freddyathlon schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 08:31:
[...]
Toeslagen worden toch pas aan het eind van het jaar erop definitief berekend?
Ik kreeg in 2009 (teveel) zorgtoeslag en kreeg eind 2010 een brief met de melding dat ik een deel
terug moest betalen.
Volgens mij krijg je het definitieve bericht over toeslag(en) van 2010 pas eind 2011 toegestuurd toch?
Ja, maar ik denk dat je mijn post niet zo goed las, of ik was niet duidelijk. Mijn situatie:
2009 een brief gekregen met verzoek terugbetalen (deel van) zorgtoeslag 2008
2010 een brief gekregen met verzoek terugbetalen (deel van) zorgtoeslag 2009
2010 een brief gekregen met verzoek terugbetalen (deel van) huurtoeslag 2009
2011 een brief gekregen met verzoek terugbetalen (deel van) huurtoeslag
2008
Dat vind ik toch vreemd...
Wceend schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 08:41:
[...]
ik kreeg een aantal weken terug ook pas de definitieve brief van de KO toeslag over 2009. Volgens mij lopen ze gewoon enorm achter met dat proces.
Vooral jammer als je pas twee jaar later terug moet betalen of alsnog wat terug kan krijgen.
Ja.. is ook gewoon ronduit stupide dat ze het systeem veranderd hebben. Eerst ging het bij toeslagen (toen nog 'subsidies') om het loon in het jaar voorafgaand aan het jaar waarin je de aanvraag deed. Dus wilde je in vanaf juni 2011 huursubsidie dan keken ze gewoon naar je jaaropgave van 2010. Daar kun je als consument ook niet zo makkelijk iets fout aan doen, gewoon harde cijfers waar niet zo maar verandering in komt. Toen hebben ze dat veranderd, helaas. Nu moet je opgeven hoeveel je verdient in het jaar waarin je op dat moment zit, iets wat steeds veranderd en veel mensen vergeten dat dan door te geven aan de belasting, met terugbetalen als gevolg. Ik ben zelf vrij laks, en dat resulteerde in forse terugbetaling in 2008 (over 2007), forse terugbetalen in 2009 en 2011 (over 2008) en complete terugbetaling (paar duizend euro) in 2010 (over 2009). Gelukkig is de aanslag over '08 die ik net ontvangen heb ook écht de laatste, en ben ik per 1-1-2010 helemaal van alles toeslagen van de BD af.
Alleen nu hoorde ik onlangs dat als je een eigen huis hebt je dan mogelijk 'weer' recht hebt op zorgtoeslag omdat je besteedbare inkomen daardoor lager is?
[
Voor 46% gewijzigd door
Verwijderd op 24-05-2011 09:04
]