XMS Glasvezel ervaring - deel IX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 65.269 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:08
en hoe laat belde je? :)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abhaas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 14:44
Zijn er meer mensen die geen ip-tv signaal kunnen ontvangen via de computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Anoniem: 269348 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:33:
Let op!!!

Op dit moment word veelvuldig een email verzonden met geinfecteerde bijlage.
De afzender gebruikt daarvoor de namen als : DHL en UPS.
Open deze bijlage NOOIT!

Ik ontvang zelf (bijna) nooit dit soort mail.
Al deze mails komen binnen op de XMS accounts.
Ik heb er ook een hele zooi gekregen op mijn xms account,leuke is,op een alias die ik nooit gebruik maar voor het gemak heb vastgezet bij xms.
Mailtje begint met dat een parcel met een bestelling niet goed is doorgekomen (die je niet hebt gedaan) en dat je bijgevoegd attachment moet openen.
Daar zit een virus in.
Het gekke is wel dat ie binnenkomt op al mijn aliases waarvan er een aantal wel een rare naam hebben,die je ook niet zo gokt...alsof de verzender of geslaagd is om de xms adressen te "harvesten" of dat de besmetting bij xms zelf vandaan komt...
Als we maar weer niet ergens op de blacklist staan... xms moet in elk geval eens het virus scannertje updaten..want die mail had er niet door mogen komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:04

GerkeP

Vragen mag altijd........

Nick39 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:07:
[...]

Als we maar weer niet ergens op de blacklist staan... xms moet in elk geval eens het virus scannertje updaten..want die mail had er niet door mogen komen..
Nee hoor, die moet worden afgevangen door de spamfiltering, zijn nl gecomprimeerde bestanden die de virusscanner niet kan scannen binnen de geldende tijd die daarvoor staat (kan wel, maar dan moet je wel geduld hebben met je mail, dan duurt het nl wat langer voordat jij je mail binnen hebt :D ), waardoor ze er door komen. Wij hadden ze ook, inmiddels zie ik dat Spamassassin weer de nodige rules heeft toegevoegd, waardoor ze hier nu wel weer worden afgevangen.

Blijft een kat en muisspelletje, eerst de kwaal, daarna de oplossing ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:06
Loveparade schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:13:
Nee hoor, die moet worden afgevangen door de spamfiltering, zijn nl gecomprimeerde bestanden die de virusscanner niet kan scannen binnen de geldende tijd die daarvoor staat (kan wel, maar dan moet je wel geduld hebben met je mail, dan duurt het nl wat langer voordat jij je mail binnen hebt :D ), waardoor ze er door komen. Wij hadden ze ook, inmiddels zie ik dat Spamassassin weer de nodige rules heeft toegevoegd, waardoor ze hier nu wel weer worden afgevangen.

Blijft een kat en muisspelletje, eerst de kwaal, daarna de oplossing ;)
Inderdaad, als een mail-virusscanner alle gecomprimeerde folder moet scannen, dan loop je risico dat daar weer misbruik van gemaakt wordt. Maak maar eens een textfile van 2GB groot met alleen maar 1-en erin. Zo'n file is gecomprimeerd slechts een paar kB. Maar een mailscanner die die gecomprimeerde file moet uitpakken moet wel 2GB werk verzetten en kan daardoor behoorlijk gaan hangen. En dat wil je ook weer niet.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348

Mijn scanner hield ze in ieder geval netjes tegen.
Ben ook zeer tevreden met F-secure.
Ik vind het de beste die er is.

En idd Nick. Bij mij kwamen ze ook binnen op accounts die ik nooit gebruik.
Op die mail adressen komen alleen de factuur en vm berichten binnen.
Vaag is het wel... want niemand dan alleen XMS heeft dit adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abhaas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 14:44
hier ook die mail op een ongebruikt account (vathorstnet.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123678

Hier in V'daal 3905 geen last

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1015325115.png

Down blijft zelfs achter bij up 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nou,

mijn eerste ervaring met xms is niet echt om over naar huis te schrijven. Ik word een week terug gebeld dat ik aangegeven had intresse te hebben in glasvezel dus ik zeg tegen die meid dat klopt en dat heb ik nog steeds. Zegt ze dus ok wij komen een modem op hangen maar dit is vrijblijvend u kan zelf nog kiezen of u het wil. Ik zeg dat is goed. Maar nu kom ik er achter dat ik geen mogelijkheid heb om een kabel te trekken door mijn huis (ik woon 3 hoog en modem komt beneden te hangen). Maar goed nu heb ik blijkbaar gezegt dat ik het wil en moet ik voor maandag een brief sturen anders krijg ik gewoon glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

WeAreLegion schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:10:
Maar nu kom ik er achter dat ik geen mogelijkheid heb om een kabel te trekken door mijn huis (ik woon 3 hoog en modem komt beneden te hangen). Maar goed nu heb ik blijkbaar gezegt dat ik het wil en moet ik voor maandag een brief sturen anders krijg ik gewoon glasvezel.
En er loopt geen enkele pvc buis vanaf die meterkast naar je woning?
Waar loopt je KPN bedrading dan langs?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Die is helemaal weg gewerkt, er loopt inderdaad geen pvc buis van beneden naar boven meer. Het grootste probleem is dat het een monumentaal pand is ik kan niet zo maar even dingen weg slopen om te kijken hoe het aangesloten is. De KPN kabel weet ik wel te vinden maar die mag ik pertinent niet aan raken of wat mee doen van de eigenaar van het pand. Maar goed heb een brief getypt en deze fax ik zo naar ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-05 16:35

Goku33

Ownage!

Om mijzelf nog even te herhalen, want ik word redelijk gefrustreerd hiervan.
Goku33 schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:59:
Heeft iemand ervaring met het gebruik van de Logitech Harmony One afstandsbediening icm de Amino 130M? Ik ben van alles aan het proberen, maar helemaal lekker werken wil het niet.
Al mijn apparatuur reageert perfect op de Harmony, behalve de Amino Set-top-box. In het begin kwamen bijna alle signalen dubbel door, dus hij sprong steeds 2 zenders omhoog of 4 werd 44... erg irritant. In de Harmony settings op de PC heb ik al zitten spelen met repeat timings en de probleemoplosser waardoor het geheel nu wel minder gevoelig is, alleen nu reageert de Amino regelmatig helemaal niet op de signalen van de Harmony. De normale afstandsbediening van de Amino werkt overigens wel uitstekend, dus het is niet zoals hierboven het probleem met interferentie met de TV (een G10 Panasonic plasma).
Wie o wie weet de perfecte settings voor een Harmony icm de Amino 130M? Alvast heel erg bedankt!
Er moet toch iemand zijn die de Amino 130M (de HD settopbox) in combinatie met een Harmony remote gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-06 09:31
Goku33 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:39:

[...]

Er moet toch iemand zijn die de Amino 130M (de HD settopbox) in combinatie met een Harmony remote gebruikt?
Ik gebruik een harmony One i.c.m. de Amino 130M en die werkte meteen goed met de instellingen uit de database van Logitech voor de Amino 130M. Ik had alleen problemen met de favoriete kanalen en toen heb ik de Inter-Device Delay op 100 ms gezet. De Inter-Key delay staat bij mij ook op 100 ms en de input delay op 500 ms. De repeats staan op 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 01:06
Mojo schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:20:
[...]

Die horen er al wel bij te zitten. Maar mocht je XMS nemen, bel meteen, als je een abonnement hebt, XMS op en dan kunnen ze via Glashart/Reggefiber een nieuwe voedingsadapter regelen.
Nog steeds geen reactie gehad van ze :)

Blijkbaar erg druk daarzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 08:41

[...]

Ja ik gebruik de harmony one i.c.m. met de Amino 130m
Krishly schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:54:
[...]
Ik gebruik een harmony One i.c.m. de Amino 130M en die werkte meteen goed met de instellingen uit de database van Logitech voor de Amino 130M. Ik had alleen problemen met de favoriete kanalen en toen heb ik de Inter-Device Delay op 100 ms gezet. De Inter-Key delay staat bij mij ook op 100 ms en de input delay op 500 ms. De repeats staan op 3.
Bij mij ook meteen goed met de instellingen uit de database! Af en toe gaat hij 2 zenders ipv 1 zender verder. maar dit is gebeurd maar zelden. Ik vind de normale afstandsbediening die bij de animo kwam slecht werken, reageerde niet vaak en als hij reageerde dan in een keer 10 zenders verder, maar dit kan ook aan de plek liggen waar de Amino staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
abhaas schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:58:
hier ook die mail op een ongebruikt account (vathorstnet.nl)
Dat is dus het rare,ik begrijp nu waarom een gecomprimeerd bestand beter niet gescand kan worden,hoewel volgens mij de xms mailbox niet van die enorme bestanden doorlaat,maar het gekke is dus dat er op mijn hotmail en Ziggo mail geen enkele is binnen gekomen,en op ongebruikte xms aliasjes wel.
Mailwasher had ze al wel afgevinkt..blijkbaar heeft iemand een manier gevonden om te zien welke aliassen (is dat een goede meervoudsvorm) xms gebruikt.
Mailtje zelf is ook raar.. als er al iemand aan de deur staat krijg je bij niet thuis een briefje,maar geen mail... wel een alias achterhalen,maar dan domweg een virus als attachment meesturen,daar trap je toch weer niet in ?
Gangster93 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 14:06:
[...]

Ik vind de normale afstandsbediening die bij de animo kwam slecht werken, reageerde niet vaak en als hij reageerde dan in een keer 10 zenders verder, maar dit kan ook aan de plek liggen waar de Amino staat.
Heb ik met de xtreamer, met de gewone remote moet je er zowat op gaan staan,met de Harmony werkt ie prima.
In mijn amino tijd had ik ook een harmony..deed het stukken beter als de originele.

Wat betreft het dubbele versturen van commando's deed ik het zo, ik gebruikte de learnfunctie van de Logitech en een tweede remote van een apparaat dat boven stond.
Die legde ik in een V achter de Harmony.
Achter elke leer opdracht gebruikte ik dus de originele Amino,met gelijk er achteraan een niet gebruikte functie van de tweede remote.
Het probleem met de remote van de amino is dat ie een korte puls uitzend,die van de Logitech is langer.
Maar als je de korte puls dus aanvult met een pulsje van een niet gebruikte remote dan stuurt de Harmony dus 2 signalen naar de Amino, het originele signaal,en het bogus signaal waar de amino niets mee doet.
Op die manier stuurt de logitech niet 2 keer het zelfde commando en flipt de amino niet.
Al is het wel even oefenen om op learn te drukken,dan de knop van de amino en gelijk er achteraan een knop van de niet gebruikte remote.
Je kan ook kijken of er op de remote een niet gebruikte knop zit,dan gebruik je die achter elk learn commando.
De amino remote doet dit:
- hoe lang je de knop ook indrukt,eenmalig verstuurt ie een commando.
De logitech doet dit als je de knop ingedrukt houdt:
-.-.-.-.-., druk je dus iets te lang,dan denkt de amino bij de 3e of 4e puls,hee dit is een nieuw commando.

[ Voor 54% gewijzigd door Nick39 op 03-11-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

[...]

Ja hoor, zowel met de 525 als de One.

Zoals ik al had aangegeven, wanneer heb je de laatste updates van Logitech in je remote geplaatst?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Goku33 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:39:Er moet toch iemand zijn die de Amino 130M (de HD settopbox) in combinatie met een Harmony remote gebruikt?
Ja, ik gebruik een Harmony 885. Je kunt het in een van de submenu's van het preference menu (te benaderen door info ingedrukt te houden tijdens het opstarten van de Amino) de gevoeligheid van de Amino op IR signalen instellen. Hou er rekening mee dat als je hem te gevoelig afstelt je de setting niet meer terug kunt zetten met de afstandbediening. Je moet dan even een USB toetsenbord aansluiten om de setting terug te zetten.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312857

ik gebruik ook de one. voor de interface update moest ik zappen met de pijltjes. toen zelf maar ingesteld dat hij zapt met de channel knoppen. na de update kon ik alleen nog maar zappen door pijltje --> ok pijltje --> ok pijltje --> ok etc. toen de originele amino ab er bij gepakt en de knoppen geleerd. wilde in eerste instantie niet werken. toen kwam ik een een menu dat ik knoppen RAW kon leren. weet niet wat het verschil was maar dat heb ik nu gedaan en het werkt nu allemaal perfect.

nooit last gehad van dubbele signalen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

Krishly schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:54:
Hmm, deze instellingen heb ik ook zo geprobeerd, biedt voor mij helaas geen uitkomst, altijd te gevoelig of niet gevoelig genoeg.
Gangster93 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 14:06:
Bij mij ook meteen goed met de instellingen uit de database! Af en toe gaat hij 2 zenders ipv 1 zender verder. maar dit is gebeurd maar zelden. Ik vind de normale afstandsbediening die bij de animo kwam slecht werken, reageerde niet vaak en als hij reageerde dan in een keer 10 zenders verder, maar dit kan ook aan de plek liggen waar de Amino staat.
Vreemde is bij mij dus dat de normale afstandsbediening van de Amino perfect doet wat hij moet doen.
Nick39 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 14:07:
Wat betreft het dubbele versturen van commando's deed ik het zo, ik gebruikte de learnfunctie van de Logitech en een tweede remote van een apparaat dat boven stond.
Die legde ik in een V achter de Harmony.
Achter elke leer opdracht gebruikte ik dus de originele Amino,met gelijk er achteraan een niet gebruikte functie van de tweede remote.
Het probleem met de remote van de amino is dat ie een korte puls uitzend,die van de Logitech is langer.
Maar als je de korte puls dus aanvult met een pulsje van een niet gebruikte remote dan stuurt de Harmony dus 2 signalen naar de Amino, het originele signaal,en het bogus signaal waar de amino niets mee doet.
Op die manier stuurt de logitech niet 2 keer het zelfde commando en flipt de amino niet.
Al is het wel even oefenen om op learn te drukken,dan de knop van de amino en gelijk er achteraan een knop van de niet gebruikte remote.
Je kan ook kijken of er op de remote een niet gebruikte knop zit,dan gebruik je die achter elk learn commando.
De amino remote doet dit:
- hoe lang je de knop ook indrukt,eenmalig verstuurt ie een commando.
De logitech doet dit als je de knop ingedrukt houdt:
-.-.-.-.-., druk je dus iets te lang,dan denkt de amino bij de 3e of 4e puls,hee dit is een nieuw commando.
Om die dubbele commando's af te leren, had ik dus die repeats omlaag gehaald, maar dan reageert de Amino regelmatig helemaal niet. Ik kan het eens proberen op deze manier... Thanks!
Loveparade schreef op woensdag 03 november 2010 @ 14:58:
Zoals ik al had aangegeven, wanneer heb je de laatste updates van Logitech in je remote geplaatst?
Sorry, over je eerste reactie heen gelezen. Ik heb gisteren nog de hele Amino uit de logitech software verwijderd en opnieuw uit de database laten halen. Ik heb gekozen voor het type 'A130M'. Er is ook nog de 'Aminet 130', maar daarbij had ik dezelfde problemen.
ari3 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:02:
Ja, ik gebruik een Harmony 885. Je kunt het in een van de submenu's van het preference menu (te benaderen door info ingedrukt te houden tijdens het opstarten van de Amino) de gevoeligheid van de Amino op IR signalen instellen. Hou er rekening mee dat als je hem te gevoelig afstelt je de setting niet meer terug kunt zetten met de afstandbediening. Je moet dan even een USB toetsenbord aansluiten om de setting terug te zetten.
Dit klinkt ook nog wel als een optie! Ik zal er eens voorzichtig mee aan de slag gaan. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hybybyte
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-05 08:26
Even voor degene die overweegt om de dure Marmitek IR Control 8 te kopen voor de IR-interferentieprblemen van de Amino i.c.m. een LED/LCD TV. Die blijkt het net zo hard op te pikken....
Getuige meerdere reviews op Conrad site :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:19
Nou,

mijn eerste ervaring met xms is niet echt om over naar huis te schrijven. Ik word een week terug gebeld dat ik aangegeven had intresse te hebben in glasvezel dus ik zeg tegen die meid dat klopt en dat heb ik nog steeds. Zegt ze dus ok wij komen een modem op hangen maar dit is vrijblijvend u kan zelf nog kiezen of u het wil. Ik zeg dat is goed. Maar nu kom ik er achter dat ik geen mogelijkheid heb om een kabel te trekken door mijn huis (ik woon 3 hoog en modem komt beneden te hangen). Maar goed nu heb ik blijkbaar gezegt dat ik het wil en moet ik voor maandag een brief sturen anders krijg ik gewoon glasvezel.
Er is ook geen mogelijkheid om een kabel te trekken buitenom? Anders kan je wellicht de eigenaar van het pand overtuigen dat de waarde stijgt met een glasvezelaansluiting en de kosten delen voor een aannemer oid om een kabelgoot te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
Nou,

Ik snap eigenlijk je probleem niet helemaal. Omdat je zo maar een glasvezel aansluiting in je huis krijgt is je eerste ervaring met XMS niet echt om over naar huis te schrijven? Als zij langs willen komen om dat ding "voor gratis" je woning in te helpen, prima toch? Dan laat je hen ook oplossen hoe ze dat willen bewerkstelligen. Natuurlijk kan er dan altijd nog uit komen dat het niet mogelijk is, maar dat is dan hun probleem. Vooral voor de IP diensten zijn er altijd wel alternatieven om dat boven te krijgen (bv. via powerline, als je stroomnet dat toestaat).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Sorry, over je eerste reactie heen gelezen. Ik heb gisteren nog de hele Amino uit de logitech software verwijderd en opnieuw uit de database laten halen. Ik heb gekozen voor het type 'A130M'. Er is ook nog de 'Aminet 130', maar daarbij had ik dezelfde problemen.
Ik heb de Aminet 130M ingesteld, out of the box werken ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
eymey schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:44:
[...]

Ik snap eigenlijk je probleem niet helemaal. Omdat je zo maar een glasvezel aansluiting in je huis krijgt is je eerste ervaring met XMS niet echt om over naar huis te schrijven? Als zij langs willen komen om dat ding "voor gratis" je woning in te helpen, prima toch? Dan laat je hen ook oplossen hoe ze dat willen bewerkstelligen. Natuurlijk kan er dan altijd nog uit komen dat het niet mogelijk is, maar dat is dan hun probleem. Vooral voor de IP diensten zijn er altijd wel alternatieven om dat boven te krijgen (bv. via powerline, als je stroomnet dat toestaat).
Mijn eerste ervaring was gebasseerd op een telefoon gesprek en dat was mischien niet heel handig. Maar goed het is niet zo maar aan te sluiten hier dat is beetje het probleem ze kunnen wel een modem hangen beneden maar er moet 50 meter UTP kabel getrokken worden en dat vormt gewoon een probleem in een monumentaal pand. Ik kan niet zo maar even een gat boren door muren. Ik heb al gekeken en er loopt 1 pvc buisje naar mijn verdieping moet alleen een spring veer hebben om te testen waar die uit komt want ik zie geen leeg buisje op mijn verdiepling.

Maar goed we zien verder wel wat er gaat gebeuren. Ik werd de 2e keer wel erg goed te woord gestaan aan de telefoon.

[ Voor 56% gewijzigd door WeAreLegion op 03-11-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

Loveparade schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:59:
Ik heb de Aminet 130M ingesteld, out of the box werken ;)
Weet je het zeker? Ik vind alleen de 'AMINET 130' en de 'A130M' in de logitech database. Dus niet zoals jij hem noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Goku33 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 16:31:
[...]

Weet je het zeker? Ik vind alleen de 'AMINET 130' en de 'A130M' in de logitech database. Dus niet zoals jij hem noemt.
Yep zeker weten, Aminet A130-M

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-06 09:31
Loveparade schreef op woensdag 03 november 2010 @ 16:33:
[...]

Yep zeker weten, Aminet A130-M
In de database gewoon zoeken op 130M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
WeAreLegion schreef op woensdag 03 november 2010 @ 16:08:
[...]

Ik heb al gekeken en er loopt 1 pvc buisje naar mijn verdieping moet alleen een spring veer hebben om te testen waar die uit komt want ik zie geen leeg buisje op mijn verdiepling.
Oordopje van walkman in stoppen en flink hard zetten,je hoort dan vanzelf waar het geluid vandaan komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nick39 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 17:31:
[...]

Oordopje van walkman in stoppen en flink hard zetten,je hoort dan vanzelf waar het geluid vandaan komt..
Hmmm das nog eens een idee. Ik zal dat eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:31
Reggefiber krijgt 285 miljoen voor glas:

Lijst met gemeenten
UPDATE 12.10 uur: Reggefiber laat weten dat het om de volgende gemeenten gaat. In een aantal wordt al glasvezel aangelegd, in anderen gaat binnenkort de straat open.

Bathmen
Best
Deventer
Geldrop-Mierlo
Helmond
Holten
Laarbeek
Laren
Nijmegen
Rijssen
Ruurlo
Valkenswaard
Veenendaal
Veldhoven
Wijchen
Zeewolde
Almere
Amersfoort
Berkel en Rodenrijs
Dordrecht
Dronten
Elburg
Enschede
Haaksbergen
Hilversum
Houten
Leeuwarden
Meppel
Nijkerk
Schijndel
Sint Oedenrode
Son en Breughel
Uden
Veghel

Bron www.webwereld.nl

In Veenendaal zijn ze gestopt met de aanleg dus snap niet helemaal waarom de plaats genoemd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:19
Riddler85 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 20:03:
Reggefiber krijgt 285 miljoen voor glas:

Lijst met gemeenten
UPDATE 12.10 uur: Reggefiber laat weten dat het om de volgende gemeenten gaat. In een aantal wordt al glasvezel aangelegd, in anderen gaat binnenkort de straat open.
[lijst]
Bron www.webwereld.nl

In Veenendaal zijn ze gestopt met de aanleg dus snap niet helemaal waarom de plaats genoemd wordt?
Wellicht dat ze nu alsnog verder gaan. De gemeente en Patrimonium (woonstichting) willen dolgraag dat overal glasvezel komt te liggen, maar dat kon niet doordat er te weinig animo voor was. Niet erg kosteneffectief in de ogen van de netwerkbeheerder (Reggefiber/Glashart?) en te duur voor alleen de gemeente en Patrimonium. Met dit extra geld zullen ze wellicht het wel kunnen redden nog een paar wijken aan te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:33:
Let op!!!

Op dit moment word veelvuldig een email verzonden met geinfecteerde bijlage.
De afzender gebruikt daarvoor de namen als : DHL en UPS.
Open deze bijlage NOOIT!

Ik ontvang zelf (bijna) nooit dit soort mail.
Al deze mails komen binnen op de XMS accounts.
Zo... volgende ronde.
Nu weer een spam mail met als onderwerp : speciale cadeau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 08:41
Anoniem: 269348 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:18:
[...]

Zo... volgende ronde.
Nu weer een spam mail met als onderwerp : speciale cadeau
Tot nu toe heb ik nog niks gekregen, heb geen spamfilter.
Vorige spammail ook niet gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-12-2024
Caelorum schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:52:
[...]

HAHAHA! Geniaal! Ik zou echt helemaal dubbel liggen ^^ Wie zegt dat ze geen humor hebben bij XMS?
Overigens heb ik goede ervaringen met de personen bij Facturen (als die echt verschillen). Ze werken m.i. redelijk efficient en ze bellen ook daadwerkelijk terug itt sommige andere mensen bij verschillende helpdesken...
Hij was iid te leuk om niet te delen :)
Overigens direct en correct antwoord op mijn vraag gehad. Gesprek was <60 sec. Dus +1 voor de medewerker!
kweetniemeer, rond een uur of 20:00 ofzoow. Was jij het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Hahaha, nee ik was het niet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Net onderstaande mailtje ontvangen:

5 november 2010

Geachte testgebruiker van de XMS netschijf,

De XMS netschijf zal dit weekend offline gaan. Dankzij uw input via het Netschijf
feedback formulier zijn we gekomen tot een nieuwe versie van de XMS Netschijf. Van
vrijdagavond 20.00 uur tot maandagochtend 8.00 uur zal de Netschijf geupdate worden
naar deze nieuwe versie.

Wij willen u hartelijk danken voor het testen van de XMS netschijf. Dankzij uw
reacties en opmerkingen verwachten we dat u eind van het jaar van de definitieve
versie gebruik kan maken!

Met vriendelijke groeten,

Het XMS netschijf team

Beveiliging en delen zou wat mij betreft beter kunnen/moeten.
Wat te denken van delen met je settopbox........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamsie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-05-2022
Iemand toevallig ook problemen met digitale TV in Hilversum (1211) ?
Word namelijk van het (Amino)kastje naar de muur gestuurd.
Nadat ik geen beeld meer had, en wel een werkende EPG met af en toe een digitale freeze en soms wat geluid wat weer eindigd in een digitale knerpend geluid ,werd mij door de helpdesk verteld om maar is een software upgrade te doen.
Volgens de Helpdesk die me modem uitlas was daar ook niks mee aan de hand Na vertellen dat ik dat al geprobeerd had en dat ook mijn boven buurvrouw hetzelfde probleem heeft, zei de helpdesk dat het waarschijnlijk wel aan de Amino kan liggen en die wel kapot zal zijn..(blijft vreemd dat die van me buuf ook op dezelfde dag stuk gegaan is)
En ik maar langs een XMS Huis moest gaan om hem te laten testen.
Gelukkig was "het Huis" open en na aansluiten Amino gaf die gewoon beeld. Uitgelegd aan die mensen daar dat ik al een andere netwerk kabel geprobeerd had en dat XMS me modem ook al uitgelezen had maakte die persoon daar maar een Call aan richting 2e lijns support.
Na vragen hoe snel dit probleem zou worden opgelost (speelt al sinds dinsdag avond) kon hij mij vertellen dat als het een makkelijk probleem was het binnen een paar uur opgelost zou zijn en een moeilijk probleem het wel een aantal dagen nog kan duren, 8)7
Heeft iemand anders ook dit probleem gehad ? en hoe is het opgelost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Kamsie schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 08:50:
Iemand toevallig ook problemen met digitale TV in Hilversum (1211) ?
Word namelijk van het (Amino)kastje naar de muur gestuurd.
Nadat ik geen beeld meer had, en wel een werkende EPG met af en toe een digitale freeze en soms wat geluid wat weer eindigd in een digitale knerpend geluid ,werd mij door de helpdesk verteld om maar is een software upgrade te doen.
<...>
Heeft iemand anders ook dit probleem gehad ? en hoe is het opgelost ?
Join the club, ik heb hetzelfde probleem sinds +/- dinsdag (ook 1211 icm Amino 130M). Geen beeld (hooguit een freeze), en het "geluid" is van het type 'luidspreker-sloper'. Het menu en EPG werken wel. Via het (brakke) analoge signaal is nog wel televisie te kijken.

Software-upgrades en resets halen niets uit, en een andere utp-kabel heeft ook geen enkel effect.
Vraag staat uit bij de helpdesk (e-mail), maar geen reactie tot dusver.

[ Voor 9% gewijzigd door schooierd op 06-11-2010 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 01:06
Chadi schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:56:
[...]

Worden die bezorgd nadat je je hebt aangemeld of zitten die er ok al maak je geen gebruik van XMS
Voeding krijg je bij aansluiting. Heb ze maar gebeld omdat ze al dagen niet reageerden op mijn mail.

Dus ik kan binnenkort overstappen naar XMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
schooierd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 10:59:
[...]

Join the club, ik heb hetzelfde probleem sinds +/- dinsdag (ook 1211 icm Amino 130M). Geen beeld (hooguit een freeze), en het "geluid" is van het type 'luidspreker-sloper'. Het menu en EPG werken wel. Via het (brakke) analoge signaal is nog wel televisie te kijken.

Software-upgrades en resets halen niets uit, en een andere utp-kabel heeft ook geen enkel effect.
Vraag staat uit bij de helpdesk (e-mail), maar geen reactie tot dusver.
Ik heb dit ook sinds dinsdagochtend in hilversum, maar ik heb ook geen internet.
ik had eerst autentiecatie fout erbij, maar die is sinds vandaag opgelost, maar nog steeds haperend beeld en geluid. vooral bij de 110 bij de 130 is het inderdaad geen beeld of 1 frame. lijkt iets met bandbreedte te zijn.
maar ik heb ook nog eens geen internet sinds dinsdag. nu denkt men dat er iets met de kabel is, maar als jullie het ook hebben lijkt mij dat sterk. en raar dat bij mij het internet het ook niet doet.

En dit allemaal nadat ik een week gelden 3weken geen internet had! ik zit er elke dag achteraan, maar alles gaat zo langszaam.

Vanwege die 3 weken gedoe had ik gelijk aan Yogoi het probleem voorgelegt zodat het misschien is snel opgelost wordt, maar die reageerd al dagen niet meer op mijn direct messages.

Het is echt heel triest allemaal dat ze zo omgaan met klanten. en tussendoor is er niemand die even een update geeft hoe het gaat.

ik hoop dat ze het nu eens oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
nog een update.

Me bovenbuurman eindelijk kunnen spreken. Die heeft het zelfde probleem.
En ook hem hebben ze gezegt dat het aan hem ligt en sturen ze binnen 10 werkdagen een nieuwe box. Hebben ze dan echt niet door dat het in groot gebied van hilversum dit probleem is? Mijn probleem is alleen nog erger dat ik ook weer geen internet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Mau Maus > ik kan je frustratie helemaal begrijpen hoor.
Zouden ze maar een update geven, dan weet je toch wat er gaande is.
Radio stilte is nooit leuk!

Het is net zo'n beetje als het telefonie probleem wat gaande is.
Iedereen zei bij XMS, die problemen kennen wij niet.
Pas toen ik het ging inventariseren en het direct mailde naar de leiding van XMS toen werd het echt serieus opgepakt.
Maar deze gang van zaken moet eigenlijk niet nodig wezen.
Dit vind ik best een kritisch punt, waar XMS nog veel en hard aan moet werken.

Net zoals de loting die niet gedaan is van het vorig klant onderzoek, is ook niet netjes.

Verder geef ik ook posi punten door.
Ik zou desondanks alles niet meer van het glas lijntje af willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174828

Je zou er toch bijna gaan werken om deze dingen op te lossen, want het is inderdaad een mooi product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:31
Hoe lang duurt het om een 130M in huis te hebben tussen aanvragen en ontvangen? Of is DVB-C al beschikbaar in Arnhem? (ja ja de kans is groot dat Hopjesvla binnenkort z'n >20 jaar oude tv gaat inwisselen voor een hedendaagse tv...)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hopjesvla79 schreef op zondag 07 november 2010 @ 16:58:
Hoe lang duurt het om een 130M in huis te hebben tussen aanvragen en ontvangen?
Meestal heb je hem met een paar werkdagen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
officieel staat er 14 werkdagen voor maar meestal is het binnen een week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-12-2024
Mau_Maus schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 16:04:
[...]
[knip]
En dit allemaal nadat ik een week gelden 3weken geen internet had! ik zit er elke dag achteraan, maar alles gaat zo langszaam.

Vanwege die 3 weken gedoe had ik gelijk aan Yogoi het probleem voorgelegt zodat het misschien is snel opgelost wordt, maar die reageerd al dagen niet meer op mijn direct messages.

Het is echt heel triest allemaal dat ze zo omgaan met klanten. en tussendoor is er niemand die even een update geeft hoe het gaat.

ik hoop dat ze het nu eens oppakken.
Ik zit net je verhaal te lezen en vind het nogal een vreemd verhaal.
in het kort: Je hebt 3 weken geen internet en je provider weet niet waarom.

Als dit waar is dan is dit een dikke XMSnet Fail wat terecht al het vertrouwen dat XMSnet een betrouwbare diensten leverancier is wegneemt. En inmiddels zeker geen zaak meer voor een werkslaaf van die club die hier toevallig in het topic zit te webcaren. En de gene die wel wat zou kunnen weten, of igg wat te weten kan komen blijft wel oorverdovend stil (Martijn!). Ik zou mij in dit geval uitsluiten via fax of aangetekend schrijven wenden tot de directeur en de betalingen opschorten zodat de collega's van billing er zich gedwongen ook tegenaan gaan bemoeien, en collega's gaan vragen "of het waar is dat..." (dat kan soms heel goed helpen de zaak te versnellen). Ik begrijp dat je het contract niet wil beëindigen maar dat de diensten worden hervat.

Voor de goede orde. Een redelijk termijn voor het verhelpen van een storing bij een particulier is maximaal 14 dagen. Dit is door de hogeraad uitgesproken en geld nog steeds, echter, gezien het functioneren van onze hedendaagse samenleving afhangt van technologie oordeelt menig rechtbank dat zelfs 14 onacceptabel lang is. Denk bv aan de levering van elektriciteit of telefonie/internet aan een op afstand ge-monitorde hartpatiënt of een thuiswerker.

Vraag:
Heeft XMS met Operator contact gehad over de verbinding tussen POP (centrale) en CPE (jouw woning)?

Vraag:
Is jou CPE of verbinding in jouw woning al vervangen en/of doorgemeten door Operator?

Vraag:
Wat was het antwoord en/of conclusie van Operator?
Lag het niet aan Operator, wat is dan het antwoord van XMSnet?

Vraag:
Wat gaat Operator of XMSnet er aan doen om de diensten weer bij de klant te krijgen.

Vraag:
Binnen welk termijn moet welke stap voltooit zijn.

Vraag:
Moet de klant zelf aangegeven aan XMSnet als de te nemen stap niet binnen het gestelde termijn gereed is gekomen?

Vraag:
Heeft XMSnet (nog) geen mannetje/team (buiten Remi) waar de 1e lijns dit soort zaken naartoe kunnen schuiven en dit oppakken (UPC - special cases waar de klant een mentor krijgt toegewezen, Ziggo - klant coach, T-Mobile - Youp) of laten ze klanten gewoon zwemmen en is uiteindelijk de enigste optie niet betalen, aanmaning, deurwaarder, dagvaarding, gelijk halen bij rechtbank voor de klant?

Ik roep SCHANDE !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik heb 3 keer aangetekend een brief naar de directie gestuurd met concrete klachten (Telefonie,wat trouwens na een paar weken goed functioneren nu weer de eerste 2 seconden laat vallen).
Behalve de strookjes kreeg ik 3 keer een ontvangstbevestiging met de belofte dat er een reactie zou komen.
Die is 3 keer niet gekomen.
Hoewel ik geen digitale en analoge tv meer had,is er naar aanleiding van klachten een ploeg van HAKO geweest die ik dus toegang heb gegeven om het signaal te vergelijken met dat van Ziggo,in het belang van de andere klanten die nog wel die diensten hadden.
Van XMS zijde nooit iets gehoord,geen bedankje,geen conclusie niets,ik hoefde die meetploeg helemaal niet binnen te laten want ik had al een jaar geen analoge en digitale tv meer,maar behalve van wat opmerkingen van de monteurs onderling,nooit enige reactie van xms behalve een rekening voor een decoder die ik niet meer had.
Dat heeft Martijn in orde gemaakt,ook op die klacht nooit een reactie of excuus gehad.
Daarna werd ik voor newsserver testen tijdelijk door Martijn op 100/100 gezet.
Toen de testen afgelopen waren werd ik weer terug gezet op 50/50 en kreeg ik van xms een rekening met downgrade kosten.
Aangezien xms ook hier op geen enkele brief reageerde heeft Martijn ook dat voor me geregeld maar ook hier weer vanaf XMS zijde geen enkele reactie hoewel die testen ook weer ten behoeve waren van xms klanten want ik gebruik de xms newsserver niet.
Bij de afdeling facturen zit een hele strikte mevrouw die gelijk bij elke inhouding,wijziging,terugboeking een boze mail stuurt met herinneringen.
In totaal zijn er door xms 12 keer verkeerde bedragen van mijn rekening geboekt.
Ook op deze schriftelijke klachten is nooit een reactie gekomen,alleen ben ik na zoveel keer zelf maar bellen met de mevrouw van de administratie,over gegaan tot een blokkade voor incasso bij de Postbank voor xms en ik na ontvangst van de factuur deze zelf betaal.
Omdat daar kosten voor in rekening werden gebracht heb ik XMS er op gewezen dat er een uitspraak van de rechter ligt dat een consument altijd keuzevrijheid moet hebben en dat xms een derde mogelijkheid moet bieden,bv een digitale nota,anders dwingen ze je door de boete alsnog gebruik te maken van de incasso.
Weer geen reactie behalve dat xms nu die 2,50 niet meer berekend.
Ik geef je dus weinig kans helaas met acties richting xms,en zonder Martijn zou ik een hoop geld kwijt zijn..

[ Voor 2% gewijzigd door Nick39 op 07-11-2010 23:01 . Reden: foutjes... altijd foutjes.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
ik heb nu sinds afgelopen dinsdag geen internet en tv... Daarvoor heeft het paar dagen gewerkt en daarvoor 3 weken alleen geen internet....

Dat van die 3 weken was dus opgelost en nu dus weer wat ander. In dit topic onder mijn naam staat er wel meer over.

Waardoor het kwam weet ik niet precies. Ze roepen af en toe door de migratie en vaste ip, maar dat weet ik niet zeker, want dat zeggen ze ook van het nieuwe probleem. Maar uiteindelijk waren er 2 id's gekoppeld ofzo aan mijn packetfront, waardoor het niet goed ging. En dat koste dus 3 weken om uit te zoeken. En meer dan je abbo kosten krijg je niet terug. Ik ga nog wel een briefschijven als dit nieuwe probleem is opgelost, want op email reageren ze ook al weken niet. Als dat uberhaupt gelezen wordt. Ik heb de dag na de nieuwsbrief over pvr gemaild over de actie rond de M540 en daar nog steeds niks op gehoord. Belachelijk. En ik merk later ook dat 088 niet in me belbundel valt, want ik heb alleen mobiel. Maar telefoonkosten vergoede ze ook niet, want ik moet er wel achteraan bellen, want anders hoor je niks en gebeurd er niks.

Maar goed ik hoop dat er maandag eens actie ondernomen wordt als dit gelezen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Ik hoop echt dat we hier in Arnhem ook andere aanbieders mogen gaan kiezen, maar dat zullen ze wel niet doen aangezien ze anders al hun klanten kwijt raken.

overal is wel iets aan problemen maar XMS maakt het echt bont, op mail reageren ze heel laat of helemaal niet en als je belt wordt je afgepoeierd...
En ondertussen zit je nog steeds met je probleem waar niets aan gedan wordt :(

Denk niet dat 91% nog XMS zou aanraden aan anderen maar dat statement zullen ze wel niet veranderen.
De XMS helpdesk? is nog erger als UPC.

XMS leest het onderstaande:
Wikipedia: Helpdesk

Als ik in een andere aanbieder over glas kon krijgen was ik zo weg...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
fast-server schreef op maandag 08 november 2010 @ 01:35:
Ik hoop echt dat we hier in Arnhem ook andere aanbieders mogen gaan kiezen, maar dat zullen ze wel niet doen aangezien ze anders al hun klanten kwijt raken.

overal is wel iets aan problemen maar XMS maakt het echt bont, op mail reageren ze heel laat of helemaal niet en als je belt wordt je afgepoeierd...
En ondertussen zit je nog steeds met je probleem waar niets aan gedan wordt :(

Denk niet dat 91% nog XMS zou aanraden aan anderen maar dat statement zullen ze wel niet veranderen.
De XMS helpdesk? is nog erger als UPC.

XMS leest het onderstaande:
Wikipedia: Helpdesk

Als ik in een andere aanbieder over glas kon krijgen was ik zo weg...
Ok, even wat tegengas van mij. Helpdesks zijn nooit perfect en dat gaan ze ook nooit worden. Op één of andere manier krijgen bedrijven het maar niet voor elkaar om een fatsoenlijke helpdesk op te zetten. Wat ik volgens mij al eerder gezegd hebt: op internet kan je van werkelijk ALLE providers in Nederland slechte ervaringen vinden. Volgens jou is de helpdesk nog erger dan UPC? Nou ik kan het je precies andersom vertellen:

Bij UPC had ik telefonisch opgezegd en toen bleek een aantal maanden later dat ik gewoon nog vrolijk aan het doorbetalen was. Bij de XMS helpdesk ben ik tot nu toe elke keer redelijk snel te woord gestaan, elke keer dat gezegd werd dat ik terug gebeld zou worden ben ik dat ook daadwerkelijk en alle problemen zijn redelijk snel opgelost.

Dus IK persoonlijk ben meer dan tevreden tot nu toe over XMS. Maar goed, als ik de ervaring van sommige hier gehad zou hebben dan denk ik dat ik zelf ook liever een andere provider had willen hebben.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
trankilo schreef op zondag 07 november 2010 @ 22:14:
[...]
werkslaaf van die club die hier toevallig in het topic zit te webcaren. En de gene die wel wat zou kunnen weten, of igg wat te weten kan komen blijft wel oorverdovend stil (Martijn!).
Wellicht omdat Martijn 'officieel' niets met XMS te maken heeft en hier niet altijd meeleest? Verder doet XMS webcare hier wat mij betreft prima werk :)

Maar om je een plezier te doen zal ik wel je vragen beantwoorden, ik weet namelijk wel wat hier mis is gegaan aangezien wij als leverancier van een paar XMS systemen dezelfde issues hebben gehad.
Vraag:
Heeft XMS met Operator contact gehad over de verbinding tussen POP (centrale) en CPE (jouw woning)?
ja
Vraag:
Is jou CPE of verbinding in jouw woning al vervangen en/of doorgemeten door Operator?
Ja, en daar was niets mis mee.
Vraag:
Wat was het antwoord en/of conclusie van Operator?
Lag het niet aan Operator, wat is dan het antwoord van XMSnet?
Aangezien de fout bij operator op een niveau zat wat onzichtbaar was voor de 1e lijn van operator (alles ziet er goed uit) zal operator verwijzen naar de computer/netwerkconfig van de klant.

Wat hier namelijk aan de hand is is dat er binnen een paar gebieden migraties uitgevoerd worden binnen het netwerk van operator. Hierdoor kan het voorkomen dat een klant in het netwerk op 2 netwerkpoorten terug te vinden is als de handmatige migratie niet netjes is afgerond. Aangezien beide netwerkpoorten gewoon in het managementsysteem uit te meten zijn en er goed uit zien (ongeacht welke van de 2 je uitleest) zal een operator engineer een ticket naar XMS beantwoorden met "kijk maar naar de computer/router". Nou is die reactie in 99 van de 100 gevallen juist maar bij deze cases ga je dan nooit verder komen. Het zit namelijk wel degelijk in het netwerk zelf, buiten het domein van XMS.
Ik weet dat er binnen XMS een aantal mensen op dit probleem gezet zijn die direct kunnen communiceren met de 2e/3e lijns netwerkspecialisten van operator (denk aan mensen als Operatortje die hier af en toe actief is). Aangezien dit een lastig probleem was om te troubleshooten (bijna onmogelijk zelfs voor XMS medewerkers) duurde het langer voordat binnen XMS duidelijkheid was over de exacte oorzaak van deze problemen en men binnen operator de juiste personen had gevonden. Nu er duidelijkheid is zal het niet meer zo lang duren.

@nick:
Die upgrades en kosten gingen buiten het administratieve systeem van XMS om. De finance afdeling daar kon er dus ook niets van zien en niets van corrigeren. Het feit dat je downgradekosten in rekening gebracht kreeg was een foutje van de beheerder die de database aan het opschonen was en een aantal uitzonderingen tegenkwam (waaronder jouw upgrade) en daarbij vergat dat die aanpassingen kostenloos moesten zijn tijdens het corrigeren. Gedeelde fout van mij dus aangezien ik dat wellicht duidelijker had moeten zeggen toen hij langskwam om te vragen wat hij moest doen :)

[ Voor 10% gewijzigd door denan op 08-11-2010 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Maar goed Denan

Dan is 3 weken nog lang, en ik weet van bepaalde personen dat mensen laat actie ondernemen of een ticket oppikken. En nu weer een week zonder internet en tv duurd ook te lang. Zo stond er dat er een actie is uitgevoerd was om 10:00 en pas om 18:00 dat werd terug gekoppeld of die oplossing gewerkt heeft. Dat is niet echt effectief. Hoe lastig het probleem ook is. En ze kunnen op zijn minst de klant met het probleem af en toe op de hoogte stellen. En ookal kunne ze er niks aan doen 3 weken is veels te lang en een gebaar zou dan op zijn plaats zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Mau_Maus schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:05:
Maar goed Denan

Dan is 3 weken nog lang, en ik weet van bepaalde personen dat mensen laat actie ondernemen of een ticket oppikken. En nu weer een week zonder internet en tv duurd ook te lang. Zo stond er dat er een actie is uitgevoerd was om 10:00 en pas om 18:00 dat werd terug gekoppeld of die oplossing gewerkt heeft. Dat is niet echt effectief. Hoe lastig het probleem ook is. En ze kunnen op zijn minst de klant met het probleem af en toe op de hoogte stellen. En ookal kunne ze er niks aan doen 3 weken is veels te lang en een gebaar zou dan op zijn plaats zijn.
Klopt.. maar het was ook meer een reactie op trankilo waarom ik niet reageerde. Het probleem zelf is gewoon erg lastig en vervelend en valt buiten het domein van het call centre of de dienstenleveranciers. Het is aan XMS om escalaties voor deze problemen met de netwerkbeheerder in te regelen.. maar XMS kennende zijn ze daar al druk mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Ja maar druk bezig zijn is ruim begrip. Mijn reactie was algemeen over XMS wa tik nu mee maakt. Problemen die eerste lijns kan oplossen gaat ook super snel en ze zijn meestal heel vriendelijk, maar ook al ligt het 90% de fout bij de klant, ze mogen dat nooit 100% uitsluiten zoals dat eerst bij mij werd gedaan.

Ik vidn dat mijn problemen niet effectief worden opgelost. Ze kunne er druk mee bezig zijn, maar er wordt niet altidj even veel gedaan. Zoals nu blijkt digitale tv fout een regio probleem te zijn. Niemand pikt dat op. Ik heb nog geen kans gehad om te bellen, omdat ik het super druk heb op mijn werk. Maar het is gek na 4 meldingen die ik ken, het nog als iets individueels zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-06 23:25
Mag ik hier een vraagje stellen over tv zenders? ik doe het gewoon, living on the edge.

ben XMSnet gebruiker, Amersfoort. Kijk analoog. Sinds vrijdag geen BBC 1 en 2 meer maar nu world en entertainment. BBC heeft 48 uur gestaakt. XMSNet roept 2 verschillende dingen op hun site:
vanaf juni wordt bbc niet meer doorgegeven maar ook: bbc wordt door staking tijdelijk niet doorgegeven.
Medewerker xms zegt nu dat er geen rechten meer zijn en nog maar 1 partij in nl is die het recht heeft bbc uit te zenden(van het weekend bij iemand met Ziggo bbc 2 zitten kijken.)

Hoe zit het met die vork en die steel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Mau_Maus schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:24:
Zoals nu blijkt digitale tv fout een regio probleem te zijn. Niemand pikt dat op. Ik heb nog geen kans gehad om te bellen, omdat ik het super druk heb op mijn werk. Maar het is gek na 4 meldingen die ik ken, het nog als iets individueels zien.
Wat is je IPTV probleem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
denan schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:36:
[...]

Wat is je IPTV probleem dan?
Als je even terug leest zie je het probleem wat ik heb plus 2 andere en mijn bovenbuurman. En waarschijnlijk nog meer

Digitale tv is blokkerig en haperend in beeld en geluid... Zowel op de 110 als de 130. Op de 130 mag je blij zijn als je een framepje ziet. Lijkt een bandbreedte te kort. Ik ben alleen de enige die ook nog eens last heeft van mijn internet.

Kamsie in "XMS Glasvezel ervaring - deel IX"
schooierd in "XMS Glasvezel ervaring - deel IX"
Mau_Maus in "XMS Glasvezel ervaring - deel IX"

PS: ben op dit moment ook met heldesk in gesprek. Ik had even tijd. Ze proberen het toch weer eerst als een individueel probleem aan te pakken, ondanks dat ik noem dat er meerdere mensen zijn... maar sta nu even in de wacht.

[ Voor 51% gewijzigd door Mau_Maus op 08-11-2010 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Mau_Maus schreef op maandag 08 november 2010 @ 12:17:
Als je even terug leest zie je het probleem wat ik heb plus 2 andere en mijn bovenbuurman. En waarschijnlijk nog meer
Digitale tv is blokkerig en haperend in beeld en geluid... Zowel op de 110 als de 130. Op de 130 mag je blij zijn als je een framepje ziet. Lijkt een bandbreedte te kort. Ik ben alleen de enige die ook nog eens last heeft van mijn internet.
Dat zegt me zo erg weinig. Klinkt in ieder geval als een netwerkissue maar het kan natuurlijk nog steeds een individueel probleem zijn. Als het iets generieks was had iedereen in je straat/regio het probleem. Bandbreedte kan het in ieder geval niet zijn aangezien IPTV een multicast oplossing is.

[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
denan schreef op maandag 08 november 2010 @ 12:41:
[...]

Dat zegt me zo erg weinig. Klinkt in ieder geval als een netwerkissue maar het kan natuurlijk nog steeds een individueel probleem zijn. Als het iets generieks was had iedereen in je straat/regio het probleem. Bandbreedte kan het in ieder geval niet zijn aangezien IPTV een multicast oplossing is.

[
Nou na lang volhouden ging ze het toch navragen. Dat mijn internet raar doet wordt nu toch bevestigd dat het waarschijnlijk toch het zelfde probleem is als waar ik 3 weken last van had. Maar door de migratie opnieuw fout erin is gezet met dubbele id's. Dat dacht Yogoi al de eerste dag theoretisch. En nog hebben ze dat niet na een week opgelost. Belachelijk. Terwijl het dus bekend is.

Digitale tv had ze na overleg met andere lijn toch het idee dat het een regio probleem is. Maar ik moest wel volhouden. Dit probleem staat al een week uit en ze wou dat ik vanavond even kon bellen om dingen te testen :S Doe dat dan dag 1!

Ik heb nu al in 5 weken tijd 50 euro belkosten aan de helpdesk (Ik heb alleen mobiel en 088 valt niet onder je minuten) om elk keer weer het zelfde verhaal te moeten vertellen en te wachten. Echt erg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 12:55
ebk71 schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:24:
Mag ik hier een vraagje stellen over tv zenders? ik doe het gewoon, living on the edge.

ben XMSnet gebruiker, Amersfoort. Kijk analoog. Sinds vrijdag geen BBC 1 en 2 meer maar nu world en entertainment. BBC heeft 48 uur gestaakt. XMSNet roept 2 verschillende dingen op hun site:
vanaf juni wordt bbc niet meer doorgegeven maar ook: bbc wordt door staking tijdelijk niet doorgegeven.
Medewerker xms zegt nu dat er geen rechten meer zijn en nog maar 1 partij in nl is die het recht heeft bbc uit te zenden(van het weekend bij iemand met Ziggo bbc 2 zitten kijken.)

Hoe zit het met die vork en die steel?
In eerdere berichten (Webwereld,Totaaltv) uit mei 2010 las ik over het moeten staken van uitzenden van BBC 1,2 via Glashart (XMS,Tweak, Lijbrandt) omdat er geen contract lag en waarschijnlijk ook niet zal komen. Het vreemde is dat er blijkbaar tot vrij recent nog steeds analoog en digitaal BBC 1,2 wordt doorgegeven. Digitaal schijnt BBC 1,2 nog te zien te zijn waarvan ik dacht dat dit al in mei 2010 was gebeurd maar blijkbaar hebben ze het nu pas analoog BBC 1,2 naar Entertainment en World omgezet. Ik lees uit de berichtgeving dat ze geen rechten hebben om zowel analoog als digitaal BBC 1,2 te mogen doorgeven.

Alleen de kabelaars (UPC,Ziggo,Caiway) hebben in NL het alleenrecht hierop. Tele2 en KPN willen ook al langer de BBC 1,2,3,4 uitzenden maar is niet gelukt. Vreemd genoeg is het Belgische Belgacom (IPTV) eerder wel gelukt om BBC 1,2,3,4 en HD door te mogen geven. Het schijnt wel dat sowieso met BBC Engeland er meer geregeld kan worden dan de vestiging in Hilversum van de BBC. Zo koste het Tele2 eerder ook nogal wat moeite om analoog BBC 1,2 door te geven echter is dat gehele plan voorlopig in de kast gegaan zoals je wellicht weet. Digitaal geven ze bij Tele2 dan ook nog steeds niet 1,2 door omdat dat niet 'mag'.

Overigens staat ook heel lang dit bericht op de storing pagina van XMS.

"Onderbreking doorgifte BBC

Graag willen wij u informeren over een wijziging binnen het televisie aanbod.

Glashart Media BV is de leverancier van het televisiesignaal van XMS. Deze week bereikte ons het bericht dat Glashart Media de doorgifte van BBC 1 en BBC 2 wegens omstandigheden voorlopig zal moeten onderbreken. Deze zenders zullen enige tijd na 12 juni as. niet meer te ontvangen zijn en vervangen worden door BBC World en BBC Entertainment.

Glashart Media gaat ervan uit dat de aanlevering van de signalen binnenkort weer mogelijk wordt. Als dit het geval is dan wordt de wijziging teruggedraaid. Op deze pagina kunt u de status van deze ontwikkeling volgen."

[ Voor 17% gewijzigd door funrider op 08-11-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het staken is sowieso onzin; Ziggo (in ieder geval digitale TV) geeft de BBC nog steeds gewoon door. Er zijn wel wat programma(onderdelen) die vervallen, maar de zenders zijn echt niet op "zwart". Bij de BBC zelf kan je vinden wat er last van heeft.

Het schijnt dat je op digitale TV van XMS wel BBC1&2 krijgt, maar ik heb daar geen kastje van dus kan ik het niet controleren.

Er is al langer gedonder over doorgifte van de BBC in Nederland. Zie bijvoorbeeld hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamsie
Mau_Maus schreef op maandag 08 november 2010 @ 12:47:
[...]

Digitale tv had ze na overleg met andere lijn toch het idee dat het een regio probleem is. Maar ik moest wel volhouden. Dit probleem staat al een week uit en ze wou dat ik vanavond even kon bellen om dingen te testen :S Doe dat dan dag 1!
Na elke dag weer opnieuw bellen en bellen konden ze me vertellen dat het sinds vandaag nu bij de netwerk beheerder ligt en dat die contact zouden opnemen en dat ze er maar spoed van hebben gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Kamsie schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:27:
[...]

Na elke dag weer opnieuw bellen en bellen konden ze me vertellen dat het sinds vandaag nu bij de netwerk beheerder ligt en dat die contact zouden opnemen en dat ze er maar spoed van hebben gemaakt
Ok.. naja alles is mooi meegenomen, en niet om lullig te doen. Vanaf dinsdag zeiden ze tegen mij ook dat ze er spoed achter zouden zetten, omdat ik een week ervoor al 3 weken geen internet had. Dus het zegt voor mij nog niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamsie
Ben in iedergeval blij dat ik niet eerst weer een hele buts met vragen moest doorlopen inclusief een modem reset amino update andere HDMI ingang proberen en weer resetten, voordat ze er wat mee gaan doen
Maar ben het met je eens dat spoed bij hun weinig zegt.

Update: Net terug gebeld door XMS en morgenochtend komt er een monteur langs ....

[ Voor 20% gewijzigd door Kamsie op 08-11-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Kamsie schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:41:
Ben in iedergeval blij dat ik niet eerst weer een hele buts met vragen moest doorlopen inclusief een modem reset amino update andere HDMI ingang proberen en weer resetten, voordat ze er wat mee gaan doen
Maar ben het met je eens dat spoed bij hun weinig zegt.

Update: Net terug gebeld door XMS en morgenochtend komt er een monteur langs ....
Meen je niet. Ik wordt nooit terug gebeld. Ben benieuwd of ze mij ook nog bellen. Want dat zeiden ze bij mij ook.

Edit O:OO:
nope helaas weer eens niet gebeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Mau_Maus op 09-11-2010 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 17:18
boel er weer uit?
Krijg geen connectie vanaf het werk.
Postcode 3905

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

mwoe schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 06:33:
boel er weer uit?
Krijg geen connectie vanaf het werk.
Postcode 3905
Hier geen problemen, ook in de loggingen geen time outs te zien, ook 3905

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 17:18
Hmm, zie net dat ik hem wel kan pingen, maar geen remote desktop meer.
Of geblocked door filter van het bedrijf O-) of gehacked thuis ;w

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:31
Totaal OT, maar toch (evt via PM?)
Wie heeft er recent nog een TV gekocht en is er erg tevreden over (of juist niet?)

Modbreak:Inderdaad erg OT en daarom niet doen.

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 10-11-2010 11:56 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamsie
the story continues,

Zo, monteur is langsgekomen en was binnen 1 min al weer weg.
Die vertelde me dat er een probleem was in deze regio en ze het aan het onderzoeken waren.(Goh of we dat zelf al niet doorhadden aangezien er meerdere problemen in deze buurt waren)
Man vertelde ook dat eigenlijk een afspraak maken niet nodig geweest zou zijn aangezien ze hier al van afwisten. en ze er "Druk" mee bezig zijn ..... en het ook telefonisch afgehandeld kon worden
Fijn daar gaat me halve vrije dag die ik ervoor opgenomen had.
Leuk dat er op de XMS site niks van vermeld word onder het kopje storingen.

+ puntje is wel dat toen ze zeiden dat er een monteur langskwam die ook wel gekomen is.en dat die monteur het wel persoonlijk aan mij kwam zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Virus infectie moet bij XMS zelf zitten.

Onderstaand bericht kreeg ik op een eenmalig aangemaakt maar nog nooit gebruikt alias.
Het alias bestaat uit 3 namen gescheiden door een punt zoals zeg.ik.niet@xmsnet.nl
Ik heb het ooit aangemaakt,het is daarna nooit meer gebruikt en ik wist eigenlijk niet eens meer dat ik het had, de kans dat je zoiets unieks aanmaakt
Return-Path: <federal.no.9401@dhl.com>
Received: from dhl.com by storage10.mail.sp.isp-net.nl
via [222.252.179.156] with SMTP for <zeg.ik.niet@xmsnet.nl>
id oA97AMQQ028419 (8.13.2/2.12); Tue, 9 Nov 2010 08:10:24 +0100 (MET)
Message-ID: <002901cb7fdd$25c89656$3001a8c0@thpt>
From: "DHL Global" <federal.no.9401@dhl.com>
To: <zeg.ik.niet@xmsnet.nl>
Subject: DHL Delivery Problem No344912308
Date: Mon, 08 Nov 2010 23:10:10 -0700
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/mixed;
boundary="----=_NextPart_000_0026_01CB7F9A.17A2D6B0"
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Mailer: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180

This is a multi-part message in MIME format.

------=_NextPart_000_0026_01CB7F9A.17A2D6B0
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="----=_NextPart_001_0027_01CB7F9A.17A2D6B0"

------=_NextPart_001_0027_01CB7F9A.17A2D6B0
Content-Type: text/plain;
charset="iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Dear client

Your package has been returned to the DHL office.
The reason of the return is - "Error in the delivery address"

Attached to the letter mailing label contains the details of the
package delivery.
You have to print mailing label, and come in the SDF office in order
to receive the packages.

Thank you for your attention.
DHL Customer Services.

Scanresults for:
DHL_mailing_label_No33967.zip

Cloaked Malware

Trojan3.CHS (Exact),Gen:Variant.Kazy.293,Trojan
The filename DHL_MAILING_LABEL.EXE was first seen on Nov 8 2010 in the following geographical regions of the Prevx community:

The United Arab Emirates on Nov 8 2010
South Africa on Nov 8 2010
Filesizes
The following file size has been seen:

45,568 bytes 71,168 bytes Exe File Type
The filename DHL_MAILING_LABEL.EXE refers to many versions of an executable program.

Het "leuke" van deze variant is ook dat slechts 10 van de 35 anti-virus programma's het als een virus herkennen waarbij flinke namen als avast dit dus niet doen.

http://virscan.org/report...2cd634f56c7220deeba1.html

Aangezien ik de alias nooit gebruikt heb,er nooit een mail mee verstuurd heb,het op geen enkele website genoemd staat,het zelfs niet op mijn eigen pc staat,bestaat uit 3 namen gescheiden door een punt,doet mij vermoeden dat de infectie bij xms zelf ontstaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Kamsie schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 10:39:
the story continues,

Zo, monteur is langsgekomen en was binnen 1 min al weer weg.
Die vertelde me dat er een probleem was in deze regio en ze het aan het onderzoeken waren.(Goh of we dat zelf al niet doorhadden aangezien er meerdere problemen in deze buurt waren)
Man vertelde ook dat eigenlijk een afspraak maken niet nodig geweest zou zijn aangezien ze hier al van afwisten. en ze er "Druk" mee bezig zijn ..... en het ook telefonisch afgehandeld kon worden
Fijn daar gaat me halve vrije dag die ik ervoor opgenomen had.
Leuk dat er op de XMS site niks van vermeld word onder het kopje storingen.

+ puntje is wel dat toen ze zeiden dat er een monteur langskwam die ook wel gekomen is.en dat die monteur het wel persoonlijk aan mij kwam zeggen.
Nou ik hoop dat ze het snel oplossen! Ik hoop ook dat Yogoi wer eesn mee leest, hij is schijnbaar de enige die mijn internet kan oplossen ent als vorige keer, maar sinds woensdag heeft hij nergens meer op gereageerd helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 10:41:

Aangezien ik de alias nooit gebruikt heb,er nooit een mail mee verstuurd heb,het op geen enkele website genoemd staat,het zelfs niet op mijn eigen pc staat,bestaat uit 3 namen gescheiden door een punt,doet mij vermoeden dat de infectie bij xms zelf ontstaan is.
Lijkt me sterk aangezien de mailserver een unix machine is en dit een windows virus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

[...]

Return-Path: <federal.no.9401@dhl.com>
via [222.252.179.156] with SMTP for <zeg.ik.niet@xmsnet.nl>
[...]
Dat IP is uitgegeven door APNIC (Asia/Pacific Region). En dat verbaast me niet. Daar komt een enorme berg spam en andere rommel vandaan.

XMS is volgens mij helemaal niet actief in de regio Azië / Australië. Zou me verbazen als het dus van XMS af zou komen.

Deze rotzooi is overigens ook niets nieuws. Wij krijgen op de zaak al maanden veel van deze "DHL/UPS-troep" binnen. (Virus wordt bij ons gelukkig al direct door de Firewall eruit gehaald en de berichten blijven in het spam-filter hangen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Dat is erg kort door de bocht. Het zou best zo kunnen zijn dat er gesnift is op jouw verbinding, of sterker nog, dit kan op je eigen machine(s) veroorzaakt zijn, middels een trojan oid ;)

Je zou nl niet de eerste zijn die dit overkomt op een windowsbak

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Is er naast de BBC1 en BBC2, er ook een storing voor Travel Channel? Op de Amino blijft het beeld zwart. In VLC krijg ik erg veel blokken. Is dit issue al bekend?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Getest in Amersfoort, krijg gewoon beeld hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-06 13:03
Loveparade schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:39:
[...]

Dat is erg kort door de bocht. Het zou best zo kunnen zijn dat er gesnift is op jouw verbinding, of sterker nog, dit kan op je eigen machine(s) veroorzaakt zijn, middels een trojan oid ;)

Ik heb op mijn xmsnet adres nog nooit spam/virussen gehad, dus wat dat betreft zou ik de oorzaak ook eerder ergens anders zoeken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

[...]

"Virus infectie" is een beetje verkeerde woordkeuze. Het zou natuurlijk best kunnen dat de mail server van xmsnet "compromised" is. Ze zouden niet de eerste linux mail server zijn die dit overkomt. Er staat natuurlijk op die server van xms het een en ander open buiten de standaard poort 25 voor de mail relay. 80 (http), 443 (https) en zelfs 21??????? (ftp).

Ik weet niet welke versies van de verschillende software deamons er allemaal achter draaien, maar als er 1 niet helemaal up to date is, dan kan je al op je bek gaan. Een beetje goede hacker laat echt niet zo maar wat sporen achter. pff, vaak weet je niet eens dat je de sigaar bent en zijn alle opspoor methodes op de machine ook gelijk aangepast. (denk aan aangepaste "ls" commando's om bepaalde bestanden niet te laten zien etc etc.)

Vergeet niet dat de spam wereld echt bakken met geld opleverd voor die gasten. Er is dus zeker markt voor wijsneuzen om het net af te struinen naar mail servers die te hacken zijn.

Wat is er nou toch mooier als een lijst van aliases te pakken te krijgen. email adressen zijn vandaag de dag ook geld waard.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
[...]

Heb geen zin om over kort door de bocht te moeten/gaan discussieren, het adres achterhalen door te sniffen of door een Trojan kan niet omdat de alias niet genoemd en gebruikt wordt op mijn pc.
Xms stuurt mail aan de alias immers door naar de hoofdaccount.
Zou het mail adres zijn: pietje.puk.pokkie@xmsnet.nl dan zet xms het door naar het hoofdaccount alles.is.voor.bassie@xmsnet.nl en die controleer ik.
Er wordt dus door geen enkel mail programma hier naar de alias gekeken omdat eventuele mail er op toch doorgaat naar de hoofdaccount.
Ik wist pas weer dat ik ooit die bewuste alias had aangemaakt toen er vandaag 2 keer een virus op binnen kwam.
Ik heb het alias 3 jaar geleden aangemaakt en sindsdien nooit gebruikt,genoemd,vermeld.
De enige plek waar het staat,is bij xms,ik maak me er verder geen zorgen om want het virus is nooit op mijn pc geweest.
Alle mail,elk gedownload programma,elke gedownloade film komt eerst in een zogenaamde sandbox op mijn pc, een sandbox is een virtuele machine,met een virtuele processor,een virtueel bestandssysteem met virtuele drives die totaal is afgesloten van de rest van de pc's en het netwerk.
Op het moment dat de sandbox afgesloten zou worden verdwijnt dus ook alles in de box.
Zouden de virus mails binnen komen op mijn normale accounts dan zou ik er ook niet van staan te kijken,maar dat juist als adres die ene alias wordt gebruikt,nooit gebruikt,aangemaakt op een moment dat ik deze pc niet eens had, dat vind ik raar,of verdacht, het is ook totaal geen logisch adres,alleen maar aangemaakt omdat ik met de gedachte speelde een eigen domein te registreren met die naam,wat nooit gebeurd is.
Er komt op dat bepaalde adres dus ook geen spam binnen,er is nooit met webmail op gekeken,pas nu er die 2 virus mails heengestuurd zijn besefte ik pas dat ik het ooit eens heb aangemaakt.
Niet op deze pc,en er is ook geen enkel stukje software van de oude meegegaan,sterker,tussen het aanmaken van het adres en de aankoop van deze pc hebben er nog 2 gezeten.
Ik snap best dat er virusjes zijn die zo "slim" zijn dat ze een aantal ingebouwde standaard adressen hebben zoals in@ of info@ maar daar lijkt het niet eens op.
Er gaat ook een alarm af als iets probeert toch die sandbox in of uit te komen,er is dus ook geen infectie geweest maar ik vind het zo maf dat er 2 virusmails worden verstuurd naar een nooit gebruikte,nooit gecontroleerde alias,de enige plek waar die alias voorkomt is bij xms,voor alle zekerheid zelfs een registry scan gedaan en een file/tekst scan met een wildcard op die naam op mijn pc waar ie 2,5 uur mee bezig is geweest,het adres bestaat hier niet,nou schiet mij dan maar lek ! Wat bij mij dus een alarmbel liet rinkelen was niet dat virus zelf,maar het adres waaraan het gericht was. (en inmiddels ook niet meer bestaat,omdat ik het niet gebruik heb ik het weg gehaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Het kan dus best dat er een sniffer tussen heeft gezeten, want in de header van je mail staat dat niet gebruikte adres, die het vervolgens doorkopt naar je hoofdadres.

Je wilt niet weten wat er met een goede sniffer allemaal uit te halen is.

Aangezien XMS geen POPS ondersteunt, alleen maar POP blijft het onversleuteld verkeer wat er over je lijn heen gaat ;)

Om je helemaal paranoia te maken, ga eens zelf sniffen op je verbinding, en vergeet niet je wireless mee te nemen ;)

Zolang je zelf niet alles 100% afdekt blijft alles mogelijk.

Heb je UPNP uit staan? Blokkeer je je uitgaande verkeer op poortniveau? Staat je IPV6 stack uit of monitor je dat verkeer? En zo kan ik nog wel even doorgaan _/-\o_

Zonder juiste beveiliging aan je eigen kant is dat Sandboxen alleen maar schijnveiligheid 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door GerkeP op 09-11-2010 14:42 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

Loveparade schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:30:
[...]

Het kan dus best dat er een sniffer tussen heeft gezeten, want in de header van je mail staat dat niet gebruikte adres, die het vervolgens doorkopt naar je hoofdadres.

Je wilt niet weten wat er met een goede sniffer allemaal uit te halen is.

Aangezien XMS geen POPS ondersteunt, alleen maar POP blijft het onversleuteld verkeer wat er over je lijn heen gaat ;)

Om je helemaal paranoia te maken, ga eens zelf sniffen op je verbinding, en vergeet niet je wireless mee te nemen ;)

Zolang je zelf niet alles 100% afdekt blijft alles mogelijk.

Heb je UPNP uit staan? Blokkeer je je uitgaande verkeer op poortniveau? Staat je IPV6 stack uit of monitor je dat verkeer? En zo kan ik nog wel even doorgaan _/-\o_

Zonder juiste beveiliging aan je eigen kant is dat Sandboxen alleen maar schijnveiligheid 8)7
Jep, niet normaal wat er allemaal door de lucht schiet aan info. Je kan wat dat betreft beter een postduif gebruiken _/-\o_

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Nog grappiger... ik stuur het virus aan mezelf,niet gezipt.
Mail wordt geblokkeerd met foutcode 554.5.6.0. your mail message contains a virus.

Dus ik stuur de mail aan mezelf, zoals ik hem gekregen heb, in een zip.
Exact dezelfde mailfout.
Moest hiervoor eerst de mail doorsturen naar mijn android telefoon.

Waarom blokkeert XMS het nu wel ?
Als de mailserver van xms het NU tegenhoudt en zegt dat er een virus in zit,waarom is exact datzelfde mailtje dan eerder WEL doorgelaten.
Waarom kon het eerst wel naar xms worden verstuurd en kon ik het ophalen,terwijl ik het identieke mailtje NU niet kan versturen. (en dus ook niet op kan halen)
Als xms het blokkeerde toen het verstuurd werd,had ik het niet kunnen ophalen want dan was het niet gearriveerd in mijn in--box.
Ergens vannacht is het mailtje door het virus filter van xms heen op de mailserver gehaald, en vanochtend door het virusfilter heen naar mijn pc verzonden ( in de sandbox terecht gekomen).
Is het soms zo dat het virusfilter van xms alleen de mail verzonden door xms klanten scant,maar niet dat van andere klanten ?
Met andere woorden,wordt alleen via het interne netwerk van xms verzonden mail gescand ?
Als ik als xms klant een gezipt attachment met een virus niet kan versturen,hoe kon de afzender dat vannacht dan wel doen ?
Helaas onderschept de Ziggo mailserver hem ook maar het lijkt wel of alleen de door xms klanten gemailde spullen worden gecontroleerd..staan ze eenmaal op de server dan worden ze gewoon doorgestuurd... of iemand heeft het definitie file tussen vannacht en nu aangepast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

@Nick39

Nu is het een enkele mail, wanneer dit vannacht een batch is geweest kan het zijn (is al eerder aangegeven in dit topic) dat het scannen te lang duurde, waardoor de mail dus alsnog wordt doorgelaten. Je eigen virusscanner zou het dan (mits up-2-date) alsnog moeten afvangen.

Kan ook zo zijn dat het weer een nieuwe variant is, die vannacht nog niet werd herkend door de filters (ik zie bij SpamAssassin op dit moment bijna elk uur definitie-updates) en nu inmiddels wel.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02:42

Fiber

Beaches are for storming.

Wordt nieuwsgierig, wat is een goede sniffer? (Liefst bruikbaar voor een semi noob en freeware,,,,)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
j1nx schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:49:
[...]

Jep, niet normaal wat er allemaal door de lucht schiet aan info. Je kan wat dat betreft beter een postduif gebruiken _/-\o_
Die kunnen vogelgriep hebben/krijgen... _/-\o_
Maar UPNP staat uit,ik wil niet dat programma's ongevraagd poortjes kunnen gaan openen in de firewall,de ipv6 staat uit,ik zit achter nat in de router,en de sandbox staat ook nog eens op een andere pc. 100% waterdicht krijg je het natuurlijk nooit,maar het is niet zo dat alles wagenwijd open staat, in en uitgaande mail gaat eerst via een andere pc met de sandbox over een andere poort naar deze pc.
Mail dat via de normale poorten in en uit probeert te komen blijft hangen in de router maar daar gaat het nog niet om,het gaat om de gebruikte alias waar het aan verstuurd werd.
Er valt weinig te onderscheppen of te bekijken als het bewuste alias niet hier bestaat maar alleen bij xms.
Alsof hier al jaren iemand in de kelder woont met de naam xdrtfert,deze persoon nooit uit gaat,geen internet heeft,hier niet staat ingeschreven en de postbode belt aan met een pakje voor meneer xdrtfert :+
Maar goed, laten we de boel niet onder laten sneeuwen,no harm done,het blijft alleen voor mij een raadsel hoe een virus verstuurd kan worden aan een alleen bij xms bestaand alias,doorgestuurd kan worden naar mijn hoofdaccount,ik het kan downloaden,terwijl als ik het zelf een paar uur later ook probeer het eerder tot 2 keer toe doorgelaten mailtje WEL door xms wordt geblokkeerd.
Ik heb wat nieuwe aliasjes aangemaakt en een nieuwe sub account en eens zien wat daarop binnenkomt,als ik tenminste weer niet 3 jaar erop moet gaan wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Fiber schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:09:
Wordt nieuwsgierig, wat is een goede sniffer? (Liefst bruikbaar voor een semi noob en freeware,,,,)
Paar voorbeeldjes:

Wireshark (even goed zoeken, zijn complete DVD's met videotutorials van)
Backtrack4 (kun je nog veeeeeeeeeel meer mee)
AircrackNG

Heel veel open source natuurlijk.

Om je eigen netwerk vol continue te monitoren kan ik je Untangle aanbevelen als gateway/router

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Nick39 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:54:
Nog grappiger... ik stuur het virus aan mezelf,niet gezipt.
Mail wordt geblokkeerd met foutcode 554.5.6.0. your mail message contains a virus.

Dus ik stuur de mail aan mezelf, zoals ik hem gekregen heb, in een zip.
Exact dezelfde mailfout.
Moest hiervoor eerst de mail doorsturen naar mijn android telefoon.

Waarom blokkeert XMS het nu wel ?
Als de mailserver van xms het NU tegenhoudt en zegt dat er een virus in zit,waarom is exact datzelfde mailtje dan eerder WEL doorgelaten.
Waarom kon het eerst wel naar xms worden verstuurd en kon ik het ophalen,terwijl ik het identieke mailtje NU niet kan versturen. (en dus ook niet op kan halen)
Als xms het blokkeerde toen het verstuurd werd,had ik het niet kunnen ophalen want dan was het niet gearriveerd in mijn in--box.
Ergens vannacht is het mailtje door het virus filter van xms heen op de mailserver gehaald, en vanochtend door het virusfilter heen naar mijn pc verzonden ( in de sandbox terecht gekomen).
Is het soms zo dat het virusfilter van xms alleen de mail verzonden door xms klanten scant,maar niet dat van andere klanten ?
Met andere woorden,wordt alleen via het interne netwerk van xms verzonden mail gescand ?
Als ik als xms klant een gezipt attachment met een virus niet kan versturen,hoe kon de afzender dat vannacht dan wel doen ?
Helaas onderschept de Ziggo mailserver hem ook maar het lijkt wel of alleen de door xms klanten gemailde spullen worden gecontroleerd..staan ze eenmaal op de server dan worden ze gewoon doorgestuurd... of iemand heeft het definitie file tussen vannacht en nu aangepast...
Nick, tenzij je kennis hebt van de server configuratie van XMS blijft het gissen. Het is goed mogelijk dat virussen er in eerste instantie doorheen komen en later actief gestopt worden. Je virusscanner thuis heeft soms ook definitie updates nodig en sommige spam wordt door scanners pas herkent op het moment dat ze een x aantal berichten binnen een bepaalde tijd ontvangen hebben.

Natuurlijk blijft het vreemd dat je mail ontvangt op een niet-gebruikte alias, maar ondanks dat het onwaarschijnlijk is, is het nog steeds mogelijk met brute-force mail naar dit adres te versturen.

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk1983 op 09-11-2010 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Nick39 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:17:
[...]

Die kunnen vogelgriep hebben/krijgen... _/-\o_
Maar UPNP staat uit,ik wil niet dat programma's ongevraagd poortjes kunnen gaan openen in de firewall,de ipv6 staat uit,ik zit achter nat in de router,en de sandbox staat ook nog eens op een andere pc. 100% waterdicht krijg je het natuurlijk nooit,maar het is niet zo dat alles wagenwijd open staat, in en uitgaande mail gaat eerst via een andere pc met de sandbox over een andere poort naar deze pc.
Mail dat via de normale poorten in en uit probeert te komen blijft hangen in de router maar daar gaat het nog niet om,het gaat om de gebruikte alias waar het aan verstuurd werd.
Er valt weinig te onderscheppen of te bekijken als het bewuste alias niet hier bestaat maar alleen bij xms.
Alsof hier al jaren iemand in de kelder woont met de naam xdrtfert,deze persoon nooit uit gaat,geen internet heeft,hier niet staat ingeschreven en de postbode belt aan met een pakje voor meneer xdrtfert :+
Maar goed, laten we de boel niet onder laten sneeuwen,no harm done,het blijft alleen voor mij een raadsel hoe een virus verstuurd kan worden aan een alleen bij xms bestaand alias,doorgestuurd kan worden naar mijn hoofdaccount,ik het kan downloaden,terwijl als ik het zelf een paar uur later ook probeer het eerder tot 2 keer toe doorgelaten mailtje WEL door xms wordt geblokkeerd.
Ik heb wat nieuwe aliasjes aangemaakt en een nieuwe sub account en eens zien wat daarop binnenkomt,als ik tenminste weer niet 3 jaar erop moet gaan wachten :)
Nick, heb je wireless thuis?
Ik wil best een keertje een uur een sniffer op je netwerk zetten (moet je wel toestemming geven, want dan breek ik nl in op je netwerk op een moment dat jij het niet doorhebt) en je laten zien wat er allemaal over je verbinding heengaat, waarvan jij echt geen weet hebt ;) (Ja ook die alias wordt zichtbaar, een berichtje is genoeg aan dat adres of een bezoek van jezelf aan de serviceportal van XMS, bekijk voor de aardigheid nu eens de headers, allemaal onversleutelde data).

Geloof me, jij denkt dat je de boel dicht hebt, dat is echt niet zo. Zolang jij geen monitoring gebruikt die in en uitgaande verkeer bekijkt, gaat er vreselijk veel over je lijn heen, want ook zonder Upnp gebeurt dat gewoon over poortje 80 en 443, want daar mag je pc heen. Jij denkt dat je aan het surfen bent, maar in tussentijd waart er veel meer overheen, wat je alleen maar kunt weten wanneer je dat middels monitoring inzichtelijk maakt.

[ Voor 4% gewijzigd door GerkeP op 09-11-2010 15:27 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Loveparade schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:02:
@Nick39

Nu is het een enkele mail, wanneer dit vannacht een batch is geweest kan het zijn (is al eerder aangegeven in dit topic) dat het scannen te lang duurde, waardoor de mail dus alsnog wordt doorgelaten. Je eigen virusscanner zou het dan (mits up-2-date) alsnog moeten afvangen.

Kan ook zo zijn dat het weer een nieuwe variant is, die vannacht nog niet werd herkend door de filters (ik zie bij SpamAssassin op dit moment bijna elk uur definitie-updates) en nu inmiddels wel.
Mijn eigen scanners pikten het al eerder op anders wist ik niet dat ik een virus kreeg maar dat zou idd een verklaring kunnen zijn.
Op de Sandbox machine draait f-secure en op de eigen machine Sophos en aangezien ik weinig post verwacht heb ik "any header contains wildcard.dhl.com -> action flush" nog even extra er bij gezet... dan maar geen erfenis van een verre tante uit amerika 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Loveparade schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:23:
[...]

Nick, heb je wireless thuis?
Ja,echter niet in gebruik... de laptops hebben al maanden niet aangestaan,en mkv's stotterden een beetje..dus de xtreamers zijn bedraad aangesloten,antennes liggen ongebruikt in hun doosje..
Ik wil best een keertje een uur een sniffer op je netwerk zetten (moet je wel toestemming geven, want dan breek ik nl in op je netwerk op een moment dat jij het niet doorhebt) en je laten zien wat er allemaal over je verbinding heengaat, waarvan jij echt geen weet hebt ;) (Ja ook die alias wordt zichtbaar, een berichtje is genoeg aan dat adres, bekijk voor de aardigheid nu eens de headers, allemaal onversleutelde data).
Geloof ik allemaal best en dat meen ik,maar die alias wordt pas zichtbaar als je het adres hebt,en daar ging het om,die had niemand ;)
Zelfs ik wist niet meer dat ik hem bij xms had ingesteld, had,want ik heb hem gewist.
Ik geloof niet dat ik de boel 100% waterdicht heb,hoewel het dichter zal zijn als de gemiddelde gebruiker.
Ik weet,geloof,erken dat er ongetwijfeld en onbeslist verkeer weglekt,zelfs voor kwaadwillenden via de straling van de monitor als je maar dichtbij genoeg staat en james bond zal aan mijn getik wel horen welke sites ik bezoek.
Ik bljf het alleen knap vinden dat ik op een alias waar 2 jaar lang geen mail van en naartoe is gestuurd,en waarvan ik geen enkele info op mijn pc heb,het bestaan niet eens meer wist,opeens mail gaat ontvangen.
Misschien leuk om nog eens via PB door te gaan,ik pretendeer niet te zeggen dat ik 100% waterdicht ben,maar als ze zelfs bij het pentagon binnen kunnen komen,zal dat vast bij xms ook wel kunnen.
Ik moet over een half uur bij de kaakchirurg zijn en zal me daar beslist druk moeten gaan maken over in en uitgaand verkeer. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
inmiddels vanuit de wachtkamer, ik probeer dus te vertellen dat geen enkele sniffer bij mij een alias kan opvangen die in geen 2 jaar genoemd en gebruikt is.
Dat het dan waarschijnlijker is dat een sniffer or whatever, daar via xms is achter gekomen aangezien die data daar wel staat,en hier niet.. ik mag.. jippie daar gaat mijn verstandskies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Nick39 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:18:
ik mag.. jippie daar gaat mijn verstandskies.
offtopic:
Succes ermee, ik ben er vorig jaar 'vanaf geholpen' om het zo maar te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Nick39 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:18:
inmiddels vanuit de wachtkamer, ik probeer dus te vertellen dat geen enkele sniffer bij mij een alias kan opvangen die in geen 2 jaar genoemd en gebruikt is.
Dat het dan waarschijnlijker is dat een sniffer or whatever, daar via xms is achter gekomen aangezien die data daar wel staat,en hier niet.. ik mag.. jippie daar gaat mijn verstandskies.
Of misschien is het gewoon een toevalstreffer. Als ik hier in het spamfilter ga kijken, kom ik ook adressen tegen die niet bestaan, nooit bestaan hebben en ook nooit zullen gaan bestaan. Hele reeksen van zulke adressen achter elkaar. Onze filters vangen ongeveer 90% van alle mail af, misschien zelfs wel meer dan die 90%.

XMS levert verbindingen met een bijzonder hoge upload en is daarom een bijzonder interessante provider voor hackers en ander gespuis. Een botnet van enkele duizenden PC's met 50Mb/s upload is voor hen buitengewoon aantrekkelijk. Daar kun je, mits goed uitgevoerd, hele datacenters mee platleggen.

Edit:
Sterkte met je wijlen verstandskies de komende dagen. Je kan er wel een paar dagen goed last van hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 09-11-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:49:
[...]

Of misschien is het gewoon een toevalstreffer.
Uitsluiten kan je dat nooit,het door mij als toch goed omschreven avast,miste het ding ook gewoon trouwens..dat valt me erg tegen.
Aangezien ie niet meer bestaat, ik.ben.nick apenstaartje xmsnet.nl vind ik wel een grote toevalstreffer, inclusief de puntjes.
XMS levert verbindingen met een bijzonder hoge upload en is daarom een bijzonder interessante provider voor hackers en ander gespuis. Een botnet van enkele duizenden PC's met 50Mb/s upload is voor hen buitengewoon aantrekkelijk. Daar kun je, mits goed uitgevoerd, hele datacenters mee platleggen.
Laatst gezien met het datacenter in Haarlem... vraag me alleen af maar dat is een hele andere discussie,of je dan i.d.d. als politie het netwerk en de getroffen pc's moet gaan gebruiken om mensen te waarschuwen.
Lijkt me de manier voor een virusmaker om mensen te gaan waarschuwen dat zij ook deel uitmaken van een botnet,met een druk hier om uw pc te zuiveren knopje waarmee je vervolgens juist deel uit gaat maken van een botnet..of erger..
Edit:
Sterkte met je wijlen verstandskies de komende dagen. Je kan er wel een paar dagen goed last van hebben.
en
Luuk1983 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:36:
[...]

offtopic:
Succes ermee, ik ben er vorig jaar 'vanaf geholpen' om het zo maar te zeggen.
Ik weet niet wat ik erger vind..tegen de verdoving zie ik niet zo op en napijn heb ik bijna nooit...maar dat gekraak..mijn god...en een verdoving duurt altijd 15 minuten langer voor ie gaat werken en zo'n verdoving werkt bij mij een uur of 4.
Ik sla het avondeten maar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02:42

Fiber

Beaches are for storming.

Nick39 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 17:27:
[....
Aangezien ie niet meer bestaat, ik.ben.nick apenstaartje xmsnet.nl vind ik wel een grote toevalstreffer, inclusief de puntjes.
.....
Hmmm, 2 kleine, veel voorkomende woordjes, 2 puntjes en een internationaal veel voorkomende korte voornaam. Lijkt me een eitje voor een brute force e-mail adressen generator... maar ja, ik heb er dan ook geen verstand(skies) van.... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik krijg nu een mailtje van XMS:
Return-Path: <federal.no.1225@dhl.com>
via host143-168-static.39-79-b.business.telecomitalia.it [79.39.168.143] with SMTP for <xxxxxx@xmsnet.nl>
id oA9H1h1u010278 (8.13.2/2.12); Tue, 9 Nov 2010 18:01:50 +0100 (MET)
Message-ID: <001001cb802f$c476bbc8$eb01a8c0@martino-01>
From: "DHL Shipping Parcels" <federal.no.1225@dhl.com>
To: <xxxxxxxxx@xmsnet.nl>
Subject: Track your parcel No468417
Date: Tue, 09 Nov 2010 18:01:35 +0200
X-Priority: 5
X-MSMail-Priority: Normal
X-Mailer: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
X-VirusscanResult: infected
X-Virus-Scanned: InterNLnet Mail Scan System V2.03
X-Antivirus: avast! (VPS 101109-0, 09-11-2010), Inbound message
X-Antivirus-Status: Clean

Geachte lezer,

Er is een e-mail aan u toegezonden waarin een of meer virussen
zijn aangetroffen. Omdat u gebruik maakt van de mogelijkheid om
uw e-mail te laten scannen op de aanwezigheid van virussen, is de
inhoud van de e-mail vervangen door dit bericht. Onderaan dit
bericht vindt u het virusrapport.
------------ virus info ------------

File : DHL_mailing_label_id.N27399.zip/DHL_mailing_label/DHL_mailing_label.exe
Status : infected
Virus : Trojan.Win32.Oficla.ayq

De virus definitie files van xms zijn dus aangepast want tot en met vanochtend kreeg ik de afgelopen 14 dagen deze mail met virus wel gewoon.
De bijlage zat er nu dus niet meer bij.
Ook hier werd btw een alias gebruikt welke ik niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook gisteren weer van die "dhl" mails ontvangen :S
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.