Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijssie91
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-01 14:17
Na me eerdere post nadat wat roms mislukt waren om te installeren ben ik er uit gekomen en hij draait nu weer op de originele windows mobile 6.5. Nu ben ik het met die roms zat en wil ik het op me sd zetten. Nu lukt dit niet echt, ik start clrcad en daarna harat. Hier gaat het fout waar er hier veel tekst hoort te komen, komt er bij mij enkel een paar regels. Door vervolgens vast te blijven zitten in een plaatje van htc (die je krijgt als je je tel opstart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
Heb je wel HSPL geinstallleerd?
Als je de nieuwste originele originele ROM erop hebt gezet heb je nu het voordeel dat je HSPL4 kan gebruiken om HSPL2.08 erop te zetten (ipv downgraden naar oudere ROM)

Als je een oude ROM erop hebt gezet, moet je waarschijnlijk je Radio updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryan1993
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06-2024
hallo allen,

ik zit met ene erg groot probleem met mijn htc hd2 telefoon. Hij werkte perfect op android maanden lang tot afgelopen vrijdag ik steeds een melding kreeg dat android.proces niet goed werkte, toen heeft me broer windows en die android eraf gegooid, en sinds dien doet de telefoon het niet meer, hij hang of vast bij loading, please wait of bij htc laad scherm of als die helemala doorlaad komt die na paar minuten soms gewoon in android op de voorpagina, zoals normaal zou moeten en dan doet die het perfect voor 30 seconden tot 1/2 minuten en dan hangt die zich altijd op, laat ik hem laden, laden en nog eens laden en dan draai in de telefoon met de accu kant omhoog voor de accu's eruit te gaan halen en voordat ik dat gedaan heb word het beeldscherm altijd geheel blauw en valt die uit! dan start die meestal met de reset knop weer op maar nu alleen nog maar als ik de accu eruit en erin stop...

me broer heeft hem dus al 2 keer geflashed ondertussen...

iemand die de gouden tip heeft wil ik gerust met iets belonen want ik heb me telefoon erg nodig bij me zaken en ben ten einde raad op dit moment.

bij voorbaad dank!

mvg,

Bryan kerkhofs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:49
bryan1993 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 18:15:
hallo allen,

ik zit met ene erg groot probleem met mijn htc hd2 telefoon. Hij werkte perfect op android maanden lang tot afgelopen vrijdag ik steeds een melding kreeg dat android.proces niet goed werkte, toen heeft me broer windows en die android eraf gegooid, en sinds dien doet de telefoon het niet meer, hij hang of vast bij loading, please wait of bij htc laad scherm of als die helemala doorlaad komt die na paar minuten soms gewoon in android op de voorpagina, zoals normaal zou moeten en dan doet die het perfect voor 30 seconden tot 1/2 minuten en dan hangt die zich altijd op, laat ik hem laden, laden en nog eens laden en dan draai in de telefoon met de accu kant omhoog voor de accu's eruit te gaan halen en voordat ik dat gedaan heb word het beeldscherm altijd geheel blauw en valt die uit! dan start die meestal met de reset knop weer op maar nu alleen nog maar als ik de accu eruit en erin stop...

me broer heeft hem dus al 2 keer geflashed ondertussen...

iemand die de gouden tip heeft wil ik gerust met iets belonen want ik heb me telefoon erg nodig bij me zaken en ben ten einde raad op dit moment.

bij voorbaad dank!

mvg,

Bryan kerkhofs.
Welkom op tweakers!

Lees als je hier wat gaat plaatsen ook even de FAQ's door, zo had je geweten dat we niet groeten hier meestal :)

Maargoed, ik kan niet zoveel uit je verhaal opmaken... Welke versie gebruik je van wat.. Dus, is het Windows Mobile, zo ja welke versie en welke radio.
Gebruik je Android NAND of SD? Welke Rom?
Heb je je SD kaart geformateerd ondertussen??

Probeer een zin te sluiten met een punt en met een hoofdletter te beginnen, misschien maakt dat het ook al leesbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:57
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=644781 (formatteren)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=893618 (magldr installeren)
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=928 (rom kiezen misschien clockwork installeren en de rom installeren)

in volgorde volgen.
als iets niet lukt kun je het hier vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:32
erik23 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 18:39:
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=928 (rom kiezen misschien clockwork installeren en de rom installeren)

in volgorde volgen.
En vergeet niet je radio (bv 2.12 of 2.15 iig >= 2.08) en hspl versie(=2.08) te checken.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seki
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
Seki schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:17:
Hoe kan ik de \[17 FEB]******[ZIP]MIUI stock 1.12.11 AU/DEV[PPP/RMNET]******[No drain] installeren zonder data verlies of programma verlies,heb nu de MIUI-2Feb MIUI AU versie,maar als ik deze er over zet dan heb ik terug een volledig clean installatie(zou alleen willen Update naar de Nieuwste versie).
Mijn Sd-Ext ben ik ook kwijt,heb de cleaning dalvik cache geprobeerd maar dit bracht niet op.

Iemand wat tips aub.

Want het is zo een goede Build,met een paar minpuntjes....

Grtz
Echt niemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
titanium backup?
is hij met clockwork, dan kun je proberen een backup te maken en advanced de sd-ext/data te restoren
Seki schreef op maandag 21 februari 2011 @ 20:14:
[...]

[blablabla]Hij werkte perfect op android maanden lang tot afgelopen vrijdag ik steeds een melding kreeg dat android.proces niet goed werkte[blablabla]
Prulleman schreef op maandag 21 februari 2011 @ 19:55:
[...]

En vergeet niet je radio (bv 2.12 of 2.15 iig >= 2.08) en hspl versie(=2.08) te checken.
hij had ze al anders had het nooit gewerkt :+ (sorry dat ik zo moet mierenneuken :P )

[ Voor 30% gewijzigd door erik23 op 21-02-2011 20:20 . Reden: nog een vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seki
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
erik23 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 20:16:
[...]

titanium backup?
is hij met clockwork, dan kun je proberen een backup te maken en advanced de sd-ext/data te restoren

[...]

[...]

hij had ze al anders had het nooit gewerkt :+ (sorry dat ik zo moet mierenneuken :P )
Advanced vind ik niet terug bij Titanium Backup...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
erik23 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 20:16:
[...]

Je weet niet wat er in de tussentijd allemaal overheen is geflashed..... En het lijkt erop dat bryan1993 er niet zoveel kaas van heeft gegeten.. ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
Seki schreef op maandag 21 februari 2011 @ 20:40:
[...]

Advanced vind ik niet terug bij Titanium Backup...
als je met clockwork werkt en wil recoveren kun je kiezen uit advanced recovery.
met titanium weet ik het niet heel precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryan1993
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06-2024
erik23 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 18:39:

in volgorde volgen.
Ik heb een task 29 uitgevoerd en geformateerd. Daarna magldr, clockwork en skink Clean Desire v1.2 (NAND) rom geinstalleerd. Dan lijkt hij het te doen, maar hangt na een minuut of vijf. Daarna kan ik talloze keren herstarten waarbij hij soms wel red tot in android en voor een tijdje doet (paar minuten) of soms niet verder als het HTC scherm en soms hangt magldr zelfs. Daarna weer een task 29 uitgevoerd en prj Clean Desire v0.3.2 (NAND) rom geïnstalleerd. Zelfde problemen... Iemand tips om me uit deze wanhoop te helpen?

PS: hspl 2.08 zit erop en Leo_RADIO_2.15.50.14**.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakkenjongen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-08 03:16
Het is MIJN, niet ME! :F God, sorry voor deze schaamteloze offtopic, maar heeft serieus niemand hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:37
kaiy schreef op maandag 21 februari 2011 @ 22:40:
[...]

[...]

Het is MIJN, niet ME! :F God, sorry voor deze schaamteloze offtopic, maar heeft serieus niemand hier last van?
Nee geen last van :?

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

bryan1993 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 22:12:
[...]

Ik heb een task 29 uitgevoerd en geformateerd. Daarna magldr, clockwork en skink Clean Desire v1.2 (NAND) rom geinstalleerd. Dan lijkt hij het te doen, maar hangt na een minuut of vijf. Daarna kan ik talloze keren herstarten waarbij hij soms wel red tot in android en voor een tijdje doet (paar minuten) of soms niet verder als het HTC scherm en soms hangt magldr zelfs. Daarna weer een task 29 uitgevoerd en prj Clean Desire v0.3.2 (NAND) rom geïnstalleerd. Zelfde problemen... Iemand tips om me uit deze wanhoop te helpen?

PS: hspl 2.08 zit erop en Leo_RADIO_2.15.50.14**.
Ik zou hem weer helemaal origineel maken (dus ROM, 'HSPL', RADIO, etc). Mocht hij dan nog steeds vastlopen met je WinMo 6.1 e.d. dan gewoon terug naar HTC (als je nog garantie hebt)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren!

Ik ben vandaag overgestapt op Android ([DL Desire Series][DL Init v4.1][Nand/SD/MAGLAR][kernel:rafpigna][1.85] om precies te zijn. Maar aangezien ik hier totaal nieuw in ben heb ik 2 vraagjes.

Wanneer ik iets download uit de market staat er downloaden is mislukt. Dit gebeurt met alle apps die ik wil dlen!
Ik heb wel gewoon internet verbinding want ik kan browsen en mijn mail ophalen.

2de vraagje is waar kan ik meer opties vinden voor sms. In WiMo kan je naar meer opties om aan te geven of je ontvangstbevestiging wil etc en om je toetsenbord trilfunctie uit te schakelen. Deze heb ik in Android nog niet kunnen vinden.

Misschien iemand die dit wel weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Cleandroid Rom draaien, versie 2.02. De ROM werkt goed , maar nu zijn er in korte tijd 2 nieuwe versies uitgebracht. Nu vroeg ik me af ofdat ik mijn ROM versie kan vernieuwen door ze via ROM Manager te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 13:42:
Heren!

Ik ben vandaag overgestapt op Android ([DL Desire Series][DL Init v4.1][Nand/SD/MAGLAR][kernel:rafpigna][1.85] om precies te zijn. Maar aangezien ik hier totaal nieuw in ben heb ik 2 vraagjes.

Wanneer ik iets download uit de market staat er downloaden is mislukt. Dit gebeurt met alle apps die ik wil dlen!
Ik heb wel gewoon internet verbinding want ik kan browsen en mijn mail ophalen.

2de vraagje is waar kan ik meer opties vinden voor sms. In WiMo kan je naar meer opties om aan te geven of je ontvangstbevestiging wil etc en om je toetsenbord trilfunctie uit te schakelen. Deze heb ik in Android nog niet kunnen vinden.

Misschien iemand die dit wel weet?
probeer je sd kaart eens te unmounten.

2. windows knop>instellingen> scrollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok de 2 eerder gestelde vragen zijn opgelost! Heb een nieuwe installatie gedaan en nu werkt alles wel.
Alleen ik merk dat ik toch wel heel weinig geheugen overhoudt om apps te installeren ik heb het forum al door gespit en daar zag ik 2 opties. Move2SD en ex4.
Aangezien ik android al heb geinstalleerd en heb ingesteld is het nog mogelijk om ex4 op mijn sd kaart te krijgen? Zo ja hoe moet dat dan? Ex4 lijkt mij namelijk mooier dan move2sd.

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:58:
Ok de 2 eerder gestelde vragen zijn opgelost! Heb een nieuwe installatie gedaan en nu werkt alles wel.
Alleen ik merk dat ik toch wel heel weinig geheugen overhoudt om apps te installeren ik heb het forum al door gespit en daar zag ik 2 opties. Move2SD en ex4.
Aangezien ik android al heb geinstalleerd en heb ingesteld is het nog mogelijk om ex4 op mijn sd kaart te krijgen? Zo ja hoe moet dat dan? Ex4 lijkt mij namelijk mooier dan move2sd.

Cheers
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905089

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
kaiy schreef op maandag 21 februari 2011 @ 22:40:
offtopic:
Misschien dat het dialect is in sommige provincies. Maar omdat we ook geen limburgs horen te praten behalve in het daarvoor bestemde topic, lijkt dit me ook niet gewenst (ik ben geen limburger btw). Ach wees blij dat we nog op tweakers zitten en het uitzonderingen zijn.

Vandaag mn gerepareerde HD2 terug gekregen (vrijdagochtend ingeleverd bij de t-mobile winkel, dinsdagmiddag weer in de bus, moederbord vervangen). Voorheen had ik er al Android opstaan, dat wil ik nu weer gaan doen... maar ik vind de enorme opstarttijd bij Android eigenlijk een probleem. Het kost soms tot wel 3 minuten om hem helemaal op te starten (schatting). Ik heb indertijd met de magldr methode (nand dus) Android erop gezet. Is het nou ook mogelijk om iets aan die performance te verbeteren (of is die uberhaupt mss beter geworden in de afgelopen maanden)? Of is het wachten tot Cotulla een update uitbrengt?

Ik vond ook wel dat het niet altijd even goed werkte (bijv. dat touch input soms een paar seconden niet reageerde), maar ja het is dan ook voor Windows Mobile bedoeld dit toestel. Misschien maar eens kijken naar een custom rom voor WM dan. *twijfel twijfel*

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Klinkt alsof je een slechte rom had dan. Bij mij start Android echt heel snel op. En het enige probleem wat ik nu heb, is dat de GPS niet werkt. (Ik hoef alleen even de nieuwste versie erop te zetten en dat is verholpen, maar daar had ik nog geen zin in).

Probeer dus een nieuwere rom zou ik zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
Muurtegel schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 09:58:
Klinkt alsof je een slechte rom had dan. Bij mij start Android echt heel snel op. En het enige probleem wat ik nu heb, is dat de GPS niet werkt. (Ik hoef alleen even de nieuwste versie erop te zetten en dat is verholpen, maar daar had ik nog geen zin in).

Probeer dus een nieuwere rom zou ik zeggen..
Even ter controle: Bij mij kreeg ik bij het opstarten van Android eerst het zwarte boot schermpje met regeltjes (bootloader oid) met aan het einde "Go go go". Daarna nog een 'reclame' schermpje met een logo van de makers oid.
Daarna komt het HTC logo met het stukje tekst. Simpele vraag: Het 'schrijfgeluid' speelt normaal af, maar tegen de tijd dat het geluid klaar is, is hij pas halverwege met het werkelijke 'schrijven' van de tekst onder het logo. Dat is bij jou niet?

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Ik krijg eerst een minuut lang 'htc' te zien. Dan start er bij mij een animatie van het Nexus One logo. Dat duurt 20 seconden en dan kan ik mijn PIN al invoeren.

Het duurt bij mij dus maar 1 minuut en 20 seconden. (Heb de klok er even bij gehouden).

Ik draai overigens: NexusHD2-Gingerbread V2.0 NAND

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
JaWSnl schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 10:26:
[...]Daarna komt het HTC logo met het stukje tekst. Simpele vraag: Het 'schrijfgeluid' speelt normaal af, maar tegen de tijd dat het geluid klaar is, is hij pas halverwege met het werkelijke 'schrijven' van de tekst onder het logo. Dat is bij jou niet?
Dat is ROM afhankelijk. Ik heb dat inderdaad niet bij mijn ROM. (zie signature)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik android draai op mn HTC HD2 heb ik problemen met mijn internet verbinding, of hij is traag of hij doet het helemaal niet. Heeft iemand hier de juiste APN settings. Provider is KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:06:
Sinds ik android draai op mn HTC HD2 heb ik problemen met mijn internet verbinding, of hij is traag of hij doet het helemaal niet. Heeft iemand hier de juiste APN settings. Provider is KPN
Misschien ook handig om erbij te vermelden om welke build het gaat en of je vanaf SD of NAND draait. Heb je al een andere build geprobeerd?Doet wifi het wel snel? wat heb je zelf al geprobeerd? Gebruik je (of je build) RMNET of PPP?

More info please ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 25-02-2011 10:37 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:36:
[...]

Misschien ook handig om erbij te vermelden om welke build het gaat en of je vanaf SD of NAND draait. Heb je al een andere build geprobeerd?Doet wifi het wel snel? wat heb je zelf al geprobeerd? Gebruik je (of je build) RMNET of PPP?

More info please ;)
Ik draai nu Cleandroid 2.05, straks versie 2.55 NAND, een andere build heb ik nog niet geprobeerd. WIFI werkt wel gewoon na behoren en snel. Ik heb verschillende APN instellingen gebruikt maar na een poosje werd de verbinding gewoon verbroken. Of er sprake is van RMNET of PPP zou ik echt niet durven zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ik heb nu cleandroid 2.55 draaien en de dataverbinding op vodafone is snel en stabiel. Deze build heeft volgens heeft alleen PPP (geen idee wat het precies inhoud, maar het heeft met de manier van verbinden te maken). Het kan zijn dat je in jou geval beter een build met RMNET kan gebruiken als je problemen blijft houden.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu de Cleandroid 2.55 ROM aan het flashen via de Darkforces Team methode maar ik heb een big issue volgens mij. Het flashprogramma is al 20 minuten bezig met flashen volgens mij en er is geen enkele vooruitgang. De afgelopen 15 minuten staat er heel de tijd op het scherm:
-Save Embr
-Default Os is Ad Nand
-Flashing 0 Partition
Mijn vraag is hoe ik dit moet oplossen, het proces afbreken is fataal en het lijkt me nu wel heel erg lang te duren om te flashen. Aangezien dit vorige keer zeer veel korter duurde

Op xda hebben ze er een oplossing voor: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=11547242
Nu moet ik echter veilig uit het proces zien te komen, iemand hier een oplossing?

Edit: opgeslot

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Was niet fataal geweest hoor, je kan altijd nog naar het 3kleurenscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 21:07
Wat je flasht is je NAND, niet je Bootloader. Hooguit zal MAGLDR wat moeilijk gaan doen, maar dat is inderdaad een kwestie van opnieuw flashen. (Een HD2 is niet zo makkelijk te bricken, tenzij je software als HSPL gaat flashen en dat gaat mis. Dan moet je gaan flashen via JTAG... )

EDIT: Bootloader staat op nand |:( Maar je flasht niet de bootloader. (Volgens mij kan magldr dat niet eens)

[ Voor 16% gewijzigd door Xesxen op 25-02-2011 17:12 ]

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xesxen schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 17:11:
Wat je flasht is je NAND, niet je Bootloader. Hooguit zal MAGLDR wat moeilijk gaan doen, maar dat is inderdaad een kwestie van opnieuw flashen. (Een HD2 is niet zo makkelijk te bricken, tenzij je software als HSPL gaat flashen en dat gaat mis. Dan moet je gaan flashen via JTAG... )

EDIT: Bootloader staat op nand |:( Maar je flasht niet de bootloader. (Volgens mij kan magldr dat niet eens)
Ok, mooi zo dan weet ik dat voor de volgende keer :9. Zolang je bootloader nog maar opstart , dan kun je nog altijd windows mobile 6.5 terugflashen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Een radio flashen die voor een tmous 1024 toestel is bedoelt is ook slecht ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 20:26
Wat is op dit moment de meeste stabiele 2.3.x rom? eentje die lekker zuinig is en gewoon lekker werkt en clean is :)
In het begin was het nog wel wat te vinden op xda, maar nu zie je door de bomen het bos niet meer helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maaark schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 19:51:
Wat is op dit moment de meeste stabiele 2.3.x rom? eentje die lekker zuinig is en gewoon lekker werkt en clean is :)
In het begin was het nog wel wat te vinden op xda, maar nu zie je door de bomen het bos niet meer helaas..
Ik heb al sinds die uit is MDJ's CyanogenMod 7 (v.2.0) A2SD+ draaien zonder problemen
Is een Nexus ONE rom en eigenlijk nooit problemen.
Android Gingerbread in ieder geval.

Batterij gaat net iets meer als 1 dag mee, dat is inclusief polling op:
2 Exchange servers geconfigureerd als Pushmail
Twitter / Facebook via Tweetdeck
Weer wordt elk uur geupdate
redelijk wat Internetten (uurtje in totaal) / en iets minder Bellen (max 40 minuten op een dag)

Zal vast wel beter kunnen met een andere versie, maar ik heb verder geen problemen met deze build dat ik ervoor kies hem te blijven draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:43
Ik heb net een HTC HD2 gekocht. Weet iemand hoe ik het verschil kan zien of ik een 512 versie heb of een 1024 versie? Ik wil er namelijk Android op gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

Heb je 'm in de VS gekocht met een T-mobile US-abonnement? Nee? Dan heb je 512MB ram.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Dankjewel! Dan heb ik dus een 512 versie. Wat is een goede rom om erin te flashen? Ik heb het liefst een 'stock Desire HD' rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Bedankt. Zat zelf aan http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=908528 te denken. Ik kom van een HTC Touch HD af, waar ik altijd Energy rom's heb op gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieBadmutS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-08 07:59
Dat klinkt enthousiast... Ik zal hem er zo eens op zetten. Draai nu al een tijdje met de MDJ cyanogen mod. Ben wel aan iets nieuws toe.

Ik zal mijn mening daarna wel geven. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D467
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-03 13:50

D467

[M]

Wie heeft er nog meer cyanogenmod 7 draaien op de hd2?

Ik heb de volgende problemen:
- GPS werkt heel langzaam, duurt lang voordat die verbonden is en valt vaak weg bij ''google navigatie/maps''
Is dit bij elke rom op de htc hd 2?
- Soms bevriest de telefoon opeens
- Meeste applicaties werken alleen op intern geheugen :X

Is er inmiddels een betere rom met de nieuwste android versie? Aangezien cyanogenmod volgens mij niet meer geupdate wordt?
En raak ik bij het veranderen van rom al mijn contacten/smsjes etc kwijt? (lijkt me wel)

Gr

PS: Nog steeds vind ik deze ''cyanogenmod 7'' 98937984327 keer beter dan windows mobile.

[ Voor 4% gewijzigd door D467 op 25-02-2011 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
welke cm7 heb je draaien? (welke versie van elke maker)
Er zijn genoeg roms te vinden waar deze problemen allemaal niet in zitten.

Contacten moet je met google syncen, en de rest met titanium back-up (contacten kan hier ook mee)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
D467 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 23:01:

- GPS werkt heel langzaam, duurt lang voordat die verbonden is en valt vaak weg bij ''google navigatie/maps''

Is er inmiddels een betere rom met de nieuwste android versie? Aangezien cyanogenmod volgens mij niet meer geupdate wordt?
En raak ik bij het veranderen van rom al mijn contacten/smsjes etc kwijt? (lijkt me wel)

Gr

PS: Nog steeds vind ik deze ''cyanogenmod 7'' 98937984327 keer beter dan windows mobile.
Ik draai momenteel ook CM7. Best fijne rom, alleen doet het er erg lang over om op te starten...
GPS werkt langzaam: Geen idee waar dat aan ligt, maar het is wel erg onhandig.
Soms bevriest de telefoon: Tijd voor een andere rom ;)
Meeste applicaties werken alleen op intern geheugen: -> Blame the makers of the application for that!

Natuurlijk raak je al je smsjes kwijt bij updaten. Met een tool als "SMS Backup+" kan je al je smsjes op je Gmail zetten en later weer restoren als je klaar bent met flashen :)

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
D467 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 23:01:

Gr

GPS is gewoon snel, draai nu versie 2.6 van MDJ's
Telefoon bevriest nooit
beaam wel dat sommige applicaties niet van SD kaart af werken, maar door ze weer te verplaatsen naar de telefoon werkt het weer

Eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer en weet niet wat ik kan verwachten bij een andere ROM, er zijn er gewoon teveel,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
Hij (en ik) draaien Cyanongenmod 7. Deze is nog niet af, en is daarom niet te vergelijken met andere soorten roms.

EDIT: De reden waarom het niet werkt (in engels):
GPS fix will take a while. The LEO GPS lib lacks AGPS and XTRA implementations, so even if you configured the gps.conf it will probably not help.

[ Voor 48% gewijzigd door Xesxen op 26-02-2011 10:05 ]

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Mijn versie is:
MDJ's Cyogenmod 7 (v2.6) A2SD+
Kernel: 2.6.32.38.S10.4.OC-ga36929b-dirty

En heb niet de indruk dat mijn GPS langzaam is met opstarten, als ik GPS uit hebt staan gebruikt hij de mastmeting, met GPS aan begint hij met de mastmeting waarna hij bijna direct doorstart met GPS.
Volgens mij is die mastmeting AGPS,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Vorkie schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 10:38:
Mijn versie is:
MDJ's Cyogenmod 7 (v2.6) A2SD+
Kernel: 2.6.32.38.S10.4.OC-ga36929b-dirty

En heb niet de indruk dat mijn GPS langzaam is met opstarten, als ik GPS uit hebt staan gebruikt hij de mastmeting, met GPS aan begint hij met de mastmeting waarna hij bijna direct doorstart met GPS.
Volgens mij is die mastmeting AGPS,
Ik heb ook de MDJ's Cyogenmod 7 (v2.6) gebruikt, en had daar mijn gps.conf aangepast, daarna werkte het prima. Eerste keer kan je het beste even buiten staan, en daarna heb je gewoon snel een GPS verbinding.

Mijn
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
NTP_SERVER=nl.pool.org
NTP_SERVER=0.nl.pool.ntp.org
NTP_SERVER=1.nl.pool.ntp.org
NTP_SERVER=2.nl.pool.ntp.org
NTP_SERVER=3.nl.pool.ntp.org
XTRA_SERVER_1=http://xtra1.gpsonextra.net/xtra.bin
XTRA_SERVER_2=http://xtra2.gpsonextra.net/xtra.bin
XTRA_SERVER_3=http://xtra3.gpsonextra.net/xtra.bin
INTERMEDIATE_POS=1
C2K_HOST=c2k.pde.com
C2K_PORT=1234
SUPL_HOST=FQDN
SUPL_HOST=supl.google.com
SUPL_PORT=7276
SUPL_SECURE_PORT=7275
SUPL_NO_SECURE_PORT=3425
SUPL_TLS_HOST=FQDN
SUPL_TLS_CERT=/etc/SuplRootCert
ACCURACY_THRES=5000
CURRENT_CARRIER=common
DEFAULT_USER_PLANE=TRUE
REPORT_POSITION_USE_SUPL_REFLOC=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Of Fasterfix even opzoeken in de market. Die past dat allemaal voor je aan zonder ergens in te hoeven duiken.. Ik draai ook een CM7 rom maar dan die van Tyween (TyphooN). Zeer stabiel, energiezuinig en met regelmatige updates. Zonder dat je op een of andere manier gedwongen wordt gebruik te makken van een van de A2SD oplossingen: je kan zelf kiezen! (ook de kernel kan je trouwens sinds kort makkelijk zelf kiezen)
Tyween maakt eigen keuzes maar luistert goed naar de input van andere developers en gebruikers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Het is met relatief gemakkelijk gelukt om Android op de HD2 te zetten, alleen valt 1 ding me vies tegen: het opslag geheugen is super weinig.

