Belastingaangifte 2010 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Het enige dat ik binnen heb gekregen is de aanslag voor mijn vrouw met de mededeling dat ze geen voorlopige aanslag krijgt. Klopt ook want de aanslag zou 14 euro zijn.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

offtopic:
Waarom wordt er trouwens niet eindelijk eens iets gedaan aan die terroristische organisatie die zich de belastingdienst noemt? Ze mogen maar ongestraft aanslagen doen en terroriseren de bevolking met hun blauwe brieven, daar moet echt een eind aan komen!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hier nog helemaal niks gehoord. Maar ze versturen brieven met de TNT, dus als die al verstuurd is, dan is die nu kwijt. Gebeurt wel vaker hier...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt overigens niet echt uit te maken wanneer je het indient. Ik ben er meestal op 1 Januari al bij (leve het bijhouden van je administratie :P). Ok, dit jaar op 2 Januari omdat de 1e in het weekend viel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:20:
Het lijkt overigens niet echt uit te maken wanneer je het indient. Ik ben er meestal op 1 Januari al bij (leve het bijhouden van je administratie :P). Ok, dit jaar op 2 Januari omdat de 1e in het weekend viel ;)
Ik vind het wel altijd zo fijn om, voor de zekerheid zodat ik alles even kan nalopen, te wachten tot mijn jaaropgave binnen is. En dat is meestal pas begin feb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo, woensdag de blauwe envelop gehad dat ik geld terug zou krijgen (wat ik al wist uiteraard), en zojuist is het bedrag inderdaad ook overgemaakt (2300 euro ongeveer) :)
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:20:
Maakt idd niet uit of je het op 1 januari of 31 maart indient, iig voor de electronische versie. Zelf heb ik hem halverwege maart verstuurd.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 27-05-2011 08:34 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist gebeld om te vragen wat de status is. Word ik verteld dat de 2 brieven die ik hier voor mijn neus heb liggen nooit verstuurd zijn. Mijn aangifte wordt niet in behandeling genomen omdat ik het verkeerde formulier heb ingevuld (woon in het buitenland). Dat is al een tijdje bekend maar de brief kan nog even op zich laten wachten. Gevraagd hoe lang het duurt als ik nu de goede digitaal invul. Zegt ze glashard zonder te blikken of blozen (vond ik erg knap) "we streven erna om een aanvraag binnen 3 maanden te verwerken". TOCH WEL SNEL DAN! :|
Heb nu tevens 2 brieven liggen over de zorgtoeslag van 2009. Eentje krijg ik geld terug, eentje moet ik bijbetalen. Diegene waarin ik geld terug krijgt staat ook niet in het systeem en schijnt nooit verstuurd te zijn.

Altijd weer humor met die gastjes. Dus ik hoop over 6 maanden dit topic te bumpen met 'yay eindelijk' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Die 3 maanden is al jaren gewoon de standaard hoor. Dus zo gek dat iemand dat zonder blikken en blozen zegt is volkomen normaal.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Zal voor mij nog we even duren denk ik voor ik het geld wat ik ga terugkrijgen ontvang.

Heb mijn aangifte op 1 april verstuurd, krijg de heffingskorting van mijn vrouw terug. Toch een dikke € 1850,-.

Iemand al bericht gehad die hem ook 'laat' verstuurd heeft? (zegge eind maart, begin april?)

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bijna 3500 euro gestort gekregen op de rekening, de brief heb ik nog niet ontvangen. 6 Maart de aangifte verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

freddyathlon schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 13:35:
Zal voor mij nog we even duren denk ik voor ik het geld wat ik ga terugkrijgen ontvang.

Heb mijn aangifte op 1 april verstuurd, krijg de heffingskorting van mijn vrouw terug. Toch een dikke € 1850,-.

Iemand al bericht gehad die hem ook 'laat' verstuurd heeft? (zegge eind maart, begin april?)
Laatste weekend in maart de boel ingevuld en verstuurd, nog niets binnen bij ING.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ik kreeg zelf een brief van de belastingdienst. Zij hadden het al voor mij uit gezocht net als vorig jaar. Hoefde alleen even het bestand te downloaden en te bevestigen. Nog niks op mijn rekening. We wachten het af.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Heeft er iemand geen brief gehad van de BD? Ik heb nog _helemaal_niets_ gehoord. Wel een paar dagen voor 1 april via bits en bytes de aangifte verstuurd...

Moet zowat een maandsalaris betalen, ik wil daar eigenlijk zo snel mogelijk vanaf :'(

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Motrax schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:29:
Heeft er iemand geen brief gehad van de BD? Ik heb nog _helemaal_niets_ gehoord. Wel een paar dagen voor 1 april via bits en bytes de aangifte verstuurd...

Moet zowat een maandsalaris betalen, ik wil daar eigenlijk zo snel mogelijk vanaf :'(
Nog geen brief gezien ( en verwacht 1,5 maandsalaris te krijgen..... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:09

TDB

Motrax schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:29:

De brieven én geld is inmiddels binnen. Wel ruim voor 1 april ingediend.

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook nog niets gezien.
20 maart ofzo digitaal aangifte gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:30

Lordy79

Vastberaden

Eind maart digitaal aangifte gedaan. Mijn partner moet 3911 euro betalen en daar is de aanslag al van binnen.
Maar ik krijg ruim 5000 euro terug en daar heb ik nog niets van ontvangen. Ik begrijp nu hoe de prioriteitstelling is bij de fiscus... :+

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chef86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 07:49
Hier ook eind maart de aangifte gedaan, en nog niets vernomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 22:40
Ik verwacht ongeveer 4K te moeten betalen, en heb ook nog niks vernomen, dus blijkbaar liggen de prioriteiten toch iets anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 21:55
Op zich logisch een beetje: met het geld dat binnenkomt van mensen die moeten bijbetalen, kunnen de teruggaves geregeld worden.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dat idee heb ik ook ieder jaar als ik moet wachten op de teruggave. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Laatst online: 20:30

Lordy79

Vastberaden

Ontvang je eigenlijk heffingsrente op een inkomstenbelasting aanslag? Want mijn vrouw moet dus bijbetalen en er is ook 40 euro rente in rekening gebracht en aangezien ik over hetzelfde jaar minstens hetzelfde bedrag terugkrijg, zou ik minstens zoveel heffingsrente moeten ontvangen.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Laatst online: 25-08 14:49
Lordy79 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:40:
Ontvang je eigenlijk heffingsrente op een inkomstenbelasting aanslag? Want mijn vrouw moet dus bijbetalen en er is ook 40 euro rente in rekening gebracht en aangezien ik over hetzelfde jaar minstens hetzelfde bedrag terugkrijg, zou ik minstens zoveel heffingsrente moeten ontvangen.
http://www.rijksoverheid....en-invorderingsrente.html

even invullen op google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
MegaTronics schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:34:
Het enige dat ik binnen heb gekregen is de aanslag voor mijn vrouw met de mededeling dat ze geen voorlopige aanslag krijgt. Klopt ook want de aanslag zou 14 euro zijn.
Same here, ik wist niet wat t was dus ff gebeld en blijkt idd te zijn omdat we alle bedragen aan mijn kant gezet hebben. Hoort dus gewoon zo :) Die van mij was nog niet klaar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 09:06

EoG

BOFH

7 maart digitaal aangifte gedaan en nog niets gehoord. Altijd weer een vraag wanneer die brief binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier inmiddels de brief ontvangen maar nog niets op de rekening.
Zal er vrijdag ofzo wel opstaan, of anders pas maandag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

MegaTronics schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:17:
Bijna 3500 euro gestort gekregen op de rekening, de brief heb ik nog niet ontvangen. 6 Maart de aangifte verstuurd.
Gisteren de brief ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Hier ook de brief ontvangen. Niet veel, 69 euro, maar daar kan ik een mooie clanvlag van kopen :). Zal er binnekort wel op staan, ik houd rekening met een maand ongeveer.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

w4rguy schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 10:32:
Hier ook de brief ontvangen. Niet veel, 69 euro, maar daar kan ik een mooie clanvlag van kopen :). Zal er binnekort wel op staan, ik houd rekening met een maand ongeveer.
Kijk even naar de dagtekening op de brief. Rond deze datum moet het op je rekening zijn bijgeschreven. Zo werkt dat eigenlijk altijd bij de BD.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik krijg net een voorlopige aanslag binnen van de Belastingdienst. Er staat, u moet x bedrag meer betalen. Ik snap het niet, ik heb toch al aangifte gedaan voor 2010. Hoezo heet die voorlopig? Er staat te betalen bedrag vorige aanslag x bedrag en te betalen bedrag nieuwe aanslag x bedrag. Verschil meer te betalen.

Moet ik nu het verschil betalen of ze bij elkaar optellen? Er staat achterop ' Let op! Naast het bedrag van x moet ook het vorige bedrag van de aanslag worden betaald.

Ik dacht dat ik die rotzooi vorig jaar al had betaald? :X

Normaal krijg ik toch voor het lopende jaar een voorlopige aanslag. Dus die voorlopige aanslag 2010 zou ik dus in 2010 betaald moeten hebben en de belastingaangifte die ik voor april 2011 heb verstuurd is van 2010.

Dus hoezo moet ik nu weer over 2010 een voorlopige aanslag gaan betalen? Ik snap er geen *.!@ meer van. Nu in 2011 betaal ik normaliter weer het lopende jaar van 2011 vooruit. Dat is elk jaar zo, hoezo dan ineens na het jaar 2010 nogmaals een voorlopige aanslag.

Iemand enig idee?

[ Voor 31% gewijzigd door Arsenius op 03-06-2011 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Voorbeeld: je ontvangt inkomen waarover geen loonheffing wordt ingehouden. Om heffingsrente te voorkomen ontvang je in het lopende jaar een VA. Deze VA ontvange je doorgaans vroeg in het betreffende belastingjaar (bijvoorbeeld januari/februari 2010). Laat deze VA uitkomen op een betaling van 2000 euro.

Na afloop van het belastingjaar, inmiddels is het maart 2011, doe je aangifte IB. Dan blijkt bijvoorbeeld dat je iets meer inkomen had of iets minder aftrekposten dan voorzien bij het vaststellen van de VA. Het gevolg is een tweede VA, die ontvang je meestal aan het eind van het voorjaar in het jaar na afloop van het belastingjaar (in het voorbeeld dus ongeveer mei/juni 2011). Op deze 2e VA staat bijvoorbeeld:
- BIJ: verschuldigde inkomstenbelasting 3000
- AF: reeds aangeslagen: 2000
- verschil 1000
- BIJ: heffingsrente over 1000 = 20 ofzo
- Te betalen: 1020

Bij het vaststellen van het "te betalen" is reeds rekening gehouden met de 2000 die al is aangeslagen. Je moet dus 1020 euro betalen, bovenop de eerder aangeslagen 2000 euro.

Deze aanslag is nog steeds voorlopig. Pas een aantal maanden later (en soms pas een paar jaar later) krijg je een definitieve aanslag. Deze definitieve aanslag komt meestal tot stand wanneer er geen inspectie wordt uitgevoerd, in dat geval komt de aanslag overeen met de laatste voorlopige aanslag.
Het kan ook zijn dat je wel inspectie krijgt. In dat geval komt de definitieve aanslag na het afronden van deze inspectie. Afhankelijk an wat er uit de inspectie is gekomen kun je terugkrijgen of bijbetalen of is de uitkomst ook neutraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kreeg net (ook) de voorlopige aanslag, of ik even voor 16 juli een paar honderd euro wil overboeken.
Bel ik ze net op, gesloten, terwijl het bandje zegt open tot 1700 8)7
edit: never mind:
Bereikbaarheid en openingstijden Hemelvaart en 3 juni

(27 mei 2011)

Onze kantoren en de BelastingTelefoon zijn gesloten op donderdag 2 juni (Hemelvaart) en vrijdag 3 juni. Vanaf maandag 6 juni zijn wij weer gewoon bereikbaar.
Ik wil weten waarom en waarvoor ik terug moet betalen....

[ Voor 45% gewijzigd door Raven op 03-06-2011 16:36 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Raven schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 16:34:
Kreeg net (ook) de voorlopige aanslag, of ik even voor 16 juli een paar honderd euro wil overboeken.
Bel ik ze net op, gesloten, terwijl het bandje zegt open tot 1700 8)7
edit: never mind:
[...]

Ik wil weten waarom en waarvoor ik terug moet betalen....
Je kunt misschien even googlen om redenen voor terugbetalen te vinden die waarschijnlijk zijn. Zoals 2 betaalde baantjes o.i.d. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat voorbeeld wat jij noemt, ik had gedurende de 2e helft van 2010 werk (1 baan, niet 2) maar wel 2 inkomens, zou het daar aan kunnen liggen?

1e helft 2010: wajong uitkering;
2e helft 2010: loon (minimum omgerekend naar 24u) + aanvulling wajong om tot sociaal minimum te komen.

Ik ga maandag iig uitleg vragen bij het lokale BD kantoor wat de directe reden is van het terug moeten betalen.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 03-06-2011 18:14 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Misschien hebben zowel je baan als je uitkering rekening gehouden met de algemene heffingskorting. Dat is althans de eerste gedachte die bij mij opkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Uhm.... is dat iets wat ik aan de jaaropgaves kan zien? Er schiet me trouwens wel iets te binnen, maar of het dat is -> Toen ik halverwege 2010 een halfjaar contract kreeg en de (verlaagde) wajong mijn loon aanvulde tot het minimum, was de wajong bruto hetzelfde als netto. Bij het loon was er wel een verschil tussen bruto en netto. Heeft dat er iets mee te maken misschien?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als bruto gelijk is aan netto, dan weet je zeker dat die dienstbetrekking of uitkering de algemene heffingskorting meetelt.

Inkomstenbelasting werkt in feite best simpel:
0-18xxx euro per jaar: 33.45%
18xxx-33xxx euro per jaar: 41.95%
33xxx - 53xxx: 42%
vanaf 53xxx: 52%

Als je het hebt over een wajong (uitkering op minimumniveau) en een baan met aanvulling vanuit de wajong, dan gok ik dat je totale belastbaar loon in de eerste schijf valt. Het tarief is dan dus 33.45% over het belastbaar inkomen.

Op je jaaropgaaf staat het fiscaal loon (loon voor belasting, loon voor loonheffing etc, soms kortweg "loon"). Dat is het belastbaar inkomen.

Neem dat bedrag, vermenigvuldig met 33.45%. Trek vervolgens de arbeidskorting eraf die op je jaaropgaaf staat. (alleen van toepassing voor de baan, bij een wajong uitkering wordt geen arbeidskorting verrekend). Nu heb je een bedrag wat je zou verwachten te moeten betalen, als er geen algemene heffingskorting zou worden verrekend.
Vergelijk dit bedrag met het bedrag dat als "loonheffing" op je jaaropgaaf staat. Waarschijnlijk is de ingehouden loonheffing lager dan het bedrag wat je zelf hebt berekend. Het verschil is de hoeveelheid algemene heffingskorting die is verrekend in deze baan/uitkering.

Doe dit voor alle jaaropgaves.
In totaal heb je recht op een dikke 1900 euro aan algemene heffingskorting per jaar. Als er meer is verrekend, moet het verschil terug.

Twee losse vragen:
1. heb je een fiscaal partner?
2. jonggehandicaptenkorting aangevinkt in je aangifte?

http://www.belastingdiens...heffingskortingen-06.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zal er later vandaag eens een blik op werpen. Eens kijken of ik er uit kan komen.
Totale inkomen zat overigens onder de 18K. (17.052)

1. Nope.
2. Jep, aangevinkt.

edit:
Uhm, als ik het goed heb gedaan bij de jaaropgaaf van mijn werkgever, zit er een verschil tussen van €1000,- :S

[ Voor 44% gewijzigd door Raven op 04-06-2011 09:31 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
dan heeft je werkgever dus 1000 euro van de 1900 euro algemene heffingskorting aan jou uitgekeerd. blijft er 900 euro over. hoeveel is het verschil bij je wajong en wajong-aanvulling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Uhm, de eerste zes maanden kreeg ik ~€1060 bruto per maand aan wajong, de aanvulling daarna was €300.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Dat is bruto. Wat kreeg je netto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Eerst ~€920, de aanvulling was netto hetzelfde als brutto, €300 dus.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Eerste helft van het jaar: bruto 1060, daarbovenop komt nog de fiscale bijtelling voor de inkomensafhankelijke bijdrage ZVW? Dan zit je aan een fiscaal loon van +- 1130.

Loonheffing zou 380 zijn, er is slechts 1060-920=140 is ingehouden. Ik gok dat men de volgende heffingskortingen heeft gebruikt:
- algemene heffingskorting 160 / maand
- jonggehandicaptenkorting: 696/12=60 / maand

In totaal zou in de eerste helft van het jaar dus 950 euro aan algemene heffingskorting zijn gebruikt + de helft van je jonggehandicaptenkorting.

In de tweede helft van het jaar zou je +- 100 aan loonheffing moeten betalen en was het 0 (bruto=netto). Keer zes maanden = +- 600 euro aan verrekende heffingskortingen. Ik denk dat hier dus de resterende 350 euro jonggehandicaptenkorting + nog 250 algemene heffingskorting is is gegaan.

Dan is het totaal van alles:
- jonggehandicaptenkorting 700,- volledig gebruikt door wajong uitkering
- algemene heffingskorting 1000+950+250 = 2200 gebruikt = 300 teveel. Deze 300 zullen terug moeten. (tenzij je nog andere belastingdrukkende zaken kan opvoeren in je aangifte, denk aan aftrekbare hypotheekrente, premies voor inkomensvoorzieningen, aftrekposten wegens bijzondere lasten, ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Uhm.... Nou moet je geen moeilijke vragen stellen :P
Heb iig het Fiscale loon van de jaaropgaaf ingevuld, de rest van wat er allemaal bij staat is hier terug te vinden: http://www.uwv.nl/particulieren/mijn-UWV/toelichting.aspx

Als ik je goed begrijp, zou de fout dan bij het UWV moeten liggen?
Andere belastingdrukkende zaken heb ik niet, bijzondere lasten.... aflossen studieschuld en een flinke tandartsrekening? Maar die horen daar niet opgegeven te worden voor zover ik weet.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als je niet het brutoloon maar het fiscale loon van je WAJONG hebt ingevuld, dan is het belastbaar loon niet 1130 maar 1060. Belasting conform tabel: 355 ipv 380. Ingehouden na verwerking heffingskortingen: 140. Dus zijn er per maand 215 euro aan heffingskortingen uitgekeerd.
Op een paar tientjes na hetzelfde verhaal als hierboven.
Er zitten voilgens mij geen ernstige fouten in. Alleen dat je zowel bij UWV als bij je baan algemene heffingskorting hebt laten verrekenen, waardoor er in totaal iets teveel is uitgekeerd en je nu iets moet terugbetalen. Dat kun je voorkomen door bij het invullen van de loonbelastingverklaring aan te geven dat je geen algemene heffingskorting wilt verrekenen.

Op dit moment is je baan je grootste bron van inkomen? --> daar zou ik de algemene heffingskorting laten verrekenen (zoals je reeds doet). Bij het UWV zou ik dat veranderen.

Wat betreft tandartsrekening: volgens mij in 2010 geen aftrekpost.
Studieschuld is wel een aftrekpost maar dan in box 3. Je trekt de openstaande schuld (minus de drempel) van je vermogen af, waardoor het belastbaar vermogen lager wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah okee. Loonbelastingverklaring, zal ik onthouden, daar moet ik voor bij mijn (toekomstige) werkgever of het UWV zijn?UWV dus indien werk+aanvulling wajong.

Nee, dat is nu weer de wajong, begon dit jaar werkloos en er is nog geen zicht op nieuw werk. Of het reïntegratiebureau waar ik afgelopen week ben geweest moet wat kunnen vinden.

Uhm, de studieschuld en tandartsrekening gaan eigenlijk om dit jaar. Vorig jaar had ik die nog niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 05-06-2011 15:29 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen ik heb 27 mei 2011 me voorlopige aanslag 2010 gehad er staat te ontvangen xxx bedrag zo me rekening nummer klopt ook maar het is vandaag 05 juni ik heb het geld nog steeds niet heeft iemand ook toevallig 27 mei brief gehad en heb die het geld al of ook niet weet iemand hoe lang het duurt

wacht op jullie antwoorden

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb al gebeld en ze zeggen je moet effen 10 dagen wachten maar een vriend van me heb zelfde dag brief ontvangen en hij had het op maandag tegen de avond op ze bank en we hebben allebei rabobank daar om de vraag misschien komt het door Hemelvaartsdag i think so weet niet zeker

[ Voor 11% gewijzigd door SmartDoDo op 05-06-2011 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 22:07:
[...]

ik heb al gebeld en ze zeggen je moet effen 10 dagen wachten maar een vriend van me heb zelfde dag brief ontvangen en hij had het op maandag tegen de avond op ze bank en we hebben allebei rabobank daar om de vraag misschien komt het door Hemelvaartsdag i think so weet niet zeker
Als ze zeggen dat je 10 dagen moet wachten, dan zou ik daar gewoon even op wachten. Weet niet of je 27 mei ontvangen brief ook dagtekening 27 mei heeft, maar in dat geval betekend 10 werkdagen wachten dat je voor 14 juni (10 werkdagen, pinksteren en hemelvaart niet meegerekend) het geld krijgt. Geduld is een schone zaak. Bovendien maakt het niet veel uit wanneer je het krijgt, want er is gewoon rente bij in gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bij de BD geweest voor een verklaring/uitleg, al was dat voor niks. De medewerker kon geen reden geven waarom ik €312 moet terugbetalen, alleen een vermoeden. Hij denkt dat er een overlap was tussen het beginnen van loon en het verlagen van de wajong...

Daarnaast maar gelijk even gevraagd hoe je in het aangifteprogramma kan aangeven dat ik recht heb op jonggehandicaptenkorting, weet ik nu tenminste hoe dat moet daar ik dat vinkje niet kan vinden.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 10:51

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Ik heb even met Raven gekeken en het lijkt wel te kloppen, het komt omdat de werkgever uitgaat van zijn eigen loon betaling en geen rekening houdt met andere inkomens: De werkgever betaald belasting met het idee dat iemand 20.000 euro per jaar verdient terwijl diegene eigelijk 30.000 verdient.. en bij 30.000 moet je meer belasting betalen dan bij 20.000 en dus moet je aan het einde van het jaar een deel terugbetalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Dat was ook mijn gevoel: om precies te zijn dat er op twee plekken rekening is gehouden met de algemene heffingskorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

En het was voor anderen ook nog wel interessant om met deze situatie mee te lezen. Ik heb ook twee werkgevers vorig jaar gehad en kon vanwege de heffingskorting/52% nog wat terug betalen. Een groot deel van het inkomen bij mijn nieuwe werkgever was 52%...

Overigens ook interessant om eens te zien wat een WAJONG schuift. Ik snap nu iets meer over inkomensterugval, compensatie en waarom jongeren er zo lastiger uit komen.

Conclusie die ik ook kan trekken is dat mijn vriendin minder inkomen heeft dan Raven :X Goed, ze werkt niet volledig voltijd, maar zelfs op voltijdbasis komt ze maar net in de buurt van het netto bedrag van Raven. Ik wil hierbij overigens geen oordeel vellen over Raven en zijn situatie, ik volg ook het e.e.a. in het GKMT. Eerder dat mijn vriendin in een verrotte sector aan het werk is.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het blijft vervelend, zo'n "verrassing" als dit :/
En nee, ik hou niet van verrassingen, in wat voor opzicht dan ook.

@Motrax
Dan verdiend ze wel heel erg weinig lijkt mij :?
Maar vergelijk je dan met de volledige wajong die ik krijg of van toen ik loon en aanvullende wajong kreeg? Toen had ik trouwens netto meer dan mijn moeder terwijl het bruto minder was.

edit: Ik had dit belastingverhaal naar mijn jobcoach gestuurd, zij denkt ook aan de loonheffing, maar ze wist nog wel dat ik een kruisje had gezet dat alléén de werkgever loonheffing moest verrekenen en niet het UWV (wist niet meer of ik dat gedaan had of niet :$ ). Daar de bruto wajong hetzelfde was als netto lijkt dat wel goed te zijn gegaan. Maar dan zou de belastingdienst-medewerker misschien toch gelijk hebben gehad met die overlap?

[ Voor 48% gewijzigd door Raven op 06-06-2011 18:21 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen heb iemand toevallig ook een brief gehad op 27 mei van voorlopige aanslag 2010 het is vandaag 7 juni 2010 ik heb nog steeds geen geld ontvangen op me rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Aangifte gedaan op 27 feb en nog geen brief ontvangen :( .. Wachtend op 1500 euries.

[ Voor 20% gewijzigd door Falcon op 07-06-2011 14:09 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 11:21

Eijkb

Zo.

Gezamelijk aangifte gedaan iets voor april van mijn vriendin én van mij. Vriendin heeft brief en geld ontvangen. Ik heb nog geen brief gezien en dus ook geen geld. Maakt niet zo veel uit, maar gaat toch om een substantieel bedrag dus liever op mijn rekening dan op de rekening van de BD

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 14:06:
Beste mensen heb iemand toevallig ook een brief gehad op 27 mei van voorlopige aanslag 2010 het is vandaag 7 juni 2010 ik heb nog steeds geen geld ontvangen op me rekening.
Je hebt je antwoord toch al??? Pagina terug??

[ Voor 20% gewijzigd door freddyathlon op 07-06-2011 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen ik had een brief met dagtekening 27 mei 2011 het is vandaag 8 juni nou nog steeds geen toch maar gebeld naar belasting dienst hebben ze me door verbonden met afdeling betalingen.

toen vertelde ze mij klopt u geld is overgemaakt naar belastingdienst den haag ik zeg den haag ik maak zo iets voor het eerst mee ze zegt er zit een code op maar zij weet ook niet wat het betekend.. raar heb iemand zo een ervaring. wat het kan zijn

wacht op jullie reacties af

word over 2 dagen door belastingdienst den haag geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Taner1981, ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld maar het koste wel wat moeite om te ontcijferen. Lees je post nog eens na of anderen ook wel kunnen volgen wat je bedoeld. Ik zou hem wat aanpassen, dan heb je ook meer kans op een bruikbare reactie :)

[ Voor 7% gewijzigd door SmartDoDo op 08-06-2011 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:35
Net als velen anderen wacht ik ook nog op mijn belastinggeld. Krijg ook een behoorlijk bedrag terug. Het is tegelijk met mijn moeder, mijn stiefvader en mijn broertje ingediend. Mijn broertje en ik kregen allebei een brief dat we onze rekeningnummer moesten opgeven want die hadden ze niet (wtf, mijn broertje kreeg tot voor kort nog zorgtoeslag en ik moet praktisch elk jaar betalen aan de belastingdienst). Stiefvader en moeder hebben ondertussen het al terug gehad. Heb mijn aangifte begin maart al ingediend. Vind het een beetje slappe hap vooral omdat zij mij wel een boete op kunnen leggen voor het te laat invullen van mijn formulier en ik maar een paar euro extra rente krijg.

[ Voor 4% gewijzigd door Robkazoe op 08-06-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:17

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Zijn ze te laat dan?

Er zit niet een heel legertje ambtenaren te wachten tot ene Rob K. zijn belastingaangifte doet.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:35
Lolhozer schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:49:
Zijn ze te laat dan?

Er zit niet een heel legertje ambtenaren te wachten tot ene Rob K. zijn belastingaangifte doet.
Nee, maar ik moet wel binnen krap drie maanden mijn aangifte doen. Dan zou ik het ook fijn vinden als ik binnen drie maanden mijn geld terug krijg. Als ik een paar dagen te laat ben kan ik een boete krijgen van een paar honderd euro. Maar als zij er zes maanden over doen, dan krijg je een paar euro rente extra. Ik heb ook mijn geld ook nodig. Dus als je eist dat de burger snel zijn administratie in moet dienen, zorg er dan ook zelf voor dat je je eigen administratie snel op orde hebt. Anders wekt dat weinig sympathie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 23:00
edit:
Deze reactie kan beter in een topic report

[ Voor 89% gewijzigd door Hmmbob op 08-06-2011 20:39 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Robkazoe schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:06:
[...]

Nee, maar ik moet wel binnen krap drie maanden mijn aangifte doen. Dan zou ik het ook fijn vinden als ik binnen drie maanden mijn geld terug krijg. Als ik een paar dagen te laat ben kan ik een boete krijgen van een paar honderd euro. Maar als zij er zes maanden over doen, dan krijg je een paar euro rente extra. Ik heb ook mijn geld ook nodig. Dus als je eist dat de burger snel zijn administratie in moet dienen, zorg er dan ook zelf voor dat je je eigen administratie snel op orde hebt. Anders wekt dat weinig sympathie.
Je mag gewoon uitstel aanvragen hoor. Krijg je zo goed als altijd er ommegaande. Mag je er langer over doen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

SmartDoDo schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:14:
Taner1981, ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld maar het koste wel wat moeite om te ontcijferen. Lees je post nog eens na of anderen ook wel kunnen volgen wat je bedoeld. Ik zou hem wat aanpassen, dan heb je ook meer kans op een bruikbare reactie :)
Echter plaatst Taner1981 elke dag dezelfde vraag maar met een dag verschil in de datum van vandaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer mensen die tijdig hebben ingeleverd en nog steeds geen brief hebben ontvangen (en ook geen geld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Hier ook twee. 1x ondernemersaangifte en 1x "gewone" aangifte. Nog geen VA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Precies het zelfde als t_captain.. en nog 0,0 ontvangen.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

Robtimus

me Robtimus no like you

Likewise.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:06:
Nog meer mensen die tijdig hebben ingeleverd en nog steeds geen brief hebben ontvangen (en ook geen geld)?
Wat bedoel je met tijdig, volgens mij was ik 1 of 2 dagen voor 1 april, dus op tijd, maar ook nog niets gehoord....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ZeRoCOOL: Ik bedoel met tijdig gewoon vóór 1 april. Heb zelf ook op 31 maart ingeleverd, vroeg me vooral af of het wel goed ging omdat ik nog helemaal niets had gehoord, maar afgaand op de reacties hierboven blijkt dat ik niet de enige ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Aangifte gedaan op 25 maart, Brief met dagtekening ontvangen op 9 juni. Helaas had de belastingdienst mijn rekeningnummer niet. Nu moet ik @#%! wachten op een brief die ik moet invullen en opsturen en dan zouden ze het geld (3000 euries) storten op me rekening.

Vreemde is wel, dat ze wel mijn maandelijkse voorlopige belastingteruggave kunnen geven op basis van me hypotheek. Maar met dat bedrag weten ze me rekeningnummer niet.

Hebben jullie een idee of dit snel geregeld wordt?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:05

St@m

@ Your Service

Aangifte gedaan op 31-03 :+ En het geld is alweer op :P Vorige week ergens stond het op de rekening.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Falcon schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:15:
Precies het zelfde als t_captain.. en nog 0,0 ontvangen.
Ik moet 12k betalen ofzo dus ik vind het wel best zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Xtr3me4me schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:29:
Aangifte gedaan op 25 maart, Brief met dagtekening ontvangen op 9 juni. Helaas had de belastingdienst mijn rekeningnummer niet. Nu moet ik @#%! wachten op een brief die ik moet invullen en opsturen en dan zouden ze het geld (3000 euries) storten op me rekening.

Vreemde is wel, dat ze wel mijn maandelijkse voorlopige belastingteruggave kunnen geven op basis van me hypotheek. Maar met dat bedrag weten ze me rekeningnummer niet.

Hebben jullie een idee of dit snel geregeld wordt?
Ik heb het een paar week geleden ingevult (het formuliertje).
Ik heb nog niets ontvangen.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

qadn schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:40:
[...]

Ik heb het een paar week geleden ingevult (het formuliertje).
Ik heb nog niets ontvangen.
Een paar weken geleden ingevuld en nog niets ontvangen? Nou lekker dan :-(
Zat met smacht te wachten op dat geld om mijn vloer te vernieuwen in de woonkamer! Al mijn nieuwe meubels zijn er al. Grrrrr, echt ongelofelijk met die lui. 2 miljard afdelingen zeker daar en voor elk belastingtype een aparte afdeling. Tjonge jonge, we leven in 2011. Waarbij datacentrales met elkaar in connecties staan.

Zeker te moeilijk voor die potloodvreters om te controleren of er 1 of meerdere rekeningnummers in het systeem staat. (In dit geval heb ik maar 1 rekeningnummer).

Hoe lang duurde het voordat je überhaupt het formulier kreeg, nadat je de aangifte zag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
Xtr3me4me schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 09:53:
[...]

Een paar weken geleden ingevuld en nog niets ontvangen? Nou lekker dan :-(
Zat met smacht te wachten op dat geld om mijn vloer te vernieuwen in de woonkamer! Al mijn nieuwe meubels zijn er al. Grrrrr, echt ongelofelijk met die lui. 2 miljard afdelingen zeker daar en voor elk belastingtype een aparte afdeling. Tjonge jonge, we leven in 2011. Waarbij datacentrales met elkaar in connecties staan.

Zeker te moeilijk voor die potloodvreters om te controleren of er 1 of meerdere rekeningnummers in het systeem staat. (In dit geval heb ik maar 1 rekeningnummer).

Hoe lang duurde het voordat je überhaupt het formulier kreeg, nadat je de aangifte zag?
kun je niet beter gewoon zorgen dat je wat geld achter de hand hebt ipv zo te zeuren over de belastingdienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Wceend schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:06:
[...]

kun je niet beter gewoon zorgen dat je wat geld achter de hand hebt ipv zo te zeuren over de belastingdienst?
Het is gewoon geld waar ik recht op heb. Als ik jou geld verschuldigd ben en ik laat jou 5 maanden wachten. Wordt jij dan happy? En als ik jou vertel dat ik het geld heb maar dat je nog maar even een week of 3 moet wachten, zal jij toch ook pissig worden of niet? ;)

Gaat niet om of ik geld achter de hand heb of niet, gaat erom dat de belastingdienst erg laks om gaat in verwerking van gegevens van aangiftes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Liever traag en correct, dan snel en met fouten...

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
Xtr3me4me schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:14:
[...]

Het is gewoon geld waar ik recht op heb. Als ik jou geld verschuldigd ben en ik laat jou 5 maanden wachten. Wordt jij dan happy? En als ik jou vertel dat ik het geld heb maar dat je nog maar even een week of 3 moet wachten, zal jij toch ook pissig worden of niet? ;)

Gaat niet om of ik geld achter de hand heb of niet, gaat erom dat de belastingdienst erg laks om gaat in verwerking van gegevens van aangiftes.
de regel is toch gewoon voor 1 april aangifte is voor 1 juli bericht. Ze hebben dus nog gewoon 14 dagen en dat is algemeen bekend. De belatingdienst is dus niet laks want dat wordt ieder jaar duidelijk gecommuniceerd dat je voor 1 april aangifte moet doen en dat je dan voor 1 juli bericht krijgt.

ik zou ook niet happy worden als ik zo lang moet wachten maar het is gewoon duidelijk van tevoren aangegeven. Dus zeuren dat je het nog niet hebt is een beetje overdreven.

en zie dit op de site van de belastingdienst:

Wanneer krijg ik het geld terug dat de Belastingdienst mij in een brief beloofde?

Hebt u een beschikking of aanslag (brief) ontvangen waarin staat dat u geld terugkrijgt? Als uw bankrekeningnummer bij ons bekend is, dan storten wij het geld binnen 10 werkdagen na de dagtekening van de aanslag of beschikking op uw bankrekening. Als uw bankrekeningnummer niet bij ons bekend is, ontvangt u binnen 10 werkdagen na de dagtekening van de aanslag of beschikking een formulier waarmee u uw bankrekeningnummer aan ons kunt opgeven.

Let op!

Gaat het om een betaling voor de aanslag inkomstenbelasting over 2005 en eerder? Dan storten wij het geld op uw rekening binnen 8 weken na de datum bovenaan de aanslag.

edit: was het sowieso niet verstandiger om je rekeningnummer op te geven in je aangifte. Dan weet je 100% zeker dat ze het hebben. Nu geeft je de belasting de schuld terwijl je het probleem ook hat kunnen voorkomen.

[ Voor 5% gewijzigd door Wceend op 15-06-2011 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Ik heb afgelopen dinsdag bericht gekregen dat ik geld terug krijg. Dus ruim voor 1 juli en het geld is nog niet gestort, zal wel binnen die 10 dagen wel komen. Vriend van me heeft vorige week bericht gehad en zijn achternaam begint met een L en die van mij P dus ik denk dat ze netjes op alfabet de boel uitsturen. Of het is toeval, anyway de aangifte van mij was in ieder geval voor 31 maart de deur uit. Ik weet niet hoe ze omgaan met later ingestuurde aanslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Wceend schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:38:
[...]

edit: was het sowieso niet verstandiger om je rekeningnummer op te geven in je aangifte. Dan weet je 100% zeker dat ze het hebben. Nu geeft je de belasting de schuld terwijl je het probleem ook hat kunnen voorkomen.
Zij hebben mijn rekeningnummer ook, krijg toch elke maand mijn teruggave voor mijn hypotheek terug. Alleen nu sporadisch bezitten zij mijn rekeningnummer niet meer... :? 8)7

Dat bedoel ik met laks en had al met hun gebeld, maar de chago vrouw aan de lijn zei maar dat ik moest wachten op de veelbelovende brief om mijn rekeningnummer in te vullen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:57

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Belasting, wat een feest. Ook ik heb 1,5 week terug een brief van onze rakkers gekregen of ik even 1700 euro wilde terug betalen (terwijl de belasting consulent die de aanvraag gedaan heeft ons mededeelde dat we 900 euro terug kregen)

Meteen contact opgenomen met de consulent welke een bezwaarschrift heeft ingediend. Want wat bleek; de belastingdienst baseerde hun aanslag op verouderde gegevens :')

Altijd leuk, maar dat kan dus tot 6 weken duren voordat we een reactie krijgen (en dus ook het geld krijgen). Even afwachten dus :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
Xtr3me4me schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:44:
[...]

Zij hebben mijn rekeningnummer ook, krijg toch elke maand mijn teruggave voor mijn hypotheek terug. Alleen nu sporadisch bezitten zij mijn rekeningnummer niet meer... :? 8)7

Dat bedoel ik met laks en had al met hun gebeld, maar de chago vrouw aan de lijn zei maar dat ik moest wachten op de veelbelovende brief om mijn rekeningnummer in te vullen :/
toeslagen / teruggave is een andere afdeling dan aangifte. Je moet er bij de overheid nooit van uit gaan dat ze iets hebben. Als je op tijd je geld wil hebben zul je dus zelf alles goed aan moeten leveren en dat is inclusief rekeningnummer bij de aangifte.

Overheid werkt met procedures en systemen die zorgen er voor dat er niet sneller gewerkt kan worden dan de snelheid van de procedure leer er mee leven zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik vul ook altijd standaard het rekeningsnummer is ook al melden hun dat ze het al hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

[...]

Het is maar een goede zaak dat ze niet gaan gokken met rekeningnummers.

Op een van de eerste pagina's van het aangifteprogramma staat een veld voor je rekeningnummer. Ik vind het vreemd om de belastingdienst de schuld te geven voor het feit dat jij je formulier niet volledig invult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Wceend schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:38:
[...]
Ik had dit netjes gemeld bij de electronische aangifte.
Mijn verloofde haar rekeningnummer ook (ik doe aangifte namens allebei, gemachtigd enzo).

Bij mijn verloofde hebben ze het wel allemaal goed begrepen en overgemaakt.

Maar bij mij ging het mis. Alles wel netjes doorgegeven (en gebruik het rekeningnummer al jaren en jaren voor alle overheidsdingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Notna schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:46:

Meteen contact opgenomen met de consulent welke een bezwaarschrift heeft ingediend. Want wat bleek; de belastingdienst baseerde hun aanslag op verouderde gegevens :')
Had je je aangifte twee keer ingediend en hoort deze voorlopige aanslag nog bij de eerste aanngifte? Of wat voor verouderde gegevens gaat het anders over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
[...]

ik weet al waarom je geen geld krijgt
http://www.nu.nl/geldzake...fraude-met-aangiftes.html
NOFI ;) >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Sjips, die link wilde ik ook al posten... wie zit er nu te zweten? :P

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik niet, ik fraudeer niet met de belasting. Dat is het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
* Grolsch 1 week voor de einddatum ingediend en ondertussen het geld op m'n rekening (eind vorige week meende ik).

(2 personen, samenwonend eigen huis, fiscale partners)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Zou de regio ook nog uitmaken? (Midden Limburg, laatste weekend maart ingevuld, nog niets gekregen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Motrax schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 13:12:
Sjips, die link wilde ik ook al posten... wie zit er nu te zweten? :P
Ik zweet altijd van zulke berichten omdat ik dan bang ben per ongeluk iets fout gedaan te hebben :X Had niet echt spannende dingen, eigenlijk alleen HRA en overige inkomsten waar ik -300 kon invullen omdat ik op m'n eenmanszaak iets verlies had gedraaid :'( Lijkt me niet dat daar fraude in kan zitten.

edit: ik kan het ding op 31 maart ingestuurd overigens dus dat ie later is kan best kloppen.

[ Voor 9% gewijzigd door Cartman! op 15-06-2011 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje
  • Laatst online: 18-08 10:51

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Fraude is moedwillig andere zaken opgeven dan de werkelijkheid. Als jij een fout hebt gemaakt, dan zal dat niet direct fraude zijn, maar zal er (in overleg) een correctie gedaan worden.

Mijn schoonvader heeft ooit eens de waarde van zijn huis op 1.500.00 ipv op 150.000 gezet.. toen hebben ze het ook gecorrigeerd (dat was in zijn voordeel :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
31-3 aangifte gedaan
10-6 bericht gekregen
15-6 geld op m'n rekening d:)b

[ Voor 63% gewijzigd door Terryb47 op 16-06-2011 02:08 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Heb net maar eens gebeld, ik had het op 18-03 ingestuurd en m'n dagtekening staat op 24-06 in het systeem. Duurde _erg_ lang voor mij dit jaar dus maar het is onderweg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Dank voor de link ivm schenking.
Dat is dus boven de limiet. Verdorie!

[ Voor 199% gewijzigd door Dazsur op 16-06-2011 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn