Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Je kan met Clockwork ook een backup maken van je ext partitite, mocht je geen clockwork hebben/gebruiken zou je ook via een linux boot cd de data van je ext partitie kunnen kopieren / en op je nieuwe sd/ext partitie terugzetten.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:02:
[...]

welke apps werken er niet dan op TyphooN? Ik ben alleen apps tegen gekomen die niet vanaf SD willen werken, wat is op te lossen door ze op intern of ext partitie te zetten.
En welke player gebruik je op Coredroid? Ik gebruik zelf rockplayer op TyphooN en dat werkt prima, volgens mij is dat een van de krachtigste players
Ik heb iig een probleem dat Sygic Mobile Maps 10 niet wil werken. En er zin nog een paar apps met een fc, maar weet ff niet meer welke dat waren. Maar ik vind Typhoon ook zo kaal vergeleken met HTC Sense.
De videos zijn zelf opgenomen video's die ik afspeel met de standaard speler vanuit de galerij. Die stottert af en toe. Divx speel ik ook af met Rockplayer en dat gaat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seki
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
Prulleman schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:21:
Je kan met Clockwork ook een backup maken van je ext partitite, mocht je geen clockwork hebben/gebruiken zou je ook via een linux boot cd de data van je ext partitie kunnen kopieren / en op je nieuwe sd/ext partitie terugzetten.
Hallo,heb de Clockword maar vind de optie Ext partitie Backup,wel heel het systeem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:43
Okki5 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 20:17:
[...]

Mijn ervaringen met Coredroid zijn heel goed, afgezien van het feit natuurlijk dat DHD en DZ roms niet half zo soepel en snel werken als AOSP builds en CM builds. Toen ik Coredroid had, heb ik geen bugs gevonden, afgezien van een sporadische FC van de camera, ook als er geen 720p wordt geselecteerd.

Beste backup app vind ik Titanium backup, ook is het aan te bevelen om daar de pro van aan te schaffen, ben daar heel er tevreden over. Automatische installatie van apps (zonder te hoeven bevestigen enzo) en backups naar dropbox zijn heel fijn!
Ah oke dankjewel! Inmiddels alles gebackupd, maar nog niet een nieuwe rom geinstalleerd. Ik kan namelijk nergens een CoreDroid versie vinden voor NAND en voor de europe 512 HD2. Ik heb even gekeken, maar de zip die ik kan downloaden van de CoreDroid site, bevat een SD build.

Bij de huidige roms die ik gehad heb, DL Desire, zat een .exe installer bestand, waarmee de rom is USB Flasher modus in magldr zich automatisch flashte.

Dit is niet het geval bij de CoreDroid roms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:57
Seki schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:38:
[...]

Hallo,heb de Clockword maar vind de optie Ext partitie Backup,wel heel het systeem...
helemaal backuppen en als je wil restoren kun je advanced kiezen en dan alleen de ext partitie kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 12:30
Bas. schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:26:
[...]

Ah oke dankjewel! Inmiddels alles gebackupd, maar nog niet een nieuwe rom geinstalleerd. Ik kan namelijk nergens een CoreDroid versie vinden voor NAND en voor de europe 512 HD2. Ik heb even gekeken, maar de zip die ik kan downloaden van de CoreDroid site, bevat een SD build.

Bij de huidige roms die ik gehad heb, DL Desire, zat een .exe installer bestand, waarmee de rom is USB Flasher modus in magldr zich automatisch flashte.

Dit is niet het geval bij de CoreDroid roms?
Coredroid is een CWM rom, dus deze wordt aangeleverd in een zip, zodat je deze met CWM kan flashen. De ontwikkelaar heeft er bewust voor gekozen om geen DAF te gebruiken, zodat je alle voordelen van CWM hebt. Overigens gaan steeds meer ontwikkelaars voor alléén CWM roms...
informatie over CWM hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-08 12:58
Ik draai nu al een tijdje een AmeriCanAndroid GB 2.3.3 build (laatste update 20-03-11) op SDCard icm MagLDR. Ik ben zeer tevreden over deze versie. Zeer stabiel. Ik kan z'n 36 uur met een batterij doen.

Voor meer info zie >http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=957652<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seki
erik23 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:41:
[...]

helemaal backuppen en als je wil restoren kun je advanced kiezen en dan alleen de ext partitie kiezen
Heb dit uit geprobeerd om de ext partitie te herstellen,maar dan ziet men de ext partitie nog niet na de backUp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

Weet iemand hoe je de HTC Messaging kunt uitschakelen?

Reden: ik wil WaveSecure van McAfee gaan gebruiken. Nu wist ik dat als je Windows Mobile draait, je de HTC Messaging moet uitschakelen om op de default Windows Messaging terug te vallen zodat WaveSecure de opdrachten via de website kan ontvangen.

Op Android (prj's CleanDesire, Android 2.2) werkt WaveSecure, maar lock- en trace-commando's via de website lijken niet aan te komen. Als ik een lock-commando stuur, wordt die pas uitgevoerd na een reboot. Ik vermoed dat kort na de reboot de eigen HTC Messaging nog niet actief is en dat WaveSecure op dat moment het lock-commando dus wel kan oppikken.

Onder Windows Mobile zou je volgens https://www.wavesecure.com/blog/wavesecure-on-htc-hd2.aspx een cab kunnen downen die de HTC Messaging uitschakelt. Is er ook zoiets voor Android?

Of zou dit het probleem niet zijn?

(ben al in overleg met McAfee, als zij test-SMSjes sturen via hun diverse gateways komen die gewoon normaal aan)

[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 22-03-2011 13:18 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnmaas370
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-07 13:03
Ik heb een probleem: ik draai sinds een maand ongeveer android op mijn toestel, eerst de MDJ rom gehad, toen een poos Typhoon CM. Nu had ik afgelopen week een paar andere roms geprobeerd en daarna mijn typhoon rom weer gerestored. Sindsdien heb ik het probleem dat mijn lockscreen niet meer werkt, en ook het power menu (wat je krijgt als je de power button inhoudt) reageert niet. Ik kan drukken op het scherm wat ik wil, maar hij reageert gewoon niet. Als ik het power menu dan via mijn hardware 'terug' knop afsluit, reageert mijn homescreen ook niet meer. Dan druk ik op de power knop en nog een keer en dan kan ik (meestal) mijn scherm unlocken en doet hij het weer..

Dit ligt niet aan de specifieke rom, want ik heb al meerdere roms geprobeerd. Vanochtend zelfs task 29 gedaan en magldr opnieuw geflasht. Nu heb ik de rom van BOYPPC (sense 18 maart) vanaf DAF geinstalleerd, maar nog steeds reageert het power menu niet :(

Iemand een oplossing of iemand die het probleem herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee mensen,

Ik heb ook een HTC HD2 met android 2.3.
Nou heb ik alleen het probleem, dat de telefoon heel vaak van de toetsenblokkering afgaat terwijl deze in mijn zak zit. Vooral als ik op de fiets of motor stap. Er gebeuren dan dus allerlei ongecontroleerde dingen zoals de hele contactenlijst afbellen, wat vandaag ook is gebeurt :F

Erg vervelend, dus ik zoek een oplossing.

Iemand die dit herkent? Wat is er tegen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:11:
Hee mensen,

Ik heb ook een HTC HD2 met android 2.3.
Nou heb ik alleen een probleem, dat is dat de telefoon heel vaak van de toetsenblokkering afgaat terwijl deze in mijn zak zit. Vooral als ik op de fiets of motor stap. Er gebeuren dan dus allerlei ongecontroleerde dingen zoals de hele contactenlijst afbellen, wat vandaag ook is gebeurt :F

Erg vervelend, dus ik zoek een oplossing.

Iemand die dit herkent? Wat is er tegen te doen?
Daar gebruik ik Widgetlocker voor. Die heeft een aantal mooie horizontale sliders. Ik had dat probleem ook, maar nu niet meer. Verder heb ik alle buttons uitgeschakeld van hun functie, dus alleen door horizontaal te sliden wordt hij ontgrendeld.

Daarnaast kun je ook een zeer mooi lockscreen maken.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:15:
[...]
Daar gebruik ik Widgetlocker voor. Die heeft een aantal mooie horizontale sliders. Ik had dat probleem ook, maar nu niet meer. Verder heb ik alle buttons uitgeschakeld van hun functie, dus alleen door horizontaal te sliden wordt hij ontgrendeld.

Daarnaast kun je ook een zeer mooi lockscreen maken.
Lijkt me ideaal, maar het is betaald...
Niet dat ik te beroerd ben om 2 dollar ervoor te betalen, maar aangezien ik geen credit card heb wordt het moeilijk :X

Nog gratis alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
martijnmaas370 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:13:
Ik heb een probleem: ik draai sinds een maand ongeveer android op mijn toestel, eerst de MDJ rom gehad, toen een poos Typhoon CM. Nu had ik afgelopen week een paar andere roms geprobeerd en daarna mijn typhoon rom weer gerestored. Sindsdien heb ik het probleem dat mijn lockscreen niet meer werkt, en ook het power menu (wat je krijgt als je de power button inhoudt) reageert niet. Ik kan drukken op het scherm wat ik wil, maar hij reageert gewoon niet. Als ik het power menu dan via mijn hardware 'terug' knop afsluit, reageert mijn homescreen ook niet meer. Dan druk ik op de power knop en nog een keer en dan kan ik (meestal) mijn scherm unlocken en doet hij het weer..

Dit ligt niet aan de specifieke rom, want ik heb al meerdere roms geprobeerd. Vanochtend zelfs task 29 gedaan en magldr opnieuw geflasht. Nu heb ik de rom van BOYPPC (sense 18 maart) vanaf DAF geinstalleerd, maar nog steeds reageert het power menu niet :(

Iemand een oplossing of iemand die het probleem herkent?
Ik zie nergens staan dat je ook je ext partitie hebt gewist, soms blijft daar wat rotzooi staan (dalvik cache bijvoorbeeld) die dat soort random dingen kan veroorzaken (ik had ook zo'n soort probleem)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnmaas370
Okki5 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:52:
[...]

Ik zie nergens staan dat je ook je ext partitie hebt gewist, soms blijft daar wat rotzooi staan (dalvik cache bijvoorbeeld) die dat soort random dingen kan veroorzaken (ik had ook zo'n soort probleem)...
Die had ik inderdaad gewist, hele sd kaart geformatteerd. Ik zie nu echter op de Typhoon pagina op xda de volgende link staan:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=993787

Volgens mij heb ik ook dit probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:51:
[...]

Lijkt me ideaal, maar het is betaald...
Niet dat ik te beroerd ben om 2 dollar ervoor te betalen, maar aangezien ik geen credit card heb wordt het moeilijk :X

Nog gratis alternatieven?
De maker gebruikt PayPal, dus daar kun je mee betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 21:53
Hee, weet iemand misschien hoe je uit het tricolor scherm komt? ik kwam daar om te kijken of ik de goede SPL had staan. En dat is het geval. maar ik moet mss nog dingen aanpassen in WI mobile dus ik moet eruit!

Maar hoe moet dat? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

Pinobigbird

doesn't share food!

Bij het opstarten de volume down-knop inhouden.
Oh, uit het tri color scherm 8)7
Batterij eruit!

[ Voor 40% gewijzigd door Pinobigbird op 22-03-2011 19:42 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
Pinobigbird schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:41:
Bij het opstarten de volume down-knop inhouden.
Oh, uit het tri color scherm 8)7
Batterij eruit!
Ik heb het gedaan, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:41

HollovVpo1nt

I like gadgets

Vraagje, als ik een andere anroid versie erop zet verwijderd hij toch alle gegevens? M.a.w. ik moet alles opnieuw weer instellen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
Hee, als ik android via XP op mijn HD2 wil zetten, moet ik dan ActiveSync laten connecten en hem dan ook laten sychroniseren en ophalen van welke versie het is? Want de mijne zit nu al een half uur in het -gegevens ophaal stand- en is nog steeds niet klaar. Ik vroeg me af of dit anders kon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:10:
Vraagje, als ik een andere anroid versie erop zet verwijderd hij toch alle gegevens? M.a.w. ik moet alles opnieuw weer instellen toch?
Jij hebt een SD versie van Android, dan is het antwoord: Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
oooskar schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:30:
Hee, als ik android via XP op mijn HD2 wil zetten, moet ik dan ActiveSync laten connecten en hem dan ook laten sychroniseren en ophalen van welke versie het is? Want de mijne zit nu al een half uur in het -gegevens ophaal stand- en is nog steeds niet klaar. Ik vroeg me af of dit anders kon
Wat voor "gegevens ophalen" bedoel je?
Ik gok dat je het over de DAF-installer hebt, maar weet het niet zeker.
Bij die installer moet Activesync juist uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand deze ROM [16.MAR.11][ZIP] Ultimate Droid 3.1.1 v2 [Tytung r7] al geprobeerd?
Ik krijg hem niet werkend! Continu foutmeldingen in rode letters (NAND kernel failed to open).
Wat is de juiste volgorde? Eerst de 'partition layout' of eerst de rom?
Ik heb beide geprobeerd, maar lukt beide niet! Wat doe ik fout?
ROM ook al opnieuw gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
CRXed schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:47:
[...]

Wat voor "gegevens ophalen" bedoel je?
Ik gok dat je het over de DAF-installer hebt, maar weet het niet zeker.
Bij die installer moet Activesync juist uit zijn.
Ik volg deze guide om er android op te zetten. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=939682
En bij het installeren van de custom rom staat dat je activesync moet aanzetten. Dus dat heb ik gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
oooskar schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:50:
[...]

Ik volg deze guide om er android op te zetten. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=939682
En bij het installeren van de custom rom staat dat je activesync moet aanzetten. Dus dat heb ik gedaan.
Ok en bij welke stap blijft ie nu precies hangen? (doe even een copy-paste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
15. Bootloader will be loaded with USB status during starting of installation. (~10 minutes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
oooskar schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:57:
15. Bootloader will be loaded with USB status during starting of installation. (~10 minutes)
Ok dus de Radio wil niet installeren.

Heb je HSPL3 ~ SPL-2.08.HSPL wel eerst gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
Mijne zat al op SPL 1.42.0000 dus ik dacht dat dat dan niet nodig was?
Omg ik ben zo dom :T ik dacht dat het nodig was als je die had sooooory! Jullie gaan heel lang geen vraag meer krijgen van mij (A)(5 minuten dus) sorry!!

[ Voor 52% gewijzigd door oooskar op 22-03-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
oooskar schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:02:
Mijne zat al op SPL 1.42.0000 dus ik dacht dat dat dan niet nodig was?
Omg ik ben zo dom :T ik dacht dat het nodig was als je die had sooooory! Jullie gaan heel lang geen vraag meer krijgen van mij (A)(5 minuten dus) sorry!!
Fout gedacht! SPL is niet hetzelfde als HSPL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:48:
Iemand deze ROM [16.MAR.11][ZIP] Ultimate Droid 3.1.1 v2 [Tytung r7] al geprobeerd?
Ik krijg hem niet werkend! Continu foutmeldingen in rode letters (NAND kernel failed to open).
Wat is de juiste volgorde? Eerst de 'partition layout' of eerst de rom?
Ik heb beide geprobeerd, maar lukt beide niet! Wat doe ik fout?
ROM ook al opnieuw gedownload.
Als je de vraag stelt of je eerst de partition layout moet doen of eerste de rom heb je duidelijk de topic start van ultimate droid niet gelezen, of de topics waarnaar verwezen worden....

even wat achtergrond info, dit is een zip rom, zip roms kan je installeren via clockwork mod (dit is een mini os, waarmee je backups kan maken en roms/updates in zip formaat kan installeren)
Een clockwork install komt met een bepaalde partitie layout, bv 150 mb voor system, 44 cache en de rest voor data (waar je apps en user data op komen), die 150 die ik hier als voorbeeld geef is belangrijk, voor een desire HD rom met sense heb je meer system ruimte nodig en gaat dit dus niet passen in een 150 MB clockwork partitie layout, In dit geval wordt er in de topic start naar een 150 mb verwezen.

De volgorde waarin je dingen moet doen is dus logischer wijs:
- HSPL (anders kan je geen custom zooi flashen)
- task 29 als je problemen blijft houden (dit is een soort format van je interne opslag)
- zorg ervoor dat je een radio versie hebt >=2.08 (meestal wordt 2.15 aangeraden, soms 2.12)
- magldr (anders kan je geen android of clockwork flashen)
- clockwork met 150 mb layout (magldr booten door end key ingedrukt te houden en usb flasher kiezen)
- zip rom installeren via clockwork (clockwork booten door in magldr AD recovery te kiezen en dan install zip form SD)

Om te checken of je rom goed is binnen gekomen (er zijn nog weleens problemen met de download locaties) kan je deze proberen uit te pakken op je pc, als winzip/winrar met een error komt is de zip corrupt.
let op, je moet de zip gezipped op je sd zetten, het liefst via een cardreader en niet via mass storage functies van magldr of clockwork.

Als je hier niet uitkomt, graag wat conretere vragen :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
Hai, ik heb weer een probleem.
15. Use volume down button to go to 11. Reset.
16. Then press call button.
17. Press power button and don’t let go.
18. DFT MAGLDR Bootloader will be loaded.
19. Use volume down button to go down to 5. USB Flasher.
20. Then press call button to load Android Flasher mode.
21. Connect USB cable from PC to phone.

Zover ben ik. Maar nu ziet mijn pc het apperaat niet. De usb doet het wel enzo. Bij mij gingen de 2x dat ik iets met de rom moest doen wat plusminus 10 minuten ging duren eigenlijk heel snel. Het was na een halve minuut al voorbij. Misschien een slecht teken? En de cijfers zijn anders dan in mijn guide. Maar ik denk niet dat het tweede een probleem zal zijn.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=939682

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
oooskar schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:38:
Hai, ik heb weer een probleem.
15. Use volume down button to go to 11. Reset.
16. Then press call button.
17. Press power button and don’t let go.
18. DFT MAGLDR Bootloader will be loaded.
19. Use volume down button to go down to 5. USB Flasher.
20. Then press call button to load Android Flasher mode.
21. Connect USB cable from PC to phone.

Zover ben ik. Maar nu ziet mijn pc het apperaat niet. De usb doet het wel enzo. Bij mij gingen de 2x dat ik iets met de rom moest doen wat plusminus 10 minuten ging duren eigenlijk heel snel. Het was na een halve minuut al voorbij. Misschien een slecht teken? En de cijfers zijn anders dan in mijn guide. Maar ik denk niet dat het tweede een probleem zal zijn.

wat is de laatste stap die gelukt is? staat magldr er al op? welke cijfers zijn anders?
verder gaat zo'n beetje alles wat ik heb geinstalleerd sneller dan 10 minuten, een radio, mgldr, clockwork, zip rom, tussen de 10 seconden en 2 minuten hooguit

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
Prulleman schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:46:
[...]

wat is de laatste stap die gelukt is? staat magldr er al op? welke cijfers zijn anders?
verder gaat zo'n beetje alles wat ik heb geinstalleerd sneller dan 10 minuten, een radio, mgldr, clockwork, zip rom, tussen de 10 seconden en 2 minuten hooguit
Ja magldr staat er al op. Maar het heeft wel een andere volgorde dan bij het XDA dingetje, en als ik mijn USB aansluit dan zegt ie ook zo
Wait USB... USB
En dat USB verschijnt als ik hem aansluit op de pc. Dus hij herkent hem wel. Maar mijn pc ziet helemaal niets. En ik moet iets zien om door te kunnen. Dat is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
oooskar schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:48:
[...]

Ja magldr staat er al op. Maar het heeft wel een andere volgorde dan bij het XDA dingetje, en als ik mijn USB aansluit dan zegt ie ook zo
Wait USB... USB
En dat USB verschijnt als ik hem aansluit op de pc. Dus hij herkent hem wel. Maar mijn pc ziet helemaal niets. En ik moet iets zien om door te kunnen. Dat is het probleem.
Dat is het probleem, die tweede USB moet er nog NIET staat.
Dat is wat ik bedoelde met ActiveSync uitzetten, op dit punt moet je géén ActiveSync connectie hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
CRXed schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:50:
[...]

Dat is het probleem, die tweede USB moet er nog NIET staat.
Dat is wat ik bedoelde met ActiveSync uitzetten, op dit punt moet je géén ActiveSync connectie hebben!
Ok ik sluit hem af. Dankjewel en ik hoop dat het werkt :D

Welke folder is de root folder btw? want ik heb hem maar gewoon in mijn sd gezet maar ik weet niet of dit goed was?

[ Voor 15% gewijzigd door oooskar op 22-03-2011 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:43
Okki5 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 20:39:
[...]

Coredroid is een CWM rom, dus deze wordt aangeleverd in een zip, zodat je deze met CWM kan flashen. De ontwikkelaar heeft er bewust voor gekozen om geen DAF te gebruiken, zodat je alle voordelen van CWM hebt. Overigens gaan steeds meer ontwikkelaars voor alléén CWM roms...
informatie over CWM hier
Ah tnx, daarom word CWM zoveel gebruikt! Kwam het al veel tegen maar altijd gedacht dat installeren niet nodig was. Is het overigens noodzakelijk dat ik mijn ext4 partities op mijn SD kaart weer opnieuw aanmaak?

Bij mijn huidige rom heb ik namelijk een 1gb en 512mb ext4 partitie van mijn micro SD kaart waarbij daar de systeemgegevens op staan. Neemt CoreDroid dit automatisch over als ik het installeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
oooskar schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:50:
[...]

Ok ik sluit hem af. Dankjewel en ik hoop dat het werkt :D

Welke folder is de root folder btw? want ik heb hem maar gewoon in mijn sd gewoon gezet maar ik weet niet of dit goed was?
Root is geen folder, is gewoon op de SD kaart, niet in een map, dus ik denk dat je het goed hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
CRXed schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:32:
[...]

Root is geen folder, is gewoon op de SD kaart, niet in een map, dus ik denk dat je het goed hebt gedaan.
Oke, maar hij doet het nog steeds niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
oooskar schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:36:
[...]

Oke, maar hij doet het nog steeds niet :'(
De handleiding kan niet duidelijker zijn......
Wat gebeurt er nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
CRXed schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:41:
[...]

De handleiding kan niet duidelijker zijn......
Wat gebeurt er nu dan?
Ik zie gewoon niets op de computer verschijnen, en als het niet zou moeten, ik kan ook geen daf of .daf vinden bij de MAGLDR111 map of anderen. Dus waar moet ik kijken?

Maar ik ga morgen weer verder, nu ga ik lekker slapies doen (: Heel erg bedankt voor jullie(jou) hulp!
En morgen maak ik het af (:

En inderdaad, die gebruiksaanwijzing is echt voor dummies :$ 8)7 dat ik hem niet begrijp |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Bas. schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:00:
[...]

Ah tnx, daarom word CWM zoveel gebruikt! Kwam het al veel tegen maar altijd gedacht dat installeren niet nodig was. Is het overigens noodzakelijk dat ik mijn ext4 partities op mijn SD kaart weer opnieuw aanmaak?

Bij mijn huidige rom heb ik namelijk een 1gb en 512mb ext4 partitie van mijn micro SD kaart waarbij daar de systeemgegevens op staan. Neemt CoreDroid dit automatisch over als ik het installeer?
De ext4 partitie op je sd kan je gewoon intact laten, maar het is wel verstandig deze even leeg te halen voordat je er een nieuwe rom op zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Hebben jullie ook wel eens last van volledige vastlopers? Dat de enige manier is om de batterij te verwijderen en 2 minuten te wachten?

Ik heb het als ik een tijdje navigatie gebruik, of als ik "TV shows stream" gebruik om via flash tvseries te kijken. Meestal loopt hij dan na een minuut of 10 vast.

Kan ik hier iets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
arjandijk162 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 07:58:
Hebben jullie ook wel eens last van volledige vastlopers? Dat de enige manier is om de batterij te verwijderen en 2 minuten te wachten?

Ik heb het als ik een tijdje navigatie gebruik, of als ik "TV shows stream" gebruik om via flash tvseries te kijken. Meestal loopt hij dan na een minuut of 10 vast.

Kan ik hier iets aan doen?
welke rom gebruik je? lijkt me wel essentieel....
verder zou het een warmte probleem kunnen zijn, de voorbeelden die je noemt zijn erg cpu intensief

Moet je ook echt 2 minuten wachten met de accu eruit? of heb je dat ergens gelezen? Heb dat namelijk nog nooit gedaan... gewoon eruit, erin en booten.

en nee, ik heb geen vastlopers met flash, google navigatie (TyphooN 2.7 NAND CM7 GB)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Android gisteren op de HD2 geflasht, loopt goed :D, alleen GPS werk niet, ik heb NAND...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:32:
Android gisteren op de HD2 geflasht, loopt goed :D, alleen GPS werk niet, ik heb NAND...
We hebben hier allemaal NAND.

En als GPS niet werkt bij je, dan heb je waarschijnlijk 'n verkeerde rom geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die van XDA gebruikt.

Het zit zo, de GPS icoontje doet het, maar als ik bij maps om de locatie vraag, zegt ie: uw huidige locatie is niet beschickbaar.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2011 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
XD lol dit maakt m'n dag weer goed! Danku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ga je eerst maar even inlezen Sartana, kom dan eens terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat maar, ik heb aan iemand anders gevraagd en die zei dat ik gewoon draadloze netwerken moest aanvinken.

En nog werkt het niet :')

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2011 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Daar kunnen we dus niets mee, aangezien er op XDA tig verschillende ROMs staan. Nu weten we dus nog steeds niet welke ROM je hebt :)

Trouwens, waar test je mee of de GPS het doet? Het kan zijn dat je GPS nog geen fix heeft, of dat je een applicatie gebruikt waar je per ongeluk geen rechten aan hebt toegekend zodat die niet bij de GPS-data kan.

[ Voor 28% gewijzigd door Wildfire op 23-03-2011 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GPS werkt, maar duurt 6-10 minuten voordat ie hem heeft (ik sta wel buiten) ik gebruik de desire android 2.2 rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Heb sinds vandaag Hyperdroid CM7 draaien, nu werkt alleen Angrybirds niet meer. zowel als ik hem via de market download. als via mijn computer. zodra ik hem opstart zegt hij ; Applicatie onverwachts gestopt.

iemand hier ervaring mee en is er een bekende oplossing?

ps; Zie nu ook dat slice it het niet doet..

Edit ;

Verplaatsen naar telefoongeheugen heeft geholpen..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Ik zoek een app die van mijn HD2 hardware buttons een shortcut kan maken voor de camera(click). Ik heb er telkens moeite mee om foto's van zelfportretfoto's te maken. Of heeft iemand een andere oplossing?

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 20:56
Wie weet met welke ROM HTC Sync werkt ?

Gisteren voor iemand z'n phone geflashed maar hij wil syncen. Ik heb 2 roms getest (Nexus one & MDJ Cy7) maar die worden door HTC Sync niet herkend.

Misschien moet de rom ook Sense hebben ?

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
Heee hallo, ben ik weer.

Ik heb stap A-B-C en D gedaan. Alleen het installeren van Nand rom (stap E) is denk ik fout gegaan. Want mijn Htc zit nu in het startop scherm waar hij zwart scherm met HTC in het midden weergeeft.

Ik heb de stappen goed gevolgd voor zover ik weet. En het leek allemaal prima gedaan te zijn totdat hij android zou moeten opstarten Nand.

Duurt het gewoon lang voordat hij opstart de eerste keer? Heb ik iets fout gedaan? Moet ik eerst de bestanden die er op de sd kaart (zoals "copy to sd root" bestanden ofzo) Mag ik die eigenlijk wel verwijderen of sloop ik het systeem dan helemaal?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Deze guide heb ik gevolgd;

[ Voor 47% gewijzigd door oooskar op 23-03-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Martkrui schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 17:15:
Wie weet met welke ROM HTC Sync werkt ?

Gisteren voor iemand z'n phone geflashed maar hij wil syncen. Ik heb 2 roms getest (Nexus one & MDJ Cy7) maar die worden door HTC Sync niet herkend.

Misschien moet de rom ook Sense hebben ?
Je slaat de spijker op z'n kop, de beide roms die je noemt zijn aosp roms, cyanogen is daar een mod op, maar beide zijn non-htc roms. Daarom zal htc sync nooit werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:58:
GPS werkt, maar duurt 6-10 minuten voordat ie hem heeft (ik sta wel buiten) ik gebruik de desire android 2.2 rom
Ik gebruik prj's CleanDesire en als de GPS enabled is, krijg ik hier binnenshuis vanachter een raam binnen anderhalve minuut een fix (getest met GPS Status 3.7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:58:
Heb je het al een 2e keer geprobeerd? eerste keer duurt altijd langer, bij de 2e keer weet ie als het ware al een beetje waar ie de satelieten moet zoeken en gaat het een stuk sneller.

Verder zijn er een boel hulpmiddelen, zoals fasterfix uit de market en gps status om aGPS data op te halen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
oooskar schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 19:19:
Heee hallo, ben ik weer.

Ik heb stap A-B-C en D gedaan. Alleen het installeren van Nand rom (stap E) is denk ik fout gegaan. Want mijn Htc zit nu in het startop scherm waar hij zwart scherm met HTC in het midden weergeeft.

Ik heb de stappen goed gevolgd voor zover ik weet. En het leek allemaal prima gedaan te zijn totdat hij android zou moeten opstarten Nand.

Duurt het gewoon lang voordat hij opstart de eerste keer? Heb ik iets fout gedaan? Moet ik eerst de bestanden die er op de sd kaart (zoals "copy to sd root" bestanden ofzo) Mag ik die eigenlijk wel verwijderen of sloop ik het systeem dan helemaal?
Heb je op je SD kaart een ROM staan in ZIP formaat en die met CWM geflashed?
Als de flash goed is gegaan, kan je daarna die bestanden verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Prulleman schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:04:
[...]

welke rom gebruik je? lijkt me wel essentieel....
verder zou het een warmte probleem kunnen zijn, de voorbeelden die je noemt zijn erg cpu intensief

Moet je ook echt 2 minuten wachten met de accu eruit? of heb je dat ergens gelezen? Heb dat namelijk nog nooit gedaan... gewoon eruit, erin en booten.

en nee, ik heb geen vastlopers met flash, google navigatie (TyphooN 2.7 NAND CM7 GB)
Magldr is 1.12
Android versie cyanogen 7 mod (versie van 13 januari ofzo).

Ik moet 2 minuten wachten, als ik de accu er sneller weer in doe dan blijft hij in de bootloader hangen op GOGOGO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 12:07
Ik ga voor een vriend zijn HD2 updaten van MDJ' s CM7 daf, naar een nieuwe A2SD+ ondersteunende rom.

Zelf heb ik aardig wat ervaring met custom roms en kernels op de samsung galaxy s, maar ben totaal niet thuis in de HD2 wereld :)

Hij is niet echt een tweaker, en hoeft dus niet een hoop opties. Het enige wat ik zoek is:

- Gingerbread (doh.. ;)
- Snelle rom
- A2SD+ ondersteuning
- Liever helemaal bug-vrij dan een rom die regelmatig updates krijgt, aangezien ik dit niet elke week voor hem ga uitzoeken..

Hebben jullie nog suggesties voor wat ik het best kan flashen?
Zelf zat ik te denken aan HyperdroidGBX, (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=918899)
Iemand die hierover zijn ervaringen kan delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieBadmutS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-08 07:59
Na 3 succesvolle rom's geflashed te hebben zit ik nu aardig vast. Onlangs ging mijn sd kaart kapot en aangezien ik RAFDROID HD 3.2 had draaien deed de telefoon niet meer. Nu heb ik een nieuwe kaart en heb eerst een task 29 uitgevoerd. Na het flashen van Radio Leo 2.15.50.14 en MAGLDR113_DAF kom ik bij het kiezen van AD Recovery in Magldr een melding tegen van No Boot sources. En verder kom ik dus niet.

Wie weet wat ik fout doe en kan me verder helpen?

Sukkel, je moet eerst CWM er op zetten.... Helemaal vergeten!

[ Voor 7% gewijzigd door JopieBadmutS op 23-03-2011 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnmaas370
LeBrun schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:50:
Ik ga voor een vriend zijn HD2 updaten van MDJ' s CM7 daf, naar een nieuwe A2SD+ ondersteunende rom.

Zelf heb ik aardig wat ervaring met custom roms en kernels op de samsung galaxy s, maar ben totaal niet thuis in de HD2 wereld :)

Hij is niet echt een tweaker, en hoeft dus niet een hoop opties. Het enige wat ik zoek is:

- Gingerbread (doh.. ;)
- Snelle rom
- A2SD+ ondersteuning
- Liever helemaal bug-vrij dan een rom die regelmatig updates krijgt, aangezien ik dit niet elke week voor hem ga uitzoeken..

Zelf zat ik te denken aan HyperdroidGBX, (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=918899)
De BoyPPC SHIFTPDA Desire rom vind ik wel erg stabiel: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=967353

De Typhoon rom werkt ook heel goed maar die brengt elke dag wel een update uit, waardoor er nooit echt lang getest wordt mijns inziens. Zelf heb ik ook de HyperdroidGBX rom geprobeerd, maar ik kon niet wennen aan de lage density. Die kan je wel veranderen volgens de maker, maar is niet aanbevolen dus daarom doe ik het ook liever niet. Ik kon nergens fatsoenlijk op drukken door die kleine knopjes iig :P

Als je niet persé de CyanogenMod wilt, dan is de Nexus HD2 Gingerbread rom ook heel geschikt: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
Hallo Newbie hier....

Wil graag weten of jullie android dagelijks draaien dus i.p.v.
WinMo en of dat gewoon stabiel is.

en:
- werkt de FM-radio op android?
- hoe lang doe je met een accu lading?
- 720p video recording?
- werken de groene en rode telefoon toetsen op het toestel?

Kon met search niks vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
gram501 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 07:48:
Hallo Newbie hier....

Wil graag weten of jullie android dagelijks draaien dus i.p.v.
WinMo en of dat gewoon stabiel is.

en:
- werkt de FM-radio op android?
- hoe lang doe je met een accu lading?
- 720p video recording?
- werken de groene en rode telefoon toetsen op het toestel?

Kon met search niks vinden...
Ik betwijfel dat je met de search niks kon vinden, maar vooruit:
-ja, in roms met HTC Sense
- Bij zwaar gebruik, van 's ochtends tot 's avonds. Anders moet 2 dagen wel lukken, voor mij is het niet veel anders dan WM.
-Nee, nog niet
-Ja

Verder zijn de meeste roms wel stabiel, voor een instapper is een Desire gebaseerde rom denk ik het fijnst. Let op, de Desire Z en HD roms zijn niet zo stabiel en snel als de roms gebaseerd op de gewone desire. Zoek hier maar naar iets moois.

Tutorials zijn daar ook te vinden en anders wel in deze forum thread.

Ohja, je verpest je garantie als je HSPL2.08 en MAGLDR installeert, maar dit is omkeerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

LeBrun schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:50:

- Gingerbread (doh.. ;)
- Snelle rom
- A2SD+ ondersteuning

NexusHD2 is zeer stabiel (nog nooit een vastloper of iets vreems mee gehad).

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
CRXed schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:56:
[...]

Heb je op je SD kaart een ROM staan in ZIP formaat en die met CWM geflashed?
Als de flash goed is gegaan, kan je daarna die bestanden verwijderen.
Ik heb gewoon die guide govolgd zoals het daar staat. En in derdaad staat die rom er in zip formaat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Phyxion schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:29:
[...]

NexusHD2 is zeer stabiel (nog nooit een vastloper of iets vreems mee gehad).
Ook ik kan die van harte aanbevelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 12:07
Ok bedankt voor de tip!

Ik ga dus voor de NexusHD2 (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905060)

Op de telefoon is nog maar 1 een nand rom geflasht, en daarvoor stond er altijd winmo op. Valt het aan te raden om van voor af aan task29,-->radio->magldr->CWM->ROM te doen?

Als dit geen voordelen heeft, dan flash ik namelijk de 'CWM_Recovery_for_NexusHD2 ' uit het topic, en van daaruit meteen de rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seki
Ik heb een probleem met de MIUI stock van jan-willem3( tot hier toe alle versies).
Als ik een tijd mijn Wifi aan laat staan en dan mijn Wifi uitschakel,daarna mijn 3G verbinding wil aanzetten,dan wilt de 3G niet meer opstarten.Dan moet ik mijn toestel volledig Rebooten ,dan werkt het weer.

Ook als ik mijn 3G uitzet en een uur nadien aanzet,werkt mijn 3G niet meer.

