XMS Glasvezel ervaring - deel X Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 57.651 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:01

GerkeP

Vragen mag altijd........

Nick39 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 11:32:
[...]

Die 2 koppel je aan elkaar of zo ??
Klopt, de DS509+ is de nas, met processor en geheugen, daar zit 5x 2TB Samsung Green 24x7 schijven in, de nde DX5 is dan gekoppeld met ESATA en bevat wederom 5 Samsung schijven, het geheel draait in 2 raid 5 -sets. Bloedsnel, geen geneuzel en met de optionele pakketten (die ik verder niet gebruik) voor alles en nog wat in te zetten, bijvoorbeeld webserver met PHP en MySQL, Photostation, mailserver, je kunt het haast niet bedenken of het is mogelijk.

Gemiddeld stroomverbruik is bij mij ongeveer 29 Watt, dus heel erg acceptabel.

Eenmalig investeren natuurlijk, en de schijven zijn live te verwisselen.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
The Wizard schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:05:
Pfff, wat een stroomverbruik. Wel zonnepaneeltjes op dak of niet? :)
De apparaten "vallen in slaap" als ze langer dan 20 minuten niet worden "aangesproken" dus op zich valt het stroomverbruik mee,ik had er eerst een schakelklok tussen staan die om 12 uur 's nachts uitschakelde en om 8 uur 's ochtends weer aan maar de Lacies moeten na een powercycle handmatig aangezet worden en gaan dan vervolgens een schijfcontrole doen omdat ze niet juist zijn afgesloten dus dat werkt niet.
Er zit wel een powerdown op die je automatisch kan instellen maar voor een power-up moet je toch weer naar de "computerkamer" om ze aan te schakelen.
Dat is dus geen optie.
Ik heb nu de apparaten waar de vaste films op staan en "vol" zijn uitgeschakeld.
In het programma moviecollector hou ik precies bij welke film ik heb,welke ik gezien heb en welke niet.
Is er op een avond niets op de tv,dan kijk ik welke film ik wil kijken en zet de desbetreffende nas aan.
Tegenwoordig laat ik de nieuwste films gewoon op mijn harddisk staan van de pc en kijk ik via de mediastreamer in de tv of via een van de xtreamers en zet de film pas daarna op de nas die nog niet vol is,in praktijk draaien er hoogstens 2 echt continue aan,degene die nog niet vol is,en degene met alle series er op.
Het stroomverbruik valt dus in praktijk erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:11

The Wizard

Moderator Mobile
Nick39 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 14:22:
[...]

De apparaten "vallen in slaap" als ze langer dan 20 minuten niet worden "aangesproken" dus op zich valt het stroomverbruik mee,ik had er eerst een schakelklok tussen staan die om 12 uur 's nachts uitschakelde en om 8 uur 's ochtends weer aan maar de Lacies moeten na een powercycle handmatig aangezet worden en gaan dan vervolgens een schijfcontrole doen omdat ze niet juist zijn afgesloten dus dat werkt niet.
Er zit wel een powerdown op die je automatisch kan instellen maar voor een power-up moet je toch weer naar de "computerkamer" om ze aan te schakelen.
Dat is dus geen optie.
Ik heb nu de apparaten waar de vaste films op staan en "vol" zijn uitgeschakeld.
In het programma moviecollector hou ik precies bij welke film ik heb,welke ik gezien heb en welke niet.
Is er op een avond niets op de tv,dan kijk ik welke film ik wil kijken en zet de desbetreffende nas aan.
Tegenwoordig laat ik de nieuwste films gewoon op mijn harddisk staan van de pc en kijk ik via de mediastreamer in de tv of via een van de xtreamers en zet de film pas daarna op de nas die nog niet vol is,in praktijk draaien er hoogstens 2 echt continue aan,degene die nog niet vol is,en degene met alle series er op.
Dat valt idd wel mee. Dat is een voordeel van de Synology's, die kunnen ook automatisch weer inschakelen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:06
The Wizard schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:05:
Pfff, wat een stroomverbruik. Wel zonnepaneeltjes op dak of niet? :)
En ach, die paar tientjes per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Ik heb een Intel D510MO (atom) draaien als router/firewall/fileserver.
Deze trekt gemiddeld 25W per uur van het net. dat is 600W per dag en 219KW per jaar.
Kost me dus een euro of 4 per maand, niet echt spannend dus...
Als je iedere keer de spanning van je schijven haalt gaan ze eerder stuk, en een gewone router zit ook al rond de 25W per uur en die zet je ook niet uit.

Mijn ervaring is dat een atom based server zuiniger en goedkoper is als een router + losse nas, daarnaast is het nog sneller ook (115MB/s)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

...Let niet op de boeken,daar moet ik nog ebooks van maken....
LOL, * Fiber denkt 'scanner' en heeft medelijden met Nick 39... :z

Had XMS geen plannen om een soort UZG voor recente films en (US) series te maken? Eigenlijk is alles zelf opslaan zoooo vorige eeuw, streaming is de toekomst, toch? ;)

* Fiber droomt van Amino aan: Check. TV aan: Check. Menu, Kiezen en Kijken, Series, Dexter, Series 4, Aflevering 7: Check. Bier: Check. Chips: Check. Voeten op tafel: Check! :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Nick39 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 14:22:
[...]

Dat is dus geen optie.
Nick ik denk dat je verbruik boven de 4000 KWH zit per jaar zo te zien aan je plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
8389 KWh om precies te zijn (dit jaar) maar:

Vader, moeder, zoon van 20, wasmachine,vaatwasser,droger,magnetron,electrische oven,amerikaanse koelkast, 2x split airco...
Bedrijfskleding wassen... ik heb geen idee of ik zoveel stroom gebruik ten opzichte van anderen en hoeveel komt daarvan voor rekening van mijn apparatuur.

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 11-02-2011 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:59
[...]
Die 2 koppel je aan elkaar of zo ?? Blijft dat je die Lacie "Neil Poulton" (oid) niet uit elkaar kan slopen..
Nu ziet het er zo uit: [afbeelding]
18tb blablabla.
Wat een rotzooitje zeg, maak gewoon een fileservertje verkoop de rest en bespaar geld op de energie rekening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Gangster93 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 18:32:
[...]

Wat een rotzooitje zeg, maak gewoon een fileservertje verkoop de rest en bespaar geld op de energie rekening!
Rekent even... grote HD is 2 TB, passen er in een flinke kast 8, is 16 Gig, te weinig.
In een dergelijke kast hang je minimaal toch wel een 400 tot 500 watt voeding.
Wordt warm, flinke koeling, 2x Zo'n kast.. zou dat nu echt goedkoper zijn ?
Hoe het er uit ziet is ook niet zo belangrijk,staat in afgesloten kamer waar geen hond komt.
Zo'n Synology ziet er best gelikt uit,zou er dan minimaal 3 moeten hebben... maar wat heb ik aan dat gelikte als ik het nooit zie en voor streamen gebruik je geen + 100 mbits..

@Famous... ja dat scannen is wel vervelend..heb gelukkig wel een scanner met sheetfeeder,door OCR heen halen,spelling controleren,omzetten naar epub..gemiddeld 1 a 2 dagen per boek...

[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 11-02-2011 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Zo, 8000 kWh, dat is best veel, maar niet gek met deze "parameters" :). Ik zit hier op nog geen 3000 kWh, maar dat is met 1400 Wh zonnepanelen op dak. Scheelt aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Nick > euhhhh ik vroeg jou niets hoor over dat scannen :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Nick39 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 18:24:

Vader, moeder, zoon van 20, wasmachine,vaatwasser,droger,magnetron,electrische oven,amerikaanse koelkast, 2x split airco...
Bedrijfskleding wassen... ik heb geen idee of ik zoveel stroom gebruik ten opzichte van anderen en hoeveel komt daarvan voor rekening van mijn apparatuur.
Normaal verbruik voor een tweakert denk ik, wij zitten ook rond de 8400
Al die apparaten tikken aardig aan...

Edit:
Heb laatst een keer berekend dat alleen mijn PC's, routers, servers en switches etc al 3500KWh per jaar verbruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door fast-server op 11-02-2011 20:16 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
fast-server schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 20:08:
[...]

Edit:
Heb laatst een keer berekend dat alleen mijn PC's, routers, servers en switches etc al 3500KWh per jaar verbruiken.
We hebben nu wel 2 LED tv's staan,die gebruiken de helft,in de vitrine kasten zitten nu 2 high power led's per vitrine en daar zaten eerst 2x 35 watt halogeen in,ik let meer op de losse adapters, mijn 24 inch monitor is ook een led monitor geworden,wat meer onder de douche en wat minder de bubbels aan in het bad,de twee losse dvd recorders zijn er tussen uit,ik keek deze week, stonden opnames uit 2009 op, nooit gekeken,maar wel elke zoveel uur de Guide Plus ophalen dus dat waren wel erg dure digitale klokjes,de Ziggo decoders zijn weg,gebruik nu de insteek kaarten in de led tv's,overal zit nu LED verlichting in behalve die kleine halogeen steek lampjes maar daar zitten nu 5 wattertjes in, na 2 uur gaat de pc in de spaarstand,de printer staat nu uit, het zal mij benieuwen of dat wat opbrengt bij de opname komend juli.
Mis wel de warm gele gloed van de ouderwetse gloeilampen,die gelige leds zijn het toch niet helemaal...
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 20:00:
@ Nick > euhhhh ik vroeg jou niets hoor over dat scannen :9 :P
Oops, sorry het was Fiber :)
@fiber zie mijn opmerking over het scannen bij Famous -)
The Wizard schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 19:46:
Zo, 8000 kWh, dat is best veel, maar niet gek met deze "parameters" :). Ik zit hier op nog geen 3000 kWh, maar dat is met 1400 Wh zonnepanelen op dak. Scheelt aardig.
Zou ik ook best willen maar mijn huis staat niet zo gunstig, puntdak, 's ochtends staat de zon voor, 's middags achter.
Huurhuis, waarschijnlijk sloop binnen enkele jaren,dat haal ik er niet uit vrees ik.
Lijkt me wel heel gaaf... dingen worden steeds beter,ik heb een aantal horloges op solar,het hoeft al lang geen zon meer te zijn... misschien in een andere woning samen met meerdere huurders en een subsidie,want dat is toch nog wel een aardige investering maar het moet wel lachen zijn als de stroomprijs weer stijgt en dat voor jou niet telt...

[ Voor 21% gewijzigd door Nick39 op 11-02-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Nick39 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 18:24:

een gemiddeld gezin verbruikt ongeveer 3500 KWH. je zit er dus ruim boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
fast-server schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 20:08:
[...]

Edit:
Dan heb je een aardig voorschot per maand schat zo rond de 100 euro dat is incl. de transport kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
The Wizard schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 19:46:
Lever je het stroom terug aan het net en krijg je dus een vergoeding voor teruglevering of gebruik je de stroom direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
dewaal schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 21:09:
[...]

Dan heb je een aardig voorschot per maand schat zo rond de 100 euro dat is incl. de transport kosten.
Ik betaal gas en licht 229 euro per maand, moet er wel bij zeggen,ik heb tussen 21.00 en 6.00 en in het weekeind goedkope stroom dus ik gooi de wasmachine en vaatwasser pas om 21.00 aan.
Mijn totaalverbruik 2009-2010 was dure tarief: 3147 kwh, goedkope tarief 5242 kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
dewaal schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 21:09:
[...]

Ik betaal € 225 per maand (gas+ electra)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Laatst online: 31-05 15:39
Om de een of andere reden heb ik zo het idee dat de meeste tweakers een net wat hogere stroom rekening hebben dan gemiddeld.

Ik let eigenlijk nooit op hoeveel stroom we hier gebruiken.
Wij zitten hier met 5 mensjes.
5 PC's met 23-27" schermen (2 van die pc's hebben ook dvb-c dus zijn ook in gebruik als tv)
4 laptops (meestal staal ze niet tegelijk aan met de PC op de mijne na dan want mijn pc gaat nooit langer uit dan 10seconden :P)
Cubestation
big ass netwerk printer (geen idee eigenlijk waarom ik zo'n ding heb)
2 routers (of althans nu 1 maar vanaf morgen 2)
3 switches

(daarnaast nog 2 tv's + consoles+handhelds maar die reken ik niet echt mee, dat is redelijk standaard denk ik)

Heb zo het idee dat ik ook meer stroom gebruik dan die 3500 die een gemiddeld gezin gebruikt (althans volgens dewaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aankomende woensdag levert Glashart mijn verbinding op en wordt dus mijn dummy vervangen voor het definitieve modem. Hoe lang duurdt het dan gemiddeld dat mijn internet verbinding actief is. Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Even terug naar het topic... Stichting Kabelnet Veendam is de eerste met een nieuw pakket:
Het pakket met digitale tv, internet en telefonie gaat 39,85 euro per maand kosten, met 55 digitale en 31 analoge zenders en 10/10 Mbps down/up internet. Het pluspakket met 40 zenders kost 7,85 euro per maand extra en er zijn pakketten voor HD (8,85 euro), Film1 (11,85 euro), Sport1 (11,85 euro) en Eredivisie Live (13,85 euro). Internet kan worden uitgebreid naar 25 Mbps (10 euro), 50 Mbps (20 euro) of 100 Mbps (50 euro), telkens met een even grote uploadsnelheid. (Telecompaper)
De kabel begint dus ook met synchroon up en download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 22:13:
Aankomende woensdag levert Glashart mijn verbinding op en wordt dus mijn dummy vervangen voor het definitieve modem. Hoe lang duurdt het dan gemiddeld dat mijn internet verbinding actief is. Wat zijn jullie ervaringen?
Als zij de verbinding ook gelijk testen, en je vraagt de diensten aan via de XMS site, dan kan dat in een paar uurtjes geregeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrarifreak
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
nou de xms nieuwsserver gaat er eind van de maand iniedergeval uit als het zo door gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even vraagje aan alle.
Ik heb sinds kort een Xtreamer (streamer).
Nu is het mij tot op heden al gelukt om met mijn pc contact te krijgen met de HD in de Xtreamer.
Kleine bestanden overzetten (tot zo'n 150 mb) lukt dan ook.
Als ik grote bestanden ga over zetten lukt het niet.

Nu zei iemand op het Xtreamer forum dat ik het met ftp moet doen.
Maar als je het met je ftp proggie doet dan moet je daar een adres, gebruikersnaam, en wachtwoord invullen.
(ik ben bekend met ftp voor mn website).
Maar nu dus wat moet ik daar voor invullen ?

Ik ben op dit gebied nog een leek, dus iedere reactie is welkom.

thnx alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Je moet wel eerst een username en password instellen in de xtreamer, als je dat gedaan hebt de ftp deamon aanzetten.

Als het goed is kan je dan via ftp inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fast-server schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 23:47:
Je moet wel eerst een username en password instellen in de xtreamer, als je dat gedaan hebt de ftp deamon aanzetten.

Als het goed is kan je dan via ftp inloggen.
Ik ga even vogelen. Maar waar je dat kan invullen in de Xtreamer is mij nog een raad :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Nog eventjes offtopic :)
dewaal schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 21:12:
[...]

Lever je het stroom terug aan het net en krijg je dus een vergoeding voor teruglevering of gebruik je de stroom direct.
Beide, alles wat ik kan verbruiken, wordt gelijk verbruikt, produceer ik meer (in de zomer met zon is de opbrengst > 1200 W) wordt het teruggeleverd. Ik krijg dezelfde prijs voor de teruggeleverde stroom als wat ik betaal.

Voorbeeld: Afgelopen jaar : 130 euro voorschot (gas + elekra) p/maand, ik kreeg 750 euro terug, moet zeggen nu er een kleine gekomen is dat alle verbruik wel omhoog gegaan is (kachel hoger, veel meer warm water, enz).

Maar weer ontopic, is hier iemand die een keer geswitched is van provider? Dan niet van KPN --> XMS, maar van bijv. Concepts ICT --> XMS? Ben benieuwd wat de downtime is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 23:51:
[...]

Ik ga even vogelen. Maar waar je dat kan invullen in de Xtreamer is mij nog een raad :9
Kijk even als je de xtreamer aanzet naar het ip nummer dat ie gekregen heeft.
Via dat ip nummer kan je op je browser van je pc inloggen en kom je bij de user settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Laatst online: 31-05 15:39
The Wizard schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 10:19:
Maar weer ontopic, is hier iemand die een keer geswitched is van provider? Dan niet van KPN --> XMS, maar van bijv. Concepts ICT --> XMS? Ben benieuwd wat de downtime is.
Van WGDO naar WGDO provider is redelijk easy.
Als de mensen weten wat ze doen dan.

Korte sammenvatting.
Zeg de latende ISP op en zorg dat je precies weet wanneer ze de service deproviden bij Reggefiber.
De nieuwe provider kan namelijk dan pas zijn diensten erop dumpen.
Informeer je nieuwe ISP over die datum (of bel ze op die dag, zal per provider verschillen wat ze liever hebben)

Ik weet niet voor alle providers hoe ze dit doen (moet soms handmatig namelijk) maar de downtime zou nooit lang mogen zijn.

Zelf heb ik dit proces een tijd gedaan voor Lijbrandt en zodra ik bericht kreeg dat de lijn schoon was (meestal van de klant zelf) had ik diensten op de lijn binnen 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Fiber schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 16:58:
[...
Had XMS geen plannen om een soort UZG voor recente films en (US) series te maken? ... streaming is de toekomst, toch? ;)

* Fiber droomt van Amino aan: Check. TV aan: Check. Menu, Kiezen en Kijken, Series, Dexter, Series 4, Aflevering 7: Check. Bier: Check. Chips: Check. Voeten op tafel: Check! :z
Beetje ondergesneeuwd, maar gaat zoiets mogelijk worden in de nabije toekomst? :Y

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Sinds een paar dagen heb ik problemen met de digitale tv van XMS.
Er komt regelmatig de melding dat de zender uit de lucht is. De A130 uit- en daarna weer aanzetten lijkt te helpen al moet die meestal twee keer omdat er de eerste keer nog een melding komt dat er geen verbinding gemaakt kan worden.
Ondertussen heb ik al geprobeerd de modem en de Amino een tijdje van de stroom te halen maar dat heeft niet geholpen.
Zijn er meer mensen met dit soort problemen of kan ik er van uitgaan dat het aan mijn ontvanger ligt?
En voordat jullie het gaan vragen: nee ik heb nog niet met de servicedesk gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:08
@quibus69,

---> mail naar tweakers@pb-net.nl je deb nummer alsjeblieft ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69
Rekenblok schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 19:45:
@quibus69,

---> mail naar tweakers@pb-net.nl je deb nummer alsjeblieft ;)
Mail is verstuurd. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even Nick39 jaloers maken met mijn storage: Afbeeldingslocatie: http://hsmade.com/storage.png :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@hsmade, :| graag uitleg hoe je aan 189,9 tb komt.

En ik mij maar stoer voelen met 18 tb aan opslag te hebben ;)

[ Voor 40% gewijzigd door White_Collar op 12-02-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja sorry... is @work :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zomaar een vraag: Weet iemand wat XMS doet met de Amino 130's die worden ingeruild op een Amino 532? :?

Ik en meerdere mensen die ik ken (en kijk maar op Marktplaats) zoeken een Amino 130 maar niet tegen de veel te hoge XMS prijs van € 199,=. Zou aardig zijn als deze ingeruilde 130's weer tegen een redelijke prijs op de markt worden gebracht. :)

Ik heb de vraag ook aan XMS gesteld inclusief de vraag waarom de prijs niet lager kan in verhouding tot de 532 en waarom er niet een interessante combinatie met het HD pakket wordt gemaakt. Er zijn glasvezelproviders die aanmerkelijk lagere prijzen vragen tot zelfs 1,50 p/mnd bij een HD pakket van 4,95! :o

En voorlopig wacht ik nog steeds op antwoord van XMS.... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zijn er meer mensen met problemen op IPTV? Bij mij (postcode 3823) doen een aantal zenders het heel erg slecht. Haperend geluid, geen of stilstaand beeld (RTL7, RTL8). RTL gemist en SBS gemist doen het helemaal niet. Je kan wel (maakt niet uit wat) kiezen, maar het programma begint nooit: "verbinding verbroken". Er blijft dan ook een overlay op het scherm staan waardoor je de Amino moet uitzetten/aanzetten om dat weer weg te krijgen.

Ik heb hem al een tijd van de stroom afgehaald, maar dat helpt niet.

Nederland 1-3 en Uitzending gemist doen het wel (en veel andere zenders ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, hier ook (3825). IPTV geeft regelmatig een freez. (overigens is dat de afgelopen dagen steeds vaker geweest. Een paar keer per avond.)
RTL gemist doet het niet. Na starten wordt verbinding verbroken en blijft besturingsscherm staan. Vermoedelijk alleen weg te krijgen door STB uit te zetten.
Als storing blijft zal ik dit morgen doorbellen (inspreken..) bij XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gemerkt dat er sinds afgelopen donderdag 10 februari weer iets minder detail en helderheid in het digitale signaal zit dan voorgaande dagen. Het verschil is klein, maar de ondertitels op alle zenders bevestigen mij dat er inderdaad een klein verschil is met de dagen voor 10 februari. De ondertitels zijn nu iets minder scherp en hebben iets minder diepte. Maar nogmaals het verschil is klein. Je moet er de afgelopen dagen echt op gelet hebben en weten hoe het er voor 10 februari uit zag.

Ik zag dat er op 10 februari de volgende dingen gebeurd waren:

- Netwerkstoring in Hilversum
- Wegvallende zenders bij ONE en OBN

Weet niet of dit er iets mee te maken heeft, maar ik wou het toch even melden. Wellicht dat er bij iemand een lampje gaat branden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abhaas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 20:08
Hier ook problemen met uitzending gemist (3823)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1975
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-06-2024
Ook hier problemen met uitzending gemist. (3825) Bij starten uitzending springt hij terug naar het tv-kanaal, de overlay (knoppen vooruit - play - achteruit spoelen) blijft in beeld staan en gaat pas weg na aan en uitzetten amino. Ook bij zappen blijft de overlay staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 20:00:
Even Nick39 jaloers maken met mijn storage: [afbeelding] :P
Ik zou heel graag jaloers willen worden maar ik zie geen plaatje :)
Fiber schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 17:47:
[...]

Beetje ondergesneeuwd, maar gaat zoiets mogelijk worden in de nabije toekomst? :Y
Ehh dat bier en die chippies wil ik best komen brengen hoor !

[ Voor 32% gewijzigd door Nick39 op 13-02-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Gejatte link uit Almere topic:

http://www.glasvezel.nu/n...voor-nieuwe-genexis-modem

Ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ja..vooral als je veroordeeld bent tot een packetfront :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aart363
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-01-2022
Sinds kort telefonie XMS. Mij valt op dat keuzemenu nummers niet goed doorgegeven/herkend worden (bv opwaarderen via een code met #). Is dit een bekend probleem en komt/is er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoerebink
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-08 14:55
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 23:28:
Ja, hier ook (3825). IPTV geeft regelmatig een freez. (overigens is dat de afgelopen dagen steeds vaker geweest. Een paar keer per avond.)
Oh sorry jongens... Ik zal stoppen met downloaden hier thuis.
Dan hebben jullie weer vloeiend beeld.

:) :+

[ Voor 6% gewijzigd door stoerebink op 13-02-2011 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 23:49:
Ik heb gemerkt dat er sinds afgelopen donderdag 10 februari weer iets minder detail en helderheid in het digitale signaal zit dan voorgaande dagen. Het verschil is klein, maar de ondertitels op alle zenders bevestigen mij dat er inderdaad een klein verschil is met de dagen voor 10 februari. De ondertitels zijn nu iets minder scherp en hebben iets minder diepte. Maar nogmaals het verschil is klein. Je moet er de afgelopen dagen echt op gelet hebben en weten hoe het er voor 10 februari uit zag.

Ik zag dat er op 10 februari de volgende dingen gebeurd waren:

- Netwerkstoring in Hilversum
- Wegvallende zenders bij ONE en OBN

Weet niet of dit er iets mee te maken heeft, maar ik wou het toch even melden. Wellicht dat er bij iemand een lampje gaat branden :)
Ik denk eigenlijk niet dat het er mee te maken heeft. De streams die je krijgt komen rechtstreeks van het NOB/Technicolor af en daar wordt niks mee gedaan.

Wellicht dat daar iets veranderd is.
Aart363 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 16:14:
Sinds kort telefonie XMS. Mij valt op dat keuzemenu nummers niet goed doorgegeven/herkend worden (bv opwaarderen via een code met #). Is dit een bekend probleem en komt/is er een oplossing?
Is wel enigzins bekend. Zover ik begrepen heb zijn hier ook oplossingen voor. Probeer je CPE even ~2 minuten te PF'en. Mocht dat niet helpen, neem even contact op met de Servicedesk. Ze kunnen daar dan een melding van maken. :)

[ Voor 61% gewijzigd door Mojo op 13-02-2011 21:55 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 11:49

R2L

Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 20:22:
Zomaar een vraag: Weet iemand wat XMS doet met de Amino 130's die worden ingeruild op een Amino 532? :?

