XMS Glasvezel ervaring - deel IX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 65.364 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 12:16:
[...]

Je bedoelt zoals dat gebaar waarbij je uit 3 diensten iets mag kiezen en je dat voor 2 maanden gratis krijgt? O-)
Ben ik ook dankbaar voor maar je leest heel selectief over het woordje definitief heen.
De beste wensen Martijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:45

Fiber

Beaches are for storming.

Zou XMS nog goede voornemens hebben voor 2011..... ;)

Iets anders, in Woudenberg biedt XMS een all in paket aan met 10/10 Mbit internet voor 39.95 per maand. Er werd hier altijd beweerd dat goedkopere, langzamere paketten niet konden omdat ze niet rendabel zouden zijn. Het kan dus blijkbaar wel: http://www.woudenbergopgl...acteur/xmsoverzicht_0.png

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-07 23:29
Fiber schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 16:32:
Zou XMS nog goede voornemens hebben voor 2011..... ;)

Iets anders, in Woudenberg biedt XMS een all in paket aan met 10/10 Mbit internet voor 39.95 per maand. Er werd hier altijd beweerd dat goedkopere, langzamere paketten niet konden omdat ze niet rendabel zouden zijn. Het kan dus blijkbaar wel: http://www.woudenbergopgl...acteur/xmsoverzicht_0.png
Dit kon in Wijchen ook, alleen kan ik de webpagina niet meer vinden waar dit opstond, waarschijnlijk was dit alleen in de begin periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Fiber schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 16:32:
Iets anders, in Woudenberg biedt XMS een all in paket aan met 10/10 Mbit internet voor 39.95 per maand. Er werd hier altijd beweerd dat goedkopere, langzamere paketten niet konden omdat ze niet rendabel zouden zijn. Het kan dus blijkbaar wel:
XMS is met het instap-abonnement gekomen in tweede kwartaal van 2009 toen ze bezig waren in Kattenbroek (en ook Zielhorst). In het begin noemden ze het nog "light", maar toen het definitief werd ingevoerd werd het "instap". Volgens mij is het sinds die tijd bij veel (alle?) nieuwe vraagbundelingsacties ook mogelijk om dit aan te vragen.

In het begin is dit door XMS neergezet als uitgekleed abonnement waar je verder niets extra's bij kon nemen. Het was dan ook bedoeld om klanten die nu bij Ziggo oid een alles-in-een hadden toch te kunnen overhalen omdat de prijs meer in die buurt kwam. Je kon dus ook geen tientje betalen voor gratis bellen naar vaste nummers in NL, geen digitale TV (DBV-C bestond toen nog niet op glasvezel) aansluiten en dat soort dingen.

Ik weet nu hoe het nu zit met het bellen, maar sinds je voor digitale TV 4,95 extra moet betalen kan je het ook aanvragen op het instap-abonnement.
funrider schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:17:
DVB-C (kabel) ontvangers en vrijwel alle DVB-S (schotel) ontvangers zijn er sowieso met sorteren van je zenders d.m.v. meerdere favorietenlijsten. En ik neem bijna aan dat IPTV kastjes en DVB-T die ook gewoon horen te kunnen.
Je hebt gelijk; ik had mijn opmerking beter moeten formuleren. Ik wil niet sorteren op volgorde. Ik wil zelf de nummering kunnen bepalen. Dus bij wijze van spreken net 5 op kanaal 6 en Canvas op kanaal 8. Ik kan inderdaad wel de zap-volgorde aanpassen met een favorieten lijstje, maar de nummering blijft dan wel gehandhaaft. Sinds het begintijd der TV kan de gebruiker al zelf bepalen welke zender op welk nummertje zit en ik blijf het storend vinden dat bij digitale TV de provider dat voor wenst te schrijven.
JeroenE schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 13:07:
vaste telefoonaansluiting heb. Het enige probleem wat ik tot nog toe heb is dat bij het bellen naar mijn nummer de telefoon blijft overgaan ook al heeft de beller ondertussen al opgehangen (dus voordat ik de telefoon heb aangenomen). Dat is wel een beetje annoying; men gaat dit nu onderzoeken. Het grootste voordeel van die aansluiting is dat ik gratis naar de helpdesk kan bellen 8)
Om me zelf maar te quoten, gisteren ben ik teruggebeld door XMS nadat de melding meer dan 4 weken bij hen heeft opengestaan. Helaas belde ze met hetzelfde verhaal: het ligt aan u telefoon, probeer een ander (zou niet "compatible" zijn). Ik heb maar uitgelegd dat het niet aan mijn telefoon kan liggen. Anyway, omdat het nu nog maar een paar seconden is voordat de telefoon ophoudt vind ik het probleem wel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Nick39 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 15:32:
[...]
Ben ik ook dankbaar voor maar je leest heel selectief over het woordje definitief heen.
De beste wensen Martijn !
Dat deed ik heel bewust (iets met "vinger" en "hand" ) :)
Jij ook de beste wensen Nick!
(add: en de rest natuurlijk ook!)

@jeroen:
Dat instapabonnement is momenteel op de meeste locaties actief afneembaar. Er zijn een aantal locaties die afwijken van het standaardproduct waar dat product niet af te nemen is (denk aan glazenkamp etc). Dat het in een eerder stadium niet rendabel was heeft weinig te maken met XMS. Volgens mij was het in die periode nog niet mogelijk om een product met een lage bandbreedte af te nemen bij reggefiber. Of een klant nou 5, 10, 25 of 50 nam: XMS moest hetzelfde bedrag afdragen voor het gebruik van de fiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 10:26:
[...]

Dat deed ik heel bewust (iets met "vinger" en "hand" ) :)
Jij ook de beste wensen Nick!
(add: en de rest natuurlijk ook!)
Hmm.. je geeft ze een vinger en ze willen de hele hand... nou da's niet waar, als 200 mbits kon had ik het ook kunnen vragen :*)
Als iedereen na vannacht nog de vingers aan de hand heeft zitten ben ik ook dik tevreden.
En nu eens kijken wat 2011 gaat brengen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:11

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

News werkt nog steeds niet, bij mij eindigt de access to your node melding met news@inter.nl.net ...
Het duurt pas een maand :O

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Speedy-Andre schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:31:
News werkt nog steeds niet, bij mij eindigt de access to your node melding met news@inter.nl.net ...
Het duurt pas een maand :O
is het dan niet handiger om de dienst rechtstreeks te gaan afnemen bij xsnews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
dewaal schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:44:
[...]

Wat dacht je van een andere newsprovider, de kast voor xms staat bij xsnews.
XMS is gewoon een reseller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 01:11

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

dewaal schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:44:
[...]

Dat kan wel voordelen hebben, echter gaat het mij niet om downloaden.
Voor lezen en posten heb ik geen geld over.
Xms zou wel wat meer inspanningen mogen doen omdat ze de dienst nu eenmaal aanbieden.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02:14
Bij mij doet de newsserver van XMS het ook al een maand niet. Net maar een klachtenbrief gestuurd met vraag om teruggave van het abonnementsgeld van de maand december. Ik raad iedereen aan om dat ook te gaan doen! Je hebt immers betaald voor een dienst wat nu niet geleverd wordt.
Ik ga deze maand maar overstappen naar een andere newsserver. Jammer dat XMS verder niets laat weten over wat voor storing er is en hoe lang het nog gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zit direct bij XSNews (de provider van XMS) en daar nooit problemen ! Dus op de 1 of andere manier gaat het fout in de koppeling xms<>xsnews ofzo?

Overigens sinds vandaag ineens 100mbit (ipv 50). Geen idee waarom ,maar het loopt wel lekker ;)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-07 23:29
Oh, ik zie het al, TMF deelt de zender met comendy central.

[ Voor 68% gewijzigd door Gangster93 op 02-01-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Wilde schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 23:29:
Ik zit direct bij XSNews (de provider van XMS) en daar nooit problemen ! Dus op de 1 of andere manier gaat het fout in de koppeling xms<>xsnews ofzo?

Overigens sinds vandaag ineens 100mbit (ipv 50). Geen idee waarom ,maar het loopt wel lekker ;)
Dit niet aangevraagd? Of wellicht zonder te weten toch aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:08
dewaal schreef op donderdag 30 december 2010 @ 21:34:
ik ben niet de enige die ook spam ontvang op mijn xms mail adres. Terwijl ik dit mail adres alleen gebruik voor het ontvangen van mail van xms zoals de factuur.

Aan niemand heb ik ooit dit mail adres gegeven toch ontvang ik dus spam hierop. Blijkbaar werkt de filter dus nog steeds niet.
Precies wat je zegt. Ik gebruik het mail adres nergens, is alleen bekend bij mij en XMSnet ik krijg me facturen en een hoop spam of ik me piemelaar wil verlengen met 3cm.... alsof dat sowiso zin heeft voor die 3cm :)

Ik zou graag zien dat ik mijn facturen rechtstreeks op een door mij op te geven mail adres kan laten binnenkomen.

Het is anders heel dubbel van XMSnet een papieren factuur zou uitkomst bieden, want ik moet het xmsnet mail adres wat ik gewoon helemaal niet wil gebruiken instellen in m`n gmail account voor het ophalen van mijn facturen. Maar als je papieren facturen wil moet je een paar euro per maand extra betalen vanwege administratieve werkzaamheden.

Dus bij xms heb je 2 keuze`s. Of je laat het via de post bezorgen, aardig betrouwbaar maar helaas weer zoals vroegah alles in ordners doen of inscannen. Of je bent verplicht het xmsnet mail adres te gebruiken waar spam en mischien later wel meer troep op binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214837

MiK schreef op zondag 02 januari 2011 @ 16:39:
[...]

Precies wat je zegt. Ik gebruik het mail adres nergens, is alleen bekend bij mij en XMSnet ik krijg me facturen en een hoop spam of ik me piemelaar wil verlengen met 3cm.... alsof dat sowiso zin heeft voor die 3cm :)

Ik zou graag zien dat ik mijn facturen rechtstreeks op een door mij op te geven mail adres kan laten binnenkomen.

Het is anders heel dubbel van XMSnet een papieren factuur zou uitkomst bieden, want ik moet het xmsnet mail adres wat ik gewoon helemaal niet wil gebruiken instellen in m`n gmail account voor het ophalen van mijn facturen. Maar als je papieren facturen wil moet je een paar euro per maand extra betalen vanwege administratieve werkzaamheden.

Dus bij xms heb je 2 keuze`s. Of je laat het via de post bezorgen, aardig betrouwbaar maar helaas weer zoals vroegah alles in ordners doen of inscannen. Of je bent verplicht het xmsnet mail adres te gebruiken waar spam en mischien later wel meer troep op binnenkomt.
Hier ook nog steeds spam, al gemaild naar helpdesk.
Enige antwoord dat je terugkrijgt is dat je het spamfilter op een hogere stand moet zetten.
Op mijn vraag hoe mijn hoofdaccount e-mail adres in het openbaar komt (wat niemand heeft, alleen xms gebruikt deze voor de facturen) krijg ik geen antwoord.
Begint me zwaar te irriteren, mijn 130 heeft nog steeds kuren met het geluid, kan ik weer naar het xms huis. (met die ontzettend handige openingstijden) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:51
@edensandra,

Xms huis in Amersfoort is wel op zaterdag geopend. Misschien is dat een optie voor je? ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
dewaal schreef op zondag 02 januari 2011 @ 13:43:
[...]

Dit niet aangevraagd? Of wellicht zonder te weten toch aangevraagd.
Geen idee. Maar het is alweer terug gedraaid ook, haha

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 214837 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:21:
[...]
Begint me zwaar te irriteren, mijn 130 heeft nog steeds kuren met het geluid
Hmm, ik heb de laatste tijd ook regelmatig dat het geluid even hapert, wegvalt om soms voor meerdere seconden wegvalt. Ik dacht dat dit wellicht met de stream te maken had en vond het niet zo'n groot probleem. Had me echter nog niet gerealiseerd dat ik aan de STB kon liggen. Ik heb hier ook een 130(M).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Steam ligt het niet, anders zou ik het probleem ook ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Hoe zit het nou met de HD zenders. Ik herinner me ooit gelezen te hebben dat als je een pluspakket afneemt, dat je de meeste HD zenders gratis hebt tot Juli 2011 ?

Laatst las ik ergens dat alle berichtgeving hiervan verwijderd zou zijn en dat we per 1 Januari 2011 al moesten betalen voor een HD pakket ?

Wat ik wel raar vindt is dat ik nu nog steeds de zenders in HD heb. Iemand die hier meer over weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348

MiK schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:10:

Wat ik wel raar vindt is dat ik nu nog steeds de zenders in HD heb. Iemand die hier meer over weet ?
Dat is sinds vandaag aangepast.
Alleen de ned. publieke zenders, duitse, eurosport zijn nog kosteloos te zien in HD.
De RTL, SBS zenders zijn weer gewoon in SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:41

GerkeP

Vragen mag altijd........

Anoniem: 269348 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:55:
[...]

Dat is sinds vandaag aangepast.
Alleen de ned. publieke zenders, duitse, eurosport zijn nog kosteloos te zien in HD.
De RTL, SBS zenders zijn weer gewoon in SD.
Ik heb hier nog steeds de HD van Rtl/sbs

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
LeGato23 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 12:54:
[...]

Hmm, ik heb de laatste tijd ook regelmatig dat het geluid even hapert, wegvalt om soms voor meerdere seconden wegvalt. Ik dacht dat dit wellicht met de stream te maken had en vond het niet zo'n groot probleem. Had me echter nog niet gerealiseerd dat ik aan de STB kon liggen. Ik heb hier ook een 130(M).
Mijn 'voormalige' 130M had deze issue ook, maar m'n nieuwe M532 eveneens ;(
Knap waardeloos, m'n opnamen zijn ook bezaaid met hiaten in het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Loveparade schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:34:
[...]

Dat is vaag!
Heb je niet toevallig het HD pakket ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
schooierd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:43:
[...]

Mijn 'voormalige' 130M had deze issue ook, maar m'n nieuwe M532 eveneens ;(
Knap waardeloos, m'n opnamen zijn ook bezaaid met hiaten in het geluid.
Ik denk toch echt dat ik jou wijk is of woonplaats.

Hier in leiden met de 130 110 en M532 geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Loveparade schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:34:
[...]

Dan heb je geluk. Sinds vandaag bij mij ook geen HD meer.

Ik weet niet of ik het wel ga aanvragen. Ik was er altijd wel content mee, maar zoals het nu is, is het ook niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
via dvb-c is het toch ook sd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DVB/c is idd allemaal SD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:02

The Wizard

Moderator Mobile
Ik vind het geld niet waard, bijna geen een programma op de commercielen is in HD opgenomen, bij de publieke omroepen zijn het ook maar een handvol. Dat upscalen kan mijn tv ook wel.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Anoniem: 269348 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:59:
[...]

Dat is vaag!
Heb je niet toevallig het HD pakket ?
nope, en vanmorgen nog steeds de HD zenders

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hier bij OBN zitten ze er ook nog op, ook als je geen HD pakket hebt. Zal later deze week wel aangepast worden waarschijnlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
The Wizard schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 08:18:
Ik vind het geld niet waard, bijna geen een programma op de commercielen is in HD opgenomen, bij de publieke omroepen zijn het ook maar een handvol. Dat upscalen kan mijn tv ook wel.
Zoveel hd programma's zijn er inderdaad ook niet die in HD zijn. Dit moet nog veel gaan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174316

Op dit moment komt mijn verbinding niet verder dan 15 a 20 mbit up en down. Normaal 50mbit. Meer mensen met dergelijke verschijnselen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Anoniem: 174316 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:23:
Op dit moment komt mijn verbinding niet verder dan 15 a 20 mbit up en down. Normaal 50mbit. Meer mensen met dergelijke verschijnselen? :)
Linksys ?? heb dit wel eens..trek ik de netwerk kabels achter de router ff los, weer vast en het is weer 50... geen idee wat dit triggert als het bij jou ook zo is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Of installeer de DD-WRT firmware !

Ik had een Linksys WRT320N werd naar verloop heel erg traag, een reboot hielp wel.
Na de DD-WRT ging er qua settings en mogenlijkheden een wereld voor me open, maar het belangrijkste was, dat het apparaat nu stabiel draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174316

Dank voor de reacties.

Uiteindelijk is mijn verbinding in de loop van de avond weer bijgetrokken. Geen idee wat het nou was (ik heb niks herstart). Overigens hier geen Linksys maar een Sitecom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Waarom is er Comedy Central op de plaats waar normaal TMF zit? Ook was er al Comedy Central ruim voor acht uur op TMF. Terwijl op de regeliere Comedy Central nog Nickelodeon was. Hopelijk betekent dit dat er een 24u Comedy Central komt!

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zodat ik weet zou TMF gaan staken met zijn uitzendingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
ari3 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 21:18:
Waarom is er Comedy Central op de plaats waar normaal TMF zit? Ook was er al Comedy Central ruim voor acht uur op TMF. Terwijl op de regeliere Comedy Central nog Nickelodeon was. Hopelijk betekent dit dat er een 24u Comedy Central komt!
Comedy Central maakte al tijdje reclame dat ze op een andere zender ging zitten en sinds kort dat ze al vanaf 15:00 kunnen uitzenden, maar ik vind ook vreemd dat vanaf 8 uur het op 2 kanalen zit.

Hier staat er meer over:
http://www.ad.nl/ad/nl/10...-aan-Comedy-Central.dhtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Ah, bedankt. Hopelijk blijft TMF nog een tijdje. Als TMF/TMF NL komen te vervallen kan XMS dit wellicht opvullen met VH1 en VH1 Classic.

Verder zag ik nu een HD-variant van Arte, ARD en ZDF. Alledrie in 720p en aparte Dolby Digital stream. Zover ik kon zien was het gewoon stereo. Wellicht later op de avond eens kijken of er ook 5.1 uitgezonden bij films.

Ook zag ik een audiostream voor het "originele" geluid. Toen ik deze koos kreeg ik evengoed nog Duits. Wellicht verschilt het per programma.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
ts update:

Netwerk id van alle plaatsen toegevoegd. HD pakket geupdate.

En het nieuwe deel verschijnt dit weekend. Het zal een meer compacte ts zijn met meer tabellen.

[ Voor 46% gewijzigd door White_Collar op 06-01-2011 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312857

misschien een domme vraag maar hoe kan ik via mijn tv digitale tv krijgen via dvb-c? ik heb een tv uit 2008 (de panasonic 42px80) en die heeft wel een CI slot. wat moet ik nu doen om gebruik te maken van dvb-c?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Anoniem: 312857 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 04:41:
misschien een domme vraag maar hoe kan ik via mijn tv digitale tv krijgen via dvb-c? ik heb een tv uit 2008 (de panasonic 42px80) en die heeft wel een CI slot. wat moet ik nu doen om gebruik te maken van dvb-c?
De kabel erin prikken.. meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:52
denan schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:04:
[...]
Altijd handig die netwerken zonder beveiliging aan de kant van de gebruiker ^^

Kan iemand al vertellen of DTV/IPTV van XMS in Veenendaal al vergelijkbaar is met die van Ziggo? Toen ik overstapte heb ik bewust gekozen voor alleen internet, maar de huidige regeling wordt me iets te duur. Als het dus even kan ga ik overstappen, maar alleen als de kinderziektes er al een beetje uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:02

The Wizard

Moderator Mobile
IPTV is stabiel, helemaal na de laatste update werkt de EPG goed, de PVR werkt ook subliem!
DVB-C werkt ook goed.

Tot nu is XMS/Glashart media een stuk stabieler geweest dan UPC...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Kan iemand al vertellen of DTV/IPTV van XMS in Veenendaal al vergelijkbaar is met die van Ziggo? Toen ik overstapte heb ik bewust gekozen voor alleen internet, maar de huidige regeling wordt me iets te duur. Als het dus even kan ga ik overstappen, maar alleen als de kinderziektes er al een beetje uit zijn.
Ik vind het persoonlijk beter als upc.Wat een vreselijk menu hebben ze daar. Maar dat is natuurlijk niet echt een neutraal antwoord ;)

[ Voor 6% gewijzigd door White_Collar op 07-01-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:52
Van UPC weet ik al dat dat een ramp is :P Toch bedankt voor de info!

Overigens las ik net opnieuw die voorwaarden van die kerst actie en heb nog eens goed gekeken naar wanneer mijn contract verloopt en blijkt dat op de laatste dag van die actie ik een jaar XMS heb. Dus gelijk ff aan gevraagd. De website zei gefeliciteerd, maar ik zie wel of ik dan toch aan de voorwaarden voldoe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
interessant artikel over IPTV: http://www.nederland.broadbandtvnews.com/?p=1659

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Caelorum schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:46:
[...]

Altijd handig die netwerken zonder beveiliging aan de kant van de gebruiker ^^

Ik was ook kritisch maar IPTV van XMS is echt veel beter, stabieler en scherper dan dat van Ziggo in Veenendaal. Ik nooit weer terug naar Ziggo

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:04:
[...]

oke. die CI slot hoef je dus helemaal niet te gebruiken? dat is dus puur voor de smartcard om de zenders te encrypten? en hoe kan ik weten of de tv nou de digitale of het analoge signaal gebruikt (los van de kwaliteit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:47
Anoniem: 312857 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:46:
[...]
[...]
oke. die CI slot hoef je dus helemaal niet te gebruiken? dat is dus puur voor de smartcard om de zenders te encrypten? en hoe kan ik weten of de tv nou de digitale of het analoge signaal gebruikt (los van de kwaliteit)?
Voor de volledigheid: Nee, je hebt geen CI of CI+ slot nodig omdat deze alleen nodig is om het signaal te decoden. Aangezien het signaal geen codering heeft is dit niet nodig. In feite werkt een digitale tuner hetzelfde als de analoge tuner: kabel erin en zenders zoeken. Het enige verschil is dat je bij het zoeken naar digitale zenders even wat gegevens zoals netwerk ID moet ingeven.

Bij mijn 2010 Panasonic TV kan ik kiezen voor analoog of digitaal door op de 'TV' knop te drukken. Bij het aangaan van de TV staat deze op het laatst gebruikte signaal (in mijn geval DVB-C), als je op 'TV' drukt schakelt hij naar analoog, weer op 'TV' naar digitaal etc. Bij mij staat in beeld welk signaal hij te pakken heeft. Overigens is het niet zo moeilijk om te zien welk signaal je aan het bekijken bent: het verschil in beeldkwaliteit is aanzienlijk.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Wel jammer dat die Meijerink dit soort uitspraken doet:
Wij bieden echt IPTV, we doen geen compressie er is geen kwaliteitsverlies tussen de bron en de consument.
Ja, goed dat er geen hercodering van het originele signaal plaatsvind maar wat Meijerink er niet bij vermeld is dat een deel van het goede bronsignaal meteen weer teniet wordt gedaan doordat de Amino settopbox het beeld naar een vaste resolutie en het geluid naar een vaste kanaalindeling converteert. Mooi hoor dat je zonder kwaliteitsverlies 720p met 5.1 binnenkrijgt als je het alleen kunt weergeven in 1080i met 2.0 geluid...
We zijn geen gadgetfabriek. Ik zie geen reden om kastjes met allerhande mogelijkheden aan te bieden die te duur en te complex zijn voor een normaal gezin.
Instellen van een eigen zendervolgorde is al te complex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
ari3 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 14:02:
Ja, goed dat er geen hercodering van het originele signaal plaatsvind maar wat Meijerink er niet bij vermeld is dat een deel van het goede bronsignaal meteen weer teniet wordt gedaan doordat de Amino settopbox het beeld naar een vaste resolutie en het geluid naar een vaste kanaalindeling converteert. Mooi hoor dat je zonder kwaliteitsverlies 720p met 5.1 binnenkrijgt als je het alleen kunt weergeven in 1080i met 2.0 geluid...
Je kunt toch ook 720p als beelduitvoer selecteren? Wel jammer dat je dan eerst weer opnieuw moet opstarten inderdaad.

Die opmerking van 2.0 geluids snap ik echter niet helemaal, de amino geeft op zenders waar DD5.1 het eerste spoor is namelijk wel degelijk 5.1 geluid door via Toslink...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luuk1983 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:54:
[...]

Voor de volledigheid: Nee, je hebt geen CI of CI+ slot nodig omdat deze alleen nodig is om het signaal te decoden. Aangezien het signaal geen codering heeft is dit niet nodig. In feite werkt een digitale tuner hetzelfde als de analoge tuner: kabel erin en zenders zoeken. Het enige verschil is dat je bij het zoeken naar digitale zenders even wat gegevens zoals netwerk ID moet ingeven.

Bij mijn 2010 Panasonic TV kan ik kiezen voor analoog of digitaal door op de 'TV' knop te drukken. Bij het aangaan van de TV staat deze op het laatst gebruikte signaal (in mijn geval DVB-C), als je op 'TV' drukt schakelt hij naar analoog, weer op 'TV' naar digitaal etc. Bij mij staat in beeld welk signaal hij te pakken heeft. Overigens is het niet zo moeilijk om te zien welk signaal je aan het bekijken bent: het verschil in beeldkwaliteit is aanzienlijk.
oke dat heb ik ook precies hetzelfde. alleen ik heb geen idee waar ik die gegevens moet invoeren en welke dat dan zijn. je gaf aan dat ik het netwerk ID moest ingeven, wat nog meer? aangezien je het over meerdere gegevens had.

ook heb ik geen idee waar ik die netwerk ID kan invoeren maar dat is natuurlijk per TV anders. jij woont trouwens toch ook in Wijchen? dus DVB-C werkt allemaal wel gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
PPssst:
Rekenblok schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 23:11:
ts update:

Netwerk id van alle plaatsen toegevoegd. HD pakket geupdate.

En het nieuwe deel verschijnt dit weekend. Het zal een meer compacte ts zijn met meer tabellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Jammer dat Leiden niet beschikbaar is ( DVB-C) als kritisch kijker was ik wel benieuwd..
Enig idee wanneer dat wel komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
.

[ Voor 134% gewijzigd door White_Collar op 07-01-2011 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Anoniem: 312857 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 14:20:
[...]

oke dat heb ik ook precies hetzelfde. alleen ik heb geen idee waar ik die gegevens moet invoeren en welke dat dan zijn. je gaf aan dat ik het netwerk ID moest ingeven, wat nog meer? aangezien je het over meerdere gegevens had.

ook heb ik geen idee waar ik die netwerk ID kan invoeren maar dat is natuurlijk per TV anders. jij woont trouwens toch ook in Wijchen? dus DVB-C werkt allemaal wel gewoon?
zie http://xmsnet.nl/support/dvb-c:

Welke instellingen moet ik op mijn DVB-C ontvanger gebruiken om DVB-C te kunnen kijken?
Om via DVB-C Televisie te kunnen kijken heeft u een DVB-C ontvanger nodig. De instellingen voor de DVB-C ontvanger zijn als volgt:
- Frequency:304Mhz, vaak in te vullen als 304000(khz)
- Aantal Symbolen: 6875 (op sommige ontvangers 68750)
- Het netwerk-id kan per woonplaats verschillen. Hieronder vindt u een overzicht van alle netwerk–id’s per plaats.

Plaats en omgeving Netwerk ID
Almere 8200
Amersfoort 3900
Arnhem 3900
Deventer 7461
Leiden nog niet beschikbaar
Hilversum 3900
Nijmegen 3900
Soest 3900
Twello 7461
Utrecht 3900
Veenendaal 3900
Wijchen 3900
Zeewolde 8200

Voer na het invoeren van bovenstaande instellingen een zender scan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@wiebo66,

Stond al in de ts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295271

Het was even zoeken hoe ik een DVB-C zenderscan in kon stellen in m'n Philips 40PFL8605H maar het werkt inmiddels ;) . Beeld is echt veel scherper dan analoog via de coax.
Wel een bug gevonden in de TV, die ik zo maar eens ff aan Philips ga melden, want zonder Google was het me niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

Waarom is Leiden nou weer nog niet beschikbaar. Is er nog een ETA bekend voor Leiden?

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
.

[ Voor 100% gewijzigd door White_Collar op 07-01-2011 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb echt geen idee waar ik die gegevens in kan vullen voor DVB-C op mijn panasonic. handleiding geeft ook geen duidelijkheid.

vraag het ook wel f bij het panasonic topic

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 312857 op 07-01-2011 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 312857 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:54:
ik heb echt geen idee waar ik die gegevens in kan vullen voor DVB-C op mijn panasonic. handleiding geeft ook geen duidelijkheid.

vraag het ook wel f bij het panasonic topic
Volgens mij heeft de panasonic 42px80 alleen dvb-t, dat is het enige wat voorkomt op de site en gebruiksaanwijzing... En dat is alleen voor digitenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Ligt IPTV er uit in Amersfoort? Alle streams zijn zwart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@ari3,

Hier Vathorst werkt alles gewoon.

Nieuw deeltje: Rekenblok in "XMS Glasvezel ervaring - deel X"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Laatst online: 29-03-2023
Dit weekend ook het draadloos netwerk thuis maar eens uitbreiden met twee access points op N om februari en maart overal volledig gebruik te kunnen maken van 100/100mbit :)

(en om overal in het huis uberhaupt draadloos verbinding te hebben, G komt helaas niet overal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Nieuw deel:

XMS Glasvezel ervaring - deel X

[ Voor 3% gewijzigd door White_Collar op 08-01-2011 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-07 15:37
Deze gaat dicht, op naar de verse.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.