XMS Glasvezel ervaring - deel X Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 57.649 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrarifreak
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Rekenblok schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 07:47:
Hmm, willen de mensen die problemen hebben met de news server mij even mailen --> tweakers@pbservers.nl
Vermeld ook even je klanten nummer ;)
Dan ga ik vandaag even informeren wat er aan de hand is.
als het goed is heb je een mail van mij ontvangen, de newsserver werkt nu helemaal slecht haal maar 4,5MB/s met een post welke 25 dagen oud is.
ik hoop snel wat te horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
ik zal er ook niet voor gaan betalen voor de 100 MB variant. of een bestand van 5 gig nu in 15 min. binnenkomt of in 7.5 minuut maakt nu ook niet uit.

Verder wat nick zegt ben ik niet meer gaan downloaden nu we op 100 mb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 18:32
Hier is de newsservers ook trager dan normaal. De download snelheid loopt erg te fluctueren. Het is toch een aantal weken weer goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irtimmer
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Appesteijn schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 14:23:
Ik merk nog niets van de tijdelijke 100MBit upgrade. Weet iemand nog een betrouwbare manier om te controleren of je met 100 MBit kan downloaden? Ik heb speedtest.bbned.nl geprobeerd, maar die komt niet hoger dan 5.4 MB/s
http://myspeed.visualware.com/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Voorlopig geen groter belang KPN in Reggefiber

Investeringsmaatschappij Reggeborgh heeft op dit een meerderheidsbelang van 59 procent in Reggefiber Groep. De resterende 41 procent van de aandelen is in handen van KPN. Deze heeft echter de mogelijkheid om dit aandeel tot een meerderheidsbelang van 60 procent uit te breiden

Het glasvezelnetwerk van Reggefiber is voor KPN belangrijk om in de toekomst de concurrentie op televisie- en internetgebied met bedrijven als Ziggo en UPC aan te gaan. Reggefiber moet echter het glasvezelnetwerk, tegen een vooraf vastgesteld tarief, voor iedereen voor gebruik openstellen. Dat was één van de voorwaarden die Nederlandse mededingingsautoriteiten aan de deelname van KPN aan Reggefiber stelde.

Zie het hele artikel op:
http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=4469

En daarom kan nog niet iedereen op het glas netwerk van XMS, zolang KPN onder die 50 % blijft hoeven ze het netwerk niet open te stellen voor anderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Download speed 94711 Kbps
Upload speed 94521 Kbps
QOS 99 %
RTT 4 ms
Max Delay 2 ms

Ziet er goed uit,bedankt voor de link !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 09:14:
[...]

Ik begin toch wel een beetje benieuwd te worden naar de "lanceerdatum" van de Amino M540. Kan 1 van de insiders hier al iets meer over zeggen? (Ik snap dat er geen datum genoemd kan worden, maar moeten we dan denken aan weken of nog eerder in maanden?)
Omdat ik op me mails vanaf oktober rondom de pvr's 0 rectie heb gehad. Heb ik toch maar weer gebeld. Lang verhaal kort: eerst verwachtte die juni/juli. En na later overleg over andere vragen zei die zelf dat het misschien al in april kwam....

Maar dit soort dingen moet je altijd met een korreltje zout nemen bij XMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 09:26:
[...]

Bovenstaande klachten lijken me eerder iets in de bron. Netwerkproblemen hebben geen invloed op de beeldkwaliteit, het is tenslotte geen analoog signaal. Aangezien het signaal niet geencode/transcade is door Glashart zal het wel iets bij Technicolor zijn.
Als dat zo zou zijn dan zou Technicolor hier ook meelezen. Want sinds die melding is het detail, de scherpte en de diepte weer iets beter geworden. Ook het geluid is weer wat zuiverder/harder.

Als Technicolor iets verhoogt of verlaagt zou hebben zou ik dat toch moeten zien aan de invoerbitrate. En daar zie ik op het eerste gezicht geen veranderingen in. Bovendien zouden mensen bij andere providers die verandering in beeldkwaliteit dan ook opgevallen moeten zijn.

Maar waarom zou het probleem niet in het IPTV-netwerk kunnen liggen?
Jitter tijdens het transport kan bijvoorbeeld al invloed hebben op de kwaliteit van een digitaal signaal.
En wat marigo hier zei dat er iets veranderd zou kunnen zijn aan de payload van de multicast-pakketten zou ook nog kunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Omdat het een digitaal signaal is. Problemen tijdens het transport zou je enkel kunnen zien in blokjes, glitches e.d. Maar absoluut niet in de vorm van zachter / holler geluid of mindere kleurweergave. Dat zijn namelijk dingen waar alleen de encoder invloed op heeft en waar het transport niets mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Jitter niet hoor. Dat merk je niet als haperingen in het signaal. Enkel in de weergavekwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 19:41:
Met Jitter niet hoor. Dat merk je niet als haperingen in het signaal. Enkel in de weergavekwaliteit.
Alexander,

Qua netwerk zijn er geen changes doorgevoerd in het netwerk. Multicast is iets wat werkt of niet en op netwerkniveau wordt alles 1 op 1 doorgezet vanaf de bron (Technicolor). Heb bij ons in het lab ook eens kritisch zitten kijken en zie geen visueel verschil. Ook hebben we door het hele land op stategische plaatsen in het netwerk meetprobes staan. Ook deze meetprobes geven geen probleem aan.

ZIjn het specifieke kanalen of is het generiek. Als het iets specifieks is, dan kunnen we deze in de probes zetten wanneer deze er niet in staan.

Had ook jouw url doorgezet naar de collega's van GHM.

Heb antwoord van de verantwoordelijke bij Glashart Media.
Hierbij de afsluiter van zijn mail:

-----------

Er is in elk geval geen sprake van dat van een groot aantal streams de
manier van coderen is veranderd. Dat zou Technicolor ons gemeld hebben.

-----------

Heb er dus eigenlijk geen verklaring voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

The Wizard

Moderator Mobile
Nick39 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 16:57:
[...]

