hier ben ik 't mee eens.Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2010 @ 00:56:
8 watt in standby is veel voor een apparaat anno 2010. De nieuwere generatie TV's van de afgelopen jaren vebruiken vaak minder dan 0.5 watt in standby. Bovendien starten deze sneller op bij een cold boot en reageren deze gemiddeld ook sneller dan de Amino (zeker in vergelijking met de EPG). De chipset in de Amino 130m is dus alles behalve modern lijkt het. Nou zal die 8 watt en de reactietijd van de Amino wel in het niets vallen als je hem gaat vergelijken met een box van UPC. Maar toch... Dit zijn wel de redenen dat ik in het verleden nog nooit een losse STB heb gebruikt. Puur vanwege het feit dat ik het altijd al een omslachtige en inferieure oplossing heb gevonden om op die manier (Digitale)TV te moeten kijken. Vandaar dat ik eigenlijk liever TV kijk via de ingebouwde DVB-C ontvanger totdat IPTV wordt geïntegreerd in nieuwe TV's. De interfaces in TV's zijn over het algemeen toch altijd beter/soepeler/sneller dan bij STB's.
8 watt valt eigenlijk nog wel mee; kijk bijvoorbeeld naar de kpn STB (motorola 1960). die verbruikt namelijk minimaal 't dubbele (wat totaal onnodig & onlogisch is).
het wordt tijd dat de nieuwe generaties STB's < 5 watt en later < 2 watt idle gaan verbruiken.
zonde van alle onnodige energie
Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs