Het grote Sony dSLR- en objectieventopic v2011 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste
Acties:
  • 101.087 views

Onderwerpen

Alle 115 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Sn0wblind schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:59:
[...]

dat en met hogere iso waardes gaat hij ook de ruis peaken :D

zit er nu wel aan te denken die 28mm 2.8mm slrmagic lens te halen, eerste sample shots zien er goed uit namelijk, maarja een MF only lens.
Kijk eerst maar eens met een goedkope MF, bijvoorbeeld een snelle 50mm. Die kan je voor al $15 op e-bay krijgen + $20 voor een adapter. Kun je op die manier kijken of MF iets voor je is.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er best bruikbaar uit. Ik hoop dat ze het ook in de A77 zetten, dat zou echt een groot voordeel zijn van een EVF. Hoewel een NEX wat meer geschikt is voor exotische MF gevallen dan de A-mount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
F_demon schreef op maandag 20 juni 2011 @ 19:20:
[...]

Kijk eerst maar eens met een goedkope MF, bijvoorbeeld een snelle 50mm. Die kan je voor al $15 op e-bay krijgen + $20 voor een adapter. Kun je op die manier kijken of MF iets voor je is.
hmm daar zeg je iets, heb voor me Pnetax DSLR natuurlijk lenzen die opzich te adapter zijn. Maar me sigma50mm daarvoor is nogal groot in combi met de NEX. Maar voor 20euro is het wel even goed om te proberen of het prettig werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Sn0wblind schreef op maandag 20 juni 2011 @ 23:47:
[...]

hmm daar zeg je iets, heb voor me Pnetax DSLR natuurlijk lenzen die opzich te adapter zijn. Maar me sigma50mm daarvoor is nogal groot in combi met de NEX. Maar voor 20euro is het wel even goed om te proberen of het prettig werkt.
Minder zelfs. Pentax to Nex - Ebay $18.99 ;)
Het enige nadeel is natuurlijk dat je het diafragma van de lens niet kan aansturen via de camera. Dus dan moet je van tevoren op je Pentax body de gewenste stand instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
De update vannacht uitgevoerd voor mijn A55.

De rood, groen, geel functies zijn wel aardig.
Ik denk niet dat ik de D-Range knop ga veranderen.

Wat ik echter niet zo snel zie qua verandering is:
- Addition of a new mode to turn off display parameters.

Wat is dat? Wil dat zeggen een leeg live view scherm? Dat was er toch al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:34

EXX

EXtended eXchange

Nee, er was altijd iets in beeld (ik weet niet zo snel wat). Nu kan je de live view compleet leeg maken.

Ik heb nu ook de nieuwe firmware erop. Een paar plaatjes dan maar.

zwart/wit en rood:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~msmh/GoT/bw_red_01.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~msmh/GoT/bw_red_calc.JPG

zwart/wit en blauw:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~msmh/GoT/bw_blue_cube.JPG

toy camera:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~msmh/GoT/toycam_01.JPG

Best wel geinig, deze extra modes. Het nadeel is echter dat je camera volledig automatisch gaat werken; je kan niets aanpassen. Zelfs de flash komt automatisch omhoog. Dat zou je toch op zijn minst moeten kunnen onderdrukken.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
EXX schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:56:
Nee, er was altijd iets in beeld (ik weet niet zo snel wat). Nu kan je de live view compleet leeg maken.

Ik heb nu ook de nieuwe firmware erop. Een paar plaatjes dan maar.

zwart/wit en rood:

[afbeelding]

[afbeelding]

zwart/wit en blauw:

[afbeelding]

toy camera:

[afbeelding]

Best wel geinig, deze extra modes. Het nadeel is echter dat je camera volledig automatisch gaat werken; je kan niets aanpassen. Zelfs de flash komt automatisch omhoog. Dat zou je toch op zijn minst moeten kunnen onderdrukken.
Gewoon de flash vast tapen toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
Ook ik heb de update uitgevoerd voor de A55 :) . Blijft overigens grappig dat je van div. componenten van de firmware ook de source kan downloaden (camera draait gewoon op een Linux micro kernel :D ).

Ik heb ook even met de extra D-range functies zitten spelen. Voor een hoop van de functies bestaan er al dedicated knoppen. Verder kon ik zo gauw niet een optie vinden om bv. snel en makkelijk de GPS aan en uit te zetten (maar ik moet nog een keer rustig er naar kijken).

De creatieve functies zijn aardig, maar niet echt krachtig of bijzonder.

Ben verder wel benieuwd of Sony nog blijft doorontwikkelen aan de firmwares of dat ze zich nu zullen richten op de A35 en aankomende A77. Mijn wensenlijstje:

* Manual video controls, ook als ik autofocus gebruik
* Tijdnotatie veranderen naar 24uurs-notatie ipv alleen AM/PM

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Wolfensteijn schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:57:
[...]

Gewoon de flash vast tapen toch? :P
LOL

Maar even zonder gekheid: de mogelijk van een volledige manuele flash (dus pop-up enable/disable) zou niet gek zijn. Mijn oude KM A2 heeft een volledig manuele flash; daar heb ik de automatische pop-up nooit gemist.

Deze extra modes zijn op die manier redelijk beperkt. Echter: het idee van dit soort zaken vind ik wel goed, de implementatie is alleen (nog) beperkt.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Wat ik vannacht zo snel heb gezien kan je met D-Range niet de GPS instellen.
Meeste functie zijn al redelijk snel bereikbaar inderdaad. focus, lichtmeter, flits compensatie etc... kan je wel sneller bereikbaar maken.

Ik had het bijvoorbeeld ideaal gevonden als ik fotoformaat (JPEG, RAW) aan D-Range had kunnen toewijzen. Daar switch ik nogal eens tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

readytoflow schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:50:
Wat is dat? Wil dat zeggen een leeg live view scherm? Dat was er toch al?
Ze hebben bij Sony blijkbaar de review van Ken Rockwell gelezen. :p
I love the sharp finder display, but I hate that it is always overwritten with crap so I never can see my image clearly to compose. The aperture and shutter speed indication never go away, and always are superimposed over your image as you're tying to compose. I'd love to know if you know how to clear this, however all four of the DISP modes leave this crap on the screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

EXX schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:28:
[...]

Ze hebben bij Sony blijkbaar de review van Ken Rockwell gelezen. :p

[...]
Die had kunnen weten dat als je op dat knopje drukt dat vooraan/onderin bij de lens mount drukt dat hij dan ook een leeg beeld had maar ik vond dat knopje lastig te pakken. Wellicht beter dat je idd je scherm leeg kan zetten.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Dat is de DOF preview button. Inderdaad lastig te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 23:52

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

eymey schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:58:
Ook ik heb de update uitgevoerd voor de A55 :) . Blijft overigens grappig dat je van div. componenten van de firmware ook de source kan downloaden (camera draait gewoon op een Linux micro kernel :D ).

Ik heb ook even met de extra D-range functies zitten spelen. Voor een hoop van de functies bestaan er al dedicated knoppen. Verder kon ik zo gauw niet een optie vinden om bv. snel en makkelijk de GPS aan en uit te zetten (maar ik moet nog een keer rustig er naar kijken).

De creatieve functies zijn aardig, maar niet echt krachtig of bijzonder.

Ben verder wel benieuwd of Sony nog blijft doorontwikkelen aan de firmwares of dat ze zich nu zullen richten op de A35 en aankomende A77. Mijn wensenlijstje:

* Manual video controls, ook als ik autofocus gebruik
* Tijdnotatie veranderen naar 24uurs-notatie ipv alleen AM/PM
Die manual video controls + AF kun je vergeten. Om de kunnen af'en met PDAF moet er voldoende licht zijn, als jij je diafragma afstopt naar hoger dan +/- 6.3 kun je af vergeten. Dus om dat te voorkomen zit die optie er niet in :) Persoonlijk vind ik het jammer dat er geen manual controls zijn zonder AF, maar ja dan zouden ze geen VG10 meer verkopen ;)
M'n pa heeft die camera trouwens aangeschaft, voor een test filmpje van mijn hand check:

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja op zich heb je gelijk maar toch, het is jammer. Ze hadden evt. voor die gevallen ook CD-af kunnen implementeren ;). Maar idd, ze moeten niet hun eigen camcorder markt afpikken.

Overigens was ik voor de aanschaf bewust van deze beperkingen. Ik bleef echter PD-af icm. LCD view het allerbelangrijkst vinden. Anders was het wrs wel een Nikon D5100 of Canon EOS600d geworden :P

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
Die a35 komt wellicht deze maand uit, ik ga hem dan uiteindelijk aanschaffen. Maar die lenzen hé.. ik blijf het moeilijk vinden om iets te kiezen..

15-75 ofzo 2.8 iets in deze aard dat goede kwaliteit aflevert ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Een dergelijke lens is er wel (hoewel die niet geheel 2.8 is geloof ik) maar dan voor Canon.

Ik heb ook voor de keuze gestaan en inmiddels de knoop door gehakt :). De 18-125 HSM van Sigma zal voor mij een mooie allrounder zijn. Liever had ik ook rond de 15-75 of 16-80 ofzo gehad maar helaas....

De 16-105 is er wel, maar die heeft nooit een update gekregen voor een in-lens AF mechanisme. Was dat er wel geweest, dan had ik absoluut voor die gekozen.

17-50 of 18-50 bestaat wel in een "all 2.8" variant, maar daar betaal je dan ook naar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
eymey schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:42:
Een dergelijke lens is er wel (hoewel die niet geheel 2.8 is geloof ik) maar dan voor Canon.

Ik heb ook voor de keuze gestaan en inmiddels de knoop door gehakt :). De 18-125 HSM van Sigma zal voor mij een mooie allrounder zijn. Liever had ik ook rond de 15-75 of 16-80 ofzo gehad maar helaas....

De 16-105 is er wel, maar die heeft nooit een update gekregen voor een in-lens AF mechanisme. Was dat er wel geweest, dan had ik absoluut voor die gekozen.

17-50 of 18-50 bestaat wel in een "all 2.8" variant, maar daar betaal je dan ook naar ;)
mja die 18-125 is niet 2.8 ik zou graag een 2.8 hebben (maar 500eur vind ik dan weer veel geld voor zo'n lens :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Tamron 17-50/2.8 kost ongeveer €300,- voor Sony.

Sigma 18-50/2.8 kost ongeveer €340,- voor Sony.

Dit zijn beide prima lensjes, voor een leuke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
Wolfensteijn schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:49:
Tamron 17-50/2.8 kost ongeveer €300,- voor Sony.

Sigma 18-50/2.8 kost ongeveer €340,- voor Sony.

Dit zijn beide prima lensjes, voor een leuke prijs.
Sigma heeft betere bouw kwaliteit zeker?
ik zal dan maar voor zoiets gaan.. : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 23:52

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

MetalG schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:52:
[...]

Sigma heeft betere bouw kwaliteit zeker?
ik zal dan maar voor zoiets gaan.. : )
Algemeen: SIgma crappy QA, goede focus motor met HSM.
Tamron: Zeer goede optiek, degelijke bouw, crappy AF (tenzij je de USD versie lenzen hebt)

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
De 18-125 is idd helaas niet 2.8, maar mijn primaire doel was toch om voor meer dan 50 of 70 mm aan het tele-eind te gaan (tenzij dat gecompenseerd had kunnen worden aan het groothoek einde zoals bij die canon 15-85).

Dit omdat ik gewoon de situaties waarin ik wil/moet wisselen van lenzen zo veel mogelijk wil vermijden.

Maar als lichtsterkte je primaire prioriteit is, dan zijn die andere 2 lenzen het beste idd ;).

Overigens zou ik niet zeggen dat Sigma heel crappy is. Zowel Tamron als Sigma hebben missers geproduceerd. Maar Sigma heeft zeker ook super lenzen ertussen zitten. Je loopt bij Sigma alleen inderdaad wel meer kans om een crappy exemplaar (van een anders goede lens) te bemachtigen door mindere QA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
Markofnikoff schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:10:
[...]

Algemeen: SIgma crappy QA, goede focus motor met HSM.
Tamron: Zeer goede optiek, degelijke bouw, crappy AF (tenzij je de USD versie lenzen hebt)
Kan iemand dit bevestigen?
want die sigma is 40eur duurder?

zijn er nog andere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Sigma heeft geen HSM, ze gebruiken allebei de motor van de body. Dat is niet heel stil, maar wel vrij vlot. Crappy zou ik het niet noemen. Optisch zijn ze ongeveer gelijk, waar Sigma inderdaad de reputatie heeft dat de kwaliteit per exemplaar behoorlijk kan verschillen.