Met het programmaatje App2SD Pro heb ik zoveel mogelijk apps op het SD kaartje geplaatst, maar bij een aantal wil dit niet. :(

(Toch nog een punt gevonden waarbij Windhoos Mobile Android weet af te troeven!!)

Hoe kan ik dit oplossen?

laat maar

EBOOZ in "Android op de HTC HD2 - Deel 2"

[ Voor 12% gewijzigd door Captain Pervert op 26-02-2011 18:11 . Reden: utfs ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Je kunt ook een rom downloaden die minder groot is (zonder sense bijvoorbeeld)
Dan houd je genoeg ruimte over voor al je apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Captain Pervert schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 18:08:
Het is met relatief gemakkelijk gelukt om Android op de HD2 te zetten, alleen valt 1 ding me vies tegen: het opslag geheugen is super weinig.

Met het programmaatje App2SD Pro heb ik zoveel mogelijk apps op het SD kaartje geplaatst, maar bij een aantal wil dit niet. :(

(Toch nog een punt gevonden waarbij Windhoos Mobile Android weet af te troeven!!)

Hoe kan ik dit oplossen?

laat maar

EBOOZ in "Android op de HTC HD2 - Deel 2"
Ik heb eenzelfde vraag. Ik heb pas een mooie Android rom in de HTC geflashed, alleen merk ik dat het intern geheugen nu wel erg klein is. Kan ik na Android geflashed te hebben, gewoon mijn SD kaart van 8gb formatteren in 6.5gb Fat32 en 1gb EXT4 met gparted? Herkend Android het extra geheugen dat automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Je kan beter naar roms met app2sd en app2sd+ kijken, die gebruiken een partitie op je SD kaart als extra "intern" geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Bas. schreef op zondag 27 februari 2011 @ 12:23:
[...]Kan ik na Android geflashed te hebben, gewoon mijn SD kaart van 8gb formatteren in 6.5gb Fat32 en 1gb EXT4 met gparted? Herkend Android het extra geheugen dat automatisch?
De build moet dat ondersteunen. In bijna alle 1e posts van elke build staat uitleg.
Als je build A2SD of A2SD+ ondersteunt, dan zal de EXT partitie automatisch herkend worden.

@dtech: die partitie die jij beschrijft is precies die EXT-partitie waar Bas naar vraagt.

Uitleg: http://androidforums.com/...d-updated-17-02-11-a.html

[ Voor 8% gewijzigd door CRXed op 28-02-2011 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik draai al een aantal maanden android, en dat ging altijd goed.

Nu was een maand geleden m'n telefoon vastgelopen en android was daarna verrot, en die moest ik opnieuw installeren.

ik ben toen van Mdeejay_FroYo_Z_v._1.0a naar MDJ_FroYo_HD_v._4.6_MDJ_S78.0 gegaan.

dat draait allemaal probleemloos, tot ik de eerste keer reboot.
daarna blijft de telefoon hangen op het witte htc scherm met in het groen "HTC" erin.
en daar blijft ie ook hangen.

aantal keren de kaart geformatteerd, de oude androidversie weer erop gezet.
Het maakt allemaal niets uit, na een keer rebooten blijft ie hangen.

allemaal SD-versies trouwens.

Iemand enig idee? ben windows alweer redelijk zat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:04:
[...]
Het maakt allemaal niets uit, na een keer rebooten blijft ie hangen.
[...]
Android sluit bij een reboot op een andere manier af dan bij een shut down. Een reboot kan in sommige gevallen datacorruptie veroorzaken. Om die reden wordt er aangeraden om altijd voor een shut down te kiezen in plaats van een reboot. Misschien is datacorruptie ook bij jou het probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door Pinobigbird op 28-02-2011 09:37 . Reden: link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook bij een shutdown komt hij niet meer op.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:23
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:04:
ook bij een shutdown komt hij niet meer op.. :(
Heb je wel alle files van android in een mapje android gezet op de SD kaart?
Dus niet zoals ik alles gewoon de root van sd kaart gezet? (Dat was bij mij namelijk het probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieBadmutS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-08 07:59
Bas. schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 20:43:
Bedankt. Zat zelf aan http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=908528 te denken. Ik kom van een HTC Touch HD af, waar ik altijd Energy rom's heb op gehad.
Heb hem er nu ook op staan en moet zeggen dat deze me beter bevalt als de MDJ cyanogen7 (v2.6) mod. Het ziet er allemaal wat mooier uit en de werking is niet veel anders. Het batterij verbuik is prima te noemen en ik ben nog niet iets tegengekomen wat niet werkt.

Deze houden we maar eens een tijdje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:16
Hallo mensen,

Ik heb ook de CyanogenMod7 (v2.5) op mijn HD2 staan. Ik was gisteren erg blij ermee aangezien ik voor het eerst met Andriod nu werk en er een nieuwe wereld vol apps enz voor je open gaat. Alles werkt netjes op twee dingen na...

- Bluetooth: ik kan geen carkits koppelen. Hij vind ze wel maar zodra ikwil koppelen dan gebeurt er niks.
- Batterij: Na een dag is deze leeg. Dit moet natuurlijk langer kunnen.

Heeft iemand ervaring met deze problemen.

