http://www.apple.com/why-mac/compare/notebooks.html
Zie hier dat de 13 inch een upgrade kan krijgen tot een i7? Te gek!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Blijft een dualcore he!RRCreations schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:09:
http://www.apple.com/why-mac/compare/notebooks.html
Of je wacht totdat Electronic King ze ook heeft, scheelt je een reis naar de StatessVerwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:59:
Al betaal je 21 procent belastingen, dan kom je nog 100 euro goedkoper uit, schande
[ Voor 40% gewijzigd door Pino112 op 24-02-2011 15:11 ]
Dus voor een laptop een vooruitgang. Ieder watt is er weer 1.KAdrifter schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:09:
[...]
het is niet echt een vooruitgang, prestaties zijn ongeveer hetzelfde maar de intel verbruikt minder. Verder ondersteunt de intel hd-audio codecs wat de 320m volgens mij niet deed. Nadeel is dat de intel 24p niet snapt en de drivers van intel bij sommige games niet functioneren.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Batiatus schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:12:
Hopelijk komt Apple binnenkort met een MBP update. Als die een Sandy Bridge processor bevat en de light peak techonologie van intel, is het een serieus te overwegen Mac.
mwuh?Batiatus schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:12:
Hopelijk komt Apple binnenkort met een MBP update. Als die een Sandy Bridge processor bevat en de light peak techonologie van intel, is het een serieus te overwegen Mac.
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
DudeBatiatus schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:12:
Verwijderd
Vermoed zo dat die deal niet meer voor de nieuwe modellen geldt..Chuckiej schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:10:
Weet iemand wanneer de MBP bij de Saturn ligt?
Op dit moment loopt er namelijk een leuke actie: 15 euro af bij elke 100 euro.
Het is wel geldig als het op op voorraad is.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:15:
[...]
Vermoed zo dat die deal niet meer voor de nieuwe modellen geldt..
Verwijderd
Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik ben nogal een noob op dit gebied, maar het verschil tussen 256MB en 1GB lijkt nogal veel.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:59:
Is de videokaart van de high-end 15" echt een stuk beter dan die van de low-end? http://www.apple.com/macbookpro/specs-compare.html
m.a.w. Is het de upgrade waard?
Zelfde prijs als de vorige. De dáárvorige was idd 1549.Nismod schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:18:
Dat zijn mooie prijzen @Apple. 1749 voor de instap 15''pfoe, dat is 200 meer vergeleken met de vorige?
[ Voor 9% gewijzigd door Icelus op 24-02-2011 15:23 ]
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Nee hetzelfdeNismod schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:18:
Dat zijn mooie prijzen @Apple. 1749 voor de instap 15''pfoe, dat is 200 meer vergeleken met de vorige?
No one?Jieve schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:38:
Ik wil Windows 7 op mijn MP installeren, echter heb ik Bootcamp 3.0. Nou zag ik op de website van apple dat er Bootcamp 3.1 en 3.2, echter als ik deze download zijn het .exe bestanden.
Ik heb even via google gezocht naar een dmg bestand, nergens te vinden.
Het zou toch zo moeten zijn dat je via macbook ook de 3.2 binnen moet kunnen halen?
Ik las dat shipping binnen 24 uur gebeurt? Neem aan dat dit ook voor Nederland geldt. In dat geval wordt het product volgens mij morgen verzonden en zul je hem pas op zijn vroegst maandag en dus in ieder geval ná het weekend binnen moeten hebben. Als je hem ook nog aanpast aan de hand van BTO, kan dat natuurlijk nog wat extra werkdagen langer duren.MitchellOnline schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:45:
Iemand enig idee wat de levertijd is als ik vanavond een macbook pro koop via de apple site?
Gebruik gewoon 3.0 om te installeren.
