XMS Glasvezel ervaring - deel IX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 65.417 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Gaan alle basis zenders in het dvb-c pakket ?
Dus de zenders die hier als basis staan ?
http://xmsnet.nl/uploads/...Pakkettenlijst_(2)(2).pdf
BBC 1 en 2 waren toch niet meer leverbaar ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abhaas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:03
Is er iemand van XMS aanwezig die mij kan helpen met het niet werken van eredivisie live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:11
abhaas schreef op zondag 14 november 2010 @ 13:26:
Is er iemand van XMS aanwezig die mij kan helpen met het niet werken van eredivisie live?
Stuur even een dm naar mij met postcode en huisnummer ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abhaas
@Rekenblok
dm gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:24
Is er al meer bekend over uitrol van IPv6 bij XMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abhaas
even overgemomen van kattenbroekopglasvezel.nl

XMS wil absoluut IPv6 aanbieden

InterNLnet (de leverancier van de externe connectie) wil ook GRAAG dat XMS IPv6 op z'n netwerk gooit..

Alleen Reggefiber wil niet meewerken, en aangezien zij de apparatuur e.d. leveren om de verbindingen te realiseren is 't wel belangrijk dat zij ook het groene licht geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paris
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 21:25
ik222 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 22:23:
[...]

Als je gewoon een unix machine hebt is het meestal niet heel lastig om udpxy zelf te compileren. Zie bijvoorbeeld Glasvezel Weblog: Multicast achter ClearOS Firewall. Daar heb ik udpxy geinstalleerd op een ClearOS machine.
Ik ben inmiddels al een eindje onderweg. Ik heb bootstrap, make en gcc geïnstalleerd, echter nu problemen met het compileren van udpxy. Het commando make geeft een fout: make: cc: command not found... Volgens de fora zou dit betekenen dat gcc niet goed geïnstalleerd is. Ik heb wel een foutje gezien tijdens de installatie van gcc, maar dit betreft een onbelangrijke iets naar mijn mening:
file_move: ERROR: failed to rename //usr/lib/ipkg/status.tmp to //usr/lib/ipkg/status: No such file or directory

Iemand enig idee?
eymey schreef op zondag 14 november 2010 @ 11:31:
Lijbrandt IPTV via router? Check deze pagina en de volgende :). Jullie (en ook mijn) enthousiasme kan wel eens snel getemperd gaan worden :(
...
Dit ziet er niet hoopgevend uit... Dan wordt het toch een oplossing met een Slingbox. Als de content leveranciers alles gaan encrypten, dan gaat menig tweaker naar een iets duurdere oplossing (de slingbox) en hebben we weer dezelfde mogelijkheden (misschien een extra settopbox box nodig)... :?
Naar mijn mening beperkt het encrypten helemaal niets en jaagt het de mensen die deze mogelijk wel willen hebben alleen maar op hogere kosten.

PRS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
abhaas schreef op zondag 14 november 2010 @ 15:27:
even overgemomen van kattenbroekopglasvezel.nl

XMS wil absoluut IPv6 aanbieden

InterNLnet (de leverancier van de externe connectie) wil ook GRAAG dat XMS IPv6 op z'n netwerk gooit..

Alleen Reggefiber wil niet meewerken, en aangezien zij de apparatuur e.d. leveren om de verbindingen te realiseren is 't wel belangrijk dat zij ook het groene licht geven
Reggefiber levert toch niet overal de apparatuur? Toen enkele jaren geleden Portaal-woningen in Nijmegen werden aangesloten op het glasvezelnetwerk bestond Reggefiber niet eens. Of heb ik wat gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedeavond heb een vraag.

Heb probleem met je vaste IP
als ik alles in voer in mijn router linksys wrt350n
geeft die fout melding
Error in checking date
weet iemand wat ik verkeerd doe hier
zonder router heb in wel gewoon internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke instellingen heb je ingevoerd? En zegt ie error in checking date of in data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou is Error in checking data foutje
en Static IP
(IP-adres), Net Mask
Gateway
en DNS in alle 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en welke waarde heb je ingevuld? (laat het laatste cijfer van je IP maar weg voor de privacy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

85.223.52.2** ip
netmask 255.255.240.0.
gateway 85.223.48.1
dns 217.149.196.6
217.149.192.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat klopt allemaal wel, dus daar zal het niet aan liggen. Het laatste getal is niet groter dan 255?
Heeft het wel ooit gewerkt? Heb je al eens geprobeerd om de router configuratie te resetten? Ik lees op fora dat dit meestal komt door foutieve configuratie na een firmware upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het laatste 255 is minder
en heeft gewerkt toen ik geen vast ip adress had maar van week over gegaan naar vast ip en van af dat moment werkt het niet meer
router terug gezet in fabrieks stand maar werkt ook niet
en ja firmware update gedaan maar weet even niet of je terug ken naar oude versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je misschien een screenshot maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i32.photobucket.com/albums/d9/smurf28/1-2.jpg?1289758962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm probeer eens een host en domain name in te vullen? Misschien dat dat helpt. Anders zou ik t ook niet weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

heb je een Genexis modem?
Dan moet je gewoon DHCP gebruiken, die geeft nl het "vaste" ip-adres uit ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

42networks DRG (glas-modem/kast)
had met xmsnet gebelt van week was iemand die zij waar ik moest in vullen in mijn router
maar dat lukt dus niet dus terug gebelt en toen mog die niet meer verder helpen
omdat dit niet met mijn internet verbing heeft temaken moest maar router er af halen en dan werkt het wel fijne avond verder nou vondt dit wel jammer zo gesprek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@smurf28,

Zou je alsjeblieft punten je bericht willen zetten, je berichten die je post zijn door geen punten nauwelijks tot niet leesbaar.
Waar wil je het vaste ip voor gebruiken als ik vragen mag? (puur uit nieuwsgierigheid).
had met xmsnet gebelt van week was iemand die zij waar ik moest in vullen in mijn router
maar dat lukt dus niet dus terug gebelt en toen mog die niet meer verder helpen
omdat dit niet met mijn internet verbing heeft temaken moest maar router er af halen en dan werkt het wel fijne avond verder nou vondt dit wel jammer zo gesprek
Het werkt dus wel. Want als je router eruit haalt werkt het gewoon.
Conclussie: Er zit een fout in de router of je hebt geen vast ip gekregen.

Wat gebeurt er als je geen vast ip insteld in je router?
Werkt het dan wel?
Zoniet dan neig ik toch dat er een fout in de router zit en daar kan xms natuurlijk ook niet zoveel aan doen.

[ Voor 116% gewijzigd door White_Collar op 14-11-2010 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abhaas
@smurf28

Zijn de ip-settings die je heb gekregen hetzelfde als de ip-settings waarmee je succesvol internet heb zonder router ertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja deze zijn het zelfde.
en krijg gewoon fout melding .Error in checking data
en heb vast ip gehad want heb 24,95 euro betaalt hier voor .
dus hoop toch dat xms dit heeft gedaan. en niet als toen ik over ging naar 100 100
dat later dus 3 maanden niet zo was waren ze vergeten .
ps zelf denk ik dat het iets met 255.255.240.0 temaken heeft
want in router zie ik steeds 255.255.255.0
abhaas schreef op zondag 14 november 2010 @ 20:48:
@smurf28

Zijn de ip-settings die je heb gekregen hetzelfde als de ip-settings waarmee je succesvol internet heb zonder router ertussen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2010 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel netwerken zijn 255.255.255.0, Maar XMS gebruikt inderdaad 255.255.240.0. Hiermee geven ze de grootte van het netwerk aan. Als dit trouwens niet zou kloppen, zou het op je PC ook niet werken.
Ik denk eigenlijk dat je router ergens anders over zeurt dan over de netwerkinstelling van XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 21:25:
dus hoop toch dat xms dit heeft gedaan. en niet als toen ik over ging naar 100 100
dat later dus 3 maanden niet zo was waren ze vergeten .

[...]
Dat lijkt mij niet omdat je bij eerdere post melde dat je 92 mbit haalde ;)

Tot slot: het probleem met geen internet lijkt in de router te zitten omdat je aangeeft dat als je rechtstreeks aansluit geen problemen hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door White_Collar op 14-11-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Die subnetmasker i.c.m. ip en gateway klopt gewoon dus dat is het probleem niet. Het is namelijk wel zo dat een /24 subnet (255.255.255.0) het meest gebruikt wordt (zeker in thuisnetwerken) maar dat wil absoluut niet zeggen dat het niets anders kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paris
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 21:25
@ ik222:

Heb jij (of iemand anders) een tipje wat ik kan uitproberen mbt onderstaand probleem?
Paris schreef op zondag 14 november 2010 @ 15:37:
Ik ben inmiddels al een eindje onderweg. Ik heb bootstrap, make en gcc geïnstalleerd, echter nu problemen met het compileren van udpxy. Het commando make geeft een fout: make: cc: command not found... Volgens de fora zou dit betekenen dat gcc niet goed geïnstalleerd is. Ik heb wel een foutje gezien tijdens de installatie van gcc, maar dit betreft een onbelangrijke iets naar mijn mening:
file_move: ERROR: failed to rename //usr/lib/ipkg/status.tmp to //usr/lib/ipkg/status: No such file or directory

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nee ik zou het niet weten, die melding betekend inderdaad meestal dat gcc niet goed is geinstalleerd. Dit had ik zelf ook in het begin maar ik heb toen gewoon gcc verwijderd en opnieuw geinstalleerd en toen werkte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:37:
nou is Error in checking data foutje
en Static IP
(IP-adres), Net Mask
Gateway
en DNS in alle 2
Je had nog niet gezocht op Google?

http://homecommunity.cisc...-data-message/td-p/280935

Probleem zit in je router, een reflash van je router zou het op moeten lossen

[ Voor 10% gewijzigd door GerkeP op 15-11-2010 13:04 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 21:25:
ps zelf denk ik dat het iets met 255.255.240.0 temaken heeft
Ik heb ook een vast IP en mijn netmask is ook 255.255.240.0. Dat klopt gewoon hoor. Blijkbaar zit de static IP-pool in een subnet met 4096 IPs.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:18

Goku33

Ownage!

Tijdens het digitale TV kijken i.c.m. een Amino 130M heb ik vaak dat in de eerste 30 seconden dat ik naar een bepaalde zender kijk, het geluid één of meerdere malen voor ongeveer een seconde wegvalt. Dit is redelijk hinderlijk. Komt dit bij anderen ook voor, en is er wellicht een oplossing voor bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Goku33 schreef op maandag 15 november 2010 @ 13:53:
Tijdens het digitale TV kijken i.c.m. een Amino 130M heb ik vaak dat in de eerste 30 seconden dat ik naar een bepaalde zender kijk, het geluid één of meerdere malen voor ongeveer een seconde wegvalt. Dit is redelijk hinderlijk. Komt dit bij anderen ook voor, en is er wellicht een oplossing voor bekend?
Is voor mij totaal niet herkenbaar. Ik zou eens kijken naar de netwerkkabel ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ja dat heb ik ook. Best vaak. Is denk ik dat ie nog probeerd te syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

Daar lijkt het idd wel op, dat hij het geluid een paar keer op pauze zet om beeld en geluid te syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Dat was in de test (pilot) ook al zo.
Het kan wel dat er gelijk gesynct wordt maar dan heb je minder snel beeld.
De ziggo decoders syncen wel eerst maar daar duurt het dus ook langer voordat je bij het zappen beeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Heel herkenbaar. Erg hinderlijk, met name bij niet-ondertitelde uitzendingen. Je mist soms hele zinnen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Lijkt er op dat dit alleen zo is met de packetfront en niet met Genexys?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
pas op, kreeg vandaag weer 3x een nieuwe variant van het DHL virus,weer niet door het filter en avast en deze keer ook niet door F-secure herkend,dus pas even op tot de definitie files vernieuwd zijn.
Hij heet nu: DHL_Information\DHL_Information.exe
afzender: DHL Delivery Service of DHL Shipping Parcels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:29:
pas op, kreeg vandaag weer 3x een nieuwe variant van het DHL virus,weer niet door het filter en avast en deze keer ook niet door F-secure herkend,dus pas even op tot de definitie files vernieuwd zijn.
Hij heet nu: DHL_Information\DHL_Information.exe
afzender: DHL Delivery Service of DHL Shipping Parcels
Ik begin me af te vragen of we elk nieuw virus of elke nieuwe variant van een bestaand virus hier moeten melden. Tweakers horen toch eigenlijk wel te weten, dat je altijd op moet passen met vage en/of ongevraagde e-mails. Als er dan ook nog eens een bijlage bij zo'n mail zit zouden er toch zeker een paar alarmbellen moeten gaan rinkelen. Als de bijlage dan ook nog eens een executable is, zou je als Tweaker min of meer een spontane allergische reactie moeten krijgen (SHIFT-DEL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ BazzH > Nick bedoeld het goed hoor.
Kijk buitenom tweakers die hier zitten, en dat zal het gros wezen.
Zitten ook erg veel mensen die gewoon de berichtjes lezen,
en totaal geen tweaker zijn.
Ik zeg altijd maar, je kan nooit vaak genoeg gewaarschuwd worden.

btw. gisteren had ik ook een ander heel vaag mailtje.
Weet helaas de afzender niet meer,
want hij was direct de prullenbak in gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 07:51:
[...]

Ik begin me af te vragen of we elk nieuw virus of elke nieuwe variant van een bestaand virus hier moeten melden. Tweakers horen toch eigenlijk wel te weten, dat je altijd op moet passen met vage en/of ongevraagde e-mails. Als er dan ook nog eens een bijlage bij zo'n mail zit zouden er toch zeker een paar alarmbellen moeten gaan rinkelen. Als de bijlage dan ook nog eens een executable is, zou je als Tweaker min of meer een spontane allergische reactie moeten krijgen (SHIFT-DEL).
Volledig met je eens,hoe kan ik anders weten dat het weer een nieuw virus is,precies door wat jij zegt,door wat waakzaamheid... Alleen komen hier misschien toch ook mensen die er minder verstand van hebben en/of op Google zoeken.

Modbreak:Hier trekken we dus de grens.

[ Voor 59% gewijzigd door IEF op 19-11-2010 23:52 . Reden: Offtopic. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
en zijn alle in de xms zenderlijst aangeduide digitale basiszenders ook op dvb-c te vinden of alleen de 40 van het analoge aanbod...
Daar kan ik je wel antwoord op geven: Het analoge pakket zal in zijn geheel door gegeven worden in dvb-c.
Het bevat 30 zenders:

1 Nederland 1
2 Nederland 2
3 Nederland 3
4 RTL 4
5 RTL 5
6 SBS 6
7 RTL 7
8 RTL 8
9 Net5
10 Veronica/Disney XD
11 één
12 Canvas
13 Discovery Channel
14 National Geographic
15 Animal Planet
16 Nickelodeon/Comedy central
17 CNN
18 EuroNews
19 MTV
20 TMF
21 TV Oranje
22 Eurosport
23 Car Channel
24 Schlager TV
25 BBC World
26 BBC Entertianment
27 ARD
28 ZDF
29 Al Jazeera
30 CNN Turk

De digitale basiszenders in de lijst zal via iptv te bekijken zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door White_Collar op 16-11-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Rekenblok schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:21:
[...]

Daar kan ik je wel antwoord op geven: Het analoge pakket zal in zijn geheel door gegeven worden in dvb-c. De digitale basiszenders in de lijst zal via iptv te bekijken zijn.
Dank,bij het totale basis pakket overwoog ik even om analoge tv er bij te nemen (voor een tv met dvb-c, bij Ziggo kan je max 3 kaarten registreren en die heb ik al) maar ik wil in geen geval nog zo'n gare amino in huis,daar heb ik mijn buik vol van,alleen voor de 40 basiszenders is dat pakket erbij gewoon te duur.

*knip*

[ Voor 31% gewijzigd door IEF op 19-11-2010 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XMS heeft toch Mc afee. Deze komt niet meer in aanmerking voor een certificaat.
http://www.av-test.org/certifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dank,bij het totale basis pakket overwoog ik even om analoge tv er bij te nemen (voor een tv met dvb-c, bij Ziggo kan je max 3 kaarten registreren en die heb ik al) maar ik wil in geen geval nog zo'n gare amino in huis,daar heb ik mijn buik vol van,alleen voor de 40 basiszenders is dat pakket erbij gewoon te duur.
Je krijgt bij XMS toch altijd analoge TV? Tenminste als je een TV dienst afneemt. Dus dat hoef je er niet apart als pakket bij je "totale basis pakket" te bestellen. Of begrijp ik je nu niet goed? Ik neem tenminste aan dat je met "totale basis pakket" het "Internet, Telefoon, Radio en TV"-paket van XMS bedoelt.

*knip*

[ Voor 26% gewijzigd door IEF op 19-11-2010 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
JeroenE schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:56:
[...]
Je krijgt bij XMS toch altijd analoge TV? Tenminste als je een TV dienst afneemt. Dus dat hoef je er niet apart als pakket bij je "totale basis pakket" te bestellen. Of begrijp ik je nu niet goed? Ik neem tenminste aan dat je met "totale basis pakket" het "Internet, Telefoon, Radio en TV"-paket van XMS bedoelt.
Ik neem geen tv pakket af bij xms,alleen internet en telefonie.
Wat de rest betreft,stopt dan ook iedereen met het melden wanneer zijn/haar dienst offline is en met het hoe bekijk ik stiekum xms tv op mijn pc ?

[ Voor 57% gewijzigd door IEF op 19-11-2010 23:54 . Reden: genoeg offtopic. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@all,

Zullen we nu weer even gezellig en aardig tegen elkaar doen? :)
Dit topic heet: "XMS Glasvezel ervaring - deel IX", ik vind dat iedereen zijn/haar kans moet krijgen om zijn/haar ervaring met ons te delen en ik vind dat daar ook over virus waarschuwingen die per mail binnen komen ook onder ervaringen vallen.. Je ervaart namelijk dat het bij xms wel binnenkomt en bij ziggo bijvoorbeeld niet.
Dus graag even ophouden met moddergooien en uitmaken welke ervaring hier wel en niet gepost mogen worden anders was de titel van dit topic geweest: "XMS Glasvezel ervaring (behalve virus meldingen)- deel IX" geweest :+

[ Voor 11% gewijzigd door White_Collar op 16-11-2010 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 17:59:
[...]
Wat de rest betreft,stopt dan ook iedereen met het melden wanneer zijn/haar dienst offline is en met het hoe bekijk ik stiekum xms tv op mijn pc ?
Er is niks stiekems aan zolang je gewoon de zenders uit je pakket kijkt. 1 van de redenen waarom Reggefiber/Glashart Media zoveel klanten trekt is omdat men die openheid bied die je bij UPC niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:30:
[...]

Er is niks stiekems aan zolang je gewoon de zenders uit je pakket kijkt. 1 van de redenen waarom Reggefiber/Glashart Media zoveel klanten trekt is omdat men die openheid bied die je bij UPC niet hebt.
Goed, schrap het woord stiekum,(hoewel het niet een aangeboden dienst of feature is van XMS) de rest blijft hetzelfde,jij werd hier zelfs "doodgezwegen"omndat je bij ons Brabantnet zat o.i.d.

Nu weten we het wel. Offtopic = offtopic.

[ Voor 52% gewijzigd door IEF op 19-11-2010 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Voor degenen die interesse hebben, Nederland -Turkije wordt morgen in native HD uitgezonden.
SBS 6 is van plan alle wedtrijden waarin Nederland speelt in native HD uit te zenden.
Bron: http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=3975

[ Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 16-11-2010 21:10 . Reden: bronvermelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:En nu weer gewoon ontopic.

