Ik vind dat juist totaal niet handigVerwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:51:
[...]
Sorry, niet goed gelezen door mij....
Alles wat je koppelt, komt in één lijst te staan. Vind ik op zich alleen maar handig, maar kan voor iedereen anders zijn natuurlijk....
Wat mij overigens opvalt van beide plaatjes is dat de iconen op de tiles (imho) een bijeengeraapt zooitje zijn. Vooral die laatste, een full color IE icoon met daar naast een strak wit mail icoon... 
Ansich zou het naar links swipen wel handig zijn met notifications, maar dan doe je weer afbreuk aan de tiles. Als het goed is krijgen ontwikkelaars straks de mogelijkheid om bredere tiles te maken toch, kun je al meerdere notificaties zien... (backside)

Ansich zou het naar links swipen wel handig zijn met notifications, maar dan doe je weer afbreuk aan de tiles. Als het goed is krijgen ontwikkelaars straks de mogelijkheid om bredere tiles te maken toch, kun je al meerdere notificaties zien... (backside)
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Het heeft geen zin, volgens de WP7-harde kern is het (ontbreken van een) notificatiesysteem van WP7 perfect. Ik heb dezelfde discussie hier ook al een keer gevoerd, tevergeefs..oisyn schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 00:15:
[...]
Wat is dat nou voor een thereifixedit.com oplossing? Het wil er bij jou niet in dat een lijstje met ongelezen notificaties gewoon handig kan werken? Maar jij zet dus liever tig tiles bovenaan, ookal gebruik je ze amper, puur en alleen zodat je notificaties niet mist? Da's niet echt hoe ik mijn home screen wens te gebruiken eerlijk gezegd, daar wil ik juist de veelgebruikte tiles op hebben staan...
[...]
De vraag is meer waarom je je dit überhaupt afvraagt en waarom je denkt dat het van toepassing is. Of is het gewoon een verkapte "kijk mij eens stoer anti-sociale-media zijn!" ?
Maar goed, speciaal voor jou, om de boel in perspectief te plaatsen: ik ontvang iets van 5 whatsappjes per maand. Juist omdat ik het zo weinig gebruik mis ik vrijwel alles, omdat ik die app nooit opstart. En omdat ik 'm nooit opstart staat ie onderaan. En de enige reden waarom hij überhaupt op m'n home screen staat is omdat ik anders helemaal niet kan zien of ik een ongelezen bericht heb. Kutsysteem dus wat mij betreft.

Beide 'voorbeelden' hebben 1 ding gemeen, transparante tiles. Ergens geeft dat wel een enorm mooi effect met je achtergrond (pluspunt 2), zou wel een flinke boost geven aan de wat stylish uiterlijk van je home scherm (veel zien hem nu als erg 'statisch en vlak').
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Het transparante is combinatie met een background ziet er inderdaad wel mooi uit zolang de transparantie maar niet te hoog wordt. Dan kan het icm sommige achtergronden onleesbaar worden.
Volgens mij had de laatste WM6.5 dit ook in het menu:XNL073 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:00:
Het transparante is combinatie met een background ziet er inderdaad wel mooi uit zolang de transparantie maar niet te hoog wordt. Dan kan het icm sommige achtergronden onleesbaar worden.
http://www.rocknrollcoffe...Topa65-test1/Screen01.png
Effect is best heel erg mooi.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik weet niet precies meer wanneer, maar Microsoft had toch al aangegeven geen scherm aan de linkerkant toe te voegen? Voornamelijk omdat er dus een pijl naar rechts wijst, maar niets naar links toe en ook omdat het de kans groter maakt dat scrollen ook swipen wordt. Weet de precieze reden niet, maar zoiets was het.
Wat ik nog niet gezien heb als concept is onder de pijl de laatste notificaties weergeven. Dat daar een lijst komt met alle dingen. Lijkt me een stuk duidelijker en scheelt je een handeling minder.
Wat ik nog niet gezien heb als concept is onder de pijl de laatste notificaties weergeven. Dat daar een lijst komt met alle dingen. Lijkt me een stuk duidelijker en scheelt je een handeling minder.
Tis idd mooi (tot op zekere hoogte) maar gezien Windows 8 ook alleen solide tiles heeft zal dat transparante vast niet komen. Een achtergrond daarintegen misschien wel, maar misschien geen eigen achtergrond gezien je ook bij W8 uit slechts een beperkt aantal achtergronden kunt kiezen...SinergyX schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:49:
Beide 'voorbeelden' hebben 1 ding gemeen, transparante tiles. Ergens geeft dat wel een enorm mooi effect met je achtergrond (pluspunt 2), zou wel een flinke boost geven aan de wat stylish uiterlijk van je home scherm (veel zien hem nu als erg 'statisch en vlak').
Alhoewel ik vermoed dat er vast wel weer iemand daar iets voor fixed, maar dat zal eenvoudiger in W8 te realiseren zijn dan in WP8...
Lol, je realiseert je hopelijk dat je bijgevoegde smiley voornamelijk op je eigen uitspraak slaat?MarcoC schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 12:29:
[...]
Het heeft geen zin, volgens de WP7-harde kern is het (ontbreken van een) notificatiesysteem van WP7 perfect. Ik heb dezelfde discussie hier ook al een keer gevoerd, tevergeefs.
Even terzijde of het notificatiesysteem prettig werkt, want daar zijn de meningen over verdeeld en daar ging/gaat de discussie over, is er wèl degelijk een notificatiesysteem. Dat je het notificatiesysteem van WP7 niet handig/mooi/prettig vind, yes, we know...
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Er zullen waarschijnlijk wel een aantal standaard achtergronden komen (als het er überhaupt komt). Maar dat vindt ik in principe ook beter. Anders krijg je altijd mensen die klagen dat er iets bijna niet te lezen is op een drukke achtergrond. Als Microsoft standaard achtergronden mee levert heb je dit niet.
Hoop wel dat ze het kleurenschema 'vast' houden ipv dat mondriaan gebeuren van Windows 8. De kleuren-hoeveelheid is mij iets té overdreven. Maar denk dat ze via tweaks uiteindelijk wel iets transparant kunnen maken, maar zal binnen WP8 aanzienlijk moeilijker worden (daar zal je dan iig unlock voor nodig hebben).Rowdy.nl schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:06:
[...]
Tis idd mooi (tot op zekere hoogte) maar gezien Windows 8 ook alleen solide tiles heeft zal dat transparante vast niet komen. Een achtergrond daarintegen misschien wel, maar misschien geen eigen achtergrond gezien je ook bij W8 uit slechts een beperkt aantal achtergronden kunt kiezen...
Verwijderd
Die funky kleuren in W8 werkt ook alleen maar omdat het scherm groot genoeg is om er nog een beetje rust in te krijgen door een egale achtergrond.SinergyX schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 16:24:
[...]
Hoop wel dat ze het kleurenschema 'vast' houden ipv dat mondriaan gebeuren van Windows 8. De kleuren-hoeveelheid is mij iets té overdreven. Maar denk dat ze via tweaks uiteindelijk wel iets transparant kunnen maken, maar zal binnen WP8 aanzienlijk moeilijker worden (daar zal je dan iig unlock voor nodig hebben).
Ik denk dat er genoeg ruimte is binnen het Metro concept voor user customization, ik hoop dat dit ook een logische volgende stap wordt voor Microsoft met WP8 en W8(Mogelijk ook om deze ervaring op elkaar aan te laten slaan).SinergyX schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 16:24:
[...]
Hoop wel dat ze het kleurenschema 'vast' houden ipv dat mondriaan gebeuren van Windows 8. De kleuren-hoeveelheid is mij iets té overdreven. Maar denk dat ze via tweaks uiteindelijk wel iets transparant kunnen maken, maar zal binnen WP8 aanzienlijk moeilijker worden (daar zal je dan iig unlock voor nodig hebben).
En dat history concept is echt brilliant simpel en past goed in de metro interface!
Verwijderd
Dat kan best handig zijn maar dat is er op dit moment niet..oisyn schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 00:15:
[...]
Wat is dat nou voor een thereifixedit.com oplossing? Het wil er bij jou niet in dat een lijstje met ongelezen notificaties gewoon handig kan werken?
Je whatsapp tile redelijk bovenin zetten lijkt me voor actieve whatsappers op dit moment een behoorlijk alternatief.
Als je ze amper gebruik is het ook niet noodzakelijk dat ik er direct een notificatie van heb. ik dacht dat je bedoelde dat je continu zat te whatsappen en niet naar de tile wilde scrollen.Maar jij zet dus liever tig tiles bovenaan, ookal gebruik je ze amper
Ik zelf scroll elke dag wel een keer (of 2 keer) langs alle tiles die ik op de homepage heb gepind maar dan op momenten dat ik daar voor kies en niet omdat een notficatie scherm mij dat opdraagt. Ik heb trouwens geen whatsapp dus ik heb sowieso geen enkel tile die ik vanwege notificaties belangrijk vind om bovenaan te zetten. Misschien de "Me" tile om facebook notificaties mee te pakken.
Ik ook. Maar er zijn nauwelijjks 3rd party apps waarvan ik meer dan 1 notificatie per dag krijg en/of die in zo nodig snel zou willen inzien. Bij whatsapp kan me nog wel wat voorstellen (alhoewel ik het zelf niet wil hebben) maar dat zal voor veel personen vast ook een veel gebruikte app zijn die je toch al bovenin plaatst.daar wil ik juist de veelgebruikte tiles op hebben staan...
Dat is het niet. Ik vind elke dag een scroll door mijn tiles misschien niet vervelender dan elke keer als ik mijn telefoon ontgrendel het notifcatieschermpje tevoorschijn slepen. (van boven of van links of HOE DAN OOK).De vraag is meer waarom je je dit überhaupt afvraagt en waarom je denkt dat het van toepassing is. Of is het gewoon een verkapte "kijk mij eens stoer anti-sociale-media zijn!" ?
Nou, dan ik mijn advies dat je op dit moment elke dag een keer een scrollbeweging doet door je homescherm en als er straks wel een notificatiescherm komt dat je dat elke keer tevoorschijn sleept om te zien wat er op staat.Maar goed, speciaal voor jou, om de boel in perspectief te plaatsen: ik ontvang iets van 5 whatsappjes per maand. Juist omdat ik het zo weinig gebruik mis ik vrijwel alles, omdat ik die app nooit opstart. En omdat ik 'm nooit opstart staat ie onderaan. En de enige reden waarom hij überhaupt op m'n home screen staat is omdat ik anders helemaal niet kan zien of ik een ongelezen bericht heb. Kutsysteem dus wat mij betreft.
Ik zelf vind een soepele scroll elke dag (of zelfs een paar keer dag) door mijn hele frontpage relaxt en afdoende. Niet veel meer werk dan bij elke ontgrendeling weer een notificatiesscherm tevoorschijn sliden wat ik sommige andere mensen zie doen. Misschien is het zelf minder werk dan zo'n slide-in notificatiescherm.
Wel ben ik met je eens dat het mogelijk lastig is dat je nu apps die notificatie geven eigenlijk verplicht op het homescherm moet zetten omdat je ander de Live tile notificatie mist.
Het is misschien niet perfect maar er is prima mee te leven.MarcoC schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 12:29:
[...]
Het heeft geen zin, volgens de WP7-harde kern is het (ontbreken van een) notificatiesysteem van WP7 perfect. Ik heb dezelfde discussie hier ook al een keer gevoerd, tevergeefs.
Waarom is af en toe een scroll langs je homepage tiles zo veel slechter dan telkens een notificatieschermpje in je beeld slepen.
ik ben er voor dat er een notificatie scherm komt omdat blijkbaar gebruikers van andere telefoon er er aan gehecht zijn geraakt maar effectief is een afzonderlijk notificatiescherm het op een Windows Phone veel minder belangrijk dan op Android of iOS waar je eigenlijk niet zonder meer kan.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2012 17:40 ]
Het punt is, de frequentie van de notificaties is eigenlijk volstrekt irrelevant. Of je er snel op wil reageren destemeer. Het huidige notificatiesysteem lijkt dus slecht te werken in de combinatie van weinig gebruik + snel willen reageren.Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 17:32:
Ik ook. Maar er zijn nauwelijjks 3rd party apps waarvan ik meer dan 1 notificatie per dag krijg en/of die in zo nodig snel zou willen inzien. Bij whatsapp kan me nog wel wat voorstellen (alhoewel ik het zelf niet wil hebben) maar dat zal voor veel personen vast ook een veel gebruikte app zijn die je toch al bovenin plaatst.
Uiteraard is louter zo'n scherm niet nuttig. Dat moet gepaard gaan met een "X ongelezen notificaties" op je lockscreen bijvoorbeeld. Zo'n feature kan ook pas geïmplementeerd worden op het moment dat een geschiedenis van notificaties opvraagbaar is, anders kun je ze ook nooit markeren als gelezen.Dat is het niet. Ik vind elke dag een scroll door mijn tiles misschien niet vervelender dan elke keer als ik mijn telefoon ontgrendel het notifcatieschermpje tevoorschijn slepen. (van boven of van links of HOE DAN OOK).
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Daar heb je vast gelijk in maar een notificatiescherm is weer onhandig als je maar op heel weinig dingen snel wilt reageren maar wel overal notificaties van krijgt..oisyn schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 17:42:
[...]
Het punt is, de frequentie van de notificaties is eigenlijk volstrekt irrelevant. Of je er snel op wil reageren destemeer. Het huidige notificatiesysteem lijkt dus slecht te werken in de combinatie van weinig gebruik + snel willen reageren.
Het verschil ligt hem dus toch in het feit dat jij wel op meer obscure notificaties snel wilt reageren (maar blijkbaar niet zo snel dat je je telefoon gelijk uit je broekzak haalt om de notifcatie nog te zien).
---
Ik zit in meer dan 10 on line turn by turn games. Ik heb altijd ongelezen notificaties en zou dus op android of iOS continu dat notifcatiesschermpje tevoorschijn moeten slepen?Dat moet gepaard gaan met een "X ongelezen notificaties" op je lockscreen bijvoorbeeld
Ik heb dus juist dat ik veel notificaties krijg waarop ik pas reageer als ik een keer zin heb om daar iets mee te doen en reageer dus relatief langzaam op de meeste van vrij veel Live tile notificaties. even gescrolled en ik heb nu op dit moment in totaal 26 new items op mijn Live tiles.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2012 18:03 ]
Een workaround. Meer niet. Die ook nog eens matig is.Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 17:32:
[...]
Dat kan best handig zijn maar dat is er op dit moment niet.
Je whatsapp tile redelijk bovenin zetten lijkt me voor actieve whatsappers op dit moment een behoorlijk alternatief.
Op mijn iPhone heb ik genoeg apps die ik nooit open maar enkel de notificaties van bekijk. Dat is toch ook juist het idee van WP7? Geen apps hoeven te openen om informatie tot je te nemen. Hoeveelheid notificaties en hoe belangrijk een bepaalde app is staan volledig los van elkaar. Je kunt Whatsapp zelden tot nooit gebruiken, maar die ene notificatie juist wel belangrijk vinden. WP7 is op dit gebied zeer statisch en je wordt verplicht om je telefoon te gebruiken zoals MS wil dat je een telefoon gebruikt.Als je ze amper gebruik is het ook niet noodzakelijk dat ik er direct een notificatie van heb. ik dacht dat je bedoelde dat je continu zat te whatsappen en niet naar de tile wilde scrollen.
Ik zelf scroll elke dag wel een keer (of 2 keer) langs alle tiles die ik op de homepage heb gepind maar dan op momenten dat ik daar voor kies en niet omdat een notficatie scherm mij dat opdraagt. Ik heb trouwens geen whatsapp dus ik heb sowieso geen enkel tile die ik vanwege notificaties belangrijk vind om bovenaan te zetten. Misschien de "Me" tile om facebook notificaties mee te pakken.
Dat is ook een beetje kip-ei verhaal natuurlijk. Met deze dramatische implementatie van notificaties is er niemand die ze graag wil hebben.Ik ook. Maar er zijn nauwelijjks 3rd party apps waarvan ik meer dan 1 notificatie per dag krijg en/of die in zo nodig snel zou willen inzien. Bij whatsapp kan me nog wel wat voorstellen (alhoewel ik het zelf niet wil hebben) maar dat zal voor veel personen vast ook een veel gebruikte app zijn die je toch al bovenin plaatst.
Ik vind dat WP7 gewoon mijlenver achterloopt op Android en iOS qua notificaties, en het is de voornaamste reden dat ik voorlopig geen WP7 ga gebruiken. Het doel van de live tiles is dat je niet meer constant appjes aan het openen bent, maar het ontbreken van een fatsoenlijk notificatiecentrum (ik zeg dat het ontbreekt omdat je notificaties niet terug kunt kijken, een live tile is geen notificatie) zorgt ervoor dat je meer dan ooit apps moet openen om te zien wat er gebeurt. Het nut van live tiles wordt bijna volledig de nek omgedraaid.
Het punt is meer dat je soms wel wilt reageren op een notificatie, maar dat deze al weer (onherroepelijk) verdwenen is nog voordat je de tijd hebt gekregen je telefoon te pakken of netjes de huidige activiteiten af te ronden (zoals bijv. stoppen met de auto, stoppen met <andere gevaarlijke activiteit>)Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 17:47:
[...]
Het verschil ligt hem dus toch in het feit dat jij wel op meer obscure notificaties snel wilt reageren (maar blijkbaar niet zo snel dat je je telefoon gelijk uit je broekzak haalt om de notifcatie nog te zien).
[...]
Tja, gelukkig blijft het bij een mening. Ik vind namelijk android en vooral IOS mijlenver achterlopen op wp7. Gebruik wp7 nu meer dan een jaar en voor mij hoeft er geen notificatiecentrum te komen. Live tittels werken perfect en van de 100 apps die ik nu onderhand heb geïnstalleerd, (inc games) heb ik de gene waarvan ik een notificatie van wil zien op mijn live titelscherm.MarcoC schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 19:22:
[...]
Een workaround. Meer niet. Die ook nog eens matig is.
[...]
Op mijn iPhone heb ik genoeg apps die ik nooit open maar enkel de notificaties van bekijk. Dat is toch ook juist het idee van WP7? Geen apps hoeven te openen om informatie tot je te nemen. Hoeveelheid notificaties en hoe belangrijk een bepaalde app is staan volledig los van elkaar. Je kunt Whatsapp zelden tot nooit gebruiken, maar die ene notificatie juist wel belangrijk vinden. WP7 is op dit gebied zeer statisch en je wordt verplicht om je telefoon te gebruiken zoals MS wil dat je een telefoon gebruikt.
[...]
Dat is ook een beetje kip-ei verhaal natuurlijk. Met deze dramatische implementatie van notificaties is er niemand die ze graag wil hebben.
Ik vind dat WP7 gewoon mijlenver achterloopt op Android en iOS qua notificaties, en het is de voornaamste reden dat ik voorlopig geen WP7 ga gebruiken. Het doel van de live tiles is dat je niet meer constant appjes aan het openen bent, maar het ontbreken van een fatsoenlijk notificatiecentrum (ik zeg dat het ontbreekt omdat je notificaties niet terug kunt kijken, een live tile is geen notificatie) zorgt ervoor dat je meer dan ooit apps moet openen om te zien wat er gebeurt. Het nut van live tiles wordt bijna volledig de nek omgedraaid.
Verwijderd
..... voor mensen die hun leven graag laten dirigeren door een notificatieschermpje omat ze dat geleerd hebben op Android of iOS.....MarcoC schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 19:22:
[...]
Ik vind dat WP7 gewoon mijlenver achterloopt op Android en iOS qua notificaties,.
Je probeert het heel mooi in te pakken, maar ook dit is gewoon "op de man" spelen en daar doen we niet aan op GoT
[ Voor 38% gewijzigd door PaT op 28-03-2012 16:06 ]
Als je nou zou kunnen aangeven of je een notificatiescherm zou willen of niet als optie is iedereen blij toch? Of iedereen standaard een notificatieschermpje, en dan mag je per app aangeven of je er notificaties van wil?
Oh nee! Dan moet je keuzes maken! Dat gaat natuurlijk tegen de principes van WP in
Oh nee! Dan moet je keuzes maken! Dat gaat natuurlijk tegen de principes van WP in
Bij de andere iOS kun je kiezen of je de notificatie aan- of uitzet. En ik zie het dus gebeuren mijn mijn dochters: alle notificaties staan aan. Tijdens het eten een signaal en er wordt weer naar de iPhone gegrepen. Nu probeer ik ze steeds uit te leggen dat ze dan niet per sé hoeven te reageren. Kortom, het is toch een kwestie van gedrag. Ook bij WP7 zullen mensen regelmatig even naar hun tiles kijken. Maar eerlijk is eerlijk: een notificatie op het lockscreen zou ik wel heel fijn vinden.fruitbakje schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 14:25:
Als je nou zou kunnen aangeven of je een notificatiescherm zou willen of niet als optie is iedereen blij toch? Of iedereen standaard een notificatieschermpje, en dan mag je per app aangeven of je er notificaties van wil?
Zie hierboven
[ Voor 98% gewijzigd door PaT op 28-03-2012 16:02 ]
Niet doen, dat heeft niets met WP7 te maken
[ Voor 87% gewijzigd door PaT op 28-03-2012 16:11 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik begin mij nu toch wel ernstig te irriteren over die Me-tile! Zo is die live tile compleet nutteloos. Heel de dag blijven dezelfde meldingen er op staan, zelfs al heb je ze al bekeken!
Kan je zoiets niet ergens melden?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Verwijderd
Facebook meldingen?PaT schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 16:36:
Ik begin mij nu toch wel ernstig te irriteren over die Me-tile! Zo is die live tile compleet nutteloos. Heel de dag blijven dezelfde meldingen er op staan, zelfs al heb je ze al bekeken!
Heb je al even gekeken met de facebook app of de notificaties daar nog staan ?
Heb er al meer mensen over gehoord. Dus waarschijnlijk is het een bekend probleem.PaT schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 16:36:
Alleen is er onduidelijk waar het aan ligt: WP7 of Facebook/Twitter.
Misschien een mail sturen naar het WP7 gedeelte van Microsoft?
Bij mij gaan ze nadat ik ze lees, meestal antwoord ik wel op twitter, gewoon weg...
Overigens, dat transpirante thema
Wauw! Ik begin uitgekeken te raken op dat zwart.
Overigens, dat transpirante thema
[ Voor 35% gewijzigd door StrongArmLance op 28-03-2012 17:04 ]
Als dit bericht nou eens omgezet wordt in heel veel gebruikers, dan kan het nog best snel gaan met WP7/8
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Verwijderd
Hele mooie cijfers. En bij AT&T is een Samsung Windows Phone zelfs het toestel met de meest tevreden gebruikers.PaT schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 21:06:
Als dit bericht nou eens omgezet wordt in heel veel gebruikers, dan kan het nog best snel gaan met WP7/8
Verwijderd
(Nokia) Windows Phone vs (Nokia) Windows Phone?
http://blog.laptopmag.com...g-ends-32912-at-9-a-m-est
Wat een onzin, "It's not a bug, it's a feature"Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 21:18:
[...]
..... voor mensen die hun leven graag laten dirigeren door een notificatieschermpje omat ze dat geleerd hebben op Android of iOS.....
[mbr]Je probeert het heel mooi in te pakken, maar ook dit is gewoon "op de man" spelen en daar doen we niet aan op GoT[/mbr]

De praktijk is dat ik midden op de dag met mijn iPhone met één blik op het scherm al mijn Facebook-berichten, e-mailtjes, smsjes, WordFeud-zetten, Whatsapp-berichten, DrawSomething-tekeningen kan zien. Hoef ik geen app voor te openen. Met WP7 is dit gewoon onmogelijk, klaar. En dat vind ik een groot nadeel, en volgens mij veel mensen met mij. Ik snap niet dat daar een discussie over kan bestaan.
Ik geef overigens toe dat het pas met iOS sindskort goed geregeld is (sinds oktober met iOS 5), met iOS 4 was ook het drama. Hoewel iets minder drama dan WP7 omdat je laatst ontvangen notificatie wel zichtbaar bleef, maar dat is gerommel in de marge.
[ Voor 35% gewijzigd door MarcoC op 28-03-2012 23:08 ]
Laten we dan stoppen met deze discussie?? Het is voor beide kanten duidelijk dat er mensen zijn die het wel fijn vinden en dat sommige mensen het niet fijn werken. Dat soort zaken blijf je altijd houden met een OS. pff om hier een eeuwige discussie over te houden brengt alleen maar ergernissen naar boven in plaats van zinnige(en leuke) discussies.MarcoC schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 23:03:
[...]
Wat een onzin, "It's not a bug, it's a feature". Vind je dit nou een normaal argument? Iedereen doet netjes zijn best hier om realistisch en onderbouwd te discussiëren, en dan kom je met dit soort nonsens aan. Doe normaal
.
