Het grote Sony dSLR- en objectieventopic v2011 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste
Acties:
  • 101.132 views

Onderwerpen

Alle 115 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
De opvolger van de D700 zit wel heel dichtbij in tegenstelling tot die van de A77 :D

nahja het is erg persoonlijk sowieso natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Wanneer zijn er eigenlijk weer nieuwe revieuws met de verbeterde firmware van de A77?

Als die er nog niet zijn dan zal het nog wel even duren natuurlijk met al dat gedoe in Thailand.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 14:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Sn0wblind schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 05:01:
[...]

Ik zou dan toch echt wachten voor de D800, lijkt me toch wel zuur om zo;n dure camera body te kopen terwijl de opvolger er al aan lijkt te komen.
Ach, omtrent de D800 zijn er voor het gros alleen maar geruchten. En wat die geruchten aangaat, een 30+mp sensor ( met goede hoge ISO prestaties niet als hoofddoel ), HD video etc. Allemaal zaken waar ik in mijn fotografie niets aan heb. Filmen doe ik niet, en 30+mp sensoren is alleen leuk als je enorme prints gaat maken, maar zelfs daarin is een D700 een beest.

De A77 bestaat al, en er zijn al werkende modellen verkocht. De D800 moet nog geintroduceert worden, dan een release datum, dan nog problemen met de levering omtrent de rotzooi in Japan...
Nee, ik werk liever met een D700 die relatief betaalbaar is ( €1800 tegen een D800 introductie van +/- €2500 ) dan dat ik met de folder van een D800 in m'n handen sterf haha ;)

Voor dat geen wat ik zoek in een body en vooral ook lenzen is Sony op dit moment gewoon niet de juiste uitkomst. De "beste" body is de A900 in FF, een beest in de studio of landschappen, maar voor een trouwpartij in donkere gelegenheden niet afdoende. De A77 lijkt hierin veel verbetering te brengen, maar door de hoge resolutie weer mindere prestaties in het hoge ISO gebied.
Tel daarbij op dat Sony gewoon héél erg traag is met het uitbrengen van degelijk pro glaswerk. De 500mm F4 is ook al 10 jaar een concept onderhand, geen wheather sealing, zelfs in de 70-200...

Nee, Qua glaskwaliteit, afwerking ervan en prestaties ervan is Nikon gewoon een van de allerbeste, zo niet de beste over het gehele gamma van lensaanbod.
Dan een D700 die wel de features heeft die ik zoek en de keuze is snel gemaakt. Dus spijt.. denk het niet ;)

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen de A77 opgepikt bij Combi Hekkert in Deventer....met FW 1.03.....Body only...

Me = O+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:33
shaggy8675 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:53:
Voor dat geen wat ik zoek in een body en vooral ook lenzen is Sony op dit moment gewoon niet de juiste uitkomst. De "beste" body is de A900 in FF, een beest in de studio of landschappen, maar voor een trouwpartij in donkere gelegenheden niet afdoende. De A77 lijkt hierin veel verbetering te brengen, maar door de hoge resolutie weer mindere prestaties in het hoge ISO gebied.
Tel daarbij op dat Sony gewoon héél erg traag is met het uitbrengen van degelijk pro glaswerk. De 500mm F4 is ook al 10 jaar een concept onderhand, geen wheather sealing, zelfs in de 70-200...
High iso van de A900 is zeker niet slecht, zelfs beter als van de A77 er vanuit gaande dat je vanuit raw werkt. Daarnaast zie ik de relevantie voor een 500/4 niet voor bruiloften werk. Een 24-70/2.8, 70-200/2.8 en bijvoorbeeld 85/1.4 zie ik dan eerder als basis setup. Allemaal op z'n mins behoorlijk presterend en nieuw verkrijgbaar glas.

http://www.dpreview.com/reviews/sonynex5n/page14.asp hier in staan shots van een waarschijnlijk preproductie A77. Een Nikon D3 (ipv D700) en Sony A900 zijn er bij te kiezen. En kijk vooral even wat alles in raw doet.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

martijn_tje schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:31:
[...]

High iso van de A900 is zeker niet slecht, zelfs beter als van de A77 er vanuit gaande dat je vanuit raw werkt. Daarnaast zie ik de relevantie voor een 500/4 niet voor bruiloften werk. Een 24-70/2.8, 70-200/2.8 en bijvoorbeeld 85/1.4 zie ik dan eerder als basis setup. Allemaal op z'n mins behoorlijk presterend en nieuw verkrijgbaar glas.

http://www.dpreview.com/reviews/sonynex5n/page14.asp hier in staan shots van een waarschijnlijk preproductie A77. Een Nikon D3 (ipv D700) en Sony A900 zijn er bij te kiezen. En kijk vooral even wat alles in raw doet.
Dat de A900 op hetzelfde aantal mp beter presteert dan een A77 met die pixels in een crop sensor is niet heel schokkend.
De A900 is een prima body, maar nieuw lastig aan te komen en voor absurd hoge prijzen. En het is gewoon qua snelheid niet de camera die ik zoek ( doe ook veel aan hondensport en vechtsporten onder erg variërende omstandigheden )
Het glas van Sony is optisch ook niet slecht, maar het is voor 95% laatste generatie Minolta glas met een Sony badge erop. Tilt/Shift hebben ze nog nooit van gehoord, 1900 euro voor een niet wheater sealed 70-200 uit het Minolta tijdperk ( hoe goed dan ook! ), 1850 euro voor een 24-70 .... Dit gaat gewoon nergens over, zeker als je vergelijkt wat de niet stilzittende concurrentie doet en voor welke prijzen.

Ik werk altijd in RAW, maar ik heb vooralsnog geen goed gevoel met het pad dat Sony lijkt te hebben gekozen voor de toekomst met spiegeltechniek en het zorgenkindje van oudsher de ISO waardes...

Het zijn geen slechte spullen, maar het aanbod wat er nu is qua lenzen, accessoires en semi-pro/pro body's is gewoon niet wat ik zoek bij Sony in een opvolger van mijn huidige camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Ik weet zelf niet zo wat ik van de A77 moet denken, aan de ene kant presteerd die op veel punten erg sterk, en na m even in mijn handen te hebben gehad voelt de camera ook goed aan. Goede grip, prettige controls, goed kantelbaar scherm met snelle liveview wat in veel gevallen toch wel handig is. Alleen die sensor, ik snap het nut van 24mp sensor gewoon niet, op welk vlak presteerd deze nou beter dan de 16mp sensor van sony zelf. Deels komt dit door de licht doorlatende spiegel natuurlijk. Maar ook in de NEX7 lijkt deze nou ook weer geen grote vooruitgang tegenover de oude 16mp te scoren.

Sony moet inderdaad wel zichzelf mee gaan bezig houden met het lens aanbod, een goede set primes op 1.4 of zelfs lager plus een aantal weathersealed zooms zijn nu toch wel een must. Vind die SAM AF lenzen van Sony echt niks met die plastic mounts, leuk voor het geld maar ik zou toch gaan voor iets meer duurzaamheid.

edit:

Wat worden wij europeanen trouwens flink genaaid zeg

Check de prijzen in onze store
http://www.sony.nl/produc...enses-and-a-mount-adaptor

en in de amerikaanse

http://store.sony.com/web...921644718503&N=4294947248

Alleen het dollar teken naar een euro teken veranderen is a erg genoeg. maar wij betalen gewoon fors meer tot zelfs meer dan 2x zoveel voor dezelfde lens in het geval van de 55-210mm lens.

[ Voor 22% gewijzigd door Sn0wblind op 16-10-2011 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:24

Don Quijote

El Magnifico

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:41:
Vanmorgen de A77 opgepikt bij Combi Hekkert in Deventer....met FW 1.03.....Body only...

Me = O+
Goed nieuws. Was dit een a77 echt voor de NL markt? Of hebben ze dit zelf vanuit een Aziatisch land geïmporteerd?

@Rin. Die prijsverschillen zijn inderdaad wel absurd, maar in de praktijk zie je toch vaak dat de prijzen wel dichter naar elkaar komen, en de Sony website eigenlijk een hele slechte indicator is van de daadwerkelijke straatwaarde van glas.

[ Voor 27% gewijzigd door Don Quijote op 16-10-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ravnoss schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 11:20:
[...]

Goed nieuws. Was dit een a77 echt voor de NL markt? Of hebben ze dit zelf vanuit een Aziatisch land geïmporteerd?
.
Volgens de verkoper gewoon via sony Nederland binnengekomen...garantie loopt ook gewoon via Sony NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 11:54:
[...]

Volgens de verkoper gewoon via sony Nederland binnengekomen...garantie loopt ook gewoon via Sony NL
Prima dus. Dan hoop ik hem komende week ook ergens tegen te gaan komen. Ben nu alleen nog een beetje in dubio over de kitlens. Is deze optisch beter dan de Tamron 17-50 F/2.8? Heb jij hem toevallig met de kitlens gekocht, en zo ja, wat zijn jou bevindingen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ravnoss schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:51:
[...]

Prima dus. Dan hoop ik hem komende week ook ergens tegen te gaan komen. Ben nu alleen nog een beetje in dubio over de kitlens. Is deze optisch beter dan de Tamron 17-50 F/2.8? Heb jij hem toevallig met de kitlens gekocht, en zo ja, wat zijn jou bevindingen :).
Nee, ze hadden enkel de body...de kitlens haal ik op wanneer ze die ook hebben..hoef alleen maar het verschil bij te betalen.

Maar wat ik heb gelezen is deze lens wel erg goed...scherp, stil....lees de reviews maar eens...ze zijn lovend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Ravnoss schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 11:20:
[...]

@Rin. Die prijsverschillen zijn inderdaad wel absurd, maar in de praktijk zie je toch vaak dat de prijzen wel dichter naar elkaar komen, en de Sony website eigenlijk een hele slechte indicator is van de daadwerkelijke straatwaarde van glas.
Maar dat geld natuurlijk ook voor de Amerikaanse webstore, is ergens wel schandalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 08:27
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 16:17:
[...]

Nee, ze hadden enkel de body...de kitlens haal ik op wanneer ze die ook hebben..hoef alleen maar het verschil bij te betalen.

Maar wat ik heb gelezen is deze lens wel erg goed...scherp, stil....lees de reviews maar eens...ze zijn lovend...
En wat heb je betaald als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1299,-..........

A77 en A65 op voorraad bij kamera-expres.nl !!!!!!!!!!!!!!! Beperkte vooraad !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 15:46
Was deze cash-back actie van Sony hier al gepost?

Lenzen waarvoor het geldt, met cashback bedragen tussen haakjes:
SAL-75300 (€30,-),
SAL-18250 (€75,-),
SAL-85F28 (€20,-),
SAL-50F18 (€20,-),
SAL-50M28 (€50,-),
SAL-1680Z (€100,-),
SAL-2470Z (€100,-),
SAL-70200G (€200,-),
SAL-70300G (€100,-),
SAL-70400G (€200,-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik wacht het nog even af om het ding te kopen. Als ik over 2 weken door de keuring ben dan kan ik meedoen aan wat medische experimenten waar ik een aardige smak geld voor krijg. Body en een betere walkaround lens zou dan wel moeten lukken.

Je moet er wat voor over hebben hea.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:30:
Was deze cash-back actie van Sony hier al gepost?

Lenzen waarvoor het geldt, met cashback bedragen tussen haakjes:
SAL-75300 (€30,-),
SAL-18250 (€75,-),
SAL-85F28 (€20,-),
SAL-50F18 (€20,-),
SAL-50M28 (€50,-),
SAL-1680Z (€100,-),
SAL-2470Z (€100,-),
SAL-70200G (€200,-),
SAL-70300G (€100,-),
SAL-70400G (€200,-).
Ik heb vorige week een 70-400G gekocht. Prachtig ding, maar heb wel even getwijfeld i.v.m. de nieuwprijs. Toen zag ik die cash-back optie van Sony. Uiteindelijk was de 70-400G met cash-back nog steeds €72 duurder bij Sony dan waar ik 'm heb gekocht. Die cashback zet dus niet echt zoden aan de dijk...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2011 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja ;)
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:44:
[...]

Ik heb vorige week een 70-400G gekocht. Prachtig ding, maar heb wel even getwijfeld i.v.m. de nieuwprijs. Toen zag ik die cash-back optie van Sony. Uiteindelijk was de 70-400G met cash-back nog steeds €72 duurder bij Sony dan waar ik 'm heb gekocht. Die cashback zet dus niet echt zoden aan de dijk...
Uit de voorwaarden:
- Deze actie is uitsluitend geldig voor aankopen gedaan bij Sony verkooppunten vermeld op de Sony Store Locator, op de website van Sony Nederland: www.sony.nl/dealerlocator/search/
Dus niet alleen bij sony.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus toch oktober :) Ik heb dit jaar al zoveel gekocht dat ik nog minimaal een jaar wacht. Enige wat mij irriteert aan de a580 is de grootte (of: gebrek daaraan) van de optische zoeker. Op een statief zet ik altijd live view aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat maakt het alleen maar mooier, tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Dat is inderdaad mooi! Nu wordt het wel redelijk aantrekkelijk om bij de A77 body de SAL1680Z aan te schaffen.
Dan kom je aan een nagenoeg gelijke prijs als je de kit zou kopen met het 16-50 objectief. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels al meer mensen in het bezit van de A77 of A65 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:56:
Inmiddels al meer mensen in het bezit van de A77 of A65 ?
Ik heb hem vandaag (strict genomen gisteren) besteld. Ik verwacht hem komende middag te ontvangen. Ik ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
En waar en voor hoeveel?

Ik zie dat ondanks eerdere opmerkingen hier dat de prijs wel lager uit zou vallen dan de adviesverkoopprijs van Sony, de prijs van de A77 body overal gewoon 1299,00 euro is (behalve bij Redcoon, daar is-ie een tientje goedkoper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 15:46
Zijn er eigenlijk geen derde partijen, bv. fabrikanten die alleen maar camera-lenzen maken, die lenzen specifiek voor de NEX E-mount hebben aangekondigd? Of staat Sony dit niet toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Haay schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:15:
Zijn er eigenlijk geen derde partijen, bv. fabrikanten die alleen maar camera-lenzen maken, die lenzen specifiek voor de NEX E-mount hebben aangekondigd? Of staat Sony dit niet toe?
Sony heeft de specs van de Emount gratis vrijgegeven dus iedereen met de juiste middelen mag een emount lens maken. Alleen de autofocus specs zijn onder license gestopt. Sigma is met een 30mm 2.8 lens bezig, je hebt de Nokton Hyperprime 0.95 e mount, http://noktor.com/products.php, SLRmagic 28mm en nog eentje die ik me even herriner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is al een Carl-Zeiss lens beschikbaar, alleen kost deze €950 :P Volgens mij hebben verschillende fabrikanten al aangekondigd om lenzen te gaan maken, weet alleen even niet welke.

Bij cameranu.nl zijn de a77 en a65 ook op voorraad :) Geen verschil in prijs nog, dat gaat nog wel even duren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:04

EXX

EXtended eXchange

Lamgzamerhand komen er wel lenzen van andere fabrikanten. Naast de eerder genoemde bv. de Samyang 8mm f/3.5 Fisheye.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Samyang is eigenlijk een gewone SLR lens met een adapter er aan geplakt. Ze zijn wel bezig met een 'echte' E-mount versie, die meer in de buurt van hun m4/3 fisheye moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Ferret schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 06:04:
En waar en voor hoeveel?

Ik zie dat ondanks eerdere opmerkingen hier dat de prijs wel lager uit zou vallen dan de adviesverkoopprijs van Sony, de prijs van de A77 body overal gewoon 1299,00 euro is (behalve bij Redcoon, daar is-ie een tientje goedkoper).
Kamera Express en gewoon voor de adviesprijs.

Hij is inmiddels binnen. Hoera.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6117/6263598042_092248b884_z.jpg
Bearbrick approve 2 by ravnoss, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cameratools bied de kit aan voor 1799,-.......

Vertical Grip voor de A77 verkrijgbaar bij Kamera Express !!

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audi-80
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-08 08:53

audi-80

Voorsprong door techniek

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 16:51:
Cameratools bied de kit aan voor 1799,-.......

Vertical Grip voor de A77 verkrijgbaar bij Kamera Express !!
Bedankt, meteen besteld.
De camera zelf heb ik bij fotodevakman besteld voor dezelfde prijs.

Nu alleen nog de SAL-1650 nog een keer bemachtigen.

Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

audi-80 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:51:
[...]

Bedankt, meteen besteld.
De camera zelf heb ik bij fotodevakman besteld voor dezelfde prijs.

Nu alleen nog de SAL-1650 nog een keer bemachtigen.
Nice...heb de grip ook besteld...de SAl-1650 heb ik van de week al gehaald....ook een dikke aanrader trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audi-80

audi-80

Voorsprong door techniek

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:12:
[...]

Nice...heb de grip ook besteld...de SAl-1650 heb ik van de week al gehaald....ook een dikke aanrader trouwens...
Ik heb hem zo juist bij konijnenberg besteld, daar hebben ze de bulk versie op voorraad.
Het enige verschil is dat er dan geen oranje doosje om zit.

Nu stop ik voorlopig even, nu wel genoeg geld uitgegeven aan foto apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

audi-80 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:53:
[...]

Ik heb hem zo juist bij konijnenberg besteld, daar hebben ze de bulk versie op voorraad.
Het enige verschil is dat er dan geen oranje doosje om zit.

Nu stop ik voorlopig even, nu wel genoeg geld uitgegeven aan foto apparatuur.
hahaha ik ben ook klaar voorlopig,....ik heb ook de bulk hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-10 11:19
Bij Foto Klein hadden ze deze week 'nieuwe winkel/festival/korting weken' en voor de grap maar eens na gevraagd wat de losse A77 body zou kosten met die korting: €1209 incl 3 jaar garantie (die je natuurlijk gewoon zelf betaalt) en binnen een dag leverbaar. In mijn ogen een vrije strakke prijs binnen een week na release én de extra garantie is ook welkom. Verder was er nog wat korting op accessoires mogelijk en ik kon dus geen nee zeggen.

Vanavond de hele avond met de A77 gespeeld, ik kom van een A300 en de A77 is dus een serieuze upgrade. Ik was wat twijfelachtig over het formaat en de EVF, maar beide punten bevallen heel erg goed. Vooral de EVF weet op alle vlakken te verrassen!

Nu nog een keer de SAL1650 op de kop tikken, maar gezien die nu al voor €599 in bulk aangeboden worden moet dat wel goed gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vin87 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:13:
Bij Foto Klein hadden ze deze week 'nieuwe winkel/festival/korting weken' en voor de grap maar eens na gevraagd wat de losse A77 body zou kosten met die korting: €1209 incl 3 jaar garantie (die je natuurlijk gewoon zelf betaalt) en binnen een dag leverbaar. In mijn ogen een vrije strakke prijs binnen een week na release én de extra garantie is ook welkom. Verder was er nog wat korting op accessoires mogelijk en ik kon dus geen nee zeggen.

Vanavond de hele avond met de A77 gespeeld, ik kom van een A300 en de A77 is dus een serieuze upgrade. Ik was wat twijfelachtig over het formaat en de EVF, maar beide punten bevallen heel erg goed. Vooral de EVF weet op alle vlakken te verrassen!

Nu nog een keer de SAL1650 op de kop tikken, maar gezien die nu al voor €599 in bulk aangeboden worden moet dat wel goed gaan komen.
Nette prijs man....en de 16-50 is ook een aanrader !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wel benieuwd naar de ervaring met de EVF :) Kijkt hij goed? Merk je dat je naar een scherm aan het kijken bent? Ben vooral benieuwd naar landschapsfotografie, aangezien je daar met veel contrast te maken hebt. Lopen er dan details in de uiterste schaduwen en hooglichten dicht?

Ik erger mij steeds meer en meer aan de kleine OVF van mijn a580, maar een nieuwe computer was belangrijker dus voorlopig geen geld voor een a77 :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om jullie het idee te geven, hoe hoog de A77 met grip is...

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/6/225563.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur86
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-08 17:02
Vin87 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:13:

Vin87, je schreef dat je op €1209,- voor de losse body uitkomt? Ik zit nu te kijken op hun website en ze geven aan extra kassakorting op alle aankopen te geven. Ligt de aanschafprijs tussen de €1.001,- en €1.500,- dan krijg je €250,- kassakorting. Ik neem aan dat de body daar ook gewoon €1.299,- kost? Dan kom ik op €1.049,- (met misschien maar de standaard twee jaar garantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Ze geven de kortingen alleen in combinatie met de (veel te dure) 3 jaar garantie. De losse body komt dan op €1559, maar omdat je nu net boven de €1500 zit gaat er weer €350 van af en zo houd je dus €1209 over incl 3 jaar garantie. Actie loopt overigens tot en met morgen.

De EVF is echt geweldig, heerlijk groot en vooral de extra mogelijkheden zoals waterpas, vergroting op scherpstelling e.d. zijn geweldig. Je merkt niet direct dat je door een EVF kijkt, dit vond ik met de A55 wel echt het geval. Het verschil tussen de A55 EVF en de A77 EVF is zoals in elke review beschreven wordt echt heel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur86
Vin87 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:12:
Ze geven de kortingen alleen in combinatie met de (veel te dure) 3 jaar garantie. De losse body komt dan op €1559, maar omdat je nu net boven de €1500 zit gaat er weer €350 van af en zo houd je dus €1209 over incl 3 jaar garantie. Actie loopt overigens tot en met morgen.

De EVF is echt geweldig, heerlijk groot en vooral de extra mogelijkheden zoals waterpas, vergroting op scherpstelling e.d. zijn geweldig. Je merkt niet direct dat je door een EVF kijkt, dit vond ik met de A55 wel echt het geval. Het verschil tussen de A55 EVF en de A77 EVF is zoals in elke review beschreven wordt echt heel erg groot.
Niet de moeite dus om vandaag/morgen van Tilburg naar Rotterdam Alexandrium te rijden. Helaas, voor €1.049,- was ik direct de auto in gesprongen. Twee jaar of drie jaar garantie vind ik te verwaarlozen.

Overigens is drie jaar garantie ook een vreemd verhaal, op de website staat dat je op iedere aankoop die je direct in de winkel doet; 5 jaar garantie ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Tuur86 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:28:
[...]

Niet de moeite dus om vandaag/morgen van Tilburg naar Rotterdam Alexandrium te rijden. Helaas, voor €1.049,- was ik direct de auto in gesprongen. Twee jaar of drie jaar garantie vind ik te verwaarlozen.

Overigens is drie jaar garantie ook een vreemd verhaal, op de website staat dat je op iedere aankoop die je direct in de winkel doet; 5 jaar garantie ontvangt.
5 jaar lijkt mij een beetje gortig...

Anyway.... Vette camera hoor... Ik gok dat ik de mijne rond Januari te pakken heb :)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur86
ROFLASTC schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:30:
[...]

5 jaar lijkt mij een beetje gortig...

Anyway.... Vette camera hoor... Ik gok dat ik de mijne rond Januari te pakken heb :)
Idd ... nevermind, ik las te snel. Ze doen voorkomen alsof je drie tot 5 jaar (afhankelijk van het type product) gratis ontvangt zodra je het artikel in de winkel aanschaft... als je beter leest, blijkt dat je dit inderdaad gewoon zelf afsluit.

Anyway, de A77 komt er toch wel binnekort. Vanmiddag maar eens bij de Saturn hier kijken of ze hem al hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Tuur86 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:34:
[...]

Idd ... nevermind, ik las te snel. Ze doen voorkomen alsof je drie tot 5 jaar (afhankelijk van het type product) gratis ontvangt zodra je het artikel in de winkel aanschaft... als je beter leest, blijkt dat je dit inderdaad gewoon zelf afsluit.

Anyway, de A77 komt er toch wel binnekort. Vanmiddag maar eens bij de Saturn hier kijken of ze hem al hebben liggen.
Niets is gratis, zeker niet bij winkels als Steenweg/FotoKlein, ben benieuwd of je hem ergens voor minder weet te vinden in de aankomende weken, laat maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audi-80

audi-80

Voorsprong door techniek

Vin87 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:12:
Inderdaad, de EVF is erg goed.
Ik heb hier ook nog een DSC-R1 liggen met een EVF, maar wat een wereld van verschil.
Ik gebruikte soms mijn DSC-R1 naast mijn A700 omdat die met zijn top-lcd ideaal is vool lage shots.
Maar dat kan ik nu ook met mijn A77, dus de DSC-R1 zal nu wel veel minder gebruikt gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur86
Wie van jullie heeft al ervaringen met het autofocus probleem op de A77 in combinatie met diverse lenzen?
Sigma Japan (Click here) announced that many of the current Sigma lenses are having autofocus issues with the new A77 and A65 cameras. A bit below you can read a list of the affected lenses. Sigma will offer a free service to fix the lenses. All future Sigma packages will have the logo on top whenever the lenses ahas been already made compatible with the A77 and A65 cameras.

These are the non compatible lenses:
2,8/4,5 mm EX DC CIRCULAR FISHEYE HSM
2,8/10 mm EX DC FISHEYE HSM
3,5/10-20 mm EX DC HSM
2,8/17-50 mm EX DC OS HSM
2,8-4/17-70 mm DC MACRO HSM
2,8-4/17-70 mm DC MACRO OS HSM
2,8-4,5/18-50 mm DC OS HSM
3,8-5,6/18-125 mm DC HSM
3,5-6,3/18-250 mm DC OS HSM
2,8/24-70 mm IF EX DG HSM
1,4/50 mm EX DG HSM
4-5,6/50-200 mm DC HSM
APO 4,5-6,3/50-500 mm DG OS HSM
APO 2,8/70-200 mm EX DG OS HSM
1,5/85 mm EX DG HSM
APO 4,5-5,6/120-400 mm DG OS HSM
APO 5-6,3/150-500 mm DG OS HSM
Ik zelf ben in het bezit van de Sigma 6-18 HSM ... en die staat niet tussen dit lijstje. Al zijn er wel diverse personen op dpreview.com die ook met deze lens problemen hebben.

Wat is jullie ervaring met de A77 in combinatie met de HSM lenzen van Sigma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:14
Afgelopen zaterdag in Leeuwarden een avondje met de a77 kunnen spelen. Ik heb toen vooral gekeken naar de low light high iso mogelijkheden, aangezien dat het enige onderdeel is waar de a700 eigenlijk tekort mee schiet.

Mijn conclusies in het kort
- 24 megapixel is veel detail, en erg fijn korrelige ruis
- Het klapbare scherm is echt een uitkomst
- Camera houdt (zoals verwacht) erg prettig vast, maar een batterijgrip zal daar zeker nog aan toevoegen
- Autofocus is snel en accuraat, zeker alle extra crosspunten
- Ruis prestaties zijn beter dan de a700, maar niet op een 5DII niveau

Aan de andere kant fotografeer ik vooral voor web, en zeker op dat soort formaten is er met Lightroom noise reduction nog erg veel van te maken.

Paar voorbeelden:
1:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6110/6270133980_c43ac1a0f5_z.jpg

2:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6042/6270138730_9728d3ffa4_z.jpg

3:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6118/6269612645_c821d2bc09_z.jpg

4:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6173/6270143230_ab6dab44ce_z.jpg

5:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6113/6269615995_be3e151f34_z.jpg

Klik hier voor de hele serie.

Alle foto's heb ik in 1200*800 geupload, vanwege de resolutie op mijn tablet. Zo kan ik flickr als portfolio materiaal gebruiken.

Mochten er mensen geïnteresseerd zijn in raw foto's om te gaan pixel peepen. Stuur even een DM, dan kan je ze krijgen. Onder de voorwaarde dat ze niet geplubiceerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Mooie foto's, maar bevestigen waar ik al bang voor was.
De hoge ISO prestaties zijn niet wat ik er van wilde zien. En ik mis, waarschijnlijk mede daardoor, wat absolute scherpte.

Al met al niet slecht, maar niet wat ik zoek, lijkt me wel een beest in de hondensport met een goede snelle telelens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:14
Je verliest altijd (met welke camera en sensor dan ook) absolute scherpte zodra de iso's omhoog gaan.

Het is voor mij eigenlijk een simpele rekensom. Overstappen naar een ander merk gaat ruim 3000 euro kosten. Dit is met alles vergelijkbaar of beter, in ieder geval niet slechter. Dus f/2.8 lenzen met stabilisatie in de lens.

Dan heb ik op dit moment de keuze uit Canon (5DII of 7D), en Nikon (D700 of D300s).

Dat geld heb ik niet liggen, en ga ik op korte termijn zeker niet bij elkaar krijgen.

Of ik spaar even door en koop in de loop van volgend jaar een a77. Dat zal tegen die tijd ongeveer 1200 euro zijn verwacht ik.

De a77 is wel een verbetering op de a700, ook wat ruis prestaties betreft. Dus eigenlijk is het vrij simpel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Helemaal mee eens.
Als ik de centen niet had gehad om over te stappen was ik zeker voor de A77 gegaan, en had daar een prima camera aan gehad. Maar ik heb het "geluk" dat ik dankzij verkopen geld heb om over te kunnen stappen, en zo de wensen te vervullen die ik zoek.

Vindt de A77 een prachtig apparaat hoor, en als je daar aan kan geraken sla je zeker geen modderfiguur. Maar ja, ieder zo z'n eigen wensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:49:
Ik ben wel benieuwd naar de ervaring met de EVF :) Kijkt hij goed? Merk je dat je naar een scherm aan het kijken bent? Ben vooral benieuwd naar landschapsfotografie, aangezien je daar met veel contrast te maken hebt. Lopen er dan details in de uiterste schaduwen en hooglichten dicht?
Ja de EVF is goed, en een flinke verbetering ten opzichte van die van mijn vriendin (a33). Echter haalt het het niet bij een OVF in mijn ogen, je merkt echt wel dat je naar een schermpje aan het kijken bent. Daar staat dan weer tegenover dat je veel meer informatie direct tot je beschikking hebt, en dat je aanpassingen aan je belichting direct terugziet. Op dit moment durf ik nog niet te stellen of ik de EVF een verbetering vind ten opzichte van de OVF, over een paar maanden kom ik hier nog eens op terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Toen ik diezelfde EVF op de nex5n viewfinder probeerde vond ik m vooral lastig werken met een bril. ik kon zeg maar niet alles in het frame zien erdoor en kon dit op geen enkele manier bijstellen. Met een optische viewfinder heb ik daar geen last van.

Vind overigens de fotos op iso3200 al wel erg korrelig. Het zijn geen blotches maar wel echt scherpe pixels. Maar ergens een klein stapje terug. Maargoed de rest van de camera body is wel erg netjes en op lagere ISO schijnt die erg mooi te presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Minder dan een half jaar geleden heb ik een SLT-A55 gehad met 18-55mm kitlens en die helaas weer snel moeten terugbrengen wegens de oververhitting bij video, zeer korte accutijd en het ergste van alles: na twee dagen een vlekje op de sensor. Geld teruggekregen en sindsdien alle andere merken overwogen. Toch blijft Sony mij het meeste intrigeren qua functies en mogelijkheden.

Enkele redenen waarom ik destijds voor een A55 koos waren de goede prestaties bij hoge ISO-waarden, snelle burst rate, 1080p video, compacte formaat en ingebouwde GPS-module.

Nu zit ik alweer een tijdje zonder (behalve mijn Panasonic superzoom compact) en heb ik diverse systemen overwogen waarbij ik weer bij Sony uitkom. Nu twijfel ik tussen de NEX-5N en de SLT-A35. De A35 lost de problemen op die ik met de A55 had, maar ik ben huiverig hoe snel de sensor hier weer bevuild kan raken (zonder dat ik de lens verwisselde). De NEX-5N is vrijwel identiek qua specificaties, maar dan in een leuk compact jasje. Dat ik niet direct toegang heb tot de handmatige instellingen, vind ik op zich geen probleem.

Wat mij echter tot twijfel brengt is het lenzenpakket. Aangezien mijn budget zo'n € 1.000 is, zou een 5N met 16mm, 18-55mm en de aankomende 55-210mm een mooi pakketje zijn. Maar datzelfde geldt voor een A35 met kitlens, een betaalbare telezoom en een leuke prime (50mm f/1.8 bijv.). Ik ben absoluut niet van plan om daar ooit nog wat bij te kopen, hoogstens een OVF voor de 5N als die in prijs zakt of de externe mic voor bij video, maar dat is iets wat ik nu minder belangrijk vind.

Buiten 'the obvious' zoals formaat, ergonomie en aantal knoppen waarmee direct instellingen te veranderen zijn, vraag ik me af waar ik nog meer op zou moeten letten. Wat zou een reden zijn om wel of niet voor een van beide systemen te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 10:18

roelbb

knorretje

MooDyBLueS schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 10:18:
Minder dan een half jaar geleden heb ik een SLT-A55 gehad met 18-55mm kitlens en die helaas weer snel moeten terugbrengen wegens de oververhitting bij video, zeer korte accutijd en het ergste van alles: na twee dagen een vlekje op de sensor. Geld teruggekregen en sindsdien alle andere merken overwogen. Toch blijft Sony mij het meeste intrigeren qua functies en mogelijkheden.
heb je nog een foto beschikbaar waar je de vlekken in ziet, ik heb het vermoeden dan ik er ook vlekken op heb zitten (begint pas zichtbaar te worden bij hoge F getallen)

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
roelbb schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 10:32:
[...]

heb je nog een foto beschikbaar waar je de vlekken in ziet, ik heb het vermoeden dan ik er ook vlekken op heb zitten (begint pas zichtbaar te worden bij hoge F getallen)
Volgens mij heb ik wel een paar voorbeelden beschikbaar, ik zal thuis even kijken en dan naar Flickr linken (hier geen toegang). Heb je dat met een SLT-A55 of ander model?

[ Voor 4% gewijzigd door MooDyBLueS op 24-10-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
stofdeeltjes komen nogal veel voor natuurlijk en zien er al snel uit als vlekjes. Stof komt sowieso al snel binnen in een camera terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:21

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Maar je zou toch juist bij een SLT verwachten dat stof veel minder snel een probleem vormt?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
stof weet zich zelfs tussen de seal van een lcd scherm binnen te dringen. Is denk ik helaas bar weinig tegen te doen of het is een weather sealed camera, maar zelfs die trekken nogal snel stof via de zuigkracht van de lens bij het in en uitzoomen naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Vandaag voor het eerst echt even met de A77 kunnen spelen. Zoals al eerder gezegd kom ik van een A300 af en het verschil is dan ook verschrikkelijk groot (mag ook wel). Ik had vanochtend wat uurtjes vrij. Er vlogen een hoop vogels rond en ik heb me dan ook prima vermaakt. Ik ben maar een amateur, maar wil het volgende toch even delen. :X

Onderstaande foto's heb ik geschoten icm met een oudere Sigma 50-500 4-6.3 DG, de versie zonder OS en ook zonder HSM. Toch gaat het scherpstellen erg snel en precies. De camera maakt bij het scherpstellen veel minder geluid dan icm met bijvoorbeeld de A300. De vogels worden netjes gevolgd en de camera stelt zich niet scherp op objecten op de achtergrond. Ik heb de AF ingesteld op zone.

Klik op de foto's voor de EXIF, foto's zijn allemaal uit de hand geschoten.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-AvqFBrG630c/TqU7GhzTVZI/AAAAAAAAA7w/Jb4-D9ovVw8/s640/_DSC0446.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-RMXuQxAJZFk/TqU7P4H9Y7I/AAAAAAAAA74/kqlhXMnwwEA/s640/_DSC0422.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-rLpQrfADL70/TqU7C3TbA3I/AAAAAAAAA7o/ZMFkSl4sa7c/s640/_DSC0270.jpg

Om nog even terug te komen op de EVF, na een paar minuten schieten heb je eigenlijk niet meer door dat je door een EVF kijkt. De EVF is helder en details zijn goed te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Vin87, hoewel de blauwe lucht niet zo moeilijk mooi te krijgen is, ben ik wel onder de indruk van de vogels. Ziet er zeer goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Sn0wblind schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:26:
stofdeeltjes komen nogal veel voor natuurlijk en zien er al snel uit als vlekjes. Stof komt sowieso al snel binnen in een camera terecht.
Precies. Ik blaas het binnenwerk van de camera dan ook regelmatig schoon met een blaasbalgje. Camera op het statief, dan de camera naar beneden laten wijzen, lens eraf en dan schoonmaken. Eerst de spiegel, dan deze omhoogklappen en alles binnenin / de sensor schoonblazen.

Als je dat regelmatig doet (en niet wacht totdat het zichtbaar wordt op je foto's), hou je je camera prima schoon.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
EXX schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:03:
[...]

Precies. Ik blaas het binnenwerk van de camera dan ook regelmatig schoon met een blaasbalgje. Camera op het statief, dan de camera naar beneden laten wijzen, lens eraf en dan schoonmaken. Eerst de spiegel, dan deze omhoogklappen en alles binnenin / de sensor schoonblazen.

Als je dat regelmatig doet (en niet wacht totdat het zichtbaar wordt op je foto's), hou je je camera prima schoon.
Twee dingen: bij SLT's kan je de spiegel niet omhoogklappen, deze blijft op zijn vaste positie zitten. Daarnaast ben ik benieuwd of je mijn eerdere bericht gelezen hebt? Ik had namelijk na twee dagen al een vuiltje erop zitten (na maximaal 100 foto's/3-4 uur gebruik). Als je een camera van zoveel geld continu (om de 2 uur gebruik bijvoorbeeld) schoon moet maken, dan heb je toch een waardeloos product in handen?

Ik snap ook wel dat er na weken intensief gebruik er een keer een vuiltje in kan komen, maar na twee dagen? Dat is gewoon absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
PowerUp schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:09:
Een NEX heeft er helemaal niets voor zitten wat de sensor tegen stof kan beschermen. Het maakt wel makkelijker schoon, elk nadeel heeft zijn voordeel ;)
Dat is ook weer zo. Wat mij gelijk te binnen schiet: de NEX-lenzen zien er vanwege hun metalen constructie degelijker uit dan zeg de 18-55mm A-mount kitlens. Is het om die reden dan ook minder gevoelig voor stof? Of heb je daar bij een NEX net zoveel/weinig last van als bij een SLT? En dan bedoel ik uiteraard niet in vergelijking met de weather sealed modellen zoals de A77.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze zien er vooral degelijker uit ja, of ze dat ook echt zijn weet ik niet. Gezien het gewicht van mijn 16 mm pancake vermoed ik dat het binnenste toch vooral plastic is.
Het lijkt mij ook geen reden voor meer / minder stof. Ik ben de laatste tijd wel vaak lenzen aan het wisselen op de NEX, in die tijd heb ik twee of drie keer een stofje weg moeten halen wat simpel met een blaasbalgje lukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
PowerUp schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:21:
Ze zien er vooral degelijker uit ja, of ze dat ook echt zijn weet ik niet. Gezien het gewicht van mijn 16 mm pancake vermoed ik dat het binnenste toch vooral plastic is.
Het lijkt mij ook geen reden voor meer / minder stof. Ik ben de laatste tijd wel vaak lenzen aan het wisselen op de NEX, in die tijd heb ik twee of drie keer een stofje weg moeten halen wat simpel met een blaasbalgje lukte.
Dat klinkt positief. Mag ik vragen welke NEX je hebt en hoe je ervaring met de pancake lens is? Ik lees namelijk her en der dat hij wel erg veel vervormd en niet scherp is (pas bij f/8 afgestopt). Klopt dit of valt het alleszins wel mee?

Wat die stofjes betreft: ik neem aan dat je die op de sensor ziet zitten? Zo ja, dan denk ik dat mijn voorkeur wel naar een NEX-5N zou gaan op dit moment, omdat er dan geen spiegel tussenzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de NEX-C3. De pancake lens is erg klein, optisch is hij redelijk vind ik. De scherpte kan er mee door, in het midden is het al snel scherp, voor de randen moet je wat afstoppen. Vervorming is wel aanwezig. Wat vooral opvalt is de behoorlijke hoeveelheid CA, vooral in de hoeken. Gelukkig lost het lensprofiel in Lightroom de vervorming en CA weer op. Ik zal eens kijken of ik een goed fullres voorbeeld kan vinden :)

Wat stevigheid betreft: ik had binnen twee dagen de camera al een keer uit mijn handen laten glippen, zo'n 15 cm lager op een glazen plaat :X
Nu zit er een heel klein deukje in de focusring, waardoor het handmatig focussen wat stroef gaat. AF gaat verder helemaal prima. Was de ring van plastic geweest was er misschien niets gebeurd... of iets gebroken, dat kan natuurlijk ook.

De stofjes waar ik last van had zag ik op de sensor gewoon zitten ja.

Edit:

Geen spannende foto, maar laat de scherpte en CA van de lens wel aardig zien:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6052/6275865529_8203d58a17_z.jpg
Voor de volledige 16 MP: http://www.flickr.com/pho...9/sizes/o/in/photostream/

100% crop linksmidden zonder lensprofiel:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iEMegxZbYCQJsEC4e5PE8tFS/full.jpg

En met profiel:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fk3G7V4pCJRralaYIO55to9U/full.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door PowerUp op 24-10-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
MooDyBLueS schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:07:
[...]

Twee dingen: bij SLT's kan je de spiegel niet omhoogklappen, deze blijft op zijn vaste positie zitten. Daarnaast ben ik benieuwd of je mijn eerdere bericht gelezen hebt? Ik had namelijk na twee dagen al een vuiltje erop zitten (na maximaal 100 foto's/3-4 uur gebruik). Als je een camera van zoveel geld continu (om de 2 uur gebruik bijvoorbeeld) schoon moet maken, dan heb je toch een waardeloos product in handen?

Ik snap ook wel dat er na weken intensief gebruik er een keer een vuiltje in kan komen, maar na twee dagen? Dat is gewoon absurd.
Mischien zat er een stofje in de lens die erin is gevlogen, het kan allemaal. En de spiegel kan je voor schoonmaak doeleinden omhoog klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

MooDyBLueS schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:07:
[...]

Hmmm, egt wel! ;)

Even zonder dollen, als je de spiegel niet zou kunnen opklappen, zou je nooit de sensor kunnen schoonmaken. Dat kan natuurlijk niet. Dus kun je manueel de spiegel omhoog zetten. Ik had zelfs eerder stof op de sensor, dan op de spiegel. Ik moest na ongeveer 4 weken voor de eerste keer schoonblazen.

Waarom er bij jouw al na 2 dagen stof op zat, geen idee. Misschien lenzen gewisseld op een ongelukkig moment of is er iets van stof tijdens de productie in de camera terecht gekomen. Wie weet.

[ Voor 9% gewijzigd door EXX op 24-10-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
EXX schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:54:
[...]

Hmmm, egt wel! ;)

Even zonder dollen, als je de spiegel niet zou kunnen opklappen, zou je nooit de sensor kunnen schoonmaken. Dat kan natuurlijk niet. Dus kun je manueel de speigel omhoog zetten. Ik had zelfs eerder stof op de sensor, dan op de spiegel. Ik moest na ongeveer 4 weken voor de eerste keer schoonblazen.
Aha, sorry, dat wist ik niet. Wist wel van de werking van de translucent mirror, maar nooit geweten dat ik de spiegel handmatig omhoog kon klappen. Dat is wel goed om te weten als ik over zou gaan tot aanschaf van een A35.

Eens in de vier weken vind ik enerzijds nog steeds vrij snel, maar op zich niet zo heel erg. Dat is nog te overzien en zo te horen gaat het ook wel vrij makkelijk.

Wat zouden jullie als redenen zien om juist wel of niet voor een NEX-5N of een SLT-A35 te kiezen?

[ Voor 5% gewijzigd door MooDyBLueS op 24-10-2011 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Een paar dingen die me zo te binnen schieten:

1. Wat ligt voor jouw het fijnste in de hand?
2. Is de compactheid van de NEX voor jouw echt van voordeel?
3. Wil je 2dehands (bv. Minolta) glas gaan gebruiken?
4. Is de snelheid van de autofocus echt belangrijk/kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 14:57
Ik vroeg me af, of de nieuwe EVF van de NEX-5n, ook te gebruiken valt op de oude NEX-5. Weet iemand dit?

Edit: dit is het typenummer FDA-EV1S

[ Voor 16% gewijzigd door HeyJIJdaar op 24-10-2011 15:52 . Reden: typenummer toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
EXX schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:03:
Een paar dingen die me zo te binnen schieten:

1. Wat ligt voor jouw het fijnste in de hand?
2. Is de compactheid van de NEX voor jouw echt van voordeel?
3. Wil je 2dehands (bv. Minolta) glas gaan gebruiken?
4. Is de snelheid van de autofocus echt belangrijk/kritisch?
Dat zijn wel goeie vragen.
1. SLT's liggen fijner in mijn hand, maar NEX vind ik ook acceptabel genoeg.
2. Voor fotograferen zal het weinig uitmaken, maar het gewicht en het formaat in de tas zal wel een aardig verschil zijn, dus dat overweeg ik ook nog steeds. Al is de SLT natuurlijk al een stuk compacter en lichter dan een dSLR.
3. In principe ben ik dat niet van plan. Heb wel wensen qua lenzen, maar die zijn niet erg hoog, al zie ik bij de NEX wel één nadeel: er is niets wat een bereik van 18~24 - 85~135 mm heeft.
4. Kritisch niet, maar ik vind het wel belangrijk dat het redelijk snel gaat. Ik heb het verschil op een Canon dSLR gemerkt tussen een lens met standaard focusmechanisme en USM en daar zit toch wel een dusdanig groot verschil in, dat ik voor een sneller mechanisme zou kiezen als het beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even een 20-tal pagina's gelezen en meld me maar even in dit topic. Mijn K5 limited staat in de verkoop en ik switch naar een nex. De 7 is het meest waarschijnlijk. De 50 1.8 koop ik in elk geval ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur86
Vin87 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:30:
Vandaag voor het eerst echt even met de A77 kunnen spelen. Zoals al eerder gezegd kom ik van een A300 af en het verschil is dan ook verschrikkelijk groot (mag ook wel). Ik had vanochtend wat uurtjes vrij. Er vlogen een hoop vogels rond en ik heb me dan ook prima vermaakt. Ik ben maar een amateur, maar wil het volgende toch even delen. :X

Onderstaande foto's heb ik geschoten icm met een oudere Sigma 50-500 4-6.3 DG, de versie zonder OS en ook zonder HSM. Toch gaat het scherpstellen erg snel en precies. De camera maakt bij het scherpstellen veel minder geluid dan icm met bijvoorbeeld de A300. De vogels worden netjes gevolgd en de camera stelt zich niet scherp op objecten op de achtergrond. Ik heb de AF ingesteld op zone.

Klik op de foto's voor de EXIF, foto's zijn allemaal uit de hand geschoten.

*knip*

Om nog even terug te komen op de EVF, na een paar minuten schieten heb je eigenlijk niet meer door dat je door een EVF kijkt. De EVF is helder en details zijn goed te zien.
Leuke foto's, leuke lens ook ... de 50-500!

Ben afgelopen zaterdag even naar de Saturn hier geweest, kijken of ze hem al op voorraad hadden de A77. Helaas was dit niet het geval. Ik wil de body toch even vasthouden voordat ik hem ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Tuur86 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 19:09:
[...]

Leuke foto's, leuke lens ook ... de 50-500!

Ben afgelopen zaterdag even naar de Saturn hier geweest, kijken of ze hem al op voorraad hadden de A77. Helaas was dit niet het geval. Ik wil de body toch even vasthouden voordat ik hem ga bestellen.
Dank je wel, de Bigma is een leuke lens om eens in het 300 tot 500mm bereik te spelen. Ik heb de mijne van Marktplaats af geplukt, met een beetje mazzel kosten ze zo rond de 400 euro. Ooit zal ik nog een keer de 70-400G bemachtigen, maar tot die tijd voldoet deze prima O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizz
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-11-2024
Hallo allemaal. Even een klein vraagje, misschien dat iemand het weet:

Tot voor kort had ik een A33, weer door verkocht omdat een dslr te groot is voor mijn wereldreisje. Nu heb zit ik toch te twijfelen tussen een nex en een alpha camera. De argumenten zijn uiteraard formaat vs kwaliteit.
Maar weet iemand ook of de Alpha lijn ook een firmware update krijgt met peaking mode. Want dat zal mijn keuze veel makkelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Kaizz schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 03:59:
Hallo allemaal. Even een klein vraagje, misschien dat iemand het weet:

Tot voor kort had ik een A33, weer door verkocht omdat een dslr te groot is voor mijn wereldreisje. Nu heb zit ik toch te twijfelen tussen een nex en een alpha camera. De argumenten zijn uiteraard formaat vs kwaliteit.
Maar weet iemand ook of de Alpha lijn ook een firmware update krijgt met peaking mode. Want dat zal mijn keuze veel makkelijker maken.
Wat bedoel je precies met peaking mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Focus peaking, waarbij de camera een gekleurd randje maakt om de dingen die ongeveer in focus zijn.

De A65 en A77 zijn geloof ik de enige SLT's/dSLR's die focus peaking hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door PowerUp op 25-10-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Dat is correct. Of de A33/A35/A55 dit ooit nog krijgen dmv een firmware update is koffiedik kijken. Mijn inschatting is van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Oh dat. Wist de naam niet, maar nu heb ik weer wat bijgeleerd. De A55 heeft het inderdaad niet, dus ik vermoed dat dit voorbehouden zal blijven aan de hogere modellen (A65/A77).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-10 11:14
Afgelopen week toevallig met een Sony mannetje gesproken die toevallig ook een A65/A77 bij zich had. Niet verwacht van Sony dat ze eindelijk een highend APS-C camera uit brengen die naar mijn mening wel een waardige vervanger kan worden.

Wat ik zeker op prijs kon stellen was de look & feel van de body. Het is een stuk robuuster als je het vergelijken met de andere SLT's en 2/3/5 serie van Sony. Hopelijk biedt Sony genoeg ondersteuning uit voor de camera om het nog beter te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Net even in de MM een A65 in m'n handen gehad. Die EVF is geweldig zeg! Helaas nog geen spoor van de A77 in hun landelijke bestand dus ze kunnen ook nog geen prijs noemen. De A65 body was 999 euro dus ik vermoed dat de A77 ook gewoon 1299 gaat kosten bij de MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ga ik straks hier even bij de lokale MM kijken :) Dat moet je toch met je eigen ogen zien om echt een oordeel te kunnen vellen.

Ingebouwd GPS vind ik ook erg handig trouwens. Canon en Nikon moeten het weer doen met een veel te dure externe GPS unit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:27:
Dan ga ik straks hier even bij de lokale MM kijken :) Dat moet je toch met je eigen ogen zien om echt een oordeel te kunnen vellen.

Ingebouwd GPS vind ik ook erg handig trouwens. Canon en Nikon moeten het weer doen met een veel te dure externe GPS unit...
In dat geval zou ik sowieso die € 300 extra aan de A77 uitgeven. Krijg je ook nog eens een weather sealed body erbij. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was ik ook van plan :) Niet alleen dat, maar ook top-side LCD, twee instelwieltjes en een betere mode dial knop. (joystick).

Ik wacht gewoon nog even een jaartje en hoop hem dan samen met de 16-50mm voor een goede prijs te kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
Ja, de voordelen zijn wel gerechtvaardigd gezien de prijs die er bovenop de prijs van de a65 betaald moet worden. Moet wel aangeven dat de A77 nog niet bij de meeste MM en Saturns te vinden is. De A65 stond er al in Eindhoven (MM), maar de A77 laat nog wel even op zich wachten als ik de verkoper mag geloven (nov).

Ben nog steeds aan het twijfelen om de A77 niet aan te schaffen in november tijdens de BTW dagen bij Saturn of even wacht tot Januari voor de MediaMarkt variant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
k5052 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:00:
Ja, de voordelen zijn wel gerechtvaardigd gezien de prijs die er bovenop de prijs van de a65 betaald moet worden. Moet wel aangeven dat de A77 nog niet bij de meeste MM en Saturns te vinden is. De A65 stond er al in Eindhoven (MM), maar de A77 laat nog wel even op zich wachten als ik de verkoper mag geloven (nov).

Ben nog steeds aan het twijfelen om de A77 niet aan te schaffen in november tijdens de BTW dagen bij Saturn of even wacht tot Januari voor de MediaMarkt variant..
Komt er in januari een btw-actie van Saturn, begrijp ik dat goed? Van MediaMarkt wist ik het dat ze dat altijd eind januari doen, maar zou wel erg goed uitkomen als Saturn er in november iets mee gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik moet helaas toch tot eind januari wachten voordat ik het geld heb dus zo'n BTW actie zou fantastisch zijn. Ik ga al wel eerder de SAL1680 aanschaffen vanwege die cashback. Bij de MM komt-ie op 699 euro en daar gaat dan 100 euro van af. Mooie prijs voor zo'n lens!

EDIT: Ik zit net uit rekenen dat ik met de aanschaf van het objectief ook maar beter kan wachten tot eind januari. Moet ik alleen wel zeker zijn dat die actie er gaat komen uiteraard.... :/

[ Voor 26% gewijzigd door Ferret op 25-10-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Objectieven gaan niet bij iedere MM in de actie mee.. vraag dat eerst even na dus.
Body kun je ook gewoon bestellen als hij er niet is, zo las ik van iemand in het nikon draadje die zijn d700 voor een nette prijs kocht toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ferret schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:00:
Ik moet helaas toch tot eind januari wachten voordat ik het geld heb dus zo'n BTW actie zou fantastisch zijn. Ik ga al wel eerder de SAL1680 aanschaffen vanwege die cashback. Bij de MM komt-ie op 699 euro en daar gaat dan 100 euro van af. Mooie prijs voor zo'n lens!

EDIT: Ik zit net uit rekenen dat ik met de aanschaf van het objectief ook maar beter kan wachten tot eind januari. Moet ik alleen wel zeker zijn dat die actie er gaat komen uiteraard.... :/
Waarom eigenlijk de 16-80 en niet de 16-50? Die lijkt mij namelijk interessanter vanwege de f/2.8 en SSM motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
De Saturn btw actie is altijd waarschijnlijk rond November, zij positioneren de actie vanwege de feestdagen, terwijl de Mediamarkt juist focust op de dagen na kerst/sinterklaas en uitbetaling van de 13de maand.

Ik twijfel zelf ook over de 16-80 of zelfs de 16-105 vanwege het hogere bereik. De 16-50 ziet er goed op papier uit, weathersealed, f/2.8, SSM en ontwikkeld voor video.. de 16-80 heeft deels de Zeiss naam mee, maar doet het iets beter dan de 16-105 als ik reviews mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
PowerUp schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:22:
[...]

Waarom eigenlijk de 16-80 en niet de 16-50? Die lijkt mij namelijk interessanter vanwege de f/2.8 en SSM motor.
Ik had deze vraag al verwacht; ik mis net dat stukje bereik met de 16-50. Ik heb het met mijn huidige 18-70 lens geprobeerd en ik ontdekte dat ik meestal net meer inzoom dan 50 mm. En ik geef toe dat een f2,8 toch iets beter is als een f/3,5 maar dat weegt voor mij niet op tegen het bereik.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:20:
Objectieven gaan niet bij iedere MM in de actie mee.. vraag dat eerst even na dus.
Body kun je ook gewoon bestellen als hij er niet is, zo las ik van iemand in het nikon draadje die zijn d700 voor een nette prijs kocht toen.
Ze hebben geen A77 in hun landelijke voorraad database staan dus a) ze kunnen geen prijs noemen en b) ze kunnen hem zelf (nog) niet bestellen,

[ Voor 31% gewijzigd door Universal Creations op 25-10-2011 16:27 . Reden: Je kunt ook de EDIT knop gebruiken i.p.v. 2 posts achter elkaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ferret schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:19:
[...]

Ik had deze vraag al verwacht; ik mis net dat stukje bereik met de 16-50. Ik heb het met mijn huidige 18-70 lens geprobeerd en ik ontdekte dat ik meestal net meer inzoom dan 50 mm. En ik geef toe dat een f2,8 toch iets beter is als een f/3,5 maar dat weegt voor mij niet op tegen het bereik.
Die f/3.5 heb je alleen aan de groothoek kant, bij 50mm zit je volgens mij al op f/4.5, dus dat is meer dan 1 stop aan lichtverlies. Maar als bereik belangrijker is dan die ene stop, dan is de 16-80 beter voor je.

[ Voor 6% gewijzigd door Universal Creations op 25-10-2011 16:30 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Van F/3.5 naar F/4.5 is minder dan 1 stop verlies en wel 2/3 stop. F/3.5 -> F/5.0 is 1 stop.

[ Voor 12% gewijzigd door EXX op 25-10-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klopt natuurlijk dat iets in het assortiment moet zitten om het te kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EXX schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:01:
Van F/3.5 naar F/4.5 is minder dan 1 stop verlies en wel 2/3 stop. F/3.5 -> F/5.0 is 1 stop.
Vergeleken met de f/2.8 over het volledige bereik van de 16-50....

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Ah ok, zo had ik dat iig niet begrepen :)

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.