Het grote Sony dSLR- en objectieventopic v2011 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste
Acties:
  • 101.132 views

Onderwerpen

Alle 115 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
dat en het focus systeem moet snel genoeg kunnen tracken natuurlijk, ook wel een voordeel van het SLT gebeuren. Het concept lijkt nu wel volwassen te worden.

heeft sony eigenlijk wel weathersealed lensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De prijs lijkt tussen de D7000 en 7D in te zitten, dus de A77 zal wel wat moeten presteren, hopelijk is hij zo goed als de geruchten zeggen.

Sony heeft geen lenzen die officieel weathersealed zijn geloof ik, de nieuwe 16-50 zou dan de eerste zijn. Maar de CZ's kunnen ook wel wat hebben, zijn wel voorbeelden te vinden van Antarctica en Burning Man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-10 11:14
De verwachtingen zijn inderdaad super hoog als je alle reacties en dergelijke leest op verschillende fora's. Dit wordt als het goed is samen met een batterygrip ook mijn nieuwe camera eind 2011/begin 2012. De 16-50 kitlens is zeker wel een aantrekkelijke lens gezien de weathersealing, + ontwikkeld voor het filmen, jammer van de hoge prijs..

Ik heb een paar maanden geleden een Panasonic GH1 gekocht naast mijn Sony DSLR, EVF is even wennen, maar eenmaal gewend aan een flipout LCD en EVF is het een stuk gemakkelijker fotograferen en filmen eerlijk gezegd. De kwaliteit EVF op de Panasonic GH1 is tov de huidige viewfinders wat slechter, maar nog net prima te gebruiken. Als de Sony A77 zijn verwachtingen waar maakt met een 3MP OLED viewfinder wordt het inderdaad smullen geblazen en kunnen andere merken zeker wat concurrentie verwachten!

Hopelijk krijgen we een dezer dagen de definitieve prijs te zien samen met alle specs (alhoewel die waarschijnlijk hetzelfde blijven als de leaks).

[ Voor 13% gewijzigd door k5052 op 22-08-2011 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand kan mij vertellen dat evf net zo fijn schiet als ovf, zeker niet als er veel beweging in iets zit. Totdat ik het zelf heb mogen proberen zal ik het gewoon niet geloven. Daarom vind ik het jammer dat het een evf is en geen optical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
k5052 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:15:
Als de Sony A77 zijn verwachtingen waar maakt met een 3MP OLED viewfinder wordt het inderdaad smullen geblazen en kunnen andere merken zeker wat concurrentie verwachten!
Helaas is het geen 3MP, maar 3 Mega-sub-Pixel, dus eigenlijk 1 MegaPixel zoals wij dat altijd gebruiken. Overigens las ik dat het maar 2,3 Megadots is, wat meer overeenkomt met 1024x768.

[ Voor 3% gewijzigd door Universal Creations op 23-08-2011 00:58 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10 09:33
Universal Creations schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:55:
[...]

Helaas is het geen 3MP, maar 3 Mega-sub-Pixel, dus eigenlijk 1 MegaPixel zoals wij dat altijd gebruiken. Overigens las ik dat het maar 2,3 Megadots is, wat meer overeenkomt met 1024x768.
Dat blijft spectaculair goed. Ik blijf bij evf wel het idee hebben dat de isoprestaties toch net beter hadden kunnen zijn. 't is puur psychologisch, maar ik zou me eraan ergeren. Hoe goed het systeem ook zou mogen functioneren. Verder vind ik het design maar wat flauwtjes. Ik zou graag zien dat sony terugkeert naar de a900-achtige hoeken en styling. da's lekker eigenwijs en functioneel met voldoende grip.

[ Voor 34% gewijzigd door Teun_2 op 23-08-2011 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Universal Creations schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:55:
[...]

maar op zo;n mini schermpje is dat erg veel, dat is een hogere resolutie dan dat er op een iphone4 scherm zit en op een kleiner oppervlak, en ik met mijn bijziendheid moet mijn bril afzetten en dan met mijn neus erop zitten om de pixels te kunnen zien. Dus een nog hogere resolutie op een veel kleiner oppervlak moet heel netjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:27
Op SAR staan weer twee nieuwe plaatjes en ook eentje van de EVF ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Full review van de NEX-C3 van dpreview.
The NEX-C3, like its predecessors the NEX-3/5, is a well built, easy to use interchangeable lens camera. The NEX-C3 is capable of image quality that rivals the best of its APS-C DSLR competition while being significantly smaller and lighter. As well as effective handling and excellent image quality the C3's user-friendly iAuto mode as well as full featured PASM modes should satisfy most photographers.
Hij scoort 74%, de hoogste score voor een EVIL tot nu toe geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerUp schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 08:08:
Hij scoort 74%, de hoogste score voor een EVIL tot nu toe geloof ik.
Van Samsung weet ik het niet, maar de Olympus E-P3 had eenzelfde score en zowel de Panasonic GH2 als de Panasonic G3 hadden een hogere score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
interessant overigens dat de NEX lenzen beter presteren op de C3 door de nieuwe sensor met microlenzen zodat de hoeken van de fotos scherper zijn. Beetje een leica achtige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Bijdeweg:
According to Sony Alpha rumors the A77 will use the same battery as A700/A850/A900:
The NP-FM500H.
This is good news if it is true, for those of us that presently own the A700!
Zou mooi zijn voor mensen die zo'n model al hebben maar voor de rest den'k ook wel want die batterijen zijn wellicht goedkoper en beter te krijgen?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Mooie vergelijking!

