Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Net hier getest, gene issues.Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 15:13:
Hebben meer mensen last van het probleem dat bij de SBS zenders (SBS6, Net5, Veronica) de Teletekst niet werkt ???
Geel geeft me teletekst, alle paginas zijn te vinden en daarna met ok er gewoon weer uit.
Ook getest met de A532?Yogoi schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 15:18:
[...]
Net hier getest, gene issues.
Geel geeft me teletekst, alle paginas zijn te vinden en daarna met ok er gewoon weer uit.
nope, waar ik nu zit heb ik geen 532
ik gebruik hier een 110, althans wat er van over is.
Het is eigenlijk niet meer dan een printplaat + led ontvanger
hahahaha lol.Yogoi schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:10:
[...]
nope, waar ik nu zit heb ik geen 532
ik gebruik hier een 110, althans wat er van over is.
Het is eigenlijk niet meer dan een printplaat + led ontvanger
Ben je weer aan't slopen geweest
Ben net nogmaals even alles langs gegaan.
Op echt alle zenders werkt teletekst goed, behalve dus de SBS zenders (SBS6, Net5, en Veronica).
[ Voor 90% gewijzigd door White_Collar op 08-02-2011 17:15 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Deze keer was ik het niet, eerlijk waarVerwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:17:
[...]
hahahaha lol.
Ben je weer aan't slopen geweest
Maar ik heb net al iemand gesproken van XMS, en die 532 stond helemaal afgekoppeld.
Na het aansluiten en stroom erop had die 532 hetzelfde probleem.
De issue wordt doorgezet.
@ Yogoi > jaaaaaaa jaaaaaaaaaaa. dat zeg ik ook altijd
edit > nog een kleine aanvulling betreffende het teletekst probleem bij de SBS zenders.
De stb gaat in dit geval wel naar de teletekst, maar toont dit alleen niet.
Vandaar dat de nummerieke toetsen ook niet werken.
Want de stb denkt nog steeds dat men in de teletekst zit.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2011 16:50 ]
Verwijderd
Sluit ik me bij aan, ik heb 1 alias die alleen bekenden van mij hebben en mijn hoofdemail adres.Hopjesvla79 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:28:
Wat is het trouwens met die posexpress mailtjes.
Buiten het feit dat ze aankomen op een adres wat ik nooit gebruik (laat staan dat hele xms mail) worden ze wel geforward naar mijn gmail, welke me mooi verteld dat er en virus inzit, en als ik het goed heb ook nog steeds hetzelfde virus...
maar ja, dit alles is natuurlijk toch oud nieuws....
*zucht*... geef me aub de optie om mijn webmail helemaal af te sluiten en laat me zelf een adres opgeven waar ik mailtjes en facturen van XMS op wil ontvangen....*zucht*
Elke dag komt er spam binnen, ik heb xms hierover diverse malen gemaild, hoe mijn mail adres in het openbaar komt hebben ze geen antwoord op, het ligt in ieder geval niet aan hun..............
Ik heb nu noodgedwongen maar een antispam programma geïnstalleerd, deze filtert wel de spam er uit, wat doet dat spamfilter van xms trouwens? Staat op de hoogste stand en werkt niet, ik wil niet weten wat er gebeurt als ik deze uitzet.
Positief:
Leuk eredivisie live voor 2 maanden! (mijn vrouw is het niet helemaal daarmee eens)
En Denan geficiteerd, de taart zal nu wel op zijn, ik neem een biertje van je
Ik word ook onderhand niet goed van die spam. Gebruik dat hele email gedoe niet van hun. Zit nog steeds op mijn allereerste zonnet email adresje van 10 jaar terug.Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 19:40:
[...]
Sluit ik me bij aan, ik heb 1 alias die alleen bekenden van mij hebben en mijn hoofdemail adres.
Elke dag komt er spam binnen, ik heb xms hierover diverse malen gemaild, hoe mijn mail adres in het openbaar komt hebben ze geen antwoord op, het ligt in ieder geval niet aan hun..............
Ik heb nu noodgedwongen maar een antispam programma geïnstalleerd, deze filtert wel de spam er uit, wat doet dat spamfilter van xms trouwens? Staat op de hoogste stand en werkt niet, ik wil niet weten wat er gebeurt als ik deze uitzet.
Positief:
Leuk eredivisie live voor 2 maanden! (mijn vrouw is het niet helemaal daarmee eens)
En Denan geficiteerd, de taart zal nu wel op zijn, ik neem een biertje van je
Ik sta op het punt om een auto forwarder naar info@xmsnet.nl te plaatsen ofzo. Ja dan krijgen ze 1 ker per maand maar een copy van mijn rekening terug gestuurd. Die andere 95% is toch echt spam.
Als we dat nu allemaal doen, dan zullen ze vrij snel de hint wel oppikken
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Verwijderd
Ik heb nu bij elkaar 45 min in de wacht gestaan en heb nog niemand gesproken......echt heel triest

Moeder is helemaal pissig.
http://share.rob-wouters.nl/iptv.png
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
mail even de deb naar --> tweakers@pb-net.nl dan ga ik je even helpenVerwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:18:
Moeders net overgetapt op XMS ligt sinds vanmiddag haar telefoon eruit.
Ik heb nu bij elkaar 45 min in de wacht gestaan en heb nog niemand gesproken......echt heel triest![]()
Zaterdag bij het XMS huis geweest met de A532 ivm vastlopen beeld, plotseling opnieuw opstarten en het af en toe zwart gaan van ned 1, 2,en 3. Goed geholpen door Pieter-Bas alias Rekenblok. Uiteraard deed de storing zich zaterdag niet voor
Pieter-Bas bedankt!
Vanmiddag wel toevallig 3 gesprekken gevoerd, alle 3 de keren moest de verbinding verbroken worden omdat halverwege de andere persoon mij niet hoorde of ik de andere persoon niet meer hoorde.Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:18:
Moeders net overgetapt op XMS ligt sinds vanmiddag haar telefoon eruit.
Ik heb nu bij elkaar 45 min in de wacht gestaan en heb nog niemand gesproken......echt heel triest![]()
Ik denk dat de telefoon van XMS gewoon niets gaat worden,of het ligt aan die Telio.
Ook weer veelvuldig last van de eerste 2 seconden die wegvallen.
Het is een ramp die telefonie !

Oproep voor een ieder die denkt over te stappen naar XMS: hou je oude telefoonprovider !
Misschien heeft het meer effect om op diverse fora te waarschuwen ipv hier of bij xms te klagen.
