Ach, omtrent de D800 zijn er voor het gros alleen maar geruchten. En wat die geruchten aangaat, een 30+mp sensor ( met goede hoge ISO prestaties niet als hoofddoel ), HD video etc. Allemaal zaken waar ik in mijn fotografie niets aan heb. Filmen doe ik niet, en 30+mp sensoren is alleen leuk als je enorme prints gaat maken, maar zelfs daarin is een D700 een beest.
De A77 bestaat al, en er zijn al werkende modellen verkocht. De D800 moet nog geintroduceert worden, dan een release datum, dan nog problemen met de levering omtrent de rotzooi in Japan...
Nee, ik werk liever met een D700 die relatief betaalbaar is ( €1800 tegen een D800 introductie van +/- €2500 ) dan dat ik met de folder van een D800 in m'n handen sterf haha
Voor dat geen wat ik zoek in een body en vooral ook lenzen is Sony op dit moment gewoon niet de juiste uitkomst. De "beste" body is de A900 in FF, een beest in de studio of landschappen, maar voor een trouwpartij in donkere gelegenheden niet afdoende. De A77 lijkt hierin veel verbetering te brengen, maar door de hoge resolutie weer mindere prestaties in het hoge ISO gebied.
Tel daarbij op dat Sony gewoon héél erg traag is met het uitbrengen van degelijk pro glaswerk. De 500mm F4 is ook al 10 jaar een concept onderhand, geen wheather sealing, zelfs in de 70-200...
Nee, Qua glaskwaliteit, afwerking ervan en prestaties ervan is Nikon gewoon een van de allerbeste, zo niet de beste over het gehele gamma van lensaanbod.
Dan een D700 die wel de features heeft die ik zoek en de keuze is snel gemaakt. Dus spijt.. denk het niet