For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Dan is nu dus het wachten op automagische CA en Vignetting verwijdering. Bijvoorbeeld Nikon heeft dat al.EXX schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:33:
Sony heeft lang geleden (IIRC vlak na de overname van de cameradivisie van Konica-Minolta) al aangegeven dat ze meer en meer processing in-camera willen doen, zodat gebruikers minder op post-processing hoeven de steunen.
De hoeveelheid rekenkracht die er beschikbaar is gekomen voor toepassing in camera's is gewoon enorm toegenomen de afgelopen 5 jaar en zal enorm blijven toenemen. Logisch dat daar ook wat mee gedaan gaat worden.
Bij weinig contrast of contrast dat ver buiten het DR van de sensor valt zal de camera idd weinig HDR achtigs gaan/kunnen doen. Ook niet zo heel gek. (de A55 had toch ook een multishot HDR mogenlijkheid?)ROFLASTC schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:39:
edit:
tevens maakt de A55 niet altijd HDR in HDR modus. Pas als er een markering van de cam bij staat is het gelukt.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Het mooiste was nog dat ik DPreview en Dyxum noemde als sites waarop dit probleem veelvuldig besproken is geworden, de reactie daarop was dat Sony zich niet bezig hield met zaken die zich op internet afspelen.......lolwut? Ik dacht dat grote bedrijven zich inmiddels hadden gerealiseerd dat de sociale media zich sneller bewegen dan ieder marktonderzoek kan blootleggen..... Maar goed tot zover de service van Sony.....

- Zooi - www.stefanjacobs.nl
Post het op twitter, dit kan vaak een heel positief resultaat opleveren. Sony werkt namelijk zelf ook met Twitter, daarom ook een erg rare reactie van die beste persoon.Markofnikoff schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:32:
Vandaag met iemand van Sony gebeld die wat hoger in de voedsel keten staat over mijn A700 reparatie, ze konden niks voor me betekenen, en ik moest maar gewoon 100 euro aftikken voor een bij Sony (fora topic's genoeg over het duim controll wieletje) bekend probleem in een nog geen 2 jaar oude camera.
Het mooiste was nog dat ik DPreview en Dyxum noemde als sites waarop dit probleem veelvuldig besproken is geworden, de reactie daarop was dat Sony zich niet bezig hield met zaken die zich op internet afspelen.......lolwut? Ik dacht dat grote bedrijven zich inmiddels hadden gerealiseerd dat de sociale media zich sneller bewegen dan ieder marktonderzoek kan blootleggen..... Maar goed tot zover de service van Sony.....
[ Voor 5% gewijzigd door Strider op 09-06-2011 23:07 ]
BlaBlaBla
je zou verwachtten dat ze hun klant dan alsnog tevreden proberen te stellenMarkofnikoff schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:32:
Vandaag met iemand van Sony gebeld die wat hoger in de voedsel keten staat over mijn A700 reparatie, ze konden niks voor me betekenen, en ik moest maar gewoon 100 euro aftikken voor een bij Sony (fora topic's genoeg over het duim controll wieletje) bekend probleem in een nog geen 2 jaar oude camera.
- PowerUp
- Registratie: Februari 2006
- Laatst online: 22:47
- Tamron SP AF
- Sony NEX-C3
- Sony A DSLR-A580
- Sigma 8-16mm F4.5-5.6 DC HSM
- Sony DT
- Sony Vario Sonnar T*
- Sony Vario Sonnar T* DT
- Sony SEL16F28 - E 16mm f2.8
- Tamron AF
- Tokina AT-X
- Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di-II LD ASP IF (Sony)
- Sony 50mm f/1.8 SAM
- Sony A
- Sony NEX-5
- Sigma
- Tamron
- Cameralenzen
- Tokina
- Spiegelreflexcamera's
- Systeemcamera's
:strip_exif()/u/168881/IMG_3752_4.gif?f=community)
Al met al gebruik ik het wel vaak, maar het duurt wel even voordat je er echt leuke resultaten mee krijgt.
Raar verhaal vanaf de Sony zijde vind ik. Ze lijken zeker wel te letten op de verschillende fora, dat werd wel duidelijk aan de verbeteringen van de A550 naar A580 en NEX-3 naar NEX-C3 en de updates tussendoor.
In principe kan je toch garantie eisen, aangezien een dSLR zeker meer dan 2 jaar mee moet gaan? En dat is dan het probleem van de winkel, niet van jou. Het scrollwieltje op mijn A580 wordt ook steeds slechter, diafragma's springen alle kanten op bij het draaien, insturen voor reparatie wordt wel steeds waarschijnlijker. Benieuwd of ze bij mij ook moeilijk gaan doen...
Het probleem is dat pas in april 2010 de nieuwe wet consumenten garatie (of zoiets) is in gegaan, daar val ik dus buiten. Maar ik ga nu maar bij de winkelier zeiken hierover.PowerUp schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:19:
Raar verhaal vanaf de Sony zijde vind ik. Ze lijken zeker wel te letten op de verschillende fora, dat werd wel duidelijk aan de verbeteringen van de A550 naar A580 en NEX-3 naar NEX-C3 en de updates tussendoor.
In principe kan je toch garantie eisen, aangezien een dSLR zeker meer dan 2 jaar mee moet gaan? En dat is dan het probleem van de winkel, niet van jou. Het scrollwieltje op mijn A580 wordt ook steeds slechter, diafragma's springen alle kanten op bij het draaien, insturen voor reparatie wordt wel steeds waarschijnlijker. Benieuwd of ze bij mij ook moeilijk gaan doen...
Wat die updates etc aangaat; je hebt gelijk ik denk ook dat de beste man waarmee ik heb gepraat niet helemaal weet waarover hij het heeft.... Jij hebt je camera toch nog geen jaar? Dan valt dat sowieso binnen garantie natuurlijk, al is het wel slecht dat dit probleem zelfs bij de huidige generatie camera's voorkomt.
Hoe bevalt de sigma trouwens?
Goeie spullen hebben wij zegPowerUp schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:19:
Het scrollwieltje op mijn A580 wordt ook steeds slechter, diafragma's springen alle kanten op bij het draaien, insturen voor reparatie wordt wel steeds waarschijnlijker. Benieuwd of ze bij mij ook moeilijk gaan doen...
And it goes BRAAAAAPP!
Om Sony proberen te dwingen garantie te verlennen moet je bij andere instanties aankloppen bijvoorbeeld een geschillencommissie electronica.Markofnikoff schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:32:
Lijkt me sterk dat je bij jou moeilijk gaan doen je hebt het ding nog gen jaar. gewoon naar de toko waar je het ding vandaan hebt brengen en daar garantie clamen. Is ook buiten dat 1e jaar vaan het makkelijkst, je hebt immers een verkoop overeenkomst met een winkelier niet met Sony.PowerUp schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:19:Het scrollwieltje op mijn A580 wordt ook steeds slechter, diafragma's springen alle kanten op bij het draaien, insturen voor reparatie wordt wel steeds waarschijnlijker. Benieuwd of ze bij mij ook moeilijk gaan doen...
Maar hoeveel duizend foto's hebben jullie er dan ongeveer mee verschoten? Met m'n KM 5D zit ik op 25K waarvan 20K met de 2e sluiter en spiegel.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
- PowerUp
- Tamron SP AF
- Sony NEX-C3
- Sony A DSLR-A580
- Sony DT
- Sony Vario Sonnar T*
- Tamron AF
- Tokina AT-X
- Sony 50mm f/1.8 SAM
- Sony A
- Sony NEX-5
- Sigma
- Tamron
- Cameralenzen
- Tokina
- Spiegelreflexcamera's
- Systeemcamera's
Tot 8 jaar terug maakte ik prachtige foto's met mijn Minolta 7000, een heerlijke camera. Bij de opkomst van de digitale camera's ben ik overgestapt naar een Minolta Z5, Een voor toen die tijd betaalbare (€600) camera met 5 mp. Dit omdat de dslr's boven mijn budget lagen. Nu zijn de camera's enorm in prijs gedaald en de kwaliteit verbeterd. Omdat ik bij de 7000 flink had geïnvesteerd in Minolta AF lenzen en deze ook op de Alpha's van Sony passen. Over 2 weken ga ik op vakantie en heb ik mijn zinnen gezet op een Sony dslr.
Nu heeft Sony een behoorlijk groot assortiment en ben ik bang dat ik net het verkeerde type koop. Mijn wensen zijn:
- Mogelijkheid om mijn AF lenzen te blijven gebruiken
- Mogelijkheid om Videofiles te maken (liefst 1080P)
- Handbediening niet via een menu
- Gebruik van standaard flashcards (SDHC) en niet het proprietary memorystick
- Ingebouwde flitser (Geen must, voor binnenwerk is mijn oude camera voldoende)
- Lange batterij duur
- Macro stand
- Maximaal ongeveer €500,- voor body + kitlenss
- Last but not least, De fotokwaliteit moet goed zijn
Groeten Pandit
- PowerUp
- Tamron SP AF
- Sony NEX-C3
- Sony A DSLR-A580
- Sony DT
- Sony Vario Sonnar T*
- Tamron AF
- Tokina AT-X
- Sony 50mm f/1.8 SAM
- Sony A
- Sony NEX-5
- Sigma
- Tamron
- Cameralenzen
- Tokina
- Spiegelreflexcamera's
- Systeemcamera's
Alle Sony dSLR's zijn geschikt voor Minolta AF lenzen.• Mogelijkheid om mijn AF lenzen te blijven gebruiken
Dat laat 3 camera's over: de A33, A55 en A580. Die filmen met 1080p, wat vervolgens als 1080i wordt opgeslagen om aan de AVCHD standaard te voldoen. Bewerkingsprogramma's zouden het moeten herkennen als 1080p.• Mogelijkheid om Videofiles te maken (liefst 1080P)
Wat bedoel je hiermee? Genoeg directe knoppen?• Handbediening niet via een menu
Alle recente Sony camera's hebben een SDHC slot.• Gebruik van standaard flashcards (SDHC) en niet het proprietary memorystick
Alleen de A850 en A900 hebben dat niet, maar die zitten een factor 4 boven je budget• Ingebouwde flitser (Geen must, voor binnenwerk is mijn oude camera voldoende)
De A580 zou ongeveer 3 keer zoveel foto's moeten kunnen maken (1050) dan de A33 en A55 (350).• Lange batterij duur
dSLR's hebben geen macro stand. Voor echte macro zal je een macrolens aan moeten schaffen. Er zijn ook lenzen die 'macro' in de naam dragen, maar niet zo ver kunnen vergroten als een echte macrolens.• Macro stand
Dat is wat lastiger. De goedkoopste optie als je wil kunnen filmen is de A33 die momenteel voor 595 euro in de PW staat. De A55 is ongeveer 700 euro, de A580 775 euro.• Maximaal ongeveer €500,- voor body + kitlenss
Nauwelijks nog een probleem bij de huidige dSLR's.• Last but not least, De fotokwaliteit moet goed zijn
Kortom: een A33 komt denk ik het dichtste bij jouw eisen in de buurt. Het is een SLT model, wat dat allemaal betekent staat in de startpost van dit topic. Maar grofweg betekent het dat er geen optische zoeker in zit maar een elektronische, en dat de AF tijdens het filmen veel sneller is dan bij de concurrentie.
Het voornaamste daarin is:
óf videofiles maken
óf enigszins goede handbediening
Voor het filmen moet je meer kijken naar een huidige instapper
Voor goede handbediening moet je meer kijken naar een oudere mid-range camera
En alle huidge sSLR's leveren goede beeldkwaliteit, een goede foto maakt de fotograaf.
Dus eigenlijk zoals PowerUp het hierboven iets eerder zegt
Toevoeging op de A33:
Deze heeft in principe wel een boel functies onder hardware knoppen zitten, de 'ronde' toets achterop heeft een aantal functies.
Voor goede hardware knoppen voor lichtmeterfunctie en twee draaiknoppen ipv één, dan zit je (helaas) in een compleet andere prijs en formaat categorie.
[ Voor 22% gewijzigd door bartvl op 10-06-2011 14:37 ]
Life is not about specs, it is about joy!
Misschien is een A35 ook wel leuk om op te wachten, goedkoper, nieuwere sensor en voldoet aan je wensen. Moet je wel op willen wachten
> Wat bedoel je hiermee? Genoeg directe knoppen?
Precies, Ik heb een hekel aan menukeuzen. Ben nogal oldschool.
Nauwelijks nog een probleem bij de huidige dSLR's.
> Kortom: een A33 komt denk ik het dichtste bij jouw eisen in de buurt. Het is een SLT model, wat dat allemaal
> betekent staat in de startpost van dit topic. Maar grofweg betekent het dat er geen optische zoeker in zit
> maar een elektronische, en dat de AF tijdens het filmen veel sneller is dan bij de concurrentie.
Ik denk dat ik mijn ega maar moet bewerken, De A33 lijkt me inderdaad het model voor mij, dan kan ik de videocamera thuislaten. Ik ben een stap verder.
A33/A55
- Toevoeging "Picture Effect" functie (7 Effecten, 11 Variaties)
- programeerbare D-RANGE knop, zodat 14 functies direct benaderd kunnen worden. (Drive Mode, Flash Mode, Auto Focus Mode, AF area, Face Detection, Smile Shutter, ISO, Metering Mode, Flash EV Comp, White Balance, DRO/Auto HDR, Creative Style, SCN/Picture Effect, Sweep Shooting)
- Een nieuwe beeldschermmodus zodat de display parameters uit staan.
- Verbeterde menu bediening (mogelijkheid om naar het laatst geselecteerde submenu te gaan ipv het hoofdemenu
- Het gebruik van draadloos High-Speed Sync met compatible externe flistsers (only α55 – α33 heeft deze mogelijkheid al)
- Toevoeging van "Digital level gauge display"* (bij gebruik van HDMI) wanneer men de optionele externe monitor gebruikt (zoals de CLM-V55 LCD Monitor)
- Toevoeging "Picture Effect" functie (7 Effecten, 11 Variaties)
- Toevoeging van de "Peaking function"* bij handmatige focus
- En als laatste een kleine tweak: – Wanneer de camera uitgezet wordt, wordt het, “α” logo getoond op het scherm
*kan ik zo snel geen goede vertaling voor verzinnen, domweg omdat ik geen flauw idee heb wat het is.
[ Voor 4% gewijzigd door readytoflow op 10-06-2011 16:24 ]
veeeetreadytoflow schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:21:
• En als laatste een kleine tweak: – Wanneer de camera uitgezet wordt, wordt het, “α” logo getoond op het scherm [/list]
Is dat peaking niet een weergave van de scherpte diepte op het scherm doormiddel van lijn oid?
[ Voor 61% gewijzigd door Markofnikoff op 10-06-2011 16:29 ]
- PowerUp
- Tamron SP AF
- Sony NEX-C3
- Sony A DSLR-A580
- Sony DT
- Sony Vario Sonnar T*
- Tamron AF
- Tokina AT-X
- Sony 50mm f/1.8 SAM
- Sony A
- Sony NEX-5
- Sigma
- Tamron
- Cameralenzen
- Tokina
- Spiegelreflexcamera's
- Systeemcamera's
Verwijderd
Meer video instellingen
Snellere wisseling tussen RAW/JPEG (bijv. via de D-Range button).
Ik ben het wel met je eens, het zou gaaf zijn als we veel meer zelf konden bepalen. Welke knop welke functie bedient, hoe er met ISO gevoeligheden omgegaan wordt (wanneer overschakelen, maar ook de range, en de tussenstappen) en meer van dat soort dingen.
dSLR's zijn daar over het algemeen al een stuk prettiger in dan 'gewone' camera's, maar het kan altijd beter
- PowerUp
- Tamron SP AF
- Sony NEX-C3
- Sony A DSLR-A580
- Sony DT
- Sony Vario Sonnar T*
- Tamron AF
- Tokina AT-X
- Sony 50mm f/1.8 SAM
- Sony A
- Sony NEX-5
- Sigma
- Tamron
- Cameralenzen
- Tokina
- Spiegelreflexcamera's
- Systeemcamera's
Ik hoor zoveel positieve dingen over de A77 dat het eigenlijk alleen maar tegen kan vallenA new A77 tester contacted me to say that he had the chance to play a bit with a preproduction version of the A77. He said that the automatic focusing is insanely fast (yes that is the word he used). it’s fast even in Tracking Mode. The new OLED viewfinder is a huge step forward compared to the A55 viewfinder. There are “almost” no jerk’s when moving the camera fast. The manual controls and buttons are placed right, he found the usability has been improved too (compared to the A55). And there is also a completely new feature. Apperently the A77 will be compatible with the USB 3.0 standard.
Nog ongeveer een maand en dan zou hij moeten verschijnen. Mocht het allemaal waar wezen, en de prijs is rond de 1000 euro zoals de geruchten nu gaan, dan ga ik rond Kerst even winkelen (als ik de A580 kwijt kan)
http://www.blogcdn.com/ww.../06/2011-6-10-img1239.jpg
Daar gaat je ruimtebesparing.
Verwijderd
Verwijderd
a560 zal niet uitkomen, weet ik zeker. Deze heeft een 14MP sensor en twee andere camera's met deze sensor (NEX-3 en a33) zijn inmiddels vervangen door nieuwe modellen met de 16.2MP sensor.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2011 12:05 ]
Niet helemaal eerlijk natuurlijk. Hoe vaak stop jij je telezoom volledig uitgeschoven in je tas?zacht schreef op zondag 12 juni 2011 @ 10:52:
Poeh, ik was me aan het oriënteren op wat camera's en kwam bij de NEX het volgende plaatje tegen:
http://www.blogcdn.com/ww.../06/2011-6-10-img1239.jpg
Daar gaat je ruimtebesparing.
Aan de andere kant, er zijn weinig andere camera's die dit kunnen.
Z-machine OriginID: JaccoW
Verwijderd
Nooit natuurlijk. Maar ook niet uitgeschoven is het toch verre van compact. Ik vind het zeer spijtig dat Sony niet voor een ander systeem heeft gekozen waarbij de lenzen ook kleiner konden blijven. Met de A-55 en dat soort modellen begrijp ik het omdat die dezelfde mount gebruiken als de DSLR camera's, maar NEX is een heel nieuw systeem. In combinatie met pancakes is het echter wel mooi compact.F_demon schreef op zondag 12 juni 2011 @ 12:52:
[...]
Niet helemaal eerlijk natuurlijk. Hoe vaak stop jij je telezoom volledig uitgeschoven in je tas?
Aan de andere kant, er zijn weinig andere camera's die dit kunnen.
Dan doe je natuurlijk weer andere consessies.
Daar heb ik ook aan gedacht, maar dan mis ik een stuk groothoek, Deze Minolta AF lenzen had ik al:EXX schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:40:
Wat heb je nog voor een Minolta AF lenzen liggen? Misschien heb je alleen een body nodig, zonder kitlens?
De originele is een 35-105
En daar heb ik een 70-300 bijgekocht
Na lang lezen, onder andere de topicstart, denk ik dat ik voor de Sony Alpha A33 Kit (Sony 18-55mm) ga, Daar zit een lens bij die voor mij het hele spectrum zoombereik pakt. Helaas iets boven mijn budget, maar de mogelijkheden lijken me fantastisch.
Over deze camera heb ik nog een vraag:, Doordat er een halfdoorlatende spiegel inzit die niet omhoog hoeft te klappen verlies je een stukje lichtgevoeligheid. Is dit ernstig. Of wegen de vele voordelen van deze camera hier tegenop.
Het licht verlies veroorzaakt door de "halfdoorlatende spiegel" is ongeveer 1/3e stop.pandit schreef op zondag 12 juni 2011 @ 15:09:
Over deze camera heb ik nog een vraag:, Doordat er een halfdoorlatende spiegel inzit die niet omhoog hoeft te klappen verlies je een stukje lichtgevoeligheid. Is dit ernstig. Of wegen de vele voordelen van deze camera hier tegenop.

Had ik nu maar het geld.
Nu heb ik in de OP gekeken natuurlijk maar de lenzen die in de buurt van mijn wens komen zijn wat pittig geprijst... Bestaat er iets anders evt. wat in de buurt komt en op een Alphamount type past? Het hoeft niet eens een moderne lens te zijn maar als ik niet weet welke mm maten er voor sony/minolta bestaan geeft Google niet snel z'n geheimen prijs. Het beste wat ik kon vinden was een gerucht over een Sigma 24mm F1.8 Weet iemand toevallig uit het hoofd wat er allemaal mogelijk is en niet een CZ prijskaartje heeft?
de lens die het wordt (alsie bestaat) moet ook voor filmen goed zijn en dus stil. De 50mm SAL die ik nu heb hoor je tikken bij AF,zelfs met SteadyShot uit.
And it goes BRAAAAAPP!
Dat je rode lijntjes krijgt op zo'n beetje alles wat scherp is vind ik wel interessant. De A55 geeft "gewoon" een vierkantje als het ding iets scherp ziet maar daarmee kan je soms, als je bv actie fotos maakt wel eens ernaast schieten omdat de cam iets ziet wat net naast het onderwerp is bijvoorbeeld.
And it goes BRAAAAAPP!
Verder kan je voor oude minolta lenzen altijd kijken op dyxum.com. Die hebben een zeer compleet overzicht van alle lenzen die er gemaakt zijn voor het A-mount (Minolta/Sony Alpha)
Ik heb geen zin om een sig te maken.
hah, dus toch. Nu ff zoeken hoe stil dattie isThekk schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:13:
Bedoel je de pricewatch: Sigma 24mm F1.8 EX ASP DG DF Macro (Sony)? Ik zie dat die niet in de startpost staat, dus vandaar dat je 'm niet daar kon vinden.
Verder kan je voor oude minolta lenzen altijd kijken op dyxum.com. Die hebben een zeer compleet overzicht van alle lenzen die er gemaakt zijn voor het A-mount (Minolta/Sony Alpha)
And it goes BRAAAAAPP!
Dat is inderdaad wel heel erg handig!ROFLASTC schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:07:
ff wat anders: filmpje met de peaking mode http://vimeo.com/24821210
Dat je rode lijntjes krijgt op zo'n beetje alles wat scherp is vind ik wel interessant. De A55 geeft "gewoon" een vierkantje als het ding iets scherp ziet maar daarmee kan je soms, als je bv actie fotos maakt wel eens ernaast schieten omdat de cam iets ziet wat net naast het onderwerp is bijvoorbeeld.
Mogen ze bij mijn A900 ook wel een updaten
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Laar actie fotografie nou net de tak van sport zijn waar je weinig tijd hebt om rustig MF te doen, op het schermpje te kijken of alles scherp is, diafragma en focus eventueel nog een beetje bij sturen, nogmaals op het schermpje te kijken of de wijzingingen het gewenste effect hebben gehad, en dan als je zeker weet dat je tevreden ben over de ligging van de focus, scherpte diepte en compositie kan je je nog een laatste keer bedenken alvorens af te drukken.ROFLASTC schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:07:
De A55 geeft "gewoon" een vierkantje als het ding iets scherp ziet maar daarmee kan je soms, als je bv actie fotos maakt wel eens ernaast schieten omdat de cam iets ziet wat net naast het onderwerp is bijvoorbeeld.
Gewoon AF-C, zelf AF punt kiezen en strak op het onderwerp gericht houden. Dus mee bewegen met het onderwerp. Geen centje pijn, zelfs niet met een veel langzamere Minolta 5D met oud niet bijstersnel glas.
Anders prefocus, diafragma knijpen en heel erg goed timen.
- PowerUp
- Tamron SP AF
- Sony NEX-C3
- Sony A DSLR-A580
- Sony DT
- Sony Vario Sonnar T*
- Tamron AF
- Tokina AT-X
- Sony 50mm f/1.8 SAM
- Sony A
- Sony NEX-5
- Sigma
- Tamron
- Cameralenzen
- Tokina
- Spiegelreflexcamera's
- Systeemcamera's
Nu heb ik dus een Sony Kitlens 18-55. 50mm 1.8 prime, Minolta 70-200, Minolta 28-80 en daar komt deze sigma bij. Nu nog een lens ala CZ 18-60 voor stil filmen en rondlopen.
