Het grote Sony dSLR- en objectieventopic v2011 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste
Acties:
  • 101.080 views

Onderwerpen

Alle 115 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
Waar kan je voorbeeld foto's (onbewerkt) zien van Sony a55 met de verschillende aanbevolen lenzen?

- kitlens vs 17-50 F2.8 tamron
- prime's etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

PowerUp schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:01:
Het ging over E-mount inderdaad.

nieuws: Alle toekomstige Alpha-camera's krijgen vaste spiegel
Ik denk niet dat er nog camera's met een OVF gaan komen...
Tja wie is die woordvoerder? is dat echt een hooggeplaatst iemand of hebben ze dat verhaal een beetje opgeblazen? (want ik verwacht zo'n belangrijk item eerder rechtstreeks uit Japan te horen en niet uit Spanje).
En er staat ook bij: 'het is nog niet bekend wat Sony van plan is met de opvolgers van de fullframe Alpha A900- en A850-camera's'.
Dus als het nieuws klopt, gaat het dan ook om de fullframe's ja of nee? (zo ja hoop ik dat ze iets van een hybride zoeker kunnen bouwen).
We zullen zien waar het heengaat, voorlopig zijn mijn spulletjes nog prima voor een lange tijd.

Edit:
MetalG schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:27:
Waar kan je voorbeeld foto's (onbewerkt) zien van Sony a55 met de verschillende aanbevolen lenzen?

- kitlens vs 17-50 F2.8 tamron
- prime's etc?
Op Dyxum.
Zoek even de lens op in de database en je kunt reviews, persoonlijke ervaringen en voorbeeldfoto's vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door Mud.Starrr op 01-03-2011 21:08 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
PowerUp schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:45:
Er komen in 2011 als het goed is 4 lenzen bij:

50 mm f/1.8
30 mm f/3.5 macro
55-200 f/4-5.6
zeiss 24 f/1.7
dat is nu precies het probleem, komen er weer een paar schijnbaar willekeurige lenzen bij. leuk hoor zo'n high-end 24/1.4, maar zolang ze er geen fatsoenlijke high-end camera voor hebben, is er nauwelijks iemand die hem koopt.

idee is hartstikke leuk, een lichtsterke 35mm equivalent voor het NEX systeem, maar de rest van het systeem richt zich volledig op de amateurmarkt en ik zie verder nog geen enkele lijn in het systeem. datzelfde probleem heeft het alpha systeem naar mijn idee ook, Sony lijkt volledig willekeurig allerlei lenzen en bodies op de markt te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uiteraard zijn die andere lenzen ook compleet random uitgekozen. Wat moet iemand nou met een 55-200, of een 50 f/1.8? Die heeft geen enkel ander merk in het assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lateef schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 21:44:
[...]

dat is nu precies het probleem, komen er weer een paar schijnbaar willekeurige lenzen bij. leuk hoor zo'n high-end 24/1.4, maar zolang ze er geen fatsoenlijke high-end camera voor hebben, is er nauwelijks iemand die hem koopt.
Je kunt zeggen van de A900 en A850 wat je wil, maar het zijn toch zeker wel camera's die op bepaalde gebieden wel high-end zijn.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
PowerUp schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 21:53:
Uiteraard zijn die andere lenzen ook compleet random uitgekozen. Wat moet iemand nou met een 55-200, of een 50 f/1.8? Die heeft geen enkel ander merk in het assortiment.
je weet dat andere merken zo'n 50/1.8 ontworpen hebben als standaardlens voor kleinbeeld? best aardig als hij toch in het assortiment zit, maar voor een nieuw systeem slaat hij redelijk als een tang op een varken. het blijft gewoon een 'net-niet' lens op aps-c.

nikon komt met zijn eerste af-s prime voor aps-c met een 35/1.8, olympus heeft een 17/2.8 en panasonic een 20/1.7 voor m4/3. dat maakt een hoop meer sense dan zo'n 50mm op aps-c. dat andere lenzen hem ook hebben, maakt het niet logisch om hem dan maar ook in je assortiment op te nemen, zeker niet als andere merken hem voor een ander formaat hebben ontwikkeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Universal Creations schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:00:
[...]
Je kunt zeggen van de A900 en A850 wat je wil, maar het zijn toch zeker wel camera's die op bepaalde gebieden wel high-end zijn.
tot op zekere hoogte wellicht wel, maar daar past zo'n e-mount lens zo rot op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lateef schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:12:
[...]

Mijn fout. Misschien komt er op niet al te lange termijn high-end NEX (de 7 bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lateef schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:10:
[...]

je weet dat andere merken zo'n 50/1.8 ontworpen hebben als standaardlens voor kleinbeeld? best aardig als hij toch in het assortiment zit, maar voor een nieuw systeem slaat hij redelijk als een tang op een varken. het blijft gewoon een 'net-niet' lens op aps-c.

nikon komt met zijn eerste af-s prime voor aps-c met een 35/1.8, olympus heeft een 17/2.8 en panasonic een 20/2 voor m4/3. dat maakt een hoop meer sense dan zo'n 50mm op aps-c. dat andere lenzen hem ook hebben, maakt het niet logisch om hem dan maar ook in je assortiment op te nemen, zeker niet als andere merken hem voor een ander formaat hebben ontwikkeld...
Het wordt een portretlens op APS-C, ik vind het zelf geen verkeerd bereik wat je er mee krijgt, maar dat zal persoonlijk zijn. Het is geen onbruikbaar bereik ofzo. In 2012 komen er nog drie lenzen.
lateef schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:12:
[...]

Het gaat inderdaad om de E-mount. Maar daarom komt er ook waarschijnlijk een NEX-7 die het systeem voor de meer geavanceerder fotograaf aantrekkelijk moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Universal Creations schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:17:
[...]

Mijn fout. Misschien komt er op niet al te lange termijn high-end NEX (de 7 bijvoorbeeld).
kan gebeuren. over die tweede zin, ja misschien wel, maar misschien ook niet. en als die er wel komt, is er dan maar één high-end lens bij. je weet bij Sony gewoon niet welke kant ze op willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
PowerUp schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:27:
En toch zijn ze er tot nu toe erg succesvol mee ;)
de telegraaf is een uiterst succesvolle krant en mcdonalds een uiterst succesvolle fastfoodketen, over de kwaliteit van de twee zullen we het maar niet hebben, toch...
PowerUp schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:27:
High end is overigens niet zo'n probleem bij Sony, de gaten zitten vooral in het mid-end assortiment.
probleem bij Sony naar mijn idee is dat er veel te weinig lijn in zit.

ik heb een aantal jaar serieus overwogen om op Sony over te stappen, maar ben blij dat ik dat niet heb gedaan. de 24/70 onderscheid zich nauwelijks van die van Nikon en is 800 euro duurder, voor 1200 euro is Sony's 35/1.4 een prutslens en een echt goede 50mm hebben ze niet (Nikon evenmin). de ziess 85/1.4 is een mooie lens, maar ik heb nu ook geen 85 mm lens en mis hem zelden. wat heeft Sony verder? een 135mm lens van Zeiss die goed is en een 24mm ook van Zeiss, die ik niet ken, maar waarschijnlijk ook gewoon goed is. en dan hebben we het nog niet over de alpha 850 en 900, wat eerlijk gezegd one-trick-pony's zijn.

dus als ik heel eerlijk ben, heeft Sony óók in het high-end segment best een probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 23:52

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

lateef schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:43:
[...]

de telegraaf is een uiterst succesvolle krant en mcdonalds een uiterst succesvolle fastfoodketen, over de kwaliteit van de twee zullen we het maar niet hebben, toch...

[...]

probleem bij Sony naar mijn idee is dat er veel te weinig lijn in zit.

ik heb een aantal jaar serieus overwogen om op Sony over te stappen, maar ben blij dat ik dat niet heb gedaan. de 24/70 onderscheid zich nauwelijks van die van Nikon en is 800 euro duurder, voor 1200 euro is Sony's 35/1.4 een prutslens en een echt goede 50mm hebben ze niet (Nikon evenmin). de ziess 85/1.4 is een mooie lens, maar ik heb nu ook geen 85 mm lens en mis hem zelden. wat heeft Sony verder? een 135mm lens van Zeiss die goed is en een 24mm ook van Zeiss, die ik niet ken, maar waarschijnlijk ook gewoon goed is. en dan hebben we het nog niet over de alpha 850 en 900, wat eerlijk gezegd one-trick-pony's zijn.

dus als ik heel eerlijk ben, heeft Sony óók in het high-end segment best een probleem...
Dat ben ik toch niet helemaal met je eens. Ik moet zeggen dat ik ook de laatste tijd mijn twijfels heb over Sony, en of ik misschien toch maar moet overstappen om de simpele reden dat ik nooit een EVF zou willen. Daarnaast is wat PowerUp zegt, er is nauwelijks een middensegment, gewoon het grootste probleem (op de 16-80CZ en de 70-300G na dan)
Wat jou commentaar op het high-end segment aangaat; van 16mm tot 400mm kun je alle mogelijke lenzen voor FF camera's krijgen die je van een camera systeem mag verwachten, de Zeiss lenzen zijn top, en onderscheiden zich zeker wel van de concurrentie op het gebied van IQ. Maar er zijn geen lenzen die daar onder zitten (70-200F4, 24-105F4, 17-40F4 etc). En daarnaast heeft Sony gewoon nog altijd geen midden/high end camera. De A700 en A900/850 waren prima camera's maar het wordt langzaam weer tijd voor wat vernieuwingen, op die manier weten mensen die hebben/willen investeren in het Alpha systeem ook waar ze aan toe zijn. Maar goed als je een op het forum van DPreview komt dan kun je daar alle mogelijke discussies en rants vinden over dit onderwerp. Fact is dat Sony wel wat duidelijker mag zijn naar zijn consumenten, en het liefst de beslissing ook bij de consument laten of ze een OVF/EVF willen.

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@lateef: Nou, de Zeiss lenzen hebben wel een schitterende tekening, zeg maar 3D pop, die je zelden bij andere lenzen ziet. Voor de rest zijn ze behoorlijk overpriced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lateef schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:43:
[...]

Het is lastig vergelijken als de grotere concurrenten niets vergelijkbaars hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:00

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Maar wat betreft FF zal een professionele fotograaf zich wel twee keer bedenken voordat hij een Sony FF camera zal kopen gezien al de onzekerheid. Sony was al geen grote speler maar zal het op deze manier ook nooit worden, jammer |:(

Een lens zoals de Canon 70-200 F4 voor een redelijke prijs zou wel heel leuk zijn. Mijn beercan komt aardig in de buurt (niet slecht voor een lens die 2.5 keer zo goedkoop is) maar nieuwe versie hiervan zou wel heel leuk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:02

Don Quijote

El Magnifico

ik ben het in ieder geval met lateef eens dat de 35/1.4G erg tegenvalt voor de prijs :) (Die gaat binnenkort marktplaats weer op). De 24-70 Zeiss daarentegen vind ik toch wel een lens met een heel eigen karakter, en wat mij betreft een van de beste objectieven in het segment is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Universal Creations schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:00:
@lateef: Nou, de Zeiss lenzen hebben wel een schitterende tekening, zeg maar 3D pop, die je zelden bij andere lenzen ziet. Voor de rest zijn ze behoorlijk overpriced.
jawel, de primes, inderdaad. iig de 85 en 135 die ik ken. de 24mm ken ik niet, maar ik geloof graag dat het daar ook voor geldt. voor de 24-70 vind ik dat overigens niet gelden. (oja, Zeiss heeft ook een 16-35 voor Sony, die ken ik ook niet, maar ik verwacht dat die qua tekening dichter bij de 24-70 zit dan bij de primes).

Ze hebben dus inderdaad drie schitterende lenzen, maar bijvoorbeeld mijns inziens zeer essentiële lenzen missen ze (een 35 en 50mm lens). Als je dan kijkt naar de bodies waarmee die lenzen tot hun volle recht komen (de 850 en 900), dat zijn bodies die met name tot hun recht komen onder redelijk gecontroleerde omstandigheden, dan kan je ook best goed uit de voeten met manual focus lenzen en laat Zeiss nu net een hele mooie range manual focus lenzen voor Nikon, Canon, Pentax en M42 hebben :)
PowerUp schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:02:
[...]
Het is lastig vergelijken als de grotere concurrenten niets vergelijkbaars hebben...
fotografie bestaat gelukkig al lang genoeg om over zo'n systeem een oordeel te kunnen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
PowerUp schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:45:
Er komen in 2011 als het goed is 4 lenzen bij:

50 mm f/1.8
30 mm f/3.5 macro
55-200 f/4-5.6
zeiss 24 f/1.7

Die laatste zal wel met een onbetaalbaar prijskaartje komen, aangezien de Zeiss 2/24 op de A-mount al dik 1k kost.

Wat ik momenteel wel een probleem is dat het gewoon niet duidelijk is waar Sony heen wil. Het lijkt nu vrij zeker dat ze de OVF vaarwel zeggen en met NEX en SLT verder willen. In interviews zeggen ze de laatste tijd iets meer (ze willen zich momenteel focussen op APS-C en waarschijnlijk met een Fullframe SLT komen als er EVF's zijn die goed genoeg zijn om mee te kunnen met de optische zoekers).

Volgende maand komt er hoogst waarschijnlijk de nieuwe NEX-3C met meer knopjes en misschien de 16 MP sensor, en ook een aantal van de nieuwe lenzen. In september dan de A77 en mogelijk ook de NEX-7 met 24 MP sensor, misschien een Exmor R bsi sensor... Ik ben er erg benieuwd naar :)
Ik heb vooral het gevoel dat Sony verkeerd kijkt naar het NEX systeem, zoveel potentionele kopers als er meer compactere walk around snelle prime lenzen te krijgen zouden zijn. Vind dan ook dat ze een beetje hun sterke start met de NEX verspilt hebben. Maargoed het blijft een leuk systeem en met eindelijk de lenzen die mensen willen kan het zeker iets heel moois worden.

Ben ook benieuwd wat de A77 gaat doen. Heb in de tussentijd een K5 gekocht maar ben nooit te beroerd voor een 2de systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
PowerUp schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 08:31:
[...]
Bedoel je EVIL in het algemeen of de manier waarop Sony het implementeert?
de manier waar Sony het systeem op de markt zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:51
Sn0wblind schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 02:45:
[...]

Ik heb vooral het gevoel dat Sony verkeerd kijkt naar het NEX systeem, zoveel potentionele kopers als er meer compactere walk around snelle prime lenzen te krijgen zouden zijn. Vind dan ook dat ze een beetje hun sterke start met de NEX verspilt hebben. Maargoed het blijft een leuk systeem en met eindelijk de lenzen die mensen willen kan het zeker iets heel moois worden.

Ben ook benieuwd wat de A77 gaat doen. Heb in de tussentijd een K5 gekocht maar ben nooit te beroerd voor een 2de systeem.
Ik denk dat dat wel mee zal vallen. De concurrentie op dat gebied (Olympus, Samsung) heeft echt niet beter verkocht. Sterker nog, ik denk dat Sony nooit had gedacht dat de NEX serie zo goed zou verkopen.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lateef schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:21:
[...]

de manier waar Sony het systeem op de markt zet.
Wat zouden ze dan beter moeten/kunnen doen? Meer lenzen, groter aanbod? Ik vermoed dat Sony gewoon niet genoeg capaciteit heeft om zoveel lenzen tegelijk te ontwikkelen, ook als je kijkt naar de afgelopen jaren.
Strider schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:42:
[...]

Ik denk dat dat wel mee zal vallen. De concurrentie op dat gebied (Olympus, Samsung) heeft echt niet beter verkocht. Sterker nog, ik denk dat Sony nooit had gedacht dat de NEX serie zo goed zou verkopen.
In de UK heeft Sony in december zelfs Nikon van de 2e plek gestoten dankzij NEX. De vertraging van de A560 lijkt er ook mee te maken te hebben dat ze alle 14 MP sensoren nodig hebben voor NEX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
PowerUp schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:56:
[...]

Wat zouden ze dan beter moeten/kunnen doen?
helderheid. welke markt(en) willen ze gaan bedienen en op welke manier. dus niet zomaar willekeurig meer lenzen (en bodies) op de markt droppen, maar laten zien waar je met het NEX systeem naar toe wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft Sony allang uitgelegd dat NEX voor consumenten is. Als je op hun site kijkt dan staat de NEX onder beginners vermeld.

Wat wil je pecies weten dan? Een roadmap hoef je niet te verwachten, de concurrentie in deze markt is moordend. Informatie delen daar doen ze niet aan, dat geldt voor elke camera-fabrikant.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
lateef schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:18:
[...]

helderheid. welke markt(en) willen ze gaan bedienen en op welke manier. dus niet zomaar willekeurig meer lenzen (en bodies) op de markt droppen, maar laten zien waar je met het NEX systeem naar toe wilt.
Heb je nog nooit de reclame van de NEX serie gezien ;)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:32:
Volgens mij heeft Sony allang uitgelegd dat NEX voor consumenten is.
als dat zo is, waarom komen ze dan met een CZ 24/1.7 op de markt? dat is dus precies wat ik bedoel, als je zegt dat je je op de consumentenmarkt richt, blijf daar dan bij.

zou ik overigens wel een gemiste kans vinden, want ook in de high-end markt zie ik zeker wel ruimte voor een compacte systeem camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
lateef schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:53:
[...]

als dat zo is, waarom komen ze dan met een CZ 24/1.7 op de markt? dat is dus precies wat ik bedoel, als je zegt dat je je op de consumentenmarkt richt, blijf daar dan bij.

zou ik overigens wel een gemiste kans vinden, want ook in de high-end markt zie ik zeker wel ruimte voor een compacte systeem camera.
Ik denk dat de NEX oorspronkelijk bedoeld is geweest voor de consumentenmarkt, als opstap van een compact camera. Maar wat ik zelf heb gemerkt is dat de NEX ook veelvuldig is gekocht door mensen die al jaren werkten met een dslr camera, en vooral deze mensen hebben via social media de nodige lof maar ook kritiek geuit op de NEX serie, in de zin van te weinig bedieningsknoppen, te weinig lensen etc. Deze mensen willen graag met de NEX verder. Sony ziet hier natuurlijk nu ook een markt in, en gaat daarom natuurlijk zijn NEX assortiment uitbreiden.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ravnoss schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:18:
ik ben het in ieder geval met lateef eens dat de 35/1.4G erg tegenvalt voor de prijs :) (Die gaat binnenkort marktplaats weer op). De 24-70 Zeiss daarentegen vind ik toch wel een lens met een heel eigen karakter, en wat mij betreft een van de beste objectieven in het segment is.
De 35G is een echte Minolta lens, iets waar je echt van moet houden.
Niet perse heel scherp, maar vooral op kleur, eenheid en DOF gericht...en in lijn met de andere G lenzen (die niet door Sony zelf zijn ontworpen).
Als de Zeiss 24-70mm je goed bevalt heb je misschien een andere voorkeur, die 2 stijlen zijn totaal niet met elkaar te vergelijken.
Hier loopt Sony ook meteen tegen een probleem op.
Minolta had een lijn met de G serie, waar ex Minolta gebruikers graag op doorgaan.
Maar met Zeiss krijg je een totaal ander beeld.
En nu ze beide voeren loopt het een beetje door elkaar, en waar moeten Sony (niet Zeiss of ex Minolta G) lenzen het meest op lijken?
Ze moeten die lijn naar de stijl van Zeiss toe trekken denk ik en gewoon de liefhebbers voor de originele G serie opofferen.
De Sony G's die Sony zelf ontworpen heeft zijn al heel anders, dus ik denk ook dat ze die kant op willen.
Zelf ben ik overigens een Minolta G gebruiker, 17-35G 28-70G en 80-200G zijn mijn belangrijkste lenzen.
Het bijzondere is dat Minolta de hele serie heel erg op elkaar heeft afgestemd qua kleuren.
Naar wat ik begrijp leverden ze liever nog wat scherpte in om de kleuren dichter bij elkaar te krijgen dan andersom.
Totaal het tegenovergestelde dan wat Zeiss doet met zijn ontwerpen.

@ Lateef, ok we weten nu wat je van Sony vindt.
Mogen we nu gewoon weer verder praten over de apparatuur in plaats van wat Sony wel of niet heeft, wel of niet gaat doen, en wat we er wel of niet van vinden?
Sony is duidelijk nog op zoek naar een eigen identiteit, geef ze nog een jaar of 5 en laten we dan eens kijken wat ze ervan gebakken hebben.
Canon en Nikon hadden ook niet in 5 jaar hun identiteit opgebouwd zoals ze nu bekend staan.
Ik denk dat een termijn van 10 jaar redelijk is (waarbij Sony nu op de helft is).
Als ze daarna nog geen duidelijk systeem op de markt hebben staan mag je je echt zorgen gaan maken.

Edit, zoooo wat ben ik traag :P
Die CZ 24/1.7 vind ik niet zo raar.
Als je kijkt met wat voor lenzen (met verloopringen) bepaalde mensen nu al rondlopen is er gewoon ook een markt voor zo'n lens naast de 16mm pancake die ze al hebben.
Laatst nog een fotograaf gezien met een prachtige Nikon prime (Wolf, die hier ook regelmatig voorbij komt).
Die gebruikt de NEX ook regelmatig, en hij verbaasde mij nog door me te vertellen dat hij met de ISO verder kon dan zijn A700 (en die bestaat toch bekend om zeer goede ISO prestaties sinds FW4) en dat hij hem daarom gewoon af en toe bij concertfotografie gebruikt.
Ik durf niet te zeggen wat er evt. met de NEX gemaakt is, maar hier is zijn werk te vinden: http://sachawolf.com/
Maar wat ik dus probeer te zeggen is dat er mensen zijn die gewoon een zeer goede lens op die camera willen zetten.
Nu doen ze dat met een verloop en een lens van een ander merk.
Als Sony die Zeiss pancake uitbrengt voor een redelijk betaalbare prijs (sub €800 denk ik dan aan) gaan ze er zelf nog wat aan verdienen ipv die andere fabrikant.

[ Voor 37% gewijzigd door Mud.Starrr op 02-03-2011 11:49 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Strider schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:08:
[...]
Ik denk dat de NEX oorspronkelijk bedoeld is geweest voor de consumentenmarkt, als opstap van een compact camera. Maar wat ik zelf heb gemerkt is dat de NEX ook veelvuldig is gekocht door mensen die al jaren werkten met een dslr camera, en vooral deze mensen hebben via social media de nodige lof maar ook kritiek geuit op de NEX serie, in de zin van te weinig bedieningsknoppen, te weinig lensen etc. Deze mensen willen graag met de NEX verder. Sony ziet hier natuurlijk nu ook een markt in, en gaat daarom natuurlijk zijn NEX assortiment uitbreiden.
mag voor Sony hopen dat dat niet de manier is waarop Sony daar ook een markt in zag, dan hebben ze hun huiswerk niet zo goed gedaan. maar ik kan me niet voorstellen dat Sony zo te werk gaat, daar wordt je niet één van de 50 grootste merken ter wereld van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
lateef schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:41:
[...]

mag voor Sony hopen dat dat niet de manier is waarop Sony daar ook een markt in zag, dan hebben ze hun huiswerk niet zo goed gedaan. maar ik kan me niet voorstellen dat Sony zo te werk gaat, daar wordt je niet één van de 50 grootste merken ter wereld van...
Volgens mij wel hoor, kijk eens naar het design van de Nex camera's, en kijk vooral eens naar de bediening van de camera met de eerste firmware! Daaraan is duidelijk te zien dat de Nex gewoon bedoeld is geweest voor consumenten die met de 'kwaliteit' van een dslr willen fotograferen zonder te 'moeten' werken met instellingen waar ze niets van begrijpen, en ook geen interesse in hebben. En nadat Sony merkte wat voor kritiek er op de Nex serie geuit werd, kwam firmware 3 op de markt, die het mogelijk maakte om redelijk snel instellingen te veranderen.

Het lijkt er dan inderdaad op dat Sony zijn huiswerk niet goed gedaan heeft. Maar stel jij als dslr gebruiker zou een enquête invullen waarin gevraagd zou worden of je interesse hebt in een aps-c camera zonder zoeker, met verwisselbare lenzen en die een stuk kleiner is dan een dslr camera. Het zou mij niets verbazen als het overgrote deel zou antwoorden: nee dan gebruik ik liever mijn dslr.

Overigens wel grappig om te zien wat voor lenzen er wel niet gebruikt worden op de NEX: klik

[ Voor 6% gewijzigd door Strider op 02-03-2011 14:34 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Mud.Starrr schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:25:
[...]
[...]
Die CZ 24/1.7 vind ik niet zo raar.
[...]
De lens zelf is niet raar, in tegendeel, zou zo maar eens een hele mooie lens kunnen worden. Nikon en Canon hadden allang met zo'n lens voor hun APS-c systeem moeten komen. Maar Nikon en Canon hebben wel een high-end aps-c camera. Sony heeft dat voor haar NEX system (nog) niet en lijkt zich daar ook niet (echt) op te richten. Dat rijmt gewoon niet zo goed met elkaar en vind ik geen goede strategie, iig geen strategie waar ik op zou vertrouwen. Natuurlijk zijn er altijd wel mensen die een high-end lens op een consumenten body doen (of andersom), maar het gros van de gebruikers hebben lenzen en bodies die wat beter rijmen bij elkaar. Het voorbeeld wat je aanhaalt, hoort mijns inziens ook niet tot de doelgroep die Sony met de huidige NEX camera's wilt bereiken (hij gebruikt tenslotte ook een A700). Het succes van zo'n high-end lens valt of staat bij een high-end body en meerdere andere high-end lenzen (in de pijplijn).

Dat er voor de consumentenmarkt plaats is voor een minder wijde prime naast de 16/2.8 ben ik wel van overtuigd, maar niet één die zo 800~1000 euro zou kunnen gaan kosten. de 16/2.8 kost 200 euro, voor een vergelijkbaar bedrag (of zelfs iets goedkoper) is voor die consumentenmarkt een 24/2.8 en/of 35/2.0 een veel logischere keuze.

zelf vind ik die 24/1.7 reuze interessant, maar niet zolang ze slechts camera's hebben zoals de NEX3 en 5 en zolang er totaal geen tekenen zijn dat Sony die high-end kant serieus oppakt.
Strider schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:02:
[...]
Het lijkt er dan inderdaad op dat Sony zijn huiswerk niet goed gedaan heeft. Maar stel jij als dslr gebruiker zou een enquête invullen waarin gevraagd zou worden of je interesse hebt in een aps-c camera zonder zoeker, met verwisselbare lenzen en die een stuk kleiner is dan een dslr camera. Het zou mij niets verbazen als het overgrote deel zou antwoorden: nee dan gebruik ik liever mijn dslr.
ik heb daar hier een aantal jaar terug al voor gepleit, maar inderdaad, een hoop mensen zullen daar negatief op reageren. maar het is niet te hopen dat Sony op die manier haar onderzoeken doet, dan kom je inderdaad nooit op nieuwe producten. zoals Steve Jobs al zei: “It’s really hard to design products by focus groups. A lot of times, people don’t know what they want until you show it to them.”

maar je hoeft niet echt een helderziende te zijn om te weten dat er een markt is voor een high-end compacte systeem camera. wanneer ze er bij Sony echt pas achter kwamen dat er vraag is naar zo'n camera nadat ze de NEX3 en 5 op de markt hadden gebracht, kunnen ze beter hun onderzoeksafdeling uit de deur gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Sony moet hun value prime line ook voor de E-mount geschikt gaan maken.

Betaalbare (relatief) 85/2.8 en 35/1.8 op de nex-5 lijken mij fantastich. Met de 50mm die er sowieso aan gaat komen zou er dan een volledige reeks betaalbare primes voor E-mount beschikbaar zijn.

Mijn mening, dus Sony zal vast en zeker wat anders gaan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
lateef schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 20:07:
[...]

ik heb daar hier een aantal jaar terug al voor gepleit, maar inderdaad, een hoop mensen zullen daar negatief op reageren. maar het is niet te hopen dat Sony op die manier haar onderzoeken doet, dan kom je inderdaad nooit op nieuwe producten. zoals Steve Jobs al zei: “It’s really hard to design products by focus groups. A lot of times, people don’t know what they want until you show it to them.”

maar je hoeft niet echt een helderziende te zijn om te weten dat er een markt is voor een high-end compacte systeem camera. wanneer ze er bij Sony echt pas achter kwamen dat er vraag is naar zo'n camera nadat ze de NEX3 en 5 op de markt hadden gebracht, kunnen ze beter hun onderzoeksafdeling uit de deur gooien...
Maar Sony heeft ook een high-end compact systeem camera gemaakt, (in tegenstelling tot Canon en Nikon, waar is hun onderzoeksteam eigenlijk mee bezig geweest? want ze hebben flink wat marktaandeel verloren). Sony heeft juist wel gekeken waar er behoefte naar was, alleen de Nex had niet het bedieningsgemak van een dslr. Maar zo raar vind ik dat ook niet, want voordat je het weet ben je als design afdeling een een dslr aan het ontwikkelen in de plaats van een compact systeem camera. Ze hebben gewoon ergens een lijn getrokken: zoveel knoppen komen erop, en meer ook niet, etc".. 'hij moet ogen of dat hij makkelijk te bedienen is'.

De NEX is populair geworden, heeft nauwelijks concurrentie en er is verbetering mogelijk. Die verbetering zal nu wel toegepast worden, resultaat Sony heeft een cashcow erbij (NEX gebruikers willen een betere NEX, met betere lenzen). Marketing technisch is dit mijn inziens een dikke plus :)

[ Voor 10% gewijzigd door Strider op 02-03-2011 21:24 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Strider schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 21:15:
[...]
Maar Sony heeft ook een high-end compact systeem camera gemaakt
naar mijn mening heeft Sony dat niet gedaan. naar mijn mening heeft Sony een systeem camera gemaakt gericht op de onderkant van de systeem camera markt, een camera voor huisvrouwen om het wat ongenuanceerd te zeggen, maar in ieder geval geen camera voor en Carl Zeiss 24/1.7 lens.

dat ze zich op die markt richten is wellicht wel logisch, die markt is veel groter en daar valt het meeste geld te halen, maar met een firmware upgrade worden die camera's naar mijn idee echt geen high-end camera's. daar is wat meer voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
lateef schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:42:
[...]

naar mijn mening heeft Sony dat niet gedaan. naar mijn mening heeft Sony een systeem camera gemaakt gericht op de onderkant van de systeem camera markt, een camera voor huisvrouwen om het wat ongenuanceerd te zeggen, maar in ieder geval geen camera voor en Carl Zeiss 24/1.7 lens.

dat ze zich op die markt richten is wellicht wel logisch, die markt is veel groter en daar valt het meeste geld te halen, maar met een firmware upgrade worden die camera's naar mijn idee echt geen high-end camera's. daar is wat meer voor nodig.
De Carl Zeiss is straks ook te gebruiken op de NEX-7 ;)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Strider schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:59:
[...]
De Carl Zeiss is straks ook te gebruiken op de NEX-7 ;)
dat is dus precies mijn punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

lateef schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:42:
[...]
Wat maakt iets een high-end camera?

Het aantal knoppen? Bedieningsgemak? Beeldkwaliteit? De hoeveelheid lenzen? Een (optische) zoeker?

Heb je een Nex of loop je enkel te fulmineren op een systeem wat "naar jouw idee" onhandig is?
Het is een andere manier van werken, niet beter of slechter.

Het is een aanvulling op de bestaande camera's, maar zal ze nooit volledig vervangen.
Er zijn nog steeds bedrijven die camera's maken met zo'n balg ervoor en ook mensen die ze kopen.
Ook zijn er nog zat mensen die analoge fotocamera's gebruiken.
Het is nu weer technisch mogelijk om dit soort camera's te maken, wat in sommige gevallen een uitkomst kan zijn, in andere gevallen niet.

EDIT: Misschien komt dit wat grof over, maar ik ben hier een dagje weg en ik zie ene Lateef ongeveer de halve pagina volschrijven. :P
Soms gebruik makend van bijzonder slechte drogredenen. ;) (Telegraaf en McDonalds? Kom op dat zijn willekeurige voorbeelden. Daar kunnen net zo goed twee willekeurige andere bedrijven voor worden gekozen met een andere conclusie. Zegt dus helemaal niets.)
Maar ik houdt wel van een discussie, dus ik ben benieuwd wat hier de conclusie gaat zijn. Ik blijf gewoon toekijken. :+

[ Voor 19% gewijzigd door JaccoW op 03-03-2011 00:32 ]

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lijk mij wel een mooi moment om deze discussie te beëindigen, voordat het zo meteen te onvriendelijk wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
F_demon schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:27:
[...]
Soms gebruik makend van bijzonder slechte drogredenen.
ik hoop dat je begrijpt dat ik die drogreden gebruikte als reactie op een andere drogreden.

de rest van je relaas zal ik maar links laten liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Natuurlijk, we houden het hierbij.
We willen geen sfeer zoals ontstond op DPreview ten tijde van de introductie van de Nex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

F_demon schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 08:47:
Natuurlijk, we houden het hierbij.
We willen geen sfeer zoals ontstond op DPreview ten tijde van de introductie van de Nex.
Niet alleen toen, maar nog steeds ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Prototype Sony a700 replacement to be shown under glass, at Focus on Imaging, Birmingham NEC, Mar 6-9

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Zou dat niet gewoon het prototype zijn wat Sony ook al op de CES heeft getoond? Die met de doorzichtige behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij ziet er wel hetzelfde uit, lijkt mij dezelfde. Sony is erg zuinig met prototypes, de vorige ging ook dik een jaar mee :P

Het lijkt er op dan Sony een nieuwe sensor aan het ontwikkelen is à la Foveon, dus voor een enorm dynamisch bereik (SAR1, SAR2). Het is nog volop in ontwikkeling, de vroegst mogelijke release zou 2014 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt zeggen wat je wilt, maar de R&D afdeling van Sony mept die van Nikon en Canon het water uit :D

Ik denk wel dat Sony in staat is om voor september (wanneer de a77 uitkomt) een betere EVF te ontwikkelen, eentje met een hoger dynamisch bereik etc. Zakelijk gezien is de switch naar translucent volledig te rechtvaardigen :)

Ik kijk er naar uit, eindelijk iemand die de boel wakker schud.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:24:
Je kunt zeggen wat je wilt, maar de R&D afdeling van Sony mept die van Nikon en Canon het water uit :D

Ik denk wel dat Sony in staat is om voor september (wanneer de a77 uitkomt) een betere EVF te ontwikkelen, eentje met een hoger dynamisch bereik etc. Zakelijk gezien is de switch naar translucent volledig te rechtvaardigen :)

Ik kijk er naar uit, eindelijk iemand die de boel wakker schud.
qua technologie hebben ze veel in hun mars, het zijn naar mijn mening vooral de keuzes die ze maken die het een beetje teniet doen. Zoveel mensen willen gewoon nogsteeds een OVF, maar ze luisteren er gewoon niet naar, kenmerkend voor sony in het algemeen. Ik vind het idee van de SLT nogsteeds niks omdat het gewoon minder duurzaam is dat doorzichtige stukje spiegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sn0wblind schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:54:
[...]

qua technologie hebben ze veel in hun mars, het zijn naar mijn mening vooral de keuzes die ze maken die het een beetje teniet doen. Zoveel mensen willen gewoon nogsteeds een OVF, maar ze luisteren er gewoon niet naar, kenmerkend voor sony in het algemeen.
Dat vind ik de laatste tijd totaal niet kenmerkend voor Sony. De snelle firmware updates van de NEX 3/5 en de waslijst aan kleine verbeterpuntjes van de A550 naar A580 laten dat zien.
Ik vind het idee van de SLT nogsteeds niks omdat het gewoon minder duurzaam is dat doorzichtige stukje spiegel.
Hoezo is dat minder duurzaam? Je zou juist het omgekeerde verwachten nu de klappende spiegel weg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sn0wblind schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:54:
[...]

qua technologie hebben ze veel in hun mars, het zijn naar mijn mening vooral de keuzes die ze maken die het een beetje teniet doen. Zoveel mensen willen gewoon nogsteeds een OVF, maar ze luisteren er gewoon niet naar, kenmerkend voor sony in het algemeen. Ik vind het idee van de SLT nogsteeds niks omdat het gewoon minder duurzaam is dat doorzichtige stukje spiegel.
Minder duurzaam? I.t.t. een opklapbare spiegel die meganisch gestuurd wordt? Het zijn juist de mechanische onderdelen van een camera die hem minder duurzaam maakt. Zelfde geldt voor het meganische sluitergordijn.

Het is gewoon een goede zakelijke beslissing geweest om voor SLT te gaan. Sony wil marktaandeel afsnoepen van Nikon en Canon en er zijn twee manieren voor: Zelfde product voor een lagere prijs aanbieden of technologisch vooruitstrevender zijn dan je concurrentie. Die eerste optie is eigenlijk geen optie, omdat je dan naam maakt als "die goedkope camera-fabrikant".

Gewoon een goede strategische keus.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:25:
[...]

Minder duurzaam? I.t.t. een opklapbare spiegel die meganisch gestuurd wordt? Het zijn juist de mechanische onderdelen van een camera die hem minder duurzaam maakt. Zelfde geldt voor het meganische sluitergordijn.

Het is gewoon een goede zakelijke beslissing geweest om voor SLT te gaan. Sony wil marktaandeel afsnoepen van Nikon en Canon en er zijn twee manieren voor: Zelfde product voor een lagere prijs aanbieden of technologisch vooruitstrevender zijn dan je concurrentie. Die eerste optie is eigenlijk geen optie, omdat je dan naam maakt als "die goedkope camera-fabrikant".

Sure, je vergeet alleen dat er mensen zijn die duizenden euro's in minolta/sony apparatuur hebben zitten en die nu gedwongen worden door sony om óf over te stappen op een anders merk (met bijkomende financiële nadelen) of te accepteren dat ze bijvoorbeeld hun 300F2.8G op een (met alle respect) playstation camera moeten zetten. Nu klinkt dat misschien wat respectloos. Maar het merendeel van de mensen die de dure Zeiss en G lenzen gebruiken interesseert zich niet voor sweep pano, smile shutter, auto HDR etc. Deze mensen willen een duurzame camera met weathersealing, magnesium body, een een sensor die het meeste uit hun glas haalt, gewoon een goede camera waarmee ze weer een tijd uit de voeten kunnen. De A900/850/700 kon dat bieden, maar iedereen die toen zo'n camera kocht zit nu heel dicht tegen de 100.000 kliks aan (ik heb m'n A700 nu net geen twee jaar en ik zit al op bijna 50.000, kun je nagaan hoe een professional zit.), en er is niks om die camera's mee te vervangen mocht hij het begeven. En dat vergeet sony maar voor het gemak. Ik vind alle ontwikkeling rond het SLT gebeuren heel tof, maar nogmaals een camera systeem is geen magnetron of televisie. Met de beslissingen die Sony maakt rondom het systeem de laatste tijd negeert het een flinke groep mensen compleet, en dat kunnen ze naar mijn mening niet maken.

Edit: SLT heeft ook gewoon nog een sluiter gordijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Laatst online: 06-09 06:49
Zelf kan ik niet wachten op de CZ 24/1.7. Mooi voor op mijn Nexje :D Ik ben denk ik precies de doelgroep die Sony probeert te bereiken. Leuke gadgets, die wat mogen kosten, en uiteindelijk nergens op slaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
PowerUp schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:00:

Hoezo is dat minder duurzaam? Je zou juist het omgekeerde verwachten nu de klappende spiegel weg is...
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:25:
[...]

Ben het hier niet mee eens, de klapspiegel gaat vaak langer mee dan de shutter en die is in de SLT alsnog aanwezig, daarnaast is het iets wat in het optische pad zit, stof erop kan je er wel af blazen maar wat als er iets anders erop terecht komt. Dan moet je camera terug. Als het dezelfde duurzaamheid van een normale spiegel had was het te reinigen voor de ervaren fotograaf, dat is dus nu niet het geval.

Ik denk dat de meestte high end gebruikers weinig geven om de voordelen van SLT, wat dus eigenlijk alleen het phase detectie AF tijdens filmen is. Voor consumenten cameras geeft het wel weer als voordeel een hogere burst rate natuurlijk.

Maar Sony innoveerd al op andere punten maar slaan nu vind ik te ver door. Net zoals Pentax is de in body stabilisatie natuurlijk ideaal omdat nu ook al je prime lenzen gestabiliseerd zijn etc. Dat is al een pluspunt van sony, daarnaast de hedendaagse sensor die uitermate goed presteerd en redelijk betaalbare zeiss lenzen. Als Sony gewoon nu een body uit zou brengen met die sensor, snellere verwerking, beter AF mechaniek met meer AF punten, duurzamere body met een een goed uitgewerkte layout die de fotograaf helpt in zijn werk zou het lopen als warme broodjes. De oud minolta userbase en de A700 gebruikers wachten hier gewoon op. Maar Sony wilt NOG meer en probeert zichzelf te onderscheiden met SLT waar gebruikers mischien wel geen behoefte aan hebben en mischien juist dus tractie in de professionele wereld verliezen. De high end modellen zijn nodig om het kunnen te tonen van het merk. Al zit het grote geld bij de consumenten modellen, je hebt het als bedrijf nodig om te laten zien wat jouw merk kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Sn0wblind schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 18:49:
[...]

[...]

Ben het hier niet mee eens, de klapspiegel gaat vaak langer mee dan de shutter en die is in de SLT alsnog aanwezig, daarnaast is het iets wat in het optische pad zit, stof erop kan je er wel af blazen maar wat als er iets anders erop terecht komt. Dan moet je camera terug. Als het dezelfde duurzaamheid van een normale spiegel had was het te reinigen voor de ervaren fotograaf, dat is dus nu niet het geval.

Ik denk dat de meestte high end gebruikers weinig geven om de voordelen van SLT, wat dus eigenlijk alleen het phase detectie AF tijdens filmen is. Voor consumenten cameras geeft het wel weer als voordeel een hogere burst rate natuurlijk.

Maar Sony innoveerd al op andere punten maar slaan nu vind ik te ver door. Net zoals Pentax is de in body stabilisatie natuurlijk ideaal omdat nu ook al je prime lenzen gestabiliseerd zijn etc. Dat is al een pluspunt van sony, daarnaast de hedendaagse sensor die uitermate goed presteerd en redelijk betaalbare zeiss lenzen. Als Sony gewoon nu een body uit zou brengen met die sensor, snellere verwerking, beter AF mechaniek met meer AF punten, duurzamere body met een een goed uitgewerkte layout die de fotograaf helpt in zijn werk zou het lopen als warme broodjes. De oud minolta userbase en de A700 gebruikers wachten hier gewoon op. Maar Sony wilt NOG meer en probeert zichzelf te onderscheiden met SLT waar gebruikers mischien wel geen behoefte aan hebben en mischien juist dus tractie in de professionele wereld verliezen. De high end modellen zijn nodig om het kunnen te tonen van het merk. Al zit het grote geld bij de consumenten modellen, je hebt het als bedrijf nodig om te laten zien wat jouw merk kan.
We zullen zien waar ze uiteindelijk heen gaan.
Ik geloof nog altijd niet dat ze echt full SLT zullen gaan (incl. de FF modellen dus) als ze de grootste compromissen niet grotendeels kunnen omzeilen/oplossen.
En als ze dat dan doen, en in welke vorm, ben ik ook benieuwd hoe de consumenten/pro's reageren.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Laatst online: 08-09 15:07
Wolfensteijn schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 10:53:
Zou dat niet gewoon het prototype zijn wat Sony ook al op de CES heeft getoond? Die met de doorzichtige behuizing.
Sorry, verkeerde quote van mij:
Sony Europe:
Prototype Sony a700 replacement to be shown under glass, at Focus on Imaging, Birmingham NEC, Mar 6-9

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 14:59
Mud.Starrr schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 20:27:
We zullen zien waar ze uiteindelijk heen gaan.
Ik geloof nog altijd niet dat ze echt full SLT zullen gaan (incl. de FF modellen dus) als ze de grootste compromissen niet grotendeels kunnen omzeilen/oplossen.
En als ze dat dan doen, en in welke vorm, ben ik ook benieuwd hoe de consumenten/pro's reageren.
Ik weet ook niet wat ik er van moet denken en hoe ik de betrouwbaarheid van het gerucht van die spaanstalige site moet inschatten. Naast de A33 en A55 staan ook nog gewoon een A560 en en A580. Het zou volkomen onbegrijpelijk zijn in het midden segment wel 2 DSLR's met een klein pentamirror zoekertje er naast te houden en in de hogere segmenten geen DSLR met Pentaprisma zoeker grootgenoeg om in rond te lopen te bouwen.

Juist in het segment met de echt fijne zoekers en de echt terughoudende kopers die optie niet aanbieden zou ik niet snappen.

Zolang er geen Sony persbericht uit is wacht ik het voorlopig allemaal nog maar even af.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb gisteren de AF-prestaties van de A580 kunnen testen. Geprobeerd om een RC-heli te volgen :P
Toen ik ze op de camera terug keek leek het of er erg veel mislukt waren. Nu op de computer valt het reuze mee, alleen geeft 50 mm f/2.8 een scherptediepte van een paar cm als het geval op een meter of 3 van je vliegt. Een deel van de heli was dan wel degelijk scherp, meestal de staart. Erg veel licht was er ook niet meer, het was net na zonsondergang. f/2.8 samen met ISO400 zorgden meestal nog wel voor een acceptabele sluitertijd.

Voorbeeld van een aardig gelukte foto, met ook duidelijk de vignettering van de Tamron 17-50 op 50 mm f/2.8:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MebrW3BxwOn22JsAaVrQ4pFb/full.jpg

100% crop:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YABAvxDreeQDTGL1SLxRuPW4/full.jpg

Uiteindelijk waren de meeste foto's op de heli gefocust, meestal op de staart dus. Alleen als hij heel dichtbij vloog ging het duidelijk mis met de AF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
Komt Sony/Tamron/Sigma/CZ/... binnekort uit met een 15-85 of iets dergelijks?

Dat zou doorslaggevend zijn om een a55 te kopen ipv een 550d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:34

EXX

EXtended eXchange

Er komt een nieuwe prime lens op de markt, ook voor de A mount:

Samyang 35mm F/1.4 AS UMC

Enkele voorbeeldfoto's zijn te zien op http://samyang.pl/article,8,news

[ Voor 18% gewijzigd door EXX op 07-03-2011 23:16 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
PowerUp schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:10:
Er is al een Sony 16-105 en een CZ 16-80. De enige geruchten over een nieuwe lens gaan over een CZ 16-50 f/2.8 SSM, maar dat duurt nog even.
Naar beeld kwaliteit toe, welke zou je aanraden, wellicht de CZ?
en hierbij zou ik dan nog een Prime aanschaffen ook 35/50mm voor binnenshuis ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 16-80 is wat duurder, maar optisch wel duidelijk beter dan de 16-105, en iets lichtsterker. (test van de 16-105 en 16-80).
Een lichtsterke prime is inderdaad handig voor binnenshuis, de 35 en 50 mm f/1.8 zijn allebei prima lenzen. Binnenshuis zal 35mm denk ik wat praktischer zijn.

Edit: meer plaatjes van de A77. Ik zie zo niet waar die CF nou in zou moeten, dat klepje lijkt mij veel te klein.

[ Voor 18% gewijzigd door PowerUp op 08-03-2011 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

EXX schreef op maandag 07 maart 2011 @ 23:13:
Er komt een nieuwe prime lens op de markt, ook voor de A mount:

Samyang 35mm F/1.4 AS UMC

Enkele voorbeeldfoto's zijn te zien op http://samyang.pl/article,8,news
Jammer dat het waarschijnlijk weer manual focus is..

Die nieuwe 17-50 lenzen van Tamron en Sigma met HSM zijn trouwens wel duur zeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr_gadget schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 17:51:
[...]

Jammer dat het waarschijnlijk weer manual focus is..

Die nieuwe 17-50 lenzen van Tamron en Sigma met HSM zijn trouwens wel duur zeg :/
Alle Samyang objectieven zijn manual focus, dus niet waarschijnlijk, maar 100% zeker ;)
HSM maakt die nieuwe Tamron en Sigma lenzen zo duur, maar de stabilisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

[b]PowerUp schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 08:29
Edit: meer plaatjes van de A77. Ik zie zo niet waar die CF nou in zou moeten, dat klepje lijkt mij veel te klein.
Er komt zover bekend ook geen CF in, maar waarschijnlijk een SD kaart ( of aanverwante snelle versie )

En de geruchten tot op heden zijn een 24mp sensor, SLT techniek, wheather sealing etc. etc.
Ben benieuwd.
Hoop dat er snel goede duidelijkheid over komt en wat testen. Als dit iets is wil ik hem, en anders gaat al mijn spul in de verkoop en stap ik over op Nikon FF

[ Voor 27% gewijzigd door Shaggy op 08-03-2011 18:10 ]

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr_gadget schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 17:51:
[...]
Universal Creations schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:04:
[...]
HSM maakt die nieuwe Tamron en Sigma lenzen zo duur, maar de stabilisatie.
Is de Tamron 17-50 VC er dan voor Sony? HSM (of USD zoals Tamron het noemt) heeft het ook niet. Maar die lens is bij Sony ook niet echt nodig wat mij betreft, de VC presteert slechter dan de non-VC en Sony heeft in body stabilisatie wat op groothoek prima werkt. De HSM op de Sigma kan wel een voordeel zijn.
shaggy8675 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:04:
[...]

Er komt zover bekend ook geen CF in, maar waarschijnlijk een SD kaart ( of aanverwante snelle versie )

En de geruchten tot op heden zijn een 24mp sensor, SLT techniek, wheather sealing etc. etc.
Ben benieuwd.
Hoop dat er snel goede duidelijkheid over komt en wat testen. Als dit iets is wil ik hem, en anders gaat al mijn spul in de verkoop en stap ik over op Nikon FF
De geruchten hadden het steeds over CF+SD+MS waarbij je er 2 tegelijk kon gebruiken. Maar zo te zien gaat CF dus niet passen achter het klepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:13

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

En toch, als je op het onderstaande plaatje kijkt, zit er een groot gapend gat achter het klepje, daar kun je wel 10 opgevouwen SD-kaartjes in kwijt. (ofwel: het lijkt mij qua karakteristiek toch meer een CF ingang)
Afbeeldingslocatie: http://www.ephotozine.com/articles/sony-alpha-a700-replacement---new-prototype-15795/images/side_camera-Sony_A700_replacementL.jpg

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.louie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-02-2021
MetalG schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 08:21:
[...]

Naar beeld kwaliteit toe, welke zou je aanraden, wellicht de CZ?
en hierbij zou ik dan nog een Prime aanschaffen ook 35/50mm voor binnenshuis ofzo?
Ik heb de 16-105 gehad, en geruild voor de 16-80cz, maar moet achteraf toch zeggen dat de 16-105 de betere lens is voor zijn geld. De zeiss mag optisch wel iets beter zijn, maar heeft ook minder bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bartvl schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:36:
En toch, als je op het onderstaande plaatje kijkt, zit er een groot gapend gat achter het klepje, daar kun je wel 10 opgevouwen SD-kaartjes in kwijt. (ofwel: het lijkt mij qua karakteristiek toch meer een CF ingang)
[afbeelding]
De hand op de foto is op mijn scherm precies even groot als mijn hand. Als ik dan kijk of een CF-kaart erin past, dan lukt dat niet. De hoogte is te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
mr.louie schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:41:
[...]

Ik heb de 16-105 gehad, en geruild voor de 16-80cz, maar moet achteraf toch zeggen dat de 16-105 de betere lens is voor zijn geld. De zeiss mag optisch wel iets beter zijn, maar heeft ook minder bereik.
enige waar ik op zou letten is die 16-8- nogsteeds zo onbetrouwbaar met focus issues na verloop van tijd? Toenik aantal maanden terug nog eigenlijk een Alpha wou kopen met die lens las ik daar teveel over dat ik het zoiezo maar liet voor wat het is dat het focussen vast liep etc.

Optisch namelijk 1 van de mooiste zoomlenzen imo. Mooie kleuren rendering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:13

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Universal Creations schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:54:
[...]

De hand op de foto is op mijn scherm precies even groot als mijn hand. Als ik dan kijk of een CF-kaart erin past, dan lukt dat niet. De hoogte is te klein.
Misschien iets te optimistisch gedacht van me inderdaad. Voor mijn gevoel toch wel een rare keuze om van CF af te stappen. Het is de afgelopen jaren toch best een constante factor geweest met goed verbeterde prestaties. De kaartjes zijn alleen wat groter, maar ja, voor de fotograaf van dit soort toestellen telt dat over het algemeen volgens mij niet zo heel erg.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
mr.louie schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:41:
[...]

Wel ik ben er ook nog niet helemaal uit wat en hoe ik het juist zal doen. Het gaat over veel geld en ik wil een juiste keuze maken natuurlijk.

die 17-50 is anders ook leuk
F2.8 maar dan heb ik amper zoombereik.

wellicht wordt het de 16-105 + 35mm Prime icm de a55/a33 want zo'n groot verschil maakt het niet echt denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.louie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-02-2021
Sn0wblind schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 20:18:
[...]

enige waar ik op zou letten is die 16-8- nogsteeds zo onbetrouwbaar met focus issues na verloop van tijd? Toenik aantal maanden terug nog eigenlijk een Alpha wou kopen met die lens las ik daar teveel over dat ik het zoiezo maar liet voor wat het is dat het focussen vast liep etc.

Optisch namelijk 1 van de mooiste zoomlenzen imo. Mooie kleuren rendering.
Geen focus issues hier, na ruim 3 jaar gebruik.
De lensdop is het enige wat aan de zeiss is versleten.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

grr. Mijn A55 heeft een probleem. Als ik fotos wil afdrukken dan reageert de sluiter niet meer en geeft het ding een camera error. Hij maakt ansich wel fotos maar dan alleen door het belichten v/d sensor. De fotos zijn dan overdag overbelicht en snachts onderbelicht to the extreme. Ik zie in het live vieuw schermpje dat het scherm even uit gaat als de camera wil afdrukken maar hij maakt de laatste stap niet meer af (hoor ook dat typische sluiter geluid niet) Ik heb het boekje hier niet bij mij en op internet staat er nou niet echt veel over fouten in de A55. Daar ik niet in Nederland ben maar in Brazillie en de winkels hier niet vertrouw (ze hadden geeneen A55 te koop in het duurste winkelcentrum van Rio). ga ik m nu nog niet opsturen naar sony. Eerst een zien of het geen water schade is of iets anders.

Als ik de spiegel eruit haal, kan ik dan de sluiter zien en er eventueel bij?

ik denk dat het een simpel foutje is maar wel heeeeel vervelend; filmen doettie nog wel.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:21
Wat voor lens gebruik je? of is het met meer lenzen?

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ikmattie schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 21:41:
Wat voor lens gebruik je? of is het met meer lenzen?
het is met meer lenzen want bij de kit lens deed het ding het ook niet. Kan later vandaag nog wel een andere proberen maar ik vrees het ergst. Duidelijk is dat de camera in auto stand, bijvoorbeeld, wel voorflitst en dat het live vieuw schermpje eventjes op zwart gaat maar daarna geeft de camera een foutmelding... , snik.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik vraag me af of de volgende combinatie een goede is:

Sony Alpha SLT-A55V
+
Superzoomlens Sigma 18-250 mm f/3.5-6.3 DC OS HSM (APS-C)

Ik hoor graag jullie mening over met name de lens in vergelijking met de standaard kit lenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op dyxum staan een aantal user reviews. Het lijkt mij een redelijk veelzijdige combinatie. De OS op de lens zelf is voor het filmen ook een voordeel, omdat je dan de in body stabilisatie uit kan (en moet!) laten, waardoor de sensor veel minder snel oververhit raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Je hebt op dit moment eigenlijk 4 keuzes mbt een superzoom:

• Sony DT 18-250mm F/3.5-6.3 (Review)
• Tamron AF 18-250mm F/3.5-6.3 Di II LD
• Tamron 18-270mm F3.5-6.3 Di II VC PZD
• Sigma 18-250 mm f/3.5-6.3 DC OS HSM

De Tamron 18-250 en de Sony 18-250 zijn vrijwel identiek. De Tamron is wat goedkoper; daarvoor focussed de Sony wat sneller en heeft een wat mooier bokeh. Voor de rest presteren ze hetzelfde.

De Sigma heeft zoals al aangegeven OS, waardoor je met filmen zonder de in-body stabilisatie kan werken. Ook heeft de Sigma HSM en is dus stiller. Vooral voordelig bij video. Wel is de sigma groter en zwaarder.

Ook de Tamron 18-270 heeft OS en een stille focusmotor aan boord.

[ Voor 9% gewijzigd door EXX op 10-03-2011 17:12 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

PowerUp schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:00:
Er komt een Taiwanese namaakgrip voor de A33 en A55 beschikbaar: http://www.sonyalpharumor...nlsucent-and-nex-cameras/
Niet heel handig met zo'n draadje, maar beter dan niets...
Wat dacht je hiervan, op de NEX:

Afbeeldingslocatie: http://www.dfpro.nl/uploads/images/sony-nex-batterijgreep.jpg

Bron

[ Voor 9% gewijzigd door Mud.Starrr op 11-03-2011 22:19 . Reden: Bron toegevoegd ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Mud.Starrr schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 22:18:
[...]
Wat dacht je hiervan, op de NEX:
[afbeelding]
Bron
Aan de ene kant vind ik ze wel erg grappig, maar aan de andere kant vind ik ze ook weer spuuglelijk. :P
Wel leuk. "Wereldwijd slechts 1000 stuks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

F_demon schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 23:11:
[...]

Aan de ene kant vind ik ze wel erg grappig, maar aan de andere kant vind ik ze ook weer spuuglelijk. :P
Wel leuk. "Wereldwijd slechts 1000 stuks!
Het lijkt bijna op zo'n dockingstation van kodak :+ :
Afbeeldingslocatie: http://www.steves-digicams.com/sdc-classic/2001_reviews/dx3900/DX3900_in_dock.jpg

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Vraagje. ik heb sinds december de A55 met een 2.8 Tamron 17-50 lens. Ben nog steeds veel aan het leren. Maar soms komt er zelfs al iets moois uit, al zeg ik het zelf.

Nu wil ik toch graag wat meer zoombereik. Omdat ik zeker tevreden ben over die Tamron, wilde ik wachten op de Nieuwe Tamron 70-300. Maar dat duurt nog wel even (zeker nu de productie fabrieken in japan waarschijnlijk vertraging op gaat lopen).

Wat zou een goed&goedkoop alternatief zijn? Ik zie op marktplaats van alles staan, maar wat is nou een beetje goede lens met AF? Vooral bij die Minolta's vind ik het lastig want die types lijken erg veel op elkaar maar er zit wel kwaliteitsverschil tussen begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

De beercan, Minolta (Maxxum) 70-210 f/4 is een goede. Hij is alleen wel groot en zwaar maar produceert (als je een goed exemplaar hebt) wel mooie plaatjes, misschien wil je die Tamron dan niet eens meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-08 22:22
Mr_gadget schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 12:26:
De beercan, Minolta (Maxxum) 70-210 f/4 is een goede. Hij is alleen wel groot en zwaar maar produceert (als je een goed exemplaar hebt) wel mooie plaatjes, misschien wil je die Tamron dan niet eens meer :P
Beercan is inderdaad een hele goede. En een goed exemplaar is er al te vinden voor 125 tot 150 euro.
Let wel even op het diafragma en of er eventueel schimmel aanwezig is. Wat ook een goede lens is, is de minolta 75-300mm f/4-5.6 NEW (http://www.dyxum.com/lens...-F4.5-5.6-New_lens53.html). Vaak al te vinden voor ongeveer 100 euro, en als je het aan mij vraagt, ondergewaardeerd. Wel redelijk zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Wat bedoel je met 'let op het diafragma'? dat dat f4 is bedoel je neem ik aan? Of dat het goed werkt? Ik heb er te weinig verstand van om aan een lens te zien of hij bijv. snel genoeg focussed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

readytoflow schreef op zondag 13 maart 2011 @ 00:42:
Wat bedoel je met 'let op het diafragma'? dat dat f4 is bedoel je neem ik aan? Of dat het goed werkt? Ik heb er te weinig verstand van om aan een lens te zien of hij bijv. snel genoeg focussed...
Hij bedoeld dat de diafragma bladen niet blijven hangen/kleven.
Je kunt dat hendeltje op de lens bewegen en dan moet dus allemaal mooi werken.
De beercan is overigens wel een stuk beter dan de 75-300!

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-08 22:22
Mud.Starrr schreef op zondag 13 maart 2011 @ 02:24:
[...]

Hij bedoeld dat de diafragma bladen niet blijven hangen/kleven.
Je kunt dat hendeltje op de lens bewegen en dan moet dus allemaal mooi werken.
De beercan is overigens wel een stuk beter dan de 75-300!
Inderdaad, omdat de beercan een van de eerste AF lenzen van Minolta was zijn ze wat vrij omgesprongen met de hoeveelheid vet/olie voor het AF-mechanisme. Bij sommige lenzen is er wat gelekt naar het diafragma, en hierdoor blijft het diafragma steken/plakken, waardoor het niet goed werkt. Inderdaad even het hendeltje achterop de lens bewegen, en als het diafragma goed terugspringt door het veertje, is de lens zeer waarschijnlijk goed.

Bij de beercan is dit probleem redelijk klein, maar bij een Minolta 50mm f/1.7 of de Minolta 28mm f/2.8 komt dit vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...ik snap even iets niet. In de OP staat bij de Sony a560
Sluitertijd Nee
Diafragma Nee
...moet ik dit nu lezen als zijnde dat dit niet manueel in te stellen is :?
Wat wordt er dus mee bedoeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Owk, de A33 is al EOL.... en zou begin april vervangen gaan worden door de A35.... Deze zou samen met allerlei andere zooi aangekondigd gaan worden... ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel snel zeg, 7mnd na de introductie. Mij benieuwen waar Sony allemaal mee gaat komen, ik hoop op een sterk verbeterde EVF, i.i.g. voor de a77.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Hoe goed is de AF van de A** serie met lenzen zonder motor eigenlijk? Ook beter t.o.v. de oudere modellen of slechter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:21
Ik denk dat die A33 vervangen gaat worden omdat deze gebruik maakte van een niet heel gangbare sensor (14MP?). Deze sensor wordt in bijna geen enkele andere camera gebruikt en is misschien in produktiekosten wel duurder dan de veel meer gebruikte 16MP die in de A55 en bv de Pentax K5 zit, en deze is ook nog eens een stuk beter.
Dus waarom een duurdere, minder goede sensor gebruiken?

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Mr_gadget schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:26:
Hoe goed is de AF van de A** serie met lenzen zonder motor eigenlijk? Ook beter t.o.v. de oudere modellen of slechter?
Niet dat ik de A55 zelf veel gebruik maar de paar keer dat ik em vast gehad heb met mijn eigen lenzen erop, leek het niet alsof het veel sneller ging (wat ook erg afhankelijk is van de lens). Wel leek het geluid wat subtieler te zijn dan op mijn A700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 14:59
Mr_gadget schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:26:
De echt grote stap is gemaakt van de A100 naar de A700. Daarna is het verschil in snelheid van de motor tussen de modellen niet zo groot. Wel zit er verschil in de snelheid van de AF sensor en processor. De A55 is in dat opzicht behoorlijk snel, en een A200 lijkt wat power te kort te hebben (is wat indirect in correctie van richtings- of snelheids veranderingen bij tracking).

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 12:41:
Dat is wel snel zeg, 7mnd na de introductie. Mij benieuwen waar Sony allemaal mee gaat komen, ik hoop op een sterk verbeterde EVF, i.i.g. voor de a77.
De A33 en A55 verkopen te weinig...waarom denk je dat die cashbackactie er nog steeds is :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Ik heb een vraagje ivm het maken van een maanfoto.

Gisteren eens een poging gewaagd een maanfoto te maken mbv een A55 en een Minolta 500 F8 Reflex. Nu had ik had verwacht dat ik het beste manual focus kon gebruiken, met de focus op oneindig. Dat bleek niet het geval. Bij oneindig was de maan redelijk wazig, en moest ik de focus corrigeren.

Is dit wel in orde of is er iets mis met de lens? Bij alle onderwerpen over maanfoto's lees je dat je de focus op oneindig moet zetten.

Overigens: dit was het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~msmh/GoT/blue_moon_small.jpg

Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.