Greetz Brutus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:25
Een andere ROM proberen misschien? Heb je ook bij de known issues van die ROM gekeken? Even de ROM laten inwerken wil ook nog weleens helpen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

Brutuss schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:17:
- Batterij: Na een dag is deze leeg. Dit moet natuurlijk langer kunnen.
Ik heb android native op mijn Desire draaien en nog geen enkele build heeft het bij mij langer dan 20 uur overleefd. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Bedenk ook dat je android over het algemeen veel meer gebruikt. Daarnaast is het verbruik zeker niet beter dan wimo. Er zijn mensen die zeggen 2 dagen met android op de hd2 te doen, maar volgens mij gebruik je telefoon dan amper..
Als je nu 1 dag android draait vind ik 1 dag nog best ok.
Kijk maar eens bij instellingen, batterij verbruik op hoeveel% je beeldscherm staat, dat is een mooie indicatie van hoeveel je je toestel actief gebruikt

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:25
Prulleman schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 08:00:
Bedenk ook dat je android over het algemeen veel meer gebruikt. Daarnaast is het verbruik zeker niet beter dan wimo. Er zijn mensen die zeggen 2 dagen met android op de hd2 te doen, maar volgens mij gebruik je telefoon dan amper..
Kijk maar eens bij instellingen, batterij verbruik op hoeveel% je beeldscherm staat, dat is een mooie indicatie van hoeveel je je toestel actief gebruikt
Mijn vader gebruikt zijn telefoon voor het checken van mails en 's middags / 's avonds even het nieuws te bekijken. Dus niet echt veel, hoogstens een keer of 8 per dag. Bij hem is na een uur 8 nog 80% batterij resterend. Dus het kan wel, maar zoals jij al aangaf, het ligt maar net aan het gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Het ligt er ook heel sterk aan wat je allemaal hebt aan staan op de telefoon.
Dus als bijvoorbeeld Wifi, GPS, 3G, etc aan staan, dan zuipt dat ook enorm de batterij leeg.

Ik heb bijvoorbeeld altijd alleen GSM aan staan, alleen als ik het echt nodig heb zet ik 3G aan.
En verder staat GPS en Wifi altijd uit (ook weer alleen aan wanneer nodig).
En de brightness van mijn scherm staat op minimaal, wat voor binnenshuis goed genoeg is.

Tip : met Extended Controls (zoeken in de Market) kun je heel makkelijk al deze zaken aan/uit schakelen.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

Het is zeker waar dat je langer met een volle batterij doet als je dat soort zaken allemaal uitzet, maar je beperkt hiermee wel het gebruiksgemak als je telkens de juiste dataconnectie aan moet zetten. Ervan uitgaande dat je 's avonds je telefoon aan de oplader hangt is het mijn inziens niet nodig (mits je een rom en kernel gebruikt met goed energiebeheer).
Ik heb zelf alle dataverbindingen altijd aan staan: 3g, WiFi, bluetooth, gps. Geen gedoe (ok, twee keer klikken) om een verbinding te activeren. Ook heb ik de helderheid op automatisch. Met 4 e-mailaccounts, HTC Sense en het weer dat allemaal automatisch synchroniseerd en normaal gebruik red ik met gemak de avond op een volle batterij. Maar het kan zijn dat bij intensief gebruik (veel bellen of video afspelen) je de avond niet haalt; YMMV.
Ik verkies het gemak van altijd aan boven een halfvolle batterij aan het eind van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-09 12:49
Er zijn een paar dingen waar je rekening mee moet houden als je kijkt naar verbruik.

1. Niet sense roms gebruiken met bluetooth aan altijd 60 ma aan batterij in stanby bij sense roms is dit maar iets van 8 ma.
2. Nadat je gps gebruikt heb moet je deze op alle roms even uitzetten dit kan eventueel door een makkelijke switch anders heb je ook een drain van 60 ma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Paar dagen geleden mijn eigen HD2 met succes Android geflashed, nu op de HD2 van een vriend van mij hetzelfde gedaan. Zelfde software alles. Nu zie ik dat er op mijn HD2 een klein beetje een gele waas zit. Het scherm is dus wat geler. Klopt het dat de HD2 met verschillende schermen is geleverd? Of zou het een software instelling zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

jan-willem3 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 17:10:
Er zijn een paar dingen waar je rekening mee moet houden als je kijkt naar verbruik.

1. Niet sense roms gebruiken met bluetooth aan altijd 60 ma aan batterij in stanby bij sense roms is dit maar iets van 8 ma.
Dit is niet in alle niet-sense roms meer zo, de laatste CleanDroid (v2.55) bijvoorbeeld heeft 't niet meer.
2. Nadat je gps gebruikt heb moet je deze op alle roms even uitzetten dit kan eventueel door een makkelijke switch anders heb je ook een drain van 60 ma.
Dit is helaas wel nog, je zou ook kunnen rebooten. Maar dat duurt wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:53
Draai nu sinds een aantal weken de Gingerbread rom van iamgpc: XDA. Hij is zelf niet meer actief op XDA, maar nog wel steeds met het updaten van de rom. Het topic houdt goed bij wanneer er weer een update is (bijna dagelijks, maar erg veel kleine updates, dus je hoeft niet elke dag te updaten). Is gebaseerd op AOSP, vrijwel volledig stock en alles werkt goed. Ben er erg tevreden over. En met een LEO512 nog steeds 230 MB aan ruimte, als je zijn CMW layout gebruikt.
Beautiful Widgets erop icm Launcherpro en ik hoef niet meer terug naar Sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
jan-willem3 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 17:10:
Totaal geen last van!!
GPS staat altijd aan bij mij (standby) en gebruik ik vaak zat met Navigatie en Flitsnav en ik heb echt geen drain van 60ma

@AgeOfPanic: Super ROM is dat! Ik gebruik zelfs nog een oude versie 1.3 en alles werkt, dus ik zie geen nut om te updaten nog

[ Voor 13% gewijzigd door CRXed op 01-03-2011 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:20

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik heb sinds gisteren de HyperDroid-GBX-v7.0 rom op mijn hd2.

Vanmorgen om 04:30 de gsm van de lader gehaald, en nu 15:00 is de stand van de accu nog 40%. :/
Ik heb alleen bleutooth aan staan, verder de hele dag niet gebeld of wat dan ook, puur standby eigenlijk.

Is dit een normaal verschijnsel met android op de hd2, of is er wat anders aan de hand :?

Als dit normaal is, dan vraag ik me af of ik wel een paar telefoontjes per dag kan doen met 1 acculading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:02:
Ik heb sinds gisteren de HyperDroid-GBX-v7.0 rom op mijn hd2.

Vanmorgen om 04:30 de gsm van de lader gehaald, en nu 15:00 is de stand van de accu nog 40%. :/
Ik heb alleen bleutooth aan staan, verder de hele dag niet gebeld of wat dan ook, puur standby eigenlijk.

Is dit een normaal verschijnsel met android op de hd2, of is er wat anders aan de hand :?

Als dit normaal is, dan vraag ik me af of ik wel een paar telefoontjes per dag kan doen met 1 acculading.
Hyperdroid is een non-sense build: Gingerbread is nog Sense-loos. Zoals eerder al gezegd is, is het energieverbruik van je telefoon dan ongeveer 10x zo hoog als zonder bluetooth. Als je dat dus uit zet zal je telefoon het langer uithouden.
Ook wil het nog wel eens zo zijn dat je rom en batterij een beetje aan elkaar moeten wennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus-The-Virus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-10-2024
Prulleman schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 08:00:
heb zelf de RafDroid 3.1ext rom op mn hd2 staan, veel onzin eraf gehaald (htc meuk, aandelen, div widgets enzo) de hele dag staat mobiel inet aan en sync (gmail en het weer) en ik doe ongeveer met 1 battery lading 3d14h (volgens battery monitor) in "slaap" stand (scherm dus gewoon uit) verbruikt hij 2~5mA als hij aan staat dan is het verbruik tussen de 70~380mA

ga ik met wifi en gps aan de gang dan gaat het hard ja.

Heb trouwens geen live achtergrond aan staan omdat ik gemerkt heb dat als je de telefoon met de powerknop op slaap zet (gewoon 1x drukken) de live achtergrond dus gewoon blijft lopen wat resulteerd in een verbruik van 130~150mA in slaapstand. Als hij uitgaat via de screentimeout dan stopt de achtergrond wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Camiel schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:17:
[...]

Hyperdroid is een non-sense build: Gingerbread is nog Sense-loos. Zoals eerder al gezegd is, is het energieverbruik van je telefoon dan ongeveer 10x zo hoog als zonder bluetooth. Als je dat dus uit zet zal je telefoon het langer uithouden.
Ook wil het nog wel eens zo zijn dat je rom en batterij een beetje aan elkaar moeten wennen :)
Zojuist probeerde ik een telefoontje te plegen, wat blijkt, het geluid is helemaal vervormt.
Ik hoor wel dat er weat gezegt word, maar het is onverstaanbaar.
Het geluid lijkt wel gescrambled :)

Ik heb de gsm helemaal uit gehad en weer gestart maar het probleem blijft.

Ook als ik gebeld word is het geluid op de hd2 niet goed.

Is dit een instelling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Dat is de robot voice..

Even iemand bellen, of je voicemail. Op speaker zetten en weer terug. Ophangen en daarna moet het goed zijn. Lang niet meer gehad gelukkig! (Typhoon 2.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nftk
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 15:59
Ik heb nu Android 2.2 draaien en het draait goed. Heb nog geen problemen gehad, alleen heb ik een vraag.
Er is van de ROM die ik nu gebruik ook een 2.3 variant is het verstandig om te updaten? Of zeggen jullie als het draait niet aanzitten..
Heb wel de veranderingen gelezen tussen 2.2 en 2.3 maar er zit niks tussen wat echt er uit kwam dat echt nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Camiel schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:44:
Dat is de robot voice..

Even iemand bellen, of je voicemail. Op speaker zetten en weer terug. Ophangen en daarna moet het goed zijn. Lang niet meer gehad gelukkig! (Typhoon 2.2)
Dat wou ik doen maar zodra ik op speaker druk, crashed de gsm met de melding:

activiteit Telefoon (in proces com.android.phone) reageert niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Dat is vreemd, geen idee wat daar het probleem van is... Lijkt dat er iets meer mis is. Even zoeken op XDA op die error..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:58:
[...]

Dat wou ik doen maar zodra ik op speaker druk, crashed de gsm met de melding:

activiteit Telefoon (in proces com.android.phone) reageert niet
even de telefoon opnieuw starten en anders een andere radio proberen, dat lost het 99% van alle keren op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:43:
[...]

even de telefoon opnieuw starten en anders een andere radio proberen, dat lost het 99% van alle keren op.
Ik zit net in die groep van dat ene procentje :)
Heb Radio_Leo_2.15.50.14 er opnieuw op geflashed, maar het probleem blijft.

Kan ik nog een nieuwere versie proberen, of oudere ?

Deze versie die er nu opstaat werd geadviseerd namelijk.

Edit: Opgelost door een factory reset te doen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 02-03-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
nftk schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:49:
Ik heb nu Android 2.2 draaien en het draait goed. Heb nog geen problemen gehad, alleen heb ik een vraag.
Er is van de ROM die ik nu gebruik ook een 2.3 variant is het verstandig om te updaten? Of zeggen jullie als het draait niet aanzitten..
Heb wel de veranderingen gelezen tussen 2.2 en 2.3 maar er zit niks tussen wat echt er uit kwam dat echt nodig was.
De verbeterde copy/paste functie van Android 2.3 vind ik een reden om voor Gingerbread te gaan!
Bedenk wel dat je dan geen Sense meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag ook Android (STAXXTANIUM CyanogenMod 7) op m'n HD2 gezet (NAND), maar ik kan mijn contacten niet laden vanuit mijn simkaart. Als ik bij Contacten wil importeren vanuit m'n simkaart zegt ie dat er geen contacten opstaan. Ik heb het met een andere telefoon gecheckt, en al mijn contacten staan gewoon op m'n simkaart! Iemand een idee wat dit kan veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:53
CRXed schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:54:
@AgeOfPanic: Super ROM is dat! Ik gebruik zelfs nog een oude versie 1.3 en alles werkt, dus ik zie geen nut om te updaten nog
Ik update elke dag, maar dat is meer om mezelf bezig te houden. Versie 2 is nu 2.3.3. Daar wacht ik nog even mee. Ik heb ook een goede batterijduur met deze rom, behalve als ik navigatie gebruik, maar volgens mij komt dat doordat het scherm dan continu aan staat. Ik kan niet geloven hoe goed alles draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:37:
Ik heb sinds vandaag ook Android (STAXXTANIUM CyanogenMod 7) op m'n HD2 gezet (NAND), maar ik kan mijn contacten niet laden vanuit mijn simkaart. Als ik bij Contacten wil importeren vanuit m'n simkaart zegt ie dat er geen contacten opstaan. Ik heb het met een andere telefoon gecheckt, en al mijn contacten staan gewoon op m'n simkaart! Iemand een idee wat dit kan veroorzaken?
contacten op SIM is zó 1998... probeer ze eens te exporteren vanuit een andere telefoon en ze vervolgens te importeren in google. Als ze eenmaal daarin staan kan je met android altijd gelijk aan de slag.

Maar een antwoord waar je wellicht wel wat aan hebt, misschien dat bij een andere build of met andere software wel werkt. Heb net even "contact2sim" uit de market geprobreerd en deze ziet de 7 standaard nummers die vodafone erop zet staan op de SIM, met de mogelijkheid deze te kopieren naar de telefoon. (en/of andersom)

[ Voor 19% gewijzigd door Prulleman op 03-03-2011 11:36 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:31:
[...]

contacten op SIM is zó 1998... probeer ze eens te exporteren vanuit een andere telefoon en ze vervolgens te importeren in google. Als ze eenmaal daarin staan kan je met android altijd gelijk aan de slag.

Maar een antwoord waar je wellicht wel wat aan hebt, misschien dat bij een andere build of met andere software wel werkt. Heb net even "contact2sim" uit de market geprobreerd en deze ziet de 7 standaard nummers die vodafone erop zet staan op de SIM, met de mogelijkheid deze te kopieren naar de telefoon. (en/of andersom)
Oke, bedankt! Ik zal ze inderdaad eens exporteren vanuit m'n andere telefoon... dat ik daar nog niet aan had gedacht ;)

EDIT: Nog maar een klein vraagje dan. Ik ben op zoek naar klok op m'n desktop welke er zo uitziet (de meest linkse). Iemand een idee waar ik die kan downloaden?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
Vodafone storing ofzo?
Ik krijg opeens met geen 1 build meer 3g/hsdpa ofwel internet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
fragcompany schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:25:
Vodafone storing ofzo?
Ik krijg opeens met geen 1 build meer 3g/hsdpa ofwel internet......
Geen probleem met Vodafone hier.
Check je APN gegevens eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:26:
[...]EDIT: Nog maar een klein vraagje dan. Ik ben op zoek naar klok op m'n desktop welke er zo uitziet (de meest linkse). Iemand een idee waar ik die kan downloaden?
Je weet dat je met Google alles kan vinden? :z
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=814054

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Gebruik deze:
Naam: Vodafone live!
APN: live.vodafone.com
Proxy: leeg laten
Port: leeg laten
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone
Server: leeg laten
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: 192.168.251.150
MMS poort: 8799
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN type: Internet + MMS

Werkt nog niet...zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Nou werkt nog steeds niet,ik denk toch storing.
2 kennissen van mij zelfde probleem (originele hd2) vodafone gebeld:
Nou u bent de eerste,als er meer klachten komen gaan we kijken zucht.
Lijkt wel standaard antwoord als wij al met zijn 3en hebben gebeld :O
Zelfs origineel nu werkt het niet met wm....
Dus,woon je in de buurt van oss (brabant) en ben je android aan het installeren met vodafone en geen connectie?
Neem geen moeite om uit te vogelen waarom dan je internet niet werkt :+

EDIT:
Storing is verholpen en alles werkt weer :Y

[ Voor 49% gewijzigd door fragcompany op 04-03-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
En jawel hoor ... de eerste Honeycomb port is er. Nog niet echt bruikbaar maar het is een begin.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=978939

Afbeeldingslocatie: http://img340.imageshack.us/img340/1566/lockbr.png

[ Voor 19% gewijzigd door Ruffzz op 04-03-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
fragcompany schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 08:44:
Nou werkt nog steeds niet,ik denk toch storing.
2 kennissen van mij zelfde probleem (originele hd2) vodafone gebeld:
Nou u bent de eerste,als er meer klachten komen gaan we kijken zucht.
Lijkt wel standaard antwoord als wij al met zijn 3en hebben gebeld :O
Zelfs origineel nu werkt het niet met wm....
Dus,woon je in de buurt van oss (brabant) en ben je android aan het installeren met vodafone en geen connectie?
Neem geen moeite om uit te vogelen waarom dan je internet niet werkt :+

EDIT:
Storing is verholpen en alles werkt weer :Y
ik had hetzelfde vanmiddag, op t-mobile :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik heb iets aparts met mijn hd2 op android.

Ik heb de HyperDroid-GBX-v7.0 rom erop staan, en vanmiddag kom ik er ineens achter dat ik geen sms kan versturen. Als ik een sms intik en het wil versturen dan krijg ik een errorcode 332 en de sms werd niet verstuurd.

Ik vermoed dat ik ergens een telefoonnummer van de t-mobile sms centrale moet intikken, maar ik kan het aleen niet vinden waar dat te doen.

Heeft iemand hier ook die HyperDroid-GBX-v7.0 in gebruik en kan je me daarmee helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 12:10

itsoutthere

The Truth

Cyrus-The-Virus schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:34:
[...]

heb zelf de RafDroid 3.1ext rom op mn hd2 staan, veel onzin eraf gehaald (htc meuk, aandelen, div widgets enzo) de hele dag staat mobiel inet aan en sync (gmail en het weer) en ik doe ongeveer met 1 battery lading 3d14h (volgens battery monitor) in "slaap" stand (scherm dus gewoon uit) verbruikt hij 2~5mA als hij aan staat dan is het verbruik tussen de 70~380mA

ga ik met wifi en gps aan de gang dan gaat het hard ja.

Heb trouwens geen live achtergrond aan staan omdat ik gemerkt heb dat als je de telefoon met de powerknop op slaap zet (gewoon 1x drukken) de live achtergrond dus gewoon blijft lopen wat resulteerd in een verbruik van 130~150mA in slaapstand. Als hij uitgaat via de screentimeout dan stopt de achtergrond wel
Hoe heb je die HTC meuk en aandelen enzo eraf gehaald? Met Root-uninstaller lukt het me eigenlijk niet zo, want het blijft er dan op staan.

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Laatst online: 10:52

Audione0

Strijdt der titanen

Ik kan geen smsjes meer ontvangen via vodafone.. Toch een soort storing ofzo?

Verzenden gaat wel.

[ Voor 127% gewijzigd door Audione0 op 06-03-2011 00:27 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
Audione0 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 23:34:
Ik kan geen smsjes meer ontvangen via vodafone.. Toch een soort storing ofzo?

Verzenden gaat wel.
http://www.vodafone.nl/klantenservice/werkzaamheden

zat toen in waalwijk. en die staat er op, maar dan moeten ze ook met t-mobile hebben gekloot.
bij t-mobile kun je geloof ik alleen vooruit kijken op werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Laatst online: 10:52

Audione0

Strijdt der titanen

Sms werkt inmiddels weer.. De sim erin en eruit en deed het daarna weer..

Ik zie weleens zipped roms staan op xda, hoe flash je deze..?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 12:30
Audione0 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 16:53:
Sms werkt inmiddels weer.. De sim erin en eruit en deed het daarna weer..

Ik zie weleens zipped roms staan op xda, hoe flash je deze..?
met Clockworkmod (CWM) recovery, je kopieert de zip naar je SD kaart en start Clockwordmod recovery (te vinden in MALDR bij AD recovery, mits geinstalleerd) je kan dan daar backuppen en nieuwe roms installeren vanaf je sd kaart. Persoonlijk vind ik CWM echt een uitkomst, die backup functie is handig en wisselen tussen roms kan supermakkelijk zonder gebruik van een pc.

Je kan gewoon een rom downloaden met je telefoon en die dan installeren.
Pagina: 1 ... 12 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.