Zie http://manuals.info.apple...Camp_Installatie_10.6.pdf
[ Voor 8% gewijzigd door Jesse op 24-02-2011 15:55 ]
Verwijderd
Verwijderd
Winkels hebben meestal niet (alle) BTO-modellen op voorraad.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:57:
Waarom zouden jullie hem via internet bestellen en niet gewoon in de winkel halen? Is toch sneller dan? Als er in iedergeval eentje bij je in de buurt zit.
De HD 3000 presteert meestal niet onder voor de 320M, maar is wel energiezuiniger. Waarom zou je er geen WoW/CoD op kunnen spelen? (al dan niet op medium)Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:59:
Ik baal een beetje van de lage resolutie en de HD3000.
Betekend geen WoW / CoD en in traktor pro heb ik niet genoeg ruimte, wil alleen echt niet groter dan 13".
Voor mij scheelt het geld om het via internet te doen, omdat ik als student korting kan krijgen via Surfspot. Die krijg je niet in de winkel. Ja, je kunt geloof ik 6% korting via Apple zelf krijgen, maar bij Surfspot is dat meestal het dubbele en dat vind ik een paar nachtjes extra wachten wel waard. Zeker als het om zulke hoge bedragen gaat, natuurlijk.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:57:
Waarom zouden jullie hem via internet bestellen en niet gewoon in de winkel halen? Is toch sneller dan? Als er in iedergeval eentje bij je in de buurt zit.
Verwijderd
Zeker waar! Mijn ouders wachten nu al bijna 4 weken op een MBP 15´ die zij bij een store in Nijmegen hebben besteld. Ik heb net maar een mailtje naar ze gestuurd dat ze beter op de upgrade kunnen wachten. Ik ga er toch vanuit dat de medewerkers daar ook begrijpen dat zij voor 1750 euro geen verouderd model kunnen verkopen?Icelus schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:01:
[...]
Winkels hebben meestal niet (alle) BTO-modellen op voorraad.
en wat als je geen credit card hebt? ik vraag me af hoelang het duurt voordat de betaling bij Apple binnen is...CaptainCharisma schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:48:
[...]
Ik las dat shipping binnen 24 uur gebeurt? Neem aan dat dit ook voor Nederland geldt. In dat geval wordt het product volgens mij morgen verzonden en zul je hem pas op zijn vroegst maandag en dus in ieder geval ná het weekend binnen moeten hebben. Als je hem ook nog aanpast aan de hand van BTO, kan dat natuurlijk nog wat extra werkdagen langer duren.
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
[ Voor 86% gewijzigd door WickedWizard op 24-02-2011 16:15 ]
[ Voor 21% gewijzigd door WickedWizard op 24-02-2011 16:17 ]
Verwijderd
Ja, maar die moet je dan wel in kunnen bouwen natuurlijk. Er schijnt zo'n methode te zijn waarmee je SuperDrive inlevert, maar daar weet ik het fijne niet van.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:19:
Wat kost een 128gb SSD als je die apart koopt ? Hier moet je gewoon 200 euro bijbetalen en je 500 gig gewone valt dan gewoon weg.
Als je zelf een SSD van 128 haalt dan heb je je SSD nog + die 500 gig HD
[ Voor 77% gewijzigd door Pino112 op 24-02-2011 16:22 ]
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2011 16:28 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dit zeg ik dan wel zo mooi, maar verdorie hij heeft ze niet meerPino112 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:11:
[...]
Of je wacht totdat Electronic King ze ook heeft, scheelt je een reis naar de States
Denk het niet. Dat ding moet uit Shanghai komenEmRuTToY schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:37:
13" besteld, hoop stiekem toch dat hij morgen aankomt :-) !
If it aint fixed, it's broken.
Wordt sowieso pas na het weekend.EmRuTToY schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:37:
13" besteld, hoop stiekem toch dat hij morgen aankomt :-) !
Ja, dat valt me toch wel beetje tegen, dat er gewoon even doodleuk 30% van de batterijduur af is gegaan. Toen de vorige reeks 8-10 uur haalde kondigde ze dat groots aan, nu is het flink omlaag en dan benoemen ze het natuurlijk zo min mogelijkJay-v schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:39:
Nieuwe 13"pro "maar" 7 uur batterij?. Ik vind de 10uur van mijn huidige het grootste pluspunt!
Was zoiezo niet van plan te upgraden
[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 24-02-2011 16:45 ]
The devil is in the details.
Vreemd! Hier helemaal geen problemen, ook op het moment van schrijven niet. Heb zonder enkele problemen net mijn bestelling af kunnen ronden. Het is voor mij de 13" geworden met 2.7 Ghz Intel Core i7. Met studentenkorting kwam het totaal op 1332,80 euro in plaats van de standaard 1449 euro; een korting van 8%. Ach, scheelt toch weer € 116,20!Rivanov schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:43:
Waarom zijn er mensen die kunnen bestellen? En ik kom totaal de NL Store niet in.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Klopt, volgens mij is de accuduur niet per sé achteruitgegaan, maar is de manier van het meten van de accuduur veranderd zodat deze een wat realistischere schatting maakt van de daadwerkelijke accuduur.Fiber schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:52:
Zijn de accuprestaties nu een stuk achteruit gegaan naar 5-7 uur? Meen me 10-12 uur te herinneren van de oude MBP...?
[ Voor 8% gewijzigd door WickedWizard op 24-02-2011 16:56 ]
Ben ook maar aan het denken om de MBA te halen ipv de MBP. Was echt aan het wachten op deze update, maar vooral de resolutie valt me tegen.Fiber schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:52:
Pfff.... Ben toch nog blij met mijn 13 inch Macbook Air als ik zo eens kijk naar de specs van de nieuwe 13 inch Pro. Beter scherm, standaard SSD, betere graphics, lichter, dunner, mooier, geen optische drive. Die Core i5 is leuk maar heb ik toch niet nodig. Lightpeak is mooi, maar ik doe toch vrijwel alles draadloos.
Ik ruil mijn MBA pas in voor een Pro als de scherm-resolutie minimaal gelijk is, de optische drive verdwenen is en SSD standaard is. Kan nog wel een paar jaar duren vrees ik.
Zijn de accuprestaties nu een stuk achteruit gegaan naar 5-7 uur? Meen me 10-12 uur te herinneren van de oude MBP...?
Jay-v schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:39:
Nieuwe 13"pro "maar" 7 uur batterij?. Ik vind de 10uur van mijn huidige het grootste pluspunt!
Was zoiezo niet van plan te upgraden
Jullie zien de tekst "wireless web" over het hoofd. Oftewel de 7 uur is gemeten als je via wifi aan het internetten bent. De oude meet methode was als je niks meer deed dan een documentje tikken met wifi uit.Hahn schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:40:
[...]
Ja, dat valt me toch wel beetje tegen, dat er gewoon even doodleuk 30% van de batterijduur af is gegaan. Toen de vorige reeks 8-10 uur haalde kondigde ze dat groots aan, nu is het flink omlaag en dan benoemen ze het natuurlijk zo min mogelijk
En waarom is de resolutie maar 1280x800 bij de 13"De MacBook Air 13" heeft 1440x900.
Ja.Hassoow93 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 17:23:
voorbeeld: ik heb de nieuwe macbook pro met 4gb gekocht
vraag: is het mogelijk om later van 4gb naar 8gb te upgraden?
Verwijderd
Ik zou me meer focussen op een SSD dan op die paar GHz'jes. Geheugen kun je later naar smaak uitbreiden.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 17:41:
Ik twijfel ook tussen het instap model en de duurdere variant van de 15". Hij zal bij mij vooral gebruikt worden voor het Adobe pakket en dient als vervanger voor mijn 5 jaar oude Mac Pro.
Is zelf een losse SSD kopen niet voordeliger? Bovendien is dat iets wat je later ook makkelijk zelf kunt doen. Je CPU upgraden is iets lastigerzAo schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 17:45:
[...]
Ik zou me meer focussen op een SSD dan op die paar GHz'jes. Geheugen kun je later naar smaak uitbreiden.
Zeker! Maar als je nu een MBP koopt, zou ik graag nu een performceboost willen, niet als ik weer 300,-- bij elkaar gespaard hebposttoast schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 17:46:
[...]
Is zelf een losse SSD kopen niet voordeliger? Bovendien is dat iets wat je later ook makkelijk zelf kunt doen. Je CPU upgraden is iets lastiger
Ik speel een beetje advocaat van de duivel, puur omdat ik het zelf zo lastig vind
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
[ Voor 9% gewijzigd door aschja op 24-02-2011 18:03 ]
Thunderbolt is een bus waarop displayport en pci express gemultiplexed worden. Omdat het een bus is, kan je apparaten daisy-chainen, dus doorverbinden.mikevdzanden schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 18:03:
Wie kan mij simpel uitleggen hoe Thunderbolt nou precies werkt? Want ik snap er geen kont van!
Stel je hebt je Thunderbolt poort gekoppeld aan je Cinema Display.. Dan is die poort toch in gebruik.. Is het dan bijvoorbeeld nog mogelijk om een externe hd eraan te hangen en supersnel GB's te kopieren?
Bij alle filmpjes van intel bijv. zitten er apparaten tussen!
Dat vind ik wel wat overdreven, de dualcores die er nu in zitten zijn echt een enorme verbetering ten opzichte van de Core 2 Duo's. En zo heel veel software die effectief gebruik maakt van quadcore technologie is er ook nog niet.Cocytus schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 18:14:
Jammer dat de 13" geen quad core krijgen, ook niet als optie. Nu zijn ze imho de naam Pro niet echt waard terwijl er geen enkele reden is geen quad core aan te bieden.
Ik overweeg de goedkoopste 15 inch,Illusion schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 17:59:
Ik zou graag de 17" kopen, maar zit met drie vragen:
mat of glossy => vooral smaak denk ik?
Wel of geen applecare => betaal je vooraf, of bij problemen?
toetsenbord: NL of US-INT => volgens mij is US-INT de standaard, maar ik kan me niet voorstellen dat als je een NL besteld dat je niet alsnog een us-int krijgt?
Ik kies er denk ik voor om de snelste CPU te nemen, zonder verdere upgrades. Later kan ik RAM en SSD indien nodig zelf upgraden.
Be nice, You Assholes :)
Nederlands Apple toetsenbord ligt in Nederland standaard in de winkel, maar Engels (VS) lijkt meer op de standaard US int. toetsenborden maar heeft wel een langere levertijd want dat is BTO in Nederland.Illusion schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 17:59:
...
toetsenbord: NL of US-INT => volgens mij is US-INT de standaard, maar ik kan me niet voorstellen dat als je een NL besteld dat je niet alsnog een us-int krijgt?
...
[ Voor 4% gewijzigd door Fiber op 24-02-2011 18:35 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dank voor deze link, die kon ik zelf nergens vinden. Vreemd echter dat er nogal een verschil zit tussen de VS-int zoals die op de apple site staat, en de US-int indeling van wikipedia: Wikipedia: Keyboard layout.Fiber schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 18:29:
[...]
Nederlands Apple toetsenbord ligt in Nederland standaard in de winkel, maar Engels (VS) lijkt meer op de standaard US int. toetsenborden maar heeft wel een langere levertijd want dat is BTO in Nederland.
http://support.apple.com/kb/HT2841?viewlocale=nl_NL Let vooral op de Enter en \ toets. En op de linker Shift toets.
http://www.engadget.com/2...ith-thunderbolt-hands-on/
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
[ Voor 45% gewijzigd door Fiber op 24-02-2011 18:53 ]
[ Voor 62% gewijzigd door Smultie op 24-02-2011 18:50 ]
Ik heb je vraag drie keer gelezen, maar begrijp 'm niet. Misschien moet je het even beter formuleren.Hassoow93 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 18:56:
vraagje voor de macbookpro gebruikers is de NL toetsenbord gewoon de normale versie is er iets anders zoals die vraagteken/slashteken of de apenstaartje, waar zitten die 2 precies?
[ Voor 3% gewijzigd door nadroJ op 24-02-2011 19:11 ]
Sowieso schrijf je zo!
Een NL toetsenbord is een standaardlayout, die zijn allemaal hetzelfde.Hassoow93 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 18:56:
vraagje voor de macbookpro gebruikers is de NL toetsenbord gewoon de normale versie is er iets anders zoals die vraagteken/slashteken of de apenstaartje, waar zitten die 2 precies?
Het is heel simpel. Het standaard toetsenbord van de MacBook Pro bevat wél leestekens.Hassoow93 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 18:56:
If it aint fixed, it's broken.
Wow, en zou je dan bijvoorbeeld op een MacBook Pro op Google.com dan ook de antwoorden op hele simpele vragen kunnen opzoeken??Bakkert schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 19:39:
[...]
Het is heel simpel. Het standaard toetsenbord van de MacBook Pro bevat wél leestekens.
Verwijderd
Waarom zou je je bedrogen moeten voelen? Apple heeft je geen dedicated GPU beloofd, en ook geen HDMI. Sterker nog, HDMI gaat er ook niet komen. Je kan immers eenvoudig een mDP->HDMI adapter kopen en dan kan je gewoon je MBP aan je LCD TV hangen. (Dat doe ik ook en het werkt uitstekend) En je kan uiteraard ook gewoon voor minder geld het 'oude' model kopenVerwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 20:03:
Grrr ik voel me bedrogen.. Een paar maanden nu zitten wachten op de nieuwe MBP en dan krijg je dit: korter standby tijden, geen echte GPU, nog altijd geen HDMI en dezelfde lage resolutie!!
Ik denk dat je beter uit bent met een oude MBP voor 900euro.
Launching containers into space
Ten opzichte van de oude C2D's inderdaad wel; neemt niet weg dat het minder is dan het had kunnen en imho moeten zijn. Juist veel software die ik als 'pro' zou bestempelen maakt nu juist wel gebruik van die twee extra core's. De 13" is nu gewoon duidelijk minder dan de 15" en 17", het is echt een tweedeling. Zo bekeken lijkt het er inderdaad op alsof de 13" een gewone MacBook is en de rest de MB Pro. Dan ga je eigenlijk terug naar de indeling van een aantal jaar terug, toen de Pro niet als 13" verkrijgbaar was. Over de witte MacBook (die nog altijd een C2D heeft) zullen we het dan maar niet hebben.CaptainCharisma schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 18:18:
[...]
Dat vind ik wel wat overdreven, de dualcores die er nu in zitten zijn echt een enorme verbetering ten opzichte van de Core 2 Duo's. En zo heel veel software die effectief gebruik maakt van quadcore technologie is er ook nog niet.
Als je de optical drive niet per sé nodig hebt en denkt toe te komen met de schijfruimte van de MBA, dan zie ik geen enkele reden om niet voor 'n MBA te gaan. Lightroom of Aperture icm met de SSD werkt wel vlotjes lijkt me, een C2D icm met 4gig RAM trekt dat wel.Brammel schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 19:57:
Ik wil over gaan schakelen naar een apple en heb de upgrade van de macbook pro afgewacht. Maar nu ik de specificaties van de mbp zie vraag ik me af of ik niet beter een air kan nemen. Heb nu een desktop pc (oudje, AMD 3500 geloof ik) een een samsung n110 netbook die ik regelmatig mee neem voor onderweg en eigenlijk prima bevalt, maar toch wat te klein en traag is. Was van plan om over te schakelen naar 1 systeem waar ik alles redelijk op zou kunnen.
Op m'n netbook internet (en mail) ik vooral, m'n pc gebruik ik eigenlijk alleen voor lightroom. De keus is dus een air die makkelijk mee te nemen is maar waarop lightroom of aperture niet echt lekker draait (toch?), of een MBP die weer wat minder makkelijk mee te nemen is... Een 15'' vind ik eigenlijk al weer te groot om regelmatig mee te nemen. Overigens sluit ik als ik foto's ga bewerken wel een groter scherm aan thuis, dus wat dat betreft is 13'' voldoende. Waarom ze de resolutie van de nieuwe mbp niet geupdate hebben is voor mij echt een raadsel...
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
[ Voor 14% gewijzigd door pascalw op 24-02-2011 20:57 ]
De optical drive kan ik wel missen, desnoods koop ik een losse usb drive. Schijfruimte is lastiger. M'n raw foto's nemen natuurlijk best wel wat plek in, maar foto's ouder dan X maanden zou ik natuurlijk extern neer kunnen zetten. Zou de C2D met 4gig sneller zijn dan m'n amd 3500 (ook 4 gig) voor lightroom? Nu vind ik lightroom best wel traag, kan natuurlijk ook door m'n windows installatie komen...Darkstar schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 20:38:
[...]
Als je de optical drive niet per sé nodig hebt en denkt toe te komen met de schijfruimte van de MBA, dan zie ik geen enkele reden om niet voor 'n MBA te gaan. Lightroom of Aperture icm met de SSD werkt wel vlotjes lijkt me, een C2D icm met 4gig RAM trekt dat wel.
Verwijderd
"Toen" was er ook een Keynote aan gekoppeld, nu is het gewoon een refresh. Zowiezo staat de batterijduur wel in de kijker, je ziet het helemaal rechts bij "features" op hun website.Hahn schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:40:
[...]
Ja, dat valt me toch wel beetje tegen, dat er gewoon even doodleuk 30% van de batterijduur af is gegaan. Toen de vorige reeks 8-10 uur haalde kondigde ze dat groots aan, nu is het flink omlaag en dan benoemen ze het natuurlijk zo min mogelijk
Omdat de Air 13" ook 100€ meer kost voor mindere specs ? Kans is zeer groot dat er bij de volgende echte vernieuwende MBP (september probably) wél een hogere schermresolutie beschikbaar is.En waarom is de resolutie maar 1280x800 bij de 13"De MacBook Air 13" heeft 1440x900.
Wacht maar eerst de vergelijkende reviews af.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 20:03:
Grrr ik voel me bedrogen.. Een paar maanden nu zitten wachten op de nieuwe MBP en dan krijg je dit:
korter standby tijden
De Geforce 320M die in de apple toestellen zit is eigenlijk geen "echte" dedicated videokaart met eigen geheugen maar een IGP met shared geheugen. Niet te verwarren met de Geforce GT320M die veel sneller is. Zowiezo moet je een "onboard" graphics oplossing tegenwoordig niet zomaar de deur wijzen, er zijn veel voordelen te vinden.geen echte GPU
Apple. "And because Thunderbolt is based on DisplayPort technology, the video standard for high-resolution displays, any Mini DisplayPort display plugs directly into the Thunderbolt port. To connect a DisplayPort, DVI, HDMI or VGA display, just use an existing adapter."nog altijd geen HDMI
Ja want wie wil nou een veel snellere processor, nieuwste aansluiting en een betere grafische oplossing ?!en dezelfde lage resolutie!! Ik denk dat je beter uit bent met een oude MBP voor 900euro.
[ Voor 48% gewijzigd door Phuncz op 24-02-2011 22:49 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq