Op DxOMark hebben ze de A77 gemeten en gereviewed:
Sony A77 measurements and review of the world first 24MP APS-C Camera
Sony A77 measurements and review of the world first 24MP APS-C Camera
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Making an ass of myself since the 70's
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2011 18:14 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Miki op 24-09-2011 18:21 ]
Er zit een gat tussen de Nex5 en de Nex7, kwestie van wachten totdat die opgevuld wordt door een camera die de voordelen van beide types heeftSn0wblind schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 22:03:
ik denk dat sony op dat gebied iets te ver is doorgeslagen qua sensoren. De 16mp sensor is gigantisch goed, juiste balans tussen low light, dynamisch bereik en hetaantal pixels in combi met de lenzen die nu op de markt zijn.
Allemaal leuk en aardig die enorme DR kwaliteit, maar als de lenzen hun grens al hebben qua scherpte bij F5.6 is het niet ideaal naar mijn mening achteraf.
Denk dat ik de Nex7 toch oversla en de 5N haal als het clicking gebeuren opgelost is, viewfinder, zeiss24mm en de 50mm 1.8 erbij en ik ben tevreden, K5 gaat in de verkoop.
BlaBlaBla
[ Voor 11% gewijzigd door Universal Creations op 25-09-2011 11:10 ]
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Verwijderd
And it goes BRAAAAAPP!
Het ging mij niet om het geflikker, maar meer om de pixels. Daarnaast is 0,5sec vertraging ook niet geweldig...PowerUp schreef op zondag 25 september 2011 @ 11:29:
Voor digitalrev maatstaven is dat een vrij positieve review. Een probleem met de kleuren heb ik nog nooit van gehoord. Het enige dat kan optreden door de spiegel is ghosting, wat heel soms gebeurt.
Op het filmpje vind ik de viewfinder er niet heel digitaal uitzien eigenlijk, op het geflikker van het scherm na wat je in het echt dus niet ziet.
Je hersenen filteren dat niet weg, het wordt veroorzaakt door niet overeenkomende framerates tussen scherm en camera. Maar zoals ik al zei, ging het mij niet op het flikkeren.Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 11:35:
@Universal: Wel eens een filmpje gemaakt van een computerscherm? Ziet er ook heel erg schokkerig uit. Onze hersenen filteren dat weg, maar een camera ziet dat wel. Moet je dus gewoon met je eigen ogen zien.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Die 0,5 seconde is wat jammer, maar dat was de tijd van het wisselen van scherm naar viewfinder, niet de input lag.Universal Creations schreef op zondag 25 september 2011 @ 11:46:
[...]
Het ging mij niet om het geflikker, maar meer om de pixels. Daarnaast is 0,5sec vertraging ook niet geweldig...
[...]
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door ROFLASTC op 27-09-2011 09:45 ]
And it goes BRAAAAAPP!
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Dat is ook waar. Ik geloof niet dat ik ooit boven de ISO800 wat heb gemaakt en als er de bracketing functies in zitten zoalsde A55 dan kom je ook een heel eind.Jiriki schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:35:
Ik lees geen reviews meer, ik ga gewoon in het echt kijken.
Sinds de resolutie die van de beste kleinbeeld film heeft benaderd en de ISO performance 4x beter is dan van professionele film en 16x beter dan van consumenten film, kan het me niet meer boeien. Vroeger kon ik ook gewoon foto's maken en ik heb toen nog nooit een fotograaf horen klagen dat het niet goed genoeg was, op sport fotografen binnen na dan maar die klagen altijd (nietwaar Jan?).
Ergonomie en extra speelgoed, dat is het verschil tussen de modellen.
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
Verwijderd
And it goes BRAAAAAPP!
Is ook een discussie bij DPR op de forum's, ze gebruiken blijkbaar een pre-alpha versie van de ARC, dus het zou zomaar kunnen dat de plaatjes (de RAW's dan) erg representatief zijn.....Ravnoss schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:51:
Ik zou uberhaupt nog niet teveel gewicht geven aan de High ISO plaatjes, daar het de vraag is of de RAW software die gebruikt wordt wel goed omgaat met de door de A77 gemaakte bestanden.
- Zooi - www.stefanjacobs.nl
Verwijderd
Life is not about specs, it is about joy!
Verwijderd
- Zooi - www.stefanjacobs.nl
[ Voor 23% gewijzigd door PowerUp op 30-09-2011 15:46 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Laryx op 30-09-2011 15:57 ]
*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>
symphatiek beestje... de camera kan 'm nooit bijhouden natuurlijk dus dan maar poserenPowerUp schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:46:
De A77 is iig goedgekeurd door de ijsvogel:
http://www.dyxum.com/dfor...87_post925131.html#925131
http://www.dyxum.com/dfor...a77_topic79987_page1.html
And it goes BRAAAAAPP!
Die 55-210 is de goedkoopste optie, tenzij je met een adapter en handmatige focus wil gaan werken.Laryx schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:50:
Ik heb sinds 2 maanen een Nex 3 . gekocht voor 330 euro met 18-55 lens.
Ik ben er echt super tevrden over en wil deze nu graag uitbreiden met een zoomlens.Meer zoom is eigenlijk het nieg dat ik mis. Ik zit nu te kijken op cameranu.nl en de eerste zoomlens die ik zie is 330 euro
http://www.cameranu.nl/nl...SS/H130_13504_210074/weet weet iemand een goedkoper goed alternatief?
De 55-210 lens komt in october, de Zeiss 24 en de 50mm 1.8 komen in pas december helaas.rscheper schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 17:34:
Over de 55-210, zodra hij beschikbaar is neem ik aan dat de prijzen nog wat zullen veranderen, hopelijk de goede kant op.. Ik kan helaas niet echt vinden wanneer hij uitkomt.
Ik heb ook de Nex 3 met 18-55 en mis wat zoom, de 18-200 is me echter veel te duur.
Kurt Munger vindt de 70-400G veel beterRavnoss schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 20:15:
Interessant. Zit al een tijdje met de gedachte te spelen om mijn Minolta 75-300 te upgraden, omdat ik verre van tevreden ben over de kwaliteit van deze lens. Ik twijfel een beetje over de 70-300G en de 70-400G (Bereik van de 70-200G vind ik eigenlijk net iets te kort), en vroeg me af of er qua IQ veel verschil zit tussen die twee lenzen? Of dat je voor de 70-400G alleen meer betaald door de extra millimeters?
[ Voor 17% gewijzigd door harley op 01-10-2011 11:11 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Verwijderd
Ik heb zelf een 7D en een A900 en gebruik al jaren (d)slr's.Haay schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:07:
Zit er over te denken om de NEX C3 met 18-55mm kit te kopen. Voor zover ik kan zien het goedkoopst via Amazon UK voor ongeveer 470 euro.
Had maandagavond wel nog een discussie hierover met een goede vriend die een groot voorstander van dSLR's is en dit soort spiegelloze ILC systemen maar helemaal niks vindt. Maar ik vind dSLR's te groot en te lomp. Mijn insteek is dat ik, komende van een (Canon SX100) compactcamera, graag een handzame camera wil met een grotere meer lichtgevoelige sensor zonder meteen een spiegelreflex camera mee te hoeven slepen. En ik wil graag wat meer hobbyen met fotografie, spelen met instellingen om foto's te maken die met zo'n compact niet of nauwelijks mogelijk zijn.
Wat denken jullie? Ga ik blij en gelukkig worden met de NEX C3, of maak ik een denkfout?
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Ik zou eerder voor de Nex-5 kiezen, die heeft namelijk een vele betere grip.Haay schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:07:
Zit er over te denken om de NEX C3 met 18-55mm kit te kopen. Voor zover ik kan zien het goedkoopst via Amazon UK voor ongeveer 470 euro.
Had maandagavond wel nog een discussie hierover met een goede vriend die een groot voorstander van dSLR's is en dit soort spiegelloze ILC systemen maar helemaal niks vindt. Maar ik vind dSLR's te groot en te lomp. Mijn insteek is dat ik, komende van een (Canon SX100) compactcamera, graag een handzame camera wil met een grotere meer lichtgevoelige sensor zonder meteen een spiegelreflex camera mee te hoeven slepen. En ik wil graag wat meer hobbyen met fotografie, spelen met instellingen om foto's te maken die met zo'n compact niet of nauwelijks mogelijk zijn.
Wat denken jullie? Ga ik blij en gelukkig worden met de NEX C3, of maak ik een denkfout?
BlaBlaBla
Hier is een mooie vergelijking tussen de NEX C3 en de NEX 5.Strider schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 12:56:
Ik zou eerder voor de Nex-5 kiezen, die heeft namelijk een vele betere grip.
[ Voor 7% gewijzigd door Haay op 05-10-2011 15:54 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Domino op 05-10-2011 16:48 ]
drupje 1sec lijm?Domino schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 16:48:
Nou, na mijn eerdere post...
Vandaag het vervangende LCD scherm binnen gekregen (volgens mij de verkeerde, maar dat terzijde), breek ik met mijn lompe kolenschoppen de clip die de flatcable van de LCD vastzet.
Iemand een idee waar ik die nou weer vandaan kan halen?
Het gaat dus om deze clip:
[afbeelding]
En hier is hij vanaf gekomen:
[afbeelding]
Of heeft er iemand een ander idee om de kabel vast te zetten?
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
de clip lijmen, evt als versteviging er iets op lijmen.Domino schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 17:45:
Ben bang dat secondelijm niet zal werken. De clip drukt de kabel vast op de contacten in de socket. Komt dus best wat kracht op te staan voor wat secondelijm.
Of bedoel je de kabel domweg vastlijmen? Dat kan niet, hij moet er echt op gedrukt worden.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
[ Voor 14% gewijzigd door PROnline op 06-10-2011 22:34 ]
Binnenkort komt er een E-mount 50mm f/1.8 uit, maar heel goedkoop gaat die niet worden (>200 euro). Dan heb je wel AF en stabilisatie.Haay schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 22:25:
Heb de knoop doorgehakt en de Sony NEX C3 besteld, met 18-55mm kitlens.
Zal er op termijn denk ik nog wel een 50mm f/1.8 portretlens bij kopen. Even rondkijken voor een mooie lens met adapter ring om hem op m'n NEX aan te sluiten.
Iemand tips voor zo'n goede maar ook betaalbare lens?
Wat moet ik me voorstellen bij:Haay schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 15:53:
[...]
Hier is een mooie vergelijking tussen de NEX C3 en de NEX 5.
Wat ik niet helemaal snap, als ik de punten zie waarop de C3 beter scoort dan de 5:
Advantages of the Sony C3 (over de NEX 5)
* Low light performance - Significantly lower noise at high ISO - 1.083 ISO vs 796 ISO - The C3 has a slight edge (0,4 f-stops) in low noise, high ISO performance
* Color depth - Better color depth: 22,7 bits vs 22,2 bits
* Overall image quality - Better image quality: 73.0 vs 69.0
* Battery life - Significantly longer battery life - 400 shots vs 330 shots
* True resolution - Higher true resolution - 16 MP vs 14 MP
* Weight - Lighter 225 g vs 287 g
* Size - Slightly smaller - 110x60x33 mm vs 111x59x38 mm
* Thickness - Thinner 1,3" vs 1,5"
dat op die site in hun vergelijking de NEX 5 als winnaar uit de bus komt. Enige punten waarop de 5 beter scoort is de hogere resolutie voor filmen (1080p30 vs 720p30), wat hogere framerate voor continu fotograferen (7fps vs 5,5fps), en de lagere prijs (maar dit is oneerlijk want daar gaat het om een body-only aanbieding op eBay).
Bij de vergelijkbare set van body + 18-55mm lens is de NEX 5 maar -iets- goedkoper dan de C3. In die vergelijking vind ik de voordelen van de C3 aantrekkelijker.
Verder lijken de verschillen me marginaal (op misschien het aantal foto's na)...Significantly lower noise at high ISO - 1.083 ISO vs 796 ISO
Ik heb op die site nog eens opgezocht wat ze hier nu precies mee bedoelen. Vind het woord "bits" slecht gekozen, maar dit is hun uitleg hierbij:PROnline schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 22:33:
........
* Color depth - Better color depth: 22,7 bits vs 22,2 bits
........
Tiende van bits? Sony heeft dan echt iets revolutionairs uitgevonden?
[ Voor 16% gewijzigd door Haay op 07-10-2011 14:38 ]
Behalve wat lenzen aanbod betreft helaas...Haay schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:12:
Overigens, mooie vergelijking tussen de Sony NEX C3, de Olympus PEN E-P3, en de Panasonic Lumix GF2 waarbij de NEX C3 sensor op alle meetpunten beter scoort dan de m4/3 camera's.
Verwijderd
Verwijderd
Waar heb je die gehaald? Ik lees dat ze in noord amerika in de winkel liggen, maar hier staat nog steeds overal 20 oktober als leverdatum...Sn0wblind schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 17:08:
Gelukkig veranderd dat nu wel snel in december, eindelijk snelle primes, helaas wel een tikkeltje groter, maar liever iets wat iets groter is en beter presteerd.
Overigens de E mount macro lens uitgeprobeerd, presteerd veel beter dan dat ik eigenlijk verwachte, erg mooi scherp en ook leuk als walk around lens.
In JapanCopyCatz schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 18:33:
[...]
Waar heb je die gehaald? Ik lees dat ze in noord amerika in de winkel liggen, maar hier staat nog steeds overal 20 oktober als leverdatum...
Ze hebben een beetje de prioriteit qua lenzen verkeerd gelegd en vooral ook gelet op wat consumenten willen, die kijken vooral naar zoom etc.Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 18:29:
Of het te doen is weet ik niet. Ik zit niet in die materie. Toch zie ik dat Pentax enkele extreem kleine primes heeft gemaakt en zie ik dat bijvoorbeeld Panasonic een zoomlens heeft gemaakt zo klein als een pancake. Schijnbaar is er heel veel mogelijk. Ik vind dat Sony qua lenzen niet goed bezig is met de E-mount en dat is spijtig want dat makt dat het voor mij een onaantrekkelijk product is terwijl ik daarvoor wel in de markt was. Als ze de lenzen beter voor elkaar hadden gehad had ik al lang een NEX gehad.
Z-machine OriginID: JaccoW
Irritant genoeg betekent dat ook hogere prijzen rond kerst vermoed ikFerret schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:34:
Ik lees op SAR dat de A77 en A65 nog langer op zich laten wachten, misschien zelfs wel half tot eind november. De reden is niet zozeer de nieuwe firmware die Sony op alle bodies wil hebben maar het feit dat de fabriek waar ze vandaan moeten komen in het overstroomde gedeelte van Thailand staat. En er is nu simpelweg geen logistieke verbinding om de leveringen de deur uit te krijgen. Zelfs werknemers die niet eens de Sony fabriek kunnen bereiken... Triest voor die mensen.
Dus dan toch nog maar flink geduld hebben.
And it goes BRAAAAAPP!
heh, de preorder prijs op sony.nl van de sel30m35 ging vorige week van 230 naar 270, van sony verwacht ik momenteel geen liefdadigheid...Ferret schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:17:
Ik mag toch als goedmakertje van Sony verwachten dat ze de adviesprijzen juist naar beneden bijstellen....
Blijkbaar snap je de logica van een prijsverhoging niet. Als ze de prijzen verhogen, dan zal er minder vraag naar het product komen, waardoor ze eerder aan de vraag kunnen voldoen. Als ze 'm gaan verlagen (als 'goedmakertje', wat ik eigenlijk niet snap waarom je die opmerking maakt, want ze zitten in Thailand met dikke problemen; maarja, daar merk je hier natuurlijk niks van, dus je wilt jouw producten hebben en wel nu natuurlijk!) dan komt er juist meer vraag naar.Ferret schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:17:
Ik mag toch als goedmakertje van Sony verwachten dat ze de adviesprijzen juist naar beneden bijstellen....
The devil is in the details.
[ Voor 48% gewijzigd door PowerUp op 12-10-2011 20:06 ]
Je linkt klopt niet. Staan puntjes inreadytoflow schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:48:
Hier een magazine review van de A77:
[afbeelding]
Ik weet niet of het mag, maar achter onderstaande link staat de hele review:
knip
Vanaf ISO 800 begint de ruisvorming, de reviewer vindt het acceptabel tot ISO 1600.
Verder zijn ze er erg lovend over!
[ Voor 12% gewijzigd door PowerUp op 12-10-2011 20:06 ]
Making an ass of myself since the 70's
Ik zou dan toch echt wachten voor de D800, lijkt me toch wel zuur om zo;n dure camera body te kopen terwijl de opvolger er al aan lijkt te komen.shaggy8675 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:11:
Als het goed is komt er zaterdag iemand voor mijn motorfiets kijken, en als de koop doorgaat gaan de het Sony schip verlaten.
Stap over op een D700. Moet eerst nog een simpele trouwerij doen en dan mag de Sony in de verkoop. Maar ja, eerst maar eens de motor verkopen, anders doen we nog niets haha.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq