Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
HollovVpo1nt schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:08:
[...]

Sowwy :P

SuperRAM_FroYo ROM (SD)
Heeft het altijd gedaan, moest een keer rebooten daarna deed hij het niet meer. Verder niks gedaan :S

Ik ga de kernel proberen te updaten straks, wat het ook mag betekenen ^^
Met SD ROMs heb je altijd meer kans dat een build corrupt raakt, misschien eens overstappen naar een NAND ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:53

HollovVpo1nt

I like gadgets

Nee, ik heb vaak heimwee naar WM6.5 geloof t of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
HollovVpo1nt schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:08:
[...]

Sowwy :P

SuperRAM_FroYo ROM (SD)
Heeft het altijd gedaan, moest een keer rebooten daarna deed hij het niet meer. Verder niks gedaan :S

Ik ga de kernel proberen te updaten straks, wat het ook mag betekenen ^^
heb je deze fix gedaan, zonder deze fix kan je sd build corrupt raken:
UPDATE:

Apply this patch to prevent data corruption. If you already using this build, use a new data.img (any size) after you apply this patch.
Originally Posted by crawlingcity
http://www.mediafire.com/?ebwijry3m9k6p3u

posting this initrd on darkstone's behalf. fixed corruption. rename it to newinitrd.gz

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:53

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik heb een paar applicaties verwijders en wat muziek, market doet het gewoon weer, mijn SD-Kaart was gewoon te vol :P Moet écht een nieuwe aanschaffen, 2GB is gewoon niet te doen..

Maar prulleman, waar komt die fix vandaan? Mag je linken naar de desbetreffende topic? Het is voor mij namelijk niet zo vanzelfsprekend allemaal en ik zou wel graag een stappenplan willen van hoe je zo'n fix moet toepassen.
Edit: Ik zie het al, van de officiële topic van SuperRAM of xda. Straks even uitvogelen hoe de fix toe te passen. Het is uit voorzorg toch?

[ Voor 14% gewijzigd door HollovVpo1nt op 07-04-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
HollovVpo1nt schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:52:
Ik heb een paar applicaties verwijders en wat muziek, market doet het gewoon weer, mijn SD-Kaart was gewoon te vol :P Moet écht een nieuwe aanschaffen, 2GB is gewoon niet te doen..

Maar prulleman, waar komt die fix vandaan? Mag je linken naar de desbetreffende topic? Het is voor mij namelijk niet zo vanzelfsprekend allemaal en ik zou wel graag een stappenplan willen van hoe je zo'n fix moet toepassen.
Edit: Ik zie het al, van de officiële topic van SuperRAM of xda. Straks even uitvogelen hoe de fix toe te passen. Het is uit voorzorg toch?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=870518

/edit, o je had em al :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 14:41
Hmm, misschien een noobvraag maar kan dr niet echt duidelijk een antwoord op vindne die precies antwoord geeft!

Heb sinds een tijdje Cayanogen mod op me HD2, die is inmiddels wel paar versies verder... en wil weer is updaten. Maar moet ik eerst al m'n gegevens backupen en deze later terug plaatsen, of is dit niet nodig en pakt hij die vanzelf weer?

Hoe moet het updaten überhaupt? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
tokko1 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 22:30:
Hmm, misschien een noobvraag maar kan dr niet echt duidelijk een antwoord op vindne die precies antwoord geeft!

Heb sinds een tijdje Cayanogen mod op me HD2, die is inmiddels wel paar versies verder... en wil weer is updaten. Maar moet ik eerst al m'n gegevens backupen en deze later terug plaatsen, of is dit niet nodig en pakt hij die vanzelf weer?

Hoe moet het updaten überhaupt? 8)7
eigenlijk geef je veel te weinig info, maar als ik even een aanname doe dat je typhoon CM7 hebt draaien, dan heb je ook CWM erop staan. Het hangt dan van je huidige versie af of je partitie layout van CWM nog voldoet.
(bij 3.0.0 is er een nieuwe layout gekomen met meer ruimte voor apps en minder cache, vanaf ongeveer 2.5 is de system partitie van 125 naar 135 vergroot)

Als je een nieuwe CWM layout gaat installeren kan je ervoor kiezen om een backup te maken met titanium backup of mybackup root. Je kan dan later apps en instellingen terug zetten.

Je kan ook eerst proberen om gewoon de laatste versie te installeren, en als het werkt is het goed :)
Je moet dan eerst booten naar het magldr menu (power ingedrukt houden tot je het menu ziet). Vervolgens kies je heir AD recovery om te booten naar het CWM menu. Hier kan je bij advanced ook een backup maken,.

Voor het updaten moet je de optie wipe cache kiezen (niet data, want dan ben je je apps kwijt). en bij het advanced menu wipe dalvik cache.
Daarna moet je om te updaten kiezen voor "install zip from sd", dan browse je naar de zip file van de laatste versie en bevestig je met de belknop.
Je data partitie blijft dan gewoon intact, in principe zouden alle apps en instellingen nog moeten werken, maar als je toch tegen problemen aanloopt wordt altijd eerste een clean install aangeraden (dus niet je data partitie hergebruiken)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 14:41
Prulleman schreef op donderdag 07 april 2011 @ 22:40:
[...]

eigenlijk geef je veel te weinig info, maar als ik even een aanname doe dat je typhoon CM7 hebt draaien, dan heb je ook CWM erop staan. Het hangt dan van je huidige versie af of je partitie layout van CWM nog voldoet.
(bij 3.0.0 is er een nieuwe layout gekomen met meer ruimte voor apps en minder cache, vanaf ongeveer 2.5 is de system partitie van 125 naar 135 vergroot)

Als je een nieuwe CWM layout gaat installeren kan je ervoor kiezen om een backup te maken met titanium backup of mybackup root. Je kan dan later apps en instellingen terug zetten.

Je kan ook eerst proberen om gewoon de laatste versie te installeren, en als het werkt is het goed :)
Je moet dan eerst booten naar het magldr menu (power ingedrukt houden tot je het menu ziet). Vervolgens kies je heir AD recovery om te booten naar het CWM menu. Hier kan je bij advanced ook een backup maken,.

Voor het updaten moet je de optie wipe cache kiezen (niet data, want dan ben je je apps kwijt). en bij het advanced menu wipe dalvik cache.
Daarna moet je om te updaten kiezen voor "install zip from sd", dan browse je naar de zip file van de laatste versie en bevestig je met de belknop.
Je data partitie blijft dan gewoon intact, in principe zouden alle apps en instellingen nog moeten werken, maar als je toch tegen problemen aanloopt wordt altijd eerste een clean install aangeraden (dus niet je data partitie hergebruiken)
Ik heb nu Cyanogenmod-7-03282011-nightly-desire[TyphooN_v2.8.6-MAGLDR].
En ik ga gewoon updaten vanaf m'n SD kaart dan, zoals je vertelde.. :)
Bedankt dat je ondanks dat ik te weinig info gaf zo uitgebreid antwoord gaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05:08
Out of Order schreef op donderdag 07 april 2011 @ 11:13:
[...]

Sygic - Aura. Werkt heerlijk... kleine APK (rond 4mb). En daarna kaarten naar keuze downloaden.
Zeer tevreden hier over Co-pilot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05:08
Het forum gaat steeds meer richting promotie van NAND based android installaties. Voor degenen die niet teveel en te ingewikkeld willen kloojen kan ik de SD-based installatie van MCCM_DS_V4.0_FroyoStone_Sense adviseren. Loopt perfect en geen internet problemen tot nu toe; ik heb hem al minstens een maand lopen en met Juicedefender trekt de batterij het bij normaal gebruik langer dan 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanye
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 14:33
hansie18 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 05:43:
Het forum gaat steeds meer richting promotie van NAND based android installaties. Voor degenen die niet teveel en te ingewikkeld willen kloojen kan ik de SD-based installatie van MCCM_DS_V4.0_FroyoStone_Sense adviseren. Loopt perfect en geen internet problemen tot nu toe; ik heb hem al minstens een maand lopen en met Juicedefender trekt de batterij het bij normaal gebruik langer dan 1 dag.
Of je kijkt hier gewoon: http://www.androidworld.n...rbread-op-je-htc-hd2.html
Ik draai deze al 1,5 maand.
Batterij makkelijk een dag soms zelfs 1,5/2 dagen.
Internet is snel, de rom zelf is snel en stabiel. Ik heb nog geen enkel probleem ermee gehad. Het loopt als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out of Order
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 23:28

Out of Order

Music rocks the heartbeat

Kanye schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:21:
[...]
Of je kijkt hier gewoon: http://www.androidworld.n...rbread-op-je-htc-hd2.html
Ik draai deze al 1,5 maand.
Batterij makkelijk een dag soms zelfs 1,5/2 dagen.
Internet is snel, de rom zelf is snel en stabiel. Ik heb nog geen enkel probleem ermee gehad. Het loopt als een zonnetje!
@Kanye; de link staat al in de topic opening post.. dus je hoeft niet meer te promoten hoor ;)

Hansie18 heeft namelijk een punt; de SD build MCCM 4.0 werkt prima en zonder al te veel gehassel. Doordat je deze versies van andriod gewoon kunt opstarten vanuit WM, als je de laatste stock rom hebt geinstalleerd (met Radio 2.15.X), loopt je ook geen gevaar om een brick van je HD2 te maken. Ik kan iedereen aanraden om eerst te beginnen met een build op je SD-kaart... en als Android bevalt en je wil het risico nemen dan stap je lekker over op NAND.

Out of Order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanye
Out of Order schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:37:
[...]

@Kanye; de link staat al in de topic opening post.. dus je hoeft niet meer te promoten hoor ;)

Hansie18 heeft namelijk een punt; de SD build MCCM 4.0 werkt prima en zonder al te veel gehassel. Doordat je deze versies van andriod gewoon kunt opstarten vanuit WM, als je de laatste stock rom hebt geinstalleerd (met Radio 2.15.X), loopt je ook geen gevaar om een brick van je HD2 te maken. Ik kan iedereen aanraden om eerst te beginnen met een build op je SD-kaart... en als Android bevalt en je wil het risico nemen dan stap je lekker over op NAND.
Ik promoot niet ik probeer te helpen, want dit is gewoon een goede stabiele manier. En zo heel veel moeite is het niet. Ik had het binnen een half uur voor elkaar de eerste keer.
Het is onzin dat je eerst een sd build erop moet zetten want stel je pakt een NAND en je vind het niks flash je gewoon een windows rom eroverheen en klaar.
De Nand versie's zijn gewoon veel stabieler en sneller omdat je alleen android op je telefoon hebt staan.

Ik raad dit iedereen aan. Waarom eerst lopen hannesen met een sd build, om die vervolgens weer eraf te halen. En dan weer een NAND rom flashen.... beetje omslachtig vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke_otto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 20:36

luke_otto

pang pang luckyluke

Ik ben het wel een beetje met Kanye eens. Ik heb vorige week een HD2 van een vriend overgenomen, en heb het toestel niet eens opgestart in WM6.5, gewoon meteen een NAND rom op gezet. De rom die ik gebruik is deze: [27.MAR][CWM] NexusHD2-Gingerbread V2.5 [Android2.3.3][Kernel: tytung_r8.3]. Ik vind deze rom heel goed werken, heb nog geen andere roms geprobeerd maar bij deze werkt alles gewoon goed, en lekker clean. Zit nu te twijfelen om nog andere roms te proberen omdat ik me niet kan voorstellen wat er nog beter kan. Iemand hier voorbeelden van?

Ik had alleen problemen toen ik probeerde app2sd+ te gebruiken. Ik had netjes een EXT3 partitie aangemaakt (En de addon geinstalleerd). Alleen was ik na een reboot steeds mijn apps kwijt. Behalve de apps die ik met "App 2 SD Free" op de oude manier om mijn sdkaart had gezet (op de fat32 partitie dus). Heb nu de EXT3 partitie weer verwijderd en gebruik nu gewoon alleen "App 2 SD Free"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee!

Hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende probleem.
Ik ben aan het proberen deze android ROM te installeren op mijn htc hd2:
http://android.intersyte.eu/?page_id=6

Maar bij stap 2 gaat het al fout, omdat op mijn mobiel spl 3.03 staat en hspl daar niet overheen kan.
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat er spl 1.66 op komt staan?

Ben heel erg slecht in dus graag duidelijk uitleg! (A)

Alvast super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out of Order

Out of Order

Kanye schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:44:
[...]
Ik promoot niet ik probeer te helpen, want dit is gewoon een goede stabiele manier. En zo heel veel moeite is het niet. Ik had het binnen een half uur voor elkaar de eerste keer.
Het is onzin dat je eerst een sd build erop moet zetten want stel je pakt een NAND en je vind het niks flash je gewoon een windows rom eroverheen en klaar.
De Nand versies zijn gewoon veel stabieler en sneller omdat je alleen android op je telefoon hebt staan.

Ik raad dit iedereen aan. Waarom eerst lopen hannesen met een sd build, om die vervolgens weer eraf te halen. En dan weer een NAND rom flashen.... beetje omslachtig vind ik.
Ok; deze NAND rom (Hyperdroid GBX v11) is ook zeker stabiel (Gebruik hem zelf ook remember :9) Maar mijn MCCM 4.0 SD rom deed qua stabiliteit echt niet onder! Qua snelheid is het een ander verhaal... maar ook hier geldt; de MCCM 4.0 build was heel goed te gebruiken.

Kortom; een NAND build op je HD2 is zeker een ervaring die iedere HD2 gebruiker toewens, maar ik kan me echt niet vinden in jouw 'gehannes' voor een SD-build. Het enige wat je hoeft te doen is zip-file uitpakken naar een mapje naar je SD en je bent klaar!! Dat is toch echt stukken minder werk dan een NAND rom installeren.

Je hoort mij niet zeggen dat het installeren van een NAND rom moeilijk is of veel moeite kost, maar zoals al aangegeven in mijn eerdere post; je loopt het risico bij het installeren van je NAND rom, dat je een baksteen van je telefoon maakt! Iedere flash actie = (extra) risico op een baksteen; en daar valt geen speld tussen te krijgen.

Dus; wil je dat risico (nog even) niet lopen en toch Android proberen op je HD2, zou ik iedere nieuwkomer aanraden om als probeer stap eerst voor een SD build te gaan... Een NAND build kan altijd nog...

But hey... These are just my 2 cents. :9

Out of Order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:26

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 16:29:
[...]
Maar bij stap 2 gaat het al fout, omdat op mijn mobiel spl 3.03 staat en hspl daar niet overheen kan.
[...]
HSPL4 kan wel over spl 3.03 hoor. Zelf nog gedaan.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is al gelukt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 12:00

RA7

hehe, ik had ook 3.03 maar ook gelukt gister. 20 min werk en hoppa.draait als een zonnetje

We are all accidents waiting to happen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Out of Order schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 16:34:
[...]Je hoort mij niet zeggen dat het installeren van een NAND rom moeilijk is of veel moeite kost, maar zoals al aangegeven in mijn eerdere post; je loopt het risico bij het installeren van je NAND rom, dat je een baksteen van je telefoon maakt! Iedere flash actie = (extra) risico op een baksteen; en daar valt geen speld tussen te krijgen.
Daar valt zeker wel een speld tussen te krijgen, want er is hier nog niemand die van zijn HD2 een brick/baksteen heeft gemaakt!
Dat gebeurt gewoon niet, je kan altijd terug naar de bootloader/3-kleurenscherm, die blijft namelijk intact, dus kan je ook altijd iets (WM6.5, MGLDR etc.) erop flashen.

Ik ben het met je eens dat dat iemand iemand Android wil uitproberen, het beste kan beginnen met een SD build. Maar niet om de reden die jij geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
CRXed schreef op maandag 11 april 2011 @ 00:03:
[...]

Daar valt zeker wel een speld tussen te krijgen, want er is hier nog niemand die van zijn HD2 een brick/baksteen heeft gemaakt!
Dat gebeurt gewoon niet, je kan altijd terug naar de bootloader/3-kleurenscherm, die blijft namelijk intact, dus kan je ook altijd iets (WM6.5, MGLDR etc.) erop flashen.

Ik ben het met je eens dat dat iemand iemand Android wil uitproberen, het beste kan beginnen met een SD build. Maar niet om de reden die jij geeft.
tenzij het flashen van HSPL verkeerd gaat. maar dat doe je in principe maar 1 keer

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out of Order

Out of Order

CRXed schreef op maandag 11 april 2011 @ 00:03:
[...]
Daar valt zeker wel een speld tussen te krijgen, want er is hier nog niemand die van zijn HD2 een brick/baksteen heeft gemaakt! Dat gebeurt gewoon niet, je kan altijd terug naar de bootloader/3-kleurenscherm, die blijft namelijk intact, dus kan je ook altijd iets (WM6.5, MGLDR etc.) erop flashen.

Mooie drogredenatie; Als niemand hier op het forum verkouden is, betekend dat niet dat het (bij anderen) niet mogelijk is... :P

Er zijn voorbeelden te over van mensen die hun HD2 gebricked hebben. Soms omdat ze niet goed geïnformeerd waren of gewoon dom bezig waren en soms omdat er gewoon technisch iets mis ging tijdens het flashen (van bijvoorbeeld HSPL); daarvoor hoef ik geen uren te googlen. Neem bv deze dude die zijn radio flashte met een versie die niet geschikt was voor zijn HD2. Ja, ik geeft toe; dat is dom... maar daardoor kon hij niet meer terug naar de bootloader en was zijn telefoon een baksteentje. En zo zijn er nog wel meer te vinden.

Dus blijf ik bij mijn standpunt; flashen blijft een risico. O-)

Ben overigens wel benieuwd naar jouw redenen om te beginnen met een SD build. Want deze/onze gezamenlijke argumentatie zou misschien een waardevolle toevoeging kunnen zijn voor de TS.

Out of Order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:55
Ik heb al een tijdje Skink 1.4 op mijn HD2 draaien. Alleen wil ik ook andere Android ROMS zien/ervaren. Echter heb ik al twee keer een andere ROM geflasht (Hyperdroid GBX 11 en Typhoon CM7 3.0.2) welke blijven hangen bij de BOOT (splash screen).

Ik heb HSPL 2.08 / MAGLDR 1.13 en radio 2.15. Wie kan mij de stappen omschrijven welke je moet uitvoeren om van de ene Android (NAND) rom naar de andere te gaan? Is hier bijvoorbeeld net zoals bij WM Custom Roms een Task 29 vereist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:49
bluecupra schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:52:
Ik heb al een tijdje Skink 1.4 op mijn HD2 draaien. Alleen wil ik ook andere Android ROMS zien/ervaren. Echter heb ik al twee keer een andere ROM geflasht (Hyperdroid GBX 11 en Typhoon CM7 3.0.2) welke blijven hangen bij de BOOT (splash screen).

Ik heb HSPL 2.08 / MAGLDR 1.13 en radio 2.15. Wie kan mij de stappen omschrijven welke je moet uitvoeren om van de ene Android (NAND) rom naar de andere te gaan? Is hier bijvoorbeeld net zoals bij WM Custom Roms een Task 29 vereist?
Stap voor stap uitleg staat gewoon bij de desbetreffende thread hoor:
Let op dat je altijd opnieuw moet beginnen wanneer je een CWM build gaat gebruiken die een andere partitie grootte gebruikt.

Hyperdroid GBX 11

Typhoon CM7 3.0.2

[ Voor 4% gewijzigd door Barfman op 11-04-2011 18:42 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Out of Order schreef op maandag 11 april 2011 @ 09:59:
[...]Ben overigens wel benieuwd naar jouw redenen om te beginnen met een SD build. Want deze/onze gezamenlijke argumentatie zou misschien een waardevolle toevoeging kunnen zijn voor de TS.
De reden wat mij betreft is dat men eerst even wil testen hoe Android werkt, zonder gelijk WM6.5 helemaal te verwijderen. Dat kan alleen met een SD build.

Het is trouwens pas sinds dat HTC de nieuwste ROM uitbracht dat je voor SD versie niet hoeft te flashen, daarvoor moest je ook altijd de Radio updaten en dus had je HSPL nodig. Ik vind het risico nog steeds minimaal, als je maar gewoon leest wat er staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
CRXed schreef op maandag 11 april 2011 @ 19:06:
[...]

De reden wat mij betreft is dat men eerst even wil testen hoe Android werkt, zonder gelijk WM6.5 helemaal te verwijderen. Dat kan alleen met een SD build.
Precies. Ik zou Windows phone 7 wel willen testen via mijn SD kaart. Denk alleen niet dat het kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanye
Muurtegel schreef op maandag 11 april 2011 @ 21:34:
[...]

Precies. Ik zou Windows phone 7 wel willen testen via mijn SD kaart. Denk alleen niet dat het kan..
Wel via nand... ;)

Weet iemand tot hoever je de hd2 veilig kan overclocken?
Ik zit nu op minimum 245MHZ
en maximum 998MHZ

Tot hoever kan je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Kanye schreef op maandag 11 april 2011 @ 21:48:
[...]

Wel via nand... ;)

Weet iemand tot hoever je de hd2 veilig kan overclocken?
Ik zit nu op minimum 245MHZ
en maximum 998MHZ

Tot hoever kan je?
wow, je zit nu op.... stock max. :P
(sorry voor het sarcasme)

Ligt een je toestel en aan de kernel, volgens mij moet 1200 altijd wel lukken, met sommige combinaties van hardware en kernel/rom moet het tot 1400-1500 kunnen. Zie alleen het nut er niet zo van in. Heb niet het idee dat de interface veel sneller wordt.. en benchmarks ach... als alles gewoon lekker soepel werkt vind ik het goed.

Nieuwe kernels van o.a. tytung ondersteunen ook custom voltages per clockspeed, voor under en over volting, kan je ook nog mee aan de slag

[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 11-04-2011 22:36 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanye
Prulleman schreef op maandag 11 april 2011 @ 22:35:
[...]

Ligt een je toestel en aan de kernel, volgens mij moet 1200 altijd wel lukken, met sommige combinaties van hardware en kernel/rom moet het tot 1400-1500 kunnen. Zie alleen het nut er niet zo van in. Heb niet het idee dat de interface veel sneller wordt.. en benchmarks ach... als alles gewoon lekker soepel werkt vind ik het goed
Ja weet ik veel....

Maar bij xda staat nergens tot hoever je kan gaan.... heb me rot gezocht,...
ik draai nu de HyperDroid GBX v12... enig idee tot hoever ik dan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out of Order

Out of Order

Kanye schreef op maandag 11 april 2011 @ 22:37:
[...]
Ja weet ik veel....

Maar bij xda staat nergens tot hoever je kan gaan.... heb me rot gezocht,...
ik draai nu de HyperDroid GBX v12... enig idee tot hoever ik dan kan?
1. Installeer het programma "Android System Info" vanuit de Market
2. Klik vervolgens bij het tabblad 'systeem'
3. Klik vervolgens op 'Processor'
4. Et voila... een overzicht op welke kloksnelheden je processor procentueel heeft gedraaid.

Bij mij geeft die als meest gebruikte de 245[MHz] & 998.4[MHz] aan, maar daarna geeft het programma nog een aantal hogere mogelijkheden. Bij mij geeft het programma nog de volgende stappen:

1036.8[MHz]
1075.2[MHz]
1113.6[MHz]
1152.0[MHz]
1190.4[MHz]

Heb zelf nog nooit de behoefte gehad om te overklokken, want dat gaat geheid van je batterij duur snoepen en daarbij reageert Hyperdroid GBX al rap zat :*) Maar met "SetCPU" kun je volgens mijn idee naar hartenlust experimenteren, mits je HD2 niet snoeiheet wordt :P

Out of Order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Turtles
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-10-2021
[27.MAR][CWM] NexusHD2-Gingerbread V2.5 [Android2.3.3][Kernel: tytung_r8.3]

zooooo werd laat gisteren. In een opwelling toch besloten om winmo helemaal eraf te gooien.

Mijn HD2 was helemaal in originele staat. Zelfs de Radio Rom was van 2 jaar geleden.

(ik heb de instructies hiervan gevolgd)
http://www.androidworld.n...rbread-op-je-htc-hd2.html

(en hiervan)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=609477

(en deze Rom + aps2sd)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905060

Ik ben een noob op dit gebied, en moest toch even alles 2x lezen. Maar als je de instructies goed volgt dan kan het niet mislopen. 2x lezen 2x checken voordat je iets uitvoert.

Alles werkt perfect. Vodafone instellingen in een keer goed. GPS werkte meteen. Telefoon goed, geen robot voice. Moet nu nog kijken hoe het met de batterij gaat.

Het belangrijkste is dat ik nu Angry Birds op de 4.3 inch scherm kan spelen. woohooo :D

Bedankt mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:57
Prulleman schreef op maandag 11 april 2011 @ 22:35:
[...]

wow, daar klopt niks van :P
want hij werd verkocht als 1ghz telefoon MAAR hij was underclocked op 768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seki
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
Een vraagske,heb een Micro SD kaart van 32 gb class 10(Memorette) voor mijn Ext3 partitie te maken.

Maar dit wil niet lukken(altijd maar errors,alles al geprobeerd),bij mijn 16 gb kaart is dit geen probleem.Heb ik gaan lezen dat 32 gb niet word ondersteund om een Ext3 partitie te maken van bv. 1024mb.
Of zijn er wel Micro SD kaarten die dit wel kunnen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seki
Heb problemen met mijn 3G al een hele tijd,als mijn 3G afstaat en ik schakel deze terug na een bepaalde tijd(na een uur of twee bv.in)dan start deze niet meer op.Dan moet ik VliegModus gebruiken,dan werkt het weer.

Dus wat doet de VliegModus eigelijk(kan men dat nagaan wat erin of uitgeschakeld word)zo kan ik misschien het probleem verhelpen?

Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb nu de CMYLXGO's Stock Desire HD(2) LITE Edition op mijn HD2 staan.
Tevens heb ik via Market de app "spraakgestuurd zoeken" gedownload en deze herkent inderdaad netjes mijn Nederlands gesproken zoekopdracht.

Echter nu zoek ik eigenlijk een voice dial app, welke ook netjes naar het Nederlands luistert. Wie heeft een goede tip, want in de Market vind ik alleen maar de Engelse versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
erik23 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:28:
[...]

wow, daar klopt niks van :P
want hij werd verkocht als 1ghz telefoon MAAR hij was underclocked op 768
Tis maar net hoe je het bekijkt.... de cpu is verkocht als een 1 ghz proc, en zeker voor het android wereldje geld dat 1ghz de standaard speed is

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Seki schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 17:04:
Heb problemen met mijn 3G al een hele tijd,als mijn 3G afstaat en ik schakel deze terug na een bepaalde tijd(na een uur of twee bv.in)dan start deze niet meer op.Dan moet ik VliegModus gebruiken,dan werkt het weer.

Dus wat doet de VliegModus eigelijk(kan men dat nagaan wat erin of uitgeschakeld word)zo kan ik misschien het probleem verhelpen?

Alvast bedankt...
Probleem ligt denk ik aan je ROM/Radio/Kernel....al eens een andere geprobeerd?
Ik heb hier nooit last mee eigenlijk.

Vliegmodus schakelt al je Radio's uit
"What is a Radio ROM?
* The Radio ROM is the software part of your device that is powering on/off and controlling your radio interfaces. This includes Bluetooth, 2G/3G Phone, WiFi, GPS..... And it also includes the OEMSBL (Radio BootLoader) and other device specific firmwares needed for using your radio interfaces and for interfacing them with the OS (Windows Mobile/Android)."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Ik gebruik een Gingerbread rom met o.a. Widgetlocker voor een ander lockscherm. Nu heb ik een Exchange e-mail account van mijn werk ingesteld waarbij een persoonlijke pin moest worden ingesteld. Dit is een verplichte policy geloof ik.

Als ik de telefoon aandruk krijg ik eerst het leuke lockscherm van Widgetlocker, als ik die unlock krijg ik de standaard Gingerbread lockscherm en daarna het pincode scherm. 8)7

Iemand enig idee of het mogelijk is dat het standaard lockscherm er tussen uit gehaald kan worden? Dat ik bijvoorbeeld de Widgetlocker lockscherm krijg, gevolgd door het pincode scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijd op de froyo hd 4.0 sd gedraait, maar die is vanmorgen corrupt gegaan, zat er al aan te komen want aantal programma's werkten al niet goed meer. toen vanmorgen telefoon uitviel nadat ie op de grond viel was het helemaal over..

Nu ga ik vanmiddag maar eens proberen om nand erop te zetten, windows zuigt stierenballen, en als ik er een baksteen van maak haal ik een nieuwe telefoon. :P

Hopelijk heb ik dan ook geen battery drain meer, van constant 30ma...

ga deze handleiding maar volgen..
http://www.androidworld.n...ead-2-3-3-op-htc-hd2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanye
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:33:
Ik heb een tijd op de froyo hd 4.0 sd gedraait, maar die is vanmorgen corrupt gegaan, zat er al aan te komen want aantal programma's werkten al niet goed meer. toen vanmorgen telefoon uitviel nadat ie op de grond viel was het helemaal over..

Nu ga ik vanmiddag maar eens proberen om nand erop te zetten, windows zuigt stierenballen, en als ik er een baksteen van maak haal ik een nieuwe telefoon. :P

Hopelijk heb ik dan ook geen battery drain meer, van constant 30ma...

ga deze handleiding maar volgen..
http://www.androidworld.n...ead-2-3-3-op-htc-hd2.html
Succes!
Ik heb nou net de nieuwste HyperDroid erop gezet!
Lekker snel en geen ringtone problemen meer....
En overclocken is inderdaad niet nodig met deze rom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanye
mickjuh schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:55:
Ik gebruik een Gingerbread rom met o.a. Widgetlocker voor een ander lockscherm. Nu heb ik een Exchange e-mail account van mijn werk ingesteld waarbij een persoonlijke pin moest worden ingesteld. Dit is een verplichte policy geloof ik.

Als ik de telefoon aandruk krijg ik eerst het leuke lockscherm van Widgetlocker, als ik die unlock krijg ik de standaard Gingerbread lockscherm en daarna het pincode scherm. 8)7

Iemand enig idee of het mogelijk is dat het standaard lockscherm er tussen uit gehaald kan worden? Dat ik bijvoorbeeld de Widgetlocker lockscherm krijg, gevolgd door het pincode scherm.
Raar, want ik gebruik widgetlocker ook maar mijn standaard lockscreen is weg.
Komt het misschien door het pincode scherm? Is dat verbonden met het lockscreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Kanye schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:15:
[...]

Komt het misschien door het pincode scherm? Is dat verbonden met het lockscreen?
Ik heb ooit ingesteld dat, wanneer ik het pincode scherm gebruik, ik geen lock screen heb.
Geen idee welke rom dat was en waar de instelling zat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Kanye schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:15:
[...]

In het begin zat er alleen het standaard lockscreen op. Op het moment dat ik Widgetlocker installeerde werd deze vervangen door die van Widgetlocker. Nu ik een pincode moest instellen kwam de standaard locker er ook weer bij.

Situatie is nu dan ook: Widgetlocker > default lockscreen > pincode. Graag wil ik dus: Widgetlocker > pincode.
Muurtegel schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:20:
[...]

Ik heb ooit ingesteld dat, wanneer ik het pincode scherm gebruik, ik geen lock screen heb.
Geen idee welke rom dat was en waar de instelling zat..
Ik ben bang dat dit in een bepaalde rom heeft gezeten want ik heb volgens mij alle Android instellingen wel zo´n beetje nagelopen. Maar ik zal nog wel even verder zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Dit is echt de beste ROM (HTC Sense 2.1 and Gingerbread 2.3) alleen helaas werkt de camera nog niet.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=qJWfE2sFnnY]

Zijn jullie het er mee eens of hebben jullie een beter alternatief?

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
vanpeltje schreef op woensdag 13 april 2011 @ 15:24:
Dit is echt de beste ROM (HTC Sense 2.1 and Gingerbread 2.3) alleen helaas werkt de camera nog niet.
[video]

Youtube etc. werkt er ook niet op. Volgens mij alles wat video aan moet sturen laat het toestel nog crashen.
Dus ja, het is mooi, alleen het werkt nog (steeds) niet correct helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
ligt er ook aan hoe belangrijk je sense vind.... als je daar niks om geeft zijn bijna alle alternatieven beter.. :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Moet zeggen dat ik zelf altijd nog wel fan ben van Sense, omdat er dan veel dingen die ik graag wil in 1x geïmplementeerd zijn en goed werken.

Zoals het toetsenbord, de smsapp, de dialerapp, etc. Ook direct een goede koppeling tussen mijn facebookcontacten en de contacten uit Exchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanye
bartbh schreef op woensdag 13 april 2011 @ 17:26:
Moet zeggen dat ik zelf altijd nog wel fan ben van Sense, omdat er dan veel dingen die ik graag wil in 1x geïmplementeerd zijn en goed werken.

Zoals het toetsenbord, de smsapp, de dialerapp, etc. Ook direct een goede koppeling tussen mijn facebookcontacten en de contacten uit Exchange.
Liever geen sense, doe maar maar een goede homescreen replacement en dan maak ik er zelf wel iets moois van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:30
vanpeltje schreef op woensdag 13 april 2011 @ 15:24:
[video]

Is deze al ergens te downloaden?
(zit even snel op xda te kijken maar kijk er wellicht overheen? :)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Kanye schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:31:
[...]

Liever geen sense, doe maar maar een goede homescreen replacement en dan maak ik er zelf wel iets moois van...
Beetje zonde, Sense neemt wel erg veel van je NAND geheugen in. Als je er dan geen gebruik van maakt, kun je beter een sense loze build nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seki
CRXed schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:42:
[...]

Probleem ligt denk ik aan je ROM/Radio/Kernel....al eens een andere geprobeerd?
Ik heb hier nooit last mee eigenlijk.

Vliegmodus schakelt al je Radio's uit
"What is a Radio ROM?
* The Radio ROM is the software part of your device that is powering on/off and controlling your radio interfaces. This includes Bluetooth, 2G/3G Phone, WiFi, GPS..... And it also includes the OEMSBL (Radio BootLoader) and other device specific firmwares needed for using your radio interfaces and for interfacing them with the OS (Windows Mobile/Android)."
Ik gebruik de radio versie 2.15.50.14 kernel 2.6.32.15 NDT MIUI GINGER v5.2 Android 2.3.3,daarvoor de TyphooN CyanogenMod 7.

Daar had ik ook het Probleem,in Windows Mobile 6.5 had ik dit probleem niet...

Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Seki schreef op woensdag 13 april 2011 @ 21:10:
[...]

Ik gebruik de radio versie 2.15.50.14 kernel 2.6.32.15 NDT MIUI GINGER v5.2 Android 2.3.3,daarvoor de TyphooN CyanogenMod 7.

Daar had ik ook het Probleem,in Windows Mobile 6.5 had ik dit probleem niet...

Alvast bedankt...
Het wordt toch een kwestie van experimenteren denk ik.
De Rom die ik gebruik staat in mijn signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Vraagje, hoe flash je een nieuwe partitie layout. Nu heb ik Skink 1.4 draaien op mijn HD 2, echter veel roms maken gebruik van een 130MB system en 4 MB swap file. HIer heb ik een bestand voor gedownload maar vraag mij af hoe deze geflasht dient te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
bluecupra schreef op donderdag 14 april 2011 @ 07:28:
Vraagje, hoe flash je een nieuwe partitie layout. Nu heb ik Skink 1.4 draaien op mijn HD 2, echter veel roms maken gebruik van een 130MB system en 4 MB swap file. HIer heb ik een bestand voor gedownload maar vraag mij af hoe deze geflasht dient te worden
Magldr booten (power ingedrukt houden tot je het menu ziet)
Usb flasher kiezen
Daf installer kiezen van je nieuwe cwm.

let op je bent wel alles kwijt, dus zorg voor een back-up

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Prulleman schreef op donderdag 14 april 2011 @ 07:35:
[...]

Magldr booten (power ingedrukt houden tot je het menu ziet)
Usb flasher kiezen
Daf installer kiezen van je nieuwe cwm.

let op je bent wel alles kwijt, dus zorg voor een back-up
Thanks voor je snelle reactie. Ik zal vanavond een andere rom gaan flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Turtles
Inmiddels mijn 3de dag met de nieuwe rom [27.MAR][CWM] NexusHD2-Gingerbread V2.5 [Android2.3.3][Kernel: tytung_r8.3]

Zeer blij en stabiel. Batterij gaat goed mee - met matig gebruik pas op dag 2 in de avond aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flying Turtles schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:57:
Inmiddels mijn 3de dag met de nieuwe rom [27.MAR][CWM] NexusHD2-Gingerbread V2.5 [Android2.3.3][Kernel: tytung_r8.3]

Zeer blij en stabiel. Batterij gaat goed mee - met matig gebruik pas op dag 2 in de avond aan de lader.
En je ervaring met Facebook en Whatsapp gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:50:
[...]

Ik heb die rom ook en Facebook en Whatsapp werken (zoals alle apps) gewoon perfect.
Ik heb nu wel heeeel erg veel belminuten over elke maand... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben meer benieuwd naar het batterijverbruik als dit draait, ik heb de vorige versie van de rom en dan gaat de batterij wel redelijk hard achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
ben nog niet erg ingelezen (tot zover) maar was even benieuwd of het verliezen van de (data/gsm)verbinding nu met NAND helemaal opgelost is?

Heb in een eerder verleden wel Android op de HD2 gehad, en dan via de SD kaart en daar had ik met regelmaat geen data verbinding (en ook geen gsm verbinding)

Hopen dat dat het met de NAND versies nu tot het verleden behoort, dan ga ik de HD2 maar weer eens actief gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03 08:00
yonexfreak schreef op donderdag 14 april 2011 @ 13:44:
ben nog niet erg ingelezen (tot zover) maar was even benieuwd of het verliezen van de (data/gsm)verbinding nu met NAND helemaal opgelost is?

Heb in een eerder verleden wel Android op de HD2 gehad, en dan via de SD kaart en daar had ik met regelmaat geen data verbinding (en ook geen gsm verbinding)

Hopen dat dat het met de NAND versies nu tot het verleden behoort, dan ga ik de HD2 maar weer eens actief gebruiken :)
Er zijn tegenwoordig nog maar weinig echte problemen die je het leven als android gebruiker zuur zouden maken. Qua data verbindingen zit alles wel goed.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
dat is natuurlijk goed om te lezen :)
(dat was voor mij de hoofdreden om terug te grijpen naar de milestone...net als dat er wat problemen waren met de geluid (robotstem of erg harde achtergrond geluiden)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanye
yonexfreak schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:03:
dat is natuurlijk goed om te lezen :)
(dat was voor mij de hoofdreden om terug te grijpen naar de milestone...net als dat er wat problemen waren met de geluid (robotstem of erg harde achtergrond geluiden)

:)
Haha geweldig dit... Ik kom net van een milestone af.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
en nu dus volledig terug/over op de HD2? :)
(vind de milestone erg fijn toestel , maar de 2.2 en 2.3 is toch echt te beperkt qua geheugen op de milestone..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanye
Alles is te beperkt op de milestone qua geheugen.... ik werd er helemaal gek van...

Dus nu volledig op de hd2 en ben er ontzettend blij mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
leuk om te lezen :)
geloof dat ik me nu nog even goed moet inlezen in het rom flashing verhaal incl/excl clockwork en bepaalde roms/geheugen indelingen etc...om hier weer bekender mee te raken ;)

ben iig zover dat ik hdspl4 erop heb staan incl magldr....nu de ''rest'' nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanye
Het hang allemaal wel heel erg af welke rom je gebruikt.
Sommige roms zijn groter dus moet je CWM (clockworkmod) ook groter zijn de standaard maten zijn volgens mij
150mb, 250mb en 400mb.

Maar vaak als je een rom hebt gevonden die je wil flashen dan staat er wel wat je het beste kan gebruiken.
Het stelt allemaal niet zo heel veel voor.
Voor handleidingen ( ook in het nederlands) kijk even in de openingspost.
Ik mag geen reclame maken namelijk.... hahah;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03 08:00
yonexfreak schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:09:
leuk om te lezen :)
geloof dat ik me nu nog even goed moet inlezen in het rom flashing verhaal incl/excl clockwork en bepaalde roms/geheugen indelingen etc...om hier weer bekender mee te raken ;)

ben iig zover dat ik hdspl4 erop heb staan incl magldr....nu de ''rest'' nog ;)
Let wel op dat je de correcte versie van hspl flashed. Overigens kan ik Typhoon aanraden. Gewoon het clean install lijstje afwerken en je hebt een volledig werkende 2.3.3 android.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
heb http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=893948 gevolgd :)
(althans tot een deel)

HDSPL4 en dan gekozen voor 2.08hdspl even uit het koppie..
daarna de magldr...en dat was het voor nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Ik heb het al vaker gevraagd en op veel plekken gezocht, maar nog steeds geen werkende oplossing gevonden.

Is er een manier contacten te bellen via mijn bluetooth carkit, door de naam van de contacten uit te spreken op een Nederlandse manier?

Google Voice Search "verstaat" mijn Nederlandse gebrabbel, echter ik wil niet zoeken op Google. En bij de ROM's die ik tot nu toe geprobeerd hebben gaf Voice Dial eigenlijk nooit een gevonden contact.

De contacten komen via Exchange op mijn telefoon, dus niet via gmail etc.

Hoop dat iemand toch met een mooie oplossing kan komen! _/-\o_

edit: en andere apps zoals Vlingo, Choice Dialer etc. ondersteunen ook alleen Engels.

[ Voor 6% gewijzigd door bartbh op 14-04-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Heb nu Typhoon CM7 erop staan en gaat lekker vlot :)
Nu ook nog even zoeken naar de ''beste'' Sense rom..iemand tips/suggesties?

en dan tussen de 2 eens rustig wat dagen proberen en dan besluit nemen welke de voorkeur heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
Als je een backup maakt met CWM, daarna opnieuw partitioneert met recovery, en dan een nieuwe rom installeert. Kan je dan eventueel ook weer terug? Zet hij de partities dan gelijk goed? Of moet je dan eerst weer even terug recovery'en, en dan backup terugzetten? Zou wel eens wat verschillende roms willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seki
CRXed schreef op donderdag 14 april 2011 @ 01:51:
[...]

Het wordt toch een kwestie van experimenteren denk ik.
De Rom die ik gebruik staat in mijn signature.
Zou het kunnen liggen aan mijn Sim kaart ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 11:49
Xaero schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:19:
Als je een backup maakt met CWM, daarna opnieuw partitioneert met recovery, en dan een nieuwe rom installeert. Kan je dan eventueel ook weer terug? Zet hij de partities dan gelijk goed? Of moet je dan eerst weer even terug recovery'en, en dan backup terugzetten? Zou wel eens wat verschillende roms willen proberen.
Voor zover ik weet (en ik heb al even geen partities gewijzigd) kom je zo een heel eind. Wat je moet doen is een backup in CWM maken, dan je nieuwe partitie flashen, dan MAGLDR er weer op zetten en je rom er weer op flashen. Daarna ga je in CWM naar iets met Advanced Recovery, weet alleen even niet waar dat precies zit. Daar kun je kiezen om alleen je data terug te flashen en niet je systeem.
Hiermee zou alles weer terug moeten staan. Als je apps2sd+ gebruikt is dit allemaal niet nodig. Alle data op de ext partitie wordt niet aangetast.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
Blijft magldr d'r niet gewoon opstaan, doordat je ook via magldr flasht? Tenminste.. Zo zie ik het voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Turtles
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:50:
[...]

Facebook werkt zeer prettig. Abs. niet te vergelijken met winmo. Trouwens belangrijk om even te melden, maar de toetsenboard op de android is echt een verademing verg. met winmo. Alleen voor dit is de overstap al de moeite waard mijn inziens.

Ben nu 1.5 jr verder met de HD2; en ben nog steeds blij; dat terwijl ik de afgelopen 15 jr bijna elk jaar weer een nieuwe moest hebben. Misschien toch maar een tab pc met de volgende verlenging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 11:49
Xaero schreef op donderdag 14 april 2011 @ 22:55:
Blijft magldr d'r niet gewoon opstaan, doordat je ook via magldr flasht? Tenminste.. Zo zie ik het voor me.
Volgens mij niet. Volgens mij flash je die mee als je een nieuwe partitie layout flasht. Maar dat weet ik dan weer niet 100% zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owman666
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-03 09:12
Kan iemand mij vertellen hoe ik de volume buttons kan gebruiken om naar het volgende/vorrige muziek nummer te gaan? Of een link naar een ROM die dat ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Camiel schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 09:30:
[...]

Volgens mij niet. Volgens mij flash je die mee als je een nieuwe partitie layout flasht. Maar dat weet ik dan weer niet 100% zeker :)
Dit is niet correct, CWM /part layout komt na MAGLDR

Je moet het zo zien:
Je hebt een telefoon met de standaard bootloader (SPL) welke je kan/moet vervangen met HSPL om custom dingen te kunnen flashen.

MAGLDR is een "second stage" bootloader waardoor je andere dingen kan flashen dan een wimo 6.x rom
MAGLDR zorgt ervoor dat je vanalles op je NAND geheugen kan zetten en dit ook kan booten.

CWM (ClockWorkMod) kan je zien als een mini OS met o.a. backup en restore functies, Omdat het eigenlijk gewoon een OSje is en draait vanaf je NAND geheugen moet je deze installeren via magldr, (en booten via magldr, optie 9 als ik het me goed herinner)

Wat je doet binnen CWM is de NAND partities vullen met o.a android system files.
Hiervoor is het dus belangrijk dat je system partititie groot genoeg is voor je android versie (sense neemt bv een grotere system partitie nodig).
het flashen/installeren van een rom.zip file is eigenlijk niks anders het uitpakken van systeem en kernel bestanden naar de juiste locatie van het NAND geheugen.
Je zou dit kunnen vergelijken met een bootable recovery DVD voor je computer, je bypassed je hoofd OS door een recovery module op te starten, vanuit waar je de opdracht geeft je hoofd OS te overschrijven.

Een nieuwe CWM versie (met eventueel een nieuwe partitie layout) gooit dus alles achter de HSPL en MAGLDR bootloaders leeg,
(vergelijk het maar met een pc waarvan het BIOS er nog opstaat en waar je drive 1 opnieuw hebt gepartitioneerd omdat je een nieuwe windows install wilt doen en nu van 30 naar 40 GB voor de C partitie gaat)

Zonder MAGDLR, geen CWM, dus CWM gooit MAGLDR er niet af.
owman666 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:22:
Kan iemand mij vertellen hoe ik de volume buttons kan gebruiken om naar het volgende/vorrige muziek nummer te gaan? Of een link naar een ROM die dat ondersteund
TyphooN CM7 ondersteund dit (volgens mij is dit CyanogenMod 7 functionaliteit)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=933951
wellicht dat je elke CyanogenMod kan kiezen, maar in deze werkt het in ieder geval, ik gebruik het dagelijks.

[ Voor 12% gewijzigd door Prulleman op 15-04-2011 12:11 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owman666
sweet, die ga ik proberen. Ik gebruik nu de Nexus s (2.3.3 NAND) en is er ook een mogelijkheid om van alles in een keer een backup te maken? Denk aan instellingen en apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
owman666 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:14:
sweet, die ga ik proberen. Ik gebruik nu de Nexus s (2.3.3 NAND) en is er ook een mogelijkheid om van alles in een keer een backup te maken? Denk aan instellingen en apps
Je kan dit het beste doen met titanium backup of iets dergelijks. systeem instellingen zou ik niet backuppen/restoren, alleen apps+app settings

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owman666
Hij staat erop en het werkt perfect. Dus super bedankt Prullenman dat je me ff geholpen heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
no problem :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
@Prulleman, dat is wel een super duidelijke uitleg van alle componenten. Thanks :D

Draai sinds gisteren de imilka's Incredible Sense v1.1 rom op mijn HD 2, bevalt erg goed alleen de batterij houdt het niet zo lang vol met pushmail aan. Heb pushmail nu uitgezet en geconfigureerd op een half uur. Dit scheelt enorm veel accu capaciteit. Na vier uur is er nog geen 10 procent accu lading "verdwenen"

Zijn er manieren om te controleren of er geen "rommel" in een custom rom zit? Zeker met de huidige databundels kan het zijn dat er e.e.a. geupload wordt op de achtergrond..

[ Voor 83% gewijzigd door bluecupra op 15-04-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:57
imilka zei net dat hij bijna een alpha htc sensation build af heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:27
erik23 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 16:38:
imilka zei net dat hij bijna een alpha htc sensation build af heeft
We gaan mooie tijden tegenmoed :)
Als dit allemaal goed gaat werken, dan ga ik wrs toch weer spoedig afscheid nemen van mijn LG 2x :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
[16 APR][DEV] imilka's Sensation Sense v0.1 [SENSE 3 + Android 2.3.3][A2SD][K:raf1.9]

ROM-DEV to crowd: do u wanna see the latest?

Crowd: sure1!!!!!!111

ROM-DEV: i mentioned camera and some other things don't work, please, don't ask for it, it will be fixed as soon as possible.

Crowd: sure just give us the rom ! ! !!!11111

ROM-DEV: okay, here you are.

Crowd: wow thanks a lot omfg we wanna kill ourselves!!!!11

---- 15 minutes past ----

Crowd x100: oh shit, nothing works, these things lag, camera doesn't work[/b]

Crowd x1000: camera doesn't work, when you will fix camera? may we take libs from 2.3.3? Maybe this is an app problem? Have you fixed camera in your latest release? Why camera doesn't work? Maybe my camera died? ((((

haha

Sense 3.0 is uit te proberen

[ Voor 160% gewijzigd door Ruffzz op 15-04-2011 22:19 . Reden: lol ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieBadmutS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-08 07:59
yonexfreak schreef op donderdag 14 april 2011 @ 17:20:
Heb nu Typhoon CM7 erop staan en gaat lekker vlot :)
Nu ook nog even zoeken naar de ''beste'' Sense rom..iemand tips/suggesties?

en dan tussen de 2 eens rustig wat dagen proberen en dan besluit nemen welke de voorkeur heeft..
Voor een goede Sense Rom kan ik je de Rafdroid wel aanbevelen. Tis een Rom gebaseerd op de desire HD, dus verwacht niet het snelle als zonder Sense, maar verder loopt hij wel soepel. Mooi is dat de chef de tijd neemt om vragen te beantwoorden en problemen op te lossen.

Kijk maar eens op: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=908528

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owman666
Ik wil graag mijn cpu overclocken en op XDA kwam ik wat tegen over mijn CyanogenMod (NAND): Kan iemand mij wat vertellen hoe ik "Personal CPU VDD Levels" kan instellen en wat het is? Want ik heb nu een quadrant score van 1200 en volgens mij is dit erg laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
owman666 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 22:08:
Ik wil graag mijn cpu overclocken en op XDA kwam ik wat tegen over mijn CyanogenMod (NAND): Kan iemand mij wat vertellen hoe ik "Personal CPU VDD Levels" kan instellen en wat het is? Want ik heb nu een quadrant score van 1200 en volgens mij is dit erg laag?
Misschien eerst even verder lezen voor je met voltages begint...
Verder zegt quadrant niet zoveel bij 2.3

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 10:22
Geniaal hoe hij hier mee omgaat, want het werkt inderdaad altijd zo :D Zelfs als mensen 2 dagen wel stil zijn over bijvoorbeeld de camera, gaan ze op dag 3 helemaal los!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seki
Heb de HTC HD2 terug naar Windows Mobile 6.5 gezet om te zien of ik nog problemen heb met de 3G data verbinding,daar werkt de 3G verbinding wel zonder problemen.Ook na een hele tijd Wifi en daarna over te schakelen naar 3G.

Dus aan de Leo Rom Leo_RADIO_2.15.50.14 ligt het dus niet.

Iemand een idee.....want ik zou zo snel mogelijk terug naar ANDROID willen gaan natuurlijk...

[ Voor 11% gewijzigd door Seki op 16-04-2011 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 17:11
Heb al een tijdje een raar probleem op mijn HD2 met Android. Als ik gebeld wordt dan hoor ik soms al het geluid van een beller door de speaker voordat ik de telefoon aangeraakt of opgenomen heb :F Je zou denken dat dit alleen hout snijd als ik ergens aan zou hebben staan dat een telefoontje automatisch wordt opgenomen, maar das echt niet het geval. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, ik draai inmiddels bijna 1 week Android, en dat alles vrij succesvol !
Naar mijn weten werkt alles prima and ben zeker tevreden met Hyperdroid GBX V12.0
Wat valt mij negatief op ?

- Het valt mij op dat ik vrij veel stroom verbruik, tot wel zo'n 20% tijdens de nachtrust terwijl hij dan gewoon met het scherm uitstaat. Heb de CPU ingesteld dat hij aan powersaven doet indien nodig, heb geloof ik gekozen voor 'conservative'.

Anyway, is er een app die jullie gebruiken om het verbruik te verbeteren ?

Noot: heb GEEN bluetooth en Wifi constant aanstaan.

- Het vrije geheugen wisselt enorm veel. Met de ingebouwde taskkiller heb je soms weleens 60MB verschil.
Ook staan er steeds weer progs tussen die ik dan kill terwijl ze helemaal niet gebruikt zijn en dus schijnbaar zelf aan te gaan.
Erg wazig task systeem als ik het vergelijk met Winmobile waar dat vrij duidelijk was en je een task ook echt kon Killen.

- Wat een beroerde picture viewer heeft Android. Een aantal gedownload maar die zijn ook vrij beperkt en zeker niet geschikt om te navigeren tussen 10tallen maps met veel pics daarin. Vergeleken met de Resco Viewer in Winmobile echt een achteruitgang.

Nogmaals, erg tevreden over Android afgezien van deze puntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Seki schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 10:10:
Heb de HTC HD2 terug naar Windows Mobile 6.5 gezet om te zien of ik nog problemen heb met de 3G data verbinding,daar werkt de 3G verbinding wel zonder problemen.Ook na een hele tijd Wifi en daarna over te schakelen naar 3G.

Dus aan de Leo Rom Leo_RADIO_2.15.50.14 ligt het dus niet.

Iemand een idee.....want ik zou zo snel mogelijk terug naar ANDROID willen gaan natuurlijk...
Probeer de ROM eens die ik gebruik (zie sig).
Je weet ook dat je in Android niet 3G speciaal hoeft uit te zetten als je overschakelt naar Wifi?
Gaat vanzelf! En andersom ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 18:31:
Heren, ik draai inmiddels bijna 1 week Android, en dat alles vrij succesvol !
Naar mijn weten werkt alles prima and ben zeker tevreden met Hyperdroid GBX V12.0
Wat valt mij negatief op ?

- Het valt mij op dat ik vrij veel stroom verbruik, tot wel zo'n 20% tijdens de nachtrust terwijl hij dan gewoon met het scherm uitstaat. Heb de CPU ingesteld dat hij aan powersaven doet indien nodig, heb geloof ik gekozen voor 'conservative'.

Anyway, is er een app die jullie gebruiken om het verbruik te verbeteren ?

Noot: heb GEEN bluetooth en Wifi constant aanstaan.

- Het vrije geheugen wisselt enorm veel. Met de ingebouwde taskkiller heb je soms weleens 60MB verschil.
Ook staan er steeds weer progs tussen die ik dan kill terwijl ze helemaal niet gebruikt zijn en dus schijnbaar zelf aan te gaan.
Erg wazig task systeem als ik het vergelijk met Winmobile waar dat vrij duidelijk was en je een task ook echt kon Killen.

- Wat een beroerde picture viewer heeft Android. Een aantal gedownload maar die zijn ook vrij beperkt en zeker niet geschikt om te navigeren tussen 10tallen maps met veel pics daarin. Vergeleken met de Resco Viewer in Winmobile echt een achteruitgang.

Nogmaals, erg tevreden over Android afgezien van deze puntjes.
App om stroomverbruik te monitoren: Currentwidget
In standby moet je sowieso onder de 10mA hebben.

Taskkiller op Android? Het is geen Windows hoor! Niet gebruiken, kost alleen maar meer batterij.
http://www.droidforums.ne...er-google-developers.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seki
CRXed schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 23:22:
[...]

Je weet ook dat je in Android niet 3G speciaal hoeft uit te zetten als je overschakelt naar Wifi?
Alvast bedankt,maar wat is sig. ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:36
sig = Signature. Dat is die lichtgrijze tekst onderaan een berichtje (als deze is ingesteld)

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Ruffzz schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 21:10:
\[16 APR][DEV] imilka's Sensation Sense v0.1 [SENSE 3 + Android 2.3.3][A2SD][K:raf1.9]

ROM-DEV to crowd: do u wanna see the latest?

Crowd: sure1!!!!!!111

ROM-DEV: i mentioned camera and some other things don't work, please, don't ask for it, it will be fixed as soon as possible.

Crowd: sure just give us the rom ! ! !!!11111

ROM-DEV: okay, here you are.

Crowd: wow thanks a lot omfg we wanna kill ourselves!!!!11

---- 15 minutes past ----

Crowd x100: oh shit, nothing works, these things lag, camera doesn't work[/b]

Crowd x1000: camera doesn't work, when you will fix camera? may we take libs from 2.3.3? Maybe this is an app problem? Have you fixed camera in your latest release? Why camera doesn't work? Maybe my camera died? ((((

haha

Sense 3.0 is uit te proberen
Ja ik moest ook lachen toen ik dat las.. Imilka maakt wel de beste rom's. Ik draai nu Incredible S alleen er zit een kleine bug in, camera shutter sound wil niet uit. Kan iemand mij vertellen waarmee en hoe ik dat geluidsbestandje kan vervangen door een leeg/stil bestand?

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seki
CRXed schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 23:22:
[...]

Ik ga nu terug naar Android met U build (Android: Pure Gingerbread gpc_hd2_gingerbread_v13).

Nu effe een dagje testen en ik hou U op de hoogte...

Grtz Seki
Pagina: 1 ... 16 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.