[ Voor 94% gewijzigd door IEF op 18-11-2010 16:24 . Reden: Offtopic, persoonlijk. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelfox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2023
Is het mogelijk om XMS telefonie via VOIP in te stellen op bijvoorbeeld een softphone of andere SIP client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Kelfox schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 23:00:
Is het mogelijk om XMS telefonie via VOIP in te stellen op bijvoorbeeld een softphone of andere SIP client?
Is al een aantal malen aan bod geweest in dit draadje, helaas niet.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alextg
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb heel veel gelezen in maar het werd me eigelijk wel teveel aangezien er zoveel topics nu zijn.
Ik heb een huisje gekocht in Nieuwegein, The Edge, het word nog gebouwd en is pas over anderhalf jaar klaar (zeggen ze) mijn vraag is zullen ze daar dan al gelijk glasvezel leggen of niet? en kan het wel aangezien het een apartement word 4/5 hoog. heb er zeer weinig verstand van ik weet eigelijk alleen dat het lekker snel is :P
nogmaals, ik heb veel gezocht en slimmer word ik er niet echt van, nou kan ik wel rondbellen maar probeer het eerst hier.
gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De afgelopen maanden waren er een redelijk aantal klanten die met iptv niet alle zenders konden bekijken.
Er was een netwerkprobleem voor de volgende zenders:

- Samanyolu TV Avrupa
- BBC 1
- BBC 2
- Deutschlandfunk
- Canal Algerie
- TV Tunis
- TVE
- bebe tv
- Hallmark

Deze problemen zijn sinds gisteravond opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
Alextg schreef op woensdag 17 november 2010 @ 10:26:
Ik heb heel veel gelezen in maar het werd me eigelijk wel teveel aangezien er zoveel topics nu zijn.
Ik heb een huisje gekocht in Nieuwegein, The Edge, het word nog gebouwd en is pas over anderhalf jaar klaar (zeggen ze) mijn vraag is zullen ze daar dan al gelijk glasvezel leggen of niet? en kan het wel aangezien het een apartement word 4/5 hoog. heb er zeer weinig verstand van ik weet eigelijk alleen dat het lekker snel is :P
nogmaals, ik heb veel gezocht en slimmer word ik er niet echt van, nou kan ik wel rondbellen maar probeer het eerst hier.
gr
Meteen aanleggen zullen ze wel niet doen, tenzij ze gegarandeerd minimaal ongeveer 40%, oid, van de huizen als klant gaan krijgen.
Dat met appartement hoort geen probleem te zijn. Woon hier op de begane grond van een appartementengebouw en door mijn meterkast lopen de glasvezels van de appartementen direct hierboven en in de kruipruimte de vezels van de appartementen hiernaast en schuinboven.

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 17-11-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alextg
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-11-2021
Ok dankjewel voor reactie, dit houdt dus in dat ik het zelf moet regelen. is het dan slim om voor de bouw te melden of als alles klaar is etc. logisch is voor de bouw maar goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 10:56:
Goed bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 10:56:
De afgelopen maanden waren er een redelijk aantal klanten die met iptv niet alle zenders konden bekijken.
Er was een netwerkprobleem voor de volgende zenders:

- .......
- BBC 1
- BBC 2
- .......

Graag willen wij u informeren over een wijziging binnen het televisie aanbod.

Glashart Media BV is de leverancier van het televisiesignaal van XMS. Glashart Media heeft de doorgifte van BBC 1 en BBC 2 wegens omstandigheden onderbroken. Deze zenders zullen enige tijd niet meer te ontvangen zijn en vervangen worden door BBC World en BBC Entertainment.

Glashart Media is sindsdien in gesprek met BBC over de hervatting van de doorgifte van BBC 1 en 2. Op basis van die gesprekken heeft Glashart Media er alle vertrouwen in dat BBC op termijn weer beschikbaar komt. Dit hangt echter af van de bereidheid van BBC om alle leveranciers van televisiediensten in Nederland gelijk te behandelen. Hier hebben wij geen invloed op en daarom kunnen we helaas nog geen concrete datum noemen.
Wat is het nou? Wel of niet?

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
j1nx schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:07:
[...]

[...]

Wat is het nou? Wel of niet?
Was het niet zo dat BBC analoog niet doorgegeven wordt en digitaal wel? Ik snap het in ieder geval ook allemaal niet meer :P Het is dat ik eigenlijk amper BBC kijk, dus ik zou het ook niet missen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In ieder geval wordt BBC doorgeven op IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:52:
[...]
@Famous,bedankt voor je support,we zijn denk ik van de oude stempel dat we willen waarschuwen voor onnodig leed.
YW.
Denk het idd ook :S

• Makaveli09
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 13:24
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:21:
In ieder geval wordt BBC doorgeven op IPTV.
Beste,
Kan je aangeven of dit dan ook zo blijft? BBC is voor mij de allerbelangrijkste zender. Na de berichtgeving dat Glashart deze zenders niet meer mag doorgeven, durf ik niet naar Glasvezel over te stappen....

• stoerebink
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-08 14:55
Dvb-c werkt in Amersfoort/Hooglanderveen.
Freq = 304.000
netwerk-id= 3900

• Le-xxx-ie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-08 08:14
stoerebink schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:38:
Freq = 304.000
netwerk-id= 3900
Klopt, maar krijg ik alleen naar NED 1, 2, 3 en wat radiozenders te "zien"

• White_Collar
Dan vermoed ik dat ze er nog mee bezig zijn want de dienst gaat in december pas "online"

ts: alvast geupdate

[ Voor 11% gewijzigd door White_Collar op 18-11-2010 11:36 ]

• w.d.hartog
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:21
Dvb-C in Amersfoort werkt..

Ik heb alle zenders nu...
inderdaad met 3900|

(De EPG doet het nog niet)

[ Voor 16% gewijzigd door w.d.hartog op 18-11-2010 12:10 ]

• White_Collar
Omdat er geen epg mee word verstuurt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 18-11-2010 12:21 ]

Verwijderd

w.d.hartog schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:10:
Dvb-C in Amersfoort werkt..

Ik heb alle zenders nu...
inderdaad met 3900|

(De EPG doet het nog niet)
Alleen het standaard pakket tv/radio krijg je met dvb-c.
Epg is alleen op IPTV.

edit> rekenblokje... rekenblokje... je was met net 1.100 van een sec voor :9

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 12:22 ]

• White_Collar
@ Famous®,

Niet helemaal het zijn er 30 zie vorige pagina voor lijst ;)

Verwijderd

Rekenblok schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:22:
@ Famous®,

Niet helemaal het zijn er 30 zie vorige pagina voor lijst ;)
Okey 30.. jij je zin hahahahaha :*)

• w.d.hartog
Inderdaad..

alle basis pakket zenders...
Correcte aanvulling.

Ik heb ergens gelezen de EPG ook op dvb-c meegezonden zou gaan worden.
Maar nu dus nog niet..

Verwijderd

w.d.hartog schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:23:Ik heb ergens gelezen de EPG ook op dvb-c meegezonden zou gaan worden.
Dat zal niet van een XMS bron wezen.
zo nu bekend is, zal epg niet meegezonden gaan worden op dvb-c

• w.d.hartog
Ik weet ook niet meer waar ik het gelezen heb over de EPG.
Misschien heb ik het wel helemaal fout.
Vind ik wel jammer.
Maar niet onoverkomelijk...

Moet nu eens gaan kijken hoe ik de surround aangesloten krijg op de Ziggo Samsung.
In de hoop dat digitaal geluid inderdaad 5.1 is..

Daarna eens kijken hoe ik DVD, surround en samsung in het dressoir bediend krijg (dichte deur)...
(en 1 universele AB)

Gelukkig komt sinterklaas binnenkort, en kan ik een kado vragen (Logitech of zo :) )

Overigens...., XMSnet.. Ga zo door... Ben erg content met jullie!

Verwijderd

w.d.hartog schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:38:Moet nu eens gaan kijken hoe ik de surround aangesloten krijg op de Ziggo Samsung.
Meestal hebben de Samsung decoders een optic aansluiting.
Als je surround set dat nu ook heeft kun je het doen dmv een optic kabeltje.

• w.d.hartog
geregeld.

Top. Dank voor de tips..

• Goku33

Goku33

Ownage!

w.d.hartog schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:38:
Daarna eens kijken hoe ik DVD, surround en samsung in het dressoir bediend krijg (dichte deur)...
(en 1 universele AB)
Marmitek IR Control + Logitech Harmony = Win!

Verwijderd

YW.. graag gedaan :)

• JeroenE
  • Niet online
Op de website van XMS staat dat het niet meegezonden wordt, maar dat men dat wel wil gaan doen. Er staat letterlijk "EPG-informatie is nog niet beschikbaar. Wij streven er echter naar om dit in de nabije toekomst beschikbaar te maken.". Je kan er niet gelijk naar linken, maar hier staat eea over dvb-c, klik dan op de derde vraag.
In de hoop dat digitaal geluid inderdaad 5.1 is
Ik dacht trouwens ook dat er geen "digitaal" geluid uit zou komen als DTS oid, omdat het gewoon het "analoge" signaal is, maar dan in dvb-c formaat. En analoog heb je ook geen DTS en dat soort zaken. Ik heb een simpele Humax IR-FOX. Er staat wel op dat er Dolby Digitla in zit, maar op mijn receiver komt niets anders binnen dan "PCM48" oftewel gewoon "normaal" geluid. Bij Ziggo was dat trouwens niet anders, dus wellicht licht het ook aan de Humax ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:31:
[...]

zo nu bekend is, zal epg niet meegezonden gaan worden op dvb-c
Dit bericht misschien:
Poolijs schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:47:
Goed nieuws: Ik heb van de helpdesk begrepen dat OBN (glashart) van plan is om binnenkort programma gegevens mee te gaan sturen met de DVB-C stream. Dit zou voor mij een uitkomst zijn. Al mijn opnamen staan op mijn HDD recorder met de naam 'geen titel', erg onoverzichtelijk allemaal. Plus dat er binnenkort ook een programmagids meegestuurd gaat worden. Wanneer dit precies gaat gebeuren is helaas nog niet bekend... Liever vandaag dan morgen! (wordt het product eindelijk wat meer volwassen).
Overigens blijf ik erbij dat het ook echt een 'must' is om de NL basis zenders via DVB-C in HD door te geven. Dus de SD videostream vervangen voor de HD videostream. Echter zullen die HD-zenders dan eerst definitief in het IPTV basispakket moeten komen, voordat ze ook via DVB-C in HD kunnen worden doorgegeven. Anders wordt het allemaal wat krom.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 17:27 ]

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
stoerebink schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:38:
Freq = 304.000
netwerk-id= 3900
Is er iemand die een DVB-C PC-TV oplossing heeft zodat er even een Transport Stream capture bestand kan worden gemaakt? Dan kan er voor Amersfoort ook een kanaal/frequentie overzicht aan het volgende topic worden toegevoegd:
\[DVB-C] Digitale RTV kanaal/frequentie overzichten

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:43

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:17:
.....
Overigens blijf ik erbij dat het ook echt een 'must' is om de NL basis zenders via DVB-C in HD door te geven. Dus de SD videostream vervangen voor de HD videostream. Echter zullen die HD-zenders dan eerst definitief in het IPTV basispakket moeten komen, voordat ze ook via DVB-C in HD kunnen worden doorgegeven. Anders wordt het allemaal wat krom.
Komt vanzelf wel een keer... Over 5 jaar ofzo weten we nauwelijks meer wat SD is. Dan is alles HD. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
JeroenE schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:14:

Ik dacht trouwens ook dat er geen "digitaal" geluid uit zou komen als DTS oid, omdat het gewoon het "analoge" signaal is, maar dan in dvb-c formaat. En analoog heb je ook geen DTS en dat soort zaken. Ik heb een simpele Humax IR-FOX. Er staat wel op dat er Dolby Digitla in zit, maar op mijn receiver komt niets anders binnen dan "PCM48" oftewel gewoon "normaal" geluid. Bij Ziggo was dat trouwens niet anders, dus wellicht licht het ook aan de Humax ;)
Volgens mij is de DVB-C een omgezette IPTV stream, net zoals de analoge kanalen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• JeroenE
  • Niet online
Volgens mij is de DVB-C een omgezette IPTV stream, net zoals de analoge kanalen.
Ik weet niet precies wat de gebruikte bron is. IPTV is alleen het vervoersmiddel en geen kwaliteitskeurmerk. Het analoge signaal komt niet binnen via IP, maar via HFC. Het 'coax' signaal wordt aan de kant van XMS gemoduleerd en in je huisaansluiting weer gedemoduleerd terug naar coax. Het is eigenlijk precies hetzelfde als een ouderwets modem alleen ipv een analoge telefoonlijn wordt er een fiber gebruikt en het zijn geen bitjes van een PC maar de elektrische signalen op een coax kabel.

Het analoge signaal heeft geen "5.1 geluidskwaliteit" en volgens mij daarom in DVB-C ook niet. Voor zover ik weet is de insteek namelijk altijd geweest dat het een manier moet zijn waarop mensen hun 'ziggo'-kastje nog kunnen gebruiken. De uiteindelijke bedoeling is dat iedereen IPTV gaat kijken als ze meer willen dan standaard TV. Daarom verwacht ik ook niet snel dat er HD kanalen op DVB-C komen (vooral niet omdat XMS eigenlijk wil dat mensen meer betalen voor HD). De DVB-C is een redelijk antwoord voor mensen die niet over willen stappen omdat ze net een DVB-C TV of PVR hebben gekocht.

Verwijderd

Voor DVB-C wordt 1:1 IP aanvoer gebruikt. Geen omzetting/reëncoding dus. Zie ook deze post voor de bitrate en beeld vergelijking tussen het IP en DVB-C signaal.

Overigens mag ik toch hopen dat dat niet de insteek is van IPTV:
Mensen pushen naar IPTV zodat ze extra betalen voor HD (wat zeker voor de basiszenders helemaal nergens op slaat). Die NL basis HD zenders horen sowieso gewoon in het basispakket te zitten zoals het ook bij Caiway geregeld is. Glashart Media snapt dat ook wel. Ze verlengen niet voor niets de periode dat die zenders in het basispakket zitten. Uiteindelijk is het natuurlijk de bedoeling dat die zenders gewoon permanent in het basispakket komen waar ze thuishoren. Daarom vind ik dus ook dat ze die zenders ook gewoon via DVB-C in HD kwaliteit moeten doorgeven. Het zijn veel bekeken basiszenders en die wil je eigenlijk gewoon altijd in de beste kwaliteit kunnen ontvangen. Of je nou via DVB-C kijkt of via IPTV. Het is namelijk ook niet zo dat ze via DVB-C satelliet streams doorgeven van de Nederlandse zenders. Het zijn gewoon de Technicolor SD streams, dus dan kunnen ze net zo goed ook de Technicolor HD streams doorgeven via DVB-C zodra die zenders ook permanent het IPTV basispakket zitten.

Het onversleutelde DVB-C signaal heeft ook een aantal grote voordelen ten opzichte van IPTV:

- Het zappen gaat een stuk sneller.
- Je hebt een perfecte integratie van het signaal, gezien het MPEG bronsignaal door je TV gedecodeerd wordt (in het geval van een TV met ingebouwde DVB-C decoder). Zeker voor TV's met een 10-bit kleurpaneel is dit ideaal. Je hebt dan via DVB-C diepere kleuren dan via een extern kastje die geen HDMI 1.3 heeft (en dus geen Deep Color ondersteund).

Zeker voor mensen die geen interactieve dingen hoeven, weinig zenders kijken, maar wel echt de best mogelijk beeldkwaliteit op hun scherm willen, is een basis DVB-C pakket met een aantal veel bekeken basis HD-zenders ideaal.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2010 03:48 ]

• ik222
  • Niet online
Zolang zenders extra geld vragen voor hun HD varianten zullen deze nooit in het basispakket komen. En dat doen zowel RTL als SBS volgens mij. HD over DVB-C zie ik sowieso niet gebeuren eigenlijk, gewoon commercieel oogpunt niet aangezien ze IPTV daarvoor hebben. HDTV is namelijk de grootste meerwaarde van IPTV boven DVB-C momenteel, de rest van de functies is leuk maar HD is de grootste reden om voor IPTV te kiezen.

En voor de toekomst denk ik dat televisies op termijn gewoon een IPTV ontvanger ingebouwd hebben en dat dat dan gebruikt wordt. Dus dan zie ik uberhaupt geen rol meer voor DVB-C over een glasvezel netwerk.

Verwijderd

Het duurt denk ik nog wel een aantal jaar voordat IPTV geïntegreerd wordt in de TV. Er is nog niet eens een standaard voor.

Maar het is jammer dat SD en HD via DVB-C en IPTV zo gescheiden worden. Tja, commercieel is het wel leuk voor GHM omdat iedereen dan gedwongen wordt IPTV af te nemen om de basiszenders in HD kwaliteit te kunnen kijken. Echter wordt je dan meteen overladen met allerlei opvulzenders en interactieve dingen. Daarbij zit je ook gelijk vast aan een los kastje.

Ik vind dat je beeldkwaliteit niet moet scheiden in verschillende diensten. Sowieso, als de NL basis HD zenders ook via DVB-C worden doorgegeven dan heeft IPTV nog steeds zat meerwaarde om commercieel interessant te zijn: Animal Planet HD, Nat Geo Wild HD, Discovery HD, Eurosport HD, grotere zenderpakketten, uitzendinggemist, interactieve diensten, epg/pvr etc.

Persoonlijk kijk ik gewoon liever via de ingebouwde DVB-C decoder totdat IPTV ook ingebouwd zit in nieuwe TV's. Het zappen via DVB-C gaat toch wel een stukje sneller dan via de Amino. Het navigeren in de EPG van de Amino vind ik ook minder soepel gaan dan bij de EPG van mijn TV. Niet dat het op de Amino traag is ofzo, want dat is ook weer overdreven. Maar op de TV zelf gaat alles gewoon net iets sneller en soepeler.

Het is trouwens raar dat je met de Amino afstandsbediening op 'pijltje-omhoog' moet drukken om in de Mini EPG een zender verder te gaan. In de normale Amino EPG (Gids) is dit 'pijltje-omlaag'. Zo zou het ook moeten zijn voor de Mini EPG. In Windows Media Center is het ook gewoon 'pijltje-omlaag'. En die Mini EPG loopt ook nog vertaagd door als ik een aantal seconden een pijltjestoets inhoud en die vervolgens weer los laat. Hij moet dan eigenlijk meteen stoppen. Maar die EPG en Mini EPG komen sowieso wat vertraagd over op mij als ik erdoor navigeer.

Wat ik ook niet echt handig vind van de Amino afstandsbediening is dat die volume knoppen en program-up/down knoppen zo dicht tegen de navigatieknoppen aanzitten. Dan druk je makkelijk dubbel. Bij de Microsoft MCE Remote is dat toch wel beter geregeld. Die heeft ook nog eens wat bredere knoppen die niet rond het navigatie gedeelte zitten.

Afbeeldingslocatie: http://www.glantel.net/canoeamino.gifAfbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/articles/microsoft_mce_remote_550_01.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2010 03:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat van die pijltjes is maar net wat je gewend bent denk ik, ik vind het namelijk zo wel logisch omdat naar de volgende zender gaan ook ch+ is. En die mini EPG staat in dezelfde balk als waarmee je ook zapt zegmaar.

