Het grote Sony dSLR- en objectieventopic v2011 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste
Acties:
  • 101.093 views

Onderwerpen

Alle 115 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Full review van de A77 bij dpreview:
The A77 is a well-designed camera which spans the mid-range and semi-professional categories. Its headline features - high pixel count and blazingly fast continuous shooting - will attract a lot of interest, but of greater utility in day to day use are its effective ergonomics, reliable systems and excellent full-time live view system and full-time AF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:16

Don Quijote

El Magnifico

Mooie review. Grootste kritiekpunt is eigenlijk de matige JPEGs die uit de camera komen. Daar ik altijd alles in RAW schiet kan me dat niet echt schelen. Wat ik wel jammer blijf vinden zijn de relatief slechte prestaties bij hoge ISO waarden, tuurlijk valt dat te verwachten van 24MP op crop en blijft het een verbetering tov mijn a700, maar stiekem had ik er wat meer van verwacht (Mede door de geruchten dat de ISO tot in de 200k zou gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Erg jammer die iso prestaties, weet dan ook niet wat ik moet verwachten voor de nex7, die zal wel ietsjes beter presteren. Maar ergens vind ik het overdone en afentoe wil ik ook op F8 kunnen schieten voor een grotere DOF wat in dit geval alweer weer verminderde scherpte gaat bieden omdat 5.6 het scherpste is op deze sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:30

EXX

EXtended eXchange

Wat let mensen om bij hoge ISO een lagere resolutie te gebruiken. Zet de camera op 6 MPixel en je hebt effectief 4 sensoren per pixel. Dat lijkt me de ruis aardig te verminderen.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 23:52

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

EXX schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:42:
Wat let mensen om bij hoge ISO een lagere resolutie te gebruiken. Zet de camera op 6 MPixel en je hebt effectief 4 sensoren per pixel. Dat lijkt me de ruis aardig te verminderen.
Helaas werkt dat niet zo :) De sensor wordt nog steeds volledig gebruikt, maar er wordt gewoon softwarematig gedownsized. Ik geloof niet dat het mogelijk is om selectief pixels uit te lezen.
Het is ook niet voor niks dat een RAW file alleen op volledige resolutie kan worden genomen.
Daarbij heb je te maken met het Bayer algoritme wat gebruik maakt van interpolatie doormiddel van naast liggende pixels. En die pixels zijn in een (alweer) bayer patroon gerangschikt op de sensor, een pixel is dus rood, blauw of groen......

[ Voor 27% gewijzigd door Markofnikoff op 26-10-2011 13:56 ]

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:16

Don Quijote

El Magnifico

EXX schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:42:
Dat is iets wat ik mezelf ook altijd afvraag. Maar ik ben bang dat het zo niet werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Ja, ik weet dat het eigenlijkj gewoon een kwestie van downsamplen is, maar toch middel je de ruis zo voor een deel uit.

Ideaal zou het wel zijn dat je 4 pixels bij elkaar veegt: je hebt dat 1 rode, 1 blauwe en 2 groene sensorpixels, waaruit je 1 pixel maakt die in de uiteindelijke foto komt. Daarvoor hoef je niet de sensor niet anders uit te lezen, alleen de processing van de sensorwaardes is anders. In plaats van eerste een 24 Mpixel beeld te maken en dat te downsamplen, maak je direct een 6 Mpixel beeld door blokjes van 4 sensorpixels per fotopixel te combineren.

Een ander iets uit de review wat me opviel is de jpeg vs. raw prestaties. Eigenlijk wordt er gezegd: jpeg is leuk voor snapshots, maar er is een wereld van verschil met raw. Om echt goede foto's te krijgen moet je raw gebruiken; de jpeg engine is maar matig. Toen ik dat las kreeg ik direct een flash back naar oude tijden. Waar werd dat ook al over gezegd? Over mijn oude Konica Minolta A2! Some things never change ;)

[ Voor 16% gewijzigd door EXX op 26-10-2011 14:23 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
EXX schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:21:
Ja, ik weet dat het eigenlijkj gewoon een kwestie van downsamplen is, maar toch middel je de ruis zo voor een deel uit.

Ideaal zou het wel zijn dat je 4 pixels bij elkaar veegt: je hebt dat 1 rode, 1 blauwe en 2 groene sensorpixels, waaruit je 1 pixel maakt die in de uiteindelijke foto komt. Daarvoor hoef je niet de sensor niet anders uit te lezen, alleen de processing van de sensorwaardes is anders. In plaats van eerste een 24 Mpixel beeld te maken en dat te downsamplen, maak je direct een 6 Mpixel beeld door blokjes van 4 sensorpixels per fotopixel te combineren.

Een ander iets uit de review wat me opviel is de jpeg vs. raw prestaties. Eigenlijk wordt er gezegd: jpeg is leuk voor snapshots, maar er is een wereld van verschil met raw. Om echt goede foto's te krijgen moet je raw gebruiken; de jpeg engine is maar matig. Toen ik dat las kreeg ik direct een flash back naar oude tijden. Waar werd dat ook al over gezegd? Over mijn oude Konica Minolta A2! Some things never change ;)
Op mijn K5 schiet ik gewoon jpeg, niet de maximale DR maar verder zeer acceptabel, scheelt me toch een hoop tijd voor een verschil wat je bijna niet ziet. Maar daarvan is de jpeg engine sowieso vrij goed. Maar de raw files zijn al zelf zo onwerkbaar op hogere iso's dat zelfs handmatige goede nabewerking erg lastig is. Op oude cameras waar de jpeg engine gaar is kan er veel winst worden geboekt natuurlijk door goed je raw files te converteren en te bewerken. Gaat helaas bij deze camera niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sodela
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:45
Dinsdag de Nex 7 en de A77 in handen mogen houden (Sonycenter in Berlijn). Mooi spul! De A77 was gewoon op voorraad en de nex kon je voorbestellen.

De EVF van de A77 is trouwens mooier/ overzichtelijker dan die van de Nex7. Beiden zijn overigesn erg scherp en een goede vervanger van "echte" zoekers voor zover je dat in een kwartiertje spelen kunt vaststellen.

Bij de Nex 7 heb ik kennelijk wat problemen met de diop. instelling, maar dat ligt misschien aan mij en mijn ogen.. Het instellen gaat niet echt lekker aangezien je een klein schuifje/ wieltje hebt naast de zoeker die je eigenlijk alleen kun instellen als je het oog weg neemt van de zoeker/ enige afstand neemt. Maar dan schakelt de zoeker zichzelf uit... Ik hoop dat het wel beter wordt bij de productiemodellen.. Die extra knoppen op de Nex 7 werken trouwens wel lekker. Ik dacht eerst overigens dat ik een machinegeweer in handen had toen ik afdrukte, daar kun je lekkere serieopnames mee maken ;)

De A77 is wel een "bakbeest" vergeleken met de 7, redelijk fors dus... Maar daar zat dan ook dat 2.8 "standaard" zoom objectief op. Hij ligt wel lekker in de hand trouwens maar is wel "dik". Ook schrikt me het grote aantal knoppen af. Ik wordt kennelijk oud...
De Nex-serie is wat dat betreft wel wat handiger en veel overzichtelijker, hoewel daar ook beperkingen aan verbonden zijn...

De Nex7 is trouwens wel erg mooi en staat hoog op het verlanglijstje.... Maar de prijs is wel redelijk fors te noemen. Eens kijken wat de prijs in het "echt" doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:07
Ik was gisteren in de MM en die vertelde mij dat ze definitief de A77 niet in voorraad gaan nemen en alleen puur op bestelling gaan leveren. De reden was dat er geen markt voor is want hij zou in een te duur segment komen waardoor het niet aantrekkelijk zou zijn voor de MM. Op mijn opmerking dat er gewoon een dikke Canon stond van 1799,00 waar ook iedereen met z'n tengels aan kon zitten werd gezegd dat Canon en Nikon toch wel verkopen maar dat ze dit niet verwachten van de A77 omdat het Sony is (en minder verkocht wordt dan Nikon en Canon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:41

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Dat klinkt een beetje als een kip-ei verhaal helaas.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Inderdaad.. Maar van de ervaring die ik heb opgedaan bij het desbetreffende bedrijf is dat sommige producten daadwerkelijk alleen op bestelling leverbaar zijn, maar alle producten zouden normaal gesproken wel in de winkel aanwezig moeten zijn als showmodel.

Dit heeft als impact dat een selectie van producten altijd op voorraad moeten zijn, wat normaal gesproken de entry level/mid end apparaten zijn en eventuele sale producten. Het resterende assortiment is op voorraad, maar is vrij om te bestellen afhankelijk van de inkoper van de desbetreffende afdeling. Tevens is er nog een laatste selectie, die meer bedoeld is als niche/high end markt. Hiervan zijn er soms alleen demo modellen aanwezig in de winkel en/of alleen op bestelling leverbaar. Dit zou eventueel dus bijvoorbeeld een 5D MK2, 7D, D700, evt. Sony A77 kunnen zijn.

Ik denk dat de desbetreffende verkoper dit dus duidelijk niet had begrepen en eigenlijk de consument verkeerd had ingelicht. Normaal gesproken is er altijd een demo model van een bepaald product in de winkel te vinden, hetzij het anders niet verkoopt.

[ Voor 11% gewijzigd door k5052 op 28-10-2011 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
PowerUp schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 08:35:
Ruistest, NEX-5N vs. NEX-7:
http://www.stevehuffphoto...-5n-full-test-with-crops/

t/m ISO3200 valt het verschil best mee als je de resized versie bekijkt, daarboven is de 5N wel duidelijk beter.
De Nex-7 had gewoon dezelfde 5n sensor moeten krijgen, ik zie totaal geen voordelen in de Nex 7 sensor, eigenlijk alleen maar nadelen... meer ruis & lompe bestandsformaten.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Die heeft veel tijd gekost om te maken lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
PowerUp schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:27:
Het enige voordeel wat ik kan bedenken is dat je op lage ISO's meer detail hebt als de lens dat kan leveren.

Zojuist de laatste hand gelegd aan mijn review van de NEX-C3: productreview: Sony NEX-C3A + 16mm f/2.8 Pancake Lens review door PowerUp
True, maar ik vind het juist erg belangrijk dat een dslr achtige camera het goed doet in slecht verlichte ruimtes, en dan ben je dus met een 5n beter af. Voor mij weegt dat ene voordeel niet op tegenover die andere 2 nadelen, wordt dus wachten op de Nex-6 :P

Mooie review!

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Een tip, misschien is het leuk om in je conclusie oid te vermelden in hoe verre je de zoeker mist :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
PowerUp schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:27:
Het enige voordeel wat ik kan bedenken is dat je op lage ISO's meer detail hebt als de lens dat kan leveren.

Zojuist de laatste hand gelegd aan mijn review van de NEX-C3: productreview: Sony NEX-C3A + 16mm f/2.8 Pancake Lens review door PowerUp
hele sterke review, goed geschreven en veel handige informatie. Word het geen tijd dat je camera reviews gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:56
Vandaag de 16-50mm 2.8 SAL van Sony binnen gekregen. Na veel twijfelen ben ik ipv de 1680 CZ toch voor de 16-50 SAL gegaan vanwege:

-F2.8 door het hele bereik
-Water/stof dicht icm met de A77
-Enorm snelle en stille AF

Buiten dit alles smoelt de lens ook gewoon goed! Het doet me een beetje aan een NEX lens denken, zo is de voorste ring van de SAL ook van metaal.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-IVs5TPTk5O0/Tqw0Ca4LgmI/AAAAAAAAA_4/RYbMC6GQvC0/s640/_DSC8489.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Nou zoek ik dus een walkaround. Liefst 16 a 17-70 en stil vanwege filmen. Sigma heeft daar het een en ander in. Ik zit een beetje heen en weer te hikken tussen een 16-50 en een 17-70 hsm het meest opvallende verschil is het F getal. Ga ik het merken dat de ene lens 2.8 over het hele bereik heeft en de ander niet? De diameter maat is niet zo belangrijk. De smalste van de 2 is nog 72mm.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:37
Ik weet niet of je het gaat merken, maar ik zou het merken. Ik heb het gemerkt toen mijn tamron 17-50/2.8 ter reparatie weg moest, en ik een tijdje met mijn oude Minolta 17-35/2.8-4 heb moeten fotograferen. Zeker met concertfotografie (en andere lowlight dingen) is het irritant dat je zowel diafragma als sluitertijd aan moet passen om dezelfde hoeveelheid licht binnen te krijgen.

Daarnaast zijn zo ongeveer alle lenzen het scherpst wanneer ze 2 stops zijn geknepen qua diafragma. Dus een f/2.8 lens is het scherpst op f/5.6. Dit is met lenzen die een vast diafragma over het hele bereik hebben een makkelijke richtlijn.

In ander nieuws, ik heb mijn ervaringen met de a77 in een blogpost verwerkt. Hier te vinden:
http://beeldenaars.net/2011/10/29/ervaringen-a77/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Leuk om je ervaringen te lezen! Eerlijk gezegd denk ik dat die hele high-iso discussie een beetje overdreven wordt, zeker voor all-round gebruik. Als je gaat pixelpeepen moet je in mijn ogen gewoon niet boven de ISO800 gaan, met welke camera dan ook en met de A77 verlies je door de half doorlatende spiegel nu eenmaal licht (daar krijg je wel weer genoeg voor terug).

Over het F-getal: Ook al doe ik geen concert fotografie, toch kom ik vaak (ook tijdens een gewone walkaround) toch wat licht te kort, ook vind ik het erg leuk om te spelen met bokeh en scherptediepte. Vandaar de keuze voor de 16-50 2.8 . Na het spelen tussen 50mm en 70mm met een ander objectief kwam ik tot de conclusie dat een beetje croppen of een stapje naar voren het gat ook wel weet te dichten (beide lastig tijdens video). Verschillende reviews zijn erg positief over de 16-50, zoals:

http://www.photoreview.co...-1650mm-f28-ssm-lens.aspx

[ Voor 8% gewijzigd door Vin87 op 29-10-2011 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:44

Shaggy

Misantroop pur sang

Vin87 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 23:07:
Leuk om je ervaringen te lezen! Eerlijk gezegd denk ik dat die hele high-iso discussie een beetje overdreven wordt, zeker voor all-round gebruik. Als je gaat pixelpeepen moet je in mijn ogen gewoon niet boven de ISO800 gaan, met welke camera dan ook
Mmhh... Wel eens met een 5DmkII, D700 en al helemaal met de D3s gewerkt soms? Dan is zelfs met pixelpeepen ISO 800 gewoon haarzuiver, en met de D3s kan je nog veel en veel hoger eer je ruis krijgt op je scherm, laat staan op een groot formaat afdruk...

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
shaggy8675 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 23:32:
[...]

Mmhh... Wel eens met een 5DmkII, D700 en al helemaal met de D3s gewerkt soms? Dan is zelfs met pixelpeepen ISO 800 gewoon haarzuiver, en met de D3s kan je nog veel en veel hoger eer je ruis krijgt op je scherm, laat staan op een groot formaat afdruk...
Dat is drie keer full frame, grotere sensor, meer licht.. Dat is toch niet te vergelijken .. Je moet de camera wel in z'n klasse bekijken. Hoewel het misschien een hele eer is dat de Sony A77 maar met fullframes vergeleken blijft worden en hier en daar nog akelig dicht in de buurt komt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
shaggy8675 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 23:32:
[...]

allemaal een slag duurder en geen van allen APS-C.

Maar serieus hoe vaak zit je boven de iso 1600. Bij mij is dat in de orde van 1% van de foto's.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:15
martijn_tje schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 08:27:
[...]

Maar serieus hoe vaak zit je boven de iso 1600. Bij mij is dat in de orde van 1% van de foto's.
Dat zijn altijd tricky redenaties. Als je niet de middelen hebt om probleemloos boven een bepaalde waarde te komen zul je in de praktijk ook amper tot nooit boven die waarde komen. Heb je die middelen wel dan zal je in de praktijk ook vaker boven de voormalige grenswaarde komen (of dat nu met camera's is of een volstrekt ander product) :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Abbadon schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 08:49:
[...]

Dat zijn altijd tricky redenaties. Als je niet de middelen hebt om probleemloos boven een bepaalde waarde te komen zul je in de praktijk ook amper tot nooit boven die waarde komen. Heb je die middelen wel dan zal je in de praktijk ook vaker boven de voormalige grenswaarde komen (of dat nu met camera's is of een volstrekt ander product) :)
Helemaal mee eens, bij mijn KM7D kwam ik zelden tot nooit boven de ISO800.
Met mijn A900 durf ik gerust ISO3200 te gebruiken en doe dat ook als het nodig is.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
ik zit zelf ook zelfs geregeld op iso6400, en dat is op de 16mp sensor prima te doen voor niet al te grote prints met goede nabewerking, komt omdat ik niet van fotograferen met flitsers hou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op sony store online nu 20% korting met volgende code: DIME0911AC

Geldt niet voor lenzen en vanaf 31-10 geldig.

Geen idee of deze al gepost is, maar zet net in mijn brievenbusje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang is die code geldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
Jammer dat de A77/A65 niet op voorraad zijn, misschien morgen toch maar een telefoontje plegen richting Sony of die korting toch te krijgen valt op de camera's (eventueel met de kitlens)..

Edit:
Toch even snel een google search gedaan. De code is alleen te gebruiken voor Sony Alpha accessoires en niet voor camera's of lenzen. Wel tevens een andere code gevonden voor 10% korting op Sony apparatuur inclusief camera's.. DESCUENT1011. Gebruik op eigen risico, ik weet zelf niet wat de voorwaarden hiervoor zijn en of deze überhaupt geldig is.

Edit2:
Toch even gekeken wat de prijzen toevallig waren in Denemarken (waar ik de komende maand nog verblijf) en de prijzen van de Sony A77 zijn hier lager dan in de rest van Europa! :D Omgerekend betaal je voor een A77 body 1100/1150 euro en rond de 1500/1550 euro voor een Sony A77 + kitlens. Misschien toch maar in Denemarken halen.... Weet iemand of Sony wereldwijde/europese garantie geeft van 12/24 maanden op hun producten?

[ Voor 76% gewijzigd door k5052 op 30-10-2011 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op accessoires is jammer, daar heb ik niets aan ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Abbadon schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 08:49:
[...]

Iso 3200 mits goed belicht is best bruikbaar voor de webformaat dingetjes die ik moet aanleveren. Maar zelfs als ik foto's van een klassiek orkest maak (waar flitsen niet kan) red ik me ook nog met 1600. Het enige wat er beweegt is de dirigent en op z'n stokje na is de meeste beweging er op 1/30 wel uit. Met SSS is 200mm @ 1/30 een eitje. Heb ook wel eens 200mm @ 1/6e staan schieten, maar dan moet je er goed voor gaan staan.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

martijn_tje schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 18:04:
[...]

Iso 3200 mits goed belicht is best bruikbaar voor de webformaat dingetjes die ik moet aanleveren. Maar zelfs als ik foto's van een klassiek orkest maak (waar flitsen niet kan) red ik me ook nog met 1600. Het enige wat er beweegt is de dirigent en op z'n stokje na is de meeste beweging er op 1/30 wel uit. Met SSS is 200mm @ 1/30 een eitje. Heb ook wel eens 200mm @ 1/6e staan schieten, maar dan moet je er goed voor gaan staan.
Gaan zitten wil in zo een situatie wel helpen. Dan kun je met je telelens soms met echt belachelijk lange sluitertijden (1/20 of 1/10 seconde) uit de hand fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:51
Zijn hier nog anderen die net als ik een NEX C3 in bezit hebben? Of ben ik (hier) de enige? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:w

Vandaag weer mee op stap geweest. Het idee was om een systeempje met alleen primes te nemen, maar ik wissel me nu wel een ongeluk, een zoom is zo gek nog niet :P. Uiteindelijk vooral de 28 mm er op gehad, wel een fijn walk-around brandpunt voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Het hele punt (vind ik dan) van een prime, is dat je zoveel mogelijk met 1 prime doet. Jezelf beperken in je mogelijkheden, en op zoek naar oplossingen voor shots die je eigenlijk niet kan nemen :)

Maar goed, dat ben ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
PowerUp schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:58:
Uiteindelijk vooral de 28 mm er op gehad, wel een fijn walk-around brandpunt voor mij.
Je bedoelt je Minolta MD 28 f/2.8 lens? Met adapter dus, en dan manual-focus ?

Ik heb op het moment alleen nog de 18-55mm kitlens. Op zich een prima lens, maar het heeft wel wat beperkingen.

[ Voor 17% gewijzigd door Haay op 31-10-2011 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Wolfensteijn schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:20:
Het hele punt (vind ik dan) van een prime, is dat je zoveel mogelijk met 1 prime doet. Jezelf beperken in je mogelijkheden, en op zoek naar oplossingen voor shots die je eigenlijk niet kan nemen :)

Maar goed, dat ben ik :D
Of het maakt je juist creatiever ;)

Loop vaak met alleen een 50mm op mijn camera en dat terwijl ik vooral straat fotografie doe, lijtk niet ideaal maar heb op die manier wel een hoop mooie shots eruit kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
Inderdaad.. De eerste twee lenzen die ik aanschafte na mijn DSLR waren 2 Minolta primes om mezelf meer uit te dagen en te oefenen met de composities.. Het is altijd wel uitdagend om met 1 prime op stap te gaan en aan te passen aan de lens en niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik fotografeer vooral landschappen, bijvoorbeeld vandaag in het bos heb je niet echt veel keuze. Dit wil ik er op krijgen en ik sta nu hier. De voetenzoom werkt dan soms wel, maar vaak ook niet omdat er dan weer bomen in de weg staan of de goede plek niet bereikbaar is. Dan ga ik dus wisselen, maar het meeste heb ik wel met 28 mm gered :)

Voor de A-mount heb ik wat primes betreft alleen een 50mm, en daar ben ik ook wel een paar keer mee op stap geweest als enige lens. Optisch een prachtig ding, maar met sommige dingen kom je gewoon niet uit op 50 mm.
Haay schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:51:
[...]

Je bedoelt je Minolta MD 28 f/2.8 lens? Met adapter dus, en dan manual-focus ?

Ik heb op het moment alleen nog de 18-55mm kitlens. Op zich een prima lens, maar het heeft wel wat beperkingen.
Die ja. Voor het geld een prima lensje, op f/2.8 al best scherp, alleen in de hoeken niet altijd. Helaas niet echt een compact model, samen met een adapter minstens net zo groot als de 18-55 voor de NEX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
PowerUp schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 18:01:
Ik fotografeer vooral landschappen, bijvoorbeeld vandaag in het bos heb je niet echt veel keuze. Dit wil ik er op krijgen en ik sta nu hier. De voetenzoom werkt dan soms wel, maar vaak ook niet omdat er dan weer bomen in de weg staan of de goede plek niet bereikbaar is. Dan ga ik dus wisselen, maar het meeste heb ik wel met 28 mm gered :)

Voor de A-mount heb ik wat primes betreft alleen een 50mm, en daar ben ik ook wel een paar keer mee op stap geweest als enige lens. Optisch een prachtig ding, maar met sommige dingen kom je gewoon niet uit op 50 mm.
Daarin heb je gelijk, ik moet toegeven dat mijn meest gebruikte lens wel de 28mm is op A-mount (Minolta AF 28 f/2.8) en daarnaast de 50mm wanneer ik ongeveer weet wat ik ga fotograferen.

Het komt vaak genoeg voor dat het alleen de 28 en 50 meegenomen worden, prima qua beeldkwaliteit.

[ Voor 5% gewijzigd door k5052 op 31-10-2011 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen..even een vraagje met betrekking op het filmen met de A77

Als ik wil gaan filmen (gewoon door het movie knopje in te drukken) heb ik extreem donker beeld....dit is met name in situaties met wat minder licht...maar ook overdag valt het op.
Dit is pas weg als ik ISO op AUTO zet.....de camera filmt dan op ISO 1600.

Ik heb dit niet met mijn A33....

Ieman een idee misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Heb je de camera op auto of op een andere stand staan. De A77 ondersteund full manuele controle in video....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem standaard in A staan.......evenals de A33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 18:41:
Ik heb hem standaard in A staan.......evenals de A33
Dan móet je wel met het ratelwieltje het diafragma opendraaien zodat er meer licht in komt.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ROFLASTC schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 18:45:
[...]

Dan móet je wel met het ratelwieltje het diafragma opendraaien zodat er meer licht in komt.
I know :-) staat op 2.8....

Heb net ook ff geprobeerd in de P/A/S/M mode te filmen...dus full manueel...precies hetzelfde.....extreem donker.

Fotograferen gaat overigens prima....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 18:47:
[...]

Heb net ook ff geprobeerd in de P/A/S/M mode te filmen...dus full manueel...precies hetzelfde.....extreem donker.

zet shutter op 2x de framerate, diafragma vol open en zorg ervoor dat je zeker weet dat belichtingscompensatie etc gewoon neutraal staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help me ff....2x de framerate ??? :X ...je bedoelt (in dit geval) 50i. dus sluiter op 1/100 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 18:54:
Help me ff....2x de framerate ??? :X ...je bedoelt (in dit geval) 50i. dus sluiter op 1/100 ?
50i=25p :) Dus 1/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 20:30
Huh? Je zegt 25p (25 frames per seconde), waarom zou je dan een sluitertijd nemen van 1/60e? Lijkt me dat je dan 1/50e moet nemen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anyway.....voor beide werkt het niet....pas bij 1/4 begin ik iets te zien op mijn LCD.....weird.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Hahn schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 18:57:
Huh? Je zegt 25p (25 frames per seconde), waarom zou je dan een sluitertijd nemen van 1/60e? Lijkt me dat je dan 1/50e moet nemen.
Ja ok als je in 1/3e stops door je sluitertijd heen loopt kan dat ook natuurlijk......
Niet dat je het ziet maar ok 1/50 :) en als je in halve stops praat 1/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Markofnikoff schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 19:03:
[...]

Ja ok als je in 1/3e stops door je sluitertijd heen loopt kan dat ook natuurlijk......
Niet dat je het ziet maar ok 1/50 :) en als je in halve stops praat 1/60
:? 2x 25 = 50, waarom moeilijk doen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 18:47:
[...]

Ik had nog nooit met de A77 gefilmd, maar net even de proef op de som genomen. Zowel P als A geven prima beeld, ISO staat op auto (tussen de 100 en 800), A tussen 2.8 en 3.5 . Verder staan de videoinstellingen op:

-AVCHD 50i/50p
-50i 17M (FH)
-Audio Recording ON
-Wind Noise reduction ON
SteadyShot ON

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt.....ISO AUTO werkt goed....maar op mijn a33 gaat het op ISO 100 ook goed......

Nah ja...zal ff een maat vragen...heeft ook de A77....kijken hoe het daar gaat...

Bedankt voor de moeite in ieder geval !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-09 07:56
Heeft iemand hier ervaring met de Sigma 17-70 f2.8/4.0 HSM icm met een SLT-A ?
Ik heb sinds vorige week een A65, maar met filmen hoorde ik de AF van mijn sigma 24-70 f2.8 terug in de film.
Ik ben dus benieuwd of de AF van de 17-70 hoorbaar is?
Tevens vraag ik mij af of de SAL16-80Z echt veel beter presteert dan de 17-70 van Sigma ?
Prijsverschil incl cashback is nog 200 - 250 euro............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Sn0wblind schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 18:49:
[...]

zet shutter op 2x de framerate, diafragma vol open en zorg ervoor dat je zeker weet dat belichtingscompensatie etc gewoon neutraal staat.
Hier moet je rekening meehouden? Serieus? Dan hebben cameraas die het allemaal meer automatisch doen het dan toch beter bekeken.
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:33:
Klopt.....ISO AUTO werkt goed....maar op mijn a33 gaat het op ISO 100 ook goed......

Nah ja...zal ff een maat vragen...heeft ook de A77....kijken hoe het daar gaat...

Bedankt voor de moeite in ieder geval !!
Witbalans instellingen van het LCDtje dan?

edit: kwaliteit moeten pielen om maar naar 0 EV te meteren terwijl je filmt is toch ook stupid of zie ik dat nou verkeerd? Het ding kost nogal wat dus dan moeten er niet zoveel opties opzitten dat het weer storend wordt.

Edit2: al camera reset geprobeert mijn beste kwaas?

[ Voor 47% gewijzigd door ROFLASTC op 31-10-2011 21:47 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audi-80
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-08 08:53

audi-80

Voorsprong door techniek

Ik heb de kwaliteit op 25P 17Mbps gezet.
De camera pakt dan een langere sluitertijd dan in de 50i mode, daar werd het beeld ook helderder van.
Ik film dan in de P-modus.

Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Sn0wblind schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 17:04:
[...]

Of het maakt je juist creatiever ;)

Loop vaak met alleen een 50mm op mijn camera en dat terwijl ik vooral straat fotografie doe, lijtk niet ideaal maar heb op die manier wel een hoop mooie shots eruit kunnen halen.
Dat is wat ik bedoelde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Glenn77 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 21:30:
Ik heb sinds vorige week een A65, maar met filmen hoorde ik de AF van mijn sigma 24-70 f2.8 terug in de film.
Tevens vraag ik mij af of de SAL16-80Z echt veel beter presteert dan de 17-70 van Sigma ?
Hier ben ik ook heel nieuwsgierig naar. Ik twijfel ook tussen de SAL1680 en de Sigma 17-70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Glenn77 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 21:30:
Het verschil tussen HSM/SSM en non-HSM/SSM is zover als ik hier kan nagaan vrij groot (in geluidsproductie). Zo hoor je de 16-50 Sony SSM amper scherpstellen en is het geluid van alle non-HSM/SSM/SAM lenzen die ik hier heb liggen veel beter te horen (Tamron 18-200, Sigma 70-300, Sigma 50-500, Sony 55-200). De 50mm 1.8 SAM zit qua er geluidsproductie tussenin.
Let wel, dit is allemaal op gevoel en waarschijnlijk wat kort door de bocht, maar als jouw 24-70F2.8 nu geen HSM heeft (je vermeldt het niet) dan ga je dit verschil wel merken met de 17-70 F2.8/4.0 HSM. De SAL16-80Z is niet voorzien van SSM.
Of je het geluid van welke lens dan ook gaat horen op de film hangt voor een groot deel ook af van je eisen/bewerking/gehoor . Waarom ga je niet eens testen bij een fotozaak in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Mijn ervaring qua geluid (niet op video, maar gewoon real life) als je kijkt naar SAM vs instapHSM: Mijn Sigma 18-50 2.8-4.5 HSM is véle malen stiller dan mijn Sony 50mm 1.8 SAM. Deze laatste is (in ieder geval en vooral bij hunten) véél rumoeriger. Wat dat betreft verbaast het me dat Vin87 deze lens tussen HSM een SSM plaatst. Maar misschien zijn de telelenzen gewoon een stuk rumoeriger (omdat ze bijvoorbeeld een veel grotere slag moeten maken?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
Ferret schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:42:
[...]

Hier ben ik ook heel nieuwsgierig naar. Ik twijfel ook tussen de SAL1680 en de Sigma 17-70.
Dat was dus ook mijn dilemma, maar het ontbreken van de motor in de lens van de SAL1680 geeft de doorslag.
Maar ik ben ook erg gecharmeerd van de SAL1650 F2.8
Vin87 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:22:
[...]

Het verschil tussen HSM/SSM en non-HSM/SSM is zover als ik hier kan nagaan vrij groot (in geluidsproductie). Zo hoor je de 16-50 Sony SSM amper scherpstellen en is het geluid van alle non-HSM/SSM/SAM lenzen die ik hier heb liggen veel beter te horen (Tamron 18-200, Sigma 70-300, Sigma 50-500, Sony 55-200). De 50mm 1.8 SAM zit qua er geluidsproductie tussenin.
Let wel, dit is allemaal op gevoel en waarschijnlijk wat kort door de bocht, maar als jouw 24-70F2.8 nu geen HSM heeft (je vermeldt het niet) dan ga je dit verschil wel merken met de 17-70 F2.8/4.0 HSM. De SAL16-80Z is niet voorzien van SSM.
Of je het geluid van welke lens dan ook gaat horen op de film hangt voor een groot deel ook af van je eisen/bewerking/gehoor . Waarom ga je niet eens testen bij een fotozaak in de buurt?
Thx voor de reactie.
Ik ga inderdaad eens lenzen in de winkel bekijken / testen.
Het zal gaan tussen de Sigma 17-70 F2.8/4.0 of de SAL1650.

edit; bij Foka is de Sigma 17-70 F2.8/4.0 wel erg gunstig geprijst, maar zonder OS
FOKA

Werkt de OS van Sigma beter in de lens, dan de steadyshot in de camera ?

[ Voor 9% gewijzigd door vndk op 01-11-2011 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
bartvl schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 19:06:
Mijn ervaring qua geluid (niet op video, maar gewoon real life) als je kijkt naar SAM vs instapHSM: Mijn Sigma 18-50 2.8-4.5 HSM is véle malen stiller dan mijn Sony 50mm 1.8 SAM. Deze laatste is (in ieder geval en vooral bij hunten) véél rumoeriger. Wat dat betreft verbaast het me dat Vin87 deze lens tussen HSM een SSM plaatst. Maar misschien zijn de telelenzen gewoon een stuk rumoeriger (omdat ze bijvoorbeeld een veel grotere slag moeten maken?).
Ik zie dat mijn verhaal niet helemaal duidelijk is, maar ik zou de SAM tussen de SSM/HSM en non-HSM/non-SSM plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Glenn77 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 19:48:
[...]

Dat was dus ook mijn dilemma, maar het ontbreken van de motor in de lens van de SAL1680 geeft de doorslag.
Maar ik ben ook erg gecharmeerd van de SAL1650 F2.8

[...]

Thx voor de reactie.
Ik ga inderdaad eens lenzen in de winkel bekijken / testen.
Het zal gaan tussen de Sigma 17-70 F2.8/4.0 of de SAL1650.

edit; bij Foka is de Sigma 17-70 F2.8/4.0 wel erg gunstig geprijst, maar zonder OS
FOKA

Werkt de OS van Sigma beter in de lens, dan de steadyshot in de camera ?
Ik denk dat ik ook voor de Sigma ga. Niet alleen voor de prijs maar meer om de prijs/kwaliteit verhouding. Ik wacht alleen wel op de nieuwe batch die geschikt is voor de A77 (en A65). Momenteel lees ik nog veel comptabiliteits issues met een flink aantal Sigma lenzen op de nieuwe bodies.
Je kunt een modificatie laten doen dooe Sigma Benelux maar dan ben je je nieuwe lens alweer minstens een week kwijt.

En voor wat ik gelezen heb raad Sigma het zelf aan om de OS op de lens uit te zetten als je body over stabilisatie beschikt.

Overigens; op FOKA staat nog een plaatje van de voorloper van de 17-70 f/2,8-4, namelijk de 17-70 f/2,8-4,5!

[ Voor 4% gewijzigd door Ferret op 02-11-2011 06:24 . Reden: extra info toegevoegd... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Vin87 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 20:46:
[...]

Ik zie dat mijn verhaal niet helemaal duidelijk is, maar ik zou de SAM tussen de SSM/HSM en non-HSM/non-SSM plaatsen
Ah zo, dan zitten we redelijk op dezelfde golflengte denk ik. Hoewel bij hunten mijn schroefaandrijving op de SAL 17-80 toch wel iets stiller lijkt dan de SAM van de 50mm 1.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ferret schreef op woensdag 02 november 2011 @ 06:20:
[...]
En voor wat ik gelezen heb raad Sigma het zelf aan om de OS op de lens uit te zetten als je body over stabilisatie beschikt.
[...]
Waar heb je dat gelezen? Dat heb ik nog nooit gehoord/begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
NIMIC schreef op woensdag 02 november 2011 @ 13:41:
[...]

Waar heb je dat gelezen? Dat heb ik nog nooit gehoord/begrepen.
Geen idee of het echt gezegd is, maar ergens kan het natuurlijk best kloppen. Als je lens én je body trillingen proberen tegen te gaan, dan gaan er dus in beide dingen ronddraaien om de bewegingen tegen te gaan, maar dat zou best eens averechts kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dubbel corrigeren zonder dat lens en body dat van elkaar weten gaat niet goed werken denk ik. Maar volgens mij kan je de OS van Sigma prima gebruiken als je de body stabilisatie maar uit zet. Vooral op tele geeft stabilisatie in de lens betere resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
Betreffende een modificatie of een nwe 'batch', onderstaand antwoord kreeg ik van Cameranu.nl;

'De 17-70 is al compatible gemaakt. Er is een compatibiliteits sticker aanwezig dat deze geschikt is voor de A33, A55. Dat zijn gelijke type camera's.'

Ik ga de lens bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Glenn77 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 14:09:
Betreffende een modificatie of een nwe 'batch', onderstaand antwoord kreeg ik van Cameranu.nl;

'De 17-70 is al compatible gemaakt. Er is een compatibiliteits sticker aanwezig dat deze geschikt is voor de A33, A55. Dat zijn gelijke type camera's.'

Ik ga de lens bestellen :)
klopt niet, het is al bekend dat lenzen met die sticker voor de A33 en A55 nogsteeds kuren kunnen vertonen op de A77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Inderdaad, er moet een sticker opzitten dat ze compatibel zijn voor de A65 en A77. Ik zal als ik thuis ben eens kijken waar ik dat gezien heb (ik dacht op SAR).
Er stond zelfs een foto bij dat artikel van een lens met die sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
}:|
hopelijk heeft Sigma EU al de juiste lenzen, aangezien ik vanmiddag besteld heb.....
i.i.g. bedankt voor de info. Stuur het toch maar even door de de fotozaak.

Edit; '' Had ik gisteren bij bestellen al gevraagd, maar alles wat nu bij Sigma Nederland

vandaan komt is ready voor Sony SLT-a A65 en A77.

Dus moet goed zijn, lens is onderweg. ''

:*)

[ Voor 37% gewijzigd door vndk op 03-11-2011 12:19 . Reden: berichtje van Ringfoto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Let in elk geval op die sticker op de doos en laat je geen lens uit de oude voorraad aansmeren.

Ik ben benieuwd! Laat het even weten hier en hoor graag je ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Dat is helaas het nadeel van Sigma lenzen, altijd dat gekloot bij nieuwe cameras met de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Is er iemand bekend met lenzen van SLR Magic ? Dit bedrijf heeft schijnbaar ook Noktor overgenomen, en verkoopt lenzen via eBay: http://stores.ebay.com/SLR-Magic/

Vraag me af wat de kwaliteit is van bv. hun 35mm f/1.7 of hun 28mm f/2.8 voor NEX-mount......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Die 28mm schijnt best aardig te presteren, wel een beetje vintage achtig, dus wat softer wijd open, maar de voorbeeld fotos die ik op steve huff zijn blog zag zien er netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slecht nieuws voor de toekomstige NEX-7 eigenaren.....

http://www.sonyalpharumor...x-7-coming-in-march-only/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ga ik in de tussentijd voor de 5n.. of toch voor een olympus.. lastig hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Dit maakt het heel lastig voor me, wou mijn K5 dus ervoor verkopen, twijfelde alleen nog tussen de 5N en de 7. Nu word het nog lastiger gemaakt want wil wel eerst de 7 proberen voordat ik een keus maak.

Ben een beetje bang dat de 24mm niet zo heel geweldig gaat presteren op de Nex3 die ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn k5 intussen verkocht Rin.. je verliest er een hoop geld op.. cashback actie van pentax (-100 tot 31-12) en voor 699 heb je een nieuwe.. zuur maar waar.

Beste misschien om te wachten tot de 7 er echt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
Haha, jaa.. geduld is een schone zaak. Zelf wacht ik weliswaar op de A77, maar ik moet me inhouden om hier in Denemarken om geen losse body op te pikken. De adviesprijs is even hoog als in NL, maar de body gaat voor 1150,- euro over de toonbank en de A77+16-50 voor 1550,-euro.. Bijna een no brainer voor mij om voor de kit te gaan. Jammer dat kit op dit moment niet op voorraad is vanwege het tekort aan body's en lenzen.

:X Ben nu aan het overwegen om de complete kit op te halen in Nederland wanneer Saturn/Mediamarkt weer de btw kortingen hebben.. maar misschien is het aanschaffen van een losse body in DK een betere keuze icm een lens in NL (eventueel met Sony's cashback)..16-80 CZ ipv 16-50..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur86
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-08 17:02
k5052 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 21:24:
Haha, jaa.. geduld is een schone zaak. Zelf wacht ik weliswaar op de A77, maar ik moet me inhouden om hier in Denemarken om geen losse body op te pikken. De adviesprijs is even hoog als in NL, maar de body gaat voor 1150,- euro over de toonbank en de A77+16-50 voor 1550,-euro.. Bijna een no brainer voor mij om voor de kit te gaan. Jammer dat kit op dit moment niet op voorraad is vanwege het tekort aan body's en lenzen.

:X Ben nu aan het overwegen om de complete kit op te halen in Nederland wanneer Saturn/Mediamarkt weer de btw kortingen hebben.. maar misschien is het aanschaffen van een losse body in DK een betere keuze icm een lens in NL (eventueel met Sony's cashback)..16-80 CZ ipv 16-50..
Afgelopen zaterdag nog bij de Satun geweest, daar hebben ze hem nog niet liggen (vestiging Tilburg). Verkoper kon ook absoluut niet zeggen wanneer hij zo komen en kwam aan zetten met het standaard verhaal over de overstromingen in Thailand. Verder las ik op SAR dat in Canada de eerste stores al zonder A77's zitten en deze pas weer 17 januari verwachten ... dan lopen we de BTW acties bij de mediamarkt/saturn dus dik mis.

Ik zit ook in dubio... nu al ergens aanschaffen voor misschien een wat hogere prijs, maar wel verzekerd zijn van één exemplaar op korte termijn. Of inderaad wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Dat is dus net de vraag komt het spul uit japan of niet. Maar dat kunnen de A77 eigenaren makkelijk bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
k5052 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 21:24:

Als je ook wilt gaan filmen, dan is de 16-50 een betere optie ivm de SSM in de lens.
De 16-80 heeft dit niet.
Zie vorige pagina, alwaar mij het ook pas duidelijk werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
martijn_tje schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:04:
Dat is dus net de vraag komt het spul uit japan of niet. Maar dat kunnen de A77 eigenaren makkelijk bevestigen.
Op de verpakking (alleen body) en body zelf van de A77 staat 'Made in Thailand' , onderop de SAL16-50 staat 'Made in China' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Over die BTW dagen van MM/Saturn; kijk even een paar pagina's terug. De MM gaat de A77 NIET opnemen in het standaard assortiment! Dus daar kun je het zowiezo schudden. Misschien dat je hem daar wel kunt bestellen maar dat is per vestiging weer anders.

Ik denk dat je bij cameranu.nl of digitalwarehouse.nl nu het beste uit bent. Daar is de A77 op voorraad....

Het is dat ik moet wachten tot januari anders had ik daar morgen op de stoep gestaan voor de A77 en de Sigma 17-70 (mits deze uit de goede batch komt).

[ Voor 10% gewijzigd door Ferret op 04-11-2011 06:16 . Reden: typo's op de vroege morgen.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Vin87 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 23:00:
Op de verpakking (alleen body) en body zelf van de A77 staat 'Made in Thailand' , onderop de SAL16-50 staat 'Made in China' .
http://www.cameramu.com/g...ment/sony-a77-bottom-side

Inderdaad thailand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
Ferret schreef op donderdag 03 november 2011 @ 13:36:
Let in elk geval op die sticker op de doos en laat je geen lens uit de oude voorraad aansmeren.

Ik ben benieuwd! Laat het even weten hier en hoor graag je ervaringen!
De lens is binnen gekomen ( Ringfoto Deventer)
Toen ik gebeld werd, heb ik gelijk gevraagd naar de 'A65-A77' sticker. Deze zit er op !

Nu nog zien dat ik de lens zsm kan ophalen .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Top! mag ik vragen wat je er voor betaald heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
Ik heb hem al opgehaald.
Prijs € 449.-
Lens is zonder OS, dit wordt niet meer geleverd op de 'kleinere' lenzen.

EDIT: de HSM doet het niet......... ik mag al blij zijn als de lens sowieso focust :(
vreemd, want mijn 120-400 F4.5-5.6 HSM werkt prima op de A65.

Dus morgen gaat de 17-70 weer retour :-(

Voor de geinteresseerden:

De A77 en A65 zijn nog op voorraad bij Ringfoto Hekkert Deventer.
Al dan niet met de kitlens.
Voor de A77 is dit met de SAL1650.

[ Voor 62% gewijzigd door vndk op 04-11-2011 20:43 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Glenn77 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:54:
Ik heb hem al opgehaald.
Prijs € 449.-
Lens is zonder OS, dit wordt niet meer geleverd op de 'kleinere' lenzen.

EDIT: de HSM doet het niet......... ik mag al blij zijn als de lens sowieso focust :(
vreemd, want mijn 120-400 F4.5-5.6 HSM werkt prima op de A65.

Dus morgen gaat de 17-70 weer retour :-(
Zo zeg.... Dat is wel erg zuur :? Ik ben benieuwd wat er aan de hand is. En toch maar voortaan eerst in de winkel uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:23

TradeMarkNL

Videoproducer
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 17:39:
Dan ga ik in de tussentijd voor de 5n.. of toch voor een olympus.. lastig hoor..
Same here. Ik wacht maar even op een goeie aanbieding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:09
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben zelf geen fotograaf, maar wil mijn vader een nieuwe lens cadeau doen voor zijn Alpha A33. Hij is ook geen echte fotograaf en gebruikt de camera met name voor kleinkinderenkiekjes, maar vind de standaard zoomlens wat kort. Hij wil het liefst iets van 18-100. Ik heb gekeken in de opening post en wat rondgespeurd op internet en ik ben toch wel geschrokken van de nieuwprijzen van lenzen. Een tweedehands lens lijkt me dan toch handiger. Echter ik kan niet echt vinden in welke mate autofocus etc. ook werkt met de A33 bij oudere lenzen. Is dit een probleem, of niet? Ook vraag ik me af wat een redelijke lens is in de 18-100 (ongeveer) categorie? Ik denk dat ik maximaal iets van 250-300 euro wil besteedden. Zou je hier wat voor kunnen krijgen? Beetje een noob vraag, maar dat ben ik dan ook!
Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.