Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
tokko1 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 18:00:
Dag Allen,

Sinds kort heb ik mijn HD2 en ik wil toch eigenlijk wel overstappen naar een full android boot of Dual-Boot.
Dus heb me hier ingelezen en bekeken welke versie van android ik wil hebben..
Maar ik wil toch nog even controleren/tips hebben voordat ik met dit project begin :$

-knip lang verhaaal-
Ik heb eigenlijk het zelfde geval maar wil dus ook wel weten wat nu het "stabieltste" is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Mja, zoals zo vaak in 't topic al aangegeven:
- Android is momenteel 24/7 te draaien, ik ben 'n hele tijd terug al om gegaan en ik heb er geen moment spijt van.
- Welke ROM is stabiel? Er zijn er genoeg waar alles gewoon prima werkt, de vraag is alleen wat vind je van de looks, wat vind je belangrijk, hoe vaak wil je updaten? Ik draai zelf CleanDroid 2.55 (op XDA te vinden) en ben daar heel tevreden over. Helaas is de cook gestopt met 't updaten van deze ROM, dus waarschijnlijk moet ik tzt. ook 'n andere ROM uitzoeken. Maar zoals je in dit topic wel kunt lezen bevalt oa. de Typhoon-ROM goed en zijn er nog tal van mogelijkheden.

Ik zou dus WM achter je laten en fulltime Android gaan draaien, maar wie ben ik? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owman666
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-03 09:12
Eric_Cantona schreef op maandag 28 maart 2011 @ 18:49:

Ik zou dus WM achter je laten en fulltime Android gaan draaien, maar wie ben ik? ;)
Iemand met verstand van zaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:11
tokko1 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 18:00:
Dag Allen,

Sinds kort heb ik mijn HD2 en ik wil toch eigenlijk wel overstappen naar een full android boot of Dual-Boot.
Dus heb me hier ingelezen en bekeken welke versie van android ik wil hebben..
Maar ik wil toch nog even controleren/tips hebben voordat ik met dit project begin :$

Mijn HD2 nu:
Besturingssysteem 5.2
Manila 2.5
Rom 3.13
Radio 2.15
(laatste officiële HD2 updates)

En ik twijfel nog of ik een dual/single boot ga doen, wat is aan te raden,, wil wel bijna geheel in android gaan werken. Gegevens en instellingen van m'n HD2 nu zijn niet interresant om te behouden, wel zoek ik een tel die gewoon redelijk betrouwbaar is, androidstore heeft (whatsapp), en soepel werkt..eventueel met Sense.
Wat raden jullie aan? Singel/dualboot, welke versie van android?
Ik zou gewoon single boot android doen. Dual boot betekend dat je android weer vanaf SD moet draaien, wat toch minder werkt.

Tenzij je windows nog nodig denkt te hebben.

Wat ook een optie is eerst dual proberen, dan stap je snel genoeg over :)

Als je sense wilt neem dan een desire build, en zonder sense raad ik typhoon aan

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 14:41
Prulleman schreef op maandag 28 maart 2011 @ 20:43:
[...]

Ik zou gewoon single boot android doen. Dual boot betekend dat je android weer vanaf SD moet draaien, wat toch minder werkt.

Tenzij je windows nog nodig denkt te hebben.

Wat ook een optie is eerst dual proberen, dan stap je snel genoeg over :)

Als je sense wilt neem dan een desire build, en zonder sense raad ik typhoon aan
Okee, dan denk ik dat ik voor een single boot desire rom ga..
Op XDA zie ik verschillende builds staan,, oa Desire HD builds.. nog tips voor dé musthave rom?
Liever te veel vragen dan straks met een crappy telefoon zitten :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Ik draai deze rom: [21.MAR.11][ZIP]skink Clean Desire v1.4|APPS2SD+|CWM+AD Rec.|theme support[prj v0.4]

Dit omdat de desire het dichtst in de buurt van de HD2 komt ivm hardware en omdat hij super smooth werkt en loopt. Verder is deze helemaal compleet (inc. sense wat ik zelf belangrijk vind) en werkt alles zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:55
Ik ben ook geinteresseerd om mijn HD2 te voorzien van een Android NAND rom. Echter draai ik nu een WM 6.5 Custom rom van Artemis (v55). Hiervoor is HSPL 3.03 vereist --> maak gebruik van HSPL 4 ivm makkelijker updaten van roms op 3.03 basis.

Echter voor een Android NAND rom is HSPL 2.08 vereist. Wanneer ik HSPL2_RUN uitvoer komt er een melding bad hspl version. Kan iemand mij kort uitleggen wat de meest makkelijke manier is om de HSPL versie te downgraden zodat ik MAGLDR kan installeren en hierna een Android rom kan flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:41

Pinobigbird

doesn't share food!

Je kan met de recente HSPL4 kiezen voor 2.08 HSPL, dit werkt ook voor de nieuwste HSPL's. Download het attachment uit deze post. Vorige week zelf nog succesvol gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Pinobigbird op 29-03-2011 20:06 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Pinobigbird schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:03:
Je kan met de recente HSPL4 kiezen voor 2.08 HSPL, dit werkt ook voor de nieuwste HSPL's. Download het attachment uit deze post. Vorige week zelf nog succesvol gedaan.
Top, helemaal goed, wist niet dat HSPL 4 ook naar 2.08 geflasht kon worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist deze rom op mijn hd2 gezet. [28.MAR.2011][cLK/MAGLDR]TyphooN CyanogenMod 7 RC3+ v2.8.5[2.3.3][A2SD][tytung r8.3] (volgens de ´clean installation´ tutorial)

Erg snel! Echter 2 dingetjes waar ik tegen aanloop
.
- De 1 gb partitie die ik heb aangemaakt zie ik niet terug bij de ´interne opslag´. Daar is 229 van de 232 mb beschikbaar. Mijn sd/kaart heeft wel een gig minder geheugen. Dus waar is die ene gig gebleven?

- Het tweede probleem is dat ik via mijn mailaccount van UPC geen mail kan versturen als wifi uit staat. Lastig als je ´onderweg´ bent! Met andere (Sense) roms heb ik dit niet gehad. Iemand een oplossing hiervoor?

EDIT: De 1gb heb ik teruggevonden! In Titanium Backup staat hij gespecificeerd als ´SD card(a2sd)´.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dat laatste lijkt me een fout bij het instellen van je mail, bij de uitgaande mailserver (SMTP) zal je authenticatie moeten inschakelen. Daarmee kun je dan ook vanaf een ander netwerk dan van UPC toch mailen via UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Ik heb zojuist [21.MAR.11][ZIP]skink Clean Desire v1.4|APPS2SD+|CWM+AD Rec.|theme support[prj v0.4] geflasht. Alle stappen zijn goed doorlopen alleen kan ik niet vinden waar ik apk bestanden kan installeren. Wanneer ik ga naar applicatie beheer en dan kies vanaf SD kaart kan ik niet browsen naar het APK bestand (Slide IT keyboard). Ook wannneer ik via Market applicaties wil installeren geeft deze de melding niet over voldoende ruimte te beschikken.

