XMS Glasvezel ervaring - deel IX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 65.206 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
dewaal schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:16:
en wellicht blijft de 100 mb ook wel 100mb. De datakosten gaan toch steeds verder omlaag.
Wishfull thinking... ik denk dat er een mail achteraankomt met, u heeft nu 2 maanden kunnen genieten van.... en dan een aanbod of zo,of gewoon een verwijzing naar de dienst met de volle prijs..
Datakosten spelen niet eens zoveel mee hier, eens in de week ff de 4 series bekijken op bierdopje,voor het gemak 4x 400 mb, 1,6 Gig.
Stuk of 3 dvd's per week... 12 gig.
Beetje internet browsen en mail halen, internet radio luisteren... geen id.. 2 gig ?
Verstook ik 15,6 gig per week... ja ik heb 1 keer een week voor bijna 600 gig verstookt,vanwege een kapotte drive, ik heb geen idee wat het gemiddelde dataverbruik is per user... en of dat ook zo consequent wordt bijgehouden, zo ja, post het van deze maand maar eens.. ben benieuwd...
Moet wel opmerken dat ik geen idee heb hoeveel mijn zoon verstookt,of mijn partner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:14
Rekenblok schreef op maandag 20 december 2010 @ 18:32:
[...]

Mijn mailtje naar de product manager heeft effect. Ben ik te minste nog ergens goed voor op tweakers. ;)
Fijne feestdagen tweakers :)
Hoi Rekenblok dank voor je inzet en actie vandaag al heerlijk naar Serious Request kunnen kijken.

Thanks Pieterbas ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:56
@Wingie,

Vragen kan altijd. Persoonlijk ondersteun ik graag dit soort acties, en xms in deze ook: http://www.xmsnet.nl/nieuws/serious_request

Kleine update wat betreft de wacht muziek: deze is aangepast, als het goed is heb je nu geen gehoor apparaat meer nodig als je een paar minuten in de wacht staat ;)

[ Voor 24% gewijzigd door White_Collar op 21-12-2010 18:30 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

Rekenblok schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 18:23:
@Wingie,

Vragen kan altijd. Persoonlijk ondersteun ik graag dit soort acties, en xms in deze ook: http://www.xmsnet.nl/nieuws/serious_request

Kleine update wat betreft de wacht muziek: deze is aangepast, als het goed is heb je nu geen gehoor apparaat meer nodig als je een paar minuten in de wacht staat ;)
Als we dan ook nog de eerste 2 seconden van het muziekje mee kunnen krijgen, dan hoor je ons niet meer _/-\o_

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348

denan schreef op maandag 20 december 2010 @ 18:21:
[...]

Nope.. ik ben er nog. Ontslagrondes zijn al geweest maar meer dan dat kan ik er niet over vertellen.
Gelukkig :) Ben blij te horen dat jij er nog bent.
Wat zouden we zonder jou moeten hier.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 269348 op 21-12-2010 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@j1nx,

Ik volg je even niet, kan je het voor me uitleggen? :)

[ Voor 44% gewijzigd door White_Collar op 21-12-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Rekenblok schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 20:47:
@j1nx,

Dat we nog regelmatig de eerste 2 seconden van een gesprek mislopen,de storing mag dan van de page zijn, hij is er nog steeds !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rekenblok schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 20:47:
@j1nx,

Ik denk dat hij het telefonie probleem bedoeld.
De 1e 2 sec die wegvallen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

j1nx schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:31:
[...]

Als we dan ook nog de eerste 2 seconden van het muziekje mee kunnen krijgen, dan hoor je ons niet meer _/-\o_
Als het betreffende het telefonie probleem gaat 1e 2sec die wegvallen, zend mij dan even een pm'tje.
Met daarin je gegevens.
Zoals je naam, klantnr, type modem wat je hebt, en een omschrijving v/d klacht.
Want van jou heb ik nooit melding ontvangen.
Ik ben met dit probleem bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update : Telefonie probleem!

Gisteren contact hierover gehad met de manager klantenservice.
Oa. heb ik aangegeven waarom de melding van de site is afgehaald.
Ook aangegeven dat de problemen nog niet opgelost zijn.
Het onderzoek is nog wel gaande.

EDIT > nog even een kleine aanvulling.
Door de manager klantenservice werd ook aangegeven dat er weinig tot geen reacties binnen kwamen.
Dat was de reden tot verwijdering van de storingspagina.
Ik citeer : "Wij hebben de melding inderdaad van de website gehaald, daar wij weinig tot geen reacties hebben ontvangen op deze oproep. De klanten die zich hebben gemeld hebben wij gecontacteerd en ontvangen individuele begeleiding voor het issue dat in eerste instantie heeft aangegeven. Tevens zullen wij iedereen die zich hier spontaan over meldt dezelfde begeleiding bieden"

Ikzelf vind het dan zeer vreemd dat zij de melding hebben verwijderd.
Ik vind verwijder de melding pas als het opgelost is,
het is tenslotte een storing, die nog gaande is.

Ik blijf hieraan werken, voor een oplossing!

word vervolgd....

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 269348 op 21-12-2010 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Och ja, sorry.

Ik zal eens kijken wat ik kan doen.
Mensen met het probleem graag postcode en huisnummer in een pm naar mij graag, misschien dat ik wat voor je kan doen. :)

eddit: als het al in onderzoek is kan ik er natuurlijk weinig aan doen.

[ Voor 17% gewijzigd door White_Collar op 21-12-2010 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-04 22:00
Misschien nog niet naar gekeken, maar ik hoorde laatst een soort gelijke storing m.b.t. VoIP, waarbij bij ook tijdens het gesprek af en toe de "lijn" weg viel. Dit had te maken dat er ergens in het traject een interface op auto-negotiation stond. Het issue werd verholpen door de interfaces op fixed te zetten.

Zal vast al wel naar gekeken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rekenblok schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 20:58:
Och ja, sorry.

Ik zal eens kijken wat ik kan doen.
Mensen met het probleem graag postcode en huisnummer in een pm naar mij graag, misschien dat ik wat voor je kan doen. :)

eddit: als het al in onderzoek is kan ik er natuurlijk weinig aan doen.
Het is al in onderzoek.
zie mijn vorig berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111132

Ik heb de Amino 130 nu al een paar maanden aangesloten op me Samsung HDTV, maar vind eigenlijk wel lastig steeds met 2 afstandbedieningen te werken. Nu las ik in de handleiding van de Amino 130 (AVC Rmote Control Guide) op pagina 8 dat je de tv (Samsung) dus ook kan bedienen (in geluidsbediening waarschijnlijk) met de Amino 130 afstandbediening. Hiervoor moet je dus 2x achter elkaar de TV mode button op afstandsbediening 2,5 sec ingedrukt houden en dan de 3-cijferige code invoeren van het merk tv.

Dit werkt dus niet bij mij... Er branden dan ook geen knipperende lampjes op het Amino boxje (zoals in handleiding staat beschreven). Wanneer ik dus die tv mode button in druk, kan ik verder ook niet zappen of wat dan ook... Dan moet ik dus weer op STB button drukken om hem weer functioneel te krijgen.

Heel leuk allemaal zoals het staat beschreven, maar werkt dus niet..

Iemand hier ervaring mee of die weet hoe ik het wel werkend krijg?

Amino kastje zit dus via HDMI aangesloten op me Samsung tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 07:21
Druk tegelijkertijd op de TV en OK knoppen op de afstandsbediening en
houdt beide knoppen ingedrukt - na ongeveer 2 seconden, gaat de TV knop branden.
Laat de TV en OK knoppen los de TV knop blijft branden.
Toets nu de driecijferig merkcode in die hoort bij het merk van de TV

Samsung:
010, 060, 084, 098, 110, 118, 137, 151, 201, 314, 315, 316 317, 318, 319

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-04 13:59
Anoniem: 269348 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 20:55:
Ikzelf vind het dan zeer vreemd dat zij de melding hebben verwijderd.
Ik vind verwijder de melding pas als het opgelost is,
het is tenslotte een storing, die nog gaande is.
Dat ze de melding verwijderd hebben vindt ik niet zo vreemd... Een storing doet vermoeden dat het om een probleem bij een grote groep mensen of in een bepaald postcode gebied is. Een melding op een storingspagina is bedoeld om de helpdesk te ontlasten als mensen ineens een storing in een dienst merken, wanneer ze zien dat het al bekend is en er aan gewerkt wordt, dan hoeven ze de helpdesk niet meer te bellen.

In dit geval is het in elk geval geen issue wat bij een grote groep gebruikers optreedt, of toe te wijzen valt aan een bepaald postcode gebied oid. Je geeft zelf al aan dat er individuele begeleiding plaatsvindt bij de mensen waar het optreedt. Dan wil je zoiets dus juist NIET op een storingspagina hebben, want je wilt dat de mensen die er last van hebben zich ook aanmelden zodat je ze kan begeleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:53

Goku33

Ownage!

Heeft iemand enig idee of een Amino 110 die eerder via Concepts ICT is gebruikt zonder problemen gebruikt kan worden op het XMSNet netwerk? Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
@u4me2:
Volgens mij moet je de TV knop 1x ingedrukt houden totdat het rode lampje uitgaat. Vervolgens de 3 cijferige code invoeren.
Bij mijn TV (LG) werkt het wel goed, wel zijn er soms meerdere codes mogelijk en moet je gewoon de verschillende mogelijkheden proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abhaas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 13:20
@U4me2
De lampjes waar ze het over hebben in de handleiding zitten op de afstandsbediening niet op de animo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07-2024

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

L201 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 08:32:
In dit geval is het in elk geval geen issue wat bij een grote groep gebruikers optreedt, of toe te wijzen valt aan een bepaald postcode gebied oid. Je geeft zelf al aan dat er individuele begeleiding plaatsvindt bij de mensen waar het optreedt. Dan wil je zoiets dus juist NIET op een storingspagina hebben, want je wilt dat de mensen die er last van hebben zich ook aanmelden zodat je ze kan begeleiden.
Hier ben ik het maar deels met je eens. Als bekend is dat er in het veld bij diverse klanten problemen zijn met een bepaalde dienst is het wel handig dat al aangegeven wordt dat dit bekend is. Wel moeten de nieuwe klanten met problemen ook verteld worden dat het nodig is dat ze hun problemen bij de helpdesk melden zodat er wat aan gedaan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-04 13:59
@Moraxv, dat zou dan misschien netter zijn inderdaad... Maar is wel afhankelijk van de hoeveelheid gebruikers die het overkomt, en waar leg je dan de grens? Als er 5 gebruikers op de 50.000 een melding hebben gedaan? Als het er 100 zijn? Ze kunnen moeilijk elk wissewasje wat door meerdere personen gemeld is op de site gaan zetten, en ik ken in mijn kennissenkring geen mensen die dit probleem hebben, enkel van wat Tweakers gebruikers, dus hoe groot is de groep met deze klacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
L201 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:08:
Dus hoe groot is de groep met deze klacht?
Bij mij speelt het al sinds het begin, het modem is al eens vervangen,er zijn (door mij) andere dect telefoons gekocht en geplaatst,ik heb logs met tijden en nummers bijgehouden en die verzonden,er is een trace op mijn lijn gezet. Steeds kwam er niets naar voren. Er is ook geen peil op te trekken want het nummer dat bij wijze van spreken nu een storing geeft,kan ik morgen probleemloos bellen.
Hoewel ik dus al verschillende keren geklaagd heb,heb ik rekenblokje nog maar even een mail gestuurd want ik geloof dat de halve helpdesk er al mee bezig is geweest. Ik heb geen persoonlijk traject en het in het laatste half jaar,moedeloos,ook niet meer gemeld.Volgens mijzelf treedt het probleem op als de tegenpartij opneemt als het packetfront zijn oproeptoon laat horen,het packetfront bemerkt blijkbaar op het moment dat deze de toon laat horen niet dat de telefoon al is opgenomen.
Ook grappig, als ik mezelf via mijn mobiel bel en na 1 oproeptoon ophang dat dan de telefoon hier minstens nog 4 keer overgaat.
Ook hinderlijk, als je een nummer belt dat niet meer bestaat of is afgesloten,krijg je niet de informatie toon,maar in gesprek.
Daarom bel ik het nummer na een keer of 3 ook maar mobiel om te zien of het inderdaad in gesprek is, of dat ik het verkeerde nummer draai. Het dtmf probleem heb ik niet.

Met budgetphone heb ik bovenstaande problemen niet maar daar heeft de linksys sip adapter het nu al 2 keer begeven. Hoeveel mensen het dus hebben weet ik niet,omdat lang niet iedereen er meer over belt. Hang ik dezelfde installatie aan het Ziggo modem,dan werkt het wel goed.
En ik blijf geen nieuwe telefoonsets kopen om te zien of dat werkt,en ik heb het eigenlijk al opgegeven dat dit telefonie probleem ooit wordt opgelost.

Overigens, bij KPN internetplusbellen had ik 2 lijnen en die kregen de fax niet werkend,en bij Ziggo komt standaard als ik fax de tweede en eventuele volgende bladzijde niet door en moet je daarna het modem resetten,terwijl via XMS het faxen feilloos gaat,dat ip telefonie gebeuren is blijkbaar inherent aan dit soort storingen..

[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 22-12-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:43
Nick39 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:29:
Overigens, bij KPN internetplusbellen had ik 2 lijnen en die kregen de fax niet werkend,en bij Ziggo komt standaard als ik fax de tweede en eventuele volgende bladzijde niet door en moet je daarna het modem resetten,terwijl via XMS het faxen feilloos gaat,dat ip telefonie gebeuren is blijkbaar inherent aan dit soort storingen..
Indeed. De 'gewone' telefoonlijn is al zo ver uitgekristaliseerd en uitontwikkeld dat het eigenlijk altijd werkt. IP-telefonie blijft wat dat betreft nog steeds behoorlijk aanmodderen, maar het is alweer een heel stuk beter dan een paar jaar geleden. En ja, sommige dingen die simpel waren met de oude koperlijn zijn heel moeilijk voor elkaar te krijgen via IP-telefonie. Vergelijk het met teletekst op digitale TV, dat is ook een heel gedoe, omdat de techniek van digitale TV compleet anders werkt.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260647

Net weer de bekende telefoonstoring. Eerste seconden niet hoorbaar. Ik bel en hoor nog net een laatste lettergreep. Dan weet je wat er aan de hand is. Soms hoor je niets maar heeft de ander allang de naam gezegd.

De storing net maar weer gemeld aan XMS want die is dus niet opgelost. (zoals al eerder aangegeven) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Luuk1983 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 12:03:
[...]

Indeed. De 'gewone' telefoonlijn is al zo ver uitgekristaliseerd en uitontwikkeld dat het eigenlijk altijd werkt. IP-telefonie blijft wat dat betreft nog steeds behoorlijk aanmodderen, maar het is alweer een heel stuk beter dan een paar jaar geleden. En ja, sommige dingen die simpel waren met de oude koperlijn zijn heel moeilijk voor elkaar te krijgen via IP-telefonie. Vergelijk het met teletekst op digitale TV, dat is ook een heel gedoe, omdat de techniek van digitale TV compleet anders werkt.
Ik kan niet eens meer een gewone koperlijn krijgen (niet dat ik het wil want KPN is helemaal niet te betalen) maar ik had al 12 jaar een ISDN lijn en "poepte overal naast" ADSL, geen probleem, oh voor ISDN... nee dan gaat het nog even duren... leuke was wel dat je beide lijnen in kon zetten voor een inbelprovider,wat dan ook dubbel zoveel kostte... toen dat internetplusbellen er kwam gebruikte dat experia ding voor lijn 2 een andere oproeptoon,handig dan hoor je het verschil zei kpn,maar mijn fax herkende dat bel signaal niet en nummers wisselen kon niet.
Met de ISDN variant waren veel meer problemen dus ik vroeg KPN om mijn ISDN lijn om te zetten naar een analoge lijn,het nut van isdn was met adsl toch voorbij,je kon op een analoge lijn nu ook internetten en bellen tegelijk,dat was toen de reden om isdn te nemen,maar nee,isdn kon niet meer terug naar analoog, toen overgestapt op ziggo waar ik geen problemen had maar de fax het niet deed en toen was Ziggo bij lange na niet zo snel als XMS. Nu hangt er dus dat xms packetfront,daarnaast de Ubee van Ziggo, op zolder ligt het oude motorola ding van Ziggo, en de experiabox van KPN.
Faxen op de Ubee via Ziggo nog niet geprobeerd... maar terug naar adsl, als ik dat al zou willen,gaat niet lukken omdat die oude koperlijn nu isdn is... en dat frontend is ook kapot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Jammer voor degenen bij wie het afgeketst is om de keiharde 40% maar:
De kogel is door de kerk voor het uitrollen van het supersnelle glasvezelnetwerk in de Boerenstreek en Overhees. Investeerder en netwerkbeheerder Reggefiber houdt niet langer vast aan de eis dat minimaal veertig procent van alle Soester huishoudens van tevoren aangeeft mee te doen (Gooi en Eemlander)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

Goku33 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 09:53:
Heeft iemand enig idee of een Amino 110 die eerder via Concepts ICT is gebruikt zonder problemen gebruikt kan worden op het XMSNet netwerk? Bij voorbaat dank!
Kan iemand mij hier mee helpen?

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Nick39 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:29:
Jammer voor degenen bij wie het afgeketst is om de keiharde 40% maar:
De kogel is door de kerk voor het uitrollen van het supersnelle glasvezelnetwerk in de Boerenstreek en Overhees. Investeerder en netwerkbeheerder Reggefiber houdt niet langer vast aan de eis dat minimaal veertig procent van alle Soester huishoudens van tevoren aangeeft mee te doen (Gooi en Eemlander)
@ Nick
Een mogelijke reden kan zijn dat er in Soest al ruim 5 jaar glasvezel ligt t.b,v, de Portaalwoningen, een deel van de investering ligt dus al in de grond.

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Goku33 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 23:52:
[...]

Kan iemand mij hier mee helpen?
In principe wel. De firmware is hetzelfde en de unieke identifier voor de box staat bij Glashart media, niet bij de ISP.

Anoniem: 364769

Goku33 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 09:53:
Geen probleem.

• Nick39
  • Niet online
wiebo66 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 00:22:
[...]

@ Nick
Een mogelijke reden kan zijn dat er in Soest al ruim 5 jaar glasvezel ligt t.b,v, de Portaalwoningen, een deel van de investering ligt dus al in de grond.
Dat zou het idd kunnen zijn,maar is het dan eerlijk tegenover die mensen die zo hun best hebben gedaan om hun 40% te halen.
En het productaanbod van xms is natuurlijk ook veranderd in tussentijd.
Hoewel hier in Leiden ook alleen maar Portaalwoningen zijn aangesloten,en nieuwbouw Portaal woningen krijgen weer geen vezel..

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Nick39 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 12:03:
[...]

Dat zou het idd kunnen zijn,maar is het dan eerlijk tegenover die mensen die zo hun best hebben gedaan om hun 40% te halen.
En het productaanbod van xms is natuurlijk ook veranderd in tussentijd.
Hoewel hier in Leiden ook alleen maar Portaalwoningen zijn aangesloten,en nieuwbouw Portaal woningen krijgen weer geen vezel..
Mja in veenendaal hebben ze ook een wijk aangesloten ook al hadden ze 'maar' 37-39%. Die 40% is dus niet een harde eis maar meer een doelstelling/wens waar eventueel van afgeweken kan worden onder bepaalde omstandigheden.

• Goku33

Goku33

Ownage!

Helaas dit jaar geen PVR meer.
quote: Folkert Moolenburgh, Directeur XMS in mail
GEACHTE XMS KLANT,

In oktober heeft u zich ingeschreven voor de nieuwe IPTV box met een ingebouwde harddisk recorder (waarmee u ook HDTV kunt kijken): De Amino M532. In januari ontvangt u deze van ons.

Vanwege het grote aantal inschrijvingen voor deze settopbox kunnen we helaas niet direct aan de volledige vraag voldoen, waardoor u de Amino M532 nog niet in december van ons ontvangt. In januari sturen wij u de settopbox toe. Wij hopen op uw begrip hiervoor.

Met vriendelijke groeten,

Folkert Moolenburgh
Directeur XMS

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:18

d0s

sssst

Goku33 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 17:01:
Helaas dit jaar geen PVR meer.

[...]
Een deel van de klanten ontvangt hem wel nog dit jaar. Heeft inderdaad met voorraad te maken.

Verder zie ik dat Duitsland 1 en 2 nu ook in HD te krijgen zijn bij XMS (mits je het hd pakket hebt).

Anoniem: 120071

Die zitten in het basispakket. Zijn publieke zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Ik zag vanavond ook een 3D zender bij de digitalen zitten, maar heb helaas nog geen 3D televisie.
Zijn er misschien mensen hier met een 3D televisie die iets kunnen zeggen over de kwaliteit en hoeveel bandbreedte gebruikt deze zender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:43
wiebo66 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 01:50:
Ik zag vanavond ook een 3D zender bij de digitalen zitten, maar heb helaas nog geen 3D televisie.
Zijn er misschien mensen hier met een 3D televisie die iets kunnen zeggen over de kwaliteit en hoeveel bandbreedte gebruikt deze zender?
Als ik mag gokken, dan denk ik niet dat deze zender meer bandbreedte gebruikt dan een reguliere (HD?) zender. De side-by-side techniek gebruikt (zoals je kan zien) de ene helft van het scherm voor beeld A en de andere helft van het scherm voor beeld B. En dat is meteen het nadeel van de techniek: je verlies de helft van de resolutie.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
wiebo66 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 01:50:
Bandbreedte is tussen de 14 en 16Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik probeer vanaf men iPad (3G verbinding) mail via smtp.xmsnet.nl te versturen. Lukt niet omdat ik via 3G niet binnen de xms ip range val natuurlijk.. Nou hoopte ik dit op te lossen door smtp authenticatie te gebruiken maar dat lijkt niet te werken... Iemand enig idee hoe ik dit werkend kan krijgen? Ik zit veel op de weg en dan mails kunnen versturen zou erg handig zijn....

Tx

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:59

GerkeP

Vragen mag altijd........

Wilde schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:19:
Ik probeer vanaf men iPad (3G verbinding) mail via smtp.xmsnet.nl te versturen. Lukt niet omdat ik via 3G niet binnen de xms ip range val natuurlijk.. Nou hoopte ik dit op te lossen door smtp authenticatie te gebruiken maar dat lijkt niet te werken... Iemand enig idee hoe ik dit werkend kan krijgen? Ik zit veel op de weg en dan mails kunnen versturen zou erg handig zijn....

Tx
smtp server van je mobiele provider gebruiken ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Heeft iemand (vandaag?) al z'n Amino M532 ontvangen?
Was <grrr> éven de deur uit en bij thuiskomst een niet-thuis bericht van TNT in de brievenbus.
Aan de afzender en de refentie (klantnummer XMS) te zien zal dit de Amino-met-schrijfschijf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-05 14:08
Ik heb net de M532 ontvangen en aangesloten (Hilversum). Werkt soepel, in elk geval het pauzeren. Met de rest moet ik nog even gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mehoaga
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-10-2023
Heb een paar dagen te laat aangegeven dat ik ook mee wilde doen met de omruilactie. En de "vriendelijke mensen" van xms willen mij niet mee laten doen. Ik val dus gewoon buiten de boot. Want het was tijdig in de nieuwsbrief aangegeven. Heb nooit niets ontvangen. Maargoed. Het is wel flink balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@mehoaga,

Hoezo buiten de boot?
In de loop van 2011 komt er een nieuwe stb.
Ter zijner tijd is het ook mogelijk om de Amino 130M tegen bijbetaling om te ruilen voor de Amino M540

[ Voor 13% gewijzigd door White_Collar op 24-12-2010 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Niet online
BoardCrusher schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 17:50:
Ik heb net de M532 ontvangen en aangesloten (Hilversum). Werkt soepel, in elk geval het pauzeren. Met de rest moet ik nog even gaan spelen.
Top dat de eerste indruk in elk geval ok is. Ben benieuwd naar je bevindingen.
Ik moet nog even geduld hebben, ik kan 'm als het meezit maandagavond bij de Albert Heijn om de hoek halen (TNT agentschap)...

Kan niet wachten, het is erg behelpen met een *kuch* VHS recorder *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mehoaga
Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw e-mail.

Deze actie is verlopen op 12 November zoals aangegeven in de nieuwsbrief. Helaas kunt u hier geen gebruik meer van maken.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

Ronald - XMS servicedesk.

Vanwege het feit dat de mail niet dagelijks door dezelfde persoon
beantwoord wordt, verzoeken wij u vriendelijk om eventuele eerdere
berichten in dit mailtje en over dit onderwerp te laten staan en weer
mee te sturen bij eventuele reacties op dit bericht.

From: meho aga [mailto:@hotmail.com]
Sent: maandag 22 november 2010 20:00
To: info@xmsnet.nl
Subject: Amino M532

Goedenavond,
ik lees net op het internet dat er een nieuwe kastje van jullie uitkomt, heb op dit moment een amino130.
Ik wil graag dan ook zo een nieuwe kastje de Amino M532.
Tegen inlevering van mijn huidige kastje + betaling van 50 Euro staat er op internet. Hoe kan ik gebruik maken van deze aktie?
Mijn gegevens:
M...

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Heb je ook mijn quote gelezen?
Want ik kan dat niet echt opmaken uit je post ;)

[ Voor 45% gewijzigd door White_Collar op 24-12-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@mehoaga

Er komt dus nog een actie voor de m540 waar je aan mee kan doeb.

Ik wacht daar ook express op. Wat wel erg is, is dat ik de dag na de nieuwsbrief heb gemailt of die actie dan ook echt hetzelfde is (de suggestie wordt wel gewekt, maar verschillende interpetatie is mogelijk over die actie). Maar ik heb nooit een reactie ontvangen.

En laatst een mail gehad dat het te druk was vanwege alle mails en als ik nog een antwoordt wou even opnieuw moest mailen. Dat heb ik gedaan, maar toen was de actie al voorbij en tot op heden nog steeds geen antwoord er op.

Ik heb voor het einde van de actie er wel overgebeld. En de medewerkster ging er maar vanuit dat het dezelfde actie was. Maa ze liet de mail express open staan zodat ik een vollediger antwoord zou krijgen... maja helaas.

[ Voor 18% gewijzigd door Mau_Maus op 24-12-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
BoardCrusher schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 17:50:
Ik heb de M532 vandaag (lees vrijdag) ook ontvangen (Soest), mooie strakke vormgeving ipv een rode nu een blauwe led en iets dunner waardoor ik deze beter kan plaatsen. Update naar de nieuwe box ging probleemloos zo ook het formateren van de harde schijf. Ik ben er nog niet uitgekomen om mijn televisie met dezelfde afstandsbediening te gebruiken maar ach twee kerstdagen voor de boeg om lekker alles uit te proberen. Iedereen fijne kerstdagen! :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wiebo66 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 00:53:
[...]

Ik ben er nog niet uitgekomen om mijn televisie met dezelfde afstandsbediening te gebruiken maar ach twee kerstdagen voor de boeg om lekker alles uit te proberen.
De TV knop van de AB ingedrukt houden.
Vervolgens zie je deze flikkeren, Let OP.. daarna nog steeds ingedrukt houden.
Je ziet vervolgens het lampje weer flikkeren.
Nu kun je de TV knop loslaten.
Het TV lampje blijft nu continu branden.
Toets nu gelijk de 3 cijferige code in voor je tv ( je kunt deze vinden in de ab gids).
Het TV lampje zal nu uitgaan.

Als de eerste code niet werkt, herhaal je bovenstaande stappen voor de 2e code etc etc.

Succes :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 269348 op 25-12-2010 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@Famous®,

staat ook gewoon in de handleiding hoor :P

@Aan pvr ontvangers:

Hoe bevalt het?

[ Voor 27% gewijzigd door White_Collar op 25-12-2010 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rekenblok schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 11:29:
@Famous®,

staat ook gewoon in de handleiding hoor :P
Klopt idd. Bij mij alleen in het engels.
Dus dacht, maak het ff makkelijk :P en gemakkelijk :9
@Aan pvr ontvangers:

Hoe bevalt het?
Bevalt goed.
Alleen lijkt het zappen in de gids wat trager.
Maar dat moeten we nog ff verders uitvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 11:51:
[...]
Alleen lijkt het zappen in de gids wat trager.
Nog trager dan de 130(m)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Ik vind het zeppen in de tv gids anders niet heel erg traag. Je hebt wel wat geduld nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door White_Collar op 25-12-2010 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nee inderdaad, traag is het niet. Zeker als je het vergelijkt met bijvoorbeeld de UPC Mediaboxen is de EPG van de amino lekker snel.

Echter het probleem is dat de knop ingedrukt houden niet kan omdat hij dan door blijft gaan tot lang nadat je de knop hebt losgelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mehoaga
Oww, las eroverheen dat er een 540 uitkomt. Dan maar dit forum goed in de gaten houden aangezien de nieuwsbrief mij nooit bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Anoniem: 269348 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 09:45:
[...]

De TV knop van de AB ingedrukt houden.
Vervolgens zie je deze flikkeren, Let OP.. daarna nog steeds ingedrukt houden.
Je ziet vervolgens het lampje weer flikkeren.
Nu kun je de TV knop loslaten.
Het TV lampje blijft nu continu branden.
Toets nu gelijk de 3 cijferige code in voor je tv ( je kunt deze vinden in de ab gids).
Het TV lampje zal nu uitgaan.

Als de eerste code niet werkt, herhaal je bovenstaande stappen voor de 2e code etc etc.

Succes :)
Bedankt maar ik was er al uit gekomen, het ingedrukt houden was ik vergeten.
Het leek er eerst op dat de afstandsbediening traag reageerde of dat hij de box niet zag maar nu heb ik de box iets hoger geplaatst en het zappen en/of de bediening gaat prima.
Als de box uit is brand er een rode led en tijdens het opstarten een blauwe. Je kunt de box echter niet tussen apparaten plaatsen omdat de ventilatiesleuven aan de bovenkant zitten, de box wordt niet overdreven warm. Het opnemen gaat probleemloos en de box neemt standaard 5 minuten eerder op en gaat ook 5 minuten langer door maar deze tijd kun je aanpassen.
Vroeger (ik lijk wel oud) had je met de oude videorecorder de mogelijkheid om via een code uit de televisiegids in een keer een programma te laten opnemen een voordeel was dat de zender een signaal stuurde als het programma begon en eindigde. dit bestaat denk ik niet meer want wie heeft er nog een videorecorder of een papieren televisiegids maar het was wel ideaal omdat je hiermee het uitlopen van een prgramma mee voorkwam. Vanavond bijvoorbeeld het RTL nieuws opgenomen maar halverwege "het weer" eindigde de opname. Maar wie weet komt deze optie nog eens terug in het digitale tijdperk.
160GB vindt ik meer dan voldoende dat betekent ongeveer 70 uur televisie en 35 uur HD materiaal. Ik weet niet of het mogelijk is om radio op te nemen, ga ik nog proberen. Verder zou het mooi zijn als deze box zichtbaar te maken is in mijn netwerk waardoor ik eigen materiaal naar mijn televisie kan sturen.

Het pakket was trouwens mooi compleet met een installatie en een gebruikshandleiding (engels) en een paar snelle start kaartjes van XMS verder zat er een HDMI kabel bij dus prima verzorgt.
Volgende week mijn oude box opsturen waarvoor ook een retourinstructie bij zat, ik neem aan dat deze bestemd is voor de oude box. De instructie is eenvoudig afgeven bij een Kiala punt of opsturen naar een antwoordnummer. Ik doe er echter wel eem briefje bij met mijn NAW en klantgegevens zodat XMS weet dat mijn oude box retour is gekomen.
Nee deze box is een investering van € 50.00 meer dan waard!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echtp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
Nou eergisteren ook zo'n PVR ontvangen. Krijg hem helaas niet aan de praat. Hij blijft hangen met een opmerking dat hij geen contact kan maken met het juiste netwerk of zoiets. Heb de helpdesc gebeld. Daar werd ik 'gefeliciteerd omdat ik een van de eersten was'. Toen geadviseerd de modem een kwartier uit te zetten en daarna alles weer aan te sluiten. Geen resultaat. Dus helaas heb ik er zo niets aan, heb de oude maar weer aangesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
Ook een kerstkado van XMS ontvangen de Amino M532

Wat ik nog mis in de PVR...

Mogelijkheid om repeterende opnames in te stellen bijv. dagelijkse of wekelijkse programmas die op dezelfde tijd worden uitgezonden.
Daarnaast zou opname met behulp van Showview code een prima aanvulling zijn.

