Philips staat te zoeken maar vooralsnog vind hij geen enkele zender op 304.00...stoerebink schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:38:
Dvb-c werkt in Amersfoort/Hooglanderveen.
Freq = 304.000
netwerk-id= 3900
Hier doet dvb-c het prima (Kattenbroek, 3823), maar ik gebruik een Humax (zo'n Ziggo kastje) geen Philips.
Ter informatie voor de geïnteresseerde: in Soesterberg werkt de DVB-C op mijn Panasonic Plasma met de instellingen van Amersfoort. Freq. = 304.000, Netwerk ID = 3900.
Ik moet zeggen dat het beeld vergelijkbaar is met dat van iptv.
Overigens inderdaad geen Dolby of andere poespas maar gewoon stereo helaas.
Overigens inderdaad geen Dolby of andere poespas maar gewoon stereo helaas.
(vaak in te vullen als 304000(khz)bluesparkle schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 17:58:
[...]
Philips staat te zoeken maar vooralsnog vind hij geen enkele zender op 304.00...
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Bij SD kanalen kan ook gewoon Dolby Digital geluid worden doorgegeven. Bij Ziggo hebben de volgende SD kanalen een AC-3 audio elementary stream naast het gewone geluid:JeroenE schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 07:40:
Ja, maar zoals je zelf zegt wel in SD en dus niet HD. En dus(?) voor zover ik weet ook gewoon geluid en geen Dolby Digital. Kan je anders eens aangeven wanneer er wel Dolby wordt uitgezonden op dvb-c via Glashart?
- ARD
- ZDF
- Sat.1
- RTL Television
Ok, dat is mooi. Maar ik heb nooit de indruk gehad dat XMS een "super" dvb-c wilde neerzetten, vandaar dat ik geen beter geluid verwacht dan bij de analoge zenders. Het beeld vind ik zelf uitstekend, overigens (ik heb geen HD). Het lijkt scherper en meer helder dan Ziggo al is dat lastig om heel goed te vergelijken: het kost te veel tijd om naar de meterkast te lopen, kabel om te zetten, zenders opnieuw instellen en ik kan ze niet naast elkaar zien wegens gebrek aan (gelijke) apparaten.maar wil niet zeggen dat Dolby Digital geluid alleen maar iets is dat bij HD kanalen van toepassing is.
Ik heb gisteren een buurman uitgelegd hoe hij zijn Zigoo kastje op XMS dvb-c kon instellen. Toevallig had hij maandag net een Amino aangeschaft. Die werkte nog niet, volgens de helpdesk kon dat 24 uur duren (?). 's Avonds kwam hij vertellen dat het dvb-c prima werkte.
Vandaag hoorde ik dat zijn Amino het ondertussen wel deed. ik heb het zelf niet gezien, maar hij vond de dvb-c net zo mooi op zijn TV als de Amino (hij heeft een HD Amino en HD-TV)
Ok het is hearsay, maar toch
Even wat anders. Comedy Central zend eindelijk uit in breedbeeld 16:9, maar ik merk op de amino 130 dat als ze nog uitzendingen in 4:3 hebben, dit niet wordt gecorrigeerd automatisch. Op andere zenders gebeurd dit wel. Komt dit omdat Comedy Central niet het 4:3 commando meer meestuurt voor dat soort programma's? Of door iets anders? Het is nu te zien met South Park.
Verwijderd
Quibus69 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 18:04:
Zou mij niks verbazen als het verschil met de Amino wordt geminimaliseerd door de betere integratie van het bronsignaal in de TV. Ik denk dat het voor de beeldprocessing net ff wat beter is als de TV zelf het MPEG bron signaal voor z'n kiezen krijgt, waardoor het beeld net ff wat beter en mooier verwerkt kan wordenJeroenE schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 21:40:
[...]
Vandaag hoorde ik dat zijn Amino het ondertussen wel deed. ik heb het zelf niet gezien, maar hij vond de dvb-c net zo mooi op zijn TV als de Amino (hij heeft een HD Amino en HD-TV)
Ok het is hearsay, maar toch
Op mijn TV is het verschil ook niet zo heel groot tussen de SD zenders via de ingebouwde DVB-C decoder en de upscaled HD zenders via de Amino 130M. Sowieso vind ik de diepere kleuren (meer kleurschaduwen door 10-bit) via de DVB-C decoder hier een prettigere kijkervaring geven dan de ietsjes strakkere upscaled HD zenders via de Amino. En dan hebben wij hier nog een verrot DVB-C signaal wat nog een keer omgegooid moet worden naar een kleiner basispakket door GHM.
Het zou mij wel verbazen want het zijn allebei losse kastjes. Zowel de Amino als het Ziggo kastje staan naast zijn TV en zitten er niet inZou mij niks verbazen als het verschil met de Amino wordt geminimaliseerd door de betere integratie van het bronsignaal in de TV. Ik denk dat het voor de beeldprocessing net ff wat beter is als de TV zelf het MPEG bron signaal voor z'n kiezen krijgt, waardoor het beeld net ff wat beter en mooier verwerkt kan worden
Er is wel iets veranderd, ik krijg nu de foutmelding: "502 news.xmsnet.nl: Access denied to your node - support@xmsnet.nl"tw_eek schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:13:
Gisteren en vandaag krijg ik elke keer een foutmelding van de server. Eerst kreeg ik access denied en nu is de melding: 400 news.xmsnet.nl: Proxy authentication failure.
Jep, usenet doet nu helemaal niks meer.
Ga maandag eens bellen, dit probleem duurt nu al bijna 4 dagen.
Ga maandag eens bellen, dit probleem duurt nu al bijna 4 dagen.
betaalt of de gratis variant?
Ik snap nog steeds niet waarom mensen usenet van xmsnet afnemen.
xlned is vergelijkbaar qua prijs en wat mijn betreft veel beter dan xmsnet.
xlned is vergelijkbaar qua prijs en wat mijn betreft veel beter dan xmsnet.
Ik gebruik zelf ook xlned, werkt prima
Omdat alles via een factuur gaat wat soms wel zo handig is, en ik betaal even veel als bij XLned aangezien ik het niet iedere maand gebruik.
Bij mij is het de betaalde variant, wel zo eenvoudig qua facturering. En aangezien het geen on the edge technologie is moet dat toch kunnen bij je eigen provider.Rekenblok schreef op zondag 21 november 2010 @ 16:08:
betaalt of de gratis variant?
Nu krijg ik als foutmelding met ssl: [Errno 111] Failed to connect: (110, '[Errno 111] Connection refused') -1@news.xmsnet.nl:563
Verwijderd
Wat zijn jullie ervaringen met de "Gemist-functionaliteit" in de Amino (130m in mijn geval)?
Ik gebruik dat best vaak. Over de beeldkwaliteit heb ik niets te klagen, maar de dienst lijkt mij nog niet echt stabiel. Zodra ik ervoor zou moeten gaan betalen, zou ik daarom echt gaan twijfelen of ik het nog wel wil. Mijn "klachten" zijn:
- Regelmatig de melding "verbinding verbroken". Gisteren zat ik op RTL-gemist een aflevering van Topchef te kijken en de verbinding viel minimaal 5 keer weg. Het gebeurt wel vaker, gisteren was alleen wel een dieptepunt. Al een aantal keer meegemaakt, dat ik een programma op pauze heb gezet en als ik dan 10 minuten later weer ga zitten staat de Amino gewoon weer TV weer te geven en moet je je programma opnieuw starten en doorspoelen naar het punt waar je gebleven was.
- Content die niet of veel later dan normaal beschikbaar komt. Normaal kijk ik vaak Wegmisbruikers al op zondagmiddag. Dit weekend is nu al de tweede keer, dat er (om 7:45 uur 's avonds) nog maar 2 programma's op SBS-gemist staat. De vorige keer is de content ook de dagen daarna niet beschikbaar gekomen.
Zodra de Amino 540 beschikbaar komt, ga ik die aanschaffen. Dan is de behoefte naar de "Gemist-functionaliteit" ook veel minder groot natuurlijk. Maar het blijft zeker wel handig.
Ik gebruik dat best vaak. Over de beeldkwaliteit heb ik niets te klagen, maar de dienst lijkt mij nog niet echt stabiel. Zodra ik ervoor zou moeten gaan betalen, zou ik daarom echt gaan twijfelen of ik het nog wel wil. Mijn "klachten" zijn:
- Regelmatig de melding "verbinding verbroken". Gisteren zat ik op RTL-gemist een aflevering van Topchef te kijken en de verbinding viel minimaal 5 keer weg. Het gebeurt wel vaker, gisteren was alleen wel een dieptepunt. Al een aantal keer meegemaakt, dat ik een programma op pauze heb gezet en als ik dan 10 minuten later weer ga zitten staat de Amino gewoon weer TV weer te geven en moet je je programma opnieuw starten en doorspoelen naar het punt waar je gebleven was.
- Content die niet of veel later dan normaal beschikbaar komt. Normaal kijk ik vaak Wegmisbruikers al op zondagmiddag. Dit weekend is nu al de tweede keer, dat er (om 7:45 uur 's avonds) nog maar 2 programma's op SBS-gemist staat. De vorige keer is de content ook de dagen daarna niet beschikbaar gekomen.
Zodra de Amino 540 beschikbaar komt, ga ik die aanschaffen. Dan is de behoefte naar de "Gemist-functionaliteit" ook veel minder groot natuurlijk. Maar het blijft zeker wel handig.
Verwijderd
kon 2 dagen geleden niet meer met SSL downloaden , sinds vandaag doet
usenet helemaal niks meer met de foutmelding : news.xmsnet.nl:119:Failed to connect: (10060, "(10061, 'Connection refused')") 2@news.xmsnet.nl:119
usenet helemaal niks meer met de foutmelding : news.xmsnet.nl:119:Failed to connect: (10060, "(10061, 'Connection refused')") 2@news.xmsnet.nl:119
Ik gebruik het niet zo vaak, maar tot nu toe werkt het altijd prima.Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 19:53:
Wat zijn jullie ervaringen met de "Gemist-functionaliteit" in de Amino (130m in mijn geval)?
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
@BazzH
Ik heb hier in Amersfoort hetzelfde probleem met uitzending gemist.
Verwijderd
Ik was al bang, dat het een structureel probleem zou zijn. Ik zit in Veenendaal.abhaas schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:38:
@BazzH
Ik gebruik uitzending gemist ook niet veel, maar de keren dat ik een programma in zijn geheel keek ging dat probleemloos (in de afgelopen maand).
Meestal werkt het prima inderdaad maar af en toe heb je een avond dat je inderdaad meerdere keren die melding "verbinding verbroken" krijgt tijdens het terugkijken.
Ik heb Uitzending Gemist en RTL Gemist de laatste paar dagen een aantal keren gebruikt. NOS Journaal, Nieuwsuur, Pauw en Witteman, RTL Nieuws, Buitenhof, werkt allemaal probleemloos en in zeer goede kwaliteit, niet of nauwelijks te onderscheiden van een rechtstreekse uitzending op mijn tv. (A110 in Amersfoort)
Ik heb het gevoel dat mijn A110 stabieler is en minder problemen geeft dan een A130. kan dat kloppen?
Ik heb het gevoel dat mijn A110 stabieler is en minder problemen geeft dan een A130. kan dat kloppen?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Weet iemand wat er met de nieuwsserver aan de hand is?
Sinds gisteren wordt er om een user/pass gevraagd, terwijl dit altijd heeft gewerkt zonder.
Op mijn.xmsnet.nl staan deze gegevens ook niet en heb dit met mijn emailaccount variabelen geprobeerd maar tevergeefs.
Sinds gisteren wordt er om een user/pass gevraagd, terwijl dit altijd heeft gewerkt zonder.
Op mijn.xmsnet.nl staan deze gegevens ook niet en heb dit met mijn emailaccount variabelen geprobeerd maar tevergeefs.
Van de XMS site:marigo schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:56:
Weet iemand wat er met de nieuwsserver aan de hand is?
Sinds donderdag 18 november is de XS News newsserver afwisselend niet bereikbaar geweest. Dit probleem wordt onderzocht bij XS News, zodra dit is opgelost zult u vanzelf weer verbinding kunnen maken.
Onze excuses voor het ongemak.
Ok, Thx! moet wat verder kijken dan mijn neus lang is...
ik zit rechtstreeks bij xsnews maar heb daar geen problemen mee verbinding werkt goed.
Verwijderd
]Geachte respondent,
Bedankt voor uw deelname aan het klanttevredenheidsonderzoek van XMS. Wij hebben uw antwoorden succesvol verwerkt. Indien u behoort tot de prijswinnaars ontvangt u persoonlijk bericht. Een samenvatting van de resultaten van het onderzoek vindt u medio december op onze website.
Met vriendelijke groeten,
Folkert Moolenburgh
Directeur XMS
Iemand van de forumbezoekers die de gelukkige winnaar is geworden van de Ipad ?
Bedankt voor uw deelname aan het klanttevredenheidsonderzoek van XMS. Wij hebben uw antwoorden succesvol verwerkt. Indien u behoort tot de prijswinnaars ontvangt u persoonlijk bericht. Een samenvatting van de resultaten van het onderzoek vindt u medio december op onze website.
Met vriendelijke groeten,
Folkert Moolenburgh
Directeur XMS
Iemand van de forumbezoekers die de gelukkige winnaar is geworden van de Ipad ?
Ik zie net dat de newsserver het weer doet!
Of is dit alleen bij mij? haha
Daar ben ik het helemaal met je eens, maar de usenet toegang wordt niet door xms zelf aangeboden. Als je XMS belt met de storing moeten ze toch echt doorzetten en ben je weer afhankelijk. Net zoals de voip die XMSnet lever. Ik heb daar een apparte provider en sip adapter voor. Nooit probs en als ik ze heb, kan ik direct met een goeie helpdesk bellen.tw_eek schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:56:
[...]
Bij mij is het de betaalde variant, wel zo eenvoudig qua facturering. En aangezien het geen on the edge technologie is moet dat toch kunnen bij je eigen provider.
Nu krijg ik als foutmelding met ssl: [Errno 111] Failed to connect: (110, '[Errno 111] Connection refused') -1@news.xmsnet.nl:563
Bij xmsnet werken een aantal n00bs waardoor ik namelijk ook absurt lang heb moeten wachten tot bepaalde diensten het weer deden.
Hier (nog) niet! Server vraagt om authenticatie...Gangster93 schreef op maandag 22 november 2010 @ 18:10:
Ik zie net dat de newsserver het weer doet!
news.xmsnet.nl:119: 0 (Unblock) Server requires user/password
Ik ben zojuist benaderd of ik interesse had in XMSnet op de Hilversumse Meent!
Dit tot mijn grote verbazing omdat ik al heel vaak een postcode check heb gedaan en deze altijd zei dat het niet beschikbaar was. Ben benieuwd! Fingers crossed!
Dit tot mijn grote verbazing omdat ik al heel vaak een postcode check heb gedaan en deze altijd zei dat het niet beschikbaar was. Ben benieuwd! Fingers crossed!
Sinds begin november glasvezel! Het bevalt zeer goed, snelheid is in orde. Wat wel even tegenzat was de telefonie. Het nummer moest van KPN IPB naar XMS worden overgezet en hier is wat fout gegaan.
Begin november netjes via mijn.xmsnet.nl aangegeven dat ik mijn telefoonnummer wil overzetten. Dit kon ongeveer twee weken duren. Nadat ik ineens niet meer kon bellen via de KPN aansluiting heb ik de huistelefoon aangesloten op de glasvezel modem. Bellen werkte uitstekend maar gebeld worden op het huisnummer werkte niet. Na enige keren proberen bleek dat ik bij het bellen van mijn eigen huisnummer uitkwam bij een mijnheer in Hooglanderveen
(naburig dorp). De beste man heeft legde uit dat hij ook problemen heeft gehad met XMS wat betreft de telefonie. Ook bij hem kwam je bij een andere persoon uit als je zijn telefoonnummer belde
.
Na een leuk gesprek met deze beste man heb ik maar eens de XMS helpdesk gebeld. Excuses etc. kreeg ik te horen. De jongen van de helpdesk ging één en ander uitzoeken en zou mij terugbellen. 10 minuten later ging de telefoon weer (had mijn 06 doorgegeven) en het zou binnen twee werkdagen in orde worden gemaakt.
Dit is allemaal gebeurd op vrijdag en maandag (vandaag!) werkt alles weer naar behoren
Begin november netjes via mijn.xmsnet.nl aangegeven dat ik mijn telefoonnummer wil overzetten. Dit kon ongeveer twee weken duren. Nadat ik ineens niet meer kon bellen via de KPN aansluiting heb ik de huistelefoon aangesloten op de glasvezel modem. Bellen werkte uitstekend maar gebeld worden op het huisnummer werkte niet. Na enige keren proberen bleek dat ik bij het bellen van mijn eigen huisnummer uitkwam bij een mijnheer in Hooglanderveen
Na een leuk gesprek met deze beste man heb ik maar eens de XMS helpdesk gebeld. Excuses etc. kreeg ik te horen. De jongen van de helpdesk ging één en ander uitzoeken en zou mij terugbellen. 10 minuten later ging de telefoon weer (had mijn 06 doorgegeven) en het zou binnen twee werkdagen in orde worden gemaakt.
Dit is allemaal gebeurd op vrijdag en maandag (vandaag!) werkt alles weer naar behoren
Dat probleem ken ik, andere mensen kregen mij ook ineens aan de telefoon terwijl ze zichzelf belden. Bleek een tijdelijke nummer te zijn dat waarschijnlijk eerst aan mij was uit gegeven. Was wel komisch
...
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Kijk, ze kunnen het wel! Als ze hun best maar doen....cheeseruler schreef op maandag 22 november 2010 @ 21:42:
......heb ik maar eens de XMS helpdesk gebeld. Excuses etc. kreeg ik te horen. De jongen van de helpdesk ging één en ander uitzoeken en zou mij terugbellen. 10 minuten later ging de telefoon weer (had mijn 06 doorgegeven) en het zou binnen twee werkdagen in orde worden gemaakt.
