Telefonie werkt hier wel aardig, maar het kan stukken beter.Quibus69 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 12:08:
[...]
Ik heb al jaren een alles in een pakket van XMS maar pas sinds een paar maanden digitale televisie.
Dat bellen met XMS heb ik eigenlijk helemaal geen zin meer in.
Eerlijk gezegd ben ik serieus aan het zoeken naar een alternatief. Het enige waar ik echt tevreden mee ben is het internet. De telefoon is gewoonweg onbetrouwbaar en de digitale tv vind ik nou ook niet echt om over naar huis te schrijven. En ja, daar heb ik al diverse malen over gebeld.
Het is jammer, maar in mijn ogen is de kwaliteit van XMS alleen maar achteruit gegaan. Van uitstekend en aan te raden in het prille begin tot amateuristisch en af te raden nu.
Internet heeft goed gewerkt tot de storing van iets meer als een maand geleden, eerst haalde ik 49Mbps down en 70Mbps up maar nu heb ik 42Mbps down en 10 tot 20Mbps up.
Een aantal mensen bij lijbrandt en XMS hebben ook deze problemen en zo goed als de zelfde up en down.
Lijkt me dan toch dat er ergens iets niet lekker zit bij XMS/Lijbrandt.
TV hikt wel eens, gids informatie ophalen gaat traag en de hele ontvanger freezed dan als je toevallig net wou zappen.
Zenderlijst is naatje en er is geen channel editor beschikbaar om je eigen volgorde te bepalen.
Extra ontvangers zijn erg duur, en je bent verplicht om analoog te nemen ook al is hier geen technische noodzaak voor.
De support van XMS is tegenwoordig inderdaad dramatisch, ze kunnen niets voor je doen omdat het altijd doorgestuurd moet worden... vervolgens krijg je helemaal geen reactie meer terug en je probleem word niet opgelost!
Ik hoop dat de internet verbinding binnenkort weer goed werkt, Als your.tv (alle zenders in HD voor een euro of 15) of een andere aanbieder binnenkort beschikbaar is dan gaat XMS TV er uit.
Het is jammer dat we hier een netwerk lock hebben en alleen XMS kunnen krijgen, ik zou graag tweak willen hebben.
Bij tweak krijg je gratis usenet, goedkope extra ontvangers en reverse dns en IPV6 is mogelijk.
En tweak heeft helpdesk die je wel kan helpt of terug belt. (heb jaren lang tweakdsl gehad)
Het is i.d.d. jammer dat XMS het niveau zo laat dalen... ze gedragen zich nu een beetje als KPN en UPC.
In de wijk waar ik woon heeft 20% nog maar XMS rara hoe zou dat nou komen?
Als er meerdere aanbieders beschikbaar komen dan is XMS zo al haar klanten kwijt, dat weten ze waarschijnlijk ook en daarom laten ze het niet toe.
Ben ik blij met
glasvezel ja
XMS nee
Aangezien ik een vast IP en hogere upload nodig heb kan ik helaas nog niet switchen door het ontbreken van alternative aanbieders
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)