Verder over het HD over DVB-C gebeuren: Natuurlijk zou het mooi zijn maar ik verwacht gewoon simpelweg dat het niet gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Voor DVB-C wordt 1:1 IP aanvoer gebruikt. Geen omzetting/reëncoding dus.
Ja, maar zoals je zelf zegt wel in SD en dus niet HD. En dus(?) voor zover ik weet ook gewoon geluid en geen Dolby Digital. Kan je anders eens aangeven wanneer er wel Dolby wordt uitgezonden op dvb-c via Glashart?
Overigens mag ik toch hopen dat dat niet de insteek is van IPTV:
Mensen pushen naar IPTV zodat ze extra betalen voor HD (wat zeker voor de basiszenders helemaal nergens op slaat).
Ik denk toch dat het de insteek is van XMS om iedereen op IPTV te krijgen. De hoofdreden om toch dvb-c aan te bieden is dat er anders gewoon (te) veel mensen zijn die niet over willen stappen op de glasvezelaansluiting. Er zijn genoeg mensen die een of andere dvb-c kastje of TV hebben staan (vaak voor veel geld gekocht) en die willen die investering niet weggooien. Binnenkort komt een PVR beschikbaar, maar al die tijd kon je eens een recorder krijgen terwijl je bij de elektra-boer op de hoek een kastje kan kopen die het wel doet voor je Ziggo aansluiting.
Uiteindelijk is het natuurlijk de bedoeling dat die zenders gewoon permanent in het basispakket komen waar ze thuishoren.
Ik weet niet of dat bij XMS wel zo is; waarom doen ze anders moeilijk met het verzinnen van HD-pakketten etc?

Ik vind het ook beter als iedereen de beste kwaliteit kan krijgen, maar ik vind het ook beter als je gewoon zelf kan bepalen welke zenders je wil. Ik snap wel waarom aanbieders "pakketten" maken, maar ik zou het veel fijner vinden als je gewoon zelf per zender kan bepalen of je hem wel of niet wil hebben. U wilt SBS6 kijken? Dat kost 15 cent in de maand. Kijkt u liever naar BBC3&4? Dat is dan 1 euro in de maand extra etc. Waarom moet je altijd perse een pakket kopen van (zeg) 5 euro terwijl je waarschijnlijk maar 1 of 2 zenders wil zien?

Maar voorlopig zal dat wel niet gebeuren, terwijl dat (lijkt mij) bij IPTV nu juist wel makkelijker te regelen is dan bij coax aansluitingen. Meneer Pietersen vraagt de ip-stream aan van de wedstrijd Ajax-Feijenoord: prima, u heeft er voor betaald. Meneer Jansen vraagt hem ook aan: sorry, u heeft niet betaald. U kunt kiezen uit alsnog betalen en deze wedstrijd zien of anders gezellig bij meneer Pietersen gaan kijken. Maar dat kan dan natuurlijk net zo goed voor een andere zender zijn.

1 van de argumenten die ik heb gehoord waarom veel TV-zenders 'tegen' IPTV zijn is dat het juist makkelijker na te gaan kan zijn hoeveel mensen naar een zender kijken. Als je geen aanvraag hebt gedaan op de stream dan kijk je er dus ook niet naar. Je kan kijken welke zenders in zijn algemeen populair zijn. Bijvoorbeeld 3% heeft een abbo op de zender ComedyCentral en 90 heeft een abbo op RTL4. Driemaal raden wie de meeste inkomsten kan krijgen voor reclame op zijn zender. Nu zitten veel zenders bij elkaar in een pakket en weet Ziggo dus ook niet of mensen dat pakket nu voor extra Discovery's of voor Nostalgienet aanschaffen. Zze weten het natuurlijk wel: iedereen neemt dat voor Nostalgienet, maar anders koopt niemand de Discovery zenders ;)
- Het zappen gaat een stuk sneller.
Ik heb geen IPTV dus ik kan dat niet bekijken. Mijn ervaring met digitale TV is wel dat het altijd trager is. Ik ben nog geen kastje tegengekomen wat sneller (of op zijn minst even snel) kan zappen dan de simpele Philips TV van mijn ouders tientallen jaren geleden. Ik heb wel het idee dat de dvb-c van XMS sneller met zappen is dan die van Ziggo, maar dat is meer een "gevoel" dan dat ik het heb getimed. Ik vind het beeld ook veel beter dan de dvb-c van Ziggo, maar dat schijnt dan aan de bitrate te liggen die bij XMS hoger is dan bij Ziggo (ik kijk gewoon SD trouwens, geen HD).
Wellicht ook een reden waarom er geen HD op de dvb-c wordt uitgezonden. Ziggo heeft ook al een paar keer wat moeten rommelen en zenders weg moeten halen omdat ze anders niet genoeg ruimte hadden om (meer) HD signalen op de kabel te zetten. Ook Caiway heeft het probleem dat ze niet overal alle HD zenders in het basispakket hebben omdat die kabelnetten dat niet aankunnen.
- Je hebt een perfecte integratie van het signaal, gezien het MPEG bronsignaal door je TV gedecodeerd wordt (in het geval van een TV met ingebouwde DVB-C decoder). Zeker voor TV's met een 10-bit kleurpaneel is dit ideaal. Je hebt dan via DVB-C diepere kleuren dan via een extern kastje die geen HDMI 1.3 heeft (en dus geen Deep Color ondersteund).
Dat is alleen zo als je zo'n TV hebt. De meeste mensen hebben die niet en werken met een apart kastje. De enige reden dat het zo is is natuurlijk omdat er ueberhaupt geen IPTV-TV's zijn. Ziggo en consorten gebruiken al jaren dvb-c en pas de laatste tijd beginnen er echt wat apparaten op de markt te komen die dat zelf kunnen gebruiken. Als er meer mensen met IPTV komen dan zal dat over een jaar of wat (5? 10?) ook wel komen.
Zeker voor mensen die geen interactieve dingen hoeven, weinig zenders kijken, maar wel echt de best mogelijk beeldkwaliteit op hun scherm willen, is een basis DVB-C pakket met een aantal veel bekeken basis HD-zenders ideaal.
Waarom? IPTV kan dat ook allemaal. Alleen moet je daar (op dit moment) een ander kastje voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-08 22:59
Heeft iemand nog problemen met het benaderen van news.xmsnet.nl met ssl via poort 563?

Gisteren en vandaag krijg ik elke keer een foutmelding van de server. Eerst kreeg ik access denied en nu is de melding: 400 news.xmsnet.nl: Proxy authentication failure.

Zonder ssl verbinding op poort 119 gaat wel goed.

Gisteravond nog de helpdesk gebeld. Men wilde weten welke versie van windows ik gebruik omdat daar veel problemen nu mee zijn. Tja, ik gebruik geen windows maar ubuntu 10.10 met Sabnzbd+ versie 0.5.4. Na enig overleg tussen de experts daar was de reactie dat het aan de update van sabnzbd+ zou liggen.
Op 12 oktober 2010 heeft sabnzbd+ een upgrade gekregen van 0.5.0 naar 0.5.4 en daarna heb ik nog een paar keer gebruik gemaakt van sabnzbd+. Aan het pakket hoeft het dus niet perse te liggen denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Probeer eens een andere newsleecher, dat weet je het zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-xxx-ie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-08 08:14
Sterk staaltje afschuif technieken. Er was gisteren echt een probleem met de newsserver. Bij mij gaf ie dezelfde meldingen (in windows, met sabnzb+ 0.5.5), maar tussendoor heeft ie het wel een uurtje gedaan.

Dus applicatie is goed, werkte ook netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Ik heb net even getest en hier doet de newsserver met SSL het ook niet (ook onder linux overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
JeroenE schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:22:
Ik heb net even getest en hier doet de newsserver met SSL het ook niet (ook onder linux overigens).
Heeft het bij eerst wel een tijdje gedaan, heb nu ook " 2010-11-19 13:36:20,003 FOUT: Kan geen verbinding maken met server news.xmsnet.nl:563 [400 news.xmsnet.nl: Proxy authentication failure.] " Poort 119 werkt wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

Ik heb er geen verstand van, maar waarom zou je niet gewoon over poort 119 downloaden? Is usenet zo onveilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
Wat ik trouwens, nieuwsgierig naar hoever xms/lijbrandt en als die anderen bij elkaar op schoot zitten, nu opmerkte... Als ik naar de ip adressen van hun newsservers kijk dan zie ik:

94.232.116.83 news.news2use.nl
94.232.116.84 news.xmsnet.nl
94.232.116.85 news.qfast.nl
94.232.116.86 news.usenetxl.nl
94.232.116.87 news.simplyusenet.co.uk
94.232.116.88 news.lijbrandt.nl

Lijkt erop dat het allemaal dezelfde server is (multihomed, met een reeks opvolgende IP adressen).
Op zich niet erg, dat betekent alleen dat het een hele dikke server is. :9

(alleen ga ik me nu afvragen bij welke provider je het minste betaalt voor toegang tot diezelfde server)

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Is usenet zo onveilig?
Nee, maar het is wel een dienst waar je (meestal in ieder geval ) voor betaald. De meeste servers vinden het niet leuk als er maar 1 iemand betaald en het wordt door 30 man gebruikt. Daarom mag je je login en pass niet aan anderen geven. Dan is het niet handig om die gegevens onversleuteld over netwerken te gooien omdat 'iedereen' dat dan voorbij kan zien komen. Zeg maar hetzelfde dat je ook niet op een server met telnet moet inloggen, maar gewoon SSH moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tw_eek schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:13:
Heeft iemand nog problemen met het benaderen van news.xmsnet.nl met ssl via poort 563?

Gisteren en vandaag krijg ik elke keer een foutmelding van de server. Eerst kreeg ik access denied en nu is de melding: 400 news.xmsnet.nl: Proxy authentication failure.

Zonder ssl verbinding op poort 119 gaat wel goed.

Gisteravond nog de helpdesk gebeld. Men wilde weten welke versie van windows ik gebruik omdat daar veel problemen nu mee zijn. Tja, ik gebruik geen windows maar ubuntu 10.10 met Sabnzbd+ versie 0.5.4. Na enig overleg tussen de experts daar was de reactie dat het aan de update van sabnzbd+ zou liggen.
Op 12 oktober 2010 heeft sabnzbd+ een upgrade gekregen van 0.5.0 naar 0.5.4 en daarna heb ik nog een paar keer gebruik gemaakt van sabnzbd+. Aan het pakket hoeft het dus niet perse te liggen denk ik dan.
Hier windows 7 x64 met sabnzbd , kan ook niet downloaden op poort 563 / ssl en krijg dezelfde melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Hier windows 7 x64 met sabnzbd , kan ook niet downloaden op poort 563 / ssl en krijg dezelfde melding.
Als je geen login en pass invoert dan werkt het wel, ook met SSL.

Dat is overigens wel de "gratis" variant, dus maar max 2 threads en een downloadsnelheid waar alleen een inbelmodem gebruiker jaloers van wordt.

Het ligt dus niet aan de software op de PC, maar aan de server. Ik gok dat de proxy auhtentication niet werkt ;)

Ik heb net 'even' gebeld (is mijn XMS telefoonnummer nog ergens goed voor). Volgens Cecile is de storing bekend, zijn ze er druk mee bezig, hebben ze geen idee hoe lang het duurt en haar excuses dat het niet op de website bij de storingen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
sjimmie schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:24:
Wat ik trouwens, nieuwsgierig naar hoever xms/lijbrandt en als die anderen bij elkaar op schoot zitten, nu opmerkte... Als ik naar de ip adressen van hun newsservers kijk dan zie ik:

94.232.116.83 news.news2use.nl
94.232.116.84 news.xmsnet.nl
94.232.116.85 news.qfast.nl
94.232.116.86 news.usenetxl.nl
94.232.116.87 news.simplyusenet.co.uk
94.232.116.88 news.lijbrandt.nl

Lijkt erop dat het allemaal dezelfde server is (multihomed, met een reeks opvolgende IP adressen).
Op zich niet erg, dat betekent alleen dat het een hele dikke server is. :9

(alleen ga ik me nu afvragen bij welke provider je het minste betaalt voor toegang tot diezelfde server)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
% This is the RIPE Database query service.
% The objects are in RPSL format.
%
% The RIPE Database is subject to Terms and Conditions.
% See http://www.ripe.net/db/support/db-terms-conditions.pdf

% Note: This output has been filtered.
%       To receive output for a database update, use the "-B" flag.

% Information related to '94.232.112.0 - 94.232.119.255'

inetnum:         94.232.112.0 - 94.232.119.255
netname:         XS-NEWS
descr:           XS News B.V.
country:         NL
org:             ORG-XN2-RIPE
admin-c:         AY439-RIPE
tech-c:          MM18777-RIPE
status:          ASSIGNED PI
mnt-by:          RIPE-NCC-HM-PI-MNT
mnt-by:          XSNEWS-MNT
mnt-lower:       RIPE-NCC-HM-PI-MNT
mnt-routes:      XSNEWS-MNT
mnt-domains:     XSNEWS-MNT
source:          RIPE # Filtered

Bron: http://www.db.ripe.net/wh...&submit.y=0&submit=Search

Met andere woorden: het is gewoon xsnews. ;)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.