Ik en meerdere mensen die ik ken (en kijk maar op Marktplaats) zoeken een Amino 130 maar niet tegen de veel te hoge XMS prijs van € 199,=. Zou aardig zijn als deze ingeruilde 130's weer tegen een redelijke prijs op de markt worden gebracht. :)

Ik heb de vraag ook aan XMS gesteld inclusief de vraag waarom de prijs niet lager kan in verhouding tot de 532 en waarom er niet een interessante combinatie met het HD pakket wordt gemaakt. Er zijn glasvezelproviders die aanmerkelijk lagere prijzen vragen tot zelfs 1,50 p/mnd bij een HD pakket van 4,95! :o

En voorlopig wacht ik nog steeds op antwoord van XMS.... :O
En ik wacht nog steeds op de 540 die in de loop van 2011 de 532 gaat vervangen...
Ik hoop echt dat die snel komt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Laatst online: 12-09 10:58
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 22:13:
Weet niet wie jouw provider wordt, maar bij mij (XMS) was het vrijdagochtend opleveren (om 7.00 's ochtends!) en maandag werken. Volgens XMS had het binnen 24 uur moeten werken (dus zaterdag) maar dat was niet het geval, dus die zaterdag maar even XMS gebeld. Ik weet dus ook niet of mijn telefoontje van zaterdag nog invloed heeft gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Er staat maximaal 48 uur voor nadat wij een bewijs van oplevering hebben gekregen van de aannemer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 03:34
De newsserver doet het al weer niet meer.
Ik krijg de volgende foutmelding:
Unable to connect to news.xmsnet.nl:119 (Socket Error #10061 Connection refused.)

edit: Doet het nu weer.

[ Voor 7% gewijzigd door lethargy op 14-02-2011 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens een kennis van mij die ook in Amersfoort woont hebben ze bij hem in het complex een 200Mb verbinding afgeleverd. Kan dat kloppen en zo ja is dat dan in heel Amersfoort leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Bij mij weten is een 200mbit nog niet mogelijk in Amersfoort. Maar ik kan het ook fout hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:24
ter info:
Glashart Media gaat vandaag de EPG op alle DVB-C headends activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:01

GerkeP

Vragen mag altijd........

denan schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:54:
ter info:
Dat is mooi, stellen ze dan ook de juiste tijd in? Die loopt nu 5 uur voor ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
ter info:
Als ze hier nu eens alleen dat dvb-c zouden doen, wil wel eens kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Loveparade schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:28:
[...]

Dat is mooi, stellen ze dan ook de juiste tijd in? Die loopt nu 5 uur voor ;)
Vast wel, nu was het puur een pilot.

[ Voor 34% gewijzigd door denan op 14-02-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Nu nog het pluspakket op DVB-C ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Zelfs ik kan bedenken dat ze daar geen enkele noodzaak voor hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

En een Uitzending Gemist achtige dienst van XMS voor Amerikaanse series... Iemand met XMS connecties die weet of zoiets er ooit komt, en zo ja wanneer ongeveer? Of kan ik me ook maar beter in de geheimen van Usenet gaan verdiepen, zoals zo velen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
ter info:
Top! Goed om te horen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fiber schreef op maandag 14 februari 2011 @ 14:11:
En een Uitzending Gemist achtige dienst van XMS voor Amerikaanse series... Iemand met XMS connecties die weet of zoiets er ooit komt, en zo ja wanneer ongeveer? Of kan ik me ook maar beter in de geheimen van Usenet gaan verdiepen, zoals zo velen hier.
Nooit. Contentrechten zijn daarbij het probleem. Een videotheek zie ik ze nog wel een keer introduceren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69
Zojuist toch maar eens gebeld over de problemen met de digitale televisie van de afgelopen tijd.
Mijn probleem met de wegvallende verbinding is doorgegeven aan de netwerkbeheerder en er is beloofd ook nog een keer aandacht te besteden aan de telefoon.

'Leuk' detail: tijdens het gesprek met de XMS medewerker viel de verbinding uit. Hoe mooi kan je het hebben.
Hij belde wel meteen terug overigens.

Nu dus maar even afwachten of het opgelost gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ter info:
Goed bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
ter info:
Dank voor de melding het werkt hier inderdaad goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Is er sinds de actie van de 100MB nu veel meer data verbruik dan zonder deze actie? Of wordt er nog steeds net zoveel gedownload als er voor.

Zelf ben ik niet meer gaan downloaden en heb ik nog steeds net zoveel gedownload als met de 50MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBraven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03-2024
ter info:
Werkt helemaal goed in 3905, handig! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Alleen de tijd verspringt, dan weer een uur terug, dan weer een uur vooruit, gek systeem :p...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadFly
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-04-2023
ter info:
Hey da's handig. Dat werkt een stuk sneller op mijn philips tv dan de ingebouwd TvTv-programmaguide.

Nadeel is wel dat alle programma's standaard 1 uur en 1 minuut te laat worden weer gegeven in de gids. De tijd die wordt meegezonden klopt wel.

Ik zie nu:
Nederland 1 20:59 NOS Journaal 21:29 Radar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:26
Sinds vandaag XMSnet actief, internetverbinding werkt naar behoren.
Echter performen de IPTV streams voor geen millimeter, hij blijft steeds opnieuw bufferen, net alsof de 8 mbit kanalen over een 4 mbit lijn gaan zeg maar.

Heel irritant.

Komende nacht de modem er een nachtje uit, morgen weer proberen, anders wordt het bellen.

[ Voor 16% gewijzigd door Suicyder op 14-02-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@Suicyder,

Bufferen? Gebruik je een stb of probeer je via pc te kijken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
denan schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:59:
[...]

Zelfs ik kan bedenken dat ze daar geen enkele noodzaak voor hebben. :)
Misschien geen noodzaak, maar ik denk dat het beter is voor de klant en dus ook voor GM.

Maar als ze IPTV "noodzaak" vinden dan modderen ze er maar lekker mee terug in de tijd.

>> Het zal niets worden zolang er nog geen fatsoenlijke hardware en software voor is.
Daarnaast willen mensen zelf hun hardware kunnen kiezen en eigen zenderlijsten kunnen maken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
fast-server schreef op maandag 14 februari 2011 @ 21:48:
[...]

Maar als ze IPTV "noodzaak" vinden dan modderen ze er maar lekker mee terug in de tijd.
Dat is natuurlijk complete onzin. IPTV heeft juist de toekomst, in tegenstelling tot DVB-C wat enorm inefficient is.

Enige voordeel van DVB-C is dat op dit moment DVB-C ontvangers vaak in televisies zitten waardoor je geen extra kastje nodig hebt voor DVB-C. Maar goed een extra IPTV ontvanger is ook geen probleem in principe en bovendien heb je op dit moment in elk geval de mogelijkheid een HTPC te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Suicyder schreef op maandag 14 februari 2011 @ 21:28:
Sinds vandaag XMSnet actief, internetverbinding werkt naar behoren.
Echter performen de IPTV streams voor geen millimeter, hij blijft steeds opnieuw bufferen, net alsof de 8 mbit kanalen over een 4 mbit lijn gaan zeg maar.

