XMS Glasvezel ervaring - deel IX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 65.429 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 05:30
Is er al meer bekend over wanneer de newsserver het weer gaat doen? Hij doet het nu al 5 dagen niet! Op de website van XMS staat verder ook niets over de storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Nou ik heb vandaag voor het eerst een reactie gehad op mijn problemen van afgelopen tijd.

Brief:
http://i53.tinypic.com/25ansxy.jpg

Misschien ligt het aan mij, maar is dit niet erg zakelijk? Puur even de feiten opnoemen en alleen internet en digitv vergoeden van die periode. Verder geen gebaar of excuses. Ik vind hem een beetje flauw.

"Wij beseffen ... een onwenselijke situatie voor u heeft opgeleverd", dat het dichts wat in de buurt komt van begrip ;) (tenzij je hun slogan onder het logo anders interpeteerd :P )

[ Voor 21% gewijzigd door Mau_Maus op 08-12-2010 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-08 12:55
lethargy schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:07:
Is er al meer bekend over wanneer de newsserver het weer gaat doen? Hij doet het nu al 5 dagen niet! Op de website van XMS staat verder ook niets over de storing.
Begin inderdaad nu ook wel nieuwsgierig te worden, communiceer daar dan tenminste even over naar buiten toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 23:29

msh

De news-server basisdienst werkt bij mij op dit moment wel (Utrecht). Misschien iets gelocaliseerds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Mau_Maus schreef op woensdag 08 december 2010 @ 19:52:
Nou ik heb vandaag voor het eerst een reactie gehad op mijn problemen van afgelopen tijd.

Brief:
http://i53.tinypic.com/25ansxy.jpg

Misschien ligt het aan mij, maar is dit niet erg zakelijk? Puur even de feiten opnoemen en alleen internet en digitv vergoeden van die periode. Verder geen gebaar of excuses. Ik vind hem een beetje flauw.

"Wij beseffen ... een onwenselijke situatie voor u heeft opgeleverd", dat het dichts wat in de buurt komt van begrip ;) (tenzij je hun slogan onder het logo anders interpeteerd :P )
Ik heb zelf vorig jaar een soorgelijke brief gehad na een hele lange internet-storing. Geen excuses, geen tegemoetkoming, alleen creditering van het abonnement. Teleurstellend vond ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Krizna schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:13:
[...]

Ik heb zelf vorig jaar een soorgelijke brief gehad na een hele lange internet-storing. Geen excuses, geen tegemoetkoming, alleen creditering van het abonnement. Teleurstellend vond ik het.
Ja vind ik dus ook... Ik ken verder jouw details niet, maar ik heb iets meer dan 2 pagina's aan informatie en de loop van zaken beschreven. Die was gewoon ook heel slecht gegaan.
Maar deze antwoordbrief viel mij gewoon tegen.
Als ze nou problemen toegaven en excuses maakten, en dat ze alleen maar abbokosten vergoeden, naja das 1 ding. Maar zo droog en zakelijk als dit valt mij echt tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
meestal kan je als je er niet mee eens bent als nog naar een geschillen commissie gaan. mits xms hierbij is aangesloten.

Kijk even op consuwijzer hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XMS? ..... het is nog slechter dan UPC een jaar of 20 geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 18:45:
UPC bestaat in Nederland pas sinds 1999. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Zou je dat willen onderbouwen?
Heb zelf geen ervaring, maar overweeg wel bij XMS een abonnement af te nemen.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:36
Behalve dat UPC inderdaad nog geen 20 jaar bestaat, heb je daadwerkelijk wel eens een UPC internetabonnement gehad een aantal jaar geleden? Dat was een drama zeg, 's avonds had je maar een kwart van de snelheid, vaak lag het eruit.

Ik snap best dat XMS dingen fout doet, maar dat geldt helaas voor alle providers. Qua internet heb ik bij XMS niks te klagen. Qua TV vind ik het steeds beter worden. Ja het heeft er in het begin wel eens uitgelegen, maar eigenlijk ben ik er verder erg tevreden over.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Over het algemeen ben ik ook een tevreden klant van XMS. Ik ben niet echt een televisie kijker, maar vind de kwaliteit zowel digitaal als analoog er goed uitzien. Vooral de HD kanalen, zoals die van eurosport, ziet er echt scherp uit.

V.w.b. het telefonie gedeelte, kan ik geen uitspraak doen. Ik neem het wel af, maar gebruik het niet. Dit komt door de vroege aanmeling waardoor het komplete pakket goedkoper was (het eerste jaar), dan alleen Internet en televisie. Het eerste jaar was het €34,95 en betaal sinds deze maand €50.

Met Internet haal ik (bijna) altijd de 50/50. Dit test ik niet meer elke dag, zoals ik het begin, maar zo af en toe nog om te zien hoe snel het eigenlijk is. :)
Het is jammer dat het Internet er dit jaar toch zo'n 3 tot 4 keer heeft uitgelegen en dat het "leasen" van het publieke IP adres niet mogelijk was. Gelukkig was dit vaak snel opgelost.

Al met al een tevreden klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
dewaal schreef op donderdag 09 december 2010 @ 18:37:
meestal kan je als je er niet mee eens bent als nog naar een geschillen commissie gaan. mits xms hierbij is aangesloten.

Kijk even op consuwijzer hiervoor.
Dat heeft weinig zin, ze houden zicht zo goed als aan hun voorwaarden en wettelijks niks geks fout. Maar een gebaar zou gewoon wel op zijn plaats zijn geweest. Maja helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
http://www.glasvezel.nu/n...anceert-200mbit-glasvezel

Zo, voor 100 euro 200 Mbit/s, moet toch maar eens serieus gaan kijken naar Tweak. Dat is heel anders dan de 80 euro extra die je bij XMS betaald.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben oude post aan het uitsnuffelen, en geef u snel een antwoord. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
The Wizard schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 17:07:
http://www.glasvezel.nu/n...anceert-200mbit-glasvezel

Zo, voor 100 euro 200 Mbit/s, moet toch maar eens serieus gaan kijken naar Tweak. Dat is heel anders dan de 80 euro extra die je bij XMS betaald.
En dan krijg je er bij tweak ook nog gratis fullspeed usenet bij en een netschijf.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:26
Dat is alleen internet, hoe zit het dan als je de andere diensten ook bij wilt nemen zoals: telefonie en tv? :)

[ Voor 11% gewijzigd door White_Collar op 10-12-2010 19:10 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Dat is inclusief telefoon en TV

zie ook:
http://www.tweak.nl/consu...bonnement.html&prodid=388

Bij XMS kosten deze zelfde diensten € 145

Toch vreemd aangezien XMS gewoon reggefiber is en tweak een losse aanbieder.
Als tweak het voor een 3e minder kan aanbieden dan is er toch wat mis met de "inkoop prijzen" bij XMS/Lijbrandt.

[ Voor 55% gewijzigd door fast-server op 10-12-2010 19:28 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Word het ooit mogelijk gemaakt om van XMS naar Tweak over te stappen in Leiden
Het is toch beide reggefiber
Zou dat namelijk gelijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Dat ziet er inderdaad interessant uit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadFly
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-04-2023
Heeft iemand nader info wanneer DVB-C beschikbaar komt in regio Wijchen?

In maart is het (gratis) dvb-c signaal aangekondigd door Glashart/Reggefiber en inmiddels in diverse regio's uitgerold.

De belofte van XMS is dat voor het eind van het jaar iedereen het zou hebben... Dan moeten ze wel heel erg snel worden deze laatste paar dagen van het jaar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
rjn27 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 20:06:
Als de XMS only regio's vrijgegeven worden dan stappen echt veel mensen over en dat weet XMS/reggefiber ook.
Ik denk dat dit niet zal gebeuren aangezien ze dan minder verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadFly
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-04-2023
MadFly schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 22:31:
Heeft iemand nader info wanneer DVB-C beschikbaar komt in regio Wijchen?
Vreemd, op een ander forum lees ik dat DVB-C pas in begin 2011 gepland is in Wijchen. Dit terwijl op de website van XMS toch echt eind 2010 genoemd staat. :|

Toevoeging... en bij de helpdesk durven ze geen uitspraak te doen omdat ze de planning niet kennen.

[ Voor 9% gewijzigd door MadFly op 11-12-2010 12:47 . Reden: Toevoeging helpdesk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Bij Tweak kost het tijdelijk € 99.00 en daarna € 129.00, het verschil wordt dan al weer kleiner........
Zie link http://www.glasvezel.nu/n...anceert-200mbit-glasvezel

[ Voor 30% gewijzigd door wiebo66 op 11-12-2010 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Bij tweak staat dit:
Vanaf vandaag geven wij ons glasvezelproduct 'Glas R+ 200' een flinke upgrade. De prijs van het product wordt aangepast van € 129,- per maand naar € 99,- p/m.
Bron:
http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=114

Er staat niet bij dat deze prijs tijdelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Het enige nadeel en wat mij ook tegenhoudt om over te stappen is dat je de STB's moet huren, terwijl ik er al 2 in eigendom heb. Het gratis usenet account is een groot voordeel maar dat weegt nog niet op tegen de huur v/d STB's.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Maar zullen we nu weer ontopic gaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het een en ander hierboven geschreven klopt van mijn kant niet helemaal, wij zijn november 1997 bij A2000 terecht gekomen.
In 1999 werd A2000 overgenomen door UNITED PAN EUROPE COMMUNICATIONS NV, een volle dochter van het Amerikaanse United International Holdings, Inc.
Toen ging er heel veel mis, na ongeveer 8 jaar xs4all (die kon in ons gedeelte van Hilversum geen snelheid leveren) zijn wij sinds juni 2008 lid van de UPC club zeer tot tevredenheid.
Vandaar dat ik hierboven schrijf dat het allemaal op het begin van UPC lijkt.
Even wachten tot de modems er zijn die de snelheid aan kunnen en een beter ingewerkte provider(s) dan pas kun je volgens mij naar "glas" gaan want als je op fora kijkt zie dat de KPN er ook niets van bakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Even wachten tot de modems er zijn die de snelheid aan kunnen
Het modem kan in gewoon de snelheid aan. Maar ik vermoed dat je de router bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

modem/router, van beiden zijn er nog maar weinig die de volle snelheid aan kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Dat valt wel mee hoor, De meeste mid routers kunnen al de 50 mbit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 13:53:
Even wachten tot de modems er zijn die de snelheid aan kunnen en een beter ingewerkte provider(s) dan pas kun je volgens mij naar "glas" gaan want als je op fora kijkt zie dat de KPN er ook niets van bakt.
Nu weet ik dat XMS KPN niet is (maar voor 49 %) maar:
De glasvezelabonnementen van KPN halen gemiddeld nog niet de helft van de beloofde snelheid. Dat blijkt uit een vandaag gepubliceerd onderzoek. Alleen VDSL doet het nog slechter. KPN-klanten met een glasvezelabonnement van die provider halen gemiddeld slechts 44 procent van de beloofde snelheid. Dat blijkt uit een onderzoek van internetabonnementenvergelijker Breedbandwinkel en hostingprovider True. Daarbij hebben ruim 9.000 mensen de snelheid van hun internetverbinding getest.

http://webwereld.nl/nieuw...loofde-snelheid-niet.html
rjn27 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 20:06:
Nee dus,nu zou het xms netwerk een open netwerk zijn, dus voor de grap eens met tweak gebeld,maar wat blijkt,ze mogen van XMS dat open netwerk niet op om hier hun glasvezel aanbod te leveren.
Overigens kwam UPC bij de testen er het best uit dus ik vraag me af wat er waar is van dat duiven spotje.
"Kabelproviders het beste.
De kabelproviders komen hun beloftes volgens Breedbandwinkel en True het beste na. Gemiddeld halen Nederlanders die internetten via de kabel 64,5 procent van de snelheid die hun providers beloven. UPC is de grote winnaar van het onderzoek."

[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 11-12-2010 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@nick,

Wij zijn xms geen kpn, dus dat stuk van web wereld is niet van toepassing op xms.

Trouwens verder in dat bericht:

De onderzoekers houden met die uitkomst nog wel een slag om de arm
De glasvezelabonnementen van die internetprovider worden namelijk nog niet zo lang gemeten. Breedbandwinkel en True nemen andere glasvezelproviders als Solcon en Tweak.nl pas binnenkort in de test op.

Ik zet overigens ook grote vraag tekens achter hoe ze de snelheid hebben getest, want dat lees ik nergens.

[ Voor 42% gewijzigd door White_Collar op 11-12-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja lekker is dat. ons is in Wijchen gezegd dat XMS 1 jaar het alleen recht had op de infrastructuur van glashart en dat na dat jaar ook andere aanbieders op het netwerk kwamen.

ik snap trouwens nog steeds echt niet waarom alle aanbieders op glashart (of is het reggifiber) geen sport1 kunnen aanbieden. echt heel erg raar:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@erriezeekanmgn,

Wat is daar raar aan?

[ Voor 54% gewijzigd door White_Collar op 11-12-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Omdat iedereen die GHM streams moet afnemen en GHM bied deze zender niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:01
Rekenblok schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 16:24:
@nick,

Wij zijn xms geen kpn, dus dat stuk van web wereld is niet van toepassing op xms.

Trouwens verder in dat bericht:

De onderzoekers houden met die uitkomst nog wel een slag om de arm
De glasvezelabonnementen van die internetprovider worden namelijk nog niet zo lang gemeten. Breedbandwinkel en True nemen andere glasvezelproviders als Solcon en Tweak.nl pas binnenkort in de test op.

Ik zet overigens ook grote vraag tekens achter hoe ze de snelheid hebben getest, want dat lees ik nergens.
Wat meer info staat hier. Overigens als je een 100 mbit KPN lijn hebt en je krijgt maar 90 is dat natuurlijk ook al niet krijgen wat je hoort te krijgen.
De resultaten opzich zeggen dus vrij weinig.
Wat IMO belangrijker is, is hoeveel van die mensen tevreden zijn met hun lijn en hoe de prijs/geleverde snelheid wordt beoordeeld. Ik zou zelf iig wel tevreden zijn met 40 van de 50 halen, maar niet blij met 25 van de 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:55

d0s

sssst

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 16:41:
ja lekker is dat. ons is in Wijchen gezegd dat XMS 1 jaar het alleen recht had op de infrastructuur van glashart en dat na dat jaar ook andere aanbieders op het netwerk kwamen.

ik snap trouwens nog steeds echt niet waarom alle aanbieders op glashart (of is het reggifiber) geen sport1 kunnen aanbieden. echt heel erg raar:S
Dat klopt toch ook? In Wijchen heb je de keus uit Concepts, Tweak, XMS en binnenkort ook Solcon.

Verder over Film1/Sport1: Zo raar is dat niet, UPC verliest grote aantallen klanten aan de concurrent. Die gaan echt niet zomaar 'hun' Film1 en Sport1 als belangrijk concurrentievoordeel afstaan aan de glasproviders die hun aandeel opslokken. Voor veel mensen is dat juist de enige reden om bij UPC te blijven.

Overigens zal de komst van de videotheek straks de vraag naar Film1 wel wegnemen denk ik, dat is echt een heel mooi aanbod :)

[ Voor 29% gewijzigd door d0s op 11-12-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Nu nog keuze in de huidige XMS only gebieden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 14:35:
modem/router, van beiden zijn er nog maar weinig die de volle snelheid aan kunnen
er zijn al genoeg routers die deze snelheid wel bieden.
kijk niet naar de wan interface snelheid (1gig of 100mbit) maar bijvoorbeeld naar deze site
http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

dan natuurlijk naar de doorvoer snelheid kijken (wan to lan(download) & lan to wan(upload))
ik heb bijvoorbeeld de dlink 855. deze doet het prima met de 100/200Mbit abbo's

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
fast-server schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 17:19:
Nu nog keuze in de huidige XMS only gebieden :)
Inderdaad dit zei ik ook al op de vorige pagina ik zou graag Tweak zien in de XMS gebieden
Het zou toch een open netwerk moeten zijn.
Ik weet nog toen ik 8 jaar geleden de folders van portaal kreeg stond er dat je na je contract periode
over kon stappen op andere glas leveranciers.
Ik wacht met smart heb gister ook gebeld met Tweak maar de wisten ook niet of het beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:18
Die onderzoeken slaan nooit ergens op aangezien ze de thuissituatie van een klant niet onder controle hebben. Jammer dat glasvezel zo in het nieuws komt. Het lijkt wel of de media de laatste tijd alle technische redacteuren heeft ontslagen. Met de dag lees je meer onzin over ddos/hackers en nu ook glasvezelsnelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
denan schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 17:46:
Die onderzoeken slaan nooit ergens op aangezien ze de thuissituatie van een klant niet onder controle hebben. Jammer dat glasvezel zo in het nieuws komt. Het lijkt wel of de media de laatste tijd alle technische redacteuren heeft ontslagen. Met de dag lees je meer onzin over ddos/hackers en nu ook glasvezelsnelheden.
Denan weet jij dat misschien of er ooit glasvezel van Tweak mogelijk is in Leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:33
Je leest ook al maanden dan xmsnet overal 200 Mbit gaat leveren ? Is dat soms ook onzin? Ik wacht er nu al maanden op en niemand van de helpdesk kan me duidelijkheid verschaffen over de verwachte levertijd ? Sterker nog... is er een betaalde gbit variant mogelijk ?

op de site :
Voor andere steden en/of gebieden waar XMS levert, geldt dat XMS in de loop van 2010 ook daar de snelheid van 200 Mb/s gaat bieden.

het is inmiddels half december .... :'(

Ps. de spam lijkt alleen maar erger te worden.. vandaag al 3 nieuwe aanbiedingen om mijn mannelijkheid te verbeteren :P

[ Voor 9% gewijzigd door MrPompidom op 11-12-2010 20:01 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrPompidom schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 19:58:Ps. de spam lijkt alleen maar erger te worden.. vandaag al 3 nieuwe aanbiedingen om mijn mannelijkheid te verbeteren :P
Idd. het is om gek van te worden.
afgelopen 3 dagen al 7 mails ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:58
Alle mail van mijn xms-account wordt geforward naar mijn gmail-mailbox. Die paar spammails vallen niet op, want ik ontvang dagelijks wel een stuk of 1000 spammails. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Lachen.. ik krijg de een na de andere spam op ongebruikte xms accounts.
Wil de spam reporten bij spamcop, geeft de xms server error 504 your message is flagged as spam...

Als die xms spamfilter wat beter zijn best had gedaan,had ik die spam niet gekregen,maar nee ze blokkeren de mails naar spamcop zodat je de spam niet kan reporten...

het is wel allemaal wat erg toevallig,virusjes komen er gewoon door maar als je ze wilt doorsturen worden ze geblokkeerd, en spam op ongebruikte adressen komt ook gewoon door,maar als je het wil reporten dan werkt het opeens wel.
Er wordt gewoon gecontroleerd wat wij uploaden,maar wat via het net komt,wordt ongehinderd afgeleverd,maar ondertussen maar roepen dat alles in orde is...

Juist mail aan Spamcop zou door moeten,maar die wordt wel geblokkeerd,maakt in een keer een stuk of 10 spamfilters en mailwasher onbruikbaar.
Dat is pas een bewijs dat die spamfilters niet deugen,en steeds zijn het adressen die aangemaakt zijn op een 2e account en aliasjes... hoelang kan xms nog rondroepen dat hun filters goed staan ?

Zometeen staan we weer op de splamblock lijsten, "oh nee dat komt omdat we met die enorme hoge snelheden van 50 mb erg gewild zijn als spammers"... kom nou zeg.

[ Voor 25% gewijzigd door Nick39 op 11-12-2010 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Zijn er veel mensen die gebruik hebben gemaakt van de omruilactie van de 130|(m) tegen een 532?
En is ook al bekend wanneer de eerste nieuwe boxen worden uitgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:56

Fiber

Beaches are for storming.

Maar waarom krijg ik die spam dan nooit? Kan iemand mij dat uitleggen? Niet op m'n XMS mail, niet op m'n Gmail en niet op m'n Live Mail en Hotmail. Bij de laatste 2 alleen wat nieuwsbrieven van online winkels en luchtvaartmaatschappijen, etc. waar ik wel eens wat gekocht heb, maar dat is op te zeggen als ik er de moeite voor zou nemen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 22:46:
Lachen.. ik krijg de een na de andere spam op ongebruikte xms accounts.
Wil de spam reporten bij spamcop, geeft de xms server error 504 your message is flagged as spam...