Afbeeldingslocatie: http://i1214.photobucket.com/albums/cc498/43rumors/size-comparison.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
ROFLASTC schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:48:
Bijdeweg:
[...]
Zou mooi zijn voor mensen die zo'n model al hebben maar voor de rest den'k ook wel want die batterijen zijn wellicht goedkoper en beter te krijgen?
En ik wilde net gaan vragen of er al iets over de batterij bekend is...Hoopte op dezelfde als die in mijn A55... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:14
readytoflow schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:22:
[...]

En ik wilde net gaan vragen of er al iets over de batterij bekend is...Hoopte op dezelfde als die in mijn A55... :(
De batterij van de a55 is hetzelfde als van de huidige nex (en ik vermoed ook de nex7) serie. Juist goed dat de a77 dezelfde batterij als de a700, a850 en a900 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Don Quijote

El Magnifico

Naast de a900 en ook de a700, vind ik de a77 er toch wat minder imposant uitzien. Beetje meer dertien in een dozijn geworden, en mist een beetje het karakter van de twee eerder genoemde bodies. (Ja ik weet dat het uiterlijk van een camera menigeen niet kan boeien, maar ik vind het oprecht jammer :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
SAR: Body A77 komt op $ 1.399,- :-(

Dat wordt dus even doorsparen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En daar zijn ze officieel *O*

A77
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mzIVfxS7rMr0YLLeahCMZMWF/full.jpg

A65
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/P7SxytDixuIlfGhY2aPIS7eK/full.jpg

NEX-7
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8gAzqYjB9LEeBsUesNgm66FF/full.jpg

NEX-5N
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/G2z5oEeNo3cxlhrc1Hl5gvQS/full.jpg

LAEA-2 adapter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/A7e0LtfLwP0prYviU7LveAA9/full.jpg
"The world’s first mount adaptor with built-in Translucent Mirror Technology™, the optional Mount Adaptor LA-EA2 allows phase-detection AF with almost all of the A-mount lenses for both still image and video shooting."

NEX-VG20
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QEL8dhpbPg2BQINgxSB35l4v/full.jpg

dpreview:
A77 preview: http://www.dpreview.com/previews/sonyslta77/
In hun first impressions zijn ze erg positief, ook over de EVF.

A65 preview: http://www.dpreview.com/previews/sonyslta65/
NEX-5N preview: http://www.dpreview.com/previews/sonynex5n/

[ Voor 37% gewijzigd door PowerUp op 24-08-2011 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-10 11:14
Ferret schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 05:38:
SAR: Body A77 komt op $ 1.399,- :-(

Dat wordt dus even doorsparen....
adviesprijzen van Sony liggen altijd wel hoger dan markt prijzen. Tevens zijn de prijzen in dollars, wat inhoudt dat de Europrijzen waarschijnlijk ook lager liggen. In het verleden is het ook nooit 1 op 1 overgenomen gezien de prijzen van camera's in Amerika naar mijn ervaring net iets duurder waren dan in NL.

$1399 = 9xx euro. Hopelijk zal de adviesprijs tussen de 1000-1100 euro liggen tijdens de launch.

edit;
Jammer van de video opties in de camera. In de DPreview preview staat er duidelijk dat er een onderscheid gemaakt wordt tussen PAL/NTSC modellen adv de regio. Eerlijk gezegd had ik erop gerekend dat de camera 3 framerates zou krijgen, namelijk 24,50,60 fps. Zou jammer zijn als de camera dus 50 òf 60 frames krijgt adhv de regio.

[ Voor 21% gewijzigd door k5052 op 24-08-2011 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sn0wblind schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 02:13:
[...]

maar op zo;n mini schermpje is dat erg veel, dat is een hogere resolutie dan dat er op een iphone4 scherm zit en op een kleiner oppervlak, en ik met mijn bijziendheid moet mijn bril afzetten en dan met mijn neus erop zitten om de pixels te kunnen zien. Dus een nog hogere resolutie op een veel kleiner oppervlak moet heel netjes zijn.
Dat klopt, maar het probleem blijft dat het heel dicht op je oog zit en dus beeldvullend is. Jij kijkt nooit zo dicht op je iphone dat het beeldvullend is net zoals je nooit beeldvullend naar een 1080p tv kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

k5052 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 08:33:
[...]

$1399 = 9xx euro. Hopelijk zal de adviesprijs tussen de 1000-1100 euro liggen tijdens de launch.
Iemand legde mij uit dat de VS prijs nog goeddeels zonder belasting is en in NL kan dat wel makkelijker door de uniforme belasting. Al met al verwacht ik wel degelijk 12 a 1300 voor de A77, helaas.

Wat is het verschil met zo'n Joystick control op de A77 en een gewoon dial op de A65/A55?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al met al een behoorlijke prijs. Maar de Nikon d7000 zakte ook vrij snel na de introductie omlaag. Gewoon een paar maanden wachten dus ;)

Ik hou het nog een jaar bij mijn a580, beetje onzin om na een jaar alweer een nieuwe camera te kopen. Gaat tenslotte om de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Dan schiet het niet op nee. Maar ik de A100 al sinds de introductie en ik ben gewoon toe aan wat nieuws. Dus mezelf kennende zal ik er wel weer de volle mep voor betalen voor de A77 :X Ik wacht dan wel een jaartje met die grip (als me dat lukt).

Al met al wel zeer lovende reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 11:08

Mud.Starrr

I shoot people for money

ROFLASTC schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:00:
[...]

Iemand legde mij uit dat de VS prijs nog goeddeels zonder belasting is en in NL kan dat wel makkelijker door de uniforme belasting. Al met al verwacht ik wel degelijk 12 a 1300 voor de A77, helaas.

Wat is het verschil met zo'n Joystick control op de A77 en een gewoon dial op de A65/A55?
Met een Joystick werkt het wat sneller allemaal.
Dat verschil heb ik ook met mijn 7D en A900, Joystickje vind ik wat fijner.
Ferret schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:37:
Dan schiet het niet op nee. Maar ik de A100 al sinds de introductie en ik ben gewoon toe aan wat nieuws. Dus mezelf kennende zal ik er wel weer de volle mep voor betalen voor de A77 :X Ik wacht dan wel een jaartje met die grip (als me dat lukt).

Al met al wel zeer lovende reviews!
Previews !!
Ik ben wel heel erg benieuwd wat de echte reviews gaan doen, vooral ISO prestaties en beeldkwaliteit in het algemeen.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reviews zullen we op moeten wachten tot oktober denk ik, want dan komt hij pas uit. EVF is dus al stukken beter dan bij de a55, alleen de OVF van een top-range camera zoals de a900 is beter. (bij het testmodel dan, Sony zou natuurlijk nog e.e.a. aangepast kunnen hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het prijsverschil tussen de a77 en a65 is een stuk hoger dan verwacht: $500 op amazon.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:10:
Het prijsverschil tussen de a77 en a65 is een stuk hoger dan verwacht: $500 op amazon.com
gevolg v/d hype om de A77?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat Sony zich laat leiden door hypes. Denk dat dit de bedoeling is geweest om het gat tussen de a55 en a77 te dichten. $1400 is behoorlijk wat geld, niet iedereen wenst dat voor een camera uit te geven. Voor veel mensen is het een hobby.

Voor mij ook overigens, dus afhankelijk van de prijs over een jaar ga ik voor de a77 of de a65. Beide hebben dezelfde sensor en EVF, en dat vind ik eigenlijk het belangrijkst. Het gaat uiteindelijk om de foto's die je met je camera maakt, niet met welke camera je die gemaakt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:20:

Voor mij ook overigens, dus afhankelijk van de prijs over een jaar ga ik voor de a77 of de a65. Beide hebben dezelfde sensor en EVF, en dat vind ik eigenlijk het belangrijkst. Het gaat uiteindelijk om de foto's die je met je camera maakt, niet met welke camera je die gemaakt hebt.
Absoluut! Als ik nou zeker wist of de A65 een grip heeft/krijgt dan zou het ding eerder mijn keus worden dan de A77. Formaat is de hoofdreden voor mij

Anyway volgens sony.nl zijn ze er medio Oktober

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:05
Heeft iemand een idee of de A65 de A55 gaat vervangen in de line-up of dat het een toevoeging is? Gezien het prijskaartje van 900USD(= +/- €670) zou je verwachten van wel, maar die duidelijkheid wordt niet geboden op de site van Sony.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Nu online

Don Quijote

El Magnifico

Mits er geen opzienbarende resultaten (in negatieve zin) uit de beeldkwaliteit reviews komen, wordt dit mijn nieuwe camera :-). Waarom ze de metering dial en SSS knop hebben weggehaald blijft me overigens een raadsel, zeker aangezien er wel plaats is gevonden voor een info knop(op een prosumer camera?!?). Desalniettemin een waardige opvolger voor de a700 zo op het eerste gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Die NEX 7 wou ik wel willen hebben, ergens toch wel spijt dat ik vorig jaar een K5 had gekocht. Want heb toch liever een kleinere high quality camera. Maar die 50mm 1.8 komt er in ieder geval voor m'n nex3. Hopelijk is deze snel te krijgen en niet voor meer dan 300 euro. Die emount lenzen zijn toch fors duurder altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Imaging Resource zijn de ISO-prestaties wel redelijk te vergelijken.

ISO3200:
A77
A580
De extra resolutie van de A77 voegt hier absoluut detail toe imo

ISO12800:
A77
A580
A55
Hier is het omgekeerd, meer detail bij de A580. De A55 ligt meer in de buurt van de A77.

[ Voor 10% gewijzigd door PowerUp op 24-08-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Ik denk dat je ook echt RAW moet schieten met deze camera, Sony is per camera zo verschillend qua ruisafhandeling, vaak gewoon overdone waardoor details helaas wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Miki schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:06:
Heeft iemand een idee of de A65 de A55 gaat vervangen in de line-up of dat het een toevoeging is? Gezien het prijskaartje van 900USD(= +/- €670) zou je verwachten van wel, maar die duidelijkheid wordt niet geboden op de site van Sony.nl.
Het idee is dat de foutjes van de A55 verholpen worden zoals de temperatuur toestanden. Daarom ook een groter body en dus ook een 24mp sensor. Dat is imo vooral zinvol voor .raw vanwege de resolutie en dus de nabewerking mogelijkheden. uiteindelijk zou de A55 verdwijnen tov de A65 denk ik.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://presscentre.sony.e...leaseID=6937&NewsAreaId=2

Als je wat naar beneden scrolt krijg je een mooi overzicht van de verschillen tussen de a77/a65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:24:
http://presscentre.sony.e...leaseID=6937&NewsAreaId=2

Als je wat naar beneden scrolt krijg je een mooi overzicht van de verschillen tussen de a77/a65
echt minimaal verschil. De ISO50 1/8000 mogelijkheid v/d A77 is wel een puntje incl de grip die dus kennelijk niet op de A65 komt.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
geweldig.....de nieuwe e mount prime lenzen zijn pas beschikbaar in december, ook in azie. daar gaat mijn plan om ze in de herfst al te kopen wat oorspronkelijk het gerucht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Sn0wblind schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:19:
Die NEX 7 wou ik wel willen hebben,
1200 euro vind ik toch een hoop geld voor body only. en ergonomisch lijkt het me nog steeds een gedrocht, zeker wanneer je ziet hoe de lenzen zich tot de body verhouden. jammer, maar het lijkt naar mijn mening toch weer een gemiste kans te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Ik heb er ergonomisch geen enkele moeite mee, de lens rust op me handen, en ik kan de camera goed stabiel vasthouden. Vind het eerder een gemist kans dat die lenzen er zo lang over doen om eindelijk verkrijgbaar te zijn in de winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik ben toch wel heel benieuwd wanneer de eerste prijzen in Nederland/Belgie/Duitsland bekend worden gemaakt.

Als het scheelt wil ik wel een ritje naar onze buren maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De hele Alpha-familie staat ook weer op de foto :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XbPTxEfwyMGLuh8rJfIkVK1I/full.jpg

Klik hier voor een highres versie.
Ik zie wel dat alle dSLR's muv de A900 in het plaatje ontbreken.

Edit: en de OP is ook weer actueel :)

[ Voor 5% gewijzigd door PowerUp op 24-08-2011 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Heb je die foto niet in hogere resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wolfensteijn schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 22:00:
Heb je die foto niet in hogere resolutie?
Is de highres versie die in zijn post staat niet duidelijk genoeg? Ik kan zo prima zien welke lenzen en camera's erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
hmm...blijft wel eeen mooie opvolger voor mijn a55 natuurlijk die a77.

vijf minpunten (denk ik)
- Geen iso 50 opzit (is ten koste gegaan van 1080p/60fps, kan het zo snel niet terug vinden...)
- Geen directe knop om steadyshot uit te zetten (ook niet programmeerbaar volgens dpreview zo te zien)
- Geen snelkeuze voor bestandsformaat (ook niet programmeerbaar)
- Toch geen 'weather sealing' ?
- Jammer dat ik de batterij van de a55 niet kan gebruiken :-(

Ik begrijp dat we nu nog niet teveel van de voorbeeldfoto's uit moeten gaan? zo'n pre-productiemodel wijkt nog af van de uiteindelijke consumentenmodellen? Verschil zal wel verwaarloosbaar zijn neem ik aan. Zeker voor mij dan denk. Ben benieuwd wat hij hier gaat kosten. zal wel $ in € zijn waarschijnlijk :-(

Verwijderd

a77 is een ander segment, dus wel logisch dat er een andere batterij inzit. Veel a700 gebruikers zullen naar de a77 overstappen en deze maakt van dezelfde batterij gebruik.

• Sn0wblind
Ik zag ergens een foto met de seals nog vanmorgen dus dat zit er wel degelijk. Overigens stond de sealed grip er ook bij vermeld.

• Wolfensteijn
Universal Creations schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 22:08:
[...]

Is de highres versie die in zijn post staat niet duidelijk genoeg? Ik kan zo prima zien welke lenzen en camera's erop staan.
Ik kon zweren dat die link er niet stond toen ik mijn vraag stelde.

Mocht dat wel het geval zijn, excuus. Maar sowieso bedankt :)

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:04

EXX

EXtended eXchange

De A77 is een fraaie camera. Wat ik erg interessant vind is de "electronic first curtain" van de sluiter. Dat zou toch moeten inhouden dat de camera een heel stuk stiller zou moeten zijn in vergelijking met bv. de A55, want:

A55
• Live view, beide sluiter gordijnen zijn open.
• Neem foto: eerste gordijn gaat dicht, eerste gordijn gaat open, tweede gordijn gaat vervolgens dicht.
• Foto klaar, terug naar live view: beide gordijnen weer open.

A77:
• Live view, laatste gordijn is open.
• Neem foto: eerste gordijn gaat electronisch "open", tweede grodijn gaat vervolgens dicht.
• Foto klaar, terug naar live view: laatste gordijn weer open.

Scheelt heel wat mechanische bewegingen.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Teun_2
Ik snap niet dat ze er niet gewoon een volledig electronische sluiter in hebben gebouwd en de mechanische sluiter in de vuilbak hadden gegooid. Dat had voor de flashsync fantastisch geweest. Flash+zonlicht+vollopen zou zo'n grote win zijn geweest; om maar te zwijgen van de levensduurte van de camera. Ik snap echt niet wat die dingen nog in dslr's/slt's doen.
Wolfensteijn schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 08:02:
[...]

Ik kon zweren dat die link er niet stond toen ik mijn vraag stelde.

Mocht dat wel het geval zijn, excuus. Maar sowieso bedankt :)
De laatste aanpassing aan het bericht van powerup was bijna een uur voor je je vraag gesteld had. 't blijft een fantastisch plaatje. Als ik nu opnieuw een camerasysteem zou moeten kopen, zou ik bijna zeker voor sony gaan denk ik.

[ Voor 40% gewijzigd door Teun_2 op 25-08-2011 10:16 ]

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Teun_2 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:14:
Ik snap niet dat ze er niet gewoon een volledig electronische sluiter in hebben gebouwd en de mechanische sluiter in de vuilbak hadden gegooid.
Wat ik ervan kunnen vinden en begrijp is dat het met het huidige ontwerp van APS-C en FF CMOS sensoren niet mogelijk is om een volledig electronische sluiter te realiseren. Een electronisch eerste gordijn kan wel, maar het selectief deactiveren van een CMOS sensor, nodig voor een electronisch tweede gordijn, verloopt te traag.

Een volledig electronische sluiter zou idd wel super zijn. Geen mechaniek meer dat kan verslijten en met een SLT heb je dan een volledig stille camera.

[ Voor 11% gewijzigd door EXX op 25-08-2011 10:24 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Teun_2
EXX schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:22:
[...]

Wat ik ervan kunnen vinden en begrijp is dat het met het huidige ontwerp van APS-C en FF CMOS sensoren niet mogelijk is om een volledig electronische sluiter te realiseren. Een electronisch eerste gordijn kan wel, maar het selectief deactiveren van een CMOS sensor, nodig voor een electronisch tweede gordijn, verloopt te traag.

Een volledig electronische sluiter zou idd wel super zijn. Geen mechaniek meer dat kan verslijten en met een SLT heb je dan een volledig stille camera.
Enkele oudere nikoncamera's, zoals de d70 en d1(x/h) hebben een gecombineerde sluiter. Voor alles wat sneller gaat dan 1/60 wordt de electronische sluiter gebruikt. Bij CCD is het dus zeker mogelijk. Ook alle compactjes doen het met een electronische sluiter. Video is ook een toepassing van een snelle electronische sluiter. Ik zie dus echt geen reden waarom het niet mogelijk zou kunnen zijn. Een flash sync die gelijk is aan de duurte van de flits, zou super zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Teun_2 op 25-08-2011 10:32 ]

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Teun_2 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:30:
[...]

Enkele oudere nikoncamera's, zoals de d70 en d1(x/h) hebben een gecombineerde sluiter. Voor alles wat sneller gaat dan 1/60 wordt de electronische sluiter gebruikt. Bij CCD is het dus zeker mogelijk. Ook alle compactjes doen het met een electronische sluiter. Video is ook een toepassing van een snelle electronische sluiter. Ik zie dus echt geen reden waarom het niet mogelijk zou kunnen zijn. Een flash sync die gelijk is aan de duurte van de flits, zou super zijn.
Bij CCD is het idd mogelijk; alleen gebruikt vrijwel iedereen tegenwoordig CMOS sensoren.

• Teun_2
EXX schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:37:
[...]

Bij CCD is het idd mogelijk; alleen gebruikt vrijwel iedereen tegenwoordig CMOS sensoren.
Maar compactjes gebruiken tegenwoordig ook heel vaak cmos, video bij dslr's is ook mogelijk aan meerdere beelden per seconde, waarom dan niet die electronische sluiter exclusief gebruiken?

edit: daarom dus: http://www.steves-digicam...echanical-shutters.html#b

[ Voor 13% gewijzigd door Teun_2 op 25-08-2011 10:54 ]

• readytoflow
  • Niet online
Ik zie nu dat op de FP de volgende prijzen genoemd worden:

"De Alpha SLT-A77 en SLT-A65 zijn vanaf oktober beschikbaar. Het topmodel heeft als body een adviesprijs van 1300 euro, terwijl met de 18-55mm-kitlens de prijs 1400 euro. De SLT-A77 zal ook leverbaar zijn in combinatie met de nieuwe 16-50mm f2,8-lens en deze kit krijgt een adviesprijs van 1900 euro. De nieuwe lens zal los 700 euro kosten"

Dat is dus inderdaad bijna van de $ een € teken maken...

Zou de A77 qua fotokwaliteit opgewassen zijn tegen de 7D en de D7000? Voorlopig nog even speculeren. Maar het valt me wel wat tegen van Sony dat ze de A77 niet toch een stuk onder deze twee directe concurrenten geprijsd hebben. Dat zouden ze sneller terugverdiend hebben in de verkoopaantallen is mijn vermoeden.

qua sealing vroeg ik het omdat op DPreview er 'no' staat bij 'environmentally sealed'
Adviesprijzen wijken vaak af van de winkelprijzen, dus ik denk dat er nog wel wat afgaat van de prijs als ie in de winkel ligt.

Teun_2 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:14:
[...]
De laatste aanpassing aan het bericht van powerup was bijna een uur voor je je vraag gesteld had. 't blijft een fantastisch plaatje.
[...]
Ook in de originele post stond die link er al, maargoed iedereen kan wel eens ergens overheen lezen ;)

De NEX-3 is echt goedkoop aan het worden nu:
pricewatch: Sony Alpha NEX-3A + 16mm f/2.8 Pancake Lens
Erg verleidelijk, maar de betere sensor en de grip van de NEX-5N zijn dat ook wel...

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Universal Creations schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:00:
Adviesprijzen wijken vaak af van de winkelprijzen, dus ik denk dat er nog wel wat afgaat van de prijs als ie in de winkel ligt.
Maar met een bedrag van rond de 1300 voor een body wacht ik wel ff af tot om en nabij 2012.

And it goes BRAAAAAPP!

Ook de twee adapters hebben een plekje gevonden in de OP :)

Die LA-EA2 met zijn AF-systeem is best een geinige vinding. Ik kan mij alleen moeilijk voorstellen dat het makkelijk vasthoudt met die bobbel...

Afbeeldingslocatie: http://files.petapixel.com/assets/uploads/2011/08/laea2adapter.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Bij dewinkel.nl is de A77 body voor € 1.279,-..... Mag toch hopen dat andere winkels hier onder gaan zitten.

http://www.dewinkel.nl/423-sony-slt-a77

En anders wordt het voor mij pas in 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
PowerUp schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:02:
[...]

Ook in de originele post stond die link er al, maargoed iedereen kan wel eens ergens overheen lezen ;)

De NEX-3 is echt goedkoop aan het worden nu:
pricewatch: Sony Alpha NEX-3A + 16mm f/2.8 Pancake Lens
Erg verleidelijk, maar de betere sensor en de grip van de NEX-5N zijn dat ook wel...
Da's wat ik zei dus. :)

Uit het aanbiedingentopic: nog goedkoper dan de PW:
nex 3 + 16mm: 279
nex 3 + 18-55: 299
nex3 + 16 + 18-55: 399

[ Voor 3% gewijzigd door Teun_2 op 26-08-2011 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Nu online

Don Quijote

El Magnifico

Zo'n Nex3 met 16mm, is dat iets wat ik altijd in de binnenzak van mijn jas kan meenemen? Want die prijs wordt wel heel aantrekkelijk zo. (zat aan een fuji x100 te denken, maar bespaar liever wat geld met de a77 op komst :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Laatst online: 15:28
Als het je gaat om altijd bij je te hebben in je broekzak, kijk dan voor een canon ixus of één van de vele andere compactcamera's die er zijn. Dan heb je nog zoommogelijkheden ook. Een Nex koop je voor het compactere formaat t.o.v. een DSLR, maar met behoudt van de mogelijkheid van verwisselbare lensen.

[ Voor 6% gewijzigd door PROnline op 26-08-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik over een jaartje toch voor de a77 ga, samen met de 16-50 lens :) Stof en vocht dicht vind ik toch wel weg handig, aangezien ik ook wel graag tijdens lichte regen of sneeuwval wil kunnen fotograferen. Alleen oppassen dat je niet in een regenstorm zoals die van vanochtend terecht komt want dan is ie kaduuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die weathersealing is er toch juist voor om een zware regenbui te overleven? Een licht buitje kunnen meer camera's wel aan.

De NEX-5N is al in voorraad bij Sony USA (klik). Er lijkt alleen geen kit te zijn met alleen de 16 mm pancake. Dat lijkt mij juist de meest interessante...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op SAR staat "dust and moist proof" vermeld, moist proof betekent spatwaterdicht. Ik denk dat Sony een volledig weather-sealed camera bewaard voor de nieuwe full-frame camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 16:59
IP rating zou wel eens handig kunnen zijn, Zeiss heeft wel lenzen die IP67 zijn, wat best goed is ;)
Maar geloof dat camera bouwers daar nog niet aan toe zijn....

Meer van dit soort filmpjes? :P
YouTube: First Look: Sony SLT-a77 and SLT-a65 HDSLRs - YouTube

[ Voor 37% gewijzigd door Vandread op 30-08-2011 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

readytoflow schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:14:

Zou de A77 qua fotokwaliteit opgewassen zijn tegen de 7D en de D7000? Voorlopig nog even speculeren.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dit filmpje heeft wat te maken met foto-kwaliteit? Dit filmpje toont alleen de AF-snelheid van de A77 tijdens het filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnaast zijn er nu alleen nog maar pre-productie modellen in omloop met beta firmware. Pas als de a77 echt in de winkel ligt kun je een goede vergelijking maken.

Wat ik wel handig van de a77 vind is 3 staps bracketing met 2.0EV verschil. Is redelijk irritant om dat zelf te moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
En de geruchtenstroom op SAR is alweer in volle gang; de A99 met een FF 36MP sensor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Universal Creations schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 00:12:
[...]

En dit filmpje heeft wat te maken met foto-kwaliteit? Dit filmpje toont alleen de AF-snelheid van de A77 tijdens het filmen.
euhm my bad. Ik zat op werk toen ik dit filmpje postte. Daar kan ik geen Youtube filmpjes kijken maar ik dacht voldoende te hebben opgemaakt dat het wel over de A77 ging qua fotokwaliteit.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
En de A77 en A65 staan nu ook op sony.nl maar nog zonder prijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staan er al een tijdje op hoor ;) Al sinds de officiële aankondiging.

Verwijderd

Heeft iemand hier al eens een tamron lens te reparatie moeten aanbieden? Het front element van mijn 17-50 is losgekomen door loslatende schroeven. Zelf al geprobeerd aan te draaien maar ik krijg ze niet verder aangedraait en hij zit nog steeds een klein beetje los.

Vraag mij vooral af hoe lang ik hem dan kwijt ben, het is de enige lens die ik heb..
Mijn 17-50 is net twee weken terug van reparatie bij Camtech (diafragma aansturing kapot). Eén dag na aankomst daar gaven ze al een prijsopgave, 6 dagen later was hij al gerepareerd. Erg vlot dus :)

Verwijderd

Dat is aardig snel :) Hier gaat het alleen maar om een paar schroefjes vervangen. Ik denk alleen wel dat ik hem via cameranu.nl moet aanbieden, zij geven 2jaar garantie en hij valt daar nog net onder.

• readytoflow
  • Niet online
Van dat soort dingen heb ik dus (nog) niet veel verstand he...Maar nu ik de laatste paar posts zo lees. Mijn A55 geeft onregelmatig aan dat er geen lens is aangesloten wanneer ik mijn Tamron 17-50 erop heb zitten?
Ofwel kan zie ik soms streepjes staan bij de diafragma aanduiding.

Wat helpt is lens er even snel af- en opdraaien. Kan dat ook aan de Tamrom liggen dus?
Wellicht een gebrek aan de Tamron lens zelfs?
readytoflow schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:32:
Van dat soort dingen heb ik dus (nog) niet veel verstand he...Maar nu ik de laatste paar posts zo lees. Mijn A55 geeft onregelmatig aan dat er geen lens is aangesloten wanneer ik mijn Tamron 17-50 erop heb zitten?

Wat helpt is lens er even snel af- en opdraaien. Kan dat ook aan de Tamrom liggen dus?
En het zijn niet gewoon vuile/vette contactpuntjes?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Universal Creations schreef op donderdag 01 september 2011 @ 20:20:
[...]

En het zijn niet gewoon vuile/vette contactpuntjes?
wellicht maar dat is dan wel typisch de mijne heeft nml precies hetzelfde "gedrag"zo af en toe nukken.

EDIT: OHMYGAWD

Ik had al zo'n moeite met de scherptediepte als je met local maar 1 specifiek gebiedje kon pakken.

zie ik ineens dit:
vanaf 14 seconden ongeveer.

[ Voor 27% gewijzigd door ROFLASTC op 02-09-2011 10:11 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Zit nu heel erg sterk erover na te denken mijn Pentax K5 weg te doen en gewoon volledig op het Sony NEX te gaan concentreren. Heb nu de Nex3, die is prima maar iets te beperkt qua controls en vind de body vorm niet ideaal qua grip.

Het gewicht van een DSLR en de grootte houd het soms toch wel tegen vaker mee te nemen.

Maar er komen in december wel 2 lenzen die ik eigenlijk 90% van mijn tijd qua range gebruik, de 24 en de 50mm.

Nu vraag ik me af, Zou de Nex5N inderdaad beter qua beeldkwaliteit dan de Nex7 zijn? Vind het prijs verschil nogal fors tussen de 5N en de 7, 600 boor 5N body only erbij, zoeker voor 250~300 maakt het al een stuk betaalbaarder. De Nex7 staat nu bij sony.nl voor release in november voor prijs van 1200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Sn0wblind schreef op zondag 04 september 2011 @ 20:44:
Nu vraag ik me af, Zou de Nex5N inderdaad beter qua beeldkwaliteit dan de Nex7 zijn?
Hangt er vanaf wat je onder beeldkwaliteit verstaat. absolute details, of hoe schoon/ruisvrij het beeld is?
De Nex-7 is in principe met zijn hogere pixeldichtheid in staat om meer detail vast te leggen.
De Nex-5 heeft een indrukwekkend lage ruis.

MAAR, alle huidige beelden die we gezien hebben van de Nex-7 zijn beta firmware, de Nex-5 is v1.0.
In het verleden is al herhaaldelijk gebleken dat Sony flinke verbeteringen in zijn beeldkwaliteit maakt tussen beta en uiteindelijke firmware. (Zie verhalen A700)

Wat beeldkwaliteit betreft zul je toch echt moeten wachten.

Nex-7 heeft voorlopig de harde knoppen en een compact pakket met ingebouwde flitser (soms handig voor bijvoorbeeld fill-in)
De Nex-5 is makkelijker aan te passen aan de situatie door zijn componenten, en lost een deel van de controlproblemen op door een touchscreen.

Wat vindt je zelf prettiger? ;)

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
qua grip voldoen ze volgens mij allebei wel, enige waar ik voer twijfel is eigenlijk de sensor, en dat de zoeker in body toch wel soms prettiger kan zijn. Maar nog belangrijker voor nu vind ik de lens combi 24mm en de 50mm die in december uitkomen. Zal het handig zijn om het emount systeem als primaire te gebruiken zo vroeg in de lifecycle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:07
ROFLASTC schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:01:
wellicht maar dat is dan wel typisch de mijne heeft nml precies hetzelfde "gedrag"zo af en toe nukken.
Op m'n KM 5D heeft m'n tamron geen problemen. Helaas heb ik geen nieuwere body om te proberen.
Ik had al zo'n moeite met de scherptediepte als je met local maar 1 specifiek gebiedje kon pakken.

zie ik ineens dit: [video] vanaf 14 seconden ongeveer.
Je kan 1 gebiedje pakken, of 1 van de 3 groepjes. Dat lijkt een beetje op die functie van de Canon 7D. Lijkt me geniaal voor tracking.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:52
readytoflow schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:32:

Dat probleem heb ik ook met mijn Tamron 17-50. Alleen soms ook met mijn Minolta 70-210 of 50....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:30
Sn0wblind schreef op zondag 04 september 2011 @ 20:44:
Zit nu heel erg sterk erover na te denken mijn Pentax K5 weg te doen en gewoon volledig op het Sony NEX te gaan concentreren. Heb nu de Nex3, die is prima maar iets te beperkt qua controls en vind de body vorm niet ideaal qua grip.

Het gewicht van een DSLR en de grootte houd het soms toch wel tegen vaker mee te nemen.

Maar er komen in december wel 2 lenzen die ik eigenlijk 90% van mijn tijd qua range gebruik, de 24 en de 50mm.

Nu vraag ik me af, Zou de Nex5N inderdaad beter qua beeldkwaliteit dan de Nex7 zijn? Vind het prijs verschil nogal fors tussen de 5N en de 7, 600 boor 5N body only erbij, zoeker voor 250~300 maakt het al een stuk betaalbaarder. De Nex7 staat nu bij sony.nl voor release in november voor prijs van 1200 euro.
Ik zou voorlopig nog een tijdje wachten met de aanschaf van of een 5N of een 7, het zou me niets verbazen als de Nex prijzen over 6 maanden een stuk zijn gezakt. Dat was namelijk het geval bij zowel de Nex 3 en de 5. Ik zelf vind de prijzen op dit moment echt veels te hoog.

Leuke review over de 5n:
http://www.stevehuffphoto...monster-full-of-features/

En als je dit Amazon filmpje ziet, denk je niet eens meer aan de 5n :+
FIlmpje

[ Voor 17% gewijzigd door Strider op 05-09-2011 12:43 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
tijd terug met mijn A300 body probleem bij het aanzetten: "camera overheating, allow it to cool down". Deed zich voor nadat het toestel een kwartiertje in de volle zon gelegen had. Batterij, lens en geheugenkaart eruit en 2 uur later was 't terug ok (terwijl 't toestel helemaal niet extra warm aanvoelde). Daarna geen probleem meer gehad. Tot vorige week op vakantie in Spanje was het na de 4de dag weer prijs en heb ik 'm niet meer aan de praat gekregen in dat warme land (zelfs niet na de body een uur in de koelkast te stoppen). 2 dagen na terug keer in het miezerige koude België werkte 'm weer wel..?? Tot ik 'm een dag in de koffer van de auto had laten liggen (in de zon) en weer prijs. Dus kennelijk geraakt één of andere sensor van 't minste oververhit ...
Zal een gevalletje 'nieuwe body kopen' worden zeker? Of iemand hier met herstellende adviezen?

[ Voor 3% gewijzigd door renio op 05-09-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Strider schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:24:
[...]

Ik zou voorlopig nog een tijdje wachten met de aanschaf van of een 5N of een 7, het zou me niets verbazen als de Nex prijzen over 6 maanden een stuk zijn gezakt. Dat was namelijk het geval bij zowel de Nex 3 en de 5. Ik zelf vind de prijzen op dit moment echt veels te hoog.

Leuke review over de 5n:
http://www.stevehuffphoto...monster-full-of-features/

En als je dit Amazon filmpje ziet, denk je niet eens meer aan de 5n :+
FIlmpje
ja het is ook wel enigzins voor de heb, alsof de Nex3 met de aankomende zeiss slecht gaat presteren, maarja blijf ook ergens een gearhead met dat betreft. Als ik mijn K5 toch weg ga doen kan er wel een duurzamere Nex body bijkomen.

Wat ik ook wel prettiger vind is overigens het stillere shutter systeem van de Nex, want de 3 klinkt als een shotgun wanneer je een foto maakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Sn0wblind op 05-09-2011 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Er staan nu ook prijzen op Sony.nl....

A65 1.000,- Euro en A77 1.400,- Euro..... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Dat lijken me bruto adviesprijzen. Die liggen altijd een stukje hoger dan de uiteindelijke prijzen in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Dat weet ik maar ik had toch gehoopt dat ook die bruto advies wat lager zou worden omdat er eerst sprake was van 1.300,- USD. Dit zou dan in NL gewoon 1.300,- EUR worden (zoals het altijd helaas 1 op 1 overgenomen wordt) maar nu is het al 1.400,- EUR dus komt de winkelprijs automatisch ook weer hoger uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is met 18-55 lens. Body only prijs is voor beide €100 lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:46

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Sony lijkt wel een heel stuk duurder t.o.v. de concurrentie.

Met welke camera kan ik de a580 vergelijken? De 550D? De laatste is bijna 100 euro goedkoper..Het is jammer dat ze niet een d3100 achtig model hebben, goede feature prijs verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Het is iig een pijnlijk bedrag. Maar het ding kan wel heul veel. afwachten maar t/m kerst enzo.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

nielsgaastra schreef op maandag 05 september 2011 @ 09:48:
Dat probleem heb ik ook met mijn Tamron 17-50. Alleen soms ook met mijn Minolta 70-210 of 50....
Hmm, lijkt haast wel een standaard Sony euvel. Wat jij bij je A55 hebt, heb ik bij mijn NEX5 en de 18-55 kit lens en lees ik ook van anderen. Ik los het altijd op door de lens een paar keer flink in en uit te zoomen en dan lijkt ie ineens wel te pakken.

En idd, de 1 op 1 USD conversie is weer van toepassing De NEX5n body: 599 dollar en 599 euro. Toch wel een enorm interessante camera als ik zo Huff's review lees.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
de prijzen zijn wel flink hoog in vergelijking met de US prijzen, zelfs na rekening houden met belastingen, koersen etc.

Vind de NEX7 prijs ook een beetje onredelijk, het is zeg maar minder qua hardware dan de A77, geen doorzichtige mirror nodig, geen in body stabilisatie, geen weatherseal en kleinere body en dan toch vrijwel dezelfde prijs....
Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.