Mensen, ik heb misschien een noobvraag. Ik draai nu al een tijdje de PRJ Clean Desire ROM, maar wil nu ook wel eens iets anders proberen. Nu is het zo dat zowat alle roms die via CWR komen, iets van EXT4 partities 'includen' of andere zooi. Ik heb hier eerlijk gezegd helemaal geen behoefte aan, klooien met SD-kaart etc, dus nu is mijn vraag, kan ik ze gewoon ook draaien zonder die extra partities of zijn die toch echt benodigd?
Ligt eraan hoeveel vrije ruimte de rom heeft die je installeerd en hoeveel je nodig hebt (maw hoeveel mb aan apps je erop gaat zetten)
Of je pakt de CleanDroid, die heeft ruim 300mb over na installatie. De ROM is dan wel helemaal kaalgeplukt, alleen de noodzakelijke dingen zitten erop. De rest kan geïnstalleerd worden via de Market.
Werkt prima hier.
Werkt prima hier.
Ja, dat snap ik, maar de vraag is of ze het gewoon doen zonder die extra partitie of nietPrulleman schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 12:39:
Ligt eraan hoeveel vrije ruimte de rom heeft die je installeerd en hoeveel je nodig hebt (maw hoeveel mb aan apps je erop gaat zetten)
Tja, hieruit blijkt dat je er niet veel van hebt begrepen nee. CWR en EXT4 staan volledig los van elkaar.kaiy schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 11:43:
[...]
Nu is het zo dat zowat alle roms die via CWR komen, iets van EXT4 partities 'includen' of andere zooi.
[...]
CWR is de afkorting van ClockworkMod Recovery). CWR is een mini-operating system dat geïnstalleerd kan worden op een aparte partitie in het rom-geheugen, wat dus de recoverypartitie genoemd wordt. Deze partitie is ongeveer 3,6 MB groot. Vanuit de bootloader MAGLDR kan gekozen worden om te booten vanaf de recoverypartitie, waardoor CWR geladen wordt. Vanuit CWR heb je via de menu's de mogelijkheid om buiten Android om een aantal zaken te regelen. De belangrijkste features zijn het kunnen flashen van een rom naar de overige partities in het rom-geheugen (boot, system, cache, userdata en misc), en het kunnen toepassen van updates. Hiervoor moeten de aangeboden roms en updates wel in het juiste bestandsformaat worden aangeleverd, aangegeven door de rom-chefs met [CWR] in de titel. Extra voordelen van CWR zijn de mogelijkheden tot volledige back-ups (Nandroid back-ups) en restores (hence the name 'recovery') en extra's als het wissen van de userdata, het partitioneren van de sd-kaart, etc.
Het alternatief is om de roms via DAF.exe vanaf de pc te flashen. Hiervoor moet de rom in een ander formaat worden aangeleverd, dit wordt dan door de rom-chefs met [DAF] in de titel aangegeven. Een nadeel hiervan is dat je geen CWR hebt. Het is niet mogelijk alsnog CWR toe te voegen, aangezien je hiermee je partitielayout weer gaat overschrijven. Door het flashen van een DAF-rom wordt de partitielayout van het rom-geheugen bepaalt door de instellingen van de rom-chef. Alle bestaande partities worden gewist bij het flashen. Door het ontbreken van CWR verdient deze methode niet de voorkeur.
EXT4 (maar ook EXT2 en EXT3) is een bestandssysteem dat gebruikt kan worden voor de datapartitie op de sd-kaart. Bij veel roms heb je de mogelijkheid om de userdata niet naar de userdatapartitie op het rom-geheugen maar naar een partitie op de sd-kaart te laten schrijven. Hiermee worden alle verwijzingen naar /data doorgelinkt naar de partitie op de sd-kaart. Dit heet DATA2EXT. Er zijn veel variaties in wat er wel en niet naar de sd-kaart wordt weggeschreven, en al dan niet naar een aparte ext2/3/4 partitie (APPS2SD, APPS2EXT, APPS2EXT+, DATA2SD, etc).
De reden dat er een ext-partitie wordt gebruikt in plaats van het rom-geheugen is de beperkte grootte van het rom-geheugen. De Europese versies hebben 512 MB, de Amerikaanse (TMOUS) hebben 1024 MB rom-geheugen. Een originele Desire HD-rom is ongeveer 500 MB groot, waarmee er nauwelijks ruimte overblijft voor de gebruiker om apps te installeren. Er kunnen trucjes uitgehaald worden, zoals het squashFS'en van de systempartitie, maar dit gaat ten kosten van de snelheid.
Sommige roms, die zonder HTC Sense, zijn een stuk kleiner. Bij deze roms is er soms voldoende ruimte beschikbaar voor de gebruiker om apps te installeren en is het gebruik van een ext-partitie niet nodig.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Vriend, ik denk dat jij mij juist niet hebt begrepen
Ik weet dat CWR gewoon een recovery is om mee te flashen dit is tenslotte niet mijn eerste toestel op Android, en ik weet ook dat EXT een bestandensysteem is. Mijn probleem is dat er bij elke rom die nu wordt geupdate of uitkomt (en ALLE nieuwe versies gaan via CWR) iets staat over EXT4 en ik kan er op geen manier uithalen of dat nou nodig is, of het een optie is. Hopelijk is het zo duidelijk.
Bedankt voor de uitleg, nu weet ik tenminste dat het gewoon een optie is! Ik gebruik namelijk erg weinig apps op die van google na, misschien een stuk of 4 spelletjes en dat was het ook.
En wacht. Maar wat is nou het veschil tussen APPS2SD en DATA2SD? En APPS2EXT dan? Is het niet zo dat je mobieltje slomer wordt bij DATA2SD als je een lage class sd kaart hebt? En wat is APPS2SD+ dan?
Bedankt voor de uitleg, nu weet ik tenminste dat het gewoon een optie is! Ik gebruik namelijk erg weinig apps op die van google na, misschien een stuk of 4 spelletjes en dat was het ook.
En wacht. Maar wat is nou het veschil tussen APPS2SD en DATA2SD? En APPS2EXT dan? Is het niet zo dat je mobieltje slomer wordt bij DATA2SD als je een lage class sd kaart hebt? En wat is APPS2SD+ dan?
[ Voor 29% gewijzigd door zakkenjongen op 12-02-2011 13:26 ]
Heeft hier iemand overigens ervaring met een Kingmax klasse 10, 16gb kaartje?
1tje besteld als vervanging voor mijn sandisk klasse 6, 8gb kaart.
Hopelijk gaat dat nog wat sneller icm apps2ext4 (zeg ik dat goed?)
Overigens nu ook met de rafdroid aan het testen,versie 3,en ja die is inderdaad ook snel.
Wel valt mij op dat de batterij duur ook niet echt geweldig is vergeleken bv stock nand builds.
1tje besteld als vervanging voor mijn sandisk klasse 6, 8gb kaart.
Hopelijk gaat dat nog wat sneller icm apps2ext4 (zeg ik dat goed?)
Overigens nu ook met de rafdroid aan het testen,versie 3,en ja die is inderdaad ook snel.
Wel valt mij op dat de batterij duur ook niet echt geweldig is vergeleken bv stock nand builds.
[ Voor 3% gewijzigd door fragcompany op 12-02-2011 15:11 ]
Verbannen omdat hij te lui is met gpl voorwaarden.bartju schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 16:08:
Wat is er gebeurd met MDeejay? Cyanogenmod 7 is niet meer te vinden op xda...
Verwijderd
Ik heb eventjes een paar vraagjes, misschien dat jullie mij kunnen helpen?
- Is er ook een weatherclock voor Cyanogenmod 7 ? Ik vond dat juist zo'n mooie functie van de Sense UI, maar dat heeft Cyanogenmod 7 niet.
- Welke andere Android Build raden jullie mij aan, ik twijfel tussen RAFDROID of die Desire Z build..
- Is er ook een weatherclock voor Cyanogenmod 7 ? Ik vond dat juist zo'n mooie functie van de Sense UI, maar dat heeft Cyanogenmod 7 niet.
- Welke andere Android Build raden jullie mij aan, ik twijfel tussen RAFDROID of die Desire Z build..
Fancywidget,maar niet gratis zodat ik weet....lijkt als 2 druppels op de sense klok.Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 17:40:
Ik heb eventjes een paar vraagjes, misschien dat jullie mij kunnen helpen?
Dit idee dus:
http://androidcommunity.c...get-for-android-20100612/
[ Voor 7% gewijzigd door fragcompany op 12-02-2011 17:46 ]
Misschien ben ik raar, maar ik heb deze beide getest, en de beste bleek.. PRJ Clean Desire. Voor mij de meest soepele (minstens net zo goed als een echte Desire) en met de beste battery-life. En het werkt als een zonnetje, nooit problemen mee gehad, terwijl Desire Z mij als begroeting een paar prachtige autoresets gaf. De twee door jou genoemde ROMs leken ook niet 100% vloeiend zonder over te clocken (en op mijn PRJ draai ik setCPU 250/1000Mhz met smartass om de batterij te besparen en snelheid gaat er totaal niet op achteruit).Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 17:40:
Verwijderd
Bedankt, ik ga hem zo direct proberen!kaiy schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 17:57:
[...]
Misschien ben ik raar, maar ik heb deze beide getest, en de beste bleek.. PRJ Clean Desire. Voor mij de meest soepele (minstens net zo goed als een echte Desire) en met de beste battery-life. En het werkt als een zonnetje, nooit problemen mee gehad, terwijl Desire Z mij als begroeting een paar prachtige autoresets gaf. De twee door jou genoemde ROMs leken ook niet 100% vloeiend zonder over te clocken (en op mijn PRJ draai ik setCPU 250/1000Mhz met smartass om de batterij te besparen en snelheid gaat er totaal niet op achteruit).
Ik ben nu al een tijdje bezig met testen van Desire HD roms en ben er nu toch uit. Naar mijn mening is Rafdroid 3.0 de meest snelle. Niet helemaal stock maar dat is door middel van 2 clockwork (update) zipjes te verhelpen. Dus een kleine tip van mij voor iedereen die graag een desire hd rom wil proberen
[ Voor 10% gewijzigd door Ruffzz op 12-02-2011 19:16 ]
Ik gebruik JuiceDefender om het batterij verbruik te sparen,goede resultaten met MIUI stock
van jan-willem3 ,zeer snel en bijna nooit vastlopen.
Batterij van 5 uur in de morgend tot 20 uur in de avond(wel data en Wifi af)nog 60 % van de batterij.
Met dank aan jan-willem3 voor deze zeer stabiele Build natuurlijk....
Grtz Seki
van jan-willem3 ,zeer snel en bijna nooit vastlopen.
Batterij van 5 uur in de morgend tot 20 uur in de avond(wel data en Wifi af)nog 60 % van de batterij.
Met dank aan jan-willem3 voor deze zeer stabiele Build natuurlijk....
Grtz Seki
Ik gebruik sinds zaterdag de Gingerbread v1.6 versie. Ben hier zeer tevreden mee. Batterij verbruik is erg goed. Heb alleen 1 probleem, hij geeft aan dat mijn SD kaart kapot is. Ik kan hem in Android zelf niet formateren, dan geeft hij ook aan dat de SD kaart kapot is. Als ik de SD kaart in een laptop stop dan word die gewoon uitgelezen. Heb hem in Windows al 2x geformateerd maar hij blijft hetzelfde aangeven in Android
Iemand enig idee wat ik kan doen?
heb je een quick format gedaan, zo ja, doe het ook een keer met at vinkje uit? volgens mij moet er ook ergens een optie zijn om te controleren op foutenmickjuh schreef op zondag 13 februari 2011 @ 12:36:
Ik gebruik sinds zaterdag de Gingerbread v1.6 versie. Ben hier zeer tevreden mee. Batterij verbruik is erg goed. Heb alleen 1 probleem, hij geeft aan dat mijn SD kaart kapot is. Ik kan hem in Android zelf niet formateren, dan geeft hij ook aan dat de SD kaart kapot is. Als ik de SD kaart in een laptop stop dan word die gewoon uitgelezen. Heb hem in Windows al 2x geformateerd maar hij blijft hetzelfde aangeven in AndroidIemand enig idee wat ik kan doen?
Ik zag nu dat versie 1.7 uitgebracht is inclusief een handleiding. Heb het precies zo gevolgd. Heb mijn SD kaart in Windows volledig geformat (32kb) en daarna die zip-file er op gezet. Bij de nieuwe versie geeft hij ook direct aan dat de SD card damaged is terwijl deze SD in de laptop prima werkt. Heb het daar in het topic ook maar gevraagd maar misschien dat 1 van jullie hetzelfde heeft gehad.Prulleman schreef op zondag 13 februari 2011 @ 12:52:
[...]
heb je een quick format gedaan, zo ja, doe het ook een keer met at vinkje uit? volgens mij moet er ook ergens een optie zijn om te controleren op fouten
Ben al een tijdje aan het zoeken door het oerwoud aan Android Roms voor de HD2
Ben er inmiddels achter wat ik wil:
- Een NAND rom
- HTC Sense
- Een licht getunede rom zodat de meeste bugjes and flaws al voor me aangepast zijn
- Zo dicht mogelijk tegen origineel aan (bijvoorbeeld ROM desire HD)
- Stabiel voor langere tijd, zodat ik niet ineens over moet naar een nieuwere of andere ROM
- Goed voor dagelijks gebruik, alles moet gewoon werken zonder al te veel bugs
Wie raad me wat aan?

- Een NAND rom
- HTC Sense
- Een licht getunede rom zodat de meeste bugjes and flaws al voor me aangepast zijn
- Stabiel voor langere tijd, zodat ik niet ineens over moet naar een nieuwere of andere ROM
Wie raad me wat aan?
Zoiets zocht ik ook al heel lang. Had er een paar gevonden die erg dicht bij het origineel zaten maar vond het allemaal stroomvreters. Daarom heb ik ook maar geen Sense gekozen.virtualjoe schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:11:
Ben al een tijdje aan het zoeken door het oerwoud aan Android Roms voor de HD2Ben er inmiddels achter wat ik wil:
- Een NAND rom
- HTC Sense
Wie raad me wat aan?
Thanks, op zich ben ik wel gewend elke dag te laden. Ik neig nu naar prj Clean Desire v0.3.2...mickjuh schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:15:
[...]
Zoiets zocht ik ook al heel lang. Had er een paar gevonden die erg dicht bij het origineel zaten maar vond het allemaal stroomvreters. Daarom heb ik ook maar geen Sense gekozen.
Die werkt hier supervirtualjoe schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:42:
[...]
Thanks, op zich ben ik wel gewend elke dag te laden. Ik neig nu naar prj Clean Desire v0.3.2...
ik ben persoonlijk een voorstander van imilka's vision sense.virtualjoe schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:11:
Ben al een tijdje aan het zoeken door het oerwoud aan Android Roms voor de HD2Ben er inmiddels achter wat ik wil:
- Een NAND rom
- HTC Sense
Wie raad me wat aan?
heb net 4.1 geinstalleerd dus kan daar geen oordeel over uitten
Gebruik nu 1 week project clean desire v0.3.2, en bevalt me eigenlijk zeer goed, meeste applicaties die ik dagelijks gebruik geïnstalleerd en heb nog 118mb over.virtualjoe schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:11:
- Een NAND rom
- HTC Sense
Wie raad me wat aan?
Ik zou persoonlijk een nemen zonder Sense(de MIUI stock heb ik zelf waar ik toch zeer tevreden over ben) is sneller vind ik en daar Launcher Pro op,zeer mooi te maken naar eigen smaak.virtualjoe schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:11:
- Een NAND rom
- HTC Sense
Wie raad me wat aan?
Laat maar iets weten.
Op een HTC desire heb je een menu knopje. Hoe krijg je die menutjes op een HD2 naar boven?
De Windows knop in het midden wordt gebruikt als menu knop voor de HD2.virtualjoe schreef op zondag 13 februari 2011 @ 17:01:
Op een HTC desire heb je een menu knopje. Hoe krijg je die menutjes op een HD2 naar boven?
Oh ja, zie het. Thanks.M-en-M schreef op zondag 13 februari 2011 @ 17:03:
[...]
De Windows knop in het midden wordt gebruikt als menu knop voor de HD2.
Project clean desire v0.3.2 staat er helemaal op. Werkt best goed tot zoverMcdeath schreef op zondag 13 februari 2011 @ 15:18:
[...]
Gebruik nu 1 week project clean desire v0.3.2, en bevalt me eigenlijk zeer goed, meeste applicaties die ik dagelijks gebruik geïnstalleerd en heb nog 118mb over.
Kan ook aan m'n locatie liggen, heb niet zo'n dik bereik hier. Maar met Winmo was de internet verbinding sneller in ieder geval..
Een overzicht van alle Rom's voor HTC HD2 http://android.hd2roms.com/ of de nodige uitleg om Android te installeren hier http://android.intersyte.eu/
Met Hi heb ik op mijn HD2 sneller mobiel internet dan m'n pa op zijn desire (ook Hi), dus het ligt waarschijnlijk idd aan je bereik.virtualjoe schreef op zondag 13 februari 2011 @ 18:27:
[...]
Project clean desire v0.3.2 staat er helemaal op. Werkt best goed tot zoverGebruik nu Radio 2.15.50.14 op Telfort. Wel een beetje traag internet... Iemand betere ervaringen?
Kan ook aan m'n locatie liggen, heb niet zo'n dik bereik hier. Maar met Winmo was de internet verbinding sneller in ieder geval..
Heb btw ook de prj rom.
Kan ook aan de rom liggen... Dus als je erbij kan vertellen met welke rom je internet gewoon snel is..? Ik haal met vodafone 1mbit (cleandroid v1.41}, geen idee hoe snel windows was
Die eerste link staat al tijden in de FAQ, maar de 2e niet, dank daarvoor.Seki schreef op zondag 13 februari 2011 @ 19:44:
Een overzicht van alle Rom's voor HTC HD2 http://android.hd2roms.com/ of de nodige uitleg om Android te installeren hier http://android.intersyte.eu/
Staat alleen wel een enorme fout in:
Geheugen bij Android op SD: weinig
Geheugen bij Andriod op NAND: de grootte van de SD kaart
Dat is natuurlijk niet waar!
Bij SD kan je een DATA.IMG gebruiken zo groot je wilt en/of je SD kaart toelaat en bij NAND heb je juist weinig intern geheugen over, tenzij je trucjes gaat toepassen als EXT4 partities.
En er staan nog wel meer blunders op:
- Pak het mapje “MAGLDR 1.11.zip” uit.
- Open het bestand “ROMUpdateUtility.exe” in de map “MAGLDR 1.11.zip” en volg de stappen die beschreven staan.
Je hebt nu NAND geïnstalleerd op je telefoon. Dit is een aparte versie van Windows.
Say what????

[ Voor 20% gewijzigd door CRXed op 13-02-2011 23:14 ]
Verwijderd
Maakt het nou veel verschil of je een android met Sense hebt of eentje zonder met Gingerbread (zoals cyanogenMod 7 )? Ik bedoel qua snelheid en batterijzuinigheid.
@CRXed
Die link staat ook al op XDA-developers. Heb al meerdere malen gezecht dat er grote fouten in zitten en pointers voor verbeteringen gegeven, maar de auteur laat gewoon bar weinig understanding van custom ROMs/Android op de HD2 zien...
Die link staat ook al op XDA-developers. Heb al meerdere malen gezecht dat er grote fouten in zitten en pointers voor verbeteringen gegeven, maar de auteur laat gewoon bar weinig understanding van custom ROMs/Android op de HD2 zien...
Ik gebruik momenteel TyphooN CyanogenMod 7, na verschillende (Sense) roms geprobeerd te hebben. Met name de Desire HD Sense versie is ronduit traag vergeleken met Desire Sense versies, of versies zonder Sense. Wat betreft batterij, CM7 is bij mij het beste, ongeveer 3-4 mA in standby (3G, gmail sync, wifi aan), en na een dag (16 uur) nog circa 50+% over.Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 07:19:
Maakt het nou veel verschil of je een android met Sense hebt of eentje zonder met Gingerbread (zoals cyanogenMod 7 )? Ik bedoel qua snelheid en batterijzuinigheid.
I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt
hier prj 0,2 met vodafone. Download 234 kb/s en 190 kb/s upload.virtualjoe schreef op zondag 13 februari 2011 @ 18:27:
[...]
Project clean desire v0.3.2 staat er helemaal op. Werkt best goed tot zoverGebruik nu Radio 2.15.50.14 op Telfort. Wel een beetje traag internet... Iemand betere ervaringen?
deze start bij mij niet door.. blijft hangen bij Android logo.. terwijl andere CWM-builds wel werkenBartV schreef op maandag 14 februari 2011 @ 08:39:
[...]
Ik gebruik momenteel TyphooN CyanogenMod 7, na verschillende (Sense) roms geprobeerd te hebben. Met name de Desire HD Sense versie is ronduit traag vergeleken met Desire Sense versies, of versies zonder Sense. Wat betreft batterij, CM7 is bij mij het beste, ongeveer 3-4 mA in standby (3G, gmail sync, wifi aan), en na een dag (16 uur) nog circa 50+% over.
Even je dalvik cache cleanen in CWM. Wil je settings voor apps terug dan moet je alleen wel een backup hebben met bijvoorbeeld Titanium..
hier met Hi. ook enoooorm traag.. 10kb max. En dan durf ik de toeganstijden van google.nl niet eens te noemen.. Misschien toch maar andere rom?virtualjoe schreef op zondag 13 februari 2011 @ 18:27:
[...]
Er is een storing met internet nieuws: Telfort heeft storing mobiel internet - updateLoeWn schreef op maandag 14 februari 2011 @ 18:47:
[...]
hier met Hi. ook enoooorm traag.. 10kb max. En dan durf ik de toeganstijden van google.nl niet eens te noemen.. Misschien toch maar andere rom?
Ik heb skink Clean Desire v1.1 op de HD2 gezet. Werkt perfect, behalve dan dat de WIFI verbinding er gemiddeld iedere 2-3 uur mee stopt. Even uit en aan zetten en hij werkt weer, maar fijn is anders. Zie er nergens iets over staan. Iemand een idee of dit op te lossen is?
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Probeer is een andere kernel, de kernel van rafpigna werkt wel goed op deze build.Xanion schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:19:
Ik heb skink Clean Desire v1.1 op de HD2 gezet. Werkt perfect, behalve dan dat de WIFI verbinding er gemiddeld iedere 2-3 uur mee stopt. Even uit en aan zetten en hij werkt weer, maar fijn is anders. Zie er nergens iets over staan. Iemand een idee of dit op te lossen is?
hmmzz.. heb het geprobeerd.. maar de builds van Typhoon en Imilka blijven nog steeds bij opstartlogo (Android/HTC) hangen na het installeren via ZIP... iemand hetzelfde gehad?!Camiel schreef op maandag 14 februari 2011 @ 18:30:
Even je dalvik cache cleanen in CWM. Wil je settings voor apps terug dan moet je alleen wel een backup hebben met bijvoorbeeld Titanium..
Een vraagske,als ik de MIUI stock van jan-willem3 de 3G verbinding uit zet en terug aanzet dan wil niet meer de data verbinding(3G) weergeven en kan ik dus niet meer op het internet.Dan moet ik Android terug opstarten,dan werkt het weer.Is hier soms een Fix voor?Bij Wifi heb ik dit probleem niet.Buiten dit probleem ben ik zeer tevreden over de MIUI stock van jan-willem3,ook over het batterij verbruik.
Iemand een idee,laat maar weten...
Iemand een idee,laat maar weten...
Al lang veel plezier gehad van MCCM SE V3.3 FroyoStone Sense, maar de laatste tijd valt het internet toch wel vaak uit (meerdere keren per dag). Ik los dat dan even op door vliegtuig modus uit en weer aan te zetten, maar het is niet ideaal. Ik zit bij KPN mobiel internet (en bellen). Hoe kan dat zo in 1 keer? Is er een andere oplossing? APN settings veranderen? Help graag, want ik wil niet terug naar winmo.
Het wegvallen van een dataverbinding komt vaker voor bij ppp-verbindingen, rmnet-verbindingen zijn voor sommigen stabieler. Afhankelijk van je combinatie rom en kernel kan je rmnet of ppp gebruiken. Controleer dit bij je rom-maker.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
wat ik juist vreemd vind is dat als ik tijdens de lunch naast een collega zit met een HTC desire die op dat moment Hsdpa verbinden heeft, en als ik op mijn HD2 kijk met prj_build_V3.2 heb ik alleen maar G verbinden?
ligt dit misschien aan mijn kernel/radio ofzo?
Kernel en Radio hebben daar inderdaad invloed op
Waar vind men dit terug bij de Rom maker ?Pinobigbird schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 10:55:
Het wegvallen van een dataverbinding komt vaker voor bij ppp-verbindingen, rmnet-verbindingen zijn voor sommigen stabieler. Afhankelijk van je combinatie rom en kernel kan je rmnet of ppp gebruiken. Controleer dit bij je rom-maker.
Heb je niet toevallig "alleen GSM" aan staan bij jouw data-verbinding ?sk0o schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:25:
wat ik juist vreemd vind is dat als ik tijdens de lunch naast een collega zit met een HTC desire die op dat moment Hsdpa verbinden heeft, en als ik op mijn HD2 kijk met prj_build_V3.2 heb ik alleen maar G verbinden?
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
letterlijk in het menu:speedme schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:02:
[...]
Heb je niet toevallig "alleen GSM" aan staan bij jouw data-verbinding ?
draadloos en netwerekn > mobiele netwerken > alleen 2g netwerken (vinkje moet uit staan)
[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 16-02-2011 15:11 ]
Even gezocht naar de thread op xda voor jouw rom. Zo te zien is deze alleen ppp. Er zijn anderen die ook het probleem hebben met de dataverbinding, zie bijvoorbeeld:
Als je vermoedt dat het met rmnet opgelost kan worden, dan zou je een andere rom moeten testen die wél rmnet gebruilkt. Vaak wordt dat in de OP van de rom-thread wel vermeld.I desperately wanted to use this build but I have NO luck with PPP builds. Within 5 minutes of setting this up I had a data drop! Any help would be greatly appreciated, I am forced to use older RMNET builds for daily use.[...]
Bedankt voor de tip...Pinobigbird schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:41:
[...]
Even gezocht naar de thread op xda voor jouw rom. Zo te zien is deze alleen ppp. Er zijn anderen die ook het probleem hebben met de dataverbinding, zie bijvoorbeeld:
[...]
Als je vermoedt dat het met rmnet opgelost kan worden, dan zou je een andere rom moeten testen die wél rmnet gebruilkt. Vaak wordt dat in de OP van de rom-thread wel vermeld.
@PinoBigBird en @Seki:
Ja, bedankt voor de tips, maar ik ben verder zo tevreden met mijn MCCM SE V3.3 FroyoStone Sense. Waarom begint de internetverbinding de laatste week of 2 weken pas vaker uit te vallen? Daarvoor 1 keer per week of zo. Als ik een andere ROM er op moeten zetten, moet ik alles weer opnieuw gaan installeren. Is er geen makkelijkere oplossing?
Ja, bedankt voor de tips, maar ik ben verder zo tevreden met mijn MCCM SE V3.3 FroyoStone Sense. Waarom begint de internetverbinding de laatste week of 2 weken pas vaker uit te vallen? Daarvoor 1 keer per week of zo. Als ik een andere ROM er op moeten zetten, moet ik alles weer opnieuw gaan installeren. Is er geen makkelijkere oplossing?
Ik denk van niet,alleen de data,maar de programma's staan toch op sd-ext partitie,die blijven erop staan denk ik.hansie18 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:04:
@PinoBigBird en @Seki:
***Probleem opgelost***
[ Voor 93% gewijzigd door Quze op 16-02-2011 19:26 ]
bij mij staat in het menu 'mobiele netwerken' geen optie op alleen 2g aan en uit te zettenPrulleman schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:10:
[...]
letterlijk in het menu:
draadloos en netwerekn > mobiele netwerken > alleen 2g netwerken (vinkje moet uit staan)
ik draai prj_v3.2
*Netwerk modus staat op Gsm / wcdma automatich
[ Voor 8% gewijzigd door sk0o op 16-02-2011 19:14 ]
Mocht iemand nog last hebben van het "Market-probleem" in MarkinuX HD Extra Clean V1.71, ik heb een patch gebouwd die de oplossing van dan1j3l automatiseert: http://forum.xda-develope...p=11405554&postcount=1062
Had ik na heel lang zoeken eindelijk een goede rom gevonden (gingerbread), zie ik vandaag discontinued in de titel staan
Voor de HTC Sense liefhebbers is er goed nieuws. Er is een update gelekt voor de HTC Huashan. Deze update heeft Android 2.3 (Gingerbread) én de HTC Sense-interface!
De update is niet 1-op-1 geschikt voor de HD2, maar xda kennende wordt daar aan gewerkt.
De update is niet 1-op-1 geschikt voor de HD2, maar xda kennende wordt daar aan gewerkt.
hier een filmpje met gingerbread sense 2.1:Pinobigbird schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 12:01:
Voor de HTC Sense liefhebbers is er goed nieuws. Er is een update gelekt voor de HTC Huashan. Deze update heeft Android 2.3 (Gingerbread) én de HTC Sense-interface!
YouTube: HTC Sense 2.1 (Gingerbread) Overview
(uit het bovenstaande xda topic)
Zo te zien zitten er mooie toevoegingen in:Prulleman schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:16:
[...]
hier een filmpje met gingerbread sense 2.1:
YouTube: HTC Sense 2.1 (Gingerbread) Overview
(uit het bovenstaande xda topic)
- Quick Settings als tab in de notification bar
- Favorieten en downloaded tab in de app drawer
Ja inderdaadmickjuh schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 08:23:
Had ik na heel lang zoeken eindelijk een goede rom gevonden (gingerbread), zie ik vandaag discontinued in de titel staan
Kijk even aan het eind van dat topic. Het schijnt dat die persoon nog wel verder werkt onder een Chinese website, daar heeft hij versie 1.8 al uitgebracht :-)CRXed schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 02:41:
[...]
Ja inderdaadWaarschijnlijk omdat de maker weer een hoop gezeik over zich heen heeft gekregen op XDA.
*edit*
Link: http://bit.ly/eIQWT3
Heb deze nieuwe versie nog niet geprobeerd.
[ Voor 13% gewijzigd door mickjuh op 18-02-2011 11:51 ]
Volgens mij heeft het te maken met rechten op software enzo, gpl licenties? duidelijk maken waar de source vandaan komt etc. MDJ is daardoor ook verdwenen op XDA. Ergens te begrijpen al was het op Windows mobile ook allemaal op het randje voor zover ik weet. (Was hier ook niet toegestaan op Tweakers om rechtstreeks naar Roms te linken als ik het goed heb..)
Gelukkig zijn er nog goede alternatieven, of een andere site of andere builds. XDA is zo groot dat er veel meegekeken wordt door hoger hand. XDA wil denk ik geen gezeik aan het hoofd.
Gelukkig zijn er nog goede alternatieven, of een andere site of andere builds. XDA is zo groot dat er veel meegekeken wordt door hoger hand. XDA wil denk ik geen gezeik aan het hoofd.
Als ik MIUI stock
v1.12.11 (17 FEB) installeer dan ben ik volledig van in het begin terug,mijn sd ext ben ik ook kwijt dan,doe ik iets verkeerd of moet er alleen een Update van komen,had de versie van 2 februari 2011...
v1.12.11 (17 FEB) installeer dan ben ik volledig van in het begin terug,mijn sd ext ben ik ook kwijt dan,doe ik iets verkeerd of moet er alleen een Update van komen,had de versie van 2 februari 2011...
Verwijderd
Ik heb de HTC Desire stock rom op mijn HTC HD2 geflasht, de ROM werkt goed, het enige probleem is alleen dat het telefoongeheugen nogal snel volloopt. Ik zoek nu een oplossing om mijn sd kaart te partionen, ik weet alleen niet goed hoe ik het moet aanpakken. Ik wil wel graag deze ROM behouden, iemand hier tips?
Geachte tweakers ik heb een probleem .
gister met volle moet begonnen met typhoon cm7.
Na wat tijd lukte het me en starte het op , ik blij maar na 1 minuut liep hij vast en vervolgens na hem nog een keer aanzetten kwam hij nooit verder dan de cynogen teken.
Vervolgens heb ik iets met ad hard reset gedaan en task 29 en nog veel meer dingen maar na 3 uur alles hebben geprobeerd geef ik het op.
Het probleem nu elke keer als ik de telefoon op start probeert hij android op te starten die ik er zelfs niet meer op heb staan ( op sd)
En hij wil alleen nog maar opstarten als hij verbonden is met de computer.
ik zou jullie hulp waarderen want heb geen telefoon op dit moment en dat voelt best wel hopeloos
Na wat tijd lukte het me en starte het op , ik blij maar na 1 minuut liep hij vast en vervolgens na hem nog een keer aanzetten kwam hij nooit verder dan de cynogen teken.
Vervolgens heb ik iets met ad hard reset gedaan en task 29 en nog veel meer dingen maar na 3 uur alles hebben geprobeerd geef ik het op.
Het probleem nu elke keer als ik de telefoon op start probeert hij android op te starten die ik er zelfs niet meer op heb staan ( op sd)
ik zou jullie hulp waarderen want heb geen telefoon op dit moment en dat voelt best wel hopeloos
Verwijderd
Ik durf het niet zeker te zeggen maar volgens mij moet je naar bootloader gaan en Windows Mobile 6.5 er weer terug opzetten, ROM downloaden van de HTC websiteSoldaaatthijs schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 10:59:
Geachte tweakers ik heb een probleem .
Kan je nog in magldr opstarten (end call ingedrukt houden) en kan je nog in de 3 kleuren boot loader(vol. down en end call)? Zo ja, gewoon helemaal opnieuw beginnen.
Als magldr nog werkt kan je proberen android te flashen , anders win mo
Als magldr nog werkt kan je proberen android te flashen , anders win mo
Ik kan nog wel in magldr komen , maar alleen als ik ik hem verbind met stroom.
En ik heb geen idee hoe ik in de boatloader zou moeten komen , is wel een paar keer voorgekomen, geen idee hoe.
En heb toen vervolgens radio leo geflashed wat het deed, vervolgens recovery 125m geinstaleerd. En daarna de android rom(typhoon) op de de telefoon geinstaleererd. Daarna probeerde ik ad recovery maar dan start hij automatisch android op, die er niet op staat dus reboot hij weer.
En ik heb geen idee hoe ik in de boatloader zou moeten komen , is wel een paar keer voorgekomen, geen idee hoe.
En heb toen vervolgens radio leo geflashed wat het deed, vervolgens recovery 125m geinstaleerd. En daarna de android rom(typhoon) op de de telefoon geinstaleererd. Daarna probeerde ik ad recovery maar dan start hij automatisch android op, die er niet op staat dus reboot hij weer.
Misschien moet je eerst proberen te begrijpen wat je doet, voordat je in random volgorde van alles gaat flashen. misschien beginnen met een ' gewone' dft flash ipv clockwork
Verwijderd
Dat is inderdaad het beste, ik ben ook een beginnende flasher en mijn ervaring is dat DFT makkelijk is ipv clockworkPrulleman schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 12:17:
Misschien moet je eerst proberen te begrijpen wat je doet, voordat je in random volgorde van alles gaat flashen. misschien beginnen met een ' gewone' dft flash ipv clockwork
Zoek de apps: App2SD en Move2SD Enabler. Hiermee maak je ruimte vrij op je tel door apps naar je SDcard te verplaatsen.Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 10:49:
Ik heb de HTC Desire stock rom op mijn HTC HD2 geflasht, de ROM werkt goed, het enige probleem is alleen dat het telefoongeheugen nogal snel volloopt. Ik zoek nu een oplossing om mijn sd kaart te partionen, ik weet alleen niet goed hoe ik het moet aanpakken. Ik wil wel graag deze ROM behouden, iemand hier tips?
Daarnaast zou ik voor [31 DEC] gauner1986's HD-FI 0.3 rom gaan, zelfde als stockrom alleen geknepen waarbij je veel meer vrije ruimte hebt.
vanpeltje
aan/uit button ingedrukt houden tijdens het opstarten,Soldaaatthijs schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 11:18:
Ik kan nog wel in magldr komen , maar alleen als ik ik hem verbind met stroom.
[/to all]anders kan geen toch geen daf flash doen
Het klinkt mij een beetje als een lege batterij.. Dat kan verklaren waarom hij niet doorstart.. Heb ik ook eens gehad. Nouja je kan er naar kijken..
Ik heb nu een NAND versie van android erop gegooid. En een backup gemaakt van mijn sd android versie (alle mapjes). Is er een mogelijkheid dat ik uit die mapjes, waar dus ergens de contacts in verstopt staan, terug te krijgen en in mijn nieuwe android toe te voegen?
Voor de duidelijkheid: ik heb geen backup van contacten gemaakt, ik heb alleen de mapjes nog.
Voor de duidelijkheid: ik heb geen backup van contacten gemaakt, ik heb alleen de mapjes nog.
Je zou kunnen kijken of je sd versie toevallig ook vanuit magldr geboot kan worden. Zo niet kan je kijken of je windows terug wilt flashen.
Snap niet waarom je niet met google synct...
Die versie die ik op de SD had had die functie nog niet werkend... Kun je die contacten niet extracten uit alle mapjes van android. Kan ze handmatig niet vinden...Prulleman schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:11:
Je zou kunnen kijken of je sd versie toevallig ook vanuit magldr geboot kan worden. Zo niet kan je kijken of je windows terug wilt flashen.
Zit waarschijnlijk verstopt in data.img, misschien dat je dit kan mounten in linux, maar dan ben je er nog niet... Het is niet gewoon als tekst opgeslagen. Denk dat wimo flashen makkelijker is
. Of als je iemand kent met een hd2, kan je daar natuurlijk ook even je kaartje in stoppen
Dat was niet werkend? Wat is dat voor 'n versie geweest? Had je de Market wel werkend?turbojonny schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:15:
[...]
Die versie die ik op de SD had had die functie nog niet werkend... Kun je die contacten niet extracten uit alle mapjes van android. Kan ze handmatig niet vinden...
Eric_Cantona schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 23:18:
[...]
Dat was niet werkend? Wat is dat voor 'n versie geweest? Had je de Market wel werkend?
Heeft niks met de market te maken, oudere sd builds hebben een iets ander structuur waardoor deze niet vanuit magldr geboot kunnen worden (deze zijn alleen gemaakt om vanuit wimo te starten). Nieuwere sd builds kunnen vaak vanuit wimo en magldr geboot worden.Eric_Cantona schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 23:18:
[...]
Dat was niet werkend? Wat is dat voor 'n versie geweest? Had je de Market wel werkend?
Je kan market alleen maar gebruiken als je een google account hebt toch, dus dan zou dat synchen het gewoon moeten doen. Ik heb in ieder geval nog nooit een SD versie gezien waarvan het google account het niet deed.Prulleman schreef op zondag 20 februari 2011 @ 02:53:
[...]
[...]
Heeft niks met de market te maken, oudere sd builds hebben een iets ander structuur waardoor deze niet vanuit magldr geboot kunnen worden (deze zijn alleen gemaakt om vanuit wimo te starten). Nieuwere sd builds kunnen vaak vanuit wimo en magldr geboot worden.
Dat dus, heeft helemaal niks met Magdlr te maken of wat dan ook. Als je geen google-account hebt, kun je niet de Market op en moet je al je apk's handmatig of via andere programma's op je f00n krijgen. Lijkt me niet handig dus.Barfman schreef op zondag 20 februari 2011 @ 08:54:
[...]
Je kan market alleen maar gebruiken als je een google account hebt toch, dus dan zou dat synchen het gewoon moeten doen. Ik heb in ieder geval nog nooit een SD versie gezien waarvan het google account het niet deed.
ok... hier gaan dus 2 dingen door elkaar....
turbojonny stapt over van sd naar nand en probeerd zijn contacts van zijn SD build te halen,
ik geef 2 opties:
- kijken of je SD build kan booten vanuit MAGLDR zodat je een backup van contacts kan maken
- in het vervolg contacts syncen met google (ga er vanuit dat dat nu niet is gedaan, anders had ie geen probleem)
de opmerking van turbo daaronder slaat naar mijn idee op optie 1, niet alle SD builds booten namelijk vanuit MAGLDR
Daarnaast ook al heb je een google account en sync je met google, wil nog niet zeggen dat je contacts synct met google. Ik heb dit ook uit staan omdat ik met exchange sync...
Misschien dat niet alles even duidelijk was verwoord, maar nogmaals een werkende market heeft hier niks mee te maken
turbojonny stapt over van sd naar nand en probeerd zijn contacts van zijn SD build te halen,
ik geef 2 opties:
- kijken of je SD build kan booten vanuit MAGLDR zodat je een backup van contacts kan maken
- in het vervolg contacts syncen met google (ga er vanuit dat dat nu niet is gedaan, anders had ie geen probleem)
de opmerking van turbo daaronder slaat naar mijn idee op optie 1, niet alle SD builds booten namelijk vanuit MAGLDR
Daarnaast ook al heb je een google account en sync je met google, wil nog niet zeggen dat je contacts synct met google. Ik heb dit ook uit staan omdat ik met exchange sync...
Misschien dat niet alles even duidelijk was verwoord, maar nogmaals een werkende market heeft hier niks mee te maken
[ Voor 8% gewijzigd door Prulleman op 20-02-2011 12:16 ]
Dat is zo, maar als je dan toch een google account hebt, dan kan je ook je contacten syncen voor een backup, dat bedoelde ik er eigenlijk mee.Prulleman schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:15:
ok... hier gaan dus 2 dingen door elkaar....
ik geef 2 opties:
Dan zijn er het daarover eensBarfman schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:31:
[...]
Dat is zo, maar als je dan toch een google account hebt, dan kan je ook je contacten syncen voor een backup, dat bedoelde ik er eigenlijk mee.
Prulleman schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:11:
Voor mensen die nog een goede nand versie zoeken kan ik hyperdroidGBX aanbevelen. Deze is nu toe aan versie 6.
Ik draai deze versie vanaf versie 3, ik moet zeggen .... zeer stabiel, lekker smooth en reageert snel/vloeiend.
Ik heb een idle verbruik van 2-3Ma met Alles uit.
5-6Ma met 3g en auto sync aan.
6-9Ma met wifi en 3g + autosync.
Bt en gps heb ik nog niet uitgeprobeerd maar mocht iemand hier intresse in hebben kan ik dit wel event testen.
ps. de builds zijn voorzien van upgrade delen voor cwm, Ik ben van 3 naar 4-5 en 6 gegaan zonder ook maar enig verlies van gegevens/apps/instellingen.
Werkt heerlijk, nog beter dan pureginger 1.6-1.7
Ik draai deze versie vanaf versie 3, ik moet zeggen .... zeer stabiel, lekker smooth en reageert snel/vloeiend.
Bt en gps heb ik nog niet uitgeprobeerd maar mocht iemand hier intresse in hebben kan ik dit wel event testen.
ps. de builds zijn voorzien van upgrade delen voor cwm, Ik ben van 3 naar 4-5 en 6 gegaan zonder ook maar enig verlies van gegevens/apps/instellingen.
ik voel me lekkaah !!!
Hoeveel geheugen beslaat die ROM? En wat is 't accuverbruik in laten we zeggen 'n dag?
Ik heb deze rom ook al een tijdje, en moet zeggen dat hij erg lekker werkt. Het enige wat ik wat minder vind is de transparante notificatie, soms zijn die licht van kleur, en kan je het dus niet lezen als je een lichte achtergrond hebt.LyP0 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:38:
Voor mensen die nog een goede nand versie zoeken kan ik hyperdroidGBX aanbevelen. Deze is nu toe aan versie 6.
Je houd nog 280 MB over voor apps als je de CWM image op 120 MB zetEric_Cantona schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:03:
Hoeveel geheugen beslaat die ROM? En wat is 't accuverbruik in laten we zeggen 'n dag?
Hoe kan ik de [17 FEB]******[ZIP]MIUI stock 1.12.11 AU/DEV[PPP/RMNET]******[No drain] installeren zonder data verlies of programma verlies,heb nu de MIUI-2Feb MIUI AU versie,maar als ik deze er over zet dan heb ik terug een volledig clean installatie(zou alleen willen Update naar de Nieuwste versie).
Mijn Sd-Ext ben ik ook kwijt,heb de cleaning dalvik cache geprobeerd maar dit bracht niet op.
Iemand wat tips aub.
Want het is zo een goede Build,met een paar minpuntjes....
Grtz
Mijn Sd-Ext ben ik ook kwijt,heb de cleaning dalvik cache geprobeerd maar dit bracht niet op.
Iemand wat tips aub.
Grtz
Lees de post eens een keer waar je iets download, staat er gewoon bij hoor.Seki schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:17:
Hoe kan ik de \[17 FEB]******[ZIP]MIUI stock 1.12.11 AU/DEV[PPP/RMNET]******[No drain] installeren zonder data verlies of programma verlies,heb nu de MIUI-2Feb MIUI AU versie,maar als ik deze er over zet dan heb ik terug een volledig clean installatie(zou alleen willen Update naar de Nieuwste versie).
Iemand wat tips aub.
Grtz
Heb ik al geprobeerd,maar zonder succes.Dit is mijn 5 of 6é Build toch al,dus niet de 1 keer.Daarvoor begonnen van SD kaart...Barfman schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:33:
[...]
Lees de post eens een keer waar je iets download, staat er gewoon bij hoor.
Ruffzz schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:11:
Voor de WM 6.5 gebruikers. HSPL4 is uit.
http://forum.xda-develope...p=11499491&postcount=3185
Ik ben aan het twijfelen tussen deze en Typhoon, iemand ervaring met beide die de verschillen op kan sommen..? Ik heb geen zin om te spelen omdat ik van prj Clean Desire afkom en dat sowieso alles kwijtraak en opnieuw moet neerladen.LyP0 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:38:
HSPL4 is uit. Heb hem meteen geprobeerd, werkt niet met mijn MDJ NAND versie
Heb 3 er snel weer terug opgezet. Cotulla zal binnenkort wel meer info hierover vrijgegeven
http://twitter.com/#!/CotullaCode/status/39384836393271296
http://twitter.com/#!/CotullaCode/status/39384836393271296
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
wat heb je aan een nieuwere HSPL? (behalve dat wellicht niet hoeft te downgraden als je HSPL over een nieuwe rom wilt installeren)
Is eigenlijk ook alleen van toepassing op Windows zie ikPrulleman schreef op zondag 20 februari 2011 @ 22:21:
wat heb je aan een nieuwere HSPL? (behalve dat wellicht niet hoeft te downgraden als je HSPL over een nieuwe rom wilt installeren)
Android / WP7 / MAGLDR don't support HSPL3.03/OSPL3.03.
You need HSPL2.08 to run Android / WP7 / MAGLDR.
Dit topic is gesloten.