Als die xms spamfilter wat beter zijn best had gedaan,had ik die spam niet gekregen,maar nee ze blokkeren de mails naar spamcop zodat je de spam niet kan reporten...

het is wel allemaal wat erg toevallig,virusjes komen er gewoon door maar als je ze wilt doorsturen worden ze geblokkeerd, en spam op ongebruikte adressen komt ook gewoon door,maar als je het wil reporten dan werkt het opeens wel.
Er wordt gewoon gecontroleerd wat wij uploaden,maar wat via het net komt,wordt ongehinderd afgeleverd,maar ondertussen maar roepen dat alles in orde is...

Juist mail aan Spamcop zou door moeten,maar die wordt wel geblokkeerd,maakt in een keer een stuk of 10 spamfilters en mailwasher onbruikbaar.
Dat is pas een bewijs dat die spamfilters niet deugen,en steeds zijn het adressen die aangemaakt zijn op een 2e account en aliasjes... hoelang kan xms nog rondroepen dat hun filters goed staan ?

Zometeen staan we weer op de splamblock lijsten, "oh nee dat komt omdat we met die enorme hoge snelheden van 50 mb erg gewild zijn als spammers"... kom nou zeg.
Ik heb een mail verstuurd naar xms met de vraag of ze dit kunnen stoppen, als antwoord kreeg ik dat er programma's bestaan om dit voor je te kunnen filteren.
Verder het advies om het spam filter op de hoogste stand te zetten, dit heb ik gedaan, spam komt nog steeds.
Ik heb xms ook gevraagd hoe mijn hoofd account e-mail adres in het openbaar komt, hier heb ik nog geen antwoord op gehad.
Afgelopen week zat er weer een spam bij met een aantal cc's, allemaal xms hoofdaccounts, makkelijk te herkennen aan voorvoegsel.achternaam@xmsnet.nl
Je maakt mij niet wijs dat dit random gegenereerd is.
Fiber schreef op zondag 12 december 2010 @ 02:13:
Maar waarom krijg ik die spam dan nooit? Kan iemand mij dat uitleggen? Niet op m'n XMS mail, niet op m'n Gmail en niet op m'n Live Mail en Hotmail. Bij de laatste 2 alleen wat nieuwsbrieven van online winkels en luchtvaartmaatschappijen, etc. waar ik wel eens wat gekocht heb, maar dat is op te zeggen als ik er de moeite voor zou nemen.
Wees blij, ik moet dagelijks mijn mannelijkheid upgraden, pakjes ophalen, actie ondernemen op weet ik veel wat, als je wilt kan ik het naar je doorsturen ;) (of niet, uitgaand wordt het wel geblokkeerd)
Ik gebruik maar 1 alias die (denk ik) moeilijk te raden is, alleen mijn familie en een aantal vrienden hebben dit adres, voor al het overige hotmail en gmail, verder alleen mijn hoofdemailadres die alleen door xms gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 14:35:
Ik heb deze http://www.mycom.nl/Produ...reless-Router-300N/265033 en haal hiermee draadloos 47 Mb, bedraad 48 Mb, zonder router haal ik bedraad ook 48 Mb.
Gebruik deze nu ca een half jaar en bevalt goed, een leuke router qua prijs/prestatie. Het personeel in de winkel aan de s'gravelandseweg is vriendelijk en deskundig, ik heb mijn laptop hier ook gekocht, qua prijs niet de goedkoopste maar meer omdat de klantvriendelijkheid en duidelijke uitleg me aanspraken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2010 10:43 . Reden: typvoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

Helemaal mee eens. Dit zijn resultaten die met tooltjes (nubira heet dat geloof ik) gemeten worden. Dat draait op één systeem. Heb het hier ook draaiende gehad. Ik zou volgens dat programma een verbinding hebben van 5 Mbit.

Hoe werken die testen? Deels wordt er getest hoe snel een aantal (25?) webpagina's geladen wordt en hoe snel een bestand gedownload wordt en hoe snel een upload gaat. Al die zaken zijn vaste waardes. Bij UPC is bekend dat ze die waardes manipuleren via de gedwongen proxies, waardoor ze hoge scores halen.

Ook wordt er geen rekening gehouden door de tooling met thuisnetwerken en andere op dat moment actieve zaken op je verbinding. Aangezien eigen servers door UPC en Ziggo veelal geblokkeerd worden en op de glasvezelverbindingen en een aantal adslverbindingen niet heb je gelijk al enorm scheve verhoudingen in de resultaten

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Laatst online: 01-09 23:38
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 09:50:
Wees blij, ik moet dagelijks mijn mannelijkheid upgraden, pakjes ophalen, actie ondernemen op weet ik veel wat, als je wilt kan ik het naar je doorsturen ;) (of niet, uitgaand wordt het wel geblokkeerd)
Ik kan de XMS-spam wèl doorsturen, naar mijn gmail-adres. Daar komen ze ook aan en gaan in de spam-bak (zoals het hoort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Hoppa, ik heb alle spamfilters uitgegooid en forward alle mail door naar een provider met een echte spamfilter.
Voor de uitgaande spamcop mail gebruik ik de smtp server van mijn mobiele telefoon provider.
De "expert" die bij xms de mail filters doet,mag terug naar school.
Zelfs een simpel proggie als mailwasher flagged de spam gelijk, xms stuurt ze gewoon door.
Op virige maand aangemaakte aliassen,die nooit gebruikt zijn,komt nu al spam binnen en dat zijn adressen met een - er in en 14 letters, maar de spam stroomt er op binnen.
Zodra ik er echter een spam report op probeer te versturen wordt ie door xms weg gestuurd als zijnde geweigerd, spam.
Maar 5 minuten daarvoor heeft diezelfde server hem zonder spam flag,netjes bij me afgeleverd.
Dat een spamfilter wordt aangepast,zou goed moeten zijn,maar het is godsonmogelijk dat mail die ik 5 minuten eerder wel binnenkrijg als spam nu door een spamfilter geblokkeerd wordt.
Dus ben ik even gaan kijken wat er nu loos is, spamcop gebruikt een unieke afzender als verzender van de mail.
Voorbeeld, afzender is: submit.J5GZsQkEch2b15V3@spam.spamcop.net (veranderd) .
Dus voor de gein als return adres het spamcop adres ingevoerd en een mail aan mezelf gestuurd met dat spamcop adres.
Bam, wordt gelijk geblokkeerd,bericht bevat spam.
Ja... dezelfde spam als die XMS me net stuurde.
Voor een goede werking van spamcop moet xms natuurlijk wel de mail van @spam.spamcop.net doorlaten.
Maar die mail wordt gewoon geblokkeerd.
Namaak mailtje gemaakt met spam,alleen mail adres veranderd, spam verstuurd aan mezelf.
Wordt gewoon afgeleverd.
Zelfde mailtje vervolgens geforward naar spamcop.net, bingo wordt niet geaccepteerd door xms.
Ik verander de afzender van spamcop weer terug naar mezelf.
Stuur diezelfde soam, wordt weer geaccepteerd en doorgestuurd.
Mailfilter van xms reageert dus op de afzender @spam.spamcop.net
Die zou dus bij xms in een "friendslist" moeten staan, mail aan spam.spamcop.net moet gewoon doorgelaten worden,want anders heb je weinig aan het reporting systeem.
Maar spam.spamcop.net staat in een blacklist bij xms.

Leuk dat XMS me wel op spam trakteert, spam gewoon doorstuurt,maar de mogelijkheid om die spam te rapporteren zodat de verzender op een blacklist komt,die wordt door xms tegen gehouden.

Analoge tv, bagger
digitale tv... laat maar..
news... voor de zoveelste keer storing..
Telefoon,zo goed als onbruikbaar..
200 mbits met veel tamtam aangekondigd, niet verkrijgbaar.
Mail, onbetrouwbaar.
Waar is het oude xms waar ik zo blij mee en zo trots op was ?
En dan komt zo weer een sussend berichtje dat het echt wel mee valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen er gisteravond trouwens last van dat het geluid bij digi tv (ik kijk via A110) af en toe seconden onderbroken werd ? Beeld liep gewoon door en geen artifacts ofzo... Was op meerdere zenders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Nick39 schreef op zondag 12 december 2010 @ 13:18:
En dan komt zo weer een sussend berichtje dat het echt wel mee valt...
Ik geloof je direct en het is jammer dat je die ervaringen hebt... Ik ben tot nu toe overal tevreden over. Analoge TV is per definitie bagger (vind ik) en met de toevoeging van DVB-C heb ik het niet meer nodig. Digitale TV en HDTV zijn prima verzorgd vind ik, Internet werkt prima, telefoon heb ik nog geen problemen mee gehad (Genexis gelukkig, geen packetfront). En het enige wat ik binnen krijg op mijn XMS mail is de rekening (die doorgestuurd wordt naar mijn GMail account). De nieuws server gebruik ik niet.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was op zoek naar klachten, hier een paar over de KPN, is ook bagger.

Hieronder enkele reacties afkomstig van Tweakers.net op bovenstaand artikel.
Ik raad iedereen aan om geen KPN Glasvezel te nemen omdat KPN zelf aan het TV signaal loopt prutsen en dit niet 1:1 doorgeeft vanuit Hilversum zoals Glashart Media wel doet. Wil je dus de hoogste beeldkwaliteit via Glasvezel? Ga dan absoluut NIET met KPN Glasvezel in zee, maar bij een provider welke zijn IPTV dienst van Glashart Media afneemt.
KPN die zegt dat je glasvezel hebt, terwijl het laatste stukje via de coax-kabel gaat. En facturen die onjuist zijn en kosten die je moet maken terwijl KPN daar niks over zegt.
Je zult nooit de beloofde snelheid halen waarmee KPN adverteert omdat de Experabox werkt met een PPPoE verbinding waar veel overhead op zit.
Man man, wat maakt KPN er een zootje van. Zag gisteren fragmenten uit de bewuste uitzending. Vraag me af hoe ze dat binnen twee weken denken “af te handelen”, mensen die glasvezel tot in de woning zouden moeten hebben, maar waarbij de laatste stap in de keten gewoon coax is.
Gezien mijn werkervaring bij KPN kan ik jullie het volgende zeggen:
KPN zadelt de klant altijd op met mooie fabeltjes, problemen oplossen kennen ze niet het is meer van afdeling naar afdeling door schoppen…..
…..Hoe je het went of keert als je KPN kunt mijden doe dat dan ook, bij andere aanbieders zal het misschien niet heel veel beter zijn, maar slechter als bij de KPN kun je gewoon niet af zijn. Als ik hier trouwens een boekje over zou kunnen open doen tegen over de media, dan doe ik dat graag want nogmaals de werkwijze van KPN is in alle gevallen onacceptabel. WEES GEWAARSCHUWD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN heeft van alle telecombedrijven in Nederland het meest malafide businessmodel en de slechtste prijs/prestatie. Dat bedrijf moet je ABSOLUUT mijden!

UPC is vergelijkbaar. Net als KPN ook veel te gesloten, te autoritair en te graaierig.

KPN is echter nog wat brutaler en arroganter. Die laten kwaliteit ALTIJD ten koste gaan van winstmaximalisatie.

Oftwel:
bij KPN wordt je gewoon aan de lopende band bedonderd met inferieure producten voor VEEL en VEEL te hoge prijzen!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

Maar wat is er mis met digitale tv dan? Hier ziet het er super uit om eerlijk te zijn. Ook fijn dat sinds kort dvb-c te gebruiken is, alleen wel jammer dat ik dan geen uitzending gemist en de tv gids heb, wanneer is dit te verwachten?

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
uitzending gemist en de tv gids heb

Niet, dit zijn diensten die alleen op ip tv beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irtimmer
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 21:05:
Wil je dus de hoogste beeldkwaliteit via Glasvezel? Ga dan absoluut NIET met KPN Glasvezel in zee, maar bij een provider welke zijn IPTV dienst van Glashart Media afneemt.
Glashart Media neemt de KPN streams af in KPN gebieden. Dus qua beeldkwaliteit schiet je niet zo veel op met een andere provider in gebieden van KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
inXs schreef op zondag 12 december 2010 @ 21:54:
Maar wat is er mis met digitale tv dan? Hier ziet het er super uit om eerlijk te zijn. Ook fijn dat sinds kort dvb-c te gebruiken is, alleen wel jammer dat ik dan geen uitzending gemist en de tv gids heb, wanneer is dit te verwachten?
Nooit. DWZ geen uitzending gemist. De analoog/DVB-c fiber is 1-richtingsverkeer.

EPG moet technisch wel kunnen (geen idee waarom ze dit niet doen).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

irtimmer schreef op zondag 12 december 2010 @ 22:25:
Glashart Media neemt de KPN streams af in KPN gebieden. Dus qua beeldkwaliteit schiet je niet zo veel op met een andere provider in gebieden van KPN
Ik had anders begrepen dat XMS als enige provider wél de non-KPN streams kan aanbieden. (schijnt in Almere Buiten bijvoorbeeld mogelijk te zijn)

Of heb ik dat verkeerd begrepen?

[ Voor 8% gewijzigd door mindcrash op 13-12-2010 00:08 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
irtimmer schreef op zondag 12 december 2010 @ 22:25:
[...]

FOUT; Glashart media geeft de streams door aan KPN en bijvoorbeeld XMS. Wat de providers dus met de streams doen is aan hen, XMS geeft in elk geval alles 1 op 1 door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:29
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 14:38:
Meer mensen er gisteravond trouwens last van dat het geluid bij digi tv (ik kijk via A110) af en toe seconden onderbroken werd ? Beeld liep gewoon door en geen artifacts ofzo... Was op meerdere zenders...
Ik had dit ook op de M130.
Gisteravond leek het weer verholpen, heb ik het probleem niet meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irtimmer
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
wiebo66 schreef op maandag 13 december 2010 @ 00:21:
FOUT; Glashart media geeft de streams door aan KPN en bijvoorbeeld XMS. Wat de providers dus met de streams doen is aan hen, XMS geeft in elk geval alles 1 op 1 door.
Lees anders even het topic Lijbrandt levert KPN IPTV streams? Zowieso gebruikt KPN niet de streams van Glashart Media, want die hebben hun eigen streams al via hun interactieve tv dienst die ze ook voor ADSL gebruiken en dus een veel lagere bitrate hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:26

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

mindcrash schreef op maandag 13 december 2010 @ 00:07:
[...]

Ik had anders begrepen dat XMS als enige provider wél de non-KPN streams kan aanbieden. (schijnt in Almere Buiten bijvoorbeeld mogelijk te zijn)

Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Ik zit in Almere-Buiten en heb Xms met (gelukkig!) hun eigen streams.
Kpn & co biedt hier ook diensten aan dus ik heb ruime keus.
Een voorbeeld van 1 provider die alle smaken aanbiedt is Tweak, daar heb ik keus
uit het Glashart Media tv signaal incl. analoge aansluiting en de Kpn shit.
Bij Xms had ik destijds geen aansluitkosten of borg en ik werd snel aangesloten dus die werd het.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
lethargy schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:07:
Zondag 5-12 XMS gemaild, Dinsdag 7-12 de volgende reactie gekregen:
Uw aangegeven problemen qua snelheid, retentie en het gebruik van het aantal threads zijn bekend en in onderzoek bij XSnews.
Vandaag XS News maar eens gemaild en de volgende reactie ontvangen:
Ik kan u daar helaas niet mee helpen, u moet daarvoor bij de helpdesk van XMSnet zijn.
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:58
Ja, dat krijg je met white label/reselling-constructies. :) XMSnet (met wie jij een overeenkomst hebt) heeft blijkbaar een case gelogd bij XS News. XS News hoeft jou geen informatie te geven over die case, jij bent namelijk geen klant bij XS News.

Met andere woorden: als je *inhoudelijke* informatie over die case wil hebben, dan zal je bij XMSnet iemand moeten vinden die bereid is deze informatie op te vragen bij XS News.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Ik heb gisteren de volgende reactie gekregen.
Het klopt inderdaad dat er een technische storing is met de betaalde versie van de
newsserver.
Het is een bekend probleem waaraan gewerkt wordt, het is echter helaas nog niet voor
iedereen verholpen.
Over enige reductie kan ik helaas niet op in gaan, wat dat betreft zou ik u willen
verwijzen naar onze (schriftelijke) klachtenadministratie.
Dus ik moet een klacht indienen wil ik een vergoeding krijgen voor de tijd (nu al 11 dagen) dat de newsserver het niet doet. Ik zal kijken of ik dat nog ga doen. Anders zeg ik de newsserver van XMS maar op en ga ik direct bij XSnews een abonnement nemen. Ik wacht het deze week nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 20:27
Hoe zit het eigenlijk met de beschikbaarheid van DBV-C? In augustus is aangekondigd dat dit jaar nog elke XMSnet abonnee daartoe beschikking zou krijgen, maar als ik hier kijk:
http://www.xmsnet.nl/support/dvb-c
Dan zie ik bij de instellingen alleen Lelystad, Deventer en Eindhoven staan.
Ik woon in Utrecht, is dat omgeving Lelystad, Deventer of Eindhoven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-12-2023
nogeeninlog schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 20:52:
Hoe zit het eigenlijk met de beschikbaarheid van DBV-C? In augustus is aangekondigd dat dit jaar nog elke XMSnet abonnee daartoe beschikking zou krijgen, maar als ik hier kijk:
http://www.xmsnet.nl/support/dvb-c
Dan zie ik bij de instellingen alleen Lelystad, Deventer en Eindhoven staan.
Ik woon in Utrecht, is dat omgeving Lelystad, Deventer of Eindhoven?
zie http://www.xmsnet.nl/uplo...enderlijst_UtrechtEO2.pdf voor de juiste instellingen.

If it's stupid and works, then it ain't stupid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Laatst online: 01-09 23:38
wiebo66 schreef op zondag 12 december 2010 @ 01:11:
Zijn er veel mensen die gebruik hebben gemaakt van de omruilactie van de 130|(m) tegen een 532?
En is ook al bekend wanneer de eerste nieuwe boxen worden uitgeleverd?
Ik heb me aangemeld voor de omruil, en daarna niets meer van XMS vernomen.
December duurt natuurlijk nog heeeeel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Wat is het allemaal weer moeilijk te vinden, die dvb-c. Waarom staat het niet op de supportpagina over dvb-c? En de pdf van wijchen lijkt nog niet geupdate; er staan nog geen instellingen in, in de pdf van de andere plaatsen wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
gaat xms ook nog iets doen met 3d uitzendingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
KILLorBE schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 17:52:
[...]

Zondag 5-12 XMS gemaild, Dinsdag 7-12 de volgende reactie gekregen:

[...]

Vandaag XS News maar eens gemaild en de volgende reactie ontvangen:

[...]

:X
Verstandig om rechtstreeks bij xs news de dienst af te nemen is bij een kwartaal abbonement nog goedkoper ook. En altijd opzegbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
dewaal schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 22:12:
gaat xms ook nog iets doen met 3d uitzendingen?
Ik zag laatst een 3D zender, maar volgens mij is amino hier niet geschikt voor.
Als ik het goed heb was het iets van Astra 3D. Iets in die richting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

" De "expert" die bij xms de mail filters doet,mag terug naar school. (en heel snel)
Zelfs een simpel proggie als mailwasher flagged de spam gelijk, xms stuurt ze gewoon door."

dit las ik een pagina terug wat hierboven staat

weet je wat ik niet snap....
als je kijkt via google wat de 10 meest gebruikte spam woorden zijn dan ben ik erg verbaasd dat xms dat gewoon doorlaat zelfs dat bagger progje op mijn mac (entourage ) ziet dat het spam is.
en de mails om een hele lange penis te krijgen stromen maar binnen en het rotte is dat mijn vrouw juist van klein houd :( /

maar wat ik helemaal niet snap is dat 90% van de klanten tevreden zijn. 8)7 8)7 8)7
en die helpdesk van hun is dan wel gratis ,maar als je 5 min moet wachten is je gehoor naar de klote van die achtergrond herrie.
ik ben 46 en heb mijn gehoor laten testen toen ik net xms aan de lijn had gehad ,mijn gehoor leeftijd is 80 ;w dank u wel xms :(

dus dan maar mailen met ze maarja 14 dagen is gewoon tegenwoordig mail je dus dat je telefoon het niet doet en ben je dus 14 dagen verder met het antwoord dat het inmiddels is verholpen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:25
Gangster93 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 23:08:
[...]

Ik zag laatst een 3D zender, maar volgens mij is amino hier niet geschikt voor.
Als ik het goed heb was het iets van Astra 3D. Iets in die richting..
klopt, maar wel een beetje vaag 3D beeld, mijn (3D) tv maakt er niets van. Zou het komen omdat er nog een 3D compatible decoder tussen moet? Och ja, zo boeied is het kanaal nu ook niet....

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hopjesvla79 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 08:52:
[...]

klopt, maar wel een beetje vaag 3D beeld, mijn (3D) tv maakt er niets van. Zou het komen omdat er nog een 3D compatible decoder tussen moet? Och ja, zo boeied is het kanaal nu ook niet....
Dat is inderdaad Astra 3D welke nu op kanaal 252 zit. Maar met een 3D TV en zo'n bril geeft dat een prima HD beeld hoor via de amino A130M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:25
mmm mijnA130M maakt er niets van. Ik zie 2 dubbele beelden, naast elkaar, zet ik de 3D aan dan zie ik hetzelfde beeld, dubbel (eeeh 4x?) Wellicht eens even spelen met de instellingen van de tv, alhoewel ik niet echt zie wat ik nog kan veranderen (mmm toch maar eens in het 3D menu kijken)
Welke tv gebruik je? Is wel een samenwerking van samsung met astra, wellicht dat het daar mee te maken heeft? (Heb zelf nl. een Sony)

*edit*
ik lees nu dat de techniek side-by-side genoemd wordt itt Frame sequential...

*edit2*
ik lees net dat ik dat idd kan aanpassen in het 3D menu...

[ Voor 20% gewijzigd door Hopjesvla79 op 15-12-2010 10:48 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 00:17:
maar wat ik helemaal niet snap is dat 90% van de klanten tevreden zijn. 8)7 8)7 8)7
en die helpdesk van hun is dan wel gratis ,maar als je 5 min moet wachten is je gehoor naar de klote van die achtergrond herrie.
ik ben 46 en heb mijn gehoor laten testen toen ik net xms aan de lijn had gehad ,mijn gehoor leeftijd is 80 ;w dank u wel xms :(
Dat percentage klopt ook niet,van de mensen die ik ken die XMS hebben,inclusief mezelf,heeft niemand gestemd.
Ik ga niet meer stemmen en heb dat ook nu niet gedaan,ten eerste geloof ik niet dat XMS een negatieve stem met een prijs gaat belonen,ten tweede heb ik geen zin om een jaar lang te moeten smeken om de prijs te krijgen,zoals in het verleden steeds bleek bij andere "winnaars".
Ik had dat niet stemmen niet van te voren afgesproken met de anderen,maar ik durf te wedden dat minstens 1/3 van de ontevreden klanten niet eens meer gestemd heeft.
Het is ook slim om NA de stemming pas te vertellen dat per 1 januari de HD zenders moeten worden betaald en dat Eredivisie Live duurder wordt.
Want dat had de stemming aardig beinvloed.

De spam:
Ik heb voor de grap mijn mail laten forwarden naar mijn hotmail/live account en de optie aangezet om een kopie op de xms server te behouden.
22 spam mailtjes kwamen via mijn xms account binnen, spamfilter op het zwaarst.
Van die 22 kwam er letterlijk geen 1 door via hotmail.
Om het eerlijk te houden heb ik wel de filters in hotmail zo gezet dat de spam in de ongewenste post map kwam en deze geleegd voor de forwarding.
Exact dezelfde 22 mailtjes stonden in mijn map ongewenste post van hotmail.
Hotmail had alle 22 mailtjes herkend als spam, XMS heeft ze alle 22 gewoon afgeleverd en 19 werden er herkend door mailwasher en gelijk geflushed.
En dan de woorden waarop bv mailwasher de flag uitdeelde: 3 x loan money, 8 stuks met orgaan vergrotend materiaal (viagra,penis,oxycodon en dergelijke) 2 replica watches, 2 phishing mails van ABN-Amro en wat mailtjes van ene mevrouw van 54 met een kind, wiens man was overleden maar ze had een paar miljoen euro en niet lang meer te leven want ze had kanker.
Ze was niet meer getrouwd en als ze die paar miljoen nu op mijn rekening mocht zetten,want anders zou haar minderjarig kind de erfenis niet krijgen en "in the name of GOD" of ik dat dan wilde bewaren dan was een bepaald percentage voor mij.

Spamcop reports worden nog steeds tegen gehouden door isp.internlnet dus die kan ik niet meer gebruiken.

Eindconclusie, Hotmail hield alle spam tegen.
XMS geen enkele
Mailwasher 19

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 15-12-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Hopjesvla79 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:39:
mmm mijnA130M maakt er niets van. Ik zie 2 dubbele beelden, naast elkaar, zet ik de 3D aan dan zie ik hetzelfde beeld, dubbel (eeeh 4x?) Wellicht eens even spelen met de instellingen van de tv, alhoewel ik niet echt zie wat ik nog kan veranderen (mmm toch maar eens in het 3D menu kijken)
Welke tv gebruik je? Is wel een samenwerking van samsung met astra, wellicht dat het daar mee te maken heeft? (Heb zelf nl. een Sony)

*edit*
ik lees nu dat de techniek side-by-side genoemd wordt itt Frame sequential...

*edit2*
ik lees net dat ik dat idd kan aanpassen in het 3D menu...
Ik heb het zelf gezien op een Samsung TV en je moet inderdaad de side by side modus gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Nick39 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:28:
Het is ook slim om NA de stemming pas te vertellen dat per 1 januari de HD zenders moeten worden betaald
Dit is al zo lang bekend dat ik het niet echt een argument vind. Dat Eredivisie Live duurder vind ik wat dat betreft een beter argument, maar als je het een beetje bekijkt, dan wordt het overal duurder omdat Eredivisie Live gewoon meer geld gaat vragen. Niet echt een probleem dat alleen bij XMS bestaat.

En als je niet stemt moet je vooral niet gaan klagen dat de 'percentages niet kloppen'.

[ Voor 8% gewijzigd door Luuk1983 op 15-12-2010 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 00:17:
Nouw gratis... alleen als je telefonie van XMS hebt hoor. Ik heb alelen mobiel en 088 valt onder een speciaal tarief. Schandalig hoge kosten daar door. Kunnen ze niks aan doen. Maar gratis is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Luuk1983 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:54:
[...]

Dit is al zo lang bekend dat ik het niet echt een argument vind. Dat Eredivisie Live duurder vind ik wat dat betreft een beter argument, maar als je het een beetje bekijkt, dan wordt het overal duurder omdat Eredivisie Live gewoon meer geld gaat vragen. Niet echt een probleem dat alleen bij XMS bestaat.

En als je niet stemt moet je vooral niet gaan klagen dat de 'percentages niet kloppen'.
En dan ook nog: het was al heel lang bekend dat de HD zenders per 1 Januari wel geld gaan kosten.
Immers het HD pakket was altijd aangekondigd als tot 31-12 van dit jaar gratis.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke dat wist ik dus niet ,ik heb vanaf het begin "alles in een" en dacht dat het voor iedereen gratis was.
ik heb sinds 2 dagen die spam filter van hun op hoog staan maar het lijkt wel of er nu nog meer doorheen komt.
is er dan niemand bij xms die weet hoe het moet of zijn de KPN mannetjes al stilletjes de zetels aan het overnemen en die weten het al helemaal niet.
vroeger gebruikte ik Mailwasher maar sinds ik een mac gebruik weet ik niet 123 zo programma te verzinnen die dan in ieder geval het grootste deel van de spam eruit haalt.
iemand hier een tip misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
Ik krijg ook met de dag meer en meer spam terwijl ik toch voorzichtig ben met mijn mailadres

XMS doe er wat aan !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betreft Telefonie problemen!!!

Wat schetst mijn verbazing.
De problemen met telefonie zijn nog helemaal niet opgelost (bij mij althans),
of de melding op de storingspagina is al verdwenen.
Damn, hier raak ik wel beetje irri van!
Ook is hier totaal niet verder over gecommuniceerd.
Ik heb XMS hierover al gemaild gisteren,
maar nog geen reactie ontvangen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robinski schreef op woensdag 15 december 2010 @ 12:43:
[...]

En dan ook nog: het was al heel lang bekend dat de HD zenders per 1 Januari wel geld gaan kosten.
Immers het HD pakket was altijd aangekondigd als tot 31-12 van dit jaar gratis.
De periode van de HD zenders in het basispakket was verlengd tot 1/7/2011.
Alleen hebben ze dat nu stiekem weer veranderd.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 16:58:
[...]

Ik heb alleen de verlenging van het gemist pakket officieel langs zien komen, dat het hd pakket verlengt zou worden heb ik alleen maar hier op het forum langs zien komen en nergens anders. Ik weet niet beter dan dat het pakket vanaf 1 jan betaald ging worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft ook op de site gestaan. Helaas staat die oude pagina nu niet meer in de Yahoo cache. Echter is het wel bevestigd dat het er stond:
Goku33 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:00:
[...]

Kijk maar in die links, de Yahoo cache pagina laat zien dat er heel lang iets anders op de XMS site heeft gestaan. Zie de volgende tekst onder het kopje zenderwijzigingen:
"Verder zijn de volgende HD zenders zijn tot 1/7/2011 gratis onderdeel van het digitale basis pakket, u heeft wel een HD settopbox nodig om deze zenders te kunnen ontvangen." (plus een lijstje van de betreffende zenders).

Als je nu naar de XMS site gaat, staat op diezelfde pagina ineens de datum 1/1/2011. Zonder melding ineens 6 maanden naar voren geschoven, en dan leuk een nieuwsbrief versturen dat de HD zenders per 1 januari stoppen. Ik vind dat misleiding.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2010 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 16:58:
[...]

Ja precies dit hadden ze verlengd ja. en idd tot 1 - 7 - 2011

Leuk he zo`n ISP die je ook zo lekker kan vertrouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Iemand in omgeving wijchen last van een iptv storing? Mijn amino krijgt geen ip lijkt het... zal zeker weer oomen omdat ik elke keer de stroom eraf haal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Luuk1983 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 22:03:
Iemand in omgeving wijchen last van een iptv storing? Mijn amino krijgt geen ip lijkt het... zal zeker weer oomen omdat ik elke keer de stroom eraf haal...
Waarom zou je dat ook uberhaupt doen? Ik haal dat ding nooit van de stroom en hij gebruikt standby ook nauwelijks stroom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ik222 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 22:08:
[...]

Waarom zou je dat ook uberhaupt doen? Ik haal dat ding nooit van de stroom en hij gebruikt standby ook nauwelijks stroom...
hij verbruikt een paar watt, wat compleet overbodig is in mijn ogen. Waarom zou ik 'm aan laten staan? Idioot dat hij er niet tegen zou kunnen.

Dvb-c in wijchen kan trouwens met de instellingen van veenendaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Tja die paar Watt ga je echt niet merken op je stroomrekeking hoor. Maar goed natuurlijk zou het in principe gewoon moeten kunnen om hem van de stroom te halen alleen het risico op problemen wordt dus wel groter zoals je ziet. Voor mij in ieder geval reden genoeg om hem lekker aan te laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ik222 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 22:47:
Tja die paar Watt ga je echt niet merken op je stroomrekeking hoor.
Ik ben zeker geen milieufreak, maar ik ben stellig van mening dat als we met z'n allen proberen om onzinnig verbruik tegen te gaan dat het alleen maar positief kan zijn.

Let op dat ik met 'onzinnig' bedoel dat het aan laten staan van een aparaat echt totaal geen nut heeft. Dus adapters van telefoons en aparaten die volledig van de stroom kunnen als je ze niet gebruikt. Misschien dat het een paar euro per jaar is als je alles bij elkaar optelt, maar alles is meegenomen. Je moet ergens beginnen. Denk je ook echt dat je het verschil in energierekening tussen gloeilampen en spaarlampen echt op je rekening gaat zien? Waarschijnlijk niet.

Ik heb een server die dag en nacht aan staat, daar kies is bewust voor en dat heeft voor mij 'nut'. Mijn harddisk recorder staat ook altijd aan de stroom, omdat het nut van een videorecorder waarbij je vantevoren dingen kan instellen weg zou zijn als je 'm van de stroom zou halen. Daarbij verbruikt die HDD recorder minder dan 1 Watt stand by. Mijn videokaart trekt tijdens het gamen >100Watt. Maar al die dingen hebben nog een functie/nut.

Maar een apparaat dat een paar watt verstookt als ie niks aan het doen is, dat gaat er bij mij niet. Sowieso snap ik echt niet waarom zo'n apparaat op stand by zoveel moet verbruiken...

• Killerbert
  • Laatst online: 14-09 21:16
tja, die 130 verbruikt toch nog 8 watt idle.
het is niet veel, maar wel ongeveer 16 euro per jaar :)

niet dat je dit snel terug zal zien op je rekening

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Verwijderd

8 watt in standby is veel voor een apparaat anno 2010. De nieuwere generatie TV's van de afgelopen jaren vebruiken vaak minder dan 0.5 watt in standby. Bovendien starten deze sneller op bij een cold boot en reageren deze gemiddeld ook sneller dan de Amino (zeker in vergelijking met de EPG). De chipset in de Amino 130m is dus alles behalve modern lijkt het. Nou zal die 8 watt en de reactietijd van de Amino wel in het niets vallen als je hem gaat vergelijken met een box van UPC. Maar toch... Dit zijn wel de redenen dat ik in het verleden nog nooit een losse STB heb gebruikt. Puur vanwege het feit dat ik het altijd al een omslachtige en inferieure oplossing heb gevonden om op die manier (Digitale)TV te moeten kijken. Vandaar dat ik eigenlijk liever TV kijk via de ingebouwde DVB-C ontvanger totdat IPTV wordt geïntegreerd in nieuwe TV's. De interfaces in TV's zijn over het algemeen toch altijd beter/soepeler/sneller dan bij STB's.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2010 01:26 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.