Waarschijnlijk zat er ergens een draadje verkeerd geprikt...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik ben de draad kwijt
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Welke sip-provider gebruik je als ik vragen mag? Zit namelijk ook te overwegen om mijn telefonie bij XMS weg te halen, niet omdat ik de klachten heb over de kwaliteit, maar wel omdat er geen sip mogelijk is en mijn asterisk sindsdien dus werkeloos is.MiK schreef op maandag 22 november 2010 @ 18:43:
[...]
Net zoals de voip die XMSnet lever. Ik heb daar een apparte provider en sip adapter voor. Nooit probs en als ik ze heb, kan ik direct met een goeie helpdesk bellen.
Ik heb zeer goede ervaringen met Budgetphone (voor inkomende calls) en poivy (voor uitgaande calls).
Ik zelf zit bij "Callvoip". Uiterst tevreden over. Ze ondersteunen ook de HD spraak codecs en T.38 fax.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik heb toch ook een rottigheidje met telefonie,naast het nog steeds wegvallen van de eerste 2 seconden.
Mijn zus zit bij tele2 (kunnen de meningen over verdeeld zijn
) en sinds gisteren via xms "in gesprek."
Nu belt ze wel vaker uren met haar vriendin dus... geen alarm.. maar toch,paar keer geprobeerd, steeds in gesprek.
Op een gegeven moment bel ik met mijn mobiel en krijg ik de melding : "wegens technische oorzaken kan er geen verbinding worden gemaakt." een gesproken stem dus die ik niet bij xms krijg.
Uiteindelijk blijkt het dus een storing te zijn bij tele2 maar via mijn vaste XMS telefoon krijg ik in gesprek.
Dus bel ik met mijn Ziggo aansluiting ook naar mijn zus.
Ook daar krijg ik de melding: wegens technische problemen.. probeert u het later nog eens.
Ik bel met xms naar mijn oude afgesloten telefoon nummer.
Weer krijg ik in gesprek.
Ik bel met mijn mobiele aansluiting en krijg "dit nummer is niet meer in gebruik,raadpleeg de telefoongids of probeer het opnieuw"
Daarna met Ziggo en kreeg eenzelfde melding met een nummer van Ziggo er bij om het nieuwe nummer op te zoeken ( geloof 1800)
Blijkbaar heeft XMS maar 2 tonen, of een toon dat het toestel over gaat, en voor alle andere gevallen krijg je "in gesprek" waarbij je totaal niet kan opmaken of dat nummer nu echt in gesprek is,of zoals mijn zus technische problemen heeft,of bij mijn oude nummer afgesloten is.
De in gesprek melding is dus misleidend/onbetrouwbaar want voor hetzelfde geld bel je al die tijd een aansluiting die niet meer bestaat,of een technisch probleem heeft,en blijf je het maar proberen.
Regelmatig krijg ik ook in gesprek en bel ik later terug en blijkt dat die persoon helemaal niet in gesprek was...
Verder weer die 2 seconden wegvallen en wederzijds hallo geroep omdat ik de eerste 2 seconden niemand hoor en dan zegt die persoon net zijn naam.
Omdat ik nog zit te wachten,zeg ik niets en hangt de andere kant maar op.
Volgens de xms website moet je dit melden,vervolgens krijg je de bekende D***y aan de telefoon waarop beloofd wordt terug te bellen wat deze persoon nooit doet.
Xms,doe nu eens wat met die telefoon...
Mijn zus zit bij tele2 (kunnen de meningen over verdeeld zijn
Nu belt ze wel vaker uren met haar vriendin dus... geen alarm.. maar toch,paar keer geprobeerd, steeds in gesprek.
Op een gegeven moment bel ik met mijn mobiel en krijg ik de melding : "wegens technische oorzaken kan er geen verbinding worden gemaakt." een gesproken stem dus die ik niet bij xms krijg.
Uiteindelijk blijkt het dus een storing te zijn bij tele2 maar via mijn vaste XMS telefoon krijg ik in gesprek.
Dus bel ik met mijn Ziggo aansluiting ook naar mijn zus.
Ook daar krijg ik de melding: wegens technische problemen.. probeert u het later nog eens.
Ik bel met xms naar mijn oude afgesloten telefoon nummer.
Weer krijg ik in gesprek.
Ik bel met mijn mobiele aansluiting en krijg "dit nummer is niet meer in gebruik,raadpleeg de telefoongids of probeer het opnieuw"
Daarna met Ziggo en kreeg eenzelfde melding met een nummer van Ziggo er bij om het nieuwe nummer op te zoeken ( geloof 1800)
Blijkbaar heeft XMS maar 2 tonen, of een toon dat het toestel over gaat, en voor alle andere gevallen krijg je "in gesprek" waarbij je totaal niet kan opmaken of dat nummer nu echt in gesprek is,of zoals mijn zus technische problemen heeft,of bij mijn oude nummer afgesloten is.
De in gesprek melding is dus misleidend/onbetrouwbaar want voor hetzelfde geld bel je al die tijd een aansluiting die niet meer bestaat,of een technisch probleem heeft,en blijf je het maar proberen.
Regelmatig krijg ik ook in gesprek en bel ik later terug en blijkt dat die persoon helemaal niet in gesprek was...
Verder weer die 2 seconden wegvallen en wederzijds hallo geroep omdat ik de eerste 2 seconden niemand hoor en dan zegt die persoon net zijn naam.
Omdat ik nog zit te wachten,zeg ik niets en hangt de andere kant maar op.
Volgens de xms website moet je dit melden,vervolgens krijg je de bekende D***y aan de telefoon waarop beloofd wordt terug te bellen wat deze persoon nooit doet.
Ik heb tot nu toe nog nooit problemen gehad met telefonie. Waarschijnlijk scheelt het een hoop dat ik een Genexis heb en dus geen last heb van 2 seconden wegvallen. Maar eigenlijk werkt het altijd wel.Nick39 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:44:
Die in gesprek toon is niet zo netjes nee, daar ben ik het zeker mee eens, maar echt druk kan ik me nou ook weer niet om maken.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ik heb een packetfront.. nou ja druk maken... het is meer dat andere providers de terug komende melding wel netjes interpreteren en xms dit om de een of andere manier niet kan, misschien gebruikt Telio een Noorse interpretering die afwijkt van de Nederlandse.Luuk1983 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:46:
[...]
Ik heb tot nu toe nog nooit problemen gehad met telefonie. Waarschijnlijk scheelt het een hoop dat ik een Genexis heb en dus geen last heb van 2 seconden wegvallen. Maar eigenlijk werkt het altijd wel.
Die in gesprek toon is niet zo netjes nee, daar ben ik het zeker mee eens, maar echt druk kan ik me nou ook weer niet om maken.
Maar gisteren bel ik naar mijn huisarts (een nummer waarvan je mag verwachten dat deze veel in gesprek is) welke doorgeschakeld bleek te staan naar een niet goed bereikbare mobiel.
Via XMS krijg ik in gesprek.
Uiteindelijk heb ik via mijn mobiel gebeld en kreeg ik de melding dat de mobiele telefoon niet bereikbaar was.
Op de site van mijn huisarts staat een tweede mobiele nummer en voila.. daar was de arts,toestel 1 had een lege batterij.
Het was geen echt noodgeval,maar bij een migraine aanval krijg ik altijd een injectie.
Krijg je de juiste melding,dan had ik een dik uur eerder die injectie gekregen,nu zat ik maar te foeteren op die "in gesprek blijvende" huisarts...
Met nu als gevolg dat ik bij "in gesprek" toch maar gelijk even mobiel bel of dat inderdaad zo is of niet,het is gewoon op zijn minst wat lastig...
Ben het wel met Nick eens dat dat gewoon doorgegeven zou moeten worden. Overigens @Nick, heb je dit ook al (ooit) bij XMS gemeld en wat was hun reactie daarop?
Telefonie lijkt nog steeds een ondergeschoven kindje, jammer genoeg
.
Volgens mij moeten die meldingen vanaf de telco komen die problemen heeft met het afhandelen van de call (tele2 dus in dit geval). Het kan zijn dat andere providers die signalen overrulen als blijkt dat ze niet correct zijn maar dat zou ik moeten navragen. Aangezien wij (InterNLnet) dezelfde telefonieprovider gebruiken heb ik de vraag daar neergelegd.L201 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:07:
Ben het wel met Nick eens dat dat gewoon doorgegeven zou moeten worden. Overigens @Nick, heb je dit ook al (ooit) bij XMS gemeld en wat was hun reactie daarop?
Daar heb ik juist hele slechte ervaringen mee.sylvesterrr schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 13:56:
Ik heb zeer goede ervaringen met Budgetphone (voor inkomende calls) en poivy (voor uitgaande calls).
Je verplicht overzetten naar een brakke nieuwe sip server en je niet terug willen zetten. Niet berijkbaar zijn maar wel zelf kunnen bellen.
Dit alles met hun kant en klaar geleverde sipura adapter. Als je dus voor budget gaat en plug en pray dan moet je zeker voor budgetphone gaan.
Als je geen gelazer wil hebben, neem dan een goeie sip provider. Voipplanet en in mijn geval Solcon. maar dit kon ik alleen omdat ik dealer was van solcon en ik als hun partnerzijnde een SIP abbo kon afnemen.
Maar er zijn genoeg sip providers die goed genoeg zijn
Verwijderd
Had dat dit weekend ook weer. Heb XMS support meeltje gestuurd met datum, tijdstip etc. maar ook nog geen antwoord gehad.Nick39 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:44:
Zoals eerder aangegeven gebruik ik Budgetphone slechts om gebeld te kunnen worden op ons oude vertrouwde 024-nummer. Het uitbellen gaat gewoon vrolijk via poivy. Dit in combinatie met Sipura 3000 (destijds bij Mediamarkt gekocht) werkt uitstekend.MiK schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:55:
[...]
Daar heb ik juist hele slechte ervaringen mee.
Je verplicht overzetten naar een brakke nieuwe sip server en je niet terug willen zetten. Niet berijkbaar zijn maar wel zelf kunnen bellen.
Dit alles met hun kant en klaar geleverde sipura adapter. Als je dus voor budget gaat en plug en pray dan moet je zeker voor budgetphone gaan.
Als je geen gelazer wil hebben, neem dan een goeie sip provider. Voipplanet en in mijn geval Solcon. maar dit kon ik alleen omdat ik dealer was van solcon en ik als hun partnerzijnde een SIP abbo kon afnemen.
Maar er zijn genoeg sip providers die goed genoeg zijn
Tot nu toe heb ik slechts 1x de instellingen van mijn sipura adapter hoeven te wijzigen, en dat was met de migratie naar de nieuwe server. Zo zie je maar weer, niet iedereen ervaart dezelfde problemen.
Voor € 10 per jaar een prima deal!
Alleen gebruikt mijn huisarts naar ik weet geen Tele2 en het nummer dat ik bel 071-5235007 was een oud nummer van mij dat afgesloten is. (kan je lekker mee testen)denan schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:18:
[...]
Volgens mij moeten die meldingen vanaf de telco komen die problemen heeft met het afhandelen van de call (tele2 dus in dit geval). Het kan zijn dat andere providers die signalen overrulen als blijkt dat ze niet correct zijn maar dat zou ik moeten navragen. Aangezien wij (InterNLnet) dezelfde telefonieprovider gebruiken heb ik de vraag daar neergelegd.
Alle diensten geven daar een afgesloten toon en een melding.
XMS geeft "in gesprek"
Het was een internet en bellen nummer van KPN maar al een jaar buiten gebruik.
@L201 Ja diverse keren gemeld.
Heb dit zo vaak gedaan,nummer waarheen gebeld werd,tijdstip, behalve mededeling van de noeste genoemde medewerker nooit iets van gehoord.Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:15:
[...]
Had dat dit weekend ook weer. Heb XMS support meeltje gestuurd met datum, tijdstip etc. maar ook nog geen antwoord gehad.
Ik begin nu standaard maar met hallo te roepen,om te voorkomen dat men ophangt.
[ Voor 25% gewijzigd door Nick39 op 23-11-2010 19:33 ]
Verwijderd
Dan valt het met soms een keertje nog mee.
Bij mij komt het zo vaak voor dat geluid wegvalt.
Dus niet alleen de eerste 2 seconden,
maar ook gewoon tijdens het gesprek valt het geluid gewoon weg voor enkele seconden.
De verbinding blijft wel in stand, maar je hoort gewoon helemaal niets meer,
na 1 a 2 seconden komt het geluid vervolgens weer terug.
edit > en niet te vergeten de DTMF tonen die je vaak door gesprek heen hoort.
Bij mij komt het zo vaak voor dat geluid wegvalt.
Dus niet alleen de eerste 2 seconden,
maar ook gewoon tijdens het gesprek valt het geluid gewoon weg voor enkele seconden.
De verbinding blijft wel in stand, maar je hoort gewoon helemaal niets meer,
na 1 a 2 seconden komt het geluid vervolgens weer terug.
edit > en niet te vergeten de DTMF tonen die je vaak door gesprek heen hoort.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 20:29 ]
DVB-C in Veenendaal doet het ook en ik zie 40 zenders.
Instellingen van Amersfoort gebruikt.
Instellingen van Amersfoort gebruikt.
GerkeP
Volgens mij is het andersom: in Amersfoort gebruiken ze de instellingen van Veenendaal. 3900 is een postcode van Veenendaal en in mijn DVB-C ontvanger staat als naam ook "Glasvezel Veenendaal"...
scherp opgemerktJeroenE schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:17:
Volgens mij is het andersom: in Amersfoort gebruiken ze de instellingen van Veenendaal. 3900 is een postcode van Veenendaal en in mijn DVB-C ontvanger staat als naam ook "Glasvezel Veenendaal"...
GerkeP
Helaas hebben ze in Veenendaal met de update BBC 1 en BBC 2 van analoog afgegooid. Geniet hier overigens wel van de DVB-C
UPC klanten gaan binnenkort gratis een internet pakket omhoog.
30>>60Mbps
60>>90Mbps
90>>120Mbps
De kabel is dan een stuk goedkoper/sneller als XMS...
Wat gaat XMS doen?
30>>60Mbps
60>>90Mbps
90>>120Mbps
Wat gaat XMS doen?
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Zou mooi zijn als het ook (gratis) omhoog gaat. Maar laten ze zich nu maar even storten op het probleem met de nieuwsgroepen, daar zijn ze nu ook al langer dan een week mee bezig...fast-server schreef op donderdag 25 november 2010 @ 01:45:
UPC klanten gaan binnenkort gratis een internet pakket omhoog.
30>>60Mbps
60>>90Mbps
90>>120Mbps
Wat gaat XMS doen?
[ Voor 0% gewijzigd door Le-xxx-ie op 25-11-2010 07:38 . Reden: tiepfaut ]
Deze discussie is al veel vaker gevoerd. Ja de DOWNLOAD is sneller, dus als je download heel erg boeiend vind houd niemand je tegen om naar UPC te gaan. De UPLOAD en de PING zijn nog steeds vele malen langzamer dan bij XMS. Het is maar net wat je zelf wilt. Ikzelf hoeft niet perse een hele dikke download te hebben. Maar ik ben veel blijer met de hoge upload en de lage ping die ervoor zorgt dat ik het gevoel heb dat internet in het geheel gewoon sneller aanvoelt. En tot nu toe is de XMS verbinding bij mij altijd even snel, bij kabel had ik vaak zat de het 's avonds een heel stuk langzamer werd en je de opgegeven snelheden absoluut niet haalde.fast-server schreef op donderdag 25 november 2010 @ 01:45:
Overigens is de update naar 100/100mbit bij XMS veel te duur. Ik zou op zich het niet erg vinden op een 100/50 abonnement te krijgen voor een 10tje meer ofzo
[ Voor 10% gewijzigd door Luuk1983 op 25-11-2010 08:40 ]
Ik ben het wel eens met Luuk1983.
Ik denk dat het uiteindelijk best interessant kan zijn om toch a-synchroon te gaan.
Mijn download kan altijd sneller, maar 50Mbit up is tot nu toe meer dan genoeg.
Ik denk dat het uiteindelijk best interessant kan zijn om toch a-synchroon te gaan.
Mijn download kan altijd sneller, maar 50Mbit up is tot nu toe meer dan genoeg.
Wat dacht je van de telefonie ??Le-xxx-ie schreef op donderdag 25 november 2010 @ 07:37:
[...]
Zou mooi zijn als het ook (gratis) omhoog gaat. Maar laten ze zich nu maar even storten op het probleem met de nieuwsgroepen, daar zijn ze nu ook al langer dan een week mee bezig...
Overigens is xms daar niet de enige in hoor.. mijn zus ( waarbij haar afgesloten nummer ten onrechte in gesprek geeft bij xms om het even terug te roepen in de herinnering,en de 2 seconden vertraging) zit nu al vanaf maandag bij tele2 zonder internet,telefonie enz.. KPN moet het oplossen,maar zegt niets te vinden,Tele2 stuurt koerier met nieuw modem,maar niets werkt en niemand kan uitvinden waarom niet.
..
Dit heb ik al zovaak gezegd,kreeg een vage uitleg dat dan extra bandbreedte gekocht moest worden om ook iedereen die 100 te bieden.Luuk1983 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 08:39:
[...]
Overigens is de update naar 100/100mbit bij XMS veel te duur. Ik zou op zich het niet erg vinden op een 100/50 abonnement te krijgen voor een 10tje meer ofzo
Voor een tientje zou ik serieus overwegen om te upgraden... het lijkt me dat een tientje meer altijd nog meer is,dan die 30 euro te laten.
[ Voor 27% gewijzigd door Nick39 op 25-11-2010 10:07 ]
en net inde laatste nieuwe mail van Folkert:Hopjesvla79 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:46:
[...]
offtopic:
LOL!
Hopjesvla heeft gisteren zijn Amino aangesloten en is erg blij met het scherpe beeld, vraagt zich wel af welk briljant licht heeft bedacht dat er geen controle lampje hoeft te zijn op de box om te zien of hij aan of "uit" staat.....
Weet iemand trouwens wat er nu met de HD zenders gaat gebeuren?
In de PDF van de pakettenlijst staat "Tot 31/12 tijdelijk actiematig in het basispakket"
Maar...wanneerik nu op de site kijk onder het kopje "Zenderwijzingen" staat daar: "Verder zijn de volgende HD zenders zijn tot 1/7/2011 gratis onderdeel van het digitale basis pakket, u heeft wel een HD settopbox nodig om deze zenders te kunnen ontvangen......."
Had er al over gebeld en diegene aan de lijn (iemand met een naam beginnende met een D..) zou het nog uitzoeken en me terug bellen.....Ik wacht nog steeds (sinds woensdag)...
Zoals reeds aangekondigd zullen, vanaf 1 januari 2011, de commerciële Nederlandse HD-zenders uit het basispakket van Digitale Televisie verdwijnen. Nederland 1, 2 en 3 blijven, in HD-kwaliteit, wel gratis in het Digitale basispakket beschikbaar.
jammer jammer jammer (wel terecht voor diegene die nu al een HD pakket hebben, maar toch...)
Hi Ha Hopjesvla
Ach, je ziet toch het verschil niet, het aantal programma's wat in HD wordt uitgezonden op de commerciëlen is nihil.
Ook zonder native HD uitzendingen zie je wel degelijk het verschil tussen HD en SD kanalen. Simpelweg omdat HD kanalen een veel hogere bitrate hebben.The Wizard schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:46:
Ach, je ziet toch het verschil niet, het aantal programma's wat in HD wordt uitgezonden op de commerciëlen is nihil.
Tja, maar het verschil zie je alleen in overlay dingen, zoals vragen bij spelshows of bv het logo van RTL. Daar ga ik niet extra voor betalen. Ik wil de personen in beeld ook haarscherp!
Verwijderd
Dus XMS wordt duurder... Begrijp me niet verkeerd. Ik snap dat XMS er geld voor gaat vragen aangezien de omroepen nog steeds geld voor HD willen hebben. Maar langzamerhand heb ik het idee dat XMS een beetje stil blijft staan (PVR zou ook al vanaf november beschikbaar zijn maar dat is er ook nog steeds niet) terwijl de concurrentie wel vooruitgang boekt. Gratis snelheidsverhoging, CI+ (dus geen kastje, nou is dat natuurlijk een hele andere techniek dan glasvezel en zoiets kan ik ook niet van XMS verwachten. moeten de TV fabrikanten maar mee beginnen) etc. En nu gaat XMS er voor mij zelfs op achteruit...
dan nog een vraagje, als je gratis DVB-C over de kabel wilt hebben. heb je dan genoeg aan een cam module en een CI ingang? Ik heb op mijn oude tv (Panasonic 42PX80) boven wel een CI ingang maar die ondersteunt niet CI+. ik dacht namelijk dat CI+ puur voor ook on demand diensten was. ik woon trouwens in Wijchen. weet niet of het daar al verkrijgbaar is?
en is er nog een update wat betreft Sport1? hoop het zo maar zal wel niks zijn.
dan nog een vraagje, als je gratis DVB-C over de kabel wilt hebben. heb je dan genoeg aan een cam module en een CI ingang? Ik heb op mijn oude tv (Panasonic 42PX80) boven wel een CI ingang maar die ondersteunt niet CI+. ik dacht namelijk dat CI+ puur voor ook on demand diensten was. ik woon trouwens in Wijchen. weet niet of het daar al verkrijgbaar is?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 15:27 ]
Nee het wordt niet duurder, vanaf het begin was al duidelijk dat je voor die zenders het HD pakket moest hebben. Alleen is er ergens vorig jaar een actie gestart waardoor die extra HD zenders tot eind dit jaar in het basispakket zouden komen. Die actie is nu afgelopen en dus gaan ze weer naar het HD pakket, dat lijkt mij toch logisch?
Als je een provider kan vinden die unencrypted analoog, unencrypted DVB-C én IPTV levert dan hoor ik het graag. Net als bij internet is het net wat je wilt: XMS biedt mogelijkheden die geen bijna geen enkele provider kan leveren. XMS is de natte droom voor mensen die TV willen opnemen en kijken vanaf alternatieve apparaten zoals HTPC's, omdat je niet moet lopen klooien met beveiligingen, DRM etc. Wil je gewoon TV kijken en ben je tevreden met wat basiszenders en boeit het je eigenlijk niet eens of het digitaal is, dan kunnen er best wel eens andere alternatieven interessant zijn. Dus om XMS nou duur te noemen.... nee dat is niet waar. Want ze bieden veel. Alleen zijn ze mogelijk in JOUW geval duur omdat je al die mogelijkheden niet nodig hebt.Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:26:
Dus XMS wordt duurder... Begrijp me niet verkeerd. Ik snap dat XMS er geld voor gaat vragen aangezien de omroepen nog steeds geld voor HD willen hebben. Maar langzamerhand heb ik het idee dat XMS een beetje stil blijft staan (PVR zou ook al vanaf november beschikbaar zijn maar dat is er ook nog steeds niet) terwijl de concurrentie wel vooruitgang boekt. Gratis snelheidsverhoging, CI+ (dus geen kastje, nou is dat natuurlijk een hele andere techniek dan glasvezel en zoiets kan ik ook niet van XMS verwachten. moeten de TV fabrikanten maar mee beginnen) etc. En nu gaat XMS er voor mij zelfs op achteruit...
De HD kanalen zijn altijd al betaald geweest, alleen heb je ze tot nu toe gratis gekregen. En volgens mij is er hier door iemand gezegd dat de HD kanalen toch in het pakket blijven tot juni 2011. Maar ik weet niet zeker of dat zo is. En daarbij is 5,95 voor aardig wat HD zenders helemaal niet zo duur.
[ Voor 9% gewijzigd door Luuk1983 op 25-11-2010 15:52 ]
Hear, Hear.Luuk1983 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 08:39:
[...]Overigens is de update naar 100/100mbit bij XMS veel te duur. Ik zou op zich het niet erg vinden op een 100/50 abonnement te krijgen voor een 10tje meer ofzo
XMS Marketing zou dit met een rode marker op hun muur moeten schrijven (echter, bij de meeste bedrijven waar ik kom loopt marketing "interresant" te doen, maar vergeten de core, het product en de bereidwilliheid tot afname van interresante productent tegen een concurerende prijs. Lekker veel kracht termen blaten en veel met gadgets klooien dan weer wel). Kunnen ze nog wat verdienen ook.
100/100 is te duur, wees creatief.
Verwijderd
heeft iemand mij horen zeggen dat ik het duur vind? heb gezegd duurder. bovendien wist ik wel dat het eerst gratis werd aangeboden en dat daar ook een eind aan zal komen maar ik vind het wel jammer.
en inderdaad. ik heb ook IPTV op mijn laptop en dat kan ik natuurlijk nergens anders krijgen. maar ik heb het enkel bedraad en om een hele kabel naar boven te trekken met ook nog eens een splitter er tussen etc. vind ik teveel werk. maar dat is natuurlijk aan mij.
XMS is en blijft voor mij aantrekkelijk. enige grote minpunt vind ik dat Sport1 niet te krijgen is. daarnaast vind ik wel jammer dat je nog steeds een kastje nodig hebt en dat de download lager is t.o.v. de concurrent (maar upload en ping is dan wel weer hoger).
iemand hier nog antwoord op:
en inderdaad. ik heb ook IPTV op mijn laptop en dat kan ik natuurlijk nergens anders krijgen. maar ik heb het enkel bedraad en om een hele kabel naar boven te trekken met ook nog eens een splitter er tussen etc. vind ik teveel werk. maar dat is natuurlijk aan mij.
XMS is en blijft voor mij aantrekkelijk. enige grote minpunt vind ik dat Sport1 niet te krijgen is. daarnaast vind ik wel jammer dat je nog steeds een kastje nodig hebt en dat de download lager is t.o.v. de concurrent (maar upload en ping is dan wel weer hoger).
iemand hier nog antwoord op:
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:26:
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 16:23 ]
Verwijderd
Deels ben ik het idd met je eens!Luuk1983 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:50:
[...]
Als je een provider kan vinden die unencrypted analoog, unencrypted DVB-C én IPTV levert dan hoor ik het graag. Net als bij internet is het net wat je wilt: XMS biedt mogelijkheden die geen bijna geen enkele provider kan leveren. XMS is de natte droom voor mensen die TV willen opnemen en kijken vanaf alternatieve apparaten zoals HTPC's, omdat je niet moet lopen klooien met beveiligingen, DRM etc. Wil je gewoon TV kijken en ben je tevreden met wat basiszenders en boeit het je eigenlijk niet eens of het digitaal is, dan kunnen er best wel eens andere alternatieven interessant zijn. Dus om XMS nou duur te noemen.... nee dat is niet waar. Want ze bieden veel. Alleen zijn ze mogelijk in JOUW geval duur omdat je al die mogelijkheden niet nodig hebt.
Maar het "gros" van de mensen maakt geen gebruik van die optie's.
En van het gros van de mensen moet XMS het toch hebben.
En dan worden ze idd wel "duurder"
of laten we zeggen... minder interessant
Verwijderd
Tja, opzich heb je helemaal gelijk dat het duur is. Kijk maar eens naar het zenderpakket wat Caiway kan bieden voor € 15,95 per maand.
501 Nederland 1 HD
502 Nederland 2 HD
503 Nederland 3 HD
504 RTL 4 HD
505 RTL 5 HD
506 SBS 6 HD
507 RTL 7 HD
508 Veronica HD
509 NET 5 HD
510 RTL 8 HD
516 Eén HD
517 Ketnet/Canvas
525 Eurosport HD
538 ARD HD
539 ZDF HD
Veel HD zenders waaronder de Nederlandse basiszenders. Caiway heeft heel erg ingezet op hetgeen waar het allemaal om draait: beeldkwaliteit!
Bij XMSNet betaal je voor Analoog/DVB-C en IPTV al € 21,45. En dan heb je nog steeds niet niet die Nederlandse basis HD zenders in het basispakket. Pas bij € 27,40 p/m heb je die zenders in (upscaled)HD kwaliteit.
Van die 70 zenders in het basispakket van IPTV is 2/3 een postzegelformaat opvulzender. Persoonlijk ga ik die echt niet kijken, al was het alleen al om de beeldkwaliteit. Ik had liever gehad dat ze het basispakket wat kleiner hadden gemaakt en dat daardoor minimaal de Nederlandse basis HD zenders in het basispakket ondergebracht konden worden. Glashart Media heeft in de basis veel te veel ingezet op het zenderaanbod en te weinig op beeldkwaliteit, terwijl het juist andersom moest zijn. Beeldkwaliteit gaat altijd voor het zenderaanbod wat mij betreft. Dus als het enigsinds kan zoveel mogelijk HD zenders in het basispakket onderbrengen. Dan maar wat meer SD zenders in het pluspakket. Caiway is dat ook gelukt, maar Glashart Media is hier echt tekort geschoten.
2e probleem is dat je ook verplicht bent om Analoog/DVB-C af te nemen als je enkel IPTV wil. Dat maakt een totaalprijs ook duurder.
Persoonlijk zou ik liever Analoog/DVB-C afnemen als de Nederlandse basis HD zenders daar ook inzaten. Dat zou voor mij iig perfect zijn. Heb ik ook meteen de garantie dat het FTA blijft (en het dus altijd blijft werken op m'n HTPC) en kan ik ook met de ingebouwde DVB-C decoder van m'n TV kijken, wat naar mijn mening een mooiere geïntegreerde oplossing is dan een los kastje. De TV decodeert/verwerkt dan het MPEG bronsignaal en dat zal altijd nog een iets mooiere beeldkwaliteit geven dan met een los kastje.
En dan zal ik het nog maar niet hebben over de prijs/snelheid van internet bij XMSNet...
501 Nederland 1 HD
502 Nederland 2 HD
503 Nederland 3 HD
504 RTL 4 HD
505 RTL 5 HD
506 SBS 6 HD
507 RTL 7 HD
508 Veronica HD
509 NET 5 HD
510 RTL 8 HD
516 Eén HD
517 Ketnet/Canvas
525 Eurosport HD
538 ARD HD
539 ZDF HD
Veel HD zenders waaronder de Nederlandse basiszenders. Caiway heeft heel erg ingezet op hetgeen waar het allemaal om draait: beeldkwaliteit!
Bij XMSNet betaal je voor Analoog/DVB-C en IPTV al € 21,45. En dan heb je nog steeds niet niet die Nederlandse basis HD zenders in het basispakket. Pas bij € 27,40 p/m heb je die zenders in (upscaled)HD kwaliteit.
Van die 70 zenders in het basispakket van IPTV is 2/3 een postzegelformaat opvulzender. Persoonlijk ga ik die echt niet kijken, al was het alleen al om de beeldkwaliteit. Ik had liever gehad dat ze het basispakket wat kleiner hadden gemaakt en dat daardoor minimaal de Nederlandse basis HD zenders in het basispakket ondergebracht konden worden. Glashart Media heeft in de basis veel te veel ingezet op het zenderaanbod en te weinig op beeldkwaliteit, terwijl het juist andersom moest zijn. Beeldkwaliteit gaat altijd voor het zenderaanbod wat mij betreft. Dus als het enigsinds kan zoveel mogelijk HD zenders in het basispakket onderbrengen. Dan maar wat meer SD zenders in het pluspakket. Caiway is dat ook gelukt, maar Glashart Media is hier echt tekort geschoten.
2e probleem is dat je ook verplicht bent om Analoog/DVB-C af te nemen als je enkel IPTV wil. Dat maakt een totaalprijs ook duurder.
Persoonlijk zou ik liever Analoog/DVB-C afnemen als de Nederlandse basis HD zenders daar ook inzaten. Dat zou voor mij iig perfect zijn. Heb ik ook meteen de garantie dat het FTA blijft (en het dus altijd blijft werken op m'n HTPC) en kan ik ook met de ingebouwde DVB-C decoder van m'n TV kijken, wat naar mijn mening een mooiere geïntegreerde oplossing is dan een los kastje. De TV decodeert/verwerkt dan het MPEG bronsignaal en dat zal altijd nog een iets mooiere beeldkwaliteit geven dan met een los kastje.
En dan zal ik het nog maar niet hebben over de prijs/snelheid van internet bij XMSNet...
Het gros van de klanten (95% ?) heeft een 3in1 pakket en digitv met de extra thema zenders.
Die mensen kijken niet zo naar upload want dat boeit ze niet zo, als hun foto's maar gemaild kunnen worden.
Zoals eerder aangegeven gaat het niet alleen om een paar tweakers die ping en upload belangrijker vinden.
De meeste nieuwe games zetten de ping toch vast op minimaal 30ms (MOH, BC2 geregeld in the engine)
En met docsis3 halen mensen 6 tot 8ms wat ook vlot genoeg is.
XMS
Internet 50Mbps
TV
Telefoon
DigiTV € 5
Thema zenders € 10
Totaal € 70
XMS
Internet 100Mbps
TV
Telefoon
DigiTV € 5
Thema zenders € 10
Totaal € 100
UPC
Internet 30Mbps (gaat binnenkort naar 60Mbps)
TV
Telefoon
Digitale TV + thema zenders
Totaal € 57,80
UPC
Internet 60Mbps (gaat binnenkort naar 90Mbps)
TV
Telefoon
Totaal € 67,80
Ziggo
Internet 120Mbps
TV
Telefoon
Digitale TV
thema zenders € 3,95
Totaal € 70,45
In deze slechte tijden gaan mensen ook kijken waarop ze kunnen besparen of waar ze meer voor minder kunnen krijgen.
één ding is zeker, het is (nog) niet bij XMS.
Die mensen kijken niet zo naar upload want dat boeit ze niet zo, als hun foto's maar gemaild kunnen worden.
Zoals eerder aangegeven gaat het niet alleen om een paar tweakers die ping en upload belangrijker vinden.
De meeste nieuwe games zetten de ping toch vast op minimaal 30ms (MOH, BC2 geregeld in the engine)
En met docsis3 halen mensen 6 tot 8ms wat ook vlot genoeg is.
XMS
Internet 50Mbps
TV
Telefoon
DigiTV € 5
Thema zenders € 10
Totaal € 70
XMS
Internet 100Mbps
TV
Telefoon
DigiTV € 5
Thema zenders € 10
Totaal € 100
UPC
Internet 30Mbps (gaat binnenkort naar 60Mbps)
TV
Telefoon
Totaal € 57,80
UPC
Internet 60Mbps (gaat binnenkort naar 90Mbps)
TV
Telefoon
Totaal € 67,80
Ziggo
Internet 120Mbps
TV
Telefoon
Digitale TV
thema zenders € 3,95
Totaal € 70,45
In deze slechte tijden gaan mensen ook kijken waarop ze kunnen besparen of waar ze meer voor minder kunnen krijgen.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
XMS heeft/had hier in Wijchen ook een pakket met 10/10mbit internet voor iets van 40 euro. Ik weet niet precies meer wat het allemaal inhield en of digitale TV daar nou wel en niet bijzat, maar als je het hebt over 'jan met de pet' die het allemaal niet zo interesseert, dan is dat abonnement natuurlijk weer een aantrekkelijke optie.fast-server schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:17:
Overigens snap ik het allemaal wel hoor. Ik ben zeer tevreden met XMS en ik ben blij met mijn 50/50 verbinding. En als je toch internet gaan afnemen, dan is de stap naar TV + radio + telefonie niet echt duur om erbij te nemen. Ik heb veel mensen 'warm' gemaakt toen de vraagbundeling was, maar mijn enthousiasme in het algemeen is wel een stuk minder geworden. Veel mensen interesseerd die 50/50 snelheid niet echt en als je dan alles gaat vergelijken, dan is het simpelweg te duur.
[ Voor 28% gewijzigd door Luuk1983 op 25-11-2010 19:24 ]
Verwijderd
d0s schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:22:
[...]
De PDF is nog niet aangepast, wat op de site staat klopt.
Tot 1/7/2011 zijn zowel het gemist pakket als de (rtl/sbs) HD zenders nog gratis.
Ze hebben dat stiekem veranderd:Luuk1983 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:50:
[...]
En volgens mij is er hier door iemand gezegd dat de HD kanalen toch in het pakket blijven tot juni 2011.
Oud
Verder zijn de volgende HD zenders zijn tot 1/7/2011 gratis onderdeel van het digitale basis pakket, u heeft wel een HD settopbox nodig om deze zenders te kunnen ontvangen.
Nieuw
Verder zijn de volgende HD zenders zijn tot 1/1/2011 gratis onderdeel van het digitale basis pakket, u heeft wel een HD settopbox nodig om deze zenders te kunnen ontvangen.
In de nieuwsbrief stond dat toch ook van 1/7/2011 ?
GerkeP
De CAM is voor het decrypten en die heb je niet nodig. XMS heeft de DVB-C stream niet geencrypt.Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:26:
Volgens mij wordt in Wijchen nog geen DVB-C signaal op de kabel gezet. De info staat in ieder geval niet op de website. Dat zegt overigens niet alles: in Amersfoort werkt het wel en die info staat er ook niet op.
Je kan het natuurlijk ook gewoon proberen en kijken of je op 1 van de bekende netwerk-id's wat kan vinden. Of anders eens proberen met de postcode van Wijchen of Nijmegen (6600 of 6500).
Newsgroepen (119) doen het weer !
[ Voor 5% gewijzigd door Le-xxx-ie op 26-11-2010 09:36 . Reden: -ook ]
Ja, dit gaat dus niet zomaar heh. Ik heb een klacht gestuurd met daarin de mededeling dat ik verwacht dat ik de HD zenders gewoon tot 1 juli 2011 gratis blijf ontvangen.Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 19:34:
Ze hebben dat stiekem veranderd:
Oud
Verder zijn de volgende HD zenders zijn tot 1/7/2011 gratis onderdeel van het digitale basis pakket, u heeft wel een HD settopbox nodig om deze zenders te kunnen ontvangen.
Nieuw
Verder zijn de volgende HD zenders zijn tot 1/1/2011 gratis onderdeel van het digitale basis pakket, u heeft wel een HD settopbox nodig om deze zenders te kunnen ontvangen.
Eerlijk gezegd heb ik nog nergens gelezen dat het tot juli 2010 actief zou blijven. Ik heb het hier alleen maar op het forum gelezen, maar in een nieuwsbrief of op de site heb ik het nergens officieel gelezen. WEL dat uitzendinggemist tot juli 2011 gratis blijft, maar verder heb ik niks gelezen over HD zenders.Goku33 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:47:
[...]
Ja, dit gaat dus niet zomaar heh. Ik heb een klacht gestuurd met daarin de mededeling dat ik verwacht dat ik de HD zenders gewoon tot 1 juli 2011 gratis blijf ontvangen.
Mijn persoonlijke mening is dat het juist een combinatie van de twee moet zijn. Ik ben juist meer geinteresseerd in tv en radiozenders waar de 'massa' wellicht minder naar kijkt maar zeker niet minder interessant zijn. In Nederland wordt helaas gewoonweg nog nauwelijks HD materiaal uitgezonden op de HD zenders van PO, RTL, SBS Groep dus voor mij is het nog te weinig een toegevoegde waarde echter ben ik het wel met je eens dat als er HD materiaal te zien is dit in de hoogste kwaliteit moet gebeuren en bij voorkeur in een basis pakket. Wat Glashart media ook doorgeeft (net zoals de kabelaars) dat kun je van KPN Interactieve tv, glasvezel of Tele2 tv niet zeggen.Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:12:
Ook worden de SD zenders keurig in 8Mbps doorgegeven bij Glashart Media ook super.
Ik kijk regelmatig naar zenders als 13th Street maar ook BBC 1,2 en luister en kijk geregeld naar buitenlandse radiozenders of televisie. Voor mij is dan ook de overstap zeker een serieuze optie op het moment dat glasvezel beschikbaar komt in mijn gemeente. Tot die tijd blijf ik 'noodgedwongen' bij UPC Digital waar overigens het zenderpakket o.a. qua Duits,Franse en Engelse radio/tv een stuk beperkter is dan Glashart Media.
Kijk maar in die links, de Yahoo cache pagina laat zien dat er heel lang iets anders op de XMS site heeft gestaan. Zie de volgende tekst onder het kopje zenderwijzigingen:Luuk1983 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:42:
[...]
Eerlijk gezegd heb ik nog nergens gelezen dat het tot juli 2010 actief zou blijven. Ik heb het hier alleen maar op het forum gelezen, maar in een nieuwsbrief of op de site heb ik het nergens officieel gelezen. WEL dat uitzendinggemist tot juli 2011 gratis blijft, maar verder heb ik niks gelezen over HD zenders.
"Verder zijn de volgende HD zenders zijn tot 1/7/2011 gratis onderdeel van het digitale basis pakket, u heeft wel een HD settopbox nodig om deze zenders te kunnen ontvangen." (plus een lijstje van de betreffende zenders).
Als je nu naar de XMS site gaat, staat op diezelfde pagina ineens de datum 1/1/2011. Zonder melding ineens 6 maanden naar voren geschoven, en dan leuk een nieuwsbrief versturen dat de HD zenders per 1 januari stoppen. Ik vind dat misleiding.
XMS berekent downgradekosten,ik wist dat ook niet tot ik ze per ongeluk voor mijn kiezen kreeg,iets van 30 euro. Wat je gewoon merkt is dat mensen gaan "shoppen" ik heb 15 euro per maand verdiend door een andere ziektekosten verzekering te nemen, en je ziet dat men dat ook via de andere dienstenaanbieders gaat doen. Dan komt er bij dat ik nog aan de oude abonnementsvoorwaarden zit bij XMS,als ik telefonie er uit doe ziet XMS dat als een kontrakts wijziging en ga ik de nieuwe kosten betalen,dan betaal ik dus alleen voor internet net zoveel als nu internet en telefonie. Alle rtl en sbs HD zenders komen bij Ziggo in het HD pakket van 5,95 en eind maart gaan er 15 analoge zenders weg,plaatsmakend voor 100 extra digitale zenders of zo'n 30 HD zenders. Met alle bezuinigingen die het kabinet door wil gaan voeren is het wellicht naast de ziektekosten verzekering ook aantrekkelijk om op de kosten van je internet en andere dingen te letten. XMS verschuilt zich wel een beetje achter die hoge upload,want de kabel aanbieders bieden nu wel download snelheden en meer zenders voor minder geld. Ziggo heeft hier ook wel eens een dipje maar onder de 100 mbits is het nog niet ingezakt. Mijn inwonende zoon heeft dus het snelste Ziggo pakket en bij het gelijktijdig downloaden van dezelfde film vandezelfde server is zijn film er altijd eerder. Ga ik bij xms over naar 100 mbits dan betaal ik meer voor internet en telefonie dan dat hij betaalt voor alles incl de digitale zenders en het HD pakket. Gelukkig mag je per adres 3 kaarten en zit er dus beneden een ziggo kaart in de tv. Maar als ik heel xms er uit doe en samen met mijn zoon ziggo zou delen zou ik per maand ruim 50 euro uitsparen,sneller internet hebben en meer zenders. En al die mooit features die xms zou bieden door televisie op te kunnen nemen met je pc,zijn geen opties maar gewoon een slordigheidje omdat Lijbrandt het signaal (nog) niet beveiligd.Luuk1983 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 19:19:
[...]
XMS heeft/had hier in Wijchen ook een pakket met 10/10mbit internet voor iets van 40 euro. Ik weet niet precies meer wat het allemaal inhield en of digitale TV daar nou wel en niet bijzat, maar als je het hebt over 'jan met de pet' die het allemaal niet zo interesseert, dan is dat abonnement natuurlijk weer een aantrekkelijke optie.
.
Dus om dat voor sommigen hier als meerwaarde te noemen... of een natte droom...
XMS is met die 30 euro meer voor 100 mbits gewoon te duur,en dat afdoen met ja maar met 10 euro zijn de datakosten hoger,dat kun je prima afdekken met de fair use policy. Als XMS niets doet,prijst het zichzelf de markt uit,zeker nu de tv providers het laatste stukje koper, tussen huis en wijkcentrale, ook willen gaan verglazen.
zeker nu de tv providers het laatste stukje koper, tussen huis en wijkcentrale, ook willen gaan verglazen..
Bron?
Bron?
[ Voor 48% gewijzigd door White_Collar op 26-11-2010 12:57 ]
Er zijn meerdere kleinere en grote kabelproviders bezig met 100% glas uitrol. Even googlen en je hebt zo wat namenRekenblok schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:56:
zeker nu de tv providers het laatste stukje koper, tussen huis en wijkcentrale, ook willen gaan verglazen..
Bron?
add: wat wel mooi het "glasvezel is nergens voor nodig" argument van deze providers teniet doet.
[ Voor 11% gewijzigd door denan op 26-11-2010 13:23 ]
Verwijderd
Een bron is een bron als er bron bij staat. Een uitspraak doen als "de kabelaars gaan ook glas naar huis aanlegggen" en dan verwijzen zoek maar naar Google. Dat lijkt me niet echt handig. Dus op in de herkansing en laat de links naar deze wijsheid zien s.v.p.
Caiway/cogas/kbg. En links zoek je maar zelf op google (tweakers is geen plek voor luie mensen)Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 14:51:
Een bron is een bron als er bron bij staat. Een uitspraak doen als "de kabelaars gaan ook glas naar huis aanlegggen" en dan verwijzen zoek maar naar Google. Dat lijkt me niet echt handig. Dus op in de herkansing en laat de links naar deze wijsheid zien s.v.p.
En dan heb je ook meteen meer info dan een lijstje met 3 links.
add: de oorspronkelijke uitspraak was btw van nick.. ik ondersteunde alleen zijn punt.
[ Voor 13% gewijzigd door denan op 26-11-2010 15:11 ]
Helaas staat xms nu weer op de spamlist van Barracuda.
De Huisarts:
Remote-MTA: dns; spamfilter.pharmeon.nl
Diagnostic-Code: smtp; 554 Service unavailable; Client host [webmail10.mail.sp.isp-net.nl] blocked using Barracuda ReputationSorry, your email was blocked
We are sorry you have reached this page because an email was blocked based on its originating IP address having a "poor" reputation. The "poor" reputation may have been caused by one of the following reasons:
•Your email server contains a virus and has been sending out spam.
•Your email server may be misconfigured.
•Your PC may be infected with a virus or botnet software program.
•Someone in your organization may have a PC infected with a virus or botnet program.
•You may be utilizing a dynamic IP address which was previously utilized by a known spammer.
•Your marketing department may be sending out bulk emails that do not comply with the CAN-SPAM Act.
•You may have an insecure wireless network which is allowing unknown users to use your network to send spam.
•In some rare cases, your recipient's Barracuda Spam Firewall may be misconfigured.
Barracuda Networks is not attempting to block your individual emails in particular. The reputation system uses automated algorithms for determining its results -- very similar to the anti-fraud mechanisms used for credit cards.
----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<*****apotheek@ezorg.nl>
(reason: 554 Service unavailable; Client host [webmail10.mail.sp.isp-net.nl] blocked using Barracuda Reputation; http://bbl.barracudacentral.com/q.cgi?ip=82.215.33.**)
----- Transcript of session follows -----
... while talking to cluster.ezorg.nl.:
>>> DATA
<<< 554 Service unavailable; Client host [webmail10.mail.sp.isp-net.nl] blocked using Barracuda Reputation; http://bbl.barracudacentral.com/q.cgi?ip=82.215.33.**
554 5.0.0 Service unavailable
Huisarts en apotheek in een keer onbereikbaar.. medicatie maar besteld via G-Mail.
De Huisarts:
Diagnostic-Code: smtp; 554 Service unavailable; Client host [webmail10.mail.sp.isp-net.nl] blocked using Barracuda ReputationSorry, your email was blocked
We are sorry you have reached this page because an email was blocked based on its originating IP address having a "poor" reputation. The "poor" reputation may have been caused by one of the following reasons:
•Your email server contains a virus and has been sending out spam.
•Your email server may be misconfigured.
•Your PC may be infected with a virus or botnet software program.
•Someone in your organization may have a PC infected with a virus or botnet program.
•You may be utilizing a dynamic IP address which was previously utilized by a known spammer.
•Your marketing department may be sending out bulk emails that do not comply with the CAN-SPAM Act.
•You may have an insecure wireless network which is allowing unknown users to use your network to send spam.
•In some rare cases, your recipient's Barracuda Spam Firewall may be misconfigured.
Barracuda Networks is not attempting to block your individual emails in particular. The reputation system uses automated algorithms for determining its results -- very similar to the anti-fraud mechanisms used for credit cards.
----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<*****apotheek@ezorg.nl>
(reason: 554 Service unavailable; Client host [webmail10.mail.sp.isp-net.nl] blocked using Barracuda Reputation; http://bbl.barracudacentral.com/q.cgi?ip=82.215.33.**)
----- Transcript of session follows -----
... while talking to cluster.ezorg.nl.:
>>> DATA
<<< 554 Service unavailable; Client host [webmail10.mail.sp.isp-net.nl] blocked using Barracuda Reputation; http://bbl.barracudacentral.com/q.cgi?ip=82.215.33.**
554 5.0.0 Service unavailable
Huisarts en apotheek in een keer onbereikbaar.. medicatie maar besteld via G-Mail.
[ Voor 25% gewijzigd door Nick39 op 26-11-2010 16:01 ]
En als je via smtp mailt? De webmail en de smtp server zijn uit elkaar getrokken en staan op verschillende machines gehost.Nick39 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:47:
Helaas staat xms nu weer op de spamlist van Barracuda.
<snip>
vaag:
Please correct the following errors:
* Your IP address is currently NOT listed as "poor" on the Barracuda Reputation System.
[ Voor 66% gewijzigd door denan op 26-11-2010 16:00 ]
Ik heb via de smtp server gemaild,ook naar de huisarts,beiden dezelfde fout.denan schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:55:
[...]
En als je via smtp mailt? De webmail en de smtp server zijn uit elkaar getrokken en staan op verschillende machines gehost.
vaag:
Please correct the following errors:
* Your IP address is currently NOT listed as "poor" on the Barracuda Reputation System.
Via G-Mail niet.
Kan het nu niet via webmail gaan doen,anders krijgen ze 2 keer dezelfde mail
Via G-Mail gaat ie gewoon door.
Heb je gemaild, als je bij barracuda met de laatste 2 getallen van de iprange speelt zijn ze allen blacklisted.
Klooie chapta's !
[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 26-11-2010 16:10 ]
Ja maar dan is jouw range geblacklist, niet de smtp server. Zou wel raar zijn als ze daar ook nog op gaan filteren.. maar het zou niet de eerste keer zijn.Nick39 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:03:
[...]
Heb je gemaild, als je bij barracuda met de laatste 2 getallen van de iprange speelt zijn ze allen blacklisted.
Klooie chapta's !
Slechte zaak dat die huisarts rbl gebruikt, weet hij/zij zeker da er regelmatig mail niet doorkomt. Ik zou je huisarts aanraden een goed spamfilter te gebruiken zonder rbl, of gewoon alles van buiten europa blokkeren, daar zijn kant en klare oplosngen voor.
Te zot voor woorden dat artsen, overheid en nutsinstellingen zich afhankelijk maken van rbl.
Te zot voor woorden dat artsen, overheid en nutsinstellingen zich afhankelijk maken van rbl.
GerkeP
Ziggo adres verstuurt de meeste spam ter wereld.denan schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:15:
[...]
Ja maar dan is jouw range geblacklist, niet de smtp server. Zou wel raar zijn als ze daar ook nog op gaan filteren.. maar het zou niet de eerste keer zijn.
http://www.security.nl/ar...e_spam_ter_wereld%22.html
Het kan erger
Snap niet dat Ziggo dat niet blokkeert..maar misschien heeft dit artikel dat bespoedigd..
[ Voor 15% gewijzigd door Nick39 op 26-11-2010 16:38 ]
Volgens mij besteden artsen,apotheken en dergelijke dat uit, er wordt ook daar heel wat in afgelobby't, jammer alleen dus dat iemand in mijn range heeft zitten spammen en ze de complete range maar geblacklist hebben... misschien maar ff ander mac adresje invoeren in de router en ander ip nummertje nemen miss.. komt die er wel door.Loveparade schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:22:
Slechte zaak dat die huisarts rbl gebruikt, weet hij/zij zeker da er regelmatig mail niet doorkomt. Ik zou je huisarts aanraden een goed spamfilter te gebruiken zonder rbl, of gewoon alles van buiten europa blokkeren, daar zijn kant en klare oplosngen voor.
Ligt tv analoog eruit in vathorst 3825?
Of moet ik in de meterkast gaan kijken of er iets los is gekomen...
Of moet ik in de meterkast gaan kijken of er iets los is gekomen...
Stroom eraf doet soms wonderen
.
alleen van dat kastje waarin je tv coax gaat?
Heb ik net kort eruit gehaald, kon me herinneren dat het een groen lampje was... is nu rood, maar dat kan ik me verkeerd herinneren...
(inmiddels 8 16 28 minuten in de wacht bij de XMS helpdesk, laat maar....
wat later op de avond (na een paar uur) doet de tv het weer.
[ Voor 17% gewijzigd door ericjanvanputten op 26-11-2010 22:47 ]
Verwijderd
Als het lampje rood is is het idd niet goed het signaal.ericjanvanputten schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 19:11:
[...]kon me herinneren dat het een groen lampje was... is nu rood, maar dat kan ik me verkeerd herinneren...
Kan zijn dat het van buitenaf al niet goed gaat,
maar kan ook je catv wezen.
zal morgen nog wel even de kleur van het lampje checkenVerwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 20:45:
[...]
Als het lampje rood is is het idd niet goed het signaal.
Kan zijn dat het van buitenaf al niet goed gaat,
maar kan ook je catv wezen.
Verwijderd
maar hoe kan ik dan een digitaal signaal ontvangen (als het er al is)? ik heb namelijk wel een CI-slot maar daar kun je toch geen normale coax kabel in doen? als ik mijn normale coax kabel in de tuner van de tv doe dan heb ik toch gewoon analoog beeld? wat is nodig voor digitaal?JeroenE schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 09:07:
[...]
De CAM is voor het decrypten en die heb je niet nodig. XMS heeft de DVB-C stream niet geencrypt.
Volgens mij wordt in Wijchen nog geen DVB-C signaal op de kabel gezet. De info staat in ieder geval niet op de website. Dat zegt overigens niet alles: in Amersfoort werkt het wel en die info staat er ook niet op.
Je kan het natuurlijk ook gewoon proberen en kijken of je op 1 van de bekende netwerk-id's wat kan vinden. Of anders eens proberen met de postcode van Wijchen of Nijmegen (6600 of 6500).
Dit topic is gesloten.