De praktijk is dat ik midden op de dag met mijn iPhone met één blik op het scherm al mijn Facebook-berichten, e-mailtjes, smsjes, WordFeud-zetten, Whatsapp-berichten, DrawSomething-tekeningen kan zien. Hoef ik geen app voor te openen. Met WP7 is dit gewoon onmogelijk, klaar. En dat vind ik een groot nadeel, en volgens mij veel mensen met mij. Ik snap niet dat daar een discussie over kan bestaan.
Ik geef overigens toe dat het pas met iOS sindskort goed geregeld is (sinds oktober met iOS 5), met iOS 4 was ook het drama. Hoewel iets minder drama dan WP7 omdat je laatst ontvangen notificatie wel zichtbaar bleef, maar dat is gerommel in de marge.
Zoals ik al eerder voorgesteld heb: waarom de ruimte onder de pijl aan de rechterkant van het homescherm niet gebruiken voor notificatie-icoontjes? Heb zelf geen tijd om er een mockup van te maken, maar dat lijkt me wel een geschikte positie. Dat het gewoon een lijst is die van onder wordt aangevuld en waar dus ook andere applicaties hun notificaties neer kunnen zetten.
Dat lijkt mij inderdaad een mooie optie. Het plaatje dat je naar links kon swypen lijkt mij totaal niet fijn werken. Het simpele metro design dat er maar 2 schermen zijn vind ik persoonlijk erg fijn werken.Martinspire schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 23:29:
Zoals ik al eerder voorgesteld heb: waarom de ruimte onder de pijl aan de rechterkant van het homescherm niet gebruiken voor notificatie-icoontjes? Heb zelf geen tijd om er een mockup van te maken, maar dat lijkt me wel een geschikte positie. Dat het gewoon een lijst is die van onder wordt aangevuld en waar dus ook andere applicaties hun notificaties neer kunnen zetten.
[ Voor 5% gewijzigd door vali op 28-03-2012 23:40 ]
Of gewoon net als Android een slider naar beneden met alle notificatiesvali schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 23:37:
[...]
Dat lijkt mij inderdaad een mooie optie. Het plaatje dat je naar links kon swypen lijkt mij totaal niet fijn werken. Het simpele metro design dat er maar 2 schermen zijn vind ik persoonlijk erg fijn werken.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Ik hoop echt dat ze dat nooit implementeren. Iets wat ik totaal niet fijn vind werkt is het dat wel (blijft natuurlijk mijn mening ofcoursePhyxion schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 23:42:
[...]
Of gewoon net als Android een slider naar beneden met alle notificatiesNaar links lijkt mij opzich wel handig overigens, het is niet alsof je het moet gebruiken.
Dat lijkt me juist geniaal. Horizontaal scrollen is juist op en top Metro.vali schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 23:37:
[...]
Dat lijkt mij inderdaad een mooie optie. Het plaatje dat je naar links kon swypen lijkt mij totaal niet fijn werken. Het simpele metro design dat er maar 2 schermen zijn vind ik persoonlijk erg fijn werken.
Hopelijk brengt Wp8 een mooie oplossing op onze dilemma hahaMarcoC schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 23:56:
[...]
Dat lijkt me juist geniaal. Horizontaal scrollen is juist op en top Metro.
Zal het uiterlijk van je home screen wel ten goede komen... (ja, sarcastisch!)Martinspire schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 23:29:
Bovendien kun je dan nog niet de notificaties lezen, maar alleen zien hoeveel je er hebt gemist. Iets wat nu ook al kan op je lock-screen, of voor 3rd party apps op een live tile.
Ik denk, en vrees, dat dit wel de eindconclussie is. De enige reden waarom er geen notificatiecentrum is, is omdat MS het in 1 keer goed wilt doen, lijkt me. En dus niet wilt afkijken bij de concurrentie. Hierdoor zit er gewoon erg veel tijd in de ontwikkeling.vali schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 00:10:
Hopelijk brengt Wp8 een mooie oplossing op onze dilemma haha
En ja, daarom "vrees" ik dus ook dat we tot WP8 moeten wachten, want in Refresh zal het niet zitten.
Persoonlijk hoef ik niet zo nodig een notificatiecentrum. Als ik zie dat ik een berichtje in WA heb, dan wil ik dat berichtje sowieso lezen, dus open ik WA wel even. Zelfde geldt voor mijn andere apps die notificaties kunnen geven.
Wat ik wel echt mis, is dat 3rd party apps niks op de lockscreen kunnen plaatsen. Als je even weg bent van je tel moet je iedere keer unlocken om te zien of je een berichtje in bijv WA gemist hebt. Dat begint nu onderhand wel echt te irriteren.
of Galaxy vs GalaxyVerwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 21:46:
(Nokia) Windows Phone vs (Nokia) Windows Phone?
edit:
Wss niet, de 900 heeft nu 70% van de stemmen :-)
[ Voor 8% gewijzigd door defcon84 op 29-03-2012 09:33 ]
Misschien is het eea aan elkaar gerelateerd?XNL073 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:02:
[...]
Heb er al meer mensen over gehoord. Dus waarschijnlijk is het een bekend probleem.
Alleen is er onduidelijk waar het aan ligt: WP7 of Facebook/Twitter.
Misschien een mail sturen naar het WP7 gedeelte van Microsoft?
http://www.wp7.nl/11165/t...-je-me-tile-notificaties/
Dus dat Microsoft achter de schermen toch stiekem de Me tile aan het updaten is zonder dat wij er iets van merken?Rowdy.nl schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:19:
[...]
Misschien is het eea aan elkaar gerelateerd?
http://www.wp7.nl/11165/t...-je-me-tile-notificaties/
Niet zozeer met de tile, daar zou een update aan het OS voor nodig zijn.XNL073 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:35:
[...]
Dus dat Microsoft achter de schermen toch stiekem de Me tile aan het updaten is zonder dat wij er iets van merken?
Maar ik vermoed wel dat ze in de backend (serverside) met de notifications aan het klooien zijn...
Het is ook niet alleen bij de 'me' tile, ik heb het ook bij de Wordfeud & imdb tile
Er is goed nieuws voor de mensen die geen custom roms willen draaien maar wel full unlocked willen zijn.Heathcliff74 heeft eindelijk root tools 0.9 uitgebracht en hiermee is het mogelijk per volledige toeging te geven (Root acces). Apps zoals lock widgets werkt nu namelijk perfect op mijn omnia 7 
Draai nu het weer en ram op mijn lock screen.
edit:
Custom markets zijn nu ook mogelijk zoals bazaar.
Draai nu het weer en ram op mijn lock screen.
edit:
Custom markets zijn nu ook mogelijk zoals bazaar.
[ Voor 11% gewijzigd door vali op 29-03-2012 18:25 ]
"Your device needs to be Interop Unlocked to use WP7 Root Tools!"
hopelijk gaat chevron snel nog eens wat keys verkopen
Wat me opviel, het is maar een bepaalde periode waar hij dus de notifications laat staan. Nieuwe notifications van gisteren bijvoorbeeld gaan weer netjes weg (cijfer op de tile wordt lager), maar die oude blijven gewoon staanRowdy.nl schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 14:40:
Niet zozeer met de tile, daar zou een update aan het OS voor nodig zijn.
Maar ik vermoed wel dat ze in de backend (serverside) met de notifications aan het klooien zijn...

ik heb sinds kort een melding van een bericht/mail staan op mijn lockscreen dat maar niet weg wil
Via Chevron is je toestel alleen maar Developer unlocked en niet Interop Unlocked. Voor dat laatste moet je of een custom rom installeren of andere truuks uit halen afhankelijk van het merk telefoon je hebt. Interop unlock voor NOkia toestellen is er helaas nog niet. Voor Samsung, LG en HTC wel maar ook niet voor alle types....defcon84 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:33:
XBL: MRE Inc
Sorry, vergat erbij te melden je telefoon moet wel interop unlocked zijn. Zoals MRELynx al aangaf kan dat alleen met bepaalde toestellen. Ik hoop zelf tegen de tijd met wp8 als ik een nokia toestel koop dat nokia toestellen ook al interop unlocked kunnen worden..defcon84 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:33:
Start je wel je tel een keer opnieuw op voordat je dit gepost hebt? Er zijn soms wel wat bugs nog aanwezig, maar de meeste worden opgelost met een herstart. Natuurlijk niet zoals het hoort, maar daar kampt iedere OS nou eenmaal mee.defcon84 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:35:
ik heb sinds kort een melding van een bericht/mail staan op mijn lockscreen dat maar niet weg wil
Als iedereen eerst eens een herstart probeert voordat hij/zij een bugje post, dan lijkt het straks niet alsof er van alles mis is met WP
haha natuurlijkWingsOfFury schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 19:16:
[...]
Start je wel je tel een keer opnieuw op voordat je dit gepost hebt? Er zijn soms wel wat bugs nog aanwezig, maar de meeste worden opgelost met een herstart. Natuurlijk niet zoals het hoort, maar daar kampt iedere OS nou eenmaal mee.
Als iedereen eerst eens een herstart probeert voordat hij/zij een bugje post, dan lijkt het straks niet alsof er van alles mis is met WP
al 3x ondertussen volgens mij
Het enige wat ik niet gedaan heb is een reset, maar zo storend is het ook weer niet
Het is trouwens niet het normale e-mail icon, want als ik een email krijg (hotmail), dan komt die er nog links van te staan..
normale icon, zit een golfje of iets door:

het icon dat ik zie (niet mijn phone):

Het verschil in die icoontjes zit hem in de configuratie van de mailboxen.
Het linker icoon in mijn screenshot is van een linked Microsoft Exchange Mailbox (2 mailboxen via Exchange dus) Het rechter icoon is van mijn windows live hotmail account.
Waarschijnlijk heb je dus ergens een exchange account of pop/imap account ofzo ingesteld....
Het linker icoon in mijn screenshot is van een linked Microsoft Exchange Mailbox (2 mailboxen via Exchange dus) Het rechter icoon is van mijn windows live hotmail account.
Waarschijnlijk heb je dus ergens een exchange account of pop/imap account ofzo ingesteld....

sweet, het was een gmail-mail 
die gebruik ik normaal nooit, vandaar dat ik er niet aan dacht dat ik de gmail app geïnstalleerd had
tnx voor de hint MRELynx
die gebruik ik normaal nooit, vandaar dat ik er niet aan dacht dat ik de gmail app geïnstalleerd had
tnx voor de hint MRELynx
Je kan de mailboxen eventueel ook aan elkaar koppelen.defcon84 schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:10:
sweet, het was een gmail-mail
tnx voor de hint MRELynx
Dan krijg je wel nog maar 1 mail icoontje te zien op je lockscreen.
Beide mail komt dan gewoon in 1 box binnen.
Kan je ook een extra mailbox toevoegen vanuit eenzelfde exchange account? Ik weet namelijk geen wachtwoord van een andere mailbox, maar heb wel gewoon rechten om deze in te zien.
Nee dat kan niet.spNk schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:38:
Kan je ook een extra mailbox toevoegen vanuit eenzelfde exchange account? Ik weet namelijk geen wachtwoord van een andere mailbox, maar heb wel gewoon rechten om deze in te zien.
ja klopt, maar dat wil ik juist niet..XNL073 schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:11:
[...]
Je kan de mailboxen eventueel ook aan elkaar koppelen.
Dan krijg je wel nog maar 1 mail icoontje te zien op je lockscreen.
Beide mail komt dan gewoon in 1 box binnen.
dat beetje dat op gmail binnenkomt (een youtube mailtjes volgens mij) wordt automatisch naar men hotmail gestuurd
Verwijderd
Ik heb sinds 2 dagen de Lumia 800 en ben toch erg teleurgesteld.
Ik weet niet waar te beginnen met alles op te sommen wat me erg stoort... Zucht.
- Verschrikkelijk weinig apps en VEEL duurder dan iOS & Android versies. Basis is er maar toch mis ik vele apps die ik op m'n 3GS en m'n HTC HD2 met Miui Android rom had. (HLN.BE, Nieuwsblad, Jupilerproleague, Sportwereld, Prowl app, Telenet Yelo, Steam app, F1 Live Timings, Techpowerup, Draw something, UEFA, YouTube, deftige Tweakers.net app.... de lijst is oneindig lang)
- Batterij percentage in de statusbalk???
- Hoe sluit je in godsnaam tabs in het multitask menu?
- Google mail zeer weinig instelmogelijkheden.
- Slechte camera.
- Mijn marketplace staat voor het grote deel in het Frans ipv Nederlands.
Ik moet ophouden of ik gooi em straks de vuilbak in als ik er langer over nadenk.
Ik weet niet waar te beginnen met alles op te sommen wat me erg stoort... Zucht.
- Verschrikkelijk weinig apps en VEEL duurder dan iOS & Android versies. Basis is er maar toch mis ik vele apps die ik op m'n 3GS en m'n HTC HD2 met Miui Android rom had. (HLN.BE, Nieuwsblad, Jupilerproleague, Sportwereld, Prowl app, Telenet Yelo, Steam app, F1 Live Timings, Techpowerup, Draw something, UEFA, YouTube, deftige Tweakers.net app.... de lijst is oneindig lang)
- Slechte camera.
Ik moet ophouden of ik gooi em straks de vuilbak in als ik er langer over nadenk.
Dat je niet al je apps van adroid en ios zou terugvinden had je van te voren kunnen weten en/of uitzoeken.
Batterij percentage ... tsja, ik mis het niet, je moet hem toch elke avond aan de lader hangen
Tabs sluiten in het multitask scherm, geen idee, nog nooit de drang gehad om dat te willen doen.
Gmail instelmogelijkheden .. wat mis je ?
camera laat ik me niet over uit, gebruik ik niet op een mobiel.
Wat de taal aangaat kan ik je niet helpen.
Ik heb hem vanaf december, en ik zou niet meer terug gaan naar andoird als ik nu weer zou moeten kiezen.
Enige nadeel vind ik de accu duur, maar daar is mee te leren leven.
Batterij percentage ... tsja, ik mis het niet, je moet hem toch elke avond aan de lader hangen
Tabs sluiten in het multitask scherm, geen idee, nog nooit de drang gehad om dat te willen doen.
Gmail instelmogelijkheden .. wat mis je ?
camera laat ik me niet over uit, gebruik ik niet op een mobiel.
Wat de taal aangaat kan ik je niet helpen.
Ik heb hem vanaf december, en ik zou niet meer terug gaan naar andoird als ik nu weer zou moeten kiezen.
Enige nadeel vind ik de accu duur, maar daar is mee te leren leven.
1) Je weet bij voorbaat dat er NOG NIET zo veel apps zijn. Dit is een kwestie van LEZEN van te voren. (zelf vind ik dit een kansloze reden, als je veel apps wil had je maar bij Android of IOS moeten blijven)Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:12:
- Slechte camera.
2) Camera's van telefoons zijn zo ie zo niet van hoge kwaliteit (de Nokia N8 buiten beschouwing gelaten. Tevens is de kwaliteit van de camera een persoonlijke mening, als ik de Iphone camera vergelijk met mijn N8 dan maakt de Iphone brakke foto's)
http://www.windowsphone.com/nl-NL/marketplaceVerwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:12:
Daar vind je alle apps die in de Nederlandse marketplace verkrijgbaar zijn. Dus voor je aanschaf had je daar kunnen kijken of voor jou de juiste apps beschikbaar zijn en had je je aankoop daarop kunnen baseren. Dus je eerste argument is een kulargument.
Verwijderd
Waarom zou je de 'tabs' willen sluiten?Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:12:
Het is niet alsof de applicaties op de achtergrond door blijven draaien..
Ook ik ben wel benieuwd wat je zou willen instellen in de mailclient?
Verwijderd
Hoe laat je in godsnaam altijd afbeeldingen automatisch laden ipv telkens moeten drukken op afbeeldingen downloaden in beide mail clients?
Reden dat ik nu een WP7.5 phone heb is omdat deze mij wat opgedrongen is. Ik dacht, ok ik geef het een kans... Hopelijk maken ze WP iets gebruiksvriendelijker. Ze kunnen heel wat leren van Android.
Het zijn allemaal van die kleine dingetjes die het hopeloos irritant maken. Geen shortcuts om trillfunctie aan te zetten, of stil. Als je wifi wil aan of uitzetten moet je helemaal naar de settings gaan.
Reden dat ik nu een WP7.5 phone heb is omdat deze mij wat opgedrongen is. Ik dacht, ok ik geef het een kans... Hopelijk maken ze WP iets gebruiksvriendelijker. Ze kunnen heel wat leren van Android.
Het zijn allemaal van die kleine dingetjes die het hopeloos irritant maken. Geen shortcuts om trillfunctie aan te zetten, of stil. Als je wifi wil aan of uitzetten moet je helemaal naar de settings gaan.
