XMS Glasvezel ervaring - deel X Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 57.370 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19william85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04 15:34
Beste mensen,

ik heb iets vreemds met de afstandbediening van de Amino 110. Deze sprint tegelmatig automatisch van STB naar TV zonder dat ik daarvoor heb gekozen. Wanneer STB kies en het volume wil regelen is er geen probleem, maar zodra ik channel up/down kies dan besluit hij op TV te springen. Ik heb al geprobeerd om de STB knop en de OK tegelijk in te drukken en dan 0,0,0 in te toetsen, maar dit werkt echter ook maar voor korte duur.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn met mijn AB?

Grtz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-05 14:14
Heb je de volgende stapp goed uitgevoerd?

Druk tegelijk de TV en OK toetsen op de afstandsbediening in en
houdt ze ingedrukt
Na circa 2 seconden gaat de TV toets branden. U kunt de knoppen nu
loslaten.

Want ik vermoed dat je per ongeluk de STBhebt aangedrukt TV.
Waardoor de ab bij elke toets druk denkt: Dat is voor de tv.

Simpel ook om te testen: wat gebeurt er als je de cijfers in drukt, bestuurd hij dan ook de tv?

Wat het ook kan zijn is dat de AB simpel weg kapot is.

[ Voor 33% gewijzigd door White_Collar op 15-02-2011 19:30 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
absrnd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 12:59:
ik heb vanaf 1 Feb als extraatje de 100Mbs (ipv 50Mbs) verbinding gekregen voor twee maanden, maar met diverse speed tests kom ik niet verder dan ong. 80Mbs.
met de standaard 50Mbs kwamen de speedtests rond de 48 Mbs, als dat een voorbode is als ik besluit om over te stappen, dan hoeft het voor mij niet :|
Als je met de standaard snelheid 48 mbits haalt van de 50 dan is dat heel netjes.
50 mbits is de totale snelheid,je hebt wat overhead en er moet wat gereserveerd worden voor telefonie.
Haal je met 100 mbits maar 80 dan is het waarschijnlijker dat je router de 100 mbits gewoon niet aan kan.
Ik ben een kritisch xms-er ( of gewoon ook een kritisch mens) maar met de goede router is die 100 mbits gewoon haalbaar zonder daar rare dingen voor te doen.
Denk ook aan een virus scanner die op die hoge snelheid wel die data ook moet kunnen verwerken en als je van nieuwsgroepen download moet je ook oppassen dat je al niet tijdens je download begint met un-rarren.
Heb je ook digitale tv, hou dan rekening met het volgende, je verbinding is maximaal 100 mbits.
Heb je 50 mbits dan ligt de digitale tv in de 50 mbits die je verbinding aan overcapaciteit hebt en merk je er niets van.
Heb je 100 mbits dan is er geen overcapaciteit voor je digitale tv en gaat die dus van je internet snelheid af.

Er zijn best wel problemen met sommige diensten met xms,maar met de snelheid is niets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-04 09:35

Mojo

The Power Within

19william85 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 19:18:
Beste mensen,

ik heb iets vreemds met de afstandbediening van de Amino 110. Deze sprint tegelmatig automatisch van STB naar TV zonder dat ik daarvoor heb gekozen. Wanneer STB kies en het volume wil regelen is er geen probleem, maar zodra ik channel up/down kies dan besluit hij op TV te springen. Ik heb al geprobeerd om de STB knop en de OK tegelijk in te drukken en dan 0,0,0 in te toetsen, maar dit werkt echter ook maar voor korte duur.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn met mijn AB?

Grtz!
Batterijen leeg. Klinkt raar, is 100% zeker zo.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
weet iemand hoe het zit met de headers van de xms newsserver? Tot hoeveel rententie is er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
dewaal schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:13:
weet iemand hoe het zit met de headers van de xms newsserver? Tot hoeveel rententie is er?
Dit staat op de pagina:

• Bestanden meer dan 600 dagen beschikbaar (retentietijd)
onder newsserver -> http://xmsnet.nl/diensten/internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrarifreak
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Mau_Maus schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:33:
[...]

Dit staat op de pagina:

• Bestanden meer dan 600 dagen beschikbaar (retentietijd)
onder newsserver -> http://xmsnet.nl/diensten/internet
dat is toch wel appart xs news zelf geeft dat ze nu op 585 zitten ;).
maar gelukkig lijkt de newsserver het nu weer goed te doen wat de laatste tijd toch niet goed was. :)

[ Voor 6% gewijzigd door ferrarifreak op 15-02-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
ferrarifreak schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:38:
[...]

maar gelukkig lijkt de newsserver het nu weer goed te doen wat de laatste tijd toch niet goed was. :)
echter als ik via spotnet de headers wilt ophalen kan ik maar een beperkt aantal maar ophalen. Is er toch iets met de headers van de newsserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
ferrarifreak schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:38:
[...]

naja je kan het ruim uitleggen... xsnews zegt misschien 585 dagen gegarandeerd (99%) en xms zegt dat er ook bestanden opstaan van 600 dagen en ouder.... Als je het dus ruim interpreteert kan het kloppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19william85
Mojo schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:50:
[...]

Batterijen leeg. Klinkt raar, is 100% zeker zo.
100% gelijk!! Ik dacht alle lampjes knipperen nog dus dat zal het probleem niet zijn, maar het was het probleem dus toch. Volgende keer dus eerst proberen dan vragen. Maar toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

19william85 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:04:
[...]

100% gelijk!! Ik dacht alle lampjes knipperen nog dus dat zal het probleem niet zijn, maar het was het probleem dus toch. Volgende keer dus eerst proberen dan vragen. Maar toch bedankt.
Ik dacht precies hetzelfde. :P Waaazige manier om te vertellen dat de batterijen leeg zijn.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Spacespider schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 00:14:
[...]

Je kan in Gmail ook een ander antwoord adres instellen (Instellingen --> Account --> "E-mailberichten sturen vanaf"). Als je dan je Gmail instelt in je Outlook dan kan je kiezen vanaf welk adres je wilt versturen. En dan de berichten niet laten staan op de XMS servers. Misschien is dat een optie?
Ja dit is wel werkzaam, bedankt! Gmail had ik staan onder Live mail 2011 en XMS onder outlook 2010 alleen nu nog even kijken of ik alles onder breng onder oulook 2010 of live mail 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Nick39 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 14:33:
[...]

In dat geval vind ik iedere vorm van decoder een lastig iets (behalve een PVR)
Ik heb de 532! en vindt de pvr functie ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
[...]

Je ziet de laatste tijd steeds meer dat tv's worden uitgerust met een dvb-c mogelijkheid.
Dat doen ze niet als dat dvb-c maar een tussenstap zou zijn.
Voor de kabelaars is DVB-C een eindstation maar voor glasvezel een tussenstap.
Worden er ook geen televisie 's gemaakt met netwerkaansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
[...]

Met de opmerking dat het klantvriendelijk zou zijn zodat men met dvb-c de dure ziggo decoders kan gebruiken bij een overstap heeft het maar zijdelings iets te maken,met dvb-c kan xms de lokale vaak van slechte kwaliteit zijnde ontvangst stations voor analoge tv omzeilen omdat het dvb-c signaal van een punt komt via de vezel.
Het staat nu eenmaal een stuk minder netjes om te zeggen,het analoge signaal is soms zo bagger dat u beter het dvb-c signaal kunt gebruiken en daarbij komt het alleen maar handig uit dat Ziggo wel de standaard dvb-c gebruikt,net als recam,Delta,Caiway enz... zodat die decoders gebruikt kunnen worden...
Ik ben overgestapt naar XMS in de tijd dat Ziggo nog Casema heette en ongeacht het seizoen ik had altijd sneeuw op de tv. Na de overstap naar XMS heb ik geen tv klachten meer en kijk zelfs nog vaak analoog terwijl ik digitale en HD mogelijkheden heb. En hoe komt dat omdat het analoge signaal ook via de vezel binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:36
abhaas schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:03:
@absrnd
waar voor een speed tests heb je gebruikt?
zit je direct op het modem aangesloten met de pc of via een router is de verbinding draadloos of bedraad?
word er op het moment van testen ook naar iptv gekeken?
ik gebruik standaard Speedtest.net (misschien niet zuiver, maar geeft voor mij een goed beeld)
de eerste paar dagen was het inderdaad tegen de 100Mbs, maar daarna viel het terug. (80Mbs)

iMac staat direct aangesloten (korte kabel 3 meter), geen wifi router er tussen, geen firewall aan, geen viruscanner aan, niets aan het downloaden. heb geen iptv en er wordt niet tegelijkertijd getelefoneerd.

[ Voor 7% gewijzigd door absrnd op 16-02-2011 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:07

The Wizard

Moderator Mobile
absrnd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 08:57:
[...]

ik gebruik standaard Speedtest.net (misschien niet zuiver, maar geeft voor mij een goed beeld)
de eerste paar dagen was het inderdaad tegen de 100Mbs, maar daarna viel het terug. (80Mbs)

iMac staat direct aangesloten (korte kabel 3 meter), geen wifi router er tussen, geen firewall aan, geen viruscanner aan, niets aan het downloaden. heb geen iptv en er wordt niet tegelijkertijd getelefoneerd.
Gebruik deze eens: http://speedtest.onsneteindhoven.nl/

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:08

GerkeP

Vragen mag altijd........

fast-server schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:04:
[...]

Als het zo inefficiënt zou zijn waarom heeft GM dan DVB-C toegevoegd? precies...
Op het moment dat dat kon zijn er in mijn kennissenkring diverse mensen alsnog naar XMS overgegaan, en enorm blij dat ze van Ziggo af zijn ;)

IPTV is gewoonweg superieur aan DVB-C.
Voordeel is dat we nu in het hele huis via DVB-C toch allemaal digitaal kijken, bij Ziggo was dat niet zo, want je moest voor elke tv toch een smartcard aanschaffen etc.

Ik vind het prima service, maar wil niet meer zonder IPTV op mijn 55" ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:08

GerkeP

Vragen mag altijd........

Afbeeldingslocatie: http://www.hauppauge.de/nl/pics/hdpvr_top.jpg

Iemand enig idee of dit gaat werken icm de Amino ?

http://www.hauppauge.de/nl/site/products/data_hdpvr.html

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-04 23:12
Volgens mij is er, op dit moment, een internetstoring bij mij (3893).
Verbinding is zo traag als dikke ......
Pagina's laden traag, filmpjes worden stotterend afgespeeld.
Testje (aangedragen door The Wizard) wijst uit:
Download: 3207kbps
Upload: 39557kbps.

What's up :?

Aanvulling:
Nu "stotterd" de verbinding.
Maw, filmpje laad- stopt- laad- stopt.

[ Voor 13% gewijzigd door dspijkers op 16-02-2011 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Helpdesk gebeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
dspijkers schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 10:40:
Volgens mij is er, op dit moment, een internetstoring bij mij (3893).
Verbinding is zo traag als dikke ......
Pagina's laden traag, filmpjes worden stotterend afgespeeld.
Testje (aangedragen door The Wizard) wijst uit:
Download: 3207kbps
Upload: 39557kbps.

What's up :?

Aanvulling:
Nu "stotterd" de verbinding.
Maw, filmpje laad- stopt- laad- stopt.
Al de Genexis van de stroom afgehaald. Ik zit ook op 3893 (Horsterveld), dus op dezelfde wijkcentrale en hier geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396506

Ik heb hetzelfde probleem als dspijkers, alleen dan al een tijdje.

Mijn internet is soms gewoon goed, maar soms heel traag. Ik woon in Veenendaal maar volgensmij is het lokaal bij mij alleen, ik hoor vrienden niet klagen die ook glasvezel van XMS hebben. Mijn internet kan zelfs soms terugvallen naar 8kb/s als download !!!

oftewel, zo traag om ziek van te worden, maar xms helpdesk helpt ook niks. En ben daarom maar hier.

Heeft iemand tips? Ik zal de Genexis wel even van de stroom afhalen, kijken wat er dan gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396506 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:19:
Ik heb hetzelfde probleem als dspijkers, alleen dan al een tijdje.

Mijn internet is soms gewoon goed, maar soms heel traag. Ik woon in Veenendaal maar volgensmij is het lokaal bij mij alleen, ik hoor vrienden niet klagen die ook glasvezel van XMS hebben. Mijn internet kan zelfs soms terugvallen naar 8kb/s als download !!!

oftewel, zo traag om ziek van te worden, maar xms helpdesk helpt ook niks. En ben daarom maar hier.

Heeft iemand tips? Ik zal de Genexis wel even van de stroom afhalen, kijken wat er dan gebeurd.
Stroom eraf halen helpt dus niks.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-04 23:12
The Wizard schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:47:
[...]

Al de Genexis van de stroom afgehaald. Ik zit ook op 3893 (Horsterveld), dus op dezelfde wijkcentrale en hier geen problemen.
Helpdesk gebeld.
Alles al van de stroom gehaald. Laptop direct aangesloten op Genexis versie 2.
Nu is hij weer wel goed.
Misschien moet ik eens aan een andere router (Linksys WRT610N)? Toen de laptop direct was aangesloten op de Genexis versie 2 was er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225047

Zo, om 12:15 heeft de aannemer mijn glasvezelaansluiting opgeleverd. Hopelijk zit het een beetje mee dat ik vandaag al verbinding kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Tja het wachten is op de pvo van de aannemer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
met betrekking tot de headers van de nieuwsserver. Er is momenteel een storing bij xsnews.

Wellicht dit te melden op de site van xms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
dspijkers schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:37:
[...]
Helpdesk gebeld.
Alles al van de stroom gehaald. Laptop direct aangesloten op Genexis versie 2.
Nu is hij weer wel goed.
Misschien moet ik eens aan een andere router (Linksys WRT610N)? Toen de laptop direct was aangesloten op de Genexis versie 2 was er geen probleem.
Tot nu nog toe zijn er maar een handjevol klanten geweest (van de duizenden die klagen over de snelheid) waarbij het echt een issue met hun aansluiting was. Bijna altijd is het een speedtest/software of router probleem. Bij deze dus een hint voor Sybren: test je netwerk eens goed en sluit het zonder router aan.. anders kun je je hoofd beurs beuken op die muur ( |:( ) en heb je alleen maar jezelf ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

Vandaag, WEER telefoon eruit en dit keer ook internet eruit. (leiden - 2316)

Het vrouwtje wist dit keer zelf de stekker te vinden van het packetfront en, hop daarna deed hij het weer.

Ze is het nu echt zat en ik moet helaas nu verder gaan kijken. Jammer, want het internet was altijd wel lekker.

Ik baal ervan :-(

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-05 12:13
denan schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:28:
[...]

Tot nu nog toe zijn er maar een handjevol klanten geweest (van de duizenden die klagen over de snelheid) waarbij het echt een issue met hun aansluiting was. Bijna altijd is het een speedtest/software of router probleem. Bij deze dus een hint voor Sybren: test je netwerk eens goed en sluit het zonder router aan.. anders kun je je hoofd beurs beuken op die muur ( |:( ) en heb je alleen maar jezelf ermee.
En de medewerkers van XMS denken dan weer: Daar heb je er weer 1. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
j1nx schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:50:
Vandaag, WEER telefoon eruit en dit keer ook internet eruit. (leiden - 2316)

Het vrouwtje wist dit keer zelf de stekker te vinden van het packetfront en, hop daarna deed hij het weer.

Ze is het nu echt zat en ik moet helaas nu verder gaan kijken. Jammer, want het internet was altijd wel lekker.

Ik baal ervan :-(
Hier ook hoor... 2315.. zit een straatje verderop... er komt gewoon af en toe een signaaltje mee waar de packetfront niet mee om kan gaan.
Ik kan de helpdesk bellen,maar daar staat het ticket nog open.
Pop staat naast de van Speijkstraat 51... misschien dat ding eens opblazen ?
Gaat alleen moeilijk worden.. is van beton en er omheen ook nog eens stenen opgemetseld.

Over discussies van dvb-c en iptv ga ik me niet uitlaten,het een is niet beter dan het ander.
Sneeuw ligt niet aan dvb-c zelf dat ligt aan de bekabeling en zou op dvb-c niet mogen, dvb-c is ook digitaal en een 1 blijft een 1 en een 0 blijft een 0.
De "analoge" tv van xms wordt gedigitaliseert en op de vezel gezet,maar als de ontvangst bij het ontvangst station al bagger is, of de apparatuur het rot op de vezel zet,wordt het beeld niet beter.
Dezelfde techniek als van dvb-c wordt ook bij elke tv satelliet gebruikt, alleen heet een stream daar een transponder.
Er zijn voordelen bij iptv omdat je in princiepe een paar 100 zenders kan aanbieden,je decoder vraagt net als een jukebox aan de server mag ik deze zender van u, en bij dvb-c zijn al de streams continue aanwezig hetgeen minder efficient is,maar qua kwaliteit blijft een hd stream via IPTV exact gelijk aan een HD stream via DVB-C .
Het is wel zo dat coax bekabeling gevoelig is voor instraling,en bij glasvezel heb je dat niet,maar is je coax goed en goed afgeschermd dan levert het voor de eindgebruiker geen winst op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348

Topicstarter
Nick39 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:38:
[...]
Doe dat hier dan ook even :P :9

btw. de update heeft qua telefonie problemen niets geholpen denk ik bij jou hé ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 11:15
Er zijn voordelen bij iptv omdat je in princiepe een paar 100 zenders kan aanbieden,je decoder vraagt net als een jukebox aan de server mag ik deze zender van u, en bij dvb-c zijn al de streams continue aanwezig hetgeen minder efficient is,maar qua kwaliteit blijft een hd stream via IPTV exact gelijk aan een HD stream via DVB-C .
Dat is wel afhankelijk van wat de aanbieders ermee doen. Zoals al vaker naar voren gekomen is in het nieuws hebben kabelaars nu al problemen om alles in de beschikbare frequenties te passen. Een tijdelijke oplossing is het verlagen van het aantal analoge kanalen (op de frequentie van één analoog kanaal kunnen iets van 6 digitale kanalen), maar hoe maar HD zenders erbij komen, hoe vervelende het probleem wordt. En dit staat los van de beschikbare bandbreedte. DVB-C heeft gewoon een bepaald frequentiebereik (en dat moet ook wel als je alles compatible wilt houden) en daar pas maar een bepaalde hoeveelheid data in. HD streams worden soms dus in lagere kwaliteit aangeboden om niet teveel ruimte te gebruiken.

Daar heeft IPTV dus geen last van.

Verder kan ik me prima in je eerdere betoog vinden hoor. DVB-C is op dit moment in ieder geval makkelijker voor de consument. Maar ik vind IPTV wel een mooie techniek waar we volgens mij nog veel van gaan horen. En het één sluit het ander vast niet uit.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt Denan en Djspijkers!

Op dit moment ben ik met mijn laptop direct aangesloten op mijn genexis, en heb ik top snelheid (zoals t hoort)

Ik heb overal de stroom afgehaald even gewacht en toen aangesloten, wellicht een probleem bij mijn router, ik heb niet echt een goede voor glasvezel internet en zat al te denken om een nieuwe aan te schaffen, heeft hier iemand suggesties voor?

Alvast bedankt!
Sybren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
[quote]Anoniem: 396506 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 18:29:

Op dit moment ben ik met mijn laptop direct aangesloten op mijn genexis, en heb ik top snelheid (zoals t hoort)

Ik heb overal de stroom afgehaald even gewacht en toen aangesloten, wellicht een probleem bij mijn router, ik heb niet echt een goede voor glasvezel internet en zat al te denken om een nieuwe aan te schaffen, heeft hier iemand suggesties voor?

Alvast bedankt!
Sybren
[/quote

Gebruik anders een door XMS geadviseerde router te vinden op de site van xms. wat denan al reopt bijna latijd is het de eigen apparatuur die het probleem geeft.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Anoniem: 396506 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 18:29:

Alvast bedankt!
Sybren
Ik zelf heb deze: pricewatch: D-Link DIR-855 Draadloze N Gigabit-router en ik had daarvoor een sitecom gaming router.
daarmee krijg ik het zelfs voor elkaar om mijn volle 100 mbit via draadloos vol te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295271

@sybren93

Hier de resultaten via mijn Sitecom WL-351 router :

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1160455387.png

PS : met 50/50 abonnement

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 295271 op 16-02-2011 21:41 . Reden: URL naar router toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Doe je niet mee met de actie voor 100 mb zo niet dan is de snelheid goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je kan beter HIER de snelheid even testen.
Die is in elk geval beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174828

[...]
Gaat alleen moeilijk worden.. is van beton en er omheen ook nog eens stenen opgemetseld.
Weet je iig zeker dat je voorlopig geen internet en telefonie hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rekenblok schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:59:
Tja het wachten is op de pvo van de aannemer :)
Kan de lijn nu ook al gereed zijn zonder dat mijn.xms pagina is bijgewerkt of lopen die 2 samen echt synchroon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 269348 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:17:
Je kan beter HIER de snelheid even testen.
Die is in elk geval beter!
Nou als ik Amsterdam kies, krijg ik maar 28mb download. en met nieuwsgroepen 45mb. En bij speedtest ook 45mb download in Amsterdam... Dus beter... is denk ik elk geval apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mau_Maus schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:50:
[...]

Nou als ik Amsterdam kies, krijg ik maar 28mb download. en met nieuwsgroepen 45mb. En bij speedtest ook 45mb download in Amsterdam... Dus beter... is denk ik elk geval apart.
Nou de link die ik gaf is in ieder geval naukeuriger,
omdat de download wat groter is.
Bij speedtest.net is het maar een hele keine download.
Maar het is en blijft een indicatie van dit soort testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19william85
Ik vraag me wat af en hoop dat iemand mij daar antwoord op kan geven. Ik woon in Soesterberg en heb een Amino 110 voor XMS. Werkt deze Amino dan ook bij Concepts in een andere gebied waar ook XMS ook aangeboden wordt?
Ik vraag dit omdat ik vandaag mijn Amino 110 verkocht heb die 100% werkte toen ik hem los koppelde en hij wordt nu aangesloten en deze persoon zegt hij werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260647

19william85 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:46:
Ik vraag me wat af en hoop dat iemand mij daar antwoord op kan geven. Ik woon in Soesterberg en heb een Amino 110 voor XMS. Werkt deze Amino dan ook bij Concepts in een andere gebied waar ook XMS ook aangeboden wordt?
Ik vraag dit omdat ik vandaag mijn Amino 110 verkocht heb die 100% werkte toen ik hem los koppelde en hij wordt nu aangesloten en deze persoon zegt hij werkt niet.
Hangt er vanaf of daar de TV dienst door glashart wordt aangeboden. Normaal gesproken zou het dan moeten werken. Als Concepts met een andere tv aanbieder werkt dan werkt het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
19william85 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:46:
Misschien heeft hij digi tv nog niet aangevraagd ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19william85
Zal het morgen vragen aan hem, hij komt hem terugbrengen. Vond het al vreemd dat het niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoudenbalch
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08-2024
Na 4 jaar probleemloos gebruik van XMS (nou ja ik ben sneller tevreden dan de meeste hier) ligt nu ineens digitale TV en de telefonie eruit bij mij in Utrecht. Wonderlijk genoeg door Uitzending gemist het wel en ook het Mozaiekscherm werkt. Het oude analoge signaal maar weer ingesteld, maar wat is de meest voor de hand liggende stap om het weer aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@zoudenbalch,

Je digitalebox even laten rebooten. (stroom eraf en er weer op :) )

Als het dan niet werkt even mailen met je klanten nummer naar: tweakers@pb-net.nl of naar het service nummer bellen 088 555 2 555

[ Voor 9% gewijzigd door White_Collar op 16-02-2011 23:35 ]

• wiebo66
[...]

Sneeuw ligt niet aan dvb-c zelf dat ligt aan de bekabeling en zou op dvb-c niet mogen, dvb-c is ook digitaal
De sneeuw die ik beschreef was uit het Casema tijdperk toen DVB-C nog niet bestond of althans niet gebruikt werd (2005) Toen was het analoge signaal van XMS stukken beter dan dat van Casema.
Onlangs heb ik iemand geholpen met digitale tv van Ziggo en vond het analoge signaal zeer slecht op een kleine LCD terwijl het analoge signaal van XMS op een 32" er gewoon perfect uitziet. Maar mischien heb ik gewoon het geluk dat ik op het "portaal" netwerk zit dat (nog) niet verder uitgerold/uitgebouwd is.
Ik heb namelijk nagenoeg nooit klachten op alle diensten.

• wiebo66
Spacespider schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 00:14:
[...]

Je kan in Gmail ook een ander antwoord adres instellen (Instellingen --> Account --> "E-mailberichten sturen vanaf"). Als je dan je Gmail instelt in je Outlook dan kan je kiezen vanaf welk adres je wilt versturen. En dan de berichten niet laten staan op de XMS servers. Misschien is dat een optie?
Even geprobeert en het leek de oplossing maar mail bewaren in Gmail betekent ook dat deze op de telefoon blijft staan.
Ik zou liever bij mijnxms kunnen kiezen voor de termijn dat een kopie op de server bewaard blijft.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:48
Suicyder schreef op maandag 14 februari 2011 @ 21:28:
Sinds vandaag XMSnet actief, internetverbinding werkt naar behoren.
Echter performen de IPTV streams voor geen millimeter, hij blijft steeds opnieuw bufferen, net alsof de 8 mbit kanalen over een 4 mbit lijn gaan zeg maar.

Heel irritant.

Komende nacht de modem er een nachtje uit, morgen weer proberen, anders wordt het bellen.
Even terugkomende op mijn tests, ik heb even gewacht op de Amino die ik van XMSnet kreeg (ik vond deze vanavond bij thuiskomst ONDER mijn deurmat, heerlijk in een appartement met 70 woningen, maargoed hij was nog dicht). Deze vanavond aangesloten om erachter te komen dat het geen steek beter is dan de Amino 130 die ik getest had en laptop omdat ik het toch wel erg vreemd vond. Morgen maar eens contact opnemen met XMS.

• absrnd
  • Laatst online: 00:36
ook getest en kom weer rond dezelfde 80Mbs te zitten :/

het maakt ook niet zoveel uit, het is voor mijn wel duidelijk dat de 100Mbs niet echt gehaald kan worden op mijn plek, en dat zelfs 80Mbs niets toevoegt aan mijn verbruik van mijn verbinding zoals ik deze gebruik.

ik download meestal torrents, en dan is de download toch afhankelijk van derden, en ik seed niet (veel)

• denan
absrnd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 08:43:
ook getest en kom weer rond dezelfde 80Mbs te zitten :/

het maakt ook niet zoveel uit, het is voor mijn wel duidelijk dat de 100Mbs niet echt gehaald kan worden op mijn plek, en dat zelfs 80Mbs niets toevoegt aan mijn verbruik van mijn verbinding zoals ik deze gebruik.
Dat zit dan toch echt in:
- Je netwerk (router capaciteit?)
- Eventueel openstaande programma's
- Je virusscan/firewall
- Het feit dat je een IPTV stream open hebt staan

100mbit = 100mbit

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Je zult rond 95 Mbit/s moeten uitkomen, een stukje overhead en wat voor de telefonie (minimaal).

Als hier de STB aanstaat zakt de download in naar ongeveer 80/85 Mbit/s, afhankelijk van de ingestelde zender.

• ferrarifreak
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
The Wizard schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:55:
Je zult rond 95 Mbit/s moeten uitkomen, een stukje overhead en wat voor de telefonie (minimaal).

Als hier de STB aanstaat zakt de download in naar ongeveer 80/85 Mbit/s, afhankelijk van de ingestelde zender.
Dit lijkt hier ook voortekomen eigelijk best nep als je dan 30 euro per maand bijbetaald er worden 3 hd streams ondersteund maar ondertussen downloaden uit de newsgroepen is dus niet mogelijk.

zover ik weet ondersteund het modem maar tot 100.

[ Voor 4% gewijzigd door ferrarifreak op 17-02-2011 10:41 ]

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Klopt, op sommige locaties zijn wel Gigabit Genexis CPE's geplaatst, en bij de aanvraag van een 200 Mbit/s verbinding krijg je ook een nieuwe versie. Eigenlijk moeten ze bij een 100 Mbit/s pakket ook de CPE vervangen.

• Nick39
  • Niet online
Luuk1983 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:57:
[...]

Dat is wel afhankelijk van wat de aanbieders ermee doen. Zoals al vaker naar voren gekomen is in het nieuws hebben kabelaars nu al problemen om alles in de beschikbare frequenties te passen. Een tijdelijke oplossing is het verlagen van het aantal analoge kanalen (op de frequentie van één analoog kanaal kunnen iets van 6 digitale kanalen), maar hoe maar HD zenders erbij komen, hoe vervelende het probleem wordt. En dit staat los van de beschikbare bandbreedte. DVB-C heeft gewoon een bepaald frequentiebereik (en dat moet ook wel als je alles compatible wilt houden) en daar pas maar een bepaalde hoeveelheid data in. HD streams worden soms dus in lagere kwaliteit
Sorry voor het boek als antwoord:
Ja en nee, uiteindelijk zit er een limiet aan dvb-c, als je qam256 zou gebruiken,wat iedere decoder kan, kun je zonder enig analoog kanaal te verwijderen,per stream 3 zenders toevoegen.
Het enige nadeel van qam 256 is dat als de kabels niet in orde zijn je problemen gaat krijgen (thuis)
Er zitten nu naast 39 analoge zenders zo'n 180 digitale zenders.
Bij gebruik van qam 256 zou je naar 39 analoge zenders en 210 digitale zenders gaan.
Zou je alle analoge zenders verwijderen dan komen daar in sd kwaliteit 350 zenders bij.
Maar dan gebruik je niet de hele band, dan gebruik je alleen de UHF band.
Zou je het hele spectrum gebruiken, vhf1, vhf2 de S banden en de UHF dan kunnen er nog eens minimaal 75 zenders bij.
Dan heb je het over ruim 500 zenders in HD en SD kwaliteit.

Zou Ziggo net als de packetfronts/genexis op 2 streams alle analoge zenders zetten en hun modems vervangen voor een met modulator zoals XMS heeft dan kunnen ze met gemak 500 zenders in dvb-c doorgeven en via de modulator heb je nog steeds 40 analoge tv kanalen op elke tv.
Dat doet XMS ook, die stuurt de analoge kanalen gewoon digitaal naar het packetfront/genexis modem en pas daar wordt er analoog van gemaakt.

Dus in theorie is dvb-c beperkter dan iptv, als men over die 500 zenders heen gaat.
In mijn rekensommetje heb ik geen rekening gehouden met geintjes als lagere bitrate maar puur de zenders in volle kwaliteit en met gebruik van de upload en download kanalen voor internet.
En net als xms doet,met gebruik van een modulator,hou je de analoge kanalen.
Het "verkeerde" wat de kabelbedrijven nu doen is de analoge kanalen ook analoog versturen.
Zouden ze net als xms, de analoge kanalen ook digitaal verzenden,dan is die beperking er niet.
Men moet alleen de hardware vervangen en dat is een dure klus,maar niet duurder als XMS heeft gedaan.
Alleen xms (en afgeleiden) hebben gelijk al die apparatuur opgehangen,wat Ziggo en de concurrent niet gedaan hebben,om het simpele feit dat toen de kabel gelegd werd die apparatuur er nog niet was en men maar 6 analoge zenders had..

Het enige verschil tussen Ziggo en XMS is, dat in de meeste huizen de kabel er al lag,de glasvezel mensen hebben het er bij genomen en begrijpen het princiepe,terwijl je aan de oudere Ziggo klant moet gaan uitleggen dat Ziggo om hun analoge tv te behouden,ergens een nieuw kastje op moet hangen.
Maar het kan in 5 minuten,bij het bejaardenhuis waar mijn vriendin werkt zijn ze over gegaan op Lijbrandt tv, het enige wat Lijbrand in het huis zelf heeft gedaan is een wat groter model packetfront opgehangen, de Ziggo kabel doorgeknipt, de modulator uitgang op de ingang van de versterker gekoppeld die er al van Ziggo hing en de kanalen in de packetfront op exact dezelfde frequenties gezet als dat Ziggo gebruikt,ze hebben 5 minuten zonder tv gezeten,verder hoefde de infra structuur niet te veranderen en geen enkele tv hoefde opnieuw ingeregeld te worden.
Niemand heeft gemerkt dat hun analoge tv,nu digitaal binnen komt...

[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 17-02-2011 11:50 ]

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 11:15
Nick39 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:30:
[...]

Sorry voor het boek als antwoord:
Ja en nee, uiteindelijk zit er een limiet aan dvb-c, als je qam256 zou gebruiken,wat iedere decoder kan, kun je zonder enig analoog kanaal te verwijderen,per stream 3 zenders toevoegen.

...bla bla bla

Niemand heeft gemerkt dat hun analoge tv,nu digitaal binnen komt...
Interessant! In de praktijk heb je er nog mee te maken dat de kabels bij mensen thuis last hebben van interferentie omdat de kabels van slechte kwaliteit zijn. Met name het signaal van digitenne schijnt bij slecht afgeschermde kabels op bepaalde frequenties behoorlijke storing te kunnen introduceren.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Tot op heden een naadloze overgang naar XMS qua internet en telefonie. Volgende week de PVR binnen.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1161531069.png

• Nick39
  • Niet online
Luuk1983 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 12:36:
[...]

Interessant! In de praktijk heb je er nog mee te maken dat de kabels bij mensen thuis last hebben van interferentie omdat de kabels van slechte kwaliteit zijn. Met name het signaal van digitenne schijnt bij slecht afgeschermde kabels op bepaalde frequenties behoorlijke storing te kunnen introduceren.
Valt mee, C2000 ( het systeem van de politie ) stoort veel erger.
Dat blijft altijd het nadeel van coax t.o.v. glas, licht blijft licht en pikt niets op.
Over QAM:
Een digitaal signaal kan niet direct via een draadje verstuurd worden, daarvoor moet het eerst gemoduleerd worden. De bits worden vertaald in een combinatie van sinus- en cosinus-golven. Door daar verschillende combinaties in amplitude mee te maken kunnen bits verstuurd worden. Deze techniek heet Quadrature amplitude modulation (QAM). Het aantal combinaties dat met een sinus en cosinus gemaakt kunnen worden bepaalt hoeveel waardes per golf (symbool) verstuurd kunnen worden. Bij QAM64 kunnen 64 waardes (6 bits) per symbol verstuurd worden. Bij Ziggo wordt een symbolrate van 6875 kSym/sec gebruikt. Met 6 bits per symbol levert dat 41.250.000 bits/seconde op. Om storing in de data te kunnen corrigeren wordt er een foutcorrectie toegepast. Daarvoor wordt Reed-Solomon (204/188) gebruikt. Heel kort gezegd komt het er op neer dat om 188 'echte' databytes te versturen 204 bytes verstuurd moeten worden. Dan kunnen maximaal 8 foute bytes van de 204 hersteld worden. De effectieve bitrate van een transport stream is dus iets kleiner, 41.250.000 * 188 /204 = 38.014.705 bits/sec, oftewel 38 Mbit/sec.
Bij Qam 256 past er ongeveer 54 mbits per seconde in een transport stream.
Een full SD signaal gebruikt ongeveer 6 mbits per seconde, een HD signaal 12-14 mbits.
Gebruik je het VBR systeem dan heb je een variabele bitrate, een rustig signaal gebruikt minder dan felle heftige actie scenes.
Daarnaast kan men ook de symbol rate nog verhogen.
Bij Ziggo staat alles dus op zijn langzaamst.
Via de site http://www.dtvmonitor.nl/?tree=11515 kun je de bitrates van de zenders zien.
Er zit echt nog heel veel rek in die coax...

En voorlopig heb je nu al bij Ziggo meer zenders,hogere snelheden op dat oude stukkie coax dan op glas en per juni komt daar al een zwik bij,en ook via die coax kun je gewoon iptv/tv on demand aanbieden.
Zelfs al film on demand van film1.
Natuurlijk kan je wel steeds roepen,ja maar glas kan veel meer, en dat is ook zo,maar dat potentieel wordt niet gebruikt.
Neem Lijbrands systeem in de studentenflats in Leiden, dat is ook glas.
Beneden hebben ze een complete studio ingebouwd waar de studenten hun eigen televisie uitzendingen verzorgen op die glasvezel.
XMS had ooit eens Kerktv,maar van al die extra mogelijkheden,je huisarts zus of zo,die ze 4 jaar geleden beloofden gebruiken ze niets.

Het gaat mij er niet om wat een Ziggo doet,of een willekeurige maatschappij.
Alleen als je dat enorme potentieel van glas niet gebruikt,wat is dan de noodzaak ?

• Nick39
  • Niet online
@rekenblok ook gisteren weer telefonie er uit, ook bij buren met xms(zij hadden ook geen tv meer)
Powercycle en weer "tijdelijk" verholpen.

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nick39 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:30:
Zou Ziggo net als de packetfronts/genexis op 2 streams alle analoge zenders zetten en hun modems vervangen voor een met modulator zoals XMS heeft dan kunnen ze met gemak 500 zenders in dvb-c doorgeven en via de modulator heb je nog steeds 40 analoge tv kanalen op elke tv.
Dat doet XMS ook, die stuurt de analoge kanalen gewoon digitaal naar het packetfront/genexis modem en pas daar wordt er analoog van gemaakt.
Ziggo heeft dat volgens mij al; tot in de alle wijkcentrales van Ziggo ligt gewoon glas. Daar wordt het signaal weer op de coax gezet.
XMS doet voor de analoge TV namelijk gewoon op dezelfde manier, alleen zit de conversie naar coax in ieder huis apart ipv in een wijkcentrale. De glasvezel wordt dus alleen als digitale verzending gebruikt voor het analoge signaal wat aan de andere kant zonder meer weer analoog wordt gemaakt.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:43

Fiber

Beaches are for storming.

Nick39 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:21:
@rekenblok ook gisteren weer telefonie er uit, ook bij buren met xms(zij hadden ook geen tv meer)
Powercycle en weer "tijdelijk" verholpen.
Ik begin een beetje het idee te krijgen dat er best veel verschil zit in de kwaliteit en stabiliteit van de XMS diensten in de diverse regio's. Uit Leiden komen bijvoorbeeld veel meer klachten lijkt het dan uit Amersfoort / Soesterberg. Houdt XMS statistieken bij waar de klachten vandaan komen?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• OMD
  • Laatst online: 22:32

OMD

Woon in Leiden (2332), sinds augustus 2009 XMS en nog nooit problemen gehad 8)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• dewaal
Nick die uit leiden komt heeft inderdaad veel meer klachten dan mensen zoals ik uit amersfoort.

• Suicyder
Suicyder schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 01:03:
Even terugkomende op mijn tests, ik heb even gewacht op de Amino die ik van XMSnet kreeg (ik vond deze vanavond bij thuiskomst ONDER mijn deurmat, heerlijk in een appartement met 70 woningen, maargoed hij was nog dicht). Deze vanavond aangesloten om erachter te komen dat het geen steek beter is dan de Amino 130 die ik getest had en laptop omdat ik het toch wel erg vreemd vond. Morgen maar eens contact opnemen met XMS.
Vandaag XMS maar gebeld, het lijkt erop dat de lassen niet foutloos zijn, de metingen die opgeschreven waren op de afleverformulieren vielen ook al tegen. Zoals het er nu naar uitziet gaat er contact opgenomen worden voor een afspraak en komt er een monteur een hermeting doen en zonodig de boel vernieuwen.
In de tussentijd moet ik het doen zonder TV doen van XMS, heb geen coax kabels liggen en hier ook geen rekening mee gehouden. Ik heb nog wel digitenne, maar hoopte nou eindelijk van dat dramading af te zijn.

XMS kan ik de schuld hier niet van geven, het wordt hier in Amersfoort allemaal aangesloten door Glashart. Het is alleen wel een domper.

• dewaal
Suicyder schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 18:51:
[...]

Vandaag XMS maar gebeld, het lijkt erop dat de lassen niet foutloos zijn, de metingen die opgeschreven waren op de afleverformulieren vielen ook al tegen. Zoals het er nu naar uitziet gaat er contact opgenomen worden voor een afspraak en komt er een monteur een hermeting doen en zonodig de boel vernieuwen.
In de tussentijd moet ik het doen zonder TV doen van XMS, heb geen coax kabels liggen en hier ook geen rekening mee gehouden. Ik heb nog wel digitenne, maar hoopte nou eindelijk van dat dramading af te zijn.

XMS kan ik de schuld hier niet van geven, het wordt hier in Amersfoort allemaal aangesloten door Glashart. Het is alleen wel een domper.
zit je dan in de noordelijke wijken in amersfoort?

• Suicyder
dewaal schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 20:33:
[...]

zit je dan in de noordelijke wijken in amersfoort?
Nee, zit in het vermeerkwartier, steenworp afstand van het sportfondsenbad. Het glas is pas opgeleverd.

• Nick39
  • Niet online
OMD schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 18:42:
Woon in Leiden (2332), sinds augustus 2009 XMS en nog nooit problemen gehad 8)
Jij zit op een andere pop, ik denk dat de "Leidse problemen" terug te voeren zijn op mijn pop aangezien de mensen die hier uit Leiden zitten en problemen hebben allemaal in mijn wijk zitten.
j1nx zit bv een straat verder en heeft dezelfde problemen en ook nog op dezelfde tijden.
Mijn buurman die net weer xms genomen heeft,zit tegenover me,ook op dezelfde tijden.
Allemaal aangesloten op de POP hier op de hoek.
De vezel zelf is in orde,die is door Hako nagemeten.
De packetfront zelf is al een keer vervangen,ik geloof niet dat die het is, en dan zouden die van de andere klagers ook kapot zijn,daar geloof ik niet zo in.
Buurman heeft storing ook gerapporteerd, gisteravond even na 22.00 dus hij heeft vandaag gebeld.
Er zou nieuwe firmware in zijn PF geladen worden,dezelfde firmware die ik al heb en die dus de klachten niet verhelpt.
Ik gok er op dat de POP hier af en toe een signaaltje los laat wat de PF's laat crashen,sterker, ik denk dat als mijn vezeltje,die van de buurman en j1nx gevolgd worden ze in hetzelfde rackje uitkomen en dat daar de oorzaak moet worden gezocht.
Al het andere is min of meer bij trial and error uitgesloten,dus ik denk dat het NOC eens hier in het popje moet komen kijken.
De aanleg in deze wijk is zowieso slordig,overal steken de stukken vezel langs de gevel omhoog,afgesloten met een half vergaan plastic zakje met wat tape.
Tegels schots en scheef, regenpijpen wateren af in oude putten waar de vezels langs en door lopen.
Hier op de hoek viel spontaan een gat door een kapot riool...zeker 10 vezels lagen daar nog geen 20 cm diep waar normaal 60 tot 80 cm wordt aangehouden,aangelegd door een aannemer die tijdens de aanleg overleed en 1 week na oplevering failliet werd verklaard,het mocht geen duppie teveel kosten.
Het XMS netwerk mag dan 1 geheel zijn,maar het is aangelegd door vele verschillende (onder) aannemers.... niet voor niets is Leiden de enige waar DVB-C nog niet is aangelegd...

[ Voor 69% gewijzigd door Nick39 op 17-02-2011 21:44 ]

Anoniem: 120071

Rekenblok schreef op maandag 07 februari 2011 @ 10:44:
Zojuist nog even met mijn docent overlegt die al 15 jaar in het vak zit als shader.
Hij vertelde mij dat dit een duidelijk voorbeeld is van een werk van een shader.
De verschillen tussen de uitzending is altijd anders. Maar hij zei ook ook: Het kan ook zijn dat een verdeel encoder kan zijn op het media park. Maar dan merk je dat er tijdens de uitzending grote verschillen zijn en een soort van kleuren wave over het beeld gaat..

Het komt er dus opneer: dit ligt, zoals andere ook al zeggen, buiten het bereik van providers & glashart media
Ik denk toch dat ik je hierin gelijk moet gaan geven.

Ik heb de afgelopen dagen wat wat vergelijkingen gedaan met de captures van Ziggo: http://www.dtvmonitor.nl/captures/11515.8.8004/

Als ik dan hetzelfde 720x576 frame van dezelfde uitzending van het GHM signaal vergelijk dan zijn de kleuren en helderheid identiek aan die van Ziggo. Het enige verschil wat ik elke keer zie bij Ziggo is dat daar meer artefacts in het beeld zitten door de bitrate shaping die hun toepassen (en ook deels door de .jpg compressie van de capture).

Helaas zijn de helderheid en kleurintensiteit op het moment nog steeds niet zo mooi als de dagen voor donderdag 10 februari. Vanaf die dag is het weer bergafwaarts gegaan :/ Pas sinds de laatste 2 dagen merk ik weer een kleine verbetering. En nog steeds zijn de captures van GHM van Ziggo dus identiek voor wat betreft helderheid en kleur. Dan zitten die verschillen in helderheid en kleur dus echt bij Technicolor. Ik zeg Technicolor omdat ik die verschillen niet alleen zie bij de Nederlandse zenders, maar ook bij de Belgische en Duitse zenders en die komen ook van Technicolor (233.81).

Bij wie zou ik dan moeten zijn om dat probleem aan te kaarten? Kent iemand hier mensen bij Technicolor of degene die de verdeel encoders in Hilversum afstellen?

Zo heb je namelijk niet veel aan een stream van 8800 kbit/s als het invoersignaal al niet goed is.
En dit is iets wat al heel lang speelt volgens mij.

Sinds 28 december hebben we in Eindhoven het nieuwe Glashart Media DVB-C signaal. Dus ik dacht, eindelijk m'n helderheid en kleurintensiteit terug. Nou niet dus:
Anoniem: 120071 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 09:04:
Wat betreft DVB-C: De beeldkwaliteit hiervan lijkt gelijk gebleven.
Bij wie kan ik dit melden zodat dit voor eens en altijd opgelost wordt en de helderheid en kleur gewoon VAST blijven staan op dat warme en heldere contrastrijke beeld met die intense kleuren?
Denk namelijk dat Rekenblok hier een punt heeft met die verdeel encoder.

Een shader lijkt mij onwaarschijnlijk. Waarom?

- De verschillen zijn gelijktijdig zichtbaar op meerdere zenders in dezelfde tijdsperiode.

- Het is ook zichtbaar bij buitenlands ingekochte series (het inregelen door een shader gebeurd alleen bij Nederlandse Live uitzendingen?)

- Op de tijden dat het beeld heel helder, wam en kleurrijk is klinkt het geluid ook luider en zuiverder (hetzelfde effect wat je hebt met een hogere signaal/ruis verhouding).

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 17-02-2011 22:54 ]

• dewaal
Suicyder schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:07:
[...]

Nee, zit in het vermeerkwartier, steenworp afstand van het sportfondsenbad. Het glas is pas opgeleverd.
Oke heb je dan ook keuze vrijheid qua provider ik zit namelijk in het soesterkwatier in een portaal woning.

• White_Collar
[...]

En 3 steenworpen afstand van het XMS huis Amersfoort waar je langs kan komen om mij de oren van het lijf te vragen over XMS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Rekenblok schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 23:03:
[...]
En 3 steenworpen afstand van het XMS huis Amersfoort waar je langs kan komen om mij de oren van het lijf te vragen over XMS ;)
Mja... ik heb op zich al meer met XMS gewerkt, maar het nodige testwerk en contact gehad te hebben gaan ze de boel nameten, de lieve dame aan de telefoon wist vrijwel 100% zeker dat er teveel storing op de IPTV lijn zit, wat een slechte las zou kunnen betekenen. Het browsen door het menu van de Amino is wel gewoon snel, welke minder onderhevig is aan storing (gezien dat gewoon html is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Suicyder schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 00:17:
[...]

Mja... ik heb op zich al meer met XMS gewerkt, maar het nodige testwerk en contact gehad te hebben gaan ze de boel nameten, de lieve dame aan de telefoon wist vrijwel 100% zeker dat er teveel storing op de IPTV lijn zit, wat een slechte las zou kunnen betekenen. Het browsen door het menu van de Amino is wel gewoon snel, welke minder onderhevig is aan storing (gezien dat gewoon html is).
Lijkt me een raar verhaal. IPTV gaat gewoon over je internet lijn (wel met een hogere QoS) dus als je daar geen problemen hebt mag je dat bij IPTV ook niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Suicyder schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 00:17:
[...]
Het browsen door het menu van de Amino is wel gewoon snel, welke minder onderhevig is aan storing (gezien dat gewoon html is).
Heb je trouwens een PacketFront of een Genexis? Bij Genexis moet je de de netwerkkabels voor de IPTV gescheiden houden van je gewone netwerk en dus niet op dezelfde switch zetten (tenzij je daar met VLANs kan werken om ze uit elkaar te houden).

Ik heb eigenlijk geen idee of Amino's en de termination units Jumbo Frames aan kunnen, maar dat kan ook wel problemen geven als 1 apparaat ze niet ondersteunt en de switch en een ander apparaat wel (en het ook aanstaat natuurlijk).

Maar wellicht is het handiger om eerst te vertellen hoe je het hebt aangesloten voor wij allemaal problemen gaan verzinnen ;)

Je kan ook eens proberen om te testen met alleen een (niet-zelf gemaakte) patchkabel van een paar meter tussen je Amino en je glasvezelkastje. Alleen is dat wel even sjouwen met je TV en Amino natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

[...]

Misschien leuk om te vertellen dat jij een 200Mb verbinding hebt gekregen daar Suiy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ik heb een Genexis hangen, IPTV zit op poortje 2 ervan aangesloten en rechtstreeks op de Amino.
Maandag komt er iemand om de boel na te lopen, "fingers crossed".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Het is offtopic, maar hier wil wel even op reageren. Als je op je pc de gelezen mails archiveert zie je ze niet meer terug op je telefoon, maar kun je er nog wel bij door te kijken bij "All Mail".
Dit resulteert in een nette opgeruimde mailbox op je pc en alleen nieuwe mail op je telefoon.
wiebo66 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 01:02:
[...]

Even geprobeert en het leek de oplossing maar mail bewaren in Gmail betekent ook dat deze op de telefoon blijft staan.
Ik zou liever bij mijnxms kunnen kiezen voor de termijn dat een kopie op de server bewaard blijft.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Laatst online: 29-04 10:03
wiebo66 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 01:02:
[...]

En je GMail met IMAP instellen op je telefoon/Outlook misschien een optie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-05 09:26
Nadat het een dag goed gewerkt heeft toch sinds gisterenavond weer problemen met de telefoon en IPTV.
Het lijkt toch echt met elkaar te maken te hebben want zodra de telefoon overgaat klapt de tv eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aangezien dit een XMS glasvezel ervaring topic is zal ik maar eens een positief bericht posten tussen de grote en kleine problemen.

- Woensdag: Glasvezelverbinding opgeleverd door Glashart.
- Donderdag: Internet en 2 telefoonlijnen werkend.
- Vrijdag: PVR ontvangen en werkend.

Ik deel mijn internet verbinding door midden van een D-Link DIR-855 router. Hierop zitten aangesloten:

- Bedraad: PC.
- Bedraad: Netwerkprinter/scanner.
- Bedraad: Playstation 3.
- Draadloos: Laptop.
- Draadloos: PSP.
- Draadloos: Samsung Galaxy S.

Alles werkt perfect afzonderlijk en gezamelijk.
De Playstation 3 werkt vlekkeloos als media server samen met mijn PC. NAT types zijn perfect in te stellen.

Al met al dus een super tevreden klant.

P.s. Wel zo door gaan graag! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

zoudenbalch schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 23:09:
Na 4 jaar probleemloos gebruik van XMS (nou ja ik ben sneller tevreden dan de meeste hier) ligt nu ineens digitale TV en de telefonie eruit bij mij in Utrecht. Wonderlijk genoeg door Uitzending gemist het wel en ook het Mozaiekscherm werkt. Het oude analoge signaal maar weer ingesteld, maar wat is de meest voor de hand liggende stap om het weer aan de praat te krijgen?
Megalate reactie. :P

Ik denk dat het te maken heeft met een aantal migraties die Reggefiber/Glashart heeft uitgevoerd op een aantal wijkcentrales. Het CPE heeft een powerflip nodig en dan werkt DTV en telefonie weer.

Het kan zijn dat je dan ineens een Authenticatiemelding krijgt op je DTV, als dat zo is, laat het even weten aan de CSD.

Ik kan helaas niet zien zonder NAW gegevens of mijn verhaal klopt, maar probeer het iig eens! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Laatst online: 29-04 10:03
Heeft er toevallig iemand een Cisco 8455 DVB aangesloten?

De Cisco bij mijn ouders werkt prima met het DVB-C signaal, alleen lijkt de EPG niet door te komen (Amersfoort). De tijd staat ook nog steeds verkeerd. Signaalsterkte is bijna helemaal vol. Ook al eens opnieuw zenders gezocht en reset naar fabrieksinstellingen maar geen effect. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 09:06
Ik heb sinds een dag of twee last van een trage verbinding. Ik zit in Utrecht en heb alleen internet van XMS.
Bij mij gaat 's nachts altijd de modem uit, verder is er niets veranderd (geen nieuwe router, die heeft altijd perfekt gewerkt). Heb ook al geprobeerd rechtstreeks op de modem te zitten met verschillende machines, zelfde verhaal: ik haal amper 10mbit. Gewoonlijks haal ik gewoon de 50mbit.

Nu is de helpdesk voor de rest van weekend gesloten, wat is jullie ervaring met de helpdesk? Bellen is sneller of mailen?

[ Voor 3% gewijzigd door Terryb47 op 19-02-2011 19:02 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spacespider schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 17:56:
Heeft er toevallig iemand een Cisco 8455 DVB aangesloten?

De Cisco bij mijn ouders werkt prima met het DVB-C signaal, alleen lijkt de EPG niet door te komen (Amersfoort). De tijd staat ook nog steeds verkeerd. Signaalsterkte is bijna helemaal vol. Ook al eens opnieuw zenders gezocht en reset naar fabrieksinstellingen maar geen effect. Iemand een idee?
Hier (Nijmegen) komt de EPG via DVB-C ook niet door :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Anoniem: 295271 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:50:
[...]

Hier (Nijmegen) komt de EPG via DVB-C ook niet meer door :|
;) het heeft wel gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Nick39 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:54:
Grr, zit je met je 100 mbit, sluit FTD per 1 maart :(
Mail:
Zoals velen wellicht via de media hebben vernomen, heeft de rechter uitspraak gedaan in de bodemprocedure die FTD tegen stichting BREIN had aanspannen. De rechter geeft FTD gelijk op veel punten waarvan de belangrijkste is dat downloaden mag in Nederland. Ook het aanbieden van een 'tvgids voor usenet' mag van de rechter. Daarentegen vindt de rechtbank dat FTD toch onrechtmatig bezig is, doordat zij een rol speelt in het makkelijker vindbaar maken van bestanden op usenet, wat het uploaden zou stimuleren. En dat mag niet van de Nederlandse wet.

Enigszins bijgekomen van de teleurstelling over deze uitspraak heeft FTD dit weekend gebruikt om alle mogelijkheden en strategieen te bedenken welke zouden kunnen helpen in het voortbestaan van FTD. Vanochtend nog zijn we druk in de weer geweest en hebben verschillende mensen met specialistische vakgebieden gesproken. Inmiddels is de balans opgemaakt.

Helaas zien we geen andere mogelijkheden meer om FTD te behouden en leggen ons neer bij het vonnis. Het vonnis stelt dat we binnen een maand op zwart moeten, ongeacht een eventueel hoger beroep. Hiermee is de basis van het behoud van FTD onderuit gehaald, aangezien we zelfs bij een eventuele winst in hoger beroep (wat ruim een jaar kan duren) de FTD community uit elkaar gevallen zou zijn. Opties voor hosting in het buitenland vervallen ook, aangezien het vonnis specifiek op FTD van toepassing is, onafhankelijk van waar FTD gehost wordt.

FTD zal beschikbaar blijven tot 1 maart, waarna haar deuren voorgoed gesloten zullen worden.

FTD & Mods
Steeds vaker ontvangen we van mensen de vraag hoe het verder moet na 1 maart. Mensen zijn van mening dat dit de datum is dat Download 2 Day stopt. Dit is echter niet correct.

Per 1 maart gaat FTD op last van een gerechtelijke uitspraak sluiten. FTD staat echter geheel los van Download 2 Day. De dienst die FTD aanbied is overigens ook geheel anders dan die van Download 2 Day. Download 2 Day gaat dus gewoon door en er veranderd helemaal niets.

Een alternatief voor FTD kun je vinden op http://www.binaries4all.nl/spotnet/ hier staat alles over het gebruik van usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

Om even een track record voor mezelf op te bouwen (en voor alle mede XMS lijdenaars)

Gister deed de telefoon het weer niet. Power flip op PF, deed het weer oplossen.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt helemaal, heeft wel gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
wiebo66 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 02:11:
[...]

Steeds vaker ontvangen we van mensen de vraag hoe het verder moet na 1 maart. Mensen zijn van mening dat dit de datum is dat Download 2 Day stopt. Dit is echter niet correct.

Per 1 maart gaat FTD op last van een gerechtelijke uitspraak sluiten. FTD staat echter geheel los van Download 2 Day. De dienst die FTD aanbied is overigens ook geheel anders dan die van Download 2 Day. Download 2 Day gaat dus gewoon door en er veranderd helemaal niets.

Een alternatief voor FTD kun je vinden op http://www.binaries4all.nl/spotnet/ hier staat alles over het gebruik van usenet.
Dank je,ik bedoelde met mijn bericht niet zo zeer dat je niet meer zou kunnen downloaden.
Maar spotnet werkt niet zo goed in de vorm dat de index die xsnews genereert niet compleet is.
Daarnaast kun je bestaande filters niet bewerken,en is xsnews waanzinnig langzaam met het ophalen van reply's.
Ik heb gelukkig wel de database van FTD om kunnen zetten naar spotnet.
Mijn grote "angst" is dat je toch een zooi spots gaat missen omdat mensen films aanmelden als 123-567.rar oid en dat bedank systeem was toch voor veel mensen een stimulans.
Maar goed,het is uit onze handen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadFly
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-04-2023
Morgen XMS maar weer eens bellen:
- Zender 13 t/m 20 zijn verdwenen van het DVB-C signaal (6604 Wijchen)
- Teletekst onder RTL4 (DVB-C) is weggevallen

Daarnaast heb ik nog steeds diagonale lijnen op het analoge signaal wat een medewerker van Reggefiber twee weken geleden niet thuis bij me kon oplossen.

EPG staat trouwens bij mij weer uit, maar was onhandelbaar vanwege een tijdverschil van 1u29m in alle programma's. Waarschijnlijk hebben ze bij het uitschakelen van EPG iets te veel uitgezet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:15

msh

Mojo schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 14:50:
[...]
Megalate reactie. :P

Ik denk dat het te maken heeft met een aantal migraties die Reggefiber/Glashart heeft uitgevoerd op een aantal wijkcentrales. Het CPE heeft een powerflip nodig en dan werkt DTV en telefonie weer.

Het kan zijn dat je dan ineens een Authenticatiemelding krijgt op je DTV, als dat zo is, laat het even weten aan de CSD.

Ik kan helaas niet zien zonder NAW gegevens of mijn verhaal klopt, maar probeer het iig eens! :P
j1nx schreef op zondag 20 februari 2011 @ 09:31:
Om even een track record voor mezelf op te bouwen (en voor alle mede XMS lijdenaars)

Gister deed de telefoon het weer niet. Power flip op PF, deed het weer oplossen.
Ik constateerde gisteren ook dat DTV en telefoon het niet deden (Utrecht 3582). Kennelijk was ik niet de enige. Had ook al bedacht om even de stroom van de DRG PF af te halen.

Maar als het klopt wat ik uit de posts hierboven opmaak, dat er dus onderhoud gepleegd wordt waardoor bij de klant iets niet meer werkt, en wat de klant dan zelf moet oplossen (ook al kan het met een simpele reset) zonder dat hij ergens van weet, is dat geen goede ontwikkeling. Kan de helpdesk in zo'n geval niet een mail sturen naar de betreffende klanten?
Ik heb wel wat vragen hierover aan de helpdesk gesteld, benieuwd wat het antwoord wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Nick39 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 10:32:
[...]

Dank je,ik bedoelde met mijn bericht niet zo zeer dat je niet meer zou kunnen downloaden.
Maar spotnet werkt niet zo goed in de vorm dat de index die xsnews genereert niet compleet is.
Daarnaast kun je bestaande filters niet bewerken,en is xsnews waanzinnig langzaam met het ophalen van reply's.
Ik heb gelukkig wel de database van FTD om kunnen zetten naar spotnet.
Mijn grote "angst" is dat je toch een zooi spots gaat missen omdat mensen films aanmelden als 123-567.rar oid en dat bedank systeem was toch voor veel mensen een stimulans.
Maar goed,het is uit onze handen nu.
Als je eerst even de russiche server gebruikt om je spots compleet te maken. Zoals ik eerder had gemeld heeft xsnews problemen met hun header platform.

Ik zit rechtstreeks bij xsnes i.p.v. indirect via xms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071 in "XMS Glasvezel ervaring - deel X"

Heb weer een RTL4 capture toegevoegd waaraan je kunt zien dat de kleuren weer minder iets zijn dan voor 10 februari. Maar let ook eens op de helderheid en diepte en scherpte van het beeld. Die van 6 februari heeft het strakste beeld met de meeste helderheid en diepte.

Heb inmiddels contact met iemand van Technicolor hierover :)
Die gaat kijken of er updates zijn geweest in de software van de encoders en/of muxen.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 20-02-2011 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Contact zoeken met technicolor hierover lijkt mij inderdaad het enige dat mogelijk kan helpen. En dan nog kan het ook gewoon in de studio zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik222 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:33:
En dan nog kan het ook gewoon in de studio zitten.
Lijkt me sterk:
Anoniem: 120071 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:38:
- De verschillen zijn gelijktijdig zichtbaar op meerdere zenders in dezelfde tijdsperiode.

- Het is ook zichtbaar bij buitenlands ingekochte series (het inregelen door een shader gebeurd alleen bij Nederlandse Live uitzendingen?)

- Op de tijden dat het beeld heel helder, wam en kleurrijk is klinkt het geluid ook luider en zuiverder (hetzelfde effect wat je hebt met een hogere signaal/ruis verhouding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
msh schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:33:
Maar als het klopt wat ik uit de posts hierboven opmaak, dat er dus onderhoud gepleegd wordt waardoor bij de klant iets niet meer werkt, en wat de klant dan zelf moet oplossen (ook al kan het met een simpele reset) zonder dat hij ergens van weet, is dat geen goede ontwikkeling. Kan de helpdesk in
Als RFO dergelijk onderhoud pleegt doen ze dat alleen onaangekondigd als er geen klantimpact is. Dat is iets wat binnen de dagelijkse operatie valt bij een netwerkbeheerder. Natuurlijk kunnen er altijd dingen mis gaan.. maar dat kan ook bij de 10k+ andere handelingen die men uitvoert.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.