Nouja instelling, meer een bug. Het ligt aan de instelling van geluid. Je moet toetsgeluiden/aanraaktonen uitzetten (ben even vergeten hoe dat ook al weer heet). Dit staat bij sommige builds standaard aan, maar veroorzaakt de zogenaamde robotvoice die jij vermoedelijk ook hebt.Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:42:
[...]
Zojuist probeerde ik een telefoontje te plegen, wat blijkt, het geluid is helemaal vervormt.
Ik hoor wel dat er weat gezegt word, maar het is onverstaanbaar.
Het geluid lijkt wel gescrambled
Ik heb de gsm helemaal uit gehad en weer gestart maar het probleem blijft.
Ook als ik gebeld word is het geluid op de hd2 niet goed.
Is dit een instelling ?
Deze heb ik nu uitgezet en daarna een reboot gedaan, eens kijken of dat nu nog voorkomt.Okki5 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 17:09:
[...]
Nouja instelling, meer een bug. Het ligt aan de instelling van geluid. Je moet toetsgeluiden/aanraaktonen uitzetten (ben even vergeten hoe dat ook al weer heet). Dit staat bij sommige builds standaard aan, maar veroorzaakt de zogenaamde robotvoice die jij vermoedelijk ook hebt.
Bedankt voor de tip !
Ok, staat erop alleen ik weet nu niet welke map ik moet selecteren als ik voor de optie "choose zip from sdcard"Okki5 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 17:00:
[...]
met Clockworkmod (CWM) recovery, je kopieert de zip naar je SD kaart en start Clockwordmod recovery (te vinden in MALDR bij AD recovery, mits geinstalleerd) je kan dan daar backuppen en nieuwe roms installeren vanaf je sd kaart. Persoonlijk vind ik CWM echt een uitkomst, die backup functie is handig en wisselen tussen roms kan supermakkelijk zonder gebruik van een pc.
Je kan gewoon een rom downloaden met je telefoon en die dan installeren.
welke map moet ik secteren om de rom te flashen?
boot
META-INF
system
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Je moet de zip niet uitpakken:P Sorry dat ik dat vergat te vermeldenAudione0 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 17:32:
[...]
Ok, staat erop alleen ik weet nu niet welke map ik moet selecteren als ik voor de optie "choose zip from sdcard"
welke map moet ik secteren om de rom te flashen?
boot
META-INF
system
Omschrijving is redelijk duidelijk toch... Choose zip from sd card
Haha,Okki5 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 17:34:
[...]
Je moet de zip niet uitpakken:P Sorry dat ik dat vergat te vermelden
Ja dat dacht ik ook, maar het werkte niet.. Vandaar ik het had uitgepakt.Prulleman schreef op zondag 06 maart 2011 @ 18:12:
Omschrijving is redelijk duidelijk toch... Choose zip from sd card
Straks weer ff proberen .. Ik zal wel wat fout doen..:D
[ Voor 28% gewijzigd door Audione0 op 06-03-2011 21:04 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Klopt. Die root-uninstaller werkt vreemd. Eerst via dat proggie bijv de aandelen backuppen. Dan zegt hij dat het gebackupt en verwijderd is. Proggie afsluiten en weer opnieuw openen. Dan staat er bij installed apps ineens een com.htc.stock en ook een widget. Daarop en je vinger houden zodat er een menu komt en dan uninstall kiezen. Nu istie echt wegitsoutthere schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 21:30:
[...]
Hoe heb je die HTC meuk en aandelen enzo eraf gehaald? Met Root-uninstaller lukt het me eigenlijk niet zo, want het blijft er dan op staan.
[ Voor 0% gewijzigd door Cyrus-The-Virus op 08-03-2011 16:13 . Reden: typefoutjes van onscreen keyboard op telefoon :) ]
Ik zit met een probleempje.
Ik heb CM7 NAND erop gezet, draait allemaal goed.
Heb alleen problemen met twitter en facebook. Hij meldt me automatisch af, op willekeurige momenten. Dit doet ie automatisch en moet ik weer me email en wachtwoord invoeren.
Ook als ik de icons verander (met Launcherpro plus) blijft de icon even staan, en later verandert ie weer terug naar de default icon.
Als ik in mijn dock de icon aanpas is er niets aan de hand.
Heb het idee dat het aan de widgets van lpp ligt, maar die heb ik nu verwijderd van mijn scherm. Het probleem bljift. Of ligt het aan cm7? Kan in het topic van XDA niks vinden.
Ik heb CM7 NAND erop gezet, draait allemaal goed.
Heb alleen problemen met twitter en facebook. Hij meldt me automatisch af, op willekeurige momenten. Dit doet ie automatisch en moet ik weer me email en wachtwoord invoeren.
Ook als ik de icons verander (met Launcherpro plus) blijft de icon even staan, en later verandert ie weer terug naar de default icon.
Als ik in mijn dock de icon aanpas is er niets aan de hand.
Heb het idee dat het aan de widgets van lpp ligt, maar die heb ik nu verwijderd van mijn scherm. Het probleem bljift. Of ligt het aan cm7? Kan in het topic van XDA niks vinden.
Ik heb nu sinds een weekje skink 1.2 desire build draaien via NAND en wat een verbetering tov mijn Desire HD SD build. Ben super tevreden over deze rom maar mis nu wel wat functionaliteiten eigenlijk van de nieuwere sense versie mbt exchange server etc. Zijn de desire HD builds vergelijkbaar met een desire build of is dit verschil groot? Iemand nog een aanrader voor een goede build?
Ik wil graag overstappen op een android 2.3.x NAND maar welke is goed?
Sinds vandaag werkt mijn touchscreen ineens niet meer. Ik kan hem nog wel gewoon opstarten, maar op het moment dat ik dan mijn pin in moet toetsen kan ik geen knop bedienen. Als ik op 'back' druk op de fysieke knoppen kom ik bij een lockscreen en ook daar kan ik niks. Helemaal opladen, batterij eruit, niks werkt.
Zometeen dus maar even de Cyanogen-variant van Android 2.3 er opnieuw opzetten -> hij werkt zo lekker namelijk!
Zometeen dus maar even de Cyanogen-variant van Android 2.3 er opnieuw opzetten -> hij werkt zo lekker namelijk!
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Beste Tweakers...
Na een aantal maanden geleden wat geklooid te hebben met de SD versies van Android op mijn HD2 (faal! werkte altijd ff erg leuk, maar toch erg traag en veel gekke dingen als robotvoice, niet werkend touchscreen en toestel wilde vaak niet uit lock/standbystand komen), ben ik afgelopen weekend ook eens gaan rommelen met de NAND versies.. leukleukleuk... en dat werkt vooralsnog inderdaad erg lekker strak. Tot nu toe nog geen gekke dingen tegengekomen. Allemaal dus erg tof, en leuk om mn HD2 eens op Android te hebben lopen.
Ik draai momenteel de: DFT sense mod (30-12-2010) van xda (Android 2.2)
radio 2.15.50.14
Maarrr.... wat ik me eigenlijk al een tijd afvraag, en niet echt kan vinden... Hoe zit het met de veiligheid van dit soort mods -goed, een deel is open source en zou je daarop kunnen nalopen, maar een deel, zoals mijn mod van Cotulla is dat niet-. Hoe weet je nou zeker dat er niet allerlei crap in zo'n mod zit, of anderzijds vage rommel die bijvoorbeeld kan gaan lopen bellen/verzenden/downloaden zonder dat je daar als gebruiker invloed op hebt.
Ik ben niet onhandig met dit soort spul installeren en computers, maar echt de diepte in -hoe zo'n mod nu eigenlijk werkt- daar mis ik een hoop kennis. Ook de source zou voor mij een groot raadsel zijn...
Ik vertrouw XDA en dan vooral bepaalde users (waaronder dus ook Cotulla) wat dat betreft eigenlijk "blind", aangezien ik een goed gevoel bij dat forum heb. Maar echt zeker weten doe ik het toch niet. Ook omdat ik de laatste weken enorm veel lees over Android en veiligheidsissues... (die trouwens volkomen losstaan van mods, maar meer met brakke apps te maken hebben schijnbaar)
Zijn er mensen die dit weten? Of wellicht ook deze vraag hebben? Hoe kom je erachter (liefst voordat het te laat is )
Ik heb nog geen gekke dingen meegemaakt dus, maar ik loop hier gewoon al een tijdje over te piekeren...
Na een aantal maanden geleden wat geklooid te hebben met de SD versies van Android op mijn HD2 (faal! werkte altijd ff erg leuk, maar toch erg traag en veel gekke dingen als robotvoice, niet werkend touchscreen en toestel wilde vaak niet uit lock/standbystand komen), ben ik afgelopen weekend ook eens gaan rommelen met de NAND versies.. leukleukleuk... en dat werkt vooralsnog inderdaad erg lekker strak. Tot nu toe nog geen gekke dingen tegengekomen. Allemaal dus erg tof, en leuk om mn HD2 eens op Android te hebben lopen.
Ik draai momenteel de: DFT sense mod (30-12-2010) van xda (Android 2.2)
radio 2.15.50.14
Maarrr.... wat ik me eigenlijk al een tijd afvraag, en niet echt kan vinden... Hoe zit het met de veiligheid van dit soort mods -goed, een deel is open source en zou je daarop kunnen nalopen, maar een deel, zoals mijn mod van Cotulla is dat niet-. Hoe weet je nou zeker dat er niet allerlei crap in zo'n mod zit, of anderzijds vage rommel die bijvoorbeeld kan gaan lopen bellen/verzenden/downloaden zonder dat je daar als gebruiker invloed op hebt.
Ik ben niet onhandig met dit soort spul installeren en computers, maar echt de diepte in -hoe zo'n mod nu eigenlijk werkt- daar mis ik een hoop kennis. Ook de source zou voor mij een groot raadsel zijn...
Ik vertrouw XDA en dan vooral bepaalde users (waaronder dus ook Cotulla) wat dat betreft eigenlijk "blind", aangezien ik een goed gevoel bij dat forum heb. Maar echt zeker weten doe ik het toch niet. Ook omdat ik de laatste weken enorm veel lees over Android en veiligheidsissues... (die trouwens volkomen losstaan van mods, maar meer met brakke apps te maken hebben schijnbaar)
Zijn er mensen die dit weten? Of wellicht ook deze vraag hebben? Hoe kom je erachter (liefst voordat het te laat is )
Ik heb nog geen gekke dingen meegemaakt dus, maar ik loop hier gewoon al een tijdje over te piekeren...
Ik denk dat je je een beetje teveel zorgen maakt.
Voor apps kan je Aspotcat installeren en bijhouden wat de app allemaal wil doen.
Voor mods als HSPL en MAGLDR van Cotulla geldt dat die man/groep zo'n goede naam heeft opgebouwd, dat ze echt wel te vertrouwen zijn. Plus dat zij niet de enige ontwikkelaars zijn, dus als er iets sneaky uitgehaald zou worden, zou dat echt wel bekend worden en dan gooien ze hun goede naam te grabbel en dat doen ze echt niet!
Dat zelfde geldt voor ROMS. Die zijn open source zoals je zegt, als daar iets in verborgen zit komt dat ook binnen no time naar buiten.
Voor apps kan je Aspotcat installeren en bijhouden wat de app allemaal wil doen.
Voor mods als HSPL en MAGLDR van Cotulla geldt dat die man/groep zo'n goede naam heeft opgebouwd, dat ze echt wel te vertrouwen zijn. Plus dat zij niet de enige ontwikkelaars zijn, dus als er iets sneaky uitgehaald zou worden, zou dat echt wel bekend worden en dan gooien ze hun goede naam te grabbel en dat doen ze echt niet!
Dat zelfde geldt voor ROMS. Die zijn open source zoals je zegt, als daar iets in verborgen zit komt dat ook binnen no time naar buiten.
ben erg happy over deze:tomblack schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 08:37:
Ik wil graag overstappen op een android 2.3.x NAND maar welke is goed?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=933951
wel bijna dagelijks updates
Thx! ... Dat ik me zorgen maak is een groot woord, maar het houd me bezig. Deels omdat ik me persoonlijk wel interesseer voor zaken als beveiliging. Dat de makers van deze mods tde beste intenties hebben dat geloof ik ook wel. Inderdaad ook om dezelfde reden als je aandraagt. Ze zullen hun naam dan snel kwijt zijn.CRXed schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 01:47:
Ik denk dat je je een beetje teveel zorgen maakt.
(Alhoewel er waarschijnlijk zat mensen zijn die een goede naam op een forum best zou willen ruilen voor een fors geldbedrag...... maar dat is speculeren...)
Echter zijn er recent dus updates voor Android (gebaseerd op originele code van het Google project zelf) ook besmet geraakt met een Trojan... Deze werd/word aangeboden via een niet officiele android market in China... Mocht hiervan een mod gemaakt worden is de kans uiteraard aanwezig dat de malware ook hier -onbedoeld- in terecht komt. Er komen namelijk een aantal mods (ook op XDA) uit die streken. En aangezien de mods allemaal zo snel mogelijk de nieuwste en meest up to date versie willen gebruiken lijkt mij dit een risico... Niet alleen voor mods dus eigenlijk, maar voor Android in het algemeen. Het ligt de laatste weken behoorlijk onder vuur zegmaar.
Voor zover ik het begrepen heb is eigenlijk alles wat niet versie 2.3 is kwetsbaar.
Dit is opgelost door een update van Google (versie 2.3), maar deze update is nu dus besmet met een Trojan (alleen via de foute chinese android market vooralsnog...) ;-) Lekker hè ?!
Link naar artikelen:
http://www.security.nl/ar...rs_nog_steeds_lek%22.html
http://www.security.nl/ar...bevat_Trojaans_paard.html
Tsja, als je apps via een onofficiële weg als zo'n Chinese markt gaat downloaden ipv de officiële Google update, dan vraag je er wel zelf om vind ik.
Het is geen app.. het is de officiele Android 2.3 update die besmet zou zijn... weliswaar alleen via die unofficial chinese market te downloaden, maar wie garandeert dat daar niet ook anderen van downloaden om daaruit weer een mod te ontwikkelen... (ikzelf download natuurlijk niet uit die market.... alhoewel.. wie zegt dat (ik ben wat dat betreft absoluut geen wizzkid) de market die ik aanklik op mijn Android toestel niet bestanden van een chinese server bevat ?!? Staan genoeg apps tussen bijvoorbeeld met vage chinese tekens en dergelijken) En nee, die download ik niet nee.... ;-)CRXed schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:37:
Tsja, als je apps via een onofficiële weg als zo'n Chinese markt gaat downloaden ipv de officiële Google update, dan vraag je er wel zelf om vind ik.
Het is een hypothese, geen vaststaand feit. Was benieuwd of er anderen ook vragen over hebben of dat er mensen bekend mee zijn. Als je het nieuws een beetje volgt zul je merken dat Android momenteel hot is bij malware en virusontwikkelaars. Dat zelfs Google zelf apps van jou toestel verwijdert zegt genoeg lijkt me ;-) En deze kwamen niet allemaal van een vage chinese android market voor zover ik weet..
Geen paniek hè..
Net nog op NU.nl een heel artikel erover...
http://www.nu.nl/internet...oid-trekt-criminelen.html
[ Voor 4% gewijzigd door GeeEs op 10-03-2011 16:06 ]
Vraagje.!
Als ik aan de telefoon ben om te bellen als er iemand anders belt hoor ik niet dat er iemand anders belt.
En als er iemand smst hoor geen piepje of trilt de telefoon niet..
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen of dit een instelling is???
Als ik aan de telefoon ben om te bellen als er iemand anders belt hoor ik niet dat er iemand anders belt.
Heb je de oproepinstellingen al nagekeken? Misschien moet je daar eens doorheen lopen, iets met wisselgesprek.nftk schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:39:
Vraagje.!
Dat iemand dezelfde naam eraan geeft als een Google update, betekent nog niet dat het de officiële update is he! DE officiële update was gewoon schoon.GeeEs schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:04:
[...]
Het is geen app.. het is de officiele Android 2.3 update die besmet zou zijn
Klopt, die garantie heb je inderdaad niet, maar een beetje gezond verstand moet men ook gebruiken!GeeEs schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:04:
[...]
... weliswaar alleen via die unofficial chinese market te downloaden, maar wie garandeert dat daar niet ook anderen van downloaden om daaruit weer een mod te ontwikkelen... (ikzelf download natuurlijk niet uit die market.... alhoewel.. wie zegt dat (ik ben wat dat betreft absoluut geen wizzkid) de market die ik aanklik op mijn Android toestel niet bestanden van een chinese server bevat ?!? Staan genoeg apps tussen bijvoorbeeld met vage chinese tekens en dergelijken) En nee, die download ik niet nee.... ;-)
Hopelijk gaat Google nu wel een beetje meer controle uitoefenen op de apps die in de officiële market worden gezet.
Ik heb er naar gezocht maar niet kunnen vinden. Heb al in de sound settings gekeken maar daar kan ik het niet vinden.. Het is wel erg vervelend als ik nu aan de telefoon ben hoor ik niet of ik gebeld of gesmsd word.Eric_Cantona schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:47:
[...]
Heb je de oproepinstellingen al nagekeken? Misschien moet je daar eens doorheen lopen, iets met wisselgesprek.
Dat is al een paar keer gebeurt erg vervelend.
Hopelijk is er een oplossing voor dit probleem.
Beter zoeken dan...Instellingen -> Oproepinstellingen -> Aanvullende instellingen -> Wisselgesprek aanvinkennftk schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 08:01:
[...]
Ik heb er naar gezocht maar niet kunnen vinden. Heb al in de sound settings gekeken maar daar kan ik het niet vinden.. Het is wel erg vervelend als ik nu aan de telefoon ben hoor ik niet of ik gebeld of gesmsd word.
Dat is al een paar keer gebeurt erg vervelend.
Hopelijk is er een oplossing voor dit probleem.
Als hem instel dan onthoud hij het vinkje niet.
Kan ik dit nog anders instellen zodat het wel werkt.
Kan ik dit nog anders instellen zodat het wel werkt.
[ Voor 71% gewijzigd door nftk op 11-03-2011 15:12 ]
Tip : gingerbread (2.3.2) met de nieuwe sense 
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=989289
Bijzonder snel
Bijzonder snel
[ Voor 16% gewijzigd door Ruffzz op 11-03-2011 16:51 ]
Ik zag 'm ook al staan. Ik wacht nog even op mijn favoriete chef Rafpigna totdat hij met een 2.3 + Sense 2.1 rom komt.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Ik ben zeer benieuwd, ik wacht nog even dat de meeste bugs eruit zijn en dan ga ik ook eens een NAN rom proberen!Ruffzz schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:42:
Bijzonder snel
Voornamelijk dat de camera nog niet werkt, houdt me nu nog tegen!
ben um nu wel aan 't flashen.. veel te nieuwsgierig.. camera kan ik nog wel mee levenPinobigbird schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:59:
Ik zag 'm ook al staan. Ik wacht nog even op mijn favoriete chef Rafpigna totdat hij met een 2.3 + Sense 2.1 rom komt.
Ik zit wederom met een probleem...
Ik heb mijn gsm's beide gereset en ben helemaal opnieuw begonnen omdat ik ze echt identiek wil hebben.
Beide zijn voorzien van
hspl 2.08
radio 2.15
magldr 1.13
cwm 3.0.0.5
1 telefoon werkt perfect, de ander wil geen enkele rom laden.Tijdens het booten blijft deze hangen op het android logo.
Wat is fout gegaan want ik weet het gewoon weg niet meer waar k t probleem moet zoeken.
Ik heb mijn gsm's beide gereset en ben helemaal opnieuw begonnen omdat ik ze echt identiek wil hebben.
Beide zijn voorzien van
hspl 2.08
radio 2.15
magldr 1.13
cwm 3.0.0.5
1 telefoon werkt perfect, de ander wil geen enkele rom laden.Tijdens het booten blijft deze hangen op het android logo.
Wat is fout gegaan want ik weet het gewoon weg niet meer waar k t probleem moet zoeken.
ik voel me lekkaah !!!
Dat klinkt toch echt als een HSPL of Radio probleem.LyP0 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 18:55:
.Tijdens het booten blijft deze hangen op het android logo.
T probleem is semi-verholpen.
Met cwm een backup maken van de installatie en die op de 2e telefoon restore'en.
Ik snap echter nog steeds niet waarom het niet werkt met een install op de telefoon zelf.
Wanneer ik dus een nieuwe rom wil installeren moet ik die eerst op de 1e gsm draaien voordat ik alle handelingen kan doen om het om te zetten naar de 2e gsm.
Met cwm een backup maken van de installatie en die op de 2e telefoon restore'en.
Ik snap echter nog steeds niet waarom het niet werkt met een install op de telefoon zelf.
Wanneer ik dus een nieuwe rom wil installeren moet ik die eerst op de 1e gsm draaien voordat ik alle handelingen kan doen om het om te zetten naar de 2e gsm.
ik voel me lekkaah !!!
Task29 ook al geprobeerd? (format van je nand/rom geheugen)LyP0 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 20:57:
T probleem is semi-verholpen.
let op hierna moet je wel weer radio en magldr installeren
Als je android op je NAND installeert, en er gaat iets mis, kun je dan nog terug naar wm?
Jep. Je kunt WM gewoon terug flashen en HSPL en oude Radio terugzetten.Diecke schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 19:00:
Als je android op je NAND installeert, en er gaat iets mis, kun je dan nog terug naar wm?
Dus als ik het verkloot is er niks aan het handje
?

Nope. Ook als je geen rom op je telefoon hebt staan kun je nog gewoon je telefoon in een zogenaamd 'drie kleuren scherm' starten. En van daaruit een USB verbinding met je pc maken om alles te fixen.
Ik heb het net voor elkaar gekregen om zo'n zogenaamde zip rom te installen. Er wordt aangegeven bij clockworkMod recovery dat de rom succesvol is geinstalleerd. Ik reboot, maar er gebeurt verder niets.
Het groene HTC logo blijft stilltjes op het scherm staan. Verder niets..
Of moet ik nog een actie na het installen van de rom doen?
Het groene HTC logo blijft stilltjes op het scherm staan. Verder niets..
Of moet ik nog een actie na het installen van de rom doen?
Hoe lang heb je gewacht?
een half uur zeker..
wel je SD kaart gepartitioneerd?!Audione0 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 00:10:
een half uur zeker..
uh, nee 
Wist niet dat dat ook moest..
Ga ik nu meteen doen..
Ik heb een SD kaartje van 8GB, maar deze staat er niet bij. Moet ik nu een partitie van 4GB kiezen en cache van 256MB?
Ga ik nu meteen doen..
Ik heb een SD kaartje van 8GB, maar deze staat er niet bij. Moet ik nu een partitie van 4GB kiezen en cache van 256MB?
[ Voor 47% gewijzigd door Audione0 op 13-03-2011 12:39 ]
Ligt eraan of je app2sd of iets wilt gebruiken (of moet gebruiken omdat je bv een 400 recovery hebt geflashed).Audione0 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 12:36:
uh, nee
Ga ik nu meteen doen..
Ik heb gister een nieuwe kernel geflasht op TyphooN CM7 2.6.0, van Rafpinga 1.8 OC naar GL_Core v11 UV.
Ik sta echt versteld van de vooruitgang
! Het hele systeem reageert veel sneller, minder stotteringen en langere batterijduur, dankzij de undervolted kernel! Helemaal perfect!
Ik sta echt versteld van de vooruitgang
Ik heb de nieuwste Typhoon CM 7 ROM (2.6.2) met de GL Core UV gedownload. ben erg benieuwd naar de accuduur. Morgen eens een dagje draaien en kijken of de accuduur bij mij ook verbeterd isbartju schreef op zondag 13 maart 2011 @ 12:59:
Ik heb gister een nieuwe kernel geflasht op TyphooN CM7 2.6.0, van Rafpinga 1.8 OC naar GL_Core v11 UV.
Ik sta echt versteld van de vooruitgang! Het hele systeem reageert veel sneller, minder stotteringen en langere batterijduur, dankzij de undervolted kernel! Helemaal perfect!
Verwijderd
Hallo, ik heb een rom geflashed die wel in het Nederlands is (multilang), alleen er is geen NL toetsenbord aanwezig op het toestel. (gingerbread)
Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar kan dus nergens een toetsenbord vinden dat Nederlands is.
Zou iemand mij misschien verder kunnen helpen?
Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar kan dus nergens een toetsenbord vinden dat Nederlands is.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=624416Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 13:42:
Hallo, ik heb een rom geflashed die wel in het Nederlands is (multilang), alleen er is geen NL toetsenbord aanwezig op het toestel. (gingerbread)
[ Voor 9% gewijzigd door Convoy op 14-03-2011 14:56 ]
Ik heb een NAND ROM van Rafpigna geïnstalleerd (data2ext) Maar kan ik nu gewoon de sd kaart er weer uithalen en geheel herformateren?
Heb je een ext4 partitie op je sd card staan? Zo nee, dan kan je natuurlijk formatteren wat je wilt. Zo ja dan slaat Android daar (in die ext4 partitie) al je persoonlijke gegevens op. Als je kaart gepartitioneerd is met een fat32 partitie en een ext partitie, dan kan je die fat32 partitie natuurlijk wel gewoon formatteren.Diecke schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:56:
Ik heb een NAND ROM van Rafpigna geïnstalleerd (data2ext) Maar kan ik nu gewoon de sd kaart er weer uithalen en geheel herformateren?
Dus, heb je een ext en een fat partitie op je SD, dan kan je die fat32 partitie altijd formatteren, maar formateer je die ext partitie dan ben je al je gegevens kwijt.
Als je geen ext partitie op je sd hebt, dan slaat android al je persoonlijke gegevens op in het NAND geheugen, en kan je met die SD doen wat je maar wilt (tenzij je een image gebruikt maar dat zal wel niet).
Als ik de nieuwste MIUI stock van jan-willem3([12 MAR]***[EN,DE,ES,FR,NL,ZH,IW,IT,PT,DA][ZIP]MIUI stock 1.3.11***[bugs fixed!!]]) installeer over mijn bestande MIUI stock van jan-willem3 ([8 FEB]******[ZIP]MIUI stock 1.2.4 AU/DEV[PPP/RMNET]******[New Apps2SD])dan ben ik alles kwijt ook mijn SD ext partitie,installatie gevolgd zoals beschreven op XDA.Wat doe ik verkeerd ???Al geluk dat ik een Back_Up gemaakt had met CWM.Iemand een idee???Okki5 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:06:
[...]
Heb je een ext4 partitie op je sd card staan? Zo nee, dan kan je natuurlijk formatteren wat je wilt. Zo ja dan slaat Android daar (in die ext4 partitie) al je persoonlijke gegevens op. Als je kaart gepartitioneerd is met een fat32 partitie en een ext partitie, dan kan je die fat32 partitie natuurlijk wel gewoon formatteren.
Dus, heb je een ext en een fat partitie op je SD, dan kan je die fat32 partitie altijd formatteren, maar formateer je die ext partitie dan ben je al je gegevens kwijt.
Als je geen ext partitie op je sd hebt, dan slaat android al je persoonlijke gegevens op in het NAND geheugen, en kan je met die SD doen wat je maar wilt (tenzij je een image gebruikt maar dat zal wel niet).
En alweer is het raak.
Na een update naar versie 9 van GBX wil de telefoon weer niet booten.
Nu denk je ach van te voren een backup maken en terug zetten.... niet dus, de backup wil ook niet meer booten.
Ik zal weer een backup van mn andere telefoon terug moeten zetten.
Ga denk ik toch eens dat task 29 doen... even kijken hoe/wat.
Na een update naar versie 9 van GBX wil de telefoon weer niet booten.
Nu denk je ach van te voren een backup maken en terug zetten.... niet dus, de backup wil ook niet meer booten.
Ik zal weer een backup van mn andere telefoon terug moeten zetten.
Ga denk ik toch eens dat task 29 doen... even kijken hoe/wat.
ik voel me lekkaah !!!
Ik had op marktplaats een Gebruikte HD2 digitizer gehaald voor 35 euro Alleen de soldeer aansluitingen waren niet goed meer. Gelukkig kreeg ik mijn geld terug en mocht ik de digitizer houden. Nu heb ik een nieuwe LCM module gehaald ( LCD+TOUCHSCREEN) voor €125,-. Nu wachten tot telefoon terug is bij berkelmans in Tilburg. Volgens hun komt die donderdag of vrijdag terug, daarna ga ik hem zelf vervangen.
je kan je cwm backup ADVANCED restoren.Seki schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:02:
[...]
Als ik de nieuwste MIUI stock van jan-willem3(\[12 MAR]***[EN,DE,ES,FR,NL,ZH,IW,IT,PT,DA][ZIP]MIUI stock 1.3.11***[bugs fixed!!]]) installeer over mijn bestande MIUI stock van jan-willem3 (\[8 FEB]******[ZIP]MIUI stock 1.2.4 AU/DEV[PPP/RMNET]******[New Apps2SD])dan ben ik alles kwijt ook mijn SD ext partitie,installatie gevolgd zoals beschreven op XDA.Wat doe ik verkeerd ???Al geluk dat ik een Back_Up gemaakt had met CWM.Iemand een idee???
dus alleen de sd-ext terugzetten
Heb nog een vraagske:als ik Wifi een tijd aan laat staan,zoals thuis op mijn eigen netwerk(MIUI stock),daarna uitschakel en mijn 3G data verbinding aanzet,dan krijg ik geen verbinding met 3G meer.Dan moet ik terug opstarten en dan werkt het wel natuurlijk mijn 3G verbinding.Heb dit bij alle versies van MIUI stock van jan-willem3....
Ik heb ook geprobeerd deze te installeren op mijn HD2.Ruffzz schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:42:
Bijzonder snel
Echter als ik via CWR de zip (gbsense01eu.zip) heb geinstalleerd en vervolgens mbv CWR een reboot uitvoer krijg ik eerst het MAGLDR scherm en daarna het witte bootscherm van HTC.
Echter dat HTC flash screen blijft maar constant rebooten. Dus die animatie blijft maar doorgaan en doorgaan.
Ik heb ook al de TMOUS (gbsense01tmous.zip) geprobeerd, maar dan blijft de HD2 zichzelf de hele tijd softresetten.
Iemand enig idee waar het aan ligt? Ik heb ook al radio 2.08 en 2.15 geprobeerd.Na een 3e poging werkt het blijkbaar toch? Vreemd
[ Voor 3% gewijzigd door bartbh op 15-03-2011 19:41 ]
Heb je wel de juiste systeempartitiegrootte? Anders moet je CWR opnieuw flashen met een passende partitie-indeling.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Ben zeer benieuwd of het gaat lukken! Misschien kun je wat screens posten (voor en na). Ik heb nog een vriend die een gebroken display heeft, maar daar vroegen ze voor het repareren ruim € 200,- voor.tolunaygul12 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:05:
Ik had op marktplaats een Gebruikte HD2 digitizer gehaald voor 35 euro Alleen de soldeer aansluitingen waren niet goed meer. Gelukkig kreeg ik mijn geld terug en mocht ik de digitizer houden. Nu heb ik een nieuwe LCM module gehaald ( LCD+TOUCHSCREEN) voor €125,-. Nu wachten tot telefoon terug is bij berkelmans in Tilburg. Volgens hun komt die donderdag of vrijdag terug, daarna ga ik hem zelf vervangen.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ik zal zeker foto's voor en na posten. Ik wil tijdens de reparatie ook gaan filmenSmarron schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 22:34:
Ben zeer benieuwd of het gaat lukken! Misschien kun je wat screens posten (voor en na). Ik heb nog een vriend die een gebroken display heeft, maar daar vroegen ze voor het repareren ruim € 200,- voor.
Heb even een vraag: ik heb sinds kort android 2.2 op mn hd2. Nu heb ik mijn hotmail ingesteld op de standaard mail app van android. Het syncen van de contacten lukt wel maar van de mail zelf niet. Dus mailtjes die ik op mn mobiel open staan ook nog ongelezen op mijn pc en andersom. Nu heb ik wel even gezocht maar is dit echt alleen mogelijk met die exchange app, deze vind ik echt bagger namelijk...
Kan ook met de standaard mail app, als je Hotmail maar instelt met exchange instellingen.Hannes87 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 14:29:
Heb even een vraag: ik heb sinds kort android 2.2 op mn hd2. Nu heb ik mijn hotmail ingesteld op de standaard mail app van android. Het syncen van de contacten lukt wel maar van de mail zelf niet. Dus mailtjes die ik op mn mobiel open staan ook nog ongelezen op mijn pc en andersom. Nu heb ik wel even gezocht maar is dit echt alleen mogelijk met die exchange app, deze vind ik echt bagger namelijk...
Dat doe je door voor handmatige instellen te kiezen.
Ik gebruik nu de nexusHD rom, wat op zich geen verkeerde rom is, vanwege het aanwezige Nederlandse woordenboek.
