XMS Glasvezel ervaring - deel X Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 57.648 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 18:32
Marigo zit bij XMSNet in Veenendaal zo te zien.
Klopt!

Qua geluid zit er inderdaad verschil in zender. Zo zijn bij mij de RTL zenders qua volume veel harder dan bv NED1, 2 en 3. Hier heb ik het met rekenblok al eens over gehad, maar alles wordt één op één doorgelaten en dus ook het volume. Ik gebruik de S/PDIF van de 532 naar mijn receiver.

Misschien is het allemaal toeval en hebben alexander01 en ik last van een (bijna) defecte tv. :?

[ Voor 30% gewijzigd door marigo op 01-02-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eredivie Live van de kerstactie doet het ! 8)

Wel vreemd dat ik voor het eerst op geen enkele zender een EPG heb....
Overal de melding onderin beeld : geen informatie beschikbaar oid :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:02:
Wel vreemd dat ik voor het eerst op geen enkele zender een EPG heb....
Overal de melding onderin beeld : geen informatie beschikbaar oid :|
Ik had dat net ook even, maar nu is het weer opgelost :)

[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 01-02-2011 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marigo schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:54:
[...]

Klopt!

Qua geluid zit er inderdaad verschil in zender. Zo zijn bij mij de RTL zenders qua volume veel harder dan bv NED1, 2 en 3. Hier heb ik het met rekenblok al eens over gehad, maar alles wordt één op één doorgelaten en dus ook het volume. Ik gebruik de S/PDIF van de 532 naar mijn receiver.

Misschien is het allemaal toeval en hebben alexander01 en ik last van een (bijna) defecte tv. :?
Denk het niet. Dit speelt al best wel lang met die fluctuerende beeldkwaliteit.
Toevallig heb ik de datums van de kwaliteitsveranderingen nu eens bijgehouden.

Maar voor wat betreft het geluid bedoelde ik eigenlijk de kwaliteit.
Als het beeld via DVB-C hier kleurrijker en helderder is, is het geluid ook zuiverder en harder. Zuiverder en harder in de zin dat het lijkt alsof de signaal/ruis verhouding beter is en het geluid dus zeg niet meer achter een theedoek zit.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2011 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
ik ben benieuwd wat er na 2 maanden gaat gebeuren met de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 15:10

The Wizard

Moderator Mobile
Die daalt... Naar 50 Mbit/s :p

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
dewaal schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:06:
ik ben benieuwd wat er na 2 maanden gaat gebeuren met de snelheid.
Dan word deze uitgezet.
Dat is althans wat er zou moetne gebeuren zo ver ik weet.
(hang me er niet aan op want ik heb eigenlijk tot nu to 0,0 met de actie te maken gehad ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Ziggo voorziet kabelmodems van wifi en belooft hogere snelheden
Door Dimitri Reijerman, dinsdag 1 februari 2011 14:56, views: 26.714

Ziggo is van plan om dit jaar gecombineerde docsis 3-modem/wifi-routers aan klanten te gaan aanbieden. Ook wil de kabelaanbieder in de loop van het jaar de internetsnelheden van vrijwel alle abonnementsvormen verhogen.

De kabelaar liet zich woensdag tijdens een persconferentie ontvallen in totaal 600.000 gecombineerde modem/wifi-routers te willen gaan uitleveren. Deze docsis 3-modellen, waarvan het merk nog niet is vrijgegeven, zouden voorzien zijn van 802.11n-wifi en gigabit-ethernetaansluitingen.

Volgens Ziggo klagen sommige gebruikers dat de volledige downloadsnelheid niet wordt gehaald. Verouderde netwerkapparatuur, die de hogere doorvoersnelheden niet aankan, is volgens de kabelaanbieder veelal de hoofdoorzaak. Door het aanbieden van een kabelmodem met daarin wifi en gigabit geïntegreerd, hoopt Ziggo dit probleem te kunnen ondervangen. Vermoedelijk zijn klanten met de duurdere, en dus snellere, internetabonnementen als eerste aan de beurt, evenals nieuwkomers op het Ziggo-netwerk, maar de kabelaar moet de plannen voor de uitrol officieel nog afronden.

Ziggo maakte ook bekend dat het nog dit jaar de snelheid van vrijwel alle internetabonnementen wil ophogen. Het gaat daarbij om de Z1-, Z2- en Z3-internetabonnementen, alsmede de triple play-pakketten alles-in-1 basis en alles-in-1 plus. De kabelaar wil nog niet bekendmaken met hoeveel de download- en uploadsnelheden precies omhoog gaan. Ook de invoerdatum is nog niet vrijgegeven.

Het snelste pakket, alles-in-1 extra, blijft met een download- en uploadsnelheid van respectievelijk 120 en 10Mbps voorlopig ongewijzigd. De kabelaar verwacht op zijn vroegst in 2012 te beginnen met het nog verder ophogen van de doorvoersnelheden op zijn netwerk. Volgens Ziggo zijn downloadsnelheden van 240Mbps haalbaar gebleken. De kabelaar maakte wel bekend na te zullen gaan of het, in navolging van glasvezelaanbieders, abonnementen met symmetrische snelheden op de markt kan zetten

-------------------

Gaat XMS hier ook nog op reageren met een actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Dat zal normaliter moeten gebeuren. Maar de concurrentie zit niet stil. En bovendien ze hebben pas een uitbreiding gedaan van het netwerk. Voor de actie en toekomstige groei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:17
Tja eerst zien en dan geloven :)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
Yogoi schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:07:
Dan word deze uitgezet.
Dat is althans wat er zou moetne gebeuren zo ver ik weet.
(hang me er niet aan op want ik heb eigenlijk tot nu to 0,0 met de actie te maken gehad ;))
De acties om alles weer uit te zetten staan inderdaad al klaar in het systeem. Over 2 maanden gaat alles weer uit zonder downgradekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Opgelost :d

[ Voor 106% gewijzigd door White_Collar op 02-02-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
dewaal schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:11:
Gaat XMS hier ook nog op reageren met een actie?
Ja, die verlaagt de snelheid terug naar 50 en dan hebben we er even aan mogen ruiken,maar ik ga dan toch echt niet weer terug naar 100 voor 30 euro terwijl Ziggo gratis weer de snelheden verhoogt.
Het is dus wel een actie maar niet waar we op hopen helaas.
Toen ik begon bij xms hoorde ik qua snelheid bij de toppers,4 jaar later is 50 mbits op adsl na een van de langzaamste abonnementen en haalt mijn zoon boven op zijn kamer (ziggo) het merendeel van de films voor me op omdat mijn verbinding gewoon te traag is,maar oom Folkert en de rest van de xms directie willen niet meer luisteren naar de klanten of hebben niets meer te vertellen en kijken toe hoe de concurrenten steeds verder uitlopen. :O

[ Voor 109% gewijzigd door Nick39 op 02-02-2011 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:34:
[...]

Ja, die verlaagt de snelheid terug naar 50 en dan hebben we er even aan mogen ruiken,maar ik ga dan toch echt niet weer terug naar 100 voor 30 euro terwijl Ziggo gratis weer de snelheden verhoogt.
Het is dus wel een actie maar niet waar we op hopen helaas.
Toen ik begon bij xms hoorde ik qua snelheid bij de toppers,4 jaar later is 50 mbits op adsl na een van de langzaamste abonnementen en haalt mijn zoon boven op zijn kamer (ziggo) het merendeel van de films voor me op omdat mijn verbinding gewoon te traag is,maar oom Folkert en de rest van de xms directie willen niet meer luisteren naar de klanten of hebben niets meer te vertellen en kijken toe hoe de concurrenten steeds verder uitlopen. :O
jij lijkt er meer van te weten, is dit puur XMS-beleid of geldt dit voor alle aanbieders op het Glashart netwerk? anders stappen we met zn alle toch lekker over op Tweak of iets dergelijks? die lijken niet stil te zitten. als je nu een jaar abonnement afsluit voor 200Mb betaal je met het all-in-one pakket 66 euro per maand gemiddeld. niet slecht al zeg ik het zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Waar staat die alles in een pakket met 200 mbit voor 66 euro per maand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Hij bedoeld de aanbieding bij Tweak, de eerste 4 maanden gratis, dus gemiddeld kom je op 66 euro uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Rekenblok schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:38:
Behalve bij mij :P

Digitale televisie Eredivisie Live
€ 11.95 per maand, over de periode 01-02-2011 tot 01-04-2011 € 23.90
Tsk.. nu ben ik het nog gaan nakijken ook :P

Wat jij bekijkt is de voorwaardelijke factuur en niet de definitieve factuur. De correcties daarop worden pas gemaakt bij de facturatieronde van XMS. Het uitschakelen van Eredivisielive verloopt ook via een ander proces dan de snelheidsdowngrades.. maar dit is denk ik een te inhoudelijke discussie voor het xms forum. Als je nieuwsgierig bent hoe alles werkt kun je dat het beste bij je productmanager navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net even gechecked, maar zie geen enkele toename in backbone-verkeer. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 09:08:
Ik zie gisteravond toch wel wat piekjes hoor. Waarschijnlijk mensen die aan het testen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aart363
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-01-2022
XMS services zijn geactiveerd (Amersfoort), maar telefonie werkt al vanaf het begin niet. Helpdesk blijft vragen om uit en aan zetten modem, maar heeft nog niet geholpen. Kan de telefonie module van de modem defect zijn? Als ik mijn eigen xms nummer bel krijg ik een ingesprek toon en de lijn is zo dood als een pier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
En de postcode en huisnummer is? (pm ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 09:10:
[...]
Ik zie gisteravond toch wel wat piekjes hoor. Waarschijnlijk mensen die aan het testen zijn :)
Heh wat? ik ben onschuldig hoor! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Een klein tijdje weg geweest.

Wie waren de winnaars van de IPads voor het klant onderzoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 22:15
Heeft er iemand een idee hoe XMS ervoor staat met de planning van glasvezel in Amersfoort?
Liggen ze een beetje op schema, de laatste keer dat ik checkte gaven ze aan dat de hele stad voorzien is van glas in half 2013. Lijkt me een ambitieus plan, of is dit wel haalbaar ? en zo ja, enig idee of de planning die ze hier geven http://www.glashart.nl/up...12_GH_Amersfoort_Zuid.pdf nog up to date is?

bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:33
De 100Mbit-upload werkt goed. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Dat kaartje lijkt mij niet te kloppen, een aantal wijken op dat kaartje zijn al lang (gedeeltelijk) klaar. Of het netwerk van Glashart moet naast het oorspronkelijke XMS (Portaal) netwerk komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Fiber op 02-02-2011 12:40 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
Fiber schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:39:
Dat kaartje lijkt mij niet te kloppen, een aantal wijken op dat kaartje zijn al lang (gedeeltelijk) klaar. Of het netwerk van Glashart moet naast het oorspronkelijke XMS (Portaal) netwerk komen.
dat zou dan zelfs betekenen dat ze voorop het schema liggen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aart363
Heb je een PM met die info gestuurd. Kan jij daar iets aan zien dan?
Rekenblok schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:14:
En de postcode en huisnummer is? (pm ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Ja en zo niet, zet ik hem door na de juiste mensen. Ik heb nu geen pc bij de hand maar over een uurtje of twee wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aart363
ok, bedankt. helpdesk vanmorgen vroeg weer gebeld en 'ze' bellen terug. Nog niets gehoord natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Ik had als kadootje gekozen voor 2 maanden gratis Eredivisie Live, maar alleen Eredivisie Live 1 wordt in HD doorgegeven, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
Krizna schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:20:
Ik had als kadootje gekozen voor 2 maanden gratis Eredivisie Live, maar alleen Eredivisie Live 1 wordt in HD doorgegeven, klopt dat?
ja klopt, de andere zenders zijn gewoon digitale kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
De andere 3 kanalen zijn volgens mij alleen in HD wanneer je ook het HD pakket hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee of XMS de prijs van de Amino 130m gaat verlagen? Een prijsverschil van 50,- met een HDD is wel erg weinig. De 130 kost bij XMS 199,= Bij Lijbrandt 155,= ....
Of is er iemand die z'n 130 kwijt wil omdat hij een 532 heeft gekocht :) Ik heb nog een 110 over....
Kan een leuke deal zijn voor beide.. :P
Stuur een PM als je interesse hebt... 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2011 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 09:08:
Wellicht dan het idee om het 50 mb abbo te laten vervallen en alleen nog het 100 mb abbo aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn problemen met de setupbox m532
hebben meer mensen hier last van het volgende:

- box start constant opnieuw op
-opnemen hapert en stottert bij afspelen
- soms gaat de setup box helemaal uit
-beeld blijft hangen
-zappen gaat langzaam
-epg bladeren is veel trager als bij de m130

Na 10 x gebeld en 2 mailtjes te hebben gestuurd naar xms op hun advies stekkers gewisselt , ab vervangen maar tot nu toe geen resultaat en zijn we er nu al 2 weken druk mee
Vandaag zelf opnieuw maar gebeld en wat blijkt! Er zijn problemen bekend met de setup box m532 en of ik hem even terug wil brengen en dan maar wachten op een nieuwe versie???? waarom bellen mailen ze mij dan niet waarom moeten we zo lang lopen rommelen met allerlei goed bedoelde adviezen.

Dit komt mij heel bekend voor wij hadden ook de eerste amino m130 en die moest toen ook omgeruild worden omdat hij niet goed gesoldeerd was (chinese kwaliteit :( )

ik ga hem zaterdag terugbrengen maar was even benieuwd hoeveel mensen nog meer problemen hebben
De service holt achteruit en ze blijven maar groeien en wij gaan binnenkort weg bij xms net

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1975
  • Laatst online: 12-06-2024
Ik volg dit topic al een tijdje, vandaag ook maar eens wat posten :)

De door jet25 beschreven problemen herken ik ook. Ook bij ons blijft de m532 soms hangen (beeld staat stil maar geluid loopt door). Ook al een keer gehad dat hij plotseling vanzelf opnieuw opstartte. Afgelopen zaterdag waren ned 1, 2 en 3 plotseling zwart, overige zenders werkten wel. Ik was in de veronderstelling dat de Nederlandse zenders er uit lagen. Op de 110 boven werkte het echter wel. De m532 opnieuw opgestart en daar waren de zenders weer. Vreemd.

Voordat we de 532 hebben gekregen ook al een keer een 2x 110 en een 130 teruggebracht omdat ze niet werkten. Als je de helpdesk belt krijg je altijd het advies om de kabels te controleren en de boel een uurtje van het stroom af te halen. Tot op heden is dat nog nooit de oplossing geweest. Het probleem lag altijd aan de apparatuur of het netwerk in de wijk.

Hopelijk wordt het snel beter, niets is zo vervelend als haperingen en storingen als je rustig tv wilt kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ jet 25:

Ik ben sinds vorige week aangesloten op Lijbrandt in Dordrecht.
Heb ook een Amino 532.
De problemen die jij beschrijft had ik ook.
Ik heb afgelopen vrijdag met de helpdesk gebeld en gisteren een nieuwe 532 ontvangen.
Het haperende beeld is (tot nu toe) weg. Ook is de box nog niet spontaan opnieuw opgestart.
De problemen met opnemen heb ik nog: een deel van de opnamen is gewoon goed en een ander deel is alleen zwart beeld en geen geluid. Opvallend is dat bij die opnamen de tijd niet start bij 0.00 maar bij 1 minuut of 2 minuten en nog wat.
Ik word hier niet vrolijk van.
Ik ga morgen bij de Lijbrandt winkel hier in Dordrecht eens vragen hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hee, da's herkenbaar!
Sinds drie dagen heb ik mijn Amino 130M afgekoppeld en een Amino 532 aangesloten.
Tot vanavond eigenlijk nog geen problemen, totdat...
Ik vanavond de STB wilde aanzetten. Geen rood lampje, geen blauw lampje en ook reageerde de STB niet op de afstandbediening.
Ik heb de stroom eraf gehaald en daarna de box weer aangesloten.
Nu werkt alles weer naar behoren. Dit ga ik even in de gaten houden de komende tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartws
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-11-2023
Welke speedtest wordt er gebruikt om de daadwerkelijke snelheid te bepalen.
Gisteren 1x een snelheid van net boven de 50mbit gehaald, maar daarna niet meer.
PC netwerk zit achter een gigabit switch, met een d-linkrouter die een 100mbit wan poort heeft.
Ondanks dat bij mij abbo aangegeven staat dat het een 100mbit verbinding zou zijn,
haal ik nog steeds niet meer dan 45mbit, upload komt niet boven de 40mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartws schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:02:
met een d-linkrouter die een 100mbit wan poort heeft.
Dit zegt absoluut niks over de performance van de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkangle schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:44:
Een klein tijdje weg geweest.

Wie waren de winnaars van de IPads voor het klant onderzoek?
Das een goeie vraag.
Ik heb er nog eentje : wanneer wordt de Netdrive nu eens officieel gelanceerd ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:31:
[...]

Dit zegt absoluut niks over de performance van de router.
Operatortje, doe jij ook het IPTV-gedeelte wat betreft netwerkbeheer?

Zou je hier eens naar willen kijken (of door willen geven aan de mensen die daar over gaan):

Verwijderd in "XMS Glasvezel ervaring - deel X"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alexander,

Heb dit verhaal naar betrokken personen gestuurd.
Ben zelf alleen maar bezig met netwerkzaken ;-) en daar zijn geen aanpassingen gedaan die hier invloed op kunnen hebben.

Zodra ik wat concreets weet, zal ik je updaten.
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:24:
[...]

[...]

Kijk! Eindelijk iemand die het bevestigd!

Ik kan me voorstellen dat mensen denken dat ik dit uit m'n duim aan het zuigen was of dat het aan mijn TV lag.

Maar hier blijkt dus van niet.

Denan, Yogoi, Operatortje, Rekenblok, Mojo, Spikecity of iemand anders die eventueel contacten kan hebben met Reggefiber/Glashart Media:

Zouden jullie dit door willen geven zodat de oorzaak wordt weggenomen en de streams voortaan eindelijk permanent met volle kwaliteit gaan binnenkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
bartws schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:02:
Welke speedtest wordt er gebruikt om de daadwerkelijke snelheid te bepalen.
Gisteren 1x een snelheid van net boven de 50mbit gehaald, maar daarna niet meer.
PC netwerk zit achter een gigabit switch, met een d-linkrouter die een 100mbit wan poort heeft.
Ondanks dat bij mij abbo aangegeven staat dat het een 100mbit verbinding zou zijn,
haal ik nog steeds niet meer dan 45mbit, upload komt niet boven de 40mbit
Welke router is het?
Misschien is die snelheid wel de max. van je router, dat de router een 100Mbps WAN poort heeft wil niets zeggen i.i.g.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:02:
Er zijn problemen met de setupbox m532
hebben meer mensen hier last van het volgende:

- box start constant opnieuw op
-opnemen hapert en stottert bij afspelen
- soms gaat de setup box helemaal uit
-beeld blijft hangen
-zappen gaat langzaam
-epg bladeren is veel trager als bij de m130

Na 10 x gebeld en 2 mailtjes te hebben gestuurd naar xms op hun advies stekkers gewisselt , ab vervangen maar tot nu toe geen resultaat en zijn we er nu al 2 weken druk mee
Vandaag zelf opnieuw maar gebeld en wat blijkt! Er zijn problemen bekend met de setup box m532 en of ik hem even terug wil brengen en dan maar wachten op een nieuwe versie???? waarom bellen mailen ze mij dan niet waarom moeten we zo lang lopen rommelen met allerlei goed bedoelde adviezen.

Dit komt mij heel bekend voor wij hadden ook de eerste amino m130 en die moest toen ook omgeruild worden omdat hij niet goed gesoldeerd was (chinese kwaliteit :( )

ik ga hem zaterdag terugbrengen maar was even benieuwd hoeveel mensen nog meer problemen hebben
De service holt achteruit en ze blijven maar groeien en wij gaan binnenkort weg bij xms net
Hier geen problemen met de 532 Soest, 3763

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 23:04:
Alexander,

Heb dit verhaal naar betrokken personen gestuurd.
Ben zelf alleen maar bezig met netwerkzaken ;-) en daar zijn geen aanpassingen gedaan die hier invloed op kunnen hebben.

Zodra ik wat concreets weet, zal ik je updaten.

[...]
Ok mooi :)
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Er is in Wijchen in de winkel een zelfde opstelling. 1 TV met een Amino 110 en een andere met een DVB-C tuner. Het viel mij (<-- kritisch w.b. beeld) inderdaad ook op dat er kleine kleurverschillen waren.

Nou moet ik zeggen dat ik dit verschil heb toegeschreven aan de gebruikte decoder en de eventuele scartkabel. (TV's waren hetzelfde ingesteld) en daar kan natuurlijk nog steeds wel een factor meespelen, maar het viel inderdaad wel op.

Typisch. :P

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik niet een betere kan aanwijzen oid, maar ik begreep iig dat het dezelfde streams zijn.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 01:28:
[...]

Er is in Wijchen in de winkel een zelfde opstelling. 1 TV met een Amino 110 en een andere met een DVB-C tuner. Het viel mij (<-- kritisch w.b. beeld) inderdaad ook op dat er kleine kleurverschillen waren.

Nou moet ik zeggen dat ik dit verschil heb toegeschreven aan de gebruikte decoder en de eventuele scartkabel. (TV's waren hetzelfde ingesteld) en daar kan natuurlijk nog steeds wel een factor meespelen, maar het viel inderdaad wel op.

Typisch. :P

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik niet een betere kan aanwijzen oid, maar ik begreep iig dat het dezelfde streams zijn.
Je hebt het over iets anders nu :)
Dat kleurverschil waar je op doelt ligt waarschijnlijk inderdaad aan de tv-opstelling of komt door het decoderen van het MPEG bronsignaal door de Amino. In deze vergelijking kun je namelijk zien dat het DVB-C en IP signaal 100% identiek zijn.

Waar ik het over had was de wisselende kwaliteit van het IP bronsignaal.

Dat ga je zowel via IPTV als via DVB-C zien.

Ik kijk via DVB-C in Eindhoven en Marigo kijkt via IPTV in Veenendaal.

Beide hebben we op dezelfde datums detzelfde verschillen in beeldkwaliteit waargenomen.
Dat geeft dus aan er een probleem zit in de IP aanvoer (of uitvoer?) ergens op het centrale IPTV netwerk.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2011 03:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Beide hebben we op dezelfde datums detzelfde verschillen in beeldkwaliteit waargenomen.
Dat geeft dus aan er een probleem zit in de IP aanvoer (of uitvoer?) ergens op het centrale IPTV netwerk.
Tja, zelfs mijn vrouw begint het nu op te vallen.
Vanochtend zijn de HD uitzendingen van de RTL zenders en eurosport erg korrellig, dus maar weer het beeld van de tv gereset, maar dit had geen enkele invloed. (Tv is ongeveer een maandje oud)

Gisterenavond was het beeld een stuk beter zoals in RTL boulevard waarbij ze zo'n mooi glimmend decor hebben. Waarom er nu steeds verschil zit in kwaliteit is voor mij een raadsel. Sinds een week maak ik ook gebruik van de 532 en op zich werkt dit nog steeds goed. Alleen de IR ontvanger in de 532 is bagger en zo te lezen zijn er nog wel meer problemen.

Misschien kijk ik wel te kritisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:46
marigo schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 08:39:
Mwoah, ik denk niet dat het erg is om kritisch te zijn, zolang het ook maar realistisch is. Ondanks dat er dingen absoluut beter kunnen bij XMS, laten we ook eens zeggen dat er ook een hoop goed gaat. Ik heb tot nu toe nagenoeg geen gezeur met XMS. TV werkt prima, internet werkt meer dan prima en zelfs telefoon heb ik geen problemen mee gehad.

Dat wil niet zeggen dat ik vind dat er geen dingen beter kunnen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
@Luuk1983

Je hebt gelijk. Het is natuurlijk ook terecht om te vertellen dat er ook zaken goed gaan. We zijn gauw geneigd om alleen maar te klagen en dat werkt als een versterker voor anderen.

De meeste issues zullen vaak bij de mensen thuis liggen, echter de oplossingen die vaak worden aangedragen om apparatuur spanningsloos te maken blijkt toch wel iets te zeggen over de kwaliteit het het product. (een uitzondering daargelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marigo schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 08:39:
[...]

Tja, zelfs mijn vrouw begint het nu op te vallen.
Vanochtend zijn de HD uitzendingen van de RTL zenders en eurosport erg korrellig, dus maar weer het beeld van de tv gereset, maar dit had geen enkele invloed. (Tv is ongeveer een maandje oud)

Gisterenavond was het beeld een stuk beter zoals in RTL boulevard waarbij ze zo'n mooi glimmend decor hebben. Waarom er nu steeds verschil zit in kwaliteit is voor mij een raadsel. Sinds een week maak ik ook gebruik van de 532 en op zich werkt dit nog steeds goed. Alleen de IR ontvanger in de 532 is bagger en zo te lezen zijn er nog wel meer problemen.

Korreligheid herken ik niet echt. Maar misschien valt dat minder op bij de SD streams.

Maar bij dit gingen bij mij wel alle alarmbellen rinkelen:
marigo schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 07:59:
[...]

Hmmm, vanaf genoemde data heb ik ook qua kleur en helderheid een mindere opbrengst over het IP netwerk.
Kleuren vager/bleker (minder kleurintensiteit) en helderheid/diepte/detail minder herken ik me helemaal in hier. De ene periode is het beter dan de andere periode.

Ik hoop dat de oorzaak nu eindelijk gevonden gaat worden nu ik een keer de datums heb bijgehouden.
Het lijkt mij in ieder geval echt iets wat in het centrale IPTV-netwerk ligt. Misschien een issue in de multicast routers ofzo.

En het rare is dat je aan de bitrates niks af kan lezen. Die zijn gewoon 8800 kb/s.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2011 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1975
Vanmorgen ned 1, 2 en 3 weer op zwart, overige zenders werkten gewoon. Aan en uitzetten en de boel functioneerde weer.

Net de helpdesk gebeld, dat schiet niet echt op. Enige oplossing die ze aandragen is met de m532 naar een xms-huis te gaan en daar te laten controleren. Ik heb aangegeven dat dat allemaal leuk is maar gezien het feit dat het probleem zich maar ong. 1x per dag voordoet, het nogal lastig is om dat daar 'even' te laten testen. De kans dat een en ander juist op dat moment optreed is erg klein. Mijn ervaring met de 110 en de 130 is dat het testen niet meer inhoudt dan de apparatuur aansluiten, een beetje met de afstandbediening spelen en kijken wat er wel of niet werkt. Er wordt geen diagnose/meting oid uitgevoerd. Verder speelt het probleem niet alleen bij mij maar ook bij anderen. Ook is het xms huis vanuit Vathorst verplaatst naar de zonnehof, dus even laten testen is er ook niet bij, kost mij zo weer 1,5 uur. Ik baal ervan dat bij problemen de klant elke keer acties moet uitvoeren terwijl keer op keer blijkt dat het probleem in de geleverde apparatuur of in het netwerk zit, dus bij xms ligt....

De meldingen over kleuren/detail herken ik ook. Ik heb de afgelopen tijd wel eens gecontroleerd of de tv wel op de juiste ingang stond ingesteld of dat ik gewoon analoog zat te kijken. Bleek gewoon digitaal te zijn.

Internet werk overigens prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geert1975 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:25:
De meldingen over kleuren/detail herken ik ook. Ik heb de afgelopen tijd wel eens gecontroleerd of de tv wel op de juiste ingang stond ingesteld of dat ik gewoon analoog zat te kijken. Bleek gewoon digitaal te zijn.
Ha ook daar hebben wij dus ook problemen mee (ik dacht dat het aan de Sony bravia TV lag we hebben daar onlangs een nieuwe beeldbuis in laten zetten in verband met back light problemen toen we hem terughadden gekregen was het beeld goed) maar gisteren avond zagen we inderdaad weer de beeldkwaliteit teruggaan. Wij wilde al de firma bellen toevallig woon ik ook in amersfoort. Ik ga morgen het boxje terugbrengen, gelukkig heb ik de amino m130 nog staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Vanmorgen ned 1, 2 en 3 weer op zwart, overige zenders werkten gewoon. Aan en uitzetten en de boel functioneerde weer.

Net de helpdesk gebeld, dat schiet niet echt op. Enige oplossing die ze aandragen is met de m532 naar een xms-huis te gaan en daar te laten controleren. Ik heb aangegeven dat dat allemaal leuk is maar

Internet werk overigens prima :)
Kom zaterdag even langs. Zodat je stb uitgesloten is. Vraag even naar Pieter-bas zodat je Hele verhaal niet opnieuw hoeft te doen. ;)

[ Voor 36% gewijzigd door White_Collar op 03-02-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1975
Rekenblok schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 11:39:
[...]

Kom zaterdag even langs. Zodat je stb uitgesloten is. Vraag even naar Pieter-bas zodat je Hele verhaal niet opnieuw hoeft te doen. ;)
Bedankt voor de snelle reactie, ik zal even kijken of ik zaterdag tijd heb.

Overigens gaat het verversen van de gidsinformatie wel veel sneller op de m532 dat is wel positief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
En mocht je met de auto komen, denk aan een klein beetje parkeer geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Rekenblok schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:06:
Goed dat jullie niet meer in Leiden zitten ( hoewel ook jammer,op de site staat dat jullie overal lokaal willen zitten,maar Leiden is gesloten..vrijwilligers nodig ;) ) want dan is een klein beetje parkeergeld net genoeg voor een handje geven...
Het analoge en digitale beeld bij Ziggo is ontzettend goed, maar ook daar zijn met ip tv,de reden dus waarom ik het niet heb,ontzettend veel problemen,misschien door de keuze van de decoders.
En ik wil juist van die decoders af,daarom heb ik twee ci+ tv's.
Nu bestaan er ci+ modules voor interactieve tv,maar die zijn nog niet "common good" .
Door de nieuwe plannen van Ziggo bestaat zometeen niet meer het interactieve pakket en verdwijnt ook het HD pakket, die komen allemaal in de gewone pakketten.
Maar als je daar in het forum het interactieve gedoe bekijkt dan wordt je spontaan onpasselijk.
Mijn neef heeft het ook, hij heeft 2 keer in de videotheek kunnen kijken maar nog geen film kunnen zien.
Gisteravond was ik bij zijn vader (mijn zus en zwager dus) en die hebben ip tv via Tele 2.
Man man man,wat een artefacts,stilstaand beeld, geluid dat dan out of sync loopt tot de volgende keyframe verschijnt en het weer even opgelost is.
Vraag me dus ter dege af of,net als dat bellen via internet wat toch de nodige problemen oplevert,ook bij Tele 2 valt regelmatig de verbinding helemaal weg, is dat ip gedoe allemaal wel in orde.
Bij XMS loopt het vaak niet lekker, bij Ziggo niet,bij Tele 2 niet en bij mijn vroegere internetPLUS bellen ook al niet.
Zijn die storingen gewoon inherent aan het gebruikte protocol ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:46
Nick39 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:34:
Zijn die storingen gewoon inherent aan het gebruikte protocol ?
Gedeeltelijk wel natuurlijk. Zo is de analoge telefoonlijn van KPN zover uitontwikkeld dat daar eigenlijk niks meer fout gaat. Bellen via internet is relatief nieuw en geef nog regelmatig problemen. Echter, als je ziet hoe het in de afgelopen jaren verbeterd is, dan zit er wel een hele duidelijke vooruitgang in.

Zo zal ook een puur analoog TV signaal eigenlijk altijd wel werken. Alle TVs hebben goedwerkende analoge tuners en alles is op elkaar afgestemd. Digitale TV is een stuk nieuwer en geeft dus vaker gezeur. Je begint nu eindelijk te zien dat je met CI+ modules 'gewoon' digitale TV kunt kijken. Perfect werkt het nog niet, maar het wordt beter. Want de meeste losse decoders zijn maar een brak zooitje bij elkaar. En het protocol is ingewikkelder met beveiligingen/DRM en dergelijke.

Nou moet ik zeggen dat ik mijn geval IPTV behoorlijk goed werkt. Ik denk dat IPTV via glasvezel sowieso goed kan werken. Tele2 doet ook IPTV via glasvezel. Mij lijkt dat echt een te lage bandbreedte hebben om fatsoenlijk te kunnen internetten en TV te kijken zonder problemen. IPTV heeft uiteindelijk denk ik de toekomst omdat je af kunt van een beperkt frequentiebereik, wat DVB-C wel heeft. Maar uitontwikkeld is het zeker nog niet. Maar er zit in ieder geval vooruitgang in en het grootste gedeelte van de tijd werkt het en dat is het belangrijkste.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
IPTV staat nog in de kinderschoenen, DVB-C zonder CI+ is veel gebruiksvriendelijker.
Daarnaast zit er in bijna alle nieuwe TV's een DVB-C tuner en een CI slot.

Op dit moment is IPTV nog duur en gebruikersonvriendelijk...
De hardware is duur en nog niet volwassen en de meeste mensen hebben coax liggen en geen CAT5.
Daarnaast is de bediening van een TV met DVB-C of een losse DVB-C ontvanger veel beter.

Als ze het pluspakket ook op DVB-C gaan doorgeven/aanbieden dan gaat IPTV er hier per direct uit.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
fast-server schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:01:
IPTV staat nog in de kinderschoenen, DVB-C zonder CI+ is veel gebruiksvriendelijker.

De hardware is duur en nog niet volwassen en de meeste mensen hebben coax liggen en geen CAT5.
Daarnaast is de bediening van een TV met DVB-C of een losse DVB-C ontvanger veel beter.

Als ze het pluspakket ook op DVB-C gaan doorgeven/aanbieden dan gaat IPTV er hier per direct uit.
Maar daarentegen hebben alle nieuwe tv's wel een internet/netwerk aansluiting,maar geen kabel maatschappij die daar iets mee doet,de plannen waren er wel ooit bij XMS maar daar hoor je niets meer van.
Nadeel is wel dat bv mijn 2 hard disk recorders van Sony werkeloos op zolder liggen.
Als je eenmaal digitaal gewend bent... dat was het mooie van het goede oude coax,ongeacht welke provider je had,dat werkte, nu doet de ip tv decoder van ziggo het niet bij xms of andersom,die van tele2 doet het ook niet ergens anders en de upc doos doet het alleen bij upc.
We zijn gewoon bezig het wiel opnieuw uit te vinden en als je verhuist van de ene plaats naar de andere kan het zo maar zijn dat je apparatuur het niet meer doet... daar zou Europa zich nu eens mee moeten gaan bemoeien... als je eens zou optellen hoeveel geld ik kwijt was met van ziggo naar xms en weer terug naar Ziggo aan decoders....

(wel leuk trouwens,ik ben mijn dvd's aan het omzetten voor op de nas.. als ik ze download,gewoon de volle iso's ben ik korter bezig dan met ze te rippen,dat kost zo'n 8-10 minuten terwijl ze in 5 minuten compleet gedownload staan :p )

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 03-02-2011 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, ik kan me voorstellen dat je dat dan denkt.

Bij minder kleurvolume/kleurintensiteit en minder helderheid/detail/diepte ga je inderdaad denken dat er iets mis is (of zelfs dat het misschien aan de uitzending ligt).

Maar dat is dus niet zo. Het ligt echt aan de wisselende kwaliteit van het IP bronsignaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
fast-server schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:01:

Daarom blijf ik ook op de dvb-c. Alleen al het feit dat ik weer een extra kaastje heb voor de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Rekenblok schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:06:
je bijna voor de deur parkeren op de zonnehof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Ik vrees dat dat niet gaat lukken, want je rijd dan tegen geblokkeerde paaltjes aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Rekenblok schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:19:
Ik vrees dat dat niet gaat lukken, want je rijd dan tegen geblokkeerde paaltjes aan ;)
ligt er aan waar je komt in rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
In deventer heeft glashart als test EPG informatie op het DVB-C signaal gezet. Dit is een test dus de EPG info is nog niet voor alle zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03:34
Ik wacht al sinds dinsdag op een telefoontje van een monteur. Net nog maar even de helpdesk gebeld. Er was dus een ticket verstuurd naar de netwerkbeheerder. Maar aangezien hier de telefoon het niet doet, konden ze me niet bereiken. Ik ben toen gebeld op mijn mobiel en dat nummer zouden ze doorgeven aan de netwerkbeheerder. Maar nu schijnt dat niet doorgegeven te zijn. Dus ik wacht al 4 dagen voor niets. Ik denk niet dat het nu nog voor het weekend gaat lukken. Weet iemand waar je een nieuwe voeding kan kopen voor de modem? Ik ga het dan zelf maar oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Niet. Graag een mail naar tweakers@pbservers.nl met 06 nummer en deb nummer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
denan schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 09:42:
In deventer heeft glashart als test EPG informatie op het DVB-C signaal gezet. Dit is een test dus de EPG info is nog niet voor alle zenders.
Ik neem aan dat als de test goed verloopt de EPG beschikbaar komt voor alle regio's? Zal super zijn, dat is het enige wat ik nog mis bij DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
En weer een variant van de Post_express_label virus (nog) niet herkend door XMS, ook weer niet bij avast... dit is de 10e mutatie van dat klooie virus.
http://virscan.org/report...31cfbe65d6e7e7c7292b.html
Het virus dat er in zit:
TrojanDropper:Win32/Spyeye is a trojan that drops and installs Trojan:Win32/Spyeye, a trojan that captures keystrokes and steals login credentials through a method known as "form grabbing". Trojan:Win32/Spyeye sends captured data (IM,MSN) to a remote attacker, may download updates of the components and has a rootkit component to hides it malicious activity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03:34
@ rekenblok: mail gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Nick39:

Dat virusje houdt gewoon van jou pc :p...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou dan houdt ie ook van mij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Laatst online: 30-08 11:25
En van mij :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
He jongens.. en ik dacht nogal dat ik populair ben... maar het blijkt dus dat dit virus zichzelf muteert door gebruik te maken van de datum en de tijd,waardoor het dus iedere keer anders is en dus iedere keer niet herkend wordt.
Tricky... vraag me wel eens af..wat als er iets komt dat internet echt plat legt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Laatst online: 30-08 11:25
Ik moet wel zeggen ik gebruik eset nod32 internet security
En die pikt hem goed op op het moment dat de mail binnen komt keurig melding waana ik de mail delete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
rjn27 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 18:05:
Ik moet wel zeggen ik gebruik eset nod32 internet security
En die pikt hem goed op op het moment dat de mail binnen komt keurig melding waana ik de mail delete
Ik krijg net weer een nieuwe variant binnen, mailwasher pikt ze er wel uit hoor,en ik herken een virus wel op afstand,mar het is wel echt een hardnekkig ding..
Grappig, in de sandbox komt dus ook de volgende tekst mee:
Which strictly brings to mind, All things done in prosperity, As we in
Scripture find. 38. No word, nor thought, nor act they did, But now is
set in sight, Not one of them can now be hid, Memory gives them light.
39. On which the understanding still Will judge, and sentence pass,
This kills the mind, and wounds the will, Alas, alas, alas! 40. O,
conscience is the slaughter shop, There hangs the axe and knife, Tis
there the worm makes all things hot, And wearies out the life. 41.
Here, then, is execution done On body and on soul; For conscience will
be bribd of none, But gives to all their dole. 42. This worm, tis
said, shall never die, But in the belly be Of all that in the flames
shall lie, O dreadful sight to see! 43. This worm now needs must in
them live, For sin will still be there, And guilt, for God will not
forgive, Nor Christ their burden bear. 44. But take from them all help
and stay, And leave them to despair, Which feeds upon them night and
day, This is the damneds share. 45.

Mijn mail programma gebruikt dus niet windows internet explorer om HTML in mail door te geven,omdat daar vaak ook code in staat..het lijkt wel een soort godsdienstig iets..

[ Voor 59% gewijzigd door Nick39 op 04-02-2011 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
die tekst is een gedicht.

John Bunyan - Of Hell And The Estate of Those Who Perish

best wel grappig eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrarifreak
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
de news server is niet goed traag verbinden naar server en snelheid lang geen 12MB/s op zijn top 9,5.
meerdere mensen last hiervan?
ik heb sinds een tijd een nieuwe router de e3000 is volgens specs snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
De E3000 doet ongeveer 250Mbps dus daar zal het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
9,5 van de 11,6 is anders niet echt traag te noemen. Wat is de leeftijd van de post ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
ferrarifreak schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 19:43:
de news server is niet goed traag verbinden naar server en snelheid lang geen 12MB/s op zijn top 9,5.
meerdere mensen last hiervan?
ik heb sinds een tijd een nieuwe router de e3000 is volgens specs snel genoeg.
ik zit rechtstreeks op xsnews maar die werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste dagen sinds de melding over de wisselende kwaliteit van het IP-bronsignaal heb ik het idee dat het beeld weer iets meer detail, scherpte en diepte heeft. Ook lijkt het geluid weer ietsjes zuiverder/harder.

De kleurintensiteit/kleurvolume en helderheid blijven echter nog wat achter.
Dat is nog steeds niet wat het moet zijn en zoals het was op woensdag 19 januari.

Wellicht 2 verschillende netwerkproblemen.

Maar wat is er nou eigenlijk aangepast de afgelopen dagen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2011 05:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrarifreak
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
het is nu gedaald zit nu tussen 6,5 tot 7,5 de leeftijd was 200dagen net een post geprobeerd welke er 17 uur opstond zelfde snelheid.
het verbinden gaat ook nog steeds langzaam blijft veel langer dan eerder staa op connecting to server soms meer dan 2 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ferrarifreak schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 21:42:
het verbinden gaat ook nog steeds langzaam blijft veel langer dan eerder staa op connecting to server soms meer dan 2 minuten.
Ja, herken ik hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Hmm, willen de mensen die problemen hebben met de news server mij even mailen --> tweakers@pbservers.nl
Vermeld ook even je klanten nummer ;)
Dan ga ik vandaag even informeren wat er aan de hand is.

[ Voor 53% gewijzigd door White_Collar op 05-02-2011 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 16:28:
[...]

He jongens.. en ik dacht nogal dat ik populair ben...

[...]
Ach, jij krijgt in ieder geval nog mail. Ik heb blijkbaar helemaal geen vrienden, want ik ontvang: geen spam, geen virussen en op m'n xms-adres eigenlijk ook maar weinig normale mail. :) (Als ik me populair wil voelen, open ik mijn mailbox op het werk wel even. Genoeg e-mails daar....)

Ik begin toch wel een beetje benieuwd te worden naar de "lanceerdatum" van de Amino M540. Kan 1 van de insiders hier al iets meer over zeggen? (Ik snap dat er geen datum genoemd kan worden, maar moeten we dan denken aan weken of nog eerder in maanden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 21:37:
Wellicht 2 verschillende netwerkproblemen
Bovenstaande klachten lijken me eerder iets in de bron. Netwerkproblemen hebben geen invloed op de beeldkwaliteit, het is tenslotte geen analoog signaal. Aangezien het signaal niet geencode/transcade is door Glashart zal het wel iets bij Technicolor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
Inmiddels al de eerste dagen op 100/100mbit mogen doorbrengen en alhoewel de testpunten netjes 90/90mbit laten zien (die 10% zal wel de pc zijn) en enkele downloads met 7,6MB/s binnenlopen kan ik niet zeggen dat ik 'echt' verschil merk.

Hoe is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:57
ericjanvanputten schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 10:47:
Inmiddels al de eerste dagen op 100/100mbit mogen doorbrengen en alhoewel de testpunten netjes 90/90mbit laten zien (die 10% zal wel de pc zijn) en enkele downloads met 7,6MB/s binnenlopen kan ik niet zeggen dat ik 'echt' verschil merk.

Hoe is jullie ervaring?
Geen verandering omdat mijn router nog steeds weigert meer dan 46/42 te routeren ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile

Hoe is jullie ervaring?
Waar wil je verschil in merken dan? Er zijn haast geen websites die deze verbinding tot de max vol gooien, zelfs met HD youtube wordt er maar max. 10 Mbit/s gedownload. Dus bij normaal gebruik zul je er idd niks van merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal

Hoe is jullie ervaring?
Met het downloaden via de nieuwsgroepen merk je de snelheid wel. Maar met het overige zoals youtube niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
Ik weet ook niet precies waarin ik het zou willen/moeten merken.

Tuurlijk met een beetje browsen merk ik geen verschil, ik download ook graag, maar dat is nog voornamelijk divx (nog geen behoefte aan HD) en dat materiaal downloaden gaat met 50mbit ook vlot genoeg. Ja ik vind het leuk om eens >7MB/s voorbij te zien komen in de download, maar of ik nu behoefte heb aan 100mbit, nee...

Eigenlijk de vraag: Ga jij na de actie 100/100mbit afnemen? Ja of Nee.

Ik geef hier nu een nee op.

@deWaal, ja ik merk in downloaden het verschil wel in cijfers, maar ik bemerk voor mijzelf niet het verschil dat ik het nodig heb.

[ Voor 11% gewijzigd door ericjanvanputten op 05-02-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Ik heb zelf ook 100Mbit. Het is dat ik het (toevallig) gratis heb, maar anders zou ik er niet voor betalen. Ik vind de extra snelheid persoonlijk wel fijn, maar ik vind het niet de moeite om er voor bij te betalen. 50Mbit is snel zat. :9

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
edit: Hij doet het! Leuk om de 'tellers' op 10,x MB/s te zien!

Ik merk nog niets van de tijdelijke 100MBit upgrade. Weet iemand nog een betrouwbare manier om te controleren of je met 100 MBit kan downloaden? Ik heb speedtest.bbned.nl geprobeerd, maar die komt niet hoger dan 5.4 MB/s

[ Voor 13% gewijzigd door Appesteijn op 05-02-2011 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Mojo schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 13:34:
Ik heb zelf ook 100Mbit. Het is dat ik het (toevallig) gratis heb, maar anders zou ik er niet voor betalen. Ik vind de extra snelheid persoonlijk wel fijn, maar ik vind het niet de moeite om er voor bij te betalen. 50Mbit is snel zat. :9
Gratis 100 mbits is snel zat, :) en 100 Mbits voor de prijs van 50 mbits is ook snel en leuk zat, 100 mbits voor de huidige prijs is de overstap niet waard,dus als het weer 50 mbits gaat worden dan blijft het 50 mbits hier

De meeste leveranciers ( ik hoop dat het aanbod van xms echt een kado was,dat kan ik echt waarderen ) geven je een tijdje iets gratis onder het mom van een kado.
In de hoop dat je als de proeftijd is afgelopen,of in dit geval de kado tijd, je toch overstapt.
Usenet is leuk op 100 mbits,maar wordt het weer 50 mbits dan ga ik echt niet betalen om de 100 mbits weer terug te krijgen terwijl om je heen elke provider gratis zijn snelheden verhoogt.
Ja,dat kunnen we niet vergelijken,de upload... maar van mij mag xms rustig een 100 mbits down/50 mbits up abbo introduceren voor dezelfde prijs als nu de 50/50 is.
Uploaden doe ik zelden en dan is de 50 mbits ook meer dan zat.

Dus als de achterliggende gedachte is,men stapt wel over naar een hogere snelheid die 30 euro meer kost, nee.
Ik ga ook niet meer downloaden met 100 mbits dus extra dataverkeer komt er ook niet,ik haal het alleen sneller naar me toe,dat is alles.
Het is meer het gevoel van, nu heb ik glasvezel met een acceptabele snelheid (100 mbits) voor een redelijke prijs en loop ik in de pas met de concurrentie.
Ok die bieden geen 100 mbits upload,maar die gebruik ik ook niet,het merendeel van de gebruikers is het denk ik toch om de download te doen.
En Ziggo gaat nu alle modems vervangen bij de snelle abonnementen voor modems met ingebouwde (ook draadloze) routers omdat 90% van de snelheidsklachten daar in zitten.
Die modems kunnen ook synchroon uploaden, voor 2012 wil men synchroon up en download aan gaan bieden dus dan vervalt dat verschil tussen vezel en kabel helemaal.
In combi met CI+ interactief kaartjes kon het wel eens zo zijn dat ik de definitieve overstap maak als xms zo achterblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:33
De meerprijs voor 100Mbit/s is gewoon teveel van het goede.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.