Heel irritant.

Komende nacht de modem er een nachtje uit, morgen weer proberen, anders wordt het bellen.
Als je een modem hebt met meerdere poorten zoals de DRG418 of 546, vooral de STB niet op de laatste poort van de 4 aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
ff een mailvraag:
Overdag laat ik de mail op mijn gsm (Samsung Galaxy) binnen komen en omdat deze beter overweg kan met Gmail heb ik mijn mail geforward vanuit mijnxms. In eerste instantie had ik standaard aanstaan kopie bewaren op de server maar nu blijft mijn mail staan in webmail ook al haal ik dagelijks mijn mail op in outlook 2010. Als ik het vinkje kopie bewaren weg haal komt de mail niet meer binnen in Outlook en kan ik mijn mail vanuit mijn xms mailadres niet meer beantwoorden. De oplossing zou eenvoudig zijn met de optie in mijnxms "kopie twee dagen bewaren op de server", deze mogelijkheid zit bijvoorbeeld wel in outlook.
Maar ik kan deze optie niet in outlook gebruiken omdat de mail eerst in outlook binnen moet zijn voordat ik er iets mee kan doen. m.a.w. dan moet thuis mijn pc altijd aanstaan.
Zie ik iets over het hoofd of is er nog een andere oplossing?
Voor alle duidelijkheid; ik wil overdag mijn mail binnen halen via gmail en s'avonds via outlook zonder dat de webmail overbelast raakt, immers als mijn webmailbox te vol is zal ik mogelijk geen mail meer kunnen ontvangen of versturen.

[ Voor 11% gewijzigd door wiebo66 op 15-02-2011 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 15:25
wiebo66 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 00:01:
ff een mailvraag:
Overdag laat ik de mail op mijn gsm (Samsung Galaxy) binnen komen en omdat deze beter overweg kan met Gmail heb ik mijn mail geforward vanuit mijnxms. In eerste instantie had ik standaard aanstaan kopie bewaren op de server maar nu blijft mijn mail staan in webmail ook al haal ik dagelijks mijn mail op in outlook 2010. Als ik het vinkje kopie bewaren weg haal komt de mail niet meer binnen in Outlook en kan ik mijn mail vanuit mijn xms mailadres niet meer beantwoorden. De oplossing zou eenvoudig zijn met de optie in mijnxms "kopie twee dagen bewaren op de server", deze mogelijkheid zit bijvoorbeeld wel in outlook.
Maar ik kan deze optie niet in outlook gebruiken omdat de mail eerst in outlook binnen moet zijn voordat ik er iets mee kan doen. m.a.w. dan moet thuis mijn pc altijd aanstaan.
Zie ik iets over het hoofd of is er nog een andere oplossing?
Voor alle duidelijkheid; ik wil overdag mijn mail binnen halen via gmail en s'avonds via outlook zonder dat de webmail overbelast raakt, immers als mijn webmailbox te vol is zal ik mogelijk geen mail meer kunnen ontvangen of versturen.
Je kan in Gmail ook een ander antwoord adres instellen (Instellingen --> Account --> "E-mailberichten sturen vanaf"). Als je dan je Gmail instelt in je Outlook dan kan je kiezen vanaf welk adres je wilt versturen. En dan de berichten niet laten staan op de XMS servers. Misschien is dat een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ter info:
Bij het DVB-C headend in Eindhoven staan er een aantal dingen niet goed:
Verwijderd in "OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel III)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
ik222 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 21:56:
[...]

Dat is natuurlijk complete onzin. IPTV heeft juist de toekomst, in tegenstelling tot DVB-C wat enorm inefficient is.

Enige voordeel van DVB-C is dat op dit moment DVB-C ontvangers vaak in televisies zitten waardoor je geen extra kastje nodig hebt voor DVB-C. Maar goed een extra IPTV ontvanger is ook geen probleem in principe en bovendien heb je op dit moment in elk geval de mogelijkheid een HTPC te gebruiken.
Enige voordeel?

Noem de voordelen van IPTV voor de de consument eens op dan?

DVB-C: Betere hardware, eigen keuze hardware, betere software, eigen zenderlijsten, favorieten, goedkoper, steelt geen bandbreedte, zapt vlotter en coax is in de meeste huizen aanwezig.
Al met al is het gebruikersgemak veel hoger op DVB-C en dat is waar de meeste mensen naar kijken.

Dat IPTV de toekomst kan zijn geloof ik best, maar we leven nu en dan is IPTV een grote stap terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Wat dacht je van een Pluspakket, HD televsie, Uitzending gemist diensten, Eredivisie Live, box met HDD, onbeperkte bandbreedte, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
wiebo66 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 01:11:
[...]

Wat dacht je van een Pluspakket, HD televsie, Uitzending gemist diensten, Eredivisie Live, box met HDD, onbeperkte bandbreedte, etc. etc.
Stukje terug lezen, daar vroeg ik om het pluspakket op DVB-C toe te voegen.
Al jouw punten behalve uitzending gemist kunnen ook op DVB-C toegevoegd worden.
Onbeperkte bandbreedte? als ik nu IPTV kijk gaat dat van mijn bandbreedte af... DVB-C niet.
Ja maar dan kunnen ze de modem veranderen voor een 1Gbps variant>> dan heb je ook genoeg capaciteit voor extra DVB-C zenders.

Dus we hebben alleen maar IPTV met alle achteruitgang voor uitzending gemist? 8)7

GM weet zelf ook wel als ze HD en plus-pakketten gaan toevoegen op DVB-C dat ze zo van hun IPTV klanten af zijn.
Als je het mij vraagt heeft iemand daar het IPTV licht gezien en een gigantische |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janbrede schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:36:
[...]

Weet niet wie jouw provider wordt, maar bij mij (XMS) was het vrijdagochtend opleveren (om 7.00 's ochtends!) en maandag werken. Volgens XMS had het binnen 24 uur moeten werken (dus zaterdag) maar dat was niet het geval, dus die zaterdag maar even XMS gebeld. Ik weet dus ook niet of mijn telefoontje van zaterdag nog invloed heeft gehad...
XMS wordt mijn provider voor internet, telefonie en TV.
Rekenblok schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:48:
Er staat maximaal 48 uur voor nadat wij een bewijs van oplevering hebben gekregen van de aannemer :)
Ze komen woensdag tussen 15:00 en 17:00 uur. Dus hopelijk heb ik dan voor het weekend een werkende verbinding. Is er nog iets waardoor ik dit zelf soepel kan laten verlopen als de aannemer er is of telefonisch bij XMS als hij weg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
fast-server schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 01:24:
[...]

Stukje terug lezen, daar vroeg ik om het pluspakket op DVB-C toe te voegen.
Al jouw punten behalve uitzending gemist kunnen ook op DVB-C toegevoegd worden.
Onbeperkte bandbreedte? als ik nu IPTV kijk gaat dat van mijn bandbreedte af... DVB-C niet.
Ja maar dan kunnen ze de modem veranderen voor een 1Gbps variant>> dan heb je ook genoeg capaciteit voor extra DVB-C zenders.

Dus we hebben alleen maar IPTV met alle achteruitgang voor uitzending gemist? 8)7

GM weet zelf ook wel als ze HD en plus-pakketten gaan toevoegen op DVB-C dat ze zo van hun IPTV klanten af zijn.
Als je het mij vraagt heeft iemand daar het IPTV licht gezien en een gigantische |:(
Je hebt duidelijk geen idee waar je over praat, DVB-C werkt gewoon op een enorm inefficiente manier vergeleken met IPTV.

Dat met een 100Mbit CPE IPTV nu van je internet bandbreedte afgaat doet daar niets aan af. En een gigabit CPE en meer ruimte voor DVB-C kanalen heeft al helemaal niets met elkaar te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
fast-server schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 01:01:
[...]

Enige voordeel?

Noem de voordelen van IPTV voor de de consument eens op dan?

DVB-C: Betere hardware, eigen keuze hardware, betere software, eigen zenderlijsten, favorieten, goedkoper, steelt geen bandbreedte, zapt vlotter en coax is in de meeste huizen aanwezig.
Al met al is het gebruikersgemak veel hoger op DVB-C en dat is waar de meeste mensen naar kijken.

Dat IPTV de toekomst kan zijn geloof ik best, maar we leven nu en dan is IPTV een grote stap terug.
IPTV is ook geen enkel probleem op een DVB-C tv, er zijn ci+ insteek kaarten verkrijgbaar met netwerk aansluiting waar je gewoon iptv over kan kijken,bedienen,video on demand...
Afbeeldingslocatie: http://www.neotion.com/products/images/cam_ip.png

Geen iptv decoder nodig,niets van die onzin.

http://www.neotion.com/products/acam.php

Dus een stap terug is het zeker niet,je kan juist alles mooi combineren.
Ziggo gaat hem introduceren (de neotion cam's zijn al in gebruik voor het irdeto systeem in combi met ci+) en als UPC ci+ gaat invoeren,wat ze van plan zijn,gaan ze hem ook gebruiken.
Geen losse (amino) decoder meer nodig.

[ Voor 18% gewijzigd door Nick39 op 15-02-2011 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Nick39 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:34:
[...]

IPTV is ook geen enkel probleem op een DVB-C tv, er zijn ci+ insteek kaarten verkrijgbaar met netwerk aansluiting waar je gewoon iptv over kan kijken,bedienen,video on demand...
[afbeelding]

Geen iptv decoder nodig,niets van die onzin.

http://www.neotion.com/products/acam.php

Dus een stap terug is het zeker niet,je kan juist alles mooi combineren.
Ziggo gaat hem introduceren (de neotion cam's zijn al in gebruik voor het irdeto systeem in combi met ci+) en als UPC ci+ gaat invoeren,wat ze van plan zijn,gaan ze hem ook gebruiken.
Geen losse (amino) decoder meer nodig.
Ik ga er persoonlijk van uit dat als IPTV meer en meer aangeboden (en gebruikt) gaat worden, en vanzelf meer TVs zijn waarbij een en ander zonder extra settop boxen gaat werken.

In het begin waren er ook geen TVs die DVB-C (of zelfs DVB-T) aan konden.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:18

Goku33

Ownage!

Die cam ci+ kaart zou ook met XMS werken? Waar is die te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Goku33 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:55:
Die cam ci+ kaart zou ook met XMS werken? Waar is die te krijgen?
Die heb je voor XMS niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Hij bedoeld waarschijnlijk die IPTV module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:07
ik heb vanaf 1 Feb als extraatje de 100Mbs (ipv 50Mbs) verbinding gekregen voor twee maanden, maar met diverse speed tests kom ik niet verder dan ong. 80Mbs.
met de standaard 50Mbs kwamen de speedtests rond de 48 Mbs, als dat een voorbode is als ik besluit om over te stappen, dan hoeft het voor mij niet :|

[ Voor 3% gewijzigd door absrnd op 15-02-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abhaas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 20:08
@absrnd
waar voor een speed tests heb je gebruikt?
zit je direct op het modem aangesloten met de pc of via een router is de verbinding draadloos of bedraad?
word er op het moment van testen ook naar iptv gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
ik222 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 07:50:
[...]

Je hebt duidelijk geen idee waar je over praat, DVB-C werkt gewoon op een enorm inefficiente manier vergeleken met IPTV.

Dat met een 100Mbit CPE IPTV nu van je internet bandbreedte afgaat doet daar niets aan af. En een gigabit CPE en meer ruimte voor DVB-C kanalen heeft al helemaal niets met elkaar te maken ;)
Ik weet heel goed waarover ik praat, ik had het over het voordeel van de consument en niet van de providers.
Mijn antwoord was een duidelijk antwoord op zijn verweer, dus wel even goed lezen...

Als het zo inefficiënt zou zijn waarom heeft GM dan DVB-C toegevoegd? precies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
fast-server schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:04:
[...]
Als het zo inefficiënt zou zijn waarom heeft GM dan DVB-C toegevoegd? precies...
Om de gebruikers tegemoed te komen die zaten met dure decoders van bijvoorbeeld Ziggo.
Deze kan met blijven gebruiken met een betere kwaliteit dan het analoge signaal.
Noem het een tussenstap van de mensen die niet meteen willen investeren in iptv apparatuur maar wel voor een betere kwaliteit willen gaan. Je kunt toch ook niet van Mercedes dealer verwachten dat ze je bijvoorbeeld een dafje leveren met de kwaliteiten van een mercedes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:18

Goku33

Ownage!

denan schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:09:
[...]

Die heb je voor XMS niet nodig.
Ik bedoel: kan je met een dergelijke IPTV CAM/CI+ module digitale TV van XMSNet kijken zonder tussenkomst van een Amino decoder?
En als het werkt: heb je dan enkel de zenders of ook extra diensten zoals uitzending gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Gaat vast niet werken, tenzij XMS ze op een gegeven moment zelf gaat verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
wiebo66 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:29:
[...]

Om de gebruikers tegemoed te komen die zaten met dure decoders van bijvoorbeeld Ziggo.
Deze kan met blijven gebruiken met een betere kwaliteit dan het analoge signaal.
Noem het een tussenstap van de mensen die niet meteen willen investeren in iptv apparatuur maar wel voor een betere kwaliteit willen gaan. Je kunt toch ook niet van Mercedes dealer verwachten dat ze je bijvoorbeeld een dafje leveren met de kwaliteiten van een mercedes. ;)
In dat geval vind ik iedere vorm van decoder een lastig iets (behalve een PVR) want elk kastje met kabeltjes... maar DVB-C is echt geen achterhaalde vorm of een oudere manier van transport ten opzichte van IPTV, ok het verbruikt misschien meer bandbreedte omdat de stream always on is,maar het zapt daardoor ook bv weer sneller.
In een dvb-c stream zit ook weer een bit error control (BER) waarbij in de stream als het ware al info zit over de komende pakketjes zodat kleine foutjes door de decoder gecorrigeerd kunnen worden hetgeen zich bij IPTV gewoon uit in packetloss,Artefacts,blokjes.
Gaat er bij IPTV wat mis dan wordt het pakketje opnieuw verzonden en staat je beeld even stil.
Daarbij is dvb-c gebonden aan een bepaalde standaard waarbij de encryptie een laag bovenop de dvb-c vormt terwijl bij IPTV een provider afhankelijk platform wordt gebruikt voor controle en verzending zodat je een iptv decoder van de een,niet kan gebruiken bij de ander.
Je ziet de laatste tijd steeds meer dat tv's worden uitgerust met een dvb-c mogelijkheid.
Dat doen ze niet als dat dvb-c maar een tussenstap zou zijn.

Zelfs de ooit eens genoemde samenwerking van het gebruikte iptv met de amino decoders en de net tv's van Philips is er nooit gekomen.
IPTV mag dan qua bandbreedte op het net zuiniger zijn,het is ook veel storingsgevoeliger,terwijl de basis dvb-c altijd compatible is (vandaar dat GM de decoders van Ziggo kan gebruiken.)
Echter het hele digitale pakket er op zetten kan GM niet,omdat ze geen irdeto licentie heeft want dan moet xms gaan werken met smartcards.
In het open gebruik van de dvb-c kan XMS namelijk niet bepaalde pakketten uitzetten.
Met de opmerking dat het klantvriendelijk zou zijn zodat men met dvb-c de dure ziggo decoders kan gebruiken bij een overstap heeft het maar zijdelings iets te maken,met dvb-c kan xms de lokale vaak van slechte kwaliteit zijnde ontvangst stations voor analoge tv omzeilen omdat het dvb-c signaal van een punt komt via de vezel.
Het staat nu eenmaal een stuk minder netjes om te zeggen,het analoge signaal is soms zo bagger dat u beter het dvb-c signaal kunt gebruiken en daarbij komt het alleen maar handig uit dat Ziggo wel de standaard dvb-c gebruikt,net als recam,Delta,Caiway enz... zodat die decoders gebruikt kunnen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Grr, zit je met je 100 mbit, sluit FTD per 1 maart :(
Mail:
Zoals velen wellicht via de media hebben vernomen, heeft de rechter uitspraak gedaan in de bodemprocedure die FTD tegen stichting BREIN had aanspannen. De rechter geeft FTD gelijk op veel punten waarvan de belangrijkste is dat downloaden mag in Nederland. Ook het aanbieden van een 'tvgids voor usenet' mag van de rechter. Daarentegen vindt de rechtbank dat FTD toch onrechtmatig bezig is, doordat zij een rol speelt in het makkelijker vindbaar maken van bestanden op usenet, wat het uploaden zou stimuleren. En dat mag niet van de Nederlandse wet.

Enigszins bijgekomen van de teleurstelling over deze uitspraak heeft FTD dit weekend gebruikt om alle mogelijkheden en strategieen te bedenken welke zouden kunnen helpen in het voortbestaan van FTD. Vanochtend nog zijn we druk in de weer geweest en hebben verschillende mensen met specialistische vakgebieden gesproken. Inmiddels is de balans opgemaakt.

Helaas zien we geen andere mogelijkheden meer om FTD te behouden en leggen ons neer bij het vonnis. Het vonnis stelt dat we binnen een maand op zwart moeten, ongeacht een eventueel hoger beroep. Hiermee is de basis van het behoud van FTD onderuit gehaald, aangezien we zelfs bij een eventuele winst in hoger beroep (wat ruim een jaar kan duren) de FTD community uit elkaar gevallen zou zijn. Opties voor hosting in het buitenland vervallen ook, aangezien het vonnis specifiek op FTD van toepassing is, onafhankelijk van waar FTD gehost wordt.

FTD zal beschikbaar blijven tot 1 maart, waarna haar deuren voorgoed gesloten zullen worden.

FTD & Mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick 39
Gewoon SPOTNET gebruiken werkt perfect staat alles op wat FTD ook heeft.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
absrnd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 12:59:
ik heb vanaf 1 Feb als extraatje de 100Mbs (ipv 50Mbs) verbinding gekregen voor twee maanden, maar met diverse speed tests kom ik niet verder dan ong. 80Mbs.
met de standaard 50Mbs kwamen de speedtests rond de 48 Mbs, als dat een voorbode is als ik besluit om over te stappen, dan hoeft het voor mij niet :|
Ik snap de conclusie van jou even niet met: omdat ik maar 48 mbit haal van de 50 is dat een voor bode van dat ik geen 100 mbit haalt. Als je de 100 mbit niet haalt ligt dat meestal aan de router, viruscanner, firewall , verkeerd ingestelde router (denk aan Qos ;) ), brakke bekabeling.
Kort gezegd: het is kort door de bocht om te zeggen: ik haal maar 80 mbit, dus het ligt aan Xms.

[ Voor 10% gewijzigd door White_Collar op 15-02-2011 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goku33 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 14:04:
[...]

Ik bedoel: kan je met een dergelijke IPTV CAM/CI+ module digitale TV van XMSNet kijken zonder tussenkomst van een Amino decoder?
En als het werkt: heb je dan enkel de zenders of ook extra diensten zoals uitzending gemist?
Nee, dat werkt niet. XMS levert alleen IPTV op de zelf uitgegeven Amino's.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.