XMS Glasvezel ervaring - deel IX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 65.422 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
maar hoe kan ik dan een digitaal signaal ontvangen (als het er al is)?
DVB-C is een digitaal signaal over de coax. Dus het signaal komt gewoon via je coaxkabel binnen (samen met je analoge signaal). In je TV zit dus zowel een digitale als analoge tuner. Ik heb geen idee hoe je bij jouw TV kan switchen tussen analoog en digitaal, maar er zal wel ergens een knopje voor zijn op je AB (lees het boekje eens?).

De CAM heb je alleen nodig als het digitale signaal geencrypt is. Je TV heeft dan een digitaal signaal, maar daar kan hij niets mee. Die stuurt hij door naar de CAM, die controleert of je wel mag kijken (dmv je smartcard bijvoorbeeld) en als dat klopt dan krijgt je TV het gedecrypte signaal weer terug. Maar als het signaal niet geencrypt is hoeft dat niet, de TV heeft dan gelijk een goed signaal wat hij kan laten zien.

Maar op die CAM zit echt geen aanslutitng waar je de coax op kan prikken. Dat zou ook heel onpraktisch zijn, want als je dan een keer een analoog signaal wil bekijken dan moet je eerst kabeltjes gaan lopen switchen van je CAM naar de gewone coax aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Nick39 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:11:XMS is met die 30 euro meer voor 100 mbits gewoon te duur,en dat afdoen met ja maar met 10 euro zijn de datakosten hoger,dat kun je prima afdekken met de fair use policy. Als XMS niets doet,prijst het zichzelf de markt uit,zeker nu de tv providers het laatste stukje koper, tussen huis en wijkcentrale, ook willen gaan verglazen.
Alle aanbieders willen je heel graag op een "alles-in-1" pakket hebben en daarom zijn bepaalde onderdelen erg duur in vergelijking met het alles-in-1 pakket.

Bij XMS is alleen internet 50/50 42,50. Voor 30 euro extra heb je daar 50Mb extra voor, dus 100/100. Dus ook de "upgrade" is -als je kijkt naar de eerste 50Mb- helemaal niet extra duur.
Bij Ziggo is "alleen" internet Z3 50/5 47,95 plus verplicht TV abbo van 16,45 = 64,40. Ook al tel je het verplichte abbo niet mee is XMS daar nog steeds goedkoper in.

Wat ik veel frappanter vind is dat Ziggo voor 2,10 extra ineens een dubbele internetsnelheid geeft (downloaden zelfs iets meer) en ook nog eens een telefoonlijn. Bij XMS zit er ook wel verschil, hun alles-in-1 is ook goedkoper dan de losse componenten, maar zo weinig verschil is het niet. Zulk soort dingen vind ik bij Ziggo juist weer vreemd.

Ik heb XMS voornamelijk omdat ik een hogere upload wil. Met 100Mb (XMS had als actie eerste jaar gratis upgrade naar 100Mb) downloaden is leuk, maar boeit me niet echt heel erg. Dat ik nu ook eens fatsoenlijk thuis kan werken zonder overal een kwartier op te hoeven wachten of dat ik niet meer lang hoef te wachten als ik eens wat foto's naar mijn zus stuur vind ik juist wel fijn.
Ik had hiervoor overigens geen internet via Ziggo, maar ADSL 20Mb waarvan ik in de praktijk maar 10Mb ontving. Toen ik hier kwam wonen het snelste ADSL wat je kon krijgen. Later zijn ze ook 50Mb gaan aanbieden, maar je begrijpt dat ik daar niet in geloof als ze niet eens 20Mb af kunnen leveren.

Toen XMS hier begon waren ze trouwens wel (bijna) de goedkoopste, in ieder geval goedkoper en sneller dan Ziggo. Die hebben ondertussen (het duurt erg lang voordat nieuwe infrastructuur er ligt) hun aanbod veranderd, maar XMS niet. Afhankelijk van wat je belangrijk vindt is de een of de ander dus een betere deal. Mijn buurman had het snelste abbo van Ziggo. Toch is hij ook over naar XMS: hij kon nog steeds merken wanneer andere mensen thuis kwam want dan zakte zijn internetsnelheid in elkaar. Het ligt misschien aan de lokale structuur hier en heb jij daar geen last van, maar het is dus niet overal zo geweldig.

Wat is trouwens de reden dat je wel bij XMS blijft? Ik zou namelijk zeggen: spreek met je zoon af dat je de helft van zijn abbo betaald en gebruik die voortaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
JeroenE schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 07:59:
DVB-C is een digitaal signaal over de coax. Dus het signaal komt gewoon via je coaxkabel binnen (samen met je analoge signaal). In je TV zit dus zowel een digitale als analoge tuner.
Een kleine nuance: Er zit in de TV een tuner die geschikt is voor zowel analoge als digitale signaal ontvangst.

De tuner in een TV is maar een onderdeel van de volledige signaal verwerking. De tuner stemt af op een frequentie waar een signaal wordt ontvangen. Afhankelijk van de modus van de TV en de kenmerken van de tuner zal dit signaal geïnterpreteerd worden als een analoog of digitaal signaal. Voor een digitaal signaal wordt het ontvangen signaal omgezet in een eindeloze stroom van enen en nullen waarna er nog error correctie wordt toegepast. Hoe dat ontvangen signaal precies moet worden omgezet tot zo'n enen en nullen stroom is vastgelegd in de DVB-C specificatie en gaat weer net iets anders dan bij DVB-T of DVB-S. Voor welke digitale ontvangsttypen de tuner in bijvoorbeeld een TV of een digitale ontvanger geschikt staat in de kenmerken van de TV.

De (gecorrigeerde) stroom van enen en nullen die tuner module uiteindelijk verlaat wordt de Transport Stream genoemd en die is voor alle ontvangsttypen gelijk qua opbouw. De verwerking van die Transport Stream gebeurt door de DVB inplementatie in de firmware van de TV. Daarbij maakt de DVB implementatie indien nodig gebruik van een Conditional Access Module (CAM) voor het decrypten van het weer te geven kanaal en die CAM kan geplaatst zijn in een Common Interface (CI) slot, maar kan ook geïntegreerd zijn in de firmware van de TV. Na deze eventuele voorbehandeling gaat het signaal naar de MPEG chipset van de TV voor weergave. Die MPEG chipset bepaalt uiteindelijk welk type MPEG signalen de TV kan verwerken en weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
JeroenE schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 08:59:
[...]
Wat is trouwens de reden dat je wel bij XMS blijft? Ik zou namelijk zeggen: spreek met je zoon af dat je de helft van zijn abbo betaald en gebruik die voortaan ;)
Er zijn wat practische problemen,allereerst kan ik mijn telefoonnummer niet porteren naar Ziggo omdat daar door mijn zoon al een nummer op is aangevraagd en je schijnt alleen een hoofdnummer te kunnen porteren,mijn hoofdnummer is exact gelijk aan mijn mobiele nummer,alleen staat er bij mijn mobiel dan nog 2 getallen voor welke ik niet kan porteren omdat zijn budgetphone al geporteerd is naar Ziggo..
2e is de router,ik kan mijn netwerk niet aan dat van hem koppelen omdat hij zijn eigen router heeft,ten derde kunnen we zo de telefoonkosten onderscheiden,en hij heeft een andere draadloze telefoon,dan moet zijn basis set veranderd worden.
Ten 4e hebben we nu een gescheiden net,ik heb geen last van zijn internet gedrag.
En zo zijn er nog wat praktische dingen waarom ik er geen 1 aansluiting van kan maken.
Hij heeft om de haverklap een virus, ik heb 5 stuks nas staan met elk 4 TB aan schijven. ( en 2 streamers ) als hij full speed aan het downloaden is en ik wil een HD stream doorsturen gaat dat haperen bij draadloos gebruik)
Ik ben al 1 keer een schijf kwijtgeraakt omdat meneer een virus had losgelaten op het netwerk,nu zitten we echt fisiek gescheiden.
Ik heb dus 5x een nas,3 pc's, 2 streamers, 2 net televisies,3 laptop's, 1 draadloze router en 1 accesspoint en een draadloze printer op mijn router staan.
Hij 2 pc's, een nas, een streamer, een p.s.3 en een wii,als ik dat allemaal aan elkaar hang...

Daarnaast staan deze woningen op een slooplijst van 2012,ik heb geen idee of de nieuwe woning glasvezel heeft,al is aangesloten op de nieuwe Ziggo centrales (de oude zakken qua internet behoorlijk in) of er kabel is, en of we uberhaupt wel hier in deze plaats blijven wonen.
Oude woningen van Portaal hebben allemaal vezel,de nieuwe niet meer,dus de toekomst is ook wat onzeker om nu alles de deur uit te gooien met het risico om straks niets meer te hebben...

[ Voor 27% gewijzigd door Nick39 op 27-11-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar dit is prachtige concurrentie voor xDSL-aanbieders, waarbij de snelheden toch bijna niet behaald worden, een uitzondering daargelaten. :)

200/200, doe mij maar zoiets :P

Begin ik mijn eigen lokale ISP hier, voor de mensen die af- en toe hun mail/nieuws checken, de wat ouderen die geen heavy-users zijn- het wordt nog winstgevend op die manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Daarnaast staan deze woningen op een slooplijst van 2012,ik heb geen idee of de nieuwe woning glasvezel heeft,al is aangesloten op de nieuwe Ziggo centrales (de oude zakken qua internet behoorlijk in) of er kabel is, en of we uberhaupt wel hier in deze plaats blijven wonen.
Oude woningen van Portaal hebben allemaal vezel,de nieuwe niet meer,dus de toekomst is ook wat onzeker om nu alles de deur uit te gooien met het risico om straks niets meer te hebben...
Ik kan me voorstellen dat je nu niets wil veranderen als je nog niet weet waar je volgend jaar woont. Er zijn al routers die vlan's aan kunnen (al dan niet met alternatieve firmware). Op die manier kan je alles fysiek aan elkaar knopen, maar er toch voor zorgen dat de hosts op de ene vlan de hosts op de andere vlan niet zien.
Technisch is het geen probleem in ieder geval, maar wellicht zal je toch wat moeten aanschaffen om het zo aan te kunnen sluiten. Maar goed, als je daarmee enige honderden euro's per jaar kan besparen dan kan je voor dat geld best spullen kopen om eea gescheiden aan te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 19:34:
[...]

[...]

Ze hebben dat stiekem veranderd:

Oud
Verder zijn de volgende HD zenders zijn tot 1/7/2011 gratis onderdeel van het digitale basis pakket, u heeft wel een HD settopbox nodig om deze zenders te kunnen ontvangen.

Nieuw
Verder zijn de volgende HD zenders zijn tot 1/1/2011 gratis onderdeel van het digitale basis pakket, u heeft wel een HD settopbox nodig om deze zenders te kunnen ontvangen.
Afgelopen donderdag een e-mail van XMS gehad, waarin ze me aanraden om voor 1 januari een HD-pakket aan te schaffen. Volgens mij hebben ze de e-mail klakkeloos naar alle bezitters van een Amino 130(m) gestuurd.

Ik neem het HD-pakket namelijk al af. 8)7
We kijken regelmatig naar Discovery HD Showcase, NatGeo HD Wild en/of Animal Planet HD. En daarvoor had je altijd al een HD-pakket nodig.

Ik heb geen zin om het verder uit te zoeken, maar ik meen ook gelezen te hebben dat de actie van de HD-basiszenders verlengd was tot 1/7/2011. Dat de uitzending-gemist optie gratis blijft tot 1/7/2011, kan ik me voorstellen. Zoals ik al eerder heb gemeld, lijkt mij de dienst nog niet volwassen genoeg om er geld voor te vragen. Aangezien ik begin volgend jaar een Amino 540 aan wil schaffen en dan dus zelf de interessante programma's kan opnemen, denk ik niet dat ik zou willen betalen voor de dienst zoals die nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 07:56:
[...]

Afgelopen donderdag een e-mail van XMS gehad, waarin ze me aanraden om voor 1 januari een HD-pakket aan te schaffen. Volgens mij hebben ze de e-mail klakkeloos naar alle bezitters van een Amino 130(m) gestuurd.

Ik neem het HD-pakket namelijk al af. 8)7 ~
- offtopic -
Voor veel organisaties lijkt het toch te veel werk om een goede segmentatie te maken op basis van de beschikbare CRM gegevens voordat een actie eruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Ik heb de nieuwsbrief niet eens gehad :).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:18

Goku33

Ownage!

Ik weet dat het hier niet de V&A is, maar hier vind ik denk ik het makkelijkst mijn doelgroep aan verkopers.

Heeft er iemand (liefst omgeving Amersfoort) een Amino 110 settopbox over? Ik wil er graag eentje boven neerzetten voor de tweede televisie.

Stuur maar een PB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Nick ik heb je een PM gestuurd

[ Voor 89% gewijzigd door rjn27 op 29-11-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Als RTL en SBS (en XMS for that matter) denken dat ik extra ga betalen voor HD-zenders, dan hebben ze het mis. Gingen we meer betalen toen men in kleur ging uitzenden? Of in breedbeeld? Helemaal zuur is extra betalen als je bedenkt hoe weinig er daadwerkelijk in native HD wordt uitgezonden. Met als toppunt Nederland-Zweden: gewoon in Zweden in HD te zien, maar op SBS6HD in SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Krizna schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:05:
Als RTL en SBS (en XMS for that matter) denken dat ik extra ga betalen voor HD-zenders, dan hebben ze het mis. Gingen we meer betalen toen men in kleur ging uitzenden? Of in breedbeeld? Helemaal zuur is extra betalen als je bedenkt hoe weinig er daadwerkelijk in native HD wordt uitgezonden. Met als toppunt Nederland-Zweden: gewoon in Zweden in HD te zien, maar op SBS6HD in SD.
De laatste wedstrijd was wel in HD op SBS6 HD hoor, dus er is vooruitgang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eej mensen,

Hoe zit da nou eigenlijk met multicast?

'k vroeg me zo af als ik een UDP TS stream op een ipeetje uit het multicastsegment of whatever van het IPTV net draai op een ongebruikt poortje, kunnen jullie andere xms of glashard klanten die stream oppikken?

IGMP signaal gaat door die "intelligente" switchjes van t LAN fungerend als signaal om die broadcast packets door te laten?...alle richtingen op? Heb ik dat goed begrepen? Of snap ik er geen snars van? k las in de vlc howtoe ook iets over "timetolive" over de switchjes.

Enneh ...Ari3? Kunt u ons al verder helpen onze MPEG playback settopboxes in prive-bezit genaamd AMINO geschikt te maken voor (gecombineerd) gebruik op thuisnetwerken/zelfgebroadcaste streams?

Zijn de meningen hierover overigens al over uitgediscussieerd. Als eigenaar van een mij te dichtgetimmerde AMINO zeg ik: Go Ari.

groeten en dank voor het delen van expertise.

Duup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Het lijkt er nu toch op dat de kabelaars de aanval op glasvezel echt hebben geopend.
Op 1 januari 2011 worden de tarieven voor verschillende diensten van UPC aangepast. Voor u betekent dit dat het maandelijkse tarief van het UPC Standaardpakket Radio en TV, het UPC Digitale TV-, Internet- en Telefonieabonnement en het tarief van de extra Mediabox samen met € 1,75 wordt verlaagd. En we hebben nog meer goed nieuws voor u: in januari 2011 wordt uw internetsnelheid verhoogd van 60 Mb naar maar liefst 120 Mb
Dus 120Mbps internet, Telefonie, analoge + Digitale TV en het thema pakket voor € 70

Ben benieuwd hoe KPN en reggefiber hierop gaan reageren, XMS zal uit zich zelf weinig doen aangezien ze alleen de "services" over het reggefiber netwerk aanbieden.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 20:46
Ach ja, ze zeggen nog steeds niets over de upload snelheid :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

Nu moeten ze toch wel, anders worden er allemaal glasvezelnetwerken aangelegd die nauwelijks gebruikt gaan worden omdat iedereen andere internetdiensten af gaat nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

fast-server schreef op maandag 29 november 2010 @ 14:19:
Het lijkt er nu toch op dat de kabelaars de aanval op glasvezel echt hebben geopend.
.....
1,75.... Kun je net één biertje voor kopen in de kroeg. Spaar het op, kun je een rondje geven aan het eind van het jaar! ;) Is me de moeite van het overstappen niet waard. :)

120 Mb.... Komt mijn mail dan sneller binnen? Wordt 'Tweakers' dan nog sneller? Wordt MSN er beter van? Of YouTube? Ik denk dat het verschil tussen 50 Mb/s en 120 Mb/s down voor 95 procent van de gebruikers verwaarloosbaar is.

De overstap van inbel naar isdn was super, vooral omdat je bereikbaar bleef. De stap van isdn naar adsl was mega vanwege de snelheid en flatfee. Glasvezel bracht vooral veel betere upload en een stabiele verbinding met toekomstmogelijkheden. Om echt verschil te gaan maken hebben we denk ik Gigabit nodig... ;) Op zich wel grappig, als straks je WAN net zo snel of sneller is dan je LAN.... :)

[ Voor 0% gewijzigd door Fiber op 29-11-2010 15:31 . Reden: WAN ipv WLAN ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:40
Fiber schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:18:
Op zich wel grappig, als straks je WLAN net zo snel of sneller is dan je LAN.... :)
Je bedoeld waarschijnlijk dat je WAN (Wide Area Network) sneller is dan je LAN (Local Area Network). Een WLAN is een Wireless Local Area Network ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Foutje, bedankt! Gigabit Wireless zou ook wel leuk zijn, komt vast nog wel een keer, geen idee of dat al bestaat eigenlijk, denk het niet. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Van de website:
Teletekst Eredivisie Live HD

Eredivisie Live zendt op dit moment nog geen teletext informatie mee met Eredivisie Live HD. Er zijn bij Eredivisie Live enkele technische issues betreffende het toevoegen van teletext aan deze HD zender. Eredivisie Live heeft aangegeven dat in de nabije toekomst Teletext wel zal worden doorgegeven met Eredivisie Live 1 HD.
Ik heb (nu) toch echt teletekst op Eredivisie Live 1 HD. Die melding mag dus verwijderd worden. Het geeft overigens wel weer aan hoe vaak deze meldingen geüpdate worden...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Fiber schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:18:
[...]

120 Mb.... Komt mijn mail dan sneller binnen? Wordt 'Tweakers' dan nog sneller? Wordt MSN er beter van? Of YouTube? Ik denk dat het verschil tussen 50 Mb/s en 120 Mb/s down voor 95 procent van de gebruikers verwaarloosbaar is.
Mensen die daar goenoeg aan hebben zitten meestal sowieso al niet op glasvezel.
Die hebben meestal KPN IPB+ IPTV voor € 40 per maand en dat is toch 20 euro goedkoper als XMS

De doelgroep voor glasvezel en snelle kabel abbo's is een hele andere, die mensen downloaden meestal veel en willen de downloads snel hebben.

Het gros van die Nederlanders boeit het niet of het glasvezel, VDSL of kabel is, ze willen gewoon de snelste download snelheid voor de laagste prijs.

Daarnaast moeten mensen bij glasvezel ook een router kopen, bij de meeste kabelaars krijg je een wireless router met ethernet poorten gewoon gratis.

De meeste mensen die ik ken hebben ook 2 x digitale TV, bij de kabel steek je gewoon een extra kaart in je TV of huur je een extra media box voor € 4 per maand.
Zover ik weet moet je de 2e mediabox bij XMS kopen en kun je niet 2 de zelfde media boxen hebben waardoor ze dus opgezadeld zitten met een extra kosten post van € 200

Ik heb laatst gekeken hoeveel mensen in mijn straat XMS hadden (via de postcode check) tot mijn huisnummer hadden 4 op de 22 mensen XMS en daar ben ik er 1 van.

Waarom? zie bovenstaande redenen.

Dit is niet de schuld van XMS maar van reggefiber
Op nieuwe ontwikkelingen reageerd reggefiber net zo snel als KPN (niet dus)
De aanbieders van de diensten XMS, Lijbrandt etc. hebben nu zo goed als niets te vertellen.
Reggefiber is voor een deel eigenaar van deze bedrijven en die zegt gewoon wat ze voor de aangeboden diensten moeten vragen.

Dit is ook de reden waarom je op deze vragen nooit een antwoord krijgt van XMS.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 14:19:
'k vroeg me zo af als ik een UDP TS stream op een ipeetje uit het multicastsegment of whatever van het IPTV net draai op een ongebruikt poortje, kunnen jullie andere xms of glashard klanten die stream oppikken?
Multicast 'omhoog' wordt zeer waarschijnlijk niet toegestaan, maar je kunt wel unicast doen uiteraard, dus op je eigen IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:12:Van die 70 zenders in het basispakket van IPTV is 2/3 een postzegelformaat opvulzender. Persoonlijk ga ik die echt niet kijken, al was het alleen al om de beeldkwaliteit. Ik had liever gehad dat ze het basispakket wat kleiner hadden gemaakt en dat daardoor minimaal de Nederlandse basis HD zenders in het basispakket ondergebracht konden worden. Glashart Media heeft in de basis veel te veel ingezet op het zenderaanbod en te weinig op beeldkwaliteit, terwijl het juist andersom moest zijn. Beeldkwaliteit gaat altijd voor het zenderaanbod wat mij betreft.
Eens! Hoewel ik SD niet eens als het grootste probleem zie. Wel is het probleem dat er inderdaad nog teveel in postzegelformaat uitgezonden wordt waardoor je een enorme zwarte rand om het beeld krijgt. Natuurlijk kan je (handmatig) inzoomen met behoud van de juiste beeldverhouding maar dan zullen ook de ondertitels deels wegvallen. Name and shame:

Zenders in het IPTV pakket met postzegelformaat breedbeeld:
- MGM Movie Channel
- Discovery World
- Discovery Science
- Discovery Travel & Living
- TCM
- Comedy Central Family
- BBC Entertainment
- Travel Channel
- NHK World
- TV Oranje
- MTV
- MTV Brand New
- TMF
- TMF NL
(en dan mis ik er vast nog wel een paar...)

Zenders met verkeerde beeldverhouding:
- Comedy Central zendt sinds kort wel in anamorf breedbeeld uit, waarvoor hulde, maar 4:3 uitzendingen worden automatisch schermvullend opgerekt waardoor de beeldverhouding verkeerd is en de ondertitels in koeie letters gepresenteerd worden.

Zenders welke ook in HD beschikbaar zijn en dus eigenlijk de SD-versie zou moeten vervangen:
- Comedy Central
- National Geographic Channel
- Food Network
- MGM Movie Channel
- Syfy
- Hallmark Channel
- één/Ketnet/Canvas
- ARD/ZDF/WDR/Arte/RTL/ProSieben/Sat.1

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Dat van Comedy Central had ik op 19 november genoemd, verder geen reactie gehad:
Mau_Maus in "XMS Glasvezel ervaring - deel IX"

Ik hoop ook dat ze dat aanpassen. En misschien ook de bitrate. Voor een Nederlandse zender is het echt bedroevend gecomprimeerd. (maar misschien is dit allemaal de schuld van Comedy Central zelf)

"Zenders welke ook in HD beschikbaar zijn en dus eigenlijk de SD-versie zou moeten vervangen"
Ik weet niet hoe dat met alle zenders is, maar NGC HD en SD zenden verschillende content uit, dus snap wel als daar verschillende kanalen voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
En van dat rijtje HD zenders heeft Glashart Media waarschijnlijk nog niet de rechten om ze in HD uit te zenden. Natuurlijk zou het mooi zijn als die HD zenders toegevoegd worden maar het is niet zo dat ze dat zomaar even kunnen doen, daar zal over onderhandeld moeten worden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ouders heeft laatst een nieuwe tv gehaald namelijk de 40ex500 van sony.
Nou willen ze overstappen van analoog tv abbonement naar digitale. welke settopbox zal je hun aanraden.
ik heb begrepen dat de kosten eenmalig is? of moet je nog per maand bij betalen voor de digitale zenders.
in hun slaap kamer hebben ze hun oude lcd geplaats en hiervoor willen ze ook digitale zenders op hebben.
is het mogelijk om 2 settopboxen aan te sluiten??? of moet je hiervoor nog een extra abbonement nemen

Ook heeft de nieuwe tv de CI+ ready . ik heb gelezen dat je dan de tv en de zenders via 1 afstandbediening kan gebruiken. Is dit met XMS ook mogelijk???

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:37
Mijn ouders heeft laatst een nieuwe tv gehaald namelijk de 40ex500 van sony.
Nou willen ze overstappen van analoog tv abbonement naar digitale. welke settopbox zal je hun aanraden.
ik heb begrepen dat de kosten eenmalig is? of moet je nog per maand bij betalen voor de digitale zenders.
Kijk eens in de start post ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ari3 schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:30:
Zenders in het IPTV pakket met postzegelformaat breedbeeld:
Zenders met verkeerde beeldverhouding:
Het hele idee bij Glashart is dat ze zenders direct doorgeven zonder deze aan te passen. Als zenders er dus voor kiezen om altijd 4:3 uit te zenden met zwarte balken, dan is dat de schuld van de zender en niet van glashart. Dat het niet echt fijn is ben ik wel met je eens. Dat comedy central verkeerde beeldverhoudingen heeft ligt waarschijnlijk ook aan de zender, hoewel ik dat natuurlijk niet met zekerheid kan zeggen. Waarom kan het anders bij RTL wel goed gaan? Als mijn vriendin As The World Turns aan het kijken is, dan is het beeld gewoon 4:3 (met zwarte balken aan de zijkant), als het een breedbeeld uitzending is, dan is het beeld beeldvullend. Dat moet toch ook kunnen bij comedy central lijkt me, alleen met de zender het zelf goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Upload is voor veel mensen niet interessant,het gaat ze om de download en dan is kabel interessant.
Het hangt er ook een beetje vanaf of in mijn geval,ziggo de centrales al vernieuwd heeft, de nieuwe centrales zijn stabiel. Glas is mooi,maar zoals ik al eerder gezegd heb,als xms de vezel zo blijft knijpen dan heb je er weinig aan. Wat heb ik er aan om te weten dat de vezel de toekomst heeft,als het verleden blijkt dat xms in haar hele bestaan slechts 1 keer de snelheid heeft verhoogd ( van 20 naar 50 mbits ) en niet van plan is om nog eens een dergelijk gebaar te maken. Er zijn nu ook nieuwe ci+ kaarten waar je een netwerk kabel in kunt prikken, video on demand zonder extra decoder. "netdisk" heeft xs4all al jaren,en Ziggo ook. Zelfs film1 on demand is al toegevoegd.

De een is niet meer slechter dan de ander,je kan voor jezelf de keuze maken,wat wil ik,alleen maar downloaden en digitale tv, dan is Ziggo/upc gewoon interessanter dan XMS, totdat XMS eindelijk de kraan eens gaat opendraaien.
Hoewel KPN en Reggefiber de prijzen al flink aan het verhogen zijn, KPN heeft aangekondigd alle tarieven van haar telefoondiensten bij alle "merknamen" te verhogen. Bellen naar alle vaste nummers gaat maar liefst met 5 cent per minuut omhoog. Ze verlagen de kosten van mobiel bellen,zodat vast en mobiel in prijs gelijk wordt. Alleen heb je zo niets meer aan je minutenbundels op je mobiel en veel mensen bellen toch met vast naar vast en dan is 5 cent per minuut verhogen een behoorlijke prijs. En dan vraag ik me toch af wie er gaat volgen. Het gaat op voor internetplusbellen,en voor alle varianten van de KPN dochters en voor de vaste dienst,waarbij onbeperkt bellen voor een vaste prijs gaat vervallen.
Als deze trend gevolgd wordt,dan heeft men een nieuwe melk koe gevonden.
Ze gaan ook de tarieven verhogen die ze andere providers in rekening brengen om te bellen naar en via hun net,dus vroeg of laat zullen andere providers hun telefoon tarieven ook moeten gaan verhogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
XMS knijpt niet af en draait de kraan van upgrades niet dicht. Net als alle andere fiber providers moeten zijn gewoon de lijnen en de bandbreedte inkopen. Zolang glashart die tarieven niet aanpast zit er weinig speelruimte in lijkt me. Dat kun je niet continu XMS kwalijk blijven nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
denan schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:03:
XMS knijpt niet af en draait de kraan van upgrades niet dicht. Net als alle andere fiber providers moeten zijn gewoon de lijnen en de bandbreedte inkopen. Zolang glashart die tarieven niet aanpast zit er weinig speelruimte in lijkt me. Dat kun je niet continu XMS kwalijk blijven nemen ;)
Dat is waar, maar uiteindelijk is het de consument die gewoon naar de prijs kijkt en dan interesseert het de consument niet waar het geld naar toe gaat. Je maakt een deal met XMS en hoe XMS verder zijn diensten inkoopt en voor welke bedragen is volstrekt oninteressant.

Ik denk overigens dat XMS beter de prijs kan verlagen dan de snelheid gratis te verhogen. Dus ipv 40 euro voor 50mbit 20 euro voor 50 mbit. Een verhoging van de snelheid naar 100mbit zouden dan 30 euro meer zijn en totaal op 50 euro uitkomen. Dat zijn wat mij betreft veel mooiere tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Nick39 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:52:
Glas is mooi,maar zoals ik al eerder gezegd heb,als xms de vezel zo blijft knijpen dan heb je er weinig aan.
Dat is ook lekker onderbouwd. Ik haal m'n snelheid altijd prima.
Wat heb ik er aan om te weten dat de vezel de toekomst heeft,als het verleden blijkt dat xms in haar hele bestaan slechts 1 keer de snelheid heeft verhoogd ( van 20 naar 50 mbits ) en niet van plan is om nog eens een dergelijk gebaar te maken.
Volgens mij is het zelfs ooit van 10 naar 24 en van 24 naar 50 gegaan. Dat is een vervijfvoudiging binnen 5 (?) jaar. Niet slecht lijkt me.
Er zijn nu ook nieuwe ci+ kaarten waar je een netwerk kabel in kunt prikken, video on demand zonder extra decoder. "netdisk" heeft xs4all al jaren,en Ziggo ook. Zelfs film1 on demand is al toegevoegd.
Zijn goede oplossingen idd! :-)
Hoewel KPN en Reggefiber de prijzen al flink aan het verhogen zijn, KPN heeft aangekondigd alle tarieven van haar telefoondiensten bij alle "merknamen" te verhogen.
Waar staat dat?
Bellen naar alle vaste nummers gaat maar liefst met 5 cent per minuut omhoog. Ze verlagen de kosten van mobiel bellen,zodat vast en mobiel in prijs gelijk wordt. Alleen heb je zo niets meer aan je minutenbundels op je mobiel en veel mensen bellen toch met vast naar vast en dan is 5 cent per minuut verhogen een behoorlijke prijs. En dan vraag ik me toch af wie er gaat volgen. Het gaat op voor internetplusbellen,en voor alle varianten van de KPN dochters en voor de vaste dienst,waarbij onbeperkt bellen voor een vaste prijs gaat vervallen.
Als deze trend gevolgd wordt,dan heeft men een nieuwe melk koe gevonden.
Ze gaan ook de tarieven verhogen die ze andere providers in rekening brengen om te bellen naar en via hun net,dus vroeg of laat zullen andere providers hun telefoon tarieven ook moeten gaan verhogen...
Ik kan me wel vinden in je verhaal, maar je gebruikt echt nergens een bronvermelding en ik vind een aantal dingen die je zegt aardig discutabel.

Ik heb zelf juist wel schik met m'n aansluiting. Hij is altijd snel, IPTV werkt prima er wordt aardig aan de weg getimmerd (want op TV gebied is echt nog wel wat te winnen) en de diensten zijn best betrouwbaar. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op maandag 29 november 2010 @ 19:03:
En van dat rijtje HD zenders heeft Glashart Media waarschijnlijk nog niet de rechten om ze in HD uit te zenden. Natuurlijk zou het mooi zijn als die HD zenders toegevoegd worden maar het is niet zo dat ze dat zomaar even kunnen doen, daar zal over onderhandeld moeten worden dan.
Ik vind het HD zender aanbod van glashart media op dit moment best goed te noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:42:
[...]

Ik vind het HD zender aanbod van glashart media op dit moment best goed te noemen
Dat is ook zo maar wat toevoegingen zouden natuurlijk best weer welkom zijn :) Bijvoorbeeld Travel Channel HD zou ik graag erbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Mojo schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:28:
[...]

Dat is ook lekker onderbouwd. Ik haal m'n snelheid altijd prima.
Verkeerd begrepen,ik haal de 50 ook,maar de snelheid zou zo goed als onbeperkt moeten zijn maar wordt standaard geknepen tot 50 mbits,misschien is dat duidelijker.
[...]
Volgens mij is het zelfs ooit van 10 naar 24 en van 24 naar 50 gegaan. Dat is een vervijfvoudiging binnen 5 (?) jaar. Niet slecht lijkt me.
In de 3 jaar dat ik bij xms zit heb ik alleen de verhoging van 20/25 naar 50 meegemaakt
Ik kan me wel vinden in je verhaal, maar je gebruikt echt nergens een bronvermelding en ik vind een aantal dingen die je zegt aardig discutabel.
Kom zeg, een beetje googlen en je had dit kunnen vinden,zelfs op je eigen tweakers is er een artikel aan gewijd.
nieuws: KPN wijzigt tarieven InternetPlusBellen en BelVrij in 2011
http://www.mediamagazine.nl/
Kan er nog zeker 20 noemen maar nogmaals, Google even..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Nick39 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:43:
[...]

Verkeerd begrepen,ik haal de 50 ook,maar de snelheid zou zo goed als onbeperkt moeten zijn maar wordt standaard geknepen tot 50 mbits,misschien is dat duidelijker.

[...]

In de 3 jaar dat ik bij xms zit heb ik alleen de verhoging van 20/25 naar 50 meegemaakt

[...]

Kom zeg, een beetje googlen en je had dit kunnen vinden,zelfs op je eigen tweakers is er een artikel aan gewijd.
nieuws: KPN wijzigt tarieven InternetPlusBellen en BelVrij in 2011
http://www.mediamagazine.nl/
Kan er nog zeker 20 noemen maar nogmaals, Google even..
Ahh zo. Nouja, het is ook wel begrijpbaar dat je niet meer haalt dan waar je voor betaald. Ik vind het een beetje een rare eis om meer te verwachten. Wees blij dat het geen ADSL is, daar haal je veel minder dan waar je voor betaald. :)

Verhoging: Idem. Maar kijk eens naar het algehele plaatje, wie (percentage klantenbestand) zit nou echt op zo'n verhoging te wachten.

Telefoon:
Dat wel, maar waar haal je het vandaan dat Reggefiber het ook zal doen ;-)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Mojo schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:42:
[...]

Telefoon:
Dat wel, maar waar haal je het vandaan dat Reggefiber het ook zal doen ;-)
Laten we niet bescheiden doen,een groot deel van de nederlanders belt via een KPN product,in alle mogelijke varianten met alle mogelijke namen,het net had een variant,telford,noem maar op.
Als KPN de prijzen gaat "harmoniseren" gaan anderen mee doen,dat moeten ze wel.
Dat zag je ook toen KPN overging op mobiel per minuut afronden,gelijk gingen er concurrenten mee doen.
Belt een KPN mobiele abonnee naar een duurder nummer dan gaan de interconnectieprijzen ook veranderen, de flatfee pakketten worden al in prijs verhoogd.
KPN en Reggefiber zijn ook niet voor niets een "joint venture" (schrijf je dat zo ? )
En dan mag mobiel bellen goedkoper worden,het komt toch uit op die basisprijs die met 5 cent per minuut is verhoogd.
En het merendeel van de mensen begrijpt weinig van sipservers,en met de laatste updates kun je die bij KPN ook al niet meer veranderen en worden de poorten van bv budgetphone al geblokkeerd.
Ik ben geen waarzegger maar gegarandeerd dat anderen dit gaan volgen.
En dat heeft niets met anti-xms of zo te maken.

Wie er op een verhoging van de snelheid zit te wachten.. lees 4 of 5 blz terug en daar zijn er al genoeg die bv wel naar 100 mbits willen en daar bv een tientje per maand voor over hebben,er is genoeg animo voor een snelheidsverhoging.

[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 30-11-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
ik verwacht voor komend jaar nog geen gratis upgrade naar 100 mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Telefoontechnisch gezien zou je gelijk kunnen hebben, maar ik verwacht zelf niet dat XMS de tarieven echt snel omhoog schopt.

Overigens, Reggefiber is een Joint Venture van KPN en Reggeborgh, maar XMS is weer een BV die alleen onder Reggeborgh valt.

Je baseert je verhaal over snelheden op argumenten van Tweakers. Tuurlijk willen die 100Mb voor 10 euro meer. Maar je gaat me niet vertellen dat Jan en Alleman (wat toch zeker 50% van de markt is!) nou echt 100Mb nodig heeft. ;-)

Overigens is de upgrade van 10mb naar 24mb in Mei 2007 geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Meer mensen met internet problemen in Arnhem (6823BR)?
Internet begon zondagavond al heel raar te doen maar hoorde vanmiddag van mijn zus dat heel internet niet meer werkt. Modem en router resetten haalt niks uit.. :/

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okai ik heb nog xms gebeld en die kon mij mededelen dat je geen gebruik kon maken van CI+
jammer genoeg dus nou ben ik verplan om de aminet 130M te nemen hiervoor moest ik 110 euro bij betalen. Is deze product wel door jullie aan te raden???

Ik heb ook nog een tv boven staan in me slaap kamer waar ik ook hd zenders wil ontvangen is het dan mogelijk om aminet 130 2 x te bestellen.?? of kan je enkel alleen 1 x Amino 130 en 1x Amino 110 per huishouden.Moet ik hiervoor nog een switch kopen zodat de utp kabel kan splitsen???

Of is het ook mogelijk om de Humax HDR-5050C te kopen en hem in de slaapkamer te plaatsen hiervoor is wel dvb-C nodig en ik weet niet zeker of dat in arnhem beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:57:
Ik heb ook nog een tv boven staan in me slaap kamer waar ik ook hd zenders wil ontvangen is het dan mogelijk om aminet 130 2 x te bestellen.?? of kan je enkel alleen 1 x Amino 130 en 1x Amino 110 per huishouden.Moet ik hiervoor nog een switch kopen zodat de utp kabel kan splitsen???

Of is het ook mogelijk om de Humax HDR-5050C te kopen en hem in de slaapkamer te plaatsen hiervoor is wel dvb-C nodig en ik weet niet zeker of dat in arnhem beschikbaar is.
Het is geen probleem om tweemaal de 130 aan te sluiten maar hier heb je inderdaad wel een switch voor nodig en natuurlijk een netwerkkabel naar de slaapkamer.
Met de aanschaf van Humax HDR-5050C kies je voor een halve oplossing je hebt dan wel de digitale zenders maar geen HD zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiebo66 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 23:45:
[...]

Het is geen probleem om tweemaal de 130 aan te sluiten maar hier heb je inderdaad wel een switch voor nodig en natuurlijk een netwerkkabel naar de slaapkamer.
Met de aanschaf van Humax HDR-5050C kies je voor een halve oplossing je hebt dan wel de digitale zenders maar geen HD zenders.
bedankt voor je snelle reactie

ik heb thuis nog een router voor mijn laptop en pc. kan ik de decoder niet gewoon op de router aan sluiten of moet ik tussen de router en de kastje waar de telefonie internet en analoog tv van xms een switch tussen zetten? en welke switch zal je me aanraden?

ik heb in totaal vier poorten nodig namelijk:

1 x PC
2 x amino 130
1 x TV (heb namelijk een sony 40ex500 besteld en deze kan je youtube content afspelen via inet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
http://www.trouw.nl/nieuw...tionaal_glasvezelnet.html

Wanneer zal reggefiber overgenomen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 00:38:
ik heb thuis nog een router voor mijn laptop en pc. kan ik de decoder niet gewoon op de router aan sluiten of moet ik tussen de router en de kastje waar de telefonie internet en analoog tv van xms een switch tussen zetten? en welke switch zal je me aanraden?
Je moet een switch (willekeurig welke, als deze maar minimaal 100mb ondersteunt) aansluiten op de poort van de glasvezel 'router' waar je normaal je amino aansluit. Je kunt de amino niet (zomaar) achter een eigen router hangen. De amino doet een DHCP request om een speciaal IP te krijgen van het XMS netwerk en dit wordt alleen uitgegeven aan bekende MAC adressen. Dus als je er een router tussen hangt, moet deze het MAC adres overnemen van de amino, en dat is nog niet zo eenvoudig (voor de meeste gebruikers). Tevens zou de router IGMP proxying moeten ondersteunen.
Je zou ook met VLANs kunnen werken enzo om dit op te lossen met een enkele switch.

M.a.w.: het IPTV netwerk is een eigen netwerk wat gescheiden is van het 'internet' netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

In alle handleidingen staat dat je bij XMS max 1 HD settop box (de Amino 130) en 1 SD settop box (de Amino 110) kan aansluiten. Nu lees ik hier dat 2 HD settop boxen tegelijk ook kan, is dit waar? Iemand die dit in de praktijk thuis heeft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Goku33 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:31:
In alle handleidingen staat dat je bij XMS max 1 HD settop box (de Amino 130) en 1 SD settop box (de Amino 110) kan aansluiten. Nu lees ik hier dat 2 HD settop boxen tegelijk ook kan, is dit waar? Iemand die dit in de praktijk thuis heeft staan?
Ik heb hier 2 x de A130m staan, dit is wel bij OnsBrabantNet maar het lijkt mij dat dit bij andere GHM resellers niet anders is dan. Technisch gezien kan je overigens momenteel zelfs 2 x A130m + 2 x A110 tegelijk aansluiten. Probleem is alleen dat ze niet zoveel boxen per huishouden willen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
ik222 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:35:
[...]

Ik heb hier 2 x de A130m staan, dit is wel bij OnsBrabantNet maar het lijkt mij dat dit bij andere GHM resellers niet anders is dan. Technisch gezien kan je overigens momenteel zelfs 2 x A130m + 2 x A110 tegelijk aansluiten. Probleem is alleen dat ze niet zoveel boxen per huishouden willen leveren.
het kan inderdaad. gewoon contact opnemen met de helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Of Reggefiber mag het allemaal gaan doen,dat kan ook nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Mojo schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:21:
Je baseert je verhaal over snelheden op argumenten van Tweakers. Tuurlijk willen die 100Mb voor 10 euro meer. Maar je gaat me niet vertellen dat Jan en Alleman (wat toch zeker 50% van de markt is!) nou echt 100Mb nodig heeft. ;-)

Overigens is de upgrade van 10mb naar 24mb in Mei 2007 geweest.
Het gaat er ook niet om of mensen die verhoging echt nodig hebben,dat bepalen wij niet maar de mensen zelf. Het feit dat dit tweakers heet wil niet zeggen dat het allemaal tweakers zijn,want dan kun je alles op die basis wel ontkrachten. Dan is onze discussie ook niet relevant want omdat we hem op tweakers voeren... tweakers onderling.... u vat hem ? En ik hang al bijna 8 jaar op tweakers,maar alleen op heel specifieke gebieden durf ik mezelf een tweaker te noemen, er is ook geen definitie van het woord Tweaker,het enige wat tweakers zelf zegt is dat ze verwachten van de mensen die hier posten dat ze een beetje basiskennis van de materie hebben,dat is een rekbaar begrip. Mede juist omdat xms geen eigen forum heeft zijn en lezen hier ook heel wat "niet tweakers". Er zijn,als je terug leest,voldoende lezers op tweakers ( wat dus niet perse echte tweakers hoeven te zijn in de definitie die we zelf maar aan dat woord hebben gegeven..) die ook een snelheidsverhoging willen en zelfs bereid zijn daar rond de 10 euro voor te betalen ipv de belachelijke 30 euro,een prijs die al verlaagd is want hiervoor was het nog stukken duurder (59,95 genoemd in hetzelfde topic.) Om dan te gaan kijken wie van die mensen "Jan en Alleman" zijn... het gaat er ook niet om of ze het nodig hebben maar of ze het willen.
Zet 2 pakken wasmiddel neer van hetzelfde merk en zet op die tweede 10% meer,en gratis,en kijk dan welke men pakt,dan ga je ook niet vragen,heeft u die 10% meer en gratis nou wel nodig...
In elk geval las ik gisteren een stuk waar uit blijkt dat ook Tele2 de tarieven gaat "harmoniseren" wat zo'n mooi woord is voor verhogen. Voor XMS is het simpel,die koopt haar telefoondiensten bij Telio.
En als de tarieven gaan stijgen,met name de interconnectie prijzen,dan zal XMS moeten volgen.
Natuurlijk gaat dat niet alleen op voor XMS maar voor alle diensten leveranciers.

De upgrade naar 50 mbits van xms is op 9 mei 2008 geweest.
denan in "XMS Glasvezelinternet voor particulieren..."
Ruim 2,5 jaar later is er sindsdien geen enkele upgrade meer geweest.
Dat is bij nagenoeg alle providers wel anders.

[ Voor 33% gewijzigd door Nick39 op 01-12-2010 12:39 . Reden: foutjes weg gepoetst. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
Nick39 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:22:
[...]

De upgrade naar 50 mbits van xms is op 9 mei 2008 geweest.
denan in "XMS Glasvezelinternet voor particulieren..."
Ruim 2,5 jaar later is er sindsdien geen enkele upgrade meer geweest.
Dat is bij nagenoeg alle providers wel anders.
Je hoeft als organisatie natuurlijk niet te doen wat andere organisaties doen. Maar als je kijkt wat andere leveranciers wel doen in de vorm van gratis upgrades en dat afzet tegen XMS dan is het net alsof XMS hierin stilstaat.

Een upgrade naar 100mbit is misschien wat groot (met de visie dat de volgende gratis upgrade dan niet makkelijk te maken is), maar een stap richting 70mbit lijkt me een goede stap. Het gaat er meer om dat XMS aangeeft aan zijn (trouwe) klanten dat XMS niet stilstaat en daadwerkelijk meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Ik zeg ook niet dat het slecht is. Ik zeg alleen dat ik weinig beweegredenen voor XMS zie om een upgrade te doen. Als je kijkt naar de huidige markt zie je dat 50/50Mb/s een goede snelheid voor een goede prijs is bij XMS. Net zoals de 100/100 upgrade dat is en eventueel een 10/10 abonnement is ook aardig scherp.

Vergeet in elk geval niet dat XMS (volgens mij) in volledig Nederlandse handen is en dat is anders dan bijvoorbeeld UPC en Ziggo, waar Amerikaanse en Britse bedrijven achter zitten, met een andere bedrijfscultuur en filosofie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
ericjanvanputten schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:28:
[...]

Je hoeft als organisatie natuurlijk niet te doen wat andere organisaties doen. Maar als je kijkt wat andere leveranciers wel doen in de vorm van gratis upgrades en dat afzet tegen XMS dan is het net alsof XMS hierin stilstaat.

Een upgrade naar 100mbit is misschien wat groot (met de visie dat de volgende gratis upgrade dan niet makkelijk te maken is), maar een stap richting 70mbit lijkt me een goede stap. Het gaat er meer om dat XMS aangeeft aan zijn (trouwe) klanten dat XMS niet stilstaat en daadwerkelijk meegaat.
Da's exact wat ik bedoel,alleen had jij er wat minder woorden voor nodig maar dat komt door mijn kwaal..
Mojo schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:39:

Vergeet in elk geval niet dat XMS (volgens mij) in volledig Nederlandse handen is en dat is anders dan bijvoorbeeld UPC en Ziggo, waar Amerikaanse en Britse bedrijven achter zitten, met een andere bedrijfscultuur en filosofie.
Ah.. dus daar heeft het mee te maken,XMS is Nederlands,dus ons ben zuunig... sorry zonder enig disrespect,maar da's een redenatie die weinig steek houdt.
Een organisatie,waar die ook vandaan komt,kijkt echt wel op de lokale markt wat men wil, anders liepen we hier allemaal met sporen onder onze schoenen in een kamerjas een Pizza te eten...

Sommige mensen hebben complete acties gehouden,met tuinbordjes en noem maar op,om dat mooie glasvezelnet te krijgen en het enige dat men ziet is dat voorlopig bijna alle leveranciers via dat ouderwetse al zoveel keren afgeschreven en overvolle kopernet meer doen,dan XMS op dat super glasvezelnet zou kunnen doen. (alsof wij met zijn allen een fonteintje laten lopen op een riool van 6 meter doorsnee,de capaciteit van dat glas is zoveel malen groter dan dat inferieure koper netwerk maar als je er niets mee doen,vraag ik me af waarom dat glasvezelnet nu gelegen is.. voor de toekomst ??... ik leef NU hoor..)

Maar ook hier kun je gelijk hebben,xms is zelfs zo zuinig dat men jaren moet zeuren om beloofde prijzen,de tuinprikker actie iets van 2 jaar en over de vorige actie heeft men een jaar moeten zeuren over de prijzen en ook de I-Pads zie ik nog niet weg gaan..dus als dat Nederlands is,geef mij dan maar een pizza met een windmolen en wat paarden op mijn ranch.. _/-\o_

[ Voor 58% gewijzigd door Nick39 op 01-12-2010 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
volgens mij zijn de ipads al vergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Ik vind toch ook dat XMS wel eens een keer een gebaar kan doen richting de klant
Ik heb voor me eigen besloten bij de volgende verhoging van Ziggo XMS gedag te zeggen
Ik heb namelijk gehoord dat ziggo de upload 25% van de download wil gaan maken en wel zo snel mogelijk.
Dat betekent dat de snelheid 120/30 of bij een volgende verhoging 160/40 word.
Dan kan XMS niet langer zich verschuilen achter de upload dan blijft alleen de ping over
Nou ik heb dat vergeleken met een vriend die bij ziggo zit en het scheelde gemiddeld 4 ms in het voordeel van XMS nou daar kom ik wel over heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

rjn27 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:09:
Ik vind toch ook dat XMS wel eens een keer een gebaar kan doen richting de klant
Ik heb voor me eigen besloten bij de volgende verhoging van Ziggo XMS gedag te zeggen
Ik heb namelijk gehoord dat ziggo de upload 25% van de download wil gaan maken en wel zo snel mogelijk.
Dat betekent dat de snelheid 120/30 of bij een volgende verhoging 160/40 word.
Dan kan XMS niet langer zich verschuilen achter de upload dan blijft alleen de ping over
Nou ik heb dat vergeleken met een vriend die bij ziggo zit en het scheelde gemiddeld 4 ms in het voordeel van XMS nou daar kom ik wel over heen.
Heb je wel eens gezien wat je bij Ziggo daadwerkelijk behaalt in werkelijkheid?
Buren hebben nu 60 Mbit. Als ik bij hun vanaf mijn FTP server iets download, mogen ze blij zijn wanneer er meer dan 5 Mbit gehaald wordt ;)
Haal ik het op mijn werk vanaf mijn FTP haal ik regelmatig tegen de 60 Mbit

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
Vanavond weer problemen met analoge tv in vathorst 3825.... nu knalt om de paar seconden het hele beeld even op sneeuw om direct weer terug te komen.

Is nu al weer een paar dagen problemen met analoge tv, eigenlijk maar eens contact zoeken over een deel restitutie... kunnen we ook wel weer shaken denk ik...

UPDATE: analoge tv storing is/was bekend bij XMS.

[ Voor 7% gewijzigd door ericjanvanputten op 02-12-2010 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

psychoclown schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:37:
Meer mensen met internet problemen in Arnhem (6823BR)?
Internet begon zondagavond al heel raar te doen maar hoorde vanmiddag van mijn zus dat heel internet niet meer werkt. Modem en router resetten haalt niks uit.. :/
Niemand hier last van (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Het is wel vaker feest in Arnhem, sinds de storing van vorige maand (alles lag meer als een halve dag plat) is mijn upload nog maar 8 to 12 Mbps.
Alles al geprobeerd en de EHBO stappen van XMS doorgelopen, screenshots gestuurd etc.

Van XMS hoor je helemaal niets terug... Iedere keer als ik bel en vraag om een status update dan zeggen ze "het is doorgestuurd" meer weten ze niet.

Dit probleem is "pas" een maand geleden gemeld....
Heb het idee dat de oude wijken vergeten worden zodra ze weer ergens anders bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Waarom vraag je niet of er een monteur langs komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Omdat XMS er niet over gaat...

XMS kijkt alleen hoe staat het profiel staat deze op 50/50 dan kunnen ze verder niets meer.
Ze moeten het dan doorsturen naar de netbeheerder zodat deze kan gaan kijken.

Zal me niks verbazen als er ergens een paar fibers niet lekker zijn.

Mijn schoonvader was in de zomer de tuin aan het graven en raakte een "oranje kabel" gelukkig was alleen een beetje de mantel beschadigd. (denk ik) kabel lag maar 10cm diep!
De fiber ligt hier gewoon los in de tuin zonder buis er om heen, het is dus russisch roulette als je in de tuin bezig bent.
Volgens mij is het voor de rest van de wijk ook niet anders.

Je kan hier geeneens de kap van de glasvezel modem afhalen hij zit strak tussen de wand en de kw/h meter :F

Zal wel goedkoop hebben gemoeten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op donderdag 02 december 2010 @ 03:40:
Omdat XMS er niet over gaat...

XMS kijkt alleen hoe staat het profiel staat deze op 50/50 dan kunnen ze verder niets meer.
Ze moeten het dan doorsturen naar de netbeheerder zodat deze kan gaan kijken.

Zal me niks verbazen als er ergens een paar fibers niet lekker zijn.

Mijn schoonvader was in de zomer de tuin aan het graven en raakte een "oranje kabel" gelukkig was alleen een beetje de mantel beschadigd. (denk ik) kabel lag maar 10cm diep!
De fiber ligt hier gewoon los in de tuin zonder buis er om heen, het is dus russisch roulette als je in de tuin bezig bent.
Volgens mij is het voor de rest van de wijk ook niet anders.

Je kan hier geeneens de kap van de glasvezel modem afhalen hij zit strak tussen de wand en de kw/h meter :F

Zal wel goedkoop hebben gemoeten |:(
Dat is wachten tot het foutgaat. Zulke kabels zijn niet geschikt om zonder bescherming in de grond te stoppen. De wortels van een beetje heg, struik of boom drukken zo'n kabel gewoon kapot. Ik mag hopen, dat ze dat niet overal zo gedaan hebben bij jullie in de buurt. Want ik vrees, dat ze dan over enkele jaren veel geld kwijt zullen zijn aan het opnieuw aanleggen van X aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Die oranje kabels zijn best sterk, je moet veel kracht zetten om ze door te knippen, dus ik vermoed dat ze gewoon geschikt zijn voor ingraven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Wizard schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:40:
Die oranje kabels zijn best sterk, je moet veel kracht zetten om ze door te knippen, dus ik vermoed dat ze gewoon geschikt zijn voor ingraven.
Nee. Daar zijn ze zeker niet voor geschikt (Tenminste: als we het over dezelfde soort kabel hebben als die in mijn meterkast de Genexis ingaat.). De krachten die bijv. groeiende wortels kunnen uitoefenen zijn zo groot, dat er toch echt een breuk in zo'n kabel kan komen. En je hebt natuurlijk ook nog de kans, dat iemand een vijvertje gaat aanleggen (of iets dergelijks) en zo door de kabel heengaat. Als er dan een buis omheen zit, overleeft de kabel het waarschijnlijk wel.

Ze hebben hier een tijdje terug bij ons op de zaak ook glasvezel aangelegd (KPN zakelijk). Die kabels liggen netjes in een buis tot aan het gebouw. Hoe het bij mij thuis geregeld is, heb ik nog niet bekeken. Met deze kou heb ik ook niet echt zin om de kruipruimte in te gaan. Maar ik mag toch hopen, dat de kabel netjes in een leiding zit. (Wie weet leg ik hem anders zelf wel in een gootje.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Als je een vijvertje aanlegt moet je ook uitkijken voor de overige leidingen... :)

Je hebt idd gelijk over de krachten van wortels (hele funderingen kunnen worden vernield), alleen dat probleem hebben de telefonie en coax kabels ook, die zitten ook niet in een mantel (alleen een mantel door de fundering).

Hier in Zeewolde hebben ze keurig een buitenmantel om de oranje kabel heen gelegd, dus hier hoeven we zulke problemen in ieder geval niet zo snel te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Het is een dunne kabel, dezelfde ligt zonder bescherming in de tuin.

Kon mijn gewone camera even niet vinden, pic gemaakt met mijn telefoon dus mindere kwaliteit.

Hmm wij hebben hier heel veel bomen, zelfs in mijn tuin staat een grote boom en aan de richting van de kabel te zien (naast het pad) loopt hij strak langs die boom.

Afbeeldingslocatie: http://img688.imageshack.us/img688/791/xmskabel.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door fast-server op 02-12-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Je bedoelt die Oranje neem ik aan? Dat is gewoon de buitenmantel voor glasvezelkabel welke prima onder de grond kan liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

De glasvezel zelf is ongeveer zo dik als een haar, dus bijna alles wat je ziet is bescherming. binnen grijs, buiten ook oranje, dus dat kan best wat hebben. Maar natuurlijk is een stevige pijp daar omheen nog weer steviger, maar niet echt nodig volgens mij. Grondkabels voor buitenverlichting e.d. zijn niet veel dikker dacht ik.

Edit:
De kabels lopen over het algemeen ook niet dwars door je tuin, maar precies op de scheidslijn met de buren, daar spit je sowieso niet zo vaak.

[ Voor 18% gewijzigd door Fiber op 02-12-2010 14:52 . Reden: Edit: ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:26:
Het is een dunne kabel, dezelfde ligt zonder bescherming in de tuin.

Kon mijn gewone camera even niet vinden, pic gemaakt met mijn telefoon dus mindere kwaliteit.

Hmm wij hebben hier heel veel bomen, zelfs in mijn tuin staat een grote boom en aan de richting van de kabel te zien (naast het pad) loopt hij strak langs die boom.

[afbeelding]
Om die kabel zit dus een beschermende huls, die toevallig net zo oranje is als een "normale" glasvezelkabel. Die breken in ieder geval niet "zomaar". Ik gok erop, dat die er bij mij ook wel zal liggen dan. (Ik heb er eigenlijk nog nooit naar gekeken.)

Ga maar rustig in de tuin spitten. Daar kom je niet zomaar doorheen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Internet doet het inmiddels weer.. paar dagen dus plat gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@psychoclown,

Heb je ook gebeld met de helpdesk hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Nee niet over gebeld, hoorde het ook maar via mijn zusje dus toen gezegd de modem en router te rebooten maar dat haalde niks uit. Zelf ben ik alleen in het weekend bij mijn moeder dus ik had er niet echt een hand in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
werkt dvb-c in amersfoort al. Ben namelijk van plan om een nieuwe tv te gaan kopen. Heb nog zo'n oude wetse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Volgens de mensen hier al wel :)

Gegevens staan in de start post.

[ Voor 36% gewijzigd door White_Collar op 02-12-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, da's oud nieuws. Vooralsnog is CIF nog steeds een luchtkasteel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:03
denan schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:22:
[...]

Er zijn meerdere kleinere en grote kabelproviders bezig met 100% glas uitrol. Even googlen en je hebt zo wat namen :)
add: wat wel mooi het "glasvezel is nergens voor nodig" argument van deze providers teniet doet.
Veel kabelaars combineren: Glasvezel in de nieuwbouw, coax voor de bestaande gebieden, en verglazen naar mate er bandbreedte nodig is. Ik ken nog geen kabelaar met concrete planning voor verglazing van de bestaande (last-mile) infrastructuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:56:
[...]

Zo, da's oud nieuws. Vooralsnog is CIF nog steeds een luchtkasteel......
CIF is eigenaar van caiway (CIF Caiway)en die zijn nu alles aan het verglazen zodat ze in 1 keer alle klanten kunnen overzetten op FttH

Het voordeel hiervan is dat ze alle klanten al hebben, en ze alleen maar over hoeven te zetten als het nieuwe netwerk klaar is.

Ik denk zelf dat Caiway gewoon een test cq leerschool is voor CIF, als daar alles draait op FttH zal dit snel uitgebreid worden.
DJSmiley schreef op donderdag 02 december 2010 @ 23:13:
[...]

Veel kabelaars combineren: Glasvezel in de nieuwbouw, coax voor de bestaande gebieden, en verglazen naar mate er bandbreedte nodig is. Ik ken nog geen kabelaar met concrete planning voor verglazing van de bestaande (last-mile) infrastructuur.
Als de kabelaars ook FttH hebben zullen ze ook anderen op hun netwerk moeten toelaten, en iedereen weet dat ze dat niet willen.

Zolang het laatste stukje nog coax is is het gewoon kabel en houden ze het monopolie.

[ Voor 32% gewijzigd door fast-server op 03-12-2010 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:03
fast-server schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 14:38:
[...]

Als de kabelaars ook FttH hebben zullen ze ook anderen op hun netwerk moeten toelaten, en iedereen weet dat ze dat niet willen.

Zolang het laatste stukje nog coax is is het gewoon kabel en houden ze het monopolie.
De grote (commerciele) kabelaars niet idd. Maar diverse kleinere kabelaars bieden al mogelijkheden tot internet via coax of fiber via meerdere leveranciers. Kabelnoord (Ziggo, UPC, Kabelnoord), KBG (Caiway, KBG), Kabelveendam (weet niet of daar meerdere zijn), CaiHarderwijk (Caiway, vroeger UPC, Solcon, Xsyou), om maar een paar te noemen waar wel meerdere partijen leveren op coax en/of fiber

Kleinere kabelaars (Stichtingen) kijken vaker naar een open netwerk dan de partijen die hier juist commercieel in zitten (UPC, Ziggo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit het nou met PVR? wanneer kunnen we de nieuwe Amino's bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
Hebben er meer mensen problemen met die newsserver? kan op dit moment niet connecten..

''WAARSCHUWING: Kan geen verbinding maken met server news.xmsnet.nl:563 [502 news.xmsnet.nl: Access denied to your node - support@xmsnet.nl]''
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 20:13:
hoe zit het nou met PVR? wanneer kunnen we de nieuwe Amino's bestellen?
Kijk hier maar is even voor het aanvragen.

Hier staat nog meer informatie over de settopbox!

[ Voor 82% gewijzigd door Gangster93 op 04-12-2010 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik wil de Amino M532 bestellen (ik heb nog geen Digitale Televisie). Zodra de Amino M532 beschikbaar is wil ik mijn abonnement uitbreiden met Digitale Televisie. Ik ga akkoord met € 4,95 extra maandelijkse kosten en een eenmalige bijdrage van € 160,-

Ik wil de Amino M532 bestellen (ik heb reeds een abonnement op digitale televisie). Zodra de Amino M532 beschikbaar is wil ik graag deze settopbox met recorder ontvangen. Ik ga akkoord met een eenmalige bijdrage van € 249,- voor de box.
Waarom moet een bestaande klant meer betalen?

En waarom kun je die box niet gewoon huren? bij tweak kun je ook een extra 110 voor € 2,50 of een extra 130 huren voor € 5 lijkt me dan een extra M532 iets van max € 7 per maand kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe klant betaal eenmalig 160 en zit dan maandelijks vast aan 4,95 per maand.

bestaande klant kan er voor kiezen in een keer 250 euro te betalen om zo geen extra maandelijkse kosten te krijgen. bestaande klant kan geloof ik ook kiezen voor de optie om eenmaal 160 te betalen en dan ook 4,95 per maand.

het is maar wat je fijner vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtwaker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 11:55
[quote]Gangster93 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 00:13:
Hebben er meer mensen problemen met die newsserver? kan op dit moment niet connecten..
''WAARSCHUWING: Kan geen verbinding maken met server news.xmsnet.nl:563 \[502 news.xmsnet.nl: Access denied to your node - support@xmsnet.nl]''

Ja ik heb het probleem hier ook, ik dacht dat ze de problemen met de nieuwsgroepen hadden opgelost. LIgt ie er nu weer uit.

