XMS Glasvezel ervaring - deel IX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 65.423 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Quibus69 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 12:08:
[...]

Ik heb al jaren een alles in een pakket van XMS maar pas sinds een paar maanden digitale televisie.
Dat bellen met XMS heb ik eigenlijk helemaal geen zin meer in.
Eerlijk gezegd ben ik serieus aan het zoeken naar een alternatief. Het enige waar ik echt tevreden mee ben is het internet. De telefoon is gewoonweg onbetrouwbaar en de digitale tv vind ik nou ook niet echt om over naar huis te schrijven. En ja, daar heb ik al diverse malen over gebeld.

Het is jammer, maar in mijn ogen is de kwaliteit van XMS alleen maar achteruit gegaan. Van uitstekend en aan te raden in het prille begin tot amateuristisch en af te raden nu.
Telefonie werkt hier wel aardig, maar het kan stukken beter.

Internet heeft goed gewerkt tot de storing van iets meer als een maand geleden, eerst haalde ik 49Mbps down en 70Mbps up maar nu heb ik 42Mbps down en 10 tot 20Mbps up.
Een aantal mensen bij lijbrandt en XMS hebben ook deze problemen en zo goed als de zelfde up en down.
Lijkt me dan toch dat er ergens iets niet lekker zit bij XMS/Lijbrandt.

TV hikt wel eens, gids informatie ophalen gaat traag en de hele ontvanger freezed dan als je toevallig net wou zappen.
Zenderlijst is naatje en er is geen channel editor beschikbaar om je eigen volgorde te bepalen.
Extra ontvangers zijn erg duur, en je bent verplicht om analoog te nemen ook al is hier geen technische noodzaak voor.

De support van XMS is tegenwoordig inderdaad dramatisch, ze kunnen niets voor je doen omdat het altijd doorgestuurd moet worden... vervolgens krijg je helemaal geen reactie meer terug en je probleem word niet opgelost!

Ik hoop dat de internet verbinding binnenkort weer goed werkt, Als your.tv (alle zenders in HD voor een euro of 15) of een andere aanbieder binnenkort beschikbaar is dan gaat XMS TV er uit.

Het is jammer dat we hier een netwerk lock hebben en alleen XMS kunnen krijgen, ik zou graag tweak willen hebben.
Bij tweak krijg je gratis usenet, goedkope extra ontvangers en reverse dns en IPV6 is mogelijk.
En tweak heeft helpdesk die je wel kan helpt of terug belt. (heb jaren lang tweakdsl gehad)

Het is i.d.d. jammer dat XMS het niveau zo laat dalen... ze gedragen zich nu een beetje als KPN en UPC.
In de wijk waar ik woon heeft 20% nog maar XMS rara hoe zou dat nou komen?
Als er meerdere aanbieders beschikbaar komen dan is XMS zo al haar klanten kwijt, dat weten ze waarschijnlijk ook en daarom laten ze het niet toe.

Ben ik blij met
glasvezel ja
XMS nee

Aangezien ik een vast IP en hogere upload nodig heb kan ik helaas nog niet switchen door het ontbreken van alternative aanbieders }:|

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 20:04:
Extra ontvangers zijn erg duur, en je bent verplicht om analoog te nemen ook al is hier geen technische noodzaak voor.
Helemaal mee eens!

Die Amino ontvangertjes zijn kwa inkoop voor Glashart Media volgens mij velen malen goedkoper. Wat het ding doet is zo simpel dat ik me nauwelijks voor kan stellen dat de fabrikant daar 199 euro voor vraagt.

Dat verplicht analoog is een slechte rechtenconstructie. Mensen die alleen IPTV willen betalen ook verplicht voor analoog. Ze zouden IPTV volledig van analoog moeten splitsen en dan IPTV bij losse afname iets duurder moeten maken en bij afname MET analoog een korting moeten geven (ivm dubbele zenderrechten).
Ik hoop dat de internet verbinding binnenkort weer goed werkt, Als your.tv (alle zenders in HD voor een euro of 15) of een andere aanbieder binnenkort beschikbaar is dan gaat XMS TV er uit.
http://your.tv/wat_is_your_tv/
Your.TV kan haar HDTV product in heel Nederland leveren aan iedere consument die een breedband internetverbinding heeft van 8 Mbps of meer.

Ik ruik KPN streams :r

http://www.ipbforum.nl/ex...4e6a7fa9770c32afbc#p28936
NEW! ** de gestelde waar de van 1 HD stream is ongeveer 8Mbit.

http://www.kpn.com/zakeli...ltimedia/broadcasting.htm
Signaallevering
Broadcast Services kan een compleet pakket aan radio en tv zenders leveren voor service providers die bijvoorbeeld via glas of IPTV zelf de distributie willen verzorgen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 20:46
LOL idd... be careful what you wish for. Als dat your.tv net zoiets wordt als "iphion" en idd met de genoemde specs, dan ruik ik al vrij snel "KPN".

Snap dat gezeik van mensen in XMS gebieden niet zo. Ze krijgen ongewijzigde, kraakheldere, IPTV streams en maar klagen :O. Wees blij dat je niet in een KPN/WBA gebied zit....

Dat XMS/Lijbrandt op dit moment qua serviceverlening erg tekort schieten staat buiten kijf. Maar laten we hopen dat de stap die uit naam van Lijbrandt nu is gezet, om met een webcare team het internet op te duiken, ook z'n uitwerking zal vinden bij XMS.

[ Voor 28% gewijzigd door eymey op 04-12-2010 21:43 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
Dat your.tv lijkt in gedachte wel een goede oplossing, maar ik ben benieuwd naar het uiteindelijke product en dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaag probleem met telefonie:

Werd paar keer gebeld (door bekenden) en als ik dan opnam, hoorde ik niks. Bleek dat ze allang weer opgehangen hadden. Zelf wat tests gedaan met 2 mobiels. Ik bel mijn XMS nummer en hang na een paar keer overgaan op. Echter blijft mijn telefoon (XMS nummer dus) vrolijk nog ruim 20 keer overgaan voordat ie 'snapt' dat de beller allang heeft opgehangen. Nou ja, volgens mij stopt ie met rinkelen omdat het max. aantal keren overgaan is bereikt.

Meer XMS-ers die die probleem hebben / hadden? Geen heel groot probleem ofzo, maar tis gewoon irri dat als je opneemt de beller al heeft opgehangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 22:39:
Vaag probleem met telefonie:

Werd paar keer gebeld (door bekenden) en als ik dan opnam, hoorde ik niks. Bleek dat ze allang weer opgehangen hadden. Zelf wat tests gedaan met 2 mobiels. Ik bel mijn XMS nummer en hang na een paar keer overgaan op. Echter blijft mijn telefoon (XMS nummer dus) vrolijk nog ruim 20 keer overgaan voordat ie 'snapt' dat de beller allang heeft opgehangen. Nou ja, volgens mij stopt ie met rinkelen omdat het max. aantal keren overgaan is bereikt.

Meer XMS-ers die die probleem hebben / hadden? Geen heel groot probleem ofzo, maar tis gewoon irri dat als je opneemt de beller al heeft opgehangen. :)
Klopt idd.
Dit is één van de vele problemen met telefonie!

Ook is er gewoon soms wel verbinding tussen de 2 bellers,
maar is er geen geluid waar te nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2010 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:59:
Ik kan wel gewoon bij poort 25 vanaf buiten (3605)
Is het niet een filter van de host waar vanaf je test?
Hm, daar had ik nog niet aan gedacht. Vanaf een andere host lukt het inderdaad wel. Dus blijkbaar zit het op de eerste host dicht op de uitgaande port.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht kan xms ook eens iets ondernemen om de spam te stoppen.
Ik krijg de spam binnen op mijn hoofdaccount, niemand heeft dit adres.
De laatste bevatte allemaal cc's naar andere hoofdaccounts van andere xms gebruikers.
Storend en zeer slordig dat mijn provider dit toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
fast-server schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 20:04:
Zenderlijst is naatje en er is geen channel editor beschikbaar om je eigen volgorde te bepalen.
Zijn er ueberhaupt digitale ontvangers waar je wel zelf de volgorde kan instellen?
Dat analoog "verplicht" is vind ik ook niet logisch; ik snap wel dat heel veel mensen het toch willen hebben (al is het maar voor de TV op een slaapkamer), maar waarom je het niet apart kan uitzetten weet ik niet. Overigens heeft Tweak ook alleen fiber abbo's waar analoog bij in zit.
De support van XMS is tegenwoordig inderdaad dramatisch, ze kunnen niets voor je doen omdat het altijd doorgestuurd moet worden... vervolgens krijg je helemaal geen reactie meer terug en je probleem word niet opgelost!
Dat de eerstelijns niet alles kan oplossen is logisch, maar het is inderdaad niet handig als je van de andere lijns nooit meer wat hoort. Bij mij is nu ook een tocket doorgezet dus ben benieuwd wat ik daar van ga horen.
Het is jammer dat we hier een netwerk lock hebben en alleen XMS kunnen krijgen, ik zou graag tweak willen hebben.
Bij tweak krijg je gratis usenet, goedkope extra ontvangers en reverse dns en IPV6 is mogelijk.
En tweak heeft helpdesk die je wel kan helpt of terug belt. (heb jaren lang tweakdsl gehad)
Ik weet niet waar je woont, maar ik dacht dat het glasnetwerk 1 jaar na aanleg overal open ging. Dat wil overigens niet zeggen dat er echt andere aanbieders komen natuurlijk! Hier zal dat wel gaan gebeuren omdat in andere delen van Amersfoort dat ook zo gaat worden.

Bij Tweak kan je de ontvangers overigens niet aanschaffen, je krijgt ze in bruikleen en moet vervolgens per maand betalen. Ik heb dat zelf liever niet, omdat je dan uiteindelijk toch altijd veel meer betaald. Tenzij je van te voren weet dat je maar heel kort gebruik maakt van de dienst, maar daar ga ik voorlopig niet van uit.

Ik kon op de site van Tweak nergens vinden dat ze native IPV6 via glasvezel aanbieden. Kan jij aanwijzen waar dat wel staat? XMS en InterNLnet zeggen namelijk dat ze hier geen IPV6 kunnen aanbieden omdat Reggefiber geen IPV6 netwerk apparatuur installeert.

Ik weet niet precies waar het mis gaat met de helpdesk van XMS; ik kan dus ook niet zeggen over de fiber-helpdesk van Tweak beter kan zijn. Als het probleem niet bij XMS zit, maar bij de leverancier dan kan die helpdesk het probleem ook niet oplossen en zijn ze net zo afhankelijk van die leverancier als XMS. Ik heb nu een ticket uitstaan voor hetzelfde probleem wat Chielenator hierboven beschrijft dus ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik antwoord krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 08:30:
De laatste bevatte allemaal cc's naar andere hoofdaccounts van andere xms gebruikers.
ik heb dat ook telkens terwijl niemand het adres heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoehPoeh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:33
Hoi, sinds enkele dagen kan ik bepaalde websites niet meer benaderen. Hebben meer XMS'ers hier last van? Voorbeelden zijn https://nl.citifirst.com - http://www.bright.nl en http://www.radio10gold.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
PoehPoeh schreef op zondag 05 december 2010 @ 10:54:
Hoi, sinds enkele dagen kan ik bepaalde websites niet meer benaderen. Hebben meer XMS'ers hier last van? Voorbeelden zijn https://nl.citifirst.com - http://www.bright.nl en http://www.radio10gold.nl
Ik kan ze alle drie bereiken.
eymey schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 21:42:
Snap dat gezeik van mensen in XMS gebieden niet zo. Ze krijgen ongewijzigde, kraakheldere, IPTV streams en maar klagen :O. Wees blij dat je niet in een KPN/WBA gebied zit....
Wat ik niet begrijp is dat je elke klacht steeds weer afdoet als gezeik. ( en daar vrolijk ook nog als extra trap een slaap smiley aan toevoegt)
Ten eerste klinkt het niet netjes en ten tweede als iemand klachten heeft en ze uitspreekt op een forum dan is dat net zo normaal als iemand die een positief bericht neerzet.
En dan vergelijken met "wees blij dat je niet daar en daar zit" is al helemaal nutteloos, iemand neemt een product af en verwacht daar iets van.
Dus als ik niet tevreden ben met mijn nieuwe Sony tv,moet ik het maar pikken als de winkelier me weg stuurt en zegt,wees blij dat je geen Samsung had genomen ?
Ook voor de mensen die zich aan het orienteren zijn of XMS iets voor hun is,hebben baat bij klachten,geen enkele verkoop desk gaat zeggen,weet u zeker dat u XMS wilt gaan nemen,onze telefoondienst is namelijk nogal bagger enz.
XMS kan zien dat meerdere mensen er last van hebben en degene die het bericht plaatst ook.

Dat je al die klachten niet leuk vind,is tot daar aan toe,maar laat een ander in zijn waarde en benoem het niet steeds tot gezeik.
Je helpt de persoon er niet mee en het wordt er ook niet beter op.
Als iemand klachten heeft,heeft hij op een openbaar forum het recht die te uiten zonder dat een ander het gezeik noemt.
Kom dan met een goed tegen argument.
Alleen maar roepen dat je de klachten gezeik noemt,noem ik eerlijk gezegd ook zeiken.

[ Voor 71% gewijzigd door Nick39 op 05-12-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
dewaal schreef op zondag 05 december 2010 @ 09:31:
[...]

Hier dus ook hetzelfde gezever. Het email adres wordt alleen gebruikt om facturen van XMS op te ontvangen en is verder bij niemand bekend. Vraag ik me toch af hoe dat kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 16:01

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

PoehPoeh schreef op zondag 05 december 2010 @ 10:54:
Bij mij (Almere) werken ze allemaal, kan je ze wel pingen?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoehPoeh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:33
Speedy-Andre schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:08:
[...]

Bij mij (Almere) werken ze allemaal, kan je ze wel pingen?
Pingen lukte ook niet, allemaal timeouts. Het resetten van de draadloze netwerkverbinding op de pc bleek uiteindelijk de oplossing. Bedankt voor het testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 23:38
Ik zie dat nu ook: de spam wordt gestuurd naar iedereen met een mail-adres wat bestaat uit dezelfde voorletter als ik heb, dan een punt en dan een normale achternaam (die begint met dezelfde letter als ik heb), gevolgd door xmsnet.nl.
Het lijkt wel of een lijst met mail-adressen van hoofdaccounts van XMS-ers openbaar is geworden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05:30
nachtwaker schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 07:35:
[quote]Gangster93 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 00:13:
Hebben er meer mensen problemen met die newsserver? kan op dit moment niet connecten..
''WAARSCHUWING: Kan geen verbinding maken met server news.xmsnet.nl:563 \[502 news.xmsnet.nl: Access denied to your node - support@xmsnet.nl]''

Ja ik heb het probleem hier ook, ik dacht dat ze de problemen met de nieuwsgroepen hadden opgelost. LIgt ie er nu weer uit.
De newsserver ligt er bij mij ook al het hele weekend uit.
Dit weekend voor het eerst ook spam gekregen op mijn xms email, terwijl ik die email nooit gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArjenB64 schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:50:
[...]