Download speed 94711 Kbps
Upload speed 94521 Kbps
QOS 99 %
RTT 4 ms
Max Delay 2 ms

Ziet er goed uit,bedankt voor de link !
Hieronder met de 532 aan op Ned 1, keurig te zien dat de HD stream eraf gaat van de 100 Mbit :). De upload blijft wel goed.
---------------------
Download speed: 80520608 bps
Upload speed: 93019832 bps

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
Mau_Maus schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 18:46:
Maar dit soort dingen moet je altijd met een korreltje zout nemen bij XMS
Daar kan XMS weinig aan doen, zij zijn voor dit deel afhankelijk van Glashart Media. Hetzelfde gaat op voor de andere providers die IPTV leveren op basis van het GMedia product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 19:41:
Jitter kan op verschillende dingen duiden natuurlijk, in feit staat jitter gewoon voor een onregelmatigheid in een signaal. Maar jitter op een ip verbinding is bijvoorbeeld iets heel anders als jitter wat kan ontstaan bij de conversie van analoog naar digitaal geluid. Alleen dat laatste zou eventueel een verklaring kunnen zijn voor het mindere geluid en dan heeft het dus niets te maken met het netwerk.

Nogmaals als er een netwerprobleem zou zijn bijvoorbeeld in de vorm van packetloss dan merk je dat in de vorm van haperend beeld en blokjes. Immers bepaalde ip packets komen dan niet aan waardoor je dat kunt krijgen. Echter dat kun je nooit merken in de vorm van geluid wat anders klinkt of beeld wat minder van kleur is.

[ Voor 20% gewijzigd door ik222 op 05-02-2011 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 19:57:
[...]

Alexander,

Qua netwerk zijn er geen changes doorgevoerd in het netwerk. Multicast is iets wat werkt of niet en op netwerkniveau wordt alles 1 op 1 doorgezet vanaf de bron (Technicolor). Heb bij ons in het lab ook eens kritisch zitten kijken en zie geen visueel verschil. Ook hebben we door het hele land op stategische plaatsen in het netwerk meetprobes staan. Ook deze meetprobes geven geen probleem aan.
Hmm, dat is toch wel heel raar dat er geen aanpassingen zijn gedaan :|
Sinds deze post op 1 februari t/m vandaag 4 februari merk ik toch echt wel verbeteringen in het beeld en geluid.

Zeker in het detail, de scherpte en diepte van het beeld. Daar durf ik m'n hand voor het in het vuur te steken.

Zenderlogo's en ondertitels hebben nu wat meer scherpte en diepte/schaduwdetail gekregen om maar eens wat te noemen. Maar ook het geluid is nu weer wat zuiverder/harder. Je hoort nu zeg maar beter een speld vallen.
ZIjn het specifieke kanalen of is het generiek. Als het iets specifieks is, dan kunnen we deze in de probes zetten wanneer deze er niet in staan.
Het gaat in ieder geval om alle Technicolor/NOB streams. Dus alle Nederlandse zenders, maar ook de Belgische zenders, Comedy Central, TMF etc.

Verder merk ik diezelfde verbeteringen ook bij:

NDR Fernsehen
Omroep Brabant
Brabant 10
Studio 040

Deze zenders hebben net als de Technicolor/NOB streams nu ook wat meer detail, scherpte en diepte gekregen. Het kan zijn dat het om nog meer zenders gaat, maar bij deze 4 heb ik het in ieder geval goed kunnen waarnemen gezien er op dat moment studiobeelden werden uitgezonden en ik de beeldkwaliteit van deze zenders goed ken. Ik merkte daar dezelfde verbetering in detail, scherpte, diepte en geluid als bij de zenders die van Technicolor/NOB komen.

Als weer iets veranderd aan de kwaliteit zal ik het hier weer meteen posten.
Ik zal ook kijken of ik ergens een vergelijking kan maken het mindere beeld zoals het voor 1 februari was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
@Alexander01: Heb je het nu over IPTV of over DVB-C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk hier in Eindhoven via DVB-C. Maar zoals hier en hier wordt bevestigd is de wisselende kwaliteit ook via IPTV waarneembaar in andere gebieden. Het is dus niet iets lokaals of iets van DVB-C.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
denan schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 20:29:
[...]

Daar kan XMS weinig aan doen, zij zijn voor dit deel afhankelijk van Glashart Media. Hetzelfde gaat op voor de andere providers die IPTV leveren op basis van het GMedia product.
Vandaar dat "met een korreltje zout nemen". Juist als ze het zelf niet in handen hebben. Het is geen extra belediging ofzo. Als had ik er misschien bij kunnen zetten dat het mijn mening is, maar heb vaker gehad dat XMS iets zegt wat later niet klopt...

[ Voor 20% gewijzigd door Mau_Maus op 06-02-2011 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Nick39 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 16:52:
Voorlopig geen groter belang KPN in Reggefiber

Investeringsmaatschappij Reggeborgh heeft op dit een meerderheidsbelang van 59 procent in Reggefiber Groep. De resterende 41 procent van de aandelen is in handen van KPN. Deze heeft echter de mogelijkheid om dit aandeel tot een meerderheidsbelang van 60 procent uit te breiden

Het glasvezelnetwerk van Reggefiber is voor KPN belangrijk om in de toekomst de concurrentie op televisie- en internetgebied met bedrijven als Ziggo en UPC aan te gaan. Reggefiber moet echter het glasvezelnetwerk, tegen een vooraf vastgesteld tarief, voor iedereen voor gebruik openstellen. Dat was één van de voorwaarden die Nederlandse mededingingsautoriteiten aan de deelname van KPN aan Reggefiber stelde.

Zie het hele artikel op:
http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=4469

En daarom kan nog niet iedereen op het glas netwerk van XMS, zolang KPN onder die 50 % blijft hoeven ze het netwerk niet open te stellen voor anderen..
Elk nadeel heeft zijn voordeel!!
Zolang KPN onder de 50% blijft kunnen ze de glasvezel ook niet om zeep helpen.
KPN heeft nu niet echt een goede reputetie in glasvezel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nick39 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 16:52:
In het stukje wat je quote staat nergens dat die voorwaarde pas bij een belang van meer dan 50% van kracht wordt. Zoals het nu in dit stukje staat geldt die voorwaarde al sinds KPN mee doet in Reggefiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Nu online

The Wizard

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 22:10:
Ik kijk hier in Eindhoven via DVB-C. Maar zoals hier en hier wordt bevestigd is de wisselende kwaliteit ook via IPTV waarneembaar in andere gebieden. Het is dus niet iets lokaals of iets van DVB-C.
Dat is toch ook niet zo vreemd, aangezien het IPTV signaal gebruikt wordt om het DVB-C en analoge signaal te creeeren. Tenminste, ik dacht dat dat het geval was (in de nieuwe glashart gebieden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 21:01:
Het gaat in ieder geval om alle Technicolor/NOB streams. Dus alle Nederlandse zenders, maar ook de Belgische zenders, Comedy Central, TMF etc.
Zoals ik222 al aangaf heeft dat niets met het digitale signaal te maken. Op netwerkniveau kun je problemen hebben maar dat uit zich nooit in kleurverschillen of wazig beeld. Dat is het mooie van IP, wat erin gaat komt eruit. En als er onderweg data wegvalt heb je gewoon geen beeld, stilstaand beeld of blokjes. Het is onmogelijk dat de beeldkwaliteit afneemt doordat er in het netwerk iets mis gaat, een reeks 0en en 1en komt er aan de andere kant nooit uit als een reeks van 0.1 en 0.8.

Dit zit dus gewoon in de bron van het signaal, technicolor, aangezien GM niets met het signaal doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:37

GerkeP

Vragen mag altijd........

Wil ik inloggen op de xmsportal om HD pakket aan te zetten, krijg ik de melding dat mijn wachtwoord niet klopt :-(

En op zondag natuurlijk geen supportdesk :?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Loveparade schreef op zondag 06 februari 2011 @ 12:19:
Wil ik inloggen op de xmsportal om HD pakket aan te zetten, krijg ik de melding dat mijn wachtwoord niet klopt :-(

En op zondag natuurlijk geen supportdesk :?
Als je je WW ooit had gewijzigd,
probeer nu dan eens je WW wat je ooit van XMS gekregen hebt (zie aanmeldingsbrief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
JeroenE schreef op zondag 06 februari 2011 @ 08:39:
[...]
In het stukje wat je quote staat nergens dat die voorwaarde pas bij een belang van meer dan 50% van kracht wordt. Zoals het nu in dit stukje staat geldt die voorwaarde al sinds KPN mee doet in Reggefiber.
Je hebt gelijk,je kan het ook anders interpreteren,omdat in het stukje 60 % wordt genoemd en men daarna over het openstellen voor concurrentie begint.
Alleen waarom zegt tweak dan in Leiden nog niet te mogen uitrollen...
denan schreef op zondag 06 februari 2011 @ 09:20:
[...]

Zoals ik222 al aangaf heeft dat niets met het digitale signaal te maken. Op netwerkniveau kun je problemen hebben maar dat uit zich nooit in kleurverschillen of wazig beeld. Dat is het mooie van IP, wat erin gaat komt eruit. En als er onderweg data wegvalt heb je gewoon geen beeld, stilstaand beeld of blokjes. Het is onmogelijk dat de beeldkwaliteit afneemt doordat er in het netwerk iets mis gaat, een reeks 0en en 1en komt er aan de andere kant nooit uit als een reeks van 0.1 en 0.8.

Dit zit dus gewoon in de bron van het signaal, technicolor, aangezien GM niets met het signaal doet.
Een 1 blijft een 1 en een 0 blijft een 0 dus dat kun je niet veranderen en GM moet het signaal doorgeven zoals het komt,Ziggo had analoog al het geluid op een compressor limiter gezet zodat je bij zappen geen geluidsverschil hoorde..mochten ze netjes weer ongedaan maken van de opta...

[ Voor 47% gewijzigd door Nick39 op 06-02-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Alleen waarom zegt tweak dan in Leiden nog niet te mogen uitrollen...
Als je het wil weten zal je het aan Tweak zelf moeten vragen. Ik denk dat er 2 mogelijkheden zijn: a) juridisch is Reggefiber niet de eigenaar van de glasvezel maar zit dat nog bij de GNEM en voert Reggefiber alleen het "beheer" uit. Of b) mijn ervaring met zulk soort zaken is dat een burger wel geacht wordt gelijk aan allerlei regels te voldoen, maar dat bedrijven en overheden altijd een periode krijgen dat ze aan de regel mogen voldoen (en die periode is vaak heel erg rekbaar). Als er te veel geluidsoverlast is dan wordt er een commissie in het leven geroepen die gaat uitzoeken hoe dit het beste op te lossen etc. Maar de geluidsoverlast gaat ondertussen wel door. Kijk ook maar eens hoe lang het geneuzel over de BBC al aan de gang is en hoe lang het nog duurt voor het weer daadwerkelijk terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Dankt Rekenblok voor de superservice ;)

Kinderen kijken nu stokstaartjes in HD

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zondag 06 februari 2011 @ 09:20:
[...]

Als het bij Technicolor zou zitten dan is het raar dat ik dezelfde verbeteringen ook waarneem bij:

NDR Fernsehen
Omroep Brabant
Brabant 10
Studio 040

Alleen Omroep Brabant komt bij GHM sinds kort weer van Technicolor. De rest wordt via de sat/lokaal binnengehaald.

Die zenders hebben dezelfde verbetering in detail, scherpte, diepte en geluid als de andere zenders die van Technicolor komen.

Ook vind ik het vreemd dat er na mijn melding op 1 februari de dagen daarop meteen verbeteringen merkbaar waren.

Ik zal eens kijken of ik de verschillen met korte captures vast kan gaan leggen de komende tijd. Want als er geen aanpassingen zijn gedaan dan zal het beeld ongetwijfeld weer een keer minder gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 17:33:
[...]

Als het bij Technicolor zou zitten dan is het raar dat ik dezelfde verbeteringen ook waarneem bij:

NDR Fernsehen
Omroep Brabant
Brabant 10
Studio 040
Dat kun jij best raar vinden.. maar als je de techniek zou begrijpen zou je weten dat een netwerkissue nooit tot de kwaliteitsproblemen kan leiden die jij beschrijftFilm1 heeft bvb via de sat momenteel ook een waardeloze kwaliteit terwijl de bitrate prima is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zondag 06 februari 2011 @ 17:46:
[...]
Film1 heeft bvb via de sat momenteel ook een waardeloze kwaliteit terwijl de bitrate prima is.
En waardoor komt dat dan?

edit:
bitrate prima? zwaar triest en niet meer van deze tijd zul je bedoelen:
http://www.linowsat.de/cg...cgi?0192-12515-H-1105-0-0
ook al is het VBR, zulke waardes zijn echt onacceptabel.

Maar de invoerbitrate van de Technicolor streams is hier altijd 8800 kb/s. Ongeacht de kwaliteit op dat moment. Dus hoe verklaar je het dan als bij het Technicolor zou liggen dat de bitrates onveranderd blijven? Technicolor past zo af en toe de encoding kwaliteit aan?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Waardoor de verschillen in kwaliteit dan komen is natuurlijk niet te zeggen zo van een afstand. Beeld en geluidskwaliteit is iets waar heel veel factoren invloed op hebben. Feit is alleen dat de dingen die jij noemt simpelweg geen netwerkprobleem kunnen zijn zoals denan en ook ik nu al een paar keer hebben uitgelegd. De oorzaak zal dus ergens in de bronverwerking bij Technicolor liggen. Overigens zijn die verschillen ook echt miniem hoor, heb er de laatste tijd eens extra opgelet en eigenlijk kan ik het alleen in de geluidskwaliteit een beetje herkennen. De kleuren van het beeld vind ik vooral van programma tot programma verschillen.

En die VBR waardes van de sat zeggen absoluut helemaal niets. Wat dat betreft vind ik de bijvoorbeeld de waarde van dtvmonitor.nl gemeten op het UPC netwerk interessanter. Daar is Film 1 momenteel zo'n 6Mbit wat prima is voor de meeste film beelden.

[ Voor 18% gewijzigd door ik222 op 06-02-2011 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Laatst online: 11-09 18:32
Ik heb tevens de kwaliteit een tijdje scherp in de gaten gehouden en moet ook concluderen dat het verschilt op welke zender ik ben afgestemd en naar welk programma er wordt gekeken.

Zoals nu, bij life4you, ziet het er prima uit en op andere momenten (ander kanaal, ander tijdstip) is het wat minder van kwaliteit. Met alle mogelijkheden die je tegenwoordig hebt om het beeld van je tv in te stellen, zodat het voldoet aan jouw smaak, zou je dit voor elke uitzending wel kunnen aanpassen.

Het zal inderdaad niet aan het netwerk liggen. Wat er aan de ene kant in gaat komt er aan de andere kan weer uit. Er zou ergens congestie op kunnen treden, maar dit zou je dan ook kunnen zien omdat het beeld en geluid dan gaat happeren.

"vroeger was het gewoon de coax kabel in de tv en de stekker in het stopcontact" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
marigo schreef op zondag 06 februari 2011 @ 19:02:
"vroeger was het gewoon de coax kabel in de tv en de stekker in het stopcontact" :)
Maar als het bij de bron zit,zou je vroeger dit probleem ook hebben gehad...
@Denan,het kan niet zo zijn dat de software van de box bij een SD uitzending op een HD kanaal terug springt naar het SD kanaal ? die problemen had tele2 ook met de software (tis maar een meedenkertje want in princiepe kijk ik via Ziggo naar dezelfde bron als jullie en neem de veranderingen niet waar en kan op jullie systeem natuurlijk niet meekijken,maar je weet hoe kritisch ik ben.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
@Nick: Nee dat is niet het geval, ik kan namelijk zien welke stream er hier open staat en dat is telkens gewoon netjes de HD stream. Het verschil tussen SD en HD zie je overigens ook vrij goed in de logo's...

Enige bug wat dat betreft is dat als je de amino bijvoorbeeld uitzet op RTL4 HD en hem vervolgens weer opstart de amino opstart met RTL4 SD. Een keer heen en terug knippen zorgt ervoor dat je wel weer gewoon netjes de HD variant hebt. Bij HD zenders uit het basispakket gebeurt dat niet dus het probleem hierbij lijkt dat de amino bij het uit standby komen niet goed kijkt naar welke pakketten je hebt.

[ Voor 49% gewijzigd door ik222 op 06-02-2011 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier het bewijs dat de kleurintensiteit/kleurvolume en helderheid van het IP signaal wisselend is:

[RTL4] Life 4 You [23-01-2011]:
Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/w94jxt81x2/3790/2011-1-23-IPTV-rtl4_1.png
[RTL4] Life 4 You [06-02-2011]:
Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/m4sld8mpa1/3791/2011-2-06-IPTV-rtl4_1.png
[RTL4] Life 4 You [20-02-2011]:
Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/6en722ymff/3856/2011-2-20-IPTV-rtl4_1.png
[RTL4] Life 4 You [23-01-2011]:
Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/prp14ahuqi/3792/2011-1-23-IPTV-rtl4_2.png
[RTL4] Life 4 You [06-02-2011]:
Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/w94jxt81x2/3793/2011-2-06-IPTV-rtl4_2.png
[RTL4] Life 4 You [20-02-2011]:
Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/63h02f6ujk/3857/2011-2-20-IPTV-rtl4_2.png
Capture files:
http://www.hltools.com/fi...en/2011-1-23-IPTV-rtl4.ts
http://www.hostfile.nl/fi...47/2011-2-06-IPTV-rtl4.ts
http://www.hostfile.nl/fi...61/2011-2-20-IPTV-rtl4.ts

Dit bedoel ik nou. Dit is EXACT wat het probleem is. De ene periode heeft het beeld meer helderheid en kleurintensiteit dan de andere periode.

En NEE, het ligt niet aan het programma. Deze verschillen in helderheid/kleurintensiteit zie ik op alle eerder genoemde zenders.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2011 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Beide zijn captures uit verschillende uitzendingen dus dit zegt weinig. Laat duidelijk zijn dat het verschil in kleurbeeld tussen beide captures duidelijk aanwezig is. Alleen is het dus op basis van deze beelden compleet niet te zeggen of dit aan de uitzendingen ligt of aan het signaal, het zijn namelijk verschillende aflveringen.

Maar goed al zou het dan aan het signaal liggen dan zou het iets bij Technicolor moeten zijn. Dit soort verschillen worden namelijk onmogelijk veroorzaakt door netwerproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:56
En wie zegt dat het niet in het programma zit? het enige wat mij opvalt is dat het beeld wat killer is tussen plaatje 3 en 4.

Heb je er ook aan gedacht dat er ook een beeldtechnicus die de kleuren van de camera net even iets anders in stelt als een andere keer? Want is dit lijkt mij meer een foutje van een beeldtechnicus.

En niet te vergeten, de persoon die mensen uitlicht kan nooit altijd precies mensen op dezelfde manier uitlichten waardoor iemand net iets minder "warm"' eruit ziet.

[ Voor 21% gewijzigd door White_Collar op 06-02-2011 20:26 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals. Dit soort verschillen zie ik op alle eerder genoemde zenders.

Het ligt niet aan het programma. Waarom zou de beeldtechnicus NU ineens de kleuren gaan veranderen na een X aantal afleveringen?

Ik zal proberen zo'n zelfde vergelijking ook met Nederland 2 te maken. Daar is er namelijk ook nog een oude capture van beschikbaar .

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Ik geloof je ook wel. Begrijp me niet verkeerd ;)

Maar bij iedere uitzending moet alles ingeregeld worden en daar zit altijd natuurlijk een afwijking in tussen elke uitzending.

Waar ik eigenlijk zelf naar benieuwt ben: Als de kleuren minder helder zijn, is dat dan ook tegelijk bij alle andere zenders die er last van hebben. Of is het voor elke zender Random?

Want als er een patroon te ontdekken is het misschien makkelijker om de oplossing te vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door White_Collar op 06-02-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij alle zenders tegelijk uiteraard, want anders zou het inderdaad aan de uitzending of de zender zelf liggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2011 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 19:49:

Enige bug wat dat betreft is dat als je de amino bijvoorbeeld uitzet op RTL4 HD en hem vervolgens weer opstart de amino opstart met RTL4 SD. Een keer heen en terug knippen zorgt ervoor dat je wel weer gewoon netjes de HD variant hebt. Bij HD zenders uit het basispakket gebeurt dat niet dus het probleem hierbij lijkt dat de amino bij het uit standby komen niet goed kijkt naar welke pakketten je hebt.
Klopt idd.
Dit is ook bevestigd vanuit XMS.

Hier een citaat van de manager : "Als een box opnieuw opstart dan weet hij bij het opstarten nog niet welke pakketten en op die aansluiting open staan en hij kan daardoor niet na de start al direct een zender tonen die in een pakket zit."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
ik222 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 19:49:
@Nick: Nee dat is niet het geval, ik kan namelijk zien welke stream er hier open staat en dat is telkens gewoon netjes de HD stream. Het verschil tussen SD en HD zie je overigens ook vrij goed in de logo's...
Ok,het was een meedenk gok, ik heb geen digitale tv van xms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoerebink
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-08 14:55
Het verschil in beeldkwaliteit dat Alexander01 hier aankaart, kan wel degelijk komen door verschillen in de techneuten die er werken in Hilversum.
Dit beeldverschil zegt niets over de streams van Technicolor, of over de kwaliteit van Glashart.

Ik werk zelf in Hilversum, ben wekelijks bij tv-uitzendingen betrokken. Er zit bij elke uitzending een "shader": iemand die van alle camera's in de studio de kleuren en helderheid gelijk moet maken. Die shader is niet altijd dezelfde, en wanneer deze persoon dus effe de boel anders instelt, krijg je dergelijke kleurverschillen. Niet heel bijzonder dus.

Wel goed Alexander, dat je zo uitgebreid met screenshots en .ts-files je punt maakt. Top.

We moeten daar in Hilversum veel meer op gaan letten dus!

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@stoerebink,

Dat probeer ik dus uit te leggen, ik werk zelf nog niet in Hilversum maar studeer wel media techniek.
Neemt niet weg dat het natuurlijk opvallend is als dit gelijktijdig is op verschillende zenders. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door White_Collar op 07-02-2011 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap alleen niet waarom ik dat verschil in kleurintensiteit dan ook bij andere zenders zie die niet uit Hilversum komen. Bij NDR Ferhensen zie ik namelijk vergelijkbare verbeteringen. Heb hier dan ook een korte capture van gemaakt. Mocht het beeld de aankomende dagen weer minder worden, dan kan ik laten zien dat dit effect ook bij deze zender zichtbaar wordt.

En ik moet helaas nog even wachten tot dinsdag met de vergelijking van Nederland 2, gezien dat programma dan pas herhaald wordt en ik een eerlijke vergelijking kan maken met de oude capture van 23-1. Ik hoop dat het beeld dan nog steeds hetzelfde is zoals het de afgelopen dagen is geweest.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2011 03:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 00:02:
Ik snap alleen niet waarom ik dat verschil in kleurintensiteit dan ook bij andere zenders zie die niet uit Hilversum komen. Bij NDR Ferhensen zie ik namelijk vergelijkbare verbeteringen.
Ook die zullen met een zelfde techniek werken als technicolor doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 00:02:
Ik snap alleen niet waarom ik dat verschil in kleurintensiteit dan ook bij andere zenders zie die niet uit Hilversum komen. Bij NDR Ferhensen zie ik namelijk vergelijkbare verbeteringen. Heb hier dan ook een korte capture van gemaakt. Mocht het beeld de aankomende dagen weer minder worden, dan kan ik laten zien dat dit effect ook bij deze zender zichtbaar wordt.
Om een lange discussie in te korten: Als er al een probleem is dan zit dat niet in het domein van XMS of het netwerk. Ook niet in het domein van Glashart Media (tenzij de zenders niet van technicolor komen.. dan zou het nog een issue met de GM encoders kunnen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal dingen:
- camera's worden elke zoveel tijd door een techneut afgesteld kwa kleur
- dit is niet altijd dezelfde en dus verschilt de uitkomst nogal vaak
- de bediener van de camera wil er ook nog wel eens aan zitten
- elk apparaat wat digitaal omzet naar analoog dient zijn eigen kleuren in te vullen, en dat verschilt nog wel eens met de temperatuur of zelfs de luchtvochtigheid als je pech hebt.
- Bijna alle TV's hebben andere kleurinstellingen per kanaal. Apparaten die op scart worden aangesloten hebben nu eenmaal over het algemeen een ander kleurbeeld/kwaliteit dan via composite bijvoorbeeld (ook weer door de omzetter in de TV zelf). Maar dat betekent dus dat je 2 dezelfde sources over verschillende aansluitingen/apparaten nooit hetzelfde krijgt.

Bottom line is: Nee, de contentleveranciers zijn absoluut niet stabiel kwa kleur. En nee, je krijgt de kleuren nooit hetzelfde tussen 2 apparaten op 2 verschillende ingangen op de meeste tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Zojuist nog even met mijn docent overlegt die al 15 jaar in het vak zit als shader.
Hij vertelde mij dat dit een duidelijk voorbeeld is van een werk van een shader.
De verschillen tussen de uitzending is altijd anders. Maar hij zei ook ook: Het kan ook zijn dat een verdeel encoder kan zijn op het media park. Maar dan merk je dat er tijdens de uitzending grote verschillen zijn en een soort van kleuren wave over het beeld gaat.

Het komt er dus opneer: dit ligt, zoals andere ook al zeggen, buiten het bereik van providers & glashart media

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Darkangle schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:44:
Een klein tijdje weg geweest.

Wie waren de winnaars van de IPads voor het klant onderzoek?
5 daagjes later nog maar eens proberen ;).

Kan ik uit het gebrek van antwoord opmaken dat er nog geen winnaars geloot zijn?
http://www.xmsnet.nl/nieu...anttevredenheidsonderzoek laat in iedergeval niets zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Ik ben het eigenlijk vergeten te vragen :$ mijn exuces. Ik zal zometeen even een mailtje eruit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Darkangle schreef op maandag 07 februari 2011 @ 10:55:
[...]

5 daagjes later nog maar eens proberen ;).

Kan ik uit het gebrek van antwoord opmaken dat er nog geen winnaars geloot zijn?
http://www.xmsnet.nl/nieu...anttevredenheidsonderzoek laat in iedergeval niets zien.
Eigenlijk van de gekke dat steeds bij iedere prijsvraag je er om moet vragen,je zou toch denken,een enthousiast stukje met een blije winnaar doet het goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Naja, ik vind het niet zo'n probleem hoor. Doe mij maar zo'n Ipad, en ik prijs ze de hemel wel in ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Nick39 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:49:
[...]

Eigenlijk van de gekke dat steeds bij iedere prijsvraag je er om moet vragen,je zou toch denken,een enthousiast stukje met een blije winnaar doet het goed...
Ik zou gewoon even wachten tot de volgende XMS-nieuwsbrief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Yogoi schreef op maandag 07 februari 2011 @ 14:07:
[...]

Ik denk dat Nick een beetje operate uit de "in het verleden behaalde succes geeft geen garantie voor de toekomst". Niet om met een vingertje te wijzen, maar vorige keer heb ik ook 20x (figuurlijk) maanden na feit gevraagd wie er gewonnen had :). En we zijn al weer 2 maanden (+/-) verder. Ik krijg geen nieuwsbrief (gaan nooit goed om de een of andere rede), dus ik zou het ook niet kunnen vernemen uit die brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Nieuwbrieven staan zo ver ik weet ook standaard op de website?

En geloof me, ik weet die andere 2 keren nog als te goed :P
Ik herinner me nog een post van 'iemand' over een all-star schoen die even een kont ging schoppen waarna er 2 STB's verstuurd zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Yogoi schreef op maandag 07 februari 2011 @ 14:16:

Ik herinner me nog een post van 'iemand' over een all-star schoen die even een kont ging schoppen waarna er 2 STB's verstuurd zijn ;)
Ik wil wel helpen met schoppen met mijn maatje 45 ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Loveparade schreef op maandag 07 februari 2011 @ 14:48:
[...]

Ik wil wel helpen met schoppen met mijn maatje 45 ;)
Nu niet nodig aangezien ze al verstuurd zijn.
Overigens heb ik hier ook gewoon 45 hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yogoi schreef op maandag 07 februari 2011 @ 14:16:

Klopt idd, als je de laatste 3 keer neemt.

De eerste keer daarvan heb jij geregeld.
Van de één na laatste keer (heb ik overigens diverse malen aangegeven) is OOK nooit bekend gemaakt.
En daar komt nu dan de laatste keer ook bij.

Dus eig. is van de laatste 2 keer niets bekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Bedoel je deze ipad als 3e?
want zo ja lees dan even mijn andere posts van vandaag.
Die leken me toch wel duidelijk genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jeps de ipad bedoelde ik als 3e.

Als jij die keer daarvoor ook geregeld hebt dan heb ik niets gezegd :X
Maar dat was overigens nooit medegedeeld, en ik lees toch meest wel goed door :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 17:07:
Jeps de ipad bedoelde ik als 3e.

Als jij die keer daarvoor ook geregeld hebt dan heb ik niets gezegd :X
Maar dat was overigens nooit medegedeeld, en ik lees toch meest wel goed door :9
Uhm ja ja en 3e heb ik niet voor hoeven doen, was al geregeld.
Althans zo ver ik weet heb ik voor beide onderzoeken STB's laten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yogoi schreef op maandag 07 februari 2011 @ 17:18:
[...]

Uhm ja ja en 3e heb ik niet voor hoeven doen, was al geregeld.
Althans zo ver ik weet heb ik voor beide onderzoeken STB's laten sturen.
Jah wrom ik dat aangaf nogmaals, is omdat van die één na laatste keer (de keer voor de ipads) er nooit een reactie kwam van jou, of iemand anders.
Vandaar dat dat dan ook zwart wit blijft kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Yogoi schreef op maandag 07 februari 2011 @ 14:07:
[...]

we willen best een heel goed stukje schrijven voor die ipad over xms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
die meerkosten naar 100 mb/sec kost een paar dubbeltjes en dus geen 30 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxpower
  • Laatst online: 01-08 12:55
Ondertussen mag XMSnet wel een standaard-update naar 100Mbit uitvoeren of voor een kleine meerprijs(lees €5,-) upgraden van 50 naar 100Mbit. Anders loopt men bijna achter op UPC en Ziggo die voor goedkopere prijzen 120Mbit aanbied bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
dewaal schreef op maandag 07 februari 2011 @ 18:32:
[...]

die meerkosten naar 100 mb/sec kost een paar dubbeltjes en dus geen 30 euro per maand.
hahaha, van 50mbit naar 1gbit kost een paar dubbeltjes?
dat is een grapje neem ik aan?

Zelfs als je de CPE vervanging ( naar 1mbit genexis) en de apperatuur in de AP niet meerekent is het meer dan een paar dubbeltjes.

hmm 20x zoveel snelheid zal zeker geen 20x zoveel downloaden zijn, maar als het echt een paar dubbeltjes was dan had nu niemand meer 50mbit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Dit staat er toch echt in het stuk ;)
Hoelang het proefproject blijft draaien, is nog niet precies bekend. Voorlopig zal er geen 1Gbps-abonnementsvorm komen, omdat providers daar nog een te hoog bedrag voor zouden vragen. Wel wil Nederkoorn nog loslaten dat de meeste isp's de meerkosten voor het aanbieden van hoge datasnelheden via glasvezel graag overdrijven: "De kosten voor de inkoop van dataverkeer in Nederland zijn zeer laag. Bovendien blijft veel dataverkeer binnen de AMS-IX-ring, waarvoor providers peeringovereenkomsten sluiten. Het aanbieden van hogere snelheden via glasvezel kost de provider hooguit enkele dubbeletjes meer.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:24
Dat gaat over het dataverkeer, niet over de infrastructuur (lees: CPE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

sylvesterrr schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:15:
Dat gaat over het dataverkeer, niet over de infrastructuur (lees: CPE).
Maar dan klopt het dus wel dat die upgrade naar 100 Mbit maar een paar dubbeltjes kost, want de CPE's zijn allemaal 100 Mbit ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Yogoi schreef op maandag 07 februari 2011 @ 18:49:
[...]

hahaha, van 50mbit naar 1gbit kost een paar dubbeltjes?
dat is een grapje neem ik aan?

Zelfs als je de CPE vervanging ( naar 1mbit genexis) en de apperatuur in de AP niet meerekent is het meer dan een paar dubbeltjes.

hmm 20x zoveel snelheid zal zeker geen 20x zoveel downloaden zijn, maar als het echt een paar dubbeltjes was dan had nu niemand meer 50mbit :P
Ik bedoel dus naar de 100mb/sec. Bijg de gigabit dient er een andere modem te komen en dat kost dus wel wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Loveparade schreef op maandag 07 februari 2011 @ 18:53:
Dit staat er toch echt in het stuk ;)

[...]
Inderdaad Loveparade het is maar een paar dubbeltjes. Of we zitten als xms klant voor een dubbeltje op de 1e rang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:17:
[...]

Maar dan klopt het dus wel dat die upgrade naar 100 Mbit maar een paar dubbeltjes kost, want de CPE's zijn allemaal 100 Mbit ;)
Nee hoor ik heb sinds 4 maand een 1 Gb in de meterkast terwijl het glasnetwerk hier van begin 2009 is het gewoon 1 GB gereed. Ik heb glas van een andere glashart provider dan XMS.

Die 1 Gb wordt niet voor niets in de meterkast geplaatst meer kan/wil ik er niet over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:24
Loveparade schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:17:
[...]

Eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:57
Mmm, uitzending gemist en rtl gemist laten mijn amino crashen ( sort of).6828, Arnhem. Meer mensen last van? Als ik wat wil kijken krijg ik "verbinding verbroken", en blijven de playknoppen in beeld.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Hier ook bij sbs etc

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier idd ook.
Teletekst van de SBS zenders werkt ook niet.
Als je naar een SBS zender gaat, en je kiest daar voor teletekst, dan werken de nummerieke voorkeuze toetsen niet meer.
Je moet dan met de zap toetst naar een andere zender gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
En een simpele stroom eraf en er weer op wil niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Rekenblok schreef op maandag 07 februari 2011 @ 22:57:
En een simpele stroom eraf en er weer op wil niet werken?
hier echt de amino uitzetten, omdat de navigatiebalk van uitzending gemist in beeld blijft staan, en niet meer verdwijnt

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Uitzending gemist van alle zenders is hier (Nijmegen) op zwart - ik kan echter zonder meer van zender veranderen en doorgaan met gewoon TV kijken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
aha, hier vanochtend nog steeds. Idd gewoon kijken gaat wel, maar wanneer uitzending gemist (of RTL gemist ) gestart wordt krijg ik nu niet eens de navigatiebalk (play, forward etc) meer in beeld, maar meteen "verbinding verbroken". Op exit drukken werkt niet meer, moet de Amino gewoon opnieuw opstarten

Hoe zit het btw met nieuwe firmware van de Amino, was gisteren na de eerste problemen even in het menu gedoken en op 'update software' gedrukt voor het geval dat het daar aan lag (was het gemakkelijkste wat ik vanaf de bank kon doen.. :z .) is dit iets wat normaal gesproken automatisch gaat wanneer er nieuwe software/firmware is?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 08:19:
aha, hier vanochtend nog steeds. Idd gewoon kijken gaat wel, maar wanneer uitzending gemist (of RTL gemist ) gestart wordt krijg ik nu niet eens de navigatiebalk (play, forward etc) meer in beeld, maar meteen "verbinding verbroken". Op exit drukken werkt niet meer, moet de Amino gewoon opnieuw opstarten

Hoe zit het btw met nieuwe firmware van de Amino, was gisteren na de eerste problemen even in het menu gedoken en op 'update software' gedrukt voor het geval dat het daar aan lag (was het gemakkelijkste wat ik vanaf de bank kon doen.. :z .) is dit iets wat normaal gesproken automatisch gaat wanneer er nieuwe software/firmware is?
Vanmorgen was er een korte outage op het VoD platform. Dat is rond 9:45 opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou hier werkt VoD nog steeds niet lekker.
-uitzending gemist van ned. 1,2,3 werkt ontzettend traag, en verbreekt ook weer de verbinding.
-uitzending gemist van RTL zenders, werkt af en toe wel, en soms ook niet.

En het hele vage is, dat de teletekst van de SBS zenders het niet doet.
Probeer je teletekst van de SBS zenders op te roepen, dan werken de nummerieke toetsen vervolgens niet meer, en moet je keuze maken met de zap toets.
Van de ned. en rtl zenders werkt teletekst wel normaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
edit:
nvm, was oud nieuws.

[ Voor 77% gewijzigd door Yogoi op 08-02-2011 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Wat is het trouwens met die posexpress mailtjes.
Buiten het feit dat ze aankomen op een adres wat ik nooit gebruik (laat staan dat hele xms mail) worden ze wel geforward naar mijn gmail, welke me mooi verteld dat er en virus inzit, en als ik het goed heb ook nog steeds hetzelfde virus...
maar ja, dit alles is natuurlijk toch oud nieuws....

*zucht*... geef me aub de optie om mijn webmail helemaal af te sluiten en laat me zelf een adres opgeven waar ik mailtjes en facturen van XMS op wil ontvangen....*zucht*

[ Voor 5% gewijzigd door Hopjesvla79 op 08-02-2011 11:28 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Kan iemand de smtp servers controleren?
Ik gebruik deze als smarthost, maar er komt geen mail meer aan, het blijft ergens hangen en het lijkt er op dat dit de smtp van xms is?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Loveparade schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:47:
Kan iemand de smtp servers controleren?
Ik gebruik deze als smarthost, maar er komt geen mail meer aan, het blijft ergens hangen en het lijkt er op dat dit de smtp van xms is?
Werkt gewoon hier.
mijn xmsnet adresje werkt zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Yogoi schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:31:
[...]

Werkt gewoon hier.
mijn xmsnet adresje werkt zoals het hoort.
Dank je, ga ik verder zoeken waarom de mail niet aankomt

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Nu online

The Wizard

Moderator Mobile
Offtopic:

@Denan Gefeliciteerd! Zie ineens een taartje staan naast je naam :p...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

The Wizard schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:57:
Offtopic:

@Denan Gefeliciteerd! Zie ineens een taartje staan naast je naam :p...
Ook hier felicitaties voor Denan

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:28:
Wat is het trouwens met die posexpress mailtjes.
Buiten het feit dat ze aankomen op een adres wat ik nooit gebruik (laat staan dat hele xms mail) worden ze wel geforward naar mijn gmail, welke me mooi verteld dat er en virus inzit, en als ik het goed heb ook nog steeds hetzelfde virus...
maar ja, dit alles is natuurlijk toch oud nieuws....

*zucht*... geef me aub de optie om mijn webmail helemaal af te sluiten en laat me zelf een adres opgeven waar ik mailtjes en facturen van XMS op wil ontvangen....*zucht*
Het is niet hetzelfde virus,het is steeds een ander, dit virus is heel slim,het heeft dezelfde naam maar je kan die naam niet blacklisten want het is ook de echte naam waarin het echte post express foutmeldingen geeft.
Het virus heeft een optie om hexadecimaal de datum en tijd te verwerken in de "handtekening".
Elk virus heeft een bepaalde opbouw,de handtekening,waar de virusscanners het virus op herkennen.
Door er op te klikken wordt je besmet,maar wordt ook een backup van het virus gemaakt en in die backup wordt datum en tijd van besmetting in de handtekening verwerkt en gaat het virus zichzelf versturen naar elk mail adres dat op de besmette pc is gevonden.
Maar omdat die handtekening veranderd,wordt het virus door de scanners niet gedetecteerd.
Hoewel het virus dus exact hetzelfde is,wordt bij iedere "herbesmetting" als het ware een nieuw virus geschreven en weer verstuurd,en zelfs de "heuristic" scanners vinden het niet terug.

Brengt me gelijk op een vraag, hoe lang is een alias "out of order"als je hem weghaalt ?
Ik zou namelijk graag een alias van de ene hoofdmail naar een ander mail adres willen verhuizen dat forward naar Hotmail.
Dan kan ik de afzender blokkeren.
Het is echt een gebrek bij XMS dat je het mail programma niet zo kan configureren dat je bepaalde filters kan maken.
Dat kan ik bij hotmail wel.
De virus mails komen binnen op een alias op mijn hoofdaccount.
Zou ik die alias kunnen verhuizen naar een account dat forward naar hotmail dan kan ik daar een filter op die post express zetten, als echter een alias dan vervolgens 1 maand niet gebruikt kan worden dan heb ik daar weinig aan.

Jow Denan, gefeliciteerd man !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Denan > ook gefeliciteerd vanaf deze kant van het draadje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Laatst online: 03:34
@ Rekenblok: Alles doet het weer. Heel erg bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:28:
Dat is lastig aangezien een provider een wettelijke verplichting heeft om de klanten te informeren (abuse/waarschuwingen/prijschanges). In de algemene voorwaarden staat ook dat dit via de hoofdmailbox gebeurt. Als ze de mail 1 op 1 doorzetten naar een extern adres kan nooit bewezen worden dat die mail daar ook aankomt. Bij een intern adres heb je dat probleem niet.

@nick: zo'n alias change moet binnen 5 minuten rond zijn.

@rest: bedankt.. taart staat hier op kantoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
denan schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:43:
[...]
Als je niet helemaal in Nijmegen zat was ik er al geweest :9

Wat betreft die virus mails,
je word er echt gek van.
Net 2 achter elkaar :'(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2011 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Grappig... komt iemand aan de deur namens Ziggo omdat ik mijn abonnement had opgezegd ooit bij Ziggo en verruild had met XMS,de goede man had ook een vergelijkings tabel bij zich wat het me bij xms zou kosten en wat hetzelfde bij Ziggo zou kosten ( was trouwens redelijk accuraat) en welke meerwaarde Ziggo heeft t.o.v. XMS.

Men heeft blijkbaar een oude overstaplijst genomen aangezien op interactieve tv na alle abonnementen van Ziggo al hier worden afgenomen,alleen door mijn zoon,maar hij wel bestaande Ziggo adressen oversloeg.
De upload snelheid vergat ie ff maar uiteraard scoorde Ziggo op alle punten hoger ( wist ik zelf ook wel ) ook uitgaand van de nieuwe situatie per 1 juni bij Ziggo waarbij het HD pakket er uit gaat, de commerciele zenders gratis in het basis pakket komen en het totaal stijgt naar 24 HD zenders en dat dat totale pakket ook nog goedkoper is bij Ziggo dan bij XMS.
(ook dat wist ik al,sterker,de nieuwe pakkettenstructuur wordt zelfs bij een totaalpakket (wat mijn zoon al heeft) zelfs goedkoper bij Ziggo dan dat het eerst was. )
De interactieve tv, uitzending gemist,videotheek en zo zit dan ook al bij de prijs inbegrepen en als ik nu van XMS overstapte kreeg ik de actieve tv decoder gratis.
Dus mochten er opeens overstappers komen,Ziggo is actief "overstappers" aan het benaderen aan de deur.
(daarbij mijn sticker aan de deur wordt niet gekocht negerend.)
Ze deden dit zei ie omdat veel mensen bij het bel me niet register stonden ingeschreven,maar daar mag je wel bij aan de deur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:43:
Ik ben al onderweg :-(=)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Hoop voor jou dat ie geen oude taart van de schoonmaak afdeling of receptie bedoelde haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom hier toch nogmaals met mijn vraag!!

Hebben meer mensen last van het probleem dat bij de SBS zenders (SBS6, Net5, Veronica) de Teletekst niet werkt ???

Als je namelijk teletekst kiest met de "gele" knop dan gebeurt er niets.
Alleen daarna werken vervolgens ook de nummerieke toetsen van de ab niet meer.
Je moet dan dmv de zap toets +/- naar een andere zender gaan,
vanaf dat moment werken de nummerieke toetsen dan weel weer.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.