[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 08-02-2011 23:10 ]
Verder hoop ik ook dat xms wat gaat doen aan het zenderaanbod, ik hoop met name dat uitzendinggemist in het basispakket blijft, is voor mij en mijn vriendin toch wel een echte meerwaarde (kijken we meer dan normale tv).
superB
Dat televisie pakketten kunnen afwijken van de concurrent accepteer ik,maar dat met de telefoon ben ik schijtzat, al 3 jaar lang moddert XMS hier maar mee aan en al 3 jaar heb ik de meest gruwelijke redenen gezien,het ligt altijd aan een ander,er wordt nooit wat geconstateert,er is nooit iets mis bij xms zelf,nou dat interesseert me geen moer, ik neem telefonie af van XMS en die dient het te fixen wat de oorzaak ook is in plaats van al 3 jaar lang naar anderen te wijzen.inXs schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 23:08:
Mijn ma heeft sinds 3 weken (nieuwe xms klant, van ziggo) ook al een aantal keer gehad dat de telefoon niet werkt... Stroom eraf is het advies... Dat werkt inderdaad, maar ze wordt er behoorlijk moe van.. Ik dus ook, aangezien ik de eerste ben die ze belt ( met haar mobiel welteverstaan ).
Verder hoop ik ook dat xms wat gaat doen aan het zenderaanbod, ik hoop met name dat uitzendinggemist in het basispakket blijft, is voor mij en mijn vriendin toch wel een echte meerwaarde (kijken we meer dan normale tv).
Ik denk dat na 3 jaar ipv ziggo of KPN nu XMS eens bij Radar of zo mag gaan uitleggen waarom ze die %^%%$$() telefoondienst niet werkend krijgen !
En zeg ik mijn telefoon ook nog op dan kom ik in een ander kontrakt en wordt die ene dienst die ik dan nog heb,ook ondertussen al lang ingehaald door anderen: internet, ook weer duurder.
Man oh man, mijn schoonvader ligt in het ziekenhuis en moet gedotterd worden en ze hebben met een stroomstoot zijn hart gereset,probeer je inlichtingen te krijgen van een arts moet je gewoon ophangen en maar weer zien die man aan de lijn te krijgen, SCHANDELIJK !
[ Voor 41% gewijzigd door Fiber op 09-02-2011 00:21 . Reden: mail ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Daarnaast kun je ook vanaf je mobiel bellen naar het ziekenhuis en je kan hun ook jouw mobiele nummer geven.
Dan ben je altijd bereikbaar en dan hoef je je niet te storen aan de brakke XMS lijn.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Spam is een verschijnsel dat nooit zal verdwijnen omdat hier simpelweg veel aan verdient wordt.
Een spamfilter is ook een momentopname; zodra de spam wordt tegen gehouden wordt deze weer aangepast om wel door te komen. Ik heb mijn mail geforward naar gmail om zo eenvoudig op mijn gsm binnen te krijgen en Gmail ziet meer "ongewenste mail" dan outlook 2010 maar soms ook te veel.
Zo kreeg ik mijn accountgegevens van download2day bij Gmail in mijn ongewenste box en in Oulook in postvak in. Geen virusscanner die spam altijd buiten kan houden! Het blijft dus altijd opletten met het openenen van mail. Ik durf ook te beweren dat er geen provider is die spamvrij is.
TELEFOON
Ik heb sinds 2005 XMS en herken de huidige telefoonproblemen absoluut niet. Nooit worden gesprekken zo maar verbroken of vallen er seconden weg. Hebben de Polen die toen ingehuurd werden toch goed werk afgeleverd? Zou het probleem ook in de telefoon kunnen zitten m.a.w. gebruiken de mensen die problemen hebben toevallig allemaal hetzelfde type telefoon, of zit het in de aansluitwaarde, te veel telefoons op één lijn?
Verwijderd
23-01-2011:Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 00:02:
En ik moet helaas nog even wachten tot dinsdag met de vergelijking van Nederland 2, gezien dat programma dan pas herhaald wordt en ik een eerlijke vergelijking kan maken met de oude capture van 23-1.

09-02-2011:

Capture files:
http://www.hltools.com/fi...en/2011-1-23-IPTV-ned2.ts
http://www.hostfile.nl/fi...50/2011-2-09-IPTV-ned2.ts
Opnieuw zijn dezelfde verbeteringen zichtbaar met de kleurintensiteit en helderheid. Daarnaast is het patroon in het jasje beter zichtbaar. Dus ook meer detail/scherpte, wat ik dus inderdaad al merkte de afgelopen dagen.
Wie er ook aan de knoppen heeft gedraaid de afgelopen dagen, in ieder geval bedankt!
Nog meer kleurvolume, helderheid en detail is altijd welkom
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2011 03:29 ]
Nou ik geloof niet dat meneer dezelfde kleren aan heeft is het niet? Anders heeft de meneer aan de knoppen, wat chloor over het overhemd gegegooidVerwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 03:15:
[...]
23-01-2011:
[afbeelding]
09-02-2011:
[afbeelding]
Capture files:
http://www.hltools.com/fi...en/2011-1-23-IPTV-ned2.ts
http://www.hostfile.nl/fi...50/2011-2-09-IPTV-ned2.ts
Opnieuw zijn dezelfde verbeteringen zichtbaar met de kleurintensiteit en helderheid. Daarnaast is het patroon in het jasje beter zichtbaar. Dus ook meer detail/scherpte, wat ik dus inderdaad al merkte de afgelopen dagen.
Wie er ook aan de knoppen heeft gedraaid de afgelopen dagen, in ieder geval bedankt!
Nog meer kleurvolume, helderheid en detail is altijd welkom
Vind van zwart naar rose wel er veel kleur verscheel
Wat hier nu gezegd wordt in het forum "dan moet je de tel. lijn maar niet gebruiken" is natuurlijk een kortzichtige opmerking.
Je neemt de dienst af, en dan moet het ook werken, en goed werken.
Verwijderd
Niet hetzelfde nee, maar ondanks dat vind ik dat het patroon op het jasje wel beter zichtbaar en scherper is.j1nx schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 06:24:
[...]
Nou ik geloof niet dat meneer dezelfde kleren aan heeft is het niet?
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2011 08:38 ]
Verwijderd
Ik zeg: Hij heeft volgens mij ook een heel ander jasje aan.Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 08:22:
[...]
Niet hetzelfde nee, maar ondanks dat vind ik dat het patroon op het jasje wel beter zichtbaar en scherper is.
Tja.. hij heeft dan ook een ander jasje aan! De ene heeft meer een ruitstructuur, en is grijs. De ander is meer effen en lichtbruin.Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 08:22:
[...]
Niet hetzelfde nee, maar ondanks dat vind ik dat het patroon op het jasje wel beter zichtbaar en scherper is.
Het verschil wat ik hier in de beide plaatjes zie zou net zo goed aan de studio verlichting kunnen liggen. De lichtval in de capture van 9-2 is anders, en ook iets feller (zie de lichtere plek rond zijn ogen)
[ Voor 8% gewijzigd door L201 op 09-02-2011 10:25 ]
om een lang verhaal kort te maken:
Alexander01 heeft een korte periode naar zijn inzicht een andere kwaliteit in de zenders opgemerkt.
Dat lijkt inmiddels weer verholpen te zijn (of hij nu een ander jasje aan heeft of niet
Of dit nu wel of niet door de aanleverancier (technicolor) komt? daar verschillen de meningen over maar is momenteel misschien niet eens meer interessant. De enige die dit kan confirmeren is de techniek afdeling van de leveranciers en die heb ik hier nog nooit zien posten dus dat word moeilijk denk ik zo.
En kom eens met een compensatie,het is toch te idioot dat waar we in staat zijn om met een satelliet van de ene kant van de wereld naar de andere kant kunnen bellen en elkaar kunnen zien ik anno 2011 een mobiel standby moet laten liggen omdat de gewone telefoonverbinding niet te vertrouwen is.

+ @fast-server:Fiber schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 00:03:
Je hoeft het toch niet te gebruiken? Neem er gewoon een analoog kpn lijntje bij, die toen het altijd. Of als dat te duur is een andere voip service over internet, keus genoeg tegenwoordig. Zelfde met de XMS mail dienst: Niet gebruiken en gewoon een ander mailadres gebruiken. Als je de rekeningen en nieuwsbrieven van XMS wilt zien, XMS white-listen en verder alles direct automatisch laten trashen. Black-listen helpt niet goed genoeg, white-listen wel.
Ik neem een betaalde dienst af, dan kan je je er niet mee vanaf maken met, je weet dat de dienst niet goed is, of dan moet je maar een mobiel nemen,daarmee leg je de verantwoording bij de verkeerde kant.
Bovendien zelfs al zou ik willen,ik kan geen analoog lijntje nemen,daar heb ik serieus over nagedacht en zelfs kpn over benaderd,maar omdat hier een isdn lijn ligt wil kpn er geen analoge lijn van maken.
Dan ben ik verplicht om losse adapters er bij te nemen voor mijn huidige telefoons of moet ik weer isdn telefoons nemen.
Bovendien gaan dan ook mijn abonnementskosten bij XMS omhoog omdat ik van abonnementsvorm verander ga ik het nieuwe tarief voor alleen internet betalen.
En daarnaast nog eens de kosten van een analoge lijn,aansluitkosten enz.
En denk nou eens bij jezelf na hoe onlogisch het is wat je zegt, dus omdat XMS er niet in slaagt de telefonie goed te laten verlopen moet ik dat probleem maar als normaal ervaren en maar wat anders nemen in plaats van dat ik mag verwachten dat een dienst waar ik al 4 jaar voor betaal nu eindelijk eens gewoon gaat werken.
Dat is toch wel een beetje de omgedraaide wereld.
Dus als mijn tv het niet goed doet moet ik maar een ander kopen in plaats van terug te gaan naar de winkel waar ik hem gekocht heb.
Waarom zeuren jullie dan topic na topic over de kwaliteit van de digitale tv,ga lekker terug naar een ander waar het goed is.
Ik betaal aan XMS,XMS levert het als een volwaardige dienst,XMS mag het fixen en niet andersom, kom zeg !
Na 4 jaar klagen,brieven schrijven mag ik verwachten,nee eisen dat XMS het fixt.
En als XMS zou ik me schamen als andere klanten zelf zeggen: je weet toch dat telefonie bij XMS niet goed werkt, alsof dat een volkomen normaal gegeven is.
Sorry Denan en Rekenblok en Yogoi,het is niet tegen jullie persoonlijk maar de problemen van gisteren waren de druppel die de emmer deed overlopen,ik wil gewoon dat het gefixt wordt,hang een ander modem op,doe iets alsjeblieft.
[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 09-02-2011 11:08 ]
"Even de modem van het stroom af, krijgt ze dan als advies" ???????
Tuurlijk helpt het door de boel te resetten, maar dat is toch niet de oplossing...... Ding hoort het gewoon te blijven doen.
Ik zie hier dus meer meldingen voorbij komen, mijn vrouw kreeg aan de lijn iets van; "nee hoor mevrouw, geeeeeeeeeen idee wat het kan zijn. Hij zou het gewoon moeten doen" Is ook lekker makkelijk, je kan mijn vrouw alles wijs maken als het om techniek gaat.
Wat was het nou dan?
Begin al dat gezeik nu toch ook wel zat te worden. Analoge TV is nog steeds klote, vervolgens krijg ik ook steeds per mail te horen dat mijn klote niet groot genoeg zijn en als ik dan wil bellen om die pillen te bestellen dan kan dat niet omdat de telefoon het niet doet.
Als het netwerk open gegooid word in Leiden (als dat ooit gebeurd) ben ik weg.
@Nick39: Als XMS geen compensatie wil geven of er iets aan wil doen helpt vaak alleen nog maar het ultieme (maar vervelende) middel: een gedeelte van de rekening meer betalen. Eerlijk gezegd vind ik het knap dat je het al zo lang volhoudt. Dan maar de harde middelen hoor.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Verwijderd
Alleen nu ligt het internet plat...moeders is er alweer helemaal klaar mee...

Is er een storing bekend of ligt het aan dit huis..postcode is 3822.
Toch vaag want bij mij thuis draait het allemaal als een zonnetje.....
Verwijderd
Kan een keer gebeuren natuurlijk. Maar 2 keer per week.... tja, dan lijkt het erop, dat er ergens iets niet in orde is.j1nx schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 11:56:
[...]
"Even de modem van het stroom af, krijgt ze dan als advies" ???????
Tuurlijk helpt het door de boel te resetten, maar dat is toch niet de oplossing...... Ding hoort het gewoon te blijven doen.
[...]
Wat mij opvalt is, dat er veel klachten uit Leiden komen en - wat ruimer kijkend - vooral van mensen met een Packetfront.
/me is blij dat hij een Genexis in de meterkast heeft hangen.
Stekker er uit helpt niet, lampje brandt gewoon. 2315 postcode.. hang nu al 10 minuten met de mobiel aan de telefoon bij de helpdesk...
[ Voor 42% gewijzigd door Nick39 op 09-02-2011 13:45 ]
Ik ga even kijken wat de mogelijkheden binnen mijn bereik is, om je zo goed mogelijk te helpen.
Je diensten zijn in orde maar het lijkt erop dat de router in je straat niet lekker werkt. RFO moet daar even naar kijken.Nick39 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:39:
Om het nog leuker te maken, als ik nu mijn huisnummer bel krijg ik : dit nummer is buiten gebruik.
Stekker er uit helpt niet, lampje brandt gewoon. 2315 postcode.. hang nu al 10 minuten met de mobiel aan de telefoon bij de helpdesk...
De klantenservice is nu met me bezig, er schijnt nu een algehele telefoonstoring te zijn in de regio Leiden en Hilversum,daarnaast heb ik nu de eis bij XMS neergelegd dat mijn modem moet worden omgeruild voor een Genexis, acties als niet betalen ga ik niet doen want dan zijn zeker mijn diensten weg maar ik wil nu los van deze storing een oplossing hebben, mijn ticket staat al sinds 28 december open bij Telio en er is gewoon nog helemaal niets aan gedaan,erbij is nu de storing van wegvallende spraak er bij gekomen met als definitieve storing deze dat de telefoon het helemaal niet meer doet.Rekenblok schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:50:
@Nick, ik denk dat het niet verstandig is om gewoon je factuur niet te betalen. Ik snap de reden wel, maar om een steek spel tussen jou en Xms te verkomen raad ik het je af.
Ik ga even kijken wat de mogelijkheden binnen mijn bereik is, om je zo goed mogelijk te helpen.
Ik heb heel veel geduld gehad met XMS maar ik eis nu gewoon dat er wat aan gedaan wordt.
Niet betalen is geen optie maar als hier niet binnen 14 dagen een ander modem hangt bel ik met de DAS en dat is geen loos dreigement.
Toen ik zei dat ik mijn tv en digitale abonnementen er uit ging doen heb ik dat ook gedaan.
Ik eis geen geld terug,of compensatie van alle minuten dat ik via de mobiel moest gaan bellen zoals nu net meer dan 20 minuten met de klantenservice,dit probleem staat blijkbaar los van de andere problemen maar ik heb notabene zelf in de commissie gezeten om die glasvezel de woningen in te krijgen hier bij Portaal en het gaat nu zelfs zo ver dat mensen boos bij MIJ aan de deur staan.
Ik wil van dat packetfront ding af en een werkende telefoonverbinding,klaar.
[ Voor 20% gewijzigd door Nick39 op 09-02-2011 14:19 ]
Wijkrouter doet het prima, buurman aan de overkant, ook bij XMS, kan wel bellen en gebeld worden en zit op dezelfde router.denan schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:52:
[...]
Je diensten zijn in orde maar het lijkt erop dat de router in je straat niet lekker werkt. RFO moet daar even naar kijken.
Van die algehele storing klopt dus ook geen zak en zo behandelen ze je nu bij de klantenservice "meneer het is een algemene storing en we kunnen niets voor u doen"
10 meter verderop kan een XMS klant op diezelfde wijkrouter WEL bellen.
Knap bij een algehele storing.. petje af !
Ondanks dat ik jou quote Denan is dit absoluut geen uithaal naar jou !!!!
[ Voor 70% gewijzigd door Nick39 op 09-02-2011 14:36 ]
Ligt er natuurlijk aan wat voor storing het is. Als het in het provisioningsysteem is kan het prima zijn dat persoon 1 wel alles kan en persoon 2 niet. Je entry in de wijkrouter is in ieder geval leeg dus op dat niveau gaat *iets* mis.Nick39 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:23:
[...]
Wijkrouter doet het prima, buurman aan de overkant, ook bij XMS, kan wel bellen en gebeld worden en zit op dezelfde router.
Van die algehele storing klopt dus ook geen zak en zo behandelen ze je nu bij de klantenservice "meneer het is een algemene storing en we kunnen niets voor u doen"
10 meter verderop kan een XMS klant op diezelfde wijkrouter WEL bellen.
Knap bij een algehele storing.. petje af !
Uiteindelijk zelf maar weer verholpen met de enige officiele en universele xms packetfront resettool.
Even de neiging gehad om hier 30 seconden gebruik van te maken..dan moet er wel een ander modem komen.
Fijn dat ik met de bovengenoemde universele xms hangt weer eens reset tool de plaatselijke storing in Leiden in een keer heb kunnen verhelpen,waar kan ik mijn declaratie heen sturen ?
@ Fiber, die heb ik al, een alles in een.
[ Voor 25% gewijzigd door Nick39 op 09-02-2011 16:07 ]
Dat gebeurt ook niet, aangezien de 532 alles opneemt op de zender die je aan het kijken bent. Kijk maar eens 1 minuut, pauzeer hem dan en je kunt hem 1 minuut terugspoelen. (geel balkje geeft de lengte aan).marigo schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 15:24:
Volgens mij is de A532 niet helemaal "eco". Er zit namelijk geen idle spindown feature ingebakken voor de interne HD. Of zie ik ergens een optie over het hoofd?
Staat nergens beschreven (tenminste, niet kunnen vinden), vind het wel een grappige optie.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Wat ik er mee bedoelde te zeggen is het volgende:
Je hebt al 4 jaar telefonie problemen (niet normaal, ik heb ook zo'n oude 42 networks)
Je zegt zelf dat het in 4 jaar nog nooit goed gewerkt heeft, je had zo ook gewoon in gebreke kunnen stellen.
Was het dan nog niet opgelost>> neem een andere provider als je er echt afhankelijk van bent.
Dus naar mijn idee heb je zelf ook niet genoeg aan deze situatie gedaan, anders had je nu wel een andere provider voor je telefonie gehad.
De reden waarom mijn vrouw en ik er niet echt over klagen is het volgende:
Wij zijn mobiel te bereiken en KPN bel budget is 10 euro, XMS kost maar 2 euro en je kan een stuk goedkoper bellen.
Mijn ouders en schoonouders kunnen ons nu dus voor normaal tarief bellen, zijn ze niet tevreden over de kwaliteit dan bellen ze maar mobiel.
Voor het werk, huisarts, ziekenhuis etc. zijn wij mobiel te bereiken.
VOIP heeft nog lang niet de kwaliteit van een ouderwetse telefoonlijn.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Niet persé mee eens. Goed opgezet kan een VOIP lijn absoluut superieur zijn aan een ouderwetse lijn. Skype heeft bijvoorbeeld een aanzienlijk betere geluidskwaliteit dan menige telefoonlijn. Echter, als je hebt over betrouwbaarheid/storingen, dan is het zeker zo dat niks beter werkt dan een uitontwikkelde KPN lijn.fast-server schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 16:48:
VOIP heeft nog lang niet de kwaliteit van een ouderwetse telefoonlijn.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Als er een iemand is die altijd heeft geklaagd en alles eraan heeft gedaan om het op te lossen dan is het Nick39 wel. Ik ken hem verder persoonlijk niet, maar woont net als ik in Leiden, en dus in een portaal woning. In de afgelopen 10 delen is hij zo'n beetje vertegenwoordiger geweest van die club en ik ben het tot nu toe altijd met hem eens aangezien we altijd dezelfde klachten en storingen hebben.fast-server schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 16:48:
Je zegt zelf dat het in 4 jaar nog nooit goed gewerkt heeft, je had zo ook gewoon in gebreke kunnen stellen.
Was het dan nog niet opgelost>> neem een andere provider als je er echt afhankelijk van bent.
Dus naar mijn idee heb je zelf ook niet genoeg aan deze situatie gedaan, anders had je nu wel een andere provider voor je telefonie gehad.
De reden waarom mijn vrouw en ik er niet echt over klagen is het volgende:
Wij zijn mobiel te bereiken en KPN bel budget is 10 euro, XMS kost maar 2 euro en je kan een stuk goedkoper bellen.
We zijn er gewoon ingeluisd met die triple play dienst van 5 tientjes toendertijd. Nu omgerekend kost het telefoon gebeuren maar 2 euro en je vind dus nergens iets zo goedkoop. Logisch ook aangezien het een klote systeem is.
Daarbij komt ook nog eens als je er van af wil ga je niet 2 euro omlaag, nee je gaat zelfs omhoog omdat je uit de triple play dienst van toendertijd stapt en dus opnieuw alleen inet en televisie neemt. Maar ook als je het zo laat, waarom moeten we dan nog meer kosten maken om er weer iets bij te nemen.
Televisie, precies hetzelfde.
Laatst op werk, kwam iemand vol trots naar me toe dan hij een woning had bemachtigt van portaal en was door het dolen heen dat hij ook glasvezel kon krijgen.
Even voor de goede orde, dat word dus geen nieuwe klant, want ik heb hem er vanaf gepraat. Meneer gaat dus gewoon voor wat hij nu heeft. (ziggo dan welliswaar, maar goed)
Met mijn ervaringen die ik nu heb is er absoluut geen enkele reden meerr om xms aan te prijzen bij mijn kennisen.
- Internet werkt goed, maar is nu te duur. Niemand van mijn kenissen kijkt naar upload. Ze zien de 120 MBit en that's it.
- Analoge TV, niet om aan te zien
- Digitale TV, leuk maar weer een kastje erbij. Oh wil je boven ook, dan moet je nog een kastje. Wat, nee je moet wel even nieuwe kabels trekken dat coax kabeltje gaat er niet in
- DVB-C, vast ......... zeker weer Q4
- Telefoon, tsja ...........
Sorry hoor, ik kan niet anders concluderen dat het niet best gesteld is met de prijs / kwaliteit verhouding van XMS. Waarom ik er nog steeds bij zit. Ik ben lui en ik kan het op dit moment niet goedkoper vinden (alle 3). Plus ik wil gewoon niet WEER overstappen. Laat het nou gewoon allemaal werken en dan ben ik de eerste die op het dak gaat staan schreeuwen.
Ik heb het al eerder uitgelegd, uiteraard heb ik hier over al veel en veel eerder geklaagd, ik heb aangetekende brieven liggen al van 2008 waar behalve een reactie dat ze binnen zijn gekomen,nooit is gereageerd.fast-server schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 16:48:
Nick39,
Wat ik er mee bedoelde te zeggen is het volgende:
Je hebt al 4 jaar telefonie problemen (niet normaal, ik heb ook zo'n oude 42 networks)
Achter de schermen is Denan ook al verschillende keren er mee bezig geweest en heb ik ook mijn heil gezocht bij Budgetphone.
Het probleem is dat mijn inwonende zoon een abonnement bij Ziggo heeft genomen.
Mijn huisnummer en mobiele nummer zijn exact hetzelfde in de vorm van:
071-1234567
06-12234567
Mijn zoon had ook een abonnement op budgetphone en heeft zijn nummer laten porteren.
Dat is dus het Ziggo hoofdnummer geworden.
Ziggo porteert geen tweede nummer dus ik krijg van Ziggo een totaal ander nummer terwijl ik behoorlijk wat geld heb betaald om mijn huis en mobiele nummer gelijk te krijgen.
Dat ik dus niets gedaan heb in het verleden is niet waar, Volker Wessels heeft al een keer de DRG vervangen,ik heb werkelijk tientallen keren geklaagd,per mail,per (aangetekende) brief.
Ik ben dyslectisch en voor mij is het erg belangrijk dat mobiel en basis nummer gelijk blijven.
Porteren gaat dus niet.
Maar ik ben zeker niet passief bezig geweest al die tijd,maar dan was het weer,we hebben dit gedaan,en dan leek het even opgelost, en dan begon het weer.
Ook rekenblok heeft een aantal weken geleden nog via het forum kontakt gehad over de telefonie problemen en de helpdeskmeneer zag dat ik "al een behoorlijke collectie aan klachten" had staan.
Misschien heb ik juist wel teveel geklaagd.
Ziggo weigert dus een nummerportering aan te vragen voor de tweede lijn?Nick39 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:54:
(..) Ziggo porteert geen tweede nummer dus ik krijg van Ziggo een totaal ander nummer (..)
Wellicht dat iemand van Ziggo Webcare (als dat al bestaat) je hierbij kan helpen. Mijn ervaring is dat mensen bij Webcare (bij verschillende bedrijven) out of the box kunnen én mogen denken/handelen.
Hi Ha Hopjesvla
Werkte daarna weer prima, denk dat ze hebben lopen rommelen.
Hi Ha Hopjesvla
Misschien niet helemaal goed omschreven, maar wanneer de 532 al geruime tijd in standby staat, dan hoor ik de hd nog draaien. Dit gaat dus 24/7/365 door en je zou verwachten dat deze na een x aantal minuten netjes een spindown zou krijgen, waardoor er minder vermogen wordt gevraagd.The Wizard schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 16:21:
[...]
Dat gebeurt ook niet, aangezien de 532 alles opneemt op de zender die je aan het kijken bent. Kijk maar eens 1 minuut, pauzeer hem dan en je kunt hem 1 minuut terugspoelen. (geel balkje geeft de lengte aan).
Staat nergens beschreven (tenminste, niet kunnen vinden), vind het wel een grappige optie.
En jij mail.
@ Sylvesterrr Dat doet KPN ook niet hoor, ik kon bv van de 6 nummers die ik met ISDN had er maar 1 meenemen naar internetplusbellen.
Mijn XMS nummer komt ook van Ziggo vandaan, ik ben dus 4 jaar geleden met mijn Ziggo nummer naar XMS geporteerd, ik kan wel een tweede lijn bij ziggo krijgen maar volgens Ziggo en ook via hun webcare medewerkers ( ja die hebben ze) kunnen ze een ex ziggo nummer niet porteren naar een lijn waar al een geporteerd nummer op aangevraagd is.
Op het gebied van Porteringen weet ik niet zoveel maar het schijnt een probleem te zijn om een vroeger van Ziggo geweest nummer dat geporteerd is naar een andere partij,weer terug te porteren naar een aansluiting waar al een ander geporteerd nummer op staat.
Van Ziggo naar XMS terug naar Ziggo als 2e nummer schijnt een probleem te zijn,het tweede nummer is net als mail een soort alias o.i.d. en dat schijnt in de database een enorm probleem te zijn.
Daarnaast wil ik niet gewoon steeds blijven "vluchten" voor problemen.
De enige manier om het anders op te lossen is het totale Ziggo abonnement op te zeggen, weer opnieuw aan te vragen,nummer porteren,maar dan is mijn zoon weer zijn nummer kwijt..
Ik begrijp best dat ik niet dezelfde eisen kan stellen aan ip telefonie (hoewel dat wel moet kunnen,het wordt immers als een volwaardige vervanger aangeboden) als gewone telefonie maar deze problemen worden te gortig,elkaar niet kunnen horen de eerste 2 seconden,wegvallend geluid aan beide kanten,plopjes op de lijn, vanochtend voor de zoveelste keer gewoon helemaal geen telefonie meer,dat noem ik toch echt iets meer als probleempjes die nu eenmaal bij ip telefonie horen.
[ Voor 84% gewijzigd door Nick39 op 09-02-2011 21:33 ]
Inderdaad je kan beter bij xs news zelf een abbonement nemen want via xms werkt het niet goed.M0512 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 21:35:
Ik heb de betaalde newsserver van xms opgezegd ik heb er 2 maanden gebruik van gemaakt. Ik krijg er een baard van tot op me knieen. Voor € 2,70 per maand meer heb ik wel een goede newsserver met dezelfde snelheid. Ik snap niet dat hier geen melding van wordt gemaakt op de xms site, dat er problemen zijn.
Klopt maar aangezien ik niet voor XMS werk is mijn invloed op bepaalde dienstspecifieke zaken maar zeer beperkt. Ik kan het aangeven maar daarmee stopt mijn invloed/verantwoordelijkheid.Nick39 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:54:
Denan er mee bezig geweest en heb ik ook mijn heil gezocht bij Budgetphone.
De klachten die jullie hebben zijn over het algemeen erg random en hebben niets met het platform te maken. Op het oude platform was de dienst al zeer stabiel en op het nieuwe platform is de stabiliteit (en de voice kwaliteit) alleen maar toegenomen. Aangezien we bij InterNLnet gebruik maken van hetzelfde platform is dat makkelijk te testen en is het platform als veroorzaker uit te sluiten. Ook het feit dat grote delen van het netwerk de problemen niet ervaren geeft al aan dat het een lokaal/individueel probleem is.
Blijft dus over "iets" in het netwerk of de "iets" in de hardware/firmware... of een combinatie van die factoren. Dat kun je alleen maar testen door een aantal continue traces te plaatsen op lijnen van gebruikers die veel bellen en vaak problemen ervaren. Vanmiddag heb ik nog met iemand van XMS gesproken over deze issues en hij zou dit intern op gaan pakken. Het feit dat de problemen maar sporadisch optreden maakt het wel een ongrijpbaar verhaal. Maar er zijn altijd oplossingen te bedenken waarmee dit onderzocht kan worden.
Nb: dit staat dus wel los van de problemen die jullie vandaag hadden. Er ging duidelijk op administratief/provisioningniveau iets mis in het netwerk waardoor de CPE's een reset nodig hadden. Dat heeft niets met de bovenstaande problemen te maken.
[ Voor 5% gewijzigd door denan op 09-02-2011 23:05 ]
Hier in Soest (3763) een packetfront ( 8 poorts) met losse DRG en zonder telefoonproblemen!Luuk1983 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:11:
Ik krijg toch echt sterk het vermoeden dat het aan de Packetfront ligt. Ik heb hier, net als en een hoop vrienden van me en mijn ouders, een Genexis en ik heb tot nu toe niemand horen klagen over dat de telefonie het zo slecht doet.
@Nick39: Als XMS geen compensatie wil geven of er iets aan wil doen helpt vaak alleen nog maar het ultieme (maar vervelende) middel: een gedeelte van de rekening meer betalen. Eerlijk gezegd vind ik het knap dat je het al zo lang volhoudt. Dan maar de harde middelen hoor.
Ik heb zelf op de helpdesk van UPC gewerkt. Voor klanten met bijzondere eisen heb ik de meest gekke dingen voor elkaar gekregen door niet volgens de procedures te werken.Nick39 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 21:16:
[...]
En jij mail.
@ Sylvesterrr Dat doet KPN ook niet hoor, ik kon bv van de 6 nummers die ik met ISDN had er maar 1 meenemen naar internetplusbellen.
Mijn XMS nummer komt ook van Ziggo vandaan, ik ben dus 4 jaar geleden met mijn Ziggo nummer naar XMS geporteerd, ik kan wel een tweede lijn bij ziggo krijgen maar volgens Ziggo en ook via hun webcare medewerkers ( ja die hebben ze) kunnen ze een ex ziggo nummer niet porteren naar een lijn waar al een geporteerd nummer op aangevraagd is.
Op het gebied van Porteringen weet ik niet zoveel maar het schijnt een probleem te zijn om een vroeger van Ziggo geweest nummer dat geporteerd is naar een andere partij,weer terug te porteren naar een aansluiting waar al een ander geporteerd nummer op staat.
Dat is gewoon een kwestie van de eerste "forward naar XMS" verwijderen. Dit klinkt gewoon als pure onwil bij Ziggo.Van Ziggo naar XMS terug naar Ziggo als 2e nummer schijnt een probleem te zijn,het tweede nummer is net als mail een soort alias o.i.d. en dat schijnt in de database een enorm probleem te zijn.

Tot zover mijn offtopic bijdrage. Stuur maar een DM als je hier verder over wil babbelen.
Dat begrijp ik, en mijn voorkeur gaat ook altijd naar probleem oplossen in plaats van een workaround toepassen (andere provider).Daarnaast wil ik niet gewoon steeds blijven "vluchten" voor problemen.
Dit was mij ook opgevallen en vind het persoonlijk ook een van de mindere punten. De enige optie ik weet is de 532 echt uitzetten(rode lampje dooft). Daarna hoor ik geen hd meer draaien. Misschien bij toekomste firmware dat de HD bij lange tijd standbij ook uit kan.Misschien niet helemaal goed omschreven, maar wanneer de 532 al geruime tijd in standby staat, dan hoor ik de hd nog draaien. Dit gaat dus 24/7/365 door en je zou verwachten dat deze na een x aantal minuten netjes een spindown zou krijgen, waardoor er minder vermogen wordt gevraagd.
Ik heb dan ook een levenslang abonnement op "rottigheid" in allemaal variaties en dan ook gewoon het probleem dat als er iets fout is dat dat gewoon nooit een definitief probleem is,iets wat vandaag werkt kan morgen storingen geven maar overmorgen weer gewoon werken,en dan is de storingsdienst natuurlijk te laat,rapporteert dat er momenteel geen klachten meer zijn,ticket wordt gesloten en morgen begint die ellende weer opnieuw.denan schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 23:04:
[...]
Klopt maar aangezien ik niet voor XMS werk is mijn invloed op bepaalde dienstspecifieke zaken maar zeer beperkt. Ik kan het aangeven maar daarmee stopt mijn invloed/verantwoordelijkheid.
De klachten die jullie hebben zijn over het algemeen erg random en hebben niets met het platform te maken.
Bij Ziggo knalt de verbinding met de router er om de zoveel uur uit,ongeacht welk type router,ik heb dan nog wel intern mijn netwerk maar om de een of 2 dagen doen ze blijkbaar een ip release,een soort van reset om "hangers" te voorkomen,het Ziggo modem blijft het doen maar de router is het kontakt tussen zichzelf en het modem kwijt.
Het gebeurt altijd snachts.
Mijn eigen installatie is ook een "risico factor" er zitten in het interne netwerk zo uit mijn hoofd al 6 switches,2 routers een stuk of 8 a 10 nas apparaten die uiteindelijk toch via de router bijeen komen op de DRG.
Een van de risico factors is een kat die denkt dat ze een kabelstripper is.
Ik loop dus eerst mijn eigen installatie na maar het enige lokaals dat ik hier kan bedenken is de DRG en die is,ik meen op jouw initiatief zelfs,al een keer vervangen.
De internet verbinding is zeer,zeer stabiel,dus ja dan weet ik het gewoon niet meer.
Een Genexis is niet mogelijk heb ik begrepen dus waar ligt het dan aan ?
Wat ik los wil zeggen,en dat is niet tegen jou,is dat ik hier op het forum misschien hard overkom maar dat is tegenover XMS als organisatie.
Ik kan me bij telefonische gesprekken niet herinneren dat ik ooit onfatsoenlijk of bot ben geweest.
Maar,hoe goedkoop misschien ook (hoewel ik voor mijn abonnement op alleen internet en telefoon bijna net zoveel betaal als mijn zoon voor het totaal pakket bij Ziggo en ik continue moet aanhoren dat de download van dezelfde film bij mij nog loopt en hij al zit te kijken) ik neem de abonnementen af bij XMS en als ik mijn eigen installatie heb uitgesloten,PAS DAN bel of mail ik met XMS.
En lokaal of niet,het moet wel na zoveel jaar eens opgelost worden.
De enige oplossing die ik dan nog zie is preventief dingen gaan vervangen,beginnend met de DRG,dan iets in de pop.
Compensatie is leuk maar dan iets in natura,maar door een compensatie gaat het probleem niet weg.
En daarin verwacht ik gewoon wel actie van XMS.
Ook moet ik mijn router op de interne switch van het packetfront aansluiten wil ik uberhaupt een adres krijgen.. Ik kan hem dus niet op de 'WAN' poort van het packetfront aansluiten, dan werkt zowel statisch als een dhcp niet.
Doe ik iets fout

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..
Als je wilt kan ik dat wle even voor je controleren/doen, heb ik alleen even je debiteur nummer nodig (of naw gegevens)
mag in een DM of naar webteam[at]xmsnet.nl (eigenlijk niet meer mijn mail adres maar ik heb het stieken nog
Wan poort? weet je zeker dat alles wel goed aangesloten zit en je niet via je VOIP ata probeert te verbinden?Whizzy schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 11:21:
Ik heb op 4 februari een vraag naar support gemailed over het aan mij toegewezen statische IP adres. Deze blijkt namelijk helemaal niet te werken en mijn router vraagt nog steeds een DHCP request van het packetfront ipv dat ik het statische adres kan invoeren...
Ook moet ik mijn router op de interne switch van het packetfront aansluiten wil ik uberhaupt een adres krijgen.. Ik kan hem dus niet op de 'WAN' poort van het packetfront aansluiten, dan werkt zowel statisch als een dhcp niet.
Doe ik iets fouten zijn er meerdere met deze problemen ? (Amersfoort) of is de servicedesk met vakantie ?
Er zit standaard 1 LAN poort op (net naast de COAX tv aansluiting) en die kan ik dus niet gebruiken.. Voor rest werkt het nu wel, analoge tv, telefoon en internet alleen dus niet met het statische adres.denan schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 11:37:
[...]
Wan poort? weet je zeker dat alles wel goed aangesloten zit en je niet via je VOIP ata probeert te verbinden?
Alleen moet ik dan wel weten op welke CPE ik dat even moet doen.
Verwijderd
Ik zeg: Hij heeft een DRG-600 zonder extra switchmodule.Whizzy schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:36:
[...]
Er zit standaard 1 LAN poort op (net naast de COAX tv aansluiting) en die kan ik dus niet gebruiken.. Voor rest werkt het nu wel, analoge tv, telefoon en internet alleen dus niet met het statische adres.
Die heeft dan 1 LAN-poort. WAN poort is glas......
Of mis i dan even iets. Dat WAN verhaal was, als ik hem dna zo zou aansluiten dan werkt het ook niet. wat impliceert dat hij hem normaal anders aansluit?
Als hij via DHCP wel internet heeft maar geen static dan meot gewoon de BECS data even opnieuw erop gedumpt wordne vanuit XMS, no big deal
Dit dus denk .. ik heb je mijn gegevens ge'DM'dYogoi schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:00:
Als hij via DHCP wel internet heeft maar geen static dan meot gewoon de BECS data even opnieuw erop gedumpt wordne vanuit XMS, no big deal
Hier sinds even voor drieën geen internet, toen heel even wel, hele tijd niet maar nu net weer wel..
Om de stroomtoevoer uit te schakelen is geen optie. Dit heb ik gisteren gedaan en voordat ik eindelijk weer beeld had was het programma voorbij.Folkert schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 08:40:
[...]
Dit was mij ook opgevallen en vind het persoonlijk ook een van de mindere punten. De enige optie ik weet is de 532 echt uitzetten(rode lampje dooft). Daarna hoor ik geen hd meer draaien. Misschien bij toekomste firmware dat de HD bij lange tijd standbij ook uit kan.
In een ander draadje hebben ze het over het verbruik van 12Watt in zowel standby of gewoon "aan".
verbruik 532
Mijn TV heeft geen aan/uit knop meer en staat ook 24/7 in standby, maar heeft dan een verbruik van 0,1Watt.
Kan iemand uitleggen waarom de A532 zoveel vermogen trek wanneer deze naar standby wordt geschakeld?
(en misschien waarom de hd moet blijven draaien?)
ps: Hier (3905) geen last van klapperende verbinding
[ Voor 2% gewijzigd door marigo op 10-02-2011 15:34 . Reden: geen last ]
Het beeld staat nu al een tijdje stil.
3905
[ Voor 3% gewijzigd door hybybyte op 10-02-2011 15:41 ]
Hilversum inderdaad, nu net weer weg, nog geen melding op de site van xms gezien..Mrbeam schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:25:
Hilversum zeker?
Hier ook wegvallende internet.
Ik geloof dat er in Hilversum vandaag stroomonderbrekingen zijn door Liander wegens onderhoud. Misschien dat dat van invloed was?Mrbeam schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:25:
Hilversum zeker?
Hier ook wegvallende internet.
EDIT: DVB-C werkt wel gewoon
[ Voor 13% gewijzigd door Empo op 10-02-2011 17:36 ]
[ Voor 155% gewijzigd door White_Collar op 10-02-2011 17:55 ]
Verwijderd
Ben bezig tot die tijd de boel stabiel te krijgen.
Hmz..heb ik nu een eigen NOC trouwens ?
Verwijderd
Mooier kan ik het niet maken. :-)
Straks nog wel even een dipje wanneer de lijnkaart gewisseld wordt.
Briljant maar zwaar over de topNick39 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:52:
@Rekenblok, wat vond je van mijn stapeltje "troep" in het netwerk kamertje ?
Hmz..heb ik nu een eigen NOC trouwens ?
Wijsneus: Ik ben al ruim 4 jaar xms klant. Wanneer ik de servicedesk bel moet ik eerst 40 min wachten, daar heb ik al geen zin in. Vervolgens kunnen ze geen oplossing op mijn probleem aanbieden. Je mag mijn post als flame zien, maar ik geef alleen mijn mening over de service van xms. Daar is deze topic toch voor of niet??Rekenblok schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:43:
En je hebt je router al gesloten door je pc rechstreeks te vebinden?
Zo ja: heb xms al de mogelijkheid gegeven om naar je probleem te kijken of kom je hier alleen even flamen op Xms ? Want zo komen je twee post in dit topic op mij wel over
Trouwens Ik zie hier vaak snel of anderen ook problemen hebben met xms in mijn regio, ook handig natuurlijk.
Bedankt voor de updateVerwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:59:
Hilversum is momenteel weer enigszins stabiel.
Mooier kan ik het niet maken. :-)
Straks nog wel even een dipje wanneer de lijnkaart gewisseld wordt.
Verwijderd
Als dit klaar is, dan schakel ik IPTV weer om en kan er een dipje te zien zijn.
Fijne avond. Hoop er dan klaar mee te zijn.
18:47:21 Unable to connect / authenticate server: news.xmsnet.nl @ news.xmsnet.nl (Unable to connect (Error: 10060 - "Connection timed out").).
meerdere mensen deze foutmelding?
Jammer dat je niet echt op een respect volle manier met mij reactie omgaat. Ik wil je graag (vrijwillig) helpen. Maar ik heb zoals ieder mens ook zijn grenzen.Empo schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:10:
[...]
Wijsneus: Ik ben al ruim 4 jaar xms klant. Wanneer ik de servicedesk bel moet ik eerst 40 min wachten, daar heb ik al geen zin in. Vervolgens kunnen ze geen oplossing op mijn probleem aanbieden. Je mag mijn post als flame zien, maar ik geef alleen mijn mening over de service van xms. Daar is deze topic toch voor of niet??
Trouwens Ik zie hier vaak snel of anderen ook problemen hebben met xms in mijn regio, ook handig natuurlijk.
Wat ik bedoel uit te leggen is: Je begint hier te klagen dat je verbinding niet goed werkt en vind het raar dat het niet opgelost word. Terwijl je het niet meld aan XMS
Hierbij nog een nieuwe poging
[ Voor 90% gewijzigd door White_Collar op 10-02-2011 20:02 ]
Verwijderd
Geen foutmelding hier, maar wel duurt het gruwelijk lang voor ie connect (± 1 minuut).ferrarifreak schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:49:
De xms news server was eerst heel traag nu werkt deze met max 2 vebindingen de andere geven foutmelding
18:47:21 Unable to connect / authenticate server: news.xmsnet.nl @ news.xmsnet.nl (Unable to connect (Error: 10060 - "Connection timed out").).
meerdere mensen deze foutmelding?
En maar 2 verbindingen ja. (Ik heb de gratis dienst)
vanavond nog wat binnengehaald via xsnews. Ik zit rechtstreeks bij hun en dus niet via xms en heb geen problemen. Blijkbaar is de koppeling naar xms steeds het grote probleem.Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 20:29:
[...]
Geen foutmelding hier, maar wel duurt het gruwelijk lang voor ie connect (± 1 minuut).
En maar 2 verbindingen ja. (Ik heb de gratis dienst)
Is het niet handiger dat xms gewoon de news reader van xsnews rechtstreeks gaat gebruiken?
Mja, als ik van te voren had geweten dat het zo'n zottenzooi zou worden,maar je koopt een zo'n ding... die krijg je immers nooit vol... een paar maanden later is het gebeurd en dan denk je,ik heb alles wel.. ik neem een tweede...Rekenblok schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:59:
[...]
Briljant maar zwaar over de topadvies: bouw een fatsoenlijke file server zoals ik
Daarna ga je je 1400 DVD's rippen en blijkt dat een derde nodig is.
Die conceptronic dingen zijn simpel, openschuiven,disks er uit, klaar... maar die lacie gevallen zijn gewoon dicht en die moet je echt open slopen, alles overzetten wordt met 2 TB via USB of het netwerk wel een gigaklus.
Maar goed, nu FTD moet gaan stoppen is de belangrijkste bron weg gevallen,verdorie net nu je 100 mbits hebt.. dus misschien ga ik het allemaal opnieuw en in raid opzetten...
Ik ben erg tevreden met mijn Synology (16 TB netto) bestaande uit de DS509+ en de DX5Nick39 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 23:05:
[...]
dus misschien ga ik het allemaal opnieuw en in raid opzetten...

GerkeP
Die 2 koppel je aan elkaar of zo ?? Blijft dat je die Lacie "Neil Poulton" (oid) niet uit elkaar kan slopen..Loveparade schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 07:33:
[...]
Ik ben erg tevreden met mijn Synology (16 TB netto) bestaande uit de DS509+ en de DX5
[afbeelding] en het extra kabinet [afbeelding]
Nu ziet het er zo uit:

Let niet op de boeken,daar moet ik nog ebooks van maken.( voor mijn partner en haar zus)
Exact weet ik het niet meer,maar het is iets van 18 TB nu of zo, in de barebone zit ook nog 6 TB
De lacie 4x 1 TB, in de losse nas apparaten zitten 2 samsungs van elk 2 TB en de losse usb drives gekoppeld aan de nassen hebben ook elk 2 TB.
Ik ben begonnen met 1 waarvan ik dacht,die krijg ik nooit vol.. en moet je nu zien...
Dit staat uiteraard niet in de huiskamer
[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 11-02-2011 11:39 . Reden: spelfouten.. zucht. ]
Dit topic is gesloten.