Mijn 6 jaar oude Philips Harddisk Recorder kan dit wel.

Mijn eerste test opname was haperend en stotterend.
Ik heb daarna de harddisk nogmaals geformatteerd en het probleem lijkt daarmee verholpen.
Verder valt op dat je de afstandsbediening recht voor de ontvangen moet richten.
Door het ontwerp van de M130 had die een grotere ontvangst voor IR.

[ Voor 29% gewijzigd door bluesparkle op 26-12-2010 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

echtp schreef op zondag 26 december 2010 @ 10:56:
Nou eergisteren ook zo'n PVR ontvangen. Krijg hem helaas niet aan de praat. Hij blijft hangen met een opmerking dat hij geen contact kan maken met het juiste netwerk of zoiets. Heb de helpdesc gebeld. Daar werd ik 'gefeliciteerd omdat ik een van de eersten was'. Toen geadviseerd de modem een kwartier uit te zetten en daarna alles weer aan te sluiten. Geen resultaat. Dus helaas heb ik er zo niets aan, heb de oude maar weer aangesloten...
Vervelend zeg.
Ikzelf zou toch het modem een uur van het stroom halen.
HD-stb ook van het stroom halen.
En dan na het uur weer alles aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
echtp schreef op zondag 26 december 2010 @ 10:56:
Als je mij even je postcode en huisnummer pm't ga ik eens voor je kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echtp
Rekenblok schreef op zondag 26 december 2010 @ 12:35:
[...]

Als je mij even je postcode en huisnummer pm't ga ik eens voor je kijken :)
Heb ik gedaan; alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05 11:41

The Wizard

Moderator Mobile
Vandaag de PVR ook gekregen, maar hij denkt dat hij nog een 130m is, er is geen optie in de menu voor de recorder en opnemen is ook niet mogelijk. Ik vermoed dat hij niet de juiste firmware geladen heeft. Ik heb hem al laten updaten, maar dat had geen effect.

Iemand nog tips?
wiebo66 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 23:33:
Volgende week mijn oude box opsturen waarvoor ook een retourinstructie bij zat, ik neem aan dat deze bestemd is voor de oude box. De instructie is eenvoudig afgeven bij een Kiala punt of opsturen naar een antwoordnummer. Ik doe er echter wel eem briefje bij met mijn NAW en klantgegevens zodat XMS weet dat mijn oude box retour is gekomen.
Nee deze box is een investering van € 50.00 meer dan waard!!
Ik heb geen retourinstructie in de doos zitten, alleen een retouretiket, maar ik weet niet of die voor de 130m is. Ik wacht gewoon totdat ik een retouropdracht krijg, alleen een etiket zegt me niks, krijg je ook bij sommige online winkels :).

[ Voor 57% gewijzigd door The Wizard op 27-12-2010 12:39 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@the wizard,

postcode en huisnummer graag in een pm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05 11:41

The Wizard

Moderator Mobile
Rekenblok schreef op maandag 27 december 2010 @ 13:23:
@the wizard,

postcode en huisnummer graag in een pm :)
Done :)

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echtp
The Wizard schreef op maandag 27 december 2010 @ 12:36:

Ik heb geen retourinstructie in de doos zitten, alleen een retouretiket, maar ik weet niet of die voor de 130m is. Ik wacht gewoon totdat ik een retouropdracht krijg, alleen een etiket zegt me niks, krijg je ook bij sommige online winkels :).
Bij mij idem. Maar aangezien de PVR het niet doet is van retour sturen van de 130m voorlopig ook geen sprake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

Doe ik iets fout bij het gebruik van RTL gemist? Mijn vrouw wil de All You Need is Love Kerstspecial bekijken, maar ik kan hem nergens vinden. Ik begin op RTL4, via de groene knop ga je naar RTL gemist, echter zowel de eerste uitzending van afgelopen vrijdag als de herhaling van gisteren zijn helemaal niet te vinden. Op http://www.rtl.nl/xl/#/gemist/ staat de aflevering echter wel gewoon. Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Goku33 schreef op maandag 27 december 2010 @ 18:20:
Doe ik iets fout bij het gebruik van RTL gemist? Mijn vrouw wil de All You Need is Love Kerstspecial bekijken, maar ik kan hem nergens vinden. Ik begin op RTL4, via de groene knop ga je naar RTL gemist, echter zowel de eerste uitzending van afgelopen vrijdag als de herhaling van gisteren zijn helemaal niet te vinden. Op http://www.rtl.nl/xl/#/gemist/ staat de aflevering echter wel gewoon. Wat nu?
Gebeurt wel vaker, niet alle uitzendingen komen op de RTL Gemist van Glashart Media te staan helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Komt omdat RTL daar verantwoordelijk voor is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Goku33 schreef op maandag 27 december 2010 @ 18:20:
je kan hem eventueel ook via de pc terugkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Rekenblok schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:43:
Komt omdat RTL daar verantwoordelijk voor is ;)
Ja inderdaad en die zitten dan op hun beurt weer met rechten e.d. En waarschijnlijk willen ze sommige dingen alleen via hun eigen site aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:31

Fiber

Beaches are for storming.

Dat heb ik altijd met Studio Sport etc. Wil ik vanavond het schaatsen nog even terug kijken. Staat er ook niet op.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Ik vermoed een pure rechten kwestie. Gelukkig hebben we de pvr nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoezo een rechten kwestie? Het zijn toch Nederlandse producties? Als het nou ingekocht spul uit Hollywood was... Maar het zijn gewoon rechttoe rechtaan programma's die in Nederland zijn opgenomen.

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 28-12-2010 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Wil nog niet zeggen dat de producent het leuk vind dat je het aanbied via een iptv dienst. ;)
Anders hadden ze het waarschijnlijk gewoon aangeboden via de iptv dienst.

Wat zal volgens jou de reden zijn dan dat het niet word aangeboden?

[ Voor 51% gewijzigd door White_Collar op 28-12-2010 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk een fout in het proces of een luie medewerker ;)
Bij De Wereld Draait Door heb ik 't ook regelmatig dat de uitzending er pas een dag later bij staat. En ook bij Nieuwsuur. Dat is dan zowel op de Uitzendinggemist van Internet als die op de Amino. Blijkbaar gaan er bij zulke processen nog steeds dingen handmatig. Anders zie ik geen reden waarom het de ene keer wel op tijd erbij staat en de andere keer niet. Bij RTL zal dat niet veel anders zijn denk ik.

En via Philips Net TV (ook een IPTV dienst) wordt 'ie wel gewoon aangeboden:
http://iptv.rtl.nl/nettv/...l_You_Need_Is_Love_Ke.mp4

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 28-12-2010 03:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Anoniem: 120071 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 03:31:
Ik denk een fout in het proces of een luie medewerker ;)
Bij De Wereld Draait Door heb ik 't ook regelmatig dat de uitzending er pas een dag later bij staat. En ook bij Nieuwsuur. Dat is dan zowel op de Uitzendinggemist van Internet als die op de Amino. Blijkbaar gaan er bij zulke processen nog steeds dingen handmatig. Anders zie ik geen reden waarom het de ene keer wel op tijd erbij staat en de andere keer niet. Bij RTL zal dat niet veel anders zijn denk ik.

Nieuwsuur weet ik niet, maar bij DWDD wachten ze tot de gemonteerde herhaling is geweest. EN die komt dan online. Gaat nu juist stukken sneller dan vroeger. Binnen paar minuten.

Ik weet niet hoe rtl het nu heeft ingericht, maar vroeger deden ze op bepaalde uitzendingen drm die dus wel op internet te zien waren, maar daardoor niet op de digitv konden komen. Soms heeft het met rechten te maken. Soms door fouten en soms door de inrichting.

En ik weet van me eigen werk dat inderdaad producenten het vaak eng vinden of maar kort willen aanbieden. Of het nou nederlandse producties zijn of geimporteerde. Maar gelukkig zie je wel dat het steeds meer en meer mag.

Maar goed het kan evengoed gewoon een fout zijn, maar het kan zelfs zo zijn dat philips betaald om dit te mogen aanbieden of een bepaald contract met rtl heeft. Wel grappig dat die streams zo openbaar zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Mau_Maus op 28-12-2010 05:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij DWDD (en ook Pauw en Witteman) duurt het soms langer dan een dag. Ik heb het al een paar keer gehad dat als ik om 1 uur 's nachts DWDD of P&W terug wilde kijken, de uitzending van de afgelopen dag er nog niet bij stond. Het komt het vaakst voor rond het weekend (vrijdag/zaterdag/zondag). Vaak staat de uitzending er dan pas maandag bij.

Overigens vind ik het echt een slechte ontwikkeling dat zowel de PO als RTL volledig zijn overgestapt op dat verschrikkelijke Silverlight.

Bij http://beta.uitzendinggemist.nl is het beeld een grote stotterbende met Silverlight. En dat resource vretende Flash vind ik ook niks. Ik heb veel liever dat ze gewoon direct de mpeg links erneer zetten. Dat is altijd zo geweest en nu mag/kan het ineens niet meer. De PO zit helemaal achter de Silverlight plak (bij elke uitzending moet je de url sniffen als je 'm in je eigen player wilt afspelen) en bij RTL moet je je User Agent naar Ipad veranderen voor een fatsoenlijke DRM-loze RTLGemist pagina.

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 28-12-2010 05:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Anoniem: 120071 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 05:04:
[...]
Bij http://beta.uitzendinggemist.nl is het beeld een grote stotterbende met Silverlight. En dat resource vretende Flash vind ik ook niks.
Bah hoe krijgen ze dat nu voor elkaar? Een video in Silverlight stottervrij afspelen is niet echt rocketscience ofzo. Dit ligt verder niet aan silverlight, maar meer aan de gebrouwen applicatie.
Ik snap het overigens wel hoor. Dit is een makkelijke manier om ervoor te zorgen dat je alsnog reclames ziet en het allemaal net wat interactiever te maken en te koppelen aan andere diensten. Anders wordt het ook gewoon niet rendabel. Kijk maar naar youtube. Pas toen google daar reclame opzette begonnen ze minder verlies te draaien. (Verdient google eigenlijk tegenwoordig aan youtube?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Na het lezen van diverse posts over de Amino 532 en 540 is het me nog niet helemaal duidelijk hoe deze modellen eruit zien. Zover ik begrepen heb is de 532 ovaal, zoals de 130M. Echter de 540 wordt door Amino zowel als ovaal, als plat/rechthoekige uitvoering op de markt gebracht.

Welke uitvoering van de 540 wordt door XMS geleverd aan XMS abonnees die gebruik maken van de Amino 130M/Eur 50,- opwaardeer actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@LeGato23,

Als ik meer wist had ik je het graag verteld :)

[ Voor 83% gewijzigd door White_Collar op 28-12-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:18

d0s

sssst

LeGato23 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:00:
Na het lezen van diverse posts over de Amino 532 en 540 is het me nog niet helemaal duidelijk hoe deze modellen eruit zien. Zover ik begrepen heb is de 532 ovaal, zoals de 130M. Echter de 540 wordt door Amino zowel als ovaal, als plat/rechthoekige uitvoering op de markt gebracht.

Welke uitvoering van de 540 wordt door XMS geleverd aan XMS abonnees die gebruik maken van de Amino 130M/Eur 50,- opwaardeer actie?
Het zijn beiden rechthoekige modellen. Zie: http://www.xmsnet.nl/uploads/editor/handleidingM532.pdf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd. de 532 is een rechthoekig model.
zo zal de 540 ook wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-04 21:44
komt de A540 PVR ook nog?
dat is namelijk wel een ovale.

zie http://www.aminocom.com/products/a540-pvr/

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
komt er ook nog een programma gids op dvb-c?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Daarvoor zul je iptv moeten afnemen. Het is niet altijd feest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Niet online
Dan toch eindelijk de Amino M532 binnen _/-\o_
Prettige verrassing: de afstandsbediening is gelijk aan die van de 130M, dus m'n Logitech afstandsbediening hoefde ik niet aan passen.
Prettig apparaat die M532. Mijn eerste bevindingen:
  • De opnamefunctionaliteit werkt goed, ik ben er blij mee! Het vooruit- of achteruit "spoelen" werkt stottervrij.
  • Via het menu opnames instellen vergt wel aardig wat toetsaanslagen, maar dat kan zal een kwestie van wennen zijn.
  • Het zappen gaat iets trager dan bij de 130M, maar niet wereldschokkend.
  • De afstandsbediening moet nadrukkelijker naar de STB gericht worden, de M532 voelt zich niet aangesproken als je iets te nonchalant mikt.
  • De pauzeerfunctie is een aanwinst, het werkt vloeiend.
  • Voor de liefhebbers: het 'witte menu' (in een iets andere opzet) werkt gelukkig nog steeds.
  • Last but not least: een grote ergernis van de 130M is het haperen van het geluid tijdens de eerste tig-seconden na het selecteren van een nieuwe zender. Dit verschijnsel lijkt niet aanwezig te zijn in de M532! *O* Edit: te vroeg gejuicht... een opname van BBC2 heeft regelmatig kort wegvallende audio. -O-
Gek genoeg heeft deze BBC-opname Engelse ondertiteling. Hoe voorkom / verwijder je deze ondertiteling?

[ Voor 8% gewijzigd door schooierd op 30-12-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XMS heeft voor de M532/M540 gekozen.
Ik zeg niet dat de A540 nooit zal komen bij XMS,
maar de kans is klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

Anoniem: 120071 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 03:31:
Haha, geniaal dat die streams gewoon openbaar zijn! Heb je toevallig ook een linkje naar het tweede deel van deze aflevering? Dit is slechts de eerste 72 minuten, totaal zou iets van 2 uur moeten zijn.

-

Tevens een vraagje: collega van mij is onlangs over naar XMSNet, en probeert nu het thuiswerken in te stellen. Hij maakt gebruik van een Netgear WNR3500 router achter het XMSNet modem. Hij heeft reeds de benodigde poorten voor VPN geforward, maar dat lijkt niet te helpen. Nu las ik dat dit kan liggen aan een zogenaamde "Double NAT". Dat zou op te lossen zijn door het XMSNet modem in "bridge mode" te zetten. Is dit aan te raden, en hoe gaat dit in zijn werk? Of moet ik de oplossing in een andere richting zoeken? Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Goku33 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 10:26:
Tevens een vraagje: collega van mij is onlangs over naar XMSNet, en probeert nu het thuiswerken in te stellen. Hij maakt gebruik van een Netgear WNR3500 router achter het XMSNet modem. Hij heeft reeds de benodigde poorten voor VPN geforward, maar dat lijkt niet te helpen. Nu las ik dat dit kan liggen aan een zogenaamde "Double NAT". Dat zou op te lossen zijn door het XMSNet modem in "bridge mode" te zetten. Is dit aan te raden, en hoe gaat dit in zijn werk? Of moet ik de oplossing in een andere richting zoeken? Bvd!
Laat hem zijn config goed nakijken. XMS heeft namelijk geen modem of router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaveli09
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-05 10:07
[...]

Haha, geniaal dat die streams gewoon openbaar zijn! Heb je toevallig ook een linkje naar het tweede deel van deze aflevering? Dit is slechts de eerste 72 minuten, totaal zou iets van 2 uur moeten zijn.

-

Het is ook van belang te weten wat voor VPN oplossing er gebruikt wordt (uitgaand van VPN client, niet side to side).

In geval van client vpn, weet ik dat Cisco Client goed gaat achter NAT, echter de standaard Microsoft VPN werkt standaard niet achter NAT. Hiervoor dienen een aantal register instellingen binnen Windows aangepast te worden aan zowel de client als de server kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-04 09:35

Mojo

The Power Within

Grappig. De Amino M532 is hetzelfde als de Mood 400. :P

http://www.aminocom.com/products/mood-400-series/

Het modem van XMS is een bridge trouwens.

[ Voor 17% gewijzigd door Mojo op 29-12-2010 16:50 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Mojo schreef op woensdag 29 december 2010 @ 16:50:
Grappig. De Amino M532 is hetzelfde als de Mood 400. :P

http://www.aminocom.com/products/mood-400-series/

Het modem van XMS is een bridge trouwens.
Oud nieuws, dit is al op 19 oktober gepost XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VIII
:) :)

• Nick39
  • Niet online
Wat betreft de spam,die ik maar blijf krijgen, zijn er niet net als bij hotmail dingen in te bouwen waarop je bv een heel domain kan afsluiten,of een good en bad list.
Je hebt nu maar 3 keuzes voor wat betreft het nivo en zelfs de zwaarste werkt niet goed.
Als je iets meer kon instellen zoals hotmail doet, daar heb ik het hele @yahoo.com afgesloten aangezien een hoop van xms afkomstige spam daar vandaan komt.
Een met wildcards werkende persoonlijke blacklist en friendslist zou al een uitkomst zijn (voor telefonie zou het trouwens ook heerlijk zijn als je bepaalde binnenkomende nummers zou kunnen blokkeren).
Als xms steeds werkt aan nieuwe innovaties,zou het te gek zijn als je binnen reeds bestaande applicaties verbeteringen kon aanbrengen.

• dewaal
ik ben niet de enige die ook spam ontvang op mijn xms mail adres. Terwijl ik dit mail adres alleen gebruik voor het ontvangen van mail van xms zoals de factuur.

Aan niemand heb ik ooit dit mail adres gegeven toch ontvang ik dus spam hierop. Blijkbaar werkt de filter dus nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
dewaal schreef op donderdag 30 december 2010 @ 21:34:
ik ben niet de enige die ook spam ontvang op mijn xms mail adres. Terwijl ik dit mail adres alleen gebruik voor het ontvangen van mail van xms zoals de factuur.

Aan niemand heb ik ooit dit mail adres gegeven toch ontvang ik dus spam hierop. Blijkbaar werkt de filter dus nog steeds niet.
Als het filter wel werkt is het van alle providers die ik heb gehad het slechts werkend of het slechts ingestelde filter dat ik ooit heb meegemaakt en niet iets dat je moet aanprijzen als een dienst.

Dit gezegd hebbende wens ik alle mensen van XMS, en alle lezers van het forum,een gelukkig nieuwjaar toe.
Pas op vanavond met vuurwerk en maak er een heel fijn feest van.

Mocht XMS toch twijfelen over een goed voornemen dan zou een gratis definitieve upgrade naar 100 mbits een zeer gewaardeerd gebaar zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Nick39 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 10:29:
[...]

Als het filter wel werkt is het van alle providers die ik heb gehad het slechts werkend of het slechts ingestelde filter dat ik ooit heb meegemaakt en niet iets dat je moet aanprijzen als een dienst.

Dit gezegd hebbende wens ik alle mensen van XMS, en alle lezers van het forum,een gelukkig nieuwjaar toe.
Pas op vanavond met vuurwerk en maak er een heel fijn feest van.

Mocht XMS toch twijfelen over een goed voornemen dan zou een gratis definitieve upgrade naar 100 mbits een zeer gewaardeerd gebaar zijn O-)
dat denk ik ook dat het een zeer gewaardeerde gebaar is voor alle klanten van xms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
dewaal schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 11:47:
dat denk ik ook dat het een zeer gewaardeerde gebaar is voor alle klanten van xms.
Je bedoelt zoals dat gebaar waarbij je uit 3 diensten iets mag kiezen en je dat voor 2 maanden gratis krijgt? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
denan schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 12:16:
[...]

Je bedoelt zoals dat gebaar waarbij je uit 3 diensten iets mag kiezen en je dat voor 2 maanden gratis krijgt? O-)
Dat zo ie zo maar dat je als klant straks de 100 mb upgrade er gewoon bij krijgt.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.