Ik zou graag de typhoon CM7 rom gebruiken, maar daar ontbreekt dus het woordenboek, wat heel vervelend is.
Welk toetsenbord gebruiken jullie daarvoor of hebben jullie een andere oplossing?
Verder heb ik de musicplayer van honeycomb geïnstalleerd, en ik moet zeggen dat het best wel een fancy playertje is
Ik zou graag de typhoon CM7 rom gebruiken, maar daar ontbreekt dus het woordenboek, wat heel vervelend is.
Welk toetsenbord gebruiken jullie daarvoor of hebben jullie een andere oplossing?
Verder heb ik de musicplayer van honeycomb geïnstalleerd, en ik moet zeggen dat het best wel een fancy playertje is
Ik ben heel erg fan van Smartkeyboard pro, deze past zich aan aan jouw vingerzettingen en door dynamische toetsgrootte maak je veel minder fouten. Deze heeft ook een heel fijn Nederlands woordenboek (je kan overigens voor alle talen woordenboeken downloaden).Your Grandma schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:50:
Ik gebruik nu de nexusHD rom, wat op zich geen verkeerde rom is, vanwege het aanwezige Nederlandse woordenboek.
Overigens vind ik de NexusHD rom veel sneller en minder buggy dan de Typhoon rom, waarom wil je overstappen?
[ Voor 4% gewijzigd door Okki5 op 16-03-2011 17:56 ]
Bedankt voor de tip, ik ga het eens uitproberen.
Wat CM betreft, ik vind die knopjes voor je wifi, gps enz in je dropdown menu zo fijn.
Wat CM betreft, ik vind die knopjes voor je wifi, gps enz in je dropdown menu zo fijn.
Typhoon heeft inderdaad weleens last van bugs, maar hij update ook bijna dagelijks naar de laatste nightly cm7 builds.Okki5 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:54:
[...]
Ik ben heel erg fan van Smartkeyboard pro, deze past zich aan aan jouw vingerzettingen en door dynamische toetsgrootte maak je veel minder fouten. Deze heeft ook een heel fijn Nederlands woordenboek (je kan overigens voor alle talen woordenboeken downloaden).
Overigens vind ik de NexusHD rom veel sneller en minder buggy dan de Typhoon rom, waarom wil je overstappen?
Ik heb nu 2.6.3 en die is heel snel en stabiel!
verder vijf ik de extra functies van cm echt wel waardevol
Ik gebruik zelf swype, met eigen nl woordenboek
Ik ben het eens met Okki5, ik ben juist overgestapt van Typhoon naar de NexusHD rom. Mijn ervaring is dat Typhoon last heeft van SOD's (Sleep of Death's), ook anderen hebben dit gezien de reacties in het topic op XDA..Your Grandma schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:50:
Maar ik begrijp je hoor Your Grandma, ook ik had graag een CM7 rom gehad.. Maar goed, nexusHD rom is een goede 'everyday rom'.
Dat vind ik ook het fijne van deze rom, elke dag staat er een nieuwe update voor je klaarPrulleman schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 23:13:
![]()
[...]
Typhoon heeft inderdaad weleens last van bugs, maar hij update ook bijna dagelijks naar de laatste nightly cm7 builds.
Ik heb nu 2.6.3 en die is heel snel en stabiel!
verder vijf ik de extra functies van cm echt wel waardevol
Ik gebruik zelf swype, met eigen nl woordenboek
Ik ondervind zelf inderdaad ook wel last van een aantal bugs, SOD's heb ik nu ook met de nieuwste (2.7.0) rom, en bij 2.6.3 kon ik op den duur niet meer booten dus toen had ik teruggeflasht naar versie 2.5.4. Maar inderdaad is de CyanogenMod wel een erg fijne mod. Wat me wel opviel: de animatie bij het uitschakelen van het beeldscherm doet het bij de Typhoon rom niet. deze deed het wel bij de MDJ revolution rom (voorbeeld: YouTube: Android Gingerbread (2.3) Screen Off Animation)
Tips voor een stabiele Froyo ROM? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Mijn HD2 komt volgende week terug van reparatie (touchscreen werkte niet goed meer) en ik heb altijd MCCM SE V3.3 FroyoStone Sense gebruikt, maar het internet haperde steeds vaker. Ik durf niet goed te gaan flashen en wil dus gewoon simpel een goede ROM die ook geen problemen geeft met de internetverbinding. Ik heb even gedacht aan een Desire Z ROM, maar dan heb je weer gedoe met het keyboard. Voor mij kan het liefst ook zo kaal mogelijk zijn, maar wel met het mooie sense natuurlijk.
Kortom, wat is volgens jullie de meest stabiele Froyo ROM voor op m'n HD2?
Mijn HD2 komt volgende week terug van reparatie (touchscreen werkte niet goed meer) en ik heb altijd MCCM SE V3.3 FroyoStone Sense gebruikt, maar het internet haperde steeds vaker. Ik durf niet goed te gaan flashen en wil dus gewoon simpel een goede ROM die ook geen problemen geeft met de internetverbinding. Ik heb even gedacht aan een Desire Z ROM, maar dan heb je weer gedoe met het keyboard. Voor mij kan het liefst ook zo kaal mogelijk zijn, maar wel met het mooie sense natuurlijk.
Verwijderd
Draai nu deze rom: [16.MAR.2011][CWM] TyphooN CyanogenMod 7 RC2 v2.7.0 [2.3.3][A2SD][HyperKernel v5.0]
Erg zuinig! Met data op 2G in standby 2mA! Paar dingen die mij opvallen.
- Loop vrij snel tegen het probleem dat het interne geheugen vol is. Wanneer ik de app(s) dan naar de sd-
kaart verplaats werken ze niet meer. Iemand een oplossing hiervoor?
- De screenshots op XDA laten bij de 'power-options' in het 'pull-down' menu 6 opties zien, terwijl ik er maar 4
heb. Waar is dit aan te passen?
- Op XDA staat een screenshot van de 'theme chooser'. Daar staat 3/7. Ik heb er maar 3! De screenshots
lijken dus wel van een andere versie! Of zie ik iets over het hoofd?
- Loop vrij snel tegen het probleem dat het interne geheugen vol is. Wanneer ik de app(s) dan naar de sd-
- De screenshots op XDA laten bij de 'power-options' in het 'pull-down' menu 6 opties zien, terwijl ik er maar 4
- Op XDA staat een screenshot van de 'theme chooser'. Daar staat 3/7. Ik heb er maar 3! De screenshots
Geheugen probleem kan je oplossen met een ext3 partitie op je sd, android denkt dan dat het een echte interne unix partitie is. Zie ook het topicVerwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 08:09:
Draai nu deze rom: [16.MAR.2011][CWM] TyphooN CyanogenMod 7 RC2 v2.7.0 [2.3.3][A2SD][HyperKernel v5.0]
icoontjes in de notificatie drawer kan je vinden bij de cm settings/interface
- Sommige apps werken alleen maar op het interne geheugen, zoals Angry Birds, Glow Hockey en nog een paar andere games. Als je deze op de SD kaart zet krijg je altijd een Force Close meldingVerwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 08:09:
- Ik heb eventjes voor je gezocht, was hier zelf ook wel benieuwd naar. Maar dit deze opties kun je instellen in Instellingen-> CyanogenMod settings -> Interface -> Notification Power Widget -> Widget Buttons.
- De themes voor de theme chooser kun je zelf downloaden. Ikzelf gebruik dit thema nu: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=967369. Deze kun je via CWR installeren.
Met deze [13.FEB.2011][DFT|CWM]AF403 DesireHD stock base 1.5 [/data ext4onSD][Krn:RAFPIGNA1.7] ROM werkt het allemaal wel (Desire HD clone)hansie18 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 06:14:
[ Voor 73% gewijzigd door vanpeltje op 17-03-2011 09:55 ]
vanpeltje
Angry Birds staat op mijn HD2 op de SD-kaart en de game werkt perfect (Prj's Clean Desire met ModInstallLocation). Heb net nog even gechecked: ja, de game is toch echt op de SD-kaart geïnstalleerd.martijnmaas370 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 09:03:
[...]
- Sommige apps werken alleen maar op het interne geheugen, zoals Angry Birds, Glow Hockey en nog een paar andere games. Als je deze op de SD kaart zet krijg je altijd een Force Close melding
[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 17-03-2011 12:36 ]
Mijn ervaring is dat alleen de release candidates en nightlies van cyanogenmod daar last van hebben. Andere builds hebben daar als het goed is geen last van. Het heeft niks met gingerbread te maken,,het is puur cm gerelateerd.Wildfire schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:33:
[...]
Angry Birds staat op mijn HD2 op de SD-kaart en de game werkt perfect (Prj's Clean Desire met ModInstallLocation). Heb net nog even gechecked: ja, de game is toch echt op de SD-kaart geïnstalleerd.
Ah, ik had niet begrepen dat dit alleen bij bepaalde ROMs speelde. Ach, iig wel handig dat het naar de SD-kaart kan bij mij. Die is niet voor niets groot genoegOkki5 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:32:
[...]
Mijn ervaring is dat alleen de release candidates en nightlies van cyanogenmod daar last van hebben. Andere builds hebben daar als het goed is geen last van. Het heeft niks met gingerbread te maken,,het is puur cm gerelateerd.
Ik draaide ook met veel plezier de MCCM SE v3.3, maar draai sinds de NAND roms uit zijn gebracht op de prj Clean Desire (zelfs v 0.2 terwijl 0.3.2 al tijden uit is). Deze roms vind ik zeer gelijkwaardig aan elkaar, alles werkt gewoon perfect en heel snel.hansie18 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 06:14:
Hier trouwens ook Angrybirds geinstalleerd op SD.
Was inderdaad vergeten te zeggen dat dit alleen geldt voor de CM roms. Wat ik trouwens ook een geweldige rom vind en zeker zou gebruiken als ik de Typhoon Rom niet zou hebben is RafDroid. Iemand nog ervaringen met de accuduur bij deze rom?
Kan ik na de installatie de .zip weer verwijderen van de fat 32 partitie? (nand)
Ja hoor dat is geen probleem, alleen soms wel handig om te laten staan, zo had ik vorige week ineens dat de rom bleef hangen op de boot. Toen de rom opnieuw geflasht met CWR en het probleem was verholpen. Het is natuurlijk ook mogelijk om via CWR de hd2 als usb schijf te benaderen, maar hier zijn nog al slechte ervaringen mee..Diecke schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 23:01:
Kan ik na de installatie de .zip weer verwijderen van de fat 32 partitie? (nand)
Het werkte eerder ook niet op en Gingerbread Rom die ik er op had staan. Dus helemaal alleen aan de CM ligt het niet.Okki5 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:32:
[...]
Mijn ervaring is dat alleen de release candidates en nightlies van cyanogenmod daar last van hebben. Andere builds hebben daar als het goed is geen last van. Het heeft niks met gingerbread te maken,,het is puur cm gerelateerd.
Dit heb tot nu toe niet eerder meegemaakt. Icootjes van Facebook en soundhound zijn beschadigd en ik wil deze dus opnieuw installeren maar wanneer ik ze van de market probeert te installeren krijg ik de Installatiefout: Dubbele providerverificatie
Wat houdt dat nou weer in? Kon er niks over vinden.
Wat houdt dat nou weer in? Kon er niks over vinden.
vanpeltje
Verwijderd
18 Mar 2011 Desire HD CoreDroid V4.5 SOON!
New build to be released later today.
Gingerbread 2.3.3 with Sense 100% working build with Multi language.
Huge improvements in:
Performance
Theme
Battery
Its the build that we all be waiting for
LOOKING GOOD!
Huge improvements in:
Performance
Theme
Battery
LOOKING GOOD!
Nice! Ben zeer benieuwd!
Heb ik er gister een DHD rom opgezet, kan ik dus binnenkort weer upgraden.
Ik heb destijds ook roms geprobeerd zonder Sense, maar ik merk toch dat ik dat wel erg prettig vind werken.
Ik ben dus overgestapt van de prj Clean Desire naar de AF403 DesireHD stock base 1.5. Ik snap niet dat ik niet eerder naar de DHD roms ben overgestapt. Blijkbaar een valse start toen ik de allereerste NAND DHD rom geinstalleerd had. Die was zo enorm traag dat ik direct teruggegaan ben.
Maar ik was toch nieuwsgierig en heb bovenstaande rom geprobeerd. Hij werkt zover ik nu kan merken even soepel en er zitten toch wat handigheidjes in die de normale Desire niet had. In deze versie werkt vrijwel alles ook gewoon, dat is het belangrijkste uiteindelijk. Ik heb hem met een 1GB ext3 partitie draaiend. ext4 was geen eis.
Heb ik er gister een DHD rom opgezet, kan ik dus binnenkort weer upgraden.
Ik ben dus overgestapt van de prj Clean Desire naar de AF403 DesireHD stock base 1.5. Ik snap niet dat ik niet eerder naar de DHD roms ben overgestapt. Blijkbaar een valse start toen ik de allereerste NAND DHD rom geinstalleerd had. Die was zo enorm traag dat ik direct teruggegaan ben.
Maar ik was toch nieuwsgierig en heb bovenstaande rom geprobeerd. Hij werkt zover ik nu kan merken even soepel en er zitten toch wat handigheidjes in die de normale Desire niet had. In deze versie werkt vrijwel alles ook gewoon, dat is het belangrijkste uiteindelijk. Ik heb hem met een 1GB ext3 partitie draaiend. ext4 was geen eis.
Is deze voor de HTC HD2 1024 versie of de 512 ?Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 00:02:
18 Mar 2011 Desire HD CoreDroid V4.5 SOON!
Huge improvements in:
Performance
Theme
Battery
LOOKING GOOD!
Geen van beide. Voor de Desire HD: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=858418
Verwijderd
Balen! Ik dacht voor de HD2! Was ook al te mooi om waar te zijn!EBOOZ schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 10:16:
Geen van beide. Voor de Desire HD: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=858418
Gisteren eindelijk Android op mijn SD gezet. Ik moet zeggen dat het mij bevalt! Ik wil het zelfs een tijdje main OS maken. Is er een makkelijke manier om mijn contacten van WM6.5 te synchen met een server, en vanuit die server weer te synchen naar mijn Android contacten? Ik heb bijvoorbeeld al mijn contacten in MyPhone staan.
De batterijduur valt mij wel erg tegen zeg. Hij is vannacht zeker wel 30% gedaald. Ik heb SuperRAM_Froyo_V1.5
(Rete snel zeg!)
De batterijduur valt mij wel erg tegen zeg. Hij is vannacht zeker wel 30% gedaald. Ik heb SuperRAM_Froyo_V1.5
(Rete snel zeg!)
[ Voor 16% gewijzigd door HollovVpo1nt op 19-03-2011 11:40 ]
Lees de startpost eensHollovVpo1nt schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 11:39:
Gisteren eindelijk Android op mijn SD gezet. Ik moet zeggen dat het mij bevalt! Ik wil het zelfs een tijdje main OS maken. Is er een makkelijke manier om mijn contacten van WM6.5 te synchen met een server, en vanuit die server weer te synchen naar mijn Android contacten? Ik heb bijvoorbeeld al mijn contacten in MyPhone staan.
(Rete snel zeg!)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=926507EBOOZ schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 10:16:
is er verschil behalve het versie nummer?
Ja, Froyo vs Gingerbreaderik23 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 14:36:
[...]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=926507
is er verschil behalve het versie nummer?
Ik wil een nieuwe NAND rom in mijn telefoon flashen, omdat bij mijn huidige DL Desire HD v3.5 rom de batterij duur net wat te laag is. Heeft iemand hier ervaring met CoreDroid?
En wat is een goede app om alle contacten, smsjes en andere settings te backupen, zodat ik die backup kan terug zetten op mijn nieuwe rom?
En wat is een goede app om alle contacten, smsjes en andere settings te backupen, zodat ik die backup kan terug zetten op mijn nieuwe rom?
Mijn ervaringen met Coredroid zijn heel goed, afgezien van het feit natuurlijk dat DHD en DZ roms niet half zo soepel en snel werken als AOSP builds en CM builds. Toen ik Coredroid had, heb ik geen bugs gevonden, afgezien van een sporadische FC van de camera, ook als er geen 720p wordt geselecteerd.Bas. schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 18:14:
Ik wil een nieuwe NAND rom in mijn telefoon flashen, omdat bij mijn huidige DL Desire HD v3.5 rom de batterij duur net wat te laag is. Heeft iemand hier ervaring met CoreDroid?
Beste backup app vind ik Titanium backup, ook is het aan te bevelen om daar de pro van aan te schaffen, ben daar heel er tevreden over. Automatische installatie van apps (zonder te hoeven bevestigen enzo) en backups naar dropbox zijn heel fijn!
Bij een nieuwe installatie,hoe kan men zorgen dat de Apps die op de Ext 3 of 4 staan kunnen behouden worden.Dit zou veel tijd gespaard zijn.
Ik heb heel android aan de praat gekregen aan de hand van de startpost, maar zoiets pietlulligs heb ik over het hoofd gezien:P My bad.
Tot zo ver vind ik Android wel lekker werken. Ik vind wel dat je een hoop moet installeren wil je er een volwaardig iets van maken. Op zich geen probleem
Verwijderd
Ben op zich erg blij met Android, maar heb nog steeds niet de ideale ROM gevonden.
Elke Rom heeft (voor mij) wel iets waar ik niet tevreden over ben
Zo gebruikte ik onlangs 'TyphooN CyanogenMod 7 RC2 v2.7.0', erg snel en zuinig, maar helaas werken nog niet alle apps en mis ik sense.
Nu heb ik er Coredroid 1.5 op staan. Minder snel, redelijk zuinig en optisch zeer mooi, maar met deze rom stottert het afspelen van video. Op zich wil ik deze ROM wel blijven gebruiken als het stotteren te verhelpen is.
Anders denk ik erover om 'Skink clean Desire v1.3 te proberen, maar dan heb je een iets minder uitgebreide sense.
Iemand anders nog een tip voor een zuinige, snelle rom, liefst met sense?
Zo gebruikte ik onlangs 'TyphooN CyanogenMod 7 RC2 v2.7.0', erg snel en zuinig, maar helaas werken nog niet alle apps en mis ik sense.
Nu heb ik er Coredroid 1.5 op staan. Minder snel, redelijk zuinig en optisch zeer mooi, maar met deze rom stottert het afspelen van video. Op zich wil ik deze ROM wel blijven gebruiken als het stotteren te verhelpen is.
Anders denk ik erover om 'Skink clean Desire v1.3 te proberen, maar dan heb je een iets minder uitgebreide sense.
welke apps werken er niet dan op TyphooN? Ik ben alleen apps tegen gekomen die niet vanaf SD willen werken, wat is op te lossen door ze op intern of ext partitie te zetten.Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:42:
Ben op zich erg blij met Android, maar heb nog steeds niet de ideale ROM gevonden.
En welke player gebruik je op Coredroid? Ik gebruik zelf rockplayer op TyphooN en dat werkt prima, volgens mij is dat een van de krachtigste players
Ik heb android geïnstalleerd op mijn HD2 (NAND), maar nu wil ik mijn sd kaart vervangen (voor een grotere).
Is hier een soort van kleine handleiding voor, dat ik niet alles kwijt ben?
Volgens mij kun je de inhoud van de SD-kaart gewoon kopieren naar de nieuwe kaart en dan weer aanzetten. Testen kan geen kwaad en als het niet werkt, heb je altijd je originele SD-kaart nog. Maar voor zover ik het weet moet het geen problemen opleveren.Diecke schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:16:
Ik heb android geïnstalleerd op mijn HD2 (NAND), maar nu wil ik mijn sd kaart vervangen (voor een grotere).
Maar ik zit met ext en fat32 partities op de huidige
Dit topic is gesloten.