Als het vermogen om goede fotos te maken nu ook betaalbaar was....
[ Voor 51% gewijzigd door ROFLASTC op 14-06-2011 23:16 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Daar valt mee te levenHet licht verlies veroorzaakt door de "halfdoorlatende spiegel" is ongeveer 1/3e stop.
Inmiddels te camera besteld en ga hem straks halen. Gisteren alvast een 32GB sdhc class10 kaartje besteld. Het lijkt me niet onverstandig om een extra accu aan te schaffen, Helaas is de Sony NP-FW50 oplaadbare accu behoorlijk prijzig en kosten compatibel accu's de helft. Wat zijn de ervaringen hier met replica accus, of is het even door de zure appel doorbijten en een Sony accu nemen?
Ik heb 2 sony batterijen en na het volschieten van 32GB tijdens het Braziliaanse carnaval was 1 batterij nog 30% vol. Mits je de GPS en steadyshot functie uitzet is het mijn ervaring dat het wel losloopt.pandit schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:17:
[...]
Daar valt mee te leven![]()
Inmiddels te camera besteld en ga hem straks halen. Gisteren alvast een 32GB sdhc class10 kaartje besteld. Het lijkt me niet onverstandig om een extra accu aan te schaffen, Helaas is de Sony NP-FW50 oplaadbare accu behoorlijk prijzig en kosten compatibel accu's de helft. Wat zijn de ervaringen hier met replica accus, of is het even door de zure appel doorbijten en een Sony accu nemen?
And it goes BRAAAAAPP!
Ik gebruik diezelfde accu in mijn Nex-5 en ook ik merk dat hij steeds langer meegaat. Ik heb toen ik in Hong Kong was een officiële gekocht voor €45 en daar kan ik prima een paar dagen mee schieten.EXX schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:58:
Na een keer of 10 opnieuw te zijn opgeladen, merk ik dat de accuduur van de Sony NP-FW50 in mijn A55 behoorlijk is toegenomen. Mijn indruk is dat de accu ondertussen 50% langer meegaat.
diskeltische lurker
Raar, die van mijn A900 zijn nog altijd super goed.EXX schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:58:
Na een keer of 10 opnieuw te zijn opgeladen, merk ik dat de accuduur van de Sony NP-FW50 in mijn A55 behoorlijk is toegenomen. Mijn indruk is dat de accu ondertussen 50% langer meegaat.
Ik doe een hele shoot op 1 accu over het algemeen.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
Ja maar dat het na zo snel al met 50% afneemt zoals je zegt lijkt me absoluut niet te kloppen.EXX schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 14:09:
Het energieverbruik van een A900 is dan ook een stuk lager in vergelijking met een A55.
Zelfs de originele accu van mijn 7D gaat nog redelijk lang mee (de copieen daarentegen doen amper nog wat).
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Dat is inderdaad normaal gedrag. En het grootste verschil zit niet eens in de capaciteit maar in het inzakken van de spanning onder belasting. Voordat een accu optimaal presteerd ben je minstens 10 laad en ontlaad cycli verder.EXX schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:20:
Eeeh, de capaciteit van de accu is na een paar keer te zijn herladen toegenomen, niet afgenomen. In het begin was ik echt verrast door het accugebruik, je kon zo een 250 foto's maken met 1 acculading (dat is foto maken en daarna even bekijken). Dat ligt nu een stuk hoger, boven de 300.
veel plezier met je a33, ik verbaas me (en mijn vrouw ook) over de fantastische foto's en filmjes die we met de a55 maken, echt genieten!pandit schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 07:22:
Ik heb het advies van technopeuter opgevolgd en voor 2 tientjes een imitatie accu gekocht als backup , Inmiddels de A33 in bezit en ben er erg content mee. Mijn oude Minolta lenzen passen perfect. Vandaag krijg ik mijn 32gb class10 kaartje binnen en kan ik echt beginnen. Allen incl. de topicstarter bedankt voor de adviezen.
diskeltische lurker
Oops, ik ben een beetje blind geloof ik.EXX schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:20:
Eeeh, de capaciteit van de accu is na een paar keer te zijn herladen toegenomen, niet afgenomen. In het begin was ik echt verrast door het accugebruik, je kon zo een 250 foto's maken met 1 acculading (dat is foto maken en daarna even bekijken). Dat ligt nu een stuk hoger, boven de 300.
Dat is inderdaad normaal
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Deze is hier te vinden:
productreview sony-alpha-slt-a55l-+-dt-18-55mm-sam
Laat maar weten wat jullie van de review vinden, en als ik iets moet verduidelijken.
Nu heb ik 3 lenzen op het oog:
• Tamron 18-270/3.5-6.3 Di II PZD
Prijs van deze lens is rond de 540 euro. Er loopt t/m 31 juli een cash-back actie van 60 euro op deze lens. Met cash back kost de lens dus rond de 480 euro.
Positieve punten:
* enorm bereik
* niet zo zwaar en redelijk compact
* stille PZD focusmotor.
Negatieve punten:
* optisch niet zo geweldig aan de uiteinden van het bereik
* langzaam op het tele-eind.
• Sigma 18-250mm F3.5-6.3 DC OS HSM
Prijs van de lens is ronde de 470 euro.
Positieve punten:
* enorm bereik
* optische stabilisiatie mogelijkheid
* stille HSM focusmotor.
Negatieve punten:
* optisch niet zo geweldig aan de uiteinden van het bereik, maar beter dan de Tamron
* Langzaam op het tele-eind
* Groot en zwaar.
• Sony DT 16-105mm F3.5-5.6
Prijs van deze lens is rond de 550 euro.
Positieve punten:
* optisch beter dan de Sigma en Tamron.
* compact en licht.
* goede vervanging van de 18-55mm kitlens
Negatieve punten:
* Gebruikt focusmotor van de body
* Telebereik niet zo groot
Ik heb ook nog even naar de Sony Vario Sonnar T* DT 16-80 mm F3.5-4.5 ZA gekeken, maar die kost meer dan 700 euro; dat is boven budget. Bovendien geven veel reviews aan dat de hogere prijs tov de Sony DT 16-105mm F3.5-5.6 niet gerechtvaardigd is; de kwaliteit van de Zeiss lens is niet zoveel beter.
Een ander punt is video. De Tamron en Sigma hebben een eigen stille focusmotor. Dat lijkt me dus een voordeel voor video. Echter, heb je niet het probleem dat bij het inzoomen tijdens het filmen alles donkerder wordt omdat de F-waarde veranderd (of je moet de lens van te voren al op F6.5 of F8 instellen)?
Op dit moment neig ik naar de Tamron: niet zo groot en zwaar als de Sigma maar toch een lekker groot bereik.
Je weet echt zeker dat je niet voor een 70-200 of 70-300 achtigs gaat? Ik ken die 18-270 niet, maar het valt te verwachten dat die minder goed presteert dan je huidige 18-55 toch?
Aangezien je ook naar de Vario Sonnar hebt gekeken, ben je dan eigenlijk niet vooral op zoek naar betere beeldkwaliteit? Dan kun je misschien beter voor een goede 17-50 2.8 ofzo gaan toch? Tenzij je het telebereik echt mist natuurlijk.
Nee, naast de Sony DT 18-55mm F3.5-5.6 gebruik ik nog een Minolta 70-210mm F4 en een Minolta 500mm F8 Reflex.bartvl schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:02:
Als ik jouw posts even doorlees, dan zie ik dat je tot nu toe enkel de 18-55 3.5-5.6 gebruikt?
[ Voor 42% gewijzigd door EXX op 16-06-2011 13:08 ]
Zoals je zelf al aangeeft is het in eerste instantie een vraag welk bereik je wilt. Persoonlijk vind ik een 18-200 bereik echt super voor op vakantie. Voor mij zou de Sony afvallen door zijn prijs.EXX schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:24:
Op dit moment neig ik naar de Tamron: niet zo groot en zwaar als de Sigma maar toch een lekker groot bereik.
Ik vind verder de Sigma lens beter dan de 18-55 sony kit lens.
Het verschil tussen de Sigma en de Tamron is volgens mij niet al te groot. De Tamron is idd wat lichter, en zoals je zelf aangeeft de Sigma wat zwaarder (70 gram?).
Ik heb zelf de Sigma, en ben hier erg tevreden over.
[ Voor 9% gewijzigd door NIMIC op 16-06-2011 13:46 ]
Het verschil in gewicht is wel wat groter: Sigma = 630 gram, Tamron = 450 gram.
Is het overigens niet lastig dat de zoomring van de Sigma andersom gaat in vergelijking met Sony/Minolta/Tamron lenzen?
Er is een 18-200mm van Sony, maar die is niet beter dan de Sigma / Tamron, en kost ook 500 euro. Die valt eigenlijk ook af, doordat de focusmotor van de body gebruikt wordt. Te luid bij het filmen lijkt me.
[ Voor 7% gewijzigd door EXX op 16-06-2011 14:21 ]
leuke review! Wat voorbeeldmateriaal met je verschillende objectieven en bv. een video testje (ook met autofocus geluid erop) zou leuk zijn
Toevallig heb ik mezelf op 15 juni (m'n verjaardag) ook de A55 cadeau gedaan. Met name ook vanwege het voordeel van een goede autofocus icm. de LCD viewfinder. Zo'n klein oculairtje zoals bij een normale dSLR blijkt voor mij gewoon te veel gepruts te zijn omdat ik ook een visuele handicap heb. Tot nu toe ben ik erg onder de indruk van dit mooie speeltje! Hij doet qua presties zeker niet onder voor m'n oude dSLR (een Pentax K200d) en heeft dus alleen maar voordelen.
Nu ben ik alleen ook in de race voor een nieuw objectief. De Tamron 18-270 PZD klinkt heel interessant (vooral vanwege z'n bereik en wrs. stille motor). Maar hij is errug prijzig en als ik op voorbeeldfoto's de enorme CA op 18 mm zie, dan knap ik eigenlijk direct af. Natuurlijk, het valt te corrigeren maar dat wil je niet bij iedere foto hoeven doen.
De sigma 18-250 HSM lijkt me ook een mooie en is iets betaalbaarder. Ik zie dat jij die ook hebt.
Zou je eens een testfilmpje kunnen maken met deze lens? En dan vooral hoe luid de autofocus motor klinkt. Is dit stiller of luider dan de kitlens met SAM drive?
Toch twijfel ik ook nog sterk tussen de Sigma 18-125 HSM of de Sigma 17-70 HSM. OP m'n Pentax heb ik altijd een Sigma 17-70 gebruikt en ik ben er altijd best tevreden mee geweest. Maar ik had me juist voorgenomen om voor een iets groter bereik te gaan om, zonder lenzen te hoeven wisselen, niet steeds meer tegen die -70 aan te lopen.
Het is echt jammer dat er van de 16-105 niet een stillere versie bestaat. Dit zou voor mij het meest ideale allround bereik geweest zijn.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
And it goes BRAAAAAPP!
BTW, hieronder een erg sprekend voorbeeld gezien van wat die Tamron 18-270 PZD lens 'kan':
http://www.flickr.com/photos/30652603@N07/5741637288/
De abberatie is echt vreselijk
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik denk dat de foto erg gecomprimeerd is (tot een laag kb wegend tiffje wellicht) en dat je daardoor dat effect krijgt.eymey schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 17:31:
Dat is niet zo best. Ik neem aan dat je er wel mee naar Sony gaat?
BTW, hieronder een erg sprekend voorbeeld gezien van wat die Tamron 18-270 PZD lens 'kan':
http://www.flickr.com/photos/30652603@N07/5741637288/
De abberatie is echt vreselijk(of ligt het aan mij?).
Ik ben btw al naar sony geweest voor mijn A55. Nummer 2 al overigens want de 1e gepikt de 2e is wellicht een maandagmorgen modelletje.
And it goes BRAAAAAPP!
Heb je DEET gebruikt?ROFLASTC schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 17:06:
Ik ben benieuwd wat de overige A33/A55 eigenaren vinden van de bouwkwaliteit na enig gebruik. Bij mij kwam rechts alles los in de hitte van zuid-amerika. De lak van de sluiterknop bv. bobbelde en liet los en het antislip rubber op de grip verging in mijn handen.
Nope
And it goes BRAAAAAPP!
Verpulverde het, of liet het gewoon los?
Ik ben wel benieuwd of je ooit een antwoord van Sony krijgt waar het aan kan liggen.
- PowerUp
- Tamron SP AF
- Sony NEX-C3
- Sony A DSLR-A580
- Sony DT
- Sony Vario Sonnar T*
- Tamron AF
- Tokina AT-X
- Sony 50mm f/1.8 SAM
- Sony A
- Sony NEX-5
- Sigma
- Tamron
- Cameralenzen
- Tokina
- Spiegelreflexcamera's
- Systeemcamera's
@Tamron 18-270 PZD foto: het lijkt mij een flinke crop, misschien wel 100%. De foto is op ISO1000 geschoten, dus er zal ook wel wat ruis in zitten. Als dit op 100% is dan valt het mij wel mee. Die comments bij de foto trouwens, WTF...
Verpulveren is wellicht het goede woord. Wat ik zie/zag is dat het rubber afsleet waar ik het vasthad en helemaal glad werd. Het bleek ook iets te zijn wat uit meerdere lagen bestond want dat liet op 1 plek laag voor laag los. Met een beetje heb ik gewoon een beetej pech met een slecht geproduceerde versie en heb ik straks iets dat goed is.F_demon schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:04:
Mmmh, de lak kan ik nog begrijpen, maar wat gebeurde er met de anti-slip?
Verpulverde het, of liet het gewoon los?
Ik ben wel benieuwd of je ooit een antwoord van Sony krijgt waar het aan kan liggen.
And it goes BRAAAAAPP!
Zo gevraagd, zo gedaan. Heb een filmpje ge-upload met daarop het focus geluid. Een van mijn eerste testfilmpjes.eymey schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:15:
leuke review! Wat voorbeeldmateriaal met je verschillende objectieven en bv. een video testje (ook met autofocus geluid erop) zou leuk zijn
YouTube
Vimeo
Voor geluid zonder focus geluid is eigenlijk alleen een externe microfoon een optie.
Externe microfoon gebruiken zie ik idd ook als onvermijdelijk (ik ga er ook zeker eentje aanschaffen, al zal het niet de allerduurste zijn).
Maar het geeft iig een vergelijking met de standaard lens waarmee sommige 'external mic test filmpjes' zijn gemaakt en die daarbij bijna niet hoorbaar lijkt te zijn. Alles wat stiller is dan de standaard lens zou dus ook goed moeten gaan
Als ik het goed hoor (achtergrondgeluid verdekt het een beetje) valt het zoemen van de Sigma 18-250 zelf wel mee en zijn het vooral nog de start en stop schokjes die contactgeluid veroorzaken op de interne microfoon.
Overigens blijf ik me verbazen over de reviews van de superzoom objectieven. Bijna overal heeft men de neiging die Tamron 18-270 PZD te verkiezen (qua optische kwaliteit) boven de Sigma. Toch geeft de signa gevoelsmatig (op flickr) scherpere plaatjes met minder CA op de uiteinden. Ook heb ik het idee dat het Bokeh van de Sigma bij closeups veel rustiger is dan dat van de Tamron.
Pfff... het blijft een lastige beslissing. Misschien moet ik gewoon lekker voor de 18-125 gaan
Gebruik jij op je Flickr stream trouwens nog postprocessing (bv. in de vorm van CA reductie) of komen ze zo uit de camera?
[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 18-06-2011 21:59 ]
Alles komt zo uit de camera. Ik ben niet zo goed met dat postprocessing. Dat moet ik nog eens gaan leren.eymey schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 21:58:
Gebruik jij op je Flickr stream trouwens nog postprocessing (bv. in de vorm van CA reductie) of komen ze zo uit de camera?
Ik beschik ook niet over photoshop overigens. Mijn films zijn ook ge-edit met Windows Live Movie Maker, echt cheapo...

And it goes BRAAAAAPP!
- PowerUp
- Tamron SP AF
- Sony NEX-C3
- Sony A DSLR-A580
- Sony DT
- Sony Vario Sonnar T*
- Tamron AF
- Tokina AT-X
- Sony 50mm f/1.8 SAM
- Sony A
- Sony NEX-5
- Sigma
- Tamron
- Cameralenzen
- Tokina
- Spiegelreflexcamera's
- Systeemcamera's
@bennwa: heb je erg behoefte aan de extra's die de A35 biedt (betere sensor, langere accuduur) en kan je leven met de tekortkomingen tov de A33 (geen klapbaar scherm, 5,5 fps ipv 7 op volle resolutie)?
Dan is het misschien het wachten waard. Het kan nog wel een tijdje duren voordat de A35 fatsoenlijk te krijgen is, en in het begin zal de prijs niet of nauwelijks onder die van de A33 liggen.
FW voor NEX-3
FW voor NEX-5
Je kan de gevoeligheid en kleur instellen, maar ik kan me ook voorstellen dat een fish-eye gewoon teveel scherptediepte heeft.Wolfensteijn schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:08:
Peaking werkt niet zo heel fantastisch met een Pelen 8mm lens. Maar de rest van mijn analoge Nikon arsenaal werkt het perfect mee
200mm vanuit de hand is ook geen doen trouwens.
zojuist de knoop doorgehaakt en toch de Sigma 18-125 HSM besteld.
De twee objectieven Sigma 18-250 HSM en Tamron 18-270 PZD liggen op dit moment eigenlijk wat te ver boven m'n budget en bovendien blijf ik onzeker over een aantal optische kwaliteitsaspecten. Die combi maakt dat ik het nu niet durf zo'n extreme superzoom aan te schaffen (als ik ruim in m'n geld had gezeten was het mss een ander verhaal geweest).
Bleef dus een keuze tussen de Sigma 17-70 en de 18-125 over. De vorige versie van de 17-70 ken ik van m'n Pentax en heb ik altijd een super lensje gevonden. Maar helaas is het bereik me gewoon net wat te weinig en ben ik bang dat ik me er (weer) aan ga ergeren.
Het enige nadeel van de 18-125 is dat ie wat 'langzaam' is tov. de 17-70 qua meest wijde diafragma. Maar de afbeeldingen en reviews die ik her en der op internet vind stellen me dusdanig gerust dat ik de aanschaf van deze wel aandurf.
En voor extreem tele.... is er de Nikon P500 van m'n vriendin
Bij de Sigma lens had ik SSS kunnen uitzetten en langer kunnen filmen, en toch profijt gehad van (in dit geval optische) beeldstabilisatie.
Wat het gewicht van de Sigma betreft, ik had tijdens het filmen gisteren de Minolta beercan erop, en die is met zijn 695 gram nog zwaarder dan de Sigma.
Ik heb een 28/2.5 50/2 en 135/2.8 lens met Nikon Mount. Ik vind de 135mm eigenlijk niet te doen vanuit de hand. Maar die moet ik met peaking nog testen.F_demon schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:34:
[...]
Je kan de gevoeligheid en kleur instellen, maar ik kan me ook voorstellen dat een fish-eye gewoon teveel scherptediepte heeft.
200mm vanuit de hand is ook geen doen trouwens.
Mja, de OS van Sigma is heel tempting ja. Naast de 18-250 weet ik ook dat ie op de 17-70 zou moeten zitten. Bij de 18-125 die ik besteld heb schijnen ze 'm te hebben weg gelatenEXX schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:54:
Ik begin steeds meer te neigen naar de Sigma 18-250 HSM, vanwege de aanwezigheid van de beeldstabilisatie. Gisteren hield de A55 het na 4 minuten gezien met filmen vanwege oververhitting. SSS stond aan.
Bij de Sigma lens had ik SSS kunnen uitzetten en langer kunnen filmen, en toch profijt gehad van (in dit geval optische) beeldstabilisatie.
Wat het gewicht van de Sigma betreft, ik had tijdens het filmen gisteren de Minolta beercan erop, en die is met zijn 695 gram nog zwaarder dan de Sigma.

Maar goed, het blijft mij toch primair om foto's gaan en als ik een dure 18-250 koop terwijl ik me vooral in het 18-70 bereik te veel erger aan de optische beperkingen, dan heb ik aan stabilisatie bij video ook niet zo veel. Maar het is en blijft een compromis, helaas.
Als Sigma, Tamron of Sony nou eens met een lens zoals de 15-85 van Canon zou komen......en dan met HSM en OS. Dat zou echt bazig zijn
Trouwens, wat betreft dat gewicht: Dat Sigma niet licht is had ik al door. Maar durf je zo'n objectief, ondanks z'n gewicht, bv. gewoon aan de A55 te laten zitten, zelfs als je 'm niet ondersteunt? Die A55 voelt zo licht en fragiel

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 20-06-2011 14:28 ]
Ik geloof dat mensen op DPreview 90mm als bovengrens noemen. Soms 50mm al.Wolfensteijn schreef op maandag 20 juni 2011 @ 14:17:
[...]
Ik heb een 28/2.5 50/2 en 135/2.8 lens met Nikon Mount. Ik vind de 135mm eigenlijk niet te doen vanuit de hand. Maar die moet ik met peaking nog testen.
Dat gezegd, ik denk dat je met een beetje oefening, of met kortere lenzen hier heel veel plezier van kan hebben.
Daar moet het maar tegen kunnen, want daar is het voor gemaakt. De Minolta beercan is zoals gezegd nog zwaarder (694 gram) dan de Sigma (630 gram), en die heb ik regelmatig op de A55 zitten. Geen enkel probleem; niet uit de hand (waarbij je met 1 hand de lens ondersteunt), en ook niet op de monopod (waarbij de lens "vrij" hangt).eymey schreef op maandag 20 juni 2011 @ 14:26:
[...]Trouwens, wat betreft dat gewicht: Dat Sigma niet licht is had ik al door. Maar durf je zo'n objectief, ondanks z'n gewicht, bv. gewoon aan de A55 te laten zitten, zelfs als je 'm niet ondersteunt? Die A55 voelt zo licht en fragiel![]()
Verder heb ik nog een Minolta 500mm Reflex, die weegt 665 gram (ook meer dan de Sigma), en dat is ook geen probleem.
meuk: Sony SLT-A55 2.00
edit: mijnsinziens is de A35 de beter keus. Hitte probleem is aangepakt en verder dezelfde features als de A55. Ik zie geen punt wat de A55 heeft dat niet ook al in de A35 zit.
[ Voor 73% gewijzigd door ROFLASTC op 20-06-2011 15:33 ]
And it goes BRAAAAAPP!
De FPS, GPS en het draaibare scherm heb je wel op de A55 zitten en niet op de A35, toch?
GPS /care... Dat vreet energie helaas.readytoflow schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:16:
Ja, het verschil wordt wel erg klein geloof ik...
De FPS, GPS en het draaibare scherm heb je wel op de A55 zitten en niet op de A35, toch?
FPS, geen idee op dit moment maar verwaarloosbaar imo
And it goes BRAAAAAPP!
De FPS ben ik wel met je eens. Die functie gebruik ik maar zelden op full speed.
Draaibaar scherm vind ik dan wel een echt gemis, dat gebruik ik erg veel moet ik zeggen.
Heeft de A35 verder ook een externe microfoon ingang e.d.? En kan je met dat model eindelijk wel handmatig video-opname parameters instellen zonder AF te missen?
Persoonlijk ben ik, ondanks hitteprobleem, nog steeds blij met de keuze voor de A55
Dat draaibare scherm is idd wel 1! voordeel. tegenover de A35.
And it goes BRAAAAAPP!
dat en met hogere iso waardes gaat hij ook de ruis peakenWolfensteijn schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:08:
Peaking werkt niet zo heel fantastisch met een Pelen 8mm lens. Maar de rest van mijn analoge Nikon arsenaal werkt het perfect mee
zit er nu wel aan te denken die 28mm 2.8mm slrmagic lens te halen, eerste sample shots zien er goed uit namelijk, maarja een MF only lens.
Dit topic is gesloten.