Fiber schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 16:32:
Iets anders, in Woudenberg biedt XMS een all in paket aan met 10/10 Mbit internet voor 39.95 per maand. Er werd hier altijd beweerd dat goedkopere, langzamere paketten niet konden omdat ze niet rendabel zouden zijn. Het kan dus blijkbaar wel:
XMS is met het instap-abonnement gekomen in tweede kwartaal van 2009 toen ze bezig waren in Kattenbroek (en ook Zielhorst). In het begin noemden ze het nog "light", maar toen het definitief werd ingevoerd werd het "instap". Volgens mij is het sinds die tijd bij veel (alle?) nieuwe vraagbundelingsacties ook mogelijk om dit aan te vragen.
In het begin is dit door XMS neergezet als uitgekleed abonnement waar je verder niets extra's bij kon nemen. Het was dan ook bedoeld om klanten die nu bij Ziggo oid een alles-in-een hadden toch te kunnen overhalen omdat de prijs meer in die buurt kwam. Je kon dus ook geen tientje betalen voor gratis bellen naar vaste nummers in NL, geen digitale TV (DBV-C bestond toen nog niet op glasvezel) aansluiten en dat soort dingen.
Ik weet nu hoe het nu zit met het bellen, maar sinds je voor digitale TV 4,95 extra moet betalen kan je het ook aanvragen op het instap-abonnement.
funrider schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:17:
DVB-C (kabel) ontvangers en vrijwel alle DVB-S (schotel) ontvangers zijn er sowieso met sorteren van je zenders d.m.v. meerdere favorietenlijsten. En ik neem bijna aan dat IPTV kastjes en DVB-T die ook gewoon horen te kunnen.
Je hebt gelijk; ik had mijn opmerking beter moeten formuleren. Ik wil niet sorteren op volgorde. Ik wil zelf de nummering kunnen bepalen. Dus bij wijze van spreken net 5 op kanaal 6 en Canvas op kanaal 8. Ik kan inderdaad wel de zap-volgorde aanpassen met een favorieten lijstje, maar de nummering blijft dan wel gehandhaaft. Sinds het begintijd der TV kan de gebruiker al zelf bepalen welke zender op welk nummertje zit en ik blijf het storend vinden dat bij digitale TV de provider dat voor wenst te schrijven.
JeroenE schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 13:07:
vaste telefoonaansluiting heb. Het enige probleem wat ik tot nog toe heb is dat bij het bellen naar mijn nummer de telefoon blijft overgaan ook al heeft de beller ondertussen al opgehangen (dus voordat ik de telefoon heb aangenomen). Dat is wel een beetje annoying; men gaat dit nu onderzoeken. Het grootste voordeel van die aansluiting is dat ik gratis naar de helpdesk kan bellen

Om me zelf maar te quoten, gisteren ben ik teruggebeld door XMS nadat de melding meer dan 4 weken bij hen heeft opengestaan. Helaas belde ze met hetzelfde verhaal: het ligt aan u telefoon, probeer een ander (zou niet "compatible" zijn). Ik heb maar uitgelegd dat het niet aan mijn telefoon kan liggen. Anyway, omdat het nu nog maar een paar seconden is voordat de telefoon ophoudt vind ik het probleem wel opgelost.