Andere alternatieven zijn er eigenlijk niet als je voor f/2.8 wilt gaan met dat bereik. Later dit jaar zou er wel een Carl Zeiss 16-50 f/2.8 SSM op de markt komen, maar die zal niet minder dan 500 euro kosten, mogelijk zelfs veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:00
readytoflow schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:22:

Ik had het bijvoorbeeld ideaal gevonden als ik fotoformaat (JPEG, RAW) aan D-Range had kunnen toewijzen. Daar switch ik nogal eens tussen.
+1
als ik bv een in-cam HDR wil maken moet ik het menu in om te switchen naar JPG, (en daarna weer terug naar RAW)
kunnen ze dit niet zo implementeren dat de camera dit automatisch doet?
Met de Scenes/creative en de panorama doet de camera dit wel.
Of kunnen ze de HDR functie niet bv onder de Scenes zetten ofzo

Ook een misser vind ik dat ze de bracketing functie niet hebben uitgebreid (zowel stapgrootte als het aantal foto's).
Zou toch ideaal zijn als je met die 10 FPS bv 10 foto's kan maken in het hele belichtinsbereik om hier daarna HDR's van te kunnen maken?

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
volgens mij is die nex firmware 4 niet helemaal in orde, mode dial in het camera menu is flink slomer, camera word warmer dan normaal ook en de accu gaat sneller leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
PowerUp schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:31:
Die Sigma heeft geen HSM, ze gebruiken allebei de motor van de body. Dat is niet heel stil, maar wel vrij vlot. Crappy zou ik het niet noemen. Optisch zijn ze ongeveer gelijk, waar Sigma inderdaad de reputatie heeft dat de kwaliteit per exemplaar behoorlijk kan verschillen.

Andere alternatieven zijn er eigenlijk niet als je voor f/2.8 wilt gaan met dat bereik. Later dit jaar zou er wel een Carl Zeiss 16-50 f/2.8 SSM op de markt komen, maar die zal niet minder dan 500 euro kosten, mogelijk zelfs veel meer.
en deze?

Tamron SP AF 28-75 mm f/2.8 XR Di LD ASP IF (Fullframe)

of dan toch die Sigma 18-135 en een 50mm prime voor binnen?

[ Voor 83% gewijzigd door MetalG op 21-06-2011 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Sn0wblind schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:01:
volgens mij is die nex firmware 4 niet helemaal in orde, mode dial in het camera menu is flink slomer, camera word warmer dan normaal ook en de accu gaat sneller leeg
Dat had ik ook gemerkt. De mode dial verandert ook het diafragma bij mij als hij over P en M gaat. Volgens mij draait het realtime mee.
Peaking zal waarschijnlijk voor de extra energieconsumptie zorgen, maar kan je ook beter uitzetten als je geen MF lens er op hebt zitten. Maar ik merkte ook dat de batterij sneller leeg ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
F_demon schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:14:
[...]

Dat had ik ook gemerkt. De mode dial verandert ook het diafragma bij mij als hij over P en M gaat. Volgens mij draait het realtime mee.
Peaking zal waarschijnlijk voor de extra energieconsumptie zorgen, maar kan je ook beter uitzetten als je geen MF lens er op hebt zitten. Maar ik merkte ook dat de batterij sneller leeg ging.
Op dpreview klagen er meer mensen over.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
@powerup ik zie in je sig dat jij de Tamron 17-50 hebt.. is dit dan de F2.8?
if yes dan zal ik die ook maar nemen, want ik denk dat ik er anders nooit uitkom :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Meer info over de Sony A77 en Sony A65

Sony gaat zo te zien volle kracht vooruit met SLT.

[ Voor 7% gewijzigd door EXX op 22-06-2011 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad zeg! Mighty specs op die A77 (en een mighty prijskaartje). Maar ik ben vooral ook benieuwd naar wat de A65 gaat brengen tov. de A55.

Maar hoe dan ook: Eerst maar eens een paar jaartjes genieten van m'n A55 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
EXX schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:55:

maar wat een gare hing eis dat zeg, waarom niet zoals canon die hignes maakt, zoveel schaniertjes kan nooit erg stevig zijn.
F_demon schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:14:
[...]

de firmware deugt denk ik niet helemaal, want zo warm werd mijn NEX nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

EXX schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:55:

Right thats it. Als iemand mijn A55 wil incl kitlens voor een normale prijs dan kan dat. Ik had al moeite met het film resultaat als ik motorraces filmde en 720p60FPS klinkt heel goed.
Sn0wblind schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:12:
[...]

maar wat een gare hing eis dat zeg, waarom niet zoals canon die hignes maakt, zoveel schaniertjes kan nooit erg stevig zijn.
Hangt af van het materiaal? Op mijn motor zitten dingen met dezelfde constructies vast en ook al zijn dat grotere hinges toch is het min of meer hetzelfde. Juist doordat ze altijd kunnen draaien raken ze veel energie kwijt van krachten die er doorheen gaan, denk ik dan met mijn boeren verstand.

[ Voor 35% gewijzigd door ROFLASTC op 22-06-2011 15:27 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Het scharnierpunt is gewoon een combinatie van de huidige A55 draaischarnier en de klapvariant van de Nex. Beide hebben al vrij goed bewezen stevig zat te zijn. Als het van degelijk materiaal gemaakt is krijg je de voordelen van het Nex klapscherm (snel vanaf de heup schieten) en de mogelijkheid om dit ook in portretmodus te doen. Ideaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-09 19:27
Ziet er goed uit die nieuwe Sony camera's...

Zeg kunnen jullie mij beetje vooruit helpen....?

Ik heb net een tweedehandse Sony Dslr-A100 binnen gekregen,die als backup gaat dienen. Het valt me op dat de body altijd een raar geluidje maakt. Het lijkt nog het meeste op het geluid van mijn A550 bij een lange sluitertijd.
Ik weet niet of het de stabilisatie of processor is...
Is het normaal dat de A100 dit geluid constant maakt? Zelfs al staat de stabilisatie uit....

Foto's lijkt hij normaal te nemen... firmware is 1.0 ipv. 1.4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Stabilisatie maakt idd geluid, maar als je het ook hebt als die uitstaat? Misschien het diafragma wat wordt aangepast?

Vind de A77 perikelen wel een beetje jammer. Een zichzelf respecterend cameramerk heeft ook een professionele lijn maar Sony is nu wel hard bezig alle professionals naar Canon en Nikon te verjagen (voorzover ze daar al niet zaten) |:( .

EDIT: Tamron USA heeft nu een rebate actie, misschien kan je Tamron EU zo ver krijgen deze actie te volgen :P

[ Voor 18% gewijzigd door Mr_gadget op 23-06-2011 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik weet dat Tamron EU wel een rebate actie heeft op de 18-270 PZD :). According to camera.nu

Vandaag trouwens m'n Sigma 18-125 HSM eindelijk binnen gekregen! :9. Heeft veel langer geduurd dan normaal door lokale fail bij TNT/PostNL in Den Haag (waar de webshop zich bevindt), waardoor het maandag was verstuurd maar vandaag dus pas binnen gekomen.

Bij binnenkomst meteen ff op de A55 gezet om te kijken of hij heel was aan gekomen. Verder niet uitgebreid getest want ik moet gewoon werken, maar toch al wel wat dingen opgevallen:

* HSM is stiller dan ik had verwacht! Het is iig stiller dan de SAM van het standaard kitlensje!
* Autofocus bij een hogere F-waarde lijkt wat meer moeite te hebben dan met de SAM maar dat moet ik echt nog ff uitzoeken.

Verder heb ik ook een "stereo video mic" van Rode binnen gekregen. Fors aan de prijs maar ik weet toch van mezelf dat ik vaak genoeg geluiden in de natuur of lokale festivalletjes op wil nemen en dat ik me dan aan de interne mic zou gaan ergeren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Ik heb zelf nog een Sony ECM-MS907 microfoon liggen, ooit gekocht samen met een Sony MZ-R35 MD recorder. Ik zoek nog naar een methode om deze microfoon makkelijk op de A55 te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
eymey schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:14:
Ik weet dat Tamron EU wel een rebate actie heeft op de 18-270 PZD :). According to camera.nu

Vandaag trouwens m'n Sigma 18-125 HSM eindelijk binnen gekregen! :9. Heeft veel langer geduurd dan normaal door lokale fail bij TNT/PostNL in Den Haag (waar de webshop zich bevindt), waardoor het maandag was verstuurd maar vandaag dus pas binnen gekomen.

Bij binnenkomst meteen ff op de A55 gezet om te kijken of hij heel was aan gekomen. Verder niet uitgebreid getest want ik moet gewoon werken, maar toch al wel wat dingen opgevallen:

* HSM is stiller dan ik had verwacht! Het is iig stiller dan de SAM van het standaard kitlensje!
* Autofocus bij een hogere F-waarde lijkt wat meer moeite te hebben dan met de SAM maar dat moet ik echt nog ff uitzoeken.

Verder heb ik ook een "stereo video mic" van Rode binnen gekregen. Fors aan de prijs maar ik weet toch van mezelf dat ik vaak genoeg geluiden in de natuur of lokale festivalletjes op wil nemen en dat ik me dan aan de interne mic zou gaan ergeren.....
Die 18-135 wat heb je die betaald?
ik neig mss ook voor die te gaan, en dan voor een PRIME te gaan.. (35 of 50mm is voor binnenshuis vooral).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
EXX schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:25:
Ik heb zelf nog een Sony ECM-MS907 microfoon liggen, ooit gekocht samen met een Sony MZ-R35 MD recorder. Ik zoek nog naar een methode om deze microfoon makkelijk op de A55 te monteren.
Die heeft mijn moeder ook nog liggen! (had ze ook ooit samen met een MD recorder van m'n vader gekregen om zichzelf met piano spelen op te kunnen nemen, nooit wat mee gedaan :') ) . Ik hoop dat de videomic net zo'n goede kwaliteit heeft. Deze mic van Sony vond ik namelijk altijd erg goed, Maar idd, ik zag niet zo snel een methode om dat ding op de camera gemonteerd te krijgen. En dat is toch wel een vereiste want ik ga ook weer niet zo 'pro' met audio dat ik daar een aparte rig voor ga maken.

@MetalG:
De 18-125 bedoel je ;). Ik heb 'm bij "Nebo photo and electronics" in Den Haag besteld ( www.neboweb.nl ). Hij kost daar €315,- en is op dit moment overigens out of stock. Erg lichtsterk is ie idd niet. Mocht dat echt een (te) groot probleem worden, dan zal ik uiteindelijk misschien toch nog de 17-70 overwegen of anders toch m'n trots m.b.t. lenzen wisselen maar opzij zetten en ook een lichtsterke prime erbij.

Maar stiekem hoop ik dat m.n. Sony z'n lenzen assortiment eens flink gaat moderniseren en ook HSM-achtige versie van bv. de 16-105 ofzo gaat maken.

[ Voor 27% gewijzigd door eymey op 23-06-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Crap :{.

Het lijkt erop dat ik dus een Sigma lens binnen heb gekregen die nog modificatie nodig heeft voordat ie goed werkt op de a55 :(.

Probleem: Hij weigert op een gegeven moment te focussen, zelfs als er nog betrekkelijk genoeg licht aanwezig is. Hij krijgt iig nergens een goede lock op. Op het moment dat ik de lens ff van de mount unlock en meteen weer terug draai, dan gaat het weer eventjes goed.

De camera wil bij het focussen natuurlijk de aperture wijd open zetten voor goede PD, wat blijkbaar niet goed lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
Oké, die wordt het dus toch niet!

ik zal denk ik voor de 16-80 van CZ gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, helaas is die 16-80 nogal prijzig en (bij mijn weten) geen in-lens AF drive? :). Maar waarschijnlijk wel een goed stukje glas :)

Edit: Hmm, wel dus :) Maar nog steeds aan de prijs :o

[ Voor 39% gewijzigd door eymey op 24-06-2011 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
eymey schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 21:28:
Het lijkt erop dat ik dus een Sigma lens binnen heb gekregen die nog modificatie nodig heeft voordat ie goed werkt op de a55 :(.
Dat heb ik ook idd. Na 5x uit en aan zetten wil het ook wel eens werken bij mij tenminste. Ik ga morgen langs de winkel waar ik hem gekocht heb.
Een kwestie van terug sturen naar Sigma. Die zorgen er dan wel weer voor dat het werkt. Ik laat het wel weten als ik die van mij weet terug heb. (dat ging over de 8-16mm)

Dus als je een Sigma lens wil kopen, vraag dan eerst even na of hij geschikt is voor de A55/A33. Dat moet op de doos staan (een sticker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Idd. Ik heb inmiddels bij enkele webshops die vraag neer gelegd met ook de info van Sigma in de hand. Hopelijk kan, met wat medewerking van TNT, morgen dan nog een goed werkende lens bij me thuis liggen voor we op vakantie gaan en stuur ik die 18-125 terug naar de webshop.

Wel sneu voor de beste meneer van Nebo, die me ontzettend goed te woord gestaan heeft over de vertraging van TNT. Maar zaken zijn zaken ;).

Afhankelijk van welke beschikbaar zijn en compatible wordt het dan een 17-70 of 18-250. I know, een groot verschil maar de 17-70 ken ik van Pentax en zal ik in 75% van de gevallen mee uit de voeten kunnen. De 18-250 zal meer van m'n situaties kunnen afdekken maar voor de 17-70 valt ook zeker dus wat te zeggen.

En tsja, als het niet meer gaat lukken, dan zal ik dus op vakantie moeten met de kitlens.

Jammer dat er in Almere zo weinig goede fotowinkels zijn en de meest bekende hier is erg Canon en Nikon-minded qua objectieven aanbod en wat ze op voorraad hebben.

Edit:
Nice! Contact gehad met Nebo en ze hebben nog een 18-250 op voorraad liggen en die is zeker a55-compatible :). Keeping fingers crossed vwb TNT :o

[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 24-06-2011 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

grmbl. Mijn A55 is na 2 maanden nog steeeds niet terug van reparatie... De onderdelen zijn door de reparateur meermalen besteld maar komen gewoon niet. De telefoniste zei zelf al dat we maar voor een andere oplossing moesten gaan zoeken...

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
Ja die CZ is toch wat te duur.. pff : )

keuzes eh.. ik zal die tamron maar pakken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
*O* En vandaag is toch m'n Sigma 18-250 OS HSM nog binnen gekomen (bedankt Nebo én PostNL :) ). Precies op tijd voor de vakantie.

(gelukkig) net zo stil als de 18-125 en ik moet bekennen dat ik de in-lens OS toch ook wel lekker vind. Zoomen gaat nog wel ongelofelijk zwaar maar ik ga er van uit dat dat nog wel wat soepeler wordt.

En :o wat is het ding zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Aan de A33, A35 en A55 gebruikers:
Wat is jullie ervaring met de (semi)automatische standen en indoor fotografie?
Ik heb een A55 maar ik merk dat op Auto(+), P en A er heel vaak ontzettend lage sluitertijden worden gebruikt.

bij mij varieerd dat gemiddeld tussen 1/20 en 1/80. Ik moet er eens wat consequenter op gaan testen maar vanmiddag maakte mijn vriendin een foto terwijl de A55 ingesteld stond op Aperture mode, ISO auto, F2.8, flits uit. Er werd een foto gemaakt met een sluitertijd van 1/20? Dan krijg je dus geen scherpe foto natuurlijk (tenminste niet van een baby...).

Het was toch gewoon licht binnen. Een Canon EOS350 had minder moeite met de foto. Die kennissen fotograferen met die camera echt alleen maar op Auto mode maar er zitten mooie plaatjes bij.

Ik wil best moeite doen voor een mooie foto en daarvoor leren, maar ik verwacht toch ook wel weer dat ik op een verjaardag gewoon snel wat foto's kan maken (of laten maken door iemand die alleen maar P&S gewend is).

Wat zijn jullie ervaringen hier mee?
Ik neem aan dat je daar met de kitlens nog meer last van hebt ivm met het kleinere grootste diafragma t.o.v. mijn Tamron 17-50 2.8 en Sony 35 1.8.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
readytoflow schreef op maandag 27 juni 2011 @ 00:44:
Aan de A33, A35 en A55 gebruikers:
Wat is jullie ervaring met de (semi)automatische standen en indoor fotografie?
Ik heb een A55 maar ik merk dat op Auto(+), P en A er heel vaak ontzettend lage sluitertijden worden gebruikt.

bij mij varieerd dat gemiddeld tussen 1/20 en 1/80. Ik moet er eens wat consequenter op gaan testen maar vanmiddag maakte mijn vriendin een foto terwijl de A55 ingesteld stond op Aperture mode, ISO auto, F2.8, flits uit. Er werd een foto gemaakt met een sluitertijd van 1/20? Dan krijg je dus geen scherpe foto natuurlijk (tenminste niet van een baby...).

Het was toch gewoon licht binnen. Een Canon EOS350 had minder moeite met de foto. Die kennissen fotograferen met die camera echt alleen maar op Auto mode maar er zitten mooie plaatjes bij.

Ik wil best moeite doen voor een mooie foto en daarvoor leren, maar ik verwacht toch ook wel weer dat ik op een verjaardag gewoon snel wat foto's kan maken (of laten maken door iemand die alleen maar P&S gewend is).

Wat zijn jullie ervaringen hier mee?
Ik neem aan dat je daar met de kitlens nog meer last van hebt ivm met het kleinere grootste diafragma t.o.v. mijn Tamron 17-50 2.8 en Sony 35 1.8.?
ligt niet aan de lenzen maar de metering die mischien wat lichtelijkwilt over belichten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:59
readytoflow schreef op maandag 27 juni 2011 @ 00:44:
Stond auto iso aan?
Forceer anders een hogere iso waarde. Kan als het goed is wel op de auto stand.

Zet het ding anders lekker op A of S voor meer controle. Heb je nog wel gewoon lichtmeting maar wel volledige controle. Iemand die een P&S gewent is hoeft alleen maar af te drukken.

Aperture prio, AF-S, middelste AFpunt, ISO800, F/4 oid lijkt me voor 'savonds binnen redelijk fool prove.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Andere tip om in 'donkere' situaties toch nog leuke foto's te maken is gebruik te maken van de SCN modes.
Uit mijn hoofd zijn dit handheld twilight en night portrait.

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Als A55 gebruiker kan ik je helaas niet verder helpen, omdat ik auto of the scene modes vrijwel nooit gebruik. Ik stel liever alles zelf in en gebruik binnen vaak M-mode.

Ik sluit me wel aan bij de vorige posters: draai de ISO omhoog. ISO800 is geen enkel probeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuws via dpreview. Tokina introduceert een nieuwe lens, de 17-35 mm f/4 AT-X Pro FX. Staat nog niet bij wanneer en voor welke mounts, hopelijk ook voor Sony. Geschikt voor fullframe dus, en hopelijk een goedkoop alternatief voor de CZ 16-35 f/2.8 op fullframe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
EXX schreef op maandag 27 juni 2011 @ 10:40:
Als A55 gebruiker kan ik je helaas niet verder helpen, omdat ik auto of the scene modes vrijwel nooit gebruik. Ik stel liever alles zelf in en gebruik binnen vaak M-mode.

Ik sluit me wel aan bij de vorige posters: draai de ISO omhoog. ISO800 is geen enkel probeem.
Klopt, doe ik normaal gesproken ook, maar met 1 van die 2 modes worden er meerdere foto's genomen met een erg fraai resultaat, wat ik hand-held met P/A/M en weinig licht en ISO800 niet voor elkaar krijg

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerUp schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:39:
Nieuws via dpreview. Tokina introduceert een nieuwe lens, de 17-35 mm f/4 AT-X Pro FX. Staat nog niet bij wanneer en voor welke mounts, hopelijk ook voor Sony. Geschikt voor fullframe dus, en hopelijk een goedkoop alternatief voor de CZ 16-35 f/2.8 op fullframe.
Laten we het hopen ja. Sony lenzen zijn nogal duur, of niet erg goed. Kom je vanzelf bij Tamron, Tokina e.d. uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

ikmattie schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:19:
[...]

Klopt, doe ik normaal gesproken ook, maar met 1 van die 2 modes worden er meerdere foto's genomen met een erg fraai resultaat, wat ik hand-held met P/A/M en weinig licht en ISO800 niet voor elkaar krijg
Ik gok erop dat je de HDR mode bedoelt. Daarbij worden 3 foto's gemaakt en zijn alle 3 deel van het uiteindelijke resultaat. Heb je dan een onderwerp dat beweegt, krijg je nooit een scherpe foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Nee, niet de HDR, maar de handheld Twilight.
Je hebt gelijk dat het onderwerp ook daar in principe niet mag bewegen, maar de resultaten (zelfs bij licht bewogen onderwerpen) vond ik wel erg prettig.

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
A55 of A35

Battery life of klapbaarscherm

daar twijfel ik nu over.. damn seg.. twijfelaar dat ik ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
martijn_tje schreef op maandag 27 juni 2011 @ 07:43:
[...]

Stond auto iso aan?
Forceer anders een hogere iso waarde. Kan als het goed is wel op de auto stand.

Zet het ding anders lekker op A of S voor meer controle. Heb je nog wel gewoon lichtmeting maar wel volledige controle. Iemand die een P&S gewent is hoeft alleen maar af te drukken.

Aperture prio, AF-S, middelste AFpunt, ISO800, F/4 oid lijkt me voor 'savonds binnen redelijk fool prove.
Ik had het zelfs over overdag...het was gisteren (zondag) mooi weer, niet heel zonnig, maar zeker niet grauw. en licht genoeg in huis waardoor de EOS350 mooie foto's presenteerde zonder flits.

Maar het is toch vreemd dat je met een veel oudere Canon EOS350 veel mooire foto's op krijgt tov de A55? Beiden op Auto. Je kan natuurljk meer met de A55 t.o.v. een P&S, maar je mag in dit segment toch wel goede resultaten verwachten van de Auto(+) stand? Nu grijpt mijn vriendin dus naar onze Panasonic TZ-7 als ze een foto van de kleine wilt maken. Met de Tamron F2.8 of de Sony F1.8 zou je met de A55 toch eigenlijk betere resultaten moeten halen? Zelfs op de Auto(+)/P stand?

En gedurende een hele dag kan je m.i. mijn vriendin geen gebruik laten maken van de voorgestelde instellingen. Verder probeer ik dat wel zo goed als mogelijk te doen via de A priority instellingen.

Maar nogmaals het blijft vreemd dat zo'n moderne camera eigenlijk niet in de Auto(+) stand gebruikt kan worden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
readytoflow schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 01:25:
[...]
Maar nogmaals het blijft vreemd dat zo'n moderne camera eigenlijk niet in de Auto(+) stand gebruikt kan worden toch?
Ik merk dat de auto+ stand alleen bij mijn kitlens goed werkt. Als ik een foto met mijn sigma lens maak selecteerd hij altijd de macro modus.
Controleer eens welke modus hij gebruikt voor de foto's in auto+ modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Gisteren even wat foto's geschoten in auto mode, met de 18-55 kitlens en de Minolta 70-210 F4. De Auto+ werd ik een beetje kierewiet van: die selecteert allerlei modi waar ik geen idee heb of het wel allemaal klopt.

Over het algemeen waren de foto's best in orde. Wel popte de flits al rap omhoog, veel te vlot naar mijn smaak.

Wat me wel opviel is dat de camera probeert de sluitertijd kort te houden. Zo maakte ik een foto van een bloem met de Minolta 70-210 op 210 mm. De camera gooide direct het diafragma op F4 om de sluitertijd op 1/320 te kunnen houden. De auto ISO stond op 160. Het klopt vrij aardig met de regel: sluitertijd = 1/brandpuntsafstand, waarbij je hier de brandpuntsafstand * 1.5 moet doen. Het lijkt er op dat de A55 hier vrij star mee omgaat. Dan is IMHO de enige remedie: ISO omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Maar de ISO kan je niet veranderen in de Auto(+) modi toch?
Meestal zet mijn vriendin hem op Auto ipv Auto+, Zelf merk ik dat Auto+ snel naar nachtopnames gaat terwijl dat helemaal nog niet nodig is.

Ik zal eens kijken of ik wat testfoto's kan maken vanavond in de verschillende standen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Je kunt in auto mode de ISO handmatig instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Dat ga ik bij thuiskomst meteen controleren. Ik meen me te herinneren dat ik vannacht de melding "only available in P/A/S/M mode" zag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Je hebt gelijk. Dit staat er in de manual:
When the exposure mode is set to AUTO, AUTO+, Sweep Panorama, or Scene
Selection, ISO is fixed to AUTO and you cannot select other ISO numbers.
Een alternatief is P-mode gebruiken in combinatie met automatische witbalans en AF area op Wide. Dat is niet veel anders dan compleet auto. Alleen kan je nu wel de ISO handmatig instellen.

[ Voor 56% gewijzigd door EXX op 28-06-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Maar je bent het hopelijk wel met me eens dat het eigenlijk onjuist is dat de Auto en/of Auto+ modus vaak slechte foto's reproduceren?

Als het niet werkt moet je het er niet opzetten. Sony kiest ervoor om niet 1 maar 2 auto standen te implementeren. Daar mag je dan toch ook wat van verwachten?

Nogmaals het gaat niet eens om mezelf. Ik probeer van mijn fouten in vooral A&M modus te leren.

Maar soms is het toch fijn om snel de camera te pakken. Zeker voor mijn vriendin(&ook mezelf) als de kleine van 10 maanden weer eens capriolen aan het uithalen is. Op Auto zetten en foto nemen. Met als resultaat dat je gewoon een scherpe foto hebt. Dat zal technisch geen bijzondere foto zijn, maar wel een waar je goede herinneringen aan kunt hebben en die je gewoon erbij kan pakken zonder dat ze naar je camera kijken met het idee 'zo een moet ik er dus niet kopen'.

Dit zijn camera's voor beginners. Ik zie dan ook niet waarom die minder zouden mogen presteren in de automatische stand t.o.v. van een veel goedkopere en simpelere P&S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Zeg je nu dat jouw Panasonic in automodus betere foto's maakt dan jouw A55 in automodus?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik merk dat dat bij mijn vriendin regelmatig het geval is ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Strider schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 18:55:
Zeg je nu dat jouw Panasonic in automodus betere foto's maakt dan jouw A55 in automodus?
Ook ik was erg teleurgesteld over de auto stand van de A55. Laatst wat fotos van mij bekeken die ik met een A230 en/of een Minolta Dynax 300si had gemaakt. De A55 maakt dan wel erg goede fotos onder het kopje " what you see is what you get" dwz huidskleur is hetzelfde als wat ik met mijn ogen zie, incl alle nuances maar van andere cameras krijg ik meer sfeer.

Ook heb ik gezien dat de Auto stand met de A55 niet snel is in sommige omstandigheden. Rommelen met het meteren en de flits helpt soms.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
readytoflow schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:47:
Maar soms is het toch fijn om snel de camera te pakken. Zeker voor mijn vriendin(&ook mezelf) als de kleine van 10 maanden weer eens capriolen aan het uithalen is. Op Auto zetten en foto nemen. Met als resultaat dat je gewoon een scherpe foto hebt. Dat zal technisch geen bijzondere foto zijn, maar wel een waar je goede herinneringen aan kunt hebben en die je gewoon erbij kan pakken zonder dat ze naar je camera kijken met het idee 'zo een moet ik er dus niet kopen'.

Dit zijn camera's voor beginners. Ik zie dan ook niet waarom die minder zouden mogen presteren in de automatische stand t.o.v. van een veel goedkopere en simpelere P&S?
Ik kan je zo 3 redenen noemen waarom een P&S altijd scherpe foto's maakt
  1. scherptediepte van een P&S is veel langer, misfocus is dus practisch onmogelijk
  2. een P&S flitst bijna altijd binnens huis dus bewegings onscherpte is bijna onmogelijk
  3. een P&S voegt in de nabewerking enorm veel contrast en verscherping toe dus alles wat ongeveer scherp is popt meteen.
Door de kortere scherptediepte, terughoudender flits en terughoudender nabewerking is het altijd moeilijker en bewerkelijker om met een dSLR een fatsoenlijke foto te maken. Een P&S is voor snapshots veel vergevingsgezinder als een dSLR. Een klein beetje niet goed is met een dSLR vaak helemaal fout. Een kleinbeetje misfocus is meteen hopeloos onschep.

Even een voorbeeldje: op 75cm met de tamron 17-50 @50 f/2.8 is de totale scherptediepte nog geen 2,5 cm, waarbij het al op kan vallen als je focus meer als 0,5 cm te ver naar voren of naar achteren ligt. Je onderwerp beweegt en de lichtomstandigheden zijn beroerd. Hoe groot schat je de kans op een gelukte foto. En met een dSLR is het alles of niks. Om een fatsoenlijke hit ratio te krijgen is echt zo makkelijk nog niet met onvoorspelbare onderwerpen.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
In testaankoop stond de A33 negatief over zijn slechte binnenshuis foto's.. : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
MetalG schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 18:35:
wat een onzin is dat zeg, het is een prima camera, en de prestaties hangen ent zoals elke andere dslr ook sterk van de lens af, gooi er een 35mm 1.4 of 1.8 lens op en je kan prima mooie footos binnenhuis maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:08
Ik heb vandaag een Minolta 50mm f/1.4 RS op de kop getikt (110 euro). Helemaal compleet met zonnekap en zelfs het doosje nog. Wat een prachtig scherp lensje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Dat is een hele mooie prijs voor die lens! veel plezier ermee!

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
MetalG schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 18:35:
Is dat een soort consumenten bond achtig blad waar vanalles gestest wordt? Van de (nederlandse) consumentenbond is in iedergeval bekend dat alleen fatsoenlijk wasmachines en broodroosters kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
Mja, Test aankoop is vrij goed in zijn doen enzo, maar er stond ook in dat de a33 een klapbaar scherm had.. dus ik denk dat je het met een korrel zou moet nemen..

Zou de a35/a55 goed presteren binnenshuis met een F2.8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

MetalG schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:16:
Mja, Test aankoop is vrij goed in zijn doen enzo, maar er stond ook in dat de a33 een klapbaar scherm had.. dus ik denk dat je het met een korrel zou moet nemen..
De A33 heeft toch ook een klapbaar scherm?

Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en de Tamron 18-270mm F/3.5-6.3 Di II PZD besteld. Ik vond het lagere gewicht en de grotere compactheid van de Tamron opwegen tegen het ontbreken van de OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 15:30

roelbb

knorretje

op de sony site staat een update naar firmware 2.0 voor de a55. zijn wel wat geinige nieuwe functies bijgekomen.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
EXX schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:35:
[...]
Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en de Tamron 18-270mm F/3.5-6.3 Di II PZD besteld.
Laat aub weten wat je ervan vind. Ik ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1972
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 11:48
Arrrggghhh.... afgelopen week uiteindelijk de knoop doorgehakt een a580 aan te schaffen, omdat ik verwacht dat de a77 me te duur gaat worden, gaat er ook een a65 aangekondigd worden eind augustus. En waarschijnlijk gaat qua prijs rond die van de a55 liggen!

Toch maar even de specs afwachten en dan pas een nieuwe camera aanschaffen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

roelbb schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:32:
op de sony site staat een update naar firmware 2.0 voor de a55. zijn wel wat geinige nieuwe functies bijgekomen.
Highkey en Toy camera zijn leuk. Je kunt ermee filmen en de WB aanpassen. Kan lollig zijn!

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

1972 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:05:
Arrrggghhh.... afgelopen week uiteindelijk de knoop doorgehakt een a580 aan te schaffen, omdat ik verwacht dat de a77 me te duur gaat worden, gaat er ook een a65 aangekondigd worden eind augustus. En waarschijnlijk gaat qua prijs rond die van de a55 liggen!

Toch maar even de specs afwachten en dan pas een nieuwe camera aanschaffen :|
Kun je een linkje naar de bron geven?

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Misschien interessant voor de mensen die het zelf niet durven/niet aan toe zijn gekomen/te duur vinden:
van de Twitter van cameranu.nl:
Voor de Sonyisten onder ons; zaterdag 9 juli aanstaande een Check & Clean in onze winkel! Gratis reiniging van je Sony SLR!

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 15:30

roelbb

knorretje

Mud.Starrr schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:22:
[...]

Kun je een linkje naar de bron geven?
sonyalpharumors.com

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Sn0wblind schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:01:
Dit heb ik ook gemerkt + de panorama lijkt korter te zijn geworden. Het laatste stukje in de balk wordt gewoon niet meegenomen. Alhoewel de resolutie wel weer hetzelfde is gebleven.

[ Voor 6% gewijzigd door Strider op 07-07-2011 16:23 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 16:54
Hallo,

Ik heb een vraagje over een afstandbediening. Ik heb zelf een Konica Minolta 5D en wil graag een afstandbediening erbij, alleen welke past hierop?? Ik heb al her en der gelezen dat de Sony Alpha units erop zouden passen, maar weet dit niet helemaal zeker.

Is er iemand die toevallig weet welke nieuwe afstandsbedieningen compatible zijn met de KM 5D??

Met Vriendelijke groet,

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
klaasvd79 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 20:40:
Hallo,

Ik heb een vraagje over een afstandbediening. Ik heb zelf een Konica Minolta 5D en wil graag een afstandbediening erbij, alleen welke past hierop?? Ik heb al her en der gelezen dat de Sony Alpha units erop zouden passen, maar weet dit niet helemaal zeker.

Is er iemand die toevallig weet welke nieuwe afstandsbedieningen compatible zijn met de KM 5D??

Met Vriendelijke groet,

Klaas
Volgens mij zijn alle afstandsbedieningen met snoer compatible :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Dus alle hama, etc die geschikt zijn voor de Sony Alpha, zouden ook geschikt zijn voor de Konica Minolta 5d?
Dat zou mooi zijn, had nl. fotokonijnenberg gemaild en die kwamen met een afstandbediening van 90 euro op de proppen(als enige). Heb nog gebeld met de vraag of het dan zo is dat als het voor de Sony Alpha is(bv van ander merk) of dat dan ook werkt, heb ik helaas nog geen antwoord op.

Maar goed, dat klinkt erg goed, kan er hopelijk snel 1 bestellen.4

Groetjes Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
PowerUp schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 22:02:
90 euro is echt belachelijk voor een afstandbediening. Een bedraad geval vis je voor 5 dollar bij deal extreme weg, zulke ingewikkelde dingen zijn dat niet.
Ja dat vond ik ook, Micnova MQ TC4 Remote Controller die kreeg ik via de mail als antwoord.
Maar goed een antwoord van hun op wat allemaal zou passen kreeg ik dus niet(helaas). En ik zou eigenlijk een LCW fader ND glas en statief willen bestellen samen met een afstandbediening. Maar zal eerst eens verder kijken.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
En als je dus inderdaad geen 90 euro wil besteden staan ze ook gewoon op marktplaats. De minolta heeft de type aanduiding: Minolta RC-1000L.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:14

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Gaat het hier om een draadloze of bedrade versie? De versie met draad zijn toch niet meer dan een schakelaartje die twee pooltjes met elkaar doorverbind? Kosten niet meer dan een paar dollar op dealextreme inderdaad. De draadloze zijn vast wel wat duurder, maar ook daarvoor geldt, dealextreme biedt best goedkope aan. Ik ken daar de kwaliteit en de werking niet van, maar ik kan me niet voorstellen dat ze echt slecht werken.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Degene die zij aangaven was bedraad.

Ik ga denk ik gewoon een Hama kopen die voor Sony Alpha geschikt is, wil het niet kan ie altijd nog terug:)
Maar viel mij wel wat tegen van deze zaak eerlijk gezegd

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:14

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik heb nog even naar dat geadviseerde ding gekeken. Wel vrij geavanceerd, wel iets anders dan een simpel klikdingetje dus. Dat ding dat geadviseerd wordt heeft veel meer functies, zoals vertraging en interval opnames. Dat is met een simpel apparaatje niet mogelijk. Afhankelijk van wat je gevraagd hebt kan dit natuurlijk wel de oplossing zijn.
Maar als het puur gaat om een simpel shotje maken, dan is zo'n simpele draadontspanner de oplossing.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
bartvl schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 22:52:
Ik heb nog even naar dat geadviseerde ding gekeken. Wel vrij geavanceerd, wel iets anders dan een simpel klikdingetje dus. Dat ding dat geadviseerd wordt heeft veel meer functies, zoals vertraging en interval opnames. Dat is met een simpel apparaatje niet mogelijk. Afhankelijk van wat je gevraagd hebt kan dit natuurlijk wel de oplossing zijn.
Maar als het puur gaat om een simpel shotje maken, dan is zo'n simpele draadontspanner de oplossing.
Klopt het is veel meer dan wat ik nodig heb. Ik had gevraagd of zijn units hadden die compatible zijn met de Konica Minolta 5D, dit was het enige model wat ik per mail heb ontvangen. Vanochtend gelijk gebeld of dit alles was, hier zouden ze over terugmailen maar is nog niet gebeurd. Vandaar de vraag ook, maar snap niet dat je gelijk zo'n geavanceerde dan stuurt als optie(zonder andere opties te geven)

Groetjes
Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.