Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:37
maximus1 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 17:38:
KSNAP ER NIKS VAN! :P

Ik heb Clockwork geinstalleerd. de 150mb versie voor deze android:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=902013

Ik had al de flash.cfg veranderd zoals de rombakker dat wilde.
Nu de volgende stapen:
- Put JawsMIUIxxRecxx.zip to your sdcard
- Put .data folder in your root of sdcard, u will have data.img and config.txt
- flash JawsMIUIxxRecxx.zip from recovery (choose install from sdcard zip)

Ik vind nergens een data.img of config.txt. Waar moet ik die vandaan halen?
En bij een andere uitleg in de post van rombakker moet deze stap misschien ook nog van vooraf:
- after u install this copy this two files from CWM Recovery to your SD - initrd.gz & zImage

Geen idee hoe dit allemaal moet, ik kan nergens na de instal van clockwork een clockwork map vinden of iets dergelijks op de SD-kaart.

Kan iemand mij dit iets duidelijker uitleggen?
thnx
Die config.txt is optioneel, als je hem niet gebruikt, dan heb je de standaard instellingen. Je kan hem dus even zelf maken, en dan je tweaks erin zetten.

Bijvoorbeeld dit:

gps_zone=nl (nederlandse timezone voor gps fix)
data_ext=0 (0 is zonder ext partitie, 1 is met ext partitie)

Wat tussen haakjes staat moet je niet in je config.txt zetten. Over die .data map, dat is volgens mij als je nog een oude data.img hebt van je sd versie, die kan je dan gebruiken door in je config.txt data_img=1 te zetten.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Tot zaterdag heb ik die MIUI rom gebruikt hier uit het topic, echter had ik daar hele tijd dat me accu soms binnen no time op was. Nu heb ik rafdroid geinstalleerd die wel een goede accutijd heeft maar die is weer zo traag en heeft al dat sense spul.

Dus ben eigenlijk op zoek naar een snelle rom zonder sense met een goede accu duur. Wat kan ik het beste gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 12:46
Bedankt voor je uitleg.
Iemand op XDA had me met het andere deel geholpen :)

Maar ik heb hem gelijk weer verwijderd.
Het is teneerste wel een slechte uitleg voor de installatie zoals je misschien gemerkt hebt.

Er zitten vage chinese programma's op geinstalleerd die je niet kunt verwijderen (het nadeel is dat deze op je homescreen MOETEN blijven staan aangezien je niet naar de gehele lijst met programmas kunt gaan)

De vrijheid is er gelijk af met deze rom vind ik. Als hij nog een keer geheel in het engels komt is het mooi maar paar programmas in het chinees is echt niet alles.

Nu Typhoon geinstalleerd op aanraden van paar posts terug.
Ziet er goed uit :D Die ga ik is volledig testen.

lasharor: Typhoon is misschien een aanrader voor je. 2.3 met CWM en CyanogenMod 7. En hij is snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44
lasharor schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:54:
Tot zaterdag heb ik die MIUI rom gebruikt hier uit het topic, echter had ik daar hele tijd dat me accu soms binnen no time op was. Nu heb ik rafdroid geinstalleerd die wel een goede accutijd heeft maar die is weer zo traag en heeft al dat sense spul.

Dus ben eigenlijk op zoek naar een snelle rom zonder sense met een goede accu duur. Wat kan ik het beste gebruiken?
Ik ben erg tevreden over cleandroid (te vinden op XDA)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=917590
Het idee achter deze rom is zo klein mogelijk, met zo min mogelijk overbodig spul (meeste standaard apps zijn verwijderd, ook de kernel is gestripped, PPP verwijderd etc)
- Super speedy and responsive
- Froyo 2.2.1
- CyanogenMOD 6.1
- ADW Launcher
- Standard Framework
- Ultra Tiny, 319mb free space after flash on Euro HD2 !!!
- Gingerbread Keyboard
- LCD Density is 200 for the true HD look
- Custom initrd for MAX performance (edited by me)

The ROM is small because it is stirpped of all Google applications and varoius other features, such as wallpapers. No wallpapers are supplied other than the one it comes with so you must provide your own. Everything that has been removed is freely available from the Market, so you can choose what you want and nothing is forced upon you

De developer is redelijk fanatiek met updates, soms zit er een missertje tussen, (een build met wat bugs) maar dit is meestal snel weer gefixed. Er is net een nieuwe versie uit, ik wacht meestal even af of er grote problemen worden gemeld, zo niet pak ik de update mee

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Ik zou ook graag wat advies willen;
Ik heb DL DesireZ v3.4 geinstalleerd en ik heb maar 54,22 MB intern telefoongeheugen beschikbaar.

Ik wil graag weten hoe ik kan voorkomen dat het geheugen vol raakt na iets van 1 applicatie geinstalleerd te hebben. Op deze manier kan ik niet zoveel met de telefoon.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Pak een rom die kleiner is, zie mijn post hierboven, of lees de start post van je huidige rom. Deze is inc. Data2sd

[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 09-02-2011 04:15 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djtrustno1
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 15:53
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 00:05:
Heren,

Ik heb DL DesireZ v3.4 geinstalleerd en ik heb maar 54,22 MB intern telefoongeheugen beschikbaar.

Ik wil graag weten hoe ik kan voorkomen dat het geheugen vol raakt na iets van 1 applicatie geinstalleerd te hebben. Op deze manier kan ik niet zoveel met de telefoon.

Alvast bedankt
Heb je geheugenkaartje geformateerd en ext4 partities toegevoegd. Ik draai ook DL DesireZ v3.4. Ik heb geen geheugen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 00:05:
Heren,

Alvast bedankt
Zoek in de Market op "Move2SD enabler".

Is een gratis programma (telefoon moet wel root rechten hebben) waarmee dan automatisch programma's op de SD kaart geinstalleerd worden.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:22
Het nadeel is echter dat niet alle programma's op je SD kunnen draaien. Daarom is het wijzer om een ext4 partitie aan te maken en Android "voor de gek" te houden...

Zie BartV in "Android op de HTC HD2 - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:00
Moet je je android build opnieuw flashen, nadat je zo'n ext4 partitie hebt aangemaakt? Of is een hard-reset voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

EBOOZ schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:21:
Het nadeel is echter dat niet alle programma's op je SD kunnen draaien. Daarom is het wijzer om een ext4 partitie aan te maken en Android "voor de gek" te houden...

Zie BartV in "Android op de HTC HD2 - Deel 2"
Ik heb alle games en programma's via Move 2 SD Enabler verplaatst en alles werkt nog als vanouds. Ik heb alleen Flash player, Swype en een taskkiller op het interne geheugen gelaten.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 21:07
Heeft iedereen ook last van dat de USB verbinding (met SD kaart) zo sloom is? Via mijn telefoon haal ik zo'n 0.8 MB/s, maar met een cardreader haal ik wel >5MB/s (schrijfsnelheden)

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik had al 't idee dat er iets niet meer lekker liep, zojuist m'n f00n gereboot en nu loopt 't geheel scheef. De helft van de programma's ineens weg. Volgens mij is 't begonnen met 't installeren van die move2sd enabler.

Ik denk dat ik vanavond/morgen maar eens 'n verse install erop ga zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:32
Heeft iemand een handleiding (evt. op Youtube) hoe ik WiMo weer op mijn HTC HD2 kan krijgen, waar momenteel Android Gingerbread (NAND) op staat?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
Xander25 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:19:
Heeft iemand een handleiding (evt. op Youtube) hoe ik WiMo weer op mijn HTC HD2 kan krijgen, waar momenteel Android Gingerbread (NAND) op staat?

Alvast bedankt!
Gewoon de ROM van htc.com downloaden. Dan heb je weer de originele WinMo.

link: http://www.htc.com/nl/sup...x?p_id=297&act=sd&cat=all

[ Voor 11% gewijzigd door Safaci op 09-02-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
Safaci schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:24:
[...]

Gewoon de ROM van HTC downloaden. Dan heb je weer de originele WinMo.
Ja, dat snap ik, die heb ik ook, maar hoe installeer ik die? Als ik 'm met de USB kabel aansluit op de PC en die Rom probeer te installeren lukt het niet.

Met MAGLDR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Nope gewoon via je SD flashen. Zoek maar eens op XDA hoe dat gaat staat volgens mij ook wel in de WinMo versie van deze threat beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:49
Je telefoon opstarten volgens mij met de volume down knop ingedrukt kan toch ook? Kom je in het scherm met 3 kleuren en dan je rom er weer op flashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
Camiel schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:49:
Je telefoon opstarten volgens mij met de volume down knop ingedrukt kan toch ook? Kom je in het scherm met 3 kleuren en dan je rom er weer op flashen...
Geprobeerd, maar lukt me niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Xander25 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:50:
[...]

Dan doe je iets niet goed.

Telefoon uit, opstarten met de vol. down ingedrukt gehouden. Dan krijg je 'n kleuren menu, dan pas aansluiten via usb. Wachten tot SERIAL verandert in USB en dan de WinMo ROM starten. Dan de aanwijzingen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Xander25 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:50:
[...]

Volume down en power, krijg je die kleuren, aansluiten op usb en die software draaien werkt niet?

Wat je ook kan doen, is die .exe downloaden, die openen met een programma dat zip bestanden opened (7 zip bijv.) vervolgens extract je RUU_Signed.nhb, hernoem je die naar leoimg.nbh en plaatst je die op je sd kaart. Als je die dan vervolgens in je telefoon stopt en weer met volume down ingedrukt opstart zou die als het goed is zelf moeten beginnen met flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Eric_Cantona schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 16:59:
Ik had al 't idee dat er iets niet meer lekker liep, zojuist m'n f00n gereboot en nu loopt 't geheel scheef. De helft van de programma's ineens weg. Volgens mij is 't begonnen met 't installeren van die move2sd enabler.

Ik denk dat ik vanavond/morgen maar eens 'n verse install erop ga zetten.
Had ik ook bij een programma (Folder Organizer). Even opnieuw installeren en dan is het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Smarron schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:12:
[...]
Had ik ook bij een programma (Folder Organizer). Even opnieuw installeren en dan is het weer goed.
Daar ben ik dan nu te laat mee :')

Ben net klaar met 't volledig herinrichten van m'n "schatje". Heb de laatste CleanDroid geïnstalleerd en die bevalt me eigenlijk prima :)

Enige wat ik nu al mis is de CRT-animatie wanneer je 't scherm uitzet. Zoiets simpels, maar zo geweldig. Dat ze daar maar snel 'n oplossing voor vinden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Smarron schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 16:49:
[...]
Ik heb alle games en programma's via Move 2 SD Enabler verplaatst en alles werkt nog als vanouds. Ik heb alleen Flash player, Swype en een taskkiller op het interne geheugen gelaten.
Euw... ik was in de war met APP2SD. Maar gewoon interesse hè... waarom kiezen veel bakkers dan voor ext4 i.p.v. Move2SD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

EBOOZ schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:34:
[...]

Euw... ik was in de war met APP2SD. Maar gewoon interesse hè... waarom kiezen veel bakkers dan voor ext4 i.p.v. Move2SD?
Uiteindelijk is dat de betere oplossing, maar ik draai nog een rom van 2 januari en heb geen behoefte om weer alles opnieuw in te moeten stellen als het voorlopig zo perfect opgelost kan worden.

Verwijderd

ik draai al een aantal maanden (bijna sinds begin) android, en altijd zo goed als probleemloos.
Nu is vannacht mijn telefoon vastgelopen, en veel applicatie's werken nu niet meer.

Dus moet nieuwe android op, ik wil niet de nand versie erop. maar wat is nou een goede android, waar alles (internet, gps, e.d.) goed op werkt? ik kan door de bomen het bos niet meer zien op het moment..

• speedme
Ik gebruik zelf de PRJ Clean Desire v0.3.2 ROM en die werkt perfekt.
Alles werkt, ook GPS

het kan echter zijn dat je een extra programmaatje moet installeren "Fasterfix".
Hiermee kun je NL instellen, waardoor je een snellere GPS fix krijgt.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Verwijderd

speedme schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:30:
Ik gebruik zelf de PRJ Clean Desire v0.3.2 ROM en die werkt perfekt.
Alles werkt, ook GPS

het kan echter zijn dat je een extra programmaatje moet installeren "Fasterfix".
Hiermee kun je NL instellen, waardoor je een snellere GPS fix krijgt.
ik draai ook al een maand ofzo nu op PRJ Clean Desire v0.3.2 ROM en moet zeggen werkt perfect! Dit is me eerst ROM die ik had gebruikt voor android, en ik vind zelf (al hoewel ik geen andere heb getest) dat ik een pefecte rom heb bijna :D

Nog bedankt voor Fasterfix tip, GPS word super snel gevonden nu ja :)

• speedme
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:55:
[...]
Nog bedankt voor Fasterfix tip, GPS word super snel gevonden nu ja :)
Graag gedaan hoor, daarvoor zijn we hier toch ? Om elkaar te helpen... :)

Verwijderd

thnx!

ga ik vanavond en morgenochtend (vrij) eens installeren!

is gewoon sd install?

• EBOOZ
Ik draai sinds gisteravond [5 Feb]MarkinuX HD Extra Clean V1.71 [app2sd+, fast, small, DesHD-WO Sense, DailyUse] en deze kan ik (tot nu toe) écht aanraden! Het is precies wat ik al die tijd heb gezocht!

Vertaling van de startpost van MarkinuX: Het idee achter deze ROM is een mix van HTC hardware bibliotheken en instellingen, maar dan zonder Sense. Hij is gebaseerd op de laatste Desire HD build (Android 2.2.1). De HTC widgets en Sense-achtige dingen zijn verwijderd, maar het gros van de applicaties staan er nog op, zoals Camera, Album, Musicplayer, Clock, EMail, Messenger, Keyboard, Twitter, etc. en je hebt de HTC System dingen, zoals het USB connection menu. Daarnaast wordt de Gingerbread Launcher gebruikt als standaard launcher. Het HTC Lockscreen is ook verwijderd, dus je maakt gebruik van het standaard Android-lockscreen. Broekzakbellen is dus ook verleden tijd :)

Ik gebruik LauncherProPlus als standaard launcher, zodat ik wel een aantal HTC-achtige widgets heb. Deze ROM is echt super snel en ik heb met data + wifi uit een standby tussen de 3 en 5 mA. Met alleen data aan zit ik rond de 5 á 6 mA.

Reden waarom ik deze ROM verkies boven prj's Clean Desire is dat de HD builds wat "fijner" er uit zien. De lettertypen zijn wat kleiner en je hebt wat extraatjes zoals het selecteren/kopiëren/plakken van tekst wat handiger werkt vind ik. Vaak worden de HD builds met allerlei aanpassingen geleverd zoals kleurige icoontjes, andere lettertypen, e.d. maar deze is zo strak als het maar kan!
Afbeeldingslocatie: http://www.ebooz.nl/wp-content/uploads/2011/02/snap20110210_141534.png Afbeeldingslocatie: http://www.ebooz.nl/wp-content/uploads/2011/02/snap20110210_141551.png Afbeeldingslocatie: http://www.ebooz.nl/wp-content/uploads/2011/02/snap20110210_141642.png Afbeeldingslocatie: http://www.ebooz.nl/wp-content/uploads/2011/02/snap20110210_141707.png Afbeeldingslocatie: http://www.ebooz.nl/wp-content/uploads/2011/02/snap20110210_141718.png

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

EBOOZ schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:32:
...
Ik gebruik LauncherProPlus als standaard launcher, zodat ik wel een aantal HTC-achtige widgets heb. Deze ROM is echt super snel en ik heb met data + wifi uit een standby tussen de 3 en 5 mA. Met alleen data aan zit ik rond de 5 á 6 mA.

...
Ziet er mooi uit. Wat verdoet de batterij als hij niet in standby staat?

• EBOOZ
Schommelt een beetje tussen de 150 en 300 mA (Facebook, Twitter, e-mail, WhatsApp, etc). Ben nu even de waarden aan het loggen, zodat ik wat beter inzicht krijg in het verbruik :)

Edit1: WiFi in stand-by is 21 á 22 mA. Ik heb overigens pushmail aan staan op 2 accounts.
Edit2: Met het gebruiken van het toestel (surfen, fb, twitter, etc.) schommelt het verbruik tussen de 152 en 286 mA. Ik heb vier pieken gezien achter elkaar van 409, 448, 371 en 321 mA, omdat mijn Hotmail begon te flippen tijdens het ophalen van mijn mail. De synchronisatie loopt niet helemaal goed, maar dat is een bekend probleem in de HTC mailclient :)

[ Voor 59% gewijzigd door EBOOZ op 10-02-2011 15:51 ]

• Julian
  • Laatst online: 11-08 15:31
EINDELIJK heb ik een ROM met normaal incall volume. Dat heeft wel ff geduurd. Het is een vrijwel stock Desire HD build van dandiest. Hij is ook erg vlot. De auto-partitioneer-functie werkte niet voor mij overigens.

http://bbs.drawchina.com/thread-3291-1-1.html

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• prime9391
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-05 12:45

prime9391

Eat this

Heb hetzelfde probleem ook gehad. Kon niet flashen. Het bleek dat het aan de geheugenkaart lag.
Probeer een microsd kaart te vinden van ongeveer 2 gb. Dat slikte de hspl wel.
lasharor schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 18:38:
[...]

Volume down en power, krijg je die kleuren, aansluiten op usb en die software draaien werkt niet?

Wat je ook kan doen, is die .exe downloaden, die openen met een programma dat zip bestanden opened (7 zip bijv.) vervolgens extract je RUU_Signed.nhb, hernoem je die naar leoimg.nbh en plaatst je die op je sd kaart. Als je die dan vervolgens in je telefoon stopt en weer met volume down ingedrukt opstart zou die als het goed is zelf moeten beginnen met flashen.

Core i7 920| 3x 1Gb Corsair xms| msi x58 platinum| xfx gtx 260| 2x 1000 gb Samsung Spinpoint|

• maximus1
Ga ik nu proberen EBOOZ
Hoe installeer je hem?

Heb een ext4 aangemaakt en magdlr 1.13 en ClockWork als het nodig is.

Nu heb ik 1.7 gedownload maar wat moet ik met de zip?
Het is bij elke build weer anders... deze snap ik weer niet ^^

• EBOOZ
- SD kaart partitioneren (eerst fat32, daarna ext4 van minimaal 512mb) met Gparted
- Task29
- Installatie Magdlr 1.13
- Magdlr opstarten en bij services UseLast24NAND activeren
- DAF.exe starten na het extracten van de zip
- Next, next, next
- Wacht, wacht, wacht
- Automatische reboot
- Wacht, wacht
- Na eerste reboot alleen standaard instellingen wijzigen
- Reboot
- Speel!

De laatste drie stappen heb ik overgenomen uit andere HD builds. Geen idee of het noodzakelijk is met deze build, maar ik doe het voor de zekerheid :)

Trouwens... Na het flashen van 1.7 moet je even 1.7.1 downloaden. Hierin zit een update.zip die je op de root van je SD-kaart plaatst. Daarna opstarten in Magdlr en naar AD Recovery gaan. Hier moet je eerst even een backup maken van je ROM en daarna kies je om je systeem te patchen met de update.zip die op je SD kaart staat. Daarna weer rebooten en je bent helemaal klaar!

Die update kan ik je zeker aanraden, want in 1.7 zit een bug dat je je scherm bijvoorbeeld kan unlocken met de "Windows"-toets. Dat is niet handig in je broekzak :P

[ Voor 39% gewijzigd door EBOOZ op 10-02-2011 16:41 ]

Verwijderd

EBOOZ schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:38:
- SD kaart partitioneren (eerst fat32, daarna ext4 van minimaal 512mb)
- Task29
- Installatie Magdlr 1.13
- DAF.exe starten na het extracten van de zip
- Next, next, next
- Wacht, wacht, wacht
- Automatische reboot
- Wacht, wacht
- Na eerste reboot alleen standaard instellingen wijzigen
- Reboot
- Speel!

De laatste drie stappen heb ik overgenomen uit andere HD builds. Geen idee of het noodzakelijk is met deze build, maar ik doe het voor de zekerheid :)
Zoals ik eerder had aangegeven in dit topic heb ik zelf de PRJ Clean Desire v0.3.2 ROM (nand).

Ik heb gewoon normaal geflasht, alleen lees ik hier en ook op XDA over EXT4 en Clockwork etc.

Wat is EXT4 en wat is het nut ? Ik bedoel ik heb nu een werkende perfecte HD2 android. is dit EXT4 een must of is het niet nodig?

• EBOOZ
Nou... Desire HD builds zijn groter dan de standaard Desire builds. Dit heeft als gevolg dat je minder intern geheugen hebt om bijvoorbeeld applicaties te installeren. Een ext4 partitie is een manier om Android wijs te maken dat die betreffende partitie ook intern geheugen is. Waar je na het flashen van een HD build soms maar 100mb over hebt voor apps, kan je dit nu vergroten tot bijvoorbeeld 1gb.

Clockwork is een manier om je ROM te backuppen, restoren en patches te installeren. Ik heb het nog niet veel gebruikt, maar voor zover ik kan zien werken backuppen en patchen prima. Hoe het met restoren zit weet ik niet :)

• maximus1
Thnx mate, duidelijk :D
Af en toe vind ik het daar op XDA moeilijk te begrijpen :P

EXT4 is een partitie op je SD kaart, Android ziet deze dan als MAIN opslagplaats dus installeert dan apps en games automatisch op deze partitie maar denkt gewoon dat het geinstalleert word op je telefoons geheugen.

Hierdoor kom je bij wijze van spreke nooit ruimte te kort :D

• UnitedJunk
  • Laatst online: 12-09 17:43
EBOOZ schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:32:
Ik draai sinds gisteravond \[5 Feb]MarkinuX HD Extra Clean V1.71 [app2sd+, fast, small, DesHD-WO Sense, DailyUse] en deze kan ik (tot nu toe) écht aanraden! Het is precies wat ik al die tijd heb gezocht!

....
Is het mogelijk om het toetsenbord te veranderen naar die van de Desire Clean versie? De Toetsenbord die jij gebruikt is zwart. En ik wil graag de witte/lichte variant.

Als dat mogelijk is, stap ik ook over op die HD Extra Clean.

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

• EBOOZ
maximus1 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:55:
Thnx mate, duidelijk :D
Af en toe vind ik het daar op XDA moeilijk te begrijpen :P

EXT4 is een partitie op je SD kaart, Android ziet deze dan als MAIN opslagplaats dus installeert dan apps en games automatisch op deze partitie maar denkt gewoon dat het geinstalleert word op je telefoons geheugen.

Hierdoor kom je bij wijze van spreke nooit ruimte te kort :D
Mee eensch! Ik snap er soms ook helemaal niets meer van. In theorie heb je met ext4 inderdaad nooit ruimte tekort ;) Voordeel aan ext4 is schijnbaar ook dat als je gaat reflashen, je applicaties weer beschikbaar zijn, zonder ze te installeren!
UnitedJunk schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:56:
[...]

Is het mogelijk om het toetsenbord te veranderen naar die van de Desire Clean versie? De Toetsenbord die jij gebruikt is zwart. En ik wil graag de witte/lichte variant.

Als dat mogelijk is, stap ik ook over op die HD Extra Clean.
Het standaard toetsenbord is wit met zwarte letters :) Ik gebruik Swype en die is inderdaad zwart.

[ Voor 24% gewijzigd door EBOOZ op 10-02-2011 17:33 ]

• UnitedJunk
EBOOZ schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:32:

[...]

Het standaard toetsenbord is wit met zwarte letters :) Ik gebruik Swype en die is inderdaad zwart.
Heb hem inmiddels erop. Maar ik zie nergens de aanpassing die jij ook hebt. Dat doorzichtige op plaatje 2.
Verder ziet de rom er heel goed uit!

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

• EBOOZ
Doorzichtig plaatje?

• UnitedJunk
Paar post hierboven heb je een paar screens neer gezet.
Op plaatje 2 heb jij de balk onderaan doorzichtig. Hoe heb jij dit gedaan?

EDIT: Niet meer nodig. Het het al gevonden ;)

[ Voor 8% gewijzigd door UnitedJunk op 10-02-2011 18:26 ]

• EBOOZ
LauncherPro (voor de meelezers) :)

• UnitedJunk
EBOOZ schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:45:
LauncherPro (voor de meelezers) :)
Erg handig. En zeker het geld waard voor de plus versie.

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Ik ben tot nu toe ZEER te spreken over de puregingerbread 1.6 build.
Lekker klein, zeer snel en goede reactie.
Heb nog geen enkele restart mee gemaakt.

1 minpuntje, de telefoon heeft zich 2x ge-unlocked en geprobeerd een alarm nummer te bellen.(niet gelukt btw)

ik voel me lekkaah !!!

• UnitedJunk
Het is zeker geen optie om de HTC Sense Clock los te installeren.
Vind precies die klok het fijnst.

• Barfman
UnitedJunk schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 19:01:
Het is zeker geen optie om de HTC Sense Clock los te installeren.
Vind precies die klok het fijnst.
Kan je doen via deze widget Barfman in "Post je Homescreen! - Deel 2"

• EBOOZ
En anders kan je nog Fancy Widget gebruiken!

Verwijderd

Ik draai nu ook de MarkinuX HD Extra Clean 1.7.1. versie (met dank aan Ebooz voor installatie handleiding), zal morgen mijn bevindingen posten.

Ik krijg wel met opstarten de melding: System UIDs Inconsistent en dan geeft ie aan dat ik moet formatteren. (dit heb ik voor de install niet gedaan), even kijken hoe het een dag loopt en anders altijd nog opnieuw installeren.

Belangrijkste voor mij is de accu, even kijken hoe die het houdt met synchroniseren van facebook, whatsapp etc.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 22:23 ]

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Ik ben vanavond ook eindelijk eens begonnen met een NAND versie, aangezien ik de kleine delays met mijn SD versie irritant begon te vinden.

Alles draait uitstekend, maar ik kan nog niet in landscape modus browsen...Ik meen me te herinneren dat je iets moet doen om dit werkend te krijgen, maar kan het niet vinden.

Iemand?

• Pinobigbird
  • Laatst online: 10:42

Pinobigbird

doesn't share food!

In landscape browsen (als in: de browser gebruiken) kan met elke rom, daarvoor hoef je niks aan te passen. Maar misschien bedoel je dat je ook je homescreen in landscape wilt hebben. Dit is geheel afhankelijk van je rom. De op Desire en Desire HD gebaseerde roms hebben geen landscape Sense, maar de Desire Z weer wel. Ook de stock Android-roms kunnen dit en waarschijnlijk de CyanogenMod-roms ook.
Van de Desire Z weet ik dat je de landscape-modus uit kan schakelen door de Rosie.apk te vervangen.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
LyP0 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:58:
Ik ben tot nu toe ZEER te spreken over de puregingerbread 1.6 build.
Lekker klein, zeer snel en goede reactie.
Heb nog geen enkele restart mee gemaakt.

1 minpuntje, de telefoon heeft zich 2x ge-unlocked en geprobeerd een alarm nummer te bellen.(niet gelukt btw)
Ik gebruik deze ROM al sinds versie 0.3 en vind hem fantastisch!
Dat unlocken heb ik ook eens gehad, maar het enige dat erop zit, is de standaard Android lockscherm, dus snap ook niet zo goed waarom ie dan kan unlocken (heb het originele hoesje er altijd om). Unlocken met de hardware keys is in deze rom niet mogelijk.

Accuverbruik vind ik ook super, haal tegenwoordig makkelijk een dag, maar wel elke nacht aan de lader natuurlijk.

Ik gebruik btw versie 1.3 nog, omdat hij is overgestapt naar de Clockworkmod methode. Daar ga ik binnenkort eens mee stoeien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Laatst online: 23-07 20:06
Ik ben erg te spreken over de Dandiest NAND Desire Z build (beta tester,tinuz97 op xda)

Voor de fanatiekeling zoals ik zou ik het zeker eens proberen,gaat als de brandweer :Y

Afbeeldingslocatie: http://www.weerstationberghem.nl/xda/screenshotDandiest.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Hoe komt het eigenlijk dat al die custom builds zoveel beter scoren dan de standaard ROMs? Of kloppen die grafiekjes die er standaard instaan gewoon niet?

Vind het bijv. heel vaag dat de Desire zoveel slechter scoort dan de Nexus One op CPU, terwijl er dezelfde (of i.i.g. nagenoeg dezelfde) CPU in zit (en ook weer dezelfde als in de HD2)

[ Voor 37% gewijzigd door dtech op 11-02-2011 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Bij deze grafiek komt het grootste deel van de balk uit i/o, volgens mij komt dat omdat bij deze build de RAM truc is uitgehaald. Niet helemaal realistisch dus, maar wel leuk voor de bench freaks

dat de cpu scores zoveel afwijken onderling heb ik geen verklaring voor, misschien dat voor een deel uit custom kernels komt

[ Voor 24% gewijzigd door Prulleman op 11-02-2011 08:02 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001

RammY

Dát!

(jarig!)
fragcompany schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 02:02:
Ik ben erg te spreken over de Dandiest NAND Desire Z build (beta tester,tinuz97 op xda)

Voor de fanatiekeling zoals ik zou ik het zeker eens proberen,gaat als de brandweer :Y

Afbeeldingslocatie: http://www.weerstationberghem.nl/xda/screenshotDandiest.png
Welke benchmark tool is dit?? :)

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
Misschien ook omdat de "winkel" versies een stabiele kernel hebben waarbij de cpu stabiel draait en het altijd goed werkt op die snelheid. Maar de LEO versies zijn niet "stabiel" (werken prima hoor maar een bedrijf zal het zo niet verkopen) maar zijn heel erg geoptimaliseerd.

Ik denk dat als je een custom rom/kernel voor de desire maakt ook op zulke scores uitkomt.

En idd, met die RAM gaat die IO ook veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
Quadrant Standard Edition.
Gratis te downen in de market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Ik heb gisteren de gparted live cd gedownload. Iemand enig idee hoe ik deze in Windows kan gebruiken? Ik heb ergens gelezen dat je gparted ook binnen Windows kan gebruiken zonder vanaf die cd te booten.

Met Magdlr 1.13 heb ik problemen met usb mass storage. Meer mensen hier last mee? Ik kan nog net een klein bestand er op zetten of een snelle format in windows er op uit voeren en dan loopt die sd-kaart/schijf vast. Met Magdlr 1.11 heb ik geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Ik zie jouw 2913 en raise naar 3041:
RAFDROID 3.0 OC@1.5GHZ 3041
[6.FEB.11][CWM] RAFDROID HD 3.0|Fastest Full DesHD|DATA2EXT|[Kern:Rafpigna 1.7 OC]
Versie 3.0 heb in nog niet voorbij zien komen hier op GoT, dus doe ik het maar. Ik draai deze al een aantal dagen en het is tot nu toe de beste en snelste rom die ik heb geprobeerd. Alle punten die ik over versie 2.3 zei kloppen nog steeds:
[quote]Pinobigbird schreef op maandag 24 januari 2011 @ 19:28:
• Sense HD
• Bijna stock look, alleen custom font en (erg mooi) framework
• Data2Ext(3), daardoor genoeg ruimte over
• ClockworkMod Recovery flashable zip, daardoor makkelijk te flashen en back-uppen
• Deodexed en niet squashed, daardoor zelf te customizen
• Betrokken chef Rafpigna die snel reageert
• Snel, voor een HD-rom
De batterijconsumptie is stukken beter geworden. Ik kan nu een volledige dag ermee doen.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
mickjuh schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 08:55:
Ik heb gisteren de gparted live cd gedownload. Iemand enig idee hoe ik deze in Windows kan gebruiken? Ik heb ergens gelezen dat je gparted ook binnen Windows kan gebruiken zonder vanaf die cd te booten.

Met Magdlr 1.13 heb ik problemen met usb mass storage. Meer mensen hier last mee? Ik kan nog net een klein bestand er op zetten of een snelle format in windows er op uit voeren en dan loopt die sd-kaart/schijf vast. Met Magdlr 1.11 heb ik geen enkel probleem.
waarom zou je dat willen? Het idee van een live cd is dat je gewoon vanaf cd kan booten zonder dat je bestaande OS in de weg zit.

Ken de cd verder niet, maar als je deze onder windows wilt gaan gebruiken moet je volgens mij aan de virtualisatie... een reboot met een cdtje in je drive lijkt me een stuk makkelijker

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
Ook met gparted gekloot. Werkte helaas nie voor me.

In clockwork kun je ook partitie maken :D werkte prima en snel. Kwam k gister ineens achter :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Prulleman schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 09:18:
[...]

waarom zou je dat willen? Het idee van een live cd is dat je gewoon vanaf cd kan booten zonder dat je bestaande OS in de weg zit.

Ken de cd verder niet, maar als je deze onder windows wilt gaan gebruiken moet je volgens mij aan de virtualisatie... een reboot met een cdtje in je drive lijkt me een stuk makkelijker
Het telkens opnieuw moeten opstarten van de computer. Voorbeeld:
Ik heb geen sd-card reader, heb problemen met de magdlr 1.13 usb mass storage.
Gisteren heb ik een task29 uitgevoerd, magdlr 1.11 er op gezet, sd kaart geformateerd en zo'n recovery zip-file op de sd geplaatst. Weer task 29 uitgevoerd, magdlr 1.13 er op gezet, recovery mod geïnstalleerd en de zip geïnstalleerd. Nu bleek dat die Desire-Z versie bij mij bleef hangen tijdens boot dus moest ik een andere ROM proberen en weer vanaf voor af aan beginnen. Zit eigenlijk niet echt te wachten om tussendoor ook nog eens een keer opnieuw te moeten booten :)
maximus1 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 09:37:

In clockwork kun je ook partitie maken :D werkte prima en snel. Kwam k gister ineens achter :p
Ook een ext4 partitie?

[ Voor 12% gewijzigd door mickjuh op 11-02-2011 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Tjah.. de Quadrant benchmark.. Misschien heb je er iets aan als je 2.2.x gebruikt maar als je die gaat gebruiken op gingerbread builds dan kom je ineens tot de conclusie dat je een trage foon hebt. Maar dat is NIET zo! De Quadrant Benchmark wordt op XDA inmiddels als beetje onbelangrijk gezien. Ik hou me er niet aan vast. De CM7 build van tyween (Typhoon 1.9 nog bij mij, er is inmiddels al een 2.1) is heerlijk snel en zeer aardig naar mijn batterij toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Ext3 geloof ik maar dat maakt niet zo heel veel verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Pinobigbird schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 23:32:
In landscape browsen (als in: de browser gebruiken) kan met elke rom, daarvoor hoef je niks aan te passen. Maar misschien bedoel je dat je ook je homescreen in landscape wilt hebben. Dit is geheel afhankelijk van je rom. De op Desire en Desire HD gebaseerde roms hebben geen landscape Sense, maar de Desire Z weer wel. Ook de stock Android-roms kunnen dit en waarschijnlijk de CyanogenMod-roms ook.
Van de Desire Z weet ik dat je de landscape-modus uit kan schakelen door de Rosie.apk te vervangen.
Hm, dan gaat er bij mij toch wat fout lijkt het. Wanneer ik - met Cleandroid - ga browsen, dan draait mijn scherm niet in landscape modus. De enige manier waarop ik toch op deze manier kan browsen, is wanneer ik dit forceer in de browser instellingen (maar dan staat hij dus *altijd* in landscape modus).

Overigens gaat hetzelfde op voor het typen van een e-mail of sms. Niets 'springt' in landscape mode als ik mijn scherm draai.

Iemand die hetzelfde heeft meegemaakt, of die weet hoe ik dit kan oplossen?

edit: misschien is het duidelijker als ik over rotatie van het scherm spreek. Dit lijkt dus niet te werken bij mij.

[ Voor 4% gewijzigd door kellhus op 11-02-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
kellhus schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 10:43:
[...]

Hm, dan gaat er bij mij toch wat fout lijkt het. Wanneer ik - met Cleandroid - ga browsen, dan draait mijn scherm niet in landscape modus. De enige manier waarop ik toch op deze manier kan browsen, is wanneer ik dit forceer in de browser instellingen (maar dan staat hij dus *altijd* in landscape modus).

Overigens gaat hetzelfde op voor het typen van een e-mail of sms. Niets 'springt' in landscape mode als ik mijn scherm draai.

Iemand die hetzelfde heeft meegemaakt, of die weet hoe ik dit kan oplossen?

edit: misschien is het duidelijker als ik over rotatie van het scherm spreek. Dit lijkt dus niet te werken bij mij.
je hebt 2 settings voor automatisch draaien:

ADW launcher (voor het wel of niet draaien van je homescreen) deze heb ik uitstaan omdat ik het irritant vind dat je scherm de hele tijd verspringt en de layout van je home screens in landscape is ook niet alles..
deze setting staat in ADW wettings > system prefs > home orientation (auto/sensor of fixed portrait of fixed landscape)

De setting die bij jou waarschijnlijk verkeerd staat is een default android setting:
Settings > Weergave > Scherm autom. draaien (deze moet aangevinkt staan om bij apps die het ondersteunen de orientatie van de sensor te pakken). Als ik dit vinkje weg haal draait de browser bv niet meer.

Ik zit nu op cleandroid 1.35 en heb met een aantal voorgaande cleandroid versies hier ook geen problemen mee gehad

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Bedankt voor je antwoord. Helaas is dit niet de oplossing.

Scherm automatisch draaien staat gewoon aan. Zou het probleem misschien veroorzaakt worden door ADWLauncher in combinatie met CyanogenMod? Beide worden geinstalleerd tijdens het installeren van Cleandroid 1.40 en beide lijken ook settings te hebben voor rotation.

In de CyanogenMod settings -> User Interface is een sectie -> Accelerometer Rotation. Hier kan ik 90, 180 en 270 degrees aanvinken. Default staan 90 en 180 aan.

Heb jij ook CyanogenMod draaien op je 1.35 build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
kellhus schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 11:09:

Scherm automatisch draaien staat gewoon aan. Zou het probleem misschien veroorzaakt worden door ADWLauncher in combinatie met CyanogenMod? Beide worden geinstalleerd tijdens het installeren van Cleandroid 1.40 en beide lijken ook settings te hebben voor rotation.

In de CyanogenMod settings -> User Interface is een sectie -> Accelerometer Rotation. Hier kan ik 90, 180 en 270 degrees aanvinken. Default staan 90 en 180 aan.

CM zit in de ROM ingebakken, dus ja deze heb ik ook, zie net in het cleandroid topic dat er nog iemand is met rotation issues in 1.40 (of ben jij dat toevallig ook?)
Ik ben van plan om zo als mijn accu op 100% staat 1.41 erop te zetten, zal dit ook in mijn test meenemen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Hehe, dat ben ik ook ja. Leek me wel zo nuttig om het daar ook te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 11:31
EBOOZ schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:21:
Schommelt een beetje tussen de 150 en 300 mA (Facebook, Twitter, e-mail, WhatsApp, etc). Ben nu even de waarden aan het loggen, zodat ik wat beter inzicht krijg in het verbruik :)

Edit1: WiFi in stand-by is 21 á 22 mA. Ik heb overigens pushmail aan staan op 2 accounts.
Edit2: Met het gebruiken van het toestel (surfen, fb, twitter, etc.) schommelt het verbruik tussen de 152 en 286 mA. Ik heb vier pieken gezien achter elkaar van 409, 448, 371 en 321 mA, omdat mijn Hotmail begon te flippen tijdens het ophalen van mijn mail. De synchronisatie loopt niet helemaal goed, maar dat is een bekend probleem in de HTC mailclient :)
Heeft deze ROM ook de beruchte standby bluetooth drain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maximus1 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 09:37:

En hoe heb je dat dan gedaan, ben er zelf ook mee bezig maar kan het niet vinden of durf het eigenlijk niet gewoon te proberen 8)7

Zijn er mensen die al ervaring hebben met de ZIP ROMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Tja er is eigenlijk geen reden om niet ClockworkMod Revocery (CWM/CMR) en bijbehorende zip-roms te gebruiken. Alleen bij de eerste keer installeren moet je er rekening mee houden dat je opnieuw een rom moet flashen.

Voor een how-to voor het formatteren en partitioneren van je sd-kaart via CMR: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=908935

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Welke app gebruiken jullie overigens om power consumptie te monitoren? Powertutor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

Heren, ik zit met een probleempje.
Ik heb hier 2x een hd2 liggen, beide draaien ze android (pureGingerbread 1.6).
Beide hebben ze
HSPL 2.08
radio 2.15.50.14
magldr 1.13
CWM

Maar.....
1 hd2 werkt perfect, alles functioneert zoals het zou moeten.
De andere echter kan niets uitvoeren wat te maken heeft met internet, browser crasht, gmail opent wel.. synchroniseert ook maar kan geen emails openen.
Pingen naar google vanuit het service menu werkt wel, "pass"
Dit probleem treed op bij alle verbinding's typen, wifi, 3g maakt geen verschil.
Bellen en sms'en gaat echter zonder problemen.

Ik weet niet meer wat ik nu nog moet proberen om de fout te corrigeren, het word nu wel zeer irritant.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Het zou door datacorruptie veroorzaakt kunnen worden. Het gebruik van USB MassStg onder MAGLDR is bekend voor datacorruptie is daardoor door Cotulla zelf ook afgeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
izzo schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:10:
[...]

Heeft deze ROM ook de beruchte standby bluetooth drain?
Volgens de startpost 8mA, dus dan denk ik van niet. Ik gebruik bluetooth helemaal niet, dus ik heb er sowiezo geen last van :)
kellhus schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:44:
Welke app gebruiken jullie overigens om power consumptie te monitoren? Powertutor?
CurrentWidget

[ Voor 26% gewijzigd door EBOOZ op 11-02-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Dank. Eens even installeren, aangezien de power consumptie ook wat snel lijkt te gaan...

Ik ga van 100% naar 90% binnen een uur en dat terwijl bijna alles uit staat (2g, niet automatisch mail ophalen, geen facebook of andere synchronisatie, geen bluetooth, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

Pinobigbird schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:51:
Het zou door datacorruptie veroorzaakt kunnen worden. Het gebruik van USB MassStg onder MAGLDR is bekend voor datacorruptie is daardoor door Cotulla zelf ook afgeraden.
Na een nieuwe flash met een ander geheugen kaartje (zelfde als gebruikt is bij de andere telefoon) werkt het nog steeds niet. Er komt nu wel een loading balkje maar op 90% klapt ie weer er uit, hij sluit dan de hele app af.
Ik snap het niet meer.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouleau
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik gebruik sinds enkele dagen Cyanogen cmd 7 2.3.2 voor de sd card. Dit is verreweg de fijnste/snelste build voor de sd die ik tot nu toe gebruikt hebt. Echter na een tel.oproep of na wifi heb ik geen 3g meer. Apndroid, aan/uit vliegtuigmodus helpt niet. Na een reboot loopt het weer goed totdat ik wifi gebruik of een oproep krijg. Mijn toestel is vodafonebranded. wm 3.14.172.3 Wie kan/wil mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
kellhus schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 13:03:
Dank. Eens even installeren, aangezien de power consumptie ook wat snel lijkt te gaan...

Ik ga van 100% naar 90% binnen een uur en dat terwijl bijna alles uit staat (2g, niet automatisch mail ophalen, geen facebook of andere synchronisatie, geen bluetooth, etc).
Dat is inderdaad veel! Ik had met mijn ROM afgelopen nacht (alle data uit) een drain van 7% in bijna 9 uur!

Trouwens... er is één major bug in de ROM van MarkinuX: Angry Birds kan je niet downloaden uit de market! ;) Waarom is mij een raadsel. Ik heb de apk's van Angry Birds en Angry Birds Seasons, dus als iemand ze wil hebben, stuur even een DM.

[ Voor 20% gewijzigd door EBOOZ op 11-02-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

kellhus schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 11:09:

Ik heb dezelfde versie draaien als jij op je HD2 en ik heb geen last van die draaiproblemen, doet 't hier prima.

Prima build ook trouwens, alleen ben ik niet tevreden over de accuduur. Zonder al te veel doen, zakt 't percentage aan 't eind van de dag onder de 40%. Ik ben er dus bang voor dat als ik er wel 'n keer veel mee moet doen, ik halverwege geen accu meer over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Hm, ik blijf rustig doorzoeken. Maar inderdaad, battery usage is nogal stevig...Ik kijk even aan hoe lang het duurt voordat de accu leeg is met 3G aan en automatische synchronisatie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

Ik vind zelf de build van pureGingerbread heerlijk werken, ook de nieuwe hyperdroid gbx 4.0 werkt zeer soepel.
Moet zeggen dat in standby het verbruik echt in orde is, 2-3Ma met alles uit en 5-6Ma met 3G
Helaas blijf het verbruik nogal hoog na een gesprek, het blijft een aantal minuten op 200+ hangen en zakt dan naar 50-60.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EBOOZ schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 13:31:
[...]

Dat is inderdaad veel! Ik had met mijn ROM afgelopen nacht (alle data uit) een drain van 7% in bijna 9 uur!

Trouwens... er is één major bug in de ROM van MarkinuX: Angry Birds kan je niet downloaden uit de market! ;) Waarom is mij een raadsel. Ik heb de apk's van Angry Birds en Angry Birds Seasons, dus als iemand ze wil hebben, stuur even een DM.
Angry Birds werkt bij mij wel met die Rom, k'heb ze wel 2x moeten downloaden, dat was wel apart. Ook crasht mijn standaard internet browser..

Hij is qua batterij tot nu toe erg goed, ik mis alleen nog de agenda widget van sense + friendstream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Oh, dat is vaag. Ik heb het meerdere keren geprobeerd, maar hij begon niet eens met downloaden.

Voor die widgets kan je de betaalde versie van LauncherPro gebruiken ($2,99 via Paypal). Ik vind dat geld echt de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EBOOZ schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 14:55:
Oh, dat is vaag. Ik heb het meerdere keren geprobeerd, maar hij begon niet eens met downloaden.

Voor die widgets kan je de betaalde versie van LauncherPro gebruiken ($2,99 via Paypal). Ik vind dat geld echt de moeite waard.
Ja die moet ik nog steeds aanschaffen..vraagje over stroomverbruik, Currentwidget geeft bij mij 343 mA aan, is dat normaal of extreem hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:05:
[...]

Ja die moet ik nog steeds aanschaffen..vraagje over stroomverbruik, Currentwidget geeft bij mij 343 mA aan, is dat normaal of extreem hoog?
Als je niets aan het doen bent op je telefoon is het niet normaal, ben je wel wat aan het doen, is het wel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Ik heb in het verleden een keer goed mijn stroomverbuik bijgehouden met een HD-build. Dit zijn over het algemeen "normale" waarden: EBOOZ in "Android op de HTC HD2 - Deel 2"

Die waarden op kantoor zijn trouwens met 2 e-mailaccounts met pushmail.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 14:28:
[...]

Ook crasht mijn standaard internet browser..
Ik lees dit nu pas... Maar flash wil de browser nog wel eens laten crashen. Ik geloof dat het installeren van Adobe Flash Player vanuit de Market het euvel verhelpt.

[ Voor 52% gewijzigd door EBOOZ op 11-02-2011 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EBOOZ schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:42:
Ik heb in het verleden een keer goed mijn stroomverbuik bijgehouden met een HD-build. Dit zijn over het algemeen "normale" waarden: EBOOZ in "Android op de HTC HD2 - Deel 2"

Die waarden op kantoor zijn trouwens met 2 e-mailaccounts met pushmail.

[...]

Ik lees dit nu pas... Maar flash wil de browser nog wel eens laten crashen. Ik geloof dat het installeren van Adobe Flash Player vanuit de Market het euvel verhelpt.
Die "oplossing" had ik ook gevonden op XDA, alleen werkt dat niet: De applicatie Internet (proces com.android.browser) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Hmm.. die melding kreeg ik niet. Bij het laden van een website die flash bevatte crashte mijn browser en kwam ik "gewoon" weer terug op het beginscherm.

Ik heb net de apk van Adobe Flash Player 10.1 geïnstalleerd en een website met flash geopend en alles werkt goed nu.

Het enige waar ik nog tegenaan loop is ik sommige zaken niet kan downloaden uit de Market. Ik krijg dan het "download-pijltje" in mijn notification bar, maar na 1 of 2 seconden verdwijnt deze weer en gebeurd er voor de rest niets. Google helpt dan wel om de apk's te vinden op internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinobigbird schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 09:05:
Ik zie jouw 2913 en raise naar 3041:
[afbeelding]
[6.FEB.11][CWM] RAFDROID HD 3.0|Fastest Full DesHD|DATA2EXT|[Kern:Rafpigna 1.7 OC]
Versie 3.0 heb in nog niet voorbij zien komen hier op GoT, dus doe ik het maar. Ik draai deze al een aantal dagen en het is tot nu toe de beste en snelste rom die ik heb geprobeerd. Alle punten die ik over versie 2.3 zei kloppen nog steeds:
Deze is SUPER!!!
Eindelijk genoeg intern geheugen, voor heen altijd aan het ergeren als je te veel apps had gedownload, nu heb ik 1gb intern geheugen en dat is wel even genoeg >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Ok, ik ben nu afgestapt van CleanDROID en heb MarkinuX HD Extra Clean NAND geinstalleerd, om te zien of ik nog steeds problemen heb met de rotatie van mijn scherm en battery drain. Voor het laatste is het nu nog te vroeg, maar mijn scherm draait nog steeds niet tijdens het browsen, mailen of sms'en.

Het lijkt dus niet afhankelijk te zijn van de rom...Maar met WM heb ik hier totaal geen problemen mee! Iemand enig idee? G-Sensor calibration al gedaan, maar werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
Hoe kan dit?
Ik moet voor een vriend de NAND versie van Android erop zetten.

Maar de SPL versie is 3.03...
En als ik een anderen ROM erop wil zetten blijft deze steken op HTC zwart zwarm met 0%
Als ik de HSPL update wil doen, zegt die dat ik de verkeerde versie erop heb staan.

Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Door de handleidingen uit de openingspost door te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 16:06
Nou heb ik ook weer wat. Nadat ik me telefoon gister heb gereboot om hij was vast gelopen met prj v 3.2. Wou hij niet meer boten hij bleef hangen op het witte htc scherm. Dus ik de hele nacht telefoon met de batterij eruit weggelegd, zet ik hem vanmorgen weer aan boot hij wel weer door maar kom ik er achter dat me camera niet meer werkt, maar vlak voor de vastloper heb ik nog foto gemaakt.

Waar kan dit aan liggen? plotselinge software fout ofzo?. ( camera start wel op maar is zwart verlicht scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

EBOOZ schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 13:31:
[...]

Ik heb gisteravond nog CleanDroid 1.41 geflasht en vannacht is de accu in 9u van 93 naar 83% gegaan, dus da's ook netjes. Alle sync (twitter, facebook, mail (2x) staat nog aan, daar moet ik nog even iets voor verzinnen dat dat niet gebeurt.
Pagina: 1 ... 10 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.