Gedurende installatie heb ik gekozen voor een EXT volume van 4GB en een SWAP file van 0. Ik maak gebruik van een 8GB storage card.

@edit, het Market probleem heb ik opgelost door het EXT volume te verkleinen naar 1GB, kan Android max 4 GB SD aanspreken?

[ Voor 9% gewijzigd door bluecupra op 29-03-2011 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:22
bluecupra schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:39:
Ik heb zojuist [21.MAR.11][ZIP]skink Clean Desire v1.4|APPS2SD+|CWM+AD Rec.|theme support[prj v0.4] geflasht. Alle stappen zijn goed doorlopen alleen kan ik niet vinden waar ik apk bestanden kan installeren. Wanneer ik ga naar applicatie beheer en dan kies vanaf SD kaart kan ik niet browsen naar het APK bestand (Slide IT keyboard). Ook wannneer ik via Market applicaties wil installeren geeft deze de melding niet over voldoende ruimte te beschikken.

Gedurende installatie heb ik gekozen voor een EXT volume van 4GB en een SWAP file van 0. Ik maak gebruik van een 8GB storage card.
4GB EXT partitie is veel teveel, volgens mij ondersteund een sd kaart dat geen eens, max is dacht ik 2GB. Gewwon een EXT partitie van 1 GB aanmaken, dat is ruim voldoende.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Barfman schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:42:
[...]

4GB EXT partitie is veel teveel, volgens mij ondersteund een sd kaart dat geen eens, max is dacht ik 2GB. Gewwon een EXT partitie van 1 GB aanmaken, dat is ruim voldoende.
offtopic:
Hoe kan het dan dat ik een 8GB micro-SD kaart heb :+

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Laatst online: 11-09 12:10

itsoutthere

The Truth

thijsje66 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 23:06:
[...]

offtopic:
FAT32 ipv EXT

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:22
thijsje66 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 23:06:
[...]

offtopic:
Ik weet niet hoe dat kan, waarschijnlijk heb je hem gewoon gekocht ?

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Na het verkleinen van het EXT volume kan ik gewoon applcaties installeren via Astro File manager, ook via Android Market ben ik van de onvoldoende ruimte melding af.

Eerste indruk, zeer positief en gemakkelijke bediening. Ben alleen benieuwd hoelang de batterij het volhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

owman666 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 12:24:
En de verkoper heeft de bon wel maar beweert dat je zelfs zonder bon naar de KPN winkel terug kan voor evt. garantie dmv het serienummer. Heeft iemand hier ervaring mee?
Daar klopt helemaal niks van. Ze hebben ook een bon nodig bij de KPN winkel alleen niet als je ook een verzekering op het toestel hebt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartbh schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:29:
Dat laatste lijkt me een fout bij het instellen van je mail, bij de uitgaande mailserver (SMTP) zal je authenticatie moeten inschakelen. Daarmee kun je dan ook vanaf een ander netwerk dan van UPC toch mailen via UPC.
Dat was inderdaad de oplossing! Dank je! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[28.MAR.2011][cLK/MAGLDR]TyphooN CyanogenMod 7 RC3+ v2.8.5[2.3.3][A2SD][tytung r8.3]

Bovenstaande rom heeft in het 'notificatie/pull down' menu een aantal opties voor het energiebeheer.
Ik weet dat je deze kunt aanpassen, maar kan niet meer vinden waar....
Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
vraag:

Als jullie een foto maken met het toestel
Heb je dan nog steeds een paarse/ roze gloed in het midden?
En hoe zijn de afbeeldings kwaliteiten van het toestel gemaakt via Android?
evt. voorbeeld foto?

Mijn dank is groot en mijn lul nog groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wie heeft er goede ervaringen met een bepaalde rom of app waarmee ik via m'n bluetooth carkit in het Nederlands een belopdracht kan invoeren?

En als eventuele aanvulling, dat de naam van een beller wordt uigesproken via de carkit of telefoon. Ik heb namelijk een carkit zonder scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomblack
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-07 00:53
gram501 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:44:
vraag:

Als jullie een foto maken met het toestel
Heb je dan nog steeds een paarse/ roze gloed in het midden?
En hoe zijn de afbeeldings kwaliteiten van het toestel gemaakt via Android?
evt. voorbeeld foto?

Mijn dank is groot en mijn lul nog groter
Dan is je dank ook ver te zoeken 8)7
Welke versie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:47:
[28.MAR.2011][cLK/MAGLDR]TyphooN CyanogenMod 7 RC3+ v2.8.5[2.3.3][A2SD][tytung r8.3]

Bovenstaande rom heeft in het 'notificatie/pull down' menu een aantal opties voor het energiebeheer.
Ik weet dat je deze kunt aanpassen, maar kan niet meer vinden waar....
Kan iemand mij helpen?
settings/cyanogenmod settings/interface/notification power widget

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 17:58:
[...]

settings/cyanogenmod settings/interface/notification power widget
Dank je! Ik heb me rotgezocht! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist ook de HD2 van me Pa bevrijdt van WM, jeetje wat een verandering ten opzicht van de stock rom! Vader zeer onder de indruk van Android...
Eerste keer dat ik een telefoon flash, alles ging goed met de tut op xda. Zelf heb ik de NexusHD2 erop gezet en het werkt tot nu toe prima!
Zit nu zelf te denken of ik mijn eigen Desire maar ook eens ga rooten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
D'r zijn zoveel roms.. Waardoor ik een beetje door de bomen het bos niet meer zie. Nu weet ik alleen niet welke ROM ik er op moet gaan zetten. Iemand enige tips? Wat zijn fijne ROM's, die gewoon volledig en snel werken?
En dan heb ik het over een singleboot op NAND :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 21:30

RammY

Dát!

Hmz....
Iets dat me toch niet helemaal duidelijk is.

Wil toch mijn versie van mijn MDJ Froyo Sens Revolution eens gaan update ivm BT en andere zaken.
Nu heb ik deze met CWM op mn toestel geinstalleerd, een ext3 partitie op de SD kaart staan en alles werkt prima al een tijdje.

Echter.... als ik nu wil updaten... hoe kan ik dit nu het beste aanpakken...
Want uiteraard wil ik al mijn app's (en het liefste ook de rest van de data) gewoon behouden.
Kan ik als ik een full backup heb gemaakt met CWM gewoon een nieuwe NAND versie installeren via CWM en dan de backup in zn geheel terugzetten zonder dat ik iets kwijt ben??

Nou las ik dat ik zowiezo een advanced restore van de SD-EXT kan doen.... heb ik dan alle apps weer terug? (dus gewoon in mijn menu staan?) of hoe werkt dit.

Simpel gezegd:
Wat is de beste manier van upgraden/veranderen van rom zonder data kwijt te raken...

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Xaero schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 10:15:
D'r zijn zoveel roms.. Waardoor ik een beetje door de bomen het bos niet meer zie. Nu weet ik alleen niet welke ROM ik er op moet gaan zetten. Iemand enige tips? Wat zijn fijne ROM's, die gewoon volledig en snel werken?
En dan heb ik het over een singleboot op NAND :)
Ik zou de NexusHD bekijken.
Met deze ROM heb ik zeer weinig problemen. Tevens wordt de ROM goed bij gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 12:30
RammY schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:46:
Hmz....
Iets dat me toch niet helemaal duidelijk is.

Wil toch mijn versie van mijn MDJ Froyo Sens Revolution eens gaan update ivm BT en andere zaken.
Nu heb ik deze met CWM op mn toestel geinstalleerd, een ext3 partitie op de SD kaart staan en alles werkt prima al een tijdje.

Echter.... als ik nu wil updaten... hoe kan ik dit nu het beste aanpakken...
Want uiteraard wil ik al mijn app's (en het liefste ook de rest van de data) gewoon behouden.
Kan ik als ik een full backup heb gemaakt met CWM gewoon een nieuwe NAND versie installeren via CWM en dan de backup in zn geheel terugzetten zonder dat ik iets kwijt ben??

Nou las ik dat ik zowiezo een advanced restore van de SD-EXT kan doen.... heb ik dan alle apps weer terug? (dus gewoon in mijn menu staan?) of hoe werkt dit.

Simpel gezegd:
Wat is de beste manier van upgraden/veranderen van rom zonder data kwijt te raken...
Ik zou dat niet met CWM doen, ondertussen heb ik bijna alle roms wel een keer geprobeerd en met CWM dingen letterlijk kopieren geeft in mijn ervaring alleen maar problemen. Gebruik liever Titanium backup, je installeert de apps dan opnieuw (automatisch) en de data van die apps wordt dan teruggezet. Dit geeft minder random problemen dan gewoon de data laten staan in sd-ext of daar een image van draaien en die later terugzetten.

Alleen als je bij dezelfde rom blijft, dus upgrade, is CWM handig als backup. Je kan dan ook gewoon de sd-ext partitie laten bestaan en dan is het ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seki
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
Okki5 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 17:16:
[...]

Ik zou dat niet met CWM doen, ondertussen heb ik bijna alle roms wel een keer geprobeerd en met CWM dingen letterlijk kopieren geeft in mijn ervaring alleen maar problemen. Gebruik liever Titanium backup, je installeert de apps dan opnieuw (automatisch) en de data van die apps wordt dan teruggezet. Dit geeft minder random problemen dan gewoon de data laten staan in sd-ext of daar een image van draaien en die later terugzetten.

Alleen als je bij dezelfde rom blijft, dus upgrade, is CWM handig als backup. Je kan dan ook gewoon de sd-ext partitie laten bestaan en dan is het ook goed.
Kunt ge eens juist uitleggen hoe ik dan Titanium BackUp moet gebruiken,kan er niet zo goed aan uit.Dus eerst BackUp,daarna Herstel naar Sd-ext....

Alvast bedankt

Grtz Seki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Okki5 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 17:16:
[...]

Hmjah...
Inderdaad... CWM deed niet netjes zn werk.
Met MyBackup Root de apps + data gebackupt (werkt geniaal!) en me Titanium wat instellingen (mail configs enzo).
Dit werkt dus wel goed!

Maar wel weer op zoek naar nieuwe ROM ... geluidsproblemen (known bug) ... net zo zacht.. nu word ik smorgen niet wakker van de wekker :P
( [25.MAR.11][CWM/cLK] Froyo Sense revolution 2.5.1 [a2sd+][RMNET/PPP][Kernel: AA 0.5] )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Laatst online: 12-09 14:41
RammY schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:08:
[...]Maar wel weer op zoek naar nieuwe ROM ... geluidsproblemen (known bug) ... net zo zacht.. nu word ik smorgen niet wakker van de wekker :P
( [25.MAR.11][CWM/cLK] Froyo Sense revolution 2.5.1 [a2sd+][RMNET/PPP][Kernel: AA 0.5] )
Sinds een paar dagen aan de TyphooN CyanogenMod 7 RC4 v2.9.0.
Een erg mooie en super soepele mod vind ik, kortom.. smooth!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=933951

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Alleen ben ik nog wat huiverig voor het overstappen op Android 2.3 ...
Bekende issue's van niet werkende dingen (apps) op 2.3??
Of is dat al weer achterhaald :P

(en voor die Typhoon moet ik mn MAGLDR en CWM upgraden... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Hmm.. ik draai sinds de NAND release Android 2.3 en ik heb nooit ergens problemen mee gehad. (behalve dat mijn gps niet werkt, maar dat ligt aan de rom denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
RammY schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 13:30:
Alleen ben ik nog wat huiverig voor het overstappen op Android 2.3 ...
Bekende issue's van niet werkende dingen (apps) op 2.3??
Of is dat al weer achterhaald :P

(en voor die Typhoon moet ik mn MAGLDR en CWM upgraden... ;) )
Zeker de moeite waard, als CWM er eenmaal opstaat is het zo makkelijk om nieuwe versies te installeren zonder data verlies.
Alles werkt bij mij, gps, bluetooth (zonder drain) alle apps (alleen sommige apps moeten op het interne geheugen staan zoals bv angry birds)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:12

SilencerNL

No remorse

Muurtegel schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 14:00:
Hmm.. ik draai sinds de NAND release Android 2.3 en ik heb nooit ergens problemen mee gehad. (behalve dat mijn gps niet werkt, maar dat ligt aan de rom denk ik)
Edit: Weg... lees net de post van Prulleman boven mij, die mijn vragen reeds heeft beantwoord.

[ Voor 24% gewijzigd door SilencerNL op 01-04-2011 16:07 ]

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:01

Smarron

The bend

Hmm, sinds vandaag kantelt mijn scherm niet meer als ik hem draai. Rebooten en ijken heeft niet geholpen. Het vinkje van automatisch draaien stond wel opeens uit, maar na het aanzetten werkt het nog steeds niet.

Ik heb het bestandje bma150_usr proberen te vervangen volgens deze guide, alleen het overschrijven ging niet.

Iemand een andere oplossing?

ROM: AF403 DesireHD stock base 1.5

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 17:43
Ik zoek een Rom (NAND) die een witte toetsenbord heeft.
Ik vind nu alleen maar van die roms die helemaal donker/zwart toetsenbord hebben.
Vind ze lelijk, en ben die witte gewend.

Of valt dat de veranderen?

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
  • Laatst online: 06-01 12:46
UnitedJunk schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 19:29:
Ik zoek een Rom (NAND) die een witte toetsenbord heeft.
Ik vind nu alleen maar van die roms die helemaal donker/zwart toetsenbord hebben.
Vind ze lelijk, en ben die witte gewend.

Of valt dat de veranderen?
Doe jij is snel googlelen ^^

1 les, zo goed als alles in android is te veranderen naar je eigen wil. Mede door de market met apps of iets dergelijks of door zelf wat codering aan te passen.

Zoals een toetsenbord, ik gebruik 2.3 op een 2.2 android. heerlijk.
Ff zoeken en je hebt een wit keyboard gevonden :D

edit: ff eentje gepakt
https://market.android.co...pro&feature=search_result
deze bedoel je dan of niet?

[ Voor 10% gewijzigd door maximus1 op 01-04-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
Ik kijk wel even naar een goede 2.2 rom. 2.3 bevalt me niet echt.

Nog een tip?

[ Voor 10% gewijzigd door UnitedJunk op 01-04-2011 20:31 ]

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 12:30
Smart keyboard pro heeft hele fijne toetsenborden, in alle wenselijke kleuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Smarron schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 19:12:
Hmm, sinds vandaag kantelt mijn scherm niet meer als ik hem draai. Rebooten en ijken heeft niet geholpen. Het vinkje van automatisch draaien stond wel opeens uit, maar na het aanzetten werkt het nog steeds niet.

Ik heb het bestandje bma150_usr proberen te vervangen volgens deze guide, alleen het overschrijven ging niet.

Iemand een andere oplossing?

ROM: AF403 DesireHD stock base 1.5
Nou, het kalibreren werkte voor geen meter, dus met de voorkant naar beneden. Ik probeerde het daarna als laatste nog gewoon met de voorkant naar boven en nu is hij weer perfect gekalibreerd! 8)7

Volgens mij is dat juist nooit de bedoeling omdat de telefoon nooit plat kan liggen. Maar goed, ik ben weer blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
Welke Android 2.2 rom kunnen jullie mij aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Prulleman schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 14:44:
[...]

Zeker de moeite waard, als CWM er eenmaal opstaat is het zo makkelijk om nieuwe versies te installeren zonder data verlies.
Alles werkt bij mij, gps, bluetooth (zonder drain) alle apps (alleen sommige apps moeten op het interne geheugen staan zoals bv angry birds)
Het enige wat ik makkelijk vind aan CWM is dat ik geen pc nodig heb om een rom te flashen.
Met backup en restore is het alleen makkelijk als je van de zelfde bakker een nieuwe rom krijgt.

En waarom men pocht op de TyphooN CyanogenMod 7 RC4 v2.9.0 weet ik niet maar mijn batterij gaat met de zelfde instellingen als altijd gewoon al binnen een halve dag leeg.

Ik wil zowiezo weer een rom met Sense... al was het alleen al voor de klok en het weer widget.
Kan niet wennen aan de launcher.

Iemand dus een leuke Sense build in de aanbieding? ;)
UnitedJunk schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 11:06:
Welke Android 2.2 rom kunnen jullie mij aanraden?
Ik heb tijden met plezier de MDJ Froyo Sense Revolution (van MDJ zelf) gedraaid.
Alleen mn BT oortje werkte er niet mee...
Voor de rest een retegoeie build.

[ Voor 14% gewijzigd door RammY op 02-04-2011 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Ik draai nu al enkele dagen skink_Clean_Desire_v1.4 op mijn HD2. Alles werkt prima en vind het beter werken dan WM 6.5. Alleen de meldinggeluiden en gesproken instructies van bijvoorbeeld Google maps vind ik echt te zacht.

Wat ik gelezen heb kampen meer Android roms met dit volume probleem. Wie heeft een 2.2 of 2.3(3) rom waarbij het volume wel goed in te stellen / hoorbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een probleem, nml. ik volg deze guide voor Android op mijn HD2(http://android.intersyte.eu/?page_id=6), maar nu blijf ik steken bij stap 5, mijn HD2 start MAGLDR wel op, maar ik kan hier niet in navigeren en zie uberhaupt geen menu hier. Kan iemand mij hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-09 12:49
Je komt in het menu door de power knop ingedrukt te houden. Daarna kun je met de volume toetsen navigeren en de rest zoals in de guide staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het verschil tussen de Desire HD en de HD2 ?

De Desire heeft meer geheugen en een groter scherm ?
Wil graag 1 van deze 2 maar welke heeft de langste accuduur ?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2011 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, het is nu gelukt, hartstikke bedankt Jan Willem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seki
Seki schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 17:24:
Heb nog een vraagske:als ik Wifi een tijd aan laat staan,zoals thuis op mijn eigen netwerk(MIUI stock),daarna uitschakel en mijn 3G data verbinding aanzet,dan krijg ik geen verbinding met 3G meer.Dan moet ik terug opstarten en dan werkt het wel natuurlijk mijn 3G verbinding.Heb dit bij alle versies van MIUI stock van jan-willem3....
Weet echt niemand raad hierover ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your Grandma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 18:19
Sinds ik 2.3 heb (de nexushd rom) kan ik nergens meer de optie vinden om die zoom controls uit te zetten in je browser. Weet iemand waar ik dit kan vinden? Ook zoek ik me rot naar de optie om te kiezen welke mappen ik wil synchroniseren in de standaard mail applicatie. Ik maak gebruik van een exchange account van hotmail. Ik kon dit in 2.2 gewoon vinden maar nu zie ik het nergens? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seki
Als ik de de Vliegmodus inschakel en terug uitschakel dan heb ik wel terug 3G data verbinding,toch al iets makkelijker dan terug te moeten opstarten denk ik,maar nog niet de goede oplossing natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05:08
Seki schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:26:
Als ik de de Vliegmodus inschakel en terug uitschakel dan heb ik wel terug 3G data verbinding,toch al iets makkelijker dan terug te moeten opstarten denk ik,maar nog niet de goede oplossing natuurlijk...
Heb ik ook gehad met MCCM_DS_V3.3_FroyoStone_Sense en dat loste ik ook altijd op met in- en uitschakelen Vliegmodus. Een maand geleden of zo toch overgestapt naar MCCM_DS_V4.0_FroyoStone_Sense en die werkt tot nu toe perfect met de internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomblack
  • Laatst online: 20-07 00:53
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 17:53:
Wat is het verschil tussen de Desire HD en de HD2 ?

De Desire heeft meer geheugen en een groter scherm ?
Wil graag 1 van deze 2 maar welke heeft de langste accuduur ?
De desire hd is nieuwer en beter en heeft idd meer geheugen en staad android op. De accu gaat ook langer mee. De hd2 is een wm phone die je goed kan tweaken en andere systemen op kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Ik hoop echt dat er wat meer Gingerbread Sense ROM's uitkomen. Het is echt belachelijk dat je zonder Sense niet eens mailtjes kunt verplaatsen naar een andere map of als je per ongeluk op delete drukt, dan kun je niet eens undeleten en dan heb ik het over een Exchange mailaccount! WTF!!

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
  • Laatst online: 06-01 12:46
Seki schreef op zondag 03 april 2011 @ 18:32:
[...]

Weet echt niemand raad hierover ???
Ik heb een desire versie.. daar heb ik tegenwoordig ook vaak last van dat soort problemen. Soms schakelt Wifi zichzelf uit. 3G (H) werkt niet na uitzetten wifi. 3G (H) werkt helemaal niet meer.. pas na vliegtuig modus in te schakelen.

Misschien ligt het aan mn rom, maar meerdere mensen hebben hier problemen mee dus.

Zal wel iets zijn in de kernels ofzo, na een tijdje.. dat de parameters niet helemaal meer kloppen ofzo.

Ik heb er vrede mee, ben al blij dat android het normaal doet op mn HD2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was het zat, Android op mijn hd2.
Met elke rom was er wel wat! Wegvallende dataverbinding, te zacht geluid en noem maar op.
Ik heb mijn hd2 verkocht en ga nu op zoek naar Desire HD of Desire Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:12:
Ik was het zat, Android op mijn hd2.
Met elke rom was er wel wat! Wegvallende dataverbinding, te zacht geluid en noem maar op.
Ik heb mijn hd2 verkocht en ga nu op zoek naar Desire HD of Desire Z.
Had je de prj Clean Desire of Skink Clean Desire wel geprobeerd dan ? In deze roms werkt echt werkelijk alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Smarron schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:16:
[...]
Had je de prj Clean Desire of Skink Clean Desire wel geprobeerd dan ? In deze roms werkt echt werkelijk alles.
Draai zelf de Skink versie en heb onderstaande "problemen":

-Meldinggeluiden en gesproken instructies Google Maps te zacht
-Echo bij voeren gesprekken, is dit op te lossen? Volume omlaag gedurende een gesprek doet wel wat maar echo blijft aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

Ik draai zelf PRJ's Clean Desire, geen echo's bij gesprekken. Google Maps kan ik niets van zeggen, gebruik ik niet.

Ben zo tevreden met deze ROM dat het m'n full-time ROM is geworden.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

bluecupra schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:33:
[...]

Draai zelf de Skink versie en heb onderstaande "problemen":

-Meldinggeluiden en gesproken instructies Google Maps te zacht
-Echo bij voeren gesprekken, is dit op te lossen? Volume omlaag gedurende een gesprek doet wel wat maar echo blijft aanwezig
Heb zelf de Skink nooit geprobeerd, maar hij zou juist iets beter moeten zijn dan de prj versie. Dat is wel jammer. Heb je de prj ook al geprobeerd ?
Wildfire schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:52:
Ik draai zelf PRJ's Clean Desire, geen echo's bij gesprekken. Google Maps kan ik niets van zeggen, gebruik ik niet.

Ben zo tevreden met deze ROM dat het m'n full-time ROM is geworden.
Google Maps werkt perfect, alles werkt gewoon. Ik heb de prj gedraaid, zelfs versie 0.2 en niet eens de laatste versie 0.32. Ik ben nu overgestapt naar een DHD rom. Maar ik kan hem inderdaad iedereen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Dan heb je gewoon pech gehad als Android niet goed werkte. Deed het bij mij ook niet in het begin, maar die nieuwste ROM's (NAND) zijn echt geweldig en gaat echt supersnel allemaal zonder problemen! (en ja, ik gebruik alles, GPS/Bluetooth/HSDPA/WiFi)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
en fm radio??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05
(jarig!)
Die ook ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Laatst online: 11-09 07:44
Ik merk wel dat FM Radio gewoon niet super lekker werkt als een losse fm radio.. Is hier nog iets aan te doen? Ik kan bijvoorbeeld alleen skyradio ontvangen. Dit is met Typhoon Cyanogenmod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanye
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 14:33
Voor mensen die niet zo goed zijn in engels of een makkelijke handleiding willen hier een die ik heb gevonden.

android op de hd2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P13
  • Laatst online: 01-02 14:58

P13

met groot succes diverse Android-Roms op de HD2 geplaatst.. vervolgens even een uitstap gemaakt naar ander toestel, daar tóch weer van terug gekomen en een (gebruikte) HD2 gekocht..

probeer er zojuist weer een Android Rom op te krijgen, maar daar ging het mis, althans al bij het proberen er een oudere Windows-rom (nodig om vervolgens HardSPL uit te voeren) op te krijgen: lukte niet (blijkt Vodafone-branded te zijn, de Rom die ik wilde flashen niet..) en nu kom bij het booten in Windows niet voorbij het witte startscherm. niets lijkt te helpen, al meerdere malen de batterij er uit gehad, lukt niet..

iemand al eerder hier tegenaan gelopen? en wat heeft vervolgens geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Het is met HSPL4 niet meer nodig om een oude rom te flashen. Gewoon met HSPL4 kiezen voor de 2.08 HSPL, daarna MAGLDR enz enz.

[ Voor 23% gewijzigd door Pinobigbird op 06-04-2011 19:33 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out of Order
  • Laatst online: 26-05 23:28

Out of Order

Music rocks the heartbeat

Kanye schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:20:
Voor mensen die niet zo goed zijn in engels of een makkelijke handleiding willen hier een die ik heb gevonden.

android op de hd2
@Kanye: Thanx voor het delen van je handleiding!

Ik heb al ongeveer 3/4 jaar de MCCM builds via de SD kaart gedraaid en zeker de laatste versie 4.0 draaide bij mij erg soepel! Op de tethering functie na, werkte alles in die rom en daarbij hield mijn HD2 een volle dag uit; zelfs met 24/7 sync aan.... Dus ik had niet echt redenen om over te stappen, maar ik kon uiteindelijk mijn nieuwsgierigheid naar het verschil tussen een NAND & SD rom niet onderdrukken en ben met jouw handleiding aan de slag gegaan. (Was er via de eerste link die je poste XDA / tweakers ook wel uitgekomen moet ik zeggen.. maar toch; een Nederlands stappenplan is altijd fijn :) ) Heerlijk helder..

Conclusie tot nu toe:
  • Hyperdriod GBX v11.0 is geniaal snel! Zowel met opstarten (ook geen WM meer natuurlijk) als draaiende
  • Ik draai al 11:32:21 en mijn batterij staat nog op 78% _/-\o_
  • Geen sense, maar ook geen gemis! ADW doet zijn werk prima en is heerlijk tweakable!
  • Wifi/USB tethering werkt niet (out of the box bij mij....)

Out of Order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanye
Out of Order schreef op woensdag 06 april 2011 @ 20:41:
[...]

@Kanye: Thanx voor het delen van je handleiding!

Ik heb al ongeveer 3/4 jaar de MCCM builds via de SD kaart gedraaid en zeker de laatste versie 4.0 draaide bij mij erg soepel! Op de tethering functie na, werkte alles in die rom en daarbij hield mijn HD2 een volle dag uit; zelfs met 24/7 sync aan.... Dus ik had niet echt redenen om over te stappen, maar ik kon uiteindelijk mijn nieuwsgierigheid naar het verschil tussen een NAND & SD rom niet onderdrukken en ben met jouw handleiding aan de slag gegaan. (Was er via de eerste link die je poste XDA / tweakers ook wel uitgekomen moet ik zeggen.. maar toch; een Nederlands stappenplan is altijd fijn :) ) Heerlijk helder..

Conclusie tot nu toe:
  • Hyperdriod GBX v11.0 is geniaal snel! Zowel met opstarten (ook geen WM meer natuurlijk) als draaiende
  • Ik draai al 11:32:21 en mijn batterij staat nog op 78% _/-\o_
  • Geen sense, maar ook geen gemis! ADW doet zijn werk prima en is heerlijk tweakable!
  • Wifi/USB tethering werkt niet (out of the box bij mij....)
@Out of Order: Graag gedaan!
maar welke eerste link die ik heb gepost? haha dit was de eerste!

Maar ik had eerst ook sd, maar nand is zoveel beter en stabieler.
Maar die rom is goed he? Ik heb adw wel eraf gegooid, want ik vind die gewoon niet fijn.
En ik ben blij dat er geen sense op zit.

Ja een vriend van mij heeft die gemaakt, echt super handig.
En al onwijs veel bekeken in 2 maanden tijd, dus blijkbaar gebruiken heel veel mensen dat toch nog.

Maar geef hem wel even waardering als iemand het gebruikt op dat forum. Via dat sterretje kan dat...
Heel veel mensen gebruiken het en zonder ook maar een berichtje of een thanks achter te laten....
aso's ;) haha

Heeft iemand nog meer echt goede roms? ik wil wel af en toe wat anders proberen. Ook al is deze echt heel snel en stabiel.

[ Voor 7% gewijzigd door Kanye op 06-04-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seki
Dus ik flashte naar Radio Rom 2.15.50.14 Leo, maar het probleem is dat mijn 3G niet werkt is niet verholpen(na enige tijd kan ik geen 3G verbinding meer krijgen). Toen vlieg modus in geschakeld en terug uit geschakeld mijn 3G werkt weer normaal.

Jan-willem3 ([23 mar] ** [EN, DE, FR, NL ... (11)] [zip] miui 1.3.18 **) zei: Probeer om te verwijderen (met ADB of root explorer) de ppp map in het systeem van / etc / ppp
De ROM zal vervolgens naar RMNET gaan,daarna herstart.

Na het opnieuw opstarten werkt het nog niet goed, ook niet met de nieuwste Rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out of Order

Out of Order

Kanye schreef op woensdag 06 april 2011 @ 20:53:
[...]
@Out of Order: Graag gedaan!
maar welke eerste link die ik heb gepost? haha dit was de eerste!

Knip

Ja een vriend van mij heeft die gemaakt, echt super handig.
En al onwijs veel bekeken in 2 maanden tijd, dus blijkbaar gebruiken heel veel mensen dat toch nog.

Maar geef hem wel even waardering als iemand het gebruikt op dat forum. Via dat sterretje kan dat...
Heel veel mensen gebruiken het en zonder ook maar een berichtje of een thanks achter te laten....
aso's ;) haha
Ah! Ik dacht dat jij de handleiding had geschreven. Ik bedoelde de eerste link in de handleiding... en dus niet eentje van jou hier op tweakers. :) En aangezien ik geen zin had om me weer voor het zoveelste forum te registeren heb ik als blijk van dank maar een "I Like" gedaan ;)

Out of Order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P13

P13

Pinobigbird schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:27:
Het is met HSPL4 niet meer nodig om een oude rom te flashen. Gewoon met HSPL4 kiezen voor de 2.08 HSPL, daarna MAGLDR enz enz.
Dank voor het meedenken: heb zowel HardSPL4 als Magdl 1.13 op correcte wijze geïnstalleerd. Punt is echter dat alle vervolgstappen stranden. Probeer ook gewoon weer de oude Windows-rom er op te plaatsen, maar ook dat lukt niet.. blijft bij het updaten ergens rond 10% "hangen".. in het witte scherm verschenen ook niet (links onderin) de in rood geschreven software-gegevens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
P13 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:14:
[...]

Dank voor het meedenken: heb zowel HardSPL4 als Magdl 1.13 op correcte wijze geïnstalleerd. Punt is echter dat alle vervolgstappen stranden. Probeer ook gewoon weer de oude Windows-rom er op te plaatsen, maar ook dat lukt niet.. blijft bij het updaten ergens rond 10% "hangen".. in het witte scherm verschenen ook niet (links onderin) de in rood geschreven software-gegevens..
Wat werkt er nog wel, je post nu dat HSPL en MAGLDR op correcte wijze zijn geinstalleerd, welke vervolg stappen stranden dan? en op welke manier?

Als je HSPL er correct op hebt ben je al een heel eind, je kan dan via de tri color bootloader in principe alles flashen (o.a. task29/format, losse radio, custom WM rom, stock wm rom terwijl je VF zou moeten hebben, MAGLDR, CLK).

Ben je misschien vergeten een (juiste versie) radio te installeren?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanye
Out of Order schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:13:
[...]

Ah! Ik dacht dat jij de handleiding had geschreven. Ik bedoelde de eerste link in de handleiding... en dus niet eentje van jou hier op tweakers. :) En aangezien ik geen zin had om me weer voor het zoveelste forum te registeren heb ik als blijk van dank maar een "I Like" gedaan ;)
Ik had het niet specifiek tegen jou. Maar als je kijkt hoeveel mensen die handleiding gebruiken en hoe weinig iets achter laten... belachelijk...
Nee maar omdat hij mij super heeft geholpen met die handleiding adverteer ik voor hem.. ;)

Binnenkort is er op dat forum wel een speciaal stuk voor de hd2 als het goed is.
Dus als iemand interesse heeft, hou het in de gaten,.

Maar ik ben via dit forum erachter gekomen wat je allemaal kan met je hd2. echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P13

P13

Prulleman schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:20:
[...]

Wat werkt er nog wel, je post nu dat HSPL en MAGLDR op correcte wijze zijn geinstalleerd, welke vervolg stappen stranden dan? en op welke manier?

Als je HSPL er correct op hebt ben je al een heel eind, je kan dan via de tri color bootloader in principe alles flashen (o.a. task29/format, losse radio, custom WM rom, stock wm rom terwijl je VF zou moeten hebben, MAGLDR, CLK).

Ben je misschien vergeten een (juiste versie) radio te installeren?
de stand van zaken is als volgt: zowel HardSPL als Magdlr zijn correct geïnstalleerd, maar als ik in het Magdlr-menu naar AD Recovery ga, komt ie niet in CWM, maar in plaats daarvan komt in rode letters de melding op het scherm: Load done 1E FATAL HIT 1...

juiste radioversie.. zou het daar aan kunnen liggen? kan ik die separaat flashen dan? want ik nu ook geen Windows-rom (met juiste radioversie) flashen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Ik zou dan weer van voor af aan beginnen met HSPL4. Let wel op dat je kiest voor HSPL 2.08 (niet 2.08.0000 o.i.d.).. Als alles goed is gegaan ziet je driekleurenscherm er zo uit:
HSPL 2.08
Losse radio's kan je overigens hier vinden, waarvoor je het beste CustomRUU kan gebruiken.

[ Voor 24% gewijzigd door Pinobigbird op 06-04-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
P13 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:35:
[...]

de stand van zaken is als volgt: zowel HardSPL als Magdlr zijn correct geïnstalleerd, maar als ik in het Magdlr-menu naar AD Recovery ga, komt ie niet in CWM, maar in plaats daarvan komt in rode letters de melding op het scherm: Load done 1E FATAL HIT 1...

juiste radioversie.. zou het daar aan kunnen liggen? kan ik die separaat flashen dan? want ik nu ook geen Windows-rom (met juiste radioversie) flashen..
Radio kan je seperaat flashen, kies hier radio 2.15 en flash deze vanuit de tri color bootloader:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=611787

Heb je wel CWM geinstalleerd? Je moet vanuit MAGLDR optie usb flasher een correct CMW partitie layout voor je beoogde ROM flashen (DAF installer).
Als die erop staat kan je in het vervolg je ROM via CWM updaten (zip op SD en via CWM menu installeren, zonder tussenkomst van PC).

Lijkt erop dat je een stapje hebt overgeslagen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P13

P13

Pinobigbird schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:40:
Ik zou dan weer van voor af aan beginnen met HSPL4. Let wel op dat je kiest voor HSPL 2.08 (niet 2.08.0000 o.i.d.).
Losse radio's kan je overigens hier vinden, waarvoor je het beste CustomRUU kan gebruiken.
Pinobird, je begrijpt het probleem geloof ik niet: het opnieuw flashen van de Windows-RUU's lukt niet meer...

Ik ga nu proberen de juiste radio-versie (2.15.etc.) separaat te flashen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

P13 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:46:
[...]

Pinobird, je begrijpt het probleem geloof ik niet: het opnieuw flashen van de Windows-RUU's lukt niet meer...

Ik ga nu proberen de juiste radio-versie (2.15.etc.) separaat te flashen..
...en dat is precies wat er gebeurt als HSPL niet gelukt is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P13

P13

Pinobigbird schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:47:
[...]

...en dat is precies wat er gebeurt als HSPL niet gelukt is ;)
maar geloof mij: dat is nu juist wél gebeurd.. daarom kon ik immers vervolgens ook Magdlr flashen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
P13 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:49:
[...]

maar geloof mij: dat is nu juist wél gebeurd.. daarom kon ik immers vervolgens ook Magdlr flashen..
maar heb je nu ook CWM geinstalleerd?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P13

P13

Prulleman schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:54:
[...]

maar heb je nu ook CWM geinstalleerd?
dank voor het meedenken overigens allemaal..: heb nu de radio geflashed, zal nu CWM opnieuw installeren.. in hou jullie op de hoogte (lees: verwacht jullie tips nog nodig te hebben..!)

edit: ik geef de moed even op: is denk ik toch allemaal mijn eigen stomme fout geweest, volgens mij is immers de batterij vrijwel leeg en moet ik morgen met volle accu maar eens opnieuw van voor af aan proberen.. heeft ook voor het baasje van de HD2 te gelden: met gevulde maag werkt het allemaal nét wat lekkerder..

[ Voor 31% gewijzigd door P13 op 06-04-2011 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na diverse custom WM ROMS wordt het nu toch eens tijd voor een Android ROM.
Ik denk niet dat ik de enige ben als ik zeg dat ik door de bomen het bos NIET meer zie want er zijn zoveel verschillende en geen idee wat ik moet kiezen.

Ik heb:

HTC HD2 (NLD 512Mb versie) (unbranded)
Vodafone Abo + mobiel internet

De Vraag:

Welke versie werkt probleemloos (NAND) op de HD2 in combo met Vodafone Abo waarbij eigenlijk alles het doet (camera, gps, Bluetooth, etc.)
Gaat mij erom de beste Android experience te hebben en geen getweak om het werkend te krijgen.

Gelieve tevens te melden welke stappen (en software/HSPL/etc) je gebruikt hebt om dit te bereiken.

Mijn dank is groot !

Mvgr,

The Geek

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2011 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out of Order

Out of Order

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 23:31:
Na diverse custom WM ROMS wordt het nu toch eens tijd voor een Android ROM.
Ik denk niet dat ik de enige ben als ik zeg dat ik door de bomen het bos NIET meer zie want er zijn zoveel verschillende en geen idee wat ik moet kiezen.

Ik heb:

HTC HD2 (NLD 512Mb versie) (unbranded)
Vodafone Abo + mobiel internet

De Vraag:

Welke versie werkt probleemloos (NAND) op de HD2 in combo met Vodafone Abo waarbij eigenlijk alles het doet (camera, gps, Bluetooth, etc.)
Gaat mij erom de beste Android experience te hebben en geen getweak om het werkend te krijgen.

Gelieve tevens te melden welke stappen (en software/HSPL/etc) je gebruikt hebt om dit te bereiken.
Dit is hoe ik mijn favoriet (tot nu toe), Hyperdroid GBX v11.0 aan de praat heb gekregen:

Stap 1: Maak een EXT(2 of 3) partitie aan van 500-1000mb op je SD kaart. Hierdoor kan A2SD+ (standaard in de meeste roms; je kunt zien in de threadnaam [a2sd+] of je ROM naar keuze dit heeft ja/nee) apps installeren op je SD kaart. Zie hier hoe. (Kan in principe ook na stap 2....)

Stap 2: Hier staat een goede Nederlandse handleiding hoe je de rest moet doen.

Ter informatie: kijk hier eens voor ROMs voor de HD2. De ROMs die het meest zijn bekeken / de meeste replies hebben, zijn doorgaans goed en het proberen waard (hierop kun je sorteren). Ik heb een dik half jaar een desire build MCCM op mijn SD gehad en daar prima mee gedraaid, maar het kan niet tippen aan NAND qua snelheid & batterij verbruik.

Out of Order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je !
Had die pagina reeds gezien maar zoals ik al zei is het een Jungle. Logischerwijs kan je wellicht iets aan de replies zien maar dan nog is het een redelijke wetenschap bovendien vermelden ze niet of nauwelijks of er issues zijn met bepaalde providers.
Vandaar dat ik het hier vraag omdat er mensen zijn die ook Vodafone gebruiken en alhoewel dat niets uit moet maken wil ik gewoon op safe spelen omdat alles testen gewoon een full time baan is ;)

Ik zal deze ROM zeker bekijken ....

Meer tips mensen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out of Order

Out of Order

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 00:22:
Dank je !
Had die pagina reeds gezien maar zoals ik al zei is het een Jungle. Logischerwijs kan je wellicht iets aan de replies zien maar dan nog is het een redelijke wetenschap bovendien vermelden ze niet of nauwelijks of er issues zijn met bepaalde providers.
Vandaar dat ik het hier vraag omdat er mensen zijn die ook Vodafone gebruiken en alhoewel dat niets uit moet maken wil ik gewoon op safe spelen omdat alles testen gewoon een full time baan is ;)
Dat was ik nog vergeten te vermelden inderdaad; ik heb ook een non branded HD2 met een vodafone abbo. En ik heb met de Hyperdroid geen problemen gehad met de HSPA/3G verbinding. Dit in tegenstelling met de eerdere MCCM builds die nog wel eens in en uit vliegtuigmodus moesten om weer een verbinding te hebben.

Out of Order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Dank je !

Ik zal deze ROM zeker bekijken ....

Meer tips mensen ?
sja het is niet dat er hier geen roms besproken worden.... de roms die het meest voorbij komen en volgens mij voor 99-100% werken:
- skink of prj clean desire
- typhoon CM7 (deze heb ik met vodafone, ook branded toestel, erg vaak nieuwe releases dus snel dingen gefixed)
- Hyperdriod GBX.

Verder moet je bedenken dat je iets met je telefoon gaat doen waar die niet voor bedoeld is, er zijn dus per definitie GEEN garanties. De kans is dan groot dat het nog ergens trial en error wordt, zeker als je nieuw bent met magldr en CWM, kijk maar naar bv de reacties hierboven van P13...

Wij kunnen niet voor je beslissen :) Je zal eerst moeten bedenken of je 2.2 of 2.3 wilt, met of zonder sense, Cyanogen of wellicht MUI...
Er zijn genoeg ROMS waarbij (voor de meeste mensen) alles werkt

Maar een kort antwoord... TyphooN CM7 gebruik deze al een hele tijd met veel plezier, heb ook al 2 collega's om gekregen van SD naar deze NAND build

enne...
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 23:31:
..... Hier zal je toch echt zelf mee aan de slag moeten... in alle startposts van XDA staat ook een stap voor stap... als je daar niet uitkomt kan je specifieke vragen stellen, heeft niet zoveel zin om hier te gaan copy/pasten

[ Voor 17% gewijzigd door Prulleman op 07-04-2011 09:35 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
1 pagina terug werd dit nog gepost:

android op de hd2

[ Voor 6% gewijzigd door Muurtegel op 07-04-2011 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Laatst online: 13:53

HollovVpo1nt

I like gadgets

"De toepassing Market (proces com.android.vending) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw"

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Laatst online: 13-09 10:22
Reboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

even naar xda en de kernel updaten.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren bedankt voor de adviezen, ik ga er wel uitkomen vwb de ROM keuze en het NAND flashen.

1 vraag, wat is de Way to go op Android vwb Navigatie ? En dan bedoel ik offline navi want googlemaps in het buitenland met data roaming is een dure hobby.

Gebruik in WM6.53 gewoon TomTom wat natuurlijk prima werkt en zoek iets vergelijkbaars. Iemand een aanrader ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Laatst online: 01-09 12:49
Tijdje geleden dat ik hier was trouwens met wat klooien met ppp haal ik nu met vodafone 360+ kb per sec :)
En zo'n 150+ upload.

Halen jullie nog steeds zon lage snelheid op rmnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
HollovVpo1nt schreef op donderdag 07 april 2011 @ 09:51:
"De toepassing Market (proces com.android.vending) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw"

Iemand?
aha....

(maw, welke rom, deed ie het eerst wel, heb je net iets geupdate.. dus enz)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out of Order

Out of Order

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:32:
Heren bedankt voor de adviezen, ik ga er wel uitkomen vwb de ROM keuze en het NAND flashen.

1 vraag, wat is de Way to go op Android vwb Navigatie ? En dan bedoel ik offline navi want googlemaps in het buitenland met data roaming is een dure hobby.

Gebruik in WM6.53 gewoon TomTom wat natuurlijk prima werkt en zoek iets vergelijkbaars. Iemand een aanrader ?
Sygic - Aura. Werkt heerlijk... kleine APK (rond 4mb). En daarna kaarten naar keuze downloaden.

Out of Order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55

android op de hd2
Toegevoegd aan de startpost _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanye
CRXed schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:16:
[...]

Toegevoegd aan de startpost _/-\o_
Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Laatst online: 13:53

HollovVpo1nt

I like gadgets

Prulleman schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:55:
[...]

aha....

(maw, welke rom, deed ie het eerst wel, heb je net iets geupdate.. dus enz)
Sowwy :P

SuperRAM_FroYo ROM (SD)
Heeft het altijd gedaan, moest een keer rebooten daarna deed hij het niet meer. Verder niks gedaan :S

Ik ga de kernel proberen te updaten straks, wat het ook mag betekenen ^^
Pagina: 1 ... 15 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.