Bij mij speelt het al sinds het begin, het modem is al eens vervangen,er zijn (door mij) andere dect telefoons gekocht en geplaatst,ik heb logs met tijden en nummers bijgehouden en die verzonden,er is een trace op mijn lijn gezet. Steeds kwam er niets naar voren. Er is ook geen peil op te trekken want het nummer dat bij wijze van spreken nu een storing geeft,kan ik morgen probleemloos bellen.
Hoewel ik dus al verschillende keren geklaagd heb,heb ik rekenblokje nog maar even een mail gestuurd want ik geloof dat de halve helpdesk er al mee bezig is geweest.
Ik heb geen persoonlijk traject en het in het laatste half jaar,moedeloos,ook niet meer gemeld.Volgens mijzelf treedt het probleem op als de tegenpartij opneemt als het packetfront zijn oproeptoon laat horen,het packetfront bemerkt blijkbaar op het moment dat deze de toon laat horen niet dat de telefoon al is opgenomen.
Ook grappig, als ik mezelf via mijn mobiel bel en na 1 oproeptoon ophang dat dan de telefoon hier minstens nog 4 keer overgaat.
Ook hinderlijk, als je een nummer belt dat niet meer bestaat of is afgesloten,krijg je niet de informatie toon,maar in gesprek.
Daarom bel ik het nummer na een keer of 3 ook maar mobiel om te zien of het inderdaad in gesprek is, of dat ik het verkeerde nummer draai. Het dtmf probleem heb ik niet.
Met budgetphone heb ik bovenstaande problemen niet maar daar heeft de linksys sip adapter het nu al 2 keer begeven. Hoeveel mensen het dus hebben weet ik niet,omdat lang niet iedereen er meer over belt. Hang ik dezelfde installatie aan het Ziggo modem,dan werkt het wel goed.
En ik blijf geen nieuwe telefoonsets kopen om te zien of dat werkt,en ik heb het eigenlijk al opgegeven dat dit telefonie probleem ooit wordt opgelost.
Overigens, bij KPN internetplusbellen had ik 2 lijnen en die kregen de fax niet werkend,en bij Ziggo komt standaard als ik fax de tweede en eventuele volgende bladzijde niet door en moet je daarna het modem resetten,terwijl via XMS het faxen feilloos gaat,dat ip telefonie gebeuren is blijkbaar inherent aan dit soort storingen..
[
Voor 10% gewijzigd door
Nick39 op 22-12-2010 11:37
]