Graag iemand met dit probleem die mij kan helpen,want buiten dit ben ik zeer tevreden over MIUI stock van jan-willem3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
als ik via clockworkmod recovery Factory reset doe, komt WM er dan weer terug op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
oooskar schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 17:09:
als ik via clockworkmod recovery Factory reset doe, komt WM er dan weer terug op?
Als je Android over Windows Mobile heen flasht en je doet een factory reset, denk je dat Windows Mobile weer magisch te voorschijn komt?
Sorry hoor, maar een beetje inlezen voordat je een vraag stelt kan wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:12
Grappig om sommige vragen te lezen. Toch blij dat ik er langzamerhand in ben gekomen door te starten met een SD rom. Nu ben ik erg blij met de NexusHD rom van Tytung. Heb een TMOUS HD2 met nu een Hi abbo. Verbinding is snel, maar valt zo nu en dan toch weg. Ook had ik verleden week een hele middag geen verbinding, terwijl een familielid met Hi 3 streepjes had. Heb het gevoel dat het signaal bij deze roms sterker moet zijn dan bij een officiele rom.
Verder werkt alles perfect. Menus zijn soepel, apps werken allemaal. GPS werkt. Heb een app genaamd FasterFix gedownload. Hiermee heb ik de GPS server naar nl.pool.ntp.org gezet. Geen idee of het helpt, maar ik had in ieder geval vlot een fix. Viel me alleen op dat zelfs met de telefoon aan de autocharger, de batterij leeg liep tijdens navigeren. Niet snel, maar toch. Je kunt er dus geen ritten van 12 uur mee maken en als je wilt navigeren aan het eind van de dag, moet je er ook rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Dan ligt dat aan je oplader, daar heb ik geen enkel probleem mee. Ik zit gemiddeld 2-3 uur per dag in de auto en mijn telefoon gaat echt netjes naar de 100% toe tijdens het navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Smarron schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 07:48:
Dan ligt dat aan je oplader, daar heb ik geen enkel probleem mee. Ik zit gemiddeld 2-3 uur per dag in de auto en mijn telefoon gaat echt netjes naar de 100% toe tijdens het navigeren.
Bij mij ook inderdaad...

Ook al voer ik een task29 uit, ik blijf met opstarten een cleanex logo krijgen van een eerdere windows rom die ik voor android gebruikte. Hoe krijg ik die weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Ik heb een die twee USB poorten heeft. Wat voor oplader hebben jullie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

kbloem schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:07:
[...]

Bij mij ook inderdaad...

Ook al voer ik een task29 uit, ik blijf met opstarten een cleanex logo krijgen van een eerdere windows rom die ik voor android gebruikte. Hoe krijg ik die weg?
Dan moet je even op de Windows manier 'n bootscreen flashen met CustomRUU. Even op xda zoeken naar bootscreen, je kunt daar ook zelfgemaakte plaatjes neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

AgeOfPanic schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:34:
Ik heb een die twee USB poorten heeft. Wat voor oplader hebben jullie dan?
Daar moet je niet naar kijken, je moet naar 't aantal mA's (corrigeer me als ik 't fout heb) kijken wat zo'n lader aankan/afgeeft.

Die van jou geeft te weinig af om 'n telefoon die actief is op te laden, waarschijnlijk haal je 't wel net als je niets met je telefoon doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seki
Seki schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:08:
Ik heb een probleem met de MIUI stock van jan-willem3( tot hier toe alle versies).
Als ik een tijd mijn Wifi aan laat staan en dan mijn Wifi uitschakel,daarna mijn 3G verbinding wil aanzetten,dan wilt de 3G niet meer opstarten.Dan moet ik mijn toestel volledig Rebooten ,dan werkt het weer.

Ook als ik mijn 3G uitzet en een uur nadien aanzet,werkt mijn 3G niet meer.

Graag iemand met dit probleem die mij kan helpen,want buiten dit ben ik zeer tevreden over MIUI stock van jan-willem3.
Echt niemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:30

RammY

Dát!

Uiteraard voor het weekend is de HD2 weer vage dingen aant doen..

Melding bovenin:
"Gekoppeld Alleen-Lezen"
Er is een onverwachts probleem opgetreden ...
Ik vrees dat mijn SD kaart aant overlijden is...
Iemand enig idee waarom en hoe ik van/aan deze melding kom?
Er worden wat meldingen gemaakt van formatteren dus opzich is dat een oplossing maar dan wissel ik liever de SD kaart.

Als ik de SD kaart mount als drive vanuit magldr heb ik niks geen problemen dus het kan ook iets softwarematigs zijn.
Ik draai de MDJ Froyo Sense Revolution v2.3 (das wel met Android 2.2 ;) )

Op de SD staat zowiezo ook een Ext3 partitie dus die raak ik liever niet kwijt!

Als ik nou van SD wil wisselen, hoe kloon ik dan trouwens een SD kaart?

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
vanpeltje schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:35:
Ik zoek een app die van mijn HD2 hardware buttons een shortcut kan maken voor de camera(click). Ik heb er telkens moeite mee om foto's van zelfportretfoto's te maken. Of heeft iemand een andere oplossing?
Echt niemand? Ben ik nu de enige die dit handig vindt?

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diecke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:07
Ik heb Typhoon erop gezet (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=933951), dit werkt allemaal leuk en aardig, behalve de GPS, ik heb nergens verbinding. Ik heb Radio 2.15. Meer mensen hier last van, of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Eric_Cantona schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 11:17:
Daar moet je niet naar kijken, je moet naar 't aantal mA's (corrigeer me als ik 't fout heb) kijken wat zo'n lader aankan/afgeeft.

Die van jou geeft te weinig af om 'n telefoon die actief is op te laden, waarschijnlijk haal je 't wel net als je niets met je telefoon doet.
Klopt helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Goed nieuws!, lijkt erop dat er eindelijk een fix is gevonden voor de 60mA BT drain..:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1007774

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Maar dat is gek, want deze oplader kan zelfs een iPad opladen (mits het scherm uitstaat natuurlijk). Hebben jullie dan een officiële oplader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

AgeOfPanic schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 09:48:
[...]

Maar dat is gek, want deze oplader kan zelfs een iPad opladen (mits het scherm uitstaat natuurlijk). Hebben jullie dan een officiële oplader?
Elk apparaat heeft een ander vermogen nodig (denk ik) om opgeladen te kunnen worden. Ik heb ook een USB-adapter die 400mAh geeft, maar ook 1 die 550mAh geeft. Daar ligt het aan. Volgens mij heeft de HD2 500mAh nodig?

In de auto gebruik ik een Brodit Active Car Holder. Deze geeft in elk geval genoeg spanning af om opgeladen te worden tijdens het navigeren.

Voor de goedkope 5v USB adapters moet je even even naar de specificaties kijken welke spanning zij afgeven. Daar zit nog veel verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
Ik heb begrepen dat er voor deze telefoon android-ROM's zijn die geschikt zijn voor dagelijks gebruik.

Hebben jullie nog aankoop-tips/ dingen waar je op moet letten als je deze telefoon 2e hands koopt?
Want dan heb je een mooie telefoon met groot scherm en volgens mij genoeg "tweaker"plezier :)

[ Voor 3% gewijzigd door gram501 op 26-03-2011 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
De Hardware knoppen onderaan heb je het liefst nog zo intact mogelijk. In Windows Mobile gebruik je ze bijna niet, maar in Android zijn ze van groot belang. Er zijn ook wel software button apps verkrijgbaar (button savior) maar je wilt toch het liefste de hardware knoppen onderaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
RammY schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 11:30:
Uiteraard voor het weekend is de HD2 weer vage dingen aant doen..

Melding bovenin:

[...]

Ik vrees dat mijn SD kaart aant overlijden is...
Iemand enig idee waarom en hoe ik van/aan deze melding kom?
Er worden wat meldingen gemaakt van formatteren dus opzich is dat een oplossing maar dan wissel ik liever de SD kaart.

Als ik de SD kaart mount als drive vanuit magldr heb ik niks geen problemen dus het kan ook iets softwarematigs zijn.
Ik draai de MDJ Froyo Sense Revolution v2.3 (das wel met Android 2.2 ;) )

Op de SD staat zowiezo ook een Ext3 partitie dus die raak ik liever niet kwijt!

Als ik nou van SD wil wisselen, hoe kloon ik dan trouwens een SD kaart?
clonen kan met easus.
het zou misschien ook kunnen zijn dat de ext 3 de 1e partitie oid is.
windows leest geen ext3 en weet dus niet wat hij er mee moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 12:46
gram501 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 13:31:
Ik heb begrepen dat er voor deze telefoon android-ROM's zijn die geschikt zijn voor dagelijks gebruik.

Hebben jullie nog aankoop-tips/ dingen waar je op moet letten als je deze telefoon 2e hands koopt?
Want dan heb je een mooie telefoon met groot scherm en volgens mij genoeg "tweaker"plezier :)
Wil je tweaker plezier met een telefoon?
De HD2 is daar de beste telefoon voor :)

Ja, android voor dagelijks gebruik. Ik gebruik nu een ROM die ik al ruim 2 maanden op mn telefoon heb staan.
Binnenkort wel weer ff vernieuwen want begint beetje kuren te krijgen met verbindingen.

Punten waar je op moet letten bij aankoop:
Scherm heel
Knoppen werken goed?

Dat was het wel ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owman666
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-03 09:12
maximus1 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 16:59:
[...]

Wil je tweaker plezier met een telefoon?
De HD2 is daar de beste telefoon voor :)

Ja, android voor dagelijks gebruik. Ik gebruik nu een ROM die ik al ruim 2 maanden op mn telefoon heb staan.
Binnenkort wel weer ff vernieuwen want begint beetje kuren te krijgen met verbindingen.

Punten waar je op moet letten bij aankoop:
Scherm heel
Knoppen werken goed?

Dat was het wel ^^
Ik ben ook van plan 2e hans een hd2 te kopen maar ik vroeg me af of de garantie ook vervalt als je er android op zet (NAND) want als dat zo is dan koop ik er goedkoper een waar geen garantie meer op zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

Pinobigbird

doesn't share food!

Zolang het scherm, de volume omlaag en de aan/uit knop het nog doet kan je terug naar de fabrieksinstellingen met Windows Mobile. Dat heb ik deze week ook gedaan toen mijn touchscreen het niet meer deed. Hij is nu onder garantie gerepareerd.
Buiten dat zijn er berichten, ook ergens op GoT, dat sommigen hun toestel mét Android erop ook succesvol onder garantie hebben laten repareren.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owman666
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-03 09:12
Ik heb n aanbod gekregen van een 4 maand oude HD2 zonder beschadigingen (in hoesje gebuikt) met 16gb sd en nog wat zooi. Er zit ook nog wat andere rommel bij die ik niet hoef. dat gaat me 220,- kosten, is dat redelijk vinden jullie?

En de verkoper heeft de bon wel maar beweert dat je zelfs zonder bon naar de KPN winkel terug kan voor evt. garantie dmv het serienummer. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:30

RammY

Dát!

erik23 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 16:41:
[...]

clonen kan met easus.
het zou misschien ook kunnen zijn dat de ext 3 de 1e partitie oid is.
windows leest geen ext3 en weet dus niet wat hij er mee moet
In Windows is er dus geen probleem :) das het leuke van het verhaal.
Alleen in Android gaf hij de melding dat hij hm direct op alleen lezen knalde.
Nu is het inmiddels met de oude kaart wel weer verholpen, door simpel weg even wat op te ruimen op de SD. Had nog ruimte genoeg maar dat was wel het truukje :S
Errug vreemd dus.

Kloon zal ik zowiezo nog eens proberen met easus...

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 18:54
.

[ Voor 97% gewijzigd door SCIxX op 27-03-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
RammY schreef op zondag 27 maart 2011 @ 13:17:
[...]

In Windows is er dus geen probleem :) das het leuke van het verhaal.
Alleen in Android gaf hij de melding dat hij hm direct op alleen lezen knalde.
Nu is het inmiddels met de oude kaart wel weer verholpen, door simpel weg even wat op te ruimen op de SD. Had nog ruimte genoeg maar dat was wel het truukje :S
Errug vreemd dus.

Kloon zal ik zowiezo nog eens proberen met easus...
ooooohh dat probleem.
ik had een class2 en vond het tijd voor wat snellers(data 2 ext).
dus heb ik op het moment dat hij daarover begon te klagen geloof ik gelijk een nieuwe gekocht en die oude geformatteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdanny
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07-2021
- niet meer nodig

[ Voor 167% gewijzigd door sdanny op 28-03-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 14:41
Dag Allen,

Sinds kort heb ik mijn HD2 en ik wil toch eigenlijk wel overstappen naar een full android boot of Dual-Boot.
Dus heb me hier ingelezen en bekeken welke versie van android ik wil hebben..
Maar ik wil toch nog even controleren/tips hebben voordat ik met dit project begin :$

Mijn HD2 nu:
Besturingssysteem 5.2
Manila 2.5
Rom 3.13
Radio 2.15
(laatste officiële HD2 updates)

En ik twijfel nog of ik een dual/single boot ga doen, wat is aan te raden,, wil wel bijna geheel in android gaan werken. Gegevens en instellingen van m'n HD2 nu zijn niet interresant om te behouden, wel zoek ik een tel die gewoon redelijk betrouwbaar is, androidstore heeft (whatsapp), en soepel werkt..eventueel met Sense.
Wat raden jullie aan? Singel/dualboot, welke versie van android?
Pagina: 1 ... 14 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.