Hopjesvla79 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:28:
Wat is het trouwens met die posexpress mailtjes.
Buiten het feit dat ze aankomen op een adres wat ik nooit gebruik (laat staan dat hele xms mail) worden ze wel geforward naar mijn gmail, welke me mooi verteld dat er en virus inzit, en als ik het goed heb ook nog steeds hetzelfde virus...
maar ja, dit alles is natuurlijk toch oud nieuws....
*zucht*... geef me aub de optie om mijn webmail helemaal af te sluiten en laat me zelf een adres opgeven waar ik mailtjes en facturen van XMS op wil ontvangen....*zucht*
Het is niet hetzelfde virus,het is steeds een ander, dit virus is heel slim,het heeft dezelfde naam maar je kan die naam niet blacklisten want het is ook de echte naam waarin het echte post express foutmeldingen geeft.
Het virus heeft een optie om hexadecimaal de datum en tijd te verwerken in de "handtekening".
Elk virus heeft een bepaalde opbouw,de handtekening,waar de virusscanners het virus op herkennen.
Door er op te klikken wordt je besmet,maar wordt ook een backup van het virus gemaakt en in die backup wordt datum en tijd van besmetting in de handtekening verwerkt en gaat het virus zichzelf versturen naar elk mail adres dat op de besmette pc is gevonden.
Maar omdat die handtekening veranderd,wordt het virus door de scanners niet gedetecteerd.
Hoewel het virus dus exact hetzelfde is,wordt bij iedere "herbesmetting" als het ware een nieuw virus geschreven en weer verstuurd,en zelfs de "heuristic" scanners vinden het niet terug.
Brengt me gelijk op een vraag, hoe lang is een alias "out of order"als je hem weghaalt ?
Ik zou namelijk graag een alias van de ene hoofdmail naar een ander mail adres willen verhuizen dat forward naar Hotmail.
Dan kan ik de afzender blokkeren.
Het is echt een gebrek bij XMS dat je het mail programma niet zo kan configureren dat je bepaalde filters kan maken.
Dat kan ik bij hotmail wel.
De virus mails komen binnen op een alias op mijn hoofdaccount.
Zou ik die alias kunnen verhuizen naar een account dat forward naar hotmail dan kan ik daar een filter op die post express zetten, als echter een alias dan vervolgens 1 maand niet gebruikt kan worden dan heb ik daar weinig aan.
Jow Denan, gefeliciteerd man !