Het grote Sony dSLR- en objectieventopic v2011 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste
Acties:
  • 101.132 views

Onderwerpen

Alle 115 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1972
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-10 09:53
Op DxOMark hebben ze de A77 gemeten en gereviewed:

Sony A77 measurements and review of the world first 24MP APS-C Camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch wel duidelijk minder dan de A580 en NEX-5N. Maar tov de A55 met lichtverlies ongeveer dezelfde ISO-score en een beter dynamisch bereik. Het leek al wel duidelijk te zijn dat de A77 geen low-light kampioen ging worden. Ik ben wel benieuwd hoe de NEX-7 zonder halfdoorlatende spiegel gaat presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
ik denk dat sony op dat gebied iets te ver is doorgeslagen qua sensoren. De 16mp sensor is gigantisch goed, juiste balans tussen low light, dynamisch bereik en hetaantal pixels in combi met de lenzen die nu op de markt zijn.

Allemaal leuk en aardig die enorme DR kwaliteit, maar als de lenzen hun grens al hebben qua scherpte bij F5.6 is het niet ideaal naar mijn mening achteraf.

Denk dat ik de Nex7 toch oversla en de 5N haal als het clicking gebeuren opgelost is, viewfinder, zeiss24mm en de 50mm 1.8 erbij en ik ben tevreden, K5 gaat in de verkoop.

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:14
a77 heeft een Low-Light score van 801, de a700 heeft een low-light score van 581... Ik ga er dus sowieso op vooruit qua low-light fotografie.

Ter vergelijking, de Canon 7D heeft een low-light score van 854. En de nikon D7000 (vergelijkbaar met a580) zit op een score van 1167.

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:24

Don Quijote

El Magnifico

Tja de relatief slechte score bij hoge ISO was natuurlijk wel te verwachten met 24MP, maar een dealbreaker is dat niet voor mij (het is allicht een stuk beter dan de a700). Ben nu erg benieuwd hoe goed de nieuwe kitlens (16-50) het gaat doen en of hij goed genoeg is om mijn 24-70 CZ te doen verkopen (want 24-70 is niet echt een handig bereik op crop).

• Sn0wblind
Daarom vind ik het ook een rare keuze, want op de andere gebieden heeft het nauwelijks voordelen tegenover de 16mp sensor, al presteerd die wel heel erg sterk, De 18mp uit de canon cameras van nu presteren meer als de A77 daarintegen

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 14:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Nou, ik Heb mijn keuze inmiddels wel gemaakt. Ik heb m'n motor in de verkoop staan, en stap dan over naar Nikon. Dan gaat alles van Sony er uit en kopen we lekker een D700 ( of D800 afhankelijk van de tijd ). En hebben we de beschikking over wat beter/uitgebreider glaswerk en kunnen we ook eens een T/S kopen...
M'n Sony heeft altijd prima gewerkt, maar een upgrade naar een A77 zal niet de upgrade zijn die ik me gewenst had zo te zien aan de huidige berichten van ISO performance, EVF etc.

Making an ass of myself since the 70's

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Ik kan me wel vinden in jou mening Rin, ook van mij had 24mp niet gehoeven. Aan de andere kant moeten we de resultaten van DxOMark niet overdrijven. Zelf spreken ze namelijk van "a good low-light score" voor de a77 en "We can also notice that, with its ISO 50 and its ISO 80, the Sony A77 can make stunning images in term of dynamic and colors" ook niet geheel onbelangrijk.

Het wachten is nu op serieuze reviews van de grote websites :-)

Verwijderd

http://nl.fotovideo.nu/reviews/2339/sony-alpha-a77-review

In de nadelen geven ze aan dat boven iso1600 wel teleurstellend is. Ik weet ook nog niet wat ik ga doen, de Nikon d7000 is lekker goedkoop vergeleken met de a77. Ik heb momenteel maar één lens dus nu moet ik beslissen of ik overstap of niet.

• Sn0wblind
Die review bevestigde helaas dus ook mijn gedachten over deze camera, ik vind niks echt een minpunt bij de A77 op de sensor na gewoon. De buffer die snel volloopt is ook gewoon vanwege de enorme resolutie.

Toch wel benieuwt hoeveel die spiegel uitmaakt die er niet tussen zit bij de Nex7

Verwijderd

Reviews moet je ook met een korrel zout nemen, elk minpuntje wordt daar uitvergroot. Vraag is of je er in de werkelijk wereld ook wat van merkt...

Persoonlijk heb ik ook een hekel aan het lezen van reviews, vaak lees ik alleen de conclusies. Hier is eigenlijk de conclusie dat 24MP voor een APS-C sensor gewoon teveel is. De megapixel race begint een beetje te lijken op de wapenwedloop van de koude oorlog...

De a580 blijft voorlopig mijn camera. Gear is leuk, visie is beter.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2011 18:14 ]

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:38
Gisteren was ik even bij de MM en daar voor het eerst de Nex 5N in mijn hand gehad. Wat me opviel was dat de vormgeving echt mooi was en dat er naar mijn mening weinig was op te merken over de bouwkwaliteit. Alles voelde solide en degelijk aan, het kantelbare schermpje gaf me ook het idee dat het echt bruikbaar was. Helaas niet werkend kunnen proberen :(

Als ze het click probleem kunnen verhelpen wat er op lijkt dan ben ik zeer waarschijnlijk om.

[ Voor 10% gewijzigd door Miki op 24-09-2011 18:21 ]

• Strider
  • Laatst online: 07-10 13:30
Sn0wblind schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 22:03:
ik denk dat sony op dat gebied iets te ver is doorgeslagen qua sensoren. De 16mp sensor is gigantisch goed, juiste balans tussen low light, dynamisch bereik en hetaantal pixels in combi met de lenzen die nu op de markt zijn.

Allemaal leuk en aardig die enorme DR kwaliteit, maar als de lenzen hun grens al hebben qua scherpte bij F5.6 is het niet ideaal naar mijn mening achteraf.

Denk dat ik de Nex7 toch oversla en de 5N haal als het clicking gebeuren opgelost is, viewfinder, zeiss24mm en de 50mm 1.8 erbij en ik ben tevreden, K5 gaat in de verkoop.
Er zit een gat tussen de Nex5 en de Nex7, kwestie van wachten totdat die opgevuld wordt door een camera die de voordelen van beide types heeft :)

BlaBlaBla

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:40
Toch aantrekkelijk die Mediamarkt actie. 24 maanden rentevrij aflossen over aankoopbedrag en geen administratiekosten....

Wel camera's vanaf 400 euro. De Nex 5 met 18 is daar 400 euro. In Pricewatch ook.

Actie tot morgen geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalRev heeft de A77 ook getest en met name het verschil tussen spiegel naar beneden en naar boven vind ik erg vreemd en misschien ook wel zorgwekkend. Dit zou betekenen dat de kleuren zoals ze binnen komen, aangepast moeten worden, omdat ze anders zijn dan werkelijk.

http://youtu.be/Al1BI82nV9A?hd=1&t=8m30s

Daarnaast ziet de viewfinder er nog steeds veel te "digitaal" uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Universal Creations op 25-09-2011 11:10 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor digitalrev maatstaven is dat een vrij positieve review. Een probleem met de kleuren heb ik nog nooit van gehoord. Het enige dat kan optreden door de spiegel is ghosting, wat heel soms gebeurt.
Op het filmpje vind ik de viewfinder er niet heel digitaal uitzien eigenlijk, op het geflikker van het scherm na wat je in het echt dus niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Universal: Wel eens een filmpje gemaakt van een computerscherm? Ziet er ook heel erg schokkerig uit. Onze hersenen filteren dat weg, maar een camera ziet dat wel. Moet je dus gewoon met je eigen ogen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

persoonlijk vind ik het geklaag over een EVF wat bijzonder want ook op mijn A55 heb ik echt nergens last van en zie ik wat ik krijg. Wat ik wel zorgelijk vind is het resultaat in ruis. Niet dat ik ooit op zo'n hoge ISO fotos maak maar voor dit bedrag moet het ding het gewoon kunnen. Ook zat er in het filmpje een vertraging in de bediening die ik op de A55 niet heb en wat de snelheid vs. lichtverlies betreft wellicht dat bepaalde lenzen daar wat uitkomst in bieden. Heeft Sony nu een camera gemaakt die meer voor in de studio is??

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PowerUp schreef op zondag 25 september 2011 @ 11:29:
Voor digitalrev maatstaven is dat een vrij positieve review. Een probleem met de kleuren heb ik nog nooit van gehoord. Het enige dat kan optreden door de spiegel is ghosting, wat heel soms gebeurt.
Op het filmpje vind ik de viewfinder er niet heel digitaal uitzien eigenlijk, op het geflikker van het scherm na wat je in het echt dus niet ziet.
Het ging mij niet om het geflikker, maar meer om de pixels. Daarnaast is 0,5sec vertraging ook niet geweldig...
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 11:35:
@Universal: Wel eens een filmpje gemaakt van een computerscherm? Ziet er ook heel erg schokkerig uit. Onze hersenen filteren dat weg, maar een camera ziet dat wel. Moet je dus gewoon met je eigen ogen zien.
Je hersenen filteren dat niet weg, het wordt veroorzaakt door niet overeenkomende framerates tussen scherm en camera. Maar zoals ik al zei, ging het mij niet op het flikkeren.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Universal Creations schreef op zondag 25 september 2011 @ 11:46:
[...]

Het ging mij niet om het geflikker, maar meer om de pixels. Daarnaast is 0,5sec vertraging ook niet geweldig...

[...]
Die 0,5 seconde is wat jammer, maar dat was de tijd van het wisselen van scherm naar viewfinder, niet de input lag.
Als het ding in de winkel ligt ga ik eens kijken of het echt duidelijk beter is dan de EVF van de A55. WYSIWYG is voor landschappen namelijk wel een voordeel vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
die pixel sin die viewfinder zie je in het echt niet, als je het films met een digitale camera worden de grenzen tussen de pixels altijd enorm opvalled.

Maar dat licht verschil zag ik ook al met de A55, al presteerde die camera best goed voor wat het kostte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we ook niet vergeten dat dit pas de tweede generatie SLT is. Kudos voor Sony om eens naar voren te durven kijken i.p.v. steeds alleen maar wat tweaken aan knopjes en menuutjes en wat MP erbij gooien.

Overigens maak ik heel vaak gebruik van liveview op mijn a580, omdat ik veel vanaf statief schiet. Ik ben dus eigenlijk al gewend om naar een scherm te kijken. Bevalt best goed. Ander voordeel van EVF is dat je ook meteen de hoeveelheid convergerende verticalen ziet wanneer je architectuur foto's maakt. Dat vergeet ik soms nog wel eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dpreview heeft de A77 toegevoegd aan hun vergelijking: klik.

RAW ISO1600
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sESO9ZD9ua2rgvFAbqDXOM8h/full.jpg

JPEG ISO1600
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/92XbZntWXnzyhMVFfmb38uVG/full.jpg

Het verschil is erg duidelijk en zwaar in het nadeel van de A77. Let ook op het verschil tussen de D7000 en NEX-5N, in RAW is het verschil klein maar in JPEG toont de 5N veel meer detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

.wow.

Dat is wel extreem zeg....

Nou dan moet ik maar eens bedenken hoe vaak ik op hogere ISO fotos maak :P Hopelijk kan Sony software matig nog wat bedenken? Het lijkt mij dat ze dit toch zelf ook wel getest en ontdekt hebben? Is het dan misschien zo dat als Sony iets bedenkt dat het dan kost wat kost gemaakt moet worden? Op deze manier maken ze niet echt een punt voor een hoge MP camera.

edit: wat 2e generatie SLT betreft doet de A55 (en wellicht de A35) het een pak beter vooral omdat de verschillen'm vooral zitten in het formaat van het machien, grip mogelijkheden en meer van dat soort dingen. ook in de A77 zitten die irritante posterize functies...

[ Voor 25% gewijzigd door ROFLASTC op 27-09-2011 09:45 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 14:43
Ik lees geen reviews meer, ik ga gewoon in het echt kijken.

Sinds de resolutie die van de beste kleinbeeld film heeft benaderd en de ISO performance 4x beter is dan van professionele film en 16x beter dan van consumenten film, kan het me niet meer boeien. Vroeger kon ik ook gewoon foto's maken en ik heb toen nog nooit een fotograaf horen klagen dat het niet goed genoeg was, op sport fotografen binnen na dan maar die klagen altijd (nietwaar Jan?).

Ergonomie en extra speelgoed, dat is het verschil tussen de modellen.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Jiriki schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:35:
Ik lees geen reviews meer, ik ga gewoon in het echt kijken.

Sinds de resolutie die van de beste kleinbeeld film heeft benaderd en de ISO performance 4x beter is dan van professionele film en 16x beter dan van consumenten film, kan het me niet meer boeien. Vroeger kon ik ook gewoon foto's maken en ik heb toen nog nooit een fotograaf horen klagen dat het niet goed genoeg was, op sport fotografen binnen na dan maar die klagen altijd (nietwaar Jan?).

Ergonomie en extra speelgoed, dat is het verschil tussen de modellen.
Dat is ook waar. Ik geloof niet dat ik ooit boven de ISO800 wat heb gemaakt en als er de bracketing functies in zitten zoalsde A55 dan kom je ook een heel eind.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegenwoordig wordt er veel te veel nadruk gelegd op technisch gebied, daarom lees ik ook geen reviews meer. Lens reviews maken het helemaal erg met allerlei charts waar ik niets van (wil) begrijp(en).

Mensen moeten zich wat meer concentreren op het maken van eerlijke kunst i.p.v. lopen geilen op nieuwe gear en camera's. Vroeger deed je jaren met dezelfde camera, nu kopen veel mensen om de 2 á 3 jaar een nieuwe camera. Niet dat ik mij daar niet schuldig aan heb gemaakt hoor :P Maar ik ben er wel een beetje klaar mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Er is voor mij 1 tak van sport waar ik tegen de grenzen van mijn a700 aanloop. En dat is concertfotografie, waarbij ik eigenlijk altijd wel op iso 3200 moet zitten om een nette sluitertijd te kunnen halen. En het is niet dat de a700 dan echt slecht is, maar vooral de ruis die uit de sensor komt vrij lelijk is. Met wat noise reduction (naja, een boel) is er opzich wel wat van te maken, maar het is niet optimaal.

De concurrentie zit met camera's wat lowlight betreft op een hoger niveau, of minder ruis, of de ruis is mooier en dus beter bruikbaar.

Voor al het andere wat ik ermee doe voldoet de a700 eigenlijk nog prima. Maar goed, morgenavond er eens even mee spelen, kijken of die bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Nou ja ik vind voor snapshots enzo toch een high iso functie wel erg prettig. Zit toch vaak savonds in de ISO6400 regio. Dat is prima te doen op de 16mp sony sensor met wat nabewerking.

Verwijderd

Schijnt iets mis gegaan te zijn bij Sony. Het productiemodel van de a77 heeft een andere BIONZ processor dan het pre-productie model maar ze zijn vergeten om de firmware aan te passen, zodat de nieuwe processor niet goed aangestuurd wordt.

Sony zou nu bezig zijn met een grote FW update die de problemen zou moeten oplossen, maar dat betekent wel dat de levering vertraging heeft opgelopen. In de UK zou Sony alle a77 teruggeroepen hebben.

Bron: http://www.sonyalpharumor...-cause-of-the-a77-issues/

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

hoopgevend? Hadden de mensen die de testfotos maakten in de reviews zo'n ding? Kleine kans dat er nog veel verbeterd?

And it goes BRAAAAAPP!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Ik zou uberhaupt nog niet teveel gewicht geven aan de High ISO plaatjes, daar het de vraag is of de RAW software die gebruikt wordt wel goed omgaat met de door de A77 gemaakte bestanden.

• Sn0wblind
beetje te gehaast gegaan bij Sony vermoed ik dan.

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-10 21:45

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Ravnoss schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:51:
Ik zou uberhaupt nog niet teveel gewicht geven aan de High ISO plaatjes, daar het de vraag is of de RAW software die gebruikt wordt wel goed omgaat met de door de A77 gemaakte bestanden.
Is ook een discussie bij DPR op de forum's, ze gebruiken blijkbaar een pre-alpha versie van de ARC, dus het zou zomaar kunnen dat de plaatjes (de RAW's dan) erg representatief zijn.....

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Verwijderd

Beetje onzin inderdaad. Pre a580 werd vaak vermeld in reviews dat Sony's nogal wat ruisig waren in vergelijking met Canon en Nikon. Kijk even naar deze foto, gemaakt met de a550: http://500px.com/photo/2195657

Review voorbeelden en echte wereld materiaal ligt nogal eens uit elkaar.

• Sn0wblind
die laatste foto is natuurlijk enorm bewerkt.

Ik snap dan alleen niet waarom ze toch wel fors inferieure preview modellen rondsturen. Die reviews zijn namelijk toch wel een groot marketing iets als de cameras er goed uit komen.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:21

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Misschien zijn ze er zelf te laat achter gekomen?

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

FW update wordt aan gewerkt, zou snel moeten uitkomen. Adobe heeft inmiddels Lr 3.5 en ACR 6.5 uitgegeven, welke de nex-3C, 5-n, a65 en a77 ondersteunt.

• Wolfensteijn
Ik heb net de dpreview studio test foto's van de a77 door Lightroom 3.5 heen gegooid. Mijn conclusie is dat de a77 voor mij tot iso 6400 bruikbare platen oplevert, en qua ruis mooier is dan de a700. Vrij weinig (tot geen eigenlijk op standaard Lr NR settings) chroma ruis, en de helderheids ruis is prima weg te werken, aangezien je met 24mp genoeg detail overhoudt.

Ik zie een prima upgrade voor mijn a700, nu alleen nog het geld zien te vinden :D

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-10 21:45

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Kun je misschien een paar voorbeelden van RAW's hier neer gooien? Dan kunnen we die eens vergelijken met DPR's raw's

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

• Wolfensteijn
Ik heb (helaas) nog geen eigen raws. Bij Sony hadden ze gisteren nog geen voorraad, dus mijn connectie krijgt in de komende twee weken de camera's thuis gestuurd.

In de periode daarna ga ik een dagje naar Leeuwarden om daar overdag buiten te testen, en 's avonds in een pop podium, aangezien ik vooral voor het laatste een upgrade zoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
Ik heb sinds 2 maanen een Nex 3 . gekocht voor 330 euro met 18-55 lens.
Ik ben er echt super tevrden over en wil deze nu graag uitbreiden met een zoomlens.Meer zoom is eigenlijk het nieg dat ik mis. Ik zit nu te kijken op cameranu.nl en de eerste zoomlens die ik zie is 330 euro
http://www.cameranu.nl/nl...SS/H130_13504_210074/weet weet iemand een goedkoper goed alternatief?

[ Voor 8% gewijzigd door Laryx op 30-09-2011 15:57 ]

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

symphatiek beestje... de camera kan 'm nooit bijhouden natuurlijk dus dan maar poseren :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laryx schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:50:
Ik heb sinds 2 maanen een Nex 3 . gekocht voor 330 euro met 18-55 lens.
Ik ben er echt super tevrden over en wil deze nu graag uitbreiden met een zoomlens.Meer zoom is eigenlijk het nieg dat ik mis. Ik zit nu te kijken op cameranu.nl en de eerste zoomlens die ik zie is 330 euro
http://www.cameranu.nl/nl...SS/H130_13504_210074/weet weet iemand een goedkoper goed alternatief?
Die 55-210 is de goedkoopste optie, tenzij je met een adapter en handmatige focus wil gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:56
Over de 55-210, zodra hij beschikbaar is neem ik aan dat de prijzen nog wat zullen veranderen, hopelijk de goede kant op.. Ik kan helaas niet echt vinden wanneer hij uitkomt.

Ik heb ook de Nex 3 met 18-55 en mis wat zoom, de 18-200 is me echter veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cashbackactie van Sony op een aantal lenzen:

http://www.sony.nl/article/lenzen-tot-200-euro-retour
- Deze actie geldt alleen op de volgende modellen: SAL-75300 (€30,- retour), SAL-18250 (€75,- retour), SAL-85F28 (€20,- retour), SAL-50F18 (€20,- retour), SAL-50M28 (€50,- retour), SAL-1680Z (€100,- retour), SAL-2470Z (€100,- retour), SAL-70200G (€200,- retour), SAL-70300G (€100,- retour), SAL-70400G (€200,- retour).

De actie loopt van 1 oktober 2011 t/m 15 januari 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Interessant. Zit al een tijdje met de gedachte te spelen om mijn Minolta 75-300 te upgraden, omdat ik verre van tevreden ben over de kwaliteit van deze lens. Ik twijfel een beetje over de 70-300G en de 70-400G (Bereik van de 70-200G vind ik eigenlijk net iets te kort), en vroeg me af of er qua IQ veel verschil zit tussen die twee lenzen? Of dat je voor de 70-400G alleen meer betaald door de extra millimeters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
rscheper schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 17:34:
Over de 55-210, zodra hij beschikbaar is neem ik aan dat de prijzen nog wat zullen veranderen, hopelijk de goede kant op.. Ik kan helaas niet echt vinden wanneer hij uitkomt.

Ik heb ook de Nex 3 met 18-55 en mis wat zoom, de 18-200 is me echter veel te duur.
De 55-210 lens komt in october, de Zeiss 24 en de 50mm 1.8 komen in pas december helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 10:46

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ravnoss schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 20:15:
Interessant. Zit al een tijdje met de gedachte te spelen om mijn Minolta 75-300 te upgraden, omdat ik verre van tevreden ben over de kwaliteit van deze lens. Ik twijfel een beetje over de 70-300G en de 70-400G (Bereik van de 70-200G vind ik eigenlijk net iets te kort), en vroeg me af of er qua IQ veel verschil zit tussen die twee lenzen? Of dat je voor de 70-400G alleen meer betaald door de extra millimeters?
Kurt Munger vindt de 70-400G veel beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-09 20:52
de 70-400 is zelfs bij sony als refurbisment te koop voor 1320,- Laagste PW is 1389,-
-> https://outlet.sony.nl/sh...CSRT=13879192437217667255
en op MP staat er ook met vanaf 900 maar hij wil er denk ik 1100 voor hebben gezien de tekst:
http://link.marktplaats.nl/488424098

wel leuk die cashbackactie denk dat ik nu dan toch maar gewoon een nieuwe 50/1.8 koop (wilde uit principe voor zo'n lens niet meer als 100 euri uitgeven. Canon en Nikon kun je ook voor dat geld vinden alleen de sony bleef altijd duurder.

[ Voor 17% gewijzigd door harley op 01-10-2011 11:11 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el frikandel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 12:37
De Sony NEX-5N is getest bij DP review en scoort heel goed.

zie: http://www.dpreview.com/reviews/sonynex5n/

Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/images/ratings/goldaward.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grootste nadeel blijft toch wel contrast AF methode... Hoewel Sony een tijdje geleden een patent gedeponeerd heeft dat een CMOS sensor beschrijft met daarop een phase-detect AF module. Dan heb je dus geen spiegel meer nodig voor phase-detect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 08:27
Hm.... De levering van de A77 is uitgesteld tot half oktober omdat Sony er zeker van wil zijn dat firmware 1.03 er op staat. Op zich heel goed natuurlijk maar dat wachten..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:46
Zit er over te denken om de NEX C3 met 18-55mm kit te kopen. Voor zover ik kan zien het goedkoopst via Amazon UK voor ongeveer 470 euro.

Had maandagavond wel nog een discussie hierover met een goede vriend die een groot voorstander van dSLR's is en dit soort spiegelloze ILC systemen maar helemaal niks vindt. Maar ik vind dSLR's te groot en te lomp. Mijn insteek is dat ik, komende van een (Canon SX100) compactcamera, graag een handzame camera wil met een grotere meer lichtgevoelige sensor zonder meteen een spiegelreflex camera mee te hoeven slepen. En ik wil graag wat meer hobbyen met fotografie, spelen met instellingen om foto's te maken die met zo'n compact niet of nauwelijks mogelijk zijn.

Wat denken jullie? Ga ik blij en gelukkig worden met de NEX C3, of maak ik een denkfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Ik kan me wel vinden in je visie. Ik denk dat de NEX systemen een waardig alternatief vormen voor regulier APS-C camera's. Qua beeldkwaliteit(sensor) lever je eigenlijk niets in, en er is werkelijke een stortvloed aan geweldige lenzen voor te krijgen als je geen moeite hebt met MF. Enige wat mij weerhoudt er een te kopen is de ergonomie. Ik heb ze nu allemaal in vast gehad en een poosje mee gefotografeerd, maar echt goed grip heb je nooit en er zijn te weinig knoppen op de camera zodat je vaak in menuutjes zit te kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sodela
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:40
Geen denkfout! Je zult er zeker geen spijt van krijgen als je de Nex koopt. Je kunt er een boel mee. Met name als je in de hogere iso's komt zul je zeker het verschil duidelijk merken en waarderen. Daar kan op dit moment geen compacte tegenop, ook niet de pro-sumers.

Ook heb je een aantal creatieve mogelijkheden die je alleen bij de duurste compacten tegenkomt. Daar kun je je volledig op uitleven.

De camera is overigens niet supercompact, zeker niet met de zoom-objectieven. De "moderne" maar dan ook simpelere compactcamera's zijn dan wel wat handzamer. Waarbij de Nex trouwens niet "onhandiger" is. Vergeleken bij de dslr is die wel lekker licht. Mijn dslr blijft sinds ik de nex heb gewoon in de kast liggen...

Eigenlijk kun je de nex beter vergelijken met de analoge compactcamera's, qua omvang alsook qua gewicht.
Daarnaast heb je de mogelijkheid veel objectieven te gebruiken. De range van eigen Sony-objectieven is (te?) beperkt, maar je kunt met een passende adapter vrijwel alles "met glas" erop zetten en gebruiken. Waarbij trouwens het standaard zoom-objectief in heel veel gevallen toereikend is en lekker vlot werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 11:08

Mud.Starrr

I shoot people for money

Haay schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:07:
Zit er over te denken om de NEX C3 met 18-55mm kit te kopen. Voor zover ik kan zien het goedkoopst via Amazon UK voor ongeveer 470 euro.

Had maandagavond wel nog een discussie hierover met een goede vriend die een groot voorstander van dSLR's is en dit soort spiegelloze ILC systemen maar helemaal niks vindt. Maar ik vind dSLR's te groot en te lomp. Mijn insteek is dat ik, komende van een (Canon SX100) compactcamera, graag een handzame camera wil met een grotere meer lichtgevoelige sensor zonder meteen een spiegelreflex camera mee te hoeven slepen. En ik wil graag wat meer hobbyen met fotografie, spelen met instellingen om foto's te maken die met zo'n compact niet of nauwelijks mogelijk zijn.

Wat denken jullie? Ga ik blij en gelukkig worden met de NEX C3, of maak ik een denkfout?
Ik heb zelf een 7D en een A900 en gebruik al jaren (d)slr's.
Ik ben daar dus helemaal aan gewend, en een compact had ik een grote hekel aan.
Mijn moeder heeft een Nex-3 met 18-55 lens, en die mocht ik lenen voor op vakantie omdat ik niet overal met mijn A900 wilde lopen.
Mijn A900 ging ook mee voor de serieuze shots, en de Nex was bedoeld om altijd een cam bij me te hebben voor het geval ik wat leuks tegenkom.
In de praktijk kwam het er op neer dat de A900 één keer gebruikt is omdat ik een telelens nodig had, verder alleen de NEX.
De Nex beviel mij echt verbazingwekkend goed, het enige wat ik zou missen als ik mijn Dslr wegdoe is de snelle autofocus die je bij de NEX (vooral in het donker) mist.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 07-10 13:30
Haay schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:07:

Ik zou eerder voor de Nex-5 kiezen, die heeft namelijk een vele betere grip.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Strider schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 12:56:
Ik zou eerder voor de Nex-5 kiezen, die heeft namelijk een vele betere grip.
Hier is een mooie vergelijking tussen de NEX C3 en de NEX 5.

Wat ik niet helemaal snap, als ik de punten zie waarop de C3 beter scoort dan de 5:
Advantages of the Sony C3 (over de NEX 5)
* Low light performance - Significantly lower noise at high ISO - 1.083 ISO vs 796 ISO - The C3 has a slight edge (0,4 f-stops) in low noise, high ISO performance
* Color depth - Better color depth: 22,7 bits vs 22,2 bits
* Overall image quality - Better image quality: 73.0 vs 69.0
* Battery life - Significantly longer battery life - 400 shots vs 330 shots
* True resolution - Higher true resolution - 16 MP vs 14 MP
* Weight - Lighter 225 g vs 287 g
* Size - Slightly smaller - 110x60x33 mm vs 111x59x38 mm
* Thickness - Thinner 1,3" vs 1,5"
dat op die site in hun vergelijking de NEX 5 als winnaar uit de bus komt. Enige punten waarop de 5 beter scoort is de hogere resolutie voor filmen (1080p30 vs 720p30), wat hogere framerate voor continu fotograferen (7fps vs 5,5fps), en de lagere prijs (maar dit is oneerlijk want daar gaat het om een body-only aanbieding op eBay).

Bij de vergelijkbare set van body + 18-55mm lens is de NEX 5 maar -iets- goedkoper dan de C3. In die vergelijking vind ik de voordelen van de C3 aantrekkelijker.

[ Voor 7% gewijzigd door Haay op 05-10-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:32
Nou, na mijn eerdere post...

Vandaag het vervangende LCD scherm binnen gekregen (volgens mij de verkeerde, maar dat terzijde), breek ik met mijn lompe kolenschoppen de clip die de flatcable van de LCD vastzet :(.

Iemand een idee waar ik die nou weer vandaan kan halen?

Het gaat dus om deze clip:

Afbeeldingslocatie: http://www.maupa.nl/tweakers/sony-1.jpg

En hier is hij vanaf gekomen:

Afbeeldingslocatie: http://www.maupa.nl/tweakers/sony-2.jpg

Of heeft er iemand een ander idee om de kabel vast te zetten?

[ Voor 5% gewijzigd door Domino op 05-10-2011 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 11:08

Mud.Starrr

I shoot people for money

Domino schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 16:48:
Nou, na mijn eerdere post...

Vandaag het vervangende LCD scherm binnen gekregen (volgens mij de verkeerde, maar dat terzijde), breek ik met mijn lompe kolenschoppen de clip die de flatcable van de LCD vastzet :(.

Iemand een idee waar ik die nou weer vandaan kan halen?

Het gaat dus om deze clip:

[afbeelding]

En hier is hij vanaf gekomen:

[afbeelding]

Of heeft er iemand een ander idee om de kabel vast te zetten?
drupje 1sec lijm?

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Ben bang dat secondelijm niet zal werken. De clip drukt de kabel vast op de contacten in de socket. Komt dus best wat kracht op te staan voor wat secondelijm.

Of bedoel je de kabel domweg vastlijmen? Dat kan niet, hij moet er echt op gedrukt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:33
Domino schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 17:45:
Ben bang dat secondelijm niet zal werken. De clip drukt de kabel vast op de contacten in de socket. Komt dus best wat kracht op te staan voor wat secondelijm.

Of bedoel je de kabel domweg vastlijmen? Dat kan niet, hij moet er echt op gedrukt worden.
de clip lijmen, evt als versteviging er iets op lijmen.

Of contact opnemen met het service center waar sony nu zaken mee doet, misschien dat die je kunnen helpen.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Ik heb de kabel gevonden waaraan de LCD bevestigd moet worden.

Voor de mensen die ooit in dezelfde situtatie verkeren: het is part LF-057 LCD FPC, sparepart A1466493A. Rond de 45 USD op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Dat wordt een dure grap. Pas je wel op dat je niet nog wat stukmaakt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Ik probeer eerst zo de kabel vast te zetten. Geld uitgeven kan altijd nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Heb de knoop doorgehakt en de Sony NEX C3 besteld, met 18-55mm kitlens. :)

Zal er op termijn denk ik nog wel een 50mm f/1.8 portretlens bij kopen. Even rondkijken voor een mooie lens met adapter ring om hem op m'n NEX aan te sluiten.

Iemand tips voor zo'n goede maar ook betaalbare lens? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Laatst online: 23:02
[quote]Haay schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 15:53:
[...]
.......
........
/quote]

Tiende van bits? Sony heeft dan echt iets revolutionairs uitgevonden?

[ Voor 14% gewijzigd door PROnline op 06-10-2011 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haay schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 22:25:
Heb de knoop doorgehakt en de Sony NEX C3 besteld, met 18-55mm kitlens. :)

Zal er op termijn denk ik nog wel een 50mm f/1.8 portretlens bij kopen. Even rondkijken voor een mooie lens met adapter ring om hem op m'n NEX aan te sluiten.

Iemand tips voor zo'n goede maar ook betaalbare lens? :P
Binnenkort komt er een E-mount 50mm f/1.8 uit, maar heel goedkoop gaat die niet worden (>200 euro). Dan heb je wel AF en stabilisatie.
Als je wel iets nieuws wilt maar MF geen probleem is kan je kijken naar de pricewatch: Nikon 50mm f/1.8D AF. Tweedehands is er ook genoeg te vinden van bijvoorbeeld Canon FD, Minolta MD en Olympus OM. Ik heb zelf een Minolta 45 mm f/2, die is voor zo'n 50 euro wel te vinden. Het is een pancake, dus incl adapter nog redelijk compact. Ik heb alleen nog geen NEX om hem echt goed op uit te proberen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Zit zelf ook tw teijfelen of ik een Voightlander zal halen met een adapter of wachten voor de gestabiliseerde e mount variant. Heb de laatste dagen mijn Nex veel gebruikt vooral door het lange gewicht, gewoon geen enkele moeite om dat ding mee te nemen en toch mooie fotos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:18
Haay schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 15:53:
[...]

Wat ik niet helemaal snap, als ik de punten zie waarop de C3 beter scoort dan de 5:
Advantages of the Sony C3 (over de NEX 5)
* Low light performance - Significantly lower noise at high ISO - 1.083 ISO vs 796 ISO - The C3 has a slight edge (0,4 f-stops) in low noise, high ISO performance
* Overall image quality - Better image quality: 73.0 vs 69.0
* Battery life - Significantly longer battery life - 400 shots vs 330 shots
* True resolution - Higher true resolution - 16 MP vs 14 MP
* Weight - Lighter 225 g vs 287 g
* Size - Slightly smaller - 110x60x33 mm vs 111x59x38 mm
* Thickness - Thinner 1,3" vs 1,5"
dat op die site in hun vergelijking de NEX 5 als winnaar uit de bus komt. Enige punten waarop de 5 beter scoort is de hogere resolutie voor filmen (1080p30 vs 720p30), wat hogere framerate voor continu fotograferen (7fps vs 5,5fps), en de lagere prijs (maar dit is oneerlijk want daar gaat het om een body-only aanbieding op eBay).

Bij de vergelijkbare set van body + 18-55mm lens is de NEX 5 maar -iets- goedkoper dan de C3. In die vergelijking vind ik de voordelen van de C3 aantrekkelijker.
Wat moet ik me voorstellen bij:
Significantly lower noise at high ISO - 1.083 ISO vs 796 ISO
Verder lijken de verschillen me marginaal (op misschien het aantal foto's na)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
PROnline schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 22:33:
........
........
Tiende van bits? Sony heeft dan echt iets revolutionairs uitgevonden?
Ik heb op die site nog eens opgezocht wat ze hier nu precies mee bedoelen. Vind het woord "bits" slecht gekozen, maar dit is hun uitleg hierbij:
Portrait photography: Color Depth

Flash studio photography involves a controlled and usually maximal amount of light. Even when shooting with hand-held cameras, studio photographers rarely move from the lowest ISO setting. What matters most when shooting products or portraits is to aim for the richest color rendition.

The best image quality metric that correlates with color depth is color sensitivity. Color sensitivity indicates to what degree of subtlety color nuances can be distinguished from one another, often meaning a hit or a miss on a pantone palette. Maximum color sensitivity reports, in bits, the number of colors that the sensor is able to distinguish.

The higher the color sensitivity, the more color nuances that can be distinguished. As with dynamic range, color sensitivity is greatest when ISO speed is minimal, and falls rapidly with rising ISO settings. DxO Labs has focused on measuring only maximum color sensitivity.

A color sensitivity of 22bits is excellent, and differences below 1 bit are barely noticeable.

Het is dus hun 'kleur gevoeligheid' schaal. Waarom ze het woord "bits" gebruiken is vaag omdat je geen halve of kwart of tienden bits hebt. |:(

Overigens, mooie vergelijking tussen de Sony NEX C3, de Olympus PEN E-P3, en de Panasonic Lumix GF2 waarbij de NEX C3 sensor op alle meetpunten beter scoort dan de m4/3 camera's. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Haay op 07-10-2011 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:52
Haay schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:12:
Overigens, mooie vergelijking tussen de Sony NEX C3, de Olympus PEN E-P3, en de Panasonic Lumix GF2 waarbij de NEX C3 sensor op alle meetpunten beter scoort dan de m4/3 camera's. :)
Behalve wat lenzen aanbod betreft helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Gelukkig veranderd dat nu wel snel in december, eindelijk snelle primes, helaas wel een tikkeltje groter, maar liever iets wat iets groter is en beter presteerd.

Overigens de E mount macro lens uitgeprobeerd, presteerd veel beter dan dat ik eigenlijk verwachte, erg mooi scherp en ook leuk als walk around lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welgeteld 2 stuks. De 24mm en de 50mm. Waarvan de 24mm qua prijs niet meer aantrekkelijk is voor de gemiddelde consument. Ik vind ze echt te groot voor primes. Op de geruchten site staat nu ook een artikel dat ze eens naar de primes van Pentax moeten kijken. Daar ben ik het mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Dat is toch niet te doen, 20mm pancake ala de 16mm moet nog wel lukken, maar die 40mm heeft en geen focus motor in de lens en dan een gigantische flange distance nodig om lekker te werken en dan zelfs heeft die al wijd opend flinke vignetting (uit eigen ervaring op mijn K5).

24mm lenzen zijn met die aperture in het algemeen al vaak groter dan bijvoorbeeld een 35mm of een 50mm. De 50mm is wel een tikkeltje lang ja, maar wel stabilisatie en hopelijk ook gewoon goede optics.

Ze komen bij mij in ieder geval in de collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of het te doen is weet ik niet. Ik zit niet in die materie. Toch zie ik dat Pentax enkele extreem kleine primes heeft gemaakt en zie ik dat bijvoorbeeld Panasonic een zoomlens heeft gemaakt zo klein als een pancake. Schijnbaar is er heel veel mogelijk. Ik vind dat Sony qua lenzen niet goed bezig is met de E-mount en dat is spijtig want dat makt dat het voor mij een onaantrekkelijk product is terwijl ik daarvoor wel in de markt was. Als ze de lenzen beter voor elkaar hadden gehad had ik al lang een NEX gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35
Sn0wblind schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 17:08:
Gelukkig veranderd dat nu wel snel in december, eindelijk snelle primes, helaas wel een tikkeltje groter, maar liever iets wat iets groter is en beter presteerd.

Overigens de E mount macro lens uitgeprobeerd, presteerd veel beter dan dat ik eigenlijk verwachte, erg mooi scherp en ook leuk als walk around lens.
Waar heb je die gehaald? Ik lees dat ze in noord amerika in de winkel liggen, maar hier staat nog steeds overal 20 oktober als leverdatum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
CopyCatz schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 18:33:
[...]

Waar heb je die gehaald? Ik lees dat ze in noord amerika in de winkel liggen, maar hier staat nog steeds overal 20 oktober als leverdatum...
In Japan :D Kost rond de 270euro. Niet super lichtsterk maar wel erg scherp. De bokeh is overigens niet zo harsh als veel andere macro lenzen als je 'm als portret lens gebruikt.
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 18:29:
Of het te doen is weet ik niet. Ik zit niet in die materie. Toch zie ik dat Pentax enkele extreem kleine primes heeft gemaakt en zie ik dat bijvoorbeeld Panasonic een zoomlens heeft gemaakt zo klein als een pancake. Schijnbaar is er heel veel mogelijk. Ik vind dat Sony qua lenzen niet goed bezig is met de E-mount en dat is spijtig want dat makt dat het voor mij een onaantrekkelijk product is terwijl ik daarvoor wel in de markt was. Als ze de lenzen beter voor elkaar hadden gehad had ik al lang een NEX gehad.
Ze hebben een beetje de prioriteit qua lenzen verkeerd gelegd en vooral ook gelet op wat consumenten willen, die kijken vooral naar zoom etc.

Komt vast wel goed al kunnen er natuurlijk geen extreme wonderen verricht worden. Maar die Pentax primes zijn alleen maar zo dun omdat er zoveel afstand tussen de lens en sensor zit. Bijvoorbeeld op de Pentax Q wat echt een mini camera overigens is met een vrij kleine sensor is maar ook daarbij zijn de prime lenzen door de enorm kleine sensor > lens afstand dikker dan de Pentax 40mm.

Die zoomlens zo klein als een prime is gewoon een uitklapbare lens Olympus had iets soortgelijks, handig voor vervoer, kwalitatief niet geweldig naar mijn mening,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Inderdaad. Tuurlijk zijn er mogelijkheden om compacte, kwalitatief hoogwaardige lenzen te maken voor de Nex, maar het moet ook nog betaalbaar blijven.
Zelfs Leica lenzen (kwalitatief hoogwaardig) zullen uiteindelijk niet heel veel kleiner zijn als er nog autofocus en stabilisatie ingebouwd moet worden. Zelfs al wordt er een hoop geld tegenaan gegooid.

Maar misschien slik ik die woorden nog wel in. Ook Leica schijnt met een 'mirrorless' camera te gaan komen. Wat, hoe en wanneer is nog onduidelijk.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
maar leicas zijn al mirrorless, maar ze hebben wel meer ruimte tussen sensor en lens, de rest van de problemen ondervangen ze met microlensen en gewoon enorm high quality optics natuurlijk.

Toch presteerd die 16mm zo matig door de afstand, op de nex5n met microlensjes doet die het fors beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik lees op SAR dat de A77 en A65 nog langer op zich laten wachten, misschien zelfs wel half tot eind november. De reden is niet zozeer de nieuwe firmware die Sony op alle bodies wil hebben maar het feit dat de fabriek waar ze vandaan moeten komen in het overstroomde gedeelte van Thailand staat. En er is nu simpelweg geen logistieke verbinding om de leveringen de deur uit te krijgen. Zelfs werknemers die niet eens de Sony fabriek kunnen bereiken... Triest voor die mensen.

Dus dan toch nog maar flink geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ferret schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:34:
Ik lees op SAR dat de A77 en A65 nog langer op zich laten wachten, misschien zelfs wel half tot eind november. De reden is niet zozeer de nieuwe firmware die Sony op alle bodies wil hebben maar het feit dat de fabriek waar ze vandaan moeten komen in het overstroomde gedeelte van Thailand staat. En er is nu simpelweg geen logistieke verbinding om de leveringen de deur uit te krijgen. Zelfs werknemers die niet eens de Sony fabriek kunnen bereiken... Triest voor die mensen.

Dus dan toch nog maar flink geduld hebben.
Irritant genoeg betekent dat ook hogere prijzen rond kerst vermoed ik :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik mag toch als goedmakertje van Sony verwachten dat ze de adviesprijzen juist naar beneden bijstellen.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Ferret schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:17:
Ik mag toch als goedmakertje van Sony verwachten dat ze de adviesprijzen juist naar beneden bijstellen.... :/
heh, de preorder prijs op sony.nl van de sel30m35 ging vorige week van 230 naar 270, van sony verwacht ik momenteel geen liefdadigheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 01:45
Ferret schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:17:
Blijkbaar snap je de logica van een prijsverhoging niet. Als ze de prijzen verhogen, dan zal er minder vraag naar het product komen, waardoor ze eerder aan de vraag kunnen voldoen. Als ze 'm gaan verlagen (als 'goedmakertje', wat ik eigenlijk niet snap waarom je die opmerking maakt, want ze zitten in Thailand met dikke problemen; maarja, daar merk je hier natuurlijk niks van, dus je wilt jouw producten hebben en wel nu natuurlijk!) dan komt er juist meer vraag naar.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik maak de opmerking 'als goedmakertje' omdat ik op diverse andere fora lees dat heel veel potentiele kopers van de A77 hun order gaan cancellen/hebben gecancelled omdat ze veel te lang moeten wachten. Dus in die zin zou Sony de kopers tegemoet kunnen komen. En natuurlijk weet ik wel dat het niet zo werkt ;)

En dat ze in Thailand een groot probleem hebben is overduidelijk; een kwart van het land staat onder water. Moet je eens bedenken als een kwart van Nederland onder water zou staan. Dan gaat we failliet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEPEM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:13
Volgens mij komt de A77 uit Japan en de NEX7 uit Taiwan. De reden dat er vertraging is opgelopen met de A77 is dat de nieuwe firmware 1.03 er in Tilburg op wordt gezet. Dus de winkels die al een voorraad hadden konden het terugsturen naar Tilburg. De uitlevering van de A77 heeft dan plaats in begin november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Is dat zo? Ik las dat van die fabriek in Thailand op SAR, niet de minste als het gaat om Sony nieuws.

Whatever de reden is, we zullen gewoon moeten wachten.

Maar dan toch een vraagje aan jou; hoe weet jij dat er al winkels zijn (geweest) met een voorraad? En zijn er dan ook al winkelprijzen bekend (dus niet de adviesverkoopprijs van Sony)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
De sel30m35 is binnen bij sony.nl zo te zien, hopelijk hebben de webshops 'm ook snel want sony is wel flink duurder momenteel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Hier een magazine review van de A77:
Afbeeldingslocatie: http://www.amateurphotographer.co.uk/imageBank/cache/%20/%20cover%20Oct%2015%2011_e_4e7441274e4293be87edf1ebefe00656.jpg

Ik weet niet of het mag, maar achter onderstaande link staat de hele review:
---

Vanaf ISO 800 begint de ruisvorming, de reviewer vindt het acceptabel tot ISO 1600.
Verder zijn ze er erg lovend over!

Linken naar auteursrechtelijk beschermd materiaal is op GoT niet toegestaan, zie ook Het algemeen beleid #verbodencopyright

[ Voor 48% gewijzigd door PowerUp op 12-10-2011 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
readytoflow schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:48:
Hier een magazine review van de A77:
[afbeelding]

Ik weet niet of het mag, maar achter onderstaande link staat de hele review:
knip

Vanaf ISO 800 begint de ruisvorming, de reviewer vindt het acceptabel tot ISO 1600.
Verder zijn ze er erg lovend over!
Je linkt klopt niet. Staan puntjes in ;)

[ Voor 12% gewijzigd door PowerUp op 12-10-2011 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik had dat blad al gevonden via Spotnet en het was een goed artikel. Wat ze schreven over de grip (en wat ik ook al gezien had in diverse filmpjes op youtube is dat de grip lekker vol en hoog waardoor ook je pink de body beet heeft.

Voor de app verzamelaars; net een leuke gedownload op m'n iPhone; FotometerPro! Ziet er erg leuk uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 14:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Als het goed is komt er zaterdag iemand voor mijn motorfiets kijken, en als de koop doorgaat gaan de het Sony schip verlaten.

Stap over op een D700. Moet eerst nog een simpele trouwerij doen en dan mag de Sony in de verkoop. Maar ja, eerst maar eens de motor verkopen, anders doen we nog niets haha.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Overloper! Veel succes in het Nikon topic ;)

Geintje! Jammer dat je de overstap maakt. Ikzelf word steeds enthousiaster over de A77 en ik heb het geduld er graag voor over.

Overigens lees ik steeds meer dat de leveringen naar Europa en USA vertraging oplopen door het trieste gebeueren in Thailand. En niet alleen Sony maar ook Nikon en Toyota hebben logistieke problemen. Of zoals iemand het op het Dyxumforum zei: ook Nikon gaat onderwatercamera's maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
shaggy8675 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:11:
Als het goed is komt er zaterdag iemand voor mijn motorfiets kijken, en als de koop doorgaat gaan de het Sony schip verlaten.

Stap over op een D700. Moet eerst nog een simpele trouwerij doen en dan mag de Sony in de verkoop. Maar ja, eerst maar eens de motor verkopen, anders doen we nog niets haha.
Ik zou dan toch echt wachten voor de D800, lijkt me toch wel zuur om zo;n dure camera body te kopen terwijl de opvolger er al aan lijkt te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Tja, dan kunnen wij wel wachten op de opvolger van de A77...

Eens moet je de knoop doorhakken en daarbij zit je ook altijd nog met een budget. Een opvolger is nooit goedkoper ;)
Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.