XMS Glasvezel ervaring - deel IX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 65.339 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
^
Wat me nu dus pas opvalt is dat het steeds aliassen zijn.
Mijn hoofd e-mail,ik ben daar eerlijk in,daar zou ik veel zuiniger mee om moeten springen,maar daar komt niets op binnen terwijl je die veel makkelijker zou tegenkomen.
Als iemand zou sniffen, elke 15 minuten wordt de hoofdaccount gecontroleerd,dus elke 15 minuten komt die voorbij,maar nee,het is op de aliases..
Als je paranoia zou zijn,zou je idd denken aan een soort aanval,zo van de hoofdaccount is misschien te goed beveiligd,we proberen de aliasjes...alleen zou die persoon dan ook moeten weten dat de aliasjes weer doorgaan naar de hoofdaccount.. voorlopig breek ik mijn hoofd er over...
Random, ok.. maar waarom niet op mijn hotmail,niet op mijn g-mail,niet op mijn Ziggo,ik geef het ff op (jullie allang blij >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348

bij mij komt het juist op de hoofdaccount binnen!

Het vage is idd ook.
Het email adres wat ik eigenlijk overal voor gebruikt,
daar komt 0,00000000 van dit soort mails op binnen :S.
Maar dat is dan ook geen XMS acoount.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 269348 op 09-11-2010 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Toen wij in het begin bij ONE (en ook een kennis bij ONN) een email-adres kregen toegewezen, kwamen daar ook een aantal spam berichten op binnen (op het moment dat wij deze adressen voor het eerst toegevoegd hadden in onze mail client). Gelukkig verander je zo'n standaard adres toch meteen in een beter te onthouden adres, maar wat Nick39 zegt klinkt mij niet vreemd in de oren. Email adressen die nog nooit gebruikt zijn waar spam op binnenkomt.

Voor Webmail wordt bij XMS en ONE/ONN/OBN gebruik gemaakt van dezelfde software zo te zien. Kan goed zijn dat dit voor de rest van de email voorziening ook geld. Als daar dan in het verleden ook nog dezelfde versies zijn gebruikt, dan kan het zo maar zijn dat die servers ooit gehackt zijn geweest.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 09-11-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260647

Hoe het komt weet ik niet, maar vanaf dag 1 bij XMS is dit probleem bekend. Sommige gebruikers hebben geen enkele spam en anderen krijgen via XMS de volle laag zonder dat er iets gestopt wordt.

Gemeld, onderzoeken, spambewrichten naar de 2e lijn gestuurd enz enz. Maar opgelost is het nooit. Ik heb het zelf maar gedaan via de methode "alles doorsturen naar Gmail account" en van daaruit binnenhalen in outlook.
Vanaf dat moment geen spam meer binnen maar in het spamfilter van gmail....

Alle verhalen die als reactie jaren geleden (en ook nog enkele maanden terug) kwamen over voorzichtig met je email adres enz enz zijn goedbedoeld, maar die mensen hebben het probleem niet omdat bij hen het filter blijkbaar wel werkt... :/

Ik heb het in ieder geval al opgegeven en ben blij met de gmail omleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Eenmaal klikken op de melding "u heeft een ipd gewonnen" , "uw computer is geinfecteerd" of iemand heeft uw foto gezien blabla" en de worm o.i.d. is geactiveerd zoekt en vindt en verspreid. Men zegt niet voor niets het grootste computerprobleem zit tussen rugleuning en beeldscherm.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Glashart zet volgende stap in functionaliteit glasvezelverbinding:
http://www.glasvezel.nu/n...glashart-test-beeldbellen
Waarom woon ik niet in Rijssen grrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:28
Het vage is dat ik sinds kort ook last van de DHL mailtjes heb, op een adres wat nooit gebruikt is.... Ik gebruik nl. mijn hele xms mail niet, facturen en mails die erop komen worden meteen geforwarded naar mijn gmail (die trouwens meteen ziet dat er een virus in de DHL mails zit..)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
wiebo66 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 01:23:
Eenmaal klikken op de melding "u heeft een ipd gewonnen" , "uw computer is geinfecteerd" of iemand heeft uw foto gezien blabla" en de worm o.i.d. is geactiveerd zoekt en vindt en verspreid. Men zegt niet voor niets het grootste computerprobleem zit tussen rugleuning en beeldscherm.......
Daarom doe ik dit ook nooit,en zit mijn zoon op een gescheiden netwerk ( hij internet via Ziggo ) en is niet op mijn werkgroep aangesloten.
En al heb ik 10.000 wormen ( rauw gehakt gegeten :*) ) dan nog is er geen worm die een mail adres kan vinden dat simpelweg nooit gebruikt is,zelfs niet is aangemaakt met deze computer,niet wordt gecontroleerd met deze computer,en niet genoteerd staat op deze computer.
Leuke is ook dat xms in het begin hoofdaccounts uitgaf ( doet ze misschien nu nog wel) met voorletter en achternaam.
Ik denk dat er sprake is geweest van harvesting op de xms systemen en dat iemand of iets er in geslaagd is om een aantal aliases te zien.
Wat iedereen mij probeert aan te praten,dat er geen 100% beveiliging is,geldt ook voor XMS.
Wat ook geldt voor xms is de scheinveiligheid van de virusscanners.
Meer dan 14 dagen geleden waarschuwden Famous en ik al voor het mailtje met het virus en het is pas sinds gisteren dat de online scanners van xms het oppikken.F-secure deed dat 14 dagen geleden al,het is goed dat er niet betaald hoeft te worden,want anders had ik allang dat e-mail scanning bij xms uitgezet.
En nee, ik klik ook niet op al die u heeft gewonnen ads... kan ook niet want standaard heeft ie+ de blokkering voor flash ads aan staan dus ik zie die dingen niet eens.
Ik vind het niet eens een drama.
1. Ik ben nooit geinfecteerd.
2. Slechts de headers zijn binnengehaald en gescanned,dus er is geen attachment hier gekomen.
Ik vind het alleen raar dat op niet gebruikte aliases er opeens mails binnen komen,met de virusscanner aan,met het spamfilter op high.
Dan vind ik het ook niet zo vreemd dat we steeds op blacklists staan voor spam,als ook de virusscanners pas na 14 dagen een virus afvangen.
Ruim 3 maanden geleden heb ik een full poortscan gedaan binnen een hele range xms ip nummers.
(per ongeluk verkeerde instelling aan,wilde mijn eigen poorten testen)
Toen ik dat bij xs4all deed,had ik dezelfde middag nog een mail te pakken dat bij herhaling mijn account zou worden geblokkeerd.
Dan moet er niet 1,maar 100 alarmbellen gaan rinkelen,maar bij xms niet.
Het enige dat er bij xms gebeurt is dat eindelijk na een dag heisa maken "toevallig" opeens nu wel de mailtjes met het virus worden tegengehouden.
En ja,je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen veiligheid maar als je adverteert met virus en spamfilters op elke account,dan mag je daar best een klein beetje op rekenen.
Laten we weer lekker doorgaan over geen beeld en het niet terugbellen van xms,want zelfs al zou er niets mis zijn (geweest) bij xms dan telt een gewaarschuwd mens in elk geval voor 2.Het was helemaal de bedoeling niet om er zo op in te gaan,ik wilde het gewoon melden.

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 10-11-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Nick39 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:10:
[...]

Laten we weer lekker doorgaan over geen beeld en het niet terugbellen van xms,want zelfs al zou er niets mis zijn (geweest) bij xms dan telt een gewaarschuwd mens in elk geval voor 2.
In dat geval :D

Na 1 week en 1 dag nog steeds geen werkende digiTV in bepaalde regio Hilversum
En mijn internet ligt er ook nog steeds uit.. dat is nu al in een periode van 5 weken, 4 weken geen internet.

Bedroevend.

En ik ben zelf nog nooit 1x terug gebeld via helpdesk. En Yogoi had het opgepikt, maar is sinds afgelopen woensdag al stil op me direct messages en mail. (Al was die donderdag en vrijdag nog op tweakers)

Wil multiplayer Black Ops gaan spelen :(

[ Voor 20% gewijzigd door Mau_Maus op 10-11-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 23:40
Heeft niets met harvesting te maken. Ik beheer o.a. een exchange server voor een MKB instellig, waarop continue spam (probeert) te komen, op willekeurige niet bestaande emailadressen. Ook combinaties van namen van personen die op één of andere manier ooit iets met ons te maken hebben gehad. Bijvoorbeeld een klantnaam netjes opgebouwd als allias op ons domein. Waarschijnlijk een bot die via indexering email adressen probeert te gokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:14
Mau_Maus schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:20:
Na 1 week en 1 dag nog steeds geen werkende digiTV in bepaalde regio Hilversum
En mijn internet ligt er ook nog steeds uit.. dat is nu al in een periode van 5 weken, 4 weken geen internet.
Dan zou ik een aangetekende brief gaan sturen waarin je ze in gebreke stelt. En anders de rekeningen niet meer betalen. Moet je eens kijken hoe snel alles ineens kan.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Luuk1983 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:14:
[...]

Dan zou ik een aangetekende brief gaan sturen waarin je ze in gebreke stelt. En anders de rekeningen niet meer betalen. Moet je eens kijken hoe snel alles ineens kan.
Dat is waar, maar ik probeer dat nog even uit te stellen. Dat is ook weer extra gedoe, wat ook weer voor gezeur kan zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-05 10:55
Ik kan ook rapporteren dat ik virusmailtjes krijg op het e-mailadres van xms. En ook ik gebruik het e-mailadres dus never nooit niet. Ook niet via Gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

Mau_Maus schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:31:
[...]

Dat is waar, maar ik probeer dat nog even uit te stellen. Dat is ook weer extra gedoe, wat ook weer voor gezeur kan zorgen.
Sorry hoor, ik wil niet stoken, maar als je in de afgelopen 5 weken, 4 weken geen internet hebt gehad, dan heb je dus in feite een maand voor L*L betaald. Lijkt me niet geheel onlogisch dat je dan gewoon je geld terug kan/moet krijgen.

Sterker nog, ik vind dat XMS hier het initiatief moet nemen, maar als zij dat niet doen dan doe je het toch zelf.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
j1nx schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:29:
[...]

Sorry hoor, ik wil niet stoken, maar als je in de afgelopen 5 weken, 4 weken geen internet hebt gehad, dan heb je dus in feite een maand voor L*L betaald. Lijkt me niet geheel onlogisch dat je dan gewoon je geld terug kan/moet krijgen.

Sterker nog, ik vind dat XMS hier het initiatief moet nemen, maar als zij dat niet doen dan doe je het toch zelf.
Mee eens, maar het ging nu om geld terugboeken om te zorgen dat ze het sneller oplossen. Daar wacht ik nog even mee, aangezien met facturen enzo ook nog wel eens mis gaat, en dat voorkom ik liever nog even.

Van die 3 weken krijg ik ieder geval me abbonementsgeld terug op me volgende rekening. Dat is toegezegd. Maar voor de rest geen gebaar nog. En heb ook flink telefoonkosten gemaakt met die 088 nummer.

Ik heb een mailtje er over gestuurd toen het opgelost was na die 3 weken (dit was op 29-10) maar nog niks teug gehad. Klantensevice zegt dat ik een brief moet sturen. Dit ga ik maar doen als dit probleem is opgelost.

Ik heb ook op 20-10 een email gestuurd met vragen over de nieuwsbrief omtrent pvr... vanwege de aanbieding die tot 12 november loopt. Het is nu 10 november en nog steeds geen bericht terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Werkzaamheden
Ik heb dit een aantal jaren eerder al eens aan de orde gesteld.

Regelmatig zijn er werkzaamheden of is er onderhoud aan het netwerk waardoor diensten enige tijd niet beschikbaar zijn. Is het niet mogelijk om dit per mail te communiceren aan de gebruikers.
XMS maak mailgroepen aan per woonplaats en stuur een paar dagen van te voren een mailtje aan de betreffende gebruikers.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:36

The Wizard

Moderator Mobile
Ik vind dat ook een kwalijke zaak, moest vanochtend met mijn mobiel op xmsnet.nl kijken waarom mijn diensten eruit lagen. Je telefoon ligt er nl. dan ook uit, dus je bent niet bereikbaar.

Het informeren van de klant is gewoon een vereiste. Helemaal als het onderhoud betreft, wat normaal gesproken gepland is. Doe het via een mailtje of via een Twitter account. Ik heb geen zin om elke dag op de site te kijken of er nog iets gepland is wat onderhoud betreft.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Hopjesvla79
ola, heb eindelijk een digitaal compatible tv gekocht ( :) ) en meteen digitaal aangevraagd (amino 130).
Daar ik nooit eerder digitaal heb gehad, heb ik nooit met veel aandacht naar berichten hierover gekeken en heb waarschijnlijk een makkelijke vraag:
met de Amino aangesloten, kan ik dan zappen via de tv, of moet het via de amino?

Hi Ha Hopjesvla

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:15

GerkeP

Vragen mag altijd........

via de amino

GerkeP

• Luuk1983
Inderdaad via de Amino, maar je kan de afstandsbediening van de Amino programmeren zodat je de basisfuncties van je TV kan bedienen met de Amino afstandsbediening. Zo kan ik de volgende dingen doen met de Amino afstandsbediening:

• TV aan of uit zetten
• Input switchen (AV)
• Volume regelen

Ik gebruik bij gewoon TV kijken dus maar één afstandsbediening. Dus dat is wel fijn :)

Heb je erbij nagedacht dat je een netwerkkabel naar je TV moet hebben liggen om gebruik te maken van digitale TV?

[ Voor 10% gewijzigd door Luuk1983 op 11-11-2010 15:43 . Reden: Typo ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Hopjesvla79
Luuk1983 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:32:

Heb je erbij nagedacht dat je een netwerkkabel naar je TV moet hebben liggen om gebruik te maken van digitale TV?
Dat is geen probleem, heb er nu al eentje liggen om de internet mogelijkheden van mijn TV te gebruiken (OT: erg relax: altijd het laatste NOS journaal, picasa, youtube :) )
Eentje erbij moet zeker lukken.
Maar goed, wel jammer dat het via de Amino moet. Kan je daar nog de zendervolgorde van instellen?

Hi Ha Hopjesvla

• Luuk1983
Hopjesvla79 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:53:
Kan je daar nog de zendervolgorde van instellen?
Zoals bijna altijd het geval is met STB's: nope, dat is niet mogelijk. De eerste x aantal zenders zijn an sich nog wel logisch en je hebt een redelijk werkend menu waar je vrij snel zenders kan vinden.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:36

The Wizard

Moderator Mobile
Je kunt natuurlijk ook gebruik maken van DVB-C, hoef je ook geen UTP te trekken. Alleen heb je dan geen HD kanalen...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Hopjesvla79
Nou, net de Amino gekrgen , erg snel aangeizne ik hem gisterochtend besteld heb . Ben benieuwd!

Hi Ha Hopjesvla

• Luuk1983
The Wizard schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:10:
Je kunt natuurlijk ook gebruik maken van DVB-C, hoef je ook geen UTP te trekken. Alleen heb je dan geen HD kanalen...
En geen video on demand en geen extra zender pakketten zoals Eredivisie live en dergelijke. En DVB-C is nog niet overal beschikbaar.

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 23:40
Nog een vraagje betreffende IP TV, is dit een apart subnet naast het gewone netwerk?

• Luuk1983
SkyFlyer schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:48:
Nog een vraagje betreffende IP TV, is dit een apart subnet naast het gewone netwerk?
Volgens mij bij de netwerken met een Genexis modem wel, vandaar dat IPTV op een aparte poort zit. De 'oudere' gebieden met de Packetfront hebben dit niet: daar kan je in principe IPTV uit elke netwerkaansluiting halen.

• Kamsie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-05-2022
Even ter Info:

IPTV bij mij werkt sinds vanochtend weer.

• Mau_Maus
  • Niet online
Kamsie schreef op donderdag 11 november 2010 @ 19:35:
Even ter Info:

Klopt. Gisteravond werd ik benaderd door een hoge technisch iemand van het netwerk ofzo. En die kon het zo oplossen. Meer mag ik geloof ik niet zeggen.

Raar dat troubleshooting altijd zo lang moet duren via XMS. Maar eindelijk is digitv opgelost en ook mijn internet probleem.

Het zou nu wel chique zijn als iemand van XMS mij benaderd voor een gebaar, maar dat zal wel niet. En ben ook beetje teleurgesteld in Yogoi. Die nam mijn probleem woensdag op en heeft daarna nergens meer op gereageerd. Terwijl die wel op tweakers was. Maja . Morgen aar ff me klachtenbrief schrijven voor vergoeding etc.

[ Voor 26% gewijzigd door Mau_Maus op 11-11-2010 21:02 ]

Anoniem: 364769

Meer zeggen mag best hoor. Gezien de aard van de storing had Yoghoi hier absoluut niets aan kunnen doen. Had ik al uitgelegd in een PB. Dus niet achteraf flamen naar hem a.u.b..

Neem aan dat Kamsie een van je buren is.

In beide gevallen: Graag gedaan. ;-)

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 364769 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:16:
Meer zeggen mag best hoor. Gezien de aard van de storing had Yoghoi hier absoluut niets aan kunnen doen. Had ik al uitgelegd in een PB. Dus niet achteraf flamen naar hem a.u.b..

Neem aan dat Kamsie een van je buren is.

In beide gevallen: Graag gedaan. ;-)
Nee is niet 1 van me buren. Tenminste, niet dat ik weet ;)

En ik zeg niet dat Yogoi er iets aan kon doen.
Ik vind het erg dat hij niks meer heeft laten horen na meerdere berichten. Via mail en direct messages. Heb ik jou ook verteld de direct message. En dat neem ik hem wel kwalijk eigenlijk. Zeker omdat hij, in die periode dat ik 3 weken geen internet had, ook vond dat meer communicatie netjes was geweest.

Ik vind na alle ellende ik wel gefundeerde kritiek mag hebben. Zoals je zelf zei: dit duurst nu te lang. in 5 weken meer dan 4 weken geen internet en meer dan een week geen digitv. Voor iets wat, wanneer de juiste persoon het oppakt, binnen 1 dag of 2 dagen ineens kan worden opgelost.

Maar evengoed nog bedankt voor het oplossen.

[ Voor 28% gewijzigd door Mau_Maus op 11-11-2010 22:14 ]

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:19
hmm internet werkt hier prima verder maar 16 hops om tweakers.net te kunnen bereiken lijkt mij een beetje te veel van het goede :P

Traceren van de route naar tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms 1 ms <1 ms 1-48-223.ftth.xms.internl.net [85.223.48.1]
2 <1 ms 1 ms <1 ms 172.19.41.114
3 <1 ms <1 ms <1 ms 172.19.41.118
4 <1 ms <1 ms <1 ms 172.19.41.122
5 <1 ms <1 ms <1 ms 172.19.41.126
6 <1 ms <1 ms <1 ms 172.19.41.130
7 <1 ms <1 ms <1 ms 172.19.41.134
8 <1 ms <1 ms <1 ms 172.19.41.138
9 <1 ms <1 ms <1 ms 172.19.41.142
10 1 ms <1 ms <1 ms 172.19.41.146
11 <1 ms <1 ms <1 ms 10.254.3.90
12 <1 ms <1 ms <1 ms 10.254.3.90
13 2 ms 2 ms 3 ms vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.45]
14 2 ms 2 ms 2 ms amsix.true.nl [195.69.144.171]
15 13 ms 2 ms 13 ms 10ge-e600-1.ams7.true.nl [87.233.1.218]
16 3 ms 3 ms 2 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

postcode 3825 voor de netwerk beheerders van xms ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je route loopt over nogal veel ASR's / wijkrouters zo te zien... :P Bij mij is dat altijd echt maar een hop in het 172.x netwerk, nou heb ik in dit topic wel vaker traces voorbij zien komen die er wat meer laten zien maar in jou voorbeeld zijn het er wel erg veel.

[ Voor 76% gewijzigd door ik222 op 11-11-2010 22:33 . Reden: rare zin aangepast ]

• White_Collar
klopt, het waren er altijd maar 1 of 2 maar hier word ik echt naar overal en nergens heen gestuurd :) . Niet echt last van overigens. Maar aan belasting niet echt handig als dit op grote schaal gebeurt :P

[ Voor 25% gewijzigd door White_Collar op 11-11-2010 22:34 ]

• schooierd
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Kamsie schreef op donderdag 11 november 2010 @ 19:35:
Even ter Info:

Pfewww, het werkt eindelijk weer! (na 9 á 10 dagen)

NB: nog steeds geen reactie gehad van de helpdesk n.a.v het melden van het probleem...

Rekenblok schreef op donderdag 11 november 2010 @ 22:32:
klopt, het waren er altijd maar 1 of 2 maar hier word ik echt naar overal en nergens heen gestuurd :) . Niet echt last van overigens. Maar aan belasting niet echt handig als dit op grote schaal gebeurt :P
Afgelopen maandag is je cluster PacketFront ASR's gemigreerd naar een andere Cisco distributie-router. ASR-cluster bestaat uit maximaal 10 ASR's. Deze ringclusters zijn tijdelijk maar aan 1 kant aangesloten zodat als je pech hebt, je eerst door 9 andere ASR's heen moet als je op de laatste ASR zit. Iedere ASR is dan een hop. Overigens heeft niemand wat gemerkt van deze migratie. Diensten zijn gedurende de hele migratie beschikbaar gebleven. (Toch wel knap van ons :) )

Zodra de ring weer redundant is aangesloten, heb je normaliter maximaal 5 hops met 172.x. adressen. OSPF-routering regelt dan dat de knip/verdeling van de ring in het midden ligt.

Groet.

schooierd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 22:55:
[...]

Pfewww, het werkt eindelijk weer! (na 9 á 10 dagen)

NB: nog steeds geen reactie gehad van de helpdesk n.a.v het melden van het probleem...
Indien Hilversum: Graag gedaan.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:43

Fiber

Beaches are for storming.

Mau_Maus schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:00:
[...]

Klopt. Gisteravond werd ik benaderd door een hoge technisch iemand van het netwerk ofzo. En die kon het zo oplossen. Meer mag ik geloof ik niet zeggen.

Raar dat troubleshooting altijd zo lang moet duren via XMS. Maar eindelijk is digitv opgelost en ook mijn internet probleem.
......
Maar wat was er nou precies mis? Waarom zo geheimzinnig? En vooral waarom moest het zolang duren? En is het nou echt definitief opgelost? Weten jullie nu waar de fout zat, zodat het nooit meer kan gebeuren, of in ieder geval snel (Lees: binnen een paar uur) opgelost kan worden? Was dit iets specifiek Hilversums of kan het overal gebeuren? O-) O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-06 09:21

Goku33

Ownage!

Rekenblok schreef op donderdag 11 november 2010 @ 22:20:
hmm internet werkt hier prima verder maar 16 hops om tweakers.net te kunnen bereiken lijkt mij een beetje te veel van het goede :P

postcode 3825 voor de netwerk beheerders van xms ;)
Hier vanuit 3825:
Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files2/45155/daZgMw.png
9 hops en maar 1x die 172.x

• Mau_Maus
  • Niet online
Fiber schreef op donderdag 11 november 2010 @ 23:17:
[...]

[...]

Maar wat was er nou precies mis? Waarom zo geheimzinnig? En vooral waarom moest het zolang duren? En is het nou echt definitief opgelost? Weten jullie nu waar de fout zat, zodat het nooit meer kan gebeuren, of in ieder geval snel (Lees: binnen een paar uur) opgelost kan worden? Was dit iets specifiek Hilversums of kan het overal gebeuren? O-) O-)
Van digi tv weet ik niet precies... Iets door migratie ieder geval.

Van het internet was het hetzelfde als toen ik 3 weken geen internet had. Door de migratie had ik weer 2 id's gekoppeld aan mijn aansluiting. Maar schijnbaar is de workflow niet goed genoeg dat ze het dan weer snel kunnen oplossen en moet je wegen zien te vinden. Of geluk moet hebben dat iemand jouw vind om het probleem ineens na een dag te kunnen oplossen. Hij heeft voor mijn issue wel iets vast gezet zodat er, in principe, niet weer hetzelfde kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Anoniem: 364769 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 23:16:
[...]

Afgelopen maandag is je cluster PacketFront ASR's gemigreerd naar een andere Cisco distributie-router. ASR-cluster bestaat uit maximaal 10 ASR's. Deze ringclusters zijn tijdelijk maar aan 1 kant aangesloten zodat als je pech hebt, je eerst door 9 andere ASR's heen moet als je op de laatste ASR zit. Iedere ASR is dan een hop. Overigens heeft niemand wat gemerkt van deze migratie. Diensten zijn gedurende de hele migratie beschikbaar gebleven. (Toch wel knap van ons :) )

Zodra de ring weer redundant is aangesloten, heb je normaliter maximaal 5 hops met 172.x. adressen. OSPF-routering regelt dan dat de knip/verdeling van de ring in het midden ligt.

Groet.
Bedankt voor de achtergrond informatie, altijd interessant :)
Maar hoe kan iemand uit de zelfde postcode maar 1 hopje hebben? Heeft hij dan gewoon massel dat hij de eerste "hop" is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Niet online
Yep, you made my day _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Over dat DHL virus..
Grappig iets,weer op een ongebruikte alias komt het ding toch weer binnen.
Goewel XMS hem eerder blokkeerde... dat maakte me nieuwsgierig dus ik deed wat testjes.
Leuker is, via mijn hoofdaccount verzend ik het virus aan mezelf, wordt geblokkeerd,al bij verzending.
Op mijn tweede account,waar ook de aliasjes en de spam op binnen komen kan ik de mail met virus verzenden en ontvangen.
Dus,verzenden en ontvangen op mijn hoofd account..nee ( daar komt ook de minste spam op binnen)
Verzonden en ontvangen via een tweede aangemaakte account,jeps komt binnen.
Op de een of andere manier,zoals ook al door anderen opgemerkt,worden bijgemaakte accounts bij eenzelfde filter en virus instelling als het hoofdaccount minder,of misschien zelfs helemaal niet gecontroleerd.
Virusje is hetzelfde gebleven,heeft nu alleen een andere naam: FedEx_mailing_label.exe

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 12-11-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Anoniem: 364769 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 23:16:
[...]

Groet.
Geldt dat voor iedereen ?
Microsoft Windows [versie 6.1.7600]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\Nick>tracert 213.239.154.35

Traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1 2 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 1 ms <1 ms <1 ms 1-32-215.ftth.xms.internl.net [82.215.32.1]
3 1 ms 1 ms 1 ms 10.254.3.26
4 1 ms 1 ms 1 ms 10.254.3.26
5 2 ms 1 ms 1 ms vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.
45]
6 2 ms 2 ms 2 ms amsix.true.nl [195.69.144.171]
7 5 ms 2 ms 14 ms 10ge-e600-1.ams7.true.nl [87.233.1.218]
8 2 ms 2 ms 2 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

C:\Users\Nick>
Kom geen 172 hopje tegen, wel 2x een 10.254

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Nick39 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:11:
Over dat DHL virus..
Grappig iets,weer op een ongebruikte alias komt het ding toch weer binnen.
Goewel XMS hem eerder blokkeerde... dat maakte me nieuwsgierig dus ik deed wat testjes.
Leuker is, via mijn hoofdaccount verzend ik het virus aan mezelf, wordt geblokkeerd,al bij verzending.
Op mijn tweede account,waar ook de aliasjes en de spam op binnen komen kan ik de mail met virus verzenden en ontvangen.
Dus,verzenden en ontvangen op mijn hoofd account..nee ( daar komt ook de minste spam op binnen)
Verzonden en ontvangen via een tweede aangemaakte account,jeps komt binnen.
Op de een of andere manier,zoals ook al door anderen opgemerkt,worden bijgemaakte accounts bij eenzelfde filter en virus instelling als het hoofdaccount minder,of misschien zelfs helemaal niet gecontroleerd.
Net even iemand laten kijken en dat is dus niet het geval. Wel kun je per subaccount via het klantenportal instellen of de virusbescherming aan/uit moet staan. Als virusbescherming voor beiden 'aan' staat is er geen verschil tussen de boxen, ongeacht of het een hoofdaccount van die box is of een allias naar die box. Mail anders eens het hoofdaccount van de box die de DHL mails wel blijft ontvangen naar denan@inter.nl.net dan heb ik een praktijkvoorbeeld. (natuurlijk nadat je zelf even hebt gekeken in het klantenportal of de virusbescherming aan staat voor dat account)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:25:
[...]

Net even iemand laten kijken en dat is dus niet het geval. Wel kun je per subaccount via het klantenportal instellen of de virusbescherming aan/uit moet staan. Als virusbescherming voor beiden 'aan' staat is er geen verschil tussen de boxen, ongeacht of het een hoofdaccount van die box is of een allias naar die box. Mail anders eens het hoofdaccount van de box die de DHL mails wel blijft ontvangen naar denan@inter.nl.net dan heb ik een praktijkvoorbeeld. (natuurlijk nadat je zelf even hebt gekeken in het klantenportal of de virusbescherming aan staat voor dat account)
Er gebeuren nu rare dingen..om te testen had ik het virus dus gedownload,dat staat dus niet meer op de server.
Nu ik het wil uploaden krijg ik weer een hij is geblokkeerd melding welke ik eerder niet kreeg.
Maar als de beveiliging goed was,had ik het virus uberhaupt niet kunnen krijgen.
Het lijkt alsof upload door xms gebruikers wordt tegengehouden,maar komt ie via het net aan dan wordt ie wel afgeleverd.
In het klantpanel staat alles zoals het was,ik heb alias 1 weg gegooid vorige week en nu komt het op alias 2 binnen.
Wat houdt precies de virus bescherming van xms in, alleen de up en download van eigen abonnees naar de smtp server of de aflevering van mail in een in-box ongeacht de verzender?
Mijn upload is geblokkeerd,maar een ander kon me het op het alias wel sturen en ik kon het op het alias wel ophalen.
2x failt het anti virus gedoe van xms dus.
Ik mail je in elk geval de gegevens.
Schandalig trouwens dat avast het gewoon doorlaat en f-secure niet.
Pas dus op met het gratis Avast.

[ Voor 28% gewijzigd door Nick39 op 12-11-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
@denan:
Via FTP kon ik het virus op een xms account zetten en de gegevens aan je gemaild.
Er is dus geen virus controle op de ftp.

Erge is.. ik krijg nu een echt pakketje van DHL aan de deur... een doosje...
Durf het niet te openen.. straks zit er ook een virus in _/-\o_

[ Voor 51% gewijzigd door Nick39 op 12-11-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:13:
@denan:
Via FTP kon ik het virus op een xms account zetten en de gegevens aan je gemaild.
Er is dus geen virus controle op de ftp.

Klopt, op de FTP kun je alles neerzetten. Ook outbound zit er geen virusscanning op de mailserver maar inbound wel. Verder is het virus wellicht hetzelfde type maar het kan wel een andere versie zijn. De virusdefinities worden elke paar uur geupdate en als een virus nog niet in de definities staat zal het inderdaad door de inbound mailfilters komen. Wat ik zo kan zien is dat er met dat systeem in ieder geval niets aan de hand is. Of het nou een hoofd of submailbox is, of een alias, de scanner bekijkt alle mails als die optie is aangezet.

[ Voor 29% gewijzigd door denan op 12-11-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Nick39 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:13:
offtopic:
LOL!

Hopjesvla heeft gisteren zijn Amino aangesloten en is erg blij met het scherpe beeld, vraagt zich wel af welk briljant licht heeft bedacht dat er geen controle lampje hoeft te zijn op de box om te zien of hij aan of "uit" staat.....

Weet iemand trouwens wat er nu met de HD zenders gaat gebeuren?
In de PDF van de pakettenlijst staat "Tot 31/12 tijdelijk actiematig in het basispakket"
Maar...wanneerik nu op de site kijk onder het kopje "Zenderwijzingen" staat daar: "Verder zijn de volgende HD zenders zijn tot 1/7/2011 gratis onderdeel van het digitale basis pakket, u heeft wel een HD settopbox nodig om deze zenders te kunnen ontvangen......."

Had er al over gebeld en diegene aan de lijn (iemand met een naam beginnende met een D..) zou het nog uitzoeken en me terug bellen.....Ik wacht nog steeds (sinds woensdag)... :/

[ Voor 0% gewijzigd door Hopjesvla79 op 12-11-2010 11:47 . Reden: typo's ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:45:
[...]

Klopt, op de FTP kun je alles neerzetten. Ook outbound zit er geen virusscanning op de mailserver maar inbound wel. Verder is het virus wellicht hetzelfde type maar het kan wel een andere versie zijn. De virusdefinities worden elke paar uur geupdate en als een virus nog niet in de definities staat zal het inderdaad door de inbound mailfilters komen. Wat ik zo kan zien is dat er met dat systeem in ieder geval niets aan de hand is. Of het nou een hoofd of submailbox is, of een alias, de scanner bekijkt alle mails als die optie is aangezet.
Ok dan zal dit virus "gemuteerd zijn" alleen kan ik het nu ook niet meer naar avast sturen.
Ik heb de ftp locatie maar even gestuurd aan ze.
Als jij alles gecontroleerd hebt dan is het in elk geval aan de xms kant in orde en zal ik alleen nog melden als hetzelfde virus er een paar dagen doorheen blijft komen... Aan de andere kant ben ik ook wel blij dat het een keer is doorgestuurd,ik heb nu een testvirus en voor de tweede keer valt een award winning scanner dus door de mand.
F-Secure pikte het wel op,maar die kost 35 euro, en deed iets wat naar mijn mening niet mag: auto updates van windows 7 op aan zetten,terwijl ik dat handmatig wil doen.
Achter mijn rug om heeft deze machine iets van 40 updates voor windows 7 opgehaald,en geinstalleerd omdat F-secure dat zonder toestemming heeft veranderd en dat vind ik echt onwenselijk !!!

Mcafee vertraagt weer de boel aanzienlijk (bij mij dan) .
Als er ook niet geharvest kan worden,lijkt het er op dat XMS blijkbaar inderdaad een interessant genoeg doel is om er een adres generator op te zetten,want via ziggo ,hotmail,g-mail krijg ik ze niet en ook geen waarschuwing (kan natuurlijk dat het daar gewoon onzichtbaar gebeurd en je helemaal geen melding krijgt).
Nu is 35 euro per jaar ook geen megabedrag..maar kan het goedkoper en net zo veilig,wat zijn jullie ervaringen met anti virus programma's,waarbij ik dus echt zoek naar virus controle,niet zo'n pakket dat firewalls bevat en 100.000 opties.

Edit,offtopic: pakketje bevatte houdertjes voor mijn horloge collectie waarvan ik niet verwacht had dat dat via DHL zou komen...

[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 12-11-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348

Nick39 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:11:
Virusje is hetzelfde gebleven,heeft nu alleen een andere naam: FedEx_mailing_label.exe
Klopt idd. Hier ook weer ontvangen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:01:
[...]
Nu is 35 euro per jaar ook geen megabedrag..maar kan het goedkoper en net zo veilig,wat zijn jullie ervaringen met anti virus programma's,waarbij ik dus echt zoek naar virus controle,niet zo'n pakket dat firewalls bevat en 100.000 opties.
Momenteel gebruik ik avast (updates automatisch downloaden staat op ja, installeren op nee) en daar heb ik geen klachten over. Wat ik vooral belangrijk vind is dat ik er niks van merk dat ie meedraait.

Verder ben ik zelf erg voorzichtig met wat ik doe.. maar dat zegt blijkbaar ook weinig. Vorige week 4 dagen bezig geweest met "iets" te verwijderen wat een keylogger draaide. Maar goed dat alle internationale shopsites die ik gebruik mijn account blockten nadat een of andere chinees inlogde :P

Nog steeds geen idee wat het was aangezien geen enkele virusscanner het kon vinden. Na 4 dagen ruzie met windows 7 had ik het stadium bereikt dat de geinfecteerde files weg waren maar dat windows zichzelf niet meer vertrouwde.. format C was de enige oplossing :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
denan schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:14:
[...]

Momenteel gebruik ik avast (updates automatisch downloaden staat op ja, installeren op nee) en daar heb ik geen klachten over. Wat ik vooral belangrijk vind is dat ik er niks van merk dat ie meedraait.

Verder ben ik zelf erg voorzichtig met wat ik doe.. maar dat zegt blijkbaar ook weinig. Vorige week 4 dagen bezig geweest met "iets" te verwijderen wat een keylogger draaide. Maar goed dat alle internationale shopsites die ik gebruik mijn account blockten nadat een of andere chinees inlogde :P

Nog steeds geen idee wat het was aangezien geen enkele virusscanner het kon vinden. Na 4 dagen ruzie met windows 7 had ik het stadium bereikt dat de geinfecteerde files weg waren maar dat windows zichzelf niet meer vertrouwde.. format C was de enige oplossing :/
Uiteraard is zelf voorzichtig zijn heel belangrijk. Maar je had op een gegeven moment ook een virus dat je al binnen kreeg als je een plaatje op een website bekeek... En als dan bekende sites geïnfecteerd worden heb je al snel iets te pakken, hoe voorzichtig je ook bent. Natuurlijk, met voorzichtig zijn kan je de kans dat er iets gebeurd heel klein maken, maar 100% zekerheid bestaat niet. Het HOEFT niet altijd bij jezelf te liggen.

Ontopic: Ik heb zelf geen enkel mailtje ontvangen via mijn XMS account. Ik heb alleen het hoofdaccount zonder aliassen en mail daarop wordt alleen doorgestuurd naar mijn GMail account. Nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:14:
[...]

format C was de enige oplossing :/
Weet je het zeker? Ik was vorig jaar dusdanig vernaggelt door een hacker, dat zelfs dat niet meer voldoende was, alleen lowlevel format bood nog soelaas, omdat de boel actief bleef in de mbr. Gelukkig dat indertijd xs4all binnen een uur mijn verbinding heeft dichtgegooid, waardoor het allemaal met een sisser is afgelopen, bleek dat ze mijn server als C&C probeerden te gebruiken voor undernet.

Helaas nooit echt achter de manier van hacken gekomen.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383142

Heb in Vathorst (3826) de laatste week nogal vaak last van een kort uitvallende verbinding van internet. Daarnaast tot twee keer toe (woensdag en donderdag) dat alle dienstverlening er mee kapte. Voor het eerst is behoorlijk irritant aan het worden, vooral icm citrix/thuiswerken.

Uiteraard al reset uitgevoerd en stroom er lange tijd afgehaald...
Meer problemen in Vathorst bekend? Of is er een duidelijke oorzaak al bekend?
Zag in een eerdere posting dat ik niet de enige ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Ik heb al sinds een week dat NHK World en Travel Channel niet goed binnenkomen. In VLC zie je een soort random blokjes en op de Amino krijgt ik zwart beeld voor deze zenders. Toch vreemd dat alle andere zenders het wel doen. Is dit mogelijk een storing in de headend voor digitale TV?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

@Nick39, Ik draai tegenwoordig overal het gratis Microsoft Security Essentials. Schijnt erg goed te zijn, probeer het eens.

@Denan, Open deur, maar vaak is direct een clean install doen veel sneller dan proberen de boosdoener op te sporen en je systeem te herstellen. Zeker als je een bootable usb-stick met een fraaie image maakt.

@XMS, Ik denk dat het Spam/Virus filter van XMS best goed is maar dat sommige adressen op de een of andere manier ge-bypassed worden en dus buiten het op zich goede filter om gaan. Ik heb nooit spam of andere rotzooi op mijn XMS mail.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik krijg net een mailtje van avast over het virus,ik had het naar ze verzonden:

Response is dus wel weer erg snel voor een gratis product...

Hello,
please update your VPS file. Detection is added.
Regards Cernik

En inderdaad geeft het virus nu opeens een HIGHRISK virusmelding.

Wat het virus doet is,het nestelt een timer ergens in waardoor na een bepaalde tijd er een bsod komt en de pc reboot.
Bij sommige pc's komt de bsod niet en volgt gewoon steeds een spontane reboot..
Toch blij dat het nu wel gedetecteerd wordt door avast hoewel ik zelf ook wel wist dat het een virus was..maar goed.. blijft de vraag actueel wat nu een goede scanner is... bedankt fiber alvast voor wat input.
Dan alleen nog de vraag waarom er bij mij geen 172 adressen opduiken in een traceroure.. systeem hier nog niet geupdated ?

@Denan een condoom over je netwerk stekker schijnt ook veilig te zijn.. jouw avast zou het virus nu ook moeten detecteren..

[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 12-11-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:58

d0s

sssst

Hopjesvla79 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:46:
[...]

offtopic:
LOL!

Hopjesvla heeft gisteren zijn Amino aangesloten en is erg blij met het scherpe beeld, vraagt zich wel af welk briljant licht heeft bedacht dat er geen controle lampje hoeft te zijn op de box om te zien of hij aan of "uit" staat.....

Weet iemand trouwens wat er nu met de HD zenders gaat gebeuren?
In de PDF van de pakettenlijst staat "Tot 31/12 tijdelijk actiematig in het basispakket"
Maar...wanneerik nu op de site kijk onder het kopje "Zenderwijzingen" staat daar: "Verder zijn de volgende HD zenders zijn tot 1/7/2011 gratis onderdeel van het digitale basis pakket, u heeft wel een HD settopbox nodig om deze zenders te kunnen ontvangen......."

Had er al over gebeld en diegene aan de lijn (iemand met een naam beginnende met een D..) zou het nog uitzoeken en me terug bellen.....Ik wacht nog steeds (sinds woensdag)... :/
De PDF is nog niet aangepast, wat op de site staat klopt.

Tot 1/7/2011 zijn zowel het gemist pakket als de (rtl/sbs) HD zenders nog gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Loveparade schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:59:
[...]

Weet je het zeker? Ik was vorig jaar dusdanig vernaggelt door een hacker, dat zelfs dat niet meer voldoende was, alleen lowlevel format bood nog soelaas, omdat de boel actief bleef in de mbr.
Dan was de oude Dos toch nog heerlijk... fdisk /mbr vanaf een flop en je had een nieuwe bootsector... dat zal nu wel niet meer lukken..

Net binnen:
Geachte lezer,

Er is een e-mail aan u toegezonden waarin een of meer virussen
zijn aangetroffen. Omdat u gebruik maakt van de mogelijkheid om
uw e-mail te laten scannen op de aanwezigheid van virussen, is de
inhoud van de e-mail vervangen door dit bericht. Onderaan dit
bericht vindt u het virusrapport.

Dear reader,

An e-mail containing one or more viruses has been sent to you.
Because you are using the virus scanning facility, the contents of the
e-mail have been replaced by this message. Below you will find the
virusscanning report.

------------ virus info ------------

File : FedEx_mailing_label_ID.S0514.zip/FedEx_mailing_label/FedEx_mailing_label.exe
Status : infected
Virus : Trojan.Win32.Oficla.azk

Heerlijk.. het werkt weer !!! (wel een volhoudend kreng trouwens..)

[ Voor 47% gewijzigd door Nick39 op 12-11-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
d0s schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:22:
Tot 1/7/2011 zijn zowel het gemist pakket als de (rtl/sbs) HD zenders nog gratis.
Nice! Van uitzendinggemist wist ik het via de nieuwsbrief, van de HD zenders nog niet. Wat is de reden waarom het nog gratis blijft? Niet dat ik het erg vind, maar ik vraag me serieus af waarom je als commercieel bedrijf het HD pakket nog gratis zou houden: het werkt prima en kan toch wat extra's opleveren. Uitzendinggemist vind ik persoonlijk dan weer veel te duur, het zou gratis moeten zijn in mijn ogen. Maar dat ligt meer aan de contentaanbieders lijkt me. Ik zal er in ieder geval nooit wat voor gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Nick39 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:55:
[...]

Dan was de oude Dos toch nog heerlijk... fdisk /mbr vanaf een flop en je had een nieuwe bootsector... dat zal nu wel niet meer lukken..
De MBR was dusdanig aangepakt dat die niet meer te bewerken was, erg ingenieus aangepakt. Lowlevel bracht toch uitkomst, anders had ik 2 schijven van een TByte weg kunnen gooien.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:52

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Anoniem: 383142 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 13:13:
Heb in Vathorst (3826) de laatste week nogal vaak last van een kort uitvallende verbinding van internet. Daarnaast tot twee keer toe (woensdag en donderdag) dat alle dienstverlening er mee kapte. Voor het eerst is behoorlijk irritant aan het worden, vooral icm citrix/thuiswerken.

Uiteraard al reset uitgevoerd en stroom er lange tijd afgehaald...
Meer problemen in Vathorst bekend? Of is er een duidelijke oorzaak al bekend?
Zag in een eerdere posting dat ik niet de enige ben...
Kattenbroek hier (3823), en geen problemen!

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-xxx-ie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-01 18:56
Luuk1983 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 16:19:
[...]

Nice! Van uitzendinggemist wist ik het via de nieuwsbrief, van de HD zenders nog niet. Wat is de reden waarom het nog gratis blijft? Niet dat ik het erg vind, maar ik vraag me serieus af waarom je als commercieel bedrijf het HD pakket nog gratis zou houden: het werkt prima en kan toch wat extra's opleveren. Uitzendinggemist vind ik persoonlijk dan weer veel te duur, het zou gratis moeten zijn in mijn ogen. Maar dat ligt meer aan de contentaanbieders lijkt me. Ik zal er in ieder geval nooit wat voor gaan betalen.
Ik vind het bijzonder raar dat er mensen zijn die netjes een HD pakket genomen hebben en hier dan ook voor betalen, maar dat het meerendeel van de zenders (de meest gebruikte) gewoon gratis te bekijken zijn.
Ik zou het dan ook netjes vinden als XMS (minimaal) 50% van het betaalde HD-abonnementsgeld terugbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Volgens mij word er op dit moment niets extra's betaald voor HD hor. Ja de setop box is duurder, duh!!!

Weet het niet zeker, gebruik het verder niet, heb nog een (aheum) crt.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Niet online
Le-xxx-ie schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 18:35:
[...]

Ik vind het bijzonder raar dat er mensen zijn die netjes een HD pakket genomen hebben en hier dan ook voor betalen, maar dat het meerendeel van de zenders (de meest gebruikte) gewoon gratis te bekijken zijn.
Ik zou het dan ook netjes vinden als XMS (minimaal) 50% van het betaalde HD-abonnementsgeld terugbetaald.
Helemaal mee eens! Het is lichtelijk van de zotte dat de HD-pakket afnemers (zoals ondergetekende) nog eens 6 maanden vrolijk het volle pond blijven betalen, terwijl de helft van het pakket gratis beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 20:29
Bij XMSnet moet je extra opletten.

Een aantal maanden geleden belde ik voor informatie betreft de aanschaf van een amnio 130.
Ik gaf aan welk pakket ik afnam en ook dat ik een pluspakket had voor extra zenders. Even voor de duidelijk ik bel naar XMSnet die mijn deze diensten aanboed.

Ik vroeg wat ik allemaal nodig had en moest bestellen om hd zenders te kunnen ontvangen. Mij werd verteld dat ik een hd zender pakket moest afnemen anders had ik alleen Nederland 1 2 en 3.

Ik vroeg alles via "mijn xmsnet" aan, een uur later keek ik welke zenders ik dan uiteindelijk in hd zou gaan ontvangen.

Wat blijkt, in de zenderoverzicht staat dat als je een extra pakket afneemt dat de hd zenders op 2 na allemaal gratis zijn. Ik heb dus helemaal geen extra hd zender pakket nodig. Dus ik vink deze weer af en ja hoor gefactureerd. Toen ik belde werd ik afgewimpeld met het antwoord "ik kan niets terugvinden over uw vraag dus u zult het gewoon moeten betalen"

Via klachtbrief wel mijn €5.95 terug kunnen halen. Nee het gaat niet om die rotte tering euri`s maar puur om het princiepe dat je zo niet met je klanten omgaat. Eerst de verkeerde informatie verschaffen en dan ook nog eens zeggen dat het mijn eigen schuld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:20
MiK schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 20:39:
Wat blijkt, in de zenderoverzicht staat dat als je een extra pakket afneemt dat de hd zenders op 2 na allemaal gratis zijn. Ik heb dus helemaal geen extra hd zender pakket nodig. Dus ik vink deze weer af en ja hoor gefactureerd. Toen ik belde werd ik afgewimpeld met het antwoord "ik kan niets terugvinden over uw vraag dus u zult het gewoon moeten betalen"
Neem aan dat je daarvoor de Facturen-dinges-helpdesk hebt gebeld? Die doen over het algemeen niet zo moeilijk als ze door hebben dat je zo een kwartier of nog langer aan de telefoon blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 20:29
Caelorum schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 20:48:
[...]

Neem aan dat je daarvoor de Facturen-dinges-helpdesk hebt gebeld? Die doen over het algemeen niet zo moeilijk als ze door hebben dat je zo een kwartier of nog langer aan de telefoon blijft hangen.
Ik heb op een maand af een jaar XMSnet.

Heb 3 klachtbrieven gestuurd. wat betreft creditnota`s. Mijn laatste is denk 2 maanden geleden vergoed. En die speelde al met al vanaf februarie/maart 2010

Toen ik die amino130 aanvroeg heb ik vanaf de aanvraag een ander ID gekregen in m`n decoders. Ik heette opeens Janssen en die had geen extra pakket. Steeds bellen en steeds beloven en facturen sturen en niet oplossen. Zit je dan met je dure decoder geen extra zenders geen hd zenders etc etc. heeft meer dan een maand geduurd voordat het was opgelost. Ik neem speciaal een extra pakket af omdat ik geen commerciele troep wil zien.

Internet heeft vanaf dag 1 tot nu zonder problemen gewerkt. De problemen zitten in de DTV problemen missende zenders etc.

En echt het allergrootste probleem is de kennis van de gemiddelde helpdeskmedewerker daar. Dat ligt ongeveer net zo hoog als een droogrek van mn wasgoed. Ik denk niet dat ze daar wat aan kunnen doen, dat is meer het beleid van `t XMSnet bestuur denk ik.

Ook de administratie is een drama, ik ben gewoon verplicht om elke factuur helemaal na te pluizen omdat ik ervan overtuigd ben dat je daar nog op kan verdienen ook. Er zijn al een aantal dingen bij mij gefactureerd geweest die niet bij mijn van toepassing waren. Waar ik dan ook zelf achter kwam en dat perse met een klachtbrief kon worden gecrediteerd.

Tegenwoordig moet alles zo zijn. Ziggo Tmobile etc etc. Je kan gewoon geen dienst ergens meer afnemen zonder dat je je druk hoef te maken of je factuur wel rechtvaardig is. Al die geile hi-tech administratiesystemen. Waar is die fucking kaartenbak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:20
Mja wat betreft schrijftelijke klachtenafhandeling heb ik geen ervaring. Moet zeggen dat ze ook wel redelijk onwetend zijn bij de facturenafdeling, maar ze hebben mij iig tot nu toe wel altijd goed kunnen helpen.
Ookal zijn ze wel bijzonder creatief ^^
Had zelf internet aangevraagd met eerste 6 maanden gratis, vervolgens kreeg ik DTV+internet. Na bellen hebben ze het omgezet naar internet, maar omdat ze de kosten van de ontvanger niet konden terugstorten verrekenen ze het maar met de factuur.

Eindresultaat:
Internet, Radio Televisie -14.95
Korting Internet -20.00
Internet 34.95
totaal 0.00

Op deze manier zijn ze nog zo grofweg 8 maanden ofzo bezig, om alles te verrekenen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoerebink
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06 08:24
Ik zie net dat in Amersfoort / Hooglanderveen nu ook DVB-c signaal is toegevoegd.
Krijg signaal op de 304.000 MHz.
Weet iemand ook de network-id?

De bestaande Id's die op de XMS-site staan, werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoerebink
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06 08:24
Ik hoor nu trouwens aan het geluid bij The Voice of Holland dat RTL4-HD op de Amino in mono wordt uitgezonden.
Via Ziggo DVB-c is het wél stereo.

Foutje?

EDIT: sorry nu wel weer stereo. Heb niets gezegd :-)

[ Voor 15% gewijzigd door stoerebink op 12-11-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Caelorum schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 21:16:
[...]

Mja wat betreft schrijftelijke klachtenafhandeling heb ik geen ervaring. Moet zeggen dat ze ook wel redelijk onwetend zijn bij de facturenafdeling, maar ze hebben mij iig tot nu toe wel altijd goed kunnen helpen.
Ookal zijn ze wel bijzonder creatief ^^
Had zelf internet aangevraagd met eerste 6 maanden gratis, vervolgens kreeg ik DTV+internet. Na bellen hebben ze het omgezet naar internet, maar omdat ze de kosten van de ontvanger niet konden terugstorten verrekenen ze het maar met de factuur.

Eindresultaat:
Internet, Radio Televisie -14.95
Korting Internet -20.00
Internet 34.95
totaal 0.00

Op deze manier zijn ze nog zo grofweg 8 maanden ofzo bezig, om alles te verrekenen ^^
Volgens mij is daar inmiddels e.e.a. aan veranderd. Bij mij hadden ze ten onrechte 350 euro aansluitkosten gefactureerd en geincasseerd. Dat heb ik telefonisch af kunnen handelen met de factuurtjes-afdeling. Heb 2 keer moeten bellen, omdat ze me niet teruggebeld hadden (probleem was echter wel opgelost). Ik heb de 2e maand een factuur van ong. -290 euro gehad en het is ook vrij vlot weer op mijn rekening bijgeschreven.

Dat was een forse meevaller. Niet eens in de pen hoeven klimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
stoerebink schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 21:21:
Ik zie net dat in Amersfoort / Hooglanderveen nu ook DVB-c signaal is toegevoegd.

Kopje XMS - DVB-C toegevoegd aan start post. Zodra we meer weten over de gegevens zal ik dat zo snel mogelijk in de opening's post vermelden :)

[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 13-11-2010 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383142

Hmmzzzz alle diensten liggen er weer uit, in 3826. Meerdere buren hebben er ook last van. Lijkt iets structureel fout te zitten in Vathorst.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 383142 op 13-11-2010 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
In 3825 Vathorst geen problemen dat ik weet, op het moment een uptime van 17 dagen (en dat is wat mijn router roept.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
3825 ook geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
3812 soesterkwartier - amersfoort

geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
ericjanvanputten schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 09:49:
In 3825 Vathorst geen problemen dat ik weet, op het moment een uptime van 17 dagen (en dat is wat mijn router roept.)
De meeste routers bedoelen met een uptime de tijd waarop ze draaien,maar de tijd dat er geen internet verbinding is,doet daar niets vanaf.
Pas als ik de router reboot gaat er een nieuwe uptime in.
Uptime is dus de tijd waarop je router werkt,trek je internet stekker er maar uit,dat verandet niets aan je uptime.

quote]Loveparade schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 16:23:
[...]

De MBR was dusdanig aangepakt dat die niet meer te bewerken was, erg ingenieus aangepakt. Lowlevel bracht toch uitkomst, anders had ik 2 schijven van een TByte weg kunnen gooien.
[/quote]
Dat had een dure grap geworden ja,hoewel steeds meer moederboards een low level format ook niet meer als optie hebben.
Ik draai eens in de week een image,en ga ik ingrijpende dingen installeren dan maak ik een extra image.
Op een losse extra drive die alleen daarom in de kast hangt.
Alleen had ik dus met f-secure dat niet gedaan vandaar dat ik nu met een hoop windows 7 upgrades zit "opgescheept" waarvan ik het dus het linke vind dat niet iedere upgrade compatible is met geinstalleerde software.
Ook virus scanners kunnen delen tegenhouden met als resultaat,je systeem boot niet meer op.
Zo kwam bij mij opeens de browserchoice weer tevoorschijn,leuk dat microsoft dat moet doen maar er is nergens een optie,hou mijn eigen instellingen,je moet kiezen uit een browser ( die al op je systeem staat ) en die wordt vrolijk weer opnieuw geinstalleerd.
Als je niet gelijk kiest installeert men een browserchoice als service die meedraait en elke week gaat schreeuwen,dus registry aangepast en browserchoice.exe gewoon gewist. Daarom geen auto updates op mijn systeem,ik hou de controle graag zelf.

[ Voor 55% gewijzigd door Nick39 op 13-11-2010 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
MiK schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 21:07:
[...]

Ook de administratie is een drama, ik ben gewoon verplicht om elke factuur helemaal na te pluizen omdat ik ervan overtuigd ben dat je daar nog op kan verdienen ook. Er zijn al een aantal dingen bij mij gefactureerd geweest die niet bij mijn van toepassing waren. Waar ik dan ook zelf achter kwam en dat perse met een klachtbrief kon worden gecrediteerd.

Tegenwoordig moet alles zo zijn. Ziggo Tmobile etc etc. Je kan gewoon geen dienst ergens meer afnemen zonder dat je je druk hoef te maken of je factuur wel rechtvaardig is. Al die geile hi-tech administratiesystemen. Waar is die fucking kaartenbak :)
Heb dit al diverse keren meegemaakt,zowel bij xms als bij ziggo, de laatste keer was bij xms een aanzienlijk bedrag, 160 euro voor een allang terug gestuurde (test) HD Decoder.
Waar ik van baal, los van xms of ziggo, dat je tegenwoordig het recht hebt om binnen 2 maanden te storneren.
Maak je echter gebruik van dat recht dan levert dat alleen problemen op,onterechte incasso's,brieven.
Want je hebt het recht wel,maar elke klantenservice is boos dat je het gebruikt want dan moeten zij er achteraan. Crediteren is dan zo'n mooi toverwoord, alsof iemand bij Albert Heijn zegt, u heeft per ongeluk 100 euro teveel betaald,als u nou volgende maand terug komt,verrekenen we dat wel,dat zou niemand pikken,een creditnota is niet meer of minder dan we hebben ten onrechte geld afgeboekt,maar dat maken we volgende maand in orde,niks ervan,van die 160 euro in mijn geval,kan ik een week eten,dus gelijk terug,en geen gezeik als ik storneer vanwege het extra werk,dan had je simpelweg die fout niet moeten maken.
Anderom ook,ik had een flinke bestelling gedaan bij BOL,en per ongeluk vergeet ik het bedrag achter de comma,77 cent.
Bol blijft echter herrinneringen versturen voor het hele bedrag,ruim 600 euro,ik maak gelijk die 77 cent over,maar nee, bol wil dat ik het hele bedrag alsnog met betaalkenmerk opnieuw stort,dat is makkelijker dan die 77 cent terugzoeken,en die overige 600 euro crediteert men wel.
Nu willen ze een incassoburo inschakelen voor die ruim 600 euro,zijn er al ten onrechte herinneringskosten berekend alleen omdat een of andere klojo die 77 cent,met hetzelfde betaalkenmerk,niet terug wil of kan vinden,maar de incasso kosten zijn ook berekend op dat hele bedrag.
En of ik nu de afschriften naar Bol of het incasso buro mail/stuur of niet,het maakt geen zak uit.
Ik reageer nu niet meer,heb een eenmalige aangetekende brief gestuurd dat ik weiger om alle bijkomende kosten te betalen,dat alles is betaald en dat ik met vertrouwen de deurwaarder tegemoed zie.
Al met al al bijna 15 euro aan kosten gemaakt voor 77 cent die ze een dag later binnen hadden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

stoerebink schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 21:21:

Ah, goed nieuws!
In April begaf mijn oude beeldbuisje het en heb ik een lcd gekocht. Speciaal met DVB-C vanwege de aankondiging.
Ik moet zeggen dat het nog niet tegenvalt, het analoge signaal op lcd. Maar dat kan komen door het kleine scherm (22") en dat ik er toch wel ver van af zit (2.95m).
Van dichtbij valt wel op hoe slecht het is.

Ben zeer benieuwd naar het verschil straks.

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
@nick, ik heb hierin de uptime van de verbinding met de router genomen. Ik doelde hiermee op de kans dat de uptime zelfs langer is, maar dat ik zelf de router een keer gereboot heb voor wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paris
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 19:49
Weet iemand of het nu of misschien in de toekomst mogelijk zal zijn om IPTV van XMS op een iPad te ontvangen? Ik ben aan het zoeken geweest, een aantal content providers ABC (VS) en wat Koreaanse leveren wel apps, maar deze zijn specifiek voor hun programma's. Er bestaat een VLC app, maar daar krijg ik met geen mogelijkheid de UDP streams in werkend.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Via een omweg moet dat toch wel lukken? Eerst opvangen en eventueel omzetten op je computer en dan overzetten op je iPad. Live lijkt me inderdaad lastig, maar wie weet, Misschien als je er een media streamer tussen zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik denk dat je een heel eind komt door met udpxy de streams live om te zetten naar unicast en ze vervolgens met de VLC app af te spelen. De enige vraag is dan op de de iPad en je wifi verbinding snel genoeg zijn voor het afspelen van die strams maar dat kun je proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Je hebt ook apparaten als Slingbox, en die hebben een app voor de iphone en dacht ook ipad.

Weet alleen niet of de IR module de Amino herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Hier valt Iptv nu uit, geen netwerk :(

Pc 3905

En omdat ik als enige heb gebeld is het een individuele storing en wordt er geen actie ondernomen :(

[ Voor 51% gewijzigd door GerkeP op 14-11-2010 11:38 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paris
Ik denk zelf wel dat de iPad krachtig genoeg is, hij ondersteund ook 2.4 & 5 Ghz n-wifi, dus het netwerk moet het ook kunnen trekken...
Off-line converteren is geen optie.
On-line converteren met udpxy is een mogelijkheid, daar ga ik me eens in verdiepen. Ik hoop dat dat bijvoorbeeld ook op een Synology kan draaien, omdat ik er geen pc voor aan wil laten staan ;)
Aan de slingbox had ik ook gedacht, maar dat is een kant en klare oplossing waar alleen de portomonee voor getrokken moet worden. Voordeel is wel dat ik dan niet alleen aan mijn eigen netwerk gebonden ben, maar met ieder wifi netwerk uit de voeten kan (mits snel genoeg).

Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Loveparade schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 20:45:
Hier valt Iptv nu uit, geen netwerk :(

Pc 3905

En omdat ik als enige heb gebeld is het een individuele storing en wordt er geen actie ondernomen :(
En na ruim een half uur werkt het weer.
Ben wel heel nieuwsgierig wat er aan de hand is geweest?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paris
ik222 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 18:24:
Ik denk dat je een heel eind komt door met udpxy de streams live om te zetten naar unicast en ze vervolgens met de VLC app af te spelen. De enige vraag is dan op de de iPad en je wifi verbinding snel genoeg zijn voor het afspelen van die strams maar dat kun je proberen.
Blijkbaar is hier inderdaad meer interesse in, want bij synology is er ook een draadje over geweest: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=37&t=15526
Helaas bevat het forum een dode link naar een synology gecompileerde udpxy...

Ik zoek weer verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-06 13:03
Paris schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 17:02:
Weet iemand of het nu of misschien in de toekomst mogelijk zal zijn om IPTV van XMS op een iPad te ontvangen? Ik ben aan het zoeken geweest, een aantal content providers ABC (VS) en wat Koreaanse leveren wel apps, maar deze zijn specifiek voor hun programma's. Er bestaat een VLC app, maar daar krijg ik met geen mogelijkheid de UDP streams in werkend.

Iemand een idee?
Dat lijkt me een erg interessante optie!! :) Ik heb zelf momenteel helaas te weinig tijd om me daarin te verdiepen (ik moet het iptv zelfs nog naar mijn mediacenter regelen... :X ), maar ik lees graag mee 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Paris schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 21:31:
[...]

Blijkbaar is hier inderdaad meer interesse in, want bij synology is er ook een draadje over geweest: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=37&t=15526
Helaas bevat het forum een dode link naar een synology gecompileerde udpxy...

Ik zoek weer verder
Als je gewoon een unix machine hebt is het meestal niet heel lastig om udpxy zelf te compileren. Zie bijvoorbeeld Glasvezel Weblog: Multicast achter ClearOS Firewall. Daar heb ik udpxy geinstalleerd op een ClearOS machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-06 13:03
ik222 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 22:23:
[...]

Als je gewoon een unix machine hebt is het meestal niet heel lastig om udpxy zelf te compileren. Zie bijvoorbeeld Glasvezel Weblog: Multicast achter ClearOS Firewall. Daar heb ik udpxy geinstalleerd op een ClearOS machine.
Nog zoiets interessants... Ik gebruik zelf ook ClearOS als firewall, dus heb deze even gebookmarked :D Is dit met een Genexis of met een Packetfront modem? Ik heb een Genexis, dus zou mijn iptv dan ook daar naartoe moeten routen om dit voor elkaar te krijgen dus, en ben dan wel even geinteresseerd in de benodigde acties daarvoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Ik kijk momenteel live iptv op mijn ipod touch, dmv Mediaportal en de iPiMP plugin. daar is net gister een nieuwe versie van gekomen.
http://www.team-mediaportal.com/
http://code.google.com/p/ipimp/

Vdr icm iStreamdev kan het truukje ook voor als je liever linux hebt.
http://www.vdr-portal.de/board/portal.php
http://projects.vdr-developer.org/wiki/istreamdev

[ Voor 29% gewijzigd door j1nx op 14-11-2010 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
L201 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 22:33:
[...]

Nog zoiets interessants... Ik gebruik zelf ook ClearOS als firewall, dus heb deze even gebookmarked :D Is dit met een Genexis of met een Packetfront modem? Ik heb een Genexis, dus zou mijn iptv dan ook daar naartoe moeten routen om dit voor elkaar te krijgen dus, en ben dan wel even geinteresseerd in de benodigde acties daarvoor...
Nee dat is met een packetfront dus ik ga er bij die uitleg vanuit dat je IPTV signaal ook op de internet poort staat.

Maar goed om het met een genexis te laten werken is in feite weinig werk, daarvoor moet je enkel een extra nic configureren zodat je daarop het IPTV signaal ontvangt. Hoe dat moet is bij CentOS niet veel anders dan bij andere unix distro's dus zie daarvoor een van de IPTV handleidingen op dit forum. En daarna moet je enkel het startup commando voor udpxy anders maken zodat deze op de IPTV poort gaat luisteren:

code:
1
echo 'udpxy -p 7000 -a eth1 -m eth0' >>/etc/rc.d/rc.local

Dit is het commando zoals ik het in bij mij gebruik. eth0 is hier mijn externe internet interface en eth1 is mijn interne interface.

Stel dat je in het geval van een genexis de volgende configuratie van je netwerk interfaces hebt:
eth0 = extern internet
eth1 = extern IPTV
eth2 = intern

Dan zou die regel als volgt moeten worden:
code:
1
echo 'udpxy -p 7000 -a eth2 -m eth1' >>/etc/rc.d/rc.local

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paris
ik222 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 22:23:
[...]

Die synology draait onder een versie van Linux, dus dat moet lukken... Helaas heb ik nog niet veel kaas gegeten van Linux, ik heb er wel eens mee geëxperimenteerd en slimserver op een Linkstation NAS geïnstalleerd. Even voor de duidelijkheid, dit was geen kant en klaar pakket :)

Kan ik er vanuit gaan dat de commando's voor ClearOS vrijwel gelijk zijn als die voor de synology?

PRS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nou goed het idee zal sowieso hetzelfde zijn alleen of je het met die commands werkend gaat krijgen op zo'n NAS kan ik niet met zekerheid zeggen natuurlijk. Ik zou zeggen probeer het eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paris
j1nx schreef op zondag 14 november 2010 @ 08:49:
Ik kijk momenteel live iptv op mijn ipod touch, dmv Mediaportal en de iPiMP plugin. daar is net gister een nieuwe versie van gekomen.
http://www.team-mediaportal.com/
http://code.google.com/p/ipimp/

Vdr icm iStreamdev kan het truukje ook voor als je liever linux hebt.
http://www.vdr-portal.de/board/portal.php
http://projects.vdr-developer.org/wiki/istreamdev
Het nadeel van deze optie vind ik, dat je er een pc voor moet laten draaien. Die synology staat al aan en "kost" dus niets extra aan stroom...

VDR is in het Duits, niet mijn favoriete taal... Ik heb het forum even doorzocht, maar volgens mij hebben ze het nog niet geprobeerd op een Synology. Als jij daar ervaring mee hebt, mag je me wel helpen :D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paris
ik222 schreef op zondag 14 november 2010 @ 10:56:
Nou goed het idee zal sowieso hetzelfde zijn alleen of je het met die commands werkend gaat krijgen op zo'n NAS kan ik niet met zekerheid zeggen natuurlijk. Ik zou zeggen probeer het eens :)
Ik ga dat zeker eens doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:28
Lijbrandt IPTV via router? Check deze pagina en de volgende :). Jullie (en ook mijn) enthousiasme kan wel eens snel getemperd gaan worden :(

Vanuit de kant van Glashart Media (en met name die verrekte content anbieders) natuurlijk wel logisch, maar ja....

Ik ben nog steeds niet op een "Glashart Media"-powered provider aangesloten maar hoop dat dit binnen nu en 4 weken wel gaat gebeuren.

Ik heb in de meterkast al een OpenWRT router hangen (die ik op dit moment als veredelde L2-switch gebruik) en wilde hier, zodra ik Glashart Media heb, ook iets van udpxy of een andere IGMP-proxy achtige oplossing op gaan draaien. Het bestaat er allemaal voor dus zou niet zo een probleem moeten zijn :D.

Mijn toepassing zou ook worden om "vdr" of "tvheadend" ( http://lonelycoder.com/hts/ ) te gaan gebruiken icm. XBMC. EN vooral om alle radio-streams ook af te kunnen spelen mbv m'n Synology. Daar heb ik namelijk een usb-geluidskaart met FM zender aan hangen (alle radio's in huis plots in staat om alle radiozenders te ontvangen :D ).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.