Met die laatste ben ik het wel met je eens.
Wifi en 3g aan/uitzetten had inderdaad wel met 1 klik mogelijk mogen zijn.
Wifi en 3g aan/uitzetten had inderdaad wel met 1 klik mogelijk mogen zijn.
Of je drukt op de volume knop en dan klik je rechts op Tril/Mute.... je kan ook een beetje research doen voordat je alles loopt af te krakenVerwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 04:26:
Ik heb mijn Lumia sinds afgelopen vrijdag en moet ook zeggen dat ik door mijn vorige Android op App gebied ook wel heel erg verwend ben geraaktVerwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:12:
[...]
Voor tweakers gebruik ik overigens de onofficiele Tweakers.net app, die heel behoorlijk werkt
Vind ik dus supermooiVerwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:12:
Waarom wil je dat ? In tegenstelling tot IOS en al helemaal Android is dat gelukkig niet nodig !Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:12:
Die moet je uitleggen, wat is er aan Google mail in te stellen ? Alles synct bij mij perfect, zowel contacten als mail als mijn 5 (sub) agenda's (al was dat láátste wel lastig in te stellen; je moet dan in IE op je telefoon naar http://www.google.com/sync, naar English (US) switchen en pas dán kun je aangeven dat je andere agenda's ook gesynct moeten worden)Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:12:
Met name buiten vind ik het een uitstekende en vooral snelle camera ! Beter dan mijn voorgaande foons althans, alleen mijn SE Vivaz kwam er bij in de buurtVerwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:12:
- Slechte camera.
Daar kan ik je niet mee helpen, wellicht ziet ie je onterecht als WaalVerwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:12:
Gooi m dan maar mijn kant uitVerwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:12:
Dat zou ik ook wel willen weten ! Ik ben ook zeer benieuwd hoe je een screenshot moet makenVerwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 04:26:
Hoe laat je in godsnaam altijd afbeeldingen automatisch laden ipv telkens moeten drukken op afbeeldingen downloaden in beide mail clients?
Ah ok, hoe is ie je dan 'opgedrongen' ? Als dat je gevoel is, is het denk ik al heel lastig om de positieve kanten te zien. Enneuh wat moet er gebruiksvriendelijker ? Als ik naar mezelf kijk had ik alleen hulp nodig bij de sub agenda's van Google Calendar (die out of the box gewoon werken op Live mail overigens ! Is dus puur een google issue) Ik denk eerder dat Android wat kan leren van WP7;Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:12:
- Een consistente interface
- Livetiles
- Een cleane interface
- Geen vertragingen door de manier van 'multitasking' waardoor je ook niet verplicht bent een Appkiller te installeren
- Altijd soepele interface (ik heb geen enkele vertraging gevoeld tot nog toe
- 1 actuele versie ! (dus niet zoals bij Android alles van 1.5 t/m 4.0.4....) waar letterlijke alle WP telefoons een update voor hebben en dus niet zoals bij de gemiddelde Android phone die na hooguit 1 update genegeerd wordt (I'm looking at you Motorola !!!)
We have apps for thatVerwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:12:
Als ik het goed heb kan WP7 alles syncen met SkyDrive; lijkt mij nog prettiger. Ipv 5 GB 25 GB gratis en gewoon overal benaderbaar via browserReb87 schreef op maandag 02 april 2012 @ 23:34:
Sinds vandaag een Nokia Lumia 800. Moet zeggen dat ik eigenlijk alweer terug verlang naar m'n iPhone 3GS.Vooral de synchronisatie met iCloud mis ik heel erg. Dit wist ik van te voren, maar het wordt nu pas duidelijk hoe vaak ik het gebruik.
Je zou eens met de witbalans kunnen spelen, die schijnt automatisch niet super te werkenReb87 schreef op maandag 02 april 2012 @ 23:34:
Iets wat me opvalt is dat de camera heel erg donker is. Waar mijn iPhone 3GS met huiskamer licht redelijk uit de voeten kan, ziet het er op de Lumia 800 uit alsof ik met de goedkoopste Nokia een foto probeer te maken. Heel donker, veel ruis etc. Is dit normaal? Of moet ik nog iets instellen?
[ Voor 8% gewijzigd door Tomba op 03-04-2012 08:47 ]
Het niet laden van afbeeldingen heeft 2 redenen die elke debiel je zelf niet zo moeilijk kan bedenken:
1) veiligheid --> praktisch elk mail programma voor desktops enz en elke web-based mailprovider vraagt of je afbeelding wil downloaden of niet. Als je de reden wil weten dan zoek je dat maar ergens op.
Verschil met WP7 is dat je hier niet zoiets kan zeggen als 'afbeeldingen van deze zender automatisch/altijd downloaden. Hierdoor komen we bij reden 2.
2) Afbeeldingen zijn doorgaans een tikkeltje groter dan tekstbestanden. De meeste mensen willen liever niet dat hun data-tegoed opgaat aan het downloaden van nutteloze afbeeldingen van bol.com enz. En daar MS ervoor kiest om de gebruiker geen zo min mogelijk keuzes voor te schotelen, kiest MS ervoor om de meest gebruikte gebruikswijze aan te houden, zonder je daarin te laten kiezen (ergo, je kan afbeeldingen niet automatisch/altijd downloaden).
Niet dat ik 100% blij ben met WP7 hoor. Maar ik probeer naar oplossingen te zoeken ipv het op problemen te houden.
1) veiligheid --> praktisch elk mail programma voor desktops enz en elke web-based mailprovider vraagt of je afbeelding wil downloaden of niet. Als je de reden wil weten dan zoek je dat maar ergens op.
Verschil met WP7 is dat je hier niet zoiets kan zeggen als 'afbeeldingen van deze zender automatisch/altijd downloaden. Hierdoor komen we bij reden 2.
2) Afbeeldingen zijn doorgaans een tikkeltje groter dan tekstbestanden. De meeste mensen willen liever niet dat hun data-tegoed opgaat aan het downloaden van nutteloze afbeeldingen van bol.com enz. En daar MS ervoor kiest om de gebruiker geen zo min mogelijk keuzes voor te schotelen, kiest MS ervoor om de meest gebruikte gebruikswijze aan te houden, zonder je daarin te laten kiezen (ergo, je kan afbeeldingen niet automatisch/altijd downloaden).
Niet dat ik 100% blij ben met WP7 hoor. Maar ik probeer naar oplossingen te zoeken ipv het op problemen te houden.
Sinds gister hollandsnieuwe als provider. Direct kwam het driehoekje "roaming" opzetten. Aangezien hollandsnieuwe Vodafone als netwerk heeft, begon ik even bang te worden dat dat driehoekje niet weg zou gaan.
Gelukkig lostte dit in de loop van de dag vanzelf op (kon ik roaming ook weer uitzetten). Geen idee of het wat te maken had dat ik een APN had opgegeven al ging het driehoekje niet vanzelf weg nadat ik dat deed.
Gelukkig lostte dit in de loop van de dag vanzelf op (kon ik roaming ook weer uitzetten). Geen idee of het wat te maken had dat ik een APN had opgegeven al ging het driehoekje niet vanzelf weg nadat ik dat deed.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Kan een update van je simkaart zijn geweest. Die kunnen via sms worden verstuurd, zonder dat je daar als gebruiker ooit iets van ziet.MrSleeves schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 15:51:
Sinds gister hollandsnieuwe als provider. Direct kwam het driehoekje "roaming" opzetten. Aangezien hollandsnieuwe Vodafone als netwerk heeft, begon ik even bang te worden dat dat driehoekje niet weg zou gaan.
Klein probleempje, zojuist bleef mijn start-scherm vasthangen op een blanco-achtergrond en de melding van Duudle (you have actions) bovenin het scherm, na een seconde of 20 sprong het scherm zwart en reageert nu nergens meer op. Volgens mij heeft de Lumia 800 niet iets van een reset knop, is er uberhaubt nog iets wat ik kan doen?
Verwijderd
"Internet pictures are blocked"
"Downloading information can verify your email address to a junk mail sender. Help avoid junk mail by only downloading pictures and messages from senders you trust"
Staat letterlijk op je telefoon waarom je expliciet moet aangeven dat je afbeeldingen wilt downloaden.
"Downloading information can verify your email address to a junk mail sender. Help avoid junk mail by only downloading pictures and messages from senders you trust"
Staat letterlijk op je telefoon waarom je expliciet moet aangeven dat je afbeeldingen wilt downloaden.
Verwijderd
Is die folder niet zichtbaar in je SkyDrive app ?Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:51:
Is er trouwens ook een manier om via je telefoon in je Live Mesh folder te komen?
Verwijderd
Live Mesh moet je via de browser doen, ik denk dat we binnenkort een App krijgen omdat dit probleem bij MS bekend is...
Verwijderd
Hmmm, F1 live timings is 29 dollar op android en iOS.Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:12:
- Verschrikkelijk weinig apps en VEEL duurder dan iOS & Android versies. .... F1 Live Timings,
Dat is toch ook best duur voor een appje.
Op Windows Phone hebt je die dure F1 Live timeings app niet maar wel apps als
F1 Live of
F1 World of
2012 fia formula 1
Overigens zijn Windows Phone apps gemiddeld 1,45 dollar en is 65% van de apps gratis. Je moet mogelijk wel opnieuw zoeken naar de goede apps want de beste app is niet altijd dezelfde app als je gewend was op een ander platform.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2012 18:22 ]
Aan/uit knop lang ingedrukt houden. Normaal krijg je dan eerst de schuif te zien, maar houd je hem nog een paar seconden langer in dan start hij opnieuw op.SinergyX schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 17:12:
Klein probleempje, zojuist bleef mijn start-scherm vasthangen op een blanco-achtergrond en de melding van Duudle (you have actions) bovenin het scherm, na een seconde of 20 sprong het scherm zwart en reageert nu nergens meer op. Volgens mij heeft de Lumia 800 niet iets van een reset knop, is er uberhaubt nog iets wat ik kan doen?
Als dat niet werkt kun je terug naar de winkel, omdat het een uni-body is. Ook al denk ik vast wel dat er ergens een pinnetje verstopt zit die kan resetten, maar dan moet je even je boekje doorlezen.
Weet iemand hoe het mogelijk is om een Excel bestand in de cloud te bewerken? Zowel via Skydrive als via Dropbox (Boxfiles for Dropbox als app) wordt het Excel bestand gedownload op de telefoon en moet ik het daarna dus ook weer handmatig uploaden. Dat dit zo bij Dropbox werkt kan ik mij voorstellen, dat is al 3rd party en de app is ook nog eens niet van Dropbox zelf, maar Skydrive zou toch gewoon in de cloud moeten werken, lijkt me? Hoop ik..?
Skydrive werkt gewoon in de cloud, in ieder geval hoef je niets te doen om het weer terug in de cloud op te slaan. De Excel die ik heb staan, opent gewoon (zegt wel even "downloaden"..).
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Verwijderd
Dat kan alleen via de browser:WingsOfFury schreef op woensdag 04 april 2012 @ 04:43:
[...]
Weet iemand hoe het mogelijk is om een Excel bestand in de cloud te bewerken?
http://office.microsoft.com/nl-nl/web-apps/
De mobiele excel app moet altijd eerst het bestand van je Skydrive downloaden bij het openen en weer uploaden tijdens het saven van het bestand maar effectief staan de excel bestanden wel gewoon continu in de cloud en merk je alleen een kleine vertraging bij het openen van het bestand
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2012 08:42 ]
http://www.wp7.nl/11415/t...wp7-toestellen-lg-gespot/
Niet heel spannende toestellen, die bovenste is gewoon een E900 met een groter/beter scherm. Die tweede is interessanter; daar kun je dmv een sd kaartje je geheugen uitbreiden. Nu zal het verwisselen van die kaart een hard reset tot gevolg hebben, maar toch; je kunt zelf op een goedkope manier je opslag uitbreiden...

Niet heel spannende toestellen, die bovenste is gewoon een E900 met een groter/beter scherm. Die tweede is interessanter; daar kun je dmv een sd kaartje je geheugen uitbreiden. Nu zal het verwisselen van die kaart een hard reset tot gevolg hebben, maar toch; je kunt zelf op een goedkope manier je opslag uitbreiden...
True, maar in WM kon je dit aan/uit zetten. Voor vertrouwde afzenders zou ik dat prettig vinden dattie alle afbeeldingen en attachments download. Aangezien ik veel op Wifi netwerken zit en een redelijk ruim data abonnemenet heb zou ik graag zien dattie gewoon mijn attachments download als ik dat toe sta...fruitbakje schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:31:
Het niet laden van afbeeldingen heeft 2 redenen die elke debiel je zelf niet zo moeilijk kan bedenken:
[..]
Amen...Niet dat ik 100% blij ben met WP7 hoor. Maar ik probeer naar oplossingen te zoeken ipv het op problemen te houden.
Is er een oplossing om de Windows Phone calender en contacts te synchroniseren met de pc (bijv Outlook of Thunderbird) zonder gebruik te maken van een online dienst? Ik vind het namelijk geen prettig idee om mijn privé agenda en contacten online op te slaan.
Ik wil graag een Windows Phone aanschaffen, maar dit is wel een belangrijk punt. Als dit niet kan, dan wordt het misschien toch een Android toestel, daarbij kan dat volgens mij wel.
Ik wil graag een Windows Phone aanschaffen, maar dit is wel een belangrijk punt. Als dit niet kan, dan wordt het misschien toch een Android toestel, daarbij kan dat volgens mij wel.
Verwijderd
Nee.Franckey schreef op donderdag 05 april 2012 @ 00:04:
Is er een oplossing om de Windows Phone calender en contacts te synchroniseren met de pc (bijv Outlook of Thunderbird) zonder gebruik te maken van een online dienst? Ik vind het namelijk geen prettig idee om mijn privé agenda en contacten online op te slaan.
Je contacten op de telefoon zitten gekoppeld aan een on line account zoals Windows Live of Gmail of Facebook.
Als je de cloud niet leuk vind is een Windows Phone niks voor jou.
Ik denk trouwens dat andere smart phones ook hun nut deels verliezen. Een android phone heeft weinig zin zonder een Google cloud account waaraan je alles koppelt.
Bedenk ook dat zeer veel apps op alle smartphone toch je contacten zullen pakken en kopieren naar de app maker. Als je een smartphone neemt en normaal apps gebruikt zullen je contacten in de cloud terechtkomen. Of je wilt of niet.
Ik denk dus dat je je gewoon over dat gevoel heen moet zetten of weg moet blijven bij alle smartphones.
Fixed.Tomba schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 08:40:
Daar kan ik je niet mee helpen, wellicht ziet ie je onterecht als Waal Belg
Ik heb zelf een combinatie van Nederlands en Engels met een klein beetje Frans.
Instellingen zijn als volgt:
Display: English
Region Format: English (UK)
System Locale: English (UK)
Browser & Search Language: English (UK)
Hotmail account staat op Nederlands (Nederland) (België is blijkbaar geen optie?). Desondanks is er sporadisch een Franse app te vinden. Ik stoor me niet overdreven aan die kakafonie, want na installatie zijn de apps gewoon Engels.
[ Voor 9% gewijzigd door mieJas op 05-04-2012 08:31 ]
Yes, but no.
Ik ben van plan om voor enkele collega's de lumia 800 aan te schaffen.
Nu heb ik enkele vragen over WP7:
- Dient er een account aan te worden gemaakt? En is dit een persoonlijk account? Dus van Hotmail o.i.d.?
- Kunnen er meerdere telefoons direct koppelen aan Zune op één pc, of dien je hiervoor weer apart in te loggen op het account van de betreffende telefoon? (wat betreft synchroniseren e.d.)
Het lijken mij erg makkelijke telefoons vooral richting de zakelijke markt, koppeling met outlook.
Maar ik hoop dat het voor de gebruikers zo zakelijk mogelijk kan blijven.
Dus geen vereiste om te koppelen met bijvoorbeeld een hotmailaccount, en acties als: nodig al je vrienden uit voor deze app, en die facebook app.... enz. enz.
- Dient er een account aan te worden gemaakt? En is dit een persoonlijk account? Dus van Hotmail o.i.d.?
- Kunnen er meerdere telefoons direct koppelen aan Zune op één pc, of dien je hiervoor weer apart in te loggen op het account van de betreffende telefoon? (wat betreft synchroniseren e.d.)
Het lijken mij erg makkelijke telefoons vooral richting de zakelijke markt, koppeling met outlook.
Dus geen vereiste om te koppelen met bijvoorbeeld een hotmailaccount, en acties als: nodig al je vrienden uit voor deze app, en die facebook app.... enz. enz.
