst) in ieder geval wel, heb vanochtend al contact opgenomen en het moest worden opgelost door de netwerkbeheerder. Ze hebben mijn mobiele nummer. Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren.

Edit: nou dat is snel, morgenochtend komt er een monteur langs. Vooralsnog super service

[ Voor 11% gewijzigd door Whizzy op 13-01-2011 20:17 ]

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Net even een ander toestel geprobeert die ook DVB-C kan ontvangen. Ook daar veel schokkende beelden, blokjes en overslaand geluid. Lijkt er toch op dat de aanvoer op de TV-vezel niet helemaal lekker gaat.

Het groene lampje brandt overigens wel op de DRG. Internet/IPTV doet het wel.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo.... wat is telefonie bagger zeg vanavond.
Eerst viel het geluid weg van de verbinding.
Dus vervolgens opgehangen en terug gebelt.
Krijg je eerst een vet harde "plop geluid, en de eerste 2 sec misten weer eens.
Lijkt wel of het slechter word ipv. beter.

Edit > betreffende de VM (1233) merkte ik dat hij weer werkt.
Dus ik even testen, want er stonden 3 berichten op.
Maar wat is dat slecht geworden ook.
Volop "plopjes" hoorde ik erdoorheen,
en hele delen van het geluid vielen weg.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:38:
Zo.... wat is telefonie bagger zeg vanavond.
Eerst viel het geluid weg van de verbinding.
Dus vervolgens opgehangen en terug gebelt.
Krijg je eerst een vet harde "plop geluid, en de eerste 2 sec misten weer eens.
Lijkt wel of het slechter word ipv. beter.

Dat niet alleen, bij 2 verschillende gesprekken viel na 15 minuten de verbinding gewoon weg en kreeg ik de in gesprek toon.
Lullig,want de tweede was een gesprek met de Bol klantenservice.
Het zal wel een finetuning proces zijn,maar het was beter geweest om eerst een pilot te houden met dit platform,een aanwinst kan ik het nog niet noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:38:
Is dat bij alle gesprekken? Is het erger bij offnet verkeer (dus van een non xms lijn?) of bij onnet. Of maakt dat niets uit?

horen beide kanten de plopjes?
Nick39 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:14:
[...]
Dat niet alleen, bij 2 verschillende gesprekken viel na 15 minuten de verbinding gewoon weg en kreeg ik de in gesprek toon.
Lullig,want de tweede was een gesprek met de Bol klantenservice.
Het zal wel een finetuning proces zijn,maar het was beter geweest om eerst een pilot te houden met dit platform,een aanwinst kan ik het nog niet noemen...
Het platform draait al tijden dus daar kan het niet aan liggen. Ik denk eerder dat er op trafficniveau iets raars gebeurt momenteel (netwerk QoS wellicht). Valt elk gesprek na 15 mins weg btw? of sporadisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiked
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-07 14:50
Ik ondervind ondertussen al ruim anderhalve week 0-5% packetloss op mijn fiber (Hilversum); mijn router geeft elke paar minuten een seconde of 2 "no route to host". Ik heb dit 6 dagen geleden doorgemaild (zaterdag), en op maandagavond heb ik er zelf achteraan moeten bellen omdat het simpelweg vergeten was. Vervolgens is er een 2e lijns incident van gemaakt, en zou ik teruggebeld worden wanneer er meer informatie was: tot op heden nog geen telefoontje. De service bij de XMS helpdesk is (alweer) uitermate slecht!
Vervolgens bel ik vandaag om 21:54 de helpdesk, maar wordt er niet opgenomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Ik heb dit 6 dagen geleden doorgemaild (zaterdag), en op maandagavond heb ik er zelf achteraan moeten bellen omdat het simpelweg vergeten was. Vervolgens is er een 2e lijns incident van gemaakt, en zou ik teruggebeld worden wanneer er meer informatie was: tot op heden nog geen telefoontje. De service bij de XMS helpdesk is (alweer) uitermate slecht!
Vervolgens bel ik vandaag om 21:54 de helpdesk, maar wordt er niet opgenomen..
XMS belt je als ze je wat te melden hebben, anders heeft het natuurlijk weinig zin. Jammer dat je het zo snel al gaat bestempelen als "Alweer uitermate slecht". Terwijl het probleem waarschijnlijk nog in onderzoek staat, hard aan gewerkt word en het vinkje: "bel terug" vrolijk aangevinkt staat :)

Als je graag nu een status update wilt pm mij maar even met je postcode en huisnummer,
dan zal ik eens kijken wat de laatste status. En speciaal voor jou zal ik je terug bellen ;)

[ Voor 101% gewijzigd door White_Collar op 13-01-2011 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee hoe ik comedy central terug krijg , heb al opnieuw zenders gezocht en een software update gedaan op mn amino 110 maar dat helpt niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 00:28:
Iemand een idee hoe ik comedy central terug krijg , heb al opnieuw zenders gezocht en een software update gedaan op mn amino 110 maar dat helpt niets
Je bedoeld zonder die dingen in beeld op 141? Comedy central zit nu op tmf op 103 en vanaf 15:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
denan schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:36:

Is dat bij alle gesprekken? Is het erger bij offnet verkeer (dus van een non xms lijn?) of bij onnet. Of maakt dat niets uit?

horen beide kanten de plopjes?
Voicemail :
De "plopjes" hoor je dikwijls, er is geen echt structuur in aan te geven.
Wel hoor je altijd het plopje wanneer je een bericht hebt verwijderd (dus na in indrukken van 6#).
Telefoon gesprek :
Hoor je de plopjes meestal als je net een verbinding heb gemaakt.
Ik bel eig. alleen maar offnet lijnen.
(maar het gebeurt naar alle lijnen, kpn, ziggo, tele2).

Zover ik weet hoor ik alleen de plopjes.

Ook net bij de VM nog even getest.
Alle begin van de gesproken teksten vallen weg en zijn niet te horen.
Dus zowel wat de vriendelijke vrouwen VM stem zegt als de ingesproken berichten.
Het geluidsbestandje wat naar de email wordt gezonden is wel helemaal compleet te horen, incl alle begin delen.

Btw. > toen ik gisteren een gesprek voerde vie het geluid al veel eerder weg dan 15min, was al iets van 10min. Er was gewoon helemaal niets meer te horen, de andere kant hoorde mij ook niet.
De verbinding bleef daarintegen wel in stand.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
@Denan,ondertussen zit je vrolijk naar mijn tv te luisteren,maar de 15 minuten zijn een grofweg schatting,en het gebeurt niet tijdens elk gesprek.
(waarom zouden we een klacht ook makkelijk maken he ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 10:09:
@Denan,ondertussen zit je vrolijk naar mijn tv te luisteren,maar de 15 minuten zijn een grofweg schatting,en het gebeurt niet tijdens elk gesprek.
(waarom zouden we een klacht ook makkelijk maken he ;) )
De verbinding werd wel verbroken. Maar ik laat nu vanuit XMS wat testen uitvoeren. Qua routering of netwerk is er niets veranderd dus wat nu gebeurt mag eigenlijk niets met de platformupgrade te maken hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door denan op 14-01-2011 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:00:
[...]

De verbinding werd wel verbroken. Maar ik laat nu vanuit XMS wat testen uitvoeren. Qua routering of netwerk is er niets veranderd dus wat nu gebeurt mag eigenlijk niets met de platformupgrade te maken hebben.
Ik heb de telefoon 20 minuten laten liggen,toen ik hem oppakte om te kijken of je er nog was,dus zonder toetsen aan te raken,hoorde ik gewoon de kiestoon,ik heb dus niet gemerkt dat de verbinding verbroken was,weet dus ook niet na hoe lang dat was,maar de telefoon gaf ook niet de in gesprektoon,de teller stond ook op ruim 20 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Heeft serieus niemand last met analoge TV of DVB-C in Amersfoort? Gisteren was het storing op alle zenders, vanochtend was er alleen maar sneeuw... Er staat niets op de storingpagina. Kan geen lokaal probleem zijn toch. Alles zit nog ongewijzigd aangesloten en de storing is hetzelfde op meerdere TV-toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Ari3:
Als je een packetfront hebt, check dan eens de CATV module. (in Amersfoort zijn er zowel packetfronts als Genexis) Dat is dat zilveren plaatje midden op de onderste helft van de modem.

Even de temperatuur voelen en het lampje bekijken.
zolwe koud als heel heet is gene goed teken. Het lampje hoort groen te zijn, is deze dat niet dan is dat wederom niet goed.
Als er iets niet goed is kun je het beste de servicedeskbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
ari3 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 14:23:
Heeft serieus niemand last met analoge TV of DVB-C in Amersfoort? Gisteren was het storing op alle zenders, vanochtend was er alleen maar sneeuw... Er staat niets op de storingpagina. Kan geen lokaal probleem zijn toch. Alles zit nog ongewijzigd aangesloten en de storing is hetzelfde op meerdere TV-toestellen.
heb zowel analoog als dvb-c aanstaan op 2 toestellen vannochtend weet ik niet toen was ik aan het werk. Gisteren avond heb ik tot half 11 tv gekeken en deed het hier gewoon

postcode 3812 amersfoort - soesterkwartier (portaal woningen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Ok, bedankt voor de reacties. Yogoi, het groene lampje brandt. Het metaal rond het groene lampje is inderdaad warm. Warm genoeg dat ook de F-connector, die ook van metaal is, warm te maken. Maar ook weer niet zodanig warm dat ik mijn vingers verbrand. Ik meen ook dat het altijd zo geweest is.

Wellicht maar even uitzetten en laten afkoelen voordat ik de helpdesk bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
DVB-C doet het prima (net even alles langs gezapt). Analoog heb ik nu niet aangesloten dus daar kan ik je niets over vertellen.

Het enige probleem wat ik met DVB-C hebt is dat bij RTL-zenders (met name RTL4) het beeld soms "bevriest" voor een seconde. Het geluid loopt wel altijd door.

Ik woon in Kattenbroek en heb een Genexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ari3, als het op beide TV's is dan zijn er natuurlijk maar een paar punten waar het fout kan gaan (even aangenomen dat het op jouw aansluitingsniveau fout gaat)

- De splitter (aangezine je 2 tv;s tegenlijk aangesloten hebt meot die er tussen zitten ergens)
- De Coax tussen packetfront en je splitter
- De packetfront (tv module daarin)

1 en 2 zijn makkelijk uit te sluiten door 1 van de TV's rechtstreeks aan te sluiten.
De 3e kun je gedeeltelijk uitsluiten door de dingen te checken die ik eerder al aangaf.
(De hitte ontstaat door stroom die via de coax terugloopt en wrijving veroorzaakt in de tv module, je snapt natuurlijk dat deze extra hitte niet positief is voor de module)

edit:
En als je je handen zou branden dan had je waarschijnlijk al helemaal geen beeld meer.
Het is altijd een handige indicator voor de servicedesk.
Agent:"Kunt u even de temperatuur voelen van het zilveren plaatje?"
Klant:" Ja hoor, ouch , die is heet"
Agent:" Ok ik weet genoeg, dank u wel"

[ Voor 18% gewijzigd door Yogoi op 14-01-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Mijn splitter is een passief ding zonder versterker, werkt al ruim twee jaar in dezelfde opstelling. Niettemin zou hij natuurlijk stuk kunnen zijn. Rechtstreeks een toestel aansluiten op de packetfront zou inderdaad een goede test zijn. Alleen heb ik niet zo snel een lange coax-kabel. Wel een korte maar die heeft weer geen F-connector. Als het niet aan het binnenkomende signaal ligt, vermoed ik zelf eigenljk de PacketFront gezien het signaal progressief slechter werd en het dus geen connectie probleem is.

Is het terug lopen van stroom naar de TV-module te voorkomen? De mantel van mijn coax-kabels zitten aan de randaarde dus er kan geen stroom weglekken via de coax kabel lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Laatst online: 01-08 20:24

Mojo

The Power Within

Ja, XMS kan een mantelstroomfilter sturen.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@ari3,
Is het terug lopen van stroom naar de TV-module te voorkomen? De mantel van mijn coax-kabels zitten aan de randaarde dus er kan geen stroom weglekken via de coax kabel lijkt me?
Yup, met mantel stroom filter. volgens mij heb ik daar nog wel een paar van liggen in het xms huis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Als je nu belt kan hij misschien vandaag nog gestuurd worden.
(als je beetje snel bent tenminste want d epost gaat er zo al uit)

Dan zou die morgne eventueel al bij je op de deurmat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:00:
[...]

Ik meld het hier ook maar even, (xms al vaker gebeld) maar bij mij ook regelmatig dat bij lange telefoongesprekken ineens de verbinding verbroken wordt. (maakt niet uit wie ik bel). Meestal na een kwartier of twintig minuten en natuurlijk niet altijd.... Gisteren toevallig weer.
Maar hinderlijk is het wel. Op de klacht nooit een oplossing gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Laatst online: 03:28
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 17:36:
[...]

Ik meld het hier ook maar even, (xms al vaker gebeld) maar bij mij ook regelmatig dat bij lange telefoongesprekken ineens de verbinding verbroken wordt. (maakt niet uit wie ik bel). Meestal na een kwartier of twintig minuten en natuurlijk niet altijd.... Gisteren toevallig weer.
Maar hinderlijk is het wel. Op de klacht nooit een oplossing gekregen.
Ik heb de laatste tijd precies hetzelfde probleem. En bijna altijd na 15 minuten. Als ik in mijn bel gegevens kijk dan zie ik ook de tijdsduur waarna de verbinding verbroken wordt, 15:14, 14:49, 15:07, 15:49, 15:44.

Het probleem met de newsserver is bij mij inmiddels opgelost. En ik krijg het geld terug voor de tijd dat de newsserver niet werkte. Dat vind ik wel goed geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Rekenblok schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:45:
@ari3,

[...]

Yup, met mantel stroom filter. volgens mij heb ik daar nog wel een paar van liggen in het xms huis ;)
Ah, ok, kan ik er daar eentje ophalen?

Nog een update trouwens. Ik kom net thuis en kijk naar de DRG. Het metaal voelt nu gewoon koud (heeft sinds gisteravond aangestaan) en het groene lampje brand, maar helaas geen signaal op de TVs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Hmm, dat klinkt als , we zijn te laat. Als je even je postcode en huisnummer geeft, dan bel ik je morgen even, ik weet namelijk niet zeker of ze er nog zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ari3, je ahd toch je COAX losgekoppeld?
want dna gaat de temp natuurlijk weer naar normaal.

maar als hij overleden is dan ben je te laat inderdaad.
een mantelstroomfilter gaat je nu dan ook niet meer helpen (wel goed om er op te zetten voor de toekomst natuurlijk)

ik raad je de servicedesk even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is een mantelstroomfilter zo en zo dan verstandig om er tussen te zetten ?
Geld dat voor alle situaties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
nee en nee.
Sowieso is het alleen nuttig voor packetfronts en daarnaast ligt het aan je coax en/of tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yogoi schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 20:21:
nee en nee.
Sowieso is het alleen nuttig voor packetfronts en daarnaast ligt het aan je coax en/of tv.
Is al beantwoord mn vraag die hier stond :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2011 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Alleen als je last hebt van deze 'lekstroom'
en dat merk je als je CATV module erg heet word.
Deze hoort gewoon 'warm' te zijn en niet heet.

Als je er last van hebt dan had je eht al gemerkt.
want je signaal word steeds slechter totdat de module overlijd,
Als je er optijd bij bent dan zet je de filter er tussen en stabiliseerd het zich weer daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Volgens mij is er een probleem met de nieuwsserver. Deze vraagt om een username en password.

news.xmsnet.nl:119: 0 (Unblock) Server requires user/password

Ik maak gebruik van de "gratis" variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

De newsserver werkt al 2 maanden niet, geen idee hoe laag de prioriteit bij Xms is, iets van -10 :?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mehoaga
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-10-2023
Kreeg vanmorgen een pakketje binnen. Na openen blijkt het gewoon de 532 die ik niet meer kon bestellen te zijn. Toch wel weer een hele mooie aktie van XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Laatst online: 01-08 20:24

Mojo

The Power Within

Dan heb je waarschijnlijk gewoon op de voorinschrijflijst gestaan! :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mehoaga
Alleen behoorlijk pech, want het scherm blijft op zwart kom ik nu achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
mehoaga schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 14:38:
Alleen behoorlijk pech, want het scherm blijft op zwart kom ik nu achter.
Even een uurtje de stroom van de modem eraf, dat werkte bij mij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Speedy-Andre schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:38:
De newsserver werkt al 2 maanden niet, geen idee hoe laag de prioriteit bij Xms is, iets van -10 :?
De newsserver heeft gewoon gewerkt om nou er gelijk 2 maanden van te maken ;)

melding op de website:
Momenteel is er een storing met de XMS newsserver. U kunt mogelijk geen gebruik maken van uw betaalde newsserverabonnement en van de gratis XMS newsserver. Wij proberen dit probleem zo spoedig mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
marigo schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 12:52:
Ik maak gebruik van de "gratis" variant.
Als je hem zet op poort 563 (ipv 119) dan werkt het (af en toe) wel eventjes. Tenminste zo gaat het nu bij mij (3823).
De gratis variant was toch al niet snel dus als je nog (veel) meer geduld hebt dan komt het uiteindelijk wel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Dat heb ik net geprobeerd, maar dan blijft de download op "0" staan. Met de default op 119 komt er af en toe wat doorheen. Maar er is een storing, dus we moeten even wachten totdat het is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mehoaga
The Wizard schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 14:56:
[...]

Even een uurtje de stroom van de modem eraf, dat werkte bij mij :).
Ben nu aan het werk. Ik ga het straks proberen als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-07 12:37

Goku33

Ownage!

Ik heb vandaag ook de Amino 532M gehad, werkt allemaal zeer soepel!

Wel een vraag: ik gebruik een Marmitek IR extender om mijn apparatuur in een gesloten kastje te kunnen bedienen. Het lukt me echt niet om op deze nieuwe Amino het oogje van de IR sensor te vinden. In de handleiding staat dat dit aan de voorkant in het midden zou moeten zijn, maar hij reageert er helemaal niet op. Heeft iemand al ontdekt waar je het zendertje van de IR extender precies moet plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Rekenblok schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 15:28:
[...]

De newsserver heeft gewoon gewerkt om nou er gelijk 2 maanden van te maken ;)

[...]
Laat ik zeggen dat ik al 2 maanden die overbodige login melding krijg en hij dus niet werkt wat mij betreft.
Dat sommigen 24/7 een stuk software laten kijken of ie een enkele keer wel toegang verleent noem ik geen oplossing ;)
In deel 9 staan vanaf 17 november al toegangs problemen vermeld en het enige wat tot nu toe veranderde is het soort melding :+
Ik krijg erg vaak de 'your node' melding btw.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
-Update:

Bij mij werkt de nieuwsserver weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Goed om te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Goku33 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:40:
Ik heb vandaag ook de Amino 532M gehad, werkt allemaal zeer soepel!

Wel een vraag: ik gebruik een Marmitek IR extender om mijn apparatuur in een gesloten kastje te kunnen bedienen. Het lukt me echt niet om op deze nieuwe Amino het oogje van de IR sensor te vinden. In de handleiding staat dat dit aan de voorkant in het midden zou moeten zijn, maar hij reageert er helemaal niet op. Heeft iemand al ontdekt waar je het zendertje van de IR extender precies moet plakken?
Ik weet niet of je er iets aan hebt maar de 532 reageert alleen goed als je de ab er heel goed op richt. Maar deze problemen weren er ook in de begintijd van de 110 dus misschien wordt dat nog opgelost.

Verder valt me op dat de meeste toetsen op de ab werken zoals je zou verwachten; je drukt op guide en komt in de epg, drukt op info en krijgt de uitgebreide info over het programma met de back toets ga je netjes terug en met de pvr toets kom je in het recorder menu. Alleen de toets voor teletekst is niet echt optimaal hiervoor moet je op de gele toets drukken. Druk je op de groene toets dan kom je op rtl gemist, ik zou liever in het hoofdmenu kiezen/kijken komen maar goed er zijn al een hoop verbeteringen in de ab en wie weet wat er nog volgt.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

marigo schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 22:20:
-Update:

Bij mij werkt de nieuwsserver weer. :)
Hier ook,wel eerst een 480 authentication required for command melding gehad toen ik begon.
Normaal (laatste 2 maanden dus) kan ik niet eens de group list opvragen, nu kan dat wel.
Toen usenet van Xms niet wilde werken ging het wel goed met Yabnews.
Hopelijk blijft het wat langer goed gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mehoaga
Geprobeerd uurtje stroom van de router af te halen. Maar nog steeds geen leven in mijn 532. Mijn 130 maar weer aangesloten. Morgen bellen met XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Heeft er iemand ervaring met het gebruik van een usb tv kaart om het dvb-c op de pc te krijgen?
Ik denk eraan om de terratec H5 aan te schaffen vanwege de vele mogelijkheden ook in het buitenland maar zal deze gaan werken i.c.m. het XMS dvb-c signaal?
Bovendien kan ik een usb toepassing op meerdere systemen gebruiken in tegenstelling tot een tv kaart in de pc. Graag reacties en/of bevinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mehoaga schreef op zondag 16 januari 2011 @ 13:37:
Geprobeerd uurtje stroom van de router af te halen. Maar nog steeds geen leven in mijn 532. Mijn 130 maar weer aangesloten. Morgen bellen met XMS.
Bedoel je letterlijk stroom v/d router gehaald?
Want het is de bedoeling stroom van je packetfront/genexis te halen,
en de pvr daar op aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Idd ff stroom van Genexis of pf af halen, mijn 130M bleef ook wel eens hangen en alleen dat helpt.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.