[ Voor 12% gewijzigd door nachtwaker op 04-12-2010 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 02:21:
nieuwe klant betaal eenmalig 160 en zit dan maandelijks vast aan 4,95 per maand.

bestaande klant kan er voor kiezen in een keer 250 euro te betalen om zo geen extra maandelijkse kosten te krijgen. bestaande klant kan geloof ik ook kiezen voor de optie om eenmaal 160 te betalen en dan ook 4,95 per maand.

het is maar wat je fijner vindt.
Als bestaande klant heb ik echt niet de optie gehad om eenmalig meer te betalen om zo die 4,95 niet te hoeven betalen. Ik heb voor de 130M gekozen (de 130 gekregen, maar goed) en moet uit mijn hoofd 110 euro daarvoor betalen, en dus die 4,95 extra iedere maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Eddit: probleem is bekent en er word aan gewerkt :)

[ Voor 83% gewijzigd door White_Collar op 04-12-2010 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Ik kan mijn server niet benaderen op poort 25, krijg totaal geen response. XMS zegt dat ze niks blokkeren....

Alle mogelijkheden dat het aan mijn kan zou liggen uitgesloten, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@sonybafbrein,

Dan zou ik toch je router configuratie na kijken, want xms blokkeert 25 niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Als bestaande klant heb ik echt niet de optie gehad om eenmalig meer te betalen om zo die 4,95 niet te hoeven betalen.
Je moet hier lezen: bestaande Digitale TV-klant. Als je dus al Digitale TV hebt dan kan je twee dingen doen:
  • niets extra betalen en meer betalen voor het apparaat
  • extra betalen per maand en minder betalen voor het apparaat
Volgens mij is de standaard "je gaat meer betalen per maand" dus je moet wel even zelf opletten dat je aangeeft dat je niet extra wil betalen per maand.

Als je nog geen Digitale TV had (bijvoorbeeld alleen internet) en je gaat dat nu wel afnemen dan kan je niet kiezen en moet je altijd extra betalen per maand.

Je moet dus even nakijken wat voor abonnement je hebt en als je al digitale TV had (bijvoorbeeld omdat je een alles-in-1 pakket hebt waar dat al bij in zit) en je wil niet extra per maand betalen dan zal je moeten bellen om het recht te laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rekenblok

Er hangt geen router tussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
JeroenE schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 11:51:
[...]
Je moet hier lezen: bestaande Digitale TV-klant. Als je dus al Digitale TV hebt dan kan je twee dingen doen:
  • niets extra betalen en meer betalen voor het apparaat
  • extra betalen per maand en minder betalen voor het apparaat
Volgens mij is de standaard "je gaat meer betalen per maand" dus je moet wel even zelf opletten dat je aangeeft dat je niet extra wil betalen per maand.

Als je nog geen Digitale TV had (bijvoorbeeld alleen internet) en je gaat dat nu wel afnemen dan kan je niet kiezen en moet je altijd extra betalen per maand.

Je moet dus even nakijken wat voor abonnement je hebt en als je al digitale TV had (bijvoorbeeld omdat je een alles-in-1 pakket hebt waar dat al bij in zit) en je wil niet extra per maand betalen dan zal je moeten bellen om het recht te laten zetten.
Ik heb al jaren een alles in een pakket van XMS maar pas sinds een paar maanden digitale televisie.
Dat bellen met XMS heb ik eigenlijk helemaal geen zin meer in.
Eerlijk gezegd ben ik serieus aan het zoeken naar een alternatief. Het enige waar ik echt tevreden mee ben is het internet. De telefoon is gewoonweg onbetrouwbaar en de digitale tv vind ik nou ook niet echt om over naar huis te schrijven. En ja, daar heb ik al diverse malen over gebeld.

Het is jammer, maar in mijn ogen is de kwaliteit van XMS alleen maar achteruit gegaan. Van uitstekend en aan te raden in het prille begin tot amateuristisch en af te raden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 11:54:
@Rekenblok

Er hangt geen router tussen :)
Heeft het eerst wel gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:02
Gisteren een folder van Breedband Arnhem in de bus gekregen..blijkbaar concurrentie voor XMS hier in het centrum. In het begin alleen voor bedrijven, maar ze gaan ook testen met particulieren. Laat ik nu net in de buurt zitten van hun (nieuw aan te leggen) vezel (en daarom dus ook de folder in de bus gekregen lijkt me).
Ben benieuwd hoe dit gaat lopen in de toekomst...
http://www.breedbandarnhem.nl/

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
nachtwaker schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 07:35:
Ja ik heb het probleem hier ook, ik dacht dat ze de problemen met de nieuwsgroepen hadden opgelost. LIgt ie er nu weer uit.
Hier doet hij het nu wel (eerder niet geprobeerd), maar slechts met een paar threads tegelijk.
Quibus69 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 12:08:
Ik heb al jaren een alles in een pakket van XMS maar pas sinds een paar maanden digitale televisie.
Dat bellen met XMS heb ik eigenlijk helemaal geen zin meer in.
Eerlijk gezegd ben ik serieus aan het zoeken naar een alternatief. Het enige waar ik echt tevreden mee ben is het internet. De telefoon is gewoonweg onbetrouwbaar en de digitale tv vind ik nou ook niet echt om over naar huis te schrijven. En ja, daar heb ik al diverse malen over gebeld.
Ik weet niet of vroeger de digitale TV ook gratis was. Hier in Amersfoort/Kattenbroek hadden ze dat tijdens het voor-traject in ieder geval wel. Sinds afgelopen maart (meen ik) is dit aangepast zodat mensen vanaf die tijd wel moeten betalen voor digitale TV.

Ik ben zelf pas 5 weken aangesloten en heb (nog) geen Amino, alleen een ziggo-kastje. De DVB-C ziet er veel beter uit dan die ik eerst van Ziggo had dus wat dat betreft heb ik geen klachten.

De telefoon gebruik ik niet zo vaak. Het is voor het eerst in meer dan een decennium dat ik überhaupt een vaste telefoonaansluiting heb. Het enige probleem wat ik tot nog toe heb is dat bij het bellen naar mijn nummer de telefoon blijft overgaan ook al heeft de beller ondertussen al opgehangen (dus voordat ik de telefoon heb aangenomen). Dat is wel een beetje annoying; men gaat dit nu onderzoeken. Het grootste voordeel van die aansluiting is dat ik gratis naar de helpdesk kan bellen 8)

Internet is inderdaad perfect en ik vraag me af hoe ik ooit zonder zo'n goede upload heb kunnen werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rekenblok

Ik werk aan dezelfde mailserver als sonybafbrein. We gebruiken een Postfix server achter een iptables firewall. Deze is op de volgende manieren getest:

- Telnet naar poort 25 van de server vanaf lokaal netwerk en vanaf server zelf werkt.
- Telnet naar poort 587, die ook op de server is geconfigureerd, vanaf buitenaf werkt ook. Portforwarding naar de server werkt goed, blijkt ook uit de logging van iptables.
- Telnet naar poort 25 van buiten de firewall werkt ook wanneer de firewall niet direct aan het internet is gekoppeld. (Getest met een laptop gekoppeld aan de externe interface van de firewall).
- Telnet naar poort 25 werkt alleen niet vanaf een extern adres wanneer de firewall, zoals normaal, aangesloten is op de XMS verbinding.

Postfix werkt dus, ook wanneer deze vanaf extern wordt benaderd op een andere poort (ook bijv. 2525 succesvol getest). Port forwarding werkt ook correct. Alleen in de laatst genoemde situatie werkt telnetten niet. In dit geval krijg je uiteindelijk een connection time out melding. Uit een packet dump op zowel de firewall als de mailserver blijken ook geen requests van het externe adres aan te komen op poort 25...

Aangezien XMS poort 25 niet zegt te blokkeren zijn we het spoor een beetje bijster...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@k1itamozihr,

Mijn ideeën raken een beetje op ;). (eerste lijns ;) ) Het enige wat ik op dit moment nog kan verzinnen is dat port 25 misschien is geblokkeerd door een spam run?.

Graag ontvang ik even de postcode en huisnummer waar de server staat en aangesloten staat op ons netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rekenblok

Ik heb je een berichtje gestuurd met de gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Aangezien XMS poort 25 niet zegt te blokkeren zijn we het spoor een beetje bijster...
Hier werkt het ook niet. Ik heb weliswaar geen mailserver draaien, maar een forward op wan-port 25 naar een interne host op port 22 (SSH) werkt niet. Andere poorten werken wel. Ik heb niet al 64k poorten getest, natuurlijk maar een paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan wel gewoon bij poort 25 vanaf buiten (3605)
Is het niet een filter van de host waar vanaf je test?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2010 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hsmade

Zou evt. kunnen maar we hebben dit getest vanaf meerdere externe adressen, dus erg waarschijnlijk lijkt me dat niet.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.