Je hebt een Live account (in de toekomst gaan ze het Microsoft account noemen) nodig. Dit mag echter gewoon een eigen emailadres zijn. Wij hebben op het werk ook allemaal WP7 telefoons (~100 man) en de meesten gebruiken volgens mij hun werk emailadres als Live account. (De meesten hadden al hun werkadres als Live account ivm Microsoft PartnerSource)ozothebozo schreef op donderdag 05 april 2012 @ 09:05:
Ik ben van plan om voor enkele collega's de lumia 800 aan te schaffen.
Updaten is hier in dit topic (of dat van de Lumia 800?) al eens besproken, als ik het goed herinner max 5 telefoons per Zune account? Echter, als je kijkt naar het topic over de laatste update van de Lumia 800 zie je dat je ook via een tool gewoon zelf de CABs (updates) kunt flashen, zonder hulp van Zune. Dit zou voor een zakelijke omgeving misschien een oplossing zijn...
Data synchronisatie heb je niet echt Zune voor nodig; aangezien je het zakelijk wilt houden zul je er geen muziek op gaan zetten, en documenten/foto's kan eenvoudig via SkyDrive. (Gratis 25GB? opslag) Voor documenten kun je evt zelfs Sharepoint overwegen alhoewel ik daar geen ervaring mee heb.
Outlook integratie is super, de calender is iets minder (de tile geeft slechts één afspraak weer, zou je kunnen oplossen met AppoinTile) maar ik vind vooral ook de history bij je contacten handig.
In één oogopslag zie je wat je gemaild, gesmst en gebeld hebt met één persoon...
De people hub gaat wel veel meer leven met allerlei online accounts, ik zou iig aanraden om je collega's hun LinkedIn profiel te koppelen als je geen FB etc wilt. Het probleem is echter dat je dit soort zaken niet kun afdwingen op dit moment; je zult moeten vertrouwen op de verantwoordelijkheid van je mensen.
[ Voor 5% gewijzigd door Rowdy.nl op 05-04-2012 09:52 ]
Volgens mij kun je alleen kiezen tussen een Exchange account en een Live account als je contacten wilt synchroniseren. Werkt beiden in ieder geval prima en dat gaat ook gewoon zonder je telefoon aan te sluiten (dat is toch alleen voor multimedia (foto's, video's, afbeeldingen en podcasts) en dat kan ook draadloos worden ingesteld.
Dus met Exchange synchroniseer je eigenlijk de belangrijkste informatie en dat blijft dan dus gewoon intern, al snap ik niet wat je tegen live-accounts hebt, maar dat hangt misschien ook af van de gebruikers.
Als je een live-account koppelt, dan werkt het bijwerken van de facebook, linkedin, twitter en andere accounts ook een stuk makkelijker imo, want daarbij kun je gewoon via de browser het 1 en ander importeren van sociale netwerken. En als bonus kun je die live account ook gebruiken voor xbox live andere online instellingen. Erg handig dus.
Dus met Exchange synchroniseer je eigenlijk de belangrijkste informatie en dat blijft dan dus gewoon intern, al snap ik niet wat je tegen live-accounts hebt, maar dat hangt misschien ook af van de gebruikers.
Als je een live-account koppelt, dan werkt het bijwerken van de facebook, linkedin, twitter en andere accounts ook een stuk makkelijker imo, want daarbij kun je gewoon via de browser het 1 en ander importeren van sociale netwerken. En als bonus kun je die live account ook gebruiken voor xbox live andere online instellingen. Erg handig dus.
Weet iemand of Windows Phone 7 full-device encryption ondersteunt?
@Rowdy.nl & Martinspire, bedankt voor de input, hier kan ik mee vooruit!
Verwijderd
Nee, op dit moment niet.shadowman12 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:26:
Weet iemand of Windows Phone 7 full-device encryption ondersteunt?
Als een exchange server dat vereist kun je niet koppelen met een Windows Phone.
Je kunt wel met IRM beveiligde exchange documenten op een Windows Phone gebruiken
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2012 14:00 ]
Zo, vorige week een HTC 7 Mozart van een tweaker overgenomen en ik ben er heel erg over te spreken!
De integratie met Twitter, Facebook en Windows Live met overlappende contacten werkt ook echt super, en de marketplace is redelijk goed gevuld met apps, ik mis eigenlijk geen apps
.
De integratie met Twitter, Facebook en Windows Live met overlappende contacten werkt ook echt super, en de marketplace is redelijk goed gevuld met apps, ik mis eigenlijk geen apps
Ik vroeg me af of er een manier is om heel snel naar boven te scrollen net zoals bij de iPhone (1x op de bovenbalk drukken en je schiet weer naar boven)?
In Windows Phone 8/vNext lijkt het wel te komen, maar die komt pas Q4 dit jaar beschikbaar.Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:54:
[...]
Nee, op dit moment niet.
Als een exchange server dat vereist kun je niet koppelen met een Windows Phone.
Je kunt wel met IRM beveiligde exchange documenten op een Windows Phone gebruiken
native BitLocker encryption -- the same 128-bit, full-disk encryption found on Microsoft most recent desktop platforms
Maar volgens mij is het algoritme van BitLocker al gekraakt.
[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 05-04-2012 15:39 ]
In het homescherm door op de Windows toets te drukken, in Apps niet... Sommige Apps (Owl bijvoorbeeld) implementeren daarom ook een 'Top' button bij langere lijsten.Reb87 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:14:
Ik vroeg me af of er een manier is om heel snel naar boven te scrollen net zoals bij de iPhone (1x op de bovenbalk drukken en je schiet weer naar boven)?
Contacten kun je iig synchroniseren van Live, Google, Exchange, LinkedIn en Facebook as far as I know?Martinspire schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:26:
Volgens mij kun je alleen kiezen tussen een Exchange account en een Live account als je contacten wilt synchroniseren. Werkt beiden in ieder geval prima en dat gaat ook gewoon zonder je telefoon aan te sluiten (dat is toch alleen voor multimedia (foto's, video's, afbeeldingen en podcasts) en dat kan ook draadloos worden ingesteld.
Overigens vermoed ik dat het de bedoeling is dat de telefoons zakelijk, en niet privé gebruikt worden, en dat de afkeer dus tegen privé Live accounts is. Gewoon dus een Live account aanmaken met de zakelijke emailadressen als Live account. Anders is de telefoon ook niet heel bruikbaar zoals je inderdaad zegt; Facebook en Twitter knopen ze op een kachele manier aan je Live account...

Tevens vereisen de Marketplace en SkyDrive een Live account.
Verwijderd
Vooral in IE is het gebrek aan scrollmogelijkheden vervelend.
Zeker ook omdat anchors (#) niet werken in urls.
Zeker ook omdat anchors (#) niet werken in urls.
Ah ja, laat ik mijn feature request nog maar eens pluggen: http://windowsphone.userv...ort-of-cross-page-anchors
Ik heb de hoop al opgegegeven..oisyn schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:44:
Ah ja, laat ik mijn feature request nog maar eens pluggen: http://windowsphone.userv...ort-of-cross-page-anchors
@onder: dat zal eerder een bug zijn denk ik.
[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 05-04-2012 18:49 ]
Bizar dat ze dat eruit hebben gehaald..oisyn schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:44:

je kunt van al je accounts de contacts syncen. De telefoon koppelt ze zelfs tot 1 contact als meerdere accounts dezelfde person hebben (zoals meedere exchange accounts, facebook en Hotmail zoals ik heb)Martinspire schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:26:
Ja dat klopt, maar voor je Exchange en Windows Live wordt het ook echt gecombineerd volgens mij?Matthijs Hoekstra schreef op donderdag 05 april 2012 @ 19:03:
[...]
je kunt van al je accounts de contacts syncen. De telefoon koppelt ze zelfs tot 1 contact als meerdere accounts dezelfde person hebben (zoals meedere exchange accounts, facebook en Hotmail zoals ik heb)
Je kunt Google wel toevoegen, maar die houd alleen de google contacten bij, daar komt de rest van je telefoonboek niet in te staan geloof ik?
[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 05-04-2012 19:31 ]
Let op:
Dit topic is *niet* voor WP 7.8 of 8. Gebruik daarvoor andere topics. Omdat we niet blijven waarschuwen worden offtopicposts vanaf nu verwijderd.
Dit topic is *niet* voor WP 7.8 of 8. Gebruik daarvoor andere topics. Omdat we niet blijven waarschuwen worden offtopicposts vanaf nu verwijderd.