Ik zie dat nu ook: de spam wordt gestuurd naar iedereen met een mail-adres wat bestaat uit dezelfde voorletter als ik heb, dan een punt en dan een normale achternaam (die begint met dezelfde letter als ik heb), gevolgd door xmsnet.nl.
Het lijkt wel of een lijst met mail-adressen van hoofdaccounts van XMS-ers openbaar is geworden :?
Ik denk dat je vermoeden juist is, onze hoofdaccounts zijn op een of andere manier openbaar geworden.
Op mijn hoofdaccount komt normaal alleen de facturatie binnen, nu ook spam.
Zeer storend, ik maak zelf in thunderbird een regel om deze van de server te verwijderen, ik ben alleen niet de enige die deze computer gebruikt. Als mijn vrouw of dochter per ongeluk op zo'n link klikken heb je een hoop ellende met virussen, of het verwijst naar iets wat echt nog niet voor mijn dochter geschikt is.
ik heb zelf alles wat je kan doen om veilig te internetten zoals virusbeveiliging en firewall maar als je eigen provider meehelpt aan het verspreiden van dit soort mails....................
Ik heb ook al een keer een mail gehad dat via mijn account spam verzonden wordt en werd toen geblokkeerd terwijl xms hier dus zelf schuldig aan is.
Op de xms site staat al enige tijd een waarschuwing voor spam en deze niet te openen, wanneer gaan ze actief eens iets doen?
Of moeten we alle spam maar doorsturen naar info(at)xmsnet.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:29:
[...]
Op de xms site staat al enige tijd een waarschuwing voor spam en deze niet te openen, wanneer gaan ze actief eens iets doen?
Dat doen ze al. Het bijwerken van de antispam/antivirus mails is een dagelijkse bezigheid maar het duurt altijd even voordat het nieuwe virus weer bekend is en aan de def. lijsten toegevoegd is. Actiever dan dit kunnen ze het niet maken, vooral als zoveel klanten nog vage attachments openen of hun username/password op chinese phishing sites invullen. Tegen pebkac is geen kruid gewassen... als ISP kun je wel proberen je klanten op te voeden maar dan moeten ze wel luisteren. Feit blijft dat de XMS klantgroep veel te interessant is voor spammers/hackers. Als we de statistieken van de XMS mailservers vergelijken met die van InterNLnet en Alice dan zie je een wereld van verschil. Het aantal trojan/phishing runs ligt significant hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 20:21:
[...]

Helemaal mee eens!

Die Amino ontvangertjes zijn kwa inkoop voor Glashart Media volgens mij velen malen goedkoper. Wat het ding doet is zo simpel dat ik me nauwelijks voor kan stellen dat de fabrikant daar 199 euro voor vraagt.
Dan moet je eens zelf informeren bij Amino wat die STB's kosten :P
Verder zijn in die prijs natuurlijk ook zaken als administratieve kosten, shipping en handling, eventuele RMA kosten, support, etcetc verwerkt. Zo duur zijn ze zeker niet als je ze vergelijkt met de STB's die andere partijen gebruiken.
Dat verplicht analoog is een slechte rechtenconstructie. Mensen die alleen IPTV willen betalen ook verplicht voor analoog. Ze zouden IPTV volledig van analoog moeten splitsen en dan IPTV bij losse afname iets duurder moeten maken en bij afname MET analoog een korting moeten geven (ivm dubbele zenderrechten).
Voor jou ja.. niet voor 95% van de andere deelnemers. De rechten die je in analoog afdraagt worden van de kosten van het digitale pakket afgetrokken... Het model wat ze nu hebben is lekker simpel en niet al te duur. Waarom zouden ze dat gecompliceerder maken.. En als men dat al zou willen zal men dat eerst met GMedia moeten afstemmen.
http://your.tv/wat_is_your_tv/
Your.TV kan haar HDTV product in heel Nederland leveren aan iedere consument die een breedband internetverbinding heeft van 8 Mbps of meer.

Ik ruik KPN streams :r
Dat ruik je goed.. al hoorde ik geruchten dat men ook zaken via technicolor wil inregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

@denan, lijkt er op dat de smtp server niet juist is opgezet, ik kan wait commando's meegeven en zie een ongepatchte bug. Je kandan inderdaad alle valide mailadressen uitlezen.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
JeroenE schreef op zondag 05 december 2010 @ 08:35:
Ik kon op de site van Tweak nergens vinden dat ze native IPV6 via glasvezel aanbieden. Kan jij aanwijzen waar dat wel staat? XMS en InterNLnet zeggen namelijk dat ze hier geen IPV6 kunnen aanbieden omdat Reggefiber geen IPV6 netwerk apparatuur installeert.
Wellicht via een tunnel/proxy? Het netwerk van RFO is in ieder geval (nog) niet geschikt voor IPv6.
Loveparade schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:50:
@denan, lijkt er op dat de smtp server niet juist is opgezet, ik kan wait commando's meegeven en zie een ongepatchte bug. Je kandan inderdaad alle valide mailadressen uitlezen.
Mail me even op denan@inter.nl.net. Dat mag (en kan) niet gebeuren.

add: is die bug wellicht 2 dagen oud? Ik open net mijn mailaccounts en heb inderdaad op alle accounts (ook non-xms) bergen porno spam... waar ik er voorheen maar een paar kreeg. Zo te zien is het ongeveer 2 dagen geleden gestart.

[ Voor 12% gewijzigd door denan op 05-12-2010 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:40:
[...]

Dat doen ze al. Het bijwerken van de antispam/antivirus mails is een dagelijkse bezigheid maar het duurt altijd even voordat het nieuwe virus weer bekend is en aan de def. lijsten toegevoegd is. Actiever dan dit kunnen ze het niet maken, vooral als zoveel klanten nog vage attachments openen of hun username/password op chinese phishing sites invullen. Tegen pebkac is geen kruid gewassen... als ISP kun je wel proberen je klanten op te voeden maar dan moeten ze wel luisteren. Feit blijft dat de XMS klantgroep veel te interessant is voor spammers/hackers. Als we de statistieken van de XMS mailservers vergelijken met die van InterNLnet en Alice dan zie je een wereld van verschil. Het aantal trojan/phishing runs ligt significant hoger.
Ok, maar hoe komt mijn hoofdaccount dan in het openbaar?
In deze komt mijn achternaam voor, ik gebruik deze nooit (en ben niet de enige zo te zien) deze info kan alleen bij xms vandaan komen, in de laatste zat een cc met alleen maar xms hoofdaccounts.
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat deze random gegenereerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:33
Sinds begin van dit jaar staat er op de website van XMS dat 200/200 Mbit ook in andere gebieden dan Zeewolde leverbaar moet worden in de loop van 2010. Het is inmiddels december 2010 en heb nog steeds geen reacties gehad op mijn mailtje wanneer dit daadwerkelijk wordt uitgerold. Iemand anders al een idee wanneer dit in Leiden leverbaar wordt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Laatst online: 29-03-2023
MrPompidom schreef op zondag 05 december 2010 @ 16:51:
Sinds begin van dit jaar staat er op de website van XMS dat 200/200 Mbit ook in andere gebieden dan Zeewolde leverbaar moet worden in de loop van 2010. Het is inmiddels december 2010 en heb nog steeds geen reacties gehad op mijn mailtje wanneer dit daadwerkelijk wordt uitgerold. Iemand anders al een idee wanneer dit in Leiden leverbaar wordt ?
interessante vraag, ben ik ook wel benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dewaal schreef op zondag 05 december 2010 @ 09:31:
[...]

Hier ook; voor het eerst sinds ik XMS-abonnee ben (3-4 jaar) ; spam op m'n hoofd-account.... :? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:49:
[...]

Dan moet je eens zelf informeren bij Amino wat die STB's kosten :P
Verder zijn in die prijs natuurlijk ook zaken als administratieve kosten, shipping en handling, eventuele RMA kosten, support, etcetc verwerkt.
RMA kosten ? Toen ik een nieuwe STB kreeg (terwijl daar achteraf helemaal het probleem niet zat, maar wel in het netwerk/wijkcentrale), moest ik m'n oude STB op mijn kosten terugsturen..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
denan schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:54:
Wellicht via een tunnel/proxy? Het netwerk van RFO is in ieder geval (nog) niet geschikt voor IPv6.
Het kan zijn dat tweak dat op die manier aanbied, maar dat is natuurlijk geen IPV6 aanbieden en ik denk ook niet dat ze dat bedoelen. Op de site van Tweak kan ik alleen vinden dat het ADSL netwerk volledig IPV6 geschikt is. Ik vermoed dat je alleen daar IPV6 op kan krijgen en op de fiber abbo's niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-08 15:22
DNS servers liggen volgens mij plat.
Log remote in op m'n server zonder problemen, maar valt niets te browsen.

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Klopt, is ook niet de eerste keer dacht ik.

Ik gebruik nu tijdelijk google vrije DNS.

8.8.8.8
8.8.4.4

[ Voor 13% gewijzigd door rfbroek op 06-12-2010 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In 3826 (Amersfoort Vathorst) heb ik geen verbinding met ineternet. Modem uurtje uit gehad, reset etc uitgevoerd. Niet geholpen. Lees op twitter dat ook in leiden personen zonder internet zitten. landelijk probleempje?

Ps wat is helpdesknr van XMS? De site ligt er nl ook uit (database error)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yade
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 13:47
Hier ook. Als ik de andere topics bekijk lijkt het aan de glasvezel DNS servers te liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XMS is al in kennis gesteld, DNS-probleem en mogelijk ook DHCP--probleem bij Genexis klanten.
XMS beheert dit niet zelf, en zal de partij welke dit wel doet in kennis stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrePay
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09 00:34
Als je bijvoorbeeld in je router of in je browser dns server veranderd naar die van Google: 8.8.8.8 dan heb je weer internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

[b][message=35152276,noline]

Mail me even op denan@inter.nl.net. Dat mag (en kan) niet gebeuren.

add: is die bug wellicht 2 dagen oud? Ik open net mijn mailaccounts en heb inderdaad op alle accounts (ook non-xms) bergen porno spam... waar ik er voorheen maar een paar kreeg. Zo te zien is het ongeveer 2 dagen geleden gestart.
Mail gestuurd, is er al een tijdje, maar hij zit nu ook in Metasploit, dat zal de oorzaak wel zijn denk ik.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:31
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 08:25:
XMS is al in kennis gesteld, DNS-probleem en mogelijk ook DHCP--probleem bij Genexis klanten.
XMS beheert dit niet zelf, en zal de partij welke dit wel doet in kennis stellen.
Ik vind het echt onvoorstelbaar dat dit (naar mijn idee) zo vaak gebeurt. Het is echt niet de eerste keer dat de DNS servers problemen geven. Ik ben op een gegeven moment inderdaad maar de Google DNS servers gaan gebruiken omdat die het tenminste altijd doen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Luuk1983 schreef op maandag 06 december 2010 @ 08:54:
[...]

Ik vind het echt onvoorstelbaar dat dit (naar mijn idee) zo vaak gebeurt. Het is echt niet de eerste keer dat de DNS servers problemen geven. Ik ben op een gegeven moment inderdaad maar de Google DNS servers gaan gebruiken omdat die het tenminste altijd doen.
Maar dat helpt nu dus even niet, lijkt er op dat ik geen DHCP lease meer krijg
Ook www.xmsnet.nl is niet meer bereikbaar?

[ Voor 4% gewijzigd door GerkeP op 06-12-2010 09:00 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 08:14:
In 3826 (Amersfoort Vathorst) heb ik geen verbinding met ineternet. Modem uurtje uit gehad, reset etc uitgevoerd. Niet geholpen. Lees op twitter dat ook in leiden personen zonder internet zitten. landelijk probleempje?

Ps wat is helpdesknr van XMS? De site ligt er nl ook uit (database error)...
Website ligt er nog steeds uit. Deze problemen zijn overigens vanacht al ontstaan. Ik had vanmorgen om 6:30 uur al geen internet en telefoon meer. TV heb ik niet geprobeerd.

Edit:
Ze zijn wel "iets" aan het doen aan de website. Nu geen database-error meer, maar een internal server error. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2010 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ook met Google dns geen verbinding hier in 3826

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook DNS problemen. Dacht dat het eerst aan mijn router lag (gisteren firmware ge-upgrade), maar zo te zien niet :)

Krijg heel af en toe wat verkeer er doorheen, maar dat is hooguit voor 2 minuten.

Ter informatie de DNS servers die ik gebruik (mocht dat per regio verschillen -> ik zit in Leiden):
217.149.196.6
217.149.192.6

Edit:
Met google DNS gaat het wel iets beter, maar valt toch vaak weg.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2010 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
Hier lijkt alles net weer normaal te werken, nadat het 4 uur plat gelegen heeft (3766)

[ Voor 5% gewijzigd door speedyjules07 op 06-12-2010 09:28 ]

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:11:
RMA kosten ? Toen ik een nieuwe STB kreeg (terwijl daar achteraf helemaal het probleem niet zat, maar wel in het netwerk/wijkcentrale), moest ik m'n oude STB op mijn kosten terugsturen..... :X
En dank jij dat de persoon die de RMA moet afhandelen gratis werkt? .. :)

add: inderdaad een storing, niet zozeer de DNS servers maar die hadden ook last van de storing. Zo'n beetje alle services en diensten zouden nu (of binnen de komende 5 minuten) weer online moeten zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door denan op 06-12-2010 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie in ieder geval dat DHCP-renewals hebben plaatsgevonden. Dus DHCP is op zeker gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Volgens XMS hebben alle Genexis gebruikers een vast IP adres wat alleen bij "gootschalig onderhoud" mogelijkerwijs veranderd. Na de storing van vanochtend heb ik een nieuw adres gekregen. Of laat ik het zo zeggen: iemand anders heeft nu mijn ip adres waardoor eea niet meer werkt.

Nu vind ik een storing niet echt hetzelfde als grootschalig onderhoud. Zijn er meer mensen die een nieuw ip adres hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
JeroenE schreef op maandag 06 december 2010 @ 09:45:
Nu vind ik een storing niet echt hetzelfde als grootschalig onderhoud. Zijn er meer mensen die een nieuw ip adres hebben?
Aangezien ik remote bij mijn server kan; nee ik heb blijkbaar geen nieuw IP.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
JeroenE schreef op maandag 06 december 2010 @ 09:45:
Afhankelijk van het type storing kan dat juist meer effect hebben dan grootschalig onderhoud. Dat was bij deze storing zeker het geval. Prio 1 was het terughalen van de DHCP server waardoor mensen wel weer leases kregen. Nu is men druk bezig met het volledige herstel maar het kan dus zijn dat mensen die nu een DHCP request doen een IP krijgen dat in de normale configuratie aan een andere connectie is toegewezen.

add: in jouw geval heb je waarschijnlijk een DHCP request gedaan tijdens de storing en daardoor ben je in de pool met mensen terecht gekomen die dynamisch werden uitgedeeld. Daardoor heeft iemand anders jouw IP en heb jij ook een IP van iemand uit die pool. Men is druk bezig om de effecten van de storing te verhelpen maar ik zal straks informeren of (en zoja: hoe) de oude IP's weer geconfigureerd worden.

[ Voor 23% gewijzigd door denan op 06-12-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Geen lease krijgen is wel vaker gebeurt dit jaar. Er er geen redundantie qua DHCP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Afhankelijk van het type storing kan dat juist meer effect hebben dan grootschalig onderhoud. Dat was bij deze storing zeker het geval. Prio 1 was het terughalen van de DHCP server waardoor mensen wel weer leases kregen. Nu is men druk bezig met het volledige herstel maar het kan dus zijn dat mensen die nu een DHCP request doen een IP krijgen dat in de normale configuratie aan een andere connectie is toegewezen.
Ik snap dat een storing meer impact kan hebben, alleen snap ik niet goed waarom het IP adres aangepast is. Nu heb ik van XMS nooit meer te horen kunnen krijgen dan "het IP adres is gekoppeld aan je huis-adres". Dat heb ik 'vertaald' naar het ip-adres is gekoppeld aan je netwerk-poort in de POP. Dat snap ik nog. Ik snap ook dat als men dan aan de apparatuur in de POP moet knutselen het adres kan veranderen (XMS heeft trowuens gezegd dat dit nauwelijks voorkomt).
Ik kan ook begrijpen dat een DHCP server er uit knalt. Wat ik dan niet goed begrijp is waarom de configuratie dan veranderd is op het moment dat alles weer zou moeten werken. Of is er gewoon een nieuwe server neergezet zonder de juiste configuratie weer terug te zetten :?
add: in jouw geval heb je waarschijnlijk een DHCP request gedaan tijdens de storing en daardoor ben je in de pool met mensen terecht gekomen die dynamisch werden uitgedeeld. Daardoor heeft iemand anders jouw IP en heb jij ook een IP van iemand uit die pool. Men is druk bezig om de effecten van de storing te verhelpen maar ik zal straks informeren of (en zoja: hoe) de oude IP's weer geconfigureerd worden.
Ik was niet thuis, maar iemand anders heeft de router gereset (net toen ik bezig was op de DNS servers aan te passen, maar dat is dan toevallig). De laatste keer dat ik er naar keek kreeg ik een lease van iets minder dan 4 uur. Dus ook al was het modem niet gereset dan was de kans zeer groot geweest dat in de tussentijd de lease echt was verlopen.
Maar ik begrijp hieruit dus het niet klopt dat het ip-adres aan je "huis-adres" is gekoppeld? Hier heeft XMS dat gebruikt als argument waarom je geen vast-ip adres kan 'kopen' zoals wel bij de Packet-Fronts. Zelfs als je 4 weken op vakantie zou zijn geweest dan krijg je bij terugkomst weer hetzelfde IP adres als je je router weer aan zet. Het enige voorbehoud wat ze hebben gemaakt is de wijziging ivm onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
JeroenE schreef op maandag 06 december 2010 @ 12:16:
[...]
Ik snap dat een storing meer impact kan hebben, alleen snap ik niet goed waarom het IP adres aangepast is. Nu heb ik van XMS nooit meer te horen kunnen krijgen dan "het IP adres is gekoppeld aan je huis-adres". Dat heb ik 'vertaald' naar het ip-adres is gekoppeld aan je netwerk-poort in de POP. Dat snap ik nog. Ik snap ook dat als men dan aan de apparatuur in de POP moet knutselen het adres kan veranderen (XMS heeft trowuens gezegd dat dit nauwelijks voorkomt).
Ik kan ook begrijpen dat een DHCP server er uit knalt. Wat ik dan niet goed begrijp is waarom de configuratie dan veranderd is op het moment dat alles weer zou moeten werken. Of is er gewoon een nieuwe server neergezet zonder de juiste configuratie weer terug te zetten :?
In de DHCP config zijn de Poort ID's gekoppeld aan een IP adres. De DHCP config ging down (ook een probleem met onbereikbare storage) en om klanten zo snel mogelijk een oplossing te bieden ging de server up met een tijdelijke config. Klanten die een lease aanvragen krijgen dan niet het normale IP maar gewoon het eerste beschikbare IP.
Maar ik begrijp hieruit dus het niet klopt dat het ip-adres aan je "huis-adres" is gekoppeld? Hier heeft XMS dat gebruikt als argument waarom je geen vast-ip adres kan 'kopen' zoals wel bij de Packet-Fronts. Zelfs als je 4 weken op vakantie zou zijn geweest dan krijg je bij terugkomst weer hetzelfde IP adres als je je router weer aan zet. Het enige voorbehoud wat ze hebben gemaakt is de wijziging ivm onderhoud.
Onderhoud of storing dus. Stuk gaan kan altijd en dan kan het altijd dat de configuratie weg is.

Let wel dat de wijze waarop het geimplementeerd is geen garantie is voor het 'static' zijn van je IP. XMS verkoopt het btw ook niet op die manier.. tenminste-> niet via hun website of FAQ pages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
denan schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:47:
Onderhoud of storing dus. Stuk gaan kan altijd en dan kan het altijd dat de configuratie weg is.
Stuk gaan kan natuurlijk altijd. Maar om te zorgen dat het daarna weer geod werkt zet je na de storing de backup terug, lijkt mij...
Hoe zit het dan met mensen die er geld voor hebben betaald (de Packet Front modems)? Of hebben jullie daar wel een backup van de configuratie van?
Let wel dat de wijze waarop het geimplementeerd is geen garantie is voor het 'static' zijn van je IP. XMS verkoopt het btw ook niet op die manier.. tenminste-> niet via hun website of FAQ pages.
XMS verkoopt wel dat het IP adres bij Genexis een vast ip adres is. De letterlijke tekst op de XMS site is:
Heeft u een Genexis glasvezelkastje dan krijgt u altijd middels dhcp een ip-adres toegewezen. In principe krijgt u steeds hetzelfde ip-adres. Echter bij grootschalig onderhoud kan het zijn dat het ip-adres veranderd.
Bovendien vertellen Jasper en Folkert op info avonden dat je een vast ip adres hebt/kan krijgen. Als de directeur het vertelt dan mag ik er toch wel van uitgaan dat het zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Als je de zekerheid van een vast IP wil hebben dan vraag je die toch gewoon aan op mijn XMS.

Als je die 25 euro er niet voor over hebt dan heb je dat vaste IP ook niet echt nodig en moet je niet klagen als het IP veranderd.

Maar dat is mijn persoonlijke mening.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
fast-server schreef op maandag 06 december 2010 @ 15:17:
Als je de zekerheid van een vast IP wil hebben dan vraag je die toch gewoon aan op mijn XMS.

Als je die 25 euro er niet voor over hebt dan heb je dat vaste IP ook niet echt nodig en moet je niet klagen als het IP veranderd.

Bij de Genexis gebieden kan dit dus niet, omdat je 'in principe' daar altijd al een vast IP hebt. Alleen blijken er dus situaties te zijn waarin je toch een ander IP krijgt. En aangezien je de optie niet hebt om een IP te kopen moet je het er maar mee doen... Anders had ik direct die 25 euro uitgegeven namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de XMS'ers die hier meelezen:

Goed om eens een melding over phishing op de homepage te zetten. Haal alleen even de spelfout in het onderwerp (phising?) weg..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

fast-server schreef op maandag 06 december 2010 @ 15:17:

Ik wil graag die zekerheid en betalen voor dat vaste ip-adres, helaas kan dat dus niet :(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
dit kan alleen in de gebieden met packetfront.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Hmm dat wist ik niet, heb zelf een 42Networks en heb toen meteen een vast IP aangevraagd.

Wel raar dat dat niet kan anno 2010, misschien kunnen ze overleggen met Genesix of dit mogelijk is d.m.v. een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
JeroenE schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:53:
Stuk gaan kan natuurlijk altijd. Maar om te zorgen dat het daarna weer geod werkt zet je na de storing de backup terug, lijkt mij...
Klopt.. maar dan zitten er nog wel mensen met een lease die volgens de normale lijst aan een andere poort gekoppeld is.
Hoe zit het dan met mensen die er geld voor hebben betaald (de Packet Front modems)? Of hebben jullie daar wel een backup van de configuratie van?
Dat werkt compleet anders. Die klanten moeten ook zelf hun ip/subnet/gateway invullen.
XMS verkoopt wel dat het IP adres bij Genexis een vast ip adres is. De letterlijke tekst op de XMS site is:
"In principe" is iets anders als een static IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fast-server schreef op maandag 06 december 2010 @ 15:32:
Hmm dat wist ik niet, heb zelf een 42Networks en heb toen meteen een vast IP aangevraagd.

Wel raar dat dat niet kan anno 2010, misschien kunnen ze overleggen met Genesix of dit mogelijk is d.m.v. een firmware update.
Daar heeft het niets mee te maken. Het zit hem meer in de structuur van het netwerk en de wijze waarop DHCP geconfigureerd is. "Echte" static IP's zouden zeker mogelijk zijn (binnen een model waarin klanten zelf de config in hun netwerk moeten invullen) maar daarvoor zijn wel wat changes nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
bovendien heb je ook de niet slimme computer gebruiker bij xms die dan hun dingen moet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de DNS problemen 100% verholpen? Ik kan namelijk op dit moment alleen DNS resolven door intern (pc / laptop / server) mijn router op te geven als DNS server. Tot gisteravond gebruikte ik op mijn interne DNS server (win2k8) gewoon de DNS servers van XMS net als forwarders: 217.149.196.6 en 217.149.192.6, maar dat werkt nu dus niet meer. :'(

Edit:
Alles is al herstart, reset, opnieuw ingesteld, etc.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2010 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou nog niet gratis een statisch IP willen hebben!

Met DynDNS of No-IP (in je router) bereik je hetzelfde.
Voor een consumentenlijntje is dat goed genoeg lijkt me :-)

Af en toe is het gewoon handig als je zelf je IP kan veranderen dmv. een ander MAC-adres in te stellen. Bijvoorbeeld als je iets download van een site die maar x MB toestaat van een bepaald IP. Wat dat betreft ben ik blij dat ik in een Packetfront gebied woon. Genexis vind ik echt een achteruitgang in vrijheid.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
dewaal schreef op maandag 06 december 2010 @ 18:15:
bovendien heb je ook de niet slimme computer gebruiker bij xms die dan hun dingen moet aanpassen.
Met een stukje goede en duidelijke documentatie moeten we een heeld eind kunnen komen. Daarnaast kan de klant gebruik maken van de helpdesk.

Als de klant straks te horen krijgt dat xms gaat migreren naar IPv6, hoe zou dat in goede banen begeleid gaan worden?

Wanneer men de beschikbaarheid kan verhogen door gebruik te gaan maken van statische gegevens, dan ben ik voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Nu we het over vast ip's hebben... Misschien weet iemand het volgende:

Ik heb er 1. Ik kan het ook online weer uitzetten. Als ik het dan weer aan zet kost het mij dan weer 25 euro?
Krijg ik dan een ander vast ip? Is evengoed het veranderen van je vaste ip een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een spam mail doorgestuurd naar info(at)xms met de vraag hoe men aan mijn e-mail adres komt en waarom dit niet gefilterd wordt.
Deze werd niet geaccepteerd door de server omdat er een virus in zat, na verwijdering van de bijlage lukte het wel.
Je kan dus geen virus naar xms versturen, helaas andersom wel...... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:25:
Ik heb een spam mail doorgestuurd naar info(at)xms met de vraag hoe men aan mijn e-mail adres komt en waarom dit niet gefilterd wordt.
Deze werd niet geaccepteerd door de server omdat er een virus in zat, na verwijdering van de bijlage lukte het wel.
Je kan dus geen virus naar xms versturen, helaas andersom wel...... 8)7
Wellicht omdat het virus in de geupdate virusdefinities heeft gestaan? :)

@mau_maus:
1- ja
2- De kans is groot maar dan moet wel iemand na jou het static IP toegewezen krijgen. Zet je het uit en vraag je het direct weer aan dan zul je hoogstwaarschijnlijk hetzelfde IP terugkrijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door denan op 07-12-2010 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Inmiddels is het december en zou DVB-C overal actief moeten zijn. Op de website van XMS is dit helaas nog niet terug te vinden, en in de startpost ook nog niet. Iemand die dit kan aanpassen?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vraagje over DVB-C. Ik kijk op de slaapkamer nog analoog maar als ik het goed begrijp zou ik daar nu ook DVB-c moeten kunnen ontvangen. Kan iemand me een voordelig dvb-c receiver aanraden die werkt met xms?

Update: keurig lijstje gevonden in de startpost ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Wilde op 07-12-2010 11:33 ]

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:14:
Bijvoorbeeld als je iets download van een site die maar x MB toestaat van een bepaald IP. Wat dat betreft ben ik blij dat ik in een Packetfront gebied woon. Genexis vind ik echt een achteruitgang in vrijheid.
Nee die Mackoppeling is handig. :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
denan schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 09:18:
[...]

@mau_maus:
1- ja
2- De kans is groot maar dan moet wel iemand na jou het static IP toegewezen krijgen. Zet je het uit en vraag je het direct weer aan dan zul je hoogstwaarschijnlijk hetzelfde IP terugkrijgen.
Naja ik zou er graag eens mee willen testen. Ook voor em werk. En kijken of de aanvallen op me nas minder worden.

Maar is het telefonisch aan te vragen of ze echt fysiek een nieuwe andere ip adres kunnen toewijzen? Dat ik daar dus vanuit kan gaan en niet per ongeluk weer de zelfde krijg? (waarschijnlijk voor 25 euro).

Ik einde middag anders nog wel ff bellen, maar misshcien wee tje dit ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Mau_Maus schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 11:37:
Maar is het telefonisch aan te vragen of ze echt fysiek een nieuwe andere ip adres kunnen toewijzen? Dat ik daar dus vanuit kan gaan en niet per ongeluk weer de zelfde krijg? (waarschijnlijk voor 25 euro).
Nope, dat is een automatisch proces waarop ze vanuit de administratie geen invloed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
JeroenE schreef op zondag 05 december 2010 @ 08:35:
[...]
Zijn er ueberhaupt digitale ontvangers waar je wel zelf de volgorde kan instellen?
Dat analoog "verplicht" is vind ik ook niet logisch; ik snap wel dat heel veel mensen het toch willen hebben (al is het maar voor de TV op een slaapkamer), maar waarom je het niet apart kan uitzetten weet ik niet. Overigens heeft Tweak ook alleen fiber abbo's waar analoog bij in zit.
DVB-C (kabel) ontvangers en vrijwel alle DVB-S (schotel) ontvangers zijn er sowieso met sorteren van je zenders d.m.v. meerdere favorietenlijsten. En ik neem bijna aan dat IPTV kastjes en DVB-T die ook gewoon horen te kunnen.

Helaas zijn er veel aanbieders actief in Nederland die in hun firmware de functie ofwel expres hebben weggelaten (waar deze van oorsprong erin zat) ofwel er standaard niet in zit.

Enkele voorbeeld van Humax decoders voor DVB-C,S maar ook diverse Samsung decoders zie ook bijv deze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

Mau_Maus schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 11:37:
[...]

Naja ik zou er graag eens mee willen testen. Ook voor em werk. En kijken of de aanvallen op me nas minder worden.

Ik einde middag anders nog wel ff bellen, maar misshcien wee tje dit ook :)
Dit zijn nou precies de grappen waar je verbinding van over de zeik gaat. Zoiets stel je één keer in aan het begin en daarna kun je er maar beter van af blijven. Steeds maar weer instellingen wijzigen is vragen om moeilijkheden, zeker bij XMS. Voor je het weet zit je weer 2 weken zonder verbinding door één of ander vaag probleem. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Fiber schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:37:
[...]

Dit zijn nou precies de grappen waar je verbinding van over de zeik gaat. Zoiets stel je één keer in aan het begin en daarna kun je er maar beter van af blijven. Steeds maar weer instellingen wijzigen is vragen om moeilijkheden, zeker bij XMS. Voor je het weet zit je weer 2 weken zonder verbinding door één of ander vaag probleem. O-)
Haha snap ik, maar ik heb sinds 3 jaar niks veranderd aan me abbo hoor. Dus of ikz elf nou wat laat evranderen of niet, het kan altijd misgaan. Maar daar ben ik dan inderdaad wel bang voor. Zat er al tijdje aan te dneken voor dat ik problemen had. Maar goed zoiets moet gewoon kunnen en werken. En ik ga er heus niet vanuit dat het elke keer mis moet gaan ofzo. Van doom-scenario denken schiet niemand wat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
@funrider

Je kan ook een Dreambox 500C kopen voor onder de 100 euro, is wel iets duurder als de meeste SD ontvangers maar je kan er echt veel mee doen.

Eigen zenderlijsten en boeketten maken d.m.v. dreambox edit
WEB TV en streaming naar je PC met VLC.
Opnemen op een CIFS of NFS mount
etc etc

Ook is er een Re-stream plugin beschikbaar zodat je onderweg kan zappen en TV kijken http://www.m4rtin.nl/re-stream/index.php?page=howdoesitwork

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

fast-server schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:13:
@funrider

Je kan ook een Dreambox 500C kopen voor onder de 100 euro, is wel iets duurder als de meeste SD ontvangers maar je kan er echt veel mee doen.
Heb jij een adres waar ze die 500C nog kunnen leveren?
En heb je dat al getest met XMS?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
ff zoeken op marktplaats (staan nieuwe boxen op), dreambox 500C STB's werken gewoon met het C protocol en MPEG-2/MP@ML streams.
De DIGI1 STB 85 IR die de XMS support page aangeeft is ook gewoon MP@ML stream ontvanger, de 500C zal dus gewoon werken

Ik gebruik zelf het DVB-C signaal niet door het beperkte aanbod van XMS, zolang er geen pluspakket zenders doorgegeven worden zal dit ook zo blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 09:18:
[...]
Waarom krijg ik deze wel dan?
En vandaag nog 2x?
En hoe komt mijn hoofdaccount e-mail adres (en die van anderen) in het openbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 18:34:
[...]

Waarom krijg ik deze wel dan?
En vandaag nog 2x?
En hoe komt mijn hoofdaccount e-mail adres (en die van anderen) in het openbaar?
Omdat er bijna elke dag weer een nieuwe versie van uit is. Dat verhaal met die hoofdaccounts ben ik aan het uitzoeken. Tot nu toe heb ik het verhaal van Loveparade nog niet kunnen reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou vandaag ook weer 2 maal spam/virus ontvangen.
En ja.. je raad het al.. ook weer op m'n hoofd account.
btw. ook op mijn vorige hoofd account is ie binnen gekomen.
(mijn hoofd account is namelijk een jaar ongeveer geleden veranderd naar ander acount).
Op mijn andere acoounts niets van deze rare mails ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxpower
  • Laatst online: 01-08 12:55
Mensen die mijn usenetaccount via XMSnet ook gebruiken ondervinden sinds een aantal dagen problemen. Ze kunnen niet meer downloaden terwijl ik dat nog wel kan. Via SSL en poort 119 is er geen succes. Ervaart iemand anders deze problemen ook?

Melding:
502 news.xmsnet.nl: Acces denied to your node

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:22:
Nu we het over vast ip's hebben... Misschien weet iemand het volgende:

Ik heb er 1. Ik kan het ook online weer uitzetten. Als ik het dan weer aan zet kost het mij dan weer 25 euro?
Krijg ik dan een ander vast ip? Is evengoed het veranderen van je vaste ip een optie?
Ik heb dit zelf ook meegemaakt.
Idd. word er weer 25 euro kosten in rekening gebracht.

Als je het vaste ip uit zet, en direct weer aan zet, is de kans idd groot 99% dat je hetzelfde ip adres houd.
Het beste kun je het uit zetten, en dan een paar dagen wachten.
Maar goed.. of dat een optie is weet je zelf beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Laatst online: 05:30
Ik zit al 3 jaar bij xms en ik had nog nooit spam gekregen. Sinds dit weekend krijg ik bijna iedere dag spam op mijn hoofd account die ik verder nooit gebruik. Raar dat meerdere mensen daar sinds het weekend last van hebben.
Verder doet de newsserver het sinds dit weekend niet meer. Ik kreeg vanmorgen eerst een mailtje van de helpdesk dat die het weer zou doen, maar later kreeg ik weer bericht dat die nog niet helemaal werkt en dat ze bezig zijn met een oplossing. Voorlopig gebruik ik nu de gratis newsserver van Ziggo, maar die is wel erg langzaam en heeft een retentie van maar 30 dagen.

@gxpower: Ik krijg dus steeds de foutmelding:
502 news.xmsnet.nl: Acces denied to your node

[ Voor 7% gewijzigd door lethargy op 07-12-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 20:06:
[...]

Ik heb dit zelf ook meegemaakt.
Idd. word er weer 25 euro kosten in rekening gebracht.

Als je het vaste ip uit zet, en direct weer aan zet, is de kans idd groot 99% dat je hetzelfde ip adres houd.
Het beste kun je het uit zetten, en dan een paar dagen wachten.
Maar goed.. of dat een optie is weet je zelf beste.
Thanks Ik zat al aan zoiets te denken. Me nas kan realtime me dynamische ip doorgeven aan een domein. En vind dat misschien veiliger. En meeste dingen van me werk zijn van vast ip naar een token gegaan. Dus moet even kijken of dat allemaal werkt :)

Ik heb trouwens ook nog nooit spam gehad. Heb alleen me hoofdaccount die ik alles laat doorsturen. Verder 1x met iemand vanuit daar gemaild.

Ik denk dat vele hun adres bij spammers bekend wordt wanneer iemand geïnfecteerd is waar je een mail naar toestuurt en die je dan in hun adresboek hebben. Dit wordt dan uitgelezen en gebruikt om spam te versturen.

[ Voor 41% gewijzigd door Mau_Maus op 07-12-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxpower
  • Laatst online: 01-08 12:55
@lethargy, dit is al de tweede keer in korte tijd dat de newsserver eruit ligt en ze nog niet weten wanneer het is opgelost. Ik ga, als dit nog lang duurt, even vragen of ik mijn bijdrage voor deze/vorige maand terug kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Mau_Maus schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 20:12:
[...]

Ik heb trouwens ook nog nooit spam gehad. Heb alleen me hoofdaccount die ik alles laat doorsturen. Verder 1x met iemand vanuit daar gemaild.

Ik denk dat vele hun adres bij spammers bekend wordt wanneer iemand geïnfecteerd is waar je een mail naar toestuurt en die je dan in hun adresboek hebben. Dit wordt dan uitgelezen en gebruikt om spam te versturen.
Hmm, als je even terug leest zie je dat er toch een aantal mensen zijn die spam ontvangen op een nooit gebruikt email adres. Die staat dan ook niet bij iemand in zijn adresboek lijkt me.
Die van mij heb ik zoals eerder gezegd ook nog nooit gebruikt en al helemaal niet aan iemand gegeven en ik krijg ook spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Quibus69 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 20:31:
[...]

Hmm, als je even terug leest zie je dat er toch een aantal mensen zijn die spam ontvangen op een nooit gebruikt email adres. Die staat dan ook niet bij iemand in zijn adresboek lijkt me.
Die van mij heb ik zoals eerder gezegd ook nog nooit gebruikt en al helemaal niet aan iemand gegeven en ik krijg ook spam.
Ik zeg ook niet iedereen, maar vele... Maar misschien is dat ook nog te overdreven van me. Ik opperde het even als een mogelijkheid. Soms krijg ik wel op me hotmail spam, waar je duidelijk zie dat ze het hele alfabet afgaan met gokken van e-mailadressen, dus misschien heb je soms ook pech.

Maar goed het zou fijn zijn als het gewoon tegen gehouden werd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

[b][message=35166623,noline]Mau_Maus schreef op dinsdag 07 december

In dat geval zou de infectie bij een interne xms machine aanwezig zijn.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Hier vanaf gisteren de spam ontvangen en vandaag weer. Bijna op hetzelfde tijdstip (17:41) en afkomstig vanuit het yahoo.com domein (aan de headers te zien). Ook nooit eerder gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door marigo op 07-12-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook sinds een paar dagen SPAM op hoofdaccount. Nog nooit eerder op dit adres Spam gehad.
Wat me ook is opgevallen is sinds de omschakeling naar het nieuwe TV menu is dat radio BINGO fm eraf is in de plaats daar van zit nu radio 4 en bingo fm is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:33
Het begon hier een week of 2-3 terug met de dhl mailtjes inclusief virus. Gelukkig geen problemen dankzij avast.
Maar nu al enige tijd de yahoo troep op m'n hoofdaccount inderdaad. En dat ook bijna dagelijks.

Hoop dat hier snel wat aan verandert..

En over het nieuwe tv-menu.. duurt het bij iedereen een seconde of 10-15 voor je eindelijk beeld hebt, omdat het menu aan het refreshen is ?

[ Voor 22% gewijzigd door MrPompidom op 08-12-2010 08:08 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typisch. De enige ongewenste post, die ik op mijn hoofdaccount ontvang, is de factuur van XMS. :) Verder nog 0 spam ontvangen, terwijl we het adres ook richting familie gecommuniceerd hebben. Nou is het ook niet een adres wat erg voor de hand ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 13-09 11:09
Yeps hier ook SPAM nooit echt last van gehad. maar nu opeens een aantal mails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
5 weken! na melding van het upload issue krijg ik nu voor de 3e keer de link naar "EHBO" toegestuurd 8)7
Alle stappen van die EHBO zijn al lang behandeld en dat staat zelfs in de mail die ze me weer sturen 8)7

Is dit een slechte grap of zo?

Het lijkt mij verstandig dat XMS/Lijbrandt eerst eens stopt met de verdere uitrol van haar netwerk en eerst de problemen eens gaat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:58
@fast-server,

Heb je ook al met de helpdesk gebeld en verteld dat je die testen al hebt door gestuurd?

[ Voor 76% gewijzigd door White_Collar op 08-12-2010 13:38 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 13-09 11:09
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 08:37:
Typisch. De enige ongewenste post, die ik op mijn hoofdaccount ontvang, is de factuur van XMS. :) Verder nog 0 spam ontvangen, terwijl we het adres ook richting familie gecommuniceerd hebben. Nou is het ook niet een adres wat erg voor de hand ligt.
Ik heb het e-mail adres nog nooit gebruikt voor publieke doeleinden. Ik laat hem door mijn huidige mail provider ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
@Rekenblok

Ik bel iedere week, en ze beloven me steeds dat het is doorgestuurd naar de afdeling die hier over gaat.

Maar het enige wat ik steeds per mail krijg is:
Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw e-mail.

Onze upload snelheid behoort synchroon te lopen aan onze download snelheid.
Omdat de upload snelheid niet eenvoudig te testen is vragen wij u om even deze test uit te voeren voor het testen van de snelheid. Deze gegevens kunt u dan terug sturen via de mail naar ons.
http://www.xmsnet.nl/uplo...snelheidsproblemen(1).pdf

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

Rutger - XMS servicedesk.
Terwijl de hele geschiedenis al onder in die mail staat inclusief mijn reply's op de mails.
Ik krijg dus gewoon een standaard mail terug zonder dat de rest van de mail gelezen is (ala copy/paste next)

In oktober heb ik IPTV gekregen en toen is er ook een storing van een halve dag geweest (niets werkte)
Daarna was de upload dramatisch.

Voor de storing en IPTV had ik 52Mbps download en 72Mbps upload en nu 43Mbps download en 8Mbps upload.
Meerdere PC's met meerdere netwerk kaarten en kabels aangesloten gehad op het glasvelzelmodem, resultaat: zelfde beroerde snelheid.

Heb ook een aantal lijbrandt topics gelezen en een aantal mensen daar heeft ook het lage upload probleem.
Mijn vermoeden is dat er iets verkeerd geconfigureerd is door XMS of de netwerkbeheerder.

Ik heb het gevoel of ik tegen een muur aan het praten ben, vanuit XMS komt geen enkele nuttige reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:58
@ fast-server
Ik heb het gevoel of ik tegen een muur aan het praten ben, vanuit XMS komt geen enkele nuttige react
Dat kan ik inderdaad begrijpen, pm mij even je postcode en huisnummer naar me.
Dan ga ik mijn best voor je doen. :)

[ Voor 13% gewijzigd door White_Collar op 08-12-2010 14:08 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Thanks! DM gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
@loveparade: je zou nog met wat info komen over dat probleem dat ik niet kon reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:49:
@loveparade: je zou nog met wat info komen over dat probleem dat ik niet kon